Herra välttelee huonettaan

tätä.olen.ihmetellyt

Olen käynyt monta kertaa kirkossa, eikä siellä ikinä ole ollut Herra paikalla. Mistä se oikein johtuu? Luulisi hänen viihtyvät niinkin hienoksi kruusatussa huoneessaan, mutta kun ei niin ei. Missä hän oikein lymyilee?

298

2133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • järkevä.selitys

      Hän joutuu oleilemaan paljon oikeussaleissa, koska niissä puidaan jumalanpilkkajuttuja ja ne ovat asianomistajarikoksia, joten Jumalan on oltava siellä henkilökohtaisesti. Muutenhan ko. tilaisuudet olisivat täysin turhia.

    • 123d12321d3124f

      ei kai se enää siellä viihdy kun arkki piispakin on puolittais ateisti tapio luoma, joka pitää rinnakkain sekä ateistista evoluutioteoriaa että luomakuntaoppia mahdollisena. ja samaan syssyyn myös kielsi raamatun opin jossa jeesus olisi jumalan poika, hänen mielestään jumala syntyi ihmiseksi (0:49 lähtien https://www.youtube.com/watch?v=z61VQlrcwXc) ...

      • Öh mitä? Millä ihmeen tavalla tuo kristinuskon perusasia, että Jumala syntyi ihmiseksi, on mielestäsi ristiriidassa sen kanssa, että Jeesus on Jumalan Poika?


    • AimoMatinpoika

      Kertovat myös että Hän ei kaikille näyttäydy, olen kuullut että Herra kutsuu kolme kertaa jokaista ihmistä hänen elämänsä aikana ellei ihminen vastaa kutsuun ei häntä enempää vaivata, Jeesus sitten viimeisellä tuomiolla sanoo "sinua minä en tunne".

      Tämä ei ole todistettua faktaa, olen näin kuullut asiasta perillä olevan selittävän.

      • tätä.olen.ihmetellyt

        Mitenkähän tuo Herra sitten mahtaa kutsua? Alkaako päässä soida? Tai jospa se on ollut niitä puheluita, kun en ole viitsinyt vastata lehtimyynnin pelossa.


      • AteistiVaan

        Ei niitä kutsuja täysjärkinen kutsuiksi tunnista. Eräälle Jumalan kutsu oli, kun kaveri pyysi kirkkoon pari viikkoa sen jälkeen, kun oli pyytänyt rukouksessaan uskoontuloa.

        Näin pariviikkoa sitten tuplasateenkaaren - kaipa joku sellaisenkin kutsuksi tulkitsisi.


      • AimoMatinpoika
        tätä.olen.ihmetellyt kirjoitti:

        Mitenkähän tuo Herra sitten mahtaa kutsua? Alkaako päässä soida? Tai jospa se on ollut niitä puheluita, kun en ole viitsinyt vastata lehtimyynnin pelossa.

        Tuohon en osaa vastata kun en itse ole uskovainen, jos tunnet uskovaisia kysy heiltä. Aivan turhaan siellä kirkossa kuikuilet ja ateisteilta kyselet eivät he tiedä tästä asiasta mitään.


      • AimoMatinpoika
        AteistiVaan kirjoitti:

        Ei niitä kutsuja täysjärkinen kutsuiksi tunnista. Eräälle Jumalan kutsu oli, kun kaveri pyysi kirkkoon pari viikkoa sen jälkeen, kun oli pyytänyt rukouksessaan uskoontuloa.

        Näin pariviikkoa sitten tuplasateenkaaren - kaipa joku sellaisenkin kutsuksi tulkitsisi.

        Turhaan tuohon on suurempaa huomiota kiinnittää jos Jumala ei kutsu niin ei sille mitään mahda, aivan turhaa on siellä kirkossa kuikuilla, et ole kutsuttu, olet kuokkavieras.


      • AimoMatinpoika
        AteistiVaan kirjoitti:

        Ei niitä kutsuja täysjärkinen kutsuiksi tunnista. Eräälle Jumalan kutsu oli, kun kaveri pyysi kirkkoon pari viikkoa sen jälkeen, kun oli pyytänyt rukouksessaan uskoontuloa.

        Näin pariviikkoa sitten tuplasateenkaaren - kaipa joku sellaisenkin kutsuksi tulkitsisi.

        Tässä psykologin ajatus uskosta ja uskoontulosta.
        -
        Ihmisen psyykeen voidaan katsoa muodostuvan kolmesta osasta superego - ego - id kuten Freud selittää tai vanhempi - aikuinen - lapsi kuten kuvataan transaktioanalyysissa Eric Bernen mukaan.
        -
        Ihmisessä aivan aluksi kehittyy "lapsi" jonne varastoituu kaikki tunteet, seuraavana "vanhempi" alkaa kehittyä jonne varastoituu asiat joita opimme vanhemmiltamme ollessamme lapsia, viimeisenä alkaa kehittyä "aikuisen" minätila joka elää todellisuudessa tässä ja nyt, ei ole kiinnostunut uskomuksista, kyseenalaistaa "lapsen" ja "vanhemman" minätilan informaation jos aikuisen minätila ei kehity normaalisti, "lapsessa" olevat uskontoon liittyvät tunteet, pelot, uhkat yms alkavat kontaminoida aikuisen minätilaa, samoin tapahtuu vanhemman minätilan kanssa. Vahva "aikuinen" osaa vastustaa tällaista kehitystä.

        Terve uskonto tukee "aikuista" sekä hänen kasvamistaan, pelottelu-uskonnot, helvetillä pelottelu, verikylvyt, kaatumiskokoukset eivät ole tervettä uskoa.


      • tätä.olen.ihmetellyt
        AimoMatinpoika kirjoitti:

        Tuohon en osaa vastata kun en itse ole uskovainen, jos tunnet uskovaisia kysy heiltä. Aivan turhaan siellä kirkossa kuikuilet ja ateisteilta kyselet eivät he tiedä tästä asiasta mitään.

        Kirkossa on pakko joskus käydä mm. hautajaisissa, koska ihmiset ihan kuin piruuttaan kuolisivat. Kirkoissa pitäisi laittaa sellainen näyttötaulu alttarille. Siinä voisi lukea esimerkiksi: "Jumala on täällä tänään!"


      • Banderoll
        tätä.olen.ihmetellyt kirjoitti:

        Kirkossa on pakko joskus käydä mm. hautajaisissa, koska ihmiset ihan kuin piruuttaan kuolisivat. Kirkoissa pitäisi laittaa sellainen näyttötaulu alttarille. Siinä voisi lukea esimerkiksi: "Jumala on täällä tänään!"

        Lukeehan se joka toisessa tolpassa että hän on täällä tänään tai ainakin heti kohta huomenna.
        Niin luvattiin jo 50 vuotta sitten.


      • tätä.olen.ihmetellyt
        Banderoll kirjoitti:

        Lukeehan se joka toisessa tolpassa että hän on täällä tänään tai ainakin heti kohta huomenna.
        Niin luvattiin jo 50 vuotta sitten.

        Aivan. Mitenkähän siihen aikaan laitettiin vastaavia viestejä, kun ei ollut tolppia eikä monistuskoneita?


      • Raamatullisen - lapsellisen ja mustasukkaisen - Jahven poikana Jeesuksen nimenomaan voisikin odottaa tuolla tavalla käyttäytyvän.


      • Sezzzzzzzzksi

        Kirkot on rakennettu niille jotka esittää parempaa kun ovatkaan. Siellä sitä vasta herroja on.


      • tätä.olen.ihmetellyt kirjoitti:

        Mitenkähän tuo Herra sitten mahtaa kutsua? Alkaako päässä soida? Tai jospa se on ollut niitä puheluita, kun en ole viitsinyt vastata lehtimyynnin pelossa.

        Ehkäpä vaikka siten, että joku kumma vetää sinua lukemaan uskontoaiheisia keskusteluja. :)


      • tätä.olen.ihmetellyt
        Tipale kirjoitti:

        Ehkäpä vaikka siten, että joku kumma vetää sinua lukemaan uskontoaiheisia keskusteluja. :)

        Ahaa, se on se Herra, joka näitä sivustoja pitää yllä. Kaikkivoivana Herra ei tietenkään kykene esittämään itse henkilökohtaisesti kutsua suoraan vaan uskovaisten luulemilla tavoilla. On se jännä itsensä piilottelija. En tajua, mitä hän sillä kuvittelee voittavansa. Hän olisi aivan hyvin voinut loihtia kaikki suoraan taivaaseen ilman maa-välivaihetta, niin ei olisi jäänyt mitään epäselvyyksiä.


      • AimoMatinpoika kirjoitti:

        Tuohon en osaa vastata kun en itse ole uskovainen, jos tunnet uskovaisia kysy heiltä. Aivan turhaan siellä kirkossa kuikuilet ja ateisteilta kyselet eivät he tiedä tästä asiasta mitään.

        Ateisti tietää enemmän monesta asiasta kuin uskoon hurahtanut kristitty, joten kyllä ateisti tästäkin tietää ettei jumala ole olemassa. Se on tieto siitä ja havainto!


      • Tipale kirjoitti:

        Ehkäpä vaikka siten, että joku kumma vetää sinua lukemaan uskontoaiheisia keskusteluja. :)

        Eli mahdollinen uskoontulo tarvii jotakin välikättä tai käännytystä. Uskonnottomaksi taas henkilön oma järkiintulo riittää, eikä se tarvitse välikättä tai käännytystä!


      • ateisti1982 kirjoitti:

        Eli mahdollinen uskoontulo tarvii jotakin välikättä tai käännytystä. Uskonnottomaksi taas henkilön oma järkiintulo riittää, eikä se tarvitse välikättä tai käännytystä!

        Uskoontulo ei tarvitsi muuta välikättä kuin Jeesuksen. Uskoontulo on kokonaan Hänen työtään.


      • Ateisti1982EiKirj
        Tipale kirjoitti:

        Uskoontulo ei tarvitsi muuta välikättä kuin Jeesuksen. Uskoontulo on kokonaan Hänen työtään.

        Kylähullu Jeesusta ei ole ollut myöskään koskaan olemassa -valitettavasti! Kiinnittele sä vaan latojen seiniin "jeesus tulee, oletko valmis" ja jää housut kintuissasi sitä muiden uskovaisten miesten tavoin odottelemaan jospa se tulisi ja alkaisi työntämään kaluaan peräsuoleesi. On ristiriitaista että te jeesuksen kanssa hässijät sitten vastustatte homoseksuaalisuutta kun olette ittekin homoja odottaessa miespuolista Jeesusta seksuaalisesti tai kaiken tavoin runkaten!


      • Ateisti1982EiKirj kirjoitti:

        Kylähullu Jeesusta ei ole ollut myöskään koskaan olemassa -valitettavasti! Kiinnittele sä vaan latojen seiniin "jeesus tulee, oletko valmis" ja jää housut kintuissasi sitä muiden uskovaisten miesten tavoin odottelemaan jospa se tulisi ja alkaisi työntämään kaluaan peräsuoleesi. On ristiriitaista että te jeesuksen kanssa hässijät sitten vastustatte homoseksuaalisuutta kun olette ittekin homoja odottaessa miespuolista Jeesusta seksuaalisesti tai kaiken tavoin runkaten!

        Onpa todella fiksun aikuismaista tekstiä oletettavasti 36-v. tänä vuonna täyttävältä henkilöltä. Ateistikollegasi ovat varmasti sinusta ylpeitä.


      • Tipale kirjoitti:

        Onpa todella fiksun aikuismaista tekstiä oletettavasti 36-v. tänä vuonna täyttävältä henkilöltä. Ateistikollegasi ovat varmasti sinusta ylpeitä.

        Totuusko sinua kirpaisee ja se millaisena teidät hihhulit nykypäivänä nähdään! Kyllä on lapsellista ja paperin haaskuuta kiinnittää niitä "jeesus-lappusia" jokaisen maasedun ladon seinään tai valasinpylvään pieleen.


    • 777777

      Eihän ateisti voi tuntea mitään, kun se on jumalaton, eikä tunne Jumalaa.

      • ”...eikä tunne Jumalaa.”

        Mahdotonta tuntea toisen ihmisen päässä olevaa kuvitelmaa.


      • tätä.olen.ihmetellyt

        Mutta eihän sitä sitten voi jumallliseksi tulla kukaan, jos jumalattomana se on mahdotonta tuntea. Täytyis olla syntynyt Jumala päässä.


      • 777777
        marathustra kirjoitti:

        ”...eikä tunne Jumalaa.”

        Mahdotonta tuntea toisen ihmisen päässä olevaa kuvitelmaa.

        Ei Jumala ole kuvitelmaa ja ateistikin tulee sen vielä näkemään, ei muuta kuin odotellaan.


      • 777777

        Jumalani Malok III Mahtava on oikea, uskokaa vain.


      • jumala.on.potaskaa
        777777 kirjoitti:

        Ei Jumala ole kuvitelmaa ja ateistikin tulee sen vielä näkemään, ei muuta kuin odotellaan.

        Jumala on edelleenkin vain sinun väitteesi, eikä sitä ole hihhulit muuksi muuttaneet edes kuoltuaan.


      • 777777 kirjoitti:

        Ei Jumala ole kuvitelmaa ja ateistikin tulee sen vielä näkemään, ei muuta kuin odotellaan.

        Odottele vaan, niin ovat odottaneet kymmenet sukupolvet ennen sinua. Odottele vain, että kokisit hyvityksen kaikesta kokemastasi pilkasta. Sinun mielestä sinä olet syntynyt tänne odottamaan.


      • 88888888
        777777 kirjoitti:

        Ei Jumala ole kuvitelmaa ja ateistikin tulee sen vielä näkemään, ei muuta kuin odotellaan.

        Minä ateistina saan sentään tietää olevani väärässä mikäli Jumala on olemassa. Uskovainen ei saa koskaan tietää olevansa väärässä jos Jumalaa ei olekkaan.


      • 777777
        88888888 kirjoitti:

        Minä ateistina saan sentään tietää olevani väärässä mikäli Jumala on olemassa. Uskovainen ei saa koskaan tietää olevansa väärässä jos Jumalaa ei olekkaan.

        Se on päivän selvä asia, JUMALA ON OLEMASSA. Mikään ei ole yhtä epävarma kuin tiede , odotelkaa hyvät ateistit edes sitä ,seinä tulee vastaan, ja tiede käy turhaksi, kertta teillä ei ole kärsivällisyyttä odotella herran tuloa.


      • 777777
        marathustra kirjoitti:

        Odottele vaan, niin ovat odottaneet kymmenet sukupolvet ennen sinua. Odottele vain, että kokisit hyvityksen kaikesta kokemastasi pilkasta. Sinun mielestä sinä olet syntynyt tänne odottamaan.

        Uskovaiset on luotu nimenomaan jumalattomia varten ja huolehtimaan asioista, kun jumalattomat eivät siihen aikaan myöten kykene. Rakkaus ei kuole koskaan , jumalaton kun hyytyy, rakkaus sen kun porskuttaa eteenpäin.


      • 777777
        jumala.on.potaskaa kirjoitti:

        Jumala on edelleenkin vain sinun väitteesi, eikä sitä ole hihhulit muuksi muuttaneet edes kuoltuaan.

        Niin kirjoittaa jumalaton, jolla ei ole kokemuksia Jumalan olemassa olosta.


      • 777777 kirjoitti:

        Uskovaiset on luotu nimenomaan jumalattomia varten ja huolehtimaan asioista, kun jumalattomat eivät siihen aikaan myöten kykene. Rakkaus ei kuole koskaan , jumalaton kun hyytyy, rakkaus sen kun porskuttaa eteenpäin.

        Odottele vaan. Jeesus, terveen paperit, oma pankkikortti - sinulla on elämässäsi sellaista jänskää odotuksen täyteistä aikaa.


      • 7777777
        777777 kirjoitti:

        Jumalani Malok III Mahtava on oikea, uskokaa vain.

        trolli


      • jumala.on.potaskaa
        777777 kirjoitti:

        Niin kirjoittaa jumalaton, jolla ei ole kokemuksia Jumalan olemassa olosta.

        Ei sinullakaan ole muuta kuin vain luuloja.


      • 88888888 kirjoitti:

        Minä ateistina saan sentään tietää olevani väärässä mikäli Jumala on olemassa. Uskovainen ei saa koskaan tietää olevansa väärässä jos Jumalaa ei olekkaan.

        No, eikö se ole aika pelottava ajatus, että tämän tiedon saisit? Meille uskoville taas olisi yks hailee, jos emme tätä olettamaasi väärässäoloa saisi tietää.


      • olet.huijari
        Tipale kirjoitti:

        No, eikö se ole aika pelottava ajatus, että tämän tiedon saisit? Meille uskoville taas olisi yks hailee, jos emme tätä olettamaasi väärässäoloa saisi tietää.

        Usko ei tee kenestäkään ikuista. Se on nähty joka kerta uskovaisen kuollessa.


      • 777777 kirjoitti:

        Ei Jumala ole kuvitelmaa ja ateistikin tulee sen vielä näkemään, ei muuta kuin odotellaan.

        Kyllä se nyt vaan on uskovan omaa kuvitelmaa. Muussa tapauksessa sä kykenisit osoittamaan jumalasi olemassa olevaksi. Sitäkin on täällä koitettu vaatia että uskova todistaisi jumalansa, mutta sellaista on mahdotonta uskovan pystyä osoittamaan olemassa olevaksi, jota ei ole olemassa.
        Siihen uskova tietenkin väittää että jumala ilmestyy vain niille jotka uskoo, vaikka ateisti ei ole kieltänyt milloinkaan että voisi alkaa uskomaan jos jumalasta olisi havaintoa vai sekö se onkin se pointti että uskova uskoo jumalaan josta ei ole itelläänkään minkäänlaista havaintoa. Ostanut uskonsa jumalaan sikaa säkissä!?


      • 777777 kirjoitti:

        Uskovaiset on luotu nimenomaan jumalattomia varten ja huolehtimaan asioista, kun jumalattomat eivät siihen aikaan myöten kykene. Rakkaus ei kuole koskaan , jumalaton kun hyytyy, rakkaus sen kun porskuttaa eteenpäin.

        Sitäkö sun vanhempasi ajattelivat kun tekivät sinut makuuhuoneessa. Äitisi oli yhdynnässä isäsi lisäksi sen jumalan kanssa?! :D Sitähän olen kuullut että monesti kristityiden piirissä ei lapsi ole välttämättä aina sen isän, joka on ollut raskaaksi tulleen aviomies (pyhästä avioliitosta) vaan jokin muu jumalan ja naapurin äijän väliltä!


      • 777777 kirjoitti:

        Uskovaiset on luotu nimenomaan jumalattomia varten ja huolehtimaan asioista, kun jumalattomat eivät siihen aikaan myöten kykene. Rakkaus ei kuole koskaan , jumalaton kun hyytyy, rakkaus sen kun porskuttaa eteenpäin.

        Uskovan rakkaus on samaa kuin suurta vihaa muita ihmisiä kohtaan!


      • 777777 kirjoitti:

        Se on päivän selvä asia, JUMALA ON OLEMASSA. Mikään ei ole yhtä epävarma kuin tiede , odotelkaa hyvät ateistit edes sitä ,seinä tulee vastaan, ja tiede käy turhaksi, kertta teillä ei ole kärsivällisyyttä odotella herran tuloa.

        Se jumalanne ei ole olemassa


      • 777777
        ateisti1982 kirjoitti:

        Uskovan rakkaus on samaa kuin suurta vihaa muita ihmisiä kohtaan!

        jumalattoman elämä on suurta vihaa, uskovaisia kohtaan jotka tietävät jotakin suurempaa mitä ateistit eikä tiede tiedä.


      • 777777
        ateisti1982 kirjoitti:

        Se jumalanne ei ole olemassa

        Tiedättekö mistä jo tietää Jumalan olemassa olon ,no tietenkin siintä, että se teidän apinanne haluaa rikkoa kaiken hyvän ja aidon rakkauden. Maailma kun ei parempaan pysty, kun täällä ei mikään aito kestä, vaan kaikki aito ja alkuperäinen rikotaan.


      • 777777 kirjoitti:

        Tiedättekö mistä jo tietää Jumalan olemassa olon ,no tietenkin siintä, että se teidän apinanne haluaa rikkoa kaiken hyvän ja aidon rakkauden. Maailma kun ei parempaan pysty, kun täällä ei mikään aito kestä, vaan kaikki aito ja alkuperäinen rikotaan.

        Mikä vitun apina?! Aitoa ja alkuperäistä ei ole mitenkään rikottu. Maailma kumminkin tulee muuttua sieltä kivikauden ajoilta, jota te uskovaiset suositte ja jota haluatte elää!


      • 777777 kirjoitti:

        jumalattoman elämä on suurta vihaa, uskovaisia kohtaan jotka tietävät jotakin suurempaa mitä ateistit eikä tiede tiedä.

        Uskovaiset tässä vihaavat erilaisia ihmisiä. Mä ateistina vihaan vain uskovia ja natseja enkä mitään muuta!


      • 777777
        ateisti1982 kirjoitti:

        Uskovaiset tässä vihaavat erilaisia ihmisiä. Mä ateistina vihaan vain uskovia ja natseja enkä mitään muuta!

        Ajattele vaikka olet ateisti, en vihaa sinua. Mie en ymmärrä miksi uskovaisia pitäisi vihata , teidän pitäisi elää omaa, elämänne läpi eikä puuttua liian paljon uskovaistenkaan elämään.homoliitoista en ymmärrä, miksi ette voi tehdä yhtä kirkkoa Suomeen ja vihkiä siellä homoja ja jättää muut kirkot rauhaan,ottaa myöskin sinne papit ja nais papit mukaan jotka puoltavat homoliittoja.


      • 777777 kirjoitti:

        Ajattele vaikka olet ateisti, en vihaa sinua. Mie en ymmärrä miksi uskovaisia pitäisi vihata , teidän pitäisi elää omaa, elämänne läpi eikä puuttua liian paljon uskovaistenkaan elämään.homoliitoista en ymmärrä, miksi ette voi tehdä yhtä kirkkoa Suomeen ja vihkiä siellä homoja ja jättää muut kirkot rauhaan,ottaa myöskin sinne papit ja nais papit mukaan jotka puoltavat homoliittoja.

        Ymmärrä, että sua vihataan, mutta sä et vaan itse ymmärrä miksi sua vihataan. Ymmärtäisit jos hieman miettisit aivoillasi vai onko aivosi pesty ettet voi/saa niillä mitään miettiä!

        "homoliitoista en ymmärrä, miksi ette voi tehdä yhtä kirkkoa Suomeen ja vihkiä siellä homoja ja jättää muut kirkot rauhaan,ottaa myöskin sinne papit ja nais papit mukaan jotka puoltavat homoliittoja. "

        Jokatapauksessa ketään ei pitäisi vihkiä kirkossa, mutta kun vihkimisoikeus on annettu myöskin papeille (jota en ymmärrä) niin tällöin niiden jokaisen papin tulee toimia Suomen lainsäädänön mukaan eikä rikkoa vihkiessään Suomen lakia että vihkii vain tietyin ehdoin!


    • joouu

      tätä.olen.ihmetellyt kyseli hyvän kysymyksen.
      Herra ei asu missään ihmisen rakentamassa rakennuksessa vaan ihmisessä joka on antanut Hänelle luvan tulla asumaan sydämeen, ihminen on Pyhän hengen temppeli.

      voit katsoa itse raamatusta vaikka 1 Korinttolaiskirje 6:19-20
      Jeesus sydämeen asumaan. Roomalaiskirje 3:21-31

      Jos etsit totuutta kaikesta sydämestäsi niin löydät kyllä, kaikki löytyy raamatusta ja siksi sanon että arvosta sitä yli kaiken tiedon ja ymmärryksen hankkimiseksi. Ihmiset puhuvat nykyaikana niin monenlaista.
      Johanneksen evankeliumi ja Paavalin kirje Roomalaisille ovat loistavia apuja, lue rauhassa ja laita eteen tulevat kysymykset paperille niin voi myöhemmin selvittää niitä asioita.

      • 777777

        Voisikots Raamatun pöljä lisätä oimia kommenttejasi? Paavalia lainaat, kysyitkö edes häneltä lupaa puhut kuin talo ilman tupaa.


      • tätä.olen.ihmetellyt
        777777 kirjoitti:

        Voisikots Raamatun pöljä lisätä oimia kommenttejasi? Paavalia lainaat, kysyitkö edes häneltä lupaa puhut kuin talo ilman tupaa.

        Aika törkeää kyllä lainailla otteita toisten kirjeistä. Korintolaiset ja roomalaiset haastaisivat taatusti käräjille, jos tietäisivät. Ja tiedä, vaikka nuo jutut olisivat väänneltyä totuutta. Jos Jeesus ei olekaan muuttamassa sydämeen asumaan, niin hänkin voi haastaa väärien juttujen levittelijät rienauksesta oikeuteen.


      • gsgsgsdg

        "Herra ei asu missään ihmisen rakentamassa rakennuksessa vaan ihmisessä joka on antanut Hänelle luvan tulla asumaan sydämeen, ihminen on Pyhän hengen temppeli."

        Jumala on siis kuin vampyyri, joka ei voi astua kynnyksen yli taloon ilman kutsua.


      • 7777777
        777777 kirjoitti:

        Voisikots Raamatun pöljä lisätä oimia kommenttejasi? Paavalia lainaat, kysyitkö edes häneltä lupaa puhut kuin talo ilman tupaa.

        trolli


      • 666.666.666
        7777777 kirjoitti:

        trolli

        mölli


      • 7777777
        777777 kirjoitti:

        Voisikots Raamatun pöljä lisätä oimia kommenttejasi? Paavalia lainaat, kysyitkö edes häneltä lupaa puhut kuin talo ilman tupaa.

        trolli


      • gsgsgsdg kirjoitti:

        "Herra ei asu missään ihmisen rakentamassa rakennuksessa vaan ihmisessä joka on antanut Hänelle luvan tulla asumaan sydämeen, ihminen on Pyhän hengen temppeli."

        Jumala on siis kuin vampyyri, joka ei voi astua kynnyksen yli taloon ilman kutsua.

        Tai joku hiton alien, jonka pitää munia jälkeläisensä ihmisen sisään!


    • tätä.olen.ihmetellyt kyseli hyvän kysymyksen.
      Herra ei asu missään ihmisen rakentamassa rakennuksessa vaan ihmisessä joka on antanut Hänelle luvan tulla asumaan sydämeen, ihminen on Pyhän hengen temppeli.

      voit katsoa itse raamatusta vaikka 1 Korinttolaiskirje 6:19-20
      Jeesus sydämeen asumaan. Roomalaiskirje 3:21-31

      Jos etsit totuutta kaikesta sydämestäsi niin löydät kyllä, kaikki löytyy raamatusta ja siksi sanon että arvosta sitä yli kaiken tiedon ja ymmärryksen hankkimiseksi. Ihmiset puhuvat nykyaikana niin monenlaista.
      Johanneksen evankeliumi ja Paavalin kirje Roomalaisille ovat loistavia apuja, lue rauhassa ja laita eteen tulevat kysymykset paperille niin voi myöhemmin selvittää niitä asioita.

