Ihmisen aiheuttaman ilmastonmuutoksen todistaminen

Täällä usein vaaditaan "todistamaan" Ihmisen aiheuttama ilmastonmuutos. Todisteet ovat helposti löydettävissä esim Ilmatieteenlaitoksen sivustolta, Ilmasto-oppaasta ja englanninkielen taitoisille IPCC:n raporteista. Turha niitä on tänne kopioida.

Kaavakin hiilidioksidipakotteesta löytyy, jos se on se ratkaiseva todiste, jota vaaditaan.

Vai mitä todisteita vaaditaan? Kertokaa jo.

34

94

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Nyt tutkimuksen tulokset ovat jo alkaneet toteutua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt tutkimuksen tulokset ovat jo alkaneet toteutua.

        Ei ole edelleenkään näkynyt mitään merkkiä tuosta pöljästä ennusteesta.
        Maapallo viilenee hiljalleen kohti seuraavaa jääkautta.


    • Anonyymi

      Mittausten mukaan lämpeneminen seuraa CO2-pitoisuuden nousua 30 v viiveellä. Korrelaatio on 100 %.

      Voidaan arvioida, että vasta 20 % lämpenemisestä on toteutunut. Tulossa on vielä 80 %, kun lähdetään siitä tosiasiasta, että fossiilipolttoaineet käytetään loppuun.

      • Anonyymi

        Ja tämä tieto löytyy mistä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tämä tieto löytyy mistä?

        Ei mistään. Tutkimusten mukaan CO2-pitoisuuden nousu seuraa lämpötilaa eikä päinvastoin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei mistään. Tutkimusten mukaan CO2-pitoisuuden nousu seuraa lämpötilaa eikä päinvastoin.

        Minkä tutkimuksen mukaan?

        Lämpeneminen kyllä lisää meristä vapautuvan hiilidioksidin määrää.

        Se taas lisää lämpenemistä.


      • Anonyymi
        Jons kirjoitti:

        Minkä tutkimuksen mukaan?

        Lämpeneminen kyllä lisää meristä vapautuvan hiilidioksidin määrää.

        Se taas lisää lämpenemistä.

        Juuri näin on tapahtunut historiassa, jääkausisykleissä. CO2-pitoisuus on noussut muutaman sadan vuoden viiveellä lämpötilojen perässä. Se on osaltaan boostanut lämpenemistä, mutta ei ole ollut lämpenemisen varsinainen ajava voima tuolloin.

        Nyt on toisin. Tämä ihmisen aiheuttama CO2-pitoisuuden nousu toimii ajavana voimana. Merien valtavasta lämpkapasiteetista johtuen lämpötila seuraa CO2-pitoisuutta viiveellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin on tapahtunut historiassa, jääkausisykleissä. CO2-pitoisuus on noussut muutaman sadan vuoden viiveellä lämpötilojen perässä. Se on osaltaan boostanut lämpenemistä, mutta ei ole ollut lämpenemisen varsinainen ajava voima tuolloin.

        Nyt on toisin. Tämä ihmisen aiheuttama CO2-pitoisuuden nousu toimii ajavana voimana. Merien valtavasta lämpkapasiteetista johtuen lämpötila seuraa CO2-pitoisuutta viiveellä.

        Älkää kiusatko jönssiä. jönssille jokainen ilmastonlämpenemispäivä on huono päivä.


      • Jons kirjoitti:

        Minkä tutkimuksen mukaan?

        Lämpeneminen kyllä lisää meristä vapautuvan hiilidioksidin määrää.

        Se taas lisää lämpenemistä.

        Ei ole vieläkään hiilidioksidilla mitään mitattavissa olevaa vaikutusta ilmakehän lämpötilaan.
        Miksi siis jatkat tuota valehteluasi?


      • Mistä ihmeen lämpenemisestä?
        Ei ole sellaistakaan näkynyt kovista lupauksista huolimatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin on tapahtunut historiassa, jääkausisykleissä. CO2-pitoisuus on noussut muutaman sadan vuoden viiveellä lämpötilojen perässä. Se on osaltaan boostanut lämpenemistä, mutta ei ole ollut lämpenemisen varsinainen ajava voima tuolloin.

        Nyt on toisin. Tämä ihmisen aiheuttama CO2-pitoisuuden nousu toimii ajavana voimana. Merien valtavasta lämpkapasiteetista johtuen lämpötila seuraa CO2-pitoisuutta viiveellä.

        CO2 nousee kasvillisuuden tarpeesta buustiin. Kasvillisuus kasvaen hurjasti käyttää enemmän CO2"ta.
        Kasvillisuus on jo lisännyt CO2 ahmimista n 33%(mikä lähde?)

        Lämpötilojen ennustukset menevät yhä enemmän pieleen johtuen CO2n mitättömyydestä vaikuttaa lämpötiloihin.


      • Anonyymi
        EelisPermanen kirjoitti:

        Ei ole vieläkään hiilidioksidilla mitään mitattavissa olevaa vaikutusta ilmakehän lämpötilaan.
        Miksi siis jatkat tuota valehteluasi?

        "Ei ole vieläkään hiilidioksidilla mitään mitattavissa olevaa vaikutusta ilmakehän lämpötilaan.
        Miksi siis jatkat tuota valehteluasi?"

        Kun valhetta toistaa tarpeeksi, ihmiset uskovat sen – Lumevaikutukselta ei suojaa edes äly tai analyyttisyys


    • Mihin ihmisen ilmakehään työntämä 36 mirjardia tonnia hiilidioksidia vuodessa sitten menee?

      Tiedemiesten mukaan see jää merkittävältä osalta ilmakehään absorboimaan maan ja meren pinnasta lähtevää lämpösäteilyä.

      Meretkin pystyvät vielä sitomaan hiilidioksidia, mutta lämpeneminen saattaa muuttaa ne hiilidioksidin luovuttajiksi.

      • Varmaan on parasta että et vaivaa herneen kokoisia aivojasi noin vaikealla kysymyksellä.
        Kasvit tarvitsevat hiilidioksidia. Yksinkertaista.


      • Anonyymi

        Jep. Näin se menee.

        Ilmakehässä on jokaisen neliömetrin päällä noin 6 kg hiilidioksidia. Esiteollisena aikana sitä oli 4.3 kg. Tuo 1.7 kg lisäys on jo aiheuttanut säteilypakotteen 1.8 W/m2. Siis noin 1 W/kg on hiilidioksidilisäyksen aiheuttama epätasapaino poistuvaan lämpötehoon. Kyllä pienelläkin määrällä on vaikutusta.

        On arvioitu, että fossiilipolttoaineiden polttaminen riittää tuplaamaan pitoisuuden, siis runsaat 4 kg lisäys. Logaritminen vaikutu shuomoon ottaen sen aiheuttama säteilypakote on 3.7 W/m2. Siis suuruusluokassa 1 W/kg.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep. Näin se menee.

        Ilmakehässä on jokaisen neliömetrin päällä noin 6 kg hiilidioksidia. Esiteollisena aikana sitä oli 4.3 kg. Tuo 1.7 kg lisäys on jo aiheuttanut säteilypakotteen 1.8 W/m2. Siis noin 1 W/kg on hiilidioksidilisäyksen aiheuttama epätasapaino poistuvaan lämpötehoon. Kyllä pienelläkin määrällä on vaikutusta.

        On arvioitu, että fossiilipolttoaineiden polttaminen riittää tuplaamaan pitoisuuden, siis runsaat 4 kg lisäys. Logaritminen vaikutu shuomoon ottaen sen aiheuttama säteilypakote on 3.7 W/m2. Siis suuruusluokassa 1 W/kg.

        Ilmatieteen laitoksen johtaja totesi maikkarin uutisissa, että jokainne CO2-molekyyli lasketaan ilmastotalkoissa. Se on vähän kuin vaaleissa, jokainen ääni lasketaan.


      • Anonyymi

        Ihmisen osuus on vain alle5 % päästöistä. merien lämpötilat ovat nousseet minimaallisesti, joten mikään ei ole muuttunut. Jos muuta väität niin todista!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep. Näin se menee.

        Ilmakehässä on jokaisen neliömetrin päällä noin 6 kg hiilidioksidia. Esiteollisena aikana sitä oli 4.3 kg. Tuo 1.7 kg lisäys on jo aiheuttanut säteilypakotteen 1.8 W/m2. Siis noin 1 W/kg on hiilidioksidilisäyksen aiheuttama epätasapaino poistuvaan lämpötehoon. Kyllä pienelläkin määrällä on vaikutusta.

        On arvioitu, että fossiilipolttoaineiden polttaminen riittää tuplaamaan pitoisuuden, siis runsaat 4 kg lisäys. Logaritminen vaikutu shuomoon ottaen sen aiheuttama säteilypakote on 3.7 W/m2. Siis suuruusluokassa 1 W/kg.

        Sähköntuotanto on ylivoimaisesti suurin päästöjen lähde ja liikenne paljon vähäisempi.
        Pitäisikö tehdä sähköautoja?


      • Anonyymi
        kenraali kirjoitti:

        Varmaan on parasta että et vaivaa herneen kokoisia aivojasi noin vaikealla kysymyksellä.
        Kasvit tarvitsevat hiilidioksidia. Yksinkertaista.

        Älä vaivaa herneen kokoisia aivojasi noin helpoilla kommenteilla. Kasvi kuin olet niin tarvitset hiilidioksiidia. Kasvit valtaavat maailman ja kenraali on heidän desanttinsa. Yksinkertaista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jep. Näin se menee.

        Ilmakehässä on jokaisen neliömetrin päällä noin 6 kg hiilidioksidia. Esiteollisena aikana sitä oli 4.3 kg. Tuo 1.7 kg lisäys on jo aiheuttanut säteilypakotteen 1.8 W/m2. Siis noin 1 W/kg on hiilidioksidilisäyksen aiheuttama epätasapaino poistuvaan lämpötehoon. Kyllä pienelläkin määrällä on vaikutusta.

        On arvioitu, että fossiilipolttoaineiden polttaminen riittää tuplaamaan pitoisuuden, siis runsaat 4 kg lisäys. Logaritminen vaikutu shuomoon ottaen sen aiheuttama säteilypakote on 3.7 W/m2. Siis suuruusluokassa 1 W/kg.

        Ja höpö höpö taas.
        Ei ole.


    • Anonyymi

      Miten käy mannerahdistuksen, kun täällä palloillaan ja ydin kuumenee kuumenemistaan. Se on jopa lähempänä ihmisen tekemyksiä, vailla uskomuksia. Joujou

    • Anonyymi

      Johtuiko jääkausi ilmastonmuutoksesta?

      Mikä oli ihmisten osuus siihen että oli jääkausi?

    • Anonyymi

      Todista itse äläkä provosoidu jonkin varjossa.

      • Anonyymi

        Älykääpiöt täällä leukojaan lonksuttaa, näköjään. Pahoittelut siitä.
        Ei voi auttaa. Tilanne on jo niin paha, että emme pysty jäädyttämään näitä napoja jotka nyt sulavat. Emme pysty. Itse en tuhoa maapalloa, olen ikäni ollut vähäkulunkinen, ei ajokorttia, ei ökytaloa vaan pieni asunto, puulämmitys, kerrostalo kumminkin. No tää puulämmitys on ei-ekologinen mut ei sähkö, öljy, hiili oo sen kummempi vaihtoehto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älykääpiöt täällä leukojaan lonksuttaa, näköjään. Pahoittelut siitä.
        Ei voi auttaa. Tilanne on jo niin paha, että emme pysty jäädyttämään näitä napoja jotka nyt sulavat. Emme pysty. Itse en tuhoa maapalloa, olen ikäni ollut vähäkulunkinen, ei ajokorttia, ei ökytaloa vaan pieni asunto, puulämmitys, kerrostalo kumminkin. No tää puulämmitys on ei-ekologinen mut ei sähkö, öljy, hiili oo sen kummempi vaihtoehto.

        Mistä tiedät että tilanne on jo niin paha, että emme pysty jäädyttämään näitä napoja jotka nyt sulavat? Onko isot poja taas kertoneet juttujaan?


    • Anonyymi

      Sekin jo kun autoilla turhat ajot saataisi kuriin,töihin, kauppaan ,lapset liikkuisi kouluun muutaman kilsan ,sama harkoilleen.Aina otetaan se auto vaikka kiksankin menolle,fillari..Mutta nuorista itse lähtee muutos.Älä roskaa,mäkkää,älä aja ajokorttia säästä,kierrätä.Lopeta turha kulutus.jne tee mitä haluut! Muuta elämää jos voit.Itselläni tulee liikkumisesta ongelma,mihkään pääse kuin pyörällä,yksi kauppa kylässä ja puhdas luonto öljylämmityksellä lämpiivä talo,puut kasvaa naavaa luonto vihreää ympärillä.Ennen väitetty että naava ei saasteisissa oloissa kasva.Tämä eteläsuomea.Julkisliikenne aina huonoa,töihin jos perheen kaksi ihmistä kulkee ,perheissä kaksikin autoa.Ymmärrän jos asuu elää yhessä paikkaa elämä on helppoa ,mutta jos ei omistaa kiinteistön ,kesämökin muualta kaukaa suomesta.Kyllä hybridin jälkeen tule ainakaan mitään sähköautoa just sähkönhinta nousee.Miten vaikeaksi elämä suomessa voi mennä ja kuka maksaa kellä varaaa edes elää.Työpaikkoja joutuu looettamaan jos työmatka on 200kmkin päivä yksi suunta.Hesaan saa tietullit pistää sinne on ruuhkaaikoina inhottavaa mennä.Onhan niitä paikallisia työntekijöitä asemat täys,tutustukaa.Tää vöyhötys näivettää suomen takuu varmalla.Työpaikkoja katoaa tasantarkkaan.

    • Anonyymi

      Juna meni jo. Minä en kiistele kenen aikaansaannosta on ilmaston muutos joka tulee ja pahenee koko ajana , mutta kiistän sen täysin että ihminen voisi hidastaa tai estää sitä enään millään keinoin.Eli meidän obn vain sopeuduttava ei muuta.

    • Anonyymi

      Luonnollisen ilmastovaihtelun perusteella ilmaston pitäisi taas alkaa jäähtymään kunnes se alkaa taas lämpenemään. Luonto kyllä kärsii ihmisen toiminnasta ja se voi paikallisesti muuttaa ilmastoa

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tieteen havaintojen mukaan lämpeneminen on maailmanlaajuista.

        https://yle.fi/uutiset/3-10988700

        YLE:kö on se totuuden torvi?
        Verovaroin kustannettu Yle on muuttunut yhden asian liikkeeksi.


      • Anonyymi

        Luonnollinen ilmastonvaihtelu tällä hetkellä on aurinkominimit ja nekin saattaa vaikuttaa viiveellä.
        Pienen jääkauden jälkeen (400 vuotta) on tietysti taas lämmin sykli ja siinä ollaan nyt ja toivottavasti aurinkominimien aikana ei jäähdy liikaa.
        Lämmin sykli pitäisi kestää n 300 vuotta ja nyt on lämmennyt vasta n 150 vuotta. Veikkaan pientä lämmön laskua tai tasaista lämpöä 50 vuotta ja sitten taas nousee lämmöt muutamia C asteen kymmenyksiä.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Siitähän on suomalainen tutkimus että lämpötila ja hiilidioksidi ei korreloi mitenkään eli hiilidioksidia saattoi olla moninkertaisesti nykyiseen mutta lämpötilat oli paljon alempana kuin nykyään ja päinvastoin. Joku muu sen lämpenemisen aiheuttaa mutta hiilidioksidi happamoittaa meriä että sen vähentäminen ei ole haitaksi muuta kuin ihmisille vähäsen.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1323
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      841
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      650
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      150
      422
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe