Ivan Puopolon mopo keulii

vihainen.feministi

Ivan Puopolo puolustelee jälleen Mtv3:n kolumnissaan sovinismia ja verbaalista väkivaltaa "tieteellisillä" kannanotoillaan. En linkitä koska s24:fi poistaa viestit vain linkkien perusteella. Kolumni on luettavissa nimellä "Ranskassa raivostuttiin, kun mies sanoi pitävänsä 25-vuotiaista naisista ja syy sille löytyy jälleen kerran evoluutiosta". Kirjoitus on niin epäjohdonmukainen että on pakko ottaa kantaa.

Yann Moixin sovinistinen kannanotto koskien naisten vartaloita sai Ranskassa aikaan kohun. Kohu syntyi aivan aiheesta. Ivan ei (muka) ymmärrä miksi kohina syntyi. Ivan luulee että ongelma oli biologisten totuuksien ääneen lausuminen. Joko Ivan on vähän yksinkertainen putkiaivoinen peilisoluvammainen heteromies (nyt hän itse varmaan loukkaantui) tai sitten hän ymmärtää tarkoituksella väärin. Ivan haluaa tehdä Yannista henkilöön kohdistuvan hyökkäyksen uhrin yleisöltä saamansa vastareaktion vuoksi.

Jotain tämä meidän Ivan ei ymmärrä edes alkeellisimmista syyn ja seurauksen laeista vaikka esittää olevansa niin kertakaikkisen tieteellisesti suuntautunut. Näissä ns. "tiedeuskovaisissa" on se vika, että he ratsastavat mieluusti kaikenlaisilla syyn ja seurauksen laeilla kun puhutaan esim. biologiasta. Mutta siinä kohtaa kun tullaan ihmisten väliseen vuorovaikuttamiseen ja sosiaaliseen kanssakäymiseen heistä tuleekin yhtäkkiä tyhmiä eivätkä he ole ymmärtävinään yhtikäs mitään sosiaalisen kanssakäymisen syyn ja seurauksen laeista vaikka ne olisivat kuinka itsestäänselviä tahansa.

Se että heteromies yleensä pitää nuoremman naisen vartaloa seksuaalisesti kiinnostavampana kuin vanhemman naisen, on yleisesti tiedossa oleva realiteetti jos pistetään vähän mutkaa suoraksi. Tämän asian ymmärtämiseen ei tarvita tieteellistä tutkimusta. Huvittava oli Ivanin väite että "ikä on yhtä lailla haittatekijä miehelle - siis Moixille itselleen. Sama koskee minua, koska olen ylittänyt neljänkympin kriittisen rajapyykin. Se on ikä, jolloin miehen arvo parisuhdemarkkinoilla putoaa kuin Stockmannin kurssi pörssissä."
Ivan itsekin tietää ettei tämäkään pidä paikkaansa. Sehän on vanha totuus että ikä tuo miehelle parisuhdemarkkinoilla usein vain lisäarvoa.Heteronaiset usein tuntevat enemmän vetoa vähän vanhempi miehiin kuin kypsymättömiin nuoriin miehiin. Ivan yrittää tehdä iäkkäämpien naisten loukkaamisesta sosiaalisesti hyväksyttävää samaistamalla iäkkäät miehet kuten itsensä ikäänkuin "biologisesti samalle viivalle" tässä asiassa. Tämä evoluutioasaintuntija on aivan varmasti tästä biologisesta erosta sukupuolten välillä tietoinen. Ivan yrittää säälittävästi omalla esimerkillään näytää mallia iäkkäämmille naisille siitä kuinka naisten ei pitäisi loukkaantua sovinismista koska ei Ivan itsekään loukkaannu.

Ongelma Yannin kommentissa oli tietenin se, että hän pyrki tekemään iäkkäämpien naisten halventamisesta sosiaalisesti hyväksyttävää. Kysymys ei ole siitä saako tosiasioita sanoa ääneen, vaan siitä mihin tietynlaisten tosiasioiden ääneen sanomisella pyritään. Kuka ansaitsee kunnioitusta? Onko olemassa ihmisiä joita ei tarvitse kunnioittaa?

Onko niin, Ivan, että vain valkoista heteromiestä pitää kunnioittaa eikä ikinä saa loukata, mutta kaikkien naisten kuuluu esimerkillisesti sietää sovinistista loukkaamista ja seksismiä koska tämä on naisen asema biologisesti koska Ivan niin sanoo?

Evoluutio ei selitä sitä miksi Yannin kommentista raivostuttiin. Selitys löytyy siitä, etteivät henkiseltä kehitykseltään normaalit ihmiset, etenkään naiset yleensä pidä sosiaaliesti törttöilevistä tyhmistä miehistä. Jos lyöt toista ihmistä, älä ihmettele jos hän sanoo au!

73

1562

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lnlknll

      Ivan on maikkarin paras toimittaja. Hän pöyhii onnistuneesti femakoiden ummehtuneita asenteita ja on saanut Rahkolankin turvan pienemmälle.

      • vihainen.feministi

        Millä tavalla hän "pöyhii femakoiden ummehtuneita asenteita onnistuneesti"?

        Millä tavalla se on "onnistunutta" se pöyhintä?

        Ivan toki esittää toisinaan aivan perusteltuakin kritiikkiä tiettyjä ilmiöitä kohtaan joita esiintyy feminismin nimissä nykyisin. Esimerkiksi kolumni joka koski FemF tapahtumaa oli pääosin aivan perusteltu.

        Mutta esimerkiksi tämä viimeisin tuotos oli taas sitä itseään. Kokonaisuudessaan tahallista väärinymmärtämistä jonka tarkoitus on vähätellä ja puolustella miesten naisiin kohdistamaa sosiaalista väkivaltaa, sovinismia. Hauskinta on tuo tieteen nimissä porskuttainen kun yritetään tuoda uskottavuutta omille mielipiteille. Ivan ei ole mikään tieteilijä. Tiedeusko on uskoa sanan varsinaisessa merkityksessä jos kysymyksessä ei ole henkilö joka itse tekee tiedettä eikä syvällisesti ymmärrä miten tieteellistä tutkimusta tehdään. Ivan on toimittaja, ei tiedemies.

        On vaikea ymmärtää nykyistä etenkin valkoisen heteromiehen (mutta myös joidenkin muiden ryhmien) intohimoa erilaisten sosiaaliseen elämään liittyvien väkivallan muotojen puolesta kampanjointiin. Tämä juontanee juurensa tuohon sananvapaustaistoon jonka sivujuonteena on syntynyt tämä sosiaalisen väkivallan puolustamiskampanja. Sillä ei ole mitään tekemistä sanavapauteen liittyvien ongelmien kanssa joihin länsimaat ovat viime vuosina törmänneet. Näiden verbaalisen ja muunlaisen sosiaalisen väkivallan puolustelijoiden ideaali ihmistyyppi vaikuttaisi olevan jonkinlainen psykopaatti joka ei tunne mitään. Siinä vasta onkin evolutionaarista tavoitetta mitä kohti ihmiskuntana kurkotella. Näiden mielestä on jotenkin ylevää olla loukkaantumatta mistään. Mitä törkeämpää henkistä väkivaltaa sietää sitä esimerkillisempi.

        Henkisen väkivallan sietäminen ei ole ylevä merkki henkisestä kypsyydestä. Se on merkki omanarvontunnosta.

        Ivanin ajatus että ollakseen mautonta solvaamisen täytyy olla totta on järkky. Hän käytännössä sanoo että jos loukkaannut vaikkapa siitä että sinua huoritellaan sen täytyy tarkoittaa että olet oikeasti huora. Muussa tapauksessa huorittelua ei pitäisi kokea mauttomaksi.


      • vihainen.feministi
        vihainen.feministi kirjoitti:

        Millä tavalla hän "pöyhii femakoiden ummehtuneita asenteita onnistuneesti"?

        Millä tavalla se on "onnistunutta" se pöyhintä?

        Ivan toki esittää toisinaan aivan perusteltuakin kritiikkiä tiettyjä ilmiöitä kohtaan joita esiintyy feminismin nimissä nykyisin. Esimerkiksi kolumni joka koski FemF tapahtumaa oli pääosin aivan perusteltu.

        Mutta esimerkiksi tämä viimeisin tuotos oli taas sitä itseään. Kokonaisuudessaan tahallista väärinymmärtämistä jonka tarkoitus on vähätellä ja puolustella miesten naisiin kohdistamaa sosiaalista väkivaltaa, sovinismia. Hauskinta on tuo tieteen nimissä porskuttainen kun yritetään tuoda uskottavuutta omille mielipiteille. Ivan ei ole mikään tieteilijä. Tiedeusko on uskoa sanan varsinaisessa merkityksessä jos kysymyksessä ei ole henkilö joka itse tekee tiedettä eikä syvällisesti ymmärrä miten tieteellistä tutkimusta tehdään. Ivan on toimittaja, ei tiedemies.

        On vaikea ymmärtää nykyistä etenkin valkoisen heteromiehen (mutta myös joidenkin muiden ryhmien) intohimoa erilaisten sosiaaliseen elämään liittyvien väkivallan muotojen puolesta kampanjointiin. Tämä juontanee juurensa tuohon sananvapaustaistoon jonka sivujuonteena on syntynyt tämä sosiaalisen väkivallan puolustamiskampanja. Sillä ei ole mitään tekemistä sanavapauteen liittyvien ongelmien kanssa joihin länsimaat ovat viime vuosina törmänneet. Näiden verbaalisen ja muunlaisen sosiaalisen väkivallan puolustelijoiden ideaali ihmistyyppi vaikuttaisi olevan jonkinlainen psykopaatti joka ei tunne mitään. Siinä vasta onkin evolutionaarista tavoitetta mitä kohti ihmiskuntana kurkotella. Näiden mielestä on jotenkin ylevää olla loukkaantumatta mistään. Mitä törkeämpää henkistä väkivaltaa sietää sitä esimerkillisempi.

        Henkisen väkivallan sietäminen ei ole ylevä merkki henkisestä kypsyydestä. Se on merkki omanarvontunnosta.

        Ivanin ajatus että ollakseen mautonta solvaamisen täytyy olla totta on järkky. Hän käytännössä sanoo että jos loukkaannut vaikkapa siitä että sinua huoritellaan sen täytyy tarkoittaa että olet oikeasti huora. Muussa tapauksessa huorittelua ei pitäisi kokea mauttomaksi.

        Nyt kun siis vain biologia ja eksaktin tieteen avulla aikaansaadut todisteet merkitsevät, sosiaalisen väkivallan voi tuomita myös siihen vedoten. Jos kerta aikuisen miehen on ylivoimaisen vaikea hyväksyä sitä realiteettia, että henkinen ja sosiaalinen väkivalta oikeasti sattuu, ja sillä on pahimmillaan tuhoisia vaikutuksia toiseen ihmiseen, asiasta on olemassa myös tieteellistä todistusaineistoa. Mm. Dr. artin Teicher on tehnyt asiasta tutkimusta.

        Henkinen väkivalta muokkaa aivojen rakennetta:

        http://www.attachmentandtraumaconference.com/keynote-dr-martin-teicher.html

        Sticks and stones may brake my bones but words will never hurt me.

        https://www.psychologytoday.com/us/blog/the-new-brain/201010/sticks-and-stones-hurtful-words-damage-the-brain

        Testataan pysyykö tämä viesti paikallaan vain lähteekö bittiavaruuteen linkkien vuoksi.... :/


      • vihainen.feministi
        vihainen.feministi kirjoitti:

        Millä tavalla hän "pöyhii femakoiden ummehtuneita asenteita onnistuneesti"?

        Millä tavalla se on "onnistunutta" se pöyhintä?

        Ivan toki esittää toisinaan aivan perusteltuakin kritiikkiä tiettyjä ilmiöitä kohtaan joita esiintyy feminismin nimissä nykyisin. Esimerkiksi kolumni joka koski FemF tapahtumaa oli pääosin aivan perusteltu.

        Mutta esimerkiksi tämä viimeisin tuotos oli taas sitä itseään. Kokonaisuudessaan tahallista väärinymmärtämistä jonka tarkoitus on vähätellä ja puolustella miesten naisiin kohdistamaa sosiaalista väkivaltaa, sovinismia. Hauskinta on tuo tieteen nimissä porskuttainen kun yritetään tuoda uskottavuutta omille mielipiteille. Ivan ei ole mikään tieteilijä. Tiedeusko on uskoa sanan varsinaisessa merkityksessä jos kysymyksessä ei ole henkilö joka itse tekee tiedettä eikä syvällisesti ymmärrä miten tieteellistä tutkimusta tehdään. Ivan on toimittaja, ei tiedemies.

        On vaikea ymmärtää nykyistä etenkin valkoisen heteromiehen (mutta myös joidenkin muiden ryhmien) intohimoa erilaisten sosiaaliseen elämään liittyvien väkivallan muotojen puolesta kampanjointiin. Tämä juontanee juurensa tuohon sananvapaustaistoon jonka sivujuonteena on syntynyt tämä sosiaalisen väkivallan puolustamiskampanja. Sillä ei ole mitään tekemistä sanavapauteen liittyvien ongelmien kanssa joihin länsimaat ovat viime vuosina törmänneet. Näiden verbaalisen ja muunlaisen sosiaalisen väkivallan puolustelijoiden ideaali ihmistyyppi vaikuttaisi olevan jonkinlainen psykopaatti joka ei tunne mitään. Siinä vasta onkin evolutionaarista tavoitetta mitä kohti ihmiskuntana kurkotella. Näiden mielestä on jotenkin ylevää olla loukkaantumatta mistään. Mitä törkeämpää henkistä väkivaltaa sietää sitä esimerkillisempi.

        Henkisen väkivallan sietäminen ei ole ylevä merkki henkisestä kypsyydestä. Se on merkki omanarvontunnosta.

        Ivanin ajatus että ollakseen mautonta solvaamisen täytyy olla totta on järkky. Hän käytännössä sanoo että jos loukkaannut vaikkapa siitä että sinua huoritellaan sen täytyy tarkoittaa että olet oikeasti huora. Muussa tapauksessa huorittelua ei pitäisi kokea mauttomaksi.

        "Henkisen väkivallan sietäminen ei ole ylevä merkki henkisestä kypsyydestä. Se on merkki omanarvontunnosta."

        Korjaus: Tarkoitin sanoa että henkisen väkivallan sietäminen ei ole ylevä merkki henkisestä kypsyydestä. Henkisestä väkivallasta raivostuminen on merkki omanarvontunnosta.


      • vihainen.feministi
        vihainen.feministi kirjoitti:

        Nyt kun siis vain biologia ja eksaktin tieteen avulla aikaansaadut todisteet merkitsevät, sosiaalisen väkivallan voi tuomita myös siihen vedoten. Jos kerta aikuisen miehen on ylivoimaisen vaikea hyväksyä sitä realiteettia, että henkinen ja sosiaalinen väkivalta oikeasti sattuu, ja sillä on pahimmillaan tuhoisia vaikutuksia toiseen ihmiseen, asiasta on olemassa myös tieteellistä todistusaineistoa. Mm. Dr. artin Teicher on tehnyt asiasta tutkimusta.

        Henkinen väkivalta muokkaa aivojen rakennetta:

        http://www.attachmentandtraumaconference.com/keynote-dr-martin-teicher.html

        Sticks and stones may brake my bones but words will never hurt me.

        https://www.psychologytoday.com/us/blog/the-new-brain/201010/sticks-and-stones-hurtful-words-damage-the-brain

        Testataan pysyykö tämä viesti paikallaan vain lähteekö bittiavaruuteen linkkien vuoksi.... :/

        Sanna Ukkolan haastattelema miesasiamies Alexander Bardin kannanotto oli hyvä esimerkki tästä käsittämättömästä kehittymättömyydestä mitä sosiaalisen väkivallan puolesta kampanjoivat "sananvapaustaistelijat" osoittavat ajattelussaan. Haastis on nähtävissä Yle Areenassa Sanna&Ukkola- ohjelman klipeissä.

        Bard väittää ilmeenkään värähtämättä että jos joku loukkaa toista ihmistä, ongelma on 100% sillä joka loukkaantuu. Bard näkee loukkaantumisen omana valintana jonka loukkaantuja on itse tietoisesti tehnyt. Tällaisia väitteitä aivan vakavalla naamalla esittävän ihmisen emotionaalisessa kehityksessä täytyy olla jotain todella vinoutunutta, ettei hän tunnista edes omasta kokemusmaailmastaan ja tunne- elämästään sitä etteivät tällaiset asiat ole valintakysymyksiä.

        Jos joku kohtelee Bardia itseään törkeästi, epäilen suuresti että se herättää myös Bardissa itsessään negatiivisia tunteita. Jos häntä loukataan, se herättää taatusti myös hänessä loukkaantumsien tunteita. Ellei hän sitten ole ehta aito psykopaatti. Hänessä tapahtuva tunereaktio ei ole oma valinta. Se JOHTUU siitä miten se toinen henkilö häntä kohteli.

        Loukkaaminen on loukkaajan vika, ei loukatun.


      • pissa.tuli.pöksyyn
        vihainen.feministi kirjoitti:

        "Henkisen väkivallan sietäminen ei ole ylevä merkki henkisestä kypsyydestä. Se on merkki omanarvontunnosta."

        Korjaus: Tarkoitin sanoa että henkisen väkivallan sietäminen ei ole ylevä merkki henkisestä kypsyydestä. Henkisestä väkivallasta raivostuminen on merkki omanarvontunnosta.

        Niin varmaan. Silmitöntä raivoamista ja loukkauksien tahallista etsimistä kutsutaan feministikielellä voimaantumiseksi ja omanarvontunnoksi.

        Feministihän tunnetusti alkaa kirkua jo siitä, jos hänelle ystävällisesti kerrotaan, mistä naistenvessa löytyy. Ei saa naisolettaa.


      • MeneppäsSiitä
        vihainen.feministi kirjoitti:

        "Henkisen väkivallan sietäminen ei ole ylevä merkki henkisestä kypsyydestä. Se on merkki omanarvontunnosta."

        Korjaus: Tarkoitin sanoa että henkisen väkivallan sietäminen ei ole ylevä merkki henkisestä kypsyydestä. Henkisestä väkivallasta raivostuminen on merkki omanarvontunnosta.

        Nyt kun teillä on tuo "röyhkeys" koulutus, kun etuilette jonossa kuten AINA teette, teitä voi röyhkerästi nostella sivuun ja kehottaa menemaan jonon päähän. Pitkä kirjoitus tylsittyttää.


      • Mekkii tykätää haasteista.

        Kyllä Puopolo aina Nylénin voittaa

        Nylén on pikkuinen sintti
        mutta Puopolo karski uros.

        ihan tässä ...h.mm... tiiättekste.... vähä värisyttää
        se puopolonen.

        Tuliskohhaa se miu kaa käsikynkkää......


    • valkoinensika

      "Jos lyöt toista ihmistä, älä ihmettele jos hän sanoo au!"

      Sitähän te feministit olette harrastaneet jo vuosikymmeniä. Mikä nyt on ongelmana?

      • vihainen.feministi

        Jos sinua on haukuttu valkoiseksi siaksi, oletko koskaan miettinyt johtuuko se vain siitä että olet valkoinen mies (?), vai onko se vastareaktio omaan käytökseesi?

        Feminismi on vastareaktiona syntynyt liike. Se syntyi vastareaktioksi naisten alisteiselle asemalle ja kaikenlaiselle sosiaaliselle väkivallalle jota naiset miesten käsissä ovat kokeneet koko ihmiskunnan historian ajan. Vai onko se vain marginaaliongelma? Miksi näemme edelleenkin saudinaisten pakenevan omaa patriarkaattiaan länteen? Miksi saudimiehet eivät pakene länteen matriarkaattia?

        Loukkaannutko myös esim. Susan Boylen puolesta kun häntä kohdellaan kuin hän olisi julkinen pelle vain siksi koska hän on keski- ikäinen naimaton nainen joka eli äitiään hoitaen koko aikuiselämänsä? Vai onko Boylen loukkaaminen haukkumalla häntä vanhaksi piiaksi tai hairy angeliksi normaalia ja oikein?

        Onko se yhtä vakavaa kuin valkoisen heteromiehen nimittäminen valkoiseksi siaksi?

        Mikä erottaa Tarja Haloseen kohdistetun seksismin ja julkisen häpäisyn vaikkapa Martti Ahtisaaren ulkoiseen olemukseen kohdistetusta nolaamisesta?


      • valkoinensika

        "vai onko se vastareaktio omaan käytökseesi?"

        Mihin käytökseen? Mistä feministi tietää mitään minun käytöksestäni nimittäessään minua siaksi sen perusteella, että olen mies?


      • vihainen.feministi
        valkoinensika kirjoitti:

        "vai onko se vastareaktio omaan käytökseesi?"

        Mihin käytökseen? Mistä feministi tietää mitään minun käytöksestäni nimittäessään minua siaksi sen perusteella, että olen mies?

        Se oli kysymys. Enhän minä voi tietää millaisessa tilanteessa sinua on haukuttu valkoiseksi siaksi.

        Jos minä haukun naisia huorittelevaa miestä siaksi, kumpi on väärin? Sekö että mies huoritteli ensin minua vai se että minä reagoin siihen haukkumalla miestä siaksi?


      • valkoinensika
        vihainen.feministi kirjoitti:

        Se oli kysymys. Enhän minä voi tietää millaisessa tilanteessa sinua on haukuttu valkoiseksi siaksi.

        Jos minä haukun naisia huorittelevaa miestä siaksi, kumpi on väärin? Sekö että mies huoritteli ensin minua vai se että minä reagoin siihen haukkumalla miestä siaksi?

        Ei feministi ole koskaan nähnyt eikä kuullut minua. Silti hän katsoo voivansa nimittää minua siaksi, koska kuulun alistavaan ja raiskaavaan patriarkaattiin.


      • raiskarimamuihin.väsynyt

        IVAN ON TÄYSIN OIKEASSA.


      • sikaporsaalle
        valkoinensika kirjoitti:

        Ei feministi ole koskaan nähnyt eikä kuullut minua. Silti hän katsoo voivansa nimittää minua siaksi, koska kuulun alistavaan ja raiskaavaan patriarkaattiin.

        Onko tämä sinun normaali tapasi keskustella naisten kanssa? Ja itket kun sinua sanotaan siaksi?


      • valkoinensikahuora
        sikaporsaalle kirjoitti:

        Onko tämä sinun normaali tapasi keskustella naisten kanssa? Ja itket kun sinua sanotaan siaksi?

        Esimerkki oli sinun ja varmaankin tavallista sinun piireissäsi. Feministihän taas pitää minua automaattisesti pillua vonkaavana sika-ahdistelijana, vaikka avaisin keskustelun omenapuiden leikkaamisesta.


      • valkoinensikahuora

        Oliko tämä sitä parempaa verbaalista väkivaltaa?


      • sikaporsaalle
        valkoinensikahuora kirjoitti:

        Oliko tämä sitä parempaa verbaalista väkivaltaa?

        Se on verbaaliseen väkivaltaan reagointia. Toki voit tietysti kutsua sitä vaikka sitten paremmaksi verbaalista väkivallaksi jos se sua auttaa, be my guest.

        Oliko Halla- ahon käyttämä nimitys afrikkalaisesta ihmissaastasta myös parempaa verbaalista väkivaltaa koska hän käytti kyseistä termiä afrikkalaisperäisestä seksuaalirikollisesta? Minun mielestäni termi oli aivan oikeutettu. Eli kenties juuri sitten sitä parempaa väkivaltaa.

        Huvittavaa vain teissä jotka käytätte verbaalista väkivaltaa aivan normaalina arkisena keskustelutyylinä, että juuri te olette niitä jotka sitten peräänkuuluttavat "asiallista keskustelua" kun se toinen erehtyy lopulta menemään mukaan tuohon leikkiin.


    • kjhuy

      Ivan Puopolon on paras aamu-tv toimittaja. Maikkarilta hyvä valinta,. YLEkin voisi palkata jonkun ammattitoimittajan aamulähetyksiinsä.

      • näinvainon

        Ivan Puopolo on minunkin mielestä paras aamun tv- toimittaja. Selkeä ja perusteellinen . Viihdyn hänen juonnoissaan.


    • tiedoksi_että

      Tiedoksi että Puopolo oli aikanaan Ylellä. Kuka ihmeen Susan Boyle? Ärsyttää, kun nykyfeminismi pelaa jenkeistä tulleilla käsiteillä, arvomaailmalla ja henkilöillä.

      • tietäväiselle

        Boyle on skottilainen laulaja joka menestyi Britain's got talent- kykyjenetsintäohjelmassa. Hänestä oli juuri vähän aikaa sitten iltapäivälehdessä juttu jossa toimittaja koki että häntä voi jo ihan otsikossa nimitellä vanhaksipiiaksi ilman mitään ongelmaa.

        Ärsyttää että kaikkien väärien mielipiteiden oletetaan olevan vain jenkkien kopiointia kun koko asia ei edes liity jenkkeihin mitenkään.


      • peräkammarin.poika
        tietäväiselle kirjoitti:

        Boyle on skottilainen laulaja joka menestyi Britain's got talent- kykyjenetsintäohjelmassa. Hänestä oli juuri vähän aikaa sitten iltapäivälehdessä juttu jossa toimittaja koki että häntä voi jo ihan otsikossa nimitellä vanhaksipiiaksi ilman mitään ongelmaa.

        Ärsyttää että kaikkien väärien mielipiteiden oletetaan olevan vain jenkkien kopiointia kun koko asia ei edes liity jenkkeihin mitenkään.

        Boyle on juhlittu sankari siitä huolimatta, että joku toimittaja on kutsunut häntä vanhaksipiiaksi.

        Keksi parempi feministisen itkun ja loukkaantumisen aihe.


      • talenttia
        tietäväiselle kirjoitti:

        Boyle on skottilainen laulaja joka menestyi Britain's got talent- kykyjenetsintäohjelmassa. Hänestä oli juuri vähän aikaa sitten iltapäivälehdessä juttu jossa toimittaja koki että häntä voi jo ihan otsikossa nimitellä vanhaksipiiaksi ilman mitään ongelmaa.

        Ärsyttää että kaikkien väärien mielipiteiden oletetaan olevan vain jenkkien kopiointia kun koko asia ei edes liity jenkkeihin mitenkään.

        Boylen ensiesiintymisen löydät netistä helposti. Juuri ulkonäön vuoksi hän menestyikin. Vanha kunnon ruma ankanpoikanen - tarina nääs.

        Videolta näet myös, kuinka tytöt yleisössä tirskuvat Boylen tullessa lavalle. Se ei taida sinua häiritä ollenkaan, kun naurajan sukupuoli on ihan väärä?


      • johtaja.särmä
        tietäväiselle kirjoitti:

        Boyle on skottilainen laulaja joka menestyi Britain's got talent- kykyjenetsintäohjelmassa. Hänestä oli juuri vähän aikaa sitten iltapäivälehdessä juttu jossa toimittaja koki että häntä voi jo ihan otsikossa nimitellä vanhaksipiiaksi ilman mitään ongelmaa.

        Ärsyttää että kaikkien väärien mielipiteiden oletetaan olevan vain jenkkien kopiointia kun koko asia ei edes liity jenkkeihin mitenkään.

        Mutta saako rumaa, lihavaa ja ilkeää feministiä kutsua rumaksi ja lihavaksi vai pitääkö valehdella?


      • talenttia
        talenttia kirjoitti:

        Boylen ensiesiintymisen löydät netistä helposti. Juuri ulkonäön vuoksi hän menestyikin. Vanha kunnon ruma ankanpoikanen - tarina nääs.

        Videolta näet myös, kuinka tytöt yleisössä tirskuvat Boylen tullessa lavalle. Se ei taida sinua häiritä ollenkaan, kun naurajan sukupuoli on ihan väärä?

        https://www.youtube.com/watch?v=RxPZh4AnWyk

        Boyle. Tyttöjen naamanvääntelyä kohdassa 0:46.


      • ryysyistä.tähdeksi
        talenttia kirjoitti:

        Boylen ensiesiintymisen löydät netistä helposti. Juuri ulkonäön vuoksi hän menestyikin. Vanha kunnon ruma ankanpoikanen - tarina nääs.

        Videolta näet myös, kuinka tytöt yleisössä tirskuvat Boylen tullessa lavalle. Se ei taida sinua häiritä ollenkaan, kun naurajan sukupuoli on ihan väärä?

        Mitä ilmeisimmin koko Boyle Talentissa oli tarkkaan mietitty, käsikirjoitettu, näytelty ja puvustettu ilmiö.


    • vihainen.feministi

      Suomi24.fi on täysin PASKA FOORUMI. Se tekee keskustelusta täysin mahdotonta. Hyi saatana.

      Poistoissa ei ole järjen häivää.

      • valkoinensika

        Tässä olet oikeassa. Välillä joutuu oikein miettimään, mikä on poiston peruste.

        Esimerkiksi julkisuuden henkilön esittämä suoraan lainattu ja lehdessä julkaistu lausuma saatetaan poistaa.


    • lakiuudistus.pikavauhtia

      Oikeusministeri Häkkänen Oulun tapauksista "Täysin hävytöntä"– Raiskauslainsäädännölle valmistellaan kokonaisuudistusta.

      Presidentti Niinistö on ottanut kantaa jo useaan otteeseen Oulun tapauksiin.

      Ivan Puopolon viimeisin kirjoitus: Raiskaustilastot eivät kotouttamalla pienene.

      Nyt huutaa joka lehden lööpit kuinka hallitus on tehnyt pikavauhtia lakiuudistuksia. Kolme lakialoitetta meni jo pikavauhtia läpi.

      Oikein loistavaa. Jäin vain miettimään että miksi näin nopeatempoiseen ryhdistäytymiseen seksuaalirikoslain uudistuksissa tarvittiin tämä turvapaikanhakijakriisi?

      Miksi mikään muu aikaisempi seksuaalirikosvyyhti ei ole koskaan Suomen historian aikana saanut aikaan tätä reaktiota? Jos turvapaikanhakijakriisiä ei olisi, asiat jäisivät vieläkin ennalleen.

      • lakiuudistus.pikavauhtia

        Tämä on siis selvä viesti: valkoisen suomalaisen heteromiehen seksuaalisen väkivallan uhrin kärsimys ei ole yhtä vakavaa kuin näiden turvapaikanhakijoiden uhrien.

        Oikeastaan se vain ärsyttää että valkoisen heteromiehen uhri kehtaa edes vinkua asiasta. Oma vika se kuitenkin oli.

        Miksi esimerkiksi se Arvet minussa- dokumentti ei aihettanut tätä paheksuntaa? Missä oli preidentin kauhistelut? Missä oli Oikeusministerin paheksunta että "täysin hävytöntä!" nyt kyllä pistetään Suomen seksuaalirikoslainsäädäntö kuntoon kerralla?

        ?


      • torilla.tavataan
        lakiuudistus.pikavauhtia kirjoitti:

        Tämä on siis selvä viesti: valkoisen suomalaisen heteromiehen seksuaalisen väkivallan uhrin kärsimys ei ole yhtä vakavaa kuin näiden turvapaikanhakijoiden uhrien.

        Oikeastaan se vain ärsyttää että valkoisen heteromiehen uhri kehtaa edes vinkua asiasta. Oma vika se kuitenkin oli.

        Miksi esimerkiksi se Arvet minussa- dokumentti ei aihettanut tätä paheksuntaa? Missä oli preidentin kauhistelut? Missä oli Oikeusministerin paheksunta että "täysin hävytöntä!" nyt kyllä pistetään Suomen seksuaalirikoslainsäädäntö kuntoon kerralla?

        ?

        Ei tämä sen kummempaa ole kuin suomalainen väkivalta, sanoi suvakki kun päätä irti leikattiin.


      • ne.jyrää.meitin
        lakiuudistus.pikavauhtia kirjoitti:

        Tämä on siis selvä viesti: valkoisen suomalaisen heteromiehen seksuaalisen väkivallan uhrin kärsimys ei ole yhtä vakavaa kuin näiden turvapaikanhakijoiden uhrien.

        Oikeastaan se vain ärsyttää että valkoisen heteromiehen uhri kehtaa edes vinkua asiasta. Oma vika se kuitenkin oli.

        Miksi esimerkiksi se Arvet minussa- dokumentti ei aihettanut tätä paheksuntaa? Missä oli preidentin kauhistelut? Missä oli Oikeusministerin paheksunta että "täysin hävytöntä!" nyt kyllä pistetään Suomen seksuaalirikoslainsäädäntö kuntoon kerralla?

        ?

        Kansalaisaloitteen otsikko
        Seksuaalirikoksesta suomessa tuomitun oleskeluluvan peruuttaminen ja karkoitus

        Kannatusilmoituksia tässä palvelussa 100 508

        Ja lisää tulee koko ajan. Mitäs suvakki tähän? Onko jo keppihevonen valmiina taistoon natseja vastaan?


      • lakiuudistus.pikavauhtia
        ne.jyrää.meitin kirjoitti:

        Kansalaisaloitteen otsikko
        Seksuaalirikoksesta suomessa tuomitun oleskeluluvan peruuttaminen ja karkoitus

        Kannatusilmoituksia tässä palvelussa 100 508

        Ja lisää tulee koko ajan. Mitäs suvakki tähän? Onko jo keppihevonen valmiina taistoon natseja vastaan?

        Kyllä sä olet stnan tyhmä ihminen.

        En ole koskaan ollut suvakki. Olen erittäin maahanmuuttovastainen ihminen ja vihaan kaikkia seksuaalirikollisia täsmälleen yhtä paljon mihinkään katsomatta. Vihaan myös sovinisteja. Ja varsinkin tyhmiä miehiä.

        Olen myös itse allekirjoittanut aloitteen. Oletko nyt pettynyt?


      • ne.jyrää.meitin
        lakiuudistus.pikavauhtia kirjoitti:

        Kyllä sä olet stnan tyhmä ihminen.

        En ole koskaan ollut suvakki. Olen erittäin maahanmuuttovastainen ihminen ja vihaan kaikkia seksuaalirikollisia täsmälleen yhtä paljon mihinkään katsomatta. Vihaan myös sovinisteja. Ja varsinkin tyhmiä miehiä.

        Olen myös itse allekirjoittanut aloitteen. Oletko nyt pettynyt?

        On siinä sitten paljon vihattavaa. Kun nyt et vain katkeroituisi feministiksi. Jäät näet silloin kovin yksin, koska feministien joukkoon ei hyväksytä maahanmuuttovastaisia natseja.


      • lakiuudistus.pikavauhtia
        ne.jyrää.meitin kirjoitti:

        On siinä sitten paljon vihattavaa. Kun nyt et vain katkeroituisi feministiksi. Jäät näet silloin kovin yksin, koska feministien joukkoon ei hyväksytä maahanmuuttovastaisia natseja.

        Etkö sinä sitten vihaa seksuaalirikollisia?


      • ne.jyrää.meitin
        lakiuudistus.pikavauhtia kirjoitti:

        Etkö sinä sitten vihaa seksuaalirikollisia?

        Niitä nyt sentään on aika vähän kuitenkin ja osa on aika säälittäviä. Tyhmiä miehiä ja sovinisteja sen sijaan on puolet kansasta.


    • tarkennusta

      "Miksi mikään muu aikaisempi seksuaalirikosvyyhti ei ole koskaan Suomen historian aikana saanut aikaan tätä reaktiota?"

      Mitä aikaisempaa seksuaalirikosvyyhtiä tarkoitat? Ei heti tule mieleen, milloin kikkeli olisi liikkunut tähän tahtiin.

      • lakiuudistus.pikavauhtia

        Et tietenkään tiedä koska niistä halutaan vaieta, ja koska silloin kun niistä mediassa kerrotaan sinä pistät silmät kiinni.

        Hienoa kuinka sensitiivisesti sinäkin osaat puhua tällaisesta arkaluontoisesta ja traumatisoivasta asiasta. On se ihmeellistä että kun puhe kääntyy valkoisen suomalaisen miehen harjoittamaan väkivaltaan alkaa pilkanteko, uhrien kärsimyksen vähättely ja suoranainen v*ilu.

        Kun suomalaisen seksirikollisen uhri avautuu kokemuksistaan hierotaan hänen naamaansa kolmannen maailman naisten heikkoa asemaa, seksirikostilastotietoja joista näkyy turvapaikanhakijoiden ylisedustus, ja hakataan päähän länsimaisen naisen loistavalla asemalla viitaten siihen että länsimainen nainen on itse syyllinen. Nähtävästi myös lapsi jos tekijä sattuu olemaan länkkäri.

        Kun suomalaisen tekemän seksirikoksen uhri uskaltaa vinkua osastaan, kaikki hyväksyvät että häntä hakataan turvapaikanhakijoilla ja kolmansien maiden naisten asemalla päähän. Kaiketi saman pitää mennä myös toisinpäin; nyt kun tekijöinä ovat turvapaikanhakijat, pitää voida siirtää keskustelu suomalaisten tekemiin seksirikoksiin?

        Suomessa on ollut iät ja ajat lapsiin kohdistuvaa seksuaalista väkivaltaa, myös pedofiilirinkejä. Insesti ei ole mitenkään harvinaista. Voit lähteä vaikka avaamaan tätä suomalaisen yhteiskunnan piirissä tapahtuvaa seksuaalista väkivaltaa katsomalla ensin tuon dokkarin Arvet minussa jossa suomalaisuhrit avautuvat omista kokemuksistaan. Kys. dokkarista on vain vähän aikaa, mutta tämä hiljaisuus asian tiimoilta on vieläkin paljonpuhuvampaa.

        Tämä kantaaottamaton hiljaisuus tuntuu melkein siltä kuin koko dokkari olisi jotenkin ärsyttävä suomalaisten mielestä. Ja dokkarissa esiintyneet suomalaisuhrit v*ttumaisia kun kehtasivat mustata viattoman valkoisen heteromiehen mainetta tuomalla omat kokemuksensa julki.

        Ja lisäksi pitää ottaa huomioon että Oulunkaan tilanne ei olisi tullut päivänvaloon ilman somea ja tavallisten tallaajien oma- aloitteisuutta ja aktiivisuutta. Nämä asiat eivät tulleet viranomaisteitse julki, vaan muita reittejä.


      • tarkennusta

        Kiitos kiitos, mutta mitä aikaisempaa vaiettua suomalaisten tekemää seksuaalirikosvyyhtiä tarkoitat?


      • miksi.vaietaan
        tarkennusta kirjoitti:

        Kiitos kiitos, mutta mitä aikaisempaa vaiettua suomalaisten tekemää seksuaalirikosvyyhtiä tarkoitat?

        Siis mitä niistä? Onko sulla joku ongelma kirjoitetun asiasisällön ymmärtämisessä? Tuossa dokkarissakin noita tapauksia oli jo jokunen. Jotenkin ne meni ohi? Vai oletko sitä mieltä että esim. pedofiilin tekemä lapsen hyväksikäyttö on vakavaa vasta jos taustalla on kokonainen rinki? Että maahanmuuttajataustaisten raiskaamistyyli on olennaista, mutta jos suomalaisten raiskaamistyyli on erilaista kuin heidän, se jotenkin muuttaa asian vakavuutta?

        Googlettamalla saattanet löytää ihan omatoimisesti vielä lisää suomalaistapauksia. Ongelmahan tietysti on se että uhrien suojelemiseksi myös rikollisten henkilöllisyydet yleensä salataan. Ja myös koko rikosesta puhuminen.

        Miksi näistä edelleen vaietaan?


      • tarkennusta
        miksi.vaietaan kirjoitti:

        Siis mitä niistä? Onko sulla joku ongelma kirjoitetun asiasisällön ymmärtämisessä? Tuossa dokkarissakin noita tapauksia oli jo jokunen. Jotenkin ne meni ohi? Vai oletko sitä mieltä että esim. pedofiilin tekemä lapsen hyväksikäyttö on vakavaa vasta jos taustalla on kokonainen rinki? Että maahanmuuttajataustaisten raiskaamistyyli on olennaista, mutta jos suomalaisten raiskaamistyyli on erilaista kuin heidän, se jotenkin muuttaa asian vakavuutta?

        Googlettamalla saattanet löytää ihan omatoimisesti vielä lisää suomalaistapauksia. Ongelmahan tietysti on se että uhrien suojelemiseksi myös rikollisten henkilöllisyydet yleensä salataan. Ja myös koko rikosesta puhuminen.

        Miksi näistä edelleen vaietaan?

        Dokkarissa ei mainittu (otsikon perusteella) käsiteltävän mitään seksuaalirikosvyyhtejä tai joukkoraiskausrinkejä. Sellaisistahan sinä kirjoitit. Mitä siis tarkoitit?

        Kyllä, yksi murha on vakava tapaus. Joukkomurhaa pidetään silti paljonkin vakavampana. Vai oletko itse eri mieltä?


      • pelimannisetä
        miksi.vaietaan kirjoitti:

        Siis mitä niistä? Onko sulla joku ongelma kirjoitetun asiasisällön ymmärtämisessä? Tuossa dokkarissakin noita tapauksia oli jo jokunen. Jotenkin ne meni ohi? Vai oletko sitä mieltä että esim. pedofiilin tekemä lapsen hyväksikäyttö on vakavaa vasta jos taustalla on kokonainen rinki? Että maahanmuuttajataustaisten raiskaamistyyli on olennaista, mutta jos suomalaisten raiskaamistyyli on erilaista kuin heidän, se jotenkin muuttaa asian vakavuutta?

        Googlettamalla saattanet löytää ihan omatoimisesti vielä lisää suomalaistapauksia. Ongelmahan tietysti on se että uhrien suojelemiseksi myös rikollisten henkilöllisyydet yleensä salataan. Ja myös koko rikosesta puhuminen.

        Miksi näistä edelleen vaietaan?

        Miksi näistä edelleen vaietaan, kysyy hän ja tarjoaa samalla dokumenttia, jossa asiasta kerrotaan.

        Onko tämä naisen, feministin vai suvakin logiikkaa?


      • miksi.vaietaan
        tarkennusta kirjoitti:

        Dokkarissa ei mainittu (otsikon perusteella) käsiteltävän mitään seksuaalirikosvyyhtejä tai joukkoraiskausrinkejä. Sellaisistahan sinä kirjoitit. Mitä siis tarkoitit?

        Kyllä, yksi murha on vakava tapaus. Joukkomurhaa pidetään silti paljonkin vakavampana. Vai oletko itse eri mieltä?

        Siihen sinä takerruit? Vyyhti- sanaan.

        Mielestäsi siis seksuaalisen väkivallan muoto miten raiskaaminen suoritetaan vaikuttaa olennaisesti sen vakavuuteen. Oma isäni oli pedofiiliringin uhri lapsena. Häntä käyttivät hyväksi omien sisarusten lisäksi ainakin kansakoulun opettaja. Hyväksikäyttö aiheutti hänelle henkisten vahinkojen lisäksi pysyvät fyysiset vahingot joita myös minä pääsin todistamaan lapsena. Vai lasketaanko sitä ollenkaan kun ei siihen aikaan ollut tapana suhtautua asiaan vakavasti saati viedä oikeuteen? Vai onko se lieventävä asianhaara että no kaikkihan tietävät millaisia yksinkertaisia ihmisiä suomalaisten pikkukylien väestö on. Eihän niiltä voi parempaa odottaa. Tyydyttääkö tämä sinua?

        Entinen poikaystäväni oli kasvattilapsi jonka kasvattiperhe olivat lapsenraiskaajia ja kuuluivat suomalaiseen pedaririnkiin suomalaisessa kaupungissa. Asia ei koskaan tullut julki koska olen ainoa jolle hän uskalsi asiasta koskaan edes kertoa. Ja tuo kertomistilanne jo itsessään oli niin väkevä että olin kokonaisen viikon aivan sokissa sen jälkeen. Tämä mies sai kouristuskohtauksia noiden kokemusten vuoksi. Tyydyttääkö tämä sinua? Vai olenko minä kenties itse syyllinen tuohonkin koska en pakottanut häntä viemään asiaa viranomaisille? Vai valehtelenkohan minä? Eihän tällaista suomessa tapahdu.

        Kai sä haastelet mua nyt oikeuteen vielä väärien syytösten vuoksi koska tiedät etteivät suomalaiset tällaista tee. Ja suomalainen kulttuuri muutenkin suhtautuu seksuaaliseen väkivaltaan vakavasti. Johan se on nähty kaikkien näiden vuosien ajan kun on näitä tuomioita seurannut. Ja varsinkin asiaan liittyvää keskustelua. Ja muita kulttuurituotoksia.

        Minä voin heittämällä kertoa lukemattomia aivan hirvittäviä suomalaisten kesken suoritettuja seksuaalisen väkivallan tapauksia joihin olen elämäni varrella tömännyt. En tee ammatikseni edes työtä jolla tämän voisi selittää. Enkä niitä ole hakemalla hakenut. Olen aivan tavis.

        Voithan sinä vaikka googlettaa jotain minfoa lisäselvittelyiksesi jos asia kiinnostaa. Itse en noilla sivuilla yleensä käy, mutta sen verran olen tutustunut että jos lisätietoa kaipaat sieltä voit vaikka aloittaa. Sitä en ihmettele tippaakaan etteivät suomalaiset seksuaalisen väkivallan uhrit uskalla itseään suojellakseen avautua kokemuksistaan. Eikä kenelläkään ole velvollisuutta avautua yksityisasioistaan. Eihän meillä ole koskaan ollut turvallista ilmapiiriä tällaisista asioista avautumiselle. Mikään ei ole koskaan suomen historian aikana suomalaisessa kulttuurissa tai edes lainsäädännössä viestinutuhrille että me suhtaudumme vakavasti sinun komeaasi vääryyteen. Ei meillä ole koskaan oltu uhrin puolella. Meillä on aina v*iltu uhrille.

        Eikä olla vieläkään, ellei tekijä satu olemaan maahanmuuttajataustainen tai turvapaikanhakija.

        Meillä itketään raiskaajan julmaa lapsuutta ja hänelle tarjotaan stop- ohjelmaa.


      • tarkennusta
        miksi.vaietaan kirjoitti:

        Siihen sinä takerruit? Vyyhti- sanaan.

        Mielestäsi siis seksuaalisen väkivallan muoto miten raiskaaminen suoritetaan vaikuttaa olennaisesti sen vakavuuteen. Oma isäni oli pedofiiliringin uhri lapsena. Häntä käyttivät hyväksi omien sisarusten lisäksi ainakin kansakoulun opettaja. Hyväksikäyttö aiheutti hänelle henkisten vahinkojen lisäksi pysyvät fyysiset vahingot joita myös minä pääsin todistamaan lapsena. Vai lasketaanko sitä ollenkaan kun ei siihen aikaan ollut tapana suhtautua asiaan vakavasti saati viedä oikeuteen? Vai onko se lieventävä asianhaara että no kaikkihan tietävät millaisia yksinkertaisia ihmisiä suomalaisten pikkukylien väestö on. Eihän niiltä voi parempaa odottaa. Tyydyttääkö tämä sinua?

        Entinen poikaystäväni oli kasvattilapsi jonka kasvattiperhe olivat lapsenraiskaajia ja kuuluivat suomalaiseen pedaririnkiin suomalaisessa kaupungissa. Asia ei koskaan tullut julki koska olen ainoa jolle hän uskalsi asiasta koskaan edes kertoa. Ja tuo kertomistilanne jo itsessään oli niin väkevä että olin kokonaisen viikon aivan sokissa sen jälkeen. Tämä mies sai kouristuskohtauksia noiden kokemusten vuoksi. Tyydyttääkö tämä sinua? Vai olenko minä kenties itse syyllinen tuohonkin koska en pakottanut häntä viemään asiaa viranomaisille? Vai valehtelenkohan minä? Eihän tällaista suomessa tapahdu.

        Kai sä haastelet mua nyt oikeuteen vielä väärien syytösten vuoksi koska tiedät etteivät suomalaiset tällaista tee. Ja suomalainen kulttuuri muutenkin suhtautuu seksuaaliseen väkivaltaan vakavasti. Johan se on nähty kaikkien näiden vuosien ajan kun on näitä tuomioita seurannut. Ja varsinkin asiaan liittyvää keskustelua. Ja muita kulttuurituotoksia.

        Minä voin heittämällä kertoa lukemattomia aivan hirvittäviä suomalaisten kesken suoritettuja seksuaalisen väkivallan tapauksia joihin olen elämäni varrella tömännyt. En tee ammatikseni edes työtä jolla tämän voisi selittää. Enkä niitä ole hakemalla hakenut. Olen aivan tavis.

        Voithan sinä vaikka googlettaa jotain minfoa lisäselvittelyiksesi jos asia kiinnostaa. Itse en noilla sivuilla yleensä käy, mutta sen verran olen tutustunut että jos lisätietoa kaipaat sieltä voit vaikka aloittaa. Sitä en ihmettele tippaakaan etteivät suomalaiset seksuaalisen väkivallan uhrit uskalla itseään suojellakseen avautua kokemuksistaan. Eikä kenelläkään ole velvollisuutta avautua yksityisasioistaan. Eihän meillä ole koskaan ollut turvallista ilmapiiriä tällaisista asioista avautumiselle. Mikään ei ole koskaan suomen historian aikana suomalaisessa kulttuurissa tai edes lainsäädännössä viestinutuhrille että me suhtaudumme vakavasti sinun komeaasi vääryyteen. Ei meillä ole koskaan oltu uhrin puolella. Meillä on aina v*iltu uhrille.

        Eikä olla vieläkään, ellei tekijä satu olemaan maahanmuuttajataustainen tai turvapaikanhakija.

        Meillä itketään raiskaajan julmaa lapsuutta ja hänelle tarjotaan stop- ohjelmaa.

        No kas kas. Sinulle sitä sattuu ja tapahtuu. Pedareitä pyörii ympärillä monessa sukupolvessa.

        Tai ainakin on vilkas mielikuvitus. Jutteletko enkeleiden kanssa asiasta?


      • näsäviisastelijalle
        pelimannisetä kirjoitti:

        Miksi näistä edelleen vaietaan, kysyy hän ja tarjoaa samalla dokumenttia, jossa asiasta kerrotaan.

        Onko tämä naisen, feministin vai suvakin logiikkaa?

        Luuletko olevasi nokkela? Kyllä tämä aihe onkin juuri sellainen että tällaisen aiheen käsittelyssä kaivataan juuri kaltaisiasi näsäviisastelijoita.

        Kys. dokkari on harvinaislaatuinen koska siinä uhrit uskaltautuivat oman henkilöllisyytensä paljastaen kertoa näistä kokemuksista. Sellaisia on tehty hyvin harvoin eikä se todista mitään siitä että ongelmasta ei muka ole vaiettu aina. Aiheuttiko dokkari yhteiskunnallisen pöyristyksen kuten näm Oulun tapaukset? Ei. Dokkari aiheutti lisää vaikenemista.


      • pelimannisetä
        näsäviisastelijalle kirjoitti:

        Luuletko olevasi nokkela? Kyllä tämä aihe onkin juuri sellainen että tällaisen aiheen käsittelyssä kaivataan juuri kaltaisiasi näsäviisastelijoita.

        Kys. dokkari on harvinaislaatuinen koska siinä uhrit uskaltautuivat oman henkilöllisyytensä paljastaen kertoa näistä kokemuksista. Sellaisia on tehty hyvin harvoin eikä se todista mitään siitä että ongelmasta ei muka ole vaiettu aina. Aiheuttiko dokkari yhteiskunnallisen pöyristyksen kuten näm Oulun tapaukset? Ei. Dokkari aiheutti lisää vaikenemista.

        Hyvin tiedetään, että pedofiilejä on aina ollut ja tulee olemaankin. Nyt vain lapsiinsekaantujien määrä on äkillisesti räjähtänyt käsiin ja syykin tiedetään.

        Tottakai siitä myös puhutaan ja pitääkin, että saadaan suomitytöt tajuamaan asia.

        Nyt on myös keinoja puuttua asiaan poistamalla maasta tämä porukka ja estämällä lisänotkujien maahantulo,


      • lisää.nokkeluuksia
        tarkennusta kirjoitti:

        No kas kas. Sinulle sitä sattuu ja tapahtuu. Pedareitä pyörii ympärillä monessa sukupolvessa.

        Tai ainakin on vilkas mielikuvitus. Jutteletko enkeleiden kanssa asiasta?

        Juu. Ja kun tuota sinunkin kirjoittamaa p*skanjauhantarimpsua katsoo, on outoa miten joku vielä ihmettelee miksi seksuaalisen väkivallan uhrit eivät koe turvalliseksi puhua kokemuksistaan ja kynnys tehdä rikosilmoitus on hyvin korkea. Että mikä on kun ei ole halua antaa tällaisia kokemuksia räävittäväksesi.

        Kun teitä tuollaisia "ihmisiä" joita sinäkin edustat - eli siis aivan tyypillistä SUOMALAISTA - katsoo ei voi kuin ihmetellä missä helvetissä sinun ihmisyytesi on? Missä sinun oikeustajusi on? Missä sinun empatiakykysi on?

        Oletko sinä ihminen ollenkaan? Et ainakaan minun silmissäni.

        Jos jokun täytyy seksuaalisen väkivallan uhriksi joutua toivon hartaasti että se olet sinä.


      • harhainen.todellisuutesi
        tarkennusta kirjoitti:

        No kas kas. Sinulle sitä sattuu ja tapahtuu. Pedareitä pyörii ympärillä monessa sukupolvessa.

        Tai ainakin on vilkas mielikuvitus. Jutteletko enkeleiden kanssa asiasta?

        Varmaan ilmoitat myös Oulussa raiskatuille päättäneesi että heidän kokemuksensa ovat mielikuvitusta? Kai sä v*ilet sille kuolleelle tytölle enkeleiden kanssa keskustelemisesta?

        Jos sinä hyvin tiedät että pedareita on aina ollut ja tulee olemaan ikäänkuin se olisi joku normaali arkinen osa elämääsi (!) mitä olet ajatellut tehdä asialle? Siis niille kantasuomalaisille?

        Vai onko ne sellaisia joillle ei tarvitse tehdä mitään koska ne ovat suomalaisia? Oletko kenties itse sellainen?


      • tarkennusta
        harhainen.todellisuutesi kirjoitti:

        Varmaan ilmoitat myös Oulussa raiskatuille päättäneesi että heidän kokemuksensa ovat mielikuvitusta? Kai sä v*ilet sille kuolleelle tytölle enkeleiden kanssa keskustelemisesta?

        Jos sinä hyvin tiedät että pedareita on aina ollut ja tulee olemaan ikäänkuin se olisi joku normaali arkinen osa elämääsi (!) mitä olet ajatellut tehdä asialle? Siis niille kantasuomalaisille?

        Vai onko ne sellaisia joillle ei tarvitse tehdä mitään koska ne ovat suomalaisia? Oletko kenties itse sellainen?

        Heh, en minä niille mitään tee. Poliisi ja oikeuslaitos hoitavat asian siinä tapauksessa, että pedari ryhtyy käytännön toimintaan. Mielikuvatasolla kukin saa minun puolestani pedaroida niin paljon kuin jaksaa.


      • odota.vain
        lisää.nokkeluuksia kirjoitti:

        Juu. Ja kun tuota sinunkin kirjoittamaa p*skanjauhantarimpsua katsoo, on outoa miten joku vielä ihmettelee miksi seksuaalisen väkivallan uhrit eivät koe turvalliseksi puhua kokemuksistaan ja kynnys tehdä rikosilmoitus on hyvin korkea. Että mikä on kun ei ole halua antaa tällaisia kokemuksia räävittäväksesi.

        Kun teitä tuollaisia "ihmisiä" joita sinäkin edustat - eli siis aivan tyypillistä SUOMALAISTA - katsoo ei voi kuin ihmetellä missä helvetissä sinun ihmisyytesi on? Missä sinun oikeustajusi on? Missä sinun empatiakykysi on?

        Oletko sinä ihminen ollenkaan? Et ainakaan minun silmissäni.

        Jos jokun täytyy seksuaalisen väkivallan uhriksi joutua toivon hartaasti että se olet sinä.

        Turha on toiveesi, kyllä se mahmoudi sinut valitsee.


      • homicidal.tendencies

        Miksi s24:fi:n ylläpito ei poista tällaista viestiä? Tuon on todella hävytön ja väkivaltainen kommentti keskustelijalle joka on kertonut oikeasti tapahtuneesta seksuaalisesta väkivallasta. Viesti on ilmoitettu loukkaavana mutta poistoa ei tehdä.

        Eivätkä poistu muutkaan törkeät ja siitä ilmoitetut viestit.

        Samaan aikaan pitkiä asiallisia viestejä poistuu puolessa sekunnissa ilman perustetta, eikä niitä palauteta pyynnöistä huolimatta.

        Tällainen ei voi johtua enää tekoälymoderoinnista.

        Olispa mielenkiintoista nähdä millaista HENKILÖITÄ s24:fin ylläpidossa oikeasti toimii siellä "tekoälymoden" taustalla. Ihmisethän näitä foorumeita pyörittävät, loppujenlopuksi.

        Jos en ihan väärin arvaa, tässä kohtia vastuutetaan keskustelija itse. Minua pidetään naurettavana kun en 'tajua' että tämä on foorumi jossa on aivan luvallista harjoittaa seksuaalista väkivaltaa:

        "Itse olet tyhmä jos tällaisella p*kafoorumilla avaudut arkaluontoisista asioista. Että sullakaan paljon se järki päätä pakota jos menet jossain s24:fi foorumilla avautumaan asioistasi. Jos tulet s24:fi foorumille hyväksyt sen että kaikkihan tietävät että tämä on pa*ka foorumi eikä täällä päde mitkään loogiset säännöt. Ei me ylläpidossa kyetä kontrolloimaan itse ylläpitämäämme keskustelufoorumia yhtikäs mitenkään. Ei me olla mistään vastuussa."


      • jono.pystyyn
        homicidal.tendencies kirjoitti:

        Miksi s24:fi:n ylläpito ei poista tällaista viestiä? Tuon on todella hävytön ja väkivaltainen kommentti keskustelijalle joka on kertonut oikeasti tapahtuneesta seksuaalisesta väkivallasta. Viesti on ilmoitettu loukkaavana mutta poistoa ei tehdä.

        Eivätkä poistu muutkaan törkeät ja siitä ilmoitetut viestit.

        Samaan aikaan pitkiä asiallisia viestejä poistuu puolessa sekunnissa ilman perustetta, eikä niitä palauteta pyynnöistä huolimatta.

        Tällainen ei voi johtua enää tekoälymoderoinnista.

        Olispa mielenkiintoista nähdä millaista HENKILÖITÄ s24:fin ylläpidossa oikeasti toimii siellä "tekoälymoden" taustalla. Ihmisethän näitä foorumeita pyörittävät, loppujenlopuksi.

        Jos en ihan väärin arvaa, tässä kohtia vastuutetaan keskustelija itse. Minua pidetään naurettavana kun en 'tajua' että tämä on foorumi jossa on aivan luvallista harjoittaa seksuaalista väkivaltaa:

        "Itse olet tyhmä jos tällaisella p*kafoorumilla avaudut arkaluontoisista asioista. Että sullakaan paljon se järki päätä pakota jos menet jossain s24:fi foorumilla avautumaan asioistasi. Jos tulet s24:fi foorumille hyväksyt sen että kaikkihan tietävät että tämä on pa*ka foorumi eikä täällä päde mitkään loogiset säännöt. Ei me ylläpidossa kyetä kontrolloimaan itse ylläpitämäämme keskustelufoorumia yhtikäs mitenkään. Ei me olla mistään vastuussa."

        Jaa että on hävytöntä ja "väkivaltaista" epäillä turhan lennokkaasti sepitettyä juttua?

        Tulee muuten mieleen tapaus, jossa vastaavan tapainen henkilö kertoi nähneensä useita raiskauksia Helsingissä, siis ulkosalla. Tietenkin myös lukuisia hänen tuttujaan oli raiskattu.

        Minä kun en ikinä kohtaa mitään noin jännää. Kyllä maalla on ikävää.


      • homicidal.tendencies
        jono.pystyyn kirjoitti:

        Jaa että on hävytöntä ja "väkivaltaista" epäillä turhan lennokkaasti sepitettyä juttua?

        Tulee muuten mieleen tapaus, jossa vastaavan tapainen henkilö kertoi nähneensä useita raiskauksia Helsingissä, siis ulkosalla. Tietenkin myös lukuisia hänen tuttujaan oli raiskattu.

        Minä kun en ikinä kohtaa mitään noin jännää. Kyllä maalla on ikävää.

        Eivät ole sepitettä. Eikä niistä tule sepitettä sillä että sinä m*kku päätät että ne ovat sepitettä.


      • jono.pystyyn
        homicidal.tendencies kirjoitti:

        Eivät ole sepitettä. Eikä niistä tule sepitettä sillä että sinä m*kku päätät että ne ovat sepitettä.

        No kerro sitten tarkemmin, mitä ne pysyvät fyysiset vammat olivat?


      • homicidal.tendencies
        jono.pystyyn kirjoitti:

        No kerro sitten tarkemmin, mitä ne pysyvät fyysiset vammat olivat?

        Millä tavalla tuollaiset yksityiskohdat ovat keskustelun kannalta olennaisia?


      • homicidal.tendencies
        jono.pystyyn kirjoitti:

        Jaa että on hävytöntä ja "väkivaltaista" epäillä turhan lennokkaasti sepitettyä juttua?

        Tulee muuten mieleen tapaus, jossa vastaavan tapainen henkilö kertoi nähneensä useita raiskauksia Helsingissä, siis ulkosalla. Tietenkin myös lukuisia hänen tuttujaan oli raiskattu.

        Minä kun en ikinä kohtaa mitään noin jännää. Kyllä maalla on ikävää.

        Onko myös esim. Oulun vauvasurmat, jossa äiti oli synyttänyt salaa ja pakastanut viisi vauvaansa, sepitettä?

        Siis ihan vain sillä perusteella että tarina vaikuttaa turhan lennokkaalta?

        Olivatkohan muuten noi kaikki hyvinkään ja tampereen paljoittelusurmatkin kannibalismeineen sepitettä? Kyllä ne aika lennokkaita tarinoita ovat, eikö?


      • homicidal.tendencies
        jono.pystyyn kirjoitti:

        Jaa että on hävytöntä ja "väkivaltaista" epäillä turhan lennokkaasti sepitettyä juttua?

        Tulee muuten mieleen tapaus, jossa vastaavan tapainen henkilö kertoi nähneensä useita raiskauksia Helsingissä, siis ulkosalla. Tietenkin myös lukuisia hänen tuttujaan oli raiskattu.

        Minä kun en ikinä kohtaa mitään noin jännää. Kyllä maalla on ikävää.

        Ongelmahan kaltaisesi m*kkujen kanssa ei ole se jos epäilee toisen kertomusta. Ongelma on se että teet tällaisesta asiasta pilkkaa, ja käytät r*iskaavaa kieltä.


      • jono.pystyyn
        homicidal.tendencies kirjoitti:

        Onko myös esim. Oulun vauvasurmat, jossa äiti oli synyttänyt salaa ja pakastanut viisi vauvaansa, sepitettä?

        Siis ihan vain sillä perusteella että tarina vaikuttaa turhan lennokkaalta?

        Olivatkohan muuten noi kaikki hyvinkään ja tampereen paljoittelusurmatkin kannibalismeineen sepitettä? Kyllä ne aika lennokkaita tarinoita ovat, eikö?

        On pikkuisen eri asia lukea vauvasurmista ihan oikeasta lehdestä. Jos joku suomi24:n ylikierroksilla kulkeva vesseli kertoo vauvoja tapetun yhtä mittaa ympärillään lapsuudesta asti, sopii vähän epäillä.


      • homicidal.tendencies
        jono.pystyyn kirjoitti:

        On pikkuisen eri asia lukea vauvasurmista ihan oikeasta lehdestä. Jos joku suomi24:n ylikierroksilla kulkeva vesseli kertoo vauvoja tapetun yhtä mittaa ympärillään lapsuudesta asti, sopii vähän epäillä.

        Että ihan oikeasta valtamedian lehdestä kun lukee uutisia niin se on sitten totta. Hienoa ajattelua.

        Mikään kerrottu tarina ei ole valhetta sillä perusteella että kertomus on niin järkyttävä että se vaikuttaa lennokkaalta. Se ei ole asia jonka sinä vajaaälyinen m*lkku voit sieltä jostain kristallipallostasi nähdä ja ilmoittaa toiselle ihmiselle ettei hänen omasta elämästään kertoma tarina ole totta. Onko tämä ihan ihmeellinen ja uusi asia?

        Onko sulla muuten yleensä taipumus saada ihmiset ympärilläsi ylikierroksille? Osaatko yhtään ajatella mistä se johtuu?


      • jono.pystyyn
        homicidal.tendencies kirjoitti:

        Että ihan oikeasta valtamedian lehdestä kun lukee uutisia niin se on sitten totta. Hienoa ajattelua.

        Mikään kerrottu tarina ei ole valhetta sillä perusteella että kertomus on niin järkyttävä että se vaikuttaa lennokkaalta. Se ei ole asia jonka sinä vajaaälyinen m*lkku voit sieltä jostain kristallipallostasi nähdä ja ilmoittaa toiselle ihmiselle ettei hänen omasta elämästään kertoma tarina ole totta. Onko tämä ihan ihmeellinen ja uusi asia?

        Onko sulla muuten yleensä taipumus saada ihmiset ympärilläsi ylikierroksille? Osaatko yhtään ajatella mistä se johtuu?

        Minä tunnen useita ihmisiä, joiden tarinat ovat olleet täyttä höpöhöpöä. Nyt taidan tuntea yhden lisää.


      • homicidal.tendencies
        jono.pystyyn kirjoitti:

        Minä tunnen useita ihmisiä, joiden tarinat ovat olleet täyttä höpöhöpöä. Nyt taidan tuntea yhden lisää.

        Olipa hyvä perusteltu ja tyhjentävä vastaus. Kiitos tästä. Toivotaan että tyhmyytesi on selitettävissä nuorella iällä ja elämä antaa sulle sitten joskus todellisuusterapiaa raskaimman kautta. Nyt ei maksa vaivaa jatkaa s*kojen kanssa painimista. Johan tässä tulikin taas painittua.


    • stop-ohjelmaan

      Vuonna 2000 syntynyt mies vangittu Oulussa. Epäillään törkeästä lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä kuolleen tytön tapauksessa.

      No nyt sitten vain STOP- ohjemaan hänetkin. STOP- ohjelma auttaa suomalaisia raiskaajia eheytymään omista traumaattisista lapsuuskokemuksistaan koska raiskaajahan on itse uhri, traagisen elämän elänyt lapsuustraumainen rikkinäinen ihminen. STOP- ohjelma auttaa pääsemään eroon tuollaisista murheellisista taipumuksista. Varmasti sama ohjelma tehoaa myös ei- suomalaisiin raiskaajiin koska se auttaa myös suomalasten raiskaajien arvopohjan eheytyksessä.

      Uhrille voikin sitten tarjota vaikkapa terapiaa jossa opetellaan anteeksiantotyöskentelyä oman hyvinvoinnin vuoksi ettei vain uhri katkeroidu. Siis siinä tapauksessa jos uhri on hengissä.

    • Nahka-Albäärt

      "Joko Ivan on vähän yksinkertainen putkiaivoinen peilisoluvammainen heteromies "

      Senkin sovinistiiiiii, seksistiiii ja homofoobikkooooo!

      Kyllä meissä homomiehissäki on kuule putkiaivoisia ja peilisoluvammaisia kuule siis to-del-la paljo. Eikä me kaikki osata ees sisustaa.

      • ikärajat

        Keskustelupalstoille pitäisi olla ikärajat.


    • puolueellista.tulkintaa

      Miksei Ivan puolustele turvapaikanhakijoiden tekemään seksuaalista väkivaltaa biologialla ja evoluutiolla?

    • "Jotain tämä meidän Ivan ei ymmärrä edes alkeellisimmista syyn ja seurauksen laeista vaikka esittää olevansa niin kertakaikkisen tieteellisesti suuntautunut."

      Veronika Honkasalo ei osannut määritellä sanaa "patriarkaatti" tässä keskustelussa :-)

      https://areena.yle.fi/1-50014053

      • TurhaTomppeli

        Tuolla se koettaa olla todella edustava taas vassareiden piilofemakkonauttina hymyillen viehkosti plagaatissa.


    • Oldandwise

      Mä en tajua tätä kohua. Olen jo 62, ja neljä lasta synnyttänyt. Kyllä se todellakin näkyy vartalossa: rinnat eivät ole enää niin pyöreät ja iho on hieman erilainen vatsasta. Totta kai vanhemman naisen vartalossa näkyy elämän jäljet.

      Minusta olisi kuitenkin kornia esim. laitattaa silikonirinnat. Tiedoksi teille nuorille: ulkonäkö EI ole kaikki kaikessa. Myös vanhaa naista voi joku mies rakastaa. Vai ajatteletteko, että teidän rakkauselämänne loppuu viisissäkymmenissä??

      Äitini sanoi 70-vuotiaana kun kysyin, mites seksi noin vanhana, että "vanhana kun harrastaa seksiä, siinä täytyy olla rakkautta mukana, sitten se toimii".

      En tiedä, ymmärtääkö nuorempi sukupolvi enää koko asiaa: siis että seksiin voisi liittyä rakkautta. Siitä kun on tullut niin fyysistä. Ainakaan tämä ranskalaismiehellä ei tunnu olevan kokemusta kuin himosta, ja kyllähän silläkin pääsee aika pitkälle, nuorempana, kunnes alkaa haluta jotain syvempää ja tyydyttävämpää. Jonain päivänä tosin tämäkin mies käy liian vanhaksi niille 25-vuotiaille ja päätyy yksinäiseen vanhuuteen.

    • Anonyymi

      Mikähän evolutiivinen tarkoitus on suomalaisten naisten pariututumisella roskaväen ja varsinkin ulkomaalaisen roskaväen kanssa. Evoluutiossahan ei ole mitään tarkoituksetonta tai se korjautuu ajan kuluessa. Toisaalta suomalaisnaiset ovat maailman kärjessä mielenterveysongelmien ja varsinkin niiden takia varhain eläköityneiden joukossa. Onko tässä tapauksessa evoluution "tarkoitus", että tämä tänne koilliseen Eurooppaan aikoinaan ajautunut ihmisrotu häviää ihmiskunnasta. Mielenkiintoista.

      • "Evoluutiossahan ei ole mitään tarkoituksetonta"

        Evoluutio ei ole teleologinen.


    • Anonyymi

      Ehdottomasti suomen eturivin journalistien parhaimmistoa.

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe