Suomen väestömäärä kasvaa, verotulot eivät!

Anonyymi

Kuinkas vasemmisto aikoo ongelman ratkaista?

Esim. Espoossa vieraskielisten eli muuta kuin suomea, ruotsia tai saamea äidinkielenään puhuvien osuus väestönkasvusta oli 54 prosenttia vuonna 2010, mutta vuonna 2018 jo 72 prosenttia. Ja väestönkasvun on ennakoitu kiihtyvän siten, että vuoteen 2030 tultaessa jo 80 prosenttia Espoon väestönkasvusta olisi vieraskielisiä.

22

62

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hiljaista on äärivasureiden suunnalta.

      • Anonyymi

        No mitenkö hän oikeisto on ratkaisssut ongelmat jo kahdenkymmene vuoden ajan.
        Kun on ollut si omessa oikeisto halli tus. s jo vuodesta 2003.
        , marin vasta alle vuoden.

        Siis oikeisto allitus aan lisännyt yritystuki ja saanu g aikan suurtyötyömyyden käyttämöttä yritystukia kerataakaan työllis y ämiseen vaan voittojen siirtoon ulkomaill pois verottajal y.


      • Anonyymi

        Kovin pitää miettiä mitä Jyrki Kataisen kertoman kokoomusagendan 1 800 000 maahanmuuttajaa lähivuosina hoidetaan. paras tapa on tietenkin se, ettei kokoomusta enää päästetä valtaan. Kokoomuksen Orpon 2015 lähes 35 000 rikastuttajaa jo kertoi, miten kykypuolue hoitaa hommaa, ja tietenkin ulkomaista kausityövoimaa haluava kepu samalla linjalla, kuten Sipilän johtama porvarihallitus näytti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kovin pitää miettiä mitä Jyrki Kataisen kertoman kokoomusagendan 1 800 000 maahanmuuttajaa lähivuosina hoidetaan. paras tapa on tietenkin se, ettei kokoomusta enää päästetä valtaan. Kokoomuksen Orpon 2015 lähes 35 000 rikastuttajaa jo kertoi, miten kykypuolue hoitaa hommaa, ja tietenkin ulkomaista kausityövoimaa haluava kepu samalla linjalla, kuten Sipilän johtama porvarihallitus näytti.

        Ja vielä tämäkin:

        Porvarihallitus: Sossuturva maahantulijoille heti!

        Hallitus rahtaa maahan ulkomaista halpatyövoimaa – Leena Meri: ”Tämä tietää suomalaisille duunareille kylmää kyytiä”
        https://www.suomenuutiset.fi/hallitus-rahtaa-maahan-ulkomaista-halpatyovoimaa-leena-meri-tama-tietaa-suomalaisille-duunareille-kylmaa-kyytia/
        "Perussuomalaiset vastustavat hallituksen suunnitelmia poistaa Suomeen tulevilta ulkomaalaisilta neljän kuukauden työskentelyvaatimus sosiaaliturvan edellytyksenä. Hallituksen aikeista uutisoi tänään Helsingin Uutiset.

        Hallituksen suunnitelmien mukaan jatkossa Suomen sosiaalieduista pääsisi nauttimaan, jos tienaa työttömyysturvan peruspäivärahan suuruisen ansion, eli 696,60 euroa kuukaudessa. Lisäksi muut Suomeen pysyvästi asumaan tulevat ihmiset olisivat välittömästi oikeutettuja sosiaaliturvaan. Tämä koskisi muun muassa opiskelijoita ja oleskeluluvan saaneita.

        Perussuomalaiset eivät tätä uudistusta hyväksy.

        – Hallitus toivottaa päätöksellään ulkomaisen halpatyövoiman tervetulleeksi ja pyrkii vahvistamaan Suomen asemaa koko maailman sosiaalitoimistona, toteaa perussuomalaisten eduskuntaryhmän puheenjohtaja Leena Meri.

        – Suomi ei tarvitse enää yhtään uutta maahanmuuton vetovoimatekijää lisää. Päinvastoin vetovoimatekijöitä tulee karsia."

        Kokoomus ja Kepu haluavat maahantulijoille vetovoimatekijöitä ja omalle kansalle jatkuvia heikennyksiä, siinä Orpon sekä Mykkäsen kokoomuksen ja Sipilän kepun porvarihallituksen linja, jok tuskin on muuttunut. Mutta kun vetovoimatekijät tuottavat Suomeen veronmaksajien rahoilla rahoitettua miljardien eurojen pakolaisbisnestä sekä ulkomaista halpatyöbisnestä, niin miksipä ei.
        Äänestätkö oikeasti tämän politiikan puolesta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mitenkö hän oikeisto on ratkaisssut ongelmat jo kahdenkymmene vuoden ajan.
        Kun on ollut si omessa oikeisto halli tus. s jo vuodesta 2003.
        , marin vasta alle vuoden.

        Siis oikeisto allitus aan lisännyt yritystuki ja saanu g aikan suurtyötyömyyden käyttämöttä yritystukia kerataakaan työllis y ämiseen vaan voittojen siirtoon ulkomaill pois verottajal y.

        Etkö osaa suomea?


    • Anonyymi

      Kyllä verotulotkin kasvavat. Odotellaan hieman. Työllistyminen suoraan ei ole mahdollista, tarvitaan koulutusta. Odotellaan rauhassa.
      Pitäisi selvittää 1990-luvulla maahan muuttaneiden tilanne.

      • Anonyymi

        Joidenkin kansanryhmien työllisyysaste on tilastojen mukaan ollut jo vuosikymmeniä hieman alle 22%. Nykyinen hallitus on asettanut tavoitteekseen 75%:n työllisyyden, jotta Suomen velkaantumiskehitys saataisiin kuriin tavoittena ollen SDP:n Antti Rinteen mukaan 80%:n työllisyysaste, jotta hyvinvointivaltio pystyttäisiin pitämään myös tulevaisuudessa pystyssä. 22%:n työllisyysasteilla ei hyvinvointivaltiota pystyssä pidetä, jos tuon kansanryhmän osuus kansasta kasvaa, jolloin Suomenkin suuntana on tulla tulevaisuudessa kehitysmaaksi.


      • Anonyymi

        Suomessa on 500 000 koulutettua työtöntä. Ongelma ei ole työvoiman vähyys vaan työn vähyys. Eipä tunnu se halpatyö kelpaavan maahanmuuttajillekaan. Esim pääkaupunkiseudun avoimet työpaikat uskoisi täyttyvän pelkästään näillä maahanmuuttajilla, jos löytyy jonkinlainen luku- ja kirjoitustaito.


    • Anonyymi

      Sitä saadaan odottaa....

    • Anonyymi

      Eihän tuo punaviher porukka saa koskaan muuta aikaan, kuin sotkua sotkun päälle.
      Näkeehän sen noiden touhujen seurauksista, että joka homma on mennyt päin persettä, ja ongelmat vain lisääntyvät. Tämä on yksinkertaisesti tosiasia.

    • Anonyymi

      Esim.Saksassa EI makseta maahantulijoille samansuuruista sosiaaliturvaa kuin saksalaisille. Turha Suomen "suvakkien"vedota EUiin koska Saksalle sanottiin että se on ihan OK antaa vähemmän. Suomalaiset kasvattivat vuosikymmenten saatossa veroillaan sen potin jota nyt jaetaan kaikille maahantulijoille jotka eivät ikinä pottia kasvata.

    • Eihän tuo pidä paikkaansa. Vuonna 2015 verotuloja oli 55,1 miljardia ja viime vuonna 70,4.

      • Anonyymi

        Jos noin onkin, niin pitikö ne miljardit jakaa hOLTITTOMASTI ympäri maailman persettä, eikä millään saada edes vanhusten ja liikuntakyvyttömien hoitoja kuntoon.
        Vai onko budjettiin laskettu nekin velkamiljardit mukaan.


    • Anonyymi

      Olisiko ratkaisu, että mm. aloittaja menisi töihin?

      • Anonyymi

        Tiedätkö mitä työnteko on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedätkö mitä työnteko on?

        Maahanmuutto on tuonut Suomeen ainakin sata uutta työtehtävää/ nimikettä, jotka liittyvät maahanmuuttoon. Lisäksi on perustettu lähes vastaava määrä maahanmuuttoon liittyviä yhdistyksiä vast. Jo pelkästään nämä toimenpiteet ovat 80% maahanmuuttajien työllisyysasteesta. Ne loput 20% ovat virolaisia, venäläisiä ja joitain eu alueelta tulleita työntekijöitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maahanmuutto on tuonut Suomeen ainakin sata uutta työtehtävää/ nimikettä, jotka liittyvät maahanmuuttoon. Lisäksi on perustettu lähes vastaava määrä maahanmuuttoon liittyviä yhdistyksiä vast. Jo pelkästään nämä toimenpiteet ovat 80% maahanmuuttajien työllisyysasteesta. Ne loput 20% ovat virolaisia, venäläisiä ja joitain eu alueelta tulleita työntekijöitä.

        Valitettavaa vain on, että nämä maahanmuuttoon liittyvät työtehtävät luodaan nettoveronmaksajien verovaroilla. Samoilla nettoverovaroilla rahoitetaan esimerkiksi Suomen infraa, terveydenhoitoa ja vanhuksille tarjottuja palveluja.


    • Anonyymi

      Eikös Espoo huutanut apua valtion suuntaan maahanmuuttajien kustannukset ovat nousseet viime vuosina

    • Anonyymi

      Vihervasurien mielestä maan talous kohenee, kun tänne otetaan lisää verovarojen kuluttajia.

    • Anonyymi

      Koronapandemian aikana verotulot eivät tosiaan nouse. Hieno havainto persulta.

    • Anonyymi

      80000 uutta kebab-pizzeriaa, Suomi hukkuu verotuloihin.

      • Anonyymi

        Mistähän ne viherpunikit löytää ne maksukykyiset ostajat niille pizzoille?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      199
      2094
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1168
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      815
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      741
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      557
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      532
    Aihe