Kirjoitit toisessa ketjussa, että "Rokottamattomuus on oikeuteni. "
Olet myös muualla ketjuissa julistautunut rokotevastaiseksi. Olet siis sitä vastaan, että sinusta pidettäisiin huolta koronaterveydellisesti. Et myöskään rakasta lähimmäisiäsi niin paljon, että ottaisit koronarokotteen, joka suojaisi myös ympärilläsi olevia koronatartunnoilta.
Olet siis päättänyt olla käyttämättä terveydenhuoltojärjestelmäämme ja sen hoitokeinoja hyväksesi. Toivottavasti linjasi säilyy johdonmukaisena loppuun saakka ja päätät toimia myös loogisesti samoin silloinkin kun saat koronatartunnan. Eli päätät siis olla käyttämättä silloinkin terveydenhuoltojärjestelmäämme ja sen hoitokeinoja hyväksesi niin, ettet vaadi saada käyttää tehohoito-osaston petipaikkaa hyväksesi vaan luovutat sen muille, jotka tarvitsevat niitä sydänleikkauksiin, aivoleikkauksiin ja muihin normaaleihin pakollisiin leikkauksiin, joissa nyt tehohoitoa tarvitaan.
Jo nyt joudutaan siirtämään välttämättömiä leikkauksia rokottamattomien koronapotilaiden ylikuormittaessa tehohoito-osastoja.
Onko sulla munaa toimia niin silloin kun henki ei kulje enää ilman hengityskonetta? Annatko paikkasi muille, koska olet jättänyt ottamatta koronarokotteen ja haluat noudattaa yhteneväistä linjaa asiassa kautta linjan? Vai pelleiletkö vain ihmisten terveydellä ja oletkin tosipaikan tullen vain vellihousu?
Toimithan vastuusi mukaisesti?
Jossakin kohtaa lääkärit joutuvat valitsemaan kuka saa hoitoa ja kuka ei. Toivon sydämestäni, että jos rattijuopon aiheuttamaan autokolariin joutunut teini tuodaan teholle, niin sinun koronan runtelema henkihieverissä oleva kroppasi kärrätään pois ja teho-hoitopaikka annetaan hänelle, joka sitä enemmän tarvitsee.
- Rakastava lähimmäisesi, epä-selef.
Kysymys Selefille koronapelistä
96
627
Vastaukset
- Anonyymi
Tarkoititko peiliä?
- Anonyymi
Rokotevastaisia on muitakin kuin nämä nyt ilmaantuneet koronarokotevastaiset. Sama viesti on heille kaikille: mitä varten sitten menette terveyspalveluihin silloin, kun sairastutte? Miksi luotatte terveydenhuoltoalan ihmisiin, jotka eivät tajua mielestänne edes rokotuksista mitään? Ja mikähän oli perusteenne, että te täysin maallikkona tajuatte mielestänne enemmän rokotteista kuin terveydenhuoltoalan ihmiset?
- Anonyymi
Hihhulit kyllä luottaa vapahtajansa suojeluun, parantamiseen ja pelastukseen.
Mutta sairauden kohdatessa hakeutuvat kuitenkin terveydenhoidon piiriin.
Kun tämä lääkitys ja hoito sitten lääkärien ja hoitjien toimesta sairauden voittaa...
Menevät he taas suureen ääneen todistelemaan tämän vapahtajansa ja parantajansa suuruutta ? - Anonyymi
En ole sanonut olevani rokotevastainen.
Pidän kiinni oikeudesta olla ottamatta koronarokotetta.
Otan vastaan tehohoidon tarvittaessa. Siihen tuskin päädytään. Onhan se elävä Petri mukavampi kuin kuollut Petri. Kiva kun sai tehohoidon, kiitos Herralle kun kuuli rukoukset, joita huolestuneet rukoilivat.
On minulta sellaiset verorahat pois tililtäni otettukin, että pelivarassa löytyy. Pitkään pitäisi tehohoitoa saada, jotta tultaisiin tasoihin.
Suomen tehohoito on muuten ylihinnoiteltu, monikymmenkertaisesti, ryövätään valtiota terveydenhuollon puolelta. Oletko tutustunut mistä tehohoidon kulut koostuvat?
A. Riistosta
B. Kohtuudesta
Selef- Anonyymi
Mikset pidä kiinni potilaan oikeudesta olla ottamatta hoitoa? terv, lähihoitaja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikset pidä kiinni potilaan oikeudesta olla ottamatta hoitoa? terv, lähihoitaja.
Potilaalla on oikeus tehdä myös päätöksiä, jotka voivat vahingoittaa hänen omaa terveyttään tai henkeään ja hänellä on oikeus kieltäytyä hänelle suunnitellusta tai jo aloitetusta hoidosta.
Oikeuksia siis piisaa muitakin kuin rokotteesta kieltäytymisen oikeus. Mikä ei muuten aina välttämättä ole totta sekään, jos tilanne eskaloituu oikein pahaksi.
https://www.valvira.fi/terveydenhuolto/potilaan-asema-ja-oikeudet-oikeudet/potilaan-itsemaaraamisoikeus
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ea67d28e-2250-4cd3-b6a4-303cdd357acb
Pakkohoitohan tunnetaan muussakin asiassa terveydenhuollossa. - Anonyymi
"En ole sanonut olevani rokotevastainen.
Pidän kiinni oikeudesta olla ottamatta koronarokotetta.
Otan vastaan tehohoidon tarvittaessa. "
Eli ei siis ollut munaa olla johdonmukainen käytöksessään. Olet siis vellihousu, joka ei elä periaatteidensa mukaan. Hyvin epäloogista käytöstä.
"Suomen tehohoito on muuten ylihinnoiteltu, monikymmenkertaisesti, ryövätään valtiota terveydenhuollon puolelta. Oletko tutustunut mistä tehohoidon kulut koostuvat?
A. Riistosta
B. Kohtuudesta"
Jaahas...nämä kuuluu samalle salaliittoteoreetikoiden asialistalle kuin rokotteiden ottamisen arvostelukin. Mutta veikkaisin ennemmin sen olevan osa puoluepoliittista agendaa. Ilmeisesti lukeudut SDP: n tai kommunistien kannattajiin.
Miten perustelet rokotteesta kieltäytymisesi lähimmäisenrakkaudellisesti?
- Anonyymi
Montako uutista olet viimeisen parin vuoden aikana lukenut, joissa on rehellisesti kerrottu rokotehaitoista? Rokotteisiin on jo kuollut useita ihmisiä ja pysyviä vammoja on monilla, mutta rahan takia haitoista ei kerrota ja työpaikojen menetyksen pelossa ja propagandan takia (jonka mukaan rokote on "pyhä ja puhdas ase" koronaa vastaan), suurta osaa saaduista haitoista ei kukaan edes yhdistä rokotteeseen. Otatko sinä aloittaja niistä vastuun kun olet niin rohkeasti kaatamassa vastuuta rokottamattomien päälle? Ja mihin perustuu väittämäsi siitä, että rokottamattomuus olisi jollain tapaa vahingoksi lähimmäisille? Eikö jokainen rokotettu olekaan rokotteella suojattu ja jokainen itse päätöksensä tehnyt? Lopeta valheiden uskominen, tee parannus, usko Jeesukseen. t. Ei-selef.
- Anonyymi
Aika monta. Luen niitäkin kuten muitakin tieteellisiä julkaisuja.
Tässäpä sinullekin oikein kunnon tietopläjäys salaliittoteoreetikoiden kirjoitusten rinnalle.
https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/ajankohtaista/ajankohtaista-koronaviruksesta-covid-19/rokotteet-ja-koronavirus/koronarokotteiden-turvallisuus-ja-mahdolliset-haitat
"Ja mihin perustuu väittämäsi siitä, että rokottamattomuus olisi jollain tapaa vahingoksi lähimmäisille?"
Tieteellisiin tutkimuksiin, joista tässä kirjoitetaan yhdestä niistä:
https://www.kemia-lehti.fi/koronarokote-suojaa-myos-rokottamattomia-perheenjasenia/
Suoja on todella vahva sillä kun perheenjäsenet, jotka elävät jatkuvasti läheisissä tekemisissään toistensa kanssa ilman turvavälejä, välttyvät saamasta rokotteen ansiosta koronaa 43% harvemmin kuin ne, joiden perheessä ei ole koronarakotettua, on vastaavat luvut yhteiskunnassa ei-perheen sisällä paljon suuremmat. Varsinkin kun huomioidaan se, että tutkimuksessa mainittu sairaanhoitohenkilökunta todellisesti altistuu työssään koronaan lähikontakteissa jatkuvasti. Artikkelissa kirjoitetaan mm. että:
Terveydenhuoltohenkilökunnan "Perheenjäsenten suoja koronatartuntaa vastaan oli 8,7 prosenttia kaksi viikkoa sen jälkeen, kun terveydenhuollon työntekijä oli rokotettu ensimmäisen kerran. Kymmenen viikkoa rokotuksen jälkeen suojateho oli jo lähes 43 prosenttia, vaikka rokotetta ei ollut saanut henkilö itse."
Ennen rokotteden antamista maailmalla kuoli noin 4% tartunnan saaneista eli Suomen väkiluvusta tämä olisi noin 200 000 ihmistä.
Vastaapa sinä, että miksi haluat, että sen sijaan, että Suomessa kuolee rokotteiden haittoihin muutama kymmenen ihmistä, niin kuolisi Suomessa noin 200 000 ihmistä, jos ketään ei rokotettaisi? Miksi haluat yli 199 000 ihmisen turhaa kuolemaa, jossa he kamalasti kärsien joutuisivat elämään elämänsä viimeiset hetket?
"Lopeta valheiden uskominen, tee parannus, usko Jeesukseen. "
Niin-in, joku voisi sanoa, että samat sulle. Mutta minä en sano niin. Minä olen uskossa mutta toisin kuin sinä, minä en valehtele ihmisistä, en tuomitse ketään uskostaan enkä lähde arvioimaan kenenkään pelastusta. Sinä, täysin tuntematta minua, kirjoitat jotain tuollaista. Se kertoo paljon sinusta ja laittaa koko kommenttisikin omaan valoonsa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika monta. Luen niitäkin kuten muitakin tieteellisiä julkaisuja.
Tässäpä sinullekin oikein kunnon tietopläjäys salaliittoteoreetikoiden kirjoitusten rinnalle.
https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/ajankohtaista/ajankohtaista-koronaviruksesta-covid-19/rokotteet-ja-koronavirus/koronarokotteiden-turvallisuus-ja-mahdolliset-haitat
"Ja mihin perustuu väittämäsi siitä, että rokottamattomuus olisi jollain tapaa vahingoksi lähimmäisille?"
Tieteellisiin tutkimuksiin, joista tässä kirjoitetaan yhdestä niistä:
https://www.kemia-lehti.fi/koronarokote-suojaa-myos-rokottamattomia-perheenjasenia/
Suoja on todella vahva sillä kun perheenjäsenet, jotka elävät jatkuvasti läheisissä tekemisissään toistensa kanssa ilman turvavälejä, välttyvät saamasta rokotteen ansiosta koronaa 43% harvemmin kuin ne, joiden perheessä ei ole koronarakotettua, on vastaavat luvut yhteiskunnassa ei-perheen sisällä paljon suuremmat. Varsinkin kun huomioidaan se, että tutkimuksessa mainittu sairaanhoitohenkilökunta todellisesti altistuu työssään koronaan lähikontakteissa jatkuvasti. Artikkelissa kirjoitetaan mm. että:
Terveydenhuoltohenkilökunnan "Perheenjäsenten suoja koronatartuntaa vastaan oli 8,7 prosenttia kaksi viikkoa sen jälkeen, kun terveydenhuollon työntekijä oli rokotettu ensimmäisen kerran. Kymmenen viikkoa rokotuksen jälkeen suojateho oli jo lähes 43 prosenttia, vaikka rokotetta ei ollut saanut henkilö itse."
Ennen rokotteden antamista maailmalla kuoli noin 4% tartunnan saaneista eli Suomen väkiluvusta tämä olisi noin 200 000 ihmistä.
Vastaapa sinä, että miksi haluat, että sen sijaan, että Suomessa kuolee rokotteiