Mulla oli paljon uskovaisia kavereita, vaan ei enää. Lähes kaikki ovat kieltäneet uskon. Viime aikoina todella monet jättivät uskon lyhyen ajan sisällä. Nekin, jotka vielä on mukana, elävät vähän laiteilla. On tosi hankalaa pysyä uskomassa, kun ympäriltä puuttuu tukijoukko. Sisaruksistakaan ei ole tukijoiksi, sillä he ovat kieltäneet uskonsa jo paljon aiemmin. Pelottaa, säilyykö edes tämä Jumalan valtakunta täällä Suomessa. Vähän pahalta näyttää...
Lähes kaikki kaverini ovat kieltäneet uskon
61
169
Vastaukset
Liike, joka perustuu lähes kokonaan suurten lapsilaumojen kasvatettuun (pakotettuun) uskoon, kestää aikansa ja sitten tulee loppu.
Ymmärtääkseni aito usko voi lähteä vain omasta pohdinnasta, joka sitten antaa tulokseksi uskon. Lapsi ei sellaiseen mitenkään pysty, mutta 18-vuotias jo pystyykin. Eikä tulos näköjään yleensä ole (vl-) usko.- Anonyymi
Jos joku tekee Jeesuksen käskyjen ja opetusten vastaisia tekoja, ei hän ole kristitty. Kristin opin mukaan elävät, ovat kunnollisia ja lähimmäisiään rakastavia ihmisiä. Jeesuksen opetuksien hyödyllisyyttä, ei kukaan täysijärkinen pysty perustellusti kumoamaan. Jos me kaikki noudattaisimme niitä, olisi maailmamme paljon parempi, kokonaisuuden suhteen, kuin nykyinen, saatanan vaikutuksessa oleva, kaikin kriteerein, tuhoa kohti, juokseva demonien saastuttama sikalauma. Jeesushan ajoi demonit sikalaumaan, omista pyynnöistään.
Anonyymi kirjoitti:
Jos joku tekee Jeesuksen käskyjen ja opetusten vastaisia tekoja, ei hän ole kristitty. Kristin opin mukaan elävät, ovat kunnollisia ja lähimmäisiään rakastavia ihmisiä. Jeesuksen opetuksien hyödyllisyyttä, ei kukaan täysijärkinen pysty perustellusti kumoamaan. Jos me kaikki noudattaisimme niitä, olisi maailmamme paljon parempi, kokonaisuuden suhteen, kuin nykyinen, saatanan vaikutuksessa oleva, kaikin kriteerein, tuhoa kohti, juokseva demonien saastuttama sikalauma. Jeesushan ajoi demonit sikalaumaan, omista pyynnöistään.
>Jeesuksen opetuksien hyödyllisyyttä, ei kukaan täysijärkinen pysty perustellusti kumoamaan.
Joitakin pystyy helposti. Esimerkiksi ajatus siitä, että jos et ole puolellani olet minua vastaan on täysin kestämätön. Puolueettomuuteen pyrkiminen ja kiistelyn ulkopuolelle jääminen voi olla hyvin arvokas asenne.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesusta ei välttämättä koskaan ollutkaan. Nykytiedon valossa aikaisimmat kirjoitukset Jeesuksesta on noin 200-vuotta kyseisen henkilön kuoleman jälkeen. Jokainen voi miettiä ihan omalla kohdallaan, kuinka paljon asiat voivat muuttua näin pitkällä aikavälillä. Apostoli Paavalikin kertoi nähneensä Jeesuksen vasta kuoleman jälkeen. Keksikö Paavali nämä itse, vai oliko kyseessä hallusinaatio. Sitä emme voi tietää, mutta tuskin oikea Jeesus on tullut mistään taivaasta. Emme kenties ikinä saa edes tietää, oliko tällaista henkilöä olemassa. Ja jos olikin, niin ihmeitä se ei kyllä kyennyt tekemään sen enempää, kuin kukaan muukaan kuolevainen!
- Anonyymi
Kummallista en tiedä ketään vapaalla osastolla jonka usko olisi mennyt kiellettyjen listalle, olisko syy siinä että heillä on omakohtainen usko joka ei riipu mistään eikä kenestäkään ihmisestä.
- Anonyymi
Ovatkohan he todella uudestisyntyneitä ja väärä evankeliumi tuo ongelmia ja luopumusta. Menestysteologia on yksi sellainen ja tässä linkissä on hyvää opetusta asiasta. https://www.youtube.com/watch?v=4VmRoiXbOoQ
Anonyymi kirjoitti:
Ovatkohan he todella uudestisyntyneitä ja väärä evankeliumi tuo ongelmia ja luopumusta. Menestysteologia on yksi sellainen ja tässä linkissä on hyvää opetusta asiasta. https://www.youtube.com/watch?v=4VmRoiXbOoQ
Menesteologiaan usominen ei ole uskonsuunta, vaan jokin harhaoppi jota näkyy missä milloinkin harhakäsityksinä.
- Anonyymi
Oletko kysynyt ovatko he siirtyneet Jeesuksen seuraajiksi ja jättäneet lahkon oppeineen?
Eivät he välttämättä ole jättäneet uskoa Jeesukseen mutta he ovat jättäneet lahkon epäraamatullisen uskon. - Anonyymi
Suurin osa teeskentelee lapsuudenkodissa "uskovaista", eli lestadiolaista ihan pakon sanelemana. Usein perheen vääräuskoinen ei ole saman arvoinen vaikka häntä psyykataankin fraaseilla kuten "olet yhtä rakas" ja tietty samaan hengenvetoon "voi kumpa sinäkin saisit joku päivä bla bla".
Sitten kun nuo kahleet katkaistaan eli täysi-ikäisyys kun koittaa niin ei jakseta enää teeskennellä ja luritella vanhemmille niitä taikaloruja.
On todella loukkaavaa olettaa että lähtemisen armon saaneet olisivat olleet "uskomassa". Ihan samalla tavalla olen surullinen sinun aloittaja sielun tilasta kun et ole päässyt Saatanan valtakuntaan, eli jätit uskosi Saatanaan meidän herraan.- Anonyymi
Aamen. Puhut vähän, mutta asiaa. Valtaosa lestoista on teeskentelijöitä. Aniharva uskoo oikeasti Raamatun kertomuksiin. Jos uskoo, niin silloin kannattee tutkituttaa pää!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aamen. Puhut vähän, mutta asiaa. Valtaosa lestoista on teeskentelijöitä. Aniharva uskoo oikeasti Raamatun kertomuksiin. Jos uskoo, niin silloin kannattee tutkituttaa pää!
Miten ne voi uskoa Raamattuun kun he eivät tunne sitä. Ei siinä porukassa tarvita edes Raamattua.
Anonyymi kirjoitti:
Miten ne voi uskoa Raamattuun kun he eivät tunne sitä. Ei siinä porukassa tarvita edes Raamattua.
Aamen!
- Anonyymi
Onnittelut. Sinulla on fiksuja kavereita.
- Anonyymi
Vaikuttaisiko nuorison luopumukseen se, että nykyisin ei kristinuskoa opeteta kouluissa niinkuin ennen. Pyhän Hengen tehtävä on kirkastaa Jeesusta ja Hänen sovitustyötään. Mutta Pyhä Henki ei pakota, eikä edes tuputa, vaan ohjaa hienosti uskon tielle. Hän valaisee hyviä asioita ja tapahtumia, jotta alkaisit janota Hänen elävää raikasta vettä. Mutta saatana tunkee demoninsa herkkään mieleen, joka alkaa vaikuttaa, kuten on nähtävissä nuorison väkivallan nousuna. Hän teettää mielipuolisia rikoksia sokeilla käskyläisillään, jotka eivät osaa selittää tekojaan mitenkään. Jeesus sanoi vuodattavansa Pyhän Henkensä kaiken lihan päälle, viimeisinä aikoina, joten olkaa valppaana ja valitkaa itse, Jumalan valtakunta vai helvetti. On vain nämä kaksi vaihtoehtoa.
- Anonyymi
Hyvin todennäköistä on juurikin tuo, mitä esitit. Yhteiskunta vieraantuu kovaa vauhtia perinteisistä arvoista ja kristinuskon arvovaltaakin halutaan olla murentamassa. Kouluissa ei enää ole kristillisiä aamunavauvksia, eikä liiemmin lauleta edes virsiä. Suvivirrestäkin vain ne kolme ensimmäistä säkeistöä, jotka eivät ole niin uskonnollisia. Sekin haluttaisiin joidenkin taholta kieltää.
Moni nuori häpeää syvästi uskoaan ja koska valtaosa muista nuorista ei kohta enää tiedä edes, mikä on Jeesus, niin oma usko tuntuu sitäkin hävettämmmältä.
Uskonnon opetus pitäisi palauttaa entiselleen ja myös aamunavaukset virsineen. Anonyymi 09.02.2021 10:59
Oleln täysin sama samaa mieltä.
Elämme tätä aikakautta,
1. Tim. 4:
1. Henki sanoo selvästi, että viimeisinä aikoina jotkut luopuvat uskosta ja seuraavat eksyttäviä henkiä ja riivaajien oppeja
2. tekopyhien valehtelijoiden vaikutuksesta, joiden omatunto on merkitty poltinraudalla.Välva kirjoitti:
Anonyymi 09.02.2021 10:59
Oleln täysin sama samaa mieltä.
Elämme tätä aikakautta,
1. Tim. 4:
1. Henki sanoo selvästi, että viimeisinä aikoina jotkut luopuvat uskosta ja seuraavat eksyttäviä henkiä ja riivaajien oppeja
2. tekopyhien valehtelijoiden vaikutuksesta, joiden omatunto on merkitty poltinraudalla.Korjaan. Piti olla:
Anonyymi 09.02.2021. 10:54
Myös , olen samaa mieltä kuin, Anonyymi 11.02.2021 10:18
- Anonyymi
"Vaikuttaisiko nuorison luopumukseen se, että nykyisin ei kristinuskoa opeteta kouluissa niinkuin ennen. "
Sekin ja myös se että kouluissa opetetaan myös paljon muuta paremmin kuin ennen eli lapset ovat paljon tietoisempia maailmasta kuin vanhempansa ja tietoisuus asioista ja miten asiat tapahtuu esimerkiksi biologiassa mitä historiassa on tapahtunut sekä yleistietous kaiken kaikkiaan on jumalten tuho.
Siksi kehitysmaissa afrikassa ja muualla missä taikauskot ovat vallalla kristinuskokin kukoistaa he palvovat henkiolentoja eivätkä ymmärrä miten ja miksi asiat oikeasti tapahtuu .Ihmiset uskovat omaan kuviteltuun viisauteen enemmän, kuin oikeaan viisauteen.
Kaikkia totuuksia tämän maailman ihmiset vääristelevät "opin jaja tieteen" nimissä.
1.Joh.5:
18. Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä. Hän, joka on syntynyt Jumalasta, pitää huolen itsestään6, eikä Paha pääse häneen käsiksi.
1. Joh. 3:9{Joissakin käsikirjoituksissa: "varjelee hänet".}
19. Me tiedämme, että olemme Jumalasta, mutta koko maailma on Pahan vallassa.
Joh. 17:
....…
Jeesus rukoilee opetuslastensa puolesta
6. "Minä olen ilmoittanut sinun nimesi ihmisille, jotka annoit minulle maailmasta. He olivat sinun, ja sinä annoit heidät minulle, ja he ovat noudattaneet sinun sanaasi. Joh. 6:37
7. Nyt he tietävät, että kaikki, minkä olet antanut minulle, on sinulta,
8. sillä minä olen antanut heille ne sanat, jotka sinä annoit minulle. He ovat ottaneet ne vastaan ja tietävät varmasti, että minä olen lähtenyt sinun luotasi, ja uskovat, että sinä olet minut lähettänyt.
9. Minä rukoilen heidän puolestaan. Maailman puolesta minä en rukoile vaan niiden, jotka sinä olet antanut minulle, sillä he ovat sinun. Hepr. 7:25
10. Kaikki, mikä on minun, on sinun, ja mikä on sinun, on minun, ja minut on kirkastettu heissä.
11. Minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun luoksesi. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka olet antanut minulle, että he olisivat yhtä niin kuin me.
12. Kun minä olin heidän kanssaan, varjelin heitä sinun nimessäsi, jonka olet antanut minulle. Minä suojelin heitä, eikä heistä joutunut hukkaan yksikään paitsi se kadotuksen lapsi, jotta Raamatun sana toteutuisi. Ps. 41:10; Joh. 6:39
13. Nyt minä tulen sinun luoksesi ja puhun tämän, kun vielä olen maailmassa, jotta minun iloni olisi täydellisenä heissä. Joh. 15:11
14. Minä olen antanut heille sinun sanasi, ja maailma vihaa heitä, koska he eivät ole maailmasta, niin kuin en minäkään ole maailmasta. Joh. 15:18-19
15. En rukoile, että ottaisit heidät pois maailmasta vaan että varjelisit heidät pahasta. 2. Tess. 3:3
16. He eivät ole maailmasta, niin kuin en minäkään ole maailmasta. Joh. 8:23
17. Pyhitä heidät totuudessa. Sinun sanasi on totuus. Ps. 119:160; 1. Piet. 1:22-23
18. Niin kuin sinä olet lähettänyt minut maailmaan, niin olen minäkin lähettänyt heidät maailmaan.
19. Minä pyhitän itseni heidän tähtensä, että hekin olisivat pyhitettyjä totuudessa."
1. Kor. 1:30; Ef. 5:26; Hepr. 10:10
Jeesus rukoilee kaikkien uskovien puolesta
20. "Mutta minä en rukoile ainoastaan heidän puolestaan vaan myös niiden puolesta, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun, Hepr. 7:25
21. että he kaikki olisivat yhtä, niin kuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa. Rukoilen, että hekin olisivat yhtä meissä, jotta maailma uskoisi sinun lähettäneen minut. Gal. 3:28; Ef. 4:3-5
22. Sen kirkkauden, jonka sinä olet antanut minulle, minä olen antanut heille, jotta he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä
23. - minä heissä ja sinä minussa - jotta he olisivat täydellisesti yhtä ja maailma tietäisi, että sinä olet lähettänyt minut ja rakastanut heitä, niin kuin sinä olet rakastanut minua. Gal. 2:20
24. Isä, minä tahdon, että myös nämä, jotka olet minulle antanut, olisivat kanssani siellä, missä minä olen, ja näkisivät minun kirkkauteni, jonka sinä olet minulle antanut, koska olet rakastanut minua ennen maailman perustamista. Joh. 14:3; 1. Tess. 4:17
25. Vanhurskas Isä, maailma ei ole tuntenut sinua, mutta minä tunnen sinut, ja nämä ovat saaneet tietää, että sinä olet minut lähettänyt.
26. Minä olen tehnyt sinun nimesi heille tunnetuksi ja teen vastakin, että se rakkaus, jolla sinä olet rakastanut minua, olisi heissä ja minä olisin heissä."- Anonyymi
Kouluissa ei pidä opettaa kirkon hapatusta. Se jos mikään on eksytystä nuorille.
- Anonyymi
Edelleen lapsille opetetaan Darwinin oppeja, jotka hänkin itse olisi ne kumonnut, nyky tieteen perusteella. Lajien väli muotoja ei ole löytynyt. Fossiilit ovat syntyneet globaalissa katastrofissa n. 4600 vuotta sitten, äkillisest,i mudan peittäessä ne.
- Anonyymi
Johan taas vitsin murjasit.
Eikö uskontosi mitenkään kiellä valehtelua? Sinun tulee vielä hioa kirjallista ilmaisuasi ennen kuin voit toivoa valmistuvasi yliopistosta fossiilitietämyksinesi.
- Anonyymi
Esimerkiksi valaan siirtymäfossiilisto on Goukdin sanoja lainatakseni "paras, mistä evoluutiobiologi voisi haaveilla."
Nykyihmisen ja Heidelbergin ihmisen välimuotoja on löytynyt Afrikasta lukuisia kuin myös Nedujen ja Heidelbergin ihmisen välimuotoja Euroopasta.
Palenotologit tietävät, että yli 99 kaikkina aikoina elävistä lajeista on joko kuollut sukupuuttoon tai lajiutunut. Nykyään lajeja tiedetään olevan n. 10 miljoonaa. Nooan rakkiin olisi siis pitänyt mahtua ainakin miljardi lajia, jotta kaikki elävä olisi pelastunut arkissa, kuten Raamattu sanoo.
Ainuttakaan dinosauruksen fossiilia ei ole löydetty 65,5 miljoonaa vuotta vanhan K/T rajan yläpuolelta, eikä ainuttakaan kehittynyttä isokokoista nisäkstä sen alapuolelta.
Puheet fossiilien muodostumisesta Nooan tulvan aikana ovat uskonnollista hömppää. Anonyymi kirjoitti:
Esimerkiksi valaan siirtymäfossiilisto on Goukdin sanoja lainatakseni "paras, mistä evoluutiobiologi voisi haaveilla."
Nykyihmisen ja Heidelbergin ihmisen välimuotoja on löytynyt Afrikasta lukuisia kuin myös Nedujen ja Heidelbergin ihmisen välimuotoja Euroopasta.
Palenotologit tietävät, että yli 99 kaikkina aikoina elävistä lajeista on joko kuollut sukupuuttoon tai lajiutunut. Nykyään lajeja tiedetään olevan n. 10 miljoonaa. Nooan rakkiin olisi siis pitänyt mahtua ainakin miljardi lajia, jotta kaikki elävä olisi pelastunut arkissa, kuten Raamattu sanoo.
Ainuttakaan dinosauruksen fossiilia ei ole löydetty 65,5 miljoonaa vuotta vanhan K/T rajan yläpuolelta, eikä ainuttakaan kehittynyttä isokokoista nisäkstä sen alapuolelta.
Puheet fossiilien muodostumisesta Nooan tulvan aikana ovat uskonnollista hömppää..Anonyymi 11.02.2021 10:30
Palentologit eivät ole yksimielisesti tuota mieltä. Osa heistä kumoaa kaiken tuon mitä kirjoitit.
Noan aikaiset fossiilit ovat muodostuneet nopeasti nopean yllättävän kuolemantakia ja nopeasti hautautunneet mutaan.
Sen todistavat lukuisat asiat fossiileista itsestään ja ympäristästä löydeyt todelliset todisteet. Esim ruoansulstuskanavat, mahassa oleva tuore ruoka ja vedenpaineen nousun aiheutamat seuraukset fosiileissa ja ympäristössä samana aikana koko maapallosamme. Näitä ilmiöitä voi tapahtua vain samanaikaisesti kaikkialla maasa tapahtuvan äkillisen vedenpaisumuksen aiheuttamana.
- Anonyymi
"Edelleen lapsille opetetaan Darwinin oppeja, jotka hänkin itse olisi ne kumonnut, nyky tieteen perusteella. Lajien väli muotoja ei ole löytynyt. Fossiilit ovat syntyneet globaalissa katastrofissa n. 4600 vuotta sitten, äkillisest,i mudan peittäessä ne."
Sinä valkonen suuri guru sinä tulla afrikka minun heimooni sine olla meidän hengenheimolaine ja tietä suuri asioita minen poppamiehen kanssa joka sano sama maa pieni ja lituska ja vain tuhat vuota vanha niinku suomineito ajatuskin sinä saada meitä heimosa suure hengelisen johtaja paikan. - Anonyymi
Näin käy, kun liikettä ei ole aidosti yritettykään uudistaa pysymään tuoreena ja raikkaana. Siitä on tullut ummehtunut tapakasvatuskerho, jossa Raamattu on pienessä sivuroolissa.
Vanhoillislestadiolaisuus tarvitsee uskonpuhdistuksen. Kaikki ihmisten keksimät säännöt pois! Ensimmäisenä epäinhimillinen ehkäisykielto. - Anonyymi
#Pelottaa, säilyykö edes tämä Jumalan valtakunta täällä Suomessa. Vähän pahalta näyttää...#
SRK-valtakunta säilyy vaikka kuihtuvana. - Anonyymi
Aapeella tuntuu olevan terveitä ja todella fiksuja kavereita, suosittelen aapeeta lämpimästi seuraamaan kavereitaan perässä sillä näkymättömiin mielikuvitusolentoihin ja satuihin uskomisessa ei ole mitään järkeä vaan sellainen on todella typerää, sivistymätöntä ja noloa.
- Anonyymi
Moni epäuskoinen ajattelee sinun tavalla, mutta minä uskon niin, ettei tämä ole lainkaan noloa!
Jos henkiolentoja ja Jumalaa ei ole, niin miten ihmeessä me tänne ollaan tupsahdettu olemaan?
Miten ihmeessä Telluksessa olisi yhtäkkiä alkanut vain ihan itsestään jostain alkulimasta muodostumaan eläviä eläimiä ja lopulta ihminen? Tämäkö kaikki tapahtunut muka itsestään?
Ei, sen kaiken taustalla on ikiaikojen Jumala! Jumala on luonut evoluution kautta meidät kaikki tänne. Mitään ei voi tapahtua itsestään. Eihän talokaan rakennu, jos sitä ei kukaan ole rakentamassa!
- Anonyymi
Ne jotka kieltää uskon mutta ei ole Jeesuksen valittuja ni ne ei menetä mitään.
- Anonyymi
1Tim.5:8 Biblia (1776) Mutta jos ei joku omistansa, liiatenkin perheestänsä, murhetta pidä, se on uskon kieltänyt ja on pakanaa pahempi. 2Tim.3:5. Tiit.1:16
- Anonyymi
Uusimmassa Päivämiehessä kysyttiin, millaisista aiheista haluaisit lukea Päivämiehestä. Yksi laittoi, että ”Millaista on elää, kun muu perhe ei ole uskomassa”.
Näitä on varmasti paljonkin nykyään ja voi olla, että tästä aiheesta vielä kirjoitetaan Päivämiehessäkin. Tunnen useita perheitä, joissa lähes kaikki vanhemmat mukaanlukien ovat kieltäneet uskon. Se yskittäinen, joka onnistuu säilymään uskomassa, on kilvoittelu varmasti paljon vaikeampaa.
Yksi ystävistänikin asuu tällaisessa perheessä ja ikää vasta 16. Onhan se aika paha paikka, kun kotona eletään, kuin maailmassa ja televisiokin on asetettu näkyvälle paikalle. Ystäväni pelkää jatkuvasti menettävänsä uskon ja toivoo, että pääsisi mahdollisimman pian muuttamaan jonkin uskovaisen/uskovaisten kanssa yhteiseen kämppään.- Anonyymi
Heikko on usko, jos televisio sitä uhkaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heikko on usko, jos televisio sitä uhkaa.
Eihän se pelkkä televisio, mutta kun kotona raikaa myös ajalliset viisut ja osa hörppii ihan ruokajuomanakin olutta. Tähän ku lisätään vielä uskon pilkkaaminen, niin kyllähän tällaisesta ympäristöstä haluaa pois.
- Anonyymi
Jt! Aito uskominen on sitä että sydämessäsi uskot. Vaikka kaikki kaverisi kieltävät uskon, sinun pitää kuunnella sydäntäsi ja omaatuntoasi. Et ole yksin. Meitä on monia yksinäisellä vartiopaikalla olevia. Tulevaisuutta emme voi tietää, tärkeintä on uskoa juuri nyt. Älä stressaa tulevasta vaan luota Jumalaan.
- Anonyymi
Noin se on mutta uskolla pitää olla Jeesuksen sanan perusta. Minusta on aivan turhaa surra etteivät lapset pysy uskossa. Kun lukee näitä kirjoituksia niin minkä takia muita uskoja ei maapallolla ole kuin usko vl liikkeen oppiin? Sekö on usko johon pitää uskoa?
Kun Raamattua ei tunneta ja uskoksi kutsuttu usko perustuu saarnamiesten sanaan niin ollaan ihmisoppien armoilla.
Usko on uskoa totuuteen ja kasteeseen. Usko liikkeen oppiin tarkoittaa Jumalan sanan hylkäämistä. Kun joku sen älyää ja jättää likkeen niin miksi sitä pitää voivotella. Ehkä liikkeen jättänyt on löytänyt totuuden ja uskoo siihen.
w. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noin se on mutta uskolla pitää olla Jeesuksen sanan perusta. Minusta on aivan turhaa surra etteivät lapset pysy uskossa. Kun lukee näitä kirjoituksia niin minkä takia muita uskoja ei maapallolla ole kuin usko vl liikkeen oppiin? Sekö on usko johon pitää uskoa?
Kun Raamattua ei tunneta ja uskoksi kutsuttu usko perustuu saarnamiesten sanaan niin ollaan ihmisoppien armoilla.
Usko on uskoa totuuteen ja kasteeseen. Usko liikkeen oppiin tarkoittaa Jumalan sanan hylkäämistä. Kun joku sen älyää ja jättää likkeen niin miksi sitä pitää voivotella. Ehkä liikkeen jättänyt on löytänyt totuuden ja uskoo siihen.
w.Ei ole Jeesuksen sanaa. On Jumalan Sana ja se Sana on itse Jeesus. Kannattaisi opetella teologiset perusasiat. Jeesus viittas puheissaan aina ennenkirjoitettuun tekstiin, joka oli kirjattu ylös Raamattuun. Jeesuksen täytti lopulta lain ja tämän jälkeen perustettiin kristillisiä seurakuntia ja kirjoitettiin lopulta Raamatun loppuosa, eli uusi testamentti. Sekin on Jumalan Sanaa, ei Jeesuksen sanaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole Jeesuksen sanaa. On Jumalan Sana ja se Sana on itse Jeesus. Kannattaisi opetella teologiset perusasiat. Jeesus viittas puheissaan aina ennenkirjoitettuun tekstiin, joka oli kirjattu ylös Raamattuun. Jeesuksen täytti lopulta lain ja tämän jälkeen perustettiin kristillisiä seurakuntia ja kirjoitettiin lopulta Raamatun loppuosa, eli uusi testamentti. Sekin on Jumalan Sanaa, ei Jeesuksen sanaa.
Jokainen sana mikä tuli ulos Jeesuksen suusta tuli Jumalalta. Jeesus sanoi että jokainen joka uskoo MINUN sanani ja uskoo häneen joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä.
Joh. 5:24
Teologiasta puhuvat ne jotka ovat opiskelleet jumaluusoppia maallisessa yliopistossa.
w.
- Anonyymi
Mun äiti on syntynyt kohta heti sotien jälkeen ja kaikki äitin sisarukset oli luopunut uskosta jo heti varhais nuoruudessa.
Ei tämä luopuminen mitään uutta ole.- Anonyymi
Luopujia on ollut aina, mutta ei koskaan näin paljon kuin nyt. Ennen oli myös paljon enemmän parannuksen tekijöitä. Äitini ja isänikään eivät ole syntyneet uskovaiseen kotiin. Saivat parannuksen 60-luvun herätyksissä. Näitä laajempia herätyksiä ei ole ollut enää aikoihin. Miksi? Nyt on paljon enemmän lähtijöitä, mitä tulijoita. Ani harva nykyisistä parannuksen tekijöistä tulee vl-piirien ulkopuolelta. Lähes kaikki, eli ne muutamat, jotka tekevät parannuksen, ovat aikoinaan syntyneet vanhoillislestadiolaiseen kotiin ja saaneet vanhoillislestadiolaisen kasvatuksen.
Vanhoillislestadiolaisuuden historiassa on ollut useita herätyksen aikoja. Onhan liike myös hajaantunut, mutta uusia herätyksiä on tullut aika ajoin. Viimeisimmät herätykset ovat jääneet kuitenkin 60-luvun huitteille. Sen jälkeen ei ole voinut enää puhua herätyksistä, sillä tämän jälkeen parannuksen tehneet voidaan laskea hyvin sormilla. Kultainen kynttilänjalka lienee siirretty jo pitkälti Afrikkaan. Siellähän koetaan tänä päivänä vanhoillislestadiolaisia herätyksiä.
- Anonyymi
Miten tässä mitään kehtaa tunnustaa kun vähän väliä liikkeeseen kuuluvat yritykset munaa liikkeen jo vähäistä mainetta.
- Anonyymi
Rotat jättää uppoavan laivan.
- Anonyymi
Tosi ikävää kyllä. Muutenkin jo huono maine meikäläisyydellä :(. Itse olen syytön näihin kaikkiin ikäviin juttuihin ja siksi tuntuu kurjalta, että minuakin katsotaan tämän vuoksi kieroon :(
- Anonyymi
Ikää että liikkeen pieni vähemmistö, joka pyrkii elämään kaikkia kunnioittavalla tavalla, loataan myös liikkeen bisnespuolen häikäilemättömällä toiminnalla.
- Anonyymi
Kyse on isommasta asiasta kuin vanhoillislestadiolaisuudesta. Aikoinaan länsimaisessa kulttuurissa kaikki uskoivat Jumalaan. Nyt tieteellisen maailmankuvan yleistyessä Jumala nähdään ihmisen keksimänä mielikuvitusolentona. Jumalusko oli kollektiivinen harha, paha uni josta alamme herätä.
- Anonyymi
Harmi, että nykyihmiselle ei kelpaa enää Jumala. Uskovaisia pidetään suotta idiootteina, vaikka he vain haluavat päästä taivaaseen.
Anonyymi kirjoitti:
Harmi, että nykyihmiselle ei kelpaa enää Jumala. Uskovaisia pidetään suotta idiootteina, vaikka he vain haluavat päästä taivaaseen.
Et pääse taivaaseen Jumalaan uskomalla, musulmaanitkin uskovat Jumalaan, he nimittävät häntä nimellä Allah.
Vellut opettavat vakavaa eksytystä, vanhanliitonaikaista uskoa,joka Jeesuksen tulon jälkeen on kadottava harhaoppi.
Jaak. 2:19 Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat.
Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
Mark. 1:24 sanoen: "Mitä sinulla on meidän kanssamme tekemistä, Jeesus Nasaretilainen? Oletko tullut meitä tuhoamaan? Minä tunnen sinut, kuka olet, sinä Jumalan Pyhä.
- Anonyymi
Nykyaikana kaikki viihde on liian helposti saatavilla koska vain. Itse olen tykästynyt kovasti Nuclear Blastin artisteihin, joista kovimpana tulee nyt Amorphis, Dimmu Borgir ja Therion. Todella laadukasta settiä. YouTubesta, Spotifystä yms voi kuunnella juuri sellaista musiikkia, mitä mieli tekee ja se on saatavilla kaikkialla, missä vain on älylaitteita. Kännykän kautta suurin osa nuorista tätä viihdettä kuluttaa kun ovat tien päällä. Enää meitä ei voida pitää pullossa niin, kuin vielä joskus kauan sitten.
Siinäpä se ja kun oikeasti vl-usko on kuollut lakiusko, jonka ns elävyys on lukuisien ulkoaopittujen fraasien latelua. Niin on aivan luonnollista että siitä erkaantuu. Valitettavasti liki kaikki lähteneet hylkäävät myös elävän ja pelastuksen tuovan Jeesuksen sovitustyön ja siihen turvaamisen.
- Anonyymi
SaaleminPastori-ko kirjoitti:
Siinäpä se ja kun oikeasti vl-usko on kuollut lakiusko, jonka ns elävyys on lukuisien ulkoaopittujen fraasien latelua. Niin on aivan luonnollista että siitä erkaantuu. Valitettavasti liki kaikki lähteneet hylkäävät myös elävän ja pelastuksen tuovan Jeesuksen sovitustyön ja siihen turvaamisen.
Tällä sinun tavallasi uskoo valitettavasti valtaosa suomalaisista nykyjään. Monille meidän usko näyttäytyy tuollaiselta ulkoa opeteltavien fraasien päälle, jota kaanaan kieleksi kutsutaan. Liikkeemme on nyt huonommassa valossa kuin koskaan, sillä aina sekaan sotketaan myös yksittäisten yrittäjien aiheuttamat sopat, sekä muutamat yksittäiset riidat. Laitetaan ne sitten koskemaan koko Jumalan valtakuntaa nimittämällä sitä lahkoksi ja pahimmillaan jopa mielisairaudeksi. Kuitenkin on kaunista huomata se, että meidän Jumalan lasten joukossa on todella paljon erittäin älykästäkin väkeä. On aina tohtoreiksi astikin väitelleitä kavereita, jotka silti haluavat turvata ikiaikojen Jumalaan.
Vaikka maailma kutsuu meitä elämäntapa- ja lakiuskoiseksi lahkoksi, niin me tiedämme, että tämä on Jumalan valtakunta! Anonyymi kirjoitti:
Tällä sinun tavallasi uskoo valitettavasti valtaosa suomalaisista nykyjään. Monille meidän usko näyttäytyy tuollaiselta ulkoa opeteltavien fraasien päälle, jota kaanaan kieleksi kutsutaan. Liikkeemme on nyt huonommassa valossa kuin koskaan, sillä aina sekaan sotketaan myös yksittäisten yrittäjien aiheuttamat sopat, sekä muutamat yksittäiset riidat. Laitetaan ne sitten koskemaan koko Jumalan valtakuntaa nimittämällä sitä lahkoksi ja pahimmillaan jopa mielisairaudeksi. Kuitenkin on kaunista huomata se, että meidän Jumalan lasten joukossa on todella paljon erittäin älykästäkin väkeä. On aina tohtoreiksi astikin väitelleitä kavereita, jotka silti haluavat turvata ikiaikojen Jumalaan.
Vaikka maailma kutsuu meitä elämäntapa- ja lakiuskoiseksi lahkoksi, niin me tiedämme, että tämä on Jumalan valtakunta!Asenteesi ansaitsee kunnioituksen. Niin Hitlerin sotilaatkin luulivat olevansa ylimmän hyvän palveluksessa. Olihan SS,n tunnuslausekin
Meine Ehre heißt Treue.
Kummallista ettei tuo lause ole ollut vielä koskaan suviseuraportissa! Vai onko ollut jo?
- Anonyymi
EIPÄ aloittajalle paljonkaan löytynyt lohdutusta, jos hän suree myös kavereidensa "maailmaan menoa" ja ehkä itse haluaisi olla vielä tuossa joukossa mukana !!!
Aloittaja voisi mennä juttelemaan jonkun luotettavan vielä tuossa uskossa olevan kanssa ja kertoa "murheensa" ja huolensa hänelle.
Ei näiltä palstoilta tule paljonkaan tukea "suruusi", kyllä "viisastelijoita" riittää, kun ovat ihan "toista" maata ja toinen uskonasioiden näkemys kuin Vl- ihmisilllä.
Omia käsityksiään kauppaavat ongelman ratkaisuun.
Yritähän Sinä aloittaja jaksaa vielä kilvoitella, jos tuntuu siltä, että hengellinen kotisi on sinulle vielä rakas. ?!
Elä kumminkaan hylkää niitä vanhoja kavereita, vaan juttele myös heidän kanssa, mikä on tullut uskon esteeksi. Kukaan ei voi uskoa toisen puolesta, usko on omakohtainen asia.- Anonyymi
eikö s e olekkaan SRK:n yhteinen asia ja uskomassa oleminen matkaystävineen ja hoitajineen !?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
eikö s e olekkaan SRK:n yhteinen asia ja uskomassa oleminen matkaystävineen ja hoitajineen !?
VL-uskovaisia elää monilla paikkakunnilla, joissa on omat "Siionit"; rauhanyhdistykset, useimmiten ne ovat niitä "kotisiioneja" joissa "talostellaan" ja siellä on se oma hengellinen kotiyhteisö. Isommin sitten kokoonnutaan mm. suviseuroihin ja sielläkin on ystäviä eri paikkakunnilta, joihin on tutustuttu mm. rippikouluissa ja sitten omaa sukua, jotka asuvat muualla päin Suomea ja jopa ulkomailla. Niistä muodostuu se "yhteinen Siion", joka kuuluu siihen srk:n joka on se keskusyhdistys. Se on sitä yhteistä "talostelua" täällä ajassa.
Ns."hoitajana" voi olla se matkaystävä joka saarnaa ystävälleen, läheiselle armoevankeljumia, jos kuka sitä kaipaa ja tuntee, että tarvitsee uskolleen vahvistusta.
"Ulkopuolinen" ei useinkaan tunne näitä "siionin" asioita, ja pitää niitä ihan "hulluina", mutta VL-ihmiset tuntee sitä "kaanaankieltä", se voi olla salattua ulkopuolisille.
Ei se "maata kaada" vaikka eivät ymmärräkkään näitä asioita, ne onkin "hepreaa" liika "viisaille" ! VL-väki elää omalla tavallaan ja se vain on sillä tavalla, ettei siihen tarvitse puuttua "ulkona olevat" joilla ei ole muuta sanottavaa kuin pilkka ja nauru uskovia kohtaan.
Mutta, kyllä "älämölö" nousee jos VL- väki sanoo poikkipuolista sanaa eri tavoin uskovista, tai "uskottomista", se on heti tuomitsemista, eikä ulkopuoliset huomaa, että he tuomitsevat arvosteluillaan VL-väkeä ! VL-väen on vain kestettävä kaikki pilkka !
Eikö ole tullut tuo vaihtoehto mieleenne, että "tuomio" tulee toiseltakin taholta !?
Ja tuosta rahan "keruusta", sitä kerätään sen vuoksi, että hoidetaan ne maalliset asiat mm. ry:n talojen ylläpito, tonttivuokrat, kiinteistöverot, korjaukset yms. kulut joita yhteiskunta vaatii hoidettavaksi. Kaikkea ei tehdä talkootyönä.
Samantyylisiä menoja on myös evl-kirkoissa ja seurakunnissa, on kerättävä kolehtia jne..
Tavan "talostelua" mitä arkeenkin kuuluu jokaisella ihmisellä. Samoin toimivat kaikki urheiluseurat jne, yhdistykset, jostain ne rahat on hankittava, että harrastuksetkin pyörii.
Tuntuu joskus, että tavan maalaisjärki on ihmisiltä hukassa, jos ihmetellään miksi joku "seura" kerää rahoja ja varoja toimintoihinsa ! Urheiluseuratkin hankkivat varoja, mikä mitenkin ! Ajatelkaa ensin, ennenkuin tänne "viisastelette" omianne !
- Anonyymi
Hävettää liikkeen hyväksymät tavat tehdä rahaa.
- Anonyymi
Mun lähes kaikki serkut ovat luopuneet uskosta,Isän puolelta on vaan ollut uskovaisia serkkuja ja yhestä kuvasta laskin niin jotain 70niitä oli ja alle 10 on enää uskovaista.
- Anonyymi
Munkin lähestulkoon kaikki serkut ovat kieltäneet uskon. Meidän perheestä sentään lähes puolet olemme saaneet säilyä uskomassa. Isä meni myös maailmaan, äiti ei. Naapurit kielsi kaikki uskon. Muutama eliittiperhe on säilyttänyt uskon. Ehkä eliitin on helpompaa uskoa, kun on niin paljon kaikkea ajallistakin hyvää....
- Anonyymi
Lisään vielä että mun sisaruksistakin ihan kokonaisia perheitä on jättänyt uskon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisään vielä että mun sisaruksistakin ihan kokonaisia perheitä on jättänyt uskon.
Ihmiset järkiintyy,Ei enää usko satuihin niin kuin ennen,Se on paha se pelko!!!Pelotellaan helvetillä mitä ei ole olemassakaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä602007Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1661688Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701408Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2411367Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2321313Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3391179- 1281155
- 801135
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3171085IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3421082