Näin Timppa.

Anonyymi

Aste asteelta edettiin hiilihydraatteja (vhh) rajoittavaan ravitsemusmuotoon. Rajoitus asettui energiatasoon 5 - 15 E%. Kun elämiseen kuitenkin tarvitaan tietty energiamäärä, rasvojen osuudeksi tuli n. 50 - 70 E%. Valkuaisen osalta entinen käytäntö on säilynyt eli n. 20 E% (lihaa, kalaa ja harvoin kanaa - tuskin koskaan teho-broileria).
Rasvoissa pääpaino on ollut priima-oliiviöljyssä ja eläinrasvoissa (ml maitorasvat). Tämän päivän tieto ja osaaminen vahvistavat käytännön vaikka ”osaajat” jo sukupolven mittaisen aivopesuun jälkeen (ainakin Suomessa) edelleen puhuvat ”kovista eläinrasvoista” jotka tukkivat suonet. Enemmän tietävät puhuvat jo eräiden ”kovien rasvojen” osien, rasvahappojen erinomaisesta energiavaikutuksesta mitokondrioissa (palmitiini- ja steariinihapot). Ne suorastaan boostaavat ATP tuotantoa 20 - 30 % sokeriin (glukoosi ) verrattuna.

9

238

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitäköhän tällä on tekemistä diabeteteksen kanssa?

      Ihminen tekee oikein näppärästi tyydyttynyttä rasvaa joten sitä ei tarvita ravinnosta "buustaamaan aineenvaihduntaa".

      • Anonyymi

        Onhan noita juttuja notta missä omega kutosta käytetään niin siellä sydärit korjaa satoa. Eli miksi ihmisen kroppa pitäis yrittää nikkaroida niistä jotakin.

        Mutta Timppa jatkaa: "Virallisessa Suomessa eletään edelleen päreen valaisemassa savutuvassa. Köyhyyden merkit aiheutuvat terveydenhuollon kyvyttömyydestä hoitaa elintapasairauksia ja hoitokustannusten kriisiytymisestä. On myös mielenkiintoista, kuinka harvat ”vaikuttajayksilöt” ovat tilanteen tällaiseksi saattaneet ”tinkimättömällä tieteellä” perustellen.
        On muutoksen aika."


      • Anonyymi

        hpv27

        Ymmärrän oikein hyvin että et ymmärrä mitä tekemistä aloituksella on diabeteksen kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hpv27

        Ymmärrän oikein hyvin että et ymmärrä mitä tekemistä aloituksella on diabeteksen kanssa.

        Aloituksella ei todellakaan ole mitään tekemistä diabeteksen kanssa. Aloittajan kertomus omasta ruokavaliostaan viittaa enemmänkin sydän- ja verenkierto-oireiseen henkilöön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hpv27

        Ymmärrän oikein hyvin että et ymmärrä mitä tekemistä aloituksella on diabeteksen kanssa.

        Ei aloituksessa viitata sanallakaan diabetekseen. Sen enempää kuin mihinkään muuhunkaan sairauteen. Onpahan vain huvin vuoksi ruvettu muuttamaan syömistapoja. Jos sen kertomisesta tulee onnelliseksi niin ei kai kenelläkään ole mitään huomauttamista. Ei siitä kyllä ole mitään hyötyäkään (vertaistukea tms).


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onhan noita juttuja notta missä omega kutosta käytetään niin siellä sydärit korjaa satoa. Eli miksi ihmisen kroppa pitäis yrittää nikkaroida niistä jotakin.

        Mutta Timppa jatkaa: "Virallisessa Suomessa eletään edelleen päreen valaisemassa savutuvassa. Köyhyyden merkit aiheutuvat terveydenhuollon kyvyttömyydestä hoitaa elintapasairauksia ja hoitokustannusten kriisiytymisestä. On myös mielenkiintoista, kuinka harvat ”vaikuttajayksilöt” ovat tilanteen tällaiseksi saattaneet ”tinkimättömällä tieteellä” perustellen.
        On muutoksen aika."

        Suomessa vuonna 1970 ei käytetty laisinkaan kasviöljyjä mutta maitorasvaa meni yli 30 kiloa vuodessa. Sydäntautikuolleisuus oli maailman korkein.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Suomessa vuonna 1970 ei käytetty laisinkaan kasviöljyjä mutta maitorasvaa meni yli 30 kiloa vuodessa. Sydäntautikuolleisuus oli maailman korkein.

        Kaipa oliiviöljyä oli, mutta eihän sitä käytetty kotioloissa kuin ehkä "hienommissa huusholleissa".


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Suomessa vuonna 1970 ei käytetty laisinkaan kasviöljyjä mutta maitorasvaa meni yli 30 kiloa vuodessa. Sydäntautikuolleisuus oli maailman korkein.

        Viis.-kuus kyt luvulla oli majesteetti margariinia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Viis.-kuus kyt luvulla oli majesteetti margariinia.

        Nuo olivat eläinrasvaa. Ensimmäinen kasviöljypohjainen margariinia oli floora 1969.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1278
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      924
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      95
      922
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      24
      869
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      289
      766
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      646
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      131
      568
    Aihe