Pekka Katajan murhayrityksestä päätös - SYYTÖN!

Anonyymi

470

7494

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hyvät koppikorvaukset luvassa

      • Anonyymi

        Olen ollut koko ajan sitä mieltä, että Katajan kertomuksessa oli heti alkuun kummallisuuksia. Ensikäden huomiot häneltä olivat aivan toiset kuin jälkeenpäin sepitetyt. Sepitettyjähän nuo olivat koska ei ole enään syytettyjä. Kataja taitaa olla nyt itse lirissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ollut koko ajan sitä mieltä, että Katajan kertomuksessa oli heti alkuun kummallisuuksia. Ensikäden huomiot häneltä olivat aivan toiset kuin jälkeenpäin sepitetyt. Sepitettyjähän nuo olivat koska ei ole enään syytettyjä. Kataja taitaa olla nyt itse lirissä.

        Itsekö Kataja itsensä yritti murhata?


      • Anonyymi

        Aloittaja teki pahan virheen. Oikeus ei julista koskaan ketään syyttömäksi. Se hylkää syyttäjän esittämän syytteen toteamalla, ettei syyttäjän näyttö riitä, kuten ylen uutisesta näkyy.
        Jo alun alkaen oli selvää, ettei mediassa kerrottu syyttäjien esittämä näyttö tule riittämään tuomioon. Syyttäjät eivät ole toimineet puolueettomasti, mitä virka ehdottomasti edellyttää.
        Syyttäjätkin käyvät äänestämässä. Ei ole vaikea arvata minkä laidan ehdokkaan nimen he äänestyslippuun piirtävät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsekö Kataja itsensä yritti murhata?

        siinäpä vasta ihmemies ,kuka hakkaisi itsensä sairaalaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsekö Kataja itsensä yritti murhata?

        Pitkien puukkojen yö muuttui perseiden keskuudessa Katajankin tapauksessa humalaiseksi Mäntsälän kapinaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsekö Kataja itsensä yritti murhata?

        Ja teki pakettiin syytteestä vapautetun ja Torssosen sormenjäljet. Itsepä tietenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja teki pakettiin syytteestä vapautetun ja Torssosen sormenjäljet. Itsepä tietenkin.

        Etkö ymmärrä ? Paketissa oleva sormenjäljet ovat fakta, mutta ei se, olivatko sormenjäljet pakettiin jättäneet Katajan ovella paketin kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ollut koko ajan sitä mieltä, että Katajan kertomuksessa oli heti alkuun kummallisuuksia. Ensikäden huomiot häneltä olivat aivan toiset kuin jälkeenpäin sepitetyt. Sepitettyjähän nuo olivat koska ei ole enään syytettyjä. Kataja taitaa olla nyt itse lirissä.

        Minä en väitä Katajan selitetyksiä sepitetyiksi, mutta siltä ne minustakin kuulostivat alusta alkaen.
        Harvinainen tapaus. Jos syyttäjä ei valita, syntyy entistä enemmän ihmettelemisen aihetta.
        Joku haiskahtaa tässä jutussa.


      • Anonyymi

        Kyllä sinun täytyy olla sairas ihminen kun tuommosta kirjoitat..Katajalla oli tilanne että on ihme että selvisi hengissä..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itsekö Kataja itsensä yritti murhata?

        Kun ajattelee oikein kansallismielisesti, tuo on vääjäämätön lopputulema.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja teki pahan virheen. Oikeus ei julista koskaan ketään syyttömäksi. Se hylkää syyttäjän esittämän syytteen toteamalla, ettei syyttäjän näyttö riitä, kuten ylen uutisesta näkyy.
        Jo alun alkaen oli selvää, ettei mediassa kerrottu syyttäjien esittämä näyttö tule riittämään tuomioon. Syyttäjät eivät ole toimineet puolueettomasti, mitä virka ehdottomasti edellyttää.
        Syyttäjätkin käyvät äänestämässä. Ei ole vaikea arvata minkä laidan ehdokkaan nimen he äänestyslippuun piirtävät.

        >Syyttäjätkin käyvät äänestämässä. Ei ole vaikea arvata minkä laidan ehdokkaan nimen he äänestyslippuun piirtävät.

        Todennäköisin puolue on syyttäjän tulotasolla ilman muuta kokoomus.


      • Anonyymi

        Joopa Joo ettekö työ ihmiset osaa rankuttaa kun persut sitä persut tätä eiköhän tää suomentalous ja politiikka oo perseestä ihan muiden kun persujen takia🤗


      • Anonyymi

        kiihotiti juuri kansanryhmää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsekö Kataja itsensä yritti murhata?

        Syylllinen on jossain, mutta ei saatu kiinni. Voiko nyt tehdä syytteen jutun tutkijoita kohtaan huonosta työstä? Tekijä varmaan tiesi mitkä seikat häntä suojelee riittävältä näytöltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kiihotiti juuri kansanryhmää

        Kansanryhmää? Kieltämättä Hakkaraista ja Kataja-casea katsottaessa etenkin Keski-Suomen persut tuntuvat olevan täysin oma lajinsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitkien puukkojen yö muuttui perseiden keskuudessa Katajankin tapauksessa humalaiseksi Mäntsälän kapinaksi.

        Sosiaalidemokraattinen oikeus katsoi että puolue on väärä tuomioon, olisi ollut vihreä uhri niin tuomio olisi taattu 15 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en väitä Katajan selitetyksiä sepitetyiksi, mutta siltä ne minustakin kuulostivat alusta alkaen.
        Harvinainen tapaus. Jos syyttäjä ei valita, syntyy entistä enemmän ihmettelemisen aihetta.
        Joku haiskahtaa tässä jutussa.

        Jos sinua hakataan niin että tuntuu niin pystytkö Kuvalehtimaan koko Tuulen Viemää elokuvan tai muistamaan edes kenkäsi numeroa, tuskin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö ymmärrä ? Paketissa oleva sormenjäljet ovat fakta, mutta ei se, olivatko sormenjäljet pakettiin jättäneet Katajan ovella paketin kanssa.

        Kyllä on täysin mahdollista että jutun suunnittelijan sormenjäljet on paketissa - kahelit ei ajattele selväjärkisesti
        Ikävästi vaikuttaa myös siltä että Katajan omat sekavat lausunnot ovat johtaneet tutkintaa pitkään harhaan, tutkinnassa ei pidä lausua mitään "mielipiteitä" vain kylmiä faktoja mitä näki ja muistaa varmasti


      • Anonyymi
        Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        >Syyttäjätkin käyvät äänestämässä. Ei ole vaikea arvata minkä laidan ehdokkaan nimen he äänestyslippuun piirtävät.

        Todennäköisin puolue on syyttäjän tulotasolla ilman muuta kokoomus.

        Kuten valtakunnansyyttäjällä ? Raija Toiviainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsekö Kataja itsensä yritti murhata?

        Oikeusvaltio suojelee rikollisia, HÄÄÄÄÄÄH HÄH HÄH HÄH HÄH HÄÄÄH HÄH HÄH HÄÄÄÄÄÄÄH ja LÄÄÄÄÄÄH


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joopa Joo ettekö työ ihmiset osaa rankuttaa kun persut sitä persut tätä eiköhän tää suomentalous ja politiikka oo perseestä ihan muiden kun persujen takia🤗

        Ainoa järkevä kommentti tästäkin asiasta-


      • Tuomarien tulotasolla ollaan 80-90 prosentin varmuudella kokoomuslaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö ymmärrä ? Paketissa oleva sormenjäljet ovat fakta, mutta ei se, olivatko sormenjäljet pakettiin jättäneet Katajan ovella paketin kanssa.

        Anonyymi Pitääkö mielestäsi ymmärtää siten,että paketti tuli postin kuljettamana postiluukusta. Jonka jäkkeen Kataja itse aiheutti vammansa


      • Anonyymi

        Eipä muuten Suomessa saa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anonyymi Pitääkö mielestäsi ymmärtää siten,että paketti tuli postin kuljettamana postiluukusta. Jonka jäkkeen Kataja itse aiheutti vammansa

        Onhan tämä tuomarien päätös ihan järjetön. Voi vain olettaa, että tuomareita on uhkailtu, ja eivät uskaltaneet tuomita rikollisia oman hengen menetyksen pelossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja teki pahan virheen. Oikeus ei julista koskaan ketään syyttömäksi. Se hylkää syyttäjän esittämän syytteen toteamalla, ettei syyttäjän näyttö riitä, kuten ylen uutisesta näkyy.
        Jo alun alkaen oli selvää, ettei mediassa kerrottu syyttäjien esittämä näyttö tule riittämään tuomioon. Syyttäjät eivät ole toimineet puolueettomasti, mitä virka ehdottomasti edellyttää.
        Syyttäjätkin käyvät äänestämässä. Ei ole vaikea arvata minkä laidan ehdokkaan nimen he äänestyslippuun piirtävät.

        RKP oikeuslaitos päätti, ettei korkea-arvoisen sukulaista tuomita, sillä sen heijastusvaikutukset olisivat liian suuret näkyvien henkilöiden häpäisyn vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ollut koko ajan sitä mieltä, että Katajan kertomuksessa oli heti alkuun kummallisuuksia. Ensikäden huomiot häneltä olivat aivan toiset kuin jälkeenpäin sepitetyt. Sepitettyjähän nuo olivat koska ei ole enään syytettyjä. Kataja taitaa olla nyt itse lirissä.

        Vaikka oikeus piti madollisena, että murhayritys tapahtui, näyttö ei riittänyt. Onneksi Suomessa ei ketään heitetä vankilaan kevyin perustein.

        Varmasti jatkossa näemme päätöksen myös hovioikeudelta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä muuten Suomessa saa.

        Erääseen heimoon (jota ei saa sanoa) kuuluvilla kansanryhmäläisillä on "mutka" aina völjyssä eikä yhteenkään ole minkään valtakunnan lupaa. Tästä on pääteltävissä, että aseita on saatavissa ja niitä hankitaan kuten myös eräät ns. mp-kerhot ovat osoittaneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ollut koko ajan sitä mieltä, että Katajan kertomuksessa oli heti alkuun kummallisuuksia. Ensikäden huomiot häneltä olivat aivan toiset kuin jälkeenpäin sepitetyt. Sepitettyjähän nuo olivat koska ei ole enään syytettyjä. Kataja taitaa olla nyt itse lirissä.

        Maailmassa on valtioita, joissa uhri katsotaan (aina) useimmiten syylliseksi ja saa loppupeleissä rangaistuksen. Hölmösuomi on kovaa vauhtia matkalla samaan ryhmään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siinäpä vasta ihmemies ,kuka hakkaisi itsensä sairaalaan?

        Kyllä moni tämän päivän Suomessa on sitä mieltä, että persu voisi niin tehdä.


      • Anonyymi

        Kyllä tällä tapuksella pitäisi irrota väh 9mm. Toimii aika hyvin lähietäisyydellä,mutta jos tontti on laaja, niin sitten vaan kivääriä kehiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joopa Joo ettekö työ ihmiset osaa rankuttaa kun persut sitä persut tätä eiköhän tää suomentalous ja politiikka oo perseestä ihan muiden kun persujen takia🤗

        "eiköhän tää suomentalous ja politiikka oo perseestä ihan muiden kun persujen takia"
        Kyllä, nimenomaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maailmassa on valtioita, joissa uhri katsotaan (aina) useimmiten syylliseksi ja saa loppupeleissä rangaistuksen. Hölmösuomi on kovaa vauhtia matkalla samaan ryhmään.

        Suomi on niin hölmö, että painii ihan omassa sarjassaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joopa Joo ettekö työ ihmiset osaa rankuttaa kun persut sitä persut tätä eiköhän tää suomentalous ja politiikka oo perseestä ihan muiden kun persujen takia🤗

        Kyllä näin on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeusvaltio suojelee rikollisia, HÄÄÄÄÄÄH HÄH HÄH HÄH HÄH HÄÄÄH HÄH HÄH HÄÄÄÄÄÄÄH ja LÄÄÄÄÄÄH

        Kuka kuvittelee että Suomi on oikeusvaltio.En minä ainakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä muuten Suomessa saa.

        Kyllä on Suomessakin oikeus puolustaa itseään tappavilta.Jos Pekka Kataja ei saa laillisesti hankkia pistoolia niin sitten laittomasti.Seuraavalla kerralla voi tappajia tulla Katajan kotiin useampia.Miten sitten suu pannaan kun ei ole Pekalla kättä pidempää.Sanokaapa joku viisaampi eikö Kataja saisi puolustaa itseään vaikka laittomalla pistoolilla.Minä ainakin hankkisin aseen koska en osaa itse vielä tehdä sitä.


      • Anonyymi

        Höpö hopä.taskuaseeseen EI lupaa saa kun valttuutettu asekeräilijä/vartijat.tai museotarkoitukseen.mulla lupia tusina vaan enpä saanu lupaa.t: jari vaasa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö ymmärrä ? Paketissa oleva sormenjäljet ovat fakta, mutta ei se, olivatko sormenjäljet pakettiin jättäneet Katajan ovella paketin kanssa.

        Tietenkin herra T:llä on jotakin tekemistä asian kanssa kun sormenjäljetkin löytyy paketista jota oltiin Katajalle tuomassa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan tämä tuomarien päätös ihan järjetön. Voi vain olettaa, että tuomareita on uhkailtu, ja eivät uskaltaneet tuomita rikollisia oman hengen menetyksen pelossa.

        Aika kovaa tekstiä. Riittää oikeuslaitoksen halventamis syytteeseen. Laki on kaikille sama..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja teki pahan virheen. Oikeus ei julista koskaan ketään syyttömäksi. Se hylkää syyttäjän esittämän syytteen toteamalla, ettei syyttäjän näyttö riitä, kuten ylen uutisesta näkyy.
        Jo alun alkaen oli selvää, ettei mediassa kerrottu syyttäjien esittämä näyttö tule riittämään tuomioon. Syyttäjät eivät ole toimineet puolueettomasti, mitä virka ehdottomasti edellyttää.
        Syyttäjätkin käyvät äänestämässä. Ei ole vaikea arvata minkä laidan ehdokkaan nimen he äänestyslippuun piirtävät.

        Kyllä se vaan niin on, että oikeus toteaa syyttömäksi, tyytykää siihen!
        Muistan kun Bodominjärven tapausta käsiteltiin oikeudessa niin lopputulemana kansalaisia valistettiin radiossa, että ei saa ajatella enää syytetyn olevan luultavasti kuitenkin syyllinen vaan hänet on todettu oikeudessa syyttömäksi.

        Repikää siitä oikeaa asennetta!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tietenkin herra T:llä on jotakin tekemistä asian kanssa kun sormenjäljetkin löytyy paketista jota oltiin Katajalle tuomassa

        Sitten vain jatketaan etsimistä. Kyllä se syyllinen löytyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan tämä tuomarien päätös ihan järjetön. Voi vain olettaa, että tuomareita on uhkailtu, ja eivät uskaltaneet tuomita rikollisia oman hengen menetyksen pelossa.

        Höpö höpö! Anna jo olla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö hopä.taskuaseeseen EI lupaa saa kun valttuutettu asekeräilijä/vartijat.tai museotarkoitukseen.mulla lupia tusina vaan enpä saanu lupaa.t: jari vaasa.

        Jo on Suomi outo oikeus valtio jos ei tämmösen tapauksen jälkeen Pekka Kataja saa omistaa pistoolia(väh.9mm) itsepuolustukseen.Vai siitäkö tässä on kysymys koska Pekka Kataja on perussuomalainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jo on Suomi outo oikeus valtio jos ei tämmösen tapauksen jälkeen Pekka Kataja saa omistaa pistoolia(väh.9mm) itsepuolustukseen.Vai siitäkö tässä on kysymys koska Pekka Kataja on perussuomalainen.

        Olipa erittäin hyvä kommentti.Olen harvinaisen samaa mieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ollut koko ajan sitä mieltä, että Katajan kertomuksessa oli heti alkuun kummallisuuksia. Ensikäden huomiot häneltä olivat aivan toiset kuin jälkeenpäin sepitetyt. Sepitettyjähän nuo olivat koska ei ole enään syytettyjä. Kataja taitaa olla nyt itse lirissä.

        Tajuat kai, että poliittisin motiivein tehty murhan yritys on Suomessa poikkeuksellisen vakava ja se pitää selvittää. Muuten ollaan kohta Venäjän-Navalnyin tiellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sinun täytyy olla sairas ihminen kun tuommosta kirjoitat..Katajalla oli tilanne että on ihme että selvisi hengissä..

        Jonkun kyllä olisio pitänyt Katajaa opastaa oikeuteen pukeutumisessa. Miten ihmeessä tuon näköinen voi olla missään johtotehtävissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sinua hakataan niin että tuntuu niin pystytkö Kuvalehtimaan koko Tuulen Viemää elokuvan tai muistamaan edes kenkäsi numeroa, tuskin.

        Kyllä minuakin tämä muistamattomuus hiukkasen ihmetyttää. Ja tunsihan hän ihmiset ennestään, mutta ei silti tunnistanut päällekäyviä. Taitaa olla normaalia miespoukan sauomalaista touhua saunaillan päätteeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja teki pahan virheen. Oikeus ei julista koskaan ketään syyttömäksi. Se hylkää syyttäjän esittämän syytteen toteamalla, ettei syyttäjän näyttö riitä, kuten ylen uutisesta näkyy.
        Jo alun alkaen oli selvää, ettei mediassa kerrottu syyttäjien esittämä näyttö tule riittämään tuomioon. Syyttäjät eivät ole toimineet puolueettomasti, mitä virka ehdottomasti edellyttää.
        Syyttäjätkin käyvät äänestämässä. Ei ole vaikea arvata minkä laidan ehdokkaan nimen he äänestyslippuun piirtävät.

        äänestävät kok viherpun dem ,ja kataja ps niin asia on sillä selvä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joopa Joo ettekö työ ihmiset osaa rankuttaa kun persut sitä persut tätä eiköhän tää suomentalous ja politiikka oo perseestä ihan muiden kun persujen takia🤗

        pelko perseessä PERUSSUOMALAISTEN AIVAN MAHTAVAN KANNATUKSEN JOHDOSTA !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ollut koko ajan sitä mieltä, että Katajan kertomuksessa oli heti alkuun kummallisuuksia. Ensikäden huomiot häneltä olivat aivan toiset kuin jälkeenpäin sepitetyt. Sepitettyjähän nuo olivat koska ei ole enään syytettyjä. Kataja taitaa olla nyt itse lirissä.

        Ehkäpä se Katajan alkuperäinen huomio sittenkin oli totta, poliisin sanoivat että silminnäkijöiden havainnot eivät tue sitä. Nyt kumminkin oikeudessa sanottiin että ei ole silminnäkijä havaintoja. Kummallista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tällä tapuksella pitäisi irrota väh 9mm. Toimii aika hyvin lähietäisyydellä,mutta jos tontti on laaja, niin sitten vaan kivääriä kehiin.

        Olen täysin samaa mieltä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ollut koko ajan sitä mieltä, että Katajan kertomuksessa oli heti alkuun kummallisuuksia. Ensikäden huomiot häneltä olivat aivan toiset kuin jälkeenpäin sepitetyt. Sepitettyjähän nuo olivat koska ei ole enään syytettyjä. Kataja taitaa olla nyt itse lirissä.

        Ei olisi ensimmäinen eikä viimeinen kerta jos Hovioikeus näkisi asian aivan eri tavalla ja päätyisi syyllisyyden kannalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sosiaalidemokraattinen oikeus katsoi että puolue on väärä tuomioon, olisi ollut vihreä uhri niin tuomio olisi taattu 15 vuotta.

        Perussuomalaiset on puolue täynnä natseja, niin ei voi muuta odottaa myöskään heiltä, jotka ovat sieltä lähteneet tai tullut erotetuksi.
        Oli tekijä sitten entinen persu tai ihan joku muu, niin kansallissosialisti on ihmissaasta nyt ja aina, niin vaikka tyhmältä kuulostaa, että sitä saa mitä tilaa, niin Katajan paikka jo pelkkänä persuna, oisi ollut linnassa jo ennen tapahtumaa.
        Demokratiassa ei saa antaa tilaa persuille, se puolue ajaa vain sinivalkoista fasismia ja vihaa muita ihmisiä, myös omia kansalaisia, jos on eri mieltä kun persu ite.
        Vain keskitysleirit puuttuvat, muuten PerusS on samaa paskaa kuin Nsdap.


      • Anonyymi kirjoitti:

        siinäpä vasta ihmemies ,kuka hakkaisi itsensä sairaalaan?

        Varmaan masokisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perussuomalaiset on puolue täynnä natseja, niin ei voi muuta odottaa myöskään heiltä, jotka ovat sieltä lähteneet tai tullut erotetuksi.
        Oli tekijä sitten entinen persu tai ihan joku muu, niin kansallissosialisti on ihmissaasta nyt ja aina, niin vaikka tyhmältä kuulostaa, että sitä saa mitä tilaa, niin Katajan paikka jo pelkkänä persuna, oisi ollut linnassa jo ennen tapahtumaa.
        Demokratiassa ei saa antaa tilaa persuille, se puolue ajaa vain sinivalkoista fasismia ja vihaa muita ihmisiä, myös omia kansalaisia, jos on eri mieltä kun persu ite.
        Vain keskitysleirit puuttuvat, muuten PerusS on samaa paskaa kuin Nsdap.

        Halla-Ahon persuissa on natsiongelma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsekö Kataja itsensä yritti murhata?

        Juuri nuo puheet murhasta poliittisin motiivein ovat niitä persun höpötyksiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kiihotiti juuri kansanryhmää

        Joko hoitelit kiihoittuneisuutesi?


      • Anonyymi

        Korjaus, persut eivät saa lupia käsiaseisiin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maailmassa on valtioita, joissa uhri katsotaan (aina) useimmiten syylliseksi ja saa loppupeleissä rangaistuksen. Hölmösuomi on kovaa vauhtia matkalla samaan ryhmään.

        Me ollaan oltu siinä ryhmässä jo kauan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sosiaalidemokraattinen oikeus katsoi että puolue on väärä tuomioon, olisi ollut vihreä uhri niin tuomio olisi taattu 15 vuotta.

        Älä muuta virka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeusvaltio suojelee rikollisia, HÄÄÄÄÄÄH HÄH HÄH HÄH HÄH HÄÄÄH HÄH HÄH HÄÄÄÄÄÄÄH ja LÄÄÄÄÄÄH

        Älä muuta virka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka oikeus piti madollisena, että murhayritys tapahtui, näyttö ei riittänyt. Onneksi Suomessa ei ketään heitetä vankilaan kevyin perustein.

        Varmasti jatkossa näemme päätöksen myös hovioikeudelta.

        Älä muuta virka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tällä tapuksella pitäisi irrota väh 9mm. Toimii aika hyvin lähietäisyydellä,mutta jos tontti on laaja, niin sitten vaan kivääriä kehiin.

        Älä muuta virka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika kovaa tekstiä. Riittää oikeuslaitoksen halventamis syytteeseen. Laki on kaikille sama..

        Älä muuta virka.


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Sitten vain jatketaan etsimistä. Kyllä se syyllinen löytyy.

        Älä muuta virka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jo on Suomi outo oikeus valtio jos ei tämmösen tapauksen jälkeen Pekka Kataja saa omistaa pistoolia(väh.9mm) itsepuolustukseen.Vai siitäkö tässä on kysymys koska Pekka Kataja on perussuomalainen.

        Älä muuta virka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jo on Suomi outo oikeus valtio jos ei tämmösen tapauksen jälkeen Pekka Kataja saa omistaa pistoolia(väh.9mm) itsepuolustukseen.Vai siitäkö tässä on kysymys koska Pekka Kataja on perussuomalainen.

        Aseluvan peruste ei voi Suomessa olla itsensä puolustaminen. Aseluvan voi saada esim metsästykseen tai kilpa-ammuntatarkoitukseen.
        Puhun nyt siis ampuma-aseista. En kaasusumuttimista, joihin tarvitaan lupa. Ne kaasut voivat vissiin olla itsepuolustukseenkin myönnettyjä teoriassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korjaus, persut eivät saa lupia käsiaseisiin!

        On muuten nykyään kumma sana tuo käsiase.
        Jossain vaiheessa toimittajat rinnastivat pistoolimalliset aseet käsiaseisiin siten, että kun tarkoittavat pistoolia, niin kirjoittavat käsiase.
        Kyllä! Pistooli on käsiase, mutta niin on myös hirvikivääri, haulikko, rynnäkkökivääri ja olalta laukaistava kertasinko.
        Panssarivaunu, hävittäjälentokone ja tykki eivät ole käsiaseita.
        Käsiaseita ovat kaikki mitkä kulkevat yhden henkilön käsissä. Eli esim jalkaväkitaistelijan rynnäkkökivääri ja selässä kannettava kertasinko ovat käsiaseita.
        Olisi paljon oikeampaa kirjoittaa pistooli, kun tarkoitetaan pistooli. Tai kivääri, kun tarkoitetaan kivääri.
        Sitten on olemassa termi taskuase. Sillä tarkoitetaan pientä pistoolia, joka menee esim pusakan taskuun helposti.
        Taskuaseisiin ei helposti lupia saa.
        Pistooliin saa luvan, jos on kunnollinen kansalainen ja vaikka harrastaa aktiivisesti ampumaseurassa pistooliammuntaa.
        Itsepuolustustarkoituksiin ei ampuma-aseille lupia saa.
        Metsästystarkoituksiin saa, kuten myös tarkkuusammuntaan tai reserviläisharjoitteluun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perussuomalaiset on puolue täynnä natseja, niin ei voi muuta odottaa myöskään heiltä, jotka ovat sieltä lähteneet tai tullut erotetuksi.
        Oli tekijä sitten entinen persu tai ihan joku muu, niin kansallissosialisti on ihmissaasta nyt ja aina, niin vaikka tyhmältä kuulostaa, että sitä saa mitä tilaa, niin Katajan paikka jo pelkkänä persuna, oisi ollut linnassa jo ennen tapahtumaa.
        Demokratiassa ei saa antaa tilaa persuille, se puolue ajaa vain sinivalkoista fasismia ja vihaa muita ihmisiä, myös omia kansalaisia, jos on eri mieltä kun persu ite.
        Vain keskitysleirit puuttuvat, muuten PerusS on samaa paskaa kuin Nsdap.

        Tämmöiset leimaamiset osoittaa kirjoittajasta , että elää täysin omien kuvitelmien varassa . Tosin ei aivan omien , vaan yleisen tunnetun toistetun ison valheen varassa!
        Demokratiasta ei pidä puhua mitään, jos ei kestä eikä salli eriäviä mielipiteitä ja näkemyksiä!
        Näillä natsifantasioilla leikkiminen , keskitysleireistä puhuminen on juuri sitä mikä on natsisminkin perusolemus. Natsismissa ,kommunismissa kuin muissakin digtatuureissa narratiivi on sama . On olemassa ihmisiä, ihmisryhmiä joilta pitää ttaa pois perusoikeudet , heitä pitää pitää alempiarvoisena ja heille saa tehdä lopulta mitä tahansa. Yleensä nämä ryhmät on pyritty tuhoamaan!
        Kirjoittaja nimenomaan syyllistyy ja profiloituu tälläisen mielivallan kannattajaksi!
        Hänelle juuri on ok asia kieltää nk."persuihmisiltä" perusoikeudet ja pystyttää heille keskitysleirit !
        Laitahan oma mielikuvamaailma vastaamaan todellisuutta sekä itsestäsi että muista !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jonkun kyllä olisio pitänyt Katajaa opastaa oikeuteen pukeutumisessa. Miten ihmeessä tuon näköinen voi olla missään johtotehtävissä.

        Kaikista kauheita ja hämmästyttävintä oli se, minkälaiselta Katajan koti ja vessa näytti, kun tv uutisoinnissa näytettiin Katajan kotia, murhayrityksen tekopaikkaa! Vessan pöntön reunat täysin ihmispas..ssa, vessan lattia täynnä tyhjiä vessapaperihylsyjä jne. Miten kunnallispolitiikko voi elää tuollaisessa läävässä. Kertoo paljon ihmsen elämänhallinnnasta...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siinäpä vasta ihmemies ,kuka hakkaisi itsensä sairaalaan?

        Älä muuta virka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeusvaltio suojelee rikollisia, HÄÄÄÄÄÄH HÄH HÄH HÄH HÄH HÄÄÄH HÄH HÄH HÄÄÄÄÄÄÄH ja LÄÄÄÄÄÄH

        Totta joka sana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sosiaalidemokraattinen oikeus katsoi että puolue on väärä tuomioon, olisi ollut vihreä uhri niin tuomio olisi taattu 15 vuotta.

        Parempi olisi puolueelle nimi solisaliratti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä muuten Suomessa saa.

        Suomessa on saatava(välttämätöntä)omistaa jokin käsiase jolla puolustaa omaa henkeä.Vainko pakoon saa Pekka Kataja pinkaistatappajaapakoon


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä moni tämän päivän Suomessa on sitä mieltä, että persu voisi niin tehdä.

        Kirjoittajalla virhe.Kirjoita mersu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka kuvittelee että Suomi on oikeusvaltio.En minä ainakaan.

        Älä muuta virka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja teki pahan virheen. Oikeus ei julista koskaan ketään syyttömäksi. Se hylkää syyttäjän esittämän syytteen toteamalla, ettei syyttäjän näyttö riitä, kuten ylen uutisesta näkyy.
        Jo alun alkaen oli selvää, ettei mediassa kerrottu syyttäjien esittämä näyttö tule riittämään tuomioon. Syyttäjät eivät ole toimineet puolueettomasti, mitä virka ehdottomasti edellyttää.
        Syyttäjätkin käyvät äänestämässä. Ei ole vaikea arvata minkä laidan ehdokkaan nimen he äänestyslippuun piirtävät.

        Se että oikeus hylkää syytteet, tai toteaa ettei näyttö riitä, tarkoittaa aivan samaa kun että julistettaisiin syyttömäksi.


      • Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        >Syyttäjätkin käyvät äänestämässä. Ei ole vaikea arvata minkä laidan ehdokkaan nimen he äänestyslippuun piirtävät.

        Todennäköisin puolue on syyttäjän tulotasolla ilman muuta kokoomus.

        Niin se oli Lapuan liikkeen aikanakin. Lapuan liike oli alun perin Maalaisliiton ikioma terroristijärjestö, mutta syyttäjät ja tuomarit, vaikka kaikki ei ollutkaan maalaisliittolaisia eivät tuominneet lakien mukaan.
        Pahoinpitelyt, vapaudenriistot, muilutukset, julkisen- ja yksityisen omaisuuden rikkomisen ja sotkemisen, murhapoltot, kuolemaan johtaneet pahoinpitelyt ja tietysti murhat jäivät usein tuomitsematta ja poliisitutkinta ei ollut lakien mukaista eikä tasapuolista.
        Mäntsälän kapinan miehet selvisivät ilman syytteitä paria kolmea lukuun ottamatta.
        Alkaako nyt samanlainen laittomuuksien aika kun oli 1928 -1932?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sosiaalidemokraattinen oikeus katsoi että puolue on väärä tuomioon, olisi ollut vihreä uhri niin tuomio olisi taattu 15 vuotta.

        Mitä yritit sanoa? Oletko täysin typerä, kun tuollaisia kirjoittelet. Tyhmä kun persu. sanoo suomalainen sananlasku.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minuakin tämä muistamattomuus hiukkasen ihmetyttää. Ja tunsihan hän ihmiset ennestään, mutta ei silti tunnistanut päällekäyviä. Taitaa olla normaalia miespoukan sauomalaista touhua saunaillan päätteeksi.

        Alussa hän puhui arabin näköisestä huonosti suomea puhuvista. Yksi persupamppu tiesi kertoa. "Se oli EU eliitin kansainvälinen hyökkäys" Jussi Halla-aholla oli myös aluksi lennokkaita juttuja, mutta taas meni nieleskelyksi, kun jäi jälleen valehtelemisesta kiinni.


      • En ole lukenut noin hölmöä ja asiaa tuntematonta tekstiä pitkään aikaan. Miten voit olla noin tyhmä?
        Missä ja koska olet lukenut mainitsemasi puolueohjelmat?
        Voi voi pikkulasta.


      • Osmium76 kirjoitti:

        Mitä yritit sanoa? Oletko täysin typerä, kun tuollaisia kirjoittelet. Tyhmä kun persu. sanoo suomalainen sananlasku.

        Taas on mennyt sulla vuorokausi läpi kännipäissäsi raivoamiseen. On sullakin elämä xD


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja teki pahan virheen. Oikeus ei julista koskaan ketään syyttömäksi. Se hylkää syyttäjän esittämän syytteen toteamalla, ettei syyttäjän näyttö riitä, kuten ylen uutisesta näkyy.
        Jo alun alkaen oli selvää, ettei mediassa kerrottu syyttäjien esittämä näyttö tule riittämään tuomioon. Syyttäjät eivät ole toimineet puolueettomasti, mitä virka ehdottomasti edellyttää.
        Syyttäjätkin käyvät äänestämässä. Ei ole vaikea arvata minkä laidan ehdokkaan nimen he äänestyslippuun piirtävät.

        Kyse on juridisesta määritelmästä, ei syyttömyydestä. Päätös tarkoittaa vain, että teko ei täyttänyt murhan tunnusmerkkejä. Törkeä pahoinpitely se tietenkin on. Väitteesi, että syyttäjä syyttäisi poliittisin perustein, on totaalisen idioottimainen. Juristeille kyse on vain ja ainoastaan laista ja sen sanamuodosta. Fiiliksillä ja omilla mielipiteillä ei ole paskankaan väliä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan tämä tuomarien päätös ihan järjetön. Voi vain olettaa, että tuomareita on uhkailtu, ja eivät uskaltaneet tuomita rikollisia oman hengen menetyksen pelossa.

        Ei alkeellistakaan tajua juridiikasta. Jos syyttäjä syyttää murhasta, niin oikeus tutkii täyttääkö teko TARKALLEEN murhan tunnusmerkit. Ellei täytä, tuomiota murhasta ei tule. Tapaus täyttää ilman muuta törkeän pahoinpitelyn tunnusmerkit. En ole lukenut päätöksen perusteluita. Mutta jos vapauttava tuomio tuli, niin ongelma oli "ylisyyttämisessä" tai siinä, ettei tapausta voitu yhdistää pitävästi syytettyihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minuakin tämä muistamattomuus hiukkasen ihmetyttää. Ja tunsihan hän ihmiset ennestään, mutta ei silti tunnistanut päällekäyviä. Taitaa olla normaalia miespoukan sauomalaista touhua saunaillan päätteeksi.

        Katajaa lyötiin vasaralla päähän!!! Onko tulla mitään tajua realiteeteista??? Mistä teitä neropatteja oikein sikiää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en väitä Katajan selitetyksiä sepitetyiksi, mutta siltä ne minustakin kuulostivat alusta alkaen.
        Harvinainen tapaus. Jos syyttäjä ei valita, syntyy entistä enemmän ihmettelemisen aihetta.
        Joku haiskahtaa tässä jutussa.

        On tainnut Katajalla mennä omat ja jonkun muun rahat sekaisin, siitä tämä hyökkäys sai alkunsa. Eikä olis eka kerta kun muiden rahat kiinnostaa. Outoja selityksiä arabimiehistä, kadonneista rahoista ym - joku haiskahtaa nyt ja pahasti, ihan alusta alkaen.


    • Anonyymi

      Onko tässä kyse jäsentenvälisestä? Aivan kuten aikoinaan Kokoomuksella.

      • Anonyymi

        joo aivan selvä😂


      • Ja motiivi oli mikä? Niinpä. 😏


      • Anonyymi

        Jäsentenvälisiä nämä perinteisesti ovat olleet.


    • Anonyymi

      Tätä on ollut mielenkiintoista seurata. Varsinkin persujen reaktioita. Eivät oikein tiedä pitäisikö iloita sen puolesta että oman puoluetoverinsa pahoinpideltiin vai sen puolesta että pahoinpitelystä epäillyt uusnatsit vapautettiin.

      • Anonyymi

        Oliskohan se alkuperäinen todistus kuitenkin oikein, arabialaisen näköisiä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliskohan se alkuperäinen todistus kuitenkin oikein, arabialaisen näköisiä?

        mieti nyt vähän mistähän ne molempien pidätettyjen sormenjäljet siihen pakettiin sitten tulivat? Kyllä ne sormenjäljet osoittavat että osallisia tekoon ovat, valitettavasti vaan pelkästään se näyttö ei riittänyt. Onhan jutussa kolmaskin, tuon pakoauton kuljettaja, kas kun siitä ei valvontakamerassa olleen kuvan perusteella ole edes autoa löydetty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliskohan se alkuperäinen todistus kuitenkin oikein, arabialaisen näköisiä?

        Heh, ai että siellä landella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliskohan se alkuperäinen todistus kuitenkin oikein, arabialaisen näköisiä?

        Oliskohan se alkuperäinen todistus kuitenkin oikein, arabialaisen näköisiä?


        Kerran syytettyjä vastaan ei saatu näyttöä, niin tämä jää jäljelle. Naamioitiin vaan jäsentenvälisiksi, varsinkin jos riidoista tiedettiin. Eikö tätä haaraa edes tutkittu? Mölyttiin vaan nautiskellen persujen keskeisistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliskohan se alkuperäinen todistus kuitenkin oikein, arabialaisen näköisiä?

        Ei olisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliskohan se alkuperäinen todistus kuitenkin oikein, arabialaisen näköisiä?


        Kerran syytettyjä vastaan ei saatu näyttöä, niin tämä jää jäljelle. Naamioitiin vaan jäsentenvälisiksi, varsinkin jos riidoista tiedettiin. Eikö tätä haaraa edes tutkittu? Mölyttiin vaan nautiskellen persujen keskeisistä.

        Todisteet pitää löytyä. Katajan pelkkä sana ei riitä pistämään ketään valtionhotelliin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliskohan se alkuperäinen todistus kuitenkin oikein, arabialaisen näköisiä?

        Anonyymi. Juu ja kopioivat sormenjäljet,persuilta oppimalla,että kaikkea voi kopioida


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mieti nyt vähän mistähän ne molempien pidätettyjen sormenjäljet siihen pakettiin sitten tulivat? Kyllä ne sormenjäljet osoittavat että osallisia tekoon ovat, valitettavasti vaan pelkästään se näyttö ei riittänyt. Onhan jutussa kolmaskin, tuon pakoauton kuljettaja, kas kun siitä ei valvontakamerassa olleen kuvan perusteella ole edes autoa löydetty.

        Mahtavaa, että poliisi löytää sormenjäljen perusteella henkilön. Onko poliisilla käytössään sormenjälkirekisteri Suomessa oleskelevista? Miten helppo on saada käsiinsä toisen henkilön sormenjäljet? Oliko ko sormenjälki osittainen vai yksi yhteen? Mikäli paketista löytyisi vaikka jonkin ministerin sormenjälki, niin kukaan tuskin epäilisi ministeriä murhaajaksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Heh, ai että siellä landella?

        Juu ja kolmella kamelilla tulivat sapelit sivuillaan....
        Perussuomalaiset ja totuus, ne ovat vastakkaisia


      • Anonyymi

        Persut murtavat suuta ja vääntävät päätä, kun tekijät eivät olleetkaan arabeja. :D:D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh, ai että siellä landella?

        Persun ratkaisu kaikkeen on mamu tai arabi. Kun pää on täynnä rasismia, sinne ei oikein mahdu muita ajatuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliskohan se alkuperäinen todistus kuitenkin oikein, arabialaisen näköisiä?


        Kerran syytettyjä vastaan ei saatu näyttöä, niin tämä jää jäljelle. Naamioitiin vaan jäsentenvälisiksi, varsinkin jos riidoista tiedettiin. Eikö tätä haaraa edes tutkittu? Mölyttiin vaan nautiskellen persujen keskeisistä.

        Kyllä te olette varsinaisia desperadoja.


    • Anonyymi

      Olikohan tuossakin kyseessä teini?

      • Anonyymi

        Onko hallajussi jo kommentoinut oikeuden päätöstä - ja jos on, olisi erinomaisen mielenkiintoista tietää miten?
        Puoluetoveria sentään hakattiin päähän kotiovella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko hallajussi jo kommentoinut oikeuden päätöstä - ja jos on, olisi erinomaisen mielenkiintoista tietää miten?
        Puoluetoveria sentään hakattiin päähän kotiovella.

        On enimmäkseen pyrkinyt vaientamaan keskustelua asiasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On enimmäkseen pyrkinyt vaientamaan keskustelua asiasta.

        Nieleskelijällä sisäpiirin tietoa asiaan liittyvästä valtataistelusta? Onko haettu sivari kirkkoslaavin asiantuntija kuulusteluihin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        On enimmäkseen pyrkinyt vaientamaan keskustelua asiasta.

        Alussa kielsi ettei tunne Torossosta, sitten muutti kertomustaan kun löytyi nauha jossa Torossonen haastatteli häntä puoluekokouksessa (?)
        Niin se totuus muuttuu persuseni... ja olivat videon mukaan vanhoja ja hyviä tuttuja.


    • Anonyymi

      Kyllä nuo piirit tasan tarkkaa tietävät kuka/ketkä sen tekivät. Niin paljon vihaa tuota katajaa kohtaan oli ja on se somessa.

      • Anonyymi

        Juttu olisi selvinnyt, jos joku olisi kertonut, että hän maksaa 100.000 euroa vihjeestä, joka johtaa syyllisen kiinni saamiseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juttu olisi selvinnyt, jos joku olisi kertonut, että hän maksaa 100.000 euroa vihjeestä, joka johtaa syyllisen kiinni saamiseen.

        Luultavasti. Vielä ehtii, kun hovi on edessä.


      • Anonyymi
        Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        Luultavasti. Vielä ehtii, kun hovi on edessä.

        Hovissa tulee vasamiehille tuomio, jonka korkein oikeus vahvistaa.


      • Anonyymi
        Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        Luultavasti. Vielä ehtii, kun hovi on edessä.

        Kun ja jos syyllinen saadaan kiinni niin samanlainen temppu vaan vasaralla päähän


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hovissa tulee vasamiehille tuomio, jonka korkein oikeus vahvistaa.

        Toivotaan, mutta lisää näyttöä tarvittaisiin. Ei ole poliisille mikään sulka hattuun tämä tutkinta, vaikka syyt näytön hataruuteen toki tiedetäänkin: kukaan ei vasikoinut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juttu olisi selvinnyt, jos joku olisi kertonut, että hän maksaa 100.000 euroa vihjeestä, joka johtaa syyllisen kiinni saamiseen.

        Raha kyllä saa kielenkannat aukeamaan näin korona aikana.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hovissa tulee vasamiehille tuomio, jonka korkein oikeus vahvistaa.

        Toivottavasti, tai laittomuus ja väkivalta saavuttaa mittavat suhteet kuten Lapuan liikkeen vuosina.
        Jäljet pelottavat.


    • Anonyymi

      Ompa mennyt oudoksi, kun rikollisia ei saada selvitettyä.

      • Anonyymi

        Uhri oli väärästä puolueesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uhri oli väärästä puolueesta.

        Syyllinen oli väärästä puolueesta. Kaikkihan tietää miten poliisien ammatikunta äänestää. Ei tainnut olla kovaa halua selvittää tätä. Syytteistä vapautunut tarjoaa sitten kaljat tutkinnanjohtajille.


      • Anonyymi

        Suomessa ei ole enää oikeita poliiseja!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syyllinen oli väärästä puolueesta. Kaikkihan tietää miten poliisien ammatikunta äänestää. Ei tainnut olla kovaa halua selvittää tätä. Syytteistä vapautunut tarjoaa sitten kaljat tutkinnanjohtajille.

        "Kaikkihan tietää miten poliisien ammatikunta äänestää."


        Eräs tutkimus oli joku aika sitten, että poliisien kaksi eniten kannattamaa puoluetta oli persut ja kokkarit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syyllinen oli väärästä puolueesta. Kaikkihan tietää miten poliisien ammatikunta äänestää. Ei tainnut olla kovaa halua selvittää tätä. Syytteistä vapautunut tarjoaa sitten kaljat tutkinnanjohtajille.

        Punikki on nyt väärässä. Syytteen esittävät syyttäjät, eivät poliisit. Syyttäjät ovat tällaisissa jutuissa vetovastuussa ja he periaatteessa johtavat tutkintaa ja voivat pyytää/vaatia poliisia suorittamaan lisätutkintaa niin paljon kuin katsovat aiheelliseksi.


      • Ei vaan tuomittua. Eiköhän oikea syyllinen ollut nalkissa, mutta tuomioon tarvitaan luja näyttö. Ja noissa piireissä omerta toimii.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Kaikkihan tietää miten poliisien ammatikunta äänestää."


        Eräs tutkimus oli joku aika sitten, että poliisien kaksi eniten kannattamaa puoluetta oli persut ja kokkarit.

        Järjestyksessä kok, ps.

        Tampereen naapurissa oli kerran demaripoliisi jopa valtuuston puheenjohtajana, mutta hän teki itsarin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uhri oli väärästä puolueesta.

        Vaikka en itse kannata ps, on törkeää kuinka häntä siis UHRIA morkataan. Sairaaksi on maailma mennyt ja toivon hänelle kaikkea hyvää. Kamala juttu ja kamala trauma jää.


      • Anonyymi
        Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        Ei vaan tuomittua. Eiköhän oikea syyllinen ollut nalkissa, mutta tuomioon tarvitaan luja näyttö. Ja noissa piireissä omerta toimii.

        Meinaatko ettei kielitä? Kaksi koko ryhmän pioneeria loikkasi Sinisiin nieleskelijän kaapattua heiltä puolueen. Läskimooses Soini laski Sinisten olevan tie tulevaisuuteen, mutta persilleen meni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa ei ole enää oikeita poliiseja!!

        Oliko ne paikallispoliisit tupeksineet koko tutkinnan?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oliko ne paikallispoliisit tupeksineet koko tutkinnan?

        Ettei vaan olisi ollut asialla Messukylän nimismiehen henkinen seuraaja. Kyseinen herrahan määräsi vuinna 1924 siivoamaan rikospaikan, kun autosta oli löytynyt kaksi vainajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Punikki on nyt väärässä. Syytteen esittävät syyttäjät, eivät poliisit. Syyttäjät ovat tällaisissa jutuissa vetovastuussa ja he periaatteessa johtavat tutkintaa ja voivat pyytää/vaatia poliisia suorittamaan lisätutkintaa niin paljon kuin katsovat aiheelliseksi.

        No eihän se syyttäjä voi kuitenkaan itse mennä tutkimaan, kun ei ole esim. valtuuksia tuoda väkeä kuulusteluun. Voi kauniisti poliisilta pyytää että tutkitteko, mutta kun poliisi showmielessä päättää että katsotaan kaikki Suomen PaSSatit läpi, näyttää siltä että ollaan tehty perusteellista työtä.

        Eipä tossa syyttäjälle kovin hyviä eväitä jäänyt saliin näytettäväksi. Pakko oli kuitenkin kokeilla kun oli niin ison profiilin juttu. Sama tilanne että pitää näyttää että jotain on tehty.

        Ja tää sun punikkioletus on vähän erikoista hakuammuntaa. 87% äänioikeutetuista ei viime vaaleissa äänestänyt Mestarin puoluetta.


      • Anonyymi
        Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        Ettei vaan olisi ollut asialla Messukylän nimismiehen henkinen seuraaja. Kyseinen herrahan määräsi vuinna 1924 siivoamaan rikospaikan, kun autosta oli löytynyt kaksi vainajaa.

        Vaikuttaa nyt kyllä siltä että epäonnistumiset tutkinnassa ovat ratkaisevasti vaikuttaneet asiaan. Tietenkin jos joku on vasaralla hakattu henkihieveriiin ei voi olettaakaan että muistikuvat ovat kristallinkirkkaita joillakin on mennyt tuollaisesta muisti kokonaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa ei ole enää oikeita poliiseja!!

        Saisi tuonne teiden varsiin laittaa enempi persooniksensa.Varsinkinhyväkuntoisilla ja suorilla teillä ajetaan kesäisin ylinopeutta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vaikuttaa nyt kyllä siltä että epäonnistumiset tutkinnassa ovat ratkaisevasti vaikuttaneet asiaan. Tietenkin jos joku on vasaralla hakattu henkihieveriiin ei voi olettaakaan että muistikuvat ovat kristallinkirkkaita joillakin on mennyt tuollaisesta muisti kokonaan

        Kyllä tutkinta on epäonnistunut jokseenkin täydellisesti. Alku näytti oudolta ja ilmeisesti jatko oli yhtä outoa.

        Ei voi olla mahdollista, että ihmisen kotiin tullaan hakkaamaan asukki lähes hengiltä eikä langettavia todisteita saada kerättyä korkean osaamisen maassa vuoden 2020 menetelmillä. Ja kyllä se vain mahdollista on.

        Toki hommaa vaikeuttaa suuresti se ettei kukaan tekijän tietävistä uskalla puhua, mutta silti.

        Vähän kuin tässä annettaisiin lupalappua poliittiselle väkivallalle. ☹️


      • Anonyymi
        Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        Kyllä tutkinta on epäonnistunut jokseenkin täydellisesti. Alku näytti oudolta ja ilmeisesti jatko oli yhtä outoa.

        Ei voi olla mahdollista, että ihmisen kotiin tullaan hakkaamaan asukki lähes hengiltä eikä langettavia todisteita saada kerättyä korkean osaamisen maassa vuoden 2020 menetelmillä. Ja kyllä se vain mahdollista on.

        Toki hommaa vaikeuttaa suuresti se ettei kukaan tekijän tietävistä uskalla puhua, mutta silti.

        Vähän kuin tässä annettaisiin lupalappua poliittiselle väkivallalle. ☹️

        Sanos muuta ja siltä tuntuu.


    • Anonyymi

      Yritetäänkö tässä suojella oikeata rikollista, jotainoutoa.

      • Anonyymi

        Ketä?


    • Anonyymi

      No oliko yllätys? Kun kyseessä on perussuomalainen, niin oikeuskin halveksii. Ei riitä edes sormenjäljet ja tuskin edes valvontakamerakuvat jos sellaisia olisi.
      Päätös oli poliittinen ja alentaa entistä enemmän suomalaista oikeuskäsitystä ja demokratiaa.
      Jatkossa perussuomalaiset ovat siis vapaata riistaa kaikelle pahoinpitelylle. Kyllä pelottavaksi menee tämä maa.

      • Anonyymi

        Oikeus kompastelee torilla ja totuus ei voi sisälle tulla.Korruptio on iskenyt likaiset kyntensä syvälle oikeuslaitoksen sydämeen.


      • Höpö höpö. Tutkinta kusi, kun kukaan ei puhunut mitään. Vasikalle olisi tullut vasaraa ennemmin tai myöhemmin.

        Mitä luulet saavuttavasi tällaisella oikeuden halventamisella? Persuille oikeusministerin paikka? Ehhehe.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oikeus kompastelee torilla ja totuus ei voi sisälle tulla.Korruptio on iskenyt likaiset kyntensä syvälle oikeuslaitoksen sydämeen.

        Unohdit todisteet törkeälle syytöksellesi.


      • Anonyymi

        Uskon että sisäministeri on tehnyt kaikkensa jutun tutkintaa vaikeuttaakseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeus kompastelee torilla ja totuus ei voi sisälle tulla.Korruptio on iskenyt likaiset kyntensä syvälle oikeuslaitoksen sydämeen.

        Suomessa on pistettävä pystyyn TOTUUSKOMISSIO svenska säätiöiden vaikutuksesta mm. korkeimman oikeuden rakenteeseen viimeisen 50 vuoden ajalta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskon että sisäministeri on tehnyt kaikkensa jutun tutkintaa vaikeuttaakseen.

        Kyllä, juuri he ajavat Suomea kaaokseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uskon että sisäministeri on tehnyt kaikkensa jutun tutkintaa vaikeuttaakseen.

        Yksinkertaisimpien uskomisille emme mitään voi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskon että sisäministeri on tehnyt kaikkensa jutun tutkintaa vaikeuttaakseen.

        Olen täysin samaa mieltä.Tä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskon että sisäministeri on tehnyt kaikkensa jutun tutkintaa vaikeuttaakseen.

        Heh heh. Oletko koskaan kuullut vallan kolmijaosta? Taisi jäädä koulunkäynti vähälle?


    • Anonyymi

      Naurettavaa Polpon pinokkioilta syöttää vielä satuja jostain "poliittisesta viharikoksesta".

      • Anonyymi

        Totuus naurattaa?


      • Anonyymi

        Tämä. Nyt kun tarina poliittisesta motiivista ja murhayrityksestä kaatui käräjillä, olisi ehkä aika miettiä mitä siellä Katajalla oikeasti tapahtui ja oliko kaikki todelliset osalliset (toisin kuin ne, joita tutkinnan aikana on syyllisiksi epäilty) paikalla edellisestä illasta asti.


    • Anonyymi

      Palaisin tutkimuksissa huonosti suomea puhuviin mistä puhuttiin alussa?

      • Anonyymi

        Sinä et olekaan rikostutkija. Onneksi.


      • Persut ainakin kirjoittavat sitä huonosti. 🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et olekaan rikostutkija. Onneksi.

        Palaisin tutkimuksissa huonosti suomea puhuviin mistä puhuttiin alussa?

        Sinä et olekaan rikostutkija. Onneksi.

        Onneksi tosiaan...


      • Anonyymi

        Tietenkin palaisit. Koska ahtaaseen pääkoppaan ei mahdu isompia ajatuksia.


    • Anonyymi

      Tuomari oli varmaan vihreän hörhö aatteen kannattajia.

      • Anonyymi

        Näin on.


    • Anonyymi

      Mielenkiintoiseksi mennee. Persuja saa siis jatkossa mätkiä ihan kunnolla ilman seuraamuksia. Poliisin kai pitäisi jatkaa hieman tutkimuksia, jos nyt syytetty ei ollutkaan syyllinen.

      • Anonyymi

        Mutta älä mene kepulia tönimään. Saat Supon ja Karhukoplan perääsi.


      • Anonyymi

        "Persuja saa siis jatkossa mätkiä ihan kunnolla ilman seuraamuksia."
        Ei vaan persu saa siis jatkossa mätkiä ihan kunnolla ilman seuraamuksia.


      • Anonyymi

        Poliittisin motiivein tehty murhan yritys on Suomessa äärimäisen vakava rikos. Ehkä nyk hallitus SDP/Vihreät kannattaa näitä, kunhan ei kohdistu omiin.


    • Anonyymi

      Kataja löi itseään päähän kirveellä. Tässä ei nyt oikein kaikki täsmää.

      • Anonyymi

        Kun oikea syyllinen saadaan kiinni niin Pekka Kataja saa lyödä syyllistä samalla mitalla.Vasta silloin oikeus toteutuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun oikea syyllinen saadaan kiinni niin Pekka Kataja saa lyödä syyllistä samalla mitalla.Vasta silloin oikeus toteutuu

        Kerrankin oikea kommentti Pekka Katajan puolesta.Vielä lisäisin että osta Pekka sähkötainnutuslaite.Siinä on virtaa jopa 10000volttia.Sillä kun pääsee tykkäämään kaulaan .5minuuttia heti alkuun voisi ensi alkuun riittää.


    • Anonyymi

      Eli teon takana ei ole äärioikeistolaiset vaan sittenkin äärivasemmistolaiset. Miksi tää ei yllätä.

      • Anonyymi

        Yllättyikö joku hieman kohtuuttomalle tuntuu syyttömien kuukausien kopitus ja erottaminen kunnanvaltuustosta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yllättyikö joku hieman kohtuuttomalle tuntuu syyttömien kuukausien kopitus ja erottaminen kunnanvaltuustosta?

        Väärin ajattelijoiden kohtelu ei eroa venäjästä mitenkään?


      • Anonyymi

        Ja mikähän on äärivasemmiston motiivi vasarointiin? Vasemmisto ehdottaisi rauhanpalkintoa Katajalle, kun uskalsi siivota natseja pois persuista. Eli puhdistaa puoluetta, mitä puolueen puheenjohtaja ei ole edes yrittänyt tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mikähän on äärivasemmiston motiivi vasarointiin? Vasemmisto ehdottaisi rauhanpalkintoa Katajalle, kun uskalsi siivota natseja pois persuista. Eli puhdistaa puoluetta, mitä puolueen puheenjohtaja ei ole edes yrittänyt tehdä.

        Nimenomaan näin. Kataja teki palveluksen demokratialle ja maksoi siitä kalliisti.


    • Anonyymi

      Mikähän on vaikutus puolueen kannatukseen, se jää nähtäväksi?

      • Anonyymi

        Ei mikään mutta miksi uhrin puheet muuttui alun ulkomaalaistaustaisista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mikään mutta miksi uhrin puheet muuttui alun ulkomaalaistaustaisista?

        Käskykotelo saattoi olla sekasin murjomisesta.


      • Anonyymi

        Tuohon voisi saada vähän vihjettä siitä, miten Jämsässä perussuomalaisten kannatus kohoaa verrattuna valtakunnalliseen kannatuksen kasvuun. Jos Jämsässä nousee enemmän, niin voisihan se olla, että tämä tapaus nosti kannatusta ja sitten jos kasvu Jämsässä jää vaatimattomammaksi, niin sitten tapaus haittasi vaalityötä yms.

        Jämsä on kuitenkin nykyään "puolenmaakunnan" kaupunki, niin että ehkä pitäisi tarkastella vain Jämsänkosken äänestysalueita? En kuitenkaan usko, että vaikuttaisi valtakunnallisesti paljoakaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei mikään mutta miksi uhrin puheet muuttui alun ulkomaalaistaustaisista?

        Etkö ole lukenyt hänen selitystään asiasta? Jos et, niin kaiva se nyt esille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohon voisi saada vähän vihjettä siitä, miten Jämsässä perussuomalaisten kannatus kohoaa verrattuna valtakunnalliseen kannatuksen kasvuun. Jos Jämsässä nousee enemmän, niin voisihan se olla, että tämä tapaus nosti kannatusta ja sitten jos kasvu Jämsässä jää vaatimattomammaksi, niin sitten tapaus haittasi vaalityötä yms.

        Jämsä on kuitenkin nykyään "puolenmaakunnan" kaupunki, niin että ehkä pitäisi tarkastella vain Jämsänkosken äänestysalueita? En kuitenkaan usko, että vaikuttaisi valtakunnallisesti paljoakaan.

        Ei ole pelkoa :)


      • Anonyymi
        Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        Etkö ole lukenyt hänen selitystään asiasta? Jos et, niin kaiva se nyt esille.

        No joo, se "selitys" oli kyllä aika helmi. Äkkiä ne arabinnäköiset puhuivatkin suomea, mutta toisen paikkakunnan murteella. Ja lehmät lentää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No joo, se "selitys" oli kyllä aika helmi. Äkkiä ne arabinnäköiset puhuivatkin suomea, mutta toisen paikkakunnan murteella. Ja lehmät lentää.

        Eivät ne murteet paljoa eroa, ovat sitä ns. Savon kiilaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mikään mutta miksi uhrin puheet muuttui alun ulkomaalaistaustaisista?

        Koska veri pyyhittiin silmistä ja aivojen toiminta palautui. Pitääkö aivojen vasaroinnin seurauksia tosissaan jollekin henkarista vääntää???


    • Anonyymi

      Tökerö yritys lavastaa - mutta kuka?

    • Anonyymi

      Kävikö tässä niin, että poliisilla oli kiire "löytää" syyllisiksi jotkut muut kuin arabinnäköiset miehet? Näyttö ei sitten luonnollisesti riittänyt.

      Poliisin todiste siitä että tekijät eivät olleet arabinnäköisiä, oli nimenomaan se että "oikeat" tekijät löytyivät.

      Nyt jäi avoimeksi, löysikö poliisi oikeastaan mitään.

      • Anonyymi

        Tai nykypoliittisesti oli arvelluttavaa hakea näitä mainitsemiasi henkilöitä, niin päätettiinkin etsiä syylliset omien joukoista. Ei yllätä, kun katsoo sisäministeriön touhuja nyt millä laidalla siellä pelataan.
        Ehkä näille Katajan mainitsemille henkilöille annettiin vain aikaa putsata jälkensä ja kadota.
        Mutta koska kyseessä on perussuomalainen sanoin jo heti kun tapaus tuli julki, että uskokaa tai älkää nämä tekijät jää löytämättä etenkin jos viranomaisilla on vähänkään vihiä siitä, että se saattaisi liittyä vasemmalle laidalle.
        Mitä asiaa täällä nykyään ei ole politikoitu? Aika harvassa se on. Jopa koronan kanssa ja ohessa ihmisten terveydellä pelataan poliittista peliä.
        Suomen suunta on äärimmäisen huolestuttava.


      • >Poliisin todiste siitä että tekijät eivät olleet arabinnäköisiä, oli nimenomaan se että "oikeat" tekijät löytyivät.

        Ei vaan se, että heti vähän toivuttuaan Kataja perui puheensa arabinnäköisistä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tai nykypoliittisesti oli arvelluttavaa hakea näitä mainitsemiasi henkilöitä, niin päätettiinkin etsiä syylliset omien joukoista. Ei yllätä, kun katsoo sisäministeriön touhuja nyt millä laidalla siellä pelataan.
        Ehkä näille Katajan mainitsemille henkilöille annettiin vain aikaa putsata jälkensä ja kadota.
        Mutta koska kyseessä on perussuomalainen sanoin jo heti kun tapaus tuli julki, että uskokaa tai älkää nämä tekijät jää löytämättä etenkin jos viranomaisilla on vähänkään vihiä siitä, että se saattaisi liittyä vasemmalle laidalle.
        Mitä asiaa täällä nykyään ei ole politikoitu? Aika harvassa se on. Jopa koronan kanssa ja ohessa ihmisten terveydellä pelataan poliittista peliä.
        Suomen suunta on äärimmäisen huolestuttava.

        >Jopa koronan kanssa ja ohessa ihmisten terveydellä pelataan poliittista peliä.

        Totta, ja pelaajina ovat yksin perussuomalaiset.


      • Anonyymi
        Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        >Jopa koronan kanssa ja ohessa ihmisten terveydellä pelataan poliittista peliä.

        Totta, ja pelaajina ovat yksin perussuomalaiset.

        Riippuu kummalta puolen asiaa katsoo. Sinun puolesi on näissä palstaitkuissa tullut selväksi ja minkäänlaista asiallista dialogia mistään politiikkaan liittyvästä ei siksi kanssasi voi ottaa puheeksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu kummalta puolen asiaa katsoo. Sinun puolesi on näissä palstaitkuissa tullut selväksi ja minkäänlaista asiallista dialogia mistään politiikkaan liittyvästä ei siksi kanssasi voi ottaa puheeksi.

        Tässä asiassa olen todellakin samalla puolella kuin kok, sd, vas, vihr, kesk, kd ja r.


    • Anonyymi

      Ketä oli ?

    • Anonyymi

      Oliko selkäsauna poliittinen vai liittyykö johonkin muuhun.

      Kertookohan Kataja nyt aivan kaikkea?

    • Anonyymi

      Alfa TV:n Dosentti haastatteli Katajaa, joka totesi, että Vihreät ovat syyllisiä, koska he ovat demonisoineet perussuomalaisia ja nyt kaikki luulevat, että persun saa ottaa hengiltä joutumatta vastuuseen.

      Dosentti nojautui eteenpäin ja kysyi onko kaikki perussuomalaiset nyt vaarassa, johon Kataja vastasi kyllä.

      • Anonyymi

        Kun nettipalstoja lukee, niin kyllä huomaa että varsinkin epävakaat ihmiset on houkuteltavissa väkivaltaan.


      • Anonyymi

        Tuo dosenttihan on itse persu.


      • Anonyymi

        Jos puoluekaveri yrittää tappaa, niin sekin yritetään vierittää vihreiden syyksi??? Mainio esimerkki persulogiikasta. Ja näille pitäisi sitten antaa ääni.:D:D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo dosenttihan on itse persu.

        Juurikin näin. Alfa on persukanava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun nettipalstoja lukee, niin kyllä huomaa että varsinkin epävakaat ihmiset on houkuteltavissa väkivaltaan.

        Ja epävakaa pieni ihminen näyttää äänestävän tiettyä puoluetta.


    • Anonyymi

      Mikähän päätös olisi ollut, jos kyseessä olisi ollut minkä tahansa muun puolueen poliitikko. Vaikka vihertäjä. Olis varmaan saanut syytteen murhayrityksestä ja kiihottamisesta kansanryhmää vastaan, jos olisi uskaltanut vihreiden arvoja kyseenalaistaa.

      Nyt kun oli persu, koko suomen sylkykuppi, niin päätös oli tämä.

      Ei muuta kun kaikki vaan Elo-kapinoimaan!

      • Anonyymi

        No voi hellanlettas tätä persujen itsesääliä.:D Lakia voidaan tulkita vain niin kuin se on kirjoitettu. Jos todisteet eivät riitä, niin eivät riitä. Eikä siinä puoluekirja tai sen puute auta. Kasvakaa nyt vihdoinkin aikuisiksi. Olette ikävystyttävän pihalla yhteiskunnasta.


    • Anonyymi

      Uhrilla ihan ihan väärä värikoodi. Olisipa ollut tuontitavaraa, niin puoli Suomea olisi jo marssinut monta kertaa huutaen äärioikeiston kieltoa.

      • Anonyymi

        Uhrilla väärä värikoodi ja tekijä positiivisesti syrjitty.


      • Anonyymi

        Eikös tällä Katajalla ole taikkumorsian. Ainakin antoi kesällä sellaisen haastattelun. Ikävä niiiiin kova. Jospa ne hakkaajat olivatkin keltaisia. Kataja ei maksa tarpeeksi morsmaikusta ja suvulle. Tulivat rahoja perimään. Aika epätoivoinen nainen täytyy olla jos tuon kaljapöhön matkaan lähtee..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös tällä Katajalla ole taikkumorsian. Ainakin antoi kesällä sellaisen haastattelun. Ikävä niiiiin kova. Jospa ne hakkaajat olivatkin keltaisia. Kataja ei maksa tarpeeksi morsmaikusta ja suvulle. Tulivat rahoja perimään. Aika epätoivoinen nainen täytyy olla jos tuon kaljapöhön matkaan lähtee..

        Jos näin on niin kannattaa selvittää taustat näistä kenen kannattajalla on myös:)


    • Anonyymi

      Todistus anaaliin keskeytetystä työntymisestä ei kelvannut tuomarille. Harmitti kovasti se keskeytys Katajaa.

      • Anonyymi

        Kataja on puun ja kuoren välissä, niin paljon antoi lausuntoja noiden kahden vapautetun syyllistämiseksi.


      • Anonyymi

        Että vihreät menisivät persun kotiin hakkaamaan persua vasaralla päähän niin, että rusahtelee. ...APUAAA- HUUTONAURUA.....PRÖT ---- NYT ... NAURUPIERU ......KARKASI AINAKIN KAHVIKUPILLINEN HOUSUUN.... hahahahahahahahah.....
        Eihän tästä ole aikaakaan, kun nyrkkiä puristeltiin jopa eduskunnassa....


    • Anonyymi

      Onhan tuossa jotain kummallista. Paketti viedään Katajalle, tarkistetaan vielä henkilöllisyys ja sitten tulee vasarasta. Paketissa on yhden epäillyn sormenjälki.
      Tutkintavankeudessa pidetään paria kaveria. Alibit löytyy molemmille.
      Poliisi on tainnut hoitaa tutkinnan huonosti.
      Miksi ei ole havaintoja tekijöiden liikkeistä? Kulkuvälinettä?
      Täytyyhän tämän jollain tavalla liittyä paikalliseen Perussuomalaisten toimistoon.
      Ovatko nämä todistajien antamat alibit oikeita?

    • Anonyymi

      Hauska seurata kun äärioikeiston urpot tappelee keskenään. Viimeksi nauratti yhtä psljon, kun Töölöntorille riehumaan menossa olleet natsit joutu flaidikseen toisen sinne menossa olleen natsiporukan kanssa. No, onneks teillä on yhteinen ystävä: kytät.

    • Anonyymi

      Kyllä on yleensä tuollainen sormenjälki näyttö riittänyt kuritushuoneeseen,,,,ja muu historia ko. henkilöstä puhuu puolestaan, ihme juttu!

      • Anonyymi

        No joo, varsin epäuskottavaltahan tuo kuulosti, varsinkin siis puolustuksen selitys. Jos vaikka "muut" olisivat halunneet lavastaa nämä pari syytettyä tekijöiksi, niin se sormenjälkien hankintatilaisuus olisi voinut jäädä nyt syytteessä olleiden mieleen ja tulla esille oikeudessa, mutta ei mitään sensuuntaistakaan taida olla.

        MIkäs se yksi alibi oli, pankkikorttimaksu jossain? Voisihan sellaisen lavastaa, jos pankkikortti olisikin lainassa ja kyse lähimaksusta.


      • Anonyymi

        Pelkkä sormenjälki ei todista mitään, ellei ole muita todisteita.


    • Anonyymi

      Perussuomalaisena tämä on minulle ollut jotensakin hämmentävä tapahtumaketju. Ketään osallisista tai siksi epäillyistä en henkilökohtaisesti tunne, enkä nyt muutakaan kautta ole saanut "sisäistä" tietoa, muuta kuin mitä mediassa on näkynyt.

      Katajan tarina ja sen esilletuonti olivat toisenlaisia kuin itse kuvittelisin vastaavassa tilanteessa toimivani. Mutta eroahan on persoonissa ja sitten vaikuttamassa on ne kovat tällit, mitä Kataja sai. Tällä voinee selittää osan tarinan muutoksista.

      Ettei syyllisiä ole saatu tuomittua, se on ikävää. Mutta eipä sitä voi vaatia poliisiltakaan aina täydellistä tulosta, onhan maassamme selvittämättömiä murhiakin.

      Teon poliittisuuskin jäänee nyt selvittämättä. Ei mahdotonta, etteikö poliittiset motiivit olisi olleet päällimmäisinä, mutta voihan sitä ihmisille tulla muutakin kinaa. Varsinkaan ei olet tullut esille mitään sellaista, että asialla olisivat vihreät, jotka ovat kuitenkin PS:n vastustajia monella tavalla.

      • Kuten olen usein sanonut, persuissa on suden ja sekundan ohella myös tällaisia ihan järkeviä ihmisiä.


    • Anonyymi

      Tule väistämättä mieleen iki- ihana Anneli Auer syyttömistä syytöin,
      mutta ilmi selvä murhaaja minulle.

      • Anonyymi

        Tässä tapauksessa tilanne on aivan samanlainen. Syyllisyys selvä mutta vänkäämällä saadaan syyte vesitettyä ja tekijälle iso korvaus. Toivon Karman hoitavan sekä tekijän että teettäjän.


      • Anonyymi

        Miten niin?


      • Anonyymi

        FBI:n laboratorio ei löytänyt Auerin DNA :ta halosta, eikä nauhaa voitu todistaa etukäteen nauhoitetuksi.


      • Anonyymi

        Ketään ei kiinnosta mielipiteesi Auerista. Et ole takuuvarmasti perehtynyt tapauksen todisteisiin ja asiakirjoihin. Tuskin edes tuomion perusteisiin.


    • Anonyymi

      Näin ne hyväveliverkostot toimii!!Uhri saa kivut ja pelot kantaa , tekijät pääsevät kuin koirat veräjästä.

      • Anonyymi

        Jos oikeat syylliset löytyy niin samanlainen kurinpalautus vaan suhteelliselle.Vasta sitten Suomi on oikeusvaltio.


    • Anonyymi

      Kummallista tämä touhu nykyään.
      Perussuomalaiseen kohdistuvaa murhan yritystä ei saada selvitettyä.
      Katajanokan suomalaisnuoren murhaa ei saada selvitettyä, vaikka henkilöiden kuvat on julkistettu.
      Al taee ja Husu, demarit vapautetaan vihspuheesta Ja kiihottamisesta kansanryhmää vastaan, muita toki jahdataan samasta syystä.

      Pikkuisen ihmetyttää, perussuomalainen kohteena, maahanmuuttajat tekijöinä ja muslimit kiihottajina.

      • Anonyymi

        Tietenkin yksityistapauksia yhdistelmällä saa aikaan vaikka salaliiton, mutta en minä perussuomalaisena usko, että tässä esimerkiksi vihreällä sisäministerillä olisi tapauskohtaisesti sormiaan pelissä. Mitä hän ehkä on voinut vaikuttaa, niin suunnata resursseja mieleisiinsä kohteisiin, joka on sitten aiheuttanut resurssipulaa toisaalla.

        Tapaus on jäänyt nyt ratkaisematta, mikä on valitettavaa. Ei tämä kuitenkaan ole ainoa ratkaisematon tapaus.


      • Anonyymi

        Oikeus tuomitsee pelkästään todisteiden ja lain perusteella. Ei fiilisten, mielipiteiden tai edes valokuvien. Ellei syylistä ole kuvattu itse teossa. Rikospaikkojen läheisyydessä liikkuu lukemattomia ihmisiä, joilla ei ole mitään tekemistä teon kanssa.


    • Anonyymi

      Heh. Tämän viestiketjun persumielipiteiden yhteenvetona voisi siis sanoa että pieksäjät olivat arabinnäköisiä Suomen äärivasemmistolaisen poliittisen poliisin agentteja, kuten oli myös itse piesty.

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Syyllinen on, mutta ei voitu todistaa.

    • Anonyymi

      Kataja on syytön.

    • Anonyymi

      Meidän korpilakikomitea on jo päättänyt jatkokäsittelystä. Siinä ei ole valitusoikeutta.

    • Anonyymi

      Vasemmiston terroristit oli asialla

    • Anonyymi

      Katajan päässä olevat vammat - ylt'ympriinsä haavoja - vasaralla?

      Ensimmäisen iskun jälkeen otetaan lisää iskuja?

    • Anonyymi

      Hyvä suomi👍 on tää niin oikeusvaltio hienoa.

    • Anonyymi

      Onko nyt jo mennyt siihen että perussuomalaisia hakanneet saa rellestää ei tutkita tarpeeksi eikä rangaista Jos uhkaa jotain muuta niin varmasti tutkiyaan ja uhkailija saa rangaistuksen No eihän suomessa muutenkaan kannateta tasa arvoisuutta

    • Anonyymi

      Moni asia on jäänyt mielestäni epäselväksi. Onko edes tekovälinettä saatu selville tai löydetty?
      Mikä oli tekijöiden tarkoitus? Jos surmaaminen, niin miksi tylppä esine, kun puukkokin on keksitty? Kyllä kai tuossa olisi voinut olla joku nyrkkiraudan tapainen esinekin, jolla olisi "annettu opetusta". Tappo olisikin ollut vain vahinko, jos olisi tapahtunut. Mutta toki syyttäjän pitää huomioida, että kuolema oli todennäköinen mahdollisuus, mutta onneksi Kataja oli sitkeä.

    • Anonyymi

      Suomessa voi rauhassa tappaa jonkun tai yrittää tappaa ja naureskella jälkeenpäin. Suomen oikeusistuin on pelkkä VITSI.

      • Anonyymi

        Tässä maassa ei ihmishenki paljoo paina.


      • Anonyymi

        Meeppä tönimään kepulia niin huomaat äkkiä miten pahasti erehdyit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meeppä tönimään kepulia niin huomaat äkkiä miten pahasti erehdyit.

        Siinä hommassa oli todisteena videotallenne. Miksi Katajalla ei ollut valvontakameraa vaikka oli uhkailtu paljon.


      • Anonyymi

        Miksi Katajan tapauksesta ei YLE kommentoi enemmän.Kaiken maailman uusintoja se YLE vaan enemmän lähettää.Suurin osa uusinnoissa on ala-arvoista


      • Anonyymi

        Täysin mahdollista. Erityisesti piireissä, joissa alibeja ja todistajia voi ostaa. Katajan pahoinpitelyn takana oli todennäköisimmin henkilö, jota pelätään. Suunniteltu teko, joka kertoo millaisia aineksia persuissa on hyysätty. Näistä aineksista tulee vielä puolueen tuho, ellei johto ryhdistäydy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi Katajan tapauksesta ei YLE kommentoi enemmän.Kaiken maailman uusintoja se YLE vaan enemmän lähettää.Suurin osa uusinnoissa on ala-arvoista

        Mitä pitäisi kommentoida? Keskeneräiseen oikeusjuttuun ei voi puuttua. Ja kun tuomio on luettu, siitä voidaan korkeintaan uutisoida. Persut tuskin haluavat keskustella puolueen sisäisistä ongelmista keskusteluohjelmassa.:)


    • Anonyymi

      Jälleen esitutkintavirhe.

      "Tuolloin tutkinnanjohtajana toiminut Sisä-Suomen poliisin rikoskomisario kehotti Katajaa googlaamaan nimen ja katsomaan tämän kuvia. Oikea menettely olisi ollut järjestää ohjeistusten mukainen ryhmätunnistus esimerkiksi valokuvien avulla.
      Väärä tunnistus ja siihen johtanut poliisin toiminta vaikeutti merkittävästi uskottavien tunnistusten mahdollisuutta tutkinnassa."

      Poliisin esitutkintavirhe. Tuohan menee justiinsa niinkun pimeeksi jäänyt Konginkankaan murha. Saman kaavan mukaan.

      https://yle.fi/uutiset/3-9368426

    • Anonyymi

      Aika paskamainen tuon pitää luonteeltaan olla jos sillä vihamiehiä niin helvetisti ettei osaa poliisille niitä luetella ketkä todennäköisesti sen haluis kylmäksi pistää.
      Tekijähän ei selvästi halua persuja noin yleisesti vasaroida. Muuten ois vasaroinut muitakin persuja.

    • Anonyymi

      Kytillä oli tasan kaikki oikeat kiinni otettuina eli 2 tekijää ja kuski,mutta jos ei 100 näyttöä niin päätettävä syyttettyjen hyväksi.

      • Anonyymi

        Syytetyt oli muualla Todistetusti kun äjää "vasaroitiin"?


      • Anonyymi

        Taidat kertoa omaa osuuttasi ihan kokemuksesta? Olitko sinä se kuski, kun kiinni otettuina olleista muutama ensimmäinen oli todisettusti ihan jossain muualla kuin tapahtumapaikalla? Montako sinun lisäksesi oikein olikaan kiinniotettuina?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syytetyt oli muualla Todistetusti kun äjää "vasaroitiin"?

        Alibeja voi aina ostaa. Mutta kuinka pitkäksi aikaa? Perästä saattaa tässäkin tapauksessa vielä kuulua, kun sukset menevät teettäjän kanssa ristiin.


    • Anonyymi

      Usein ensivaikutelma on oikea. Ehkä myös tässä tapauksessa Katajalla.

      • Anonyymi

        Missä on ne murtaen suomea puhuvat.


    • Anonyymi

      Pian sanotaan että Kataja on moksinnu itse itseään vasaralla tai millä lie esineellä.

      • Anonyymi

        On tossa epäkohtia Tekijät suunnitelleet kaiken huolella ja kumminkin hups! niiltä jää rikospaikalle loota mikä täynnä niiden sormenjälkiä. Ei kovin uskotavalta vaikuta.
        Ennemmin vaikuttaa siltä että isku tehty noita syytettyjä kohtaan ja ne koitettu lavastaa syyllisiksi. Kataja vaan sivuosassa.


    • Anonyymi

      Tsemppiä Pekka Katajalle! En ole hänen puolueettaan äänestänyt, mutta jos on ns. "SMP"-läinen, voin kannattaa, en nykyistä suuntausta.
      Joka tapauksessa Kataja ansaitsee

    • Anonyymi

      Syyttäjä valittaa ja juttu menee hoviin. Ei tämä ole vielä käsitelty.

    • Anonyymi

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007854424.html

      "Hopeanharmaa farmariauto tallentui rikoksen tekopäivän aamuna muun muassa ABC:n ja Nesteen valvontakameroihin Jämsänkosken keskustan alueella.

      Poliisi ryhtyi käymään Traficomilta saatua listaa läpi, rajaamaan vaihtoehtoja ja vertaamaan omistajatietoja eri rekistereihin. Jos jokin tiedoista herätti poliisin kiinnostuksen, autoa käytiin katsomassa ja vertaamassa valvontakamerakuviin.

      Kyseistä autoa tai sen omistajaa ei kuitenkaan pystytty yhdistämään luotettavasti rikospaikalle. Vaikka asiassa oli myös syytteitä tukevia seikkoja, jäi mahdollisuus, että valvontakamerakuvissa näkyvä auto onkin jonkun muun."

      Voi v*ittu mitä amatööritouhua poliisilta! Valvontakamerakuvissa näkyy selkeästi kellonaika, kun on roistoilija Passatia tankkaamassa, ei tullut sitten poliisille mieleen, että jollainhan nämä polttoaineet on maksettu, mitä luultavimmin pankkikortilla, ei pitäisi olla vaikeaa selvittää, että kenenkä kortilla tuohon kellonaikaan!

      • Anonyymi

        Mikään ei estä lavastusta - ei mikään ..


      • Anonyymi

        Mistä ne muka tietää että tuo passatti on rikollisten pakoauto?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä ne muka tietää että tuo passatti on rikollisten pakoauto?

        heheh poliisi seurannut alusta asti väärää tietoa?


      • Anonyymi

        No sinähän se terävä olet :) Ei sitä autoa siellä tankattu, meni Nesteen ja ABC:n ohi. Siksi näkyy kameroissa.


      • Anonyymi

        "mitä luultavimmin pankkikortilla, "

        En ole koskaan syyllistynyt rikokseen. Mutta minäkin tajuaisin maksaa bensat käteisellä ja jättää nimissäni olevan kännykän kotiin, jos liikkuisin rikollisissa aikeissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä ne muka tietää että tuo passatti on rikollisten pakoauto?

        No ei mistään, ellei autoa havaittu tekopaikalla. Tai tekijöistä ollut havaintoja kuljettajan kanssa.


    • Anonyymi

      Oikeuslaitos on vitsi.
      Tästä lähin erimielisyyden vallitessa voi mätkiä kaveria vasaralla kuuppaan. Teko ei ole väkivaltaa missään muodossa vaan politiikkaa, kuten käräjäoikeus asian muotoili.

      • Anonyymi

        Muistikuva jostakin kaukaa... Esitutkinnassa astuvat esiin todelliset konnat, jotka vesittävät jokaisen uhrin sanan...
        Ja jotenniin tähän liittyy ettei tutkinta tunnista lain tekstiä, jolla uhri esittää vaatimustaan vaan pitää joutavana. On mennyt vielä niinki, jotta rikollisen "todistusta" on uskottu enemmän. Tutkinta on liian tyälästä.


      • Anonyymi

        Oikeusturva tarkoittaa sitä, että sinua ei tuomita ilman vedenpitäviä todisteita.


    • Anonyymi

      Aseesta löytyi syytetyn sormenjäljet. Oikeus ei tainnut aivan toteutua.

    • Anonyymi

      Alun pitäen juuri poliiisi esitti kolmea henkilöä vagittavaksi niillä perusteilla joita heillä mielestään oli ja oikeus hyväksyi ja vangitsi. no yhtä äkkiä kaikki alkoi oudosto purkautuun ja kukaan ei olekkaan tehnyt mitään, vaan puhtoisia pulmusia ja kansalle miljoonien lasku kunhan kaikki asteet lämpi käyty ja koppi korvaukset ym maksettu. ja raaka törkeä murhan yritys jäin taas varjoon.... outoja käänteitä ja päätöksiä.

      krp oli se taho johon jämsässä tapahtunut rikos kokonaisuus lopulta päätyi ja krp, oletetaan olevan pätevä. no juu. olettaa ,epäillä ja musta tuntuu perustein, on ihmisiä vangittu syyttömänä ja koira ei perään hauku. nyt kuitekin toisin....

      • Anonyymi

        Lopettakaa öyhötys. Tuomio ei ole edes vielä lainvoimainen. Eikä tuomari puhunut puhtoisista pulmusista, vaan todisteiden puutteesta. Tuomioon ei riitä syyksi se, että murhayritys todennäköisesti tapahtui. Kaksi todistajaa antoi syytetyille alibin. Se voi olla ostettu. Mutta minkäs voi, jos sitä ei pystytä todistamaan. Juridiikassa ei ole arveluilla ja tuntemuksilla mitään sijaa.


    • Anonyymi

      Kuka tollo luulee että Katajan vasaroida jättäisi paketin sormenjälkineen rikospaikalle. Kataja tietää vastauksen kaikkeen. OIKEAA RÖTÖSTELIJÄÄ ei halua tuoda julki, koska motiivi liittyi aivan muuhun kuin politiikaan. Olisiko jonkun nuoren naisen lähipiiri käynny kostamassa ...

      • Anonyymi

        Hämärähän tämä tapaus kieltämättä oln, mutta jos ajatellaan, että iskun tekijät olisivat Katajan muita "tuttuja", niin sitten paketin sormenjälkien osala pitäisi tehdä lukuisia oletuksia. Kävikö Kataja itse hankkimassa paketin valetodisteeksi? Jos ei, niin muiden "tuttujen" piti tehdä se. Heillä olisi silloin pitänyt olla hyvä yhteydet yms.

        Jos taas nyt epäilyistä vapautetut ollisivat toimittaneet paketin joskus aiemmin, niin eivätkö he olisi sen kertoneet nyt oikeudessakin?

        Katajan puheista voisi toki keksiä jotain tuollaista, että olisi ollut arabinnäköinen tyttö ja sillä arabinnäköisiä veljiä ja ehkä isäkin. Menee kuitenkin mielikufittelun puolelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hämärähän tämä tapaus kieltämättä oln, mutta jos ajatellaan, että iskun tekijät olisivat Katajan muita "tuttuja", niin sitten paketin sormenjälkien osala pitäisi tehdä lukuisia oletuksia. Kävikö Kataja itse hankkimassa paketin valetodisteeksi? Jos ei, niin muiden "tuttujen" piti tehdä se. Heillä olisi silloin pitänyt olla hyvä yhteydet yms.

        Jos taas nyt epäilyistä vapautetut ollisivat toimittaneet paketin joskus aiemmin, niin eivätkö he olisi sen kertoneet nyt oikeudessakin?

        Katajan puheista voisi toki keksiä jotain tuollaista, että olisi ollut arabinnäköinen tyttö ja sillä arabinnäköisiä veljiä ja ehkä isäkin. Menee kuitenkin mielikufittelun puolelle.

        Niin no noi iskun tekijä oli menossa tekemään kylmäveristä harkittua murhaa?
        Tuskin niiden olisi kannattanut sitä pitkään suunnitella ja esimerkiksi koittaa lavastaa tekijöiksi joitakin muita? Eihän ne olisi siittä millääntavalla missään tapauksessa hyötyneet.


    • Anonyymi

      No oikeusvaltiossa syyttömyysolettama on aika vahva, todisteet olivat aihetodisteita jotka eivät riittäneet tuomioon.

      Todennäköisesti syyttäjä kuitenkin valittaa tuosta hoviin, joten saa nähdä miten lopulta käy. Aika todennäköisesä silti pidän syytetyn syyllisyyttä mutta oikeudessa näyttö ratkaisee.

    • Anonyymi

      Kävi niin kuin Ulvilassa

      • Anonyymi

        Jep, lähdettiin väärän syyllisen perään ja suljettiin muut linjat. Ulvila oli täysin selvä tapaus, kun siihen tutustui eli nauhalta kävi ilmi, ettei takkahuoneessa ehdi käydä ja tulla takaisin. Takkahuoneen puista löytyi jonkun poliisin dna vai oliko sormenjälki. Saas nähdä, miten näiden teippien sormenjälkien kanssa on. Auto oli selvästi eri, joten vähän epäilen onko osittaista sormenjälkeä vähän korjailtu. Sormenjäljen laadusta ei ole puhuttu mitään. Kumpikin tutkimus loistaa hölmöydellään...


    • Anonyymi

      Kuka luulee että asian käsittely oli tässä, käsi pystyyn. Onki Suomella varaa saada omaa Palme-tutkintaa?

      • Anonyymi

        Ikävä kyllä olet osittain oikeassa. Ei ollut tässä, syyttäjä koettaa vielä epätoivoisesti pelastaa naamansa ja valittaa hoviin. Tutkinta on kuitenkin jo pilattu alkumetreiltä lähtien, kun on koetettu väkisin tehdä jutusta poliittinen ja väkisin väittää asiaan jotenkin liittyvän "äärioikeiston".

        Kalliiksi tämä juttu meille veronmaksajille kyllä tulee, vaikka oikeuden kanssa sillä ei enää ole mitään tekemistä.

        Ja mitään "Palme"-juttuahan tästä ei voi tulla, kyseessä kun ei ole murha. Ja kun ei ole edes mitään näyttöä, että kyseessä olisi murhayrityskään.


    • Anonyymi

      Noin oikeus EI päättänyt. Oikeus langetti vahvan epäilyksen varjon syytetyn ylle. Sen sijaan todistusaineistoa se ei pitänyt riittävänä. Toivottavasti todisteita tulee vielä lisää, vaikka epäilty on hyvin tarkkaan hävittänyt kaikkea mahdollista.

    • Anonyymi

      Täytynee ulkoistaa rikostutkinnat ulkomaille ,eikö Englanissa ole pätevät tutkijat näyttäisi meidän rajan molemminpuolenkin olevan tutkintaa (Palme yms.)?

    • Anonyymi

      Tekijät eivät tunteneet Katajaa, koska häntä pyydettiin todistamaan henkilöllisyytensä. Oliko kenties kyseessä tilaustyö. Vaikuttaa tilaustyöltä.

      • Anonyymi

        Joku motiivi niissä aina on. Ammattimaisuuteen viittaa sekin, että tekijöitä ei ole saatu kiinni.


      • Anonyymi

        Keikan tilaajat varmaan tuntevat hänet liiankin kyvin.


      • Anonyymi

        Ammattilaiset eivät jätä sormenjälkiä. Ne on kaiketi vanhempaa perua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keikan tilaajat varmaan tuntevat hänet liiankin kyvin.

        Olisihan se ollut typerää, että Katajalle tutut miehet menevät itse pahoinpitelemään hänet henikieveriin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ammattilaiset eivät jätä sormenjälkiä. Ne on kaiketi vanhempaa perua.

        Siitähän on vain Katajan sana, että se laatikko oli pahoinpitelijöiden. Katajan, joka on valehdellut koko ajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siitähän on vain Katajan sana, että se laatikko oli pahoinpitelijöiden. Katajan, joka on valehdellut koko ajan.

        No ei Kataja tuota itse ole järjestänyt eikä hänellä varmaan ole syytä suojella tekijöitä. Kaikki viittaa siihen, että hän ei heitä tuntenut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siitähän on vain Katajan sana, että se laatikko oli pahoinpitelijöiden. Katajan, joka on valehdellut koko ajan.

        Hra T:n sormenjäljet löytyi ainakin siitä paketista jota oltiin Katajalle tuomassa


      • Anonyymi

        Tottakai se oli tilaustyö.


    • Anonyymi

      Poliisi suoritti Casablanca-manööverin. Pidätti tavanomaiset epäillyt ja jätti tapauksen tutkimatta. Ihmekö muka ettei todistusaineisto riitä tuomioon.

      • Anonyymi

        Onnistuihan ne sen Ulvilan tapauksenkin sössimään.


      • Anonyymi

        Mitä sitä suotta. Persu kun on kyseessä.


    • Anonyymi

      Ihmettelen todella, että tuo henkilö, jonka sormenjäljet paketista löytyi ja jonka auto oli nähty uhrin kodin ulkopuolella, todetaan sitten oikeusistunnossa syyttömäksi.

      Eikä tämä n.s. syyllinen pystynyt sanomaan, missä hän oli pahoinpitelyn ajankohtana.

      Olihan tuossa todistuksia häntä vastaan jos kuinka. En ymmärrä, kuinka hän pääsee kuin koura veräjästä ja vielä maksetaan hälle tuosta urotyöstä.

      Uhrille pitäisi maksaa kivusta ja särystä, mutta ei tälle n.s. syytetylle.
      Meillä on melko kyvytön oikeuslaitos. Voi verrata jo Venäjän oikeusistuntoihin, joissa syyttömätkin saadaan vankilaan. Meillä ei edes syytettyä.

      • Anonyymi

        Toivon, että syyttäjä vie hoviin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivon, että syyttäjä vie hoviin.

        No enpä todellakaan toivo, koska homma ei siellä selkene, mutta minä joudun taas maksumieheksi. Ja sinäkin.


    • Anonyymi

      Lakimiehet ovat voittajia häviävät tahi voittavat liekkö heillä on muuta väliä kuin Raha.

      • Anonyymi

        -mistä tietää, että on todella kylmä
        -jurristi pistää kädet omiin taskuihinsa


    • Anonyymi

      Kataja muisti niin hatarasti tekijät, että ei tunnistaisi niitä edes rivistä. Sen perusteella tekijät on voineet olla keitä tahansa. Oikeus ei todennut syytetyn olevan syytön, se totesi ettei näyttö riitä tuomioon. Nämä tuomiot kun eivät perustu mielipiteisiin vaan todisteisiin. Fiksut rikolliset ei ikinä tunnusta mitään, ne odottelee että näyttö löytyy, jos näyttöä ei löydy, ne kävelee vapauteen, niiden omatunto on puhdas.

      Kyllähän se niin on, että verekseltään pitäisi kiinni saada, muuten todisteet voi jäädä hatariksi. Jos katajalla olis ollu vaikka videokamera joka nauhoittaa nettiin, niin tekijät näkyis siinä. Sellainen pitäisi jokaisella suunsoittajalla olla, sillä hakkaajat voi tulla koska tahansa oven taakse, syyttömiä tai täysin sivullisia harvoin hakataan.

      • Anonyymi

        Eiköhän tuo ollut ns. juoppojen välienselvittelyä. Ulkonäkö vähän viittaa siihen ja toisekseen paketti on voitu toimittaa jo aikaisemmin.


    • Anonyymi

      Käräjäoikeudesta nyt tulee mitä tahansa päätöksiä. Vasta hovissa osaavat ammattituomarit käsittelee asian.

      • Anonyymi

        Ei muuta asiaa. Juoppojen keskinäisiä juttuja näin tietää ihan paikalliset . Onhan se jo kummallista , ettei hän osananut sanoa paljonko rahaa olisi mahdollisesti hävinnyt ja , että tekijät olivat ulkomaalisen näköisiä....

        Menee siis laariin, juoppojen jutut.


      • Anonyymi

        Totta. Kaikkihan tietävät, että käräjäoikeus päättää ihan mitä sattuu. Valitettavasti hovissakaan ei ajatella oikein kansan oikeustajua, kun toisinaan toimitaan tuomionlievennys-automaattina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Kaikkihan tietävät, että käräjäoikeus päättää ihan mitä sattuu. Valitettavasti hovissakaan ei ajatella oikein kansan oikeustajua, kun toisinaan toimitaan tuomionlievennys-automaattina.

        "Valitettavasti hovissakaan ei ajatella oikein kansan oikeustajua,"

        Onneksi tuomitaan lain ja todisteiden, eikä "kansan oikeustajun" mukaan. Se erottaa sivistysvaltion keskiaikaisista joukkoteloituksista, joissa ei todisteita paljon kyselty.


    • Anonyymi

      Kristitty on Messiaassa joten kun varastat alkuperäiskristityiltä varastat Jeesukselta ja Jumalalta ,myllynkivi kaulassa.Ne jotka on varastanut luterilaista,katolisilta ,anglikaaneilta voi palauttaa niitä ja korvata. Varastettua vaatetta matkalaukkua pankkikorttia rahaa kenkää koruja huonekaluja pitää maksaa ja korvata sekä palauttaa myös lemmikit autot pyörät stereot videot kamerat bensat koriste esineet taulut sekä kirjaston kirjat ja CD bvd ja levyt CD soittimet.Ortodoksikirkon hellarivapareiden synagogien moskeijoiden babtistien pilkkaamisen huumeet rikokset varastelu ryöstely raiskailut murrot mökki ryöstöt rahanpesut tavaran pesut ja varastetun myynnit huumemyyntiä ja kuljetus murhat väkivalta on yhtä syntivelkaa josta on käännyttävä tehtävä parannus ja palautettava. Myös että varastetaan toisilta muka hyväntekeväisyyteen on varastamista. Älä himoitse älä varasta mitään mikä lähimmäisesi omaa. Palauta äkkiä .Myös toisten rahojen ruokien ja työpaikkojen varastaminen ryöstöllä väärennöksillä ja lahjuksilla on rikollista.Nyt kannattaa tutkia itseään onko varastettua tavaraa myyty varastettua tullut jaettua varastettua toisille ja myytyä . Teidän omassa tunnossa on poltin merkki ja syntinne nousee taivaaseen asti . Myös tehdyt murhat raiskaukset pitää tunnustaa .

    • Anonyymi

      Kyllä on oikeus Jyväskylässä mennyt ihan surkeeksi kun näitä juttuja lukee. Noin 30v sitten riitti osa sormenjäljestä tuomioon minun kohdallani häkki heilahti 3v6kk silloin,vaikka oli mahdollista et olikin vanha jälki mutta eipä sitä noteerattu.Ja mitä tuohon vasaralla iskemiseen tulee niin pelkällä kunnollisella nyrkeillä tapahtuvilla iskuilla menee kuuppa niin sekaisin et tekijänä voi nähdä vaikka ufon,ja tästäkin omaa kokemusta.Eli ei takuulla vasaroinnin jälkeen voi oikeita asioita luotettavasti tapahtumasta kertoa.

      • Anonyymi

        Rikostuomio ei tee sinusta juridiikan osaajaa. Paketti on voinut olla julkisessa tilassa, jossa kuka tahansa on päässyt siihen käsiksi. Aivan eri asia kuin että jättää sormenjälkensä rikospaikalle.


    • Anonyymi

      Mutta jos hakattu olisi ollut joku viherpiipertäjä, niin JUMALAUTA johan olisi syyllinen kaivettu esiin resursseja säästämättä tai kustannuksista välittämättä ja tuomio olisi ollut (ainakin persulle) usean vuoden kiinteä kakku.

    • Anonyymi

      Torssosen sormenjälki paketissa oli fakta, mutta Torssosen alibi oli myös vahva, jossa todistettiin, että Torssonen ei voinut olla Katajan ovella.
      Missään ei ole mainittu, että Torssonen olisi palkannut tekijät jo aiemmin ja valmistellut heidän kanssaan koko Katajan murhan ja pakettijuoni oli kehitelty valmiiksi.
      Torssonen antoi tekijöille paketin, josta jäi sormenjäljet ja kehoitti heitä valmistautumaan parhaaseen ajankohtaan murhan toteuttamaksi.
      Sen jälkeen Torssonen suunnitteli itselleen vahvan alibin, jossa todisti olleensa muualla murhayrityksen hetkellä, joka oli sovittu jo aiemmin.
      Siis kaikki oli suunniteltu jo etukäteen ja pakettiansa pyöri miesten käsissä josta jäi sormenjäljet, Torssosenkin sormenjälki.

      • Anonyymi

        Torssosen alibi oli todella heikko järjestetyksi eli joku nainen rannalla ja käynti kaupassa. Naista jouduttiin sitten etsimään ja oli ihme, että löytyi. Puoluetoimistolla on saattanut olla teippirullia, joten sieltä niitä saa. Myös kotoa, lähetetystä pakkauksesta jne. Pakettihan oli vanha. Lisäksi olisi outoa, että pahoinpitelyn tilaaja järjestäisi paketin tuollaiseen hommaan.

        Yhteenvetona voisi todeta, että jos hommaa on yhtään suunniteltu, niin tälläisiä hölmöilyjä ei takuulla tule Torssoselle tai muullekaan suunnittelijalle.


    • Anonyymi

      Täällä näyttää väki jakautuvan kahteen ryhmään. Vanhoillinen ryhmä pitäytyy perinteisessä käsityksessä, jossa rikoksesta pitää olla pitävä näyttö. Toinen ryhmä taas kannattaa modernimpaa oikeuskäsitystä, jossa varmaa näytttöä ei tarvita kun rkollinen tiedetään.

      • Anonyymi

        Niin, te neuvostoliittolaisen oikeuskäsityksen kannattajat ajattelette, että tässä meillä on rikollinen, nyt pitää vaan tuomita se vaikkapa keksaistuin todistein.
        Syyllisyyden todistamisella ei ole mitään väliä. Kunhan se henkilö on mielestänne "natsi" tai vastaavasti ennen neukuissa"kansanvihollinen" hän on syyllinen ilman todisteitakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, te neuvostoliittolaisen oikeuskäsityksen kannattajat ajattelette, että tässä meillä on rikollinen, nyt pitää vaan tuomita se vaikkapa keksaistuin todistein.
        Syyllisyyden todistamisella ei ole mitään väliä. Kunhan se henkilö on mielestänne "natsi" tai vastaavasti ennen neukuissa"kansanvihollinen" hän on syyllinen ilman todisteitakin.

        Kyllä oikeusjutuissa on se kenellä on vahvin motiivi tärkeä pointti vaikka olisikin vain "etäohjaamassa" tapahtumia toisaalla


      • Anonyymi

        Heh heh. Ei ole olemassa modernia oikeuskäsitystä.


    • Anonyymi

      Ai! No jopas... niinkun vahingossa vasara heilui toisen päähän, että veri vuosi.

      • Anonyymi

        hmmm.jos kyseessä olis normi tappelu,joita on normi persujen kesken joka päivä ei edes välttämättä poliisi puuttuisi...soittas ambulanssin. nyt niiden joku tarttis tehä jotain mies rupes vaatii korvauksia"kreikalta" koko suomi itkee.... tv- sitoutumaton laihialta


    • Anonyymi

      Valvontakamera pihalle, on edes jotain vihjettä tapahtuneesta.

      • Anonyymi

        Dosentin pitää muistaa kysyä joko on valvontakamera pihalla kyllä tuossa on ollut ilmeisesti uhkailua jo kauan aikaa aikaisemmin miksi ei ihmisillä normi järki pelaa olla vain naiiveja ei mitään voi tapahtua ollaan Suomessa..


    • Anonyymi

      Just niin! Työttömälle , vai miten se, 800e / pv. kait suomalinen saman hankkii kuin joku muu.

    • Anonyymi

      Olen kyllä huolissani rikostutkinnan tasosta suomessa. Liian usein asia sotketaan jo esitutkinta vaiheessa, joko osaamattomuuttaan tai huolimattomuuttaan. Myös kuulustelijoiden pätevyys on mielestäni joissain asioissa ollut ala-arvoista. Kuulustelijat kertovat kuulusteltavalle asioita, joita tämä alkaa esittää ominaan. Kyllä kaipaisin pikaista tasonnostoa virkavallalta!

    • Anonyymi

      Suomessa ei enää saa oikeutta ,paperit EU:N TUTKINTAAN!!

    • Anonyymi

      Koppikorvausta noin 500 päivässä aiheettomasta vapaudenmenetyksestä.

    • Anonyymi

      No, sitten arvotaan seuraava tuomio hovissa.

      Tämän takia joutuu käymään läpi kaikki asteet ja rahaa palaa. Jurristit kiittää.

    • Anonyymi

      -ei oikeutta maassa saa ken itse sit ei hanki
      -ken vaivojansa vaikertaa on vaivojensa vanki, Jaako Ilkka

    • Anonyymi

      -mikä ei ole oikeus eikä kohtuus, ei voi olla lakikaan, ikivanha tuomarin ohje

      • Anonyymi

        Ohje taisi olla ajalta ennen oikeusvaltiota. Tuomarit eivät säädä lakeja. He tuomitsevat niillä eväillä, jotka eduskunta on antanut. Piste.


    • Anonyymi

      Miettikääs sitä vaihtoehtoa, että Kataja olis maksanut jollekin siitä, että joku vetää sitä kunnolla turpaan, jotta pääsee Torssosta syyttämään.

      Katsokaa kotimainen elokuva Tuhlaajapoika, siitä on sasttanu ottaa mallia.

    • Anonyymi

      Ajatelkaa, Jyväskylän kaupunhallitus oli valmis lynkkaamaan Torssosen pelkkien lehtijuttujen perusteella vaikka mies todettu syyttömäksi.

      Tämän takia kaikki rikosjutut pitäis olla salaisia siihen asti, kunnes mahdolliset tuomiot saa lainvoiman.

      Kuka korvaa Torssosen maineen, äijä ei saa enää ikinä töitä mistään.

      • Anonyymi

        No kyseessä oli persu.

        Esimerkiksi ministeri humupekan rötökset painetaan aina villaisella.


      • Anonyymi

        Tarkoitus pyhittää keinot. Esim. isiksen kansa veljeily veonmaksajien rahoilla on hyvä asia, kun se verhotaan lasten oikeuksien puolustamiseksi.


      • Anonyymi

        Nimenomaan OLI persu, ennen kuin osoitti olevansa epävakaa äärioikeistohörhö ja sai menolipun. Torssosta ei ole missään vaiheessa osoitettu syyttömäksi kuten ketään muutakaan murhayritykseen osallistunutta.

        Poliisin epäpätevän tutkinnan seurauksena absoluuttisen langettavia kiistämättömiä todisteita vain ei ole löydetty / haluttu löytää.

        Jos vastaavanlaisesti olisi jokin vasemmistolaispomo hakattu vasaralla, ja todisteita olisi äärioikeistolaisten syyllisyydestä puolet tästä tapauksesta, niin riittävä todennäköisen syyllisyyden näyttö täyttyisi kirkkaasti.


      • Anonyymi

        Eli lähdet mieluummin olettamuksesta että uhri hakkasi itseään vasaralla päähän ja poliisin keräämä todistusaineisto ei pitäisi paikkansa. Kuin ettei Väkivaltaisina sekopäinä jo ennestään tunnetut äärioikeistonatsit olisi kyenneet tekoon, josta poliisilla onkin jo laaja (vaikkakin oikeuden mukaan riittämätön) todistusaineisto. Ensiavussa oli todettu väkivallasta aiheutuneet vakavat vammat, joten miksi valehtelet?


      • Anonyymi

        Syytetty on sen verran raamikas mies, että jos hän lyö millä tahansa kovalla astalolla, niin takuulla on kallossa reikä osumakohdassa. Kun lyöntejä on 20, niin ei se ollut murha- tai tappoyritys vaan pahoinpitely. Jo tämä seikka osoittaa, ettei nyt syytettynä ollut mies voinut olla tekijä kuten oikeus aivan oikein päättelikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syytetty on sen verran raamikas mies, että jos hän lyö millä tahansa kovalla astalolla, niin takuulla on kallossa reikä osumakohdassa. Kun lyöntejä on 20, niin ei se ollut murha- tai tappoyritys vaan pahoinpitely. Jo tämä seikka osoittaa, ettei nyt syytettynä ollut mies voinut olla tekijä kuten oikeus aivan oikein päättelikin.

        Saattaa olla että Kataja huumediileri joka velkaa. Kävivät muistuttamassa sitä maksuista.
        Pakkohan sen oli keksiä joku "tarina" kenkälaatikoista ja vaikka mistä.

        Hakkajista anto väärää tietoa "Arabien näköisiä" koska jos ois oikeiden hakkajien perään poliisit lähettäny niin hakkaajat olis tullu takas.

        Näin esimerkiksi Eli Kataja kuulusteluun ja pamppua päähän.


      • Anonyymi

        Tämä on ns. maan tapa. Esimerkiksi liikaa Sunny Car Centeristä kysellyt potkittiin pois Hämeenlinnan kaupunginhallituksesta. Ylöjärvellä oli sama juttu, kun yksi alkoi kysellä nimityksestä. Tässä tapauksessa homma meni oikeuteen ja erotettu voitti. Yhteistä näille on puolue ja se, että heitä alettiin välittömästi haukkua äärioikeistolaisiksi ja ties miksi. Hulluinta on, että tuota kommunistien keksimää haukkumasanaa käyttävät moni muukin tietämättömyyttään. Tajuavatkohan he kenen asiaa he ajavat? Eivät ainakaan äänestäjien. Jos äänestäisin Jyväskylässä, niin katsoisin tarkkaan, mitä puoluetta äänestäisin. Onneksi on uusiakin tarjolla joka lähtöön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan OLI persu, ennen kuin osoitti olevansa epävakaa äärioikeistohörhö ja sai menolipun. Torssosta ei ole missään vaiheessa osoitettu syyttömäksi kuten ketään muutakaan murhayritykseen osallistunutta.

        Poliisin epäpätevän tutkinnan seurauksena absoluuttisen langettavia kiistämättömiä todisteita vain ei ole löydetty / haluttu löytää.

        Jos vastaavanlaisesti olisi jokin vasemmistolaispomo hakattu vasaralla, ja todisteita olisi äärioikeistolaisten syyllisyydestä puolet tästä tapauksesta, niin riittävä todennäköisen syyllisyyden näyttö täyttyisi kirkkaasti.

        Onneksi meillä on tuomarit eikä tuollaista soopaa suoltavia oikeusjärjestelmämme perusteita tuntemattomia pellejä. Vai pitäisikö sanoa, että tuollaisia sinun kaltaisia murhayritykseen osallistuneita, joita ei ole missään vaiheessa osoitettu syyttömiksi?


      • Anonyymi

        Torssosella oli "maine" jo ennen tätä tapahtumaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kyseessä oli persu.

        Esimerkiksi ministeri humupekan rötökset painetaan aina villaisella.

        Älyllisellä epärehellisyydeläkin pitäisi olla rajat. Tuomittiinko Torssonen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on ns. maan tapa. Esimerkiksi liikaa Sunny Car Centeristä kysellyt potkittiin pois Hämeenlinnan kaupunginhallituksesta. Ylöjärvellä oli sama juttu, kun yksi alkoi kysellä nimityksestä. Tässä tapauksessa homma meni oikeuteen ja erotettu voitti. Yhteistä näille on puolue ja se, että heitä alettiin välittömästi haukkua äärioikeistolaisiksi ja ties miksi. Hulluinta on, että tuota kommunistien keksimää haukkumasanaa käyttävät moni muukin tietämättömyyttään. Tajuavatkohan he kenen asiaa he ajavat? Eivät ainakaan äänestäjien. Jos äänestäisin Jyväskylässä, niin katsoisin tarkkaan, mitä puoluetta äänestäisin. Onneksi on uusiakin tarjolla joka lähtöön.

        "Hulluinta on, että tuota kommunistien keksimää haukkumasanaa käyttävät moni muukin tietämättömyyttään."

        Turha yrittää valkopestä persujen äärilaitaa. Jos se kävelee kuin fasisti ja puhuu kuin fasisti, niin se on --- ta daa --- fasisti. Jokainen historiaa opiskellut tuntee äärioikeistolaisten pelikirjan.


    • Anonyymi

      Etsikää ne syylliset herranen aika. Ei voi poliisi olla noin avuton.

      • Anonyymi

        Maahanmuuttajat on kaikki niin saman näköisiä.


      • Anonyymi

        Ikävä kyllä, voi se. Etenkin, jos PolPo on ohjeistanut metsästämään "äärioikeistoa", niin pakkohan niiden tutkijoiden on ollut yrittää. Joskus mietin, että mahtaa olla "motivoivaa" hommaa nykyisin poliisin tutkijana tai syyttäjänä, kun jopa valtakunnansyyttäjältä tulee ohjeet tutkintaan, joissa ei ole päätä eikä häntää.


    • Anonyymi

      Syytön, mutta vain todisteiden puutteessa. Natsit narahtavat vielä. Niille käy aina huonosti lopulta.

      • Anonyymi

        Sinä siis haluat muuttaa käytäntöä niin että syytetty on syyllinen ellei pysty luotettavasti todistamaan viattomuuttaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä siis haluat muuttaa käytäntöä niin että syytetty on syyllinen ellei pysty luotettavasti todistamaan viattomuuttaan.

        Juuri tuota syyttömyyden todistamista syyttä vaati vaikka hänellä on syyllisyyden todistamistaakka. Eräissä "oikeusvaltioissa" kuten Venäjällä ja USA:ssa syytetyn on kyettävä todistamaan syyttömyytensä tai muutoin syyte hyväksytään ja tuomio tulee. Sitäkö halutaan myös tänne?


      • Anonyymi

        Ovatko ne "natsit" nyt huoneessasi kanssasi? Oletko harkinnut ammattiauttajan apua?


    • Anonyymi

      Olisiko MESTARIN jo pitänyt ärähtää?

      • Anonyymi

        Halla-aho arähti silloin heti:
        -Kaikki viittaa siihen, että kyseessä ei ole satunnainen rikos vaan nimenomaan Katajaan ja hänen puoluepoliittiseen toimintaansa kohdistunut isku ja henkirikoksen yritys.

        -Poliitikkojen ja median on syytä muistaa oma vastuunsa ja katsoa peiliin. Yhteen puolueeseen kohdistuva jatkuva demonisointi ja hysterian lietsominen voivat johtaa väkivaltaan ja luoda ilmapiiriä, jossa kyseisen puolueen edustajien koetaan olevan lainsuojattomia ja vapaata riistaa.

        -Tuomitsemme jyrkästi tapahtuneen, odotamme rikoksen selvittämistä ja toivomme ystävällemme ja puoluetoverillemme Pekka Katajalle nopeaa toipumista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Halla-aho arähti silloin heti:
        -Kaikki viittaa siihen, että kyseessä ei ole satunnainen rikos vaan nimenomaan Katajaan ja hänen puoluepoliittiseen toimintaansa kohdistunut isku ja henkirikoksen yritys.

        -Poliitikkojen ja median on syytä muistaa oma vastuunsa ja katsoa peiliin. Yhteen puolueeseen kohdistuva jatkuva demonisointi ja hysterian lietsominen voivat johtaa väkivaltaan ja luoda ilmapiiriä, jossa kyseisen puolueen edustajien koetaan olevan lainsuojattomia ja vapaata riistaa.

        -Tuomitsemme jyrkästi tapahtuneen, odotamme rikoksen selvittämistä ja toivomme ystävällemme ja puoluetoverillemme Pekka Katajalle nopeaa toipumista.

        Jos teolla olisi Polittinen motiivi niin miksi valita kohteeksi täysin tuntematon.
        Halla-ahoa ne ois vasaroinut. Taikka jos liian vaikea kohde jotakuta kansanedustajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos teolla olisi Polittinen motiivi niin miksi valita kohteeksi täysin tuntematon.
        Halla-ahoa ne ois vasaroinut. Taikka jos liian vaikea kohde jotakuta kansanedustajaa.

        Pekka Kataja on vaalipäällikkö, eli hyvinkin merkittävä puoluevaikuttaja. Puoluepolitiikka on muutakin kuin vain valtakunnan näkyvämpi johto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos teolla olisi Polittinen motiivi niin miksi valita kohteeksi täysin tuntematon.
        Halla-ahoa ne ois vasaroinut. Taikka jos liian vaikea kohde jotakuta kansanedustajaa.

        Kataja sattui olemaan esteenä näiden oletettujen puolueuralle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Halla-aho arähti silloin heti:
        -Kaikki viittaa siihen, että kyseessä ei ole satunnainen rikos vaan nimenomaan Katajaan ja hänen puoluepoliittiseen toimintaansa kohdistunut isku ja henkirikoksen yritys.

        -Poliitikkojen ja median on syytä muistaa oma vastuunsa ja katsoa peiliin. Yhteen puolueeseen kohdistuva jatkuva demonisointi ja hysterian lietsominen voivat johtaa väkivaltaan ja luoda ilmapiiriä, jossa kyseisen puolueen edustajien koetaan olevan lainsuojattomia ja vapaata riistaa.

        -Tuomitsemme jyrkästi tapahtuneen, odotamme rikoksen selvittämistä ja toivomme ystävällemme ja puoluetoverillemme Pekka Katajalle nopeaa toipumista.

        Harvoin on Halla-aho ollut noin pallohukkanen. Lähti heti mukaan tuohon (poliittisesti houkuttavaan) tarinaan poliittisesta motiivista. Ainoa viittaus politiikkaan on Katajan omat tarinat siitä, että ovella olisi muka joku puhunut jotain persumateriaalin toimittamisesta, ja samaisen Katajan tarinat jostain keskisuomalaisesta "äärioikeistosta", jota ei sitten kuitenkaan löytynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos teolla olisi Polittinen motiivi niin miksi valita kohteeksi täysin tuntematon.
        Halla-ahoa ne ois vasaroinut. Taikka jos liian vaikea kohde jotakuta kansanedustajaa.

        Ei sitten tullut mieleen, että motiivi voi liittyä kuntapolitiikkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harvoin on Halla-aho ollut noin pallohukkanen. Lähti heti mukaan tuohon (poliittisesti houkuttavaan) tarinaan poliittisesta motiivista. Ainoa viittaus politiikkaan on Katajan omat tarinat siitä, että ovella olisi muka joku puhunut jotain persumateriaalin toimittamisesta, ja samaisen Katajan tarinat jostain keskisuomalaisesta "äärioikeistosta", jota ei sitten kuitenkaan löytynyt.

        Taustalla oli äärioikeistoon liittyvä poliittinen tarina, joka liittyi Torssosen erottamiseen persuista. Tottakai Katajalta kysyttiin potentiaalisista vihamiehistä. Hän oli saanut puolueen äärioikeistosiiveltä konkreettisia uhkauksia.


    • Anonyymi

      Syylliset kyllä tiedetään ja kuka oli suunnittelemassa alusta asti. Käteiskuitti aurinkolaseista ei oikein riitä alibiksi ja kalastuksen valvojaa voi esittää kuka tahansa. Kenen vastuulla oli kaupan valvontakameroiden ja niissä olevien videomateriaalin poistaminen?

      • Anonyymi

        Esiinnytkö sattumoisin aamuyön tunteina televisiossa Astraali-TV:ssä?


    • Anonyymi

      Ei ole rikosuhrin asema kadehdittava Suomessa joka on sentään oikeusvaltio.

      • Anonyymi

        Liian hyvältä vaikuttaa "rikosuhrin" asema. Ilman videotallenteita ihmisillä olisi mielikuva että eräs kansanedustaja on hakattu nyrkein oikein KUNNOLLA eduskunta talon läheisyydessä.

        Poliisin (ilman videotallenteita) olisi pitänyt tuokin "rikoksen" uhri pistää kuulusteluissa todella koville ennenkuin valehtelevasta lestasta olisi totuus irronnut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liian hyvältä vaikuttaa "rikosuhrin" asema. Ilman videotallenteita ihmisillä olisi mielikuva että eräs kansanedustaja on hakattu nyrkein oikein KUNNOLLA eduskunta talon läheisyydessä.

        Poliisin (ilman videotallenteita) olisi pitänyt tuokin "rikoksen" uhri pistää kuulusteluissa todella koville ennenkuin valehtelevasta lestasta olisi totuus irronnut.

        Niinhä se olisi paljon helpompaa. Nappaisi pari polisiiaseman ohi kulkenutta ja sitten vaatekaapin kokoinen konstaapeli hieman pamputtelisi niin tunnustus tulisi tuota pikaa. Lopuksi tuomari kirjoittaisi tuomion ja rikollien saman tien vankilaan. Kaikki olisi ohi muutamassa tunnissa.

        PS Suomessa ei kuulusteluita tarvitse tallentaa vaan kuulustelija voi kirjoittaa siitä haluamanlaisensa yhteenvedon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhä se olisi paljon helpompaa. Nappaisi pari polisiiaseman ohi kulkenutta ja sitten vaatekaapin kokoinen konstaapeli hieman pamputtelisi niin tunnustus tulisi tuota pikaa. Lopuksi tuomari kirjoittaisi tuomion ja rikollien saman tien vankilaan. Kaikki olisi ohi muutamassa tunnissa.

        PS Suomessa ei kuulusteluita tarvitse tallentaa vaan kuulustelija voi kirjoittaa siitä haluamanlaisensa yhteenvedon.

        Tarkemmin: Suomessa kuulusteltava EI SAA TALLENTAA omaa kuulusteluaan! Ja jotkut kehtaavat vielä pitää Suomea parempana oikeuskäytännöiltään kuin vaikkapa Venäjää.


      • Anonyymi

        Katajan pahoinpitely ei ollut kännisten peräkylän poikien tekosia. Tapaus oli selkeästi jonkun suunnittelema. Ulkopuoliset tekijät palkattiin tekemään isku, ja heille järjestettiin myöhemmin myös alibit. Jäljet johtavat sylttytehtaalle. Samaan suuntaan, mistä Katajaa oli aiemmin uhkailtu. Valitettavasti todisteet eivät riittäneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkemmin: Suomessa kuulusteltava EI SAA TALLENTAA omaa kuulusteluaan! Ja jotkut kehtaavat vielä pitää Suomea parempana oikeuskäytännöiltään kuin vaikkapa Venäjää.

        Heh heh. Kuulusteltava ei saa MISSÄÄN MAAILMANKOLKASSA äänittää omaa kuulusteluaan.


    • Anonyymi

      Joo, kallo halkiaa kertaiskusta vasaralla. Miksikähän on naputeltu kymmeniä kertoja päähän. Jos halutaan , että jää henkiin, niin eikö ajaeltu, että tunnisti hyökkääjät. Miksikähän on kotiovelle tultu pahoinpitelemään, kun siinä voi olla porukkaa kattelemassa todistajina. Ihmejuttu kertakaikkiaan.

      • Anonyymi

        Viittaisi myös siihen että vasaroitsija on lihaton honkkeli vähän niin kuin se Sipin tönijä


      • Anonyymi

        Yksi ihmeteltävä asia tuo pahoinpidelyn laajuus ja sitten toisaalta tehottomuus, jos tarkoitus oli tappaa. Jos tarkoitus oli "antaa opetus", niin silloin tuo olisi aika lailla oikein mitoitettua toimintaa.


      • Anonyymi

        Vasaran käyttäjät taisivat olla enemmän rahapulassa, kuin ammattitappajia. Vaikka murhasta syytettiin, niin tarkoitus ei ehkä välttämättä ollut tappaa, vaan kostaa.


    • Anonyymi

      Aiemmat esimerkit osoittavat että jo puolikas Kataja-tapauksen näytöstä olisi riittänyt äärioikeistohörhöjen tuomitsemiseen, jos uhri olisi ollut joku päätäntätason demari.

      Tosin tapauksen tutkinnassakin on tehty aloittelijamaisia virheitä. Epäpätevyyttään vai tahallaan? Tapauksen lieveilmiönä kun paljastui poliisin sisällä verkkokeskustelua jossa perussuomalaisten edustajien tappamista ei pelkästään pidetty suotavana, vaan sellaista toimintaa poliisien kesken suunniteltiin laajasti ja yksityiskohtaisesti.

      Jälkikäteenhän tätä on selitetty että se oli vain sellaista fantasiointia, joka ei johda jatkoseuraamuksiin. Mutta tämä vain herättää kaksi kysymystä lisää:

      - Millaisen kuvan poliisijohdosta antaa se, että poliisien salaisissa verkkokeskusteluissa harjoitettua poliittisten joukkosurmaamisten suunnittelemista pidetään hyväksyttävänä.

      - Olisivatko poliisijohdon kannat tapauksessa olleet hivenen toisenlaiset, jos poliisien joukkosurmasuunnitelmat olisivat kohdistuneet Sosiaalidemokraattien, Vihreiden, Vasemmistoliiton, RKP:n ja Keskustan poliitikkoihin? Kukaties tappolistalla olisivat olleet kaikki tämänhetkiset ministerit?

      Varmaa on vain se, että elämme varsin "mielenkiintoisia" aikoja.

      • Anonyymi

        Poliiseista on iso osa persuja persupoliiseja jopa eduskunnassa. Persupoliisit ei katsois pätkääkään jos niiden virkaveljet vittuilis/fantasiois oikeasti.


      • Anonyymi

        Poliisin äärioikeistolaiset "toimintaryhmät" hamstrasivat aseita ja harjoittelivat poikkeuksellisia poliisitoimintaan kuulumattomia toimintatapoja. Esim vankien teloittamista. Valmistelemiseen liittyi myös ampuma-aserikoksia.

        Alkuvaiheessa toimintaa tutkittiin törkeänä henkeen tai terveyteen kohdistuvan rikoksen valmisteluna. Etenkin kun laajamittaisiin verkkokeskustelussa esiintulleisiin poliittisten joukkotuhoamisten suunnitelmiin liittyi siihen tarvittavien välineiden varastoimista ja sen toimeenpanoon tarpeellisten taitojen ja rutiinien harjoittelemista.

        https://poliisi.fi/-/krp-tutkii-laajaa-rikoskokonaisuutta-epailtyjen-taustalla-aarioikeistolaista-ajattelua

        Sitten tuli puun takaa päätös, että tämä tutkinta on heti lopetettava.

        https://yle.fi/uutiset/3-11794978

        Äärioikeistosakilla on äärioikeistolainen kaveri oikeassa paikassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poliisin äärioikeistolaiset "toimintaryhmät" hamstrasivat aseita ja harjoittelivat poikkeuksellisia poliisitoimintaan kuulumattomia toimintatapoja. Esim vankien teloittamista. Valmistelemiseen liittyi myös ampuma-aserikoksia.

        Alkuvaiheessa toimintaa tutkittiin törkeänä henkeen tai terveyteen kohdistuvan rikoksen valmisteluna. Etenkin kun laajamittaisiin verkkokeskustelussa esiintulleisiin poliittisten joukkotuhoamisten suunnitelmiin liittyi siihen tarvittavien välineiden varastoimista ja sen toimeenpanoon tarpeellisten taitojen ja rutiinien harjoittelemista.

        https://poliisi.fi/-/krp-tutkii-laajaa-rikoskokonaisuutta-epailtyjen-taustalla-aarioikeistolaista-ajattelua

        Sitten tuli puun takaa päätös, että tämä tutkinta on heti lopetettava.

        https://yle.fi/uutiset/3-11794978

        Äärioikeistosakilla on äärioikeistolainen kaveri oikeassa paikassa.

        Vaikuttaa että siltä jossakin korkeammassa poliisijohdossa on joku mätä muna? Suomen poliisi ei ole mikään "lahjomattomat"


      • Anonyymi

        Kommentoija on täysin irrallaan tosielämästä. Suuri osa poliiseista äänestää persuja.


    • Anonyymi

      Nykyään tuomiot jaetaan mediassa, varmaan sen takia jenkkikytistä on tullut raaempia, ne vie homman maaliin saakka ja istuu sitten todellisesta teosta eikä pelkistä väitteistä. Jos siis aiot tappaa tapa äläkä leiki!

    • Anonyymi

      Outo päätös, mutta onneksi valittavat. Oliko väärän puolueen hakattu vai hakkaajat ehkä tuttuja? Tämäkin tuomio koettelee suomen oikeusjärjestelmää.

      • Anonyymi

        Oliko oikeuden mukaan väärin hakattu


      • Anonyymi

        Jo syyte, turhaan kopissa istuttaminen, äärioikeistoksi haukkuminen kertovat, että järjestelmä on mätä. Normaalisti nimi kerrotaan vasta tuomion jälkeen, ellei ole vihervasemmiston lemmikki. Nyt auto oli vanteista päätellen eri, minkä näki helposti. Tuosta oli juttua murhainfossa. Tässä oli takana halu mustamaalata pari tyyppiä ja tehdä heistä kansan silmissä syyllisiä. Normaalissa maassa syytettä ei olisi nostettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jo syyte, turhaan kopissa istuttaminen, äärioikeistoksi haukkuminen kertovat, että järjestelmä on mätä. Normaalisti nimi kerrotaan vasta tuomion jälkeen, ellei ole vihervasemmiston lemmikki. Nyt auto oli vanteista päätellen eri, minkä näki helposti. Tuosta oli juttua murhainfossa. Tässä oli takana halu mustamaalata pari tyyppiä ja tehdä heistä kansan silmissä syyllisiä. Normaalissa maassa syytettä ei olisi nostettu.

        Tämä. Koko tutkinta pilattiin alusta asti, koska tutkinnalla oli ihan jokin muu agenda kuin selvittää tapahtumat ja osalliset. Kuinka korkealta kävi käsky tutkia (1) poliittista murhayritystä ja (2) koettaa etsiä syyllisiksi jotain maagista äärioikeistoa ja (3) jättää muut (=järkevät) tutkintalinjat sivuun?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä. Koko tutkinta pilattiin alusta asti, koska tutkinnalla oli ihan jokin muu agenda kuin selvittää tapahtumat ja osalliset. Kuinka korkealta kävi käsky tutkia (1) poliittista murhayritystä ja (2) koettaa etsiä syyllisiksi jotain maagista äärioikeistoa ja (3) jättää muut (=järkevät) tutkintalinjat sivuun?

        Höpö höpö. Kataja itse epäili vähän toivuttuaan persujen äärioikeistosiiven olevan sekä häneen kohdistuneiden uhkausten sekä pahoinpitelyn takana. Koska Kataja ei ollut kelpuuttanut tätä porukkaa ehdokkaiksi.


    • Anonyymi

      Sen sijaan Sipilän tön...hakkaaminen tutkitaan perinpohjaisesti ja totuuden paljastanut sai potkut. Tällaista Suomessa tänään.

      • Anonyymi

        "Pääministeri Juha Sipilällä (kesk.) oli sunnuntaina tilaisuus korjata heti tuoreeltaan levittämäänsä väärää tietoa vasemmiston ja vihreiden kannoista metsänhakkuisiin. Anteeksipyyntökin olisi ollut paikallaan, koska pääministeri syyllistyi silkkaan valehteluun "

        Se äijä on patologinen valehtelija kun suu aukee niin valetta tulee...


      • Anonyymi

        Edellä olevan perusteella Suomi on oikeusvaltio, koska rikos tutkitaan ja syyllistä rangaistaan.
        Totuuden paljastaja ei eduskunnan turvallisuusjohtajana olisi saanut antaa lehdistölle eduskunnan turvajärjestelyihin liittyviä tietoja ja vielä salaa eduskunnalta (ja vielä ennen kuin poliisi on ehtinyt saada tutkintaa valmiiksi).

        Olisiko Sinusta sopivaa, jos olisit jonkun turvamies ja kertoisit ulkopuolisille turvajärjestelyistä?

        Toivon, että Katajan pahoinpitelijä (pahoinpitelijät) saisi tuomion (olisi tarpeeksi todisteita).


      • Anonyymi

        Tuo on aivan totta ja työpaikkalla porukalla asiaa ihmeteltiin ja pohditiin, että miksi.


    • Anonyymi

      Tiesin tämänkin aivan koko ajan. Lavastettu koko juttu !!!

      • Anonyymi

        Kukaan ei tuota usko.


    • Anonyymi

      Laintulkintahan on " mielipide" kysymys . Siis mielivaltaa joka harvoin osuu oikeaan . Ihmetyttää myös että oikeus katsoo omat arvionsa korvausten suhteen .

      • Anonyymi

        -laki on kaikille sama, tuomiot vain vaihtelee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        -laki on kaikille sama, tuomiot vain vaihtelee

        Ei kai mikään rikos ole täysin identtinen. joku pysäköi väärin ja kiiruhtaa auttamaan sydänkohtauksen saanutta toinen pysäköi väärin kun ei viitsi kauempaa kävellä kohteeseen näissä tapauksissa "tuomiot" samat.

        Ja olihan meillä tuo nainen joka tykkäsi puukottaa miestään selkään? liian iso vaiva hakea eroa ja omaisuuskin olis äijälle jäänyt? No onneksi Presidenttimme armahti sen oikeuslaitoksemme kun olisi sen tuominnut kuten muutkin puukottajat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai mikään rikos ole täysin identtinen. joku pysäköi väärin ja kiiruhtaa auttamaan sydänkohtauksen saanutta toinen pysäköi väärin kun ei viitsi kauempaa kävellä kohteeseen näissä tapauksissa "tuomiot" samat.

        Ja olihan meillä tuo nainen joka tykkäsi puukottaa miestään selkään? liian iso vaiva hakea eroa ja omaisuuskin olis äijälle jäänyt? No onneksi Presidenttimme armahti sen oikeuslaitoksemme kun olisi sen tuominnut kuten muutkin puukottajat.

        Rikollisjengin jäsenet ovat aina lojaaleja johtajalleen, tekipä tämä mitä hyvänsä.


      • Anonyymi

        Miksi sinun "mielivaltasi" mukaan lain tulkinta harvoin osuu oikeaan?
        Kerro ihan lyhyesti.

        Sinäkö olisit mielestäsi mielipiteinesi useammin oikeassa laintulkinnassa kuin esimerkiksi joku kärjäoikeus ?

        Mitei nyt hyvä mies omia luulojasi kyvyistäsi.


      • Anonyymi

        Laki on aina kuten se tulkitaan, onko se kenellekään mikään yllätys?


      • Anonyymi

        Peräkammarin pojilla on mielipiteitä. Juristeilla lainopillista osaamista. Asiantuntemus ei ole mielipide!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai mikään rikos ole täysin identtinen. joku pysäköi väärin ja kiiruhtaa auttamaan sydänkohtauksen saanutta toinen pysäköi väärin kun ei viitsi kauempaa kävellä kohteeseen näissä tapauksissa "tuomiot" samat.

        Ja olihan meillä tuo nainen joka tykkäsi puukottaa miestään selkään? liian iso vaiva hakea eroa ja omaisuuskin olis äijälle jäänyt? No onneksi Presidenttimme armahti sen oikeuslaitoksemme kun olisi sen tuominnut kuten muutkin puukottajat.

        "Ei kai mikään rikos ole täysin identtinen. joku pysäköi väärin ja kiiruhtaa auttamaan sydänkohtauksen saanutta toinen pysäköi väärin kun ei viitsi kauempaa kävellä kohteeseen näissä tapauksissa "tuomiot" samat."

        No ei ole. Toisessa on lieventäviä asianhaaroja, joten sakon voi riitauttaa. Oikeuden tuomioissa otetaan aina huomioon olosuhteet ja lieventävät asianhaarat. Jopa tekijän mielentila. Tapaukset saattavat ulkopuolisesta näyttää samanlaisilta, mutta ne voivat olla hyvinkin erilaisia.


    • Anonyymi

      Antifan edustajat asialla ja naureskelivat naamarätteihinsä kun natsit sai syyt niskoille.

    • Anonyymi

      Järkyttävää. Syyllinen tuhoaa puhelimensa ja tietokoneensa. Sormenjäljet paketissa eivät synny itsestään. Törkeää toimintaa oikeuslaitokselta. Tämäkin hölmöily sataa suoraan Perussuomalaisten laariin. Jaksamista pahoinpidellylle uhrille.

      • Anonyymi

        Meidän on nyt vain uskottava oikeuslaitosta vaikka Torssosen sormenjäljet oli paketissa niin oikeasti ei ollut Torssosen sormenjäljet paketissa ettekö työ uso


      • Anonyymi

        Mistäs tämä "tieto" on kotoisin? Ensinnäkin, kuka on "syyllinen"?


    • Anonyymi

      Nyt voikin sitten alkaa pahoinpitelemään persuja oikein olan takaa kun mitään syytteitä ei tule heidän pahoinpitelyistään.

      Kunnolla vaan eiköhän persutkin hiljene pikkuhiljaa ja oikeuslaitos jättää syyttämättä/tuomitsematta.

      Eli laki antaa mahdollisuuden hakata, potkia ja nyrkein yms tavoin.

      Nyt vaan joukolla sitten harjoittamaan tällaista toimintaa!

      • Anonyymi

        Persut ovat itse seuransa valinneet ja tällaisia aineksia hyysänneet.


    • Anonyymi

      Tämä oli odotettavissa koska ei sentään suomenkaan kaltaisessa terrorismintukijamaassa vielä voida mielivaltaisesti muuttaa pahoinpitelyä murhayritykseksi.

      • Anonyymi

        Ylisyyttäminen ei kannata, jos ei ole pitäviä todisteita. Syyttäjä ilmeisesti kuvitteli, että hänellä oli näyttöä suunnitelmallisuudesta. Yksikään syyttäjä ei nimittäin syytä "koetellaan kepillä jäätä" periaatteella, sillä häviäminen ei ole kivaa. Ja sen lisäksi syyllinen voi päästä vapaalle jalalle.


    • Anonyymi

      Itse asiassa, syytettyä ei todettu syylliseksi, mutta onko hän silti syytön.
      Murhayrityksen kohde on ollut ilmeisesti Demla-tuomareille mieluinen ja siksi syyllisyyttä ei todettu oikeudessa. Jos kohteena olisi ollut viherpoliitikko tai kunniakansalainen, syyte olisi varmasti mennyt läpi.

      • Anonyymi

        Olet siis sitä mieltä että kaikkia pahoinpitelyjä voidaan tästä lähtien kutsua murhayrityksiksi?

        Mites ne hakatut bussikuskit? Voisiko hekin nostaa syytteitä murhayrityksistä??


      • Anonyymi

        Käräjillä on kolmen tuomarin istunto päätynyt yksimielisesti syyttömyyteen, mutta epäilet poliittista tuomiota? Ei se kuule mene ihan sillai meidän käräjillä, että puoluekanta ratkaisisi syyllisyyden. Ja sitä murhayritystäkään ei olla pystytty osoittamaan, vaikka syyttäjä sellaisesta on tuomiota vaatinut. Aluksihan tapausta tutkittiin törkeänä pahoinpitelynä, joka saattaa olla jopa se oikeampi nimike, jos asiaa oltaisiin tutkittu ilman PolPon ohjaamaa omituista tutkintalinjaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käräjillä on kolmen tuomarin istunto päätynyt yksimielisesti syyttömyyteen, mutta epäilet poliittista tuomiota? Ei se kuule mene ihan sillai meidän käräjillä, että puoluekanta ratkaisisi syyllisyyden. Ja sitä murhayritystäkään ei olla pystytty osoittamaan, vaikka syyttäjä sellaisesta on tuomiota vaatinut. Aluksihan tapausta tutkittiin törkeänä pahoinpitelynä, joka saattaa olla jopa se oikeampi nimike, jos asiaa oltaisiin tutkittu ilman PolPon ohjaamaa omituista tutkintalinjaa.

        Poliittiseen tuomioon oli kyllä aihetta, koska sille on tilausta. Nythän on yritetty leimata väkisin kaikkia äärioikeistolaisia. 70-luvulla kokoomusta haukuttiin äärioikeistolaiseksi. Myös Kekkosta haukuttiin. Kun vielä nämä epäillyt yritettiin leimata sellaiseksi ja olisi saatu poliittinen tuomio, jota olisi voitu käyttää vipuvartena vaaleissa, apurahoissa ja muissa.

        Mutta eipä sitä tuomiota tälläisissä tapauksissa saa, koska oli alibi ja autokin oli vanteista päätellen eri. Vääristä ajatuksista kyllä napsahtelee mielivaltaisia tuomioita, joten näihin tässä varmaan viitattiin.


      • Anonyymi

        Käräjäoikeudessa on lautamiehet, jotka ovat maallikkoja ja valitaan puoluekorteilla. Demla taas on kommunistien perustama lakimiesten yhdistys, joten heitä on äänestämässä vasta hovissa ja korkeimmassa oikeudessa. Toisaalta lautamiehet seuraavat tuomaria ja kko:n ennakkopäätöksiä, joissa Demlalla on sormensa pelissä.


      • Anonyymi

        Lässyn lässyn demla-tuomarit. Ei mitään todellisuudentajua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käräjillä on kolmen tuomarin istunto päätynyt yksimielisesti syyttömyyteen, mutta epäilet poliittista tuomiota? Ei se kuule mene ihan sillai meidän käräjillä, että puoluekanta ratkaisisi syyllisyyden. Ja sitä murhayritystäkään ei olla pystytty osoittamaan, vaikka syyttäjä sellaisesta on tuomiota vaatinut. Aluksihan tapausta tutkittiin törkeänä pahoinpitelynä, joka saattaa olla jopa se oikeampi nimike, jos asiaa oltaisiin tutkittu ilman PolPon ohjaamaa omituista tutkintalinjaa.

        "ilman PolPon ohjaamaa omituista tutkintalinjaa"

        Miten olisi pitänyt tutkia? Kataja itse kertoi persujen äärioikeistosiiveltä saaduista aiemmista uhkauksista. Poliisi tutkii niillä eväillä kuin on.

        Naapurin rouvaa ei epäillä, jos rouvan kanssa ei ole ollut riitaa. Torssosen kanssa Katajan sukset olivat menneet todistetusti ristiin politiikan tiimoilta. Arabeja ei ollut näkynyt mailla eikä halmeilla. Olisiko pitänyt lähteä Persianlahdelta etsimään?:D

        Murhayrityksen tunnusmerkit olisivat täyttyneet, jos todisteet olisivat pitäneet. Törkeä pahoinpitely olisi ollut varmempi syyte. Lopputulos olisi kuitenkin ollut aivan sama, jos tekijöitä ei pystytty aukottomasti yhdistämään myöskään siihen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poliittiseen tuomioon oli kyllä aihetta, koska sille on tilausta. Nythän on yritetty leimata väkisin kaikkia äärioikeistolaisia. 70-luvulla kokoomusta haukuttiin äärioikeistolaiseksi. Myös Kekkosta haukuttiin. Kun vielä nämä epäillyt yritettiin leimata sellaiseksi ja olisi saatu poliittinen tuomio, jota olisi voitu käyttää vipuvartena vaaleissa, apurahoissa ja muissa.

        Mutta eipä sitä tuomiota tälläisissä tapauksissa saa, koska oli alibi ja autokin oli vanteista päätellen eri. Vääristä ajatuksista kyllä napsahtelee mielivaltaisia tuomioita, joten näihin tässä varmaan viitattiin.

        Maa kutsuu!!! Ketään ei syytetty äärioikeistolaisuudesta, vaan murhayrityksestä. Äärioikeistolaisuus perustuu Katajan itsensä puheisiin. Hän kertoi tai epäili saaneensa uhkauksia persujen äärioikeistosiiveltä, koska ei kelpuuttanut heitä vaaleihin ehdokkaiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käräjäoikeudessa on lautamiehet, jotka ovat maallikkoja ja valitaan puoluekorteilla. Demla taas on kommunistien perustama lakimiesten yhdistys, joten heitä on äänestämässä vasta hovissa ja korkeimmassa oikeudessa. Toisaalta lautamiehet seuraavat tuomaria ja kko:n ennakkopäätöksiä, joissa Demlalla on sormensa pelissä.

        Tulisit jo sinäkin tälle vuosituhannelle. Demla-hourailusi ovat yksinomaan säälittäviä.


    • Anonyymi

      Vasara-Torssosen nimi jää historiankirjoihin. Erittäin hieno saavutus kyseiseltä natsiboitsulta. Huhhahhei.

    • Anonyymi

      Ei todellakaan ole syytön. Näin ei lue missään kohtaa oikeuden päätöksessä.

      • Anonyymi

        Miksi siellä pitäisi lukea niin? Suosittelen tutustumista Suomen lakiin ja oikeuskaytäntömme vankkaan perustaan, jossa epäilty on syytön, jollei oikeus syylliseksi totea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi siellä pitäisi lukea niin? Suosittelen tutustumista Suomen lakiin ja oikeuskaytäntömme vankkaan perustaan, jossa epäilty on syytön, jollei oikeus syylliseksi totea.

        Oikeus ottaa kantaa vain syyllisyyteen, ei syyttömyyteen. Vapauttava päätös tarkoittaa ainoastaan, että todisteet eivät riittäneet tuomioon. Se ei tarkoita, että henkilö olisi syytön.


    • Anonyymi

      No syylliset voidaan "tietää" mutta näyttö ei riitä tuomioon.Sormenjäljet pakettissa ei todista että syytetty olisi rikospaikalla,Havaittu auto rikospaikalla on sama malli ja väri kuin syyetyllä mutta voihan se olla jonkun muunkin.Tietokoneet oli syytetyt resetoineet sattumoisin juuri pahoinpitelyn jälkeen.No se voi olla sattumaa.Jne Näin siis toimitaan oikeusvaltiossa ja syytetyt saa ilmaiset oikeudenkäynnit ja varmaan korvauksiakin henkisestä kärsimyksistä.
      Vertaa tapaukseen murhayritys Navalny jossa syyllinen on saatu selville yhteisellä poliittisella päätöksellä

      • Anonyymi

        Vain ennustajaeukot voivat tietää tämän jutun syylliset. KRP sössi tutkinnan sen verran hyvin, että oikeat tekijät ovat ja pysyvät kateissa. PolPon jahtaamille syytetyille tulee kyllä toivottavasti vielä runsaat korvaukset, koska mm. media ampui surutta nyt syyttömäksi todettuja nimet mainiten.


    • Anonyymi

      Mielestäni viittaa siihen että oikeuslaitoksemme on jo järjestäytyneen rikollisuuden puristuksessa. Näkyy myös viitteitä lainsäädännössä.

      Pelko on melkoinen motivaattori lainsäätäjällekin...

      • Anonyymi

        Mitäs se eduskunta nyt sitten on pelännyt, noin niinkun esimerkiksi?


    • Anonyymi

      Onko Sipilän pahoinpitelijä saatu kiinni.

      • Anonyymi

        Videon levittäjä sai jo tuomion. Potkut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Videon levittäjä sai jo tuomion. Potkut.

        Häntä syytettiin valehtelusta, muta Silipää ei. Tönäisijääkään ei liene syytetty mistään.


      • Anonyymi

        Stalinilla oli tapana sanoa, että "syyllinen on satu kiinni, keksikää sopiva rikos".

        Yleensä rikosnimike oli kansanvihollinen. Sellaisen kohtalo oli karu. Niskalaukaus NKVDn kellarissa.


    • Anonyymi

      Kepulaisia ei saa töniäkkään mutta persuja saa hakata vaikka vasaralla.
      Oikeusvaltiossahan ollaan

    • Anonyymi

      siis epäilty todettu syyttömäksi varsinaiset tekijät vielä tavoittamattomissa

      • Anonyymi

        Ei todettu syyttömäksi, nyt vain on niin että ellei näyttö riitä, se ei riitä ja tässä tapauksessa se ei riittänyt. Näyttö voi täydentyä ja vahvistua jne. ja jos juttu menee ylempään oikeusasteeseen, asiat voivat muuttua ihan uusiin puihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei todettu syyttömäksi, nyt vain on niin että ellei näyttö riitä, se ei riitä ja tässä tapauksessa se ei riittänyt. Näyttö voi täydentyä ja vahvistua jne. ja jos juttu menee ylempään oikeusasteeseen, asiat voivat muuttua ihan uusiin puihin.

        Niin tai jos poliisi saa lisää vihjeitä. Ohikulkija nähnyt esimerkiksi ikkunasta kun Sipilä hakkas uhria vasaralla ja töni aina välillä. Nämähän saa aina yllättäviäkin käänteitä.

        Eri asia tietysti onko silminnäkijä luotettava henkilö kuten Sipilä. Sipilä siis saattaisi kiistää ja silminnäkijän "näkemiset" ei mitään merkitsisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei todettu syyttömäksi, nyt vain on niin että ellei näyttö riitä, se ei riitä ja tässä tapauksessa se ei riittänyt. Näyttö voi täydentyä ja vahvistua jne. ja jos juttu menee ylempään oikeusasteeseen, asiat voivat muuttua ihan uusiin puihin.

        Kyllä se nyt vaan on niin, että käräjäoikeus on todennut nyt syytettynä olleet syyttömiksi. Tämä on implisiittinen seuraus siitä, että käräjäoikeus ei ole todennut heitä syyllisiksi. Se, että asiassa on vielä menossa moittimis- ja valitusoikeusaika, voi toki johtaa seuraavaan oikeusasteeseen, mutta silti syytetyt ovat nyt (edelleen) syyttömiä.


    • Anonyymi

      Mikä se paketti sitten oli jossa oli sormenjäljet? Mitä sisälsi ja kuka sen sinne vei/toi?

    • Anonyymi

      Ennen oli sanonta, että; Vainajalle pieni sakko.

    • Anonyymi

      Onko tässä osoitus poliisin tutkinnan tehottomuudesta ja ammattitaidottomuudesta?

      • Anonyymi

        Ei nyt jouda poliisi tutkimaan törkeitä pahoinpitelyitä kunnolla. On kiireempää koettaa väittää tapahtumaa poliittiseksi murhayritykseksi. Jos alkuperäise nvaltiosääännön ja nykyisenkin perustuslain hengen vastaisilta sananvapaustutkimuksiltaan ehtii.


    • Anonyymi

      MONTAKO ON POHATTAAJOILLA ON DIABEETES ELI KAIKILTA KORTTI HYLLYYN.
      niin hän olette tuominneet liikennerikkomukseen sairaskohtauksesta.

      eli kaikilla joilla on sokeritauti valtio myöntää eläkkeen .
      näin on.

    • Anonyymi

      Hoviin menee kuitenkin Katajan murhayritys, käräjoik. arpoo kaikenlaisia ja usein kummallisia tuomioita.

      Ihmettelen jos olen väärässä.

    • Anonyymi

      Tutkimuksen ohessa paljastui poliisi, joka antoi äärioikeistolaisille neuvoja miten matuja kuuluu pahoinpidellä. Kaikkea löytyy, kun persuja aletaan syvemmin tutkimaan.

    • Anonyymi

      Mutta eikö suomen kannattaisi nyt yrittää patentoida tuollainen itsekkeen hakkaava vasara !

      olis jotain myytävää meilläkin raukoilla.

    • Anonyymi

      On se ihmeellistä oikeuden jakamista jossa ei selvät sormenjäljet osallisuusmateriaalissa merkitse mitään...haha millaista tutkimusta.

      lentävät sormet pitäisi laittaa menneen ajan kirkolliseen syyniin, onko kyse taikuudesta vaiko yliluonnollisesta tapahtunesta.

      amerikassa on ainakin kunnon tuomiot roistoloille.

      sekin miesoletettu joka sieppasi ja rskasi niitä kolmea naist avuosikaudet sai elinkautisen ja tuhannen vuoden tuomion ilman vapauksia!

      että semmoista.

      • Anonyymi

        Pitäisikö myös tuomita kaikki muutkin, joiden sormenjälki löytyy paketista.? Varmaan monikin on sitä käpäillyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisikö myös tuomita kaikki muutkin, joiden sormenjälki löytyy paketista.? Varmaan monikin on sitä käpäillyt.

        sitä ei ole käpäillyt kukaan jolla ei osallisuutta tapahtuneessa !

        miksi olis, kerro?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sitä ei ole käpäillyt kukaan jolla ei osallisuutta tapahtuneessa !

        miksi olis, kerro?

        Ei paketti sisältöineen vasaramiehelle tyhjästä ilmestynyt. Monikin on saattanut sitä käsitellä ennen kuin paketti päätyi vasaramiehelle. Samoin sisältö.


    • Anonyymi

      Mitä Sauli Niinistö on oikeuden päätökestä mieltä.

      onko tuomiot muuttuneet tulkinnaksi .

      • Anonyymi

        Suomessa on riippumaton oikeuslaitos toisin kuin Unkarissa ja Puolassa sekä Venäjällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa on riippumaton oikeuslaitos toisin kuin Unkarissa ja Puolassa sekä Venäjällä.

        Huh huh. Meillä tuomiot riippuvat täysin siitä, kuka sanoo ja kenestä. Kotietsintään ja muuhun ei vaadita silloin mitään. Lautamiehet valitaan puoluekortilla ja esimerkiksi Tapanilan joukkoraiskauksesta tuli ehdollista, kun tekijät olivat sopivia ja samoin lautamiesten puolueet. Unkarissa ja Puolassa on täysi sananvapaus eli siellä Facebook joutuu maksamaan, jos se sensuroi. Venäjän oikeuslaitos on lähempänä länsimaista kuin meillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa on riippumaton oikeuslaitos toisin kuin Unkarissa ja Puolassa sekä Venäjällä.

        Ero on siinä että Unkarissa ja Puolassa pitää olla riippumaton mutta Venäjällä poliitikkojen tarkassa ohjauksessa. Suomestakin oikein ministeri kävi asian ilmoittamassa.


    • Anonyymi

      Siis sehän ei ollut murhayritys!!!!! Oikeus ei löytänyt tukea Katajan höpöpuheille.

      • Anonyymi

        Ei se oli vain tehostettu täinharavointi tukan juuresta vasaralla hakaten!

        liikkuva terveyskeskus siis toiminnassa. miksikähän niin moni asia on täällä niin omituista.


    • Jos uhri olisi ollut vaikka vihervassari niin tuomio olisi tullut, sellainen on ajan henki nyt.

    • Anonyymi

      Paskahousut kävi vanhan miehen kimppuun. Sitähän kannattaa sitten vanhainkodissa muistella.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä ja tekijät pitäis lynkata.


      • Anonyymi

        Ei se ole vanha. Se on tyypillinen persu huonoine elintapoineen.


    • Poliisi hommaa hoviin hiukan lisänäyttöä ja paha saa palkkansa. Näin se menee oikeassa elämässä.

      • Anonyymi

        Myös ihan oikeassa elämässä henkirikoksiakin jää selvittämättä. Se lisänäytön löytäminen ei suinkaan välttämättä onnistu, toivossa eletään ja pahan pitäisi toki saada palkkansa.


    • Anonyymi

      Pitää muistaa että persut herättävät voimakkaita tunteita.
      Ranskassa intohimoisesta rakkaudesta tehty tappo saa matalamman tuomion kuin tavallisesta taposta.
      Persun vasaroinnista voisi antaa varoituksen ja lempeän nuhtelun.

      • Anonyymi

        Paitsi jos persu itse vasaroi saadakseen sympatiat kuntavaaliin, pitää rangaistus olla kovennettua.


    • Anonyymi

      Pakettiin ei tulllut sormenjälkiä lentämällä, fakt anumperi yksi !

      jokainen joka sitä käpäili oli tietoinen miksi pakettia väsätään.

      • Anonyymi

        Sunkin rappusille jos joku asettais "paketin" niin etköhän nostais sen ylös ihmetellen "mikäs tämä on" Tyhjän toimittasit ilmeisesti roskiin. Tokkopa pyyhkisit varmuuden vuoksi sormenjälkesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sunkin rappusille jos joku asettais "paketin" niin etköhän nostais sen ylös ihmetellen "mikäs tämä on" Tyhjän toimittasit ilmeisesti roskiin. Tokkopa pyyhkisit varmuuden vuoksi sormenjälkesi.

        Mutta oletko ymmärtänyt että K:lle olisi paketti toimitettu rappusille? Vai oletko peräti ymmärtänyt että paketti oli vain veruke jolla uhri saatiin avaamaan ovi?


    • Anonyymi

      Halla-ahokin hyssyttelee asiaa, minkä ihmeen takia?

      • Anonyymi

        Häntä nolottaa. Kerkesi jo kertoa heti alukseen matujen hyökänneen persujen kimppuun poliittisista syistä. Valehteli vähän liian räikeästi.


    • Anonyymi

      Haluaisin tietää, kuka tämä viimeksi syytetty oli?

      Oliko joku murjaani vai kantasuomalainen?
      Mikä tuo oli poliittiselta ajattelultaan? Oliko ehkä vihervassari?

      • Anonyymi

        Vihervasuri oli poliittisesti. Vihreät, vasemmistoliitto ja Sdp pitäisi kieltää ääriliikkeenä. Feministinen miesviha oli motiivina varmaan?


    • Anonyymi
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Novitshkok-Sputnik-MV

        Äärioikeiston propagandakanava omassa elementissään.


    • Anonyymi

      Kannattaa toki odottaa että oikeusprosessi käydään loppuun ja mahdolliset valitukset käsitelty ylemmissä oikeusasteissa.

      • Anonyymi

        Mitä mieltä olette poliisin METODEISTA ja kuka siellä polisia ohjaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä mieltä olette poliisin METODEISTA ja kuka siellä polisia ohjaa?

        Mitä mielestäsi tarkoittaa sana "metodi"? Miksi kirjoitat ko. sanan isoilla kirjaimilla?


    • Anonyymi

      Mielenkiintoista, miksi poliittisen murhayrityksen kanssa samaan aikaan oli toisaalla julkisella paikalla mieshenkilö, joka esittäytyi Teemu Torssosena, ja näki vaivaa että hänet varmasti noteerattiin.

    • Anonyymi

      Suomi toistaiseksi on oikeusvaltio jossa ketään ei tuomita rikoksesta vaikka olisi kuinka "sopiva" syyllinen. Niin se kävi aikoinaan Ruotsissakin sen erään Petterssonin kanssa, jota Palmen murhasta syytettiin.
      Kataja ensin tunnisti hyökkääjät "sopivasti" arabitaustaisiksi maahanmuuttajiksi ja myöhemmin Torssosen kaveriksi joka valitettavasti siihen aikaan oli poliisin tutkimustenkin mukaan ihan muualla.
      Ei näin pojat.

      • Anonyymi

        Nyt jätettiin syyllinen tuomitsematta, koska todisteet eivät riittäneet.


    • Anonyymi

      Siis epäilty jätettiin tuomitsematta koska todisteet eivät riittäneet tuomioon.
      Miten tässä mielestäsi olisi pitänyt toimia?

      • Anonyymi

        Onneksi median toverituomioistuin on tuominnut vasaramieheksi ja media pitää huolen että hän kärsii rangaistustaa loppuelämänsä.


    • Anonyymi

      Länsimaisissa oikeusvaltioissa ollaan sitä mieltä, että syyllisen vapauttaminen on paljon pienempi paha kuin syyttömän tuomitseminen.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Niin, ei kai niitä tekijöitä ole olemassakaan vai miten oletat? Mihin pohjaa oletuksesi siitä että tapauksessa nyt epäiltynä ollut on viaton?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, ei kai niitä tekijöitä ole olemassakaan vai miten oletat? Mihin pohjaa oletuksesi siitä että tapauksessa nyt epäiltynä ollut on viaton?

        No epäilty ei enää poikanen. Jos se liikkuis porukoissa ja olis itsekkin luonteeltaan sellainen että pienikin pettymys (ei pääse ehdokkaaksi) oikeuttas sen murhaan.

        Niin ruumiita olis jo kasottain sen jäljiltä. Ja yleensä tuollaisilla olis tilit täynnä rahaa ja niinpois päin. (vähän kuin italian mafissoilla).


    • Anonyymi

      Missä näyttö "poliittisesta murhayrityksestä"? Vasuriko se taas fantasioi natseilla?

      • Anonyymi

        Niin vaikka oikeus ei voinut tuomita niin kaikki me tiedämme: SYYLLINEN.


    • Anonyymi

      Kun poliisi on työssään epäpätevä, niin rikokset jäävät tutkimatta ja murhamiehilläkin jää riittävä näyttö osoittamatta. Onhan näitä: Bodomia.. Ulvilaa.. Katajaa... Kyllä siellä möhlittyjen tapausten jonossa tilaa on, vaikka se venyykin.

    • Anonyymi

      Kyllä tää juttu vähän lavastukselle haisee jos äärioikeiston kynnys olisi laskenut tuollaiseen toimintaan tuskin olisivat jättäneet henkiin ?

      • Anonyymi

        Haluan vielä painottaa että tuomitsen täysin tuollaisen kuvottavan toiminnan ja toivon sydämeni pohjasta että syylliset jäävät kiinni?👍👍👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluan vielä painottaa että tuomitsen täysin tuollaisen kuvottavan toiminnan ja toivon sydämeni pohjasta että syylliset jäävät kiinni?👍👍👍

        Jäi jo, mutta todisteet eivät riittäneet.


    • Anonyymi

      Ei se poliisien toiminta oikein vakuuta kun Äänekoskellakin kävelee murhamies vaan tyylikkäästi vapaana!

    Ketjusta on poistettu 28 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oot varmaan tyytyväinen

      Kun sua ei kukaan enää yritä Naiselle
      Ikävä
      89
      4539
    2. Oletin törmäileväni sinuun yhtenään

      Emme ole osuneet kuitenkaan samalle kiertoradalle. Enää en oleta, enkä usko törmäykseen.
      Ikävä
      45
      3606
    3. Pitkä aika on kulunut

      Kaikki on muuttunut. Huomenta tänne. 😌😧☕🐺❤️
      Ikävä
      217
      3288
    4. Olenko ainut

      Vai huomaatko myös sen, että olemme hyvin samanlaisia. Kuin olisit toinen puolikkaani ❤️
      Ikävä
      67
      3145
    5. Mitä tuntemuksia herätin sinussa

      Viimeksi kun nähtiin? Ajatuksesi, niitä kuuntelen herkällä korvalla.
      Ikävä
      145
      3104
    6. Sä siis todella vain leikit mun tunteilla?

      Miehelle naiselta Et olisi muuten luovuttanut
      Ikävä
      77
      2782
    7. Tuntuu niin mukavalta.

      Miten joku voikin olla niin hyväsydäminen.
      Ikävä
      26
      2593
    8. Minut on ilmeisesti varjobännätty,

      sillä viestit eivät näytä ilmestyvän ketjuihin.
      Sinkut
      33
      2372
    9. Kiitos siitä eilisestä

      Viestistäsi se kertoi ja avasi paljon tunnelukkoja.
      Ikävä
      19
      2112
    10. Odotan näkemistäsi

      tällä viikolla. Pelkään sitä myös. Saat minut tuntemaan niin paljon. Odottavan aika on pitkä.
      Ikävä
      74
      1984
    Aihe