      • tätä.olen.ihmetellyt

        "Herra ei asu missään ihmisen rakentamassa rakennuksessa vaan ihmisessä joka on antanut Hänelle luvan tulla asumaan sydämeen"

        Sepä outoa. Turhaan niitä isoja ja kalliita kirkkoja sitten rakennetaan. Riittäisi kun ottaisi sydämen kohdalle tatuoinnin kirkosta ja kulkisi sitten rinnat paljaana elvistelemässä, että katsokaas minun Pyhän henkeni asuntoa. Oikein kaksi eteistä ja kaksi kammiota, jee.


      • Mitenniinkuin

        Onko siis persoona jotenkin jakautunut, jos asustelee useassa yhtäaikaisesti?


      • tätä.olen.ihmetellyt
        Mitenniinkuin kirjoitti:

        Onko siis persoona jotenkin jakautunut, jos asustelee useassa yhtäaikaisesti?

        Niin ja miten suuri persoona mahtuu pikkuruiseen sydämeen, jos hän ei mahdu edes kirkkoon?


    • 12____13

      Raamattu sanoo:
      "Jumala, joka on tehnyt maailman ja kaikki, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu käsillä tehdyissä temppeleissä, eikä häntä voida ihmisten käsillä palvella, ikäänkuin hän jotakin tarvitsisi, hän, joka itse antaa kaikille elämän ja hengen ja kaiken..... ...että he etsisivät Jumalaa, jos ehkä voisivat hapuilemalla hänet löytää - hänet, joka kuitenkaan ei ole kaukana yhdestäkään meistä; sillä hänessä me elämme ja liikumme ja olemme, niinkuin myös muutamat teidän runoilijoistanne ovat sanoneet: 'Sillä me olemme myös hänen sukuansa'.
      Ap. 17:24-25, 27-28

      • tätä.olen.ihmetellyt

        Raamattu on ihmisten kirjoittama sepite. Kuka sellaisen tosissaan ottaa?


      • 12____13
        tätä.olen.ihmetellyt kirjoitti:

        Raamattu on ihmisten kirjoittama sepite. Kuka sellaisen tosissaan ottaa?

        > Raamattu on ihmisten kirjoittama sepite. Kuka sellaisen tosissaan ottaa?

        No, tuota sinun sepitettä en ota tosissaan. Mutta Raamatun otan, koska sen opetus on hyvä ja totuuden mukainen ja parempi kuin mikään ihmisten synnyttämä.


      • tätä.olen.ihmetellyt
        12____13 kirjoitti:

        > Raamattu on ihmisten kirjoittama sepite. Kuka sellaisen tosissaan ottaa?

        No, tuota sinun sepitettä en ota tosissaan. Mutta Raamatun otan, koska sen opetus on hyvä ja totuuden mukainen ja parempi kuin mikään ihmisten synnyttämä.

        Olen aina ihmetellyt, miksi hihhulit eivät tajua, että Raamattu on aivan samanlaista jorinaa kuin satukirjat tai jutut Joulupukista. Miksi ihmisiä onkin niin kovin helppo vetää nenästä? Etteivät vain olisi herkkäuskoisia hölmöjä.


      • dsfsd6436es
        12____13 kirjoitti:

        > Raamattu on ihmisten kirjoittama sepite. Kuka sellaisen tosissaan ottaa?

        No, tuota sinun sepitettä en ota tosissaan. Mutta Raamatun otan, koska sen opetus on hyvä ja totuuden mukainen ja parempi kuin mikään ihmisten synnyttämä.

        Raamattu on ihmisten kirjoittama, ihan tiedoksi vaan.


      • 12____13
        tätä.olen.ihmetellyt kirjoitti:

        Olen aina ihmetellyt, miksi hihhulit eivät tajua, että Raamattu on aivan samanlaista jorinaa kuin satukirjat tai jutut Joulupukista. Miksi ihmisiä onkin niin kovin helppo vetää nenästä? Etteivät vain olisi herkkäuskoisia hölmöjä.

        > Raamattu on aivan samanlaista jorinaa kuin satukirjat tai jutut Joulupukista.

        Et sitten ole koskaan tainnut lukea Raamattua, tai sitten ymmärrys puuttuu. :D


      • 12____13
        dsfsd6436es kirjoitti:

        Raamattu on ihmisten kirjoittama, ihan tiedoksi vaan.

        > Raamattu on ihmisten kirjoittama, ihan tiedoksi vaan.

        Joo, tarkoitin, ettei ihminen olisi sitä saanut aikaan, ilman Jumalan vaikutusta. Ihmiset ovat liian yksinkertaisia, tietämättömiä, pahoja, ahneita ja itsekeskeisiä... ...ilman Jumalaa


      • 46534643643
        12____13 kirjoitti:

        > Raamattu on ihmisten kirjoittama, ihan tiedoksi vaan.

        Joo, tarkoitin, ettei ihminen olisi sitä saanut aikaan, ilman Jumalan vaikutusta. Ihmiset ovat liian yksinkertaisia, tietämättömiä, pahoja, ahneita ja itsekeskeisiä... ...ilman Jumalaa

        Luettelit juuri syitä miksi en itse luota Raamattuun tai ylipäätänsä mihinkään ihmisestä lähtöisin olevaan Jumala asiassa. Se että joku uskonnollisen tekstin kirjoittava väittää olevansa Jumalan vaikutuksen alla tekstiä kirjoittaessa on vain hänen väitteensä. Se on pyrkimys saada itse tuottamalleen tekstille auktoriteettia ja monet idiootit nielaisevat syötin.


      • Tabernaakkeli

        ”Raamattu sanoo:
        "Jumala, joka on tehnyt maailman ja kaikki, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu käsillä tehdyissä temppeleissä, eikä häntä voida ihmisten käsillä palvella,...”

        Jännä ristiriita, Jahve asui telttamajassa liitonarkussa. Harmi, että babylonialaiset hävittivät hänen asunsijan (1. temppelin) ja roomalaiset jälleenrakennetun asumuksen (2. temppelin). Liekö asunnottomuuteen kuollut Jahvereppana kun ei ole ollut mitään havaintoa 2000 vuoteen?

        8 "Tehtäköön minulle pyhäkkö, niin minä asun teidän keskellänne. 9 Tehkää telttamaja ja kaikki sen varusteet tarkoin sen mallin mukaan, jonka minä sinulle näytän.

        21 Aseta kansi arkun päälle pantuasi arkkuun ne liiton todistuskappaleet, jotka minä sinulle annan. 22 Sen luona sinä saat kohdata minut, ja minä puhun sinulle kannen päältä, niiden kahden kerubin välistä, jotka ovat liitonarkun päällä, ja ilmoitan sinulle kaikki ne käskyt, jotka minä israelilaisille annan.


      • tätä.olen.ihmetellyt
        12____13 kirjoitti:

        > Raamattu on aivan samanlaista jorinaa kuin satukirjat tai jutut Joulupukista.

        Et sitten ole koskaan tainnut lukea Raamattua, tai sitten ymmärrys puuttuu. :D

        "Et sitten ole koskaan tainnut lukea Raamattua, tai sitten ymmärrys puuttuu. :D"

        Olen lukenut. Sehän on täysin satukirja. Itse olet lukenut sitä aivot nollalinjalla :D
        Tai sitten ilman aivoja :D Ihmetyttää sellainen lukeminen :O


      • 12____13 kirjoitti:

        > Raamattu on ihmisten kirjoittama sepite. Kuka sellaisen tosissaan ottaa?

        No, tuota sinun sepitettä en ota tosissaan. Mutta Raamatun otan, koska sen opetus on hyvä ja totuuden mukainen ja parempi kuin mikään ihmisten synnyttämä.

        Missä kohtaa raamattu on totuuden mukainen? Käännätte uskovat totuuden aina valheeksi! Ristiriitainen ja julma teos ei voi olla koskaan totuudenmukainen.


      • 12____13 kirjoitti:

        > Raamattu on ihmisten kirjoittama, ihan tiedoksi vaan.

        Joo, tarkoitin, ettei ihminen olisi sitä saanut aikaan, ilman Jumalan vaikutusta. Ihmiset ovat liian yksinkertaisia, tietämättömiä, pahoja, ahneita ja itsekeskeisiä... ...ilman Jumalaa

        Hihhulit ovat kaikkea noita luettelemisia asioita kuvittelemansa jumalan kanssa!


      • Tabernaakkeli kirjoitti:

        ”Raamattu sanoo:
        "Jumala, joka on tehnyt maailman ja kaikki, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu käsillä tehdyissä temppeleissä, eikä häntä voida ihmisten käsillä palvella,...”

        Jännä ristiriita, Jahve asui telttamajassa liitonarkussa. Harmi, että babylonialaiset hävittivät hänen asunsijan (1. temppelin) ja roomalaiset jälleenrakennetun asumuksen (2. temppelin). Liekö asunnottomuuteen kuollut Jahvereppana kun ei ole ollut mitään havaintoa 2000 vuoteen?

        8 "Tehtäköön minulle pyhäkkö, niin minä asun teidän keskellänne. 9 Tehkää telttamaja ja kaikki sen varusteet tarkoin sen mallin mukaan, jonka minä sinulle näytän.

        21 Aseta kansi arkun päälle pantuasi arkkuun ne liiton todistuskappaleet, jotka minä sinulle annan. 22 Sen luona sinä saat kohdata minut, ja minä puhun sinulle kannen päältä, niiden kahden kerubin välistä, jotka ovat liitonarkun päällä, ja ilmoitan sinulle kaikki ne käskyt, jotka minä israelilaisille annan.

        Raamattu sanoo, mutta mä sanon että raamattu kuuluu saunan kiukaan sytykkeeksi tai paperikeräysjätteeseen!


      • 777777
        ateisti1982 kirjoitti:

        Raamattu sanoo, mutta mä sanon että raamattu kuuluu saunan kiukaan sytykkeeksi tai paperikeräysjätteeseen!

        Se temppu nimittäin jää monelta tekemättä ,kun laitetaan Raamattu nenän eteen. Jos olet tehnyt sen, niin tervemenoa vaan. Näytät vaan sen kuinka alas ihminen voi vajota, et kivaa loppuelämää vaan sulle.


      • 777777 kirjoitti:

        Se temppu nimittäin jää monelta tekemättä ,kun laitetaan Raamattu nenän eteen. Jos olet tehnyt sen, niin tervemenoa vaan. Näytät vaan sen kuinka alas ihminen voi vajota, et kivaa loppuelämää vaan sulle.

        Näytät sen vaan kuinka alas ihminen voi vajota kun ottaa raamatun nenänsä eteen!


      • 777777
        ateisti1982 kirjoitti:

        Näytät sen vaan kuinka alas ihminen voi vajota kun ottaa raamatun nenänsä eteen!

        Olen erittäin kiitollinen kun olen saanut lukea Raamattua ja sitä on avattu minulle.


      • 777777 kirjoitti:

        Olen erittäin kiitollinen kun olen saanut lukea Raamattua ja sitä on avattu minulle.

        Parasta olisi sun kohdallasi että olisit kuollut. Silloin olisit varmaan tyytyväinen elämääsi!? Kuoleman jälkeistä elämää ei ole kuin korkeintaan uskovien toiveunissa!


      • 12____13 kirjoitti:

        > Raamattu on ihmisten kirjoittama sepite. Kuka sellaisen tosissaan ottaa?

        No, tuota sinun sepitettä en ota tosissaan. Mutta Raamatun otan, koska sen opetus on hyvä ja totuuden mukainen ja parempi kuin mikään ihmisten synnyttämä.

        Perustele mikä siinä raamatussa on se joka sen tekee todelliseksi!?


    • SebaotinAsianajaja

      Herra Sebaotin kaikki aika kuluu vahdatessa luotujensa kuolemansyntejä, kuten sitä masturboiko seksuaalisuuteensa herännyt teini, pitävätkö samaa sukupuolta olevat toisiinsa tykästyneet vaadittavan metrin välimatkan muutoin kuin aina tarpeellisissa lyömistarkoituksissa, tekeekö joku köyhä ja/tai velkaantunut sapattina töitä saadakseen leipää pöytään ja lämmintä talven varalle, ja eritoten sitä muistetaanko varmasti kivittää ennustajat, homoseksuaalit ja tottelemattomat lapset, joiden veriuhriin Herra Sebaot on eritoten mielistynyt.

      Ei siinä tartte lainkaan ihmetellä ettei pääjohtaja joka sunnuntai kerkeä ihmisen ja hänen kylkiluunsa kokouksissa ramppaamaan, sillä kai nyt ihmisen kuvallakin on oikeus pitää yksi lepopäivä, ja jos ei muutoin, niin niitä vanhoja aikoja muistellen, jolloin pannukakku vielä höyrysi tuoreuttaan ja Hän itse oli psykopaatti nuorisorikollinen, joka juuri äsken jumalan-virkaan noustuaan surutta hukutti, teurastutti, poltti ja teki kaikkea muuta mukavaa, mitä nyt kaikkivaltiaat maan matosille ovat tavanneet tehdä.

      • tätä.olen.ihmetellyt

        Hyvin analysoitu. Eihän Herra tietenkään ennätä kirkkoon kuluttamaan kallista aikaansa joutavuuksiin, kun sen voi käyttää homojen pyllyreikien ja masturboijien tiirailuun. Tietenkin herran harrastaman tirkistelyn on pakko olla tosi tervettä, kuten uskovaisten tapa käyttää lapsukaisia hyväkseen. Siksi Herra ei toki puutu pedofiliaan mitenkään, eivätkä uskovaiset ota asiaa puheeksi milloinkaan.


    • "Olen käynyt monta kertaa kirkossa, eikä siellä ikinä ole ollut Herra paikalla. Mistä se oikein johtuu?"

      Minä olen käynyt kirkossa ja hengellisissä tilaisuuksissa kymmeniä vuosia ja Jumala on aina ollut paikalla.
      Kerrotaan, että eräs mummo tuli kirkosta ulos Jumalanpalveluksen jälkeen. Kirkon pihalla oli ateisteja, jotka sanoivat: "Jumalaa ei ole olemassa." Mummo vastasi: "Mihinkä Hän on nyt tässä välissä ehtinyt hävitä, kun juuri keskustelin Hänen kanssaan".

      • näin.on

        Kun uskova puhuu jumalalle, niin sitä sanotaan rukoiluksi.
        Kun jumala puhuu uskovalle, niin sitä sanotaan skitsofreniaksi.


      • Ateisti
        näin.on kirjoitti:

        Kun uskova puhuu jumalalle, niin sitä sanotaan rukoiluksi.
        Kun jumala puhuu uskovalle, niin sitä sanotaan skitsofreniaksi.

        Kun yksi uskoo harhoihin, sitä sanotaan mielisairaudeksi.
        Kun miljoonat uskovat harhoihin, sitä sanotaan uskonnoksi.


      • Mark.luuvitonen

        "Mummo vastasi: 'Mihinkä Hän on nyt tässä välissä ehtinyt hävitä...'"

        Missäs välissä se sinun Herrasi värisee?


      • AimoMatinpoika

        Tunne Jumalan läsnäolosta ei välttämättä merkitse mielisairautta, kyseessä on ihmisen tuntema tunne, mielisairaudesta on kysymys jos henkilö kadottaa käsityksen todellisuudesta jossa elää.

        Mielenterveysseuran sivulta lainattua:

        Skitsofrenian oireita:
        Harhaluulot
        Harhaluulot voivat olla esimerkiksi sitä, että oirehtiva luulee olevansa joku muu ihminen, hän pelkää olevansa ulkopuolisen kontrollin kohde tai muuten vainottu, hän saattaa tuntea syyllisyyttä asioista, joita ei ole oikeasti tapahtunut tai uskoa tulleensa valituksi erikoistehtävään. Harhat voivat myös liittyä uskonnollisiin käsityksiin, harhaluulojen vallassa oleva voi esimerkiksi kuvitella näkevänsä pirun tai jumalan.


      • AimoMatinpoika
        AimoMatinpoika kirjoitti:

        Tunne Jumalan läsnäolosta ei välttämättä merkitse mielisairautta, kyseessä on ihmisen tuntema tunne, mielisairaudesta on kysymys jos henkilö kadottaa käsityksen todellisuudesta jossa elää.

        Mielenterveysseuran sivulta lainattua:

        Skitsofrenian oireita:
        Harhaluulot
        Harhaluulot voivat olla esimerkiksi sitä, että oirehtiva luulee olevansa joku muu ihminen, hän pelkää olevansa ulkopuolisen kontrollin kohde tai muuten vainottu, hän saattaa tuntea syyllisyyttä asioista, joita ei ole oikeasti tapahtunut tai uskoa tulleensa valituksi erikoistehtävään. Harhat voivat myös liittyä uskonnollisiin käsityksiin, harhaluulojen vallassa oleva voi esimerkiksi kuvitella näkevänsä pirun tai jumalan.

        Aistiharhoista

        Aistiharhat
        Tavallisin aistiharha on äänien kuuleminen. Äänet voivat olla syyttäviä ja vihaisia, ne voivat olla läheisten tai vieraiden ihmisten ääniä. Joskus äänet muuttuvat vuosien kuluessa lempeämmiksi. Joskus ääniä kuulevat käyttävät jatkuvasti korvakuulokkeita tai säätävät television äänenvoimakkuutta kovalle yrittäessään häivyttää ääniä.

        Vaikka äänet eivät oikeasti kuulu, vaan ovat aivojen tuotos, ne ovat ääniä kuulevalle itselleen hyvin todellisia ja saattavat tuntua tulevan itsen ulkopuolelta. Ääniä kuulevan läheinen voi kertoa, ettei kuule ääniä, mutta ymmärtää äänien olevan läheiselle itselleen totta.

        Äänien kuulemisen ohella tai niiden sijasta skitsofreniaan voi liittyä muihinkin aisteihin liittyviä harhoja. Oirehtiva voi tuntea kehollaan erilaisia esineitä tai olioita tai nähdä, maistaa tai haistaa asioita, joita ei oikeasti ole olemassa.

        Äänien kuulemisen kaltaiset aistiharhat ovat tyypillisiä niille, joilla on diagnosoitu skitsofrenia. Aina äänien kuuleminen ei kuitenkaan merkitse sitä, että niitä kuulevalla henkilöllä olisi skitsofreniaoireyhtymä. Äänien kuuluminen voi liittyä esimerkiksi myös todella järkyttävään tilanteeseen, voimakkaaseen stressiin tai päihteiden liikakäyttöön. Myös psykoottisesta masennuksesta tai kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä kärsivät saattavat kuulla ääniä.

        Huomattavan monen suomalaisen on arvioitu jossain vaiheessa elämäänsä kuulevan ääniä. Jotkut kuulevat ääniä vain kerran, toisilla äänien kuuleminen on pitkäaikaisempaa. Pitkäaikaisesti ääniä kuulevilla on oma MIELENTERVEYDEN KESKUSLIITTOON kuuluva yhdistys SUOMEN MONIÄÄNISET.


      • SeppoMattiTeponpoika
        AimoMatinpoika kirjoitti:

        Aistiharhoista

        Aistiharhat
        Tavallisin aistiharha on äänien kuuleminen. Äänet voivat olla syyttäviä ja vihaisia, ne voivat olla läheisten tai vieraiden ihmisten ääniä. Joskus äänet muuttuvat vuosien kuluessa lempeämmiksi. Joskus ääniä kuulevat käyttävät jatkuvasti korvakuulokkeita tai säätävät television äänenvoimakkuutta kovalle yrittäessään häivyttää ääniä.

        Vaikka äänet eivät oikeasti kuulu, vaan ovat aivojen tuotos, ne ovat ääniä kuulevalle itselleen hyvin todellisia ja saattavat tuntua tulevan itsen ulkopuolelta. Ääniä kuulevan läheinen voi kertoa, ettei kuule ääniä, mutta ymmärtää äänien olevan läheiselle itselleen totta.

        Äänien kuulemisen ohella tai niiden sijasta skitsofreniaan voi liittyä muihinkin aisteihin liittyviä harhoja. Oirehtiva voi tuntea kehollaan erilaisia esineitä tai olioita tai nähdä, maistaa tai haistaa asioita, joita ei oikeasti ole olemassa.

        Äänien kuulemisen kaltaiset aistiharhat ovat tyypillisiä niille, joilla on diagnosoitu skitsofrenia. Aina äänien kuuleminen ei kuitenkaan merkitse sitä, että niitä kuulevalla henkilöllä olisi skitsofreniaoireyhtymä. Äänien kuuluminen voi liittyä esimerkiksi myös todella järkyttävään tilanteeseen, voimakkaaseen stressiin tai päihteiden liikakäyttöön. Myös psykoottisesta masennuksesta tai kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä kärsivät saattavat kuulla ääniä.

        Huomattavan monen suomalaisen on arvioitu jossain vaiheessa elämäänsä kuulevan ääniä. Jotkut kuulevat ääniä vain kerran, toisilla äänien kuuleminen on pitkäaikaisempaa. Pitkäaikaisesti ääniä kuulevilla on oma MIELENTERVEYDEN KESKUSLIITTOON kuuluva yhdistys SUOMEN MONIÄÄNISET.

        "Huomattavan monen suomalaisen on arvioitu jossain vaiheessa elämäänsä kuulevan ääniä."

        Esimerkiksi minä kuulen oikein hyvin ääniä, koska kuulossani ei ole mitään vikaa. Pitäisikö minun sinun valelääkärin mielestä mennä lääkäriin? Juokse mutkia hoopo.


      • 777777
        AimoMatinpoika kirjoitti:

        Tunne Jumalan läsnäolosta ei välttämättä merkitse mielisairautta, kyseessä on ihmisen tuntema tunne, mielisairaudesta on kysymys jos henkilö kadottaa käsityksen todellisuudesta jossa elää.

        Mielenterveysseuran sivulta lainattua:

        Skitsofrenian oireita:
        Harhaluulot
        Harhaluulot voivat olla esimerkiksi sitä, että oirehtiva luulee olevansa joku muu ihminen, hän pelkää olevansa ulkopuolisen kontrollin kohde tai muuten vainottu, hän saattaa tuntea syyllisyyttä asioista, joita ei ole oikeasti tapahtunut tai uskoa tulleensa valituksi erikoistehtävään. Harhat voivat myös liittyä uskonnollisiin käsityksiin, harhaluulojen vallassa oleva voi esimerkiksi kuvitella näkevänsä pirun tai jumalan.

        Niin mutta ,Jumala voi näyttäytyä valona ihmisille, eli Jumala voi muuttaa ihmisen pois katkeruudesta,kateudesta ja pelosta. Eli ihmninen voi Jumalan avulla muuttua. Psykiatrit ja psykologit ovat asioissa väärässä ,koska eivät ole kokeneet elämässään aitoa rakkautta ja Jumalan läsnäoloa. Eli psykiatrit ja psykologit ovat ainoastaan tieteen käsityksiä asioista ,eli he eivät tiedä edes täyttä totuutta asioista, niinkuin ei tiedekkään. Lääketieteessä myöskin ihmiset toimivat koekaniineina tietämättään.


      • AimoMatinpoika
        777777 kirjoitti:

        Niin mutta ,Jumala voi näyttäytyä valona ihmisille, eli Jumala voi muuttaa ihmisen pois katkeruudesta,kateudesta ja pelosta. Eli ihmninen voi Jumalan avulla muuttua. Psykiatrit ja psykologit ovat asioissa väärässä ,koska eivät ole kokeneet elämässään aitoa rakkautta ja Jumalan läsnäoloa. Eli psykiatrit ja psykologit ovat ainoastaan tieteen käsityksiä asioista ,eli he eivät tiedä edes täyttä totuutta asioista, niinkuin ei tiedekkään. Lääketieteessä myöskin ihmiset toimivat koekaniineina tietämättään.

        Luotan enemmän lääketieteeseen kuin uskontoon, en toki tyrmää tervettä uskonnollisuutta enkä etenkään henkisyyttä, ihmisen parhaaseen molempien täytyisi pyrkiä. Ikävä tosiasia on että sairas uskonnollisuus on vienyt monia mielisairaalaan.


      • AimoMatinpoika
        SeppoMattiTeponpoika kirjoitti:

        "Huomattavan monen suomalaisen on arvioitu jossain vaiheessa elämäänsä kuulevan ääniä."

        Esimerkiksi minä kuulen oikein hyvin ääniä, koska kuulossani ei ole mitään vikaa. Pitäisikö minun sinun valelääkärin mielestä mennä lääkäriin? Juokse mutkia hoopo.

        Jos vaiva ei pahene niin ei tarvitse mennä lääkäriin mutta jos pahenee niin heti terveyskeskukseen.

        Kun puu kaatuu metsässä eikä kukaan sitä kuule niin kuuluuko siitä ääni ?


      • AimoMatinpoika
        SeppoMattiTeponpoika kirjoitti:

        "Huomattavan monen suomalaisen on arvioitu jossain vaiheessa elämäänsä kuulevan ääniä."

        Esimerkiksi minä kuulen oikein hyvin ääniä, koska kuulossani ei ole mitään vikaa. Pitäisikö minun sinun valelääkärin mielestä mennä lääkäriin? Juokse mutkia hoopo.

        Jos vaiva ei pahene niin ei tarvitse mennä lääkäriin mutta jos pahenee niin heti terveyskeskukseen.

        Kun puu kaatuu metsässä eikä kukaan sitä kuule niin kuuluuko siitä ääni ?


      • SeppoMattiTeponpoika
        AimoMatinpoika kirjoitti:

        Jos vaiva ei pahene niin ei tarvitse mennä lääkäriin mutta jos pahenee niin heti terveyskeskukseen.

        Kun puu kaatuu metsässä eikä kukaan sitä kuule niin kuuluuko siitä ääni ?

        "Kun puu kaatuu metsässä eikä kukaan sitä kuule niin kuuluuko siitä ääni ?"

        En tajua, miten se liittyy minun kuuloaistiini. Kuulin Hiroshimaan pudotetun atomipommin, vaikka en ollut silloin vielä syntynytkään. Näin siksi, että asiasta kerrottiin minulle vasta myöhemmin. Kaatuva puu pitää aina kovan rytinän, vaikka kuulijoita ei olisikaan läsnä, koska sitä ääntä ei aiheuta korva vaan se puu. Oletko tietoinen, että myös aurinko ääntelee: https://www.nasa.gov/feature/goddard/2018/sounds-of-the-sun


      • AimoMatinpoika
        777777 kirjoitti:

        Niin mutta ,Jumala voi näyttäytyä valona ihmisille, eli Jumala voi muuttaa ihmisen pois katkeruudesta,kateudesta ja pelosta. Eli ihmninen voi Jumalan avulla muuttua. Psykiatrit ja psykologit ovat asioissa väärässä ,koska eivät ole kokeneet elämässään aitoa rakkautta ja Jumalan läsnäoloa. Eli psykiatrit ja psykologit ovat ainoastaan tieteen käsityksiä asioista ,eli he eivät tiedä edes täyttä totuutta asioista, niinkuin ei tiedekkään. Lääketieteessä myöskin ihmiset toimivat koekaniineina tietämättään.

        Olen täysin eri mieltä kanssasi lääkärien ja psykologien panoksesta.
        Monet ajattelijat ja profeetat ovat historian mittaan tulleet siihen tulokseen, että nälänhätien, kulkutautien ja sotien täytyy olla erottamaton osa Jumalan kosmista suunnitelmaa tai omaa epätäydellistä luontoamme, eikä mikään muu kuin maailmanloppu voi vapauttaa meitä niistä.
        Kolmannen vuosituhannen koittaessa ihmiskunta on kuitenkin herännyt ihmeelliseen oivallukseen. Ihmiset tulevat vain harvoin ajatelleeksi, että viime vuosikymmenten kuluessa olemme onnistuneet saamaan nälänhädät, tautiepidemiat ja sodat hallintaan. Ei näitä ongelmia tietysti kokonaan ole ratkaistu, mutta ne on muutettu käsittämättömistä ja hallitsemattomista luonnonvoimista hallittavissa oleviksi haasteiksi. Meidän ei enää tarvitse rukoilla jumalaa tai pyhimystä pelastamaan meidät niiltä.
        Toki on ollut merkittäviä epäonnistumisiakin, mutta sellaisen sattuessa emme enää kohauta olkiamme ja sano: ”No, sillä tavoin asiat menevät tässä epätäydellisessä maailmassamme” tai ”Tapahtukoon Jumalan tahto”. Kun nälänhätä, kulkutautiepidemia tai sota iskee, ajattelemme pikemminkin, että joku on hoitanut hommansa huonosti, perustamme tutkimuskomission ja päätämme suoriutua ensi kerralla paremmin. Ja se todellakin toimii. Tämänkaltaisia katastrofeja tapahtuu yhä harvemmin. Ensimmäistä kertaa historiassa ihmisiä kuolee enemmän ylensyöntiin kuin nälkään, enemmän vanhuuteen kuin tarttuviin tauteihin, ja useammat ihmiset tekevät itsemurhan kuin heitä kuolee sotilaiden, terroristien ja rikollisten surmaamina. 2000-luvun alussa keskimääräisen ihmisen tappaa paljon todennäköisemmin ylensyönti McDonald’sissa kuin pitkäaikainen kuivuus, ebola tai al-Qaidan isku.

        Uskovainen lopettaa aina kaiken kesken, jää odottamaan Jumalaa.


      • 777777
        AimoMatinpoika kirjoitti:

        Olen täysin eri mieltä kanssasi lääkärien ja psykologien panoksesta.
        Monet ajattelijat ja profeetat ovat historian mittaan tulleet siihen tulokseen, että nälänhätien, kulkutautien ja sotien täytyy olla erottamaton osa Jumalan kosmista suunnitelmaa tai omaa epätäydellistä luontoamme, eikä mikään muu kuin maailmanloppu voi vapauttaa meitä niistä.
        Kolmannen vuosituhannen koittaessa ihmiskunta on kuitenkin herännyt ihmeelliseen oivallukseen. Ihmiset tulevat vain harvoin ajatelleeksi, että viime vuosikymmenten kuluessa olemme onnistuneet saamaan nälänhädät, tautiepidemiat ja sodat hallintaan. Ei näitä ongelmia tietysti kokonaan ole ratkaistu, mutta ne on muutettu käsittämättömistä ja hallitsemattomista luonnonvoimista hallittavissa oleviksi haasteiksi. Meidän ei enää tarvitse rukoilla jumalaa tai pyhimystä pelastamaan meidät niiltä.
        Toki on ollut merkittäviä epäonnistumisiakin, mutta sellaisen sattuessa emme enää kohauta olkiamme ja sano: ”No, sillä tavoin asiat menevät tässä epätäydellisessä maailmassamme” tai ”Tapahtukoon Jumalan tahto”. Kun nälänhätä, kulkutautiepidemia tai sota iskee, ajattelemme pikemminkin, että joku on hoitanut hommansa huonosti, perustamme tutkimuskomission ja päätämme suoriutua ensi kerralla paremmin. Ja se todellakin toimii. Tämänkaltaisia katastrofeja tapahtuu yhä harvemmin. Ensimmäistä kertaa historiassa ihmisiä kuolee enemmän ylensyöntiin kuin nälkään, enemmän vanhuuteen kuin tarttuviin tauteihin, ja useammat ihmiset tekevät itsemurhan kuin heitä kuolee sotilaiden, terroristien ja rikollisten surmaamina. 2000-luvun alussa keskimääräisen ihmisen tappaa paljon todennäköisemmin ylensyönti McDonald’sissa kuin pitkäaikainen kuivuus, ebola tai al-Qaidan isku.

        Uskovainen lopettaa aina kaiken kesken, jää odottamaan Jumalaa.

        Niinpä monet yrittävät pelastaa maailmaa maailman lopulta, mutta se on turhaa ,koska ilman Jeesusta Kristusta se on mahdotonta. Ihmiset eivät pysty vastustamaan pahuutta ilman Jeesusta, eikä ihminen pelastu.


      • 777777
        AimoMatinpoika kirjoitti:

        Luotan enemmän lääketieteeseen kuin uskontoon, en toki tyrmää tervettä uskonnollisuutta enkä etenkään henkisyyttä, ihmisen parhaaseen molempien täytyisi pyrkiä. Ikävä tosiasia on että sairas uskonnollisuus on vienyt monia mielisairaalaan.

        Lääketiede on epävarma, niinkuin moni muukin tiede, ihmiset ovat yksilöitä eikä kaikille käy samat lääkkeet, eikä kaikille lääkkeet tee hyvää. Perintötekijät ovat osa syy kaikkeen.


      • AimoMatinpoika
        777777 kirjoitti:

        Lääketiede on epävarma, niinkuin moni muukin tiede, ihmiset ovat yksilöitä eikä kaikille käy samat lääkkeet, eikä kaikille lääkkeet tee hyvää. Perintötekijät ovat osa syy kaikkeen.

        Arvostan mielipiteitäsi vaikka olenkin eri mieltä.


      • olet.tollo
        777777 kirjoitti:

        Niinpä monet yrittävät pelastaa maailmaa maailman lopulta, mutta se on turhaa ,koska ilman Jeesusta Kristusta se on mahdotonta. Ihmiset eivät pysty vastustamaan pahuutta ilman Jeesusta, eikä ihminen pelastu.

        "Ihmiset eivät pysty vastustamaan pahuutta ilman Jeesusta, eikä ihminen pelastu."

        Ilman rikoslakia hihhulit tappaisivat edelleen viattomia ihmisiä noitina.
        Kuoltuasi olet kuollut, eikä sinua siitä mikään kuvittelu pelasta.


      • "Minä olen käynyt kirkossa ja hengellisissä tilaisuuksissa kymmeniä vuosia ja Jumala on aina ollut paikalla."

        Missä se siellä istuu vai liihottaako se siellä ympäri kirkkoa?! Näet jumalan, joten mitä jos kuitenkin sairastat psykoosia?!


      • 777777
        olet.tollo kirjoitti:

        "Ihmiset eivät pysty vastustamaan pahuutta ilman Jeesusta, eikä ihminen pelastu."

        Ilman rikoslakia hihhulit tappaisivat edelleen viattomia ihmisiä noitina.
        Kuoltuasi olet kuollut, eikä sinua siitä mikään kuvittelu pelasta.

        Herää jo ateisti, taidat elää jotakin kivikautta ja olet katkera siintä kun ihmisiä poltettiin roviolla, palaahan ihmisiä nykyäänkin eikä tarvitse edes roviota. ateisti jos tietäisi miksi ihmisiä poltettiin aikoinaan roviolla, niin olisitte varmaan asioista aivan hiljaa. Mutta kun te ette tiedä.


      • olet.tollo
        777777 kirjoitti:

        Herää jo ateisti, taidat elää jotakin kivikautta ja olet katkera siintä kun ihmisiä poltettiin roviolla, palaahan ihmisiä nykyäänkin eikä tarvitse edes roviota. ateisti jos tietäisi miksi ihmisiä poltettiin aikoinaan roviolla, niin olisitte varmaan asioista aivan hiljaa. Mutta kun te ette tiedä.

        Sinä et tiedä mistään mitään, mutta väität vaan. Väitteesi perustuvat suureen luuloon. Pitäisit ihan ite turpasi tukossa.


      • 777777
        olet.tollo kirjoitti:

        Sinä et tiedä mistään mitään, mutta väität vaan. Väitteesi perustuvat suureen luuloon. Pitäisit ihan ite turpasi tukossa.

        Niin eli et tiedä mitään.


      • 777777 kirjoitti:

        Niinpä monet yrittävät pelastaa maailmaa maailman lopulta, mutta se on turhaa ,koska ilman Jeesusta Kristusta se on mahdotonta. Ihmiset eivät pysty vastustamaan pahuutta ilman Jeesusta, eikä ihminen pelastu.

        Sä et eroa mitenkään jehovista, vaikka itse nimität niitä harhauskoisiksi. Uskova kuin uskova yhtä paljon väärässä!


    • VAROITUS.VAROITUS

      Pyhähenki on vielä voimissaan. Neitsyiden kannattaa kiertää kirkot kaukaa.

      • AimoMatinpoika

        Pyhä Henki uskonnossa tarkoittaa samaa kuin täällä maallisella puolella absoluuttinen totuus. Neitsyet voivat elää rauhassa, Pyhä Henki ei uhkaa heitä, Kolmen Sepän patsaalla takojat alkavat takomaan jos yli 16 vuotias neitsyt kulkee ohitse.


      • Neitsyiltäkö immenkalvo puhkee kirkossa!? Mä kyllä luulen, että nykyisin ei neitsyitä ole kuin enää 8-vuotiaat tytöt!


    • AimoMatinpoika

      Jumala on tunne kuten esimerkiksi rakkaus siksi Jumalaa ei voi nähdä, ei uskovainenkaan näe Jumalaa, hänellä on tunne että Jumala on olemassa, ateistilla ei ole tällaista tunnetta joten hänellä ei ole Jumalaakaan. Eikö tämä selitys kelpaa sekä ateistille että uskovaiselle ?

      • SeppoMattiTeponpoika

        Jos Jumalaa väitetään kaiken luojaksi, kyllä hänen olisi ihan kohtuullista esittää itsestäänkin jotain konkreettisempaa kuin vain tunne. Se olisi jo uskottavuuden kannalta hyväksi. Ja juuri se uskottavuus tässä on hakusessa.


      • AimoMatinpoika
        SeppoMattiTeponpoika kirjoitti:

        Jos Jumalaa väitetään kaiken luojaksi, kyllä hänen olisi ihan kohtuullista esittää itsestäänkin jotain konkreettisempaa kuin vain tunne. Se olisi jo uskottavuuden kannalta hyväksi. Ja juuri se uskottavuus tässä on hakusessa.

        Syynä on luultavasti se että ihmisen ulkopuolista Jumalaa ei ole olemassa, ihmisen mielessä ehkä on joku jumalainen tunne joka erottaa oikean väärästä.

        Turhaa uskovien ja ateistien on toisilleen mielenterveysdiagnooseja jaella koska kumpikaan ei oikeasti tiedä kuinka on. Luulen että kiivaimmat ateistit ovat päässeet eroon jostain synkästä, alistavasta lahkosta ja nyt vihaavat uskontoa ja uskovaisia yli kaiken, tälle vihalle on oikea syy ja on oikein tuntea vihaa. Uskovat taas ovat synkän uskonnon pauloissa ja lähettävät ateisteja helvetin tulimereen.


      • SeppoMattiTeponpoika
        AimoMatinpoika kirjoitti:

        Syynä on luultavasti se että ihmisen ulkopuolista Jumalaa ei ole olemassa, ihmisen mielessä ehkä on joku jumalainen tunne joka erottaa oikean väärästä.

        Turhaa uskovien ja ateistien on toisilleen mielenterveysdiagnooseja jaella koska kumpikaan ei oikeasti tiedä kuinka on. Luulen että kiivaimmat ateistit ovat päässeet eroon jostain synkästä, alistavasta lahkosta ja nyt vihaavat uskontoa ja uskovaisia yli kaiken, tälle vihalle on oikea syy ja on oikein tuntea vihaa. Uskovat taas ovat synkän uskonnon pauloissa ja lähettävät ateisteja helvetin tulimereen.

        Uskovaiset sanovat olevansa rakkauden asialla ja lähettävät kuitenkin toisia helvettiin. Sellainen lapsellisuus on täyttä hulluutta, ja minulla on samanlainen sananvapaus sanoa siitä kuin hihhuleilla lupa näyttää hulluutensa. Tässä muuten näyte uskonnollisesta mielenterveydestä: https://www.youtube.com/watch?v=tVT9COKC4P0&t=34s


      • AimoMatinpoika
        SeppoMattiTeponpoika kirjoitti:

        Uskovaiset sanovat olevansa rakkauden asialla ja lähettävät kuitenkin toisia helvettiin. Sellainen lapsellisuus on täyttä hulluutta, ja minulla on samanlainen sananvapaus sanoa siitä kuin hihhuleilla lupa näyttää hulluutensa. Tässä muuten näyte uskonnollisesta mielenterveydestä: https://www.youtube.com/watch?v=tVT9COKC4P0&t=34s

        Sananvapaus meillä tietenkin on, paras tulos oman käsityksen julkisaamiseen on aikuisen käytös joka perustuu faktoihin, kunnioittaa toisen mielipidettä, jos käytät lapsen tilaa kommunikoinnissa, syyttely, asiattomuudet et saa mielipidettäsi esille, syntyy lapsi - lapsi vuorovaikutus joka ei tee sanomaasi uskottavaksi. Vahva aikuisen minätila vetää muita puoleensa..


      • 777777
        SeppoMattiTeponpoika kirjoitti:

        Jos Jumalaa väitetään kaiken luojaksi, kyllä hänen olisi ihan kohtuullista esittää itsestäänkin jotain konkreettisempaa kuin vain tunne. Se olisi jo uskottavuuden kannalta hyväksi. Ja juuri se uskottavuus tässä on hakusessa.

        Johan Jumala näyttäytyy ihmisissä ketkä Jeesukseen uskovat, samoin näyttäytyy hindujen keskuudessa itse saatana, siis aivan sairasta, kun juodaan toisen ihmisen kusta ja syödään kuolleen ihmisen lihaa, uhrataan eläimiä jumalalle.


      • SeppoMattiTeponpoika
        AimoMatinpoika kirjoitti:

        Sananvapaus meillä tietenkin on, paras tulos oman käsityksen julkisaamiseen on aikuisen käytös joka perustuu faktoihin, kunnioittaa toisen mielipidettä, jos käytät lapsen tilaa kommunikoinnissa, syyttely, asiattomuudet et saa mielipidettäsi esille, syntyy lapsi - lapsi vuorovaikutus joka ei tee sanomaasi uskottavaksi. Vahva aikuisen minätila vetää muita puoleensa..

        Kuinkahan aikuinen sinä olet omasta mielestäsi? Arvaan, että toki, toki aivan erityisen aikuinen. Vain muut ovat lapsukaisia ja tietenkin siksi, että he ovat toisia. Asiallisesti sinun mielipiteesi ovat patutieteellistä vanhainkotihumppaa.


      • AimoMatinpoika
        SeppoMattiTeponpoika kirjoitti:

        Kuinkahan aikuinen sinä olet omasta mielestäsi? Arvaan, että toki, toki aivan erityisen aikuinen. Vain muut ovat lapsukaisia ja tietenkin siksi, että he ovat toisia. Asiallisesti sinun mielipiteesi ovat patutieteellistä vanhainkotihumppaa.

        Sisäinen aikuiseni on vahva jonka avulla selviän elämästä hyvin, viestini ovat selviä, ymmärrettäviä, ymmärrän myös minulle tarkoitetut viestit. Viesteissäni ei ole kysymys humpasta vaan Eric Bernen transaktioanalyysistä jota käytetään myös monissa koulutuksissa. Hyvää jatkoa elämääsi. Kerro oma totuutesi tyynesti ja rauhallisesti, kuuntele myös tyhmiä ja tietämättömiä, heilläkin on oma tarina kerrottavana.


      • AimoMatinpoika
        AimoMatinpoika kirjoitti:

        Sisäinen aikuiseni on vahva jonka avulla selviän elämästä hyvin, viestini ovat selviä, ymmärrettäviä, ymmärrän myös minulle tarkoitetut viestit. Viesteissäni ei ole kysymys humpasta vaan Eric Bernen transaktioanalyysistä jota käytetään myös monissa koulutuksissa. Hyvää jatkoa elämääsi. Kerro oma totuutesi tyynesti ja rauhallisesti, kuuntele myös tyhmiä ja tietämättömiä, heilläkin on oma tarina kerrottavana.

        Mottoni on "minä olen ok - sinä olet ok", minulle sinä olet ok. Termi "lapsi" tarkoittaa lapsen minätilaa joka on myös tarpeellinen, ilman sitä henkilö olisi robotti, ilman tunteita, ei pystyisi rakastamaan. Aikuisen minätilaa tarvitaan ongelmien ratkaisussa, asioiden ymmärtämisessä koska "lapsella" ei ole näitä ominaisuuksia.


      • 777777

        Ei se ole mitään kusta, vaan totuuksia saa sanoa ja kirjoitella, sekös teitä ateisteja suututtaa.


      • SeppoMattiTeponpoika
        777777 kirjoitti:

        Ei se ole mitään kusta, vaan totuuksia saa sanoa ja kirjoitella, sekös teitä ateisteja suututtaa.

        Totuus ei minua suututa, mutta lapselliset valheesi kylläkin. Olet oikeassa. Juttusi eivät ole kusta vaan täyttä paskaa.


      • 777777
        SeppoMattiTeponpoika kirjoitti:

        Totuus ei minua suututa, mutta lapselliset valheesi kylläkin. Olet oikeassa. Juttusi eivät ole kusta vaan täyttä paskaa.

        Totuus on se Jeesus Kristus on Jumalan poika. Kuoleman jälkeistä elämää on ja se on henkistä.


      • SeppoMattiTeponpoika
        777777 kirjoitti:

        Totuus on se Jeesus Kristus on Jumalan poika. Kuoleman jälkeistä elämää on ja se on henkistä.

        Sinun jeesuksesi on täyttä sumutusta. Kuoltuasi olet kuollut kuin kivi, kuten kuolleilla uskovaisilla pakkaa olemaan tapana. Kivi ei hengitä, kuten et sinäkään kuoltuasi. Se siitä ja sinun lapsellisista paskajutuistasi.


      • 777777
        SeppoMattiTeponpoika kirjoitti:

        Sinun jeesuksesi on täyttä sumutusta. Kuoltuasi olet kuollut kuin kivi, kuten kuolleilla uskovaisilla pakkaa olemaan tapana. Kivi ei hengitä, kuten et sinäkään kuoltuasi. Se siitä ja sinun lapsellisista paskajutuistasi.

        jumalattomat jauhaa täyttä sontaa, koska ette ole asioista yhtään perillä.


      • SeppoMattiTeponpoika
        777777 kirjoitti:

        jumalattomat jauhaa täyttä sontaa, koska ette ole asioista yhtään perillä.

        Se olet sinä, joka täällä jauhaa paskaa, satusetä. Et ole itse perillä yhtään mistään. Aivosi ovat jossain muualla kuin sinä. Ne taitavat jo olla siellä perillä.


      • Uskovaisten vaimot onkin vain pelkkiä "lastentekotehtaita ja "panokoneita", kun uskovainen mies kohdistaa sen kaiken rakkauden vain jumalaansa kohtaan. Onhan se monesti nähty!


      • 777777
        ateisti1982 kirjoitti:

        Uskovaisten vaimot onkin vain pelkkiä "lastentekotehtaita ja "panokoneita", kun uskovainen mies kohdistaa sen kaiken rakkauden vain jumalaansa kohtaan. Onhan se monesti nähty!

        "Uskovaisten vaimot onkin pelkkiä lastentekotehtaita ja panokoneita. Taidat olla pikkaisen katkera tai kateellinen, onko naisystäväsi kenties jättänyt sinut, tai ette saa lapsia. Niin kun naiset eivät tajua sellaista asiaa että rakkaudessa on hyvä olla, eikä tarvitse kenellekkään olla mustasukkainen. Moni mies ja nainen lähtee perheensä luonta pois ja menettää kaiken petturuudella on hintansa. Mutta sellainenhan ei asioista tiedä mitään, joka ei ole ollut naimisissa ja heidän lapsensa ovat avioliiton ulkopuolisia. jumalattomathan ne hyppivät tietääkseni kukasta kukkaan ,hyi minulle ei kelpaa yksikään nainen joka hyppii niin.


      • 777777 kirjoitti:

        "Uskovaisten vaimot onkin pelkkiä lastentekotehtaita ja panokoneita. Taidat olla pikkaisen katkera tai kateellinen, onko naisystäväsi kenties jättänyt sinut, tai ette saa lapsia. Niin kun naiset eivät tajua sellaista asiaa että rakkaudessa on hyvä olla, eikä tarvitse kenellekkään olla mustasukkainen. Moni mies ja nainen lähtee perheensä luonta pois ja menettää kaiken petturuudella on hintansa. Mutta sellainenhan ei asioista tiedä mitään, joka ei ole ollut naimisissa ja heidän lapsensa ovat avioliiton ulkopuolisia. jumalattomathan ne hyppivät tietääkseni kukasta kukkaan ,hyi minulle ei kelpaa yksikään nainen joka hyppii niin.

        Olen naimisissa. Kyllä meillä seksiä riittää, mutta kysymys ei olekaan minusta vaan siitä että uskovaisten vaimot ovat useasti olleet miehensä uhreja eli pelkkiä panokoneita ja lastentekotehtaita! Itse en voisi millään tavoin pakottaa vaimoani moiseen.


      • 777777 kirjoitti:

        "Uskovaisten vaimot onkin pelkkiä lastentekotehtaita ja panokoneita. Taidat olla pikkaisen katkera tai kateellinen, onko naisystäväsi kenties jättänyt sinut, tai ette saa lapsia. Niin kun naiset eivät tajua sellaista asiaa että rakkaudessa on hyvä olla, eikä tarvitse kenellekkään olla mustasukkainen. Moni mies ja nainen lähtee perheensä luonta pois ja menettää kaiken petturuudella on hintansa. Mutta sellainenhan ei asioista tiedä mitään, joka ei ole ollut naimisissa ja heidän lapsensa ovat avioliiton ulkopuolisia. jumalattomathan ne hyppivät tietääkseni kukasta kukkaan ,hyi minulle ei kelpaa yksikään nainen joka hyppii niin.

        " jumalattomathan ne hyppivät tietääkseni kukasta kukkaan ,hyi minulle ei kelpaa yksikään nainen joka hyppii niin. "

        Olen kumminkin ollut tämän yhden saman kukan kanssa yhdessä yli 16 vuotta, enkä ole myöskään kertaakaan pettänyt vaimoani. Minuun ei se sun yleistämisesi oikein osu!


      • 777777
        ateisti1982 kirjoitti:

        Olen naimisissa. Kyllä meillä seksiä riittää, mutta kysymys ei olekaan minusta vaan siitä että uskovaisten vaimot ovat useasti olleet miehensä uhreja eli pelkkiä panokoneita ja lastentekotehtaita! Itse en voisi millään tavoin pakottaa vaimoani moiseen.

        Asia kuuleppas meneekin näin, olkoon ateisti tai uskovainen,naiset ovat miehen kanssa ainoastaan sen aikaa kun saavat tarpeeksi lapsia ,monelle on käynyt niin ,naiset eivät tarvitse miestä enää mihinkään. jumalattomat tietysti pitävät osittain naisen väkisin nyrkin avulla ja pelottelemalla suhteessa, vaikka olisivat kuinka vaikeassa ja mustasukkaisessa suhteessa ,näistä on myöskin todisteita.


      • 777777 kirjoitti:

        Asia kuuleppas meneekin näin, olkoon ateisti tai uskovainen,naiset ovat miehen kanssa ainoastaan sen aikaa kun saavat tarpeeksi lapsia ,monelle on käynyt niin ,naiset eivät tarvitse miestä enää mihinkään. jumalattomat tietysti pitävät osittain naisen väkisin nyrkin avulla ja pelottelemalla suhteessa, vaikka olisivat kuinka vaikeassa ja mustasukkaisessa suhteessa ,näistä on myöskin todisteita.

        Tiedän kuitenkin koko elämän kestäneitä parisuhteita uskonnottomista piireistä. Isovanhemmistani isoisä oli ateisti ja isoäiti jonkin sortin kristitty. Keskenään kumminkin elivät yli 60 vuotta avioliitossa ja saivat 4 lasta. Avioliitto päättyi isoäitini kuolemaan.


      • 777777 kirjoitti:

        Asia kuuleppas meneekin näin, olkoon ateisti tai uskovainen,naiset ovat miehen kanssa ainoastaan sen aikaa kun saavat tarpeeksi lapsia ,monelle on käynyt niin ,naiset eivät tarvitse miestä enää mihinkään. jumalattomat tietysti pitävät osittain naisen väkisin nyrkin avulla ja pelottelemalla suhteessa, vaikka olisivat kuinka vaikeassa ja mustasukkaisessa suhteessa ,näistä on myöskin todisteita.

        Kerro niistä todisteista joissa mies pitää naisen väkisin nyrkin avulla! En ole sellaisista koskaan kuullutkaan! Avioliitto perustuu kummankin vapaaseen tahtoon, eikä toisen väkinäisyyteen!


      • 777777
        ateisti1982 kirjoitti:

        " jumalattomathan ne hyppivät tietääkseni kukasta kukkaan ,hyi minulle ei kelpaa yksikään nainen joka hyppii niin. "

        Olen kumminkin ollut tämän yhden saman kukan kanssa yhdessä yli 16 vuotta, enkä ole myöskään kertaakaan pettänyt vaimoani. Minuun ei se sun yleistämisesi oikein osu!

        Olin minäkin 26v yhden ja saman naisen kanssa. Monelle on käynyt niin, kun sitä avioliittoa käydään oikein kunnolla koettelemaan tulee se ero sit loppujen lopuksi,mutta aito rakkaus kestää senkin. Mutta silloin se ero tulee viimeistään kun jompi kumpi joutuu lähtemään maailmasta pois.Moni ei kestä koettelemuksia ja sortuu viinaan ja juo loppujen lopuksi hengiltä itsensä, erot ovat kovia elämässä.


      • 777777 kirjoitti:

        Olin minäkin 26v yhden ja saman naisen kanssa. Monelle on käynyt niin, kun sitä avioliittoa käydään oikein kunnolla koettelemaan tulee se ero sit loppujen lopuksi,mutta aito rakkaus kestää senkin. Mutta silloin se ero tulee viimeistään kun jompi kumpi joutuu lähtemään maailmasta pois.Moni ei kestä koettelemuksia ja sortuu viinaan ja juo loppujen lopuksi hengiltä itsensä, erot ovat kovia elämässä.

        Sun kokemuksesi ei ole sama kuin muiden kokemus. On olemassa toisenlaisiakin kokemuksia!


      • 777777 kirjoitti:

        Olin minäkin 26v yhden ja saman naisen kanssa. Monelle on käynyt niin, kun sitä avioliittoa käydään oikein kunnolla koettelemaan tulee se ero sit loppujen lopuksi,mutta aito rakkaus kestää senkin. Mutta silloin se ero tulee viimeistään kun jompi kumpi joutuu lähtemään maailmasta pois.Moni ei kestä koettelemuksia ja sortuu viinaan ja juo loppujen lopuksi hengiltä itsensä, erot ovat kovia elämässä.

        Niin katkera olet kun vaimosi lähti lätkimään kunnei jaksanut sun jatkuvia uskonsaarnojasi kuunnella. Se sinua kummastuttaa. Toivottavasti tämä nyt entinen vaimosi löysi itselleen sua päästään hieman "terveemmän" miehen ja jatkoi elämäänsä! Sekä yläpäästään että alapäästään sua terveemmän miehen!


    • Vaikka en ole kristitty, niin voin vastata kristittyjen puolesta sen, että Herra ei asu käsin rakennetuissa temppeleissä vaan ihmisen ruumiissa, joka on uuden liiton Jumalan temppeli. Ellei tämä asia ole tullut esille aiemmin tässä keskustelussa, niin sen taso on ollut erittäin huono, eivätkä keskustelijat tiedä sitä, mistä he puhuvat. Minä tiedän ja sen vuoksi myös puhun.

      • faktaa.kehiin

        Asiallisesti Herra ei asu missään. Sillä katso, jos Jumala olisi olemassa, häneen olisi helppo uskoa. Nyt Jumala on samanlaista sepitettä kuin Aku Ankka tai Mikki Hiiri.


      • 777777
        faktaa.kehiin kirjoitti:

        Asiallisesti Herra ei asu missään. Sillä katso, jos Jumala olisi olemassa, häneen olisi helppo uskoa. Nyt Jumala on samanlaista sepitettä kuin Aku Ankka tai Mikki Hiiri.

        Joka ei tunne, eikä ole kokenut aitoa rakkautta, ei sellainen voi myöskään tuntea Jumalaa eikä Jumalan tekoja. Sen takia ihmiset käyttävät elämänsä kaikkeen muuhun turhuuteen, jumalattoman pitää elää jumalattoman elämää, koska heitä ei pysty kukaan muu muuttamaan, kuin Jumala.


      • AimoMatinpoika
        777777 kirjoitti:

        Joka ei tunne, eikä ole kokenut aitoa rakkautta, ei sellainen voi myöskään tuntea Jumalaa eikä Jumalan tekoja. Sen takia ihmiset käyttävät elämänsä kaikkeen muuhun turhuuteen, jumalattoman pitää elää jumalattoman elämää, koska heitä ei pysty kukaan muu muuttamaan, kuin Jumala.

        Vaikka olenkin tällä hetkellä ateisti, ymmärrän että kokemasi tunteet ovat sinulle totta, eikä minulla ole mitään syytä väittää etteivätkö tunteesi olisi totta. Ateisteilla ei ole samoja tunteita Jumalasta ja rakkaudesta, turhaa näistä on kinastella ja kirjoitella mielenterveysdiagnooseja, olet ilmeisesti mieleltäsi terve.


      • faktaa.kehiin
        777777 kirjoitti:

        Joka ei tunne, eikä ole kokenut aitoa rakkautta, ei sellainen voi myöskään tuntea Jumalaa eikä Jumalan tekoja. Sen takia ihmiset käyttävät elämänsä kaikkeen muuhun turhuuteen, jumalattoman pitää elää jumalattoman elämää, koska heitä ei pysty kukaan muu muuttamaan, kuin Jumala.

        Sinä et rakasta ketään tollo. Miksi sitten kirjoittelet rakkaudesta? Sinähän vain vihaat. Näytä rakkautesi, jos väität rakastavasi. Sinulla ei ole paitsi Jumalaa näytettäväksi ei myöskään ripausta rakkautta. Se on uskovaiselta aika vähän näyttöä yhtään mistään.


      • 777777
        faktaa.kehiin kirjoitti:

        Sinä et rakasta ketään tollo. Miksi sitten kirjoittelet rakkaudesta? Sinähän vain vihaat. Näytä rakkautesi, jos väität rakastavasi. Sinulla ei ole paitsi Jumalaa näytettäväksi ei myöskään ripausta rakkautta. Se on uskovaiselta aika vähän näyttöä yhtään mistään.

        Jumala on minulle rakkautta näyttänyt, etkä sinä tiedä sitä mitenkä minä rakkauteni näytän, kaikki asiat menee Jumalan tahdon mukaan, eikä minun tahtoni mukaan.ateistit saavat todisteet silloin kun Jumala ne tahtoo teille antaa ,eikä ateistien tahdon mukaisesti. Silloin jos minä hyväksyisin sellaiset asiat, jotka ovat Jumalan sanaa vastaan, silloin syyllistyisin samaan syntiin kuin te, eli tehän tahtoisitte että kieltäisin Jumalan Ja Jeesuksen Kristuksen, mutta sitä te ette saa, koska molemmat ovat olemassa.


      • faktaa.kehiin
        777777 kirjoitti:

        Jumala on minulle rakkautta näyttänyt, etkä sinä tiedä sitä mitenkä minä rakkauteni näytän, kaikki asiat menee Jumalan tahdon mukaan, eikä minun tahtoni mukaan.ateistit saavat todisteet silloin kun Jumala ne tahtoo teille antaa ,eikä ateistien tahdon mukaisesti. Silloin jos minä hyväksyisin sellaiset asiat, jotka ovat Jumalan sanaa vastaan, silloin syyllistyisin samaan syntiin kuin te, eli tehän tahtoisitte että kieltäisin Jumalan Ja Jeesuksen Kristuksen, mutta sitä te ette saa, koska molemmat ovat olemassa.

        Sinä et ole rakkautta nähnytkään, etkä siksi kykene rakastamaan muita kuin itseäsi. Luulet olevasi jotenkin niin erinomainen, että vain sinussa olisi jotain ikuisesti säilytettävää, vaikka todellisuudessa olet täys nolla, jolla ei toimi edes polla kunnolla.


      • 777777
        faktaa.kehiin kirjoitti:

        Sinä et ole rakkautta nähnytkään, etkä siksi kykene rakastamaan muita kuin itseäsi. Luulet olevasi jotenkin niin erinomainen, että vain sinussa olisi jotain ikuisesti säilytettävää, vaikka todellisuudessa olet täys nolla, jolla ei toimi edes polla kunnolla.

        Teet väärää todistusta lähimmäisestäsi, koska et tiedä asioista mitään ja väität kaikkea mitä on olemassa , vaikka sinulla ei niitä olisikaan. jumalattoman elämän näkee jokainen, eikä sitä tarvitse arvuutella kenenkään, koska se on Jumalan sanaa vastaan.


      • faktaa.kehiin
        777777 kirjoitti:

        Teet väärää todistusta lähimmäisestäsi, koska et tiedä asioista mitään ja väität kaikkea mitä on olemassa , vaikka sinulla ei niitä olisikaan. jumalattoman elämän näkee jokainen, eikä sitä tarvitse arvuutella kenenkään, koska se on Jumalan sanaa vastaan.

        Minä tiedän kommenttiesi perusteella sinusta ihan riittävästi. Olet mielenterveyspotilas, joka kuvittelee joutavia. Sinulla on jumalaa yhtä vähän kuin yhdelläkään toisella eli ei yhtään. Todista muuta, jos pystyt.


      • 777777
        faktaa.kehiin kirjoitti:

        Minä tiedän kommenttiesi perusteella sinusta ihan riittävästi. Olet mielenterveyspotilas, joka kuvittelee joutavia. Sinulla on jumalaa yhtä vähän kuin yhdelläkään toisella eli ei yhtään. Todista muuta, jos pystyt.

        Todistukset tulevat sit kun niiden aika on, voi voi kuinka se jumalattomia ärsyttää, kun eivät saa todistuksia, vaikka kuinka haluaisivat. Jumala antaa todistukset silloin kun hän katsoo ne parhaimmaksi, katsos kun ensinnä annetaan se ihmisten viha Jumalaa ja Jeesusta, uskovaisia kohtaan tulla äärimmilleen, sit kun lyödään totuus pöytään,että Jumala on olemassa, mie veikkaan että itku ja valitus alkaa , koska ihminen ei voi muuttaa silloin mitään enää.


      • Järkisyitä
        777777 kirjoitti:

        Todistukset tulevat sit kun niiden aika on, voi voi kuinka se jumalattomia ärsyttää, kun eivät saa todistuksia, vaikka kuinka haluaisivat. Jumala antaa todistukset silloin kun hän katsoo ne parhaimmaksi, katsos kun ensinnä annetaan se ihmisten viha Jumalaa ja Jeesusta, uskovaisia kohtaan tulla äärimmilleen, sit kun lyödään totuus pöytään,että Jumala on olemassa, mie veikkaan että itku ja valitus alkaa , koska ihminen ei voi muuttaa silloin mitään enää.

        ”Todistukset tulevat sit kun niiden aika on, voi voi kuinka se jumalattomia ärsyttää, kun eivät saa todistuksia, vaikka kuinka haluaisivat.”

        Miksi ärsyttäisi? Ilman todisteita uskominen on tyhmää, joten ainut järkevä menetelmä on olla uskomatta, kunnes riittävät todisteet ilmaantuvat. Myös älykäs Jumala, jos sellaista on, ymmärtää varmasti tämän.


      • 777777

        Todisteet tulevat sitten kun niiden aika on, saapihan sitä ihmiset uskoa , että kaikki on syntynyt tyhjästä, sehän on jokaisen oma asia.


      • 777777
        Järkisyitä kirjoitti:

        ”Todistukset tulevat sit kun niiden aika on, voi voi kuinka se jumalattomia ärsyttää, kun eivät saa todistuksia, vaikka kuinka haluaisivat.”

        Miksi ärsyttäisi? Ilman todisteita uskominen on tyhmää, joten ainut järkevä menetelmä on olla uskomatta, kunnes riittävät todisteet ilmaantuvat. Myös älykäs Jumala, jos sellaista on, ymmärtää varmasti tämän.

        "Ilman todisteita uskominen on tyhmää" Silloin pitää sinun vaan odotella todisteita. Todisteista puheenollen riippuu mitenkä olet elämäsi elänyt, minulle ei ainakaan todisteet tipuneet nenäni eteen, kuin omena puusta.


      • faktaa.kehiin
        777777 kirjoitti:

        Todisteet tulevat sitten kun niiden aika on, saapihan sitä ihmiset uskoa , että kaikki on syntynyt tyhjästä, sehän on jokaisen oma asia.

        Lopeta tuo lapsellinen satuilusi. Niitä todisteita ei tule myöhemmin, jos niitä ei ole sinulla nytkään esittää. Muiden edesmenneitten uskovaisten tapaan olet kuoltuasi hengetön kuin kivi ja siihen loppuvat pehmeitten puhumisesi.


      • 777777 kirjoitti:

        Joka ei tunne, eikä ole kokenut aitoa rakkautta, ei sellainen voi myöskään tuntea Jumalaa eikä Jumalan tekoja. Sen takia ihmiset käyttävät elämänsä kaikkeen muuhun turhuuteen, jumalattoman pitää elää jumalattoman elämää, koska heitä ei pysty kukaan muu muuttamaan, kuin Jumala.

        Älä sä sanele ettei rakkauteni vaimoani kohtaan ole aitoa ja se minulle riittää!! Sä varmaan et vaimoasi/miestäsi edes rakasta kun kohdistat kaiken rakkauden siihen joka ei ole olemassa nimittäin jumalaasi tai jeesukseesi!


      • 777777 kirjoitti:

        Todistukset tulevat sit kun niiden aika on, voi voi kuinka se jumalattomia ärsyttää, kun eivät saa todistuksia, vaikka kuinka haluaisivat. Jumala antaa todistukset silloin kun hän katsoo ne parhaimmaksi, katsos kun ensinnä annetaan se ihmisten viha Jumalaa ja Jeesusta, uskovaisia kohtaan tulla äärimmilleen, sit kun lyödään totuus pöytään,että Jumala on olemassa, mie veikkaan että itku ja valitus alkaa , koska ihminen ei voi muuttaa silloin mitään enää.

        Minua ei ärsytä kuin kaltaisesi uskovan aivottomat uskonsaarnat!


      • 777777 kirjoitti:

        Todistukset tulevat sit kun niiden aika on, voi voi kuinka se jumalattomia ärsyttää, kun eivät saa todistuksia, vaikka kuinka haluaisivat. Jumala antaa todistukset silloin kun hän katsoo ne parhaimmaksi, katsos kun ensinnä annetaan se ihmisten viha Jumalaa ja Jeesusta, uskovaisia kohtaan tulla äärimmilleen, sit kun lyödään totuus pöytään,että Jumala on olemassa, mie veikkaan että itku ja valitus alkaa , koska ihminen ei voi muuttaa silloin mitään enää.

        Sinäkö se jumala oletkin, kun olet sanelemassa sitä miten joku jumala toimii?! Kannattaisi jättää nuo ihmisten tuomitsemiset vaan sille jumalanne, koska sen promillen todennäköisyys olla olemassa ontuu pahasti kun uskova tahtoo toimia itse jumalana mielensä mukaan.


      • 777777
        ateisti1982 kirjoitti:

        Älä sä sanele ettei rakkauteni vaimoani kohtaan ole aitoa ja se minulle riittää!! Sä varmaan et vaimoasi/miestäsi edes rakasta kun kohdistat kaiken rakkauden siihen joka ei ole olemassa nimittäin jumalaasi tai jeesukseesi!

        En väitä sitä, että et tunne rakkautta naistasi kohtaan, mutta te ette tiedä keneltä olette sen rakkautenne saaneet, siinäpä sinulle purtavaa. Jumala antaa sinulle sen, että pystyt rakastamaan yleensä ketään.


      • 777777 kirjoitti:

        En väitä sitä, että et tunne rakkautta naistasi kohtaan, mutta te ette tiedä keneltä olette sen rakkautenne saaneet, siinäpä sinulle purtavaa. Jumala antaa sinulle sen, että pystyt rakastamaan yleensä ketään.

        Rakkaus on ollut ihmisellä siinä missä moraalikin. Mitään ihminen ei ole kumminkaan saanut miltään jumalalta jota ei ole olemassa. Avioliittoon on myöskin vihitty ihmisiä ennen kuin raamattuun on kirjoitettu riviäkään!
        Entä mistä esimerkiksi joutsenet ovat rakkautensa saaneet että tiettävästi ovat toistensa kanssa koko elämänsä ajan. Eivät varmaankaan tiedä ihmisten luomasta jumalasta mitään!


      • 777777
        ateisti1982 kirjoitti:

        Rakkaus on ollut ihmisellä siinä missä moraalikin. Mitään ihminen ei ole kumminkaan saanut miltään jumalalta jota ei ole olemassa. Avioliittoon on myöskin vihitty ihmisiä ennen kuin raamattuun on kirjoitettu riviäkään!
        Entä mistä esimerkiksi joutsenet ovat rakkautensa saaneet että tiettävästi ovat toistensa kanssa koko elämänsä ajan. Eivät varmaankaan tiedä ihmisten luomasta jumalasta mitään!

        Sinulla ja ateisteilla saa olla omamielipiteensä asioissa suotakoon se teille,mutta se ei kuitenkaan muuta totuutta mihinkää, Jumala on olemassa ja Jeesus Kristus on Jumalan poika. Jumala on luonut alunperin myöskin joutsenet niinkuin kaiken muunkin.


      • 777777 kirjoitti:

        Sinulla ja ateisteilla saa olla omamielipiteensä asioissa suotakoon se teille,mutta se ei kuitenkaan muuta totuutta mihinkää, Jumala on olemassa ja Jeesus Kristus on Jumalan poika. Jumala on luonut alunperin myöskin joutsenet niinkuin kaiken muunkin.

        Se mitä sä pidät totuutena jumalineen ja jeesuksineen on täysin valetta, eikä se siitä miksikään muutu! Se sun uskontosi on niin monet kerrat jo kumottu ja todettu valheiden joukkoon!

        "Jumala on luonut alunperin myöskin joutsenet niinkuin kaiken muunkin. "

        Jos niin on niin miksi ne ei lue raamattua tai rakentele kirkkoja!? :)


      • 777777
        ateisti1982 kirjoitti:

        Se mitä sä pidät totuutena jumalineen ja jeesuksineen on täysin valetta, eikä se siitä miksikään muutu! Se sun uskontosi on niin monet kerrat jo kumottu ja todettu valheiden joukkoon!

        "Jumala on luonut alunperin myöskin joutsenet niinkuin kaiken muunkin. "

        Jos niin on niin miksi ne ei lue raamattua tai rakentele kirkkoja!? :)

        "Jos niin on niin miksi ne ei lue Raamattua tai rakentele kirkkoja"Kaipa ihmisen pitäisi ymmärtää, miksi eläimet eivät lue raamattua ja rakentele kirkkoja. Sellainen ihminen joka ei ole kokenut Jumalan rakkautta ja huolenpitoa, ei tiedä asioista yhtään mitään.


      • 777777 kirjoitti:

        "Jos niin on niin miksi ne ei lue Raamattua tai rakentele kirkkoja"Kaipa ihmisen pitäisi ymmärtää, miksi eläimet eivät lue raamattua ja rakentele kirkkoja. Sellainen ihminen joka ei ole kokenut Jumalan rakkautta ja huolenpitoa, ei tiedä asioista yhtään mitään.

        Jumalan rakkaushan on inkvisitio!


    • Turha.Pähkäillä

      Herra onkin taitava lymyilemään, mutta väliäkös sillä jos on ateisti: kaikkihan päättyy kuolemaan - ja silloin on vain lähtö pimeään. Ja sittenhän sen näkee onko sen kuoleman rajan takana mitään. Miksi siis pähkäillä Herran läsnäoloa.

      • Varsin-simppeliä

        Niin muuten on.....ateistin ajattelussa ennen ateistin maan päälle ponkaisua ei ollut mitään....sitten muutaman vuosikymmenen "keskeytys" jumalatonta elämää - kuolema - ja sen jälkeen taas ei mitään.
        2 metriä multaa ateistin päälle, ja se oli sitten siinä. Tai ateisti voi tehdä testamentin, että hänen kuollut ruumiinsa tuhkataan ja lähetetään viimeiselle ulkomaanmatkalle vaikka Venäjälle.


      • turha.elvistellä

        Eipä tuolta rajan takaa ole kukaan ikinä tullut kommentoimaan asiaa, joten hyvin on kuolema heidät tappanut. Vai onko sinulla esittää jotain konkreettisempaa todistusaineistoa?


      • 777777
        turha.elvistellä kirjoitti:

        Eipä tuolta rajan takaa ole kukaan ikinä tullut kommentoimaan asiaa, joten hyvin on kuolema heidät tappanut. Vai onko sinulla esittää jotain konkreettisempaa todistusaineistoa?

        Ei pidä paikkaansa, kuoleman jälkeisestä elämästä on tullut aivan tarpeeksi todisteita ,mutta se on eri asia ken niihin uskoo ja ken ei.


      • turha.elvistellä
        777777 kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa, kuoleman jälkeisestä elämästä on tullut aivan tarpeeksi todisteita ,mutta se on eri asia ken niihin uskoo ja ken ei.

        Kuolleet ovat täydellisesti kuolleita. Ja sinä näytät olevasi kuollut jo nyt, nimittäin aivokuollut.


      • 777777
        turha.elvistellä kirjoitti:

        Kuolleet ovat täydellisesti kuolleita. Ja sinä näytät olevasi kuollut jo nyt, nimittäin aivokuollut.

        Aika hyvin kirjoittelen juuri koneella aivokuolleena ,minun mielestäni aivokuollut ei pysty kirjoittelemaan. Tais olla muuten tieteen perusteellakin niin.


      • turha.elvistellä
        777777 kirjoitti:

        Aika hyvin kirjoittelen juuri koneella aivokuolleena ,minun mielestäni aivokuollut ei pysty kirjoittelemaan. Tais olla muuten tieteen perusteellakin niin.

        Aika hyvin järkesi juoksu on kadoksissa, jos luulet ajelevasi kirkkailla valoilla. Tiede on tehnyt mahdolliseksi sinunkin kirjoituskoneesi. Jumala ei sitä olisi pystynyt luomaan ikinä.


      • ElämätönElämä
        Varsin-simppeliä kirjoitti:

        Niin muuten on.....ateistin ajattelussa ennen ateistin maan päälle ponkaisua ei ollut mitään....sitten muutaman vuosikymmenen "keskeytys" jumalatonta elämää - kuolema - ja sen jälkeen taas ei mitään.
        2 metriä multaa ateistin päälle, ja se oli sitten siinä. Tai ateisti voi tehdä testamentin, että hänen kuollut ruumiinsa tuhkataan ja lähetetään viimeiselle ulkomaanmatkalle vaikka Venäjälle.

        #Niin muuten on.....ateistin ajattelussa ennen ateistin maan päälle ponkaisua ei ollut mitään....sitten muutaman vuosikymmenen "keskeytys" jumalatonta elämää - kuolema - ja sen jälkeen taas ei mitään.
        2 metriä multaa ateistin päälle, ja se oli sitten siinä#

        -o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o
        Mistä ateistin pitäisi kuolla pois kun hän ei ole ateistina koskaan oikeastaaan elänytkään.
        Ateistin jumalaton elämä ei ole oikeastaan mitään elämää vaan pelkkää olemassaoloa -
        ns. elämätöntä elämää. Pahaa oloa.
        . Miten tällaisesta elämän korvikkeesta - elämättömästä elämästä - kuolet pois.


      • 777777
        turha.elvistellä kirjoitti:

        Aika hyvin järkesi juoksu on kadoksissa, jos luulet ajelevasi kirkkailla valoilla. Tiede on tehnyt mahdolliseksi sinunkin kirjoituskoneesi. Jumala ei sitä olisi pystynyt luomaan ikinä.

        Jumala on ihmisille luonut tiedon, taidon ja järjen että pystyy tekemään kaiken. Jumalaan ja Jeesukseen uskominen kun loppuu tiedekkin pysähtyy ja se ei kulje eteenpäin, sen takia tiede käy turhaksi.


      • turha.elvistellä
        777777 kirjoitti:

        Jumala on ihmisille luonut tiedon, taidon ja järjen että pystyy tekemään kaiken. Jumalaan ja Jeesukseen uskominen kun loppuu tiedekkin pysähtyy ja se ei kulje eteenpäin, sen takia tiede käy turhaksi.

        Sinä se jaksat jauhaa paskaa. Tiede on kulkenut oikein hyvin järkevällä pohjalla. Sinä veisit sen hihhulitapaan takaisin kivikauteen. Ihmisten keksimät sadut eivät voi olla älykkään rakentamisen pohjana. Koeta nyt tollo jo viimein tulla sieltä satumaailmastasi takaisin realismiin. Onneksi tuollainen potilas ei ole päättämässä tärkeistä yhteiskunnallisista asioista, ja jos on, se on todella sairasta.


      • WROOOOOOOOOOOOOOM
        ElämätönElämä kirjoitti:

        #Niin muuten on.....ateistin ajattelussa ennen ateistin maan päälle ponkaisua ei ollut mitään....sitten muutaman vuosikymmenen "keskeytys" jumalatonta elämää - kuolema - ja sen jälkeen taas ei mitään.
        2 metriä multaa ateistin päälle, ja se oli sitten siinä#

        -o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o
        Mistä ateistin pitäisi kuolla pois kun hän ei ole ateistina koskaan oikeastaaan elänytkään.
        Ateistin jumalaton elämä ei ole oikeastaan mitään elämää vaan pelkkää olemassaoloa -
        ns. elämätöntä elämää. Pahaa oloa.
        . Miten tällaisesta elämän korvikkeesta - elämättömästä elämästä - kuolet pois.

        "Ateistin jumalaton elämä ei ole oikeastaan mitään elämää vaan pelkkää olemassaoloa -
        ns. elämätöntä elämää. Pahaa oloa.
        . Miten tällaisesta elämän korvikkeesta - elämättömästä elämästä - kuolet pois."

        ooo

        Paha olo ja elo johtuu syyllisyydestä, jumalattomuudesta ja jumalattomista teoista. Monet luulevat elämän tyhjyyden poistuvan rahaa, omaisuutta ja nautintoja haalimalla.......otetaan ilo irti elämästä vaikka kaljan voimalla (ja kyllähän se ilo irti elämästä silloin lähtee...voi tulla vaikka morkkis).

        Vanhan Testamentin Job tiesi ainakin eläneensä:
        Jobin kirja kertoo että:
        "Sitten Job kuoli vanhana ja elämästä kyllänsä saaneena." (Job 42:17)"


      • aja.hiljaa
        WROOOOOOOOOOOOOOM kirjoitti:

        "Ateistin jumalaton elämä ei ole oikeastaan mitään elämää vaan pelkkää olemassaoloa -
        ns. elämätöntä elämää. Pahaa oloa.
        . Miten tällaisesta elämän korvikkeesta - elämättömästä elämästä - kuolet pois."

        ooo

        Paha olo ja elo johtuu syyllisyydestä, jumalattomuudesta ja jumalattomista teoista. Monet luulevat elämän tyhjyyden poistuvan rahaa, omaisuutta ja nautintoja haalimalla.......otetaan ilo irti elämästä vaikka kaljan voimalla (ja kyllähän se ilo irti elämästä silloin lähtee...voi tulla vaikka morkkis).

        Vanhan Testamentin Job tiesi ainakin eläneensä:
        Jobin kirja kertoo että:
        "Sitten Job kuoli vanhana ja elämästä kyllänsä saaneena." (Job 42:17)"

        "Paha olo ja elo johtuu syyllisyydestä, jumalattomuudesta ja jumalattomista teoista."

        Sinähän sen tunnut kokemuksestasi tietävän. Pahaa oloasi lisää valehtelusi.


      • 777777
        turha.elvistellä kirjoitti:

        Sinä se jaksat jauhaa paskaa. Tiede on kulkenut oikein hyvin järkevällä pohjalla. Sinä veisit sen hihhulitapaan takaisin kivikauteen. Ihmisten keksimät sadut eivät voi olla älykkään rakentamisen pohjana. Koeta nyt tollo jo viimein tulla sieltä satumaailmastasi takaisin realismiin. Onneksi tuollainen potilas ei ole päättämässä tärkeistä yhteiskunnallisista asioista, ja jos on, se on todella sairasta.

        Aivan oikein tiede menee takaisin kivikauteen, koska se on epäluotettava eli epävarma, ja mikään ei ole niin varma, kuin epävarma.


      • turha.elvistellä
        777777 kirjoitti:

        Aivan oikein tiede menee takaisin kivikauteen, koska se on epäluotettava eli epävarma, ja mikään ei ole niin varma, kuin epävarma.

        Sinun viemänäsi meneekin. Onneksi puikoissa ovat jotkut muut kuin kaltaisesi pellet ja potilaat.


      • 777777
        turha.elvistellä kirjoitti:

        Sinun viemänäsi meneekin. Onneksi puikoissa ovat jotkut muut kuin kaltaisesi pellet ja potilaat.

        Odotteleppas vaan, se sinun mielipiteesiksin muuttuu vielä tiedettä kohtaan, kuin päivän sää, joka ei pidä alkuunsakkaan paikkaansa.


      • turha.elvistellä
        777777 kirjoitti:

        Odotteleppas vaan, se sinun mielipiteesiksin muuttuu vielä tiedettä kohtaan, kuin päivän sää, joka ei pidä alkuunsakkaan paikkaansa.

        Hyvinhän nuo ovat meteorologit sään kyenneet ennustamaan, mutta sinähän et näe hellettä auringon häikäisyltä. Odotas vaan loppuasi. Onneksi näet sen realistisesti lopulta.


      • 777777
        turha.elvistellä kirjoitti:

        Hyvinhän nuo ovat meteorologit sään kyenneet ennustamaan, mutta sinähän et näe hellettä auringon häikäisyltä. Odotas vaan loppuasi. Onneksi näet sen realistisesti lopulta.

        Tälläisen kirkkaan sään pystyykin ennustamaan aika hyvin, mutta kun alkaa tulemaan pilvisyyttä enempi sit menee mönkään.


      • turha.elvistellä
        777777 kirjoitti:

        Tälläisen kirkkaan sään pystyykin ennustamaan aika hyvin, mutta kun alkaa tulemaan pilvisyyttä enempi sit menee mönkään.

        Mönkään ne menevät sinunkin ennustuksesi. Tai olla kaalissasi pilvistä.


      • Älä viitti siinä kuolemassa ei uskova löydä enää hänelle varattua taivaspaikkaa, kun on menettänyt sen kunnei ole tarpeeksi saanut eläessään ihmisiä käännytetyksi uskoon! Mahtaa olla näky siinä uskovaisten pyörimisessä kuin mustalaiset anttilassa, kunnei löydä enää taivaspaikkaansa.

        Vakavasti sanottuna se kuolleen ruumis ja uskon kehittämä "sielu" on yhtä ja menee ihmisen kuoltua samaan paikkaan -tuhkattavaksi tai kokonaan hautaan.


      • 777777
        ateisti1982 kirjoitti:

        Älä viitti siinä kuolemassa ei uskova löydä enää hänelle varattua taivaspaikkaa, kun on menettänyt sen kunnei ole tarpeeksi saanut eläessään ihmisiä käännytetyksi uskoon! Mahtaa olla näky siinä uskovaisten pyörimisessä kuin mustalaiset anttilassa, kunnei löydä enää taivaspaikkaansa.

        Vakavasti sanottuna se kuolleen ruumis ja uskon kehittämä "sielu" on yhtä ja menee ihmisen kuoltua samaan paikkaan -tuhkattavaksi tai kokonaan hautaan.

        Kyllä puhelet aivan totta määrätystyistä asioista maapallo tulee varmaan palamaan loppujen lopuksi. Uskovaisilla ei ole mihinkään kiire ,eikä meidän tarvitse teitä käännytellä mihinkään, meille riittää se kun uskomme Jeesukseen Kristukseen Jumalan poikaan. Mutta saatanalla on kiire, kun sillä ei ole kuin määrätty aika eksytellä ihmisiä harhaan, kunnes kaikesta tulee loppu. Katsokaas kun Jumala on henki liha jää hautaan ja henki lähtee sen luokse joka on ihmiselle sen antanut alunperin eli Jumala. jumalattoman hengestä en tiedä mihinkä se joutuu ja Jeesuksen kietäjän.


      • 777777 kirjoitti:

        Kyllä puhelet aivan totta määrätystyistä asioista maapallo tulee varmaan palamaan loppujen lopuksi. Uskovaisilla ei ole mihinkään kiire ,eikä meidän tarvitse teitä käännytellä mihinkään, meille riittää se kun uskomme Jeesukseen Kristukseen Jumalan poikaan. Mutta saatanalla on kiire, kun sillä ei ole kuin määrätty aika eksytellä ihmisiä harhaan, kunnes kaikesta tulee loppu. Katsokaas kun Jumala on henki liha jää hautaan ja henki lähtee sen luokse joka on ihmiselle sen antanut alunperin eli Jumala. jumalattoman hengestä en tiedä mihinkä se joutuu ja Jeesuksen kietäjän.

        "Kyllä puhelet aivan totta määrätystyistä asioista maapallo tulee varmaan palamaan loppujen lopuksi"

        Ei varmaan palamaan vaan todennäköisesti räjähtämään. Sitä ei kuitenkaan tapahdu meidän elinaikanamme.

        "Uskovaisilla ei ole mihinkään kiire ,eikä meidän tarvitse teitä käännytellä mihinkään, meille riittää se kun uskomme Jeesukseen Kristukseen Jumalan poikaan. "

        Älä valehtele. teille uskoville ei riitä se että me emme usko ja siitä just te olette vaivaantuneita.

        "Mutta saatanalla on kiire, kun sillä ei ole kuin määrätty aika eksytellä ihmisiä harhaan, kunnes kaikesta tulee loppu."

        Sä tässä olet ainoa joka on eksynyt harhaan. Sulle ja muille ois parasta että säkin vain luovut uskostasi!

        " Katsokaas kun Jumala on henki liha jää hautaan ja henki lähtee sen luokse joka on ihmiselle sen antanut alunperin eli Jumala. "

        Kyllä se liha ja "henki" joutuu sinne samaan monttuun ihmisen kuoltua eikä millään sieltä mihinkään mitään enää nouse! Hengen minulle on kumminkin antanut omat vanhempani pannessaan minut alulle. Siinä ei millään jumalilla ole ollut osaa eikä arpaa. Kuolema on minulle yhtä normaali kuin syntymäkin!

        "jumalattoman hengestä en tiedä mihinkä se joutuu ja Jeesuksen kietäjän."

        Oli sitten ihminen millainen hyvänsä niin sille käy samanlaisesti kuin sulle kuoltuaan -monttuun vaan ja multaa päälle... that´s shit!


      • ElämätönElämä kirjoitti:

        #Niin muuten on.....ateistin ajattelussa ennen ateistin maan päälle ponkaisua ei ollut mitään....sitten muutaman vuosikymmenen "keskeytys" jumalatonta elämää - kuolema - ja sen jälkeen taas ei mitään.
        2 metriä multaa ateistin päälle, ja se oli sitten siinä#

        -o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o
        Mistä ateistin pitäisi kuolla pois kun hän ei ole ateistina koskaan oikeastaaan elänytkään.
        Ateistin jumalaton elämä ei ole oikeastaan mitään elämää vaan pelkkää olemassaoloa -
        ns. elämätöntä elämää. Pahaa oloa.
        . Miten tällaisesta elämän korvikkeesta - elämättömästä elämästä - kuolet pois.

        Kyllä vaan ateistia oksettaa kaikki uskoon liittyvä ja aiheuttaa pahaa oloa! Ateismi kun ei sitä pahaa oloa kumminkaan tee!


      • 777777
        ateisti1982 kirjoitti:

        Kyllä vaan ateistia oksettaa kaikki uskoon liittyvä ja aiheuttaa pahaa oloa! Ateismi kun ei sitä pahaa oloa kumminkaan tee!

        Ai ei ateismi tee pahaa oloa, käsittääkseni kaikki rosvot ketkä istuvat linnassa ovat ensinnä ateisteja eli jumalattomia ,kunnes he tekevät tarpeeksi pahaa ja tulevat sitten vasta uskoon,tuntevat sen Jeesuksen olemassa olon ja armon.


      • 777777 kirjoitti:

        Ai ei ateismi tee pahaa oloa, käsittääkseni kaikki rosvot ketkä istuvat linnassa ovat ensinnä ateisteja eli jumalattomia ,kunnes he tekevät tarpeeksi pahaa ja tulevat sitten vasta uskoon,tuntevat sen Jeesuksen olemassa olon ja armon.

        siis etkö lue mitä sulle kirjoitetaan. Vankiloissa on pieni murto-osa ateisteja istumassa rikoksista ja loput ovat uskovia! Sähän et näköjään usko mitään mikä on totta!
        En hyväksy sitä että murhamies alkaa vankilassa lukemaan raamattua ja se pääsee vain sen vuoksi vankilasta pois "hyvän käytöksen" tai kun on tullut uskoon. Sitten ihmetellään kun se uusii tekonsa ja murhaa jonkun!


      • 777777
        ateisti1982 kirjoitti:

        siis etkö lue mitä sulle kirjoitetaan. Vankiloissa on pieni murto-osa ateisteja istumassa rikoksista ja loput ovat uskovia! Sähän et näköjään usko mitään mikä on totta!
        En hyväksy sitä että murhamies alkaa vankilassa lukemaan raamattua ja se pääsee vain sen vuoksi vankilasta pois "hyvän käytöksen" tai kun on tullut uskoon. Sitten ihmetellään kun se uusii tekonsa ja murhaa jonkun!

        jumalattomana tehdään ne rikokset ja jumalattomat kun pääsevät pois vankilasta ne uusivat tekonsa. Koska Jeesukseen Kristukseen uskovan pitää tehdä parannus elämässään, se ei pysty uusimaan enää tekojansa. Silloin jos uskoo Jeesukseen Kristukseen ja tekee uudelleen rikoksen, se ei ole Jeesuksessa Kristuksessa enää. Ilman tekoja usko on täysin mitätön. jumalatonkaan ei voi olla enää jumalaton, jos on Jeesuksessa Kristuksessa.


      • 777777 kirjoitti:

        jumalattomana tehdään ne rikokset ja jumalattomat kun pääsevät pois vankilasta ne uusivat tekonsa. Koska Jeesukseen Kristukseen uskovan pitää tehdä parannus elämässään, se ei pysty uusimaan enää tekojansa. Silloin jos uskoo Jeesukseen Kristukseen ja tekee uudelleen rikoksen, se ei ole Jeesuksessa Kristuksessa enää. Ilman tekoja usko on täysin mitätön. jumalatonkaan ei voi olla enää jumalaton, jos on Jeesuksessa Kristuksessa.

        Mä ateistina en ole tehnyt mitään rikosta. Uskovaiset ne vankilaa asuttavat. Jos alle prosentti vankilassa on ateisteja ja loput uskovaisia niin miten sä silloin saat aikaiseksi että uskonnottomat olisivat enemmistö. Tiedätkö mitä tarkoittaa prosentti!?


      • 777777
        ateisti1982 kirjoitti:

        Mä ateistina en ole tehnyt mitään rikosta. Uskovaiset ne vankilaa asuttavat. Jos alle prosentti vankilassa on ateisteja ja loput uskovaisia niin miten sä silloin saat aikaiseksi että uskonnottomat olisivat enemmistö. Tiedätkö mitä tarkoittaa prosentti!?

        Etkö ymmärrä, kun ne ketkä tekevät rikoksia, ne eivät ole Jeesuksessa Kristuksessa. Voihan ateistinakin olla että ei rikoksia tee, mutta sinäkin varmaan olet jossakin vaiheessa elämää tehnyt syntiä. Synnitöntä ihmistä ei ole, ainoastaan Jeesus Kristus.


      • 777777 kirjoitti:

        Etkö ymmärrä, kun ne ketkä tekevät rikoksia, ne eivät ole Jeesuksessa Kristuksessa. Voihan ateistinakin olla että ei rikoksia tee, mutta sinäkin varmaan olet jossakin vaiheessa elämää tehnyt syntiä. Synnitöntä ihmistä ei ole, ainoastaan Jeesus Kristus.

        "Etkö ymmärrä, kun ne ketkä tekevät rikoksia, ne eivät ole Jeesuksessa Kristuksessa. "

        Totuus on kumminkin se että suurin osa uskovaisista on niitä jotka on vankilassa, eikä ateistit!


      • 777777
        ateisti1982 kirjoitti:

        "Etkö ymmärrä, kun ne ketkä tekevät rikoksia, ne eivät ole Jeesuksessa Kristuksessa. "

        Totuus on kumminkin se että suurin osa uskovaisista on niitä jotka on vankilassa, eikä ateistit!

        Vaikka ne vankilassa olijat sanovat olevansa uskovaisia ja tekevät rikoksia niin ne eivät ole silloin ole Jeesuksessa Kristuksessa. Jeesushan tuli ottamaan maailmasta pahaa pois. Sanat ilman tekoja ovat turhaa, eli uskonnolla ei ole mitään merkitystä, jos ei ole tekoja. Sen takia turhaan Jeesukseen uskovia syytätte kaikesta, teidän oma koiranne puree teitä koko ajan. Sellainen joka sanoo olevan, että ei tee enää rikoksia , sitä koetellaan , eikä se saa rauhaa ennenkuin on oikeasti Jeesuksessa Kristuksessa.


      • 777777 kirjoitti:

        Vaikka ne vankilassa olijat sanovat olevansa uskovaisia ja tekevät rikoksia niin ne eivät ole silloin ole Jeesuksessa Kristuksessa. Jeesushan tuli ottamaan maailmasta pahaa pois. Sanat ilman tekoja ovat turhaa, eli uskonnolla ei ole mitään merkitystä, jos ei ole tekoja. Sen takia turhaan Jeesukseen uskovia syytätte kaikesta, teidän oma koiranne puree teitä koko ajan. Sellainen joka sanoo olevan, että ei tee enää rikoksia , sitä koetellaan , eikä se saa rauhaa ennenkuin on oikeasti Jeesuksessa Kristuksessa.

        "Vaikka ne vankilassa olijat sanovat olevansa uskovaisia ja tekevät rikoksia niin ne eivät ole silloin ole Jeesuksessa Kristuksessa."

        Taas tätä uskovaisten jargonia ja puolustelua!

        Sori, mutta mä en ole tehnyt mitään rikoksia jotta olisin vankilassa ja olen ateisti!

        Teidän hihujen ennakkoluuloissa huomaa kuinka itseänne täynnä olette!


      • 777777
        ateisti1982 kirjoitti:

        "Vaikka ne vankilassa olijat sanovat olevansa uskovaisia ja tekevät rikoksia niin ne eivät ole silloin ole Jeesuksessa Kristuksessa."

        Taas tätä uskovaisten jargonia ja puolustelua!

        Sori, mutta mä en ole tehnyt mitään rikoksia jotta olisin vankilassa ja olen ateisti!

        Teidän hihujen ennakkoluuloissa huomaa kuinka itseänne täynnä olette!

        "Sori, mutta mä en ole tehnyt mitään rikoksia jotta olisin vankilassa ja olen ateisti"No se on hyvä asia vaan, kun olet virkavaltaa ja lakia kunnioittava, koska he ovat Jumalan palvelijoita."Taas tätä uskovaisten jargonia ja puolustelua" Ei sitä tarvitse puolustella, koska se on täysin päivän selvä asia.


      • 777777 kirjoitti:

        "Sori, mutta mä en ole tehnyt mitään rikoksia jotta olisin vankilassa ja olen ateisti"No se on hyvä asia vaan, kun olet virkavaltaa ja lakia kunnioittava, koska he ovat Jumalan palvelijoita."Taas tätä uskovaisten jargonia ja puolustelua" Ei sitä tarvitse puolustella, koska se on täysin päivän selvä asia.

        En tiedä yhtäkään virkavaltaa edustavaa henkilöä, joka palvelisi jumalaa tehdessään työtänsä. Rikoksia ei milloinkaan selvitetä "herran haltuun".

        " Ei sitä tarvitse puolustella, koska se on täysin päivän selvä asia. "

        Sä oletkin päivittäin jossakin aineissa, joten et ole täysin selvä koskaan!


      • 777777 kirjoitti:

        Kyllä puhelet aivan totta määrätystyistä asioista maapallo tulee varmaan palamaan loppujen lopuksi. Uskovaisilla ei ole mihinkään kiire ,eikä meidän tarvitse teitä käännytellä mihinkään, meille riittää se kun uskomme Jeesukseen Kristukseen Jumalan poikaan. Mutta saatanalla on kiire, kun sillä ei ole kuin määrätty aika eksytellä ihmisiä harhaan, kunnes kaikesta tulee loppu. Katsokaas kun Jumala on henki liha jää hautaan ja henki lähtee sen luokse joka on ihmiselle sen antanut alunperin eli Jumala. jumalattoman hengestä en tiedä mihinkä se joutuu ja Jeesuksen kietäjän.

        Sullahan kiire on koko ajan kuolla, koska kuoltuasi väität olevasi vasta onnellinen etkä täällä pahassa maailmassa! Yksikään kuollut uskovainen ei ole ollut onnellinen. Elä ja nauti elämästäsi joka on ainutkertainen eikä jatku kuoltuasi!


    • nää_on_näitä

      Kiitettävän tarkka käsitys sinulla kuitenkin koska tiedät ettei se ole siellä, voisitko olla kiitollinen Jumalallesi tarkkanäköisyydestäsi.

      • Kirkko on kuin TosiUskovainen: valot päällä, mutta ei ketään kotona.


      • nää_on_näitä

        jatkan ihmettelyäni edelleen
        En odota vastausta mutta kysyn; mitä silloin ei näy tai mitä silloin ei ole kun Jumalaa ei ole. Eihän ketään kiinnosta pelkkä väite jostakin, ja juuri varmuutesi että jumalaa ei ole edellyttää tietoa siitä mikä tai mitä on oltava jotta voi väittää suuntaan tai toiseen


      • tätä.olen.ihmetellyt

        Oi kiitos Jumalani, että osaat leikkiä olematonta. Olematon läsnäolosi antaa minulle runsaasti turvallisuuden tunnetta, että juuri sinä olet tukenani kaikissa tilanteissa ja autat hädän hetkellä. Oi kiitos, että pidät karmean pärstäsi piilossa, koska olen kuullut, että kaikki, jotka sen ovat nähneet ovat kuolleet heti. Lootin vaimokin muuttui suolapatsaaksi naamasi nähtyään.


    • Ongelma.on.vakava

      Herrat ei välttele mitään. Ei ainakaan mitää työhuonettaan. Meneeköhän täällä nyt oikea elämä ja satumaailma sekaisin. Ainakin muutama kirjoittaja on valmis psykiatriseen hoitoon. Kun ihminen menee sekasin uskonnosta niin siitä ei ole oikeasti enää normaaliin elämään, se on jo niin monesti tai lähes aina todettu kun alkaa "herralta" pyytää apuja tai luule se pelastaa ja parantaa.

      • tätä.olen.ihmetellyt

        Tämä taivaallinen Herra tuntuu kaikesta huolimatta välttelevän kaikkia velvollisuuksiaan. Hän kirjoitutti jopa oman sanansa toisilla. Ko. sanassaan hänen väitetään tokaisseen, että lisääntykää ja täyttäkää maa. Kuitenkaan hän ei anna riittävästi evästä kaikille ja siksi ihmisiä kuolee runsaasti nälkään. On se vähän hankalaa täyttää maa ihmisillä, jos ukko ei hoida hommiaan. Ja tosiaan äijä ei viihdy edes työmaallaan, vaan vaeltelee leijailemassa vetten päällä ties missä. Tuollaisen kekkeruusin jotkut sitten uskovat hoitaneen asiat siellä taivaassa kohdilleen. Minä en sellaisiin juttuihin usko. Taivaassakin asioiden täytyy olla päin helvettiä.


      • 777777
        tätä.olen.ihmetellyt kirjoitti:

        Tämä taivaallinen Herra tuntuu kaikesta huolimatta välttelevän kaikkia velvollisuuksiaan. Hän kirjoitutti jopa oman sanansa toisilla. Ko. sanassaan hänen väitetään tokaisseen, että lisääntykää ja täyttäkää maa. Kuitenkaan hän ei anna riittävästi evästä kaikille ja siksi ihmisiä kuolee runsaasti nälkään. On se vähän hankalaa täyttää maa ihmisillä, jos ukko ei hoida hommiaan. Ja tosiaan äijä ei viihdy edes työmaallaan, vaan vaeltelee leijailemassa vetten päällä ties missä. Tuollaisen kekkeruusin jotkut sitten uskovat hoitaneen asiat siellä taivaassa kohdilleen. Minä en sellaisiin juttuihin usko. Taivaassakin asioiden täytyy olla päin helvettiä.

        Niin eipä siihen Jumalaan ihmisen tarvitsekkaan uskoa, Jeesus Kristus on elämän leipä, eipä ole mikään ihme kerta ihmiset kuolevat nälkään, kun uskovat kaikkeen muuhun. Jumala pitää kyllä omistansa huolen, saatana saa pitää omistansa. Sanassa on sanottu, Jumala ei tunne heitä jotka eivät usko häneen, eivätkä tee hänen tahtoaan,eli ateistin osa on itku ja valitus.


      • tätä.olen.ihmetellyt
        777777 kirjoitti:

        Niin eipä siihen Jumalaan ihmisen tarvitsekkaan uskoa, Jeesus Kristus on elämän leipä, eipä ole mikään ihme kerta ihmiset kuolevat nälkään, kun uskovat kaikkeen muuhun. Jumala pitää kyllä omistansa huolen, saatana saa pitää omistansa. Sanassa on sanottu, Jumala ei tunne heitä jotka eivät usko häneen, eivätkä tee hänen tahtoaan,eli ateistin osa on itku ja valitus.

        Kovasti ne köyhissäkin maissa rukoilevat Jumalaa ja kuolevat silti nälkään ja tauteihin. Ei pidä kyseinen Jumala huolta omistaan eikä vieraistaan. Välinpitämätön ja ylimielinen paskiainen kuten häneen uskovatkin. Jumala ei tunne sääliä. Armottomasti vain tappaa. Samanlaisia ovat kyseiseen julliin uskovat hihhulit. Heille riittää, kun oma maha velloo täynnä öylättejä ja kirkkoviintä.


      • tätä.olen.ihmetellyt kirjoitti:

        Kovasti ne köyhissäkin maissa rukoilevat Jumalaa ja kuolevat silti nälkään ja tauteihin. Ei pidä kyseinen Jumala huolta omistaan eikä vieraistaan. Välinpitämätön ja ylimielinen paskiainen kuten häneen uskovatkin. Jumala ei tunne sääliä. Armottomasti vain tappaa. Samanlaisia ovat kyseiseen julliin uskovat hihhulit. Heille riittää, kun oma maha velloo täynnä öylättejä ja kirkkoviintä.

        Unohdat kokonaan evoluution. Nälkä, sairaudet ja kärsimys ovat evoluution tulosta, eivät luojan luomia asioita. Syöpä, perinnölliset sairaudet ja vammaisuus sekä ravinnon puute tai epätasainen jakautuminen ihmisten välillä on seurausta evoluutiosta, ei luomisesta. Etkö ymmärrä näin yksinkertaista asiaa? Kaikki ne asiat, joista syytät Jumalaa (luojaa), ovat seurausta evoluutiosta, eivät luomisen tulosta. Syytä siis evoluutiota pahasta, älä luojaa.


      • tätä.olen.ihmetellyt
        poleemikko kirjoitti:

        Unohdat kokonaan evoluution. Nälkä, sairaudet ja kärsimys ovat evoluution tulosta, eivät luojan luomia asioita. Syöpä, perinnölliset sairaudet ja vammaisuus sekä ravinnon puute tai epätasainen jakautuminen ihmisten välillä on seurausta evoluutiosta, ei luomisesta. Etkö ymmärrä näin yksinkertaista asiaa? Kaikki ne asiat, joista syytät Jumalaa (luojaa), ovat seurausta evoluutiosta, eivät luomisen tulosta. Syytä siis evoluutiota pahasta, älä luojaa.

        Et tunnu tajuavan pointtiani. No ei voi mitään. Evoluutio ei ole kehittänyt sinulle työkaluja sitä varten.


      • Järkisytä
        poleemikko kirjoitti:

        Unohdat kokonaan evoluution. Nälkä, sairaudet ja kärsimys ovat evoluution tulosta, eivät luojan luomia asioita. Syöpä, perinnölliset sairaudet ja vammaisuus sekä ravinnon puute tai epätasainen jakautuminen ihmisten välillä on seurausta evoluutiosta, ei luomisesta. Etkö ymmärrä näin yksinkertaista asiaa? Kaikki ne asiat, joista syytät Jumalaa (luojaa), ovat seurausta evoluutiosta, eivät luomisen tulosta. Syytä siis evoluutiota pahasta, älä luojaa.

        Taidat nyt pistää evoluutio-nimikkeen alle paljon asioita, millä ei ole mitään tekemistä evoluution kanssa. Köyhien maiden nälkä ei mitenkään johdu siitä, että joku laji olisi kehittynyt toisenlaiseksi.

        Katsotko, että virukset, satiaiset ja lapamato ovat kehittyneet itsestään evoluution seurauksena?Jos uskot näin, niin eivätkö muutkin eliöt ole voineet kehittyä saman mekanismin kautta?


      • 777777
        tätä.olen.ihmetellyt kirjoitti:

        Kovasti ne köyhissäkin maissa rukoilevat Jumalaa ja kuolevat silti nälkään ja tauteihin. Ei pidä kyseinen Jumala huolta omistaan eikä vieraistaan. Välinpitämätön ja ylimielinen paskiainen kuten häneen uskovatkin. Jumala ei tunne sääliä. Armottomasti vain tappaa. Samanlaisia ovat kyseiseen julliin uskovat hihhulit. Heille riittää, kun oma maha velloo täynnä öylättejä ja kirkkoviintä.

        Hei kukas sen köyhyyden ja nälänhädän aiheuttaa köyhiin maihin, maailma toiset ihmiset ja ahneus.Ihminen on luotu lähimmäisiään varten eikä itseänsä varten. Tiedätkö kuka siellä tappaa epäjumala, Jeesus Kristus on ainut oikea tie. Luuletko todellakin, että Jumala tuntee saatanaa kohtaan sääliä, eihän saatanakaan tunne sääliä, kun pitää ihmiset nälänhädässä,se ei ole Jumalan vika nälänhätä, ihmiset itse aiheuttavat sen uskomalla, vääriin jumaliin. Jumala näyttää omillensa kuinka se pitää omistansa huolen ,niinhän saatanakin näytää kuinka hän pitää omistansa huolen.


      • tätä.olen.ihmetellyt
        777777 kirjoitti:

        Hei kukas sen köyhyyden ja nälänhädän aiheuttaa köyhiin maihin, maailma toiset ihmiset ja ahneus.Ihminen on luotu lähimmäisiään varten eikä itseänsä varten. Tiedätkö kuka siellä tappaa epäjumala, Jeesus Kristus on ainut oikea tie. Luuletko todellakin, että Jumala tuntee saatanaa kohtaan sääliä, eihän saatanakaan tunne sääliä, kun pitää ihmiset nälänhädässä,se ei ole Jumalan vika nälänhätä, ihmiset itse aiheuttavat sen uskomalla, vääriin jumaliin. Jumala näyttää omillensa kuinka se pitää omistansa huolen ,niinhän saatanakin näytää kuinka hän pitää omistansa huolen.

        "Hei kukas sen köyhyyden ja nälänhädän aiheuttaa köyhiin maihin..."

        Sen aiheuttaa ahneet, länsimaiset kristityt paskiaiset. Jos heillä on neljä perunaa, he syövät kaikki itse, ettei vaan pääse kristitty läskimaha pienenemään. Jeesuksesi on suurta huijausta ja sen tiedät oikein hyvin itsekin. Jumala ei tietenkään tunne yhtään sääliä ketään kohtaan, koska koko Jumala on yhtä kusetusta. Eikä sitä sääliä tunne itsekkäät ja ylimieliset kristitytkään pätkän vertaa. Heidän on hyvä, kun pöydät notkuvat hyvää ja maha velloo öylättejä ja kirkkoviintä pullollaan. Hihhulit he ovat varsinaisia saatanoita.


      • AteistiVaan
        777777 kirjoitti:

        Hei kukas sen köyhyyden ja nälänhädän aiheuttaa köyhiin maihin, maailma toiset ihmiset ja ahneus.Ihminen on luotu lähimmäisiään varten eikä itseänsä varten. Tiedätkö kuka siellä tappaa epäjumala, Jeesus Kristus on ainut oikea tie. Luuletko todellakin, että Jumala tuntee saatanaa kohtaan sääliä, eihän saatanakaan tunne sääliä, kun pitää ihmiset nälänhädässä,se ei ole Jumalan vika nälänhätä, ihmiset itse aiheuttavat sen uskomalla, vääriin jumaliin. Jumala näyttää omillensa kuinka se pitää omistansa huolen ,niinhän saatanakin näytää kuinka hän pitää omistansa huolen.

        Afrikan nälänhätää lisää ainakin köyhyys, sää ilmiöt ja konfliktit.

        Argumenttisi, ettei se ole Jumalan vika jää jotenkin vajaaksi. Miksi katsoa asiaa vierestä, jos kykenee auttamaan?

        Mutta jos olisit kaikkivaltias ja kykenisit lopettamaan nälänhädän helposti vaikkapa muuttamalla ilmastoa ja kasvistoa suotuisammaksi, niin tekisitkö niin vai antaisitko kärsimyksen jatkua?


      • tätä.olen.ihmetellyt
        AteistiVaan kirjoitti:

        Afrikan nälänhätää lisää ainakin köyhyys, sää ilmiöt ja konfliktit.

        Argumenttisi, ettei se ole Jumalan vika jää jotenkin vajaaksi. Miksi katsoa asiaa vierestä, jos kykenee auttamaan?

        Mutta jos olisit kaikkivaltias ja kykenisit lopettamaan nälänhädän helposti vaikkapa muuttamalla ilmastoa ja kasvistoa suotuisammaksi, niin tekisitkö niin vai antaisitko kärsimyksen jatkua?

        "Mutta jos olisit kaikkivaltias ja kykenisit lopettamaan nälänhädän helposti vaikkapa muuttamalla ilmastoa ja kasvistoa suotuisammaksi, niin tekisitkö niin vai antaisitko kärsimyksen jatkua?"

        Ainakaan HYVÄ Jumala ei jättäisi auttamatta. Mutta kristittyjen Jumala onkin täys perkele, kuten tuppaavat olemaan hihhulit itsekin.


      • 777777
        AteistiVaan kirjoitti:

        Afrikan nälänhätää lisää ainakin köyhyys, sää ilmiöt ja konfliktit.

        Argumenttisi, ettei se ole Jumalan vika jää jotenkin vajaaksi. Miksi katsoa asiaa vierestä, jos kykenee auttamaan?

        Mutta jos olisit kaikkivaltias ja kykenisit lopettamaan nälänhädän helposti vaikkapa muuttamalla ilmastoa ja kasvistoa suotuisammaksi, niin tekisitkö niin vai antaisitko kärsimyksen jatkua?

        Ihminen joka on kärsimyksen ansainnut, silloin sellainen myöskin joutuu kärsimään sen, jokaisen ihmisen on se oma tie kuljettavavanaan. Jumala näyttää myöskin sen, kuinka hän pitää omistansa huolen ja ketkä palvovat muuta he saavat palvoa sitä.


      • 777777
        tätä.olen.ihmetellyt kirjoitti:

        "Hei kukas sen köyhyyden ja nälänhädän aiheuttaa köyhiin maihin..."

        Sen aiheuttaa ahneet, länsimaiset kristityt paskiaiset. Jos heillä on neljä perunaa, he syövät kaikki itse, ettei vaan pääse kristitty läskimaha pienenemään. Jeesuksesi on suurta huijausta ja sen tiedät oikein hyvin itsekin. Jumala ei tietenkään tunne yhtään sääliä ketään kohtaan, koska koko Jumala on yhtä kusetusta. Eikä sitä sääliä tunne itsekkäät ja ylimieliset kristitytkään pätkän vertaa. Heidän on hyvä, kun pöydät notkuvat hyvää ja maha velloo öylättejä ja kirkkoviintä pullollaan. Hihhulit he ovat varsinaisia saatanoita.

        Jumala on olemassa ja Jeesus Kristus on Jumala poika ja elämän leipä. Itsehän te olette kirkosta eroamassa ja ottamassa pois avustuksia, joita hätää tarvitsiville annetaan. Jumala ajaa sen oman tahtonsa läpi, eikä siihen auta mikään, ken ei usko Jeesukseen Kristukseen olkoon uskomatta, ken uskoo johonkin muuhun, pyytäköön apunsa sit sieltä mihinkä uskoo, ken ei usko mihinkään olkoon uskomatta sit mihinkään,mut kun tarvitsee apua kärsiköön sit, jos joutuu kärsimään.


      • Ihan.omaksi.parhaaksesi
        777777 kirjoitti:

        Jumala on olemassa ja Jeesus Kristus on Jumala poika ja elämän leipä. Itsehän te olette kirkosta eroamassa ja ottamassa pois avustuksia, joita hätää tarvitsiville annetaan. Jumala ajaa sen oman tahtonsa läpi, eikä siihen auta mikään, ken ei usko Jeesukseen Kristukseen olkoon uskomatta, ken uskoo johonkin muuhun, pyytäköön apunsa sit sieltä mihinkä uskoo, ken ei usko mihinkään olkoon uskomatta sit mihinkään,mut kun tarvitsee apua kärsiköön sit, jos joutuu kärsimään.

        Oikeati, ota yhteyttä viranomaisiin jotka hoitaa mielenterveysongelmia.


      • ollll8lj8yu7t6y5ryf4

        No taahan pyytaa etta joku olis hullu etta se itte paasee vahemmalla.

        Etta jollain olis vaikeeta sun puolesta.

        Eiko olis parempi pyytaa ettei kellaan oo vaikeeta????

        Miksi ei.

        Ole Voittaja jos sen hyvaksyt. Ole tuhottu olemattomuuteen jos et sita hyvaksy.

        Kunnia joka on vielapa ilmainen.


      • tätä.olen.ihmetellyt
        777777 kirjoitti:

        Jumala on olemassa ja Jeesus Kristus on Jumala poika ja elämän leipä. Itsehän te olette kirkosta eroamassa ja ottamassa pois avustuksia, joita hätää tarvitsiville annetaan. Jumala ajaa sen oman tahtonsa läpi, eikä siihen auta mikään, ken ei usko Jeesukseen Kristukseen olkoon uskomatta, ken uskoo johonkin muuhun, pyytäköön apunsa sit sieltä mihinkä uskoo, ken ei usko mihinkään olkoon uskomatta sit mihinkään,mut kun tarvitsee apua kärsiköön sit, jos joutuu kärsimään.

        Jumalaa ei edelleenkään ole muualla kuin väitteissäsi. Siksi mitään apua ei tule kenellekään apua tarvitsevalle. Ja ainakaan sinä et auttaisi ketään, vaikka näkisitkin jonkun olevan pulassa. Olet sinä niin ylimielinen ja itsekäs narsistikristitty, potilas mikä potilas.


      • 777777
        Ihan.omaksi.parhaaksesi kirjoitti:

        Oikeati, ota yhteyttä viranomaisiin jotka hoitaa mielenterveysongelmia.

        ateitit ovat mielenterveyspotilaita ,koska he väittävät sellaista joka on olemassa ja johtavat ihmisiä harhaan. Vaikka Jumalaa ei ateisteilla olisikaan, ei sellaista pitäisi väittää, joka toisilla on. Laki pitäs säätää jumalattomille ,ihmisten harhaan johtamisesta.


      • 777777
        tätä.olen.ihmetellyt kirjoitti:

        Jumalaa ei edelleenkään ole muualla kuin väitteissäsi. Siksi mitään apua ei tule kenellekään apua tarvitsevalle. Ja ainakaan sinä et auttaisi ketään, vaikka näkisitkin jonkun olevan pulassa. Olet sinä niin ylimielinen ja itsekäs narsistikristitty, potilas mikä potilas.

        Jumala on olemassa, mutta ihmiset itse omilla muutoksillansa, kadottavat sen. Te itse teette sen, Jumalan auttamisen mahdottomaksi kuuntelematta mitä teille sanotaan. Mitä enemmän muuttelette asioita,teette Jumalan sanaa vastaan, kaikki käy vaan hankalammaksi. Tässä käy vielä niin, että ihmiset eivät pysty luottamaan tieteeseen yhtään se murenee. Tulkaa sit pyytämään apua, kun olette asioiden eteen valmiit tekemään jotakin, mutta niinkaun kuin väitätte, että Jumalaa ja Jeesusta ei ole olemassa , älkää vaivautuko.


      • AteistiVaan
        777777 kirjoitti:

        Ihminen joka on kärsimyksen ansainnut, silloin sellainen myöskin joutuu kärsimään sen, jokaisen ihmisen on se oma tie kuljettavavanaan. Jumala näyttää myöskin sen, kuinka hän pitää omistansa huolen ja ketkä palvovat muuta he saavat palvoa sitä.

        ”Ihminen joka on kärsimyksen ansainnut, silloin sellainen myöskin joutuu kärsimään sen, jokaisen ihmisen on se oma tie kuljettavavanaan.”

        Ihanko tosissasi esität, että Jumala ei auta kehitysmaiden nälkäänäkeviä lapsia, koska katsoo, että he ovat kärsimyksensä ansainneet?

        (Toki looginen, mutta tosi kylmä ja tyly mielipide.)


      • 777777
        AteistiVaan kirjoitti:

        ”Ihminen joka on kärsimyksen ansainnut, silloin sellainen myöskin joutuu kärsimään sen, jokaisen ihmisen on se oma tie kuljettavavanaan.”

        Ihanko tosissasi esität, että Jumala ei auta kehitysmaiden nälkäänäkeviä lapsia, koska katsoo, että he ovat kärsimyksensä ansainneet?

        (Toki looginen, mutta tosi kylmä ja tyly mielipide.)

        Jumalallakin on myöskin sillä tarkoitus, että kun ihmiset näkevät nälkää,ehkä sillä on tarkoitus avata toisten ihmisten silmät ja että he auttaisivat nälkäänäkeviä. Toisekseen sillä voi olla myöskin sellainen tarkoitus ,että ihmiset näkevät sen, että kuinka käy kun palvelevat väärää Jumalaa. jumalaton ei ymmärrä sitä, mutta teidän oma koira puraisee teitä.


      • AteistiVaan

        Siis katsot, että nälkää näkevien lapsien tarkoitus on esiintyä tälläisissä kuvissa sinun ja minun auttamishalun herättämiseksi?

        https://jim93277.files.wordpress.com/2015/05/starving-child-5.jpg

        Taisinpa osallistua siis jumalasi tahdon täyttämiseen postaamalla tämän linkin, jotta Jumalan lapsille asettama tarkoitus täyttyisi. Vai toteutuuko sittenkin se toinen mainitsemasi mahdollinen tarkoitus, että nämä lapset kärsivät koska heidän vanhempansa eivät opettaneet heille oikeaa uskoa?

        Millainen sadisti sallii tälläistä vain toisten hyvinvoivien ihmisten auttamishalun herättämisesksi?


      • q.v
        777777 kirjoitti:

        Jumalallakin on myöskin sillä tarkoitus, että kun ihmiset näkevät nälkää,ehkä sillä on tarkoitus avata toisten ihmisten silmät ja että he auttaisivat nälkäänäkeviä. Toisekseen sillä voi olla myöskin sellainen tarkoitus ,että ihmiset näkevät sen, että kuinka käy kun palvelevat väärää Jumalaa. jumalaton ei ymmärrä sitä, mutta teidän oma koira puraisee teitä.

        Tuo maailmankuvasi on kylmä ja julma.

        Et taida välittää paskaakaan toisten ihmisten hädästä ja kärsimyksestä.
        Malaria tappaa lapsia, tässä tapauksessa kristittyjen lapsia. He taitavat olla sinulle "vääriä" kristityjä?

        https://youtu.be/gJ6qrEJji5w

        Mitä tämä sinussa herättää vai herättääkö yhtään mitään? Jos Jumalasi on olemassa niin minkälainen se on, hyvä vai paha?


      • 777777
        q.v kirjoitti:

        Tuo maailmankuvasi on kylmä ja julma.

        Et taida välittää paskaakaan toisten ihmisten hädästä ja kärsimyksestä.
        Malaria tappaa lapsia, tässä tapauksessa kristittyjen lapsia. He taitavat olla sinulle "vääriä" kristityjä?

        https://youtu.be/gJ6qrEJji5w

        Mitä tämä sinussa herättää vai herättääkö yhtään mitään? Jos Jumalasi on olemassa niin minkälainen se on, hyvä vai paha?

        Edelleenkin kysyn sen, että ovatko Jeesukseen Kristukseen uskovia? Se ei riitä, että uskoo Jumalaan. Jumala on olemassa,mutta niinkuin olen aiemminkin kirjoittanut kaikella on tarkoituksensa, se ei minun päätäni käännä ,koska olen itse ollut sairaalassa oman sairaan lapseni kanssa ja olen Jumalalalta apuja saanut niinkuin monessa muussakin. Kysyisin mielummin ateisteilta, kun olette niin maailman vietävissä, että rakastatteko itse näkemäänne pahuutta ,minun käsitykseni on se, että ihmisenhän kuuluisi vihata maailmaa,koska se on kaiken takana. Isän rakkaudella ei ole sijaa joka maailmaa rakastaa, siksi ihmisille näytetään kaikkea pahaa ,koska ihmiset rakastavat maailmaa ja mitä maailmassa on.


      • usko.pois
        777777 kirjoitti:

        Edelleenkin kysyn sen, että ovatko Jeesukseen Kristukseen uskovia? Se ei riitä, että uskoo Jumalaan. Jumala on olemassa,mutta niinkuin olen aiemminkin kirjoittanut kaikella on tarkoituksensa, se ei minun päätäni käännä ,koska olen itse ollut sairaalassa oman sairaan lapseni kanssa ja olen Jumalalalta apuja saanut niinkuin monessa muussakin. Kysyisin mielummin ateisteilta, kun olette niin maailman vietävissä, että rakastatteko itse näkemäänne pahuutta ,minun käsitykseni on se, että ihmisenhän kuuluisi vihata maailmaa,koska se on kaiken takana. Isän rakkaudella ei ole sijaa joka maailmaa rakastaa, siksi ihmisille näytetään kaikkea pahaa ,koska ihmiset rakastavat maailmaa ja mitä maailmassa on.

        Jumala on edelleenkin potaskaa ja vain sinun väitteesi. Sairaalassa hoitaa lääkärit ja hoitajat. Jumalalta ei saa pienintäkään apua yhtään mihinkään, koska sepitteelliseltä hahmolta ei voi saada rakkautta. Keinovaginakin rakastaa sinua enemmän kuin Jumala.


      • 777777
        usko.pois kirjoitti:

        Jumala on edelleenkin potaskaa ja vain sinun väitteesi. Sairaalassa hoitaa lääkärit ja hoitajat. Jumalalta ei saa pienintäkään apua yhtään mihinkään, koska sepitteelliseltä hahmolta ei voi saada rakkautta. Keinovaginakin rakastaa sinua enemmän kuin Jumala.

        "Sairaalassa hoitaa lääkärit ja hoitajat" Niin hoitaa joille Jumala on antanut viisauden ja taidon hoitaa ihmisiä ja kouluttautua. ateisti ei taida edes tietää, mitä on jumalattoman elämä, se on Jumalan sanan vastaista ja kaukana lähimmäisen rakkaudesta. Ilman Jumalaa ei juopoillakaan olisi kaduilta hakijaa siis poliisia jotka ottavat ne turvaan, kun ne eivät itse tule toimeen, virkavalta on Jumalan palvelija, kaikille se apu ei kuitenkaan tule.


      • usko.pois
        777777 kirjoitti:

        "Sairaalassa hoitaa lääkärit ja hoitajat" Niin hoitaa joille Jumala on antanut viisauden ja taidon hoitaa ihmisiä ja kouluttautua. ateisti ei taida edes tietää, mitä on jumalattoman elämä, se on Jumalan sanan vastaista ja kaukana lähimmäisen rakkaudesta. Ilman Jumalaa ei juopoillakaan olisi kaduilta hakijaa siis poliisia jotka ottavat ne turvaan, kun ne eivät itse tule toimeen, virkavalta on Jumalan palvelija, kaikille se apu ei kuitenkaan tule.

        Hoitajat ja lääkärit ovat ihan itse joutuneet näkemään kovan vaivan taitojaan opetellessaan. Siinä ei mielikuvitusjullista ole ollut himppuakaan apua. Sinä et tiedä mistään mitään, paitsi tyhmistä satuhorinoista. Niillä ei realismia rakenneta. Sinä et liirum laarum -jutuillasi auta ketään. Et edes itseäsi, satusetä.


      • 777777
        usko.pois kirjoitti:

        Hoitajat ja lääkärit ovat ihan itse joutuneet näkemään kovan vaivan taitojaan opetellessaan. Siinä ei mielikuvitusjullista ole ollut himppuakaan apua. Sinä et tiedä mistään mitään, paitsi tyhmistä satuhorinoista. Niillä ei realismia rakenneta. Sinä et liirum laarum -jutuillasi auta ketään. Et edes itseäsi, satusetä.

        "Hoitajat ja lääkärit ovat ihan itse joutuneet näkemään kovan vaivan taitojaan opetellessa"niinpä ja Jumala on antanut heille ne taidot ja kärsivällisyyden niihin ammatteihin ei jokaisesta niihin ole. Olisithan sinäkin tietoinen Jumalan olemassa olosta, jos Jumala olisi sinulle suonut sen tiedon,mutta kun sinulle ei olla jostakin syystä sitä suotu, syitä voi olla monia. Mutta kun ateistille se on niin vaikea ymmärtää asioita.


      • usko.pois
        777777 kirjoitti:

        "Hoitajat ja lääkärit ovat ihan itse joutuneet näkemään kovan vaivan taitojaan opetellessa"niinpä ja Jumala on antanut heille ne taidot ja kärsivällisyyden niihin ammatteihin ei jokaisesta niihin ole. Olisithan sinäkin tietoinen Jumalan olemassa olosta, jos Jumala olisi sinulle suonut sen tiedon,mutta kun sinulle ei olla jostakin syystä sitä suotu, syitä voi olla monia. Mutta kun ateistille se on niin vaikea ymmärtää asioita.

        Jumala ei anna yhtään mitään. Kaikki haluamansa on ihan itse hankittava. Jumala antaa vain lapsellisia luuloja ja sairaita harhoja kuten esimerkiksi sinulle. Jumalaan olisi oikein helppo uskoa, jos sellainen vain olisi aikuisten oikeasti olemassa, mutta kun se on vain sinun lapsekasta väittämistäsi. Minä uskon enemmän Joulupukkiin kuin sinun Jumalaasi.


      • 777777
        usko.pois kirjoitti:

        Jumala ei anna yhtään mitään. Kaikki haluamansa on ihan itse hankittava. Jumala antaa vain lapsellisia luuloja ja sairaita harhoja kuten esimerkiksi sinulle. Jumalaan olisi oikein helppo uskoa, jos sellainen vain olisi aikuisten oikeasti olemassa, mutta kun se on vain sinun lapsekasta väittämistäsi. Minä uskon enemmän Joulupukkiin kuin sinun Jumalaasi.

        "Jumala ei anna yhtään mitään"Niinpä ei anna varsinkaan, jos ei usko Jumalaan ja Jeesukseen Kristukseen, sit riippuu siintä mitä Jumalalta pyytää ja miten. Kirkot ovat sitä varten, että siellä käydään rukoilemassa ,mutta kun nekin maallistetaan joidenkin ihmisten tahdosta, nekään eivät auta mitään. Sen takia kun tehdään päätöksiä kirkkon asioissa, pitää miettiä tarkkaan mitkä ovat oikeita ja mitkä eivät .Ajatellaanpas ateistia mikä väittää, että Jumalaa ei ole olemassa ja ajaa toisia harhaan ,mitäs jos Jumala onkin olemassa? Jos sana ateistin näkökulmasta.


      • usko.pois
        777777 kirjoitti:

        "Jumala ei anna yhtään mitään"Niinpä ei anna varsinkaan, jos ei usko Jumalaan ja Jeesukseen Kristukseen, sit riippuu siintä mitä Jumalalta pyytää ja miten. Kirkot ovat sitä varten, että siellä käydään rukoilemassa ,mutta kun nekin maallistetaan joidenkin ihmisten tahdosta, nekään eivät auta mitään. Sen takia kun tehdään päätöksiä kirkkon asioissa, pitää miettiä tarkkaan mitkä ovat oikeita ja mitkä eivät .Ajatellaanpas ateistia mikä väittää, että Jumalaa ei ole olemassa ja ajaa toisia harhaan ,mitäs jos Jumala onkin olemassa? Jos sana ateistin näkökulmasta.

        Js se sinun Jumalasi jotain antaisi, niin antaisi sitten vaikka nyt jotain muuta kuin sinun valehdella. Katsos kaikkivoiva ja kaikkivaltias ei tarvitse kaltaistasi tolloa hoitamaan asioitaan ja todistelemaan itseään, jos on ihan itse kaikkivoivana ja kaikkivaltiaana kykenevä hoitamaan hommat helposti omatoimisesti. Käsitätkö? No etpä tietenkään, koska sinulta puuttuu siihen työkalut.


      • 777777
        usko.pois kirjoitti:

        Js se sinun Jumalasi jotain antaisi, niin antaisi sitten vaikka nyt jotain muuta kuin sinun valehdella. Katsos kaikkivoiva ja kaikkivaltias ei tarvitse kaltaistasi tolloa hoitamaan asioitaan ja todistelemaan itseään, jos on ihan itse kaikkivoivana ja kaikkivaltiaana kykenevä hoitamaan hommat helposti omatoimisesti. Käsitätkö? No etpä tietenkään, koska sinulta puuttuu siihen työkalut.

        Niin Jumala voi itse toimia myöskin niille jotka siihen uskovat, maailmasta ei koskaa tule paratiisia, maailma on Jumalan vihollinen, ken maailmaa rakastaa isän rakkaudella ei ole hänessä sijaa. Eli Jumala auttaa, ken uskoo Jeesukseen Kristukseen ja rukoilee oikein ja pyytää oikeita asioita.


      • 777777 kirjoitti:

        Hei kukas sen köyhyyden ja nälänhädän aiheuttaa köyhiin maihin, maailma toiset ihmiset ja ahneus.Ihminen on luotu lähimmäisiään varten eikä itseänsä varten. Tiedätkö kuka siellä tappaa epäjumala, Jeesus Kristus on ainut oikea tie. Luuletko todellakin, että Jumala tuntee saatanaa kohtaan sääliä, eihän saatanakaan tunne sääliä, kun pitää ihmiset nälänhädässä,se ei ole Jumalan vika nälänhätä, ihmiset itse aiheuttavat sen uskomalla, vääriin jumaliin. Jumala näyttää omillensa kuinka se pitää omistansa huolen ,niinhän saatanakin näytää kuinka hän pitää omistansa huolen.

        Sitähän te jumalaan uskovat olette...ahneita. Kuinka moni sellainen "oikea kristitty" on muka köyhä!?


      • Ateisti1982EiKirj
        777777 kirjoitti:

        ateitit ovat mielenterveyspotilaita ,koska he väittävät sellaista joka on olemassa ja johtavat ihmisiä harhaan. Vaikka Jumalaa ei ateisteilla olisikaan, ei sellaista pitäisi väittää, joka toisilla on. Laki pitäs säätää jumalattomille ,ihmisten harhaan johtamisesta.

        Yhtäkään ateistia joka olisi mielenterveyspotilas en ole kohdannut ja satun tuntemaan monia ateisteja, mutta on olemassa kreationisteja jotka tosin ovat olleet monesti mielisairaalassa kanta-asiakkaana.

        En voi koskaan ymmärtää sitä että miksi ufoihin ja vihreisiin miehiin uskovia suljetaan mielisairaaloihin, mutta jumalaan uskovat saavat kulkea vapaasti kaduilla. Ei ole mitään eroa uskooko jumalaan tai ufoihin ja jumalaan uskovat tulisi laittaa ennemmin suljetulle osastolle kuin ufoihin uskovat, koska ufoihin uskovat eivät ole koskaan vaikuttanut yhteiskunnallisiin päätöksiin Suomessa usko edellä! Uskonto ei kuulu politiikkaan!


      • 777777
        ateisti1982 kirjoitti:

        Sitähän te jumalaan uskovat olette...ahneita. Kuinka moni sellainen "oikea kristitty" on muka köyhä!?

        Jumala pitää omistansa huolen ja saatana omistansa. Ahneus ei ole Jumalasta. Köyhyys siihenkin on oma syynsä, sitä ei valitettavasti uskovaiset teille aiheuta.ihminen voi olla köyhä maanpäällisesti, mutta rikas henkisesti.


      • 777777 kirjoitti:

        Jumala pitää omistansa huolen ja saatana omistansa. Ahneus ei ole Jumalasta. Köyhyys siihenkin on oma syynsä, sitä ei valitettavasti uskovaiset teille aiheuta.ihminen voi olla köyhä maanpäällisesti, mutta rikas henkisesti.

        Se jumala ja saatana on sama olento, mutta eihän kiihkokristitty sitä ymmärrä. Ahneus on tyypillistä kristillisissä piireissä, joten tiettävästi heidän elämässään on suurimmaksi osaksi saatanakin. Monet testamenttaa jatkuvan aivopesun tuloksena omaisuutensa kiihkokristillisille lahkoille. Eikö se ole sitten saatanasta!?

        "Köyhyys siihenkin on oma syynsä, sitä ei valitettavasti uskovaiset teille aiheuta."

        Köyhillä on harvoin mahdollisuutta omaan asuntoon, kuten mulla joten ei pidä yleistää että "jokainen ateisti on köyhä". Uskovaiset eivät aiheuta minulle kuin mielipahaa olemassa olemisellaan.

        "ihminen voi olla köyhä maanpäällisesti, mutta rikas henkisesti. "

        Olen rikas henkisesti. Vapaus uskonnoista tekee elämän rikkaaksi. Kokeile! Suosittelen!


      • usko.pois
        777777 kirjoitti:

        Jumala pitää omistansa huolen ja saatana omistansa. Ahneus ei ole Jumalasta. Köyhyys siihenkin on oma syynsä, sitä ei valitettavasti uskovaiset teille aiheuta.ihminen voi olla köyhä maanpäällisesti, mutta rikas henkisesti.

        "Jumala pitää omistansa huolen ja saatana omistansa."
        Mielikusetusolentosi eivät pidä huolta muusta kuin mielikusetuksesta. Siksi sinulla riittää pissiä päässä.

        " Ahneus ei ole Jumalasta."
        Ei olekaan. Se on uskovaisten ylimielisyydestä ja itsekkyydestä.


      • 777777
        ateisti1982 kirjoitti:

        Se jumala ja saatana on sama olento, mutta eihän kiihkokristitty sitä ymmärrä. Ahneus on tyypillistä kristillisissä piireissä, joten tiettävästi heidän elämässään on suurimmaksi osaksi saatanakin. Monet testamenttaa jatkuvan aivopesun tuloksena omaisuutensa kiihkokristillisille lahkoille. Eikö se ole sitten saatanasta!?

        "Köyhyys siihenkin on oma syynsä, sitä ei valitettavasti uskovaiset teille aiheuta."

        Köyhillä on harvoin mahdollisuutta omaan asuntoon, kuten mulla joten ei pidä yleistää että "jokainen ateisti on köyhä". Uskovaiset eivät aiheuta minulle kuin mielipahaa olemassa olemisellaan.

        "ihminen voi olla köyhä maanpäällisesti, mutta rikas henkisesti. "

        Olen rikas henkisesti. Vapaus uskonnoista tekee elämän rikkaaksi. Kokeile! Suosittelen!

        "Vapaus uskonnoista tekee elämän rikkaammaksi"Enpä usko tuota väittämääsi ihmiset ovat hirmuisen kiukkuisia ja tyytymättömiä elämäänsä ja kiukuttelevat.Käärme on käärme enkä usko teidän puheitanne yhtään ,koska olen elänyt sitä elämää jota on uskonnon ulkopuolella,siksi en vaihtaisi mistään hinnasta uskovaisen elämää, jumalattoman elämään.Edelleenkään ahneus ei ole Jumalasta,vaan maailmasta. Ehkä ihminen on köyhä, eikä asuntoa ,juuri sen takia, kun ei usko Jeesukseen Kristukseen,mutta rikkaallakin on vaikea päästä taivasten valtakuntaan.


      • 777777 kirjoitti:

        "Vapaus uskonnoista tekee elämän rikkaammaksi"Enpä usko tuota väittämääsi ihmiset ovat hirmuisen kiukkuisia ja tyytymättömiä elämäänsä ja kiukuttelevat.Käärme on käärme enkä usko teidän puheitanne yhtään ,koska olen elänyt sitä elämää jota on uskonnon ulkopuolella,siksi en vaihtaisi mistään hinnasta uskovaisen elämää, jumalattoman elämään.Edelleenkään ahneus ei ole Jumalasta,vaan maailmasta. Ehkä ihminen on köyhä, eikä asuntoa ,juuri sen takia, kun ei usko Jeesukseen Kristukseen,mutta rikkaallakin on vaikea päästä taivasten valtakuntaan.

        Ihmisillä ei ole asuntoa, koska eivät halua tehdä töitä ja siihen asunnottomuuteen on usein asunnottoman omat erilaiset syyt, eikä kenenkään ahneudet. Se ei liity millään tavoin mielikuvitus olentoon nimeltä jeesus. Tällöin asunnottomuuden pitäisi liittyä moneen muuhunkin jeesuksen kaltaiseen satuolentoon!


      • 777777
        Ateisti1982EiKirj kirjoitti:

        Yhtäkään ateistia joka olisi mielenterveyspotilas en ole kohdannut ja satun tuntemaan monia ateisteja, mutta on olemassa kreationisteja jotka tosin ovat olleet monesti mielisairaalassa kanta-asiakkaana.

        En voi koskaan ymmärtää sitä että miksi ufoihin ja vihreisiin miehiin uskovia suljetaan mielisairaaloihin, mutta jumalaan uskovat saavat kulkea vapaasti kaduilla. Ei ole mitään eroa uskooko jumalaan tai ufoihin ja jumalaan uskovat tulisi laittaa ennemmin suljetulle osastolle kuin ufoihin uskovat, koska ufoihin uskovat eivät ole koskaan vaikuttanut yhteiskunnallisiin päätöksiin Suomessa usko edellä! Uskonto ei kuulu politiikkaan!

        Tiedän vaikka kuinka monta sellaista, jotka eivät usko Jumalaan ja käyttävät alkoholia sietämättömän paljon, sit haluaisivat alkoholista irti, mutta kun eivät pääse enää, sit kuolema on korjannut monta. Täällä Suomessa on paljon jumalattomia jotka kuuluisivat telkkien taakse, ja ovat mieliterveyspotilaita, et turhaan niitä puolustelet, nimenomaan väkivaltataustaisia ,samoin pilleri huuruiset. Näitä tälläisiä tapauksia ei voida laskea uskoviksi, koska Jeesukseen uskovienhan kuuluisi tehdä parannus.


      • 777777
        ateisti1982 kirjoitti:

        Ihmisillä ei ole asuntoa, koska eivät halua tehdä töitä ja siihen asunnottomuuteen on usein asunnottoman omat erilaiset syyt, eikä kenenkään ahneudet. Se ei liity millään tavoin mielikuvitus olentoon nimeltä jeesus. Tällöin asunnottomuuden pitäisi liittyä moneen muuhunkin jeesuksen kaltaiseen satuolentoon!

        Jumala voi koetella ihmistä monella tavalla,Jumala omiakin koettelee, mutta se ei hylkää. Asunnottomuus on myöskin monella seuraus alkoholin käytöstä ja velkaantumisesta.


      • 777777 kirjoitti:

        Jumala voi koetella ihmistä monella tavalla,Jumala omiakin koettelee, mutta se ei hylkää. Asunnottomuus on myöskin monella seuraus alkoholin käytöstä ja velkaantumisesta.

        "Jumala voi koetella ihmistä monella tavalla,Jumala omiakin koettelee, mutta se ei hylkää."

        Käy terveyskeskuksessa ja pyydä lääkäriltä psykoosilääkityksen.

        "Asunnottomuus on myöskin monella seuraus alkoholin käytöstä ja velkaantumisesta. "

        Tällä ei ole mitään tekemistä minkään jumalan kanssa.


      • 777777 kirjoitti:

        Tiedän vaikka kuinka monta sellaista, jotka eivät usko Jumalaan ja käyttävät alkoholia sietämättömän paljon, sit haluaisivat alkoholista irti, mutta kun eivät pääse enää, sit kuolema on korjannut monta. Täällä Suomessa on paljon jumalattomia jotka kuuluisivat telkkien taakse, ja ovat mieliterveyspotilaita, et turhaan niitä puolustelet, nimenomaan väkivaltataustaisia ,samoin pilleri huuruiset. Näitä tälläisiä tapauksia ei voida laskea uskoviksi, koska Jeesukseen uskovienhan kuuluisi tehdä parannus.

        Tiedän monia jotka eivät käytä alkoholia eivätkä usko jumalaan.

        "Täällä Suomessa on paljon jumalattomia jotka kuuluisivat telkkien taakse, ja ovat mieliterveyspotilaita, et turhaan niitä puolustelet, nimenomaan väkivaltataustaisia ,samoin pilleri huuruiset. Näitä tälläisiä tapauksia ei voida laskea uskoviksi, koska Jeesukseen uskovienhan kuuluisi tehdä parannus. "

        Täällä Suomessa on paljon teitä hihhuleita, jotka kuuluisivat telkien taakse tai mielisairaalaan loppuiäkseen!


      • 777777
        ateisti1982 kirjoitti:

        "Jumala voi koetella ihmistä monella tavalla,Jumala omiakin koettelee, mutta se ei hylkää."

        Käy terveyskeskuksessa ja pyydä lääkäriltä psykoosilääkityksen.

        "Asunnottomuus on myöskin monella seuraus alkoholin käytöstä ja velkaantumisesta. "

        Tällä ei ole mitään tekemistä minkään jumalan kanssa.

        Alkoholilla on nimenomaan Jumalan kanssa tekemistä ,koska se on käärmeenliemi, eli ihminen ei ole oma itsensä kun sitä käytetään.Ihminen joka juo paljon ja on riippuvainen se juo koko omaisuutensa ja sekään ei sille riitä vaan se ottaa vielä velkaa juomiseen. Minä jos menen uskovaiselle psykiatreille puhumaan asioista niin,ne sanovat että ompas ateistit tyhmiä, kun ohjaavat täysijärkisen ihmisen tänne. Olen monta kertaa ihmetellyt, kun ateisti ei nää omaa nenäänsä pidemmälle,se ei nää kokonaiskuvaa.


      • 777777
        ateisti1982 kirjoitti:

        Tiedän monia jotka eivät käytä alkoholia eivätkä usko jumalaan.

        "Täällä Suomessa on paljon jumalattomia jotka kuuluisivat telkkien taakse, ja ovat mieliterveyspotilaita, et turhaan niitä puolustelet, nimenomaan väkivaltataustaisia ,samoin pilleri huuruiset. Näitä tälläisiä tapauksia ei voida laskea uskoviksi, koska Jeesukseen uskovienhan kuuluisi tehdä parannus. "

        Täällä Suomessa on paljon teitä hihhuleita, jotka kuuluisivat telkien taakse tai mielisairaalaan loppuiäkseen!

        Täällä on paljon myöskin sellaisia ateisteja jotka juovat ja rikkovat yhteistä omaisuutta ja hakkaavat vanhuksia ja hyökkäilevät ihmisten kimppuun joukolla, he kaikki kuuluisivat telkkien taakse ja parantolaan.


      • 777777 kirjoitti:

        Alkoholilla on nimenomaan Jumalan kanssa tekemistä ,koska se on käärmeenliemi, eli ihminen ei ole oma itsensä kun sitä käytetään.Ihminen joka juo paljon ja on riippuvainen se juo koko omaisuutensa ja sekään ei sille riitä vaan se ottaa vielä velkaa juomiseen. Minä jos menen uskovaiselle psykiatreille puhumaan asioista niin,ne sanovat että ompas ateistit tyhmiä, kun ohjaavat täysijärkisen ihmisen tänne. Olen monta kertaa ihmetellyt, kun ateisti ei nää omaa nenäänsä pidemmälle,se ei nää kokonaiskuvaa.

        Sitä samaa käärmeenlientä tarjotaan ehtoollisellanne, jossa on alkoholia. On väärin ettei kirkkoa veroteta alkoholista vaan on siitä vapaa.


      • 777777 kirjoitti:

        Täällä on paljon myöskin sellaisia ateisteja jotka juovat ja rikkovat yhteistä omaisuutta ja hakkaavat vanhuksia ja hyökkäilevät ihmisten kimppuun joukolla, he kaikki kuuluisivat telkkien taakse ja parantolaan.

        En ole sellaisia ateisteja havainnut...taitaa olla sun ennakkoluuloihin perustuvaa tarinaa.


      • 777777 kirjoitti:

        Alkoholilla on nimenomaan Jumalan kanssa tekemistä ,koska se on käärmeenliemi, eli ihminen ei ole oma itsensä kun sitä käytetään.Ihminen joka juo paljon ja on riippuvainen se juo koko omaisuutensa ja sekään ei sille riitä vaan se ottaa vielä velkaa juomiseen. Minä jos menen uskovaiselle psykiatreille puhumaan asioista niin,ne sanovat että ompas ateistit tyhmiä, kun ohjaavat täysijärkisen ihmisen tänne. Olen monta kertaa ihmetellyt, kun ateisti ei nää omaa nenäänsä pidemmälle,se ei nää kokonaiskuvaa.

        Ethän tietenkään mene uskovaiselle psykiatrille puhumaan vaan mene puolueettomalle psykiatrille! Olet pyskoosilääkityksen tarpeessa. Kyllä te hihhulit olette täysin tyhmiä!


      • 777777 kirjoitti:

        Alkoholilla on nimenomaan Jumalan kanssa tekemistä ,koska se on käärmeenliemi, eli ihminen ei ole oma itsensä kun sitä käytetään.Ihminen joka juo paljon ja on riippuvainen se juo koko omaisuutensa ja sekään ei sille riitä vaan se ottaa vielä velkaa juomiseen. Minä jos menen uskovaiselle psykiatreille puhumaan asioista niin,ne sanovat että ompas ateistit tyhmiä, kun ohjaavat täysijärkisen ihmisen tänne. Olen monta kertaa ihmetellyt, kun ateisti ei nää omaa nenäänsä pidemmälle,se ei nää kokonaiskuvaa.

        Sä et ole miltään osin täysijärkinen!

        "Olen monta kertaa ihmetellyt, kun ateisti ei nää omaa nenäänsä pidemmälle,se ei nää kokonaiskuvaa. "

        Olen monta kertaa ihmetellyt, kun hihhulit eivät nää omaa nenäänsä pidemmälle, ei kykene ottamaan huomioon muita ihmisiä jotka on uskonnottomat!


      • 777777
        ateisti1982 kirjoitti:

        Sitä samaa käärmeenlientä tarjotaan ehtoollisellanne, jossa on alkoholia. On väärin ettei kirkkoa veroteta alkoholista vaan on siitä vapaa.

        Kirkko on eri asia ja ehtoollinen, sitä ei käytetä humaltumisen tarkoitukseen.


      • 777777
        ateisti1982 kirjoitti:

        En ole sellaisia ateisteja havainnut...taitaa olla sun ennakkoluuloihin perustuvaa tarinaa.

        Ai Suomessa ei ole ,kyllä on kaikki jotka tekevät lähimmäisi kohtaan pahaa ovat jumalattomia. Koska rakkaus, ei tee lähimmäistä kohtaan mitään pahaa.


      • 777777 kirjoitti:

        Kirkko on eri asia ja ehtoollinen, sitä ei käytetä humaltumisen tarkoitukseen.

        Ei baarissakaan kaikki juo humaltuakseen!


      • 777777 kirjoitti:

        Ai Suomessa ei ole ,kyllä on kaikki jotka tekevät lähimmäisi kohtaan pahaa ovat jumalattomia. Koska rakkaus, ei tee lähimmäistä kohtaan mitään pahaa.

        En ole yhtäkään ateistia kumminkaan kohdannut joka olisi tehnyt pahaa lähimmäisiä kohtaan, mutta jotkut ovat taas tappaneet omia lapsiaan kun joku jumla on käskenyt niin tekemään, vaikka sun puolustuksesi olisikin se ettei sellainen ole "oikea kristitty", mutta niin kuitenkin on päässyt käymään! Ei kuitenkaan ateisti murhaa lapsiaan kun joku jumala on käskenyt!

        Lestadiolaisisän tyttären raiskaaminenhan ja muu seksuaalisesti hyväksikäyttö ei ole sitten paha teko lähimmäisiä kohtaan?! Ei riitä sulle uskovaisen pahaksi teoksi, kun taidat ittekin panna omaa tytärtäsi!


      • 777777
        ateisti1982 kirjoitti:

        Sä et ole miltään osin täysijärkinen!

        "Olen monta kertaa ihmetellyt, kun ateisti ei nää omaa nenäänsä pidemmälle,se ei nää kokonaiskuvaa. "

        Olen monta kertaa ihmetellyt, kun hihhulit eivät nää omaa nenäänsä pidemmälle, ei kykene ottamaan huomioon muita ihmisiä jotka on uskonnottomat!

        Teidät jumalattomat otetaan täydellisesti huomioon, mutta ei voida kaikkia asioita ajaa läpi, joita te tahdotte. Koska ateisti ei nää sitä kokonaiskuvaa mitä mistäkin voi seurata.jumalattomat ovat sellaisia, että lait pitäisi saada keinolla millä hyvänsä läpi, seuratkoon siintä ihan mitä vaan, kärsiköön vaikka koko kansa. Ei voida hyväksyä, koska se on kaikkien tuho.


      • 777777
        ateisti1982 kirjoitti:

        Ei baarissakaan kaikki juo humaltuakseen!

        Ei ravintolassa kaikki juokkaan humaltuakseen ,kirkossa alkoholilla on täysin toinen merkitys. Ravintola elämä on muutenkin sellainen, että siihen jää ihminen helposti koukkuun,eli jää tavaksi .Moni ihminen on menettänyt normaalin elämänsä ravintolan sijaan.Alkoholilla ei pysty kojaamaan mitään vaan sillä menettää ennemmin tai myöhemmin kaiken ,ken ottaa sen tavaksi.


      • 777777
        ateisti1982 kirjoitti:

        En ole yhtäkään ateistia kumminkaan kohdannut joka olisi tehnyt pahaa lähimmäisiä kohtaan, mutta jotkut ovat taas tappaneet omia lapsiaan kun joku jumla on käskenyt niin tekemään, vaikka sun puolustuksesi olisikin se ettei sellainen ole "oikea kristitty", mutta niin kuitenkin on päässyt käymään! Ei kuitenkaan ateisti murhaa lapsiaan kun joku jumala on käskenyt!

        Lestadiolaisisän tyttären raiskaaminenhan ja muu seksuaalisesti hyväksikäyttö ei ole sitten paha teko lähimmäisiä kohtaan?! Ei riitä sulle uskovaisen pahaksi teoksi, kun taidat ittekin panna omaa tytärtäsi!

        Rakkaus ei tee edelleenkään mitään pahaa lähimmäisilleen,eli nämä jotka tekevät tyttärilleen pahaa ja makaavat väkisin ja tappavat lapsensa , ne eivät ole Jeesuksessa Kristuksessa eli ne eivät ole Jumalasta , vaan paholaisesta. "Älä tapa" Eikö ateisteille sano jo Suomen laki jotakin lapsen seksuaalisesta hyväksi käytöstä tai tappamisesta. Teidän oma koiranne puree teitä koko ajan, eli jumalattoman koira.Syytätte uskovaisia vaikka teidän oma johtajanne sallii teille kaiken.


      • 777777 kirjoitti:

        Teidät jumalattomat otetaan täydellisesti huomioon, mutta ei voida kaikkia asioita ajaa läpi, joita te tahdotte. Koska ateisti ei nää sitä kokonaiskuvaa mitä mistäkin voi seurata.jumalattomat ovat sellaisia, että lait pitäisi saada keinolla millä hyvänsä läpi, seuratkoon siintä ihan mitä vaan, kärsiköön vaikka koko kansa. Ei voida hyväksyä, koska se on kaikkien tuho.

        Ei ole otettu huomioon tarpeeksi. Kokonaiskuva puuttuu teidän käsityksistänne eli kuinka nykyihminen elää ja tulisi elää eli ilman uskontoja!


      • 777777 kirjoitti:

        Ei ravintolassa kaikki juokkaan humaltuakseen ,kirkossa alkoholilla on täysin toinen merkitys. Ravintola elämä on muutenkin sellainen, että siihen jää ihminen helposti koukkuun,eli jää tavaksi .Moni ihminen on menettänyt normaalin elämänsä ravintolan sijaan.Alkoholilla ei pysty kojaamaan mitään vaan sillä menettää ennemmin tai myöhemmin kaiken ,ken ottaa sen tavaksi.

        "kirkossa alkoholilla on täysin toinen merkitys. "

        Sieltä saa ilmaista viinaa! Se pikarikin on monelle riittävä krapularyyppy, jolloin silloin sitä kirkon viinaa käytetään tosiasiassa "humaltumistarkoitukseen"! Ei siellä kirkossa muut istu sunnuntai aamuisin kuin vanhat mummut, alkoholistit ja muut sekopäät!


      • 777777 kirjoitti:

        Rakkaus ei tee edelleenkään mitään pahaa lähimmäisilleen,eli nämä jotka tekevät tyttärilleen pahaa ja makaavat väkisin ja tappavat lapsensa , ne eivät ole Jeesuksessa Kristuksessa eli ne eivät ole Jumalasta , vaan paholaisesta. "Älä tapa" Eikö ateisteille sano jo Suomen laki jotakin lapsen seksuaalisesta hyväksi käytöstä tai tappamisesta. Teidän oma koiranne puree teitä koko ajan, eli jumalattoman koira.Syytätte uskovaisia vaikka teidän oma johtajanne sallii teille kaiken.

        Kyllä se uskovien lähimmäisen rakkauden on monet kerrat nähnyt kuinka he estäisivät yhä homoseksuaalisia menemästä avioliittoon, mutta onneksi ette sille asialle enää voi muuta kuin itkeä!!


      • 777777
        ateisti1982 kirjoitti:

        Ei ole otettu huomioon tarpeeksi. Kokonaiskuva puuttuu teidän käsityksistänne eli kuinka nykyihminen elää ja tulisi elää eli ilman uskontoja!

        ihminen pysty elämään ilman uskontoa, koska paha saa valtaa aina vaan enempi, eikä ihminen pysty vastustamaan pahaa, ilman Jeesusta Kristusta. Suomessa on liian hyvin vielä asiat, ateisti tulee itsekkin sen huomaamaan mikä se totuus on, tää on vasta kaikki alkua.


      • 777777
        ateisti1982 kirjoitti:

        Kyllä se uskovien lähimmäisen rakkauden on monet kerrat nähnyt kuinka he estäisivät yhä homoseksuaalisia menemästä avioliittoon, mutta onneksi ette sille asialle enää voi muuta kuin itkeä!!

        Meille uskoville se ei sinänsä meinaa yhtään mitään vaikka vihksivät homoja,koska siinä vaan näytetään kuinka alas ihminen voikaan vajota. Siksi miehen ja naisen väliset avioliitot eivät tule koskaan enää toimimaan kunnolla. Alkoholisteillakin näytetään kuinka alas voi ihminen vajota, kun housut kintuissa ja kuset ja paskat housuissa, makailevat ojan pohjalla. Uskoville homoliitot eivät meinaa mitään ,homotkin tulevat näkemään sen Jumalan vihan heidän liitoissaan. Mutta Suomen kansan puolesta, saattaa olla huono asia homoliitot, koska heidän takiaan voi joutua kärsimään koko Suomen kansa. Uskovaiset vaan saavat seurata vierestä kun ihmiset tuhoavat itse itsensä. Et ihan vapaasti saatte vihkiä.


      • 777777
        ateisti1982 kirjoitti:

        "kirkossa alkoholilla on täysin toinen merkitys. "

        Sieltä saa ilmaista viinaa! Se pikarikin on monelle riittävä krapularyyppy, jolloin silloin sitä kirkon viinaa käytetään tosiasiassa "humaltumistarkoitukseen"! Ei siellä kirkossa muut istu sunnuntai aamuisin kuin vanhat mummut, alkoholistit ja muut sekopäät!

        Mitä se sinulle kuuluu, kuka siellä kirkossa istuu tai on, eihän ne ateistille kuulu pätkän vertaa.


      • 666.666.666
        777777 kirjoitti:

        Mitä se sinulle kuuluu, kuka siellä kirkossa istuu tai on, eihän ne ateistille kuulu pätkän vertaa.

        Herran pitää ehdottomasti olla paikalla huoneessaan, jos sellainen on hänelle kalliisti rakennettu. Muutenhan koko touhu on pelkkää tuhlausta ja ajan haaskausta.


      • 777777
        666.666.666 kirjoitti:

        Herran pitää ehdottomasti olla paikalla huoneessaan, jos sellainen on hänelle kalliisti rakennettu. Muutenhan koko touhu on pelkkää tuhlausta ja ajan haaskausta.

        Ei minulla ole ainakaan mitään ongelmaa ollut kirkossa, eikä ole ollut yhtää ahdistava olo, viimeksi kävin ehtoollisellakin kun nuorukainen oli ripillä. jumalattomalla voi olla pikkaisen toisenlainen olo , tuntee ahdistuneisuutta ja hylätyksi tulevan, mutta kun uskoisi Jeesukseen Kristukseen ja kävisi ehtoollisella saattas elämässä tulla pikkaisen kevyempi sydän.


      • 666.666.666
        777777 kirjoitti:

        Ei minulla ole ainakaan mitään ongelmaa ollut kirkossa, eikä ole ollut yhtää ahdistava olo, viimeksi kävin ehtoollisellakin kun nuorukainen oli ripillä. jumalattomalla voi olla pikkaisen toisenlainen olo , tuntee ahdistuneisuutta ja hylätyksi tulevan, mutta kun uskoisi Jeesukseen Kristukseen ja kävisi ehtoollisella saattas elämässä tulla pikkaisen kevyempi sydän.

        Ei minua kirkossa ahdista muu kuin se, että ne on rakennettu aivan turhaan. Ihmisten lapsellisten satujuttujen perusteella. Voi kuinka tolloa haaskausta. Ahdistus on uskovilla itsellään, koska he tietenkin aistivat, ettei se Jumala ole todellinen eikä ole missään olemassa ja he itsekin tietävät kuolevansa, vaikka kuinka haluaisivat pitää itsensä ikuisina.


      • 777777 kirjoitti:

        Mitä se sinulle kuuluu, kuka siellä kirkossa istuu tai on, eihän ne ateistille kuulu pätkän vertaa.

        Kyllä se vaan kuuluu mitä kirkossa tapahtuu vaikka on eronnut kirkosta eikä maksa enää jäsenmaksua, kun jokatapauksessa niin kauan kuin kirkkoa ja valtiota ei olla erotettu toisistaan maksaa jokainen kirkosta eronnutkin valtion verotuksestaan osuuden kirkolle. Niin kauan kuin kirkko on yhteiskunnallinen asia ja Suomessa on ns. "valtionkirkko" niin kauan kirkon asia kuuluu myöskin kirkosta eronneelle ateistille.

        Voidaanhan sanoa että kirkon asiat eivät kuulu myöskään kirkosta eronneelle uskovaiselle ja kuuluu johonkin lahkoon. Silti sellainen on kaiken aikaa työntämässä nokkaansa homoseksuaalien vihkimisessäkin, joten eihän se pitäis kuulua sellaiselle kirkosta eronneelle uskovalle yhtään sen enempää kuin ei kirkosta eronneelle ateistillekaan vai mitä!?


      • 777777 kirjoitti:

        Ei minulla ole ainakaan mitään ongelmaa ollut kirkossa, eikä ole ollut yhtää ahdistava olo, viimeksi kävin ehtoollisellakin kun nuorukainen oli ripillä. jumalattomalla voi olla pikkaisen toisenlainen olo , tuntee ahdistuneisuutta ja hylätyksi tulevan, mutta kun uskoisi Jeesukseen Kristukseen ja kävisi ehtoollisella saattas elämässä tulla pikkaisen kevyempi sydän.

        Kyllä sitä voi käydä ehtoollisella ja ripillä vaikkei uskossa olisikaan!


      • Ateisti1982EiKirj
        777777 kirjoitti:

        Meille uskoville se ei sinänsä meinaa yhtään mitään vaikka vihksivät homoja,koska siinä vaan näytetään kuinka alas ihminen voikaan vajota. Siksi miehen ja naisen väliset avioliitot eivät tule koskaan enää toimimaan kunnolla. Alkoholisteillakin näytetään kuinka alas voi ihminen vajota, kun housut kintuissa ja kuset ja paskat housuissa, makailevat ojan pohjalla. Uskoville homoliitot eivät meinaa mitään ,homotkin tulevat näkemään sen Jumalan vihan heidän liitoissaan. Mutta Suomen kansan puolesta, saattaa olla huono asia homoliitot, koska heidän takiaan voi joutua kärsimään koko Suomen kansa. Uskovaiset vaan saavat seurata vierestä kun ihmiset tuhoavat itse itsensä. Et ihan vapaasti saatte vihkiä.

        Se että vihkimisen oikeus on siirretty aikoinaan papeille niin siinä nähdään kuinka alas ihminen voi vajota. Pappi ei ole juristi ja avioliitto on vain juridinen. Papeille lopulta voisi korkeintaan oikeuttaa jonkun avioliittoon siunaamisen haluavalle pariskunnalle, mutta ei enempää.
        On hieman kummallista että on pappeja jotka siunaavat jonkun uskovaisten perheen koiran, mutta eivät ole kovinkaan halukkaita vihkimään tai edes siunaamaan homoseksuaalista pariskuntaa, jotka sitä pyytävät kirkolta pyytävät!

        Toivottavasti avioliittoon vihkiminen tapahtuisi enää tulevaisuudessa maistraatissa ja uskovaistenkin tulisi silloin siihen vain tyytyä!

        "Alkoholisteillakin näytetään kuinka alas voi ihminen vajota, kun housut kintuissa ja kuset ja paskat housuissa, makailevat ojan pohjalla. "

        Samoin kuin uskovaiset miehet odottelevat sitä jeesuksen kyrpää suuhun ja peräsuoleensa. Voiko säälittävämpää elämää olla. Suorastaan ihmiselämän haaskuuta moinen! Alkoholistit osaavat sentää elää ja nauttia elämästään, mutta uskovainen taas ei!

        "Uskoville homoliitot eivät meinaa mitään ,homotkin tulevat näkemään sen Jumalan vihan heidän liitoissaan."

        Vai ei meinaa vai!? Kyllä sitä vain uskovaiset koittivat estää niiden pääsyä avioliittoon pari vuotta sitten oikein painostamalla ja uhkaamalla ihmisiä allekirjoituksia kerätessään. Saatanan palvojiksi kutsuttiin niitä jotka eivät pitäneet ainoana aitona avioliittona eri sukupuolta olevien avioliittoa kun kannattattivat tasa-arvoista avioliittoa. Huomioikaa se että he eivät olleet yhtä itsekkäitä kuin te uskovat sillä ajattelivat tässä asiassa muitakin ihmisiä, joita te harvoin ajattelette. Suurin osa tasa-arvoisen avioliiton puolesta allekirjoittaneet ovat heteroita.

        Ethän toimi taas jumalana, jotta voit sanoa mitä se jumala näkee. Teidän uskovien on pakko olla jumalia jotta te tietäisitte mitä jumala ajattelee mistäkin asiasta. Se nyt viimeistään vie uskostanne sen kaiken uskottavuuden. Se viimeistään kertoo sen että se jumalanne on vain teidän omassa päässänne! Voisitte sen jumalanne vapauttaa päästänne ja alkaa elämään normaalia elämää, joka on kaukana normaalista elämästä niin kauan kun te uskotte johonkin jumalaan.

        "Mutta Suomen kansan puolesta, saattaa olla huono asia homoliitot, koska heidän takiaan voi joutua kärsimään koko Suomen kansa."

        Miten niin vain Suomen kansa? Oletko tietoinen että homoseksuaalit ovat saaneet mennä avioliittoon jo kauan muualla kuin Suomessa. Mua ei kiinnosta mitä sun päässäs asuva jumala tekee niin kauan kun siitä ei ole yhteiskunta vaarassa!

        " Uskovaiset vaan saavat seurata vierestä kun ihmiset tuhoavat itse itsensä."

        Kyllä mä olen saanut seurata vierestä kuinka uskolla ihminen tuhoaa itsensä ja muiden elämän! Toivottavasti sellaiset ihmiset tulevat järkiinsä ja luopuvat uskostaan ennen kuin tapahtuu mitään kauheeta.


      • 777777 kirjoitti:

        Hei kukas sen köyhyyden ja nälänhädän aiheuttaa köyhiin maihin, maailma toiset ihmiset ja ahneus.Ihminen on luotu lähimmäisiään varten eikä itseänsä varten. Tiedätkö kuka siellä tappaa epäjumala, Jeesus Kristus on ainut oikea tie. Luuletko todellakin, että Jumala tuntee saatanaa kohtaan sääliä, eihän saatanakaan tunne sääliä, kun pitää ihmiset nälänhädässä,se ei ole Jumalan vika nälänhätä, ihmiset itse aiheuttavat sen uskomalla, vääriin jumaliin. Jumala näyttää omillensa kuinka se pitää omistansa huolen ,niinhän saatanakin näytää kuinka hän pitää omistansa huolen.

        Te kristitythän niitä ahneita olette ja aiheutatte muille ihmisille haittaa. Kristinusko ja (ääri)oikeistolainen ahneus kulkevat käsi kädessä!


    • dgdfgdfg

      Aika vapaasti pahuus ja vääryys saa kyllä rehottaa tällä planeetalla "jumalallisesta rakkaudellisesta" valvonnasta ja kaitsemisesta huolimatta. Historiakin on pitkälti kammottava inkvistiokidutuksineen, noitavainoineen, keskitysleireineen, alkuperäiskansojen massamurhineen jne.

      Selvästikään uskonnollista Jumalaa ei ole ja viisaammat sen helpostikin ymmärtävät.

      New Agessakin on sellaista ajattelua laajaltikin, että kaikki tapahtuu korkemman voiman tahdosta ja karman vaikutuksesta. Tuollainen äärifatalistinen ajattelu voi olla ehkä lohduttavaa, mutta silti se on valheellista.

      Kuitenkin Korkeampia Voimia ("Jumala") on, mutta me emme ymmärrä heidän toimintatapojaan ja motiivejaan. On paljon asioita ja pahuuutta, joita me emme ymmärrä, mutta ei ateismi silti ole oikea ratkaisu.

      • tätä.olen.ihmetellyt

        "Selvästikään uskonnollista Jumalaa ei ole...
        ...mutta ei ateismi silti ole oikea ratkaisu."

        Jumalaan siis pitää uskoa siitäkin huolimatta, ettei mokomaa ihmisten keksimää satuolentoa ole olemassakaan :O


    • WROOOOOOOOOOOOOM

      "Olen käynyt monta kertaa kirkossa, eikä siellä ikinä ole ollut Herra paikalla."
      ooo

      Etkä tule ikinä näkemään! Hän on sellainen Herra joka ei pokkuroi ateistien eikä uskovaisten toiveiden mukaan.

      Raamattu vahvistaa tämän:

      "Jumala, joka on tehnyt maailman ja kaikki, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu käsillä tehdyissä temppeleissä" (Apostolien teot: 17:24)

      • tätä.olen.ihmetellyt

        "Etkä tule ikinä näkemään!"

        (Suomen kieliopissa ei ole futuuria. Ei pidä sanoa: etkä tule ikinä näkemään. Pitää sanoa: etkä näe ikinä Jumalaa)
        Olet oikeassa. Sepitteellistä hahmoa ei aikuisten oikeasti näe kukaan ikinä.


      • WROOOOOOOOOOOOOM
        tätä.olen.ihmetellyt kirjoitti:

        "Etkä tule ikinä näkemään!"

        (Suomen kieliopissa ei ole futuuria. Ei pidä sanoa: etkä tule ikinä näkemään. Pitää sanoa: etkä näe ikinä Jumalaa)
        Olet oikeassa. Sepitteellistä hahmoa ei aikuisten oikeasti näe kukaan ikinä.

        "(Suomen kieliopissa ei ole futuuria. Ei pidä sanoa: etkä tule ikinä näkemään. Pitää sanoa: etkä näe ikinä Jumalaa)"

        oooooooooooo
        Jumala keskeytti Baabelin tornin rakennusurakan (1. Moos. 11) sekoittamalla kielet, ja meitille ei siis jäänyt futuuria. Mutta Thaimaan kieli (thai-kieli?) se kuulema vasta vaikea on:
        sama sana merkitsee eri asiaa riippuen siitä millä äänenkorkeudella se lausutaan.

        Mutta annahan minäkin teen kielioppikysymyksen:
        Jos J Karjalainen laulaa biisissään sanat "ketä ne on ne sankarit", niin tekeekö hän silloin kielioppivirheen.


      • tätä.olen.ihmetellyt
        WROOOOOOOOOOOOOM kirjoitti:

        "(Suomen kieliopissa ei ole futuuria. Ei pidä sanoa: etkä tule ikinä näkemään. Pitää sanoa: etkä näe ikinä Jumalaa)"

        oooooooooooo
        Jumala keskeytti Baabelin tornin rakennusurakan (1. Moos. 11) sekoittamalla kielet, ja meitille ei siis jäänyt futuuria. Mutta Thaimaan kieli (thai-kieli?) se kuulema vasta vaikea on:
        sama sana merkitsee eri asiaa riippuen siitä millä äänenkorkeudella se lausutaan.

        Mutta annahan minäkin teen kielioppikysymyksen:
        Jos J Karjalainen laulaa biisissään sanat "ketä ne on ne sankarit", niin tekeekö hän silloin kielioppivirheen.

        "ja meitille ei siis jäänyt futuuria"
        Ja silti käytät futuuria, vaikka sitä ei sinulle jäänyt. Ohhoh!
        Olet oikeassa. Thaimaassa on vaikeita tyyppejä. Harva heidän thai-vingutustaan ymmärtää. Wikipedian mukaan Thaimaan kuningaskunta kirjoitetaan thaiksi ราชอาณาจักรไทย. Eihän tuollaista tajua Erkkikään, vaikka Erkki tietää melkein kaikesta kaiken.

        "...niin tekeekö hän silloin kielioppivirheen."
        Kysymyksesi on epäsuora, koska esitit kysymyksen sivulauseessa ja ilman kysymysmerkkiä, mutta vastaan siitä huolimatta. J. Karjalainen tekee todella virheen laulaessaan, siis laulaessaan noin kuin sanoit. Sankarit eivät ole ketä, koska jos he olisivat ketä, he olisivat jotain muuta kuin itseään (tehty toisesta materiaalista). Lisäksi predikaatti on yksikössä, vaikka subjekti on monikollinen. Oikea muoto olisi siis: keitä te ootte te pienet pojjaat, kun en mä tunne teitä, piupali paupali piupali paupali, kun en mä tunne teitä. Tosin silloin J. Karjalainen syyllistyisi plagiaattiin eli taiteelliseen varkauteen.


      • WROOOOOOOOOOOOOM

        'tätä.olen.ihmetellyt' kirjoitti:
        "...niin tekeekö hän silloin kielioppivirheen."
        "Kysymyksesi on epäsuora......."

        ooooooo
        Hyvin vastattu! Kiitos siitä Sinulle!
        By the way: Vielä muuten joskus - kun energiaa löytyy - selvitän itselleni senkin milloin virkkeessä/lauseessa käytetään ja-sanan edellä pilkkua / milloin ei.
        Suomen kielestä on mukava keskustella - joskin se nyt ei tämän kaistan keskusteluun varsinaisesti liitykkään. Sallittakoon tämän kerran.


      • tätä.olen.ihmetellyt
        WROOOOOOOOOOOOOM kirjoitti:

        'tätä.olen.ihmetellyt' kirjoitti:
        "...niin tekeekö hän silloin kielioppivirheen."
        "Kysymyksesi on epäsuora......."

        ooooooo
        Hyvin vastattu! Kiitos siitä Sinulle!
        By the way: Vielä muuten joskus - kun energiaa löytyy - selvitän itselleni senkin milloin virkkeessä/lauseessa käytetään ja-sanan edellä pilkkua / milloin ei.
        Suomen kielestä on mukava keskustella - joskin se nyt ei tämän kaistan keskusteluun varsinaisesti liitykkään. Sallittakoon tämän kerran.

        Ja-sana on rinnastuskonjunktio. Pilkkua käytetään silloin, jos samanarvoisia lauseita ei rinnasteta.
        Mutta olet oikeassa. Ei kielioppi liity tähän palstaan mitenkään. Jeesuskaan ei tiennyt, mikä on onomatopoeettinen.


    • Kerro.vaan.rohkeasti

      "maan Herra, ei asu käsillä tehdyissä temppeleissä"

      No osaatko sinä tai se raamattu vahvistaa missä tämä heppu oleilee. Saisko osoitteen, jos joulukorttia laittaisi.

      • WROOOOOOOOOOOOOM

        "maan Herra, ei asu käsillä tehdyissä temppeleissä"
        "No osaatko sinä tai se raamattu vahvistaa missä tämä heppu oleilee."

        Raamattu on oikea vastaamaan, ja vastaa näin:
        "Sillä näin sanoo Korkea ja Ylhäinen, jonka asumus on iankaikkinen ja jonka nimi on Pyhä: Minä asun korkeudessa ja pyhyydessä ja niitten tykönä, joilla on särjetty ja nöyrä henki, että minä virvoittaisin nöyrien hengen ja saattaisin särjettyjen sydämet eläviksi," Jesaja 57:15
        ________________________________________________________________
        Saisko osoitteen, jos joulukorttia laittaisi."

        Parempi ja suorempi yhteys on ns, Jumalan "puhelinnumero": 5015 (Tulee psalmista 50:15)

        50:15 "Ja avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua."


      • tätä.olen.ihmetellyt

        Tokihan uskovaiset Herran osoitteen tietävät, koska ovat hänen luokseen joukolla kilvan rientämässä. Mutta kirkossa Herra ei viihdy. En tiedä, johtuuko musiikkitarjonnasta vai mistä, mutta jossain muualla on hauskempaa. Ehkä Näsinneulan katolta avartuu paremmat maisemat.


      • 777777
        tätä.olen.ihmetellyt kirjoitti:

        Tokihan uskovaiset Herran osoitteen tietävät, koska ovat hänen luokseen joukolla kilvan rientämässä. Mutta kirkossa Herra ei viihdy. En tiedä, johtuuko musiikkitarjonnasta vai mistä, mutta jossain muualla on hauskempaa. Ehkä Näsinneulan katolta avartuu paremmat maisemat.

        jumalattomat eivät viihdy kirkossa eivätkä varmaan rukoile koskaan, mutta sit kun tulee se päivä kun jumalaton tarvitsee Jumalan apua, ei Jumalakaan tunne jumalatonta.


      • tätä.olen.ihmetellyt
        777777 kirjoitti:

        jumalattomat eivät viihdy kirkossa eivätkä varmaan rukoile koskaan, mutta sit kun tulee se päivä kun jumalaton tarvitsee Jumalan apua, ei Jumalakaan tunne jumalatonta.

        Taas tuota lapsellista hourimista. Jumalaa ei ole eikä tule. Jonakin päivänä saat sen vielä konkreettisesti tuta.


      • 777777
        tätä.olen.ihmetellyt kirjoitti:

        Taas tuota lapsellista hourimista. Jumalaa ei ole eikä tule. Jonakin päivänä saat sen vielä konkreettisesti tuta.

        Niinpä Jumala ei hylkää ketään, vaan ihminen itse hylkää Jumalan, eli jos itse en hylkää Jumalaa, Jumala ei hylkää minua.


      • tätä.olen.ihmetellyt
        777777 kirjoitti:

        Niinpä Jumala ei hylkää ketään, vaan ihminen itse hylkää Jumalan, eli jos itse en hylkää Jumalaa, Jumala ei hylkää minua.

        Sinut on jo hylätty. Huomaat sen viimeistään kuollessasi.


      • 777777
        tätä.olen.ihmetellyt kirjoitti:

        Sinut on jo hylätty. Huomaat sen viimeistään kuollessasi.

        "Sinut on hylätty .Huomaat viimeistään sen kuollessasi."Niin se on sinun tahtosi, ei Jumalan, vaan Jumalan tahto on, että kaikki pelastuisivat.


      • olet.kakkaa
        777777 kirjoitti:

        "Sinut on hylätty .Huomaat viimeistään sen kuollessasi."Niin se on sinun tahtosi, ei Jumalan, vaan Jumalan tahto on, että kaikki pelastuisivat.

        Et sinä pelastu. Sinä vain luulet niin.


      • 777777
        olet.kakkaa kirjoitti:

        Et sinä pelastu. Sinä vain luulet niin.

        No sekin tullaan näkemään.


      • olet.kakkaa
        777777 kirjoitti:

        No sekin tullaan näkemään.

        Väärin sanottu. Kuoltuasi sinä et näe enää mitään. Se on nähty kuolleista hihhuleista. He eivät reagoi enää mihinkään, vaikka kuinka heiluttelisi sormea heidän silmiensä edessä. Kummallista. Eikö olekin?


      • 777777
        olet.kakkaa kirjoitti:

        Väärin sanottu. Kuoltuasi sinä et näe enää mitään. Se on nähty kuolleista hihhuleista. He eivät reagoi enää mihinkään, vaikka kuinka heiluttelisi sormea heidän silmiensä edessä. Kummallista. Eikö olekin?

        Sekoitat maanpäällisen ja taivaallisen.ateisteille vaan jää se liha nenän eteen mikä on jokaisella heikko, saatte heilutella niitä käsiänne aivan huoletta siinä edessä, ei siinä tapahdukkaan mitään, henki on lähtenyt jo, sen luokse joka on sen siihen asentanut. ateistien hengestä en tiedä samoin itsarin tehneiden.


      • olet.kakkaa
        777777 kirjoitti:

        Sekoitat maanpäällisen ja taivaallisen.ateisteille vaan jää se liha nenän eteen mikä on jokaisella heikko, saatte heilutella niitä käsiänne aivan huoletta siinä edessä, ei siinä tapahdukkaan mitään, henki on lähtenyt jo, sen luokse joka on sen siihen asentanut. ateistien hengestä en tiedä samoin itsarin tehneiden.

        Sinä sekoitat vain pääsi noilla houreillasi. Kun ihminen on kuollut, hän on kuollut. Tajuatko? No etpä tietenkään, koska sinulle ei ole annettu sitä varten työkaluja. Olet hengetön jo nyt.


      • 777777
        olet.kakkaa kirjoitti:

        Sinä sekoitat vain pääsi noilla houreillasi. Kun ihminen on kuollut, hän on kuollut. Tajuatko? No etpä tietenkään, koska sinulle ei ole annettu sitä varten työkaluja. Olet hengetön jo nyt.

        Kerta olet noin varma asioista, kulje tiesi jumalattomana, minä uskon Jeesukseen Kristukseen ja kuljen oma tieni niinkuin Jumala minulle suo,tyydyn siihen.


      • olet.kakkaa
        777777 kirjoitti:

        Kerta olet noin varma asioista, kulje tiesi jumalattomana, minä uskon Jeesukseen Kristukseen ja kuljen oma tieni niinkuin Jumala minulle suo,tyydyn siihen.

        Kerta olet noin varma, että houreesi ovat totta, vaella sen mielikuvitusolentosi kanssa hamaan kuolemaasi saakka. Katsos asiallisesti jumalaton sinäkin olet. Tyydyn siihen.


      • 777777
        olet.kakkaa kirjoitti:

        Kerta olet noin varma, että houreesi ovat totta, vaella sen mielikuvitusolentosi kanssa hamaan kuolemaasi saakka. Katsos asiallisesti jumalaton sinäkin olet. Tyydyn siihen.

        Kyllä uskon Jeesukseen Kristukseen Jumalan ainoaan poikaan ja se tulee viemään minut elämässäni loppuun asti, minulla on niin hyvät henkilökohtaiset todisteet asiasta. Todisteet tulevat julkisuuteen silloin kun on tarvis.


      • olet.kakkaa
        777777 kirjoitti:

        Kyllä uskon Jeesukseen Kristukseen Jumalan ainoaan poikaan ja se tulee viemään minut elämässäni loppuun asti, minulla on niin hyvät henkilökohtaiset todisteet asiasta. Todisteet tulevat julkisuuteen silloin kun on tarvis.

        Lopun uskosi on tehnytkin sinusta jo nyt. Aivotoimintasi on nollilla. Todisteita sinulla ei ole, mutta silti levität sontaasi varmana tietona. Voi itku tuollaista lapsellista tolloa.


      • q.v
        777777 kirjoitti:

        Kyllä uskon Jeesukseen Kristukseen Jumalan ainoaan poikaan ja se tulee viemään minut elämässäni loppuun asti, minulla on niin hyvät henkilökohtaiset todisteet asiasta. Todisteet tulevat julkisuuteen silloin kun on tarvis.

        Mielikuvitusolentontoihin uskominen ei ole järkevää.

        On söpöä kun viisivuotias kertoo uskovansa keijuihin. Mutta jos 35 vuotias kertoo uskovansa keijuihin.. no se on noloa.

        Mieti vähän "todisteitasi". Onko niitä oikeasti vai onko kaikki vain sitä, että haluat uskoa.


    • dgfdgdf
      • tätä.olen.ihmetellyt

        Uskoisin Herran läsnäoloon paremmin, jos uskovainen väki nousisi joskus ilman omaa ponnistelua jaloilleen. Jostain syystä niin ei ikinä käy. Sellaista voimaa ei vain näy.


      • AteistiVaan

        Mitäs itse luulet?

        Benny Hinnin säätiö tienaa noin 200 miljoonaa dollaria vuodessa antamalla tyhjiä lupauksia kristityille, jotka saapuvat hakemaan parannusta hänen tilaisuuksiinsa. Turvamiehet estävät sairaiden pääsyn eturiviin ja uskovat joutuvat lähteä pettymyksineen ja sairauksineen pois.

        Tarina pikkutytöstä, joka haki parannusta:
        https://www.youtube.com/watch?v=D07QpT3xKik

        Tarina 60 hengen kristyttyryhmästä, joka meni hakemaan parannusta:
        https://www.youtube.com/watch?v=H9cCfBOg_DA


      • henget.puhuvat
        AteistiVaan kirjoitti:

        Mitäs itse luulet?

        Benny Hinnin säätiö tienaa noin 200 miljoonaa dollaria vuodessa antamalla tyhjiä lupauksia kristityille, jotka saapuvat hakemaan parannusta hänen tilaisuuksiinsa. Turvamiehet estävät sairaiden pääsyn eturiviin ja uskovat joutuvat lähteä pettymyksineen ja sairauksineen pois.

        Tarina pikkutytöstä, joka haki parannusta:
        https://www.youtube.com/watch?v=D07QpT3xKik

        Tarina 60 hengen kristyttyryhmästä, joka meni hakemaan parannusta:
        https://www.youtube.com/watch?v=H9cCfBOg_DA

        Onneksi pastori Tilton parantaa tilaisuuksissaan sentään ilmavaivat:
        https://www.youtube.com/watch?v=93mmwcnRAN8&t=66s


    • ei_temppeleitä

      Jos lukisit tietäisit ettei "Herra" kaivannut temppeleitä jumalankuvia palvontaa muuta kuin vaan uskon, ja se riittää. Ihmiset tekee mitä tekee ja rakentavat juttuja temppeleitä vaikka mitä koska kaipaavat jotain sellaista. Ei kai siinä mitään pahaa mutta Jumala ei sellaista kaipaa. Vaan sen uskon. ja se kantaa.

      • tätä.olen.ihmetellyt

        En minä ole rakentanut ikinä yhtäkään kirkkoa, mutta käynyt olen pakosta muutaman kerran. Herra on tosiaan herkkä otus, koska hän kuolee heti, jos häneen ei uskota.


    • Näkökulmaa1

      Apostolien teot:17:24 Jumala, joka on tehnyt maailman ja kaikki, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu käsillä tehdyissä temppeleissä,
      17:25 eikä häntä voida ihmisten käsillä palvella, ikäänkuin hän jotakin tarvitsisi, hän, joka itse antaa kaikille elämän ja hengen ja kaiken.
      17:26 Ja hän on tehnyt koko ihmissuvun yhdestä ainoasta asumaan kaikkea maanpiiriä ja on säätänyt heille määrätyt ajat ja heidän asumisensa rajat,
      17:27 että he etsisivät Jumalaa, jos ehkä voisivat hapuilemalla hänet löytää - hänet, joka kuitenkaan ei ole kaukana yhdestäkään meistä.

      • tätä.olen.ihmetellyt

        "Herra, ei asu käsillä tehdyissä temppeleissä"

        Ilmankos hän laittaakin ne vain palamaan kuten Notre Damet.


    • DarwinPettääAteistit

      Hän ei häiritse niitä ateisteja, jumalattomia, jotka torjuvat Hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen - eivät halua tulla uskoon. Raamattu, Jumalan Sana sanoo, että "usko ei ole joka miehen".

      • GööNeljäGöö

        Raamattu juttuineen on ihmisten sepustamaa potaskaa. Siksi jeesukset ja muut hörhöt eivät kiusaa tervepäisiä.


      • Anonyymi
        GööNeljäGöö kirjoitti:

        Raamattu juttuineen on ihmisten sepustamaa potaskaa. Siksi jeesukset ja muut hörhöt eivät kiusaa tervepäisiä.

        GööNeljäGöö ei tiedä missä mennään.
        GööNeljäGöö ei nyt ymmärrä että Dörwin pettää ateistit!


      • Anonyymi kirjoitti:

        GööNeljäGöö ei tiedä missä mennään.
        GööNeljäGöö ei nyt ymmärrä että Dörwin pettää ateistit!

        Melkoisen hyvin tietää, koska uskovaisilla ei ole muuta näyttöä väitteilleen kuin höpöhöpöpuheet.


    • Liekö leijua jossakin avaruudessa? :D

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1944
    2. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      13
      1854
    3. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      117
      1373
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1196
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      67
      1174
    6. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1108
    7. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      63
      963
    8. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      933
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      52
      899
    10. Hallitus heitti kymmeniä miljoonia

      Yksityislääkäri kela korvauksiin. Ei ole mikään ihme, että se ei lyhentänyt terveyskeskusjonoja niinkuin hallitus väitti
      Maailman menoa
      75
      881
    Aihe