Yksitysautoilu kiellettävä

Anonyymi

Kannatan puolueemme yksitysautoilun kieltävää toimenpideohjelmaa.

10

55

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olipas naurettava aloitus. Hah sinulle!

      Ei ole SDP:n, ei Persujen käsissä autoilun loppu. Autoilu loppuu, koska se on tullut tien päähän.

      Tapahtuma on väistämätön. Kyse on vain ajasta. Autoilun loppu tulee kahdesta suunnasta. Tekniikasta, joka logistiikan avulla tekee sen tarpeettomaksi. Ja toisaalta siitä, että ihminen ei enää jaksa "autoilla". Trendi joka alkoi siitä, kun johtajat ajoivat itse 1960-luvulla. Sitten he siirtyivät takapenkille, koska heidän aika oli tärkeämpään tekemiseentarkoitettu kuin "ajamiseen".

      Nyt ihminen ei enää jaksa kuluttaa turhaa aikaa auton ratin takana. On väsyttävää ajaa (mikä tahansa mersu tai BMW) autolla ja stressata liikenteeessä tuijottaen jotain typerää tietä.

      Näistä syistä, riippumatta energiasta tai saasteista tai kuolonuhreista, ihminen väsyy istumaan niskat kipeänä tuijottaen edellä ajavan auton perävaloja.

      Viisaat ovat jo lopettaneet.

      • On tuokin tapa ajatella, itse en kuitenkaan aja ajamisen vuoksi vaan koska sen avulla voin saavuttaa jotain haluamaani.

        Näin eläkkeellä ollessanihan en aja muuta kuin yksityisajoa, ei ole edes lomamatkoja koska ne loppuivat työn kanssa samaan aikaan. Siinä olisikin uudelle hallitukselle hyvä idea, eläkeläisille lomakorvaukset ja lomapäivärahat niin ei kerkiäisi lomaillessaan istuskelemaan TK:n odotustiloissa.

        Nytkin olen ihan yksityismatkalla saavuttanut tänään yli 4000 km määrän tällä reissulla ja kotiin on vielä matkaa runsaasti joten toinen mokoma lienee tulossa. Eläkeläisen on syytä kehoitellä itselleen ajankulua jottei kasva pehvasta juuria sohvaan telkkua vahdatessa.


      • Extyökkäri kirjoitti:

        On tuokin tapa ajatella, itse en kuitenkaan aja ajamisen vuoksi vaan koska sen avulla voin saavuttaa jotain haluamaani.

        Näin eläkkeellä ollessanihan en aja muuta kuin yksityisajoa, ei ole edes lomamatkoja koska ne loppuivat työn kanssa samaan aikaan. Siinä olisikin uudelle hallitukselle hyvä idea, eläkeläisille lomakorvaukset ja lomapäivärahat niin ei kerkiäisi lomaillessaan istuskelemaan TK:n odotustiloissa.

        Nytkin olen ihan yksityismatkalla saavuttanut tänään yli 4000 km määrän tällä reissulla ja kotiin on vielä matkaa runsaasti joten toinen mokoma lienee tulossa. Eläkeläisen on syytä kehoitellä itselleen ajankulua jottei kasva pehvasta juuria sohvaan telkkua vahdatessa.

        Kaikki muuttuu hitaasti ja varmaan ei sinun elossa olon aikana. Mutta muuttuu. Muutos tapahtuu jo. Nuoret jotka tulevat jälkeesi muuttavat maailman.

        Jos nyt kuitenkin puutun (mikäli puhut totta) autolla ajamiseesi. Etkö todella keksi mitään muuta tapaa tulla toimeen? Kannattaisiko pysähtyä miettimään hetki.

        Et sinä, eikä ilmeisesti autosikaan voi hyvin. Sinun kannattaisi käyttää nuo "ajokilometrit" (aika) itsesi kuntoutukseen. Eläisit useita vuosia pitempään ja terveemmin.

        Autolla voi kyllä kiihdyttää, vain jalkaa painamalla muutamat uskovat voittavansa muutaman metrin kun kiihdytetään liikennevaloista.

        Heidän päänsä ei ole tajunnut, että ihminen siellä auton sisällä ja hänen kuntonsa on se joka ratkaisee, ei tehot auton moottorissa.

        Mutkalla istuessa tulee selkä ja vatsa pulleaksi. Jos ihminen istuu tuntisotalla autossa, ei järkikään ole häävi.

        Se autoilusta.


      • rommi kirjoitti:

        Kaikki muuttuu hitaasti ja varmaan ei sinun elossa olon aikana. Mutta muuttuu. Muutos tapahtuu jo. Nuoret jotka tulevat jälkeesi muuttavat maailman.

        Jos nyt kuitenkin puutun (mikäli puhut totta) autolla ajamiseesi. Etkö todella keksi mitään muuta tapaa tulla toimeen? Kannattaisiko pysähtyä miettimään hetki.

        Et sinä, eikä ilmeisesti autosikaan voi hyvin. Sinun kannattaisi käyttää nuo "ajokilometrit" (aika) itsesi kuntoutukseen. Eläisit useita vuosia pitempään ja terveemmin.

        Autolla voi kyllä kiihdyttää, vain jalkaa painamalla muutamat uskovat voittavansa muutaman metrin kun kiihdytetään liikennevaloista.

        Heidän päänsä ei ole tajunnut, että ihminen siellä auton sisällä ja hänen kuntonsa on se joka ratkaisee, ei tehot auton moottorissa.

        Mutkalla istuessa tulee selkä ja vatsa pulleaksi. Jos ihminen istuu tuntisotalla autossa, ei järkikään ole häävi.

        Se autoilusta.

        Saahan sitä noinkin ajatella, kuitenkin arvelen/uskon enemmänkin ajopelien kehitykseen kuin ajelun loppumiseen.


    • Anonyymi

      demari ajaa bemarilla

    • Anonyymi

      Siirrytään kaikki vihreään linjaan kuten Jani Toivolakin : kaikille ilmaiset taksisetelt valtion piikkiin, näinhän tämä lupaus menee näiden puolueiden kannalta ihan ok.

    • Anonyymi

      Hyvä ehdotus !
      Mutta vain kansanedustajille toteutuu,ja kyllähän he sitä käyttävät meidän veronmaksajienkin edestä!
      Totuus on Suomi laaja maa ,välimatkat pitkiä ,ja yleinen liikenne toimii vain osassa maata.
      Eli jatketaan omien autojen käyttöä, eikä oteta vakavasti tuota vihervasemmiston hysteriän luomista ,ei autoilussa ,eikä ilmaston muutokseskaan !

      • Anonyymi

        Kun puolueemme toimintatavoitte yksityisautoilun kieltämisestä toteutuu, niin syrjäseuduillakin julkinen linja-autoliikenne lisääntyy ja näin periferiassakin asuvat pääsevät omilta peräkyliltänsä kuntakeskustensa keskustaajamiin julkisen joukkoliikenteen avulla.

        Meidän puolueaktiivien tulee viedä puolueemme jäsenistön keskuudessa pontevasti eteenpäin tätä yksityisautoilun kieltävää toimenpideohjelmaa. Vihreät ja vasemmistoliitto lähtevät varmasti mukaan tähän puolueemme piirissä leviävään tavoitteeseen, yksityisautoilun kieltävään ohjelmaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun puolueemme toimintatavoitte yksityisautoilun kieltämisestä toteutuu, niin syrjäseuduillakin julkinen linja-autoliikenne lisääntyy ja näin periferiassakin asuvat pääsevät omilta peräkyliltänsä kuntakeskustensa keskustaajamiin julkisen joukkoliikenteen avulla.

        Meidän puolueaktiivien tulee viedä puolueemme jäsenistön keskuudessa pontevasti eteenpäin tätä yksityisautoilun kieltävää toimenpideohjelmaa. Vihreät ja vasemmistoliitto lähtevät varmasti mukaan tähän puolueemme piirissä leviävään tavoitteeseen, yksityisautoilun kieltävään ohjelmaan.

        Köyhät kävelköön ja demarit.. Meile muille tilaa tulee teille. Marin liikuttava vain kävellen..


      • Anonyymi

        Yksityisautoilu on puolueemme toimenpidetavoitteen mukaisesti kiellettävä ja kansa siirrettävä käyttämään julkisia joukkoliikennevälineitä, jos niitä joukkoliikennevälineitä ei ole, on käytettävä polkupyöriä, talvella potkukelkkaa.

        Näin valtio säästää tiestön kunnossapitokuluja vuositasolla 1,5 miljardia, jotka rahat kipeästi tarvitaan maahanmuuton (lue turvapaikkaturistien) aiheuttamien kulujen kattamiseen ja homokulttuurin edistämiseen.

        Puolueemme pj. Antti Rinne osallistuikin esimerkillisesti homokulttuuria edistävään Pride-kulkueesen eli homomarssille.
        Homo-kulttuurin edistäminen ja turvapaikkaturismi tarvitsevat nyt tiestön ylläpitoon menevät varat. Tämä on puolueemme linja.
        Puolueemme ykkösasiat, kärkihankkeet ovat homo-kulttuuri ja turvapaikkaturismi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1402
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      104
      1103
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      983
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      310
      845
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      813
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      702
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      624
    Aihe