Kuinka yhden laivan kääntäminen voi olla noin vaikeaa.

Anonyymi

203

896

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Persu hankkii tietonsa merenkulusta MV-lehdestä. Nauraisiko vai itkisikö?

      • Anonyymi

        Kannattaa harjoitella sitä itkemistä, tulevaisuutta varten.


      • Anonyymi

        Itke nyt. Mutta tottahan tuokin uutinen on.


      • Anonyymi

        Ja suvakki ei kykene edes siihen? :P

        Vai väitäks sä trololoo et persut omistaa kyls ton vesselfinder saitinkin josta toi reittidata on hankittu? :) :D

        Hiekkis? 🍼


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja suvakki ei kykene edes siihen? :P

        Vai väitäks sä trololoo et persut omistaa kyls ton vesselfinder saitinkin josta toi reittidata on hankittu? :) :D

        Hiekkis? 🍼

        myös ton* prkl


      • Anonyymi

        Persu etsii MV-lehdestä vastausta siihen, mikä maailman eliitin salaliitto käänsi laivan poikkiteloin kanavassa.


      • Anonyymi

        Miksi taas persu sinun pitäisi todella vaihtaa lääkitys ei varmaan ole kysymys siitä
        minä kyllä itken puolestasi kun ole t noin ????
        on tää ihme mikä vaan juttu niin se on persujen syy haloo!!!


      • no vihreet antaa fillareita meille ja sorry myös Rinteen satananen saadaan
        meille vai??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja suvakki ei kykene edes siihen? :P

        Vai väitäks sä trololoo et persut omistaa kyls ton vesselfinder saitinkin josta toi reittidata on hankittu? :) :D

        Hiekkis? 🍼

        Belgia, laita tutti suuhun!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persu etsii MV-lehdestä vastausta siihen, mikä maailman eliitin salaliitto käänsi laivan poikkiteloin kanavassa.

        Tiedoksi vaan, että kanavan tukkinut purtelo, ennen kanavaan "joutumista", siksakkasi Välimerellä ja tietoa löytyy eri maiden medioista.


      • Anonyymi

        Onneks löytyy hevosia. Niillä vois päästä ainakiin mopon vauhtia sit niiden ruuan voi kasvattaa pellolla eikä tuoda kaukaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persu etsii MV-lehdestä vastausta siihen, mikä maailman eliitin salaliitto käänsi laivan poikkiteloin kanavassa.

        Kuka persu? Se sun toisella olkapäällä, sitä kuunatsiasi vastapäätä, kykkivä korvaasi kuiskiva persuko?

        Siihen auttaa kuuleeppas se, jos oppisit ottamaan ne lääkkeesi ajallaan! :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persu etsii MV-lehdestä vastausta siihen, mikä maailman eliitin salaliitto käänsi laivan poikkiteloin kanavassa.

        Kysymys ei ollut siitä, miksi laiva ajoi penkkaan vaan siitä, miksei sitä saada irti. Voimaa pitäisi olla käytössä, kun myös rannalta voidaan vinssata.


      • Anonyymi

        Kannattaiskohan sun ihan oikeesti hakea apua tohon skitsofreniaas?


      • Anonyymi

        Onko tämä niitä kommentteja joita Marinin avustajat 10000 euron kuukauspalkalla saavat aikaan?


    • Anonyymi

      Toinen hinaisi toiseen suuntaan ja topinen toiseen niin luulisi käntyvän, rahtialuksissa luulisi olevan vielä enemmn tehoa hinaukseen kuin pikkuruisissa hinaajissa.

      Aika avuttomalle tuntuu, jotain kehitysmaalaisia ja suvakkeja sekoilemassa.

      • Anonyymi

        No ihan tollasena ajatusleikkinä kandee fundeeraa et toi lulla painaa täydessä lastissa reilu 20 kertaa enemmän kuin Eiffelin torni, joten: Lähtisiksää kaatamaan Eiffelin torniakaan hinaamalla? :P


      • Anonyymi

        Persut kääntäisivät tuollaisen purkin miesvoimin.

        Eivät siksi, että he olisivat erityisen voimakkaita vaan siksi kun heitä on niin paljon. Kuin Kiinassa kusiaisia.


      • Oletko joku asiantuntija tuskin kotona näpläät tietsikkaa jne ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persut kääntäisivät tuollaisen purkin miesvoimin.

        Eivät siksi, että he olisivat erityisen voimakkaita vaan siksi kun heitä on niin paljon. Kuin Kiinassa kusiaisia.

        Ano Turtiainen vastaa kymmentä perusmiesvoimaa paatin irrottamiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ihan tollasena ajatusleikkinä kandee fundeeraa et toi lulla painaa täydessä lastissa reilu 20 kertaa enemmän kuin Eiffelin torni, joten: Lähtisiksää kaatamaan Eiffelin torniakaan hinaamalla? :P

        Torni on kylläkin paalutetu syvälle maahan, hinaamalla ne yleensäkin lähtee ja eihän tuo syvällä penkassa ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ano Turtiainen vastaa kymmentä perusmiesvoimaa paatin irrottamiseksi.

        Nii ja eks siin naapurissa ole se Egypti, ja egyptiläiset, jotka aikanaan rakens ne pyramiditkin, joten: Ei muuta ku antaa niille köydet ni nehän vetäsee sen porukalla irto tuossa tuokiossa!?


    • Anonyymi

      Niinpä! Muinaisten egyptiläisten geenit eivät ole enää jaossa.
      Pelkkiä tumpeloita. Naurettava lasten kauhurilelu kuvissa hommissa!

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai sen saa käännettyä, jos vai haluaa 10 miljardin päivätappiot ovat katastrofi maailmantaloudelle.
        https://www.youtube.com/watch?v=LysR4uPiduk&t=206s

        Ihmiskunta pärjäsi vallan mainiosti ennen Suezin kanavaa, kyllä se pärjää mainiosti vaikka kanava olisi kuukausikaupalla kiinni.


    • Anonyymi

      tiedä sitten mutta talojakin nostetaan uretaani pusseilla kun ne laitetaan talon perustuksen alle,

      • Anonyymi

        Tai sitten voisi tehdä sulut molemmin puolin ja nostaa veden pintaa, mutta pitäisihän tuon irrota muutenkin ilman ongelmia.


      • Anonyymi

        Tilaa vähän, Estonian kohdalla toimisi.


    • Anonyymi

      Ei ole kyse pelkästään kääntämisestä. Konttilaivan keula on kiinni kanavan pohjassa.
      Laiva on uponnut hiekkaan.
      Suezin kanava on aina alttiina hiekkamyrskyille, jotka pyrkivät koko ajan täyttämään kanavaa. Kanavaa pitää ruopata jatkuvasti, jotta se pysyisi liikennöitävässä kunnossa.
      Mutta kyllä se irti saadaan, mutta menee hieman aikaa vielä.

      • Anonyymi

        Paikalla on jo mm. 1 maailman suurimmista ja tunnetuimista meripelastusyhtiöistä. Mutta egyptiläiset nyt eivät tietenkään ymmärrä että paikalle tulisi hommata Suomi24:n persupartio eikä mitään meripelastusfirmoja.


      • Anonyymi

        Nehän varmaan yrittää vetää sitä kuin volgan lautturit rannalta käsin..


    • Anonyymi

      Kestääkö tuo ruosteinen lotja kääntämistä?

    • Anonyymi

      Täysin tahallinen kanavan sulku piirsi vielä tutkakuvaan selvän viestin.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Työnantajapuoli tietysti ilmoittanut yksipuolisesti pienentävänsä kapteenin palkkaa ja peruvansa lomat. Piirti terveiset palkanmaksajalle ja paatti poikittain kanavaan. Nyt sielä tietysti neuvottellaan kauan paatti on kanavassa poikittain ja onko kohta uudestaan.


      • Anonyymi

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        niinpä öljyn hintakin nuosee aina sodilla,


      • Eiköhän WC-paperin hinta Suomessa laske, jos sen vienti maailmalle vaikeutuu Suezin tukoksen takia. Pelkästään Mäntän pehmopaperitehdas tuottaa vessapaperiksi sopivaa pehmopaperia liki 300 tonnia vuorokaudessa, joka vastaa kolmea miljoonaa rullaa wc-paperia. Mäntän tehdas on suurin pehmopaperitehdas, mutta ei Suomen ainoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niinpä öljyn hintakin nuosee aina sodilla,

        Öljyn kuljetus häiriintyy


    • Anonyymi

      Kapteeni ainakin on pätevimmästä päästä. Piirtää ensin ajamalla tutkaan kyrvän ja sen jälkeen ajaa lotjansa kanavaan poikittain.

      • Anonyymi

        Onkohan sukua Costa Concordian kapteenin kanssa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan sukua Costa Concordian kapteenin kanssa?

        Veikkaisin velipuoleksi, voi olla täysvelikin.


    • Anonyymi

      Arabit saivat raaka-öljyn hinnan nousuun, kun sekoittivat kinkkilaivan ohjauksen.

    • Anonyymi

      Håkans hoitaisi homman.

      Soittakaa Turkusse.

    • No nyt ollaan populismin ytimessä: joka ongelmaan ratkaisuksi riittää yhden virkkeen mittainen suunnitelma. "Ei nyt yhden laivan kääntäminen voi niin vaikeaa olla, kun vaan laitettaisiin toimeksi."

      • Anonyymi

        Niin on. Eihän vielä ole edes laskettu paljonko kaikista koneiden käytöstä tulee ilmastovaikutuksia ja miten varustamo korvaa ne. Istuttaako varustamo puita jonnekin vai ostaako päästöoikeuksia. Kyllä nämä pitäisi ensin selvittää.


      • Anonyymi

        Missä äh-lämi siellä ongelma, pätee killgoretruuttiinkin.


    • Anonyymi

      Pitäisi kutsua Ruattalaanen pioneerikomppania, laiva räjäytettäisiin suoraan ja kapteenilta menisi poikuus takapuolesta.

    • Anonyymi

      Sehän on lapsilla lastattu ja tahallaan great reset suunnitelman mukaan. Tietää qanon ja suomalaiset hörhöt, vähäkainulta huomasin.

    • Anonyymi

      Ihan selvä tapaus, kapteeni ja miehistö ovat vihervasureita sillä hehän eivät tunnetusti osaa yhtään mitään vaan saavat vain pelkkää tuhoa aikaan.

    • Anonyymi
      • Suomessa tuotetaan vessapaperia enemmän kuin rulla per suomalainen per päivä, joten ei taida iskeä ensimmäisenä tänne.


      • Anonyymi

        Merikonttien valmistaminen = Maailman vaikein ja monimutkaisin asia!? :/


    • Anonyymi

      Ei tuohon mitään salaliittoteorioita salajuonista tarvita. Kysymyksessä on vain ihan normaali ihmislajin retardaatio, jossa kasvava kykenemättömyys kohtaa paisuvan ahneuden. Laivan juuttumisen aiheuttaneet tekijät ovat traaginen monen osan summa. Yhdenkin niistä puuttuminen olisi estänyt onnettomuuden. Luonnollisesti sama kykenemättömyys aiheuttaa sen, ettei tukosta pystytä nopeasti purkamaan.

      Yksi ihmisen kollektiivisen kykenemättömyyden mittari on Kheopsin kaava. Kheopsin pyramidihan rakennettiin 4570 vuotta sitten ja sen massa on noin 5,75 miljoonaa tonnia. Ajanoloon ihminen on kyennyt alati kehittyneemmällä teknologiallaan saamaan aikaan kerta kerralta entistä mitättömämpiä saavutuksia. Tuon pyramidinhan rakennutti aikoinaan yksi tyyppi hautakivekseen.

      Nykymaailmassa keskimääräisen ihmisen kovin saavutus on postata älykännykällä nettiin kuva lautasestaan. Tai takalistostaan.

      • Anonyymi

        Eli mielestäsi ihmiskunnan kykenevyyden ja osaamisen huipentuma on iso kasa kiviä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli mielestäsi ihmiskunnan kykenevyyden ja osaamisen huipentuma on iso kasa kiviä?

        Ja kaikki kirjallisuus on vain iso kasa paperia. Internettikin iso kasa sähköiskuja :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kaikki kirjallisuus on vain iso kasa paperia. Internettikin iso kasa sähköiskuja :D

        Internetti toimii viiellä voltilla ei siitä vielä mitään sähköiskua saa! :P


    • Anonyymi

      Vihreiden lemmikit siellä suunnitteli ottavansa lotjan tyhjennyksen jälkeen kaikki a l-holin leirillä olevat isisläiset, ja tuovan ne haaviston kutsumana Airiston hotelleihin.

    • Anonyymi

      Koska se on muslimimaassa, eihän siellä muuta osata kun älämöidä ja räjäytellä pommeja

      • Anonyymi

        Islamistien kelju juoni vääräuskoisten pääsiäinen tulossa.
        Pikku keppostelua islamistipoitsuilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Islamistien kelju juoni vääräuskoisten pääsiäinen tulossa.
        Pikku keppostelua islamistipoitsuilta.

        Iranin ja Turkin tollahien viheliäinen juoni, pahahenki. Kun heitä ei maailmalla pidetä paskanhajunkaan arvoisena, mikä onkin ihan oikein.


    • Anonyymi

      Eikö niitä kontteja saisi pois sieltä vai kieltääkö joku laki lastin purun. Meinaan paino vähenisi.

      • Anonyymi

        Juu, kontit jonoon rannalle, jonolla pituutta 123 km


      • Anonyymi

        Mistä löytyy konttinosturi joka yltää pinon huipulle ja voi työskennellä noissa olosuhteissa? On kyllä harkittu konttien nostoa yksi kerrallaan helikopterilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä löytyy konttinosturi joka yltää pinon huipulle ja voi työskennellä noissa olosuhteissa? On kyllä harkittu konttien nostoa yksi kerrallaan helikopterilla.

        Kauas yhelt helolta kestää roudaa yks kontti minnelie? Sovitaanko puol tuntia?
        Aluksessa on kontteja 20 000 kpl (maksimissaan) ... siitä sopii laskea et kuinka nopee operaatio toi sitten olis! :/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kauas yhelt helolta kestää roudaa yks kontti minnelie? Sovitaanko puol tuntia?
        Aluksessa on kontteja 20 000 kpl (maksimissaan) ... siitä sopii laskea et kuinka nopee operaatio toi sitten olis! :/

        Jatkuvana ketjuna suurimpia helikoptereita 100 metrin välein. Puolet konteista on pian rannalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkuvana ketjuna suurimpia helikoptereita 100 metrin välein. Puolet konteista on pian rannalla.

        No tuli nyt huvitettua itteensä laskemalla toi. Puolen tuntia per kopteri skenaariolla.
        Yhellä kopterilla siis 416 päivää.


    • Anonyymi

      Onkos nuo 16 poistoa käsitelleet tekoa tahallisena?

      • Anonyymi

        Ei saa epäillä rauhanuskovaisia eikä itänaapurin juoppoja.


    • Anonyymi

      Jotkut hakkerit otti tuon laivan kauko-ohjaukseen. HAHHAHA:) On siinä kapteeni ja perämies kokenu kummia.

    • Anonyymi

      Ei kait toi kummosempaa kurvailua ole kuin mitä lentokoneetkaan tekee ennenku saavat laskeutumisluvan jos kentällä (tai tässä tapauksessa kanavassa) on ruuhkaa?

      Koska toihan nyt näyttää kuitenkin aika täsmälliseltä koreografialta toi reitti eikä ns. täysin juosten kustulta? :P

      • Anonyymi

        Ai miksei pysähtynyt vaan turhaan kuluttanyt polttoainetta lentokoneella ilmassa se on hieman vaikeampaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai miksei pysähtynyt vaan turhaan kuluttanyt polttoainetta lentokoneella ilmassa se on hieman vaikeampaa

        Lentokoneella ilmassa on vaikeampi kuluttaa polttoainetta? Vai helpompaa?

        Joo, ok.


    • Anonyymi

      Toihan on nimenomaan kanava, toi Suezin kanava. Siellä on sulkuja joilla voidaan nostaa ja laskea veden pintaa.

      Eikä siellä voi laittaa sulut molemmin puolin EverGiven laivaa kiinni. Sitten tehokkailla tulvapumpuilla nostetaan vedenpinta 1 m normaalia korkeammalle. Alkaa taas paatti kummasti kellua.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suezin kanavassa ei ole sulkuportteja ja kuinkas satuikin tapahtuma korkeimman vuoroveden aikaan, pitikö korkeinta vettä odottaa munankuvia piirrellen?

        https://tides4fishing.com/af/egypt-red-sea/suez

        Ei ole, mutta kapeaan kohtaan saisi aika nopeasti rakennettua ellei irroitus muuten onnistu. Voi olla että tiivistäminen väliaikaisella olisi kuitenkin turhan hankalaa.


    • Anonyymi

      Lisäksi onhan kai ruoppaajat ja kauhurit. Ihmeeltä tuntuu tukkiminen.

    • Anonyymi

      Touhu on samanlaista soutamista ja huopaamista kuin suomen hallituksellakin...

      • Anonyymi

        Sillä erotuksella että hallituksen huopailua ei ole avustamassa kuin yksi ainoa hinaaja! :P


      • Anonyymi

        Paitsi allahin uskoiset eivät hyväksy tyttöjä johtamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paitsi allahin uskoiset eivät hyväksy tyttöjä johtamaan.

        Ei niin pahaa ettei jotain hyvääkin.


    • Anonyymi

      Onkohan konttialuksella ylipokaa paljonkin?

    • Anonyymi

      Kyllä vanha kansa tiesi:
      Kun merellä sattuu haveri, niin maalla ollaan viisaita.

    • Anonyymi

      Toimisin seuraavalla tavalla.
      Kaivinkone lautalle mättäämään hiekat pois keulan kanavan puoleisesta osasta, eli ei kuten nyt mättää ihan väärästä kohdasta. Kun hiekat on poisettu niin keulasta ja perästä vedetään hinaajilla laivaa eri suuntiin. Tuolla tempulla pitäisi kääntyä.
      Voisi tietysti irrota myös vetämällä perästä laiva takaisin väylälle useamman hinaajan voimalla.

      • Anonyymi

        Minkä neron maailman meripelastus onkaan sinussa menettänyt! Muutaman kerran olet ollut Tallinnan lautalla ja nähnyt pari lehtikuvaa, niin kaikki on selvää, kun meripelastuksen ammattilaiset vaan säätää ja suunnittelee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä neron maailman meripelastus onkaan sinussa menettänyt! Muutaman kerran olet ollut Tallinnan lautalla ja nähnyt pari lehtikuvaa, niin kaikki on selvää, kun meripelastuksen ammattilaiset vaan säätää ja suunnittelee.

        Joo, tää taitaa olla paha rasti kun tähän ei oikein voi käyttää sitä vanhaakaan keinoa että kun järki loppuu niin otetaan raaka voima avuksi - Ei meinaan ihan heti taida löytyä niin paljoa sitä voimaa kun tarvittais!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, tää taitaa olla paha rasti kun tähän ei oikein voi käyttää sitä vanhaakaan keinoa että kun järki loppuu niin otetaan raaka voima avuksi - Ei meinaan ihan heti taida löytyä niin paljoa sitä voimaa kun tarvittais!

        Rahtialukset itse paljon tehokkaampua kuin pikku hinaajat, mikseivät käytä nitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rahtialukset itse paljon tehokkaampua kuin pikku hinaajat, mikseivät käytä nitä.

        Voi olla ettei niin vahvoja kettinkejä ole keksittykään jotka kestäis perinteiset hinaukset, joten tarttee vaan vähä tuuppailla kylestä noilla varsinaisilla hinaajilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla ettei niin vahvoja kettinkejä ole keksittykään jotka kestäis perinteiset hinaukset, joten tarttee vaan vähä tuuppailla kylestä noilla varsinaisilla hinaajilla?

        Kestäähän ankkuriketjutkin.


    • Anonyymi

      Khjih, aurinkolaiva ois hieno. Sellainen että gates kalpenisi.

      • Anonyymi

        Nykykalustolla irtoaa varmasti jos halua on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykykalustolla irtoaa varmasti jos halua on.

        No varmaan irtoaa MUTTA kuinka kauan sen kaluston vieminen sinne kestää?


    • Anonyymi

      Tuhat tonnia, on noin 400 m mittainen tavarajuna täyteen lastattuna. On iso mälli rannalta kauhakuormaaljilla tuupittavaksi, siirreltäväksi jo yksikin juna. Ever Given laiva vastaa 200 kpl tuollaisia tavarajunia.

      Jos puolet, tai vaikka vain kolmasosa laivan rungosta on liukunut hiekan päälle, niin sitä ei siitä viiden hinaajankaan voimalla vedetä yhtään minnekään.

      • Anonyymi

        Nyt tarvittaisiin vihreää ajatuslihasta, joku komentosillalle seisomaan silmät pingispalloina aivan psykoosissa hokemaan jotain hebreaksi


      • Anonyymi

        Et sitten ole kuullut arkhimedeen laista, enemmän sitä kitka pitää kiinni ja tuskin se täyttä vauhtia tuohon on ajanut.


    • Anonyymi

      suomen työväenosasto näkyy olevan paikalla foorumilla.

      • Anonyymi

        sirpillä olis hyvä kaivaa laivan keulan alta ja vasaralla hiukan koputtaa, kyllä se siitä lähtis.


      • Anonyymi

        Ingengör Pipipää kun vähän vatuloisi ja jappastaisi niin johan lähtisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sirpillä olis hyvä kaivaa laivan keulan alta ja vasaralla hiukan koputtaa, kyllä se siitä lähtis.

        ... joo mut toikaan sinänsä aina toimiva kikka ei skulaa kuin vain silloin kun on tähti taivaalla!
        Joten: Ootetaan nyt vaan ihan rauhassa sitä Jeesuksen toista tulemista, niin asiat taas selviää!


    • Anonyymi

      Jättää hylyn siihen ja kaivaa uuden kanavan viereen.

      • Anonyymi

        Niin venäjällä tehtäisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin venäjällä tehtäisiin.

        Ei Venäjällä voida tietää kun sinne ei olla koskaan viety noin montaa kontillista tavaraa? :/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Venäjällä voida tietää kun sinne ei olla koskaan viety noin montaa kontillista tavaraa? :/

        USA vei hätäapuna paljon enemmän, ei yhdellä laivalla kylläkään.


    • Anonyymi

      Sehän oli jo melkeen kääntynyt...........

    • Anonyymi

      Selvästi ajettu tarkoituksella poikittain...
      Tuulenpuuska ei voi mitenkään noin painavaa alusta paljoa liikutella.
      Jos alus on 400m pitkä ja vaikka 50m korkea, pinta-alaa tulee 20000m2.
      Jos tuuli on ollut vaikka 25m/s (Suomessa jo myrsky) neliömetrille tulee n. 30kg paine.
      30kg kertaa 20000 on 600000kg=600tonnia
      Alus painaa 200000tonnia eli yli 300 kertaa enemmän kuin tuulen voima.

      • Anonyymi

        Hyvä huomio ja plussana matemaattinen perustelu, lisää näitä


      • Anonyymi

        Olikohan eka kippari, joka sai laivan käännettyä poikittain kanavassa. Tai sitten tuli konerikko. Koneet pysähtys ja virta vei laivan poikittain?
        En lukenu pitkää ketjua kokonaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olikohan eka kippari, joka sai laivan käännettyä poikittain kanavassa. Tai sitten tuli konerikko. Koneet pysähtys ja virta vei laivan poikittain?
        En lukenu pitkää ketjua kokonaan.

        Nehän väittää että sähköt katkenneet ja siksi ei ohajutunut, mutta k*rvän kuvan tekeminen merelle ennen kanavaa kertoo kyllä ihan muuta. Tahallista oli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olikohan eka kippari, joka sai laivan käännettyä poikittain kanavassa. Tai sitten tuli konerikko. Koneet pysähtys ja virta vei laivan poikittain?
        En lukenu pitkää ketjua kokonaan.

        Tuulenpuuskaa ne siitä kyllä ainakin alunperin syytti.


      • Anonyymi

        Juu ja vähönki isommat purjeveneetkin painaa löhes aina paljon enemmän ku tuulen paine on. Mutta liikkuu vaa. Joten se on varmaan toi jumala (tai edes joku noista kaikista jumalista?) joka purjeveneitä liikuttaa? :)


    • Anonyymi

      Täälläkin muistutetaan vähän väliä siitä että kuinka paljon se laiva painaa MUTTA onkos teiltä nyt unohtunut se Arkhimedeen laki, eihän se koko laiva missään maassa/pohjassa makaa vaan kyllähän se suurimmaksi osaksi kelluu - Ainakin luulisin niin!

      • Anonyymi

        Laiva on ainakin keulastaan pohjasta. Ei kai mitään ongelmaa olisi jos se vain kelluisi kanavassa vähän vinossa.


      • Anonyymi

        Kyllä se mun tietääkseni on pohjakosketuksessa sekä persiistään että keulastaan, joten: Ei jatkoon.

        Ja jos se prkl kelluis ni kait se stn kapteeni osais sentään ITSEKIN kääntää paattinsa, puupää!? :/ :D


    • Anonyymi

      Taitaa tulla kauppalaivapaise.

    • Anonyymi

      Sitä pidetään tarkoituksella tukkeena. Sitäpaitsi tuo alus kuvaa maailman tilaa. Ihmisiä on niin paljon että puolet porukasta on aina viemässä elintilaa muilta.
      Liikaa ihmisiä, liikaa tavaraa. Kohta tulee maailmansota, joka kenties tasoittaa tilanteen taas, ja jäljelle jääneet aloittavat alusta.

      • Anonyymi

        Jos koet olevasi liikaa, niin tee henkilökohtainen ratkaisu asian korjaamiseksi.


      • Anonyymi

        Afrikassa koronaa 100x enemmän kuin luultu, miksei anneta luonnon hoitaa vähennystä kun eivät kerran osaa rajoittaa syntyvyyttä.


    • Anonyymi

      No tämä että kauppalaivasto pysähtyy on vain sitä vihreää siirtymää jota meidän on tuettava!

      • Anonyymi

        Tää👍👌pikanttia.


    • Naapurin faija on merikapteeni. Oli sanonut että hiekka veneen pohjassa pitäisi saada pois. Sit sitä vois yrittää liikkeelle. Nykytilassa lähtee kuin täi tervasta, eli ei mihinkään.

      • Anonyymi

        No soita hyvä "mies" sinne varustamoon ja kerro tietos!


      • Anonyymi kirjoitti:

        No soita hyvä "mies" sinne varustamoon ja kerro tietos!

        No tää nyt oli spekulaatiota vaan plus asiantuntijan mielipide.

        400 metriä pituutta, 10 000 konttia, ei hevillä liiku..


      • Anonyymi
        Timmyy kirjoitti:

        No tää nyt oli spekulaatiota vaan plus asiantuntijan mielipide.

        400 metriä pituutta, 10 000 konttia, ei hevillä liiku..

        Voisi kutenkin Teräsbetonia kokeilla.


      • Anonyymi
        Timmyy kirjoitti:

        No tää nyt oli spekulaatiota vaan plus asiantuntijan mielipide.

        400 metriä pituutta, 10 000 konttia, ei hevillä liiku..

        Mahtuu siihen tuplasti toi määrä konttei.

        Tos just eile tsekkailin et paljo maailman järein nosturi jaksa nostaa ilmaan. Se oli kymmenesosa ton painosta. Ja noi suurimmat laivoihin pultatutkaan nosturit ei jaksa ees sitäkään, et nosturia tonne on ihan turha alkaa roudaamaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mahtuu siihen tuplasti toi määrä konttei.

        Tos just eile tsekkailin et paljo maailman järein nosturi jaksa nostaa ilmaan. Se oli kymmenesosa ton painosta. Ja noi suurimmat laivoihin pultatutkaan nosturit ei jaksa ees sitäkään, et nosturia tonne on ihan turha alkaa roudaamaan.

        Toi kapteeni sanoi että pohjalla olevat hiekat pitäisi (jollain, mitä minä en ymmärrä) imeä pois.


      • OoKoo..


      • Anonyymi
        Timmyy kirjoitti:

        Toi kapteeni sanoi että pohjalla olevat hiekat pitäisi (jollain, mitä minä en ymmärrä) imeä pois.

        Onhan niitä imuruoppaajia, luulisi käytetyn kanavan ylläpitoonkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onhan niitä imuruoppaajia, luulisi käytetyn kanavan ylläpitoonkin.

        OoKoo..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan niitä imuruoppaajia, luulisi käytetyn kanavan ylläpitoonkin.

        On siel ollu ruoppaaja paikalla jo 25.3. lähtien.
        Imukapasiteetti näköjään 2000 kuutioo tunnissa.
        Joku vinssibotski sinne on kans jo tilattu paikalle vähentää vähä konttilastia siit keulalta.


    • Anonyymi

      Toivottavasti muslimipiraatit saavat saaliiksi Atrian 200 sianlihakonttia.

      • Anonyymi

        Eks ne o kuitenki jossai toisessa paatissa ku on kiinni?

        Mut joo! Hieman hymähtelin ittekin tolle uutiselle et maailman vakavin asia tapauksen johdosta on parisataa konttia sianlihaa!? :P :D


    • Anonyymi

      Luulis että nuo idiootit ois tajunnu leventää tota lammikkoa sitämukaa kun laivat isonee.
      Vai oliko tämäkin niinsanotusti mahdoton tapahtuma.

      • Anonyymi

        Ja kukas sen maksaisi ?

        Eikös itämerellä ole niitä väyliä jossa on pienemmät toleranssit.


      • Anonyymi

        6. elokuuta 2015 valmistui Suezin kanavan laajennus, joka mahdollistaa liikenteen kahteen suuntaan samaan aikaan. Kanavaa kaivettiin lisää 37 kilometriä. Myös vanha uoma ruopattiin syvemmäksi 35 kilometrin matkalta.


      • Anonyymi

        Aika leveä pitäisi että pystyisi ohittamaan kun ajaa tahllaan poikittain tai vaikka useammankin ja ainahan ne voi vaikka räjäyttää koko kanavan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        6. elokuuta 2015 valmistui Suezin kanavan laajennus, joka mahdollistaa liikenteen kahteen suuntaan samaan aikaan. Kanavaa kaivettiin lisää 37 kilometriä. Myös vanha uoma ruopattiin syvemmäksi 35 kilometrin matkalta.

        Mut sen ne unohti ottaa huomioon, ettei siihen tollaset maailman suurimpiin kuuluvat konttialukset mahdukaan POIKITTAIN? :/

        Voi voi! :P


    • Anonyymi

      Kapteeni sai kuulla matkan olevan viimeisensä joten haistatti paskat (kyrvän kuva) ja junttasi laivan tahallaan poikittain kanavaan. Miksi muuten ajoi rantaan sellaisessa paikassa jossa ei voi ohittaa?

    • Anonyymi

      Siinä on monta asiaa
      Ensin on ajetava armeija asemiin
      koska al qaida ja isis ja jemenistiryhmät voivat räjäyttää koko kanavan tukkoon tietäessään ramman laivan

      ja hiekkamyrsky ja laivan tyhjennys vie aikaa

      Emme voi nostaa Aku Ankka -menelmällä pingispalloilla ainakaan heti

      Öljy ei nyt ole vaarassa koska suljettu Eurooppa kuluttaa vähemmön

      Lloydsin arvio oli, 400 miljoonaa dollaria tunnissa estyy kiertämästä tavaroita

      KAKSI ASIAA EI PALAUDU COVIDIN JÄLKEEN

      SUPERHALVAT MATKUSTUSHINNAT EIVÄT PALAA

      Ei enää halpoja lentolippuja
      Kiinasta tilatut kallistuvat rahtien noustessa

      Mutta älä silti hätäänny, taistele. Suomi takaisin

    • Anonyymi

      Tärkeä reitti tukos aiheuttaa tappiot

    • Anonyymi

      Kyllähän jotain outoa tuossa on

      • Anonyymi

        Sattuipa sopivasti juuri vääräuskoisten suuren kristillisen juhlan viikolla, pääsiäisenä, että lotja ohjattiin poikittain Suezin kanavassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sattuipa sopivasti juuri vääräuskoisten suuren kristillisen juhlan viikolla, pääsiäisenä, että lotja ohjattiin poikittain Suezin kanavassa.

        Juuri näin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin.

        Joo mistäs nyt pääsiäistiput rairuohon sekaan!? :(


    • Anonyymi

      Faaraoiden aikainen älykkyys tipotiessään.

    • Anonyymi

      Irroitus on suoraviivainen juttu.
      Ensin perä irti kanavapenkasta järeillä katepillareilla,sitten vedetään alusta taaksepäin jotta keula irtoaa,oikaisu ja koneet käyntiin.
      Ei pitäisi olla vaikeaa.
      Hinaajien kanssa puuhastelu on tuossa tilanteessa naurettavaa.

      • Anonyymi

        Parhaat neuvot tulee tintinpönttöjen rakentajilta. Ei tarvi miettiä metrejä, kuutioita eikä kiloja.

        Rivakka ekologinen snorklaaja olisi jo kaivanut sen hiekasta. Ja kommuunin lakanoista olisi tehty tuulisuojat hiekkamyrskyjä vastaan reunoille.

        Siinä sivussa olisi poltettu muutamat jointit ja pidetty viikon hippijuhlat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parhaat neuvot tulee tintinpönttöjen rakentajilta. Ei tarvi miettiä metrejä, kuutioita eikä kiloja.

        Rivakka ekologinen snorklaaja olisi jo kaivanut sen hiekasta. Ja kommuunin lakanoista olisi tehty tuulisuojat hiekkamyrskyjä vastaan reunoille.

        Siinä sivussa olisi poltettu muutamat jointit ja pidetty viikon hippijuhlat.

        ... juu ja siihe mennessä olis kerenny jo kiljutkin käydä niin olis sit voitu lipittää nekin veks leirinuotiolla ja kiroilla nimmaan perusteellisesti et on se prkl vaan aika tiukassa!


      • Anonyymi

        Siis maalta vetää pois maalta, miten se tapahtuu?


    • Anonyymi

      Kyllähän joku hyötyy tuosta

    • Anonyymi

      Paikalle tarvitaan Hans Seilori turuust, narsistinen päällykäinen.

      Hans manipuloi aluksen irti valheilla.

      Hans myös palauttaa varastamansa työkalupakit vanhalle kaverilleen.

    • Anonyymi

      Laivoja jossa lastina lampaita odottaa merellä

    • Anonyymi

      Sen pitää olla vaikeaa yhtä vaikeaa kun hallitusten päätökset meillä

      • Anonyymi

        Ja näsäviisas taivastelu laivan irrottamisen vaikeudesta on aivan yhtä helppoa kuin näsäviisas viisastelu koronantorjunnasta, talouden elvyttämisestä, työttömyyden vähentämisstä jne.

        Ei se nyt voi noin vaikeaa olla.


      • Anonyymi

        Konkreettisesti kokonaisuudessaan tulemme toimimaan asiaa selvitellään


      • Anonyymi

        Ehkä se johtuukin hallituksen tyttöjen liikkumisrajoituksista? Kapteeni katteli Marinin puhetta YLE-areenasta ja päätti vetää uskollisena hallintoalamaisena samantien parkkiin? :P


    • Anonyymi

      Pääsiäinen tulee tarvitaan lampaita Israelissa

    • Anonyymi

      Oisko pitänyt laittaa suomen barbit selvittää asiaa

      • Anonyymi

        No nyt tuli barbeillekin tosta tapauksesta IIIISO onkelma, kun yhdessä siellä sen takana olevasta sadasta laivasta on KARJAA lastina! :( *snif*

        Ajatelkaa nyt edes LEHMIÄ! :(

        :D


    • Anonyymi

      Öljyn kulutus vähentynyt liikaa niin arabit keksi tukkia kanavan että joutuu kiertämään paljon pitemmän matkan.

      • Anonyymi

        Menee desi enemmän öljyä matkalla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menee desi enemmän öljyä matkalla

        Taitaa vähän enemmän mennä, kun kiertämisestä matka-aika pitenee 1-2 viikkoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menee desi enemmän öljyä matkalla

        Nuo kuluttaa valtavasti ja avomerellä enenmmän kuin suojaisessa kanavassa.


    • Anonyymi

      Ruorinuori juuttui appleensa.

    • Anonyymi

      "Kuinka yhden laivan kääntäminen voi olla noin vaikeaa."

      Kahden laivan kääntäminen on varmaankin helpompaa..

    • Anonyymi

      Pitihän tämänkin tapahtua, mistä muustakaan suvakit persukorttia vetäisi.

    • Anonyymi

      Vähänkin älykkäät ihmiset tajuavat heti, että alus on 100% tahallaan ajettu jumiin!
      Kapteeni piirsi vielä peniksen tutkakuviin v*ttuillakseen koko maailmalle ennen perseilyään.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä, vissiin ylemmältä tullut käsky, samalta joka komenttaa Manna Sarinia. Sanna Marin ei vaan piirtele kyrvän kuvaa, menee Vougeen.


    • Anonyymi

      Jos kiina takana stop laivat

    • Anonyymi

      SE on varma juttu, että tuo oli tahallinen teko. Täysin selvä temppu estää sotalaivojen pääsy tuota reittiä puuttumaan tuleviin tapahtumiin..
      Ei mee kauan, kun kuulemme ja näemme, mikä ja kuka on tuon sotkun keittäjä.
      Epäilen Iranin toljakkeita, ja egyptin muumioita.

      • Anonyymi

        Varsinkin kun maaletussa on vettä vaan toisella puolella ja laivoille on ihan mahdotonta kiertää paikalle toista kautta? :)


      • Anonyymi

        Sotatilanteessa USA saisi aluksen hetkessä irti.


    • Anonyymi

      "Kapteeni piirsi vielä peniksen tutkakuviin v*ttuillakseen koko maailmalle ennen perseilyään."

      Itse asiassa antoi vain vihjeen tutkakuvilla kuka on vastuussa. Tuo on nykyään "Putin teki sen" merkki.

      • Anonyymi

        Googlaamalla ei löydy vahvistusta väitteellesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Googlaamalla ei löydy vahvistusta väitteellesi.

        Ehkä hän vaan tuntee Putinin kikkelistön mittasuhteet ja olemuksen meitä paremmin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Googlaamalla ei löydy vahvistusta väitteellesi.

        Inhan täällä linkki suomalaiseen lehteenkin mistä löytyy ja youtubesta videoita.


    • Anonyymi

      Ei hinaajissa tuollaisen siirtoon tehot riitä. Muutama samankokoinen konttilaiva Vähän työntämään niin johan paska liikkuis.

      8 miljardii kuulemma maksaa päivä joten halpaa olis vaikka operaattioon osalistuvat laivat sais vähän vaurioitakin.

      • Anonyymi

        Sillä nyt merkitystä. Marinin super neuvonantajat ovat keksineet AIKASIDONNAISUUSULOTTUVUUDEN. Eli tarkoittaneen että kelloja voidaan siirtää taaksepäinkin ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä nyt merkitystä. Marinin super neuvonantajat ovat keksineet AIKASIDONNAISUUSULOTTUVUUDEN. Eli tarkoittaneen että kelloja voidaan siirtää taaksepäinkin ?

        Tuo keksintö liitettävä Wikibediaan .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä nyt merkitystä. Marinin super neuvonantajat ovat keksineet AIKASIDONNAISUUSULOTTUVUUDEN. Eli tarkoittaneen että kelloja voidaan siirtää taaksepäinkin ?

        Eikä pelkästään taaksepäin, vaan ihan mihin tahansa neliulotteisen koordinaatiston suuntaan, koska tossa on mukana toi ulottuvuusaspekti!

        Eli sit ku Marinista tulee Suomen keisarinna Sanna I Juurisopivankokoineneisuurieikäpieni niin kesäaikaan siirryttäessä kelloja voi siirtää eteenpäin, taaksepäin, mutta myös sekä vasemmalle tai oikealle, ja jopa ylöspäin!


    • Anonyymi

      Kaiken takana on KIINA

      • Anonyymi

        Ei vaan siionistit


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan siionistit

        Kyl tää mun mielestäni on ihan selvästi äärikristittyjen attentaatti ku tää osuu näin likelle pääsiäistäkin? :/ Jengi joutuu ny rukoilemaan paljon enemmän ku se Kiinasta tilattu älyhärpäke ei tulekaan ajallaan.


    • Anonyymi

      Soittakaa kapteeni Haddock paikalle, niin alkaa sujumaan

      Turskatti
      Tuhannen pannahista
      Tuhannen miljardin tuhannen tykinreikää
      Voi hyrsky ja myrsky
      Voi tuhannen miljardin miljoonaa tyrskyn tärskyä
      Te senkin sillinrasvassa käristettävät herkkukurkut
      Vihoviimeisen meteoriitin veljenpoika
      Senkin jästipää pössö jässikkä
      Skitsofreeni! Märkähattu! Rotanruoka! Pallopää! Ektoplasma! Kanalja!

      • Anonyymi

        No koskas muka kiroilu EI OLIS auttanu jos joku ei suju? :P


    • Anonyymi

      Mikset mene auttamaan, kun oot noin ylipätevä😂

    • Anonyymi

      Kannatan panssarivaunuja vetämään vastarannalle.

      • Anonyymi

        Voi olla et sen tankin tassu saattaa vähän livetä siinä hiekkatunturin kupeessa?


    • Anonyymi

      Mikä vittu siinä on ettei irtoa?
      Mun souvtuvenekin lähtee rannasta kun työntää.
      Ei tuo nyt sen kummempi oo. Samat fysiikan lait ne pätee tuohonkin.

      Terv Viherveneilijä vasemmalta.

    • Anonyymi

      Nii. Senkin tunarit. Paikalle oli tilattu Hakkiksen Teukka Suomesta. Alustavasti Teukka lupasi hoitaa tankkerin keulan menosuuntaansa kuudessa tunnissa.
      No. 6 väkivahvaa hinaajaa vetämään laivan keulaa irti kanavan reunasta. Ja toiset ahterista eri suuntaan.

      Niin se tankkeri olis irronnu. Kun Teukka työkiireiltään ei ehtinyt, irrotuspalkkakin vaan 100.000 € - homma jäi.

    • Anonyymi

      Suomalainen jäänmurtaja saisi hetkessä irti.

      • Anonyymi

        Sisu-murtaja hetken aikaa pyörittelisi itseänsä sivusuunnassa, ohjailevia keulapotkuria ja peräpotkuria hyväksi käyttäen.

        Sitten ajaisi päin hiekkasärkkää, ja yhdellä ympärikioerroksella leikkaisi koko konttilaivan irti santamöhjöstä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sisu-murtaja hetken aikaa pyörittelisi itseänsä sivusuunnassa, ohjailevia keulapotkuria ja peräpotkuria hyväksi käyttäen.

        Sitten ajaisi päin hiekkasärkkää, ja yhdellä ympärikioerroksella leikkaisi koko konttilaivan irti santamöhjöstä.

        Kallistelullakin saa ihmeitä aikaan ja onhan niissä isot tehot, monitoimimurtajissa myös vinssit.


    • Anonyymi

      > Ei tuo nyt sen kummempi oo. Samat fysiikan lait ne pätee tuohonkin.

      Minulla on kotona mettätraktorien nostoon sopiva saakelin jämerä ja voimmakas nestetunkki.

      Tuon kun junttaisi rantavallin ja konttilaivan välkiin, ja siitä sitten alkaisi parin metrin varrella tunkata nestetunkkia. Varmana se paatti siitä irtoo. Ei ole muuta mahdollisuutta, kun näillä vehkeillä painaa päälle.

      • Anonyymi

        Unohdit ”NOTTA PERRR.....LE! lopusta! :P :D


    • Anonyymi

      Aluksen ruorissa oli nainen joka näki rannalla kiinnostavan rättikaupan ja parkkeerasi huolimattomasti niin kuin naiset usein tekee.

    • Anonyymi

      Käsittääkseni Teräsmies on hoitanut tällaisia keissejä.

      • Anonyymi

        Siis käsitin: Palstan lobotomisten vastaajien kastraatointeja laaserilla.


    • Anonyymi

      Venäläinen hakkeri Ivan Borisovich Grishenko murtautui laivan ohjausjärjestelmään kostoksi koko Euroopalle, jota syyttää isänsä kuolemasta..

      Varma tieto.

    • Anonyymi

      Ei mikään ihme, laivahan on muslimimaassa, joten paikalliset ei osaa tehdä muuta kuin huitoa käsiään ja älämöidä

    • Anonyymi

      ei se ole sen vaikeampaa kuin kahdenkaan.

    Ketjusta on poistettu 35 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1545
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1321
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1257
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1255
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1238
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1233
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1214
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1190
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe