Jeesuksen lähettäjä.
"Mutta Jeesus huusi ja sanoi: "Joka uskoo minuun, se ei usko minuun, vaan häneen, joka on minut lähettänyt. (Joh 12:44)
Helluntailainen ja muu “kristitty”, kuten esimerkiksi Luther-uskovainen, uskoo “Pyhään Kolmiyhteiseen Jumalaan”.
Jeesuksen lähettäjä ei ole “Pyhä Kolmiyhteinen Jumala”.
Jeesuksen lähettäjä on yksi ja ainoa Jumala jota Jeesus kutsuu Isäksi .(Joh 17:1-3)
“Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.” (Joh 17:3)
Uskooko helluntailainen ja muu “kristitty” Jeesuksen Kristuksen Jumalaan?
Ei usko.
Jeesuksella ja opetuslapsilla oli sama Jumala, Isä.
“Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö" (Joh 20:17)
Sama Jumala, Isä, on Jeesuksen Jumala, eli “minun Jumalani”, ja Jeesuksen seuraajien Jumala eli “TEIDÄN JUMALANNE”.
Onko helluntailaisella ja muulla “kristityllä” Jeesuksen Jumala?
Ei ole.
Moni sen sijaan uskoo että “Jeesus ON Jumala”, mikä on vastoin kaikkea Jumalan Sanan ilmoitusta.
Kysymys: Onko sellainen ihminen uskossa jolla ei ole Jeesuksen ilmoittamaa Jumalaa?
Vastaus: Ei sellainen sellainen ihminen ainakaan Jeesusta usko, mutta uskoa voi tietysti ihan mitä vaan, maailmassa on uskontoja ja uskomuksia mielin määrin.
Onko asia mitenkään tärkeä?
On tärkeä jos ihminen haluaa saada ikuisen elämän.
Jeesus sanoo:
“Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.” (Joh 17:3)
Onko helluntailainen uskossa?
128
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Joh.14:20 Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni, ja että te olette minusta ja minä teistä. Joh.17:21-23
- Anonyymi
Aloittaja kysyy ( taas kerran ) uskosta.
>> Onko helluntailainen uskossa? >
Jotta asiasta syntyisi asiallista ja rakentavaa keskustelua, pitäisi tietenkin olla määriteltynä mitä usko tarkoittaa? Mitä Raamattu ilmoittaa uskovan tunnisteeksi.
Pitkälti kysymykseesi antaa suuntaviivoja jo se, että jos ajatellaan kuinka ihmiset suhtautuvat, kun puhutaan hengellisistä aioista.
Jos yleisesti puhutaan Luojasta, Taivaan Isästä, niin yleensä ei synny kovinkaan paljon vastustusta, jos puhutaan Jumalasta, niin vastustus lisääntyy, mutta kun mainitaan nimi Jeesus, niin silloin paljastuu missä nimessä on vastustus, jopa vaino.
Jeesuksen nimessä on suurin vastustus.
Miten sitten uskovien, Jeesuksen pyhien vainot, missä nimessä heitä vainottiin ja yhä vainotaan.
13 Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
14 ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
( Apt 9)
Kysymys sinulle "t_v" kuuluukin, olivatko nämä tekstikohdassa mainitut Jeesuksen pyhät uskovia oppisi mukaan?
Siis nämä, jotka avuksensa huutavat Herran Jeesuksen nimeä?
Hyväksytkö nämä uskoviksi oppisi mukaan, vai eikö oppisi käsitys uskovasta ole sama, minkä vuoksi uskovia vangittiin ja tuhottiin, uskonsa vuoksi?
Usko Toivonen- Anonyymi
“Kysymys sinulle "t_v" kuuluukin, olivatko nämä tekstikohdassa mainitut Jeesuksen pyhät uskovia oppisi mukaan?
Siis nämä, jotka avuksensa huutavat Herran Jeesuksen nimeä?”
Hehän sitä olivat, mutta Usko Toivonen ei ole vaikka kuinka huutaa Jeesus, Jeesus, Jeesus Jeesus.
Usko Toivosella ei ole Jumalan seurakunnan Jumalaa, joten Usko Toivonen ei kuulu Jumalan seurakuntaan.
Jumalan seurakunta Korintossa: “meillä on vain yksi Jumala, Isä” (1 Kor 8:6)
Usko Toivonen ei usko Jeesusta Kristusta: “Minä olen Jumala Poika” (Joh 10:46)
Usko Toivonen uskoo oman päänsä mukaan kieroon väännettyä Raamatunselitystä joka sanoo että: “Jeesus on Jumala”. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
“Kysymys sinulle "t_v" kuuluukin, olivatko nämä tekstikohdassa mainitut Jeesuksen pyhät uskovia oppisi mukaan?
Siis nämä, jotka avuksensa huutavat Herran Jeesuksen nimeä?”
Hehän sitä olivat, mutta Usko Toivonen ei ole vaikka kuinka huutaa Jeesus, Jeesus, Jeesus Jeesus.
Usko Toivosella ei ole Jumalan seurakunnan Jumalaa, joten Usko Toivonen ei kuulu Jumalan seurakuntaan.
Jumalan seurakunta Korintossa: “meillä on vain yksi Jumala, Isä” (1 Kor 8:6)
Usko Toivonen ei usko Jeesusta Kristusta: “Minä olen Jumala Poika” (Joh 10:46)
Usko Toivonen uskoo oman päänsä mukaan kieroon väännettyä Raamatunselitystä joka sanoo että: “Jeesus on Jumala”.Niin olemme siis samaa mieltä, että he, jotka Herranaan avuksensa huutavat Jeesusta Kristusta ovat uskovia.
Hyvä.
Nyt kysynkin huudatko sinä "t_v" avuksesi Herranasi Jeesusta Kristusta?
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin olemme siis samaa mieltä, että he, jotka Herranaan avuksensa huutavat Jeesusta Kristusta ovat uskovia.
Hyvä.
Nyt kysynkin huudatko sinä "t_v" avuksesi Herranasi Jeesusta Kristusta?
Usko Toivonen"Niin olemme siis samaa mieltä, että he, jotka Herranaan avuksensa huutavat Jeesusta Kristusta ovat uskovia."
En ole ollenkaan samaa mieltä.
Nämäkin varmaan huutavat kuten Usko Toivonen "Jeesus, Jeesus" mutta ovatko he uskovia?
"Tulee hetki, jolloin talon isäntä nousee ja sulkee oven. Kun te sitten seisotte ulkona, kolkutatte ovelle ja huudatte: 'Herra, avaa meille!', hän vastaa: 'Keitä te olette? En tunne teitä.' (Luukas 13:25) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Niin olemme siis samaa mieltä, että he, jotka Herranaan avuksensa huutavat Jeesusta Kristusta ovat uskovia."
En ole ollenkaan samaa mieltä.
Nämäkin varmaan huutavat kuten Usko Toivonen "Jeesus, Jeesus" mutta ovatko he uskovia?
"Tulee hetki, jolloin talon isäntä nousee ja sulkee oven. Kun te sitten seisotte ulkona, kolkutatte ovelle ja huudatte: 'Herra, avaa meille!', hän vastaa: 'Keitä te olette? En tunne teitä.' (Luukas 13:25)Eli tunnustat, että sinulla ei ole usko Jeesukseen Kristukseen, josta uskosta käsin turvautuisit Herranasi Jeesukseen.
Jos niin on, niin silloin sinulla on eri usko, kuin Raamatun ilmoittama usko, jonka tunnistaa siitä, että Jeesuksen pyhät huutavat avuksensa Herranaan Jeesusta Kristusta.
Eli siinä se.
On turha jatkaa keskustelua uskosta, joka ei ole Raamatun ilmoituksen mukainen.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli tunnustat, että sinulla ei ole usko Jeesukseen Kristukseen, josta uskosta käsin turvautuisit Herranasi Jeesukseen.
Jos niin on, niin silloin sinulla on eri usko, kuin Raamatun ilmoittama usko, jonka tunnistaa siitä, että Jeesuksen pyhät huutavat avuksensa Herranaan Jeesusta Kristusta.
Eli siinä se.
On turha jatkaa keskustelua uskosta, joka ei ole Raamatun ilmoituksen mukainen.
Usko Toivonen“On turha jatkaa keskustelua uskosta, joka ei ole Raamatun ilmoituksen mukainen.”
Aloituksessa kerrottiin että Jeesuksella ja opetuslapsilla oli sama Jumala, Isä, jonka Jeesus sanoo olevan “minun Jumalani” ja “teidän Jumalanne”. (Joh 20:17)
"TEIDÄN JUMALANNE", siis opetuslapsien Jumala, vaan ei helluntailaisen, eikä luterilaisen, eikä monen muun "kristityn" Jumala.
Jeesuksen ilmoittama Jumala ei ole "Raamatun ilmoituksen mukainen", se on Usko Toivosen usko.
Kysymys "Onko helluntailainen uskossa?" on saanut yhden vastauksen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
“On turha jatkaa keskustelua uskosta, joka ei ole Raamatun ilmoituksen mukainen.”
Aloituksessa kerrottiin että Jeesuksella ja opetuslapsilla oli sama Jumala, Isä, jonka Jeesus sanoo olevan “minun Jumalani” ja “teidän Jumalanne”. (Joh 20:17)
"TEIDÄN JUMALANNE", siis opetuslapsien Jumala, vaan ei helluntailaisen, eikä luterilaisen, eikä monen muun "kristityn" Jumala.
Jeesuksen ilmoittama Jumala ei ole "Raamatun ilmoituksen mukainen", se on Usko Toivosen usko.
Kysymys "Onko helluntailainen uskossa?" on saanut yhden vastauksen.Nyt syyllistyt väärän todistuksen antamiseen, kuten valitettavasti on useasti omien oppien edustajien osalta tilanne.
Päästellään suoranaisia valheita toisista.
Kysymys tässä osoiossa on siitä, kuinka uskova, siis Jeesuksen pyhä, on tunnistettavissa.
Siitä meillä on Raamatun ilmoitus, että mistä uskova tunnistettiin ja voidaan edelleen tunnistaa. Ja se on:
13 Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
14 ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
..
20 Ja kohta hän saarnasi synagoogissa Jeesusta, julistaen, että hän on Jumalan Poika.
21 Ja kaikki, jotka kuulivat, hämmästyivät ja sanoivat: "Eikö tämä ole se, joka Jerusalemissa tuhosi ne, jotka tätä nimeä avuksi huutavat? Ja eikö hän ole tullut tänne viedäksensä ne vangittuina ylipappien käsiin?"
( Apt 9)
Ja olet itse antanut itsestäsi tässä ketjussa todistuksen, että et usko kuten Jeesuksen pyhät, uskovat.
"Niin olemme siis samaa mieltä, että he, jotka Herranaan avuksensa huutavat Jeesusta Kristusta ovat uskovia."
>> En ole ollenkaan samaa mieltä. >>
Joten sinulla on eri usko, kuin Jeesuksen pyhillä, jotka avuksensa huutavat Herranaan Jeesusta Kristusta. Eri usko, kuin alkuseurakunnan uskovilla.
Huomaa, että usko, mikä aiheutti vainoamisen on juuri tuo tekstissä mainittu usko ja kuinka se ilmenee. Ja oman todistuksesi mukaan sinun uskosi on jotain muuta.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt syyllistyt väärän todistuksen antamiseen, kuten valitettavasti on useasti omien oppien edustajien osalta tilanne.
Päästellään suoranaisia valheita toisista.
Kysymys tässä osoiossa on siitä, kuinka uskova, siis Jeesuksen pyhä, on tunnistettavissa.
Siitä meillä on Raamatun ilmoitus, että mistä uskova tunnistettiin ja voidaan edelleen tunnistaa. Ja se on:
..
20 Ja kohta hän saarnasi synagoogissa Jeesusta, julistaen, että hän on Jumalan Poika.
21 Ja kaikki, jotka kuulivat, hämmästyivät ja sanoivat: "Eikö tämä ole se, joka Jerusalemissa tuhosi ne, jotka tätä nimeä avuksi huutavat? Ja eikö hän ole tullut tänne viedäksensä ne vangittuina ylipappien käsiin?"
( Apt 9)
Ja olet itse antanut itsestäsi tässä ketjussa todistuksen, että et usko kuten Jeesuksen pyhät, uskovat.
Joten sinulla on eri usko, kuin Jeesuksen pyhillä, jotka avuksensa huutavat Herranaan Jeesusta Kristusta. Eri usko, kuin alkuseurakunnan uskovilla.
Huomaa, että usko, mikä aiheutti vainoamisen on juuri tuo tekstissä mainittu usko ja kuinka se ilmenee. Ja oman todistuksesi mukaan sinun uskosi on jotain muuta.
Usko Toivonenhöpö-höpö
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
höpö-höpö
Ei >>höpö-höpö>> , vaan kyllä se niin on, sinulla on eri usko, kuin Jeesuksen pyhillä, em. tekstikohdan mukaan.
..
( Apt 9)
Haluatko ehkä korjata käsitystäsi uskosta, uskovasta?
Jos, niin kysyn taas:
Huudatko sinä "t_v" avuksesi Herranasi Jeesusta Kristusta, kuten Jeesuksen pyhät?
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
höpö-höpö
1 Minä vannotan sinua Jumalan ja Kristuksen Jeesuksen edessä, joka on tuomitseva eläviä ja kuolleita, sekä hänen ilmestymisensä että hänen valtakuntansa kautta:
2 saarnaa sanaa, astu esiin sopivalla ja sopimattomalla ajalla, nuhtele, varoita, kehoita, kaikella pitkämielisyydellä ja opetuksella.
3 Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia
4 ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin.
( 2 Tim. 4)
"totuus_voittaa",
Mitä arvelet, mikä on se totuus, josta ne, jotka korvasyyhyynsä opettajia itselleen haalivat, kääntävät pois korvansa!?
Siis nämä, joista Paavali Timoteukselle kirjoittaa, kääntävät korvansa pois TOTUUDESTA.
Sinä, joka käytit ennen tuota "totuus_voittaa" nimimerkkiä, vastannet suoraan ja KIERTELEMÄTTÄ mikä, KUKA, on TOTUUS, josta Paavali puhuu!?
s-seutulainen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei >>höpö-höpö>> , vaan kyllä se niin on, sinulla on eri usko, kuin Jeesuksen pyhillä, em. tekstikohdan mukaan.
..
( Apt 9)
Haluatko ehkä korjata käsitystäsi uskosta, uskovasta?
Jos, niin kysyn taas:
Huudatko sinä "t_v" avuksesi Herranasi Jeesusta Kristusta, kuten Jeesuksen pyhät?
Usko Toivonen"Huudatko sinä "t_v" avuksesi Herranasi Jeesusta Kristusta, kuten Jeesuksen pyhät?"
Vaikea uskoa että Usko Toivonen on tosissaan.
Ihminen ei voi olla niin tyhmä että luulee uskon olevan vain sitä että huokaillaan / huudetaan Jeesus, Jeesus, Jeesus, että se olisi uskovan ainoa tunnusmerkki täysin välittämättä siitä mitä uskotaan!
Kysymykseen ei voi vastata koska Usko Toivoselle “Herra Jeesus Kristus” tarkoittaa sitä että “Jeesus on Jumala”. Jos vastaat että huudat Herranasi Jeesusta Kristusta niin se tarkoittaa että uskot Jeesuksen olevan Jumala mikä on vastoin Jeesuksen omaa todistusta: “Minä olen Jumala Poika” (Joh 10:36) ja vastoin Jumalan todistusta Jeesuksesta: “Tämä on minun Poikani” (Luukas 9:35)
Usko Toivonen ei ole uskossa, Jumalan seurakunnalla Korintossa oli vain yksi Jumala, Isä (1 Kor 8:6)
Usko Toivonen ei tunnusta Jumalan seurakunnan Jumalaa, hän uskoo että “Jeesus on Jumala”.
Mutta koska on vain yksi Jumala, Isä, niin Jeesus ei ole Jumala koska hän on Poika.
Jeesus on Herra, ei siksi että hän on Jumala, vaan siksi että “Jumala on tehnyt Jeesuksen Herraksi ja Messiaaksi” (Ap. t. 2:36)
“ainoan Jumalan, hänen, joka on pelastanut meidät Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme kautta, hänen on kirkkaus, korkeus, voima ja valta, ennen aikojen alkua, nyt ja ikuisesti. Aamen.” (Juud 1:25)
Tuohon Jumalaa ylistävien joukkoon ei Usko Toivonen kuulu, hän pyrkii tähän joukkoon huutamaan:
"Tulee hetki, jolloin talon isäntä nousee ja sulkee oven. Kun te sitten seisotte ulkona, kolkutatte ovelle ja huudatte: 'Herra, avaa meille!', hän vastaa: 'Keitä te olette? En tunne teitä.' (Luukas 13:25)
Siellä huudetaan Jeesus, Jeesus, Herra, Herra, mutta ainoa vastaus Jeesukselta on: “En tunne teitä”. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1 Minä vannotan sinua Jumalan ja Kristuksen Jeesuksen edessä, joka on tuomitseva eläviä ja kuolleita, sekä hänen ilmestymisensä että hänen valtakuntansa kautta:
2 saarnaa sanaa, astu esiin sopivalla ja sopimattomalla ajalla, nuhtele, varoita, kehoita, kaikella pitkämielisyydellä ja opetuksella.
3 Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia
4 ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin.
( 2 Tim. 4)
"totuus_voittaa",
Mitä arvelet, mikä on se totuus, josta ne, jotka korvasyyhyynsä opettajia itselleen haalivat, kääntävät pois korvansa!?
Siis nämä, joista Paavali Timoteukselle kirjoittaa, kääntävät korvansa pois TOTUUDESTA.
Sinä, joka käytit ennen tuota "totuus_voittaa" nimimerkkiä, vastannet suoraan ja KIERTELEMÄTTÄ mikä, KUKA, on TOTUUS, josta Paavali puhuu!?
s-seutulainen"Sinä, joka käytit ennen tuota "totuus_voittaa" nimimerkkiä, vastannet suoraan ja KIERTELEMÄTTÄ mikä, KUKA, on TOTUUS, josta Paavali puhuu!?"
