Muutoin rassismi.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ruotsalaisapteekkien-laastareista-rasismikohu-se-on-vahan-noloa/5259788
Vanha juttu mutta edelleen ajankohtainen.
Joko laastaria löytyy värillisenä?
20
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Villissä lännessä ennen tervattiin kaikki tummalla tervalla, onneksi höyhenet olivat valkoisia. Onhan se raasismii, jos tervaa saa vain tummemman värisenä.
- Anonyymi
Aku Ankka -laastareita löytyy nee kere ille.
- Anonyymi
Jos ei löydy, se on rasismia.
Jos löytyy, niin sekin on rasismia. - Anonyymi
Mustia laastareita tasapuolisuuden vuoksi.
Ihonvärisiä laastareita on, koska niitä on koettu tarvittavan. Kaikki eivät halua kirkkaanvärisiä kuviolaastareita, vaan mieluummin vähän huomaamattomampia.. Kun sitten tarvetta on muillekin sävyille kuin beigelle, kohu kai syntyi tässäkin siitä, että joillakin valkoihoisilla tuli paha mieli, että muutkin kuin he saisivat ihonvärisiä laastareita. Mene tiedä, miksi joka asiasta tarvitsee pahoittaa mielensä. Kyllä minä saan apteekista beigen laastarin, vaikka siellä muitakin värejä myydään. Ja jos minä saan huomaamattoman laastarin, niin kivahan se vain on, jos muutkin halutessaan saavat. Jos en saisi, niin todennäköisesti ehdottaisin, että sellaisiakin otettaisiin valikoimaan.
- Anonyymi
Kyllä urban on ymmärtänyt pahoittajat täysin väärin. Kun joku muun värinen ei ole löytänyt iholleen sopivaa, niin siitä hirmuinen itku.
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä urban on ymmärtänyt pahoittajat täysin väärin. Kun joku muun värinen ei ole löytänyt iholleen sopivaa, niin siitä hirmuinen itku.
Siitäkö tässä ketjussa itketään? Vai siitä, että ihonvärisiä laastareita on kehdattu haluta muidenkin ihojen sävyihin, kuin beigen?
- Anonyymi
TheUrbanLegends kirjoitti:
Siitäkö tässä ketjussa itketään? Vai siitä, että ihonvärisiä laastareita on kehdattu haluta muidenkin ihojen sävyihin, kuin beigen?
Ei tässä mistään itketä, mutta sinä yritit taas tuonkin väittää valkoisten aikaan saamaksi kohuksi.
Anonyymi kirjoitti:
Ei tässä mistään itketä, mutta sinä yritit taas tuonkin väittää valkoisten aikaan saamaksi kohuksi.
Jos ihonväristen laastareiden haluaminen on itkua, niin eiköhän silloin tällaisesta harmistuminenkin ole. Ei tämä nyt mielestäni mikään iso asia ole, helposti korjattavissa eikä aiheuta haittaa kenellekään.
- Anonyymi
Eikö Afrikan mantereen apteekeista voisi tilata niitä laastareita, joita siellä paikalliset asukkaat käyttävät? Ainakin mallikappaleet pitäisi sieltä saada, jotta täällä pohjolassa osattaisiin sitten valmistaa oikeanvärisiä laastareita.
Minä käytän vaan laastaria silloin, kun sitä pieneen ihovammaan tarvitsen. Minulle laastari ei ole mikään kauneuttani haittaava läpyskä. - Anonyymi
Menkööt kauppaan ja ostakoot mustaa spray maalia.
- Anonyymi
Jos mulla ihonväri olisi tumma niin kyllä minä haluaisin tumman laastarin. Siksihän se laastari on beige ettei se huutaisi olemassaoloaan vaan näyttäisi ihon väriseltä.
Kun Ruotsissa tuota tummaa porukkaa on paljon niin ihan oikean asian ottivat esille. Toki tämä sama koskee kaikkea muutakin apuvälineistöä. Rannetukia olen nähnyt yleensä yhdenvärisinä eli valmistajalla tuote on joko musta tai beige mutta ei saatavana molemmanvärisenä. - Anonyymi
Ruotsissa ei taida olla muita ongelmia, kun tästä tehdään kohu.
- Anonyymi
Onhan niitä läpinäkyviä laastareita vai ovatko nekin jo rasism.
- Anonyymi
Olen vaaleaihoinen suomalainen, mutta kyllä se peige punertavan-rusehtava laastari näkyy leuassani tai sormessani. En ole tosin sitä ongelmaksi kokenut, tärkeintä on, että pikkunaarmuista pääsee eroon. En minä ikuisesti käytä laastaria.
- Anonyymi
Löytyy koronan ehkäisy laastari.
- Anonyymi
Alligaattori-kuvainen laastari olisi hyvä.
- Anonyymi
mustanaamion leimakaan ei näy.
- Anonyymi
Muistaakseni asiasta valitti tummanainen.
- Anonyymi
Jos jalka kipsataan, niin voinko valita ihon väriini sopivan kipsin? Ei ole kiva, jos joku näkee että jalkani on kipsissä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 412760
- 562588
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle492222Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas3351940- 1371682
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161515Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan71348Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?101207- 421126
Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii661086