Vai pidetäänkä sitä siinä tukkonatakoituksella. Hinaajathan on olemassa.
https://mvlehti.net/2021/03/25/paivan-video-evergreenin-rahtilaivan-hilliton-poukkoilu-merella-ennen-suezin-kanaalin-tukkimista/
Kuinka yhden laivan kääntäminen voi olla noin vaikeaa.
203
1006
Vastaukset
- Anonyymi
Persu hankkii tietonsa merenkulusta MV-lehdestä. Nauraisiko vai itkisikö?
- Anonyymi
Kannattaa harjoitella sitä itkemistä, tulevaisuutta varten.
- Anonyymi
Itke nyt. Mutta tottahan tuokin uutinen on.
- Anonyymi
Ja suvakki ei kykene edes siihen? :P
Vai väitäks sä trololoo et persut omistaa kyls ton vesselfinder saitinkin josta toi reittidata on hankittu? :) :D
Hiekkis? 🍼 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja suvakki ei kykene edes siihen? :P
Vai väitäks sä trololoo et persut omistaa kyls ton vesselfinder saitinkin josta toi reittidata on hankittu? :) :D
Hiekkis? 🍼myös ton* prkl
- Anonyymi
Persu etsii MV-lehdestä vastausta siihen, mikä maailman eliitin salaliitto käänsi laivan poikkiteloin kanavassa.
- Anonyymi
Miksi taas persu sinun pitäisi todella vaihtaa lääkitys ei varmaan ole kysymys siitä
minä kyllä itken puolestasi kun ole t noin ????
on tää ihme mikä vaan juttu niin se on persujen syy haloo!!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja suvakki ei kykene edes siihen? :P
Vai väitäks sä trololoo et persut omistaa kyls ton vesselfinder saitinkin josta toi reittidata on hankittu? :) :D
Hiekkis? 🍼Belgia, laita tutti suuhun!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Persu etsii MV-lehdestä vastausta siihen, mikä maailman eliitin salaliitto käänsi laivan poikkiteloin kanavassa.
Tiedoksi vaan, että kanavan tukkinut purtelo, ennen kanavaan "joutumista", siksakkasi Välimerellä ja tietoa löytyy eri maiden medioista.
- Anonyymi
Onneks löytyy hevosia. Niillä vois päästä ainakiin mopon vauhtia sit niiden ruuan voi kasvattaa pellolla eikä tuoda kaukaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Persu etsii MV-lehdestä vastausta siihen, mikä maailman eliitin salaliitto käänsi laivan poikkiteloin kanavassa.
Kuka persu? Se sun toisella olkapäällä, sitä kuunatsiasi vastapäätä, kykkivä korvaasi kuiskiva persuko?
Siihen auttaa kuuleeppas se, jos oppisit ottamaan ne lääkkeesi ajallaan! :) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Persu etsii MV-lehdestä vastausta siihen, mikä maailman eliitin salaliitto käänsi laivan poikkiteloin kanavassa.
Kysymys ei ollut siitä, miksi laiva ajoi penkkaan vaan siitä, miksei sitä saada irti. Voimaa pitäisi olla käytössä, kun myös rannalta voidaan vinssata.
- Anonyymi
Kannattaiskohan sun ihan oikeesti hakea apua tohon skitsofreniaas?
- Anonyymi
Onko tämä niitä kommentteja joita Marinin avustajat 10000 euron kuukauspalkalla saavat aikaan?
- Anonyymi
Toinen hinaisi toiseen suuntaan ja topinen toiseen niin luulisi käntyvän, rahtialuksissa luulisi olevan vielä enemmn tehoa hinaukseen kuin pikkuruisissa hinaajissa.
Aika avuttomalle tuntuu, jotain kehitysmaalaisia ja suvakkeja sekoilemassa.- Anonyymi
No ihan tollasena ajatusleikkinä kandee fundeeraa et toi lulla painaa täydessä lastissa reilu 20 kertaa enemmän kuin Eiffelin torni, joten: Lähtisiksää kaatamaan Eiffelin torniakaan hinaamalla? :P
- Anonyymi
Persut kääntäisivät tuollaisen purkin miesvoimin.
Eivät siksi, että he olisivat erityisen voimakkaita vaan siksi kun heitä on niin paljon. Kuin Kiinassa kusiaisia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Persut kääntäisivät tuollaisen purkin miesvoimin.
Eivät siksi, että he olisivat erityisen voimakkaita vaan siksi kun heitä on niin paljon. Kuin Kiinassa kusiaisia.Ano Turtiainen vastaa kymmentä perusmiesvoimaa paatin irrottamiseksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ihan tollasena ajatusleikkinä kandee fundeeraa et toi lulla painaa täydessä lastissa reilu 20 kertaa enemmän kuin Eiffelin torni, joten: Lähtisiksää kaatamaan Eiffelin torniakaan hinaamalla? :P
Torni on kylläkin paalutetu syvälle maahan, hinaamalla ne yleensäkin lähtee ja eihän tuo syvällä penkassa ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ano Turtiainen vastaa kymmentä perusmiesvoimaa paatin irrottamiseksi.
Nii ja eks siin naapurissa ole se Egypti, ja egyptiläiset, jotka aikanaan rakens ne pyramiditkin, joten: Ei muuta ku antaa niille köydet ni nehän vetäsee sen porukalla irto tuossa tuokiossa!?
- Anonyymi
Niinpä! Muinaisten egyptiläisten geenit eivät ole enää jaossa.
Pelkkiä tumpeloita. Naurettava lasten kauhurilelu kuvissa hommissa!- Anonyymi
Tottakai sen saa käännettyä, jos vai haluaa 10 miljardin päivätappiot ovat katastrofi maailmantaloudelle.
https://www.youtube.com/watch?v=LysR4uPiduk&t=206s - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tottakai sen saa käännettyä, jos vai haluaa 10 miljardin päivätappiot ovat katastrofi maailmantaloudelle.
https://www.youtube.com/watch?v=LysR4uPiduk&t=206sIhmiskunta pärjäsi vallan mainiosti ennen Suezin kanavaa, kyllä se pärjää mainiosti vaikka kanava olisi kuukausikaupalla kiinni.
- Anonyymi
tiedä sitten mutta talojakin nostetaan uretaani pusseilla kun ne laitetaan talon perustuksen alle,
- Anonyymi
Tai sitten voisi tehdä sulut molemmin puolin ja nostaa veden pintaa, mutta pitäisihän tuon irrota muutenkin ilman ongelmia.
- Anonyymi
Tilaa vähän, Estonian kohdalla toimisi.
- Anonyymi
Ei ole kyse pelkästään kääntämisestä. Konttilaivan keula on kiinni kanavan pohjassa.
Laiva on uponnut hiekkaan.
Suezin kanava on aina alttiina hiekkamyrskyille, jotka pyrkivät koko ajan täyttämään kanavaa. Kanavaa pitää ruopata jatkuvasti, jotta se pysyisi liikennöitävässä kunnossa.
Mutta kyllä se irti saadaan, mutta menee hieman aikaa vielä.- Anonyymi
Paikalla on jo mm. 1 maailman suurimmista ja tunnetuimista meripelastusyhtiöistä. Mutta egyptiläiset nyt eivät tietenkään ymmärrä että paikalle tulisi hommata Suomi24:n persupartio eikä mitään meripelastusfirmoja.
- Anonyymi
Nehän varmaan yrittää vetää sitä kuin volgan lautturit rannalta käsin..
- Anonyymi
Kestääkö tuo ruosteinen lotja kääntämistä?
- Anonyymi
Täysin tahallinen kanavan sulku piirsi vielä tutkakuvaan selvän viestin.
- Anonyymi
Luulin vitsiksi, mutta on tosiaan seilannut k*rvän palleineen, selvasti tahallista. Onkohan kyse terrorismista vai muuten vaan sekoilusta.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/c935c877-17e5-479d-b91f-8a662e7212f3 - Anonyymi
Työnantajapuoli tietysti ilmoittanut yksipuolisesti pienentävänsä kapteenin palkkaa ja peruvansa lomat. Piirti terveiset palkanmaksajalle ja paatti poikittain kanavaan. Nyt sielä tietysti neuvottellaan kauan paatti on kanavassa poikittain ja onko kohta uudestaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luulin vitsiksi, mutta on tosiaan seilannut k*rvän palleineen, selvasti tahallista. Onkohan kyse terrorismista vai muuten vaan sekoilusta.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/c935c877-17e5-479d-b91f-8a662e7212f3Evergreenejä esitti Love Recordskin:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a8/Love_Records_logo.svg/1200px-Love_Records_logo.svg.png
- Anonyymi
Pidetään tukossa, että wc-paperin hinta nousisi.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/386c346f-5895-4c0f-839d-d81098f8e21c
Taidanpa lähteä saman tien kauppaan.- Anonyymi
niinpä öljyn hintakin nuosee aina sodilla,
Eiköhän WC-paperin hinta Suomessa laske, jos sen vienti maailmalle vaikeutuu Suezin tukoksen takia. Pelkästään Mäntän pehmopaperitehdas tuottaa vessapaperiksi sopivaa pehmopaperia liki 300 tonnia vuorokaudessa, joka vastaa kolmea miljoonaa rullaa wc-paperia. Mäntän tehdas on suurin pehmopaperitehdas, mutta ei Suomen ainoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
niinpä öljyn hintakin nuosee aina sodilla,
Öljyn kuljetus häiriintyy
- Anonyymi
Kapteeni ainakin on pätevimmästä päästä. Piirtää ensin ajamalla tutkaan kyrvän ja sen jälkeen ajaa lotjansa kanavaan poikittain.
- Anonyymi
Onkohan sukua Costa Concordian kapteenin kanssa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onkohan sukua Costa Concordian kapteenin kanssa?
Veikkaisin velipuoleksi, voi olla täysvelikin.
- Anonyymi
Arabit saivat raaka-öljyn hinnan nousuun, kun sekoittivat kinkkilaivan ohjauksen.
- Anonyymi
Håkans hoitaisi homman.
Soittakaa Turkusse. No nyt ollaan populismin ytimessä: joka ongelmaan ratkaisuksi riittää yhden virkkeen mittainen suunnitelma. "Ei nyt yhden laivan kääntäminen voi niin vaikeaa olla, kun vaan laitettaisiin toimeksi."
- Anonyymi
Niin on. Eihän vielä ole edes laskettu paljonko kaikista koneiden käytöstä tulee ilmastovaikutuksia ja miten varustamo korvaa ne. Istuttaako varustamo puita jonnekin vai ostaako päästöoikeuksia. Kyllä nämä pitäisi ensin selvittää.
- Anonyymi
Missä äh-lämi siellä ongelma, pätee killgoretruuttiinkin.
- Anonyymi
Pitäisi kutsua Ruattalaanen pioneerikomppania, laiva räjäytettäisiin suoraan ja kapteenilta menisi poikuus takapuolesta.
- Anonyymi
Sehän on lapsilla lastattu ja tahallaan great reset suunnitelman mukaan. Tietää qanon ja suomalaiset hörhöt, vähäkainulta huomasin.
- Anonyymi
Ihan selvä tapaus, kapteeni ja miehistö ovat vihervasureita sillä hehän eivät tunnetusti osaa yhtään mitään vaan saavat vain pelkkää tuhoa aikaan.
- Anonyymi
nyt maailmaan uhkaa sitten vessapaperipula
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/386c346f-5895-4c0f-839d-d81098f8e21c
ja tuo parkkeerattu laiva pahentaa vaan tilannetta.
tietenkään asia ei suomea koske kun täällä ollaan ton puolesta omavaraisia, mutta eipä se estänyt viimeksikään hamstraamasta kauppoja tyhjäksi..Suomessa tuotetaan vessapaperia enemmän kuin rulla per suomalainen per päivä, joten ei taida iskeä ensimmäisenä tänne.
- Anonyymi
Merikonttien valmistaminen = Maailman vaikein ja monimutkaisin asia!? :/
- Anonyymi
Ei tuohon mitään salaliittoteorioita salajuonista tarvita. Kysymyksessä on vain ihan normaali ihmislajin retardaatio, jossa kasvava kykenemättömyys kohtaa paisuvan ahneuden. Laivan juuttumisen aiheuttaneet tekijät ovat traaginen monen osan summa. Yhdenkin niistä puuttuminen olisi estänyt onnettomuuden. Luonnollisesti sama kykenemättömyys aiheuttaa sen, ettei tukosta pystytä nopeasti purkamaan.
Yksi ihmisen kollektiivisen kykenemättömyyden mittari on Kheopsin kaava. Kheopsin pyramidihan rakennettiin 4570 vuotta sitten ja sen massa on noin 5,75 miljoonaa tonnia. Ajanoloon ihminen on kyennyt alati kehittyneemmällä teknologiallaan saamaan aikaan kerta kerralta entistä mitättömämpiä saavutuksia. Tuon pyramidinhan rakennutti aikoinaan yksi tyyppi hautakivekseen.
Nykymaailmassa keskimääräisen ihmisen kovin saavutus on postata älykännykällä nettiin kuva lautasestaan. Tai takalistostaan.- Anonyymi
Eli mielestäsi ihmiskunnan kykenevyyden ja osaamisen huipentuma on iso kasa kiviä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli mielestäsi ihmiskunnan kykenevyyden ja osaamisen huipentuma on iso kasa kiviä?
Ja kaikki kirjallisuus on vain iso kasa paperia. Internettikin iso kasa sähköiskuja :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kaikki kirjallisuus on vain iso kasa paperia. Internettikin iso kasa sähköiskuja :D
Internetti toimii viiellä voltilla ei siitä vielä mitään sähköiskua saa! :P
- Anonyymi
Vihreiden lemmikit siellä suunnitteli ottavansa lotjan tyhjennyksen jälkeen kaikki a l-holin leirillä olevat isisläiset, ja tuovan ne haaviston kutsumana Airiston hotelleihin.
- Anonyymi
Koska se on muslimimaassa, eihän siellä muuta osata kun älämöidä ja räjäytellä pommeja
- Anonyymi
Islamistien kelju juoni vääräuskoisten pääsiäinen tulossa.
Pikku keppostelua islamistipoitsuilta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Islamistien kelju juoni vääräuskoisten pääsiäinen tulossa.
Pikku keppostelua islamistipoitsuilta.Iranin ja Turkin tollahien viheliäinen juoni, pahahenki. Kun heitä ei maailmalla pidetä paskanhajunkaan arvoisena, mikä onkin ihan oikein.
- Anonyymi
Eikö niitä kontteja saisi pois sieltä vai kieltääkö joku laki lastin purun. Meinaan paino vähenisi.
- Anonyymi
Juu, kontit jonoon rannalle, jonolla pituutta 123 km
- Anonyymi
Mistä löytyy konttinosturi joka yltää pinon huipulle ja voi työskennellä noissa olosuhteissa? On kyllä harkittu konttien nostoa yksi kerrallaan helikopterilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä löytyy konttinosturi joka yltää pinon huipulle ja voi työskennellä noissa olosuhteissa? On kyllä harkittu konttien nostoa yksi kerrallaan helikopterilla.
Kauas yhelt helolta kestää roudaa yks kontti minnelie? Sovitaanko puol tuntia?
Aluksessa on kontteja 20 000 kpl (maksimissaan) ... siitä sopii laskea et kuinka nopee operaatio toi sitten olis! :/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kauas yhelt helolta kestää roudaa yks kontti minnelie? Sovitaanko puol tuntia?
Aluksessa on kontteja 20 000 kpl (maksimissaan) ... siitä sopii laskea et kuinka nopee operaatio toi sitten olis! :/Jatkuvana ketjuna suurimpia helikoptereita 100 metrin välein. Puolet konteista on pian rannalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jatkuvana ketjuna suurimpia helikoptereita 100 metrin välein. Puolet konteista on pian rannalla.
No tuli nyt huvitettua itteensä laskemalla toi. Puolen tuntia per kopteri skenaariolla.
Yhellä kopterilla siis 416 päivää.
- Anonyymi
Onkos nuo 16 poistoa käsitelleet tekoa tahallisena?
- Anonyymi
Ei saa epäillä rauhanuskovaisia eikä itänaapurin juoppoja.
- Anonyymi
Jotkut hakkerit otti tuon laivan kauko-ohjaukseen. HAHHAHA:) On siinä kapteeni ja perämies kokenu kummia.
- Anonyymi
Ei kait toi kummosempaa kurvailua ole kuin mitä lentokoneetkaan tekee ennenku saavat laskeutumisluvan jos kentällä (tai tässä tapauksessa kanavassa) on ruuhkaa?
Koska toihan nyt näyttää kuitenkin aika täsmälliseltä koreografialta toi reitti eikä ns. täysin juosten kustulta? :P- Anonyymi
Ai miksei pysähtynyt vaan turhaan kuluttanyt polttoainetta lentokoneella ilmassa se on hieman vaikeampaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai miksei pysähtynyt vaan turhaan kuluttanyt polttoainetta lentokoneella ilmassa se on hieman vaikeampaa
Lentokoneella ilmassa on vaikeampi kuluttaa polttoainetta? Vai helpompaa?
Joo, ok.
- Anonyymi
Toihan on nimenomaan kanava, toi Suezin kanava. Siellä on sulkuja joilla voidaan nostaa ja laskea veden pintaa.
Eikä siellä voi laittaa sulut molemmin puolin EverGiven laivaa kiinni. Sitten tehokkailla tulvapumpuilla nostetaan vedenpinta 1 m normaalia korkeammalle. Alkaa taas paatti kummasti kellua.- Anonyymi
Suezin kanavassa ei ole sulkuportteja ja kuinkas satuikin tapahtuma korkeimman vuoroveden aikaan, pitikö korkeinta vettä odottaa munankuvia piirrellen?
https://tides4fishing.com/af/egypt-red-sea/suez - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suezin kanavassa ei ole sulkuportteja ja kuinkas satuikin tapahtuma korkeimman vuoroveden aikaan, pitikö korkeinta vettä odottaa munankuvia piirrellen?
https://tides4fishing.com/af/egypt-red-sea/suezEi ole, mutta kapeaan kohtaan saisi aika nopeasti rakennettua ellei irroitus muuten onnistu. Voi olla että tiivistäminen väliaikaisella olisi kuitenkin turhan hankalaa.
- Anonyymi
Lisäksi onhan kai ruoppaajat ja kauhurit. Ihmeeltä tuntuu tukkiminen.
- Anonyymi
Touhu on samanlaista soutamista ja huopaamista kuin suomen hallituksellakin...
- Anonyymi
Sillä erotuksella että hallituksen huopailua ei ole avustamassa kuin yksi ainoa hinaaja! :P
- Anonyymi
Paitsi allahin uskoiset eivät hyväksy tyttöjä johtamaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paitsi allahin uskoiset eivät hyväksy tyttöjä johtamaan.
Ei niin pahaa ettei jotain hyvääkin.
- Anonyymi
Onkohan konttialuksella ylipokaa paljonkin?
- Anonyymi
Kyllä vanha kansa tiesi:
Kun merellä sattuu haveri, niin maalla ollaan viisaita. - Anonyymi
Toimisin seuraavalla tavalla.
Kaivinkone lautalle mättäämään hiekat pois keulan kanavan puoleisesta osasta, eli ei kuten nyt mättää ihan väärästä kohdasta. Kun hiekat on poisettu niin keulasta ja perästä vedetään hinaajilla laivaa eri suuntiin. Tuolla tempulla pitäisi kääntyä.
Voisi tietysti irrota myös vetämällä perästä laiva takaisin väylälle useamman hinaajan voimalla.- Anonyymi
Minkä neron maailman meripelastus onkaan sinussa menettänyt! Muutaman kerran olet ollut Tallinnan lautalla ja nähnyt pari lehtikuvaa, niin kaikki on selvää, kun meripelastuksen ammattilaiset vaan säätää ja suunnittelee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minkä neron maailman meripelastus onkaan sinussa menettänyt! Muutaman kerran olet ollut Tallinnan lautalla ja nähnyt pari lehtikuvaa, niin kaikki on selvää, kun meripelastuksen ammattilaiset vaan säätää ja suunnittelee.
Joo, tää taitaa olla paha rasti kun tähän ei oikein voi käyttää sitä vanhaakaan keinoa että kun järki loppuu niin otetaan raaka voima avuksi - Ei meinaan ihan heti taida löytyä niin paljoa sitä voimaa kun tarvittais!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, tää taitaa olla paha rasti kun tähän ei oikein voi käyttää sitä vanhaakaan keinoa että kun järki loppuu niin otetaan raaka voima avuksi - Ei meinaan ihan heti taida löytyä niin paljoa sitä voimaa kun tarvittais!
Rahtialukset itse paljon tehokkaampua kuin pikku hinaajat, mikseivät käytä nitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rahtialukset itse paljon tehokkaampua kuin pikku hinaajat, mikseivät käytä nitä.
Voi olla ettei niin vahvoja kettinkejä ole keksittykään jotka kestäis perinteiset hinaukset, joten tarttee vaan vähä tuuppailla kylestä noilla varsinaisilla hinaajilla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi olla ettei niin vahvoja kettinkejä ole keksittykään jotka kestäis perinteiset hinaukset, joten tarttee vaan vähä tuuppailla kylestä noilla varsinaisilla hinaajilla?
Kestäähän ankkuriketjutkin.
- Anonyymi
Khjih, aurinkolaiva ois hieno. Sellainen että gates kalpenisi.
- Anonyymi
Nykykalustolla irtoaa varmasti jos halua on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykykalustolla irtoaa varmasti jos halua on.
No varmaan irtoaa MUTTA kuinka kauan sen kaluston vieminen sinne kestää?
- Anonyymi
Tuhat tonnia, on noin 400 m mittainen tavarajuna täyteen lastattuna. On iso mälli rannalta kauhakuormaaljilla tuupittavaksi, siirreltäväksi jo yksikin juna. Ever Given laiva vastaa 200 kpl tuollaisia tavarajunia.
Jos puolet, tai vaikka vain kolmasosa laivan rungosta on liukunut hiekan päälle, niin sitä ei siitä viiden hinaajankaan voimalla vedetä yhtään minnekään.- Anonyymi
Nyt tarvittaisiin vihreää ajatuslihasta, joku komentosillalle seisomaan silmät pingispalloina aivan psykoosissa hokemaan jotain hebreaksi
- Anonyymi
Et sitten ole kuullut arkhimedeen laista, enemmän sitä kitka pitää kiinni ja tuskin se täyttä vauhtia tuohon on ajanut.
- Anonyymi
suomen työväenosasto näkyy olevan paikalla foorumilla.
- Anonyymi
sirpillä olis hyvä kaivaa laivan keulan alta ja vasaralla hiukan koputtaa, kyllä se siitä lähtis.
- Anonyymi
Ingengör Pipipää kun vähän vatuloisi ja jappastaisi niin johan lähtisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
sirpillä olis hyvä kaivaa laivan keulan alta ja vasaralla hiukan koputtaa, kyllä se siitä lähtis.
... joo mut toikaan sinänsä aina toimiva kikka ei skulaa kuin vain silloin kun on tähti taivaalla!
Joten: Ootetaan nyt vaan ihan rauhassa sitä Jeesuksen toista tulemista, niin asiat taas selviää!
- Anonyymi
Jättää hylyn siihen ja kaivaa uuden kanavan viereen.
- Anonyymi
Niin venäjällä tehtäisiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin venäjällä tehtäisiin.
Ei Venäjällä voida tietää kun sinne ei olla koskaan viety noin montaa kontillista tavaraa? :/
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei Venäjällä voida tietää kun sinne ei olla koskaan viety noin montaa kontillista tavaraa? :/
USA vei hätäapuna paljon enemmän, ei yhdellä laivalla kylläkään.
- Anonyymi
Sehän oli jo melkeen kääntynyt...........
- Anonyymi
Selvästi ajettu tarkoituksella poikittain...
Tuulenpuuska ei voi mitenkään noin painavaa alusta paljoa liikutella.
Jos alus on 400m pitkä ja vaikka 50m korkea, pinta-alaa tulee 20000m2.
Jos tuuli on ollut vaikka 25m/s (Suomessa jo myrsky) neliömetrille tulee n. 30kg paine.
30kg kertaa 20000 on 600000kg=600tonnia
Alus painaa 200000tonnia eli yli 300 kertaa enemmän kuin tuulen voima.- Anonyymi
Hyvä huomio ja plussana matemaattinen perustelu, lisää näitä
- Anonyymi
Olikohan eka kippari, joka sai laivan käännettyä poikittain kanavassa. Tai sitten tuli konerikko. Koneet pysähtys ja virta vei laivan poikittain?
En lukenu pitkää ketjua kokonaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olikohan eka kippari, joka sai laivan käännettyä poikittain kanavassa. Tai sitten tuli konerikko. Koneet pysähtys ja virta vei laivan poikittain?
En lukenu pitkää ketjua kokonaan.Nehän väittää että sähköt katkenneet ja siksi ei ohajutunut, mutta k*rvän kuvan tekeminen merelle ennen kanavaa kertoo kyllä ihan muuta. Tahallista oli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olikohan eka kippari, joka sai laivan käännettyä poikittain kanavassa. Tai sitten tuli konerikko. Koneet pysähtys ja virta vei laivan poikittain?
En lukenu pitkää ketjua kokonaan.Tuulenpuuskaa ne siitä kyllä ainakin alunperin syytti.
- Anonyymi
Juu ja vähönki isommat purjeveneetkin painaa löhes aina paljon enemmän ku tuulen paine on. Mutta liikkuu vaa. Joten se on varmaan toi jumala (tai edes joku noista kaikista jumalista?) joka purjeveneitä liikuttaa? :)
- Anonyymi
Täälläkin muistutetaan vähän väliä siitä että kuinka paljon se laiva painaa MUTTA onkos teiltä nyt unohtunut se Arkhimedeen laki, eihän se koko laiva missään maassa/pohjassa makaa vaan kyllähän se suurimmaksi osaksi kelluu - Ainakin luulisin niin!
- Anonyymi
Laiva on ainakin keulastaan pohjasta. Ei kai mitään ongelmaa olisi jos se vain kelluisi kanavassa vähän vinossa.
- Anonyymi
Kyllä se mun tietääkseni on pohjakosketuksessa sekä persiistään että keulastaan, joten: Ei jatkoon.
Ja jos se prkl kelluis ni kait se stn kapteeni osais sentään ITSEKIN kääntää paattinsa, puupää!? :/ :D
- Anonyymi
Taitaa tulla kauppalaivapaise.
- Anonyymi
Sitä pidetään tarkoituksella tukkeena. Sitäpaitsi tuo alus kuvaa maailman tilaa. Ihmisiä on niin paljon että puolet porukasta on aina viemässä elintilaa muilta.
Liikaa ihmisiä, liikaa tavaraa. Kohta tulee maailmansota, joka kenties tasoittaa tilanteen taas, ja jäljelle jääneet aloittavat alusta.- Anonyymi
Jos koet olevasi liikaa, niin tee henkilökohtainen ratkaisu asian korjaamiseksi.
- Anonyymi
Afrikassa koronaa 100x enemmän kuin luultu, miksei anneta luonnon hoitaa vähennystä kun eivät kerran osaa rajoittaa syntyvyyttä.
- Anonyymi
No tämä että kauppalaivasto pysähtyy on vain sitä vihreää siirtymää jota meidän on tuettava!
- Anonyymi
Tää👍👌pikanttia.
Naapurin faija on merikapteeni. Oli sanonut että hiekka veneen pohjassa pitäisi saada pois. Sit sitä vois yrittää liikkeelle. Nykytilassa lähtee kuin täi tervasta, eli ei mihinkään.
- Anonyymi
No soita hyvä "mies" sinne varustamoon ja kerro tietos!
Anonyymi kirjoitti:
No soita hyvä "mies" sinne varustamoon ja kerro tietos!
No tää nyt oli spekulaatiota vaan plus asiantuntijan mielipide.
400 metriä pituutta, 10 000 konttia, ei hevillä liiku..- Anonyymi
Timmyy kirjoitti:
No tää nyt oli spekulaatiota vaan plus asiantuntijan mielipide.
400 metriä pituutta, 10 000 konttia, ei hevillä liiku..Voisi kutenkin Teräsbetonia kokeilla.
- Anonyymi
Timmyy kirjoitti:
No tää nyt oli spekulaatiota vaan plus asiantuntijan mielipide.
400 metriä pituutta, 10 000 konttia, ei hevillä liiku..Mahtuu siihen tuplasti toi määrä konttei.
Tos just eile tsekkailin et paljo maailman järein nosturi jaksa nostaa ilmaan. Se oli kymmenesosa ton painosta. Ja noi suurimmat laivoihin pultatutkaan nosturit ei jaksa ees sitäkään, et nosturia tonne on ihan turha alkaa roudaamaan. Anonyymi kirjoitti:
Mahtuu siihen tuplasti toi määrä konttei.
Tos just eile tsekkailin et paljo maailman järein nosturi jaksa nostaa ilmaan. Se oli kymmenesosa ton painosta. Ja noi suurimmat laivoihin pultatutkaan nosturit ei jaksa ees sitäkään, et nosturia tonne on ihan turha alkaa roudaamaan.Toi kapteeni sanoi että pohjalla olevat hiekat pitäisi (jollain, mitä minä en ymmärrä) imeä pois.
- Anonyymi
Timmyy kirjoitti:
Toi kapteeni sanoi että pohjalla olevat hiekat pitäisi (jollain, mitä minä en ymmärrä) imeä pois.
Onhan niitä imuruoppaajia, luulisi käytetyn kanavan ylläpitoonkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan niitä imuruoppaajia, luulisi käytetyn kanavan ylläpitoonkin.
On siel ollu ruoppaaja paikalla jo 25.3. lähtien.
Imukapasiteetti näköjään 2000 kuutioo tunnissa.
Joku vinssibotski sinne on kans jo tilattu paikalle vähentää vähä konttilastia siit keulalta.
- Anonyymi
Toivottavasti muslimipiraatit saavat saaliiksi Atrian 200 sianlihakonttia.
- Anonyymi
Eks ne o kuitenki jossai toisessa paatissa ku on kiinni?
Mut joo! Hieman hymähtelin ittekin tolle uutiselle et maailman vakavin asia tapauksen johdosta on parisataa konttia sianlihaa!? :P :D
- Anonyymi
Luulis että nuo idiootit ois tajunnu leventää tota lammikkoa sitämukaa kun laivat isonee.
Vai oliko tämäkin niinsanotusti mahdoton tapahtuma.- Anonyymi
Ja kukas sen maksaisi ?
Eikös itämerellä ole niitä väyliä jossa on pienemmät toleranssit. - Anonyymi
6. elokuuta 2015 valmistui Suezin kanavan laajennus, joka mahdollistaa liikenteen kahteen suuntaan samaan aikaan. Kanavaa kaivettiin lisää 37 kilometriä. Myös vanha uoma ruopattiin syvemmäksi 35 kilometrin matkalta.
- Anonyymi
Aika leveä pitäisi että pystyisi ohittamaan kun ajaa tahllaan poikittain tai vaikka useammankin ja ainahan ne voi vaikka räjäyttää koko kanavan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
6. elokuuta 2015 valmistui Suezin kanavan laajennus, joka mahdollistaa liikenteen kahteen suuntaan samaan aikaan. Kanavaa kaivettiin lisää 37 kilometriä. Myös vanha uoma ruopattiin syvemmäksi 35 kilometrin matkalta.
Mut sen ne unohti ottaa huomioon, ettei siihen tollaset maailman suurimpiin kuuluvat konttialukset mahdukaan POIKITTAIN? :/
Voi voi! :P
- Anonyymi
Kapteeni sai kuulla matkan olevan viimeisensä joten haistatti paskat (kyrvän kuva) ja junttasi laivan tahallaan poikittain kanavaan. Miksi muuten ajoi rantaan sellaisessa paikassa jossa ei voi ohittaa?
- Anonyymi
Siinä on monta asiaa
Ensin on ajetava armeija asemiin
koska al qaida ja isis ja jemenistiryhmät voivat räjäyttää koko kanavan tukkoon tietäessään ramman laivan
ja hiekkamyrsky ja laivan tyhjennys vie aikaa
Emme voi nostaa Aku Ankka -menelmällä pingispalloilla ainakaan heti
Öljy ei nyt ole vaarassa koska suljettu Eurooppa kuluttaa vähemmön
Lloydsin arvio oli, 400 miljoonaa dollaria tunnissa estyy kiertämästä tavaroita
KAKSI ASIAA EI PALAUDU COVIDIN JÄLKEEN
SUPERHALVAT MATKUSTUSHINNAT EIVÄT PALAA
Ei enää halpoja lentolippuja
Kiinasta tilatut kallistuvat rahtien noustessa
Mutta älä silti hätäänny, taistele. Suomi takaisin - Anonyymi
Tärkeä reitti tukos aiheuttaa tappiot
- Anonyymi
Kyllähän jotain outoa tuossa on
- Anonyymi
Sattuipa sopivasti juuri vääräuskoisten suuren kristillisen juhlan viikolla, pääsiäisenä, että lotja ohjattiin poikittain Suezin kanavassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sattuipa sopivasti juuri vääräuskoisten suuren kristillisen juhlan viikolla, pääsiäisenä, että lotja ohjattiin poikittain Suezin kanavassa.
Juuri näin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin.
Joo mistäs nyt pääsiäistiput rairuohon sekaan!? :(
- Anonyymi
Faaraoiden aikainen älykkyys tipotiessään.
- Anonyymi
Irroitus on suoraviivainen juttu.
Ensin perä irti kanavapenkasta järeillä katepillareilla,sitten vedetään alusta taaksepäin jotta keula irtoaa,oikaisu ja koneet käyntiin.
Ei pitäisi olla vaikeaa.
Hinaajien kanssa puuhastelu on tuossa tilanteessa naurettavaa.- Anonyymi
Parhaat neuvot tulee tintinpönttöjen rakentajilta. Ei tarvi miettiä metrejä, kuutioita eikä kiloja.
Rivakka ekologinen snorklaaja olisi jo kaivanut sen hiekasta. Ja kommuunin lakanoista olisi tehty tuulisuojat hiekkamyrskyjä vastaan reunoille.
Siinä sivussa olisi poltettu muutamat jointit ja pidetty viikon hippijuhlat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parhaat neuvot tulee tintinpönttöjen rakentajilta. Ei tarvi miettiä metrejä, kuutioita eikä kiloja.
Rivakka ekologinen snorklaaja olisi jo kaivanut sen hiekasta. Ja kommuunin lakanoista olisi tehty tuulisuojat hiekkamyrskyjä vastaan reunoille.
Siinä sivussa olisi poltettu muutamat jointit ja pidetty viikon hippijuhlat.... juu ja siihe mennessä olis kerenny jo kiljutkin käydä niin olis sit voitu lipittää nekin veks leirinuotiolla ja kiroilla nimmaan perusteellisesti et on se prkl vaan aika tiukassa!
- Anonyymi
Siis maalta vetää pois maalta, miten se tapahtuu?
- Anonyymi
Kyllähän joku hyötyy tuosta
- Anonyymi
Paikalle tarvitaan Hans Seilori turuust, narsistinen päällykäinen.
Hans manipuloi aluksen irti valheilla.
Hans myös palauttaa varastamansa työkalupakit vanhalle kaverilleen. - Anonyymi
Laivoja jossa lastina lampaita odottaa merellä
- Anonyymi
Sen pitää olla vaikeaa yhtä vaikeaa kun hallitusten päätökset meillä
- Anonyymi
Ja näsäviisas taivastelu laivan irrottamisen vaikeudesta on aivan yhtä helppoa kuin näsäviisas viisastelu koronantorjunnasta, talouden elvyttämisestä, työttömyyden vähentämisstä jne.
Ei se nyt voi noin vaikeaa olla. - Anonyymi
Konkreettisesti kokonaisuudessaan tulemme toimimaan asiaa selvitellään
- Anonyymi
Ehkä se johtuukin hallituksen tyttöjen liikkumisrajoituksista? Kapteeni katteli Marinin puhetta YLE-areenasta ja päätti vetää uskollisena hallintoalamaisena samantien parkkiin? :P
- Anonyymi
Pääsiäinen tulee tarvitaan lampaita Israelissa
- Anonyymi
Oisko pitänyt laittaa suomen barbit selvittää asiaa
- Anonyymi
No nyt tuli barbeillekin tosta tapauksesta IIIISO onkelma, kun yhdessä siellä sen takana olevasta sadasta laivasta on KARJAA lastina! :( *snif*
Ajatelkaa nyt edes LEHMIÄ! :(
:D
- Anonyymi
Öljyn kulutus vähentynyt liikaa niin arabit keksi tukkia kanavan että joutuu kiertämään paljon pitemmän matkan.
- Anonyymi
Menee desi enemmän öljyä matkalla
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Menee desi enemmän öljyä matkalla
Taitaa vähän enemmän mennä, kun kiertämisestä matka-aika pitenee 1-2 viikkoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Menee desi enemmän öljyä matkalla
Nuo kuluttaa valtavasti ja avomerellä enenmmän kuin suojaisessa kanavassa.
- Anonyymi
Ruorinuori juuttui appleensa.
- Anonyymi
"Kuinka yhden laivan kääntäminen voi olla noin vaikeaa."
Kahden laivan kääntäminen on varmaankin helpompaa.. - Anonyymi
Pitihän tämänkin tapahtua, mistä muustakaan suvakit persukorttia vetäisi.
- Anonyymi
Vähänkin älykkäät ihmiset tajuavat heti, että alus on 100% tahallaan ajettu jumiin!
Kapteeni piirsi vielä peniksen tutkakuviin v*ttuillakseen koko maailmalle ennen perseilyään.- Anonyymi
Samaa mieltä, vissiin ylemmältä tullut käsky, samalta joka komenttaa Manna Sarinia. Sanna Marin ei vaan piirtele kyrvän kuvaa, menee Vougeen.
- Anonyymi
Jos kiina takana stop laivat
- Anonyymi
SE on varma juttu, että tuo oli tahallinen teko. Täysin selvä temppu estää sotalaivojen pääsy tuota reittiä puuttumaan tuleviin tapahtumiin..
Ei mee kauan, kun kuulemme ja näemme, mikä ja kuka on tuon sotkun keittäjä.
Epäilen Iranin toljakkeita, ja egyptin muumioita.- Anonyymi
Varsinkin kun maaletussa on vettä vaan toisella puolella ja laivoille on ihan mahdotonta kiertää paikalle toista kautta? :)
- Anonyymi
Sotatilanteessa USA saisi aluksen hetkessä irti.
- Anonyymi
"Kapteeni piirsi vielä peniksen tutkakuviin v*ttuillakseen koko maailmalle ennen perseilyään."
Itse asiassa antoi vain vihjeen tutkakuvilla kuka on vastuussa. Tuo on nykyään "Putin teki sen" merkki.- Anonyymi
Googlaamalla ei löydy vahvistusta väitteellesi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Googlaamalla ei löydy vahvistusta väitteellesi.
Ehkä hän vaan tuntee Putinin kikkelistön mittasuhteet ja olemuksen meitä paremmin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Googlaamalla ei löydy vahvistusta väitteellesi.
Inhan täällä linkki suomalaiseen lehteenkin mistä löytyy ja youtubesta videoita.
- Anonyymi
Ei hinaajissa tuollaisen siirtoon tehot riitä. Muutama samankokoinen konttilaiva Vähän työntämään niin johan paska liikkuis.
8 miljardii kuulemma maksaa päivä joten halpaa olis vaikka operaattioon osalistuvat laivat sais vähän vaurioitakin.- Anonyymi
Sillä nyt merkitystä. Marinin super neuvonantajat ovat keksineet AIKASIDONNAISUUSULOTTUVUUDEN. Eli tarkoittaneen että kelloja voidaan siirtää taaksepäinkin ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sillä nyt merkitystä. Marinin super neuvonantajat ovat keksineet AIKASIDONNAISUUSULOTTUVUUDEN. Eli tarkoittaneen että kelloja voidaan siirtää taaksepäinkin ?
Tuo keksintö liitettävä Wikibediaan .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sillä nyt merkitystä. Marinin super neuvonantajat ovat keksineet AIKASIDONNAISUUSULOTTUVUUDEN. Eli tarkoittaneen että kelloja voidaan siirtää taaksepäinkin ?
Eikä pelkästään taaksepäin, vaan ihan mihin tahansa neliulotteisen koordinaatiston suuntaan, koska tossa on mukana toi ulottuvuusaspekti!
Eli sit ku Marinista tulee Suomen keisarinna Sanna I Juurisopivankokoineneisuurieikäpieni niin kesäaikaan siirryttäessä kelloja voi siirtää eteenpäin, taaksepäin, mutta myös sekä vasemmalle tai oikealle, ja jopa ylöspäin!
- Anonyymi
Kaiken takana on KIINA
- Anonyymi
Ei vaan siionistit
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei vaan siionistit
Kyl tää mun mielestäni on ihan selvästi äärikristittyjen attentaatti ku tää osuu näin likelle pääsiäistäkin? :/ Jengi joutuu ny rukoilemaan paljon enemmän ku se Kiinasta tilattu älyhärpäke ei tulekaan ajallaan.
- Anonyymi
Soittakaa kapteeni Haddock paikalle, niin alkaa sujumaan
Turskatti
Tuhannen pannahista
Tuhannen miljardin tuhannen tykinreikää
Voi hyrsky ja myrsky
Voi tuhannen miljardin miljoonaa tyrskyn tärskyä
Te senkin sillinrasvassa käristettävät herkkukurkut
Vihoviimeisen meteoriitin veljenpoika
Senkin jästipää pössö jässikkä
Skitsofreeni! Märkähattu! Rotanruoka! Pallopää! Ektoplasma! Kanalja!- Anonyymi
No koskas muka kiroilu EI OLIS auttanu jos joku ei suju? :P
- Anonyymi
Mikset mene auttamaan, kun oot noin ylipätevä😂
- Anonyymi
Kannatan panssarivaunuja vetämään vastarannalle.
- Anonyymi
Voi olla et sen tankin tassu saattaa vähän livetä siinä hiekkatunturin kupeessa?
- Anonyymi
Mikä vittu siinä on ettei irtoa?
Mun souvtuvenekin lähtee rannasta kun työntää.
Ei tuo nyt sen kummempi oo. Samat fysiikan lait ne pätee tuohonkin.
Terv Viherveneilijä vasemmalta. - Anonyymi
Nii. Senkin tunarit. Paikalle oli tilattu Hakkiksen Teukka Suomesta. Alustavasti Teukka lupasi hoitaa tankkerin keulan menosuuntaansa kuudessa tunnissa.
No. 6 väkivahvaa hinaajaa vetämään laivan keulaa irti kanavan reunasta. Ja toiset ahterista eri suuntaan.
Niin se tankkeri olis irronnu. Kun Teukka työkiireiltään ei ehtinyt, irrotuspalkkakin vaan 100.000 € - homma jäi. - Anonyymi
Suomalainen jäänmurtaja saisi hetkessä irti.
- Anonyymi
Sisu-murtaja hetken aikaa pyörittelisi itseänsä sivusuunnassa, ohjailevia keulapotkuria ja peräpotkuria hyväksi käyttäen.
Sitten ajaisi päin hiekkasärkkää, ja yhdellä ympärikioerroksella leikkaisi koko konttilaivan irti santamöhjöstä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sisu-murtaja hetken aikaa pyörittelisi itseänsä sivusuunnassa, ohjailevia keulapotkuria ja peräpotkuria hyväksi käyttäen.
Sitten ajaisi päin hiekkasärkkää, ja yhdellä ympärikioerroksella leikkaisi koko konttilaivan irti santamöhjöstä.Kallistelullakin saa ihmeitä aikaan ja onhan niissä isot tehot, monitoimimurtajissa myös vinssit.
- Anonyymi
> Ei tuo nyt sen kummempi oo. Samat fysiikan lait ne pätee tuohonkin.
Minulla on kotona mettätraktorien nostoon sopiva saakelin jämerä ja voimmakas nestetunkki.
Tuon kun junttaisi rantavallin ja konttilaivan välkiin, ja siitä sitten alkaisi parin metrin varrella tunkata nestetunkkia. Varmana se paatti siitä irtoo. Ei ole muuta mahdollisuutta, kun näillä vehkeillä painaa päälle.- Anonyymi
Unohdit ”NOTTA PERRR.....LE! lopusta! :P :D
- Anonyymi
Aluksen ruorissa oli nainen joka näki rannalla kiinnostavan rättikaupan ja parkkeerasi huolimattomasti niin kuin naiset usein tekee.
- Anonyymi
Käsittääkseni Teräsmies on hoitanut tällaisia keissejä.
- Anonyymi
Siis käsitin: Palstan lobotomisten vastaajien kastraatointeja laaserilla.
- Anonyymi
Venäläinen hakkeri Ivan Borisovich Grishenko murtautui laivan ohjausjärjestelmään kostoksi koko Euroopalle, jota syyttää isänsä kuolemasta..
Varma tieto. - Anonyymi
Ei mikään ihme, laivahan on muslimimaassa, joten paikalliset ei osaa tehdä muuta kuin huitoa käsiään ja älämöidä
- Anonyymi
ei se ole sen vaikeampaa kuin kahdenkaan.
Ketjusta on poistettu 35 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 854022
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t353071Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä992263Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?312038Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian271811- 311790
Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell701790Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja271557Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91517- 281501