KUTEN KAIKKI TIETÄVÄT TOTUUS ON ROVASTI PELTOLAN KOOTUT SEPUSTUKSET YNNÄ ROSENIUKSEN SAARNAT YHDISTETTYINÄ EV.LUT KATEKISMUKSEEN JA ATHANASIUKSEN USKONTUNNUSTUKSEEN SEKÄ MUIHIN EV.LUT KIRKON PYHIIN KIRJOIHIN, JOISTA ÄLKÖÖN UNOHDETTAKO SCHMALKALDENIN OPINKOHTIA, AUSBURGIN TUNNUSTUSTA, AUSBURGIN TUNNUSTUKSEN PUOLUSTUSTA JA LUTHERIN KIRJAA "JUUTALAISISTA JA HEIDÄN VALHEISTAAN".
NÄITÄ KIRJOJA AHKERASTI TUTKIMALLA ON PÄÄSY EVANKELIS LUTERILAISEEN TAIVAASEEN JOSSA ON JOULU AINAINEN.
LAHKOLAISET ÄLKÖÖN VAIVAANTUKO. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Sinä, joka käytit ennen tuota "totuus_voittaa" nimimerkkiä, vastannet suoraan ja KIERTELEMÄTTÄ mikä, KUKA, on TOTUUS, josta Paavali puhuu!?"
KUTEN KAIKKI TIETÄVÄT TOTUUS ON ROVASTI PELTOLAN KOOTUT SEPUSTUKSET YNNÄ ROSENIUKSEN SAARNAT YHDISTETTYINÄ EV.LUT KATEKISMUKSEEN JA ATHANASIUKSEN USKONTUNNUSTUKSEEN SEKÄ MUIHIN EV.LUT KIRKON PYHIIN KIRJOIHIN, JOISTA ÄLKÖÖN UNOHDETTAKO SCHMALKALDENIN OPINKOHTIA, AUSBURGIN TUNNUSTUSTA, AUSBURGIN TUNNUSTUKSEN PUOLUSTUSTA JA LUTHERIN KIRJAA "JUUTALAISISTA JA HEIDÄN VALHEISTAAN".
NÄITÄ KIRJOJA AHKERASTI TUTKIMALLA ON PÄÄSY EVANKELIS LUTERILAISEEN TAIVAASEEN JOSSA ON JOULU AINAINEN.
LAHKOLAISET ÄLKÖÖN VAIVAANTUKO.Luterilaisuutta. 1948 katekismuksesta luettua: Sapatti ja sunnuntai. Sunnuntai alkoi VÄHITELLEN muodostua kristittyjen tärkeimmäksi juhlapäiväksi, syrjäyttäen lopulta täysin lauantaisen sapatin vieton.
1700-luvun Luterilaiset virret kertovat Virsi 136.1. Ken tahtoo olla kristitty ja kristittynä kuolla, ei sille outo, PEITETTY saa Herran laki olla, jonk' antoi itse Jumala.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Sinä, joka käytit ennen tuota "totuus_voittaa" nimimerkkiä, vastannet suoraan ja KIERTELEMÄTTÄ mikä, KUKA, on TOTUUS, josta Paavali puhuu!?"
LAHKOLAISET ÄLKÖÖN VAIVAANTUKO.Kiitos vastauksesta!
On vain YKSI TOTUUS ja se on HERRA JEESUS KRISTUS
6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
7 Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni; tästälähin te tunnette hänet, ja te olette nähneet hänet."
8 Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme."
9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?
( Joh. 14)
25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
26 Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"
27 Hän sanoi hänelle: "Uskon, Herra; minä uskon, että sinä olet Kristus, Jumalan Poika, se, joka oli tuleva maailmaan."
( Joh. 11)
s-seutulainen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Huudatko sinä "t_v" avuksesi Herranasi Jeesusta Kristusta, kuten Jeesuksen pyhät?"
Vaikea uskoa että Usko Toivonen on tosissaan.
Ihminen ei voi olla niin tyhmä että luulee uskon olevan vain sitä että huokaillaan / huudetaan Jeesus, Jeesus, Jeesus, että se olisi uskovan ainoa tunnusmerkki täysin välittämättä siitä mitä uskotaan!
Kysymykseen ei voi vastata koska Usko Toivoselle “Herra Jeesus Kristus” tarkoittaa sitä että “Jeesus on Jumala”. Jos vastaat että huudat Herranasi Jeesusta Kristusta niin se tarkoittaa että uskot Jeesuksen olevan Jumala mikä on vastoin Jeesuksen omaa todistusta: “Minä olen Jumala Poika” (Joh 10:36) ja vastoin Jumalan todistusta Jeesuksesta: “Tämä on minun Poikani” (Luukas 9:35)
Usko Toivonen ei ole uskossa, Jumalan seurakunnalla Korintossa oli vain yksi Jumala, Isä (1 Kor 8:6)
Usko Toivonen ei tunnusta Jumalan seurakunnan Jumalaa, hän uskoo että “Jeesus on Jumala”.
Mutta koska on vain yksi Jumala, Isä, niin Jeesus ei ole Jumala koska hän on Poika.
Jeesus on Herra, ei siksi että hän on Jumala, vaan siksi että “Jumala on tehnyt Jeesuksen Herraksi ja Messiaaksi” (Ap. t. 2:36)
“ainoan Jumalan, hänen, joka on pelastanut meidät Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme kautta, hänen on kirkkaus, korkeus, voima ja valta, ennen aikojen alkua, nyt ja ikuisesti. Aamen.” (Juud 1:25)
Tuohon Jumalaa ylistävien joukkoon ei Usko Toivonen kuulu, hän pyrkii tähän joukkoon huutamaan:
"Tulee hetki, jolloin talon isäntä nousee ja sulkee oven. Kun te sitten seisotte ulkona, kolkutatte ovelle ja huudatte: 'Herra, avaa meille!', hän vastaa: 'Keitä te olette? En tunne teitä.' (Luukas 13:25)
Siellä huudetaan Jeesus, Jeesus, Herra, Herra, mutta ainoa vastaus Jeesukselta on: “En tunne teitä”.>> Kysymykseen ei voi vastata koska Usko Toivoselle “Herra Jeesus Kristus” tarkoittaa sitä että “Jeesus on Jumala”. Jos vastaat että huudat Herranasi Jeesusta Kristusta niin se tarkoittaa että uskot Jeesuksen olevan Jumala mikä on vastoin Jeesuksen omaa todistusta: “Minä olen Jumala Poika” (Joh 10:36) ja vastoin Jumalan todistusta Jeesuksesta: “Tämä on minun Poikani” (Luukas 9:35) >>
Aivan, eli uskosi ei ole sama, minkä Raamattu ilmoittaa Jumalan seurakunnan uskoksi, Jeesuksessa Kristuksessa pyhitettyjen uskoksi.
Koska kiellät heidän uskonsa vetoamalla omaan nkäsitykseesi uskosta.
..
( Apt 9)
Joten tämä keskustelu osoittaa sen, että sinun käsityksesi uskovasta ei ole Raamatun ilmoittama uskovan kuvaus, vaan sinun oma käsityksesi uskovasta ( joita oman todistuksesi mukaan Suomessa on vain muutama ).
Ei ole siis ihme, että et löydä uskovia, koska etsit heitä väärällä uskovan kuvauksella, omallasi, joita on Suomessa vain muutama.
Jos etsisit tämän kuvauksen pohjalta, niin uskovia löytyisi Suomesta enemmän, kuin vain muutama.
2 Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin.
( 1Kor 1)
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos vastauksesta!
On vain YKSI TOTUUS ja se on HERRA JEESUS KRISTUS
6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
7 Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni; tästälähin te tunnette hänet, ja te olette nähneet hänet."
9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?
( Joh. 14)
25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
26 Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"
27 Hän sanoi hänelle: "Uskon, Herra; minä uskon, että sinä olet Kristus, Jumalan Poika, se, joka oli tuleva maailmaan."
( Joh. 11)
s-seutulainenTOTUUDEN TORVI SAVISEUTULAINEN EI USKO JEESUSTA KRISTUSTA PÄTKÄÄKÄÄN.
JEESUKSEN LÄHETTÄJÄ EI OLE "ISÄ, POIKA JA PYHÄ HENKI" JEESUKSEN LÄHETTÄJÄ ON ISÄ, AINOA TOTINEN JUMALA. ( Joh 17:1-3)
SAVISEUTULAISELLA EI OLE JEESUKSEN JUMALAA, SAVISEUTULAISELLA ON LUTHERIN, ROVASTI PELTOLAN JA "PYHÄN ATHANASIUKSEN" KOLMIYHTEINEN JUMALA. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>> Kysymykseen ei voi vastata koska Usko Toivoselle “Herra Jeesus Kristus” tarkoittaa sitä että “Jeesus on Jumala”. Jos vastaat että huudat Herranasi Jeesusta Kristusta niin se tarkoittaa että uskot Jeesuksen olevan Jumala mikä on vastoin Jeesuksen omaa todistusta: “Minä olen Jumala Poika” (Joh 10:36) ja vastoin Jumalan todistusta Jeesuksesta: “Tämä on minun Poikani” (Luukas 9:35) >>
Aivan, eli uskosi ei ole sama, minkä Raamattu ilmoittaa Jumalan seurakunnan uskoksi, Jeesuksessa Kristuksessa pyhitettyjen uskoksi.
Koska kiellät heidän uskonsa vetoamalla omaan nkäsitykseesi uskosta.
..
( Apt 9)
Joten tämä keskustelu osoittaa sen, että sinun käsityksesi uskovasta ei ole Raamatun ilmoittama uskovan kuvaus, vaan sinun oma käsityksesi uskovasta ( joita oman todistuksesi mukaan Suomessa on vain muutama ).
Ei ole siis ihme, että et löydä uskovia, koska etsit heitä väärällä uskovan kuvauksella, omallasi, joita on Suomessa vain muutama.
Jos etsisit tämän kuvauksen pohjalta, niin uskovia löytyisi Suomesta enemmän, kuin vain muutama.
2 Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin.
( 1Kor 1)
Usko Toivonen"Aivan, eli uskosi ei ole sama, minkä Raamattu ilmoittaa Jumalan seurakunnan uskoksi, Jeesuksessa Kristuksessa pyhitettyjen uskoksi. Koska kiellät heidän uskonsa vetoamalla omaan käsitykseesi uskosta."
Eihän se mikään oma käsitys ole.
Raamatussa lukee että Jumalan seurakunnalla Korintossa oli vain yksi Jumala, Isä. (1 Kor 8:6)
Samoin oli Jumalan seurakunnalla "vain yksi Herra, Jeesus Kristus." (1 Kor 8:6)
Usko Toivonen ei kykene ymmärtämään että jos vain Isä on Jumala niin silloin kukaan muu ei sitä ole.
Usko Toivonen ei myöskään kykene ymmärtämään että jos vain Isä on Jumala niin se että Jeesus on Herra ei tarkoita samaa kuin että "Jeesus on Jumala".
En tiedä onko Usko Toivonen vammainen, että syy ymmärryksen puutteeseen olisi siinä.
Jos ei ole vammainen niin on kyllä uskomattoman tyhmä tyyppi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Aivan, eli uskosi ei ole sama, minkä Raamattu ilmoittaa Jumalan seurakunnan uskoksi, Jeesuksessa Kristuksessa pyhitettyjen uskoksi. Koska kiellät heidän uskonsa vetoamalla omaan käsitykseesi uskosta."
Raamatussa lukee että Jumalan seurakunnalla Korintossa oli vain yksi Jumala, Isä. (1 Kor 8:6)
Usko Toivonen ei kykene ymmärtämään että jos vain Isä on Jumala niin silloin kukaan muu ei sitä ole.
Usko Toivonen ei myöskään kykene ymmärtämään että jos vain Isä on Jumala niin se että Jeesus on Herra ei tarkoita samaa kuin että "Jeesus on Jumala".
En tiedä onko Usko Toivonen vammainen, että syy ymmärryksen puutteeseen olisi siinä.
Jos ei ole vammainen niin on kyllä uskomattoman tyhmä tyyppi.>>En tiedä onko Usko Toivonen vammainen, että syy ymmärryksen puutteeseen olisi siinä.
Jos ei ole vammainen niin on kyllä uskomattoman tyhmä tyyppi.<<
22 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.
( Matt. 5)
s-seutulainen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TOTUUDEN TORVI SAVISEUTULAINEN EI USKO JEESUSTA KRISTUSTA PÄTKÄÄKÄÄN.
JEESUKSEN LÄHETTÄJÄ EI OLE "ISÄ, POIKA JA PYHÄ HENKI" JEESUKSEN LÄHETTÄJÄ ON ISÄ, AINOA TOTINEN JUMALA. ( Joh 17:1-3)
SAVISEUTULAISELLA EI OLE JEESUKSEN JUMALAA, SAVISEUTULAISELLA ON LUTHERIN, ROVASTI PELTOLAN JA "PYHÄN ATHANASIUKSEN" KOLMIYHTEINEN JUMALA.>TOTUUDEN TORVI SAVISEUTULAINEN EI USKO JEESUSTA KRISTUSTA PÄTKÄÄKÄÄN.<<
Kyllä minä uskon JEESUKSEEN KRISTUKSEEN, joka on tie ja totuus ja elämä.
( Joh. 14)
s-seutulainen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>En tiedä onko Usko Toivonen vammainen, että syy ymmärryksen puutteeseen olisi siinä.
Jos ei ole vammainen niin on kyllä uskomattoman tyhmä tyyppi.<<
22 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.
( Matt. 5)
s-seutulainenEnsinnäkin, Usko Toivonen ei ole uskonveli, vaan uskovaiseksi tekeytyvä valheveli joka ei usko Jumalaa, Jeesusta eikä Jumalan apostoleja vaan luulee että Raamatun voi kääntää Jumalaa ja Jeesusta Kristusta vastaan.
Jeesus ei ole sitä mitä hän itse sanoo olevansa, Jumalan Poika (Joh 10:36), vaan "Jeesus on Jumala" koska Usko Toivosen Raamattu niin sanoo. Jeesuksen omat sanat eivät ole Raamattua, ainoastaan Jeesuksen kieltäminen on Raamattua.
Toiseksi, Usko Toivosta ei ole sanottu hulluksi vaan tyhmäksi, joka inttää että uskon ainoa tunnusmerkki on huutaminen, "Jeesus, Jeesus, Herra Herra". Sillä mitä uskotaan ei ole mitään väliä.
Kolmanneksi, Saviseutulainen on samanlainen tyhjänpuhuja kuin Usko Toivonenkin.
Saviseutulainen peittelee tekopyhyyttään pitkillä Raamatun luvuilla, Raamatun josta hän ei halua mitään ymmärtää, tai ei jostain syystä voi mitään ymmärtää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>TOTUUDEN TORVI SAVISEUTULAINEN EI USKO JEESUSTA KRISTUSTA PÄTKÄÄKÄÄN.<<
Kyllä minä uskon JEESUKSEEN KRISTUKSEEN, joka on tie ja totuus ja elämä.
( Joh. 14)
s-seutulainenSAVISEUTULAISELLA EI OLE JEESUKSEN JUMALAA, SAVISEUTULAISELLA ON LUTHERIN, ROVASTI PELTOLAN JA "PYHÄN ATHANASIUKSEN" KOLMIYHTEINEN JUMALA.
Jeesus sanoo: "Joka uskoo minuun, se ei usko minuun, vaan häneen, joka on minut lähettänyt." (Joh 12:44)
Ei ole Jeesusta ilman Jeesuksen Kristuksen Jumalaa. Jeesuksen Kristuksen Jumala ei ole "Isä, Poika ja Pyhä Henki" vaan Isä, ainoa totinen Jumala.
Tunteeko Saviseutulainen Jeesuksen Kristuksen Jumalan, Isän, joka on ainoa totinen Jumala vai onko Saviseutulaisen Jumala "Isä, Poika ja Pyhä Henki" eli "Pyhä Kolminaisuus".
Jeesus ei sano että kolminaisuuden tunteminen on ikuinen elämä.
Mitä sanoo Saviseutulainen?
Ei taida sanoa mitään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
SAVISEUTULAISELLA EI OLE JEESUKSEN JUMALAA, SAVISEUTULAISELLA ON LUTHERIN, ROVASTI PELTOLAN JA "PYHÄN ATHANASIUKSEN" KOLMIYHTEINEN JUMALA.
Jeesus sanoo: "Joka uskoo minuun, se ei usko minuun, vaan häneen, joka on minut lähettänyt." (Joh 12:44)
Ei ole Jeesusta ilman Jeesuksen Kristuksen Jumalaa. Jeesuksen Kristuksen Jumala ei ole "Isä, Poika ja Pyhä Henki" vaan Isä, ainoa totinen Jumala.
Tunteeko Saviseutulainen Jeesuksen Kristuksen Jumalan, Isän, joka on ainoa totinen Jumala vai onko Saviseutulaisen Jumala "Isä, Poika ja Pyhä Henki" eli "Pyhä Kolminaisuus".
Jeesus ei sano että kolminaisuuden tunteminen on ikuinen elämä.
Mitä sanoo Saviseutulainen?
Ei taida sanoa mitään.Näin sanoo Pyhä Raamattu:
( Joh. 14)
Eikä tuohon voi olla" saviseutulaisella", sen paremmin kuin kenelläkään muulla ihmisellä, mitään lisättävää tahi pois otettavaa.
s-seutulainen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin sanoo Pyhä Raamattu:
( Joh. 14)
Eikä tuohon voi olla" saviseutulaisella", sen paremmin kuin kenelläkään muulla ihmisellä, mitään lisättävää tahi pois otettavaa.
s-seutulainen"Tunteeko Saviseutulainen Jeesuksen Kristuksen Jumalan, Isän, joka on ainoa totinen Jumala vai onko Saviseutulaisen Jumala "Isä, Poika ja Pyhä Henki" eli "Pyhä Kolminaisuus".
Saviseutulaisen vastaus oli kääntää sivua.
Joh 17:3 on vain Raamatusta irtireväisty jae jonka voi huoletta ohittaa.
Entä ikuinen elämä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Aivan, eli uskosi ei ole sama, minkä Raamattu ilmoittaa Jumalan seurakunnan uskoksi, Jeesuksessa Kristuksessa pyhitettyjen uskoksi. Koska kiellät heidän uskonsa vetoamalla omaan käsitykseesi uskosta."
Jos ei ole vammainen niin on kyllä uskomattoman tyhmä tyyppi."t_v" kirjoitti:
>> Eihän se mikään oma käsitys ole. >>
Tottahan toki se on oma käsityksesi uskosta, mihin kirjoituksesi perustat.
Alkuseurakunnan uskovat huusivat avuksensa Herranaan Jeesusta Kristusta, sen Raamattu todistaa.
..
( Apt 9)
Sen vuoksi heitä vainottiin ja vainotaan tänäänkin heidän laillaan uskovia.
Ja mitä Raamattu ilmoittaa Jumalan seurakunnasta:
( 1Kor 1)
He siis avuksi huutavat Herranaan Jeesuksen Kristuksen nimeä.
No, huudatko sinä?
Tai onko kysymyksesni enää ollenkaan tarpeellinen, kun olet aiemmin kieltänyt Jumalan seurakunnan tunnisteen, kun kirjoitin:
Niin olemme siis samaa mieltä, että he, jotka Herranaan avuksensa huutavat Jeesusta Kristusta ovat uskovia.
Niin kielsit Raamatun ilmoittaman uskon, uskovan tunnisteen:
Jos et ole ollenkaan samaa mieltä, että uskovan tunnistaa siitä, että hän huutaa avuksensa Herranaan Jeesusta Kristusta, niin ei sinulla silloin ole Raamatun mukaista uskoa, vaan oma uskosi, mikä tulee omasta uskon käsitteestäsi.
Kiellät siis Raamatun ilmoittaman uskon.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tunteeko Saviseutulainen Jeesuksen Kristuksen Jumalan, Isän, joka on ainoa totinen Jumala vai onko Saviseutulaisen Jumala "Isä, Poika ja Pyhä Henki" eli "Pyhä Kolminaisuus".
Saviseutulaisen vastaus oli kääntää sivua.
Joh 17:3 on vain Raamatusta irtireväisty jae jonka voi huoletta ohittaa.
Entä ikuinen elämä?>>Joh 17:3 on vain Raamatusta irtireväisty jae jonka voi huoletta ohittaa.<<
12 Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.
13 Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.
14 Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin!
15 Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.
16 Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."
17 Ja Henki ja morsian sanovat: "Tule!" Ja joka kuulee, sanokoon: "Tule!" Ja joka janoaa, tulkoon, ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi.
18 Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;
19 ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.
20 Hän, joka näitä todistaa, sanoo: "Totisesti, minä tulen pian." Amen, tule, Herra Jeesus!
21 Herran Jeesuksen armo olkoon kaikkien kanssa. Amen.
( Ilm. 22)
s-seutulainen
- Anonyymi
5Moos.4:35. 4:39. 1Kun.8:60. 1Aikak.17:20. Jes.44:8. 45:14. 64:4. Dan.3:29. Hoos.13:4 Mutta minä olen Herra, sinun Jumalasi, hamasta Egyptin maasta lähtien; muuta Jumalaa sinä et tunne kuin minut, eikä ole muuta auttajaa kuin minä. 1Kor.8:4 Mitä nyt epäjumalille uhratun lihan syömiseen tulee, niin tiedämme, ettei maailmassa ole yhtään epäjumalaa ja ettei ole muuta Jumalaa kuin yksi.
- Anonyymi
Ps.86:9-10 Kaikki kansat, jotka sinä tehnyt olet, tulevat ja kumartavat sinun edessäsi, Herra, ja kunnioittavat sinun nimeäsi. Sillä sinä olet suuri ja teet ihmeitä, sinä ainoa olet Jumala. Jes.37:16 Herra Sebaot, Israelin Jumala, jonka valtaistuinta kerubit kannattavat, sinä yksin olet maan kaikkien valtakuntain Jumala; sinä olet tehnyt taivaan ja maan. Mark.12:29 Jeesus vastasi: Ensimmäinen on tämä: Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa. 5Moos.6:4,5
- Anonyymi
Provokaatio lauantaina.
- Anonyymi
Turha tähän(kään) ketjuun on uskovien vastata.
Aloittaja ei ole ollenkaan kiinnostunut siitä, mitä
Raamatussa lukee ja mitä siellä ilmoitetaan, ei
varsinkaan silloin kun pitäisi keskustella
Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta ja Hänen
persoonastaan. Hän ei ota miksikään yhtään
Raamatun ilmoitusta, joka ei tue hänen oppejaan.
Hän on kiinnostunut ainoastaan eksyttämään Raamattua
ja Jeesusta Kristusta tuntemattomia ihmisiä. Ehkä toinen
samankaltainen motiivi on kyseenalaistaa Jumalan Sanaa
ja niin saada jopa uskovat luopumaan uskostaan.
Jeesuksen (Sanan) tuntemattomat eksyvät mutta
Jeesuksen tuntevat ihmiset eivät niin helpolla eksy.
Miten Tien tunteva voisikaan eksyä???
Olen kirjoittanut kotisivullani vastinetta
Herran Jeesuksen Kristuksen kieltäville
teksteille. Kotisivuni löytyy "jumala-kanssamme"
osoitteesta googlaamalla. En viitsi panna linkkiä
tähän koska se on useissa tällaisissa ketjuissa.
Etsivä löytää!
Mvh J - K- Anonyymi
blab-blab-blab-blaa
- Anonyymi
"Hän on kiinnostunut ainoastaan eksyttämään Raamattua
ja Jeesusta Kristusta tuntemattomia ihmisiä."
Kertomalla sen mikä on Jeesuksen todistus itsestään: "Minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)
ja mikä on Jumalan todistus Jeesuksesta: "Tämä on minun Poikani" (Luukas 9:35)
ja että Jumalan evankeliumi on "sanoma hänen Pojastaan" (Room 1:3) - Anonyymi
“jumala-kanssamme” sivulta opitte oikein “Pyhän Hengen Raamattukoulussa” että Isää Jumalaa ei ole olemassakaan.
On vain Jeesus joka on “Kaikkivaltias Herra Jumala: uskovien Taivaallinen Isä”.
Kaikki löytyy sivuilta “Raamatulla perusteltuna”.
Sanonta “lukea kuin piru Raamattua” sopii noihin perusteluihin 100%.
- Anonyymi
Raamatusta. Hakuehdolla löytyi 42 jaetta. "sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti" "että hänen armonsa pysyy iankaikkisesti"
Moni sen sijaan uskoo että “Jeesus ON Jumala”, mikä on vastoin kaikkea Jumalan Sanan ilmoitusta.
Kysymys: Onko sellainen ihminen uskossa jolla ei ole Jeesuksen ilmoittamaa Jumalaa?
Vastaus: Ei sellainen sellainen ihminen ainakaan Jeesusta usko, mutta uskoa voi tietysti ihan mitä vaan, maailmassa on uskontoja ja uskomuksia mielin määrin.
Onko asia mitenkään tärkeä?
On tärkeä jos ihminen haluaa saada ikuisen elämän.
------------------------------------------------
Entä jos ei halua saada ikuista elämää?- Anonyymi
Joh.21:22-23 Jeesus sanoi hänelle: Jos minä tahtoisin, että hän jää tänne siihen asti, kunnes minä tulen, mitä se sinuun koskee? Seuraa sinä minua. Niin semmoinen puhe levisi veljien keskuuteen, ettei se opetuslapsi kuole; mutta ei Jeesus sanonut hänelle, ettei hän kuole, vaan: Jos minä tahtoisin, että hän jää tänne siihen asti, kunnes minä tulen, mitä se sinuun koskee?
- Anonyymi
1Moos.3:22 Biblia (1776) Ja Herra Jumala sanoi: katso, Adam on ollut niin kuin yksi meistä, tietäen hyvän ja pahan; mutta nyt ettei hän ojentaisi kättänsä, ja ottaisi myös elämän puusta, soisi ja eläisi ijankaikkisesti. Kirjoitetaan: iankaikkisesti.
- Anonyymi
Jeesus on ihminen ja välimies. 1 Tim. 2:5.
Jeesus on ihminen myös taivaassa Israelin Jumalan luona. Hänet kohotettiin maasta ihmisenä, Hän on Jumalan luona ihmisenä ja tulee takaisin ihmisenä..
Todisteet:
Apt. 1
9 Kun hän oli tämän sanonut, kohotettiin hänet ylös heidän nähtensä, ja pilvi vei hänet pois heidän näkyvistään.
Luuk. 22:69
Mutta tästedes Ihmisen Poika on istuva Jumalan voiman oikealla puolella."
Luuk. 21:27
Ja silloin he näkevät Ihmisen Pojan tulevan pilvessä suurella voimalla ja kirkkaudella.
Joten Johanneksen evankeliumi ei ole kelvollista luettavaa ja täällä esilläpidettävää tekstiaineistoa,
koska Jeesus ei ole Jumalan Poika eikä Jumala eikä kolmiyhteisen Jumalan Poika.
Johanneksen evankeliumi on Rooman valtakunnan kirkon valheoppi. Ja on yksi osa maailmanlaajuisen Kristuksen kirkon perustamisasiakirjoista.
Jumala ja profeetat ja Jeesus ja Apostolit eivät ole olleet tuollaista Kristuksen kirkkoa suunnittelemassa ja rakentamassa.
Tehkää parannus tuosta katolisesta opista.
MOT.- Anonyymi
>>Joten Johanneksen evankeliumi ei ole kelvollista luettavaa ja täällä esilläpidettävää tekstiaineistoa,
Johanneksen evankeliumi on Rooman valtakunnan kirkon valheoppi. Ja on yksi osa maailmanlaajuisen Kristuksen kirkon perustamisasiakirjoista.<<
16 Sillä me emme seuranneet viekkaasti sommiteltuja taruja tehdessämme teille tiettäväksi Herramme Jeesuksen Kristuksen voimaa ja tulemusta, vaan me olimme omin silmin nähneet hänen valtasuuruutensa.
17 Sillä hän sai Isältä Jumalalta kunnian ja kirkkauden, kun tältä ylhäisimmältä kirkkaudelta tuli hänelle tämä ääni: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt."
18 Ja tämän äänen me kuulimme tulevan taivaasta, kun olimme hänen kanssaan pyhällä vuorella.
19 Ja sitä lujempi on meille nyt profeetallinen sana, ja te teette hyvin, jos otatte siitä vaarin, niinkuin pimeässä paikassa loistavasta lampusta, kunnes päivä valkenee ja kointähti koittaa teidän sydämissänne.
20 Ja tietäkää ennen kaikkea se, ettei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä;
21 sillä ei koskaan ole mitään profetiaa tuotu esiin ihmisen tahdosta, vaan Pyhän Hengen johtamina ihmiset ovat puhuneet sen, minkä saivat Jumalalta.
( 2 Piet. 1)
13 Kun Jeesus tuli Filippuksen Kesarean tienoille, kysyi hän opetuslapsiltaan sanoen: "Kenen ihmiset sanovat Ihmisen Pojan olevan?"
14 Niin he sanoivat: "Muutamat Johannes Kastajan, toiset Eliaan, toiset taas Jeremiaan tahi jonkun muun profeetoista."
15 Hän sanoi heille: "Kenenkä te sanotte minun olevan?"
16 Simon Pietari vastasi ja sanoi: "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika."
17 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonaan poika, sillä ei liha eikä veri ole sitä sinulle ilmoittanut, vaan minun Isäni, joka on taivaissa.
( Matt. 16)
1 Ja kuuden päivän kuluttua Jeesus otti mukaansa Pietarin sekä Jaakobin ja hänen veljensä Johanneksen ja vei heidät korkealle vuorelle, yksinäisyyteen.
2 Ja hänen muotonsa muuttui heidän edessään, ja hänen kasvonsa loistivat niinkuin aurinko, ja hänen vaatteensa tulivat valkoisiksi niinkuin valo.
3 Ja katso, heille ilmestyivät Mooses ja Elias, jotka puhuivat hänen kanssansa.
4 Niin Pietari rupesi puhumaan ja sanoi Jeesukselle: "Herra, meidän on tässä hyvä olla; jos tahdot, niin minä teen tähän kolme majaa, sinulle yhden ja Moosekselle yhden ja Eliaalle yhden."
5 Hänen vielä puhuessaan, katso, heidät varjosi valoisa pilvi; ja katso, pilvestä kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt; kuulkaa häntä."
6 Kun opetuslapset sen kuulivat, lankesivat he kasvoilleen ja peljästyivät kovin.
7 Niin Jeesus tuli heidän tykönsä, koski heihin ja sanoi: "Nouskaa, älkääkä peljätkö."
8 Ja kun he nostivat silmänsä, eivät he nähneet ketään muuta kuin Jeesuksen yksinään.
9 Ja heidän kulkiessaan alas vuorelta Jeesus varoitti heitä sanoen: "Älkää kenellekään kertoko tätä näkyä, ennenkuin Ihmisen Poika on noussut kuolleista.
( Matt. 17)
s-seutulainen - Anonyymi
Tuo kirjoittaja tarjoaa hyvän esimerkin siitä kuinka hypätään ojasta allikkoon.
Taustalla on ehkä mielenterveydellisiä ongelmia.
Jotain tämänsuuntaista:
https://en.wikipedia.org/wiki/Grandiosity - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo kirjoittaja tarjoaa hyvän esimerkin siitä kuinka hypätään ojasta allikkoon.
Taustalla on ehkä mielenterveydellisiä ongelmia.
Jotain tämänsuuntaista:
https://en.wikipedia.org/wiki/Grandiositytarkoittaa kirjoittajaa joka laittaa loppuun kirjaimet MOT
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tarkoittaa kirjoittajaa joka laittaa loppuun kirjaimet MOT
eiku siis... tarkoittaa että minulla on ollut pitkään ongelmia tuossa nettiosoitteessa ilmeneviä sairauksia ja ongelmia. Olen yrittänyt päästä niistä eroon mutta näin siinä aijn käy, sekoilen pahasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>Joten Johanneksen evankeliumi ei ole kelvollista luettavaa ja täällä esilläpidettävää tekstiaineistoa,
Johanneksen evankeliumi on Rooman valtakunnan kirkon valheoppi. Ja on yksi osa maailmanlaajuisen Kristuksen kirkon perustamisasiakirjoista.<<
16 Sillä me emme seuranneet viekkaasti sommiteltuja taruja tehdessämme teille tiettäväksi Herramme Jeesuksen Kristuksen voimaa ja tulemusta, vaan me olimme omin silmin nähneet hänen valtasuuruutensa.
17 Sillä hän sai Isältä Jumalalta kunnian ja kirkkauden, kun tältä ylhäisimmältä kirkkaudelta tuli hänelle tämä ääni: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt."
18 Ja tämän äänen me kuulimme tulevan taivaasta, kun olimme hänen kanssaan pyhällä vuorella.
19 Ja sitä lujempi on meille nyt profeetallinen sana, ja te teette hyvin, jos otatte siitä vaarin, niinkuin pimeässä paikassa loistavasta lampusta, kunnes päivä valkenee ja kointähti koittaa teidän sydämissänne.
20 Ja tietäkää ennen kaikkea se, ettei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä;
21 sillä ei koskaan ole mitään profetiaa tuotu esiin ihmisen tahdosta, vaan Pyhän Hengen johtamina ihmiset ovat puhuneet sen, minkä saivat Jumalalta.
( 2 Piet. 1)
13 Kun Jeesus tuli Filippuksen Kesarean tienoille, kysyi hän opetuslapsiltaan sanoen: "Kenen ihmiset sanovat Ihmisen Pojan olevan?"
14 Niin he sanoivat: "Muutamat Johannes Kastajan, toiset Eliaan, toiset taas Jeremiaan tahi jonkun muun profeetoista."
15 Hän sanoi heille: "Kenenkä te sanotte minun olevan?"
16 Simon Pietari vastasi ja sanoi: "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika."
17 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonaan poika, sillä ei liha eikä veri ole sitä sinulle ilmoittanut, vaan minun Isäni, joka on taivaissa.
( Matt. 16)
1 Ja kuuden päivän kuluttua Jeesus otti mukaansa Pietarin sekä Jaakobin ja hänen veljensä Johanneksen ja vei heidät korkealle vuorelle, yksinäisyyteen.
2 Ja hänen muotonsa muuttui heidän edessään, ja hänen kasvonsa loistivat niinkuin aurinko, ja hänen vaatteensa tulivat valkoisiksi niinkuin valo.
3 Ja katso, heille ilmestyivät Mooses ja Elias, jotka puhuivat hänen kanssansa.
4 Niin Pietari rupesi puhumaan ja sanoi Jeesukselle: "Herra, meidän on tässä hyvä olla; jos tahdot, niin minä teen tähän kolme majaa, sinulle yhden ja Moosekselle yhden ja Eliaalle yhden."
5 Hänen vielä puhuessaan, katso, heidät varjosi valoisa pilvi; ja katso, pilvestä kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt; kuulkaa häntä."
6 Kun opetuslapset sen kuulivat, lankesivat he kasvoilleen ja peljästyivät kovin.
7 Niin Jeesus tuli heidän tykönsä, koski heihin ja sanoi: "Nouskaa, älkääkä peljätkö."
8 Ja kun he nostivat silmänsä, eivät he nähneet ketään muuta kuin Jeesuksen yksinään.
9 Ja heidän kulkiessaan alas vuorelta Jeesus varoitti heitä sanoen: "Älkää kenellekään kertoko tätä näkyä, ennenkuin Ihmisen Poika on noussut kuolleista.
( Matt. 17)
s-seutulainenHei s-seutulainen,
eikö sulla ole parempaa tekemistä kuin kopioida tänne raamatunkohtia?
Toistan toisen kerran, sulje Kirkkoraamattusi kannet lopullisesti, koska mitään järkevää sinun toimestasi ei synny!
- Anonyymi
1Kor.15:47 Ensimmäinen ihminen oli maasta, maallinen, toinen ihminen on taivaasta. 1Kor.15:47 Biblia (1776) Ensimäinen ihminen on maasta ja maallinen, toinen ihminen on itse Herra taivaasta. Kirjoitetaan: Ensimmäinen.
Uskossa omaan Pyhän Hengen täyteläisyyteensä🙊😹😹😹🕺
- Anonyymi
Gal.3:20 Välimies taas ei ole yhtä varten; mutta Jumala on yksi. Hebr.12:24
- Anonyymi
ainakaan helluntailaisille, ei riitä pelkästään usko, ja pelastus Jumalan armossa, vaan sen LISÄKSI , pitänee saada, sitä ja tätä, kuten maallista omaisuutta, menestystä, rahaa, terveyttä, ym , ym.
Amerikassahan ne hellari saarnaajat on huippu rikkaita, siis ihan miljonäärejä
"älkää korkeita tavoitelko, vaan tyytykää alhaisiin oloihin" , raamatussa, Paavalin kirje)
- Anonyymi
Israelin Jumala vanhan ja uuden liiton Jumala on ilmoittanut totuuden omasta Jumaluudestaan aloituskommentin kautta.
Uuden liiton Jumala on mitätöinyt kolmiyhteisen jumalankuvan...Isän. Pojan ja Pyhön Hengen.
Kiitos Herralle ja aloittajalle.- Anonyymi
1 Mutta oli mies, fariseusten joukosta, nimeltä Nikodeemus, juutalaisten hallitusmiehiä.
2 Hän tuli Jeesuksen tykö yöllä ja sanoi hänelle: "Rabbi, me tiedämme, että sinun opettajaksi tulemisesi on Jumalasta, sillä ei kukaan voi tehdä niitä tunnustekoja, joita sinä teet, ellei Jumala ole hänen kanssansa."
3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa."
4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
9 Nikodeemus vastasi ja sanoi hänelle: "Kuinka tämä voi tapahtua?"
10 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sinä olet Israelin opettaja etkä tätä tiedä!
11 Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: me puhumme, mitä tiedämme, ja todistamme, mitä olemme nähneet, ettekä te ota vastaan meidän todistustamme.
12 Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?
13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.
-
31 Hän, joka ylhäältä tulee, on yli kaikkien. Joka on syntyisin maasta, se on maasta, ja maasta on, mitä hän puhuu; hän, joka taivaasta tulee, on yli kaikkien.
32 Ja mitä hän on nähnyt ja kuullut, sitä hän todistaa; ja hänen todistustansa ei kukaan ota vastaan.
33 Joka ottaa vastaan hänen todistuksensa, se sinetillä vahvistaa, että Jumala on totinen.
34 Sillä hän, jonka Jumala on lähettänyt, puhuu Jumalan sanoja; sillä ei Jumala anna Henkeä mitalla.
35 Isä rakastaa Poikaa ja on antanut kaikki hänen käteensä.
36 Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."
( Joh. 3)
s-seutulainen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1 Mutta oli mies, fariseusten joukosta, nimeltä Nikodeemus, juutalaisten hallitusmiehiä.
2 Hän tuli Jeesuksen tykö yöllä ja sanoi hänelle: "Rabbi, me tiedämme, että sinun opettajaksi tulemisesi on Jumalasta, sillä ei kukaan voi tehdä niitä tunnustekoja, joita sinä teet, ellei Jumala ole hänen kanssansa."
3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa."
4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
10 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sinä olet Israelin opettaja etkä tätä tiedä!
11 Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: me puhumme, mitä tiedämme, ja todistamme, mitä olemme nähneet, ettekä te ota vastaan meidän todistustamme.
12 Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?
13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.
-
31 Hän, joka ylhäältä tulee, on yli kaikkien. Joka on syntyisin maasta, se on maasta, ja maasta on, mitä hän puhuu; hän, joka taivaasta tulee, on yli kaikkien.
32 Ja mitä hän on nähnyt ja kuullut, sitä hän todistaa; ja hänen todistustansa ei kukaan ota vastaan.
33 Joka ottaa vastaan hänen todistuksensa, se sinetillä vahvistaa, että Jumala on totinen.
34 Sillä hän, jonka Jumala on lähettänyt, puhuu Jumalan sanoja; sillä ei Jumala anna Henkeä mitalla.
36 Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."
( Joh. 3)
s-seutulainen33Joka ottaa vastaan hänen todistuksensa, se sinetillä vahvistaa, että Jumala on totinen.
Onko Saviseutulainen ottanut vastaan Jeesuksen todistuksen ainoasta totisesta Jumalasta ja ikuisesta elämästä (Joh 17:1-.3), vai uskooko Saviseutulainen yhä Lutherin ja helluntaiseurakuntien “Pyhään Kolmiyhteiseen Jumalaan”
Kysymyksessä on ikuinen elämä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-
( Joh. 3)
s-seutulainenTaivaasta ei ole lähtenyt Poikaa eikä ole tullut Poikaa alas.
Ainoa mikä taivaassa jonnekin lähtee on Jumalan sana, joka hänen suustaan lähtee.
Jes. 55:11
..niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin.
Tuossa on todiste , joka on Jumalan oppia, joka muuttumaton vakaa sana, joka ainoastaan pätee.
S-seutulainen kopioi Kirkkoraamatusta katolista oppia meille kommenteissaan. Valhetta ja syntiä on s-seutulaisen Kirkkoraamatun tekstit. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taivaasta ei ole lähtenyt Poikaa eikä ole tullut Poikaa alas.
Ainoa mikä taivaassa jonnekin lähtee on Jumalan sana, joka hänen suustaan lähtee.
Jes. 55:11
..niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin.
Tuossa on todiste , joka on Jumalan oppia, joka muuttumaton vakaa sana, joka ainoastaan pätee.
S-seutulainen kopioi Kirkkoraamatusta katolista oppia meille kommenteissaan. Valhetta ja syntiä on s-seutulaisen Kirkkoraamatun tekstit.9 Totinen valkeus, joka valistaa jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan.
10 Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut.
11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
( Joh. 1)
s-seutulainen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
9 Totinen valkeus, joka valistaa jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan.
10 Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut.
11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
( Joh. 1)
s-seutulainenJeesus on ihminen ja välimies. 1 Tim. 2:5.
Jeesus on ihminen myös taivaassa Israelin Jumalan luona. Hänet kohotettiin maasta ihmisenä, Hän on Jumalan luona ihmisenä ja tulee takaisin ihmisenä..
Todisteet:
Apt. 1
9 Kun hän oli tämän sanonut, kohotettiin hänet ylös heidän nähtensä, ja pilvi vei hänet pois heidän näkyvistään.
Ja silloin he näkevät Ihmisen Pojan tulevan pilvessä suurella voimalla ja kirkkaudella.
Joten Johanneksen evankeliumi ei ole kelvollista luettavaa ja täällä esilläpidettävää tekstiaineistoa,
Johanneksen evankeliumi on Rooman valtakunnan kirkon valheoppi. Ja on yksi osa maailmanlaajuisen Kristuksen kirkon perustamisasiakirjoista.
Jumala ja profeetat ja Jeesus ja Apostolit eivät ole olleet tuollaista Kristuksen kirkkoa suunnittelemassa ja rakentamassa.
MOT. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todisteet:
Apt. 1
MOT.Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;
( Hebr. 4:12)
s-seutulainen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todisteet:
Apt. 1
MOT.“…koska Jeesus ei ole Jumalan Poika”
Jumalan evankeliumi on “sanoma hänen Pojastaan” (Room 1:1-4)
Jos ei kelpaa niin olisi rehellisempää lopettaa paasaaminen.
“Niin kuin Jannes ja Jambres vastustivat Moosesta, niin tuollaiset villitsijät vastustavat totuutta. He ovat menettäneet järkensä, ja heidän uskonsa on kelvoton. “ (2 Tim 3:8) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
“…koska Jeesus ei ole Jumalan Poika”
Jumalan evankeliumi on “sanoma hänen Pojastaan” (Room 1:1-4)
Jos ei kelpaa niin olisi rehellisempää lopettaa paasaaminen.
“Niin kuin Jannes ja Jambres vastustivat Moosesta, niin tuollaiset villitsijät vastustavat totuutta. He ovat menettäneet järkensä, ja heidän uskonsa on kelvoton. “ (2 Tim 3:8)Tiedoksi sinulle.
1. Jeesus ei ole Jumalan Poika, vaan Jeesus on Jumalan poika ja Marian poika.
Joten Jumalan evankeliumi on "hyvä sanoma Hänen pojastaan" ...pienellä alkukirjaimella!
Rooman valtakunnankirkon miehet ovat höynäyttäneet Sinua.
2. Sinun tulee selvittää Jumalasi kanssa mikset ole täyttynyt Hänen hengellään ja et ole voitelussa, koska et tee hyvää julistusta ja tunnusta Jumalan totuutta.
Tuo on syy sinun ongelmiisi kun paasaat täällä valheoppia.
3. Tee parannus! Anonyymi kirjoitti:
Tiedoksi sinulle.
Joten Jumalan evankeliumi on "hyvä sanoma Hänen pojastaan" ...pienellä alkukirjaimella!
2. Sinun tulee selvittää Jumalasi kanssa mikset ole täyttynyt Hänen hengellään ja et ole voitelussa, koska et tee hyvää julistusta ja tunnusta Jumalan totuutta.
3. Tee parannus!>>Jeesus ei ole Jumalan Poika, vaan Jeesus on Jumalan poika ja Marian poika.
3. Tee parannus!<<
1 Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luo
2 ja pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin.
3 Ja kun hän oli matkalla, tapahtui hänen lähestyessään Damaskoa, että yhtäkkiä valo taivaasta leimahti hänen ympärillänsä;
4 ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"
5 Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
6 Mutta nouse ja mene kaupunkiin, niin sinulle sanotaan, mitä sinun pitää tekemän."
7 Ja miehet, jotka matkustivat hänen kanssansa, seisoivat mykistyneinä: he kuulivat kyllä äänen, mutta eivät ketään nähneet.
8 Niin Saulus nousi maasta; mutta kun hän avasi silmänsä, ei hän nähnyt mitään, vaan he taluttivat häntä kädestä ja veivät hänet Damaskoon.
9 Ja hän oli kolme päivää näkemätönnä, ei syönyt eikä juonut.
10 Ja Damaskossa oli eräs opetuslapsi, nimeltä Ananias. Hänelle Herra sanoi näyssä: "Ananias!" Hän vastasi: "Katso, tässä olen, Herra."
11 Niin Herra sanoi hänelle: "Nouse ja mene sille kadulle, jota sanotaan Suoraksi kaduksi, ja kysy Juudaan talosta Saulus nimistä tarsolaista miestä. Sillä katso, hän rukoilee;
12 ja hän on nähnyt näyssä miehen, Ananias nimisen, tulevan sisälle ja panevan kätensä hänen päällensä, että hän saisi näkönsä jälleen."
14 ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat."
15 Mutta Herra sanoi hänelle: "Mene; sillä hän on minulle valittu ase, kantamaan minun nimeäni pakanain ja kuningasten ja Israelin lasten eteen.
16 Sillä minä tahdon näyttää hänelle, kuinka paljon hänen pitää kärsimän minun nimeni tähden."
17 Niin Ananias meni ja astui huoneeseen, pani molemmat kätensä hänen päälleen ja sanoi: "Veljeni Saul, Herra lähetti minut - Jeesus, joka ilmestyi sinulle tiellä, jota tulit - että saisit näkösi jälleen ja tulisit täytetyksi Pyhällä Hengellä."
18 Ja heti putosivat hänen silmistään ikäänkuin suomukset, ja hän sai näkönsä ja nousi ja otti kasteen.
19 Ja kun hän nautti ruokaa, niin hän vahvistui. Ja hän oli opetuslasten seurassa Damaskossa jonkun aikaa.
( Apt. 9)- Anonyymi
Saviseutulainen kirjoitti:
>>Jeesus ei ole Jumalan Poika, vaan Jeesus on Jumalan poika ja Marian poika.
3. Tee parannus!<<
1 Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luo
2 ja pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin.
3 Ja kun hän oli matkalla, tapahtui hänen lähestyessään Damaskoa, että yhtäkkiä valo taivaasta leimahti hänen ympärillänsä;
4 ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"
5 Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
6 Mutta nouse ja mene kaupunkiin, niin sinulle sanotaan, mitä sinun pitää tekemän."
7 Ja miehet, jotka matkustivat hänen kanssansa, seisoivat mykistyneinä: he kuulivat kyllä äänen, mutta eivät ketään nähneet.
8 Niin Saulus nousi maasta; mutta kun hän avasi silmänsä, ei hän nähnyt mitään, vaan he taluttivat häntä kädestä ja veivät hänet Damaskoon.
9 Ja hän oli kolme päivää näkemätönnä, ei syönyt eikä juonut.
10 Ja Damaskossa oli eräs opetuslapsi, nimeltä Ananias. Hänelle Herra sanoi näyssä: "Ananias!" Hän vastasi: "Katso, tässä olen, Herra."
11 Niin Herra sanoi hänelle: "Nouse ja mene sille kadulle, jota sanotaan Suoraksi kaduksi, ja kysy Juudaan talosta Saulus nimistä tarsolaista miestä. Sillä katso, hän rukoilee;
12 ja hän on nähnyt näyssä miehen, Ananias nimisen, tulevan sisälle ja panevan kätensä hänen päällensä, että hän saisi näkönsä jälleen."
14 ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat."
15 Mutta Herra sanoi hänelle: "Mene; sillä hän on minulle valittu ase, kantamaan minun nimeäni pakanain ja kuningasten ja Israelin lasten eteen.
16 Sillä minä tahdon näyttää hänelle, kuinka paljon hänen pitää kärsimän minun nimeni tähden."
17 Niin Ananias meni ja astui huoneeseen, pani molemmat kätensä hänen päälleen ja sanoi: "Veljeni Saul, Herra lähetti minut - Jeesus, joka ilmestyi sinulle tiellä, jota tulit - että saisit näkösi jälleen ja tulisit täytetyksi Pyhällä Hengellä."
18 Ja heti putosivat hänen silmistään ikäänkuin suomukset, ja hän sai näkönsä ja nousi ja otti kasteen.
19 Ja kun hän nautti ruokaa, niin hän vahvistui. Ja hän oli opetuslasten seurassa Damaskossa jonkun aikaa.
( Apt. 9)ote kommentistani!
>>Rooman valtakunnankirkon miehet ovat höynäyttäneet Sinua.>>
Tiedätkö miksi ovat höynäyttäneet Sinua? Koska Rooman miehet halusivat että Maria on Pyhä Äiti ja että Hän on Jumalan Äiti!
Ote wikipediasta:
Maria (Jeesuksen äiti)
Maria (< m.kreik. Μαρία, María (pidemmästä muodosta Μαριάμ, Mariám) < arameaksi ܡܪܝܡ, Mariam) on Raamatun mukaan Jeesuksen äiti. Maria on saanut arvonimen Jumalansynnyttäjä kolmannessa ekumeenisessa kirkolliskokouksessa vuonna 431.
Niinkuin huomaatte ihmsiet päättivät v431Jeesuksen Jumaluudesta että Maria on Jumalan äiti --Pyhä Äiti! Jumalan synnyttäjä!
Teitä on höynäytetty! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ote kommentistani!
>>Rooman valtakunnankirkon miehet ovat höynäyttäneet Sinua.>>
Tiedätkö miksi ovat höynäyttäneet Sinua? Koska Rooman miehet halusivat että Maria on Pyhä Äiti ja että Hän on Jumalan Äiti!
Ote wikipediasta:
Maria (Jeesuksen äiti)
Maria (< m.kreik. Μαρία, María (pidemmästä muodosta Μαριάμ, Mariám) < arameaksi ܡܪܝܡ, Mariam) on Raamatun mukaan Jeesuksen äiti. Maria on saanut arvonimen Jumalansynnyttäjä kolmannessa ekumeenisessa kirkolliskokouksessa vuonna 431.
Niinkuin huomaatte ihmsiet päättivät v431Jeesuksen Jumaluudesta että Maria on Jumalan äiti --Pyhä Äiti! Jumalan synnyttäjä!
Teitä on höynäytetty!Sinä Kiellät Jumalan Pojan, Jeesuksen Kristuksen. Sinulla ei voi olla näin ollen Isääkään.
Tietänet mitä se merkitsee.
Näin kirjoitat:
>>Jeesus ei ole Jumalan Poika, vaan Jeesus on Jumalan poika ja Marian poika.
Joten Jumalan evankeliumi on "hyvä sanoma Hänen pojastaan" ...pienellä alkukirjaimella!<<
Pyhä Raamattu kirjoittaa:
20 Teillä on voitelu Pyhältä, ja kaikilla teillä on tieto.
21 En minä ole kirjoittanut teille sentähden, ettette totuutta tiedä, vaan sentähden, että te tiedätte sen ja ettei mikään valhe ole totuudesta.
22 Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan.
23 Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.
24 Minkä te olette alusta asti kuulleet, se hpysyköön teissä. Jos teissä pysyy se, minkä olette alusta asti kuulleet, niin tekin pysytte Pojassa ja Isässä.
25 Ja tämä on se lupaus, minkä hän on meille luvannut: iankaikkinen elämä.
( 1 Joh. 2)
s-seutulainen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedoksi sinulle.
3. Tee parannus!"Rooman valtakunnankirkon miehet ovat höynäyttäneet Sinua."
höpö-höpö - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todisteet:
Apt. 1
MOT."Tehkää parannus tuosta katolisesta opista."
Kaikin mokomin, mutta ei pidä hypätä ojasta allikkoon niinkuin on tehnyt unitaari MOT jonka sepustukset eivät ole vakavasti otettavia. Osa niistä on täysin älyttömiä.
- Anonyymi
Kenen kaltainen oletkaan kun epäilet? Tyypillistä tälle palstalle. Itse olen nähnyt monia Jumalan tekoja: sairaiden parantumisia, PH:llä täyttymisiä. Vaikka epäusko on vallannut aloittajan, Herra elää.
- Anonyymi
Näinkö on?
Jeesukseen uskominen on epäuskoa koska Jeesus ei tunnusta “Pyhää Kolmiyhteistä Jumalaa”.
Jeesuksella on oma Jumala, Isä, jonka hän sanoo olevan ainoa Jumala. (Joh 17:1-3)
Tämä on vastoin helluntaiseurakuntien Seinäjoen talvipäivillä 19.1.2001 hyväksymää uskontunnustusta: “On yksi, iankaikkinen Jumala kolmessa persoonassa: Isä ja Poika ja Pyhä Henki” - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näinkö on?
Jeesukseen uskominen on epäuskoa koska Jeesus ei tunnusta “Pyhää Kolmiyhteistä Jumalaa”.
Jeesuksella on oma Jumala, Isä, jonka hän sanoo olevan ainoa Jumala. (Joh 17:1-3)
Tämä on vastoin helluntaiseurakuntien Seinäjoen talvipäivillä 19.1.2001 hyväksymää uskontunnustusta: “On yksi, iankaikkinen Jumala kolmessa persoonassa: Isä ja Poika ja Pyhä Henki”Israelin Jumala vanhan ja uuden liiton Jumala on ilmoittanut totuuden omasta Jumaluudestaan aloituskommentin kautta.
Uuden liiton Jumala on mitätöinyt kolmiyhteisen jumalankuvan...Isän. Pojan ja Pyhön Hengen JA HELLUNTAILAISET.
Kiitos Herralle ja aloittajalle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näinkö on?
Tämä on vastoin helluntaiseurakuntien Seinäjoen talvipäivillä 19.1.2001 hyväksymää uskontunnustusta: “On yksi, iankaikkinen Jumala kolmessa persoonassa: Isä ja Poika ja Pyhä Henki”"Tämä on vastoin helluntaiseurakuntien Seinäjoen talvipäivillä 19.1.2001 hyväksymää uskontunnustusta: “On yksi, iankaikkinen Jumala kolmessa persoonassa: Isä ja Poika ja Pyhä Henki”
Joutuu siis tekemään valinnan.
Uskoako Jeesuksen Kristuksen ilmoittamaan Jumalaan joka on yksi ja ainoa (Markus 12:29 Joh 5:44 Joh 17:1-3), vai helluntaiseurakuntien ilmoittamaan Jumalaan joka on "yksi Jumala kolmessa persoonassa".
- Anonyymi
Helluntailainen uskoo Trumpiin ja Putiniin.
- Anonyymi
Raamatun kolminaisuusoppi. 1Joh.5:8 Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä.
- Anonyymi
1Joh.5:6 Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedestä, vaan vedestä ja verestä ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus.
- Anonyymi
Jeesus tuli äitinsä Marian kautta...lapsivesi ja kaikki tuo muukin mukana synnytyksessä!
- Anonyymi
Aloittaja on adventisti, messiaaninen suomalainen, jehova tai jokin muu omituisen opin edustaja. Hän on jankuttanut tuota samaa asiaa jo monta vuotta täällä. Hän ei ole uudestisyntynyt uskovainen. Eikä hän tunne Jeesusta.
- Anonyymi
sinä et ole uudestisyntynyt..koska mollaat aloittajaa.
- Anonyymi
Aloittaja ei ole mitään noista, ei adventisti, ei ns. "messiaaninen", eikä kuulu liikkeeseen nimeltä "Jehovan todistajat".
Oppi on Kristuksen oppi:
Jeesus sanoo: "Minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)
Oppi on omituinen niille jotka eivät usko Jeesuksen ilmoittamaan Jumalaan joka on yksi ja ainoa (Markus 12:29 Joh 5:44 Joh 17:1-3)
Samoin on oppi omituinen niille jotka eivät usko Jeesusta Kristusta Jumalan Pojaksi, vaan uskovat että "Jeesus on Jumala".
Joko tuli selväksi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloittaja ei ole mitään noista, ei adventisti, ei ns. "messiaaninen", eikä kuulu liikkeeseen nimeltä "Jehovan todistajat".
Oppi on Kristuksen oppi:
Jeesus sanoo: "Minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)
Oppi on omituinen niille jotka eivät usko Jeesuksen ilmoittamaan Jumalaan joka on yksi ja ainoa (Markus 12:29 Joh 5:44 Joh 17:1-3)
Samoin on oppi omituinen niille jotka eivät usko Jeesusta Kristusta Jumalan Pojaksi, vaan uskovat että "Jeesus on Jumala".
Joko tuli selväksi?Sinä olet harhaoppinen ja sinulle on jo monesti selitetty nämä asiat perusteellisesti. Etkä sinä ole mikään uskovainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä olet harhaoppinen ja sinulle on jo monesti selitetty nämä asiat perusteellisesti. Etkä sinä ole mikään uskovainen.
Kysymys on ollut siitä kuka Jeesus on.
Jeesuksesta ihmiset sanoivat yhtä ja toista kuten tänä päivänäkin.
Jeesus kysyi opetuslapsilta: "Kenenkä te sanotte minun olevan?" (Matt 16:15)
“Simon Pietari vastasi ja sanoi: "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika". (Matt 16:16)
Tästä vastauksesta Jeesus sanoi:
"Autuas olet sinä, Simon, Joonaan poika, sillä ei liha eikä veri ole sitä sinulle ilmoittanut, vaan minun Isäni, joka on taivaissa.” (Matt 16:17)
Vastaus ei kelpaa helluntailaiselle vaikka se oli Jumalan itsensä Pietarille ilmoittama!
Helluntailainen sanoo "Jeesus on Jumala".
“sinulle on jo monesti selitetty nämä asiat perusteellisesti.”
Sitä on selitetty että “Jeesus on Jumala”, mutta olisi hullua mennä uskomaan selityksiä jotka ovat Jumalan ilmoitusta vastaan.
Jumala ei ole todistanut Jeesuksesta että tämä on minun toinen persoonani, tai että tämä olen minä itse.
Jumala on todistanut Jeesuksesta: “Tämä on minun Poikani” (Luukas 9:35)
Harhaoppia helluntailaiselle joka ei usko Jumalaa, Jeesusta Kristusta, eikä Jumalan apostoleja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysymys on ollut siitä kuka Jeesus on.
Jeesuksesta ihmiset sanoivat yhtä ja toista kuten tänä päivänäkin.
Jeesus kysyi opetuslapsilta: "Kenenkä te sanotte minun olevan?" (Matt 16:15)
“Simon Pietari vastasi ja sanoi: "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika". (Matt 16:16)
Tästä vastauksesta Jeesus sanoi:
"Autuas olet sinä, Simon, Joonaan poika, sillä ei liha eikä veri ole sitä sinulle ilmoittanut, vaan minun Isäni, joka on taivaissa.” (Matt 16:17)
Vastaus ei kelpaa helluntailaiselle vaikka se oli Jumalan itsensä Pietarille ilmoittama!
Helluntailainen sanoo "Jeesus on Jumala".
“sinulle on jo monesti selitetty nämä asiat perusteellisesti.”
Sitä on selitetty että “Jeesus on Jumala”, mutta olisi hullua mennä uskomaan selityksiä jotka ovat Jumalan ilmoitusta vastaan.
Jumala ei ole todistanut Jeesuksesta että tämä on minun toinen persoonani, tai että tämä olen minä itse.
Jumala on todistanut Jeesuksesta: “Tämä on minun Poikani” (Luukas 9:35)
Harhaoppia helluntailaiselle joka ei usko Jumalaa, Jeesusta Kristusta, eikä Jumalan apostoleja.>> Kysymys on ollut siitä kuka Jeesus on. >>
Niin, miksi siis kirjoitat aiheesta vain omasta uskon käsityksestäsi nähden, etkä Raamatun ilmoituksesta käsin.
Toki kaikki yksittäiset jakeet, joita viljelet ovat Raamatusta lainattuja, mutta vain omaa uskon käsitystäsi, jonka olet "kalloosi takonut", kuten olet asian uskosta ilmaissut, "se pitää takoa kalloon", vaikka Raamatun ilmoitus puhuu sydämen uskosta.
Mutta asiaan ..
Otit yksipuolisesti siis kysymyksen oman oppisi kannalta ja jätit tietoisesti Jeesukselle esitetyn kysymyksen vastaavasti pois:
34 Kansa vastasi hänelle: "Me olemme laista kuulleet, että Kristus pysyy iankaikkisesti; kuinka sinä sitten sanot, että Ihmisen Poika pitää ylennettämän? Kuka on se Ihmisen Poika?"
" Kuka on se Ihmisen Poika?"
35 Niin Jeesus sanoi heille: "Vielä vähän aikaa valkeus on teidän keskuudessanne. Vaeltakaa, niin kauan kuin teillä valkeus on, ettei pimeys saisi teitä valtaansa. Joka pimeässä vaeltaa, se ei tiedä, mihin hän menee.
36 Niin kauan kuin teillä valkeus on, uskokaa valkeuteen, että te valkeuden lapsiksi tulisitte." Tämän Jeesus puhui ja meni pois ja kätkeytyi heiltä.
( Joh 12)
Kuka on valkeus?
5 Ja tämä on se sanoma, jonka olemme häneltä kuulleet ja jonka me teille julistamme: että Jumala on valkeus ja ettei hänessä ole mitään pimeyttä.
( 1Joh 1)
Kuka on Totinen Vakeus?
1. Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
2. Hän oli alussa Jumalan tykönä.
..
4. Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
5. Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.
..
9. Totinen valkeus, joka valistaa jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan.
10. Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut.
11. Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
..
14. Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
( Joh 1)
Sana, joka oli Jumala, Totinen valkeus, ihmisten valkeus, tuli lihaksi.
Joudutko siis omaksumasi uskomuksen osalta unohtamaan Raamatun ilmoitusta, jotta "taottu" oppi ei murenisi?
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>> Kysymys on ollut siitä kuka Jeesus on. >>
Niin, miksi siis kirjoitat aiheesta vain omasta uskon käsityksestäsi nähden, etkä Raamatun ilmoituksesta käsin.
Toki kaikki yksittäiset jakeet, joita viljelet ovat Raamatusta lainattuja, mutta vain omaa uskon käsitystäsi, jonka olet "kalloosi takonut", kuten olet asian uskosta ilmaissut, "se pitää takoa kalloon", vaikka Raamatun ilmoitus puhuu sydämen uskosta.
Mutta asiaan ..
Otit yksipuolisesti siis kysymyksen oman oppisi kannalta ja jätit tietoisesti Jeesukselle esitetyn kysymyksen vastaavasti pois:
34 Kansa vastasi hänelle: "Me olemme laista kuulleet, että Kristus pysyy iankaikkisesti; kuinka sinä sitten sanot, että Ihmisen Poika pitää ylennettämän? Kuka on se Ihmisen Poika?"
" Kuka on se Ihmisen Poika?"
35 Niin Jeesus sanoi heille: "Vielä vähän aikaa valkeus on teidän keskuudessanne. Vaeltakaa, niin kauan kuin teillä valkeus on, ettei pimeys saisi teitä valtaansa. Joka pimeässä vaeltaa, se ei tiedä, mihin hän menee.
36 Niin kauan kuin teillä valkeus on, uskokaa valkeuteen, että te valkeuden lapsiksi tulisitte." Tämän Jeesus puhui ja meni pois ja kätkeytyi heiltä.
( Joh 12)
Kuka on valkeus?
5 Ja tämä on se sanoma, jonka olemme häneltä kuulleet ja jonka me teille julistamme: että Jumala on valkeus ja ettei hänessä ole mitään pimeyttä.
( 1Joh 1)
Kuka on Totinen Vakeus?
1. Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
2. Hän oli alussa Jumalan tykönä.
..
4. Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
5. Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.
..
9. Totinen valkeus, joka valistaa jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan.
10. Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut.
11. Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
..
14. Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
( Joh 1)
Sana, joka oli Jumala, Totinen valkeus, ihmisten valkeus, tuli lihaksi.
Joudutko siis omaksumasi uskomuksen osalta unohtamaan Raamatun ilmoitusta, jotta "taottu" oppi ei murenisi?
Usko Toivonen"Toki kaikki yksittäiset jakeet, joita viljelet ovat Raamatusta lainattuja, mutta vain omaa uskon käsitystäsi, jonka olet "kalloosi takonut", kuten olet asian uskosta ilmaissut, "se pitää takoa kalloon", vaikka Raamatun ilmoitus puhuu sydämen uskosta."
Usko Toivosen kalloon ei mene takomallakaan mitään.
Taas yksi esimerkki siitä kuinka Raamattua kieroon vääntämällä saa sen lopputuloksen jonka haluaa.
Jeesus ei siis ole Jumalan Poika, vaikka hän itse sanoo olevansa Jumalan Poika (Joh 10:36)
"Jeesus on Jumala" koska Usko Toivosen kieroon vääntämä Raamattu niin sanoo. (2 Piet 3:16) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Toki kaikki yksittäiset jakeet, joita viljelet ovat Raamatusta lainattuja, mutta vain omaa uskon käsitystäsi, jonka olet "kalloosi takonut", kuten olet asian uskosta ilmaissut, "se pitää takoa kalloon", vaikka Raamatun ilmoitus puhuu sydämen uskosta."
Usko Toivosen kalloon ei mene takomallakaan mitään.
Taas yksi esimerkki siitä kuinka Raamattua kieroon vääntämällä saa sen lopputuloksen jonka haluaa.
Jeesus ei siis ole Jumalan Poika, vaikka hän itse sanoo olevansa Jumalan Poika (Joh 10:36)
"Jeesus on Jumala" koska Usko Toivosen kieroon vääntämä Raamattu niin sanoo. (2 Piet 3:16)Niin, oppisi on juuri sellainen, ettei sitä ota kukaan vastaan.
Todistathan itsekin, että koko Suomessa on vain muutama, jonka usko on "kalloon taottava" näkemyksesi uskosta.
Ja Raamattukin puhuu sydämen uskosta, eikä mistään "kalloon taotusta" usko.
Ja Raamattu myös ilmoittaa, että uskon vaikuttaa Jeesus, uskon vaikuttaa Jumala.
16 Ja uskon kautta hänen nimeensä on hänen nimensä vahvistanut tämän miehen, jonka te näette ja tunnette, ja usko, jonka Jeesus vaikuttaa, on hänelle antanut hänen jäsentensä terveyden kaikkien teidän nähtenne. ( Apt 3)
12 ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista. ( Kol 2)
Uskoa ei siis voi "takoa kalloon".
Jeesus nimenomaan on Jumalan Poika, mutta ei "päähän taotun" opin kautta ymmärrystä siitä voi syntyä. Asian ymmärtäminen vaatii uskon, jota ei ole päähän taottu.
Usko Toivonen
- Anonyymi
Helluntailaiset ja muut "kristityt" istuvat "klassisen kristinuskon" valheissa kuin tervassa. Irti eivät pääse millään, vaikka se olisi helppoa.
Lähtekää liikkeelle tästä:
"Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus" (1 Tim 2:5)
Siinä on kaksi asiaa joita kristityt eivät ole uskoneet yli tuhanteen vuoteen.
1) se että Jumala on yksi.
2) se että välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä on ihminen Kristus Jeesus.- Anonyymi
Uskovan tuntomerkki, jokainen voi tutkia omia kirjoituksia onko ne uskovan käsialaa.
Fariseukset olivat tarkkoja seuraamaan toisten parannuksen tekoa,joka ei kuulu kristitylle.
Täällä on tosi huonoa historian tuntemusta asioista,kannattais vaikka aloittaa Lutherista ja lukea kirjallisuutta häneltä 1519 vuoden jälkeen
Mitä tarkoittaa vanhurskauttaminen,joka esiintyy raamatussa usein,mitä uudestisyntyminen joka mainitaan pari kertaa?
Mitä tarkoitan kun tulee uskoon?
Kristuksen sovintoveressä osallisuus mitä siinä tapahtuu?
Mikä on kristuksen ristin salaisuus?
Olemmeko mekin kuolleet ristillä?
Kuolemaan kastetut? Kuuliaisuuden teko -mistä raamatunkohdasta se tulee?
Ehtoollisessa muistellaan hänen kuolemaa vai onko se sovintoveressä osallisuutta,julistetaan hänen kuolemaa ja mistä me on opittu Jeesus tuntemaan ,jota muistellaan?
Eikö siitä että hän on kuollut minun syntieni puolesta.
Raamattu Jumalan sana kirkastakoon kaikille Jumalan töitä ja on varmasti niin että roomalais kirje on tärkein kirje oppia ymmärtämään ihmisen osaa ja Jumalan rakkautta Kristuksessa meitä kohtaan.On totta että luterilainen kirkko,joka on valtion siivessä on luopunut isolta osalta Jumalan sanasta,mutta luterilaisuudessa on 5 herätysliikettä ja erilaisia luterilaisia yhteisöjä.
Eipä helluntailaisetkaan voi henkseleitä paukutella.
Azura kadulta jo lähetettiin lähetystyöhön,luulen ihmisten puhuvan maan kieltä ja sama meno jatkuu kun pitää puhua ja sitten puhutaan vaan ei Pyhän Hengen vaikutuksesta.
Profetiat useimmiten sielullisuuden tuotetta- menevät pieleen,tiedän mistä puhun yli 40vuotta aikuisiällä seurannut.
Jkylän helluntaiseurakunnan ihmeparantumiset tutkittu -kaikki bluffia
Pedofilian suojelua tänä päivänäkin.
Katulähetystyötä helluntaipiireissä seurakuntalaisten vetämänä tehdään ja sillä on varmasti ollut siunausta ja voisi muutkin ottaa mallia,vaikka varmaan täytyy olla sisäinen kutsu ja kokemus.Me kaikki olemme armoa tarvitsevia ja koulu oppia rukoilemaan toisen puolesta ja jos toinen on väärässä niin rukoilkoon että Jumala kirkastuisi asian - Anonyymi
Mihin sitten itse uskot? Mormoni,JT?
- Anonyymi
Ihminen voi oppia tuntemaan Jeesuksen, vaikka hän ei tietäisi mistään teologiasta yhtään mitään. Jeesus onkin kohdattava, jos hänet aikoo oppia tuntemaan.
Aloittaja ei ole koskaan kohdannut Jeesusta. Hän on vain turhan puhuja, yrittää esiintyä mukamas viisaana täällä ja valehtelee. Uskovaiset kyllä uskovat ja tietävät, että Jeesus on Jumalan Poika mutta uskovaiset tietävät myös, että Jeesus on Jumala. Näin yksinkertaista totuutta, jonka Raamattu selvästi ilmoittaa tuo aloittaja ei suostu ymmärtämäåän.- Anonyymi
“Uskovaiset kyllä uskovat ja tietävät, että Jeesus on Jumalan Poika mutta uskovaiset tietävät myös, että Jeesus on Jumala.”
Tuo “mutta myös”- patentti ei toimi koska Raamatussa lukee:
“Jokainen, joka ei pysy Kristuksen opetuksessa vaan tuo siihen jotakin lisää, on vailla Jumalaa. Jokaisella, joka tässä opetuksessa pysyy, on sekä Isä että Poika.” (2 Joh 1:9)
Kristuksen opetus: “Minä olen Jumalan Poika” (Joh 10:36)
“tuo siihen jotakin lisää” = “uskovaiset tietävät myös, että Jeesus on Jumala.” - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
“Uskovaiset kyllä uskovat ja tietävät, että Jeesus on Jumalan Poika mutta uskovaiset tietävät myös, että Jeesus on Jumala.”
Tuo “mutta myös”- patentti ei toimi koska Raamatussa lukee:
“Jokainen, joka ei pysy Kristuksen opetuksessa vaan tuo siihen jotakin lisää, on vailla Jumalaa. Jokaisella, joka tässä opetuksessa pysyy, on sekä Isä että Poika.” (2 Joh 1:9)
Kristuksen opetus: “Minä olen Jumalan Poika” (Joh 10:36)
“tuo siihen jotakin lisää” = “uskovaiset tietävät myös, että Jeesus on Jumala.”Sauluksen usko muistuttaa sinun uskon käsitystäsi, siis Sauluksen ollessa Jumalan seurakunnan vihollinen.
Saulus piti kaikkia uskovia, Jeesuksen pyhiä, sinun laillasi vääräuskoisina ja sen vuoksi vainosi heitä.
Meillä onkin Raamatussa ilmoitettu uskovan tunniste. Kirjoitettu on:
..
( Apt 9)
Eli uskova, Jeesuksen pyhä, Jeesuksessa Kristuksessa pyhitetty, huutaa avukseen Herranaan Jeesusta Kristusta.
Sinun uskonkäsityksesi kieltää tämän tunnisteen ja siten myös uskovien vainot, koska uskon käsityksesi on erilainen, kuin Jeesuksen pyhillä, uskovilla, kuten todistat omasta käsityksestäsi ketjun alkupuolella.
Joten, oppikäsityksesi uskovasta, ei ole Raamatun ilmoittama uskovan tunniste.
2. Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin.
( 1Kor 1)
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sauluksen usko muistuttaa sinun uskon käsitystäsi, siis Sauluksen ollessa Jumalan seurakunnan vihollinen.
Saulus piti kaikkia uskovia, Jeesuksen pyhiä, sinun laillasi vääräuskoisina ja sen vuoksi vainosi heitä.
Meillä onkin Raamatussa ilmoitettu uskovan tunniste. Kirjoitettu on:
..
( Apt 9)
Eli uskova, Jeesuksen pyhä, Jeesuksessa Kristuksessa pyhitetty, huutaa avukseen Herranaan Jeesusta Kristusta.
Sinun uskonkäsityksesi kieltää tämän tunnisteen ja siten myös uskovien vainot, koska uskon käsityksesi on erilainen, kuin Jeesuksen pyhillä, uskovilla, kuten todistat omasta käsityksestäsi ketjun alkupuolella.
Joten, oppikäsityksesi uskovasta, ei ole Raamatun ilmoittama uskovan tunniste.
2. Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin.
( 1Kor 1)
Usko ToivonenJumalan seurakunnan Jumalaa Usko Toivonen ei tunnusta. Ei hänellä ole mitään oikeutta puhua Jumalan seurakunnan nimissä.
Usko Toivonen ei usko Jeesustakaan.
Jumalan seurakunta Korintossa: "meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6)
Jeesus Kristus: "Minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)
Usko Toivonen on valhettelija. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalan seurakunnan Jumalaa Usko Toivonen ei tunnusta. Ei hänellä ole mitään oikeutta puhua Jumalan seurakunnan nimissä.
Usko Toivonen ei usko Jeesustakaan.
Jumalan seurakunta Korintossa: "meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6)
Jeesus Kristus: "Minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)
Usko Toivonen on valhettelija.Juuri siitä onkin kysymys, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika.
Saulus vainosi uskovia, Jeesuksen pyhiä, juuri siitä syystä, kun hän ei uskonut Jumalan Poikaan, että Herra Jeesus Kristus on Jumalan Poika.
Juuri se oli vainojen syy, koska Saulus uskoi Jeesuksen olevan pelkkä ihminen.
Mutta käännyttyään entisestä uskostaan, Saulus uskoi Jeesuksen olevan Jumalan Poika, mikä juutalaiselle tarkoittaa Jeesuksen tunnustamisen Jumalaksi.
Ja heti Saulus suuressa synnintunnossa huusi Jeesusta Kristusta Herranaan avuksensa.
Entinen Saulus:
..
( Apt 9)
Huomaatko "t_v", Saulus ei tuntenut Herraa, vaan kysyi: ""Kuka olet, herra?"
Huomaatko "t_v", Saulus vainosi Jeesuksen pyhiä, ilman Herran tuntemista.
Tunnetko sinä "t_v" Jeesuksen Herranasi?
Saulus uutena luomuksen Kristuksessa:
17 Niin Ananias meni ja astui huoneeseen, pani molemmat kätensä hänen päälleen ja sanoi: "Veljeni Saul, Herra lähetti minut-Jeesus, joka ilmestyi sinulle tiellä, jota tulit-että saisit näkösi jälleen ja tulisit täytetyksi Pyhällä Hengellä".
( Apt 9)
16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.' ( Apt 22)
Hengellinen sokeus oli nyt poissa, Saulus oli kokenut täydellisen kääntymyksen Jumalan vihollisuudesta uskovaksi.
Nyt hän julisti sitä, mitä hän oli aiemmin vastustanut.
"20 Ja kohta hän saarnasi synagoogissa Jeesusta, julistaen, että hän on Jumalan Poika."
Ja tämä tarkoittaa juutalaiselle, että:
30. Minä ja Isä olemme yhtä."
31. Niin juutalaiset ottivat taas kiviä maasta kivittääksensä hänet.
32. Jeesus vastasi heille: "Minä olen näyttänyt teille monta hyvää tekoa, jotka ovat Isästä; mikä niistä on se, jonka tähden te tahdotte minut kivittää?"
33. Juutalaiset vastasivat hänelle: "Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä, vaan jumalanpilkan tähden, ja koska sinä, joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi".
( Joh 10)
Oletko jo tutustunut Herralle Jeesukselle esitetyn kysymyksen vastaukseen?
" Kuka on se Ihmisen Poika?" ( Joh 12:34 - )
Jeesuksen pyhät uskovat Jumalan Poikaan, eivät he muuten Häntä avuksensa huutaisi Herranaan. Uskossa.
( 1Kor 1)
Saulus entisessä vaelluksessaan ei huutanut avuksensa Herranaan Jeesusta Kristusta.
Hän ei ollut ollenkaan samaa mieltä Jeesuksen pyhien kanssa.
Kuten et sinäkään vielä, "t_v" >> En ole ollenkaan samaa mieltä. >>
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri siitä onkin kysymys, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika.
Saulus vainosi uskovia, Jeesuksen pyhiä, juuri siitä syystä, kun hän ei uskonut Jumalan Poikaan, että Herra Jeesus Kristus on Jumalan Poika.
Mutta käännyttyään entisestä uskostaan, Saulus uskoi Jeesuksen olevan Jumalan Poika, mikä juutalaiselle tarkoittaa Jeesuksen tunnustamisen Jumalaksi.
Ja heti Saulus suuressa synnintunnossa huusi Jeesusta Kristusta Herranaan avuksensa.
Entinen Saulus:
..
( Apt 9)
17 Niin Ananias meni ja astui huoneeseen, pani molemmat kätensä hänen päälleen ja sanoi: "Veljeni Saul, Herra lähetti minut-Jeesus, joka ilmestyi sinulle tiellä, jota tulit-että saisit näkösi jälleen ja tulisit täytetyksi Pyhällä Hengellä".
( Apt 9)
16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.' ( Apt 22)
Hengellinen sokeus oli nyt poissa, Saulus oli kokenut täydellisen kääntymyksen Jumalan vihollisuudesta uskovaksi.
"20 Ja kohta hän saarnasi synagoogissa Jeesusta, julistaen, että hän on Jumalan Poika."
32. Jeesus vastasi heille: "Minä olen näyttänyt teille monta hyvää tekoa, jotka ovat Isästä; mikä niistä on se, jonka tähden te tahdotte minut kivittää?"
33. Juutalaiset vastasivat hänelle: "Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä, vaan jumalanpilkan tähden, ja koska sinä, joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi".
( Joh 10)
Jeesuksen pyhät uskovat Jumalan Poikaan, eivät he muuten Häntä avuksensa huutaisi Herranaan. Uskossa.
( 1Kor 1)
Saulus entisessä vaelluksessaan ei huutanut avuksensa Herranaan Jeesusta Kristusta.
Usko ToivonenJotain hyvääkin.
Usko Toivonen mainostaa totuus_voittaa (“t_v”) nimmaria.
Kirjoita totuus_voittaa kohtaan Etsi, löytyy aikaisempia ketjuja.
Usko Toivonen on Raamatun kieroon vääntäjä. (2 Piet 3:16, Raamattu 1933/38)
Jeesus itse sanoo: “Minä olen Jumalan Poika” (Joh 10:36)
Kun Raamattua on vähän väännetty kieroon niin Raamattu ei enää sanokaan että Jeesus on Jumalan Poika, vaan “Raamattu sanoo” että “Jeesus on Jumala”.
Usko Toivonen esittää asian näin:
Paavali saarnasi synagoogissa julistaen että Jeesus on Jumalan Poika.
Tähän tehdään lisäys: “Ja tämä tarkoittaa juutalaiselle, että….”
Jumalan Poika ei siis tarkoita Jumalan Poikaa vaan tarkoittaa että "Jeesus on Jumala".
Lopputulos on siis se että Jeesus ei olekaan “vain” Jumalan Poika vaan on Jumala itse.
Lopputuloksen saamiseen käytetään juutaisten valheellista syytöstä Jeesusta vastaan: ”sinä, joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi".
Jeesuksen vastaus tahallaan unohdetaan, väärä syytös kyllä kelpaa.
Jeesus sanoi tuossa yhteydessä että: “Minä olen Jumalan Poika” (Joh 10:36) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri siitä onkin kysymys, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika.
Entinen Saulus:
..
( Apt 9)
( Apt 9)
( Joh 10)
( 1Kor 1)
Usko ToivonenToivoselle.
Ote kommentistasi.:
>>Jeesuksen pyhät uskovat Jumalan Poikaan, eivät he muuten Häntä avuksensa huutaisi Herranaan. Uskossa.>>
Tuossa olet taas kaikkitietävä. Minä en ainakaan huuda ja usko Jumalan Poikaan, koska se on Rooman valtionkirkon kirkkomiesten luoma valhe. Ja on osa kolminaisuusoppia.
Valhe on 2-osainen.
Valheen I-osa on ennen Jeesuksen syntymää ja on "Sana on Jumalan Poika".
Valheen II-osa on kun Jeesus on syntynyt niin I-osan valhe muuttuu "Jeesus on Jumalan Poika"-valheeksi...Joh. 10:36. Jeesus on tehty valehtelijaksi!
Tuolla valheella ja synnillä, mielikuvituksellisella Sana-Jumalalla on syntynyt valheellinen iankaikkinen Jeesus-mielikuva. Ja tietysti on myös syntynyt valheellinen ns. Johanneksen evankeliumi. Jota Toivonen ahkerasti käyttää hyväkseen valheittensa todistamiseksi kuten tuossa kommentissaan.
Johanneksen evankeliumi on Rooman valtakunnan kirkon valheoppi. Ja Johanneksen evankeliumi on yksi osa maailmanlaajuisen Kristuksen kirkon perustamisasiakirjoista.
Jumala ja profeetat ja Jeesus ja Apostolit eivät ole olleet mukana tuollaista Kolminaisuusoppia, Johanneksen evankeliumia ja Kristuksen kirkkoa suunnittelemassa ja rakentamassa. Johanneksen evankeliumi on Jumalan opin vastainen kirjoitus! Kösitättekö mitä tuo Jumalan vastainen oppi merkitsee Teille itsellenne ja tulevaisuudellenne? Onko Teillä pelastus tulossa?
Todiste teille eksyneille kun ette tunne Jumalaa mitä tulossa on Teille.
2 Tess. 1
Herra Jeesus ilmestyy taivaasta voimansa enkelien kanssa
8 tulen liekissä ja kostaa niille, jotka eivät tunne Jumalaa eivätkä ole kuuliaisia meidän Herramme Jeesuksen evankeliumille.
9 Heitä kohtaa silloin rangaistukseksi iankaikkinen kadotus
Jeesus on ihminen ja välimies. Sovintouhri. Herra ja voideltu. Jumalan ja Marian poika!
Eikä ole ollut Sana-jumala eikä Jumalan Poika ennen syntymääsä eikä syntymänsä jälkeenkään Jumalan Poika..
Kiitos Herralle, joka on aloituskommentin kautta on ilmoittanut meille totuuden, jota totuutta tässä kommentissa Herra kauttani selventää eksyneille.
Tuo Herra on Israelin Jumalan nimi, tiedoksi ja selvennykseksi Teille eksyneille Toivosille ja s.seutulaisille.
MOT. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toivoselle.
Ote kommentistasi.:
>>Jeesuksen pyhät uskovat Jumalan Poikaan, eivät he muuten Häntä avuksensa huutaisi Herranaan. Uskossa.>>
Tuossa olet taas kaikkitietävä. Minä en ainakaan huuda ja usko Jumalan Poikaan, koska se on Rooman valtionkirkon kirkkomiesten luoma valhe. Ja on osa kolminaisuusoppia.
Valhe on 2-osainen.
Valheen II-osa on kun Jeesus on syntynyt niin I-osan valhe muuttuu "Jeesus on Jumalan Poika"-valheeksi...Joh. 10:36. Jeesus on tehty valehtelijaksi!
Tuolla valheella ja synnillä, mielikuvituksellisella Sana-Jumalalla on syntynyt valheellinen iankaikkinen Jeesus-mielikuva. Ja tietysti on myös syntynyt valheellinen ns. Johanneksen evankeliumi. Jota Toivonen ahkerasti käyttää hyväkseen valheittensa todistamiseksi kuten tuossa kommentissaan.
Johanneksen evankeliumi on Rooman valtakunnan kirkon valheoppi. Ja Johanneksen evankeliumi on yksi osa maailmanlaajuisen Kristuksen kirkon perustamisasiakirjoista.
Jumala ja profeetat ja Jeesus ja Apostolit eivät ole olleet mukana tuollaista Kolminaisuusoppia, Johanneksen evankeliumia ja Kristuksen kirkkoa suunnittelemassa ja rakentamassa. Johanneksen evankeliumi on Jumalan opin vastainen kirjoitus! Kösitättekö mitä tuo Jumalan vastainen oppi merkitsee Teille itsellenne ja tulevaisuudellenne? Onko Teillä pelastus tulossa?
2 Tess. 1
8 tulen liekissä ja kostaa niille, jotka eivät tunne Jumalaa eivätkä ole kuuliaisia meidän Herramme Jeesuksen evankeliumille.
Jeesus on ihminen ja välimies. Sovintouhri. Herra ja voideltu. Jumalan ja Marian poika!
Eikä ole ollut Sana-jumala eikä Jumalan Poika ennen syntymääsä eikä syntymänsä jälkeenkään Jumalan Poika..
Kiitos Herralle, joka on aloituskommentin kautta on ilmoittanut meille totuuden, jota totuutta tässä kommentissa Herra kauttani selventää eksyneille.
Tuo Herra on Israelin Jumalan nimi, tiedoksi ja selvennykseksi Teille eksyneille Toivosille ja s.seutulaisille.
MOT.“Kiitos Herralle, joka on aloituskommentin kautta on ilmoittanut meille totuuden, jota totuutta tässä kommentissa Herra kauttani selventää eksyneille.
Tuo Herra on Israelin Jumalan nimi, tiedoksi ja selvennykseksi Teille eksyneille Toivosille ja s.seutulaisille.”
Aloittaja pitää kirjoittajaa “MOT.” eksyneenä turhanpuhujana jolla on täysin älyttömiä teorioita, kuten se että katoliset olisivat muka kirjoittaneet Melkisedekin heprealaiseen Raamattuun! Äly hoi älä jätä!
Unitarianismi on ihmisoppi siinä missä kolminaisuusoppikin.
Usko ainoaan Jumalaan ja hänen maailmaan lähettämäänsä Jeesukseen Kristukseen ei ole ihmisoppi vaan ikuinen elämä. (Joh 17:3)
Unitarianistit kieltävä Jeesuksen tulleen taivaasta, ja monet tuntuvat kieltävän Jeesuksen syntymän tapahtuneen niin kuin se on evankeliumissa kerrottu (Luukas 1: 34-35)
Näillä opeilla he pilaavat sen mikä oli totta heidän sanomassaan (se että Jumala Raamatussa on yksi ja ainoa eikä “kolmiyhteinen”)
Jumalan Pojan kieltäjä kieltää Jumalan joka todistaa Jeesuksesta: “Tämä on minun Poikani” (Luukas 9:35)
Ei auta se että uskoo Jumalan olevan yksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
“Kiitos Herralle, joka on aloituskommentin kautta on ilmoittanut meille totuuden, jota totuutta tässä kommentissa Herra kauttani selventää eksyneille.
Tuo Herra on Israelin Jumalan nimi, tiedoksi ja selvennykseksi Teille eksyneille Toivosille ja s.seutulaisille.”
Aloittaja pitää kirjoittajaa “MOT.” eksyneenä turhanpuhujana jolla on täysin älyttömiä teorioita, kuten se että katoliset olisivat muka kirjoittaneet Melkisedekin heprealaiseen Raamattuun! Äly hoi älä jätä!
Unitarianismi on ihmisoppi siinä missä kolminaisuusoppikin.
Usko ainoaan Jumalaan ja hänen maailmaan lähettämäänsä Jeesukseen Kristukseen ei ole ihmisoppi vaan ikuinen elämä. (Joh 17:3)
Unitarianistit kieltävä Jeesuksen tulleen taivaasta, ja monet tuntuvat kieltävän Jeesuksen syntymän tapahtuneen niin kuin se on evankeliumissa kerrottu (Luukas 1: 34-35)
Näillä opeilla he pilaavat sen mikä oli totta heidän sanomassaan (se että Jumala Raamatussa on yksi ja ainoa eikä “kolmiyhteinen”)
Jumalan Pojan kieltäjä kieltää Jumalan joka todistaa Jeesuksesta: “Tämä on minun Poikani” (Luukas 9:35)
Ei auta se että uskoo Jumalan olevan yksi.OTE.
>>Ei auta se että uskoo Jumalan olevan yksi.>>
Juu.. ei todellakaan auta pelkkä usko mihinkään! Varmaan tiedät tuon omasta kokemuksesta. Mitään apua et ole saanut.
Sinulle pelkästään uskona varassa kommentoivalle tiedoksi mitä Jumala tekee uskovalle, johon Hän Israelin Jumala on mielistynyt. Hän kutsuu pelastukseen kenet kutsuu, antaa uskon lahjan, uudestisynnyttää ja antaa sinetin pelastuksen sinetin!!!!
Jumalan oppi siitä miten Hän on varmistanut että olen pelastuksessa mukana. Hän antaa ja on antanut sinetin.
Todisteet pelastuksessa mukana olemisesta.
2 Kor. 1
21 Mutta se, joka lujittaa meidät yhdessä teidän kanssanne Kristukseen ja joka on voidellut meidät, on Jumala,
22 joka myös on painanut meihin sinettinsä ja antanut Hengen vakuudeksi meidän sydämiimme.
Tiit. 3:
4 Mutta kun Jumalan, meidän vapahtajamme, hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyi,
5 pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,
6 jonka Hengen hän runsaasti vuodatti meihin meidän Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kautta,
7 että me vanhurskautettuina hänen armonsa kautta tulisimme iankaikkisen elämän perillisiksi toivon mukaan.
8 Tämä sana on varma, ja minä tahdon, että sinä näitä teroitat, niin että ne, jotka Jumalaan uskovat, ahkeroisivat hyvien tekojen harjoittamista. Nämä ovat hyviä ja hyödyllisiä ihmisille.
Onko sinut kutsuttu,onko painettu sinetti ja antanut henkensä sinuun ..onko kutsuttu pelastukseen?
MOT. Anonyymi kirjoitti:
Toivoselle.
Ote kommentistasi.:
Valhe on 2-osainen.
2 Tess. 1
MOT.44 Mutta Jeesus huusi ja sanoi: "Joka uskoo minuun, se ei usko minuun, vaan häneen, joka on minut lähettänyt.
45 Ja joka näkee minut, näkee hänet, joka on minut lähettänyt.
46 Minä olen tullut valkeudeksi maailmaan, ettei yksikään, joka minuun uskoo, jäisi pimeyteen.
47 Ja jos joku kuulee minun sanani eikä niitä noudata, niin häntä en minä tuomitse; sillä en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman.
48 Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä.
49 Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman.
50 Ja minä tiedän, että hänen käskynsä on iankaikkinen elämä. Sentähden, minkä minä puhun, sen minä puhun niin, kuin Isä on minulle sanonut."
( Joh. 12)
>>44 Mutta Jeesus huusi ja sanoi: "Joka uskoo minuun, se ei usko minuun, vaan häneen, joka on minut lähettänyt.
45 Ja joka näkee minut, näkee hänet, joka on minut lähettänyt.<<
"Ja joka näkee minut, näkee HÄNET, joka on minut lähettänyt."
Joka näkee Jeesuksen Kristuksen, se näkee Hänet, josta Jeesus Kristus on - Isän Jumalan; Hänestä on Jeesus Kristus lähtöisin, maailmaan tullut.
28 Niin Jeesus puhui pyhäkössä suurella äänellä, opetti ja sanoi: "Te tunnette minut ja tiedätte, mistä minä olen; ja itsestäni minä en ole tullut, vaan hän, joka minut on lähettänyt, on oikea lähettäjä, ja häntä te ette tunne.
29 Minä tunnen hänet, sillä hänestä minä olen, ja hän on minut lähettänyt."
( Joh. 7)- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
OTE.
>>Ei auta se että uskoo Jumalan olevan yksi.>>
Juu.. ei todellakaan auta pelkkä usko mihinkään! Varmaan tiedät tuon omasta kokemuksesta. Mitään apua et ole saanut.
Sinulle pelkästään uskona varassa kommentoivalle tiedoksi mitä Jumala tekee uskovalle, johon Hän Israelin Jumala on mielistynyt. Hän kutsuu pelastukseen kenet kutsuu, antaa uskon lahjan, uudestisynnyttää ja antaa sinetin pelastuksen sinetin!!!!
Jumalan oppi siitä miten Hän on varmistanut että olen pelastuksessa mukana. Hän antaa ja on antanut sinetin.
Todisteet pelastuksessa mukana olemisesta.
2 Kor. 1
21 Mutta se, joka lujittaa meidät yhdessä teidän kanssanne Kristukseen ja joka on voidellut meidät, on Jumala,
22 joka myös on painanut meihin sinettinsä ja antanut Hengen vakuudeksi meidän sydämiimme.
Tiit. 3:
4 Mutta kun Jumalan, meidän vapahtajamme, hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyi,
5 pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,
6 jonka Hengen hän runsaasti vuodatti meihin meidän Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kautta,
7 että me vanhurskautettuina hänen armonsa kautta tulisimme iankaikkisen elämän perillisiksi toivon mukaan.
8 Tämä sana on varma, ja minä tahdon, että sinä näitä teroitat, niin että ne, jotka Jumalaan uskovat, ahkeroisivat hyvien tekojen harjoittamista. Nämä ovat hyviä ja hyödyllisiä ihmisille.
Onko sinut kutsuttu,onko painettu sinetti ja antanut henkensä sinuun ..onko kutsuttu pelastukseen?
MOT.Lisään vielä tämän jakeen.
Room. 11:29
Sillä ei Jumala armolahjojansa ja kutsumistansa kadu.
Tuossa olen todistanut sinulle mikä on Uskonvarmuus pelastuksesta.
Tuota uskonvarmuutta et sinä vähennä kommenteillasi yhtään, ei Sinun kommenttisi vie Uskonvarmuutta pois. Vaan Sinun kommenttisi osoittavat Sinut kovin hengellisesti puutteelliseksi ja vajavaiseksi.
Vaan nuo kaikki todistaa että sen minkä olen kirjoitanut sen on Israelin Jumala antanut kauttani kirjoitettavaksi Teille kaikille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisään vielä tämän jakeen.
Tuota uskonvarmuutta et sinä vähennä kommenteillasi yhtään, ei Sinun kommenttisi vie Uskonvarmuutta pois. Vaan Sinun kommenttisi osoittavat Sinut kovin hengellisesti puutteelliseksi ja vajavaiseksi.
Vaan nuo kaikki todistaa että sen minkä olen kirjoitanut sen on Israelin Jumala antanut kauttani kirjoitettavaksi Teille kaikille.Lisään vielä sinun oman oppisi ..ote tekstistäsi >>Unitarianismi on ihmisoppi siinä missä kolminaisuusoppikin.>>
Tuo lause kommentissa osoittaa kömpelyytesi käsitellä valhetta ja totuutta. Valhe ei ole totuus eikä totuus ole valhe. Lisäksi Valhe on syntiä Totuus ei ole syntiä.
Tee parannus elämässäsi. opettele Tuntemaan Jumala. Kasva ja kehity hengellisisssä asioissa.
MOT. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisään vielä tämän jakeen.
Vaan nuo kaikki todistaa että sen minkä olen kirjoitanut sen on Israelin Jumala antanut kauttani kirjoitettavaksi Teille kaikille.“Vaan nuo kaikki todistaa että sen minkä olen kirjoitanut sen on Israelin Jumala antanut kauttani kirjoitettavaksi Teille kaikille.”
Noin hourii sellainen joka ei usko Israelin Jumalan todistusta Jeesuksesta Kristuksesta:
“Tämä on minun Poikani” (Luukas 9:35) - Anonyymi
44 Mutta Jeesus huusi ja sanoi: "Joka uskoo minuun, se ei usko minuun, vaan häneen, joka on minut lähettänyt.
46 Minä olen tullut valkeudeksi maailmaan, ettei yksikään, joka minuun uskoo, jäisi pimeyteen.
47 Ja jos joku kuulee minun sanani eikä niitä noudata, niin häntä en minä tuomitse; sillä en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman.
48 Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä.
49 Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman.
50 Ja minä tiedän, että hänen käskynsä on iankaikkinen elämä. Sentähden, minkä minä puhun, sen minä puhun niin, kuin Isä on minulle sanonut."
( Joh. 12)
>>44 Mutta Jeesus huusi ja sanoi: "Joka uskoo minuun, se ei usko minuun, vaan häneen, joka on minut lähettänyt.
Joka näkee Jeesuksen Kristuksen, se näkee Hänet, josta Jeesus Kristus on - Isän Jumalan; Hänestä on Jeesus Kristus lähtöisin, maailmaan tullut.
28 Niin Jeesus puhui pyhäkössä suurella äänellä, opetti ja sanoi: "Te tunnette minut ja tiedätte, mistä minä olen; ja itsestäni minä en ole tullut, vaan hän, joka minut on lähettänyt, on oikea lähettäjä, ja häntä te ette tunne.
( Joh. 7)saviseutulaiselle uudestaan sama asia.
Valhe on 2-osainen.
2 Tess. 1
MOT. - Anonyymi
44 Mutta Jeesus huusi ja sanoi: "Joka uskoo minuun, se ei usko minuun, vaan häneen, joka on minut lähettänyt.
( Joh. 12)
( Joh. 7)"Ja joka näkee minut, näkee HÄNET, joka on minut lähettänyt."
Raamattua kieroon vääntäjien saviseutulaisten ja uskotoivosten mukaan tuo tarkoittaa sitä että "Jeesus on Jumala".
Joillekin vielä kieroutuneemmille se tarkoittaa sitä että Jeesus on Isä Jumala itse, että Jumalaa ei ole, on vain Jeesus, Jeesus ja Isä Jumala ovat yksi persoona. Hullummaksi ei voi mennä kuin että Jumalan Poika olisi oma Isänsä, Jumala.
Raamatun mukaan Kristus on Jumalan kuva:
"niissä uskottomissa, joiden mielet tämän maailman jumala on niin sokaissut, ettei heille loista valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen, joka on Jumalan kuva." (2 Kor 4:4)
Jeesus itse sanoo: "Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun." (Joh 14:1)
Jeesus ei missään sano että uskokaa minun olevan Jumala. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattua kieroon vääntäjien saviseutulaisten ja uskotoivosten mukaan tuo tarkoittaa sitä että "Jeesus on Jumala".
Joillekin vielä kieroutuneemmille se tarkoittaa sitä että Jeesus on Isä Jumala itse, että Jumalaa ei ole, on vain Jeesus, Jeesus ja Isä Jumala ovat yksi persoona. Hullummaksi ei voi mennä kuin että Jumalan Poika olisi oma Isänsä, Jumala.
Raamatun mukaan Kristus on Jumalan kuva:
"niissä uskottomissa, joiden mielet tämän maailman jumala on niin sokaissut, ettei heille loista valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen, joka on Jumalan kuva." (2 Kor 4:4)
Jeesus itse sanoo: "Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun." (Joh 14:1)
Jeesus ei missään sano että uskokaa minun olevan Jumala.Yksikään ihminen ei pelasta ketään, näin ollen oppissasi ei ole syntien anteeksi saamista, sillä vain Jumala, Jeesus, voi antaa synnit anteeksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksikään ihminen ei pelasta ketään, näin ollen oppissasi ei ole syntien anteeksi saamista, sillä vain Jumala, Jeesus, voi antaa synnit anteeksi.
"Yksikään ihminen ei pelasta ketään, näin ollen oppissasi ei ole syntien anteeksi saamista, sillä vain Jumala, Jeesus, voi antaa synnit anteeksi."
Olet kieltänyt pelastuksesi, ja teet sen ehdoin tahdoin itse.
"Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus." (1 Tim 2:5)
" Jumala teki sen, mihin laki ei pystynyt, koska se oli ihmisen turmeltuneen luonnon vuoksi voimaton. Syntien sovittamiseksi hän lähetti tänne oman Poikansa syntisten ihmisten kaltaisena. Näin hän tuomitsi ihmisessä ihmisten synnin," (Room 8:3)
"Rikkomusta ei kuitenkaan voi verrata armoon. Yhden ainoan ihmisen rikkomus on tosin tuottanut kaikille kuoleman, mutta vielä paljon runsaammin ovat Jumalan armo ja hänen lahjansa tulleet yhden ainoan ihmisen, Jeesuksen Kristuksen, ansiosta kaikkien osaksi." (Room 5:15)
"ainoan Jumalan, hänen, joka on pelastanut meidät Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme kautta, hänen on kirkkaus, korkeus, voima ja valta, ennen aikojen alkua, nyt ja ikuisesti. Aamen." (Juud 1:25) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
saviseutulaiselle uudestaan sama asia.
Valhe on 2-osainen.
2 Tess. 1
MOT.Lisään vielä toivosille ja s-seutulaisille.
Teille on nyt ilmoitettu totuus Jumalasta ja Jeesuksesta. Teillä on oikeus olla hyväksymättä Israelin ja Uuden liiton Jumalaa ja hänen oppiaan ja Jeesusta sellaisena kuin heidät ilmoitetaan.
Tuosta oikeudesta ja tuon oikeuden seurauksista on teille ilmoitus Ilmestyskirjan luvussa 22.
11 Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä, ...
15 Ulkopuolella ovat ....ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.
Yhteenveto kaikesta Teille kerrotusta. Tehkää sitä mitä kannattaa tehdä, mutta voitte valita oman tahtonne ja halunne mukaan jolloin te kannatte valintanne seuraukset!
MOT. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
saviseutulaiselle uudestaan sama asia.
Valhe on 2-osainen.
2 Tess. 1
MOT.>>Joten Johanneksen evankeliumi ei ole kelvollista luettavaa ja täällä esilläpidettävää tekstiaineistoa,
Johanneksen evankeliumi on Rooman valtakunnan kirkon valheoppi. Ja Johanneksen evankeliumi on yksi osa maailmanlaajuisen Kristuksen kirkon perustamisasiakirjoista.<<
Se joka noin kirjoittaa, on Raamatun silppuaja, sen sivujen, kokonaisten lukujen, irti repijä -
Jumalan Sanan häpäisijä ja Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan, pyhän sovintoveren jalkoihinsa tallaava rienaaja.
1.Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
2. Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
3. ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.
4. Lapsukaiset, te olette Jumalasta ja olette voittaneet heidät; sillä hän, joka teissä on, on suurempi kuin se, joka on maailmassa.
5. He ovat maailmasta; sentähden he puhuvat, niinkuin maailma puhuu, ja maailma kuulee heitä.
6. Me olemme Jumalasta. Joka tuntee Jumalan, se kuulee meitä; joka ei ole Jumalasta, se ei kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen.
( 1 Joh. 4)
22 Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan.
23 Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.
( 1 Joh. 2)
s-seutulainen
- Anonyymi
Ei näiden “uskovaisten” kanssa voi loputtomiin kinata. He uskovat mitä uskovat, mutta Jumalaa, Jeesusta Kristusta ja apostoleja he eivät suostu uskomaan.
He vääntävät Raamatun kieroon merkitsemään jotain muuta kuin mitä Raamatussa lukee. Siihen käytetään monenlaisia kieroja selityksiä joissa totuus sekoitetaan valheeseen.
On kaksi täysin eri asiaa:
1) uskoa Jeesusta, mitä Jeesus itse sanoo olevansa, “Minä olen Jumalan Poika” (Joh 10:36)
2) uskoa mitä ihmiset Jeesuksesta sanovat kuten esimerkiksi että Jeesus on UFO tai että Jeesus on Jumala, tai että Jeesus on Jumalan toinen persoona, tai että Jeesus ei tullutkaan ristiinnaulituksi Jerusalemissa vaan vaelsi Intiaan ja eli siellä pitkän elämän.
Ihminen joka ei usko Jeesusta Kristusta itseään ei ole uskossa Jeesukseen Kristukseen.
Ihminen joka uskoo Lutherin kirkon tai helluntaikirkon oppia Jeesuksesta uskoo Lutheriin tai helluntaikirkkoon eikä Jeesukseen Kristukseen.
Jeesus sanoo: “Minä olen Jumalan Poika” (Joh 10:36)
Ei kukaan joka häntä uskoo mene sanomaan että “ETKÄ OLE VAAN OLET JUMALA” mutta sitä nämä uskotoivoset ja saviseutulaiset ovat tehneet päivästä päivään jo vuosien ajan.- Anonyymi
"Ei näiden “uskovaisten” kanssa voi loputtomiin kinata" No, mikä henki pakottaa sinua vänkkäämään kristillisellä palstalla???
- Anonyymi
lissään sulle vielä asian nro 3.
on täysin yksi ainoa ja oikea oppi..
mitä Israelin Jumala itse ilmoittaa ja mitä Hön ilmoittaa Profeettojan kautta vanhassa testamentissä....Uuden testamentin osalta vain hengessä ja voitelussa löytää Jumalan opin..
Jumslan omat ilmoitukset:
1. omasta jumaluudesta
2. pojastaan
3. köskyistään
4. pelastuksesta
5. tuomiosta
vain tuo pätee ja pitää iankaikkisesta iankaikkiseen sama oppi.
Ps. 90:2
MOT. - Anonyymi
lisäys.
>>Jeesus sanoo: “Minä olen Jumalan Poika” (Joh 10:36)>>
tuo menee sinulla pieleen. UT pitää osata hengessä ja voitelussa. UTssä on niin paljon Rooman valtionkirkon kirkkomiesten valhetta mukana.
Ja kolmas asia Sinulta puuttuu kokonaan.
MOT.
- Anonyymi
Vastaukset on saatu, tämä loppuu nyt tähän.
Kiitos kaikille jotka lukivat aloituksen.
Aloittaja. - Anonyymi
Onko helluntailainen uskossa?
On toki.
MOT.- Anonyymi
Eikä ole. Ei toki ole.
Kommentit todistvat että helluntaiset ovat Israelin Jumalan vastustajia, välinpitämättömisiä ja uppiniskaisia Jumalan vastustustajia!
Mitä ovat? Ja ovat epäjumalanpalvojia...Isän Pojan ja Pyhän Hengen palvelijoita.
Älä käytä minun allekirjoitustani enää, mokomaki valhepukki!
MOT. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä ole. Ei toki ole.
Kommentit todistvat että helluntaiset ovat Israelin Jumalan vastustajia, välinpitämättömisiä ja uppiniskaisia Jumalan vastustustajia!
Mitä ovat? Ja ovat epäjumalanpalvojia...Isän Pojan ja Pyhän Hengen palvelijoita.
Älä käytä minun allekirjoitustani enää, mokomaki valhepukki!
MOT.Mutta kommentit ovat ihmisen kirjoittamia. Et sinä eikä yksikään muukaan jumalaton ihminen todista Jumalan puolesta yhtään mitään.
Pyhä Henki todistaa Jumalan lapseuden. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta kommentit ovat ihmisen kirjoittamia. Et sinä eikä yksikään muukaan jumalaton ihminen todista Jumalan puolesta yhtään mitään.
Pyhä Henki todistaa Jumalan lapseuden.Tottahan toki minä todistan, sinä se merkillinen olet!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tottahan toki minä todistan, sinä se merkillinen olet!
Et ole Jumala etkä voi toimia Jumalan asemassa, eli et todista yhtään mitään.
Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia. Mutta kuka sinä olet???
- Anonyymi
13 Herran Jeesuksen Kristuksen armo ja Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon kaikkien teidän kanssanne.
( 2 Kor. 13)
1 Paavali, Kristuksen Jeesuksen kutsuttu apostoli Jumalan tahdosta, ja veli Soostenes
3 Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta!
( 1 Kor. 1)
21 Herran Jeesuksen armo olkoon kaikkien kanssa. Amen
( Ilm. 22)
>Herran Jeesuksen Kristuksen armo ja Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon kaikkien teidän kanssanne.
Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta!
Herran Jeesuksen armo olkoon kaikkien kanssa. Amen<
Kirjoitetaanko yllä yhdestä ja samasta armosta, Jumalan armosta?
Vai eikö kirjoiteta?
s-seutulainen- Anonyymi
>>>Kirjoitetaanko yllä yhdestä ja samasta armosta, Jumalan armosta?
Vai eikö kirjoiteta?<<<
Tuohon Jeesuksen kieltäjä ei osaa eikä kykenen vastaamaan
koska hän ei käsitä sitä miksi Raamattu puhuu Jumalan ja Jeesuksen
armosta yhtenä ja saman armona. Ja vaikka hän käsittäisi, hän ei
voi tunnustaa sitä, koska hän ei hyväksy Jeesusta Jumalana lihassa.
Silloin hän tahtoo nähdä tässä ristiriidan, jota hän ei kuitenkaan
voi tunnustaa sillä hän kyllä näkee, että Raamattu todella puhuu
Jumalan ja Jeesuksen armosta yhtenä ja saman armona.
Hän on siis sekaisin näiden asioiden edessä. Ja se johtuu siitä,
ettei hän hyväksy Sanaa, niin kuin se on kirjoitettu.
Hän ei käsitä koska hän ei tunnusta, että Isä ja Poika ovat
YKSI Jumala, joka ilmoitti itsensä lihassa ihmisenä. Siksi hän ei voi
käsittää miksi Raamattu puhuu Jumalasta ja Jeesuksesta yhtenä
persoonana ja yhtenä Jumalana.
Osuvasti Raamattu todistaa uskosta Sanaan ja uskon merkityksestä:
"Uskon kautta me ymmärrämme" ... (Heb 11:3.)
"Kun sinun sanasi avautuu, se valaisee ja antaa
yksinkertaiselle ymmärrystä" (Psalmi 119: 130).
Jos joku ei usko, hän ei käsitä. Ymmärrys Jumalasta ja Jumalan
ilmoituksista tulee ihmiselle siis USKON KAUTTA SANAAN.
Mutta ei tarvitse olla älykäs ihminen käsittääkseen Jumalan ilmoituksia
ja oppiakseen tuntemaan Jumalaa. Mutta tarvitaan USKO.
Usko Sanaan on siis aivan ratkaisevan tärkeä ja se ensimäinen asia,
mikäli joku tahtoo tulla tuntemaan Jumalaa, niin kuin Hän on itsensä
ilmoittanut ja ilmoittaa. Nämä Jeesuksen Kristuksen kieltäjät ovat
todistaneet, ja todistavat jatkuvasti, hyvin vakuuttavasti epäuskostaan
Sanaan.
Silloin käy niin, ettei ihminen voi tulla tuntemaan Jumalaa.
Sillä onhan näin:
Jos Poika (Sana) ei ilmoita Isää, ihminen ei tunne Isää (Jumalaa).
Ja jos Isä ei ilmoita Poikaa, ihminen ei opi tuntemaan Sanaa.
Mvh J - K
- Anonyymi
Aloittaja ehkä kuvittelee pelastuvansa kikkailemalla sanoilla ja esittämällä omia teorioitaan. Ei se onnistu niin. Häneltä puuttuu uudestisyntyminen.
Johanneksen evankeliumi:
1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
1:2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
1:3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
1:4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
1:5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.
1:6 Oli mies, Jumalan lähettämä; hänen nimensä oli Johannes.
1:7 Hän tuli todistamaan, todistaaksensa valkeudesta, että kaikki uskoisivat hänen kauttansa.
1:8 Ei hän ollut se valkeus, mutta hän tuli valkeudesta todistamaan.
1:9 Totinen valkeus, joka valistaa jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan.
1:10 Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut.
1:11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
1:12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
1:13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
1:14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
"Sana oli Jumala...","Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme"
Tässäkin todistetaan, että Jeesus on Jumala.- Anonyymi
saviseutulaiselle!
Ei pidä paikkaansa. >>"Sana oli Jumala...","Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme"
Tässäkin todistetaan, että Jeesus on Jumala.>>
Jumaln oppi on se jota noudatetaan!
Jos Sana on Jumala, Kirkkoraamattukin on Jumala. mutta totuus on että Raamattukin ei ole jumala!
Jes. 55:11 tuossa sana määritelmä Jumani omasta suusta. Pysy tuossa äläkä tuo tänne valheita!
MOT. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
saviseutulaiselle!
Ei pidä paikkaansa. >>"Sana oli Jumala...","Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme"
Jumaln oppi on se jota noudatetaan!
Jos Sana on Jumala, Kirkkoraamattukin on Jumala. mutta totuus on että Raamattukin ei ole jumala!
Jes. 55:11 tuossa sana määritelmä Jumani omasta suusta. Pysy tuossa äläkä tuo tänne valheita!
MOT.lissää s-seutulaisille!
Seuraavassa lisää Jumalan oppia sanasta....
”MINUN SANANI…MINUN SUUSTANI..”:
PS.12:6, PS.33:6, PS.148:5, SNL. 4:18-22, SNL. 8:6-9,SNL 30:5, JES. 55:11, HES. 12:28, LUUK. 8:11, JOH. 6:63, HEBR. 4:12, 1 PIET. 1:23, 2. PIET. 3 : 5-6, JAAK. 1:18 MARIA SANOI: ”TAPAHTUKOON MINULLE SINUN SANASI MUKAAN…” LUUK. 1:38 , JER. 1:12, JES. 46 : 10 – 11, HES. 12: 28…22 : 14…JES. 48 : 3…
Tuossa on todisteet. Sana ei ole Jumala, Jumala ei ole Sana. Eikä Sana ole Jumalan Poika, eikä Jeesus ole Jumalan Poika.
Tuossa vääjäämätön totuus että Sinä valehte täällä polstalla. Ei todella ole totta sinun väitteesi:
>>"Sana oli Jumala...","Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme"
Jumala on kauttani julistanut totuuden helluntailaisille ja kirkkoväelle, koko Suomen kirkkoväelle, ja Protestanteille ja katolisille .
Ja tietty s-seutulaisille ja Toivoooosille!
MOT. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
lissää s-seutulaisille!
PS.12:6, PS.33:6, PS.148:5, SNL. 4:18-22, SNL. 8:6-9,SNL 30:5, JES. 55:11, HES. 12:28, LUUK. 8:11, JOH. 6:63, HEBR. 4:12, 1 PIET. 1:23, 2. PIET. 3 : 5-6, JAAK. 1:18 MARIA SANOI: ”TAPAHTUKOON MINULLE SINUN SANASI MUKAAN…” LUUK. 1:38 , JER. 1:12, JES. 46 : 10 – 11, HES. 12: 28…22 : 14…JES. 48 : 3…
Tuossa on todisteet. Sana ei ole Jumala, Jumala ei ole Sana. Eikä Sana ole Jumalan Poika, eikä Jeesus ole Jumalan Poika.
Tuossa vääjäämätön totuus että Sinä valehte täällä polstalla. Ei todella ole totta sinun väitteesi:
Jumala on kauttani julistanut totuuden helluntailaisille ja kirkkoväelle, koko Suomen kirkkoväelle, ja Protestanteille ja katolisille .
Ja tietty s-seutulaisille ja Toivoooosille!
MOT.Viesti klo. 19.21 on minun lähettämäni, kuten ilmeneekin "s-seutulainen" allekirjoituksesta.
Viesti klo. 19.33 on toisen henkilön postaama.
s-seutulainen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viesti klo. 19.21 on minun lähettämäni, kuten ilmeneekin "s-seutulainen" allekirjoituksesta.
Viesti klo. 19.33 on toisen henkilön postaama.
s-seutulainen>>Jumala on kauttani julistanut totuuden helluntailaisille ja kirkkoväelle, koko Suomen kirkkoväelle, ja Protestanteille ja katolisille .<<
Ja mitä tulee yllä olevaan lienee paikallaan todeta, etteivät suuret sanat suuta halkaise.
"Ei se ole koetuksen kestävä, joka itseänsä suosittelee"!
s-seutulainen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>Jumala on kauttani julistanut totuuden helluntailaisille ja kirkkoväelle, koko Suomen kirkkoväelle, ja Protestanteille ja katolisille .<<
Ja mitä tulee yllä olevaan lienee paikallaan todeta, etteivät suuret sanat suuta halkaise.
"Ei se ole koetuksen kestävä, joka itseänsä suosittelee"!
s-seutulainenkyllä sulla valheita riittää....
Jumala on aina kanssani..kaikki minun tekoni ovat Hänen tekojaan.
MOT. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kyllä sulla valheita riittää....
Jumala on aina kanssani..kaikki minun tekoni ovat Hänen tekojaan.
MOT.>> Jumala on aina kanssani..kaikki minun tekoni ovat Hänen tekojaan.
MOT. >>
Oppisi on todellakin oma oppisi, joka tekee itsestäsi Jumalan veroisen.
Alennat Jumalan itsesi kaltaiseksi syntiseksi ihmiseksi, kun julistat:
>> kaikki minun tekoni ovat Hänen tekojaan. >>
Jumala on Totinen, Totinen Valkeus, Hänessä ei syntiä ole.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>> Jumala on aina kanssani..kaikki minun tekoni ovat Hänen tekojaan.
MOT. >>
Oppisi on todellakin oma oppisi, joka tekee itsestäsi Jumalan veroisen.
Alennat Jumalan itsesi kaltaiseksi syntiseksi ihmiseksi, kun julistat:
>> kaikki minun tekoni ovat Hänen tekojaan. >>
Jumala on Totinen, Totinen Valkeus, Hänessä ei syntiä ole.
Usko Toivonenkyllä sulla valheita riittää....
Jumala on aina kanssani..kaikki minun tekoni ovat Hänen tekojaan. Häneltä olen kaiken saanut tiedon ja viisauden.
Ja tuosta syystä julistan Jumalan oppia.
Sinä et ole häneltä oppia saanut joten julistat omaa oppiasi!
MOT. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kyllä sulla valheita riittää....
Jumala on aina kanssani..kaikki minun tekoni ovat Hänen tekojaan. Häneltä olen kaiken saanut tiedon ja viisauden.
Ja tuosta syystä julistan Jumalan oppia.
Sinä et ole häneltä oppia saanut joten julistat omaa oppiasi!
MOT.Toivooselle!
Seuraavaa oppia olen häneltä saanut. Missään nimessä tuo ei ole minun oppiani. Toivosella on asiat seonneet. Omat ja toisten asiat ovat sekasin!
lissää Toivoooolaisille oppia Jumalan oppia.!
Ei voi muuta todeta, että olet hoopo ihminen, kun et erota hyvää ja pahaa julistusta.
MOT. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toivooselle!
Seuraavaa oppia olen häneltä saanut. Missään nimessä tuo ei ole minun oppiani. Toivosella on asiat seonneet. Omat ja toisten asiat ovat sekasin!
lissää Toivoooolaisille oppia Jumalan oppia.!
Ei voi muuta todeta, että olet hoopo ihminen, kun et erota hyvää ja pahaa julistusta.
MOT.Kuka on herrasi?
- Anonyymi
"Sana oli Jumala...","Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme"
"Tässäkin todistetaan, että Jeesus on Jumala."
Kumma kun Jumala itse ei tuota tiedä eikä Jeesus.
Jumalan todistus Jeesuksesta: "Tämä on minun Poikani" (Luukas 9:35)
Jeesuksen todistus: "Minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)
- Anonyymi
Joh1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
1:2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
1:3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
Tässä kerrotaan, että Jeesus oli jo alussa Jumalan tykönä ja mukana luomisessa. Se todistaa, että Jeesus ei ole mikään tavallinen ihminen. Hän on Jumala.
"Revityn Raamatun Seurakunta" yrittää levittää täällä omaa valheoppiaan. Älkää uskoko häntä. Sellaiset ihmiset, jotka eivät tunne Raamattua voivat helposti mennä mukaan hänen valheisiinsa.- Anonyymi
“Tässä kerrotaan, että Jeesus oli jo alussa Jumalan tykönä ja mukana luomisessa. Se todistaa, että Jeesus ei ole mikään tavallinen ihminen. Hän on Jumala.”
Jeesus itse sanoo samassa Johanneksen evankeliumissa: “Minä olen Jumalan Poika” (Joh 10:36)
Jumala todistaa Jeesuksesta: “Tämä on minun Poikani” (Luukas 9:35)
Sinä et usko Jumalaa etkä Jeesusta Kristusta vaan väität vastaan.
Lue Johanneksen evankeliumi loppuun saakka:
“Tämä on kirjoitettu siksi, että te uskoisitte Jeesuksen olevan Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä, kun uskotte, olisi elämä hänen nimensä tähden.” (Joh 20:31)
Siinä ei käsketä uskomaan että “Jeesus on Jumala” vaan käsketään uskomaan että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika.
Jos sinä olisit ollut uskossa sinun todistus Jeesuksesta olisi ollut sama kuin Pietarilla:
"Sinä olet Messias, elävän Jumalan poika." (Matt 16:16)
“Jeesus ei ole mikään tavallinen ihminen. Hän on Jumala”
Raamattu sanoo että välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä on ihminen Kristus Jeesus.
“Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus.” (1 Tim 2:5)
Tuotakaan sinä et usko.
Uskosi on plus miinus nolla, yhtä tyhjän kanssa.
Ihminen voi tehdä parannuksen ja tulla uskoon.
Vaikeaa se on niille joilla on jo usko, mutta väärä sellainen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
“Tässä kerrotaan, että Jeesus oli jo alussa Jumalan tykönä ja mukana luomisessa. Se todistaa, että Jeesus ei ole mikään tavallinen ihminen. Hän on Jumala.”
Jeesus itse sanoo samassa Johanneksen evankeliumissa: “Minä olen Jumalan Poika” (Joh 10:36)
Jumala todistaa Jeesuksesta: “Tämä on minun Poikani” (Luukas 9:35)
Sinä et usko Jumalaa etkä Jeesusta Kristusta vaan väität vastaan.
Lue Johanneksen evankeliumi loppuun saakka:
“Tämä on kirjoitettu siksi, että te uskoisitte Jeesuksen olevan Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä, kun uskotte, olisi elämä hänen nimensä tähden.” (Joh 20:31)
Siinä ei käsketä uskomaan että “Jeesus on Jumala” vaan käsketään uskomaan että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika.
Jos sinä olisit ollut uskossa sinun todistus Jeesuksesta olisi ollut sama kuin Pietarilla:
"Sinä olet Messias, elävän Jumalan poika." (Matt 16:16)
“Jeesus ei ole mikään tavallinen ihminen. Hän on Jumala”
Raamattu sanoo että välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä on ihminen Kristus Jeesus.
“Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus.” (1 Tim 2:5)
Tuotakaan sinä et usko.
Uskosi on plus miinus nolla, yhtä tyhjän kanssa.
Ihminen voi tehdä parannuksen ja tulla uskoon.
Vaikeaa se on niille joilla on jo usko, mutta väärä sellainen.Miksi sinä valehtelet jatkuvasti asioista, joista sinä sinä esität valheellisia väitteitä siitä, mihin uskovaiset uskovat ja mihin eivät. Ei se ole sinun asiasi selittää, mihin toiset uskovat , kun ethän sinä itse usko mihinkään muuhun kuin omaan revittyyn totuuteesi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sinä valehtelet jatkuvasti asioista, joista sinä sinä esität valheellisia väitteitä siitä, mihin uskovaiset uskovat ja mihin eivät. Ei se ole sinun asiasi selittää, mihin toiset uskovat , kun ethän sinä itse usko mihinkään muuhun kuin omaan revittyyn totuuteesi.
Sinä olet epäonnistunut hengelliseesä elämässä. Jumala ei ole Sinua kutsunut hengelliseen eläömään. Älä enää yritä, koska et oole kutsuttu ja toimintasi on epäonnistunut.
Nauti tulevasta pahasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sinä valehtelet jatkuvasti asioista, joista sinä sinä esität valheellisia väitteitä siitä, mihin uskovaiset uskovat ja mihin eivät. Ei se ole sinun asiasi selittää, mihin toiset uskovat , kun ethän sinä itse usko mihinkään muuhun kuin omaan revittyyn totuuteesi.
“Ei se ole sinun asiasi selittää, mihin toiset uskovat”
Luin tämän, luulin että tarkoitit sitä mitä kirjoitit: “Se todistaa, että Jeesus ei ole mikään tavallinen ihminen. Hän on Jumala.”
Hyvä jos olet tuon harhan jo jättänyt. Pitää uskoa se mitä Raamatussa käsketään uskomaan (Joh 20:31) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä olet epäonnistunut hengelliseesä elämässä. Jumala ei ole Sinua kutsunut hengelliseen eläömään. Älä enää yritä, koska et oole kutsuttu ja toimintasi on epäonnistunut.
Nauti tulevasta pahasta.Ei pidä turhaan morkata ihmistä, pitää kehottaa parannukseen.
Jotta voi tehdä parannuksen pitää ymmärtää missä on ollut väärässä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1535294
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä413273- 2513145
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?442668- 361824
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?271615Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411566- 161457
- 231437
- 241347