mikä pelagon mummiksessa voim maksaa 600e?

Anonyymi

greebike myy

20

2643

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      ei kunnon pyöriä köyhille, ajele vaan sillä kaupanpäälliselläsi

    • Anonyymi

      Osat, työ ja kate. Eipä kelvollista pyörää tuota halvemmallakaan kukaan myy. Kun viimeksi katselin kaupunkipyörää, Pelago oli kasattu ihan ok osista. Tämän hetkistä tilannetta en tiedä.

    • Anonyymi

      Pelago on pieni kotimainen firma. Sillä ei ole varaa tehdä huonoa. Tämä näkyy myös hinnoissa, koska tunnetusti halvalla ei saa hyvää.

      • Sekä Pelago on pikkuhiljaa onnistunut luomaan itsestään brändin mistä asiakkaansa ovat valmiina maksamaan hieman enemmän kuin mitä "vastaava" markettipyörä maksaisi.
        Ja näin kuuluukin toimia, mutta harvoilta tuottajilta se onnistuu.


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Sekä Pelago on pikkuhiljaa onnistunut luomaan itsestään brändin mistä asiakkaansa ovat valmiina maksamaan hieman enemmän kuin mitä "vastaava" markettipyörä maksaisi.
        Ja näin kuuluukin toimia, mutta harvoilta tuottajilta se onnistuu.

        Mulla on muutaman vuoden vanha Pelago. Olihan tuolla hintaa pirusti, kun laitettiin napadynamoa, tarakkaa eteen ja taakse ym. mutta ei valittamista. Käytön jäljet eivät pyörässä näy ja mitään ongelmia ei ole ollut. Mutta oli kyllä kiireessä kasattu, hyvä ettei tipahtanut perkele eturengas silloin uutena kesken matkan.

        Mutta eihän tuossa kotimaista tietenkään ole kuin se kasaustyö.


    • Anonyymi

      Sellaisenhan voi itse kasata jos ei valmis miellytä. Runko maksaa sellaiset 200-300€ ja sitten vaan laskeskelemaan paljonko jää muihin osiin käytettäväksi. Tietysti tarvittavat työkalut maksaa ja aikaa menee opiskellessa millä eri standardeilla olevat osat sopivat hankittuun runkoon.

      • Anonyymi

        Kilometrikisan palkinnoiksi haluttiin valita, ääriammattilaisten toimesta, parhaat mallit.

        Kaikki ovat, ei suinkaan mitään Trekkejä tai Biantseja sun muita kiinaihmeitä, vaan Pelagot.

        Laatu ja toimivuus maksaa. Tosin, 2021 tuotanto on jo myyty. Jo tuollainen kysyntä kertoo jotain laadusta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kilometrikisan palkinnoiksi haluttiin valita, ääriammattilaisten toimesta, parhaat mallit.

        Kaikki ovat, ei suinkaan mitään Trekkejä tai Biantseja sun muita kiinaihmeitä, vaan Pelagot.

        Laatu ja toimivuus maksaa. Tosin, 2021 tuotanto on jo myyty. Jo tuollainen kysyntä kertoo jotain laadusta.

        Nyt sitten hieman realismia myös mukaan asiaan.
        Pelago on kymmenvuotisen historiansa aikana hoitanut asiansa hyvin, valmistaa laadukkaita polkupyöriä, pienehköissä sarjoissa joita ei lähtökohtaisesti myydä alennusmyynneissä ja joista ihmiset ovat valmiina maksamaa "Pelago" lisää hinnoissa. Eli erinomainen esimerkki siitä miten pyöräalalla voi menestyä kun kohdentaa tuotteensa tietyntyyppisille, suhteellisen ostovoimaisille kuluttajille, joille tietyntyylinen pyörän ulkonäkö sekä imago ovat isossa osassa pyörän ostopäätöstöstä tehtäessä.

        MUTTA Pelago on samanlainen polkupyörävalmistaja kuin isoin oma muistakin (etenkin eurooppalaisista merkeistä), eli Pelagohan on todellisuudessa pyörien kasaaja samalla tavalla kuin muutkin. Eli sillä ei ole isoja tuotantolaituksia missä esimerkiksi valmistaisi rungon putkitavarasta valmiiksi rungoksi, vaan tosiasia joka markkinoinnissa ovelasti piilotetaan, on se että Pelagon rungot tulevat isolta Taiwanilaiselta runkovalmistajalta (ja ovat laadultaan kyllä ensiluokkaisia), samoin kaikki muutkin "ei merkkiosat" tulevat alihankintaketjun kautta (ohjaustangot, satulaputket yms.) ja sitten luonnollisesti tietyt komponenetit (vaihtajat, keskiöt yms.) tulevat isoilta merkeiltä, lähinnä Shimanolta.

        Osa pyöristä sitten kootaan Suomessa (ja osa Puolassa sijaitsevassa kokoonpanossa).

        Eli siinä mielessä Pelago on ihan samanlainen "Kiinanihme" kuin lähes kaikki muutkin polkupyörät maailmalla, riippumatta siitä missäpäin maailmaa lopullinen kokoonpano tehdään.


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Nyt sitten hieman realismia myös mukaan asiaan.
        Pelago on kymmenvuotisen historiansa aikana hoitanut asiansa hyvin, valmistaa laadukkaita polkupyöriä, pienehköissä sarjoissa joita ei lähtökohtaisesti myydä alennusmyynneissä ja joista ihmiset ovat valmiina maksamaa "Pelago" lisää hinnoissa. Eli erinomainen esimerkki siitä miten pyöräalalla voi menestyä kun kohdentaa tuotteensa tietyntyyppisille, suhteellisen ostovoimaisille kuluttajille, joille tietyntyylinen pyörän ulkonäkö sekä imago ovat isossa osassa pyörän ostopäätöstöstä tehtäessä.

        MUTTA Pelago on samanlainen polkupyörävalmistaja kuin isoin oma muistakin (etenkin eurooppalaisista merkeistä), eli Pelagohan on todellisuudessa pyörien kasaaja samalla tavalla kuin muutkin. Eli sillä ei ole isoja tuotantolaituksia missä esimerkiksi valmistaisi rungon putkitavarasta valmiiksi rungoksi, vaan tosiasia joka markkinoinnissa ovelasti piilotetaan, on se että Pelagon rungot tulevat isolta Taiwanilaiselta runkovalmistajalta (ja ovat laadultaan kyllä ensiluokkaisia), samoin kaikki muutkin "ei merkkiosat" tulevat alihankintaketjun kautta (ohjaustangot, satulaputket yms.) ja sitten luonnollisesti tietyt komponenetit (vaihtajat, keskiöt yms.) tulevat isoilta merkeiltä, lähinnä Shimanolta.

        Osa pyöristä sitten kootaan Suomessa (ja osa Puolassa sijaitsevassa kokoonpanossa).

        Eli siinä mielessä Pelago on ihan samanlainen "Kiinanihme" kuin lähes kaikki muutkin polkupyörät maailmalla, riippumatta siitä missäpäin maailmaa lopullinen kokoonpano tehdään.

        Pelagon Stavanger DB 4130 Cr-Mo teräsrunko TIG-hitsataan Ilmajoella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pelagon Stavanger DB 4130 Cr-Mo teräsrunko TIG-hitsataan Ilmajoella.

        Mielenkiintoinen tieto (ja erittäin arvostettavaa) mikäli pitää paikkansa, että ainakin osa rungoista(kin) kootaan Suomessa/Ilmajoella, onko lähdettä kyseiseen asiaan kun tuntuu aiheesta löytyvän heikosti tietoja, esimerkiksi nuo tiedot Taiwanilaisesta runkotoimittajasta on useamman vuoden takaa (vielä vuoden 2016 pyörälistoissa kaikkien listattujen Pelagon mallien kohdalla lukee valmistusmaan kohdalla Taiwan/Suomi, eli tulkittavissa että runko tullut Taowanista ja lopullinen kokoonpano Suomessa), mutta vuodesta 2017 eteenpäin samoissa listoissa valmistuspaikkana Eurooppa (Ei suomi).
        Pelago itse myös tuntuu kokoajan vain puhuvan pyörien suunnittelusta, markkinoinnista sekä kasaamisesta joten olisi kiinnostavaa saada hieman faktaa mikä tämän hetken tilanne heillä kokonaisuuden osalta on.


    • Anonyymi

      SOLIFER on myös suomalainen laatupyörä ...toisin kuin tunturi tai helkama

      • Anonyymi

        Näin on Solifer on tehty Salon Polkupyörätehtaalla,
        eikä Fasistisessa Puolassa,


    • Anonyymi

      Tornion terästehtaan tuotannosta kaksi promillea meni polkupyörien ja rollaattorien runkorakenteisiin.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Valot, lukko ja sivu etu-laukut, eteen ja taakse vielä isompi roiskeläppä, nuo kun vielä saisi ja nastarenkaat, niin olisi valmis talviajoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valot, lukko ja sivu etu-laukut, eteen ja taakse vielä isompi roiskeläppä, nuo kun vielä saisi ja nastarenkaat, niin olisi valmis talviajoon.

        Talven äärioloissa ei kannata pyöräillä ulkovaihdepyörällä, ei millään, edes napavaihtajalla. Jääkäri alle ! Kannattaa seurata Puolustusvoimain huutokauppoja ja hakea talvipyörä sieltä.


      • Anonyymi

        Kunnon pyörä vastaan Vieteri, no, ehkä tuo menee kuivilla keleillä ja retkeilyssä, kunhan ei polje lukkopolkimin, koska pyöräilykenkä on ikavä kävellä pilalle sorassa ja huonot ne on muutenkin kävelyssä, joskun kun käy mettäkusella, niin saa olla varoivainen ettei klossireiät tukkeudu mudasta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Talven äärioloissa ei kannata pyöräillä ulkovaihdepyörällä, ei millään, edes napavaihtajalla. Jääkäri alle ! Kannattaa seurata Puolustusvoimain huutokauppoja ja hakea talvipyörä sieltä.

        Armeijan pyörällä pyöräilleenä en koskisi siihen enää edes pitkällä kepillä.


      • Anonyymi

        On muuten aika suolainen hinta spekseihin nähden.


    • Anonyymi

      Monelta randonneurilta löytyy Pelago tallista. Jo se kertoo jotain merkistä.

      Kun koviin oloihin lähdetään moneksi päiväksi putkeen, pitää pyörän olla toimiva kokonaisuus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko varattu minulle?

      Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      154
      5354
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

      Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      112
      5308
    3. Olen miettinyt kauan

      miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      46
      4982
    4. Vanhempi mies

      Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      30
      2893
    5. Ostiko maailma sinut minulta?

      Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      25
      2457
    6. On niin paha olla

      Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      43
      2114
    7. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

      Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      42
      2049
    8. Noloa että kaipasin sinua

      Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      23
      1778
    9. On niin vaikea olla lähelläsi

      En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      14
      1544
    10. Minne sä aina välillä joudut

      Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      10
      1486
    Aihe