Miksi meidän rahojamme haaskataan miljardeja turhaan hävittäjähankkeeseen?

Hävittäjät on täysin turha hankinta suomelle.
Tässä video miten sota alkaisi jos joskus alkaa:

https://www.youtube.com/watch?v=v71eF8HdZb8

Sadat ohjuslavetit sylkee täsmäohjuksia taivaalle tauotta. Hävittäjät ei tuossa kaatosateessa ehdi edes startata kun ne on jo pommitettu muusiksi.

21

105

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tässä videolta näette miten nopeasti hävittäjät taivaalta alas siivoava s-400 ohjustorjunta lavetit pystytetään ja ohjukset lähetetään taivaalle.

      https://www.youtube.com/watch?v=TDIKBxoteOw

      Suomen päättäjät elää unessa jos luulevat että hävittäjä voisi paeta nopeasti taivaalle syöksyvää ohjusta. Ohjus seuraa hävittäjää niin kauan kunnes hävittäjä on tuhottu. Vaikka laskeutumispaikalle saakka.

      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        Taidat olla vahanaikainen.. katsoppa tämä

        https://www.youtube.com/watch?v=IjRB-yGwNE8

        Mitä hyötyä on lahjoittaa valtiomme rahoja asetehtaille kun sähköjärjestelmän lamauttamisella suomi joutuisi suostumaan kaikkiin vaatimuksiin mitä hyökkääjä uusien iskujen uhalla vaatisi.


      • Anonyymi
        Delfine kirjoitti:

        Mitä hyötyä on lahjoittaa valtiomme rahoja asetehtaille kun sähköjärjestelmän lamauttamisella suomi joutuisi suostumaan kaikkiin vaatimuksiin mitä hyökkääjä uusien iskujen uhalla vaatisi.

        Venäjän saa alas samalla tavalla... No antaa ihmisten kuvitella että perinteisellä sodankäynillä on merkitystä.

        No hävittäjiä tarvitaan saattamaan harhautuneet hupilentäjät pois ilmatilasta. Ja köyhän ei kannata ostaa halpaa.


    • Anonyymi

      S400 perustuu tutkaan. Häivehävittäjään tarvitaan optinen ohjus (hävittäjään pitää olla suora näköyhteys). Moisilla tutkaohjuksilla tekee yhtäpaljon kuin miljoonalla ukolla joille lyödään ritsat käteen. 😂😂😂😂😂😂

      • Täydellistä häivehävittäjää ei ole olemassakaan. Kaikki pinta heijastaa tutkasignaalin. On vain hyvin ja heikommin paikannettavia hävittäjiä.
        Venäjä lisäksi panostaa maavoimiin, ja venäjän maavoimat ovatkin maailman suurimmat:

        Venäjän maavoimien kalustoa vuonna 2017:

        20 216 panssarivaunua
        31 298 panssaroitua taisteluajoneuvoa
        5 972 telatykkiä
        4 625 kenttätykkiä
        3 793 raketinheitintä

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Venäjän_asevoimat


      • Anonyymi
        Delfine kirjoitti:

        Täydellistä häivehävittäjää ei ole olemassakaan. Kaikki pinta heijastaa tutkasignaalin. On vain hyvin ja heikommin paikannettavia hävittäjiä.
        Venäjä lisäksi panostaa maavoimiin, ja venäjän maavoimat ovatkin maailman suurimmat:

        Venäjän maavoimien kalustoa vuonna 2017:

        20 216 panssarivaunua
        31 298 panssaroitua taisteluajoneuvoa
        5 972 telatykkiä
        4 625 kenttätykkiä
        3 793 raketinheitintä

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Venäjän_asevoimat

        Juurikin näin. Et sano ääneen, mutta selvästi annat ymmärtää että NATOn peloite olisi uskottavampi. NATOttumuus on vain hyökkäysoption ylläpitämistä Venäjälle.

        Et kai väitä että olisi turvallisempaa korvata oma Venäjän armeijalla ja syy hyökätä poistuisi?


      • Anonyymi
        Delfine kirjoitti:

        Täydellistä häivehävittäjää ei ole olemassakaan. Kaikki pinta heijastaa tutkasignaalin. On vain hyvin ja heikommin paikannettavia hävittäjiä.
        Venäjä lisäksi panostaa maavoimiin, ja venäjän maavoimat ovatkin maailman suurimmat:

        Venäjän maavoimien kalustoa vuonna 2017:

        20 216 panssarivaunua
        31 298 panssaroitua taisteluajoneuvoa
        5 972 telatykkiä
        4 625 kenttätykkiä
        3 793 raketinheitintä

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Venäjän_asevoimat

        Suurinosa ellei kaikki ikivanhaa kalustoa jonka toiminnasta ei ole yhtään oikeaa näytettä/todistetta missään lähes 50 vuoteen. Taitaa olla toimintakyvytöntä muutenkin valtaosa väitetystä jeesuksen aikaisesta kalustosta. Italiaa pienemmällä taloudella tuskin pidetään ylisuurta ja ikiaikaista kalustoa edes kasassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurinosa ellei kaikki ikivanhaa kalustoa jonka toiminnasta ei ole yhtään oikeaa näytettä/todistetta missään lähes 50 vuoteen. Taitaa olla toimintakyvytöntä muutenkin valtaosa väitetystä jeesuksen aikaisesta kalustosta. Italiaa pienemmällä taloudella tuskin pidetään ylisuurta ja ikiaikaista kalustoa edes kasassa.

        Hieno että delfine ymmärtää NATOn pelotteen Venäjää vastaan. Eihän se vahvempaa uhkaa.


    • Anonyymi

      Venäjä hyökkäsi Ukrainaan ja sota on nyt jatkunut vuosikausia. Mitään videon kaltaista venäjä ei kuitenkaan tehnyt, vaan yritti olla "ovela".

      • Koska venäjä ei hyökännyt mihinkään, itäukrainan separatistit vain nousivat vastustamaan länsi-ukrainan vallankaappausta, ja krimillä oli venäjän sotilastukikohta jo ennenkuin alue liitettiin kansanäänestyksellä venäjään.

        Venäjällä on raskaasti kalustoa ukrainan rajan tuntumassa odottamassa sitä hetkeä kun nato tai ukraina haluaa koettaa onneaan.

        Myös donetskin ja luhanskin kansantasavaltoja putin on sanonut suojelevansa länsivaltojen ja naton terrorismilta. Jos kansantasavaltojen turvallisuutta uhataan, syttyy aloituksen linkin raketinheittimet suoltamaan ohjuksia 24/7 ukrainaan niin kauan kuin putin haluaa.

        Varmaan aika raskaita asioita EU diktaattori presidentti Ursula Won Der Leyenin kannattajille?


    • Anonyymi

      Turhamaisuuden voi korvata anttilaisuudella.

    • Anonyymi

      Maavomat Venäjällä tosiaan on mittavat; ikävä vain että sellainen liikkuu varsin hitaasti vrt. se hävittäjä.

      Ja se s400 on jo kovin vanhentunut, ainakin s500 on jo tarjolla, mutta tuskin asennettuna rajalla ainakaan vielä.

      Jostain syystä myös Venäjä on huolissaan 5G verkosta (kenties siksi ovat pää-ääni sen 5G verkkopropagandan takana) eikä halua asemia rajan tuntumaan jotenka jonkin sopimuksen varjolla Suomi ei sitä verkkoa sinne saa rakentaa.

      Olisiko niin että 5G radioverkko rampauttaa täysin tuollaiset ikivanhat ohjuspuolustukset ja ainut mihin ohjus osuu on oma lavetti?

      Selvästi Venäjällä pelätään Suomen mahdollista F35 ostoa todella pahasti.

      Venäjän desanttina kaiketi ymmärrät että joka kerta kun julistat tuollaista halu äänestää Suomea NATOon kaksinkertaistuu? Mikä tahansa vastalause tähän toteamukseen kolminkertaistaa sen.

      • Anonyymi

        Venäjällä on omia 5g yrityksiä ja luomalla turhaa pelkoa he voivat sitten koittaa myydä omia "turvallisempia" 5g teknologioitansa.
        Samaa tehdään myös näiden rokotteiden kanssa.


      • "Maavomat Venäjällä tosiaan on mittavat; ikävä vain että sellainen liikkuu varsin hitaasti vrt. se hävittäjä."

        Maavoimien ohjuslaveteilta lähettämät ohjukset ovat kertaluokkaa nopeampia kuin hävittäjästä pudotettavat ja laukaistavat ohjukset.

        Lisäksi maavoimien ohjukset voidaan laukaista mistä tahansa.

        Ilmavoimat tarvii lentokentän, ja hyvän häivejärjestelmän tojuntaohjusten väistämiseksi.

        Ilmavoimat on siis paljon hyödyttömämpiä maavoimiin verrattuna. Maavoimat kun valtaa lentokentät niin vastustajan ilmavoimien koneet ammutaan alas tai koneet pakenee ja lentäjät luopuu sotavangeiksi heittoistuinta käyttäen.


      • Anonyymi
        Delfine kirjoitti:

        "Maavomat Venäjällä tosiaan on mittavat; ikävä vain että sellainen liikkuu varsin hitaasti vrt. se hävittäjä."

        Maavoimien ohjuslaveteilta lähettämät ohjukset ovat kertaluokkaa nopeampia kuin hävittäjästä pudotettavat ja laukaistavat ohjukset.

        Lisäksi maavoimien ohjukset voidaan laukaista mistä tahansa.

        Ilmavoimat tarvii lentokentän, ja hyvän häivejärjestelmän tojuntaohjusten väistämiseksi.

        Ilmavoimat on siis paljon hyödyttömämpiä maavoimiin verrattuna. Maavoimat kun valtaa lentokentät niin vastustajan ilmavoimien koneet ammutaan alas tai koneet pakenee ja lentäjät luopuu sotavangeiksi heittoistuinta käyttäen.

        Jos ilmavomat on niin hyödytön miksi Venäläiset hädissään koitata kehitellä 5. ja 6. sukupolven hävittäjiä?

        Tosin eihän se kovin hyvin onnistu, kuten tiedämme.

        Se ohjus saa mennä miten kovaa tahansa, jos tutka ei toimi kunnolla niin sillä ei osu edes puluun.


    • Yhdessäkään sodassa Euroopassa 2. MS jälkeen ei ole käytetty ensimmäistäkään ydinasetta, eikä siis ydinohjuksia ole sodissa ammuttu sen enempää solkenaan kuin yksittäinkään.

      Ei ole muualla maailmassakaan.

      Eli kaikki 2. MS jälkeiset sodat on käyty ns. perinteisillä aseilla.

      • Enimmäkseen perusteeton väite.


    • Anonyymi

      Ei näissä mitään muuta ideaa ole kuin se että on työläisiä jotka tekee kaikki ruumiilliset työt pienellä palkalla ja sitten on niitä jotka nostavat korkeaa palkkaa suunnittelemalla kaikkea turhaa. Kiire on kova koko ajan ja uhkakuvia nostellaan tasaiseen tahtiin.

      Sota jos syttyy se alkaa todennäköisesti jonkinlaisesta pienen ryhmän valheesta ja koska kaikilla mailla on täsmälleen samallailla koulutetut upseerit kokevat kaikki velvollisuudekseen ryhtyä repimään kansalaisia rajalle uhkailemalla ja valehtelemalla.

      • Anonyymi

        Se alkaa tosiaan pienestä valheesta.

        Esimerkiksi sellaisesta missä vallataan laittomasti Krimin niemimaa.


    • Anonyymi

      Me saatais tällainen ilmalaivue joka kahdeksas -8- vuosi sillä rahalla, mitä me pistetään vaikka kehitysapuun maailmalle. Vaikka Afkanistaniin!
      Tämän vuoden velanoton summallakin saatais nämä koneet.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe