mikä pelagon mummiksessa voim maksaa 600e?

Anonyymi

greebike myy

20

2185

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      ei kunnon pyöriä köyhille, ajele vaan sillä kaupanpäälliselläsi

    • Anonyymi

      Osat, työ ja kate. Eipä kelvollista pyörää tuota halvemmallakaan kukaan myy. Kun viimeksi katselin kaupunkipyörää, Pelago oli kasattu ihan ok osista. Tämän hetkistä tilannetta en tiedä.

    • Anonyymi

      Pelago on pieni kotimainen firma. Sillä ei ole varaa tehdä huonoa. Tämä näkyy myös hinnoissa, koska tunnetusti halvalla ei saa hyvää.

      • Sekä Pelago on pikkuhiljaa onnistunut luomaan itsestään brändin mistä asiakkaansa ovat valmiina maksamaan hieman enemmän kuin mitä "vastaava" markettipyörä maksaisi.
        Ja näin kuuluukin toimia, mutta harvoilta tuottajilta se onnistuu.


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Sekä Pelago on pikkuhiljaa onnistunut luomaan itsestään brändin mistä asiakkaansa ovat valmiina maksamaan hieman enemmän kuin mitä "vastaava" markettipyörä maksaisi.
        Ja näin kuuluukin toimia, mutta harvoilta tuottajilta se onnistuu.

        Mulla on muutaman vuoden vanha Pelago. Olihan tuolla hintaa pirusti, kun laitettiin napadynamoa, tarakkaa eteen ja taakse ym. mutta ei valittamista. Käytön jäljet eivät pyörässä näy ja mitään ongelmia ei ole ollut. Mutta oli kyllä kiireessä kasattu, hyvä ettei tipahtanut perkele eturengas silloin uutena kesken matkan.

        Mutta eihän tuossa kotimaista tietenkään ole kuin se kasaustyö.


    • Anonyymi

      Sellaisenhan voi itse kasata jos ei valmis miellytä. Runko maksaa sellaiset 200-300€ ja sitten vaan laskeskelemaan paljonko jää muihin osiin käytettäväksi. Tietysti tarvittavat työkalut maksaa ja aikaa menee opiskellessa millä eri standardeilla olevat osat sopivat hankittuun runkoon.

      • Anonyymi

        Kilometrikisan palkinnoiksi haluttiin valita, ääriammattilaisten toimesta, parhaat mallit.

        Kaikki ovat, ei suinkaan mitään Trekkejä tai Biantseja sun muita kiinaihmeitä, vaan Pelagot.

        Laatu ja toimivuus maksaa. Tosin, 2021 tuotanto on jo myyty. Jo tuollainen kysyntä kertoo jotain laadusta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kilometrikisan palkinnoiksi haluttiin valita, ääriammattilaisten toimesta, parhaat mallit.

        Kaikki ovat, ei suinkaan mitään Trekkejä tai Biantseja sun muita kiinaihmeitä, vaan Pelagot.

        Laatu ja toimivuus maksaa. Tosin, 2021 tuotanto on jo myyty. Jo tuollainen kysyntä kertoo jotain laadusta.

        Nyt sitten hieman realismia myös mukaan asiaan.
        Pelago on kymmenvuotisen historiansa aikana hoitanut asiansa hyvin, valmistaa laadukkaita polkupyöriä, pienehköissä sarjoissa joita ei lähtökohtaisesti myydä alennusmyynneissä ja joista ihmiset ovat valmiina maksamaa "Pelago" lisää hinnoissa. Eli erinomainen esimerkki siitä miten pyöräalalla voi menestyä kun kohdentaa tuotteensa tietyntyyppisille, suhteellisen ostovoimaisille kuluttajille, joille tietyntyylinen pyörän ulkonäkö sekä imago ovat isossa osassa pyörän ostopäätöstöstä tehtäessä.

        MUTTA Pelago on samanlainen polkupyörävalmistaja kuin isoin oma muistakin (etenkin eurooppalaisista merkeistä), eli Pelagohan on todellisuudessa pyörien kasaaja samalla tavalla kuin muutkin. Eli sillä ei ole isoja tuotantolaituksia missä esimerkiksi valmistaisi rungon putkitavarasta valmiiksi rungoksi, vaan tosiasia joka markkinoinnissa ovelasti piilotetaan, on se että Pelagon rungot tulevat isolta Taiwanilaiselta runkovalmistajalta (ja ovat laadultaan kyllä ensiluokkaisia), samoin kaikki muutkin "ei merkkiosat" tulevat alihankintaketjun kautta (ohjaustangot, satulaputket yms.) ja sitten luonnollisesti tietyt komponenetit (vaihtajat, keskiöt yms.) tulevat isoilta merkeiltä, lähinnä Shimanolta.

        Osa pyöristä sitten kootaan Suomessa (ja osa Puolassa sijaitsevassa kokoonpanossa).

        Eli siinä mielessä Pelago on ihan samanlainen "Kiinanihme" kuin lähes kaikki muutkin polkupyörät maailmalla, riippumatta siitä missäpäin maailmaa lopullinen kokoonpano tehdään.


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Nyt sitten hieman realismia myös mukaan asiaan.
        Pelago on kymmenvuotisen historiansa aikana hoitanut asiansa hyvin, valmistaa laadukkaita polkupyöriä, pienehköissä sarjoissa joita ei lähtökohtaisesti myydä alennusmyynneissä ja joista ihmiset ovat valmiina maksamaa "Pelago" lisää hinnoissa. Eli erinomainen esimerkki siitä miten pyöräalalla voi menestyä kun kohdentaa tuotteensa tietyntyyppisille, suhteellisen ostovoimaisille kuluttajille, joille tietyntyylinen pyörän ulkonäkö sekä imago ovat isossa osassa pyörän ostopäätöstöstä tehtäessä.

        MUTTA Pelago on samanlainen polkupyörävalmistaja kuin isoin oma muistakin (etenkin eurooppalaisista merkeistä), eli Pelagohan on todellisuudessa pyörien kasaaja samalla tavalla kuin muutkin. Eli sillä ei ole isoja tuotantolaituksia missä esimerkiksi valmistaisi rungon putkitavarasta valmiiksi rungoksi, vaan tosiasia joka markkinoinnissa ovelasti piilotetaan, on se että Pelagon rungot tulevat isolta Taiwanilaiselta runkovalmistajalta (ja ovat laadultaan kyllä ensiluokkaisia), samoin kaikki muutkin "ei merkkiosat" tulevat alihankintaketjun kautta (ohjaustangot, satulaputket yms.) ja sitten luonnollisesti tietyt komponenetit (vaihtajat, keskiöt yms.) tulevat isoilta merkeiltä, lähinnä Shimanolta.

        Osa pyöristä sitten kootaan Suomessa (ja osa Puolassa sijaitsevassa kokoonpanossa).

        Eli siinä mielessä Pelago on ihan samanlainen "Kiinanihme" kuin lähes kaikki muutkin polkupyörät maailmalla, riippumatta siitä missäpäin maailmaa lopullinen kokoonpano tehdään.

        Pelagon Stavanger DB 4130 Cr-Mo teräsrunko TIG-hitsataan Ilmajoella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pelagon Stavanger DB 4130 Cr-Mo teräsrunko TIG-hitsataan Ilmajoella.

        Mielenkiintoinen tieto (ja erittäin arvostettavaa) mikäli pitää paikkansa, että ainakin osa rungoista(kin) kootaan Suomessa/Ilmajoella, onko lähdettä kyseiseen asiaan kun tuntuu aiheesta löytyvän heikosti tietoja, esimerkiksi nuo tiedot Taiwanilaisesta runkotoimittajasta on useamman vuoden takaa (vielä vuoden 2016 pyörälistoissa kaikkien listattujen Pelagon mallien kohdalla lukee valmistusmaan kohdalla Taiwan/Suomi, eli tulkittavissa että runko tullut Taowanista ja lopullinen kokoonpano Suomessa), mutta vuodesta 2017 eteenpäin samoissa listoissa valmistuspaikkana Eurooppa (Ei suomi).
        Pelago itse myös tuntuu kokoajan vain puhuvan pyörien suunnittelusta, markkinoinnista sekä kasaamisesta joten olisi kiinnostavaa saada hieman faktaa mikä tämän hetken tilanne heillä kokonaisuuden osalta on.


    • Anonyymi

      SOLIFER on myös suomalainen laatupyörä ...toisin kuin tunturi tai helkama

      • Anonyymi

        Näin on Solifer on tehty Salon Polkupyörätehtaalla,
        eikä Fasistisessa Puolassa,


    • Anonyymi

      Tornion terästehtaan tuotannosta kaksi promillea meni polkupyörien ja rollaattorien runkorakenteisiin.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Valot, lukko ja sivu etu-laukut, eteen ja taakse vielä isompi roiskeläppä, nuo kun vielä saisi ja nastarenkaat, niin olisi valmis talviajoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valot, lukko ja sivu etu-laukut, eteen ja taakse vielä isompi roiskeläppä, nuo kun vielä saisi ja nastarenkaat, niin olisi valmis talviajoon.

        Talven äärioloissa ei kannata pyöräillä ulkovaihdepyörällä, ei millään, edes napavaihtajalla. Jääkäri alle ! Kannattaa seurata Puolustusvoimain huutokauppoja ja hakea talvipyörä sieltä.


      • Anonyymi

        Kunnon pyörä vastaan Vieteri, no, ehkä tuo menee kuivilla keleillä ja retkeilyssä, kunhan ei polje lukkopolkimin, koska pyöräilykenkä on ikavä kävellä pilalle sorassa ja huonot ne on muutenkin kävelyssä, joskun kun käy mettäkusella, niin saa olla varoivainen ettei klossireiät tukkeudu mudasta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Talven äärioloissa ei kannata pyöräillä ulkovaihdepyörällä, ei millään, edes napavaihtajalla. Jääkäri alle ! Kannattaa seurata Puolustusvoimain huutokauppoja ja hakea talvipyörä sieltä.

        Armeijan pyörällä pyöräilleenä en koskisi siihen enää edes pitkällä kepillä.


      • Anonyymi

        On muuten aika suolainen hinta spekseihin nähden.


    • Anonyymi

      Monelta randonneurilta löytyy Pelago tallista. Jo se kertoo jotain merkistä.

      Kun koviin oloihin lähdetään moneksi päiväksi putkeen, pitää pyörän olla toimiva kokonaisuus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 560
      9197
    2. 24h Kirppis

      Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      13
      2295
    3. Suomessa eletään liian pitkään

      "Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      180
      1450
    4. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

      Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      19
      1189
    5. Näyttääkö kaivattusi

      Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      71
      930
    6. Sun ulkonäkö on

      Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      41
      867
    7. Oletko koskaan

      Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      72
      784
    8. Olen niin haaveillut

      Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      782
    9. En voi ottaa

      Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      40
      711
    10. Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee

      Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä
      Ikävä
      75
      632
    Aihe