Matt 10:1 Ja hän kutsui tykönsä ne kaksitoista opetuslastaan ja antoi heille vallan ajaa ulos saastaisia henkiä ja parantaa kaikkinaisia tauteja ja kaikkinaista raihnautta.
Voiko ihminen tehdä näin ?
10
384
Vastaukset
Niin, sulta jäi esittämättä se kysymys.
Kyllä voi. Minä annan tässä ja nyt sinulle vallan ajaa pois saastaisia henkiä. Oleppa hyvä. Parantamiseen pitää saada erikseen lupa, valelääkäreitä on jo ihan tarpeeksi.
- dedededededemoni
Antoi vallan jonka jeesus sai itse Jumalalta. Tosin sekin valta ei vieläkään pysty parantamaan kaikkia sairauksia eikä ajamaan ulos lopullisesti demoneja eikä muutakaan täysin varmasti.
- Ömmyjämmy
Puutteellinen valta siis...
- Vallan-antaja
Vallan voi aina antaa, mutta se, että totetuuko se valtuutuksen päämäärä on ihan toinen juttu.
Voisin antaa valtuuden, että kaikkien ihmisien maailmassa tulee olla puhumatta 24 tuntia tästä hetkestä lähtien, mutta sehän ei toteudu.
Voin valtuuttaa myös lääkärin parantamaan jonkun vaikeasti sairaan, mutta se ei merkitse sitä, että paraneminen tapahtuisi. - Kysynvaan
Oliko Jeesuksella Jumalallinen valta?
Matt 21: 23. Ja kun hän oli mennyt pyhäkköön, tulivat hänen opettaessaan ylipapit ja kansan vanhimmat hänen luoksensa ja sanoivat: "Millä vallalla sinä näitä teet? Ja kuka sinulle on antanut tämän vallan?"
24. Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Minä myös teen teille yhden kysymyksen; jos te minulle siihen vastaatte, niin minäkin sanon teille, millä vallalla minä näitä teen.
25. Mistä Johanneksen kaste oli? Taivaastako vai ihmisistä?" Niin he neuvottelivat keskenänsä sanoen: "Jos sanomme: 'Taivaasta', niin hän sanoo meille: 'Miksi ette siis uskoneet häntä?'
26. Mutta jos sanomme: 'Ihmisistä', niin meidän täytyy peljätä kansaa, sillä kaikki pitävät Johannesta profeettana."
27. Ja he vastasivat Jeesukselle ja sanoivat: "Emme tiedä". Niin hänkin sanoi heille: "Niinpä en minäkään sano teille, millä vallalla minä näitä teen.Exap kirjoitti:
Ei ollut,
Oli.
En tiedä.
Mikä näistä on sinusta REHELLISIN vastaus ?Jos minä vastaisin tuohon rehellisesti ja samalla huolellisesti, joutuisin kyseenalaistamaan nuo kaikki kolme vaihtoehtoa, joskin “en tiedä” on vahva ehdokas. Pitäisi kuitenkin ensin selventää, mitä kysymys tarkoittaa.
Siis mitä se on, että jollakulla on jumalallinen valta?
Asia on kaikkea muuta kuin selvä. Sitä voisi vaikkapa lähestyä muutamalla rajaavalla esimerkillä. En rupea niitä itse keksimään tässä, koska aihe ei minusta ole kovin kiinnostava. Minun elämälleni on kovin vähän merkitystä sillä, oliko Jeesuksella maan päällä eläessään jumalallinen valta vaiko ei, mitä se sitten tarkoitaakaan.v.aari kirjoitti:
Jos minä vastaisin tuohon rehellisesti ja samalla huolellisesti, joutuisin kyseenalaistamaan nuo kaikki kolme vaihtoehtoa, joskin “en tiedä” on vahva ehdokas. Pitäisi kuitenkin ensin selventää, mitä kysymys tarkoittaa.
Siis mitä se on, että jollakulla on jumalallinen valta?
Asia on kaikkea muuta kuin selvä. Sitä voisi vaikkapa lähestyä muutamalla rajaavalla esimerkillä. En rupea niitä itse keksimään tässä, koska aihe ei minusta ole kovin kiinnostava. Minun elämälleni on kovin vähän merkitystä sillä, oliko Jeesuksella maan päällä eläessään jumalallinen valta vaiko ei, mitä se sitten tarkoitaakaan."Siis mitä se on, että jollakulla on jumalallinen valta?"
No mutta sehän lisää uuden dimension tähän kysymykseen.. Siis, jo ennen kuin kysynpävaan ehtu "vastaamaanvaan".
Näin ollen, saanemme potentieaalisesti kaksi erilaista vastausta, jotka ovat toistaiseksi tuntemattomassa ulottuvuus(avaruus)kulmasssa toisiaan kohtaan ?
Oleellista on edelleen, mikä on oikea vastaus kysymykseen, eri lähestymiskulmistakin nähtynä.- Kysynvaan
Jos kuvitellaan Jeesuksen olleen ihan tavallinen ihminen, niin on perin vaikea ymmärtää kuinka hän voi moisia "taitoja" noin vain opetuslapsilleen antaa.
Toisaalta myös raamatussa esiintyy muitakin "hengen miehiä" ja jotka tekevät myös ihmeitä mutta heistä kukaan ei ole kyennyt "taitojaan" muille antamaan.
Ja kun Jeesus vielä puhuu omaavansa tällaisen vallan, niin se viittaa selvästikin jonkinlaiseen korkeampaan voimaan, joka hänessä oli tai hän on.
Jeesukselle oli annettu taito hallita henkivaltoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 943792
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli473175Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.1002807- 1342457
Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki572450- 612388
Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1172377Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.212304Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv232296- 642080