mutta hintalappu tulee taas oleen melkoinen, suvakit olisi hyvä laittaa maksajiksi, siis vain he.
Mutta joka viikko leireille saapuu satoja uusia tulijoita. Saarten alaikäiset eivät lopu tällaisilla siirroilla. Suomi on yksi niistä harvoista maista, jotka osallistuvat taakanjakoon ja nimenomaan täyttävät kiintiönsä. Moni maa ei ota vastaan ketään.
Hallituksen budjetissa tälle vuodelle on vastaanotettavien alaikäisten määrän arvioitu olevan 65. Tämä yksi päätös jo moninkertaistaa tuon lukeman.
Pelkät vastaanoton kulut 175 alaikäisen kohdalla maksavat valtavasti. Hallituksen arvion mukaan esimerkiksi yksi alaikäisen vuorokausi ryhmäkodissa kustantaa 477 euroa. UNHCR:n tilastot kertoo, että Kreikan leireillä olevista alaikäisistä yli 90 prosenttia on sekä yli 14-vuotiaita että poikia. Kun suojelupaikka on saatu, käynnistyy välittömästi perheenyhdistämisprosessi. Ei ole mitään syytä, miksi se ei käynnistyisi. Eivät nämä alaikäiset ole orpoja vaan perheidensä matkaan lähettämiä.
Humanitaarisen maahanmuuton kustannukset suomalaiselle veronmaksajalle ovat valtavat jo nyt.
Kyllähän niitä muslimiteinejä voi tänne ottaa
12
<50
Vastaukset 12
- Anonyymi
Nuo skirtämiset pitäis lopettaa heti kättelyssä. Voitais tarjota kyyti kotiin. Jos ei kelpaa niin turha ruikuttaa. Tänne siirtämällä tuovat oman mAnsa ongelmat mukanaan.
- Anonyymi
Ei muslimeita enää Suomeen.
- Anonyymi
Juu ei vihervasemmistoa kiinnosta suomalaisten kärsimykset ja hätä?
https://keskustelu.suomi24.fi/t/16226242/laakareista-ja-opettajista-tuli-somen-sylkykuppeja- Anonyymi
eipä kiinnostanut zippilän oikeisto hallitustakaan v2015., kun 35000 paperittomia matuja lompsi maahan. sa-int jopa laukun kantajina.
- Anonyymi
Joo mutta taistelu jstkuu. Nyt osuuskauppavaaleissa. Helsinki - Uusimaa osuuskauppavaalit. Ilmoitus valintakohteen muuttamisesta. Ennakkotiedoista poiketen aion äänestää 1010 Heikki Tala, dosentti, tietokirjailja, kovan tason suomalaisuuden, liiton myös, etutyöntekijä. PS, taistelu jatkuu. HOK-Elannon edustajiston vaalit järjestetään 26.3.-6.4. 2020
- Anonyymi
Yhtä muslimiteiniä kohden riittää aluksi pari kasvatustieteilijätanttaa kotiuttajiksi, mutta myöhempinä vuosina enemmän.
- Anonyymi
Analyysi tekopyhästä paskasakista esim piipittävä kokoomuslainen https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ivan-puopolon-kolumni-poliittinen-korrektius-tuhoaa-jarkevan-keskustelun/7736500#gs.xmnbig
- Anonyymi
Puopololla asiaa.
- Anonyymi
Keskustan jne. passiivisuuteen on ratkaisu
Politiikka haltuun, Suomi takaisin
Halla-aho 21.1. ""PS on kannatukseltaan Suomen suurin puolue. Jotta meistä tulisi myös suurin kuntapuolue, tarvitaan ehdokkaita. Paljon ehdokkaita. Ehdokkaita kaikkiin kuntiin. Tervetuloa mukaan!"" - Anonyymi
Omasta pussista maksuun. Adoptoikoot kakarat omikseen
Mikäänhän ei estä meitä kansana päättämästä verovarojen käytöstä toisin. Meillä on nyt tällainen systeemi, mutta se on muutettavissa.
Olisihan mahdollista päättää esimerkiksi siten, että jokainen veroja maksava voisi veroilmoituksessaan rastia kohdat, joihin hän tahtoisi verovarojaan käytettävän, ja joiden osalta hän olisi oikeutettu esimerkiksi edullisempiin palveluihin kuin ne, jotka näitä kohtia eivät halua tukea.
Se, mitä siitä seuraisi, on sitten toinen juttu. Yhteiskunnan pyörittämiseen tulevat varat kertyvät pääasiassa keski- ja hyvätuloisten tuomasta veropotista. Heillä on myös paljon muita vaihtoehtoja, kuten yksityiset lääkärikäynnit, mahdollisuus ehkä maksaa enemmän lastensa koulutuksesta, jos ei tarvitse tukea yhteiskunnan vähänosaisia jne. Systeemi todennäköisesti suosisi niitä, joilla on varoja ennestään, ja polkisi niitä, joiden palkka on pieni, tai on työttömyyttä, vakavia sairauksia tai muuta.
Mutta mahdollistahan se on, jos kansa niin päättää. Jos ihan itsekkäästä näkökulmasta ajattelen, niin voittaisinhan minä sillä systeemillä. Onko se yhteiskunnan kannalta järkevää, epäilen. Näin kuitenkin päästäisiin tästä vuosikausia monia harmittaneesta ongelmasta, että verovaroja käytetään myös turvapaikkaa hakevien ja sen saaneiden hyväksi.- Anonyymi
Aina voi adoptoida pakolaislapsen, jos todella haluaa auttaa
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1701835
- 831308
- 114963
- 96851
Olen osastolla
Henkisesti olen aivan rikki siitä mitä olen tehnyt. Lisäksi olen vakavasti sairas. Verikokeet kertoo sen.66696Oletkohan tajunnut mitä olen päättänyt
En tule koskaan, ikinä, sanomaan sinulle mitään, ei tervehtimistä, ei aloitetta, ei katsetta, ei mitään, koska et ole si41639- 59627
Sinulle nainen
Koitan vihdoin jättäytyä täältä pois. Taas koko illan tänne tullut vain jotain pilkkaus viestejä, ei jaksa tuollaista. M75545- 42534
- 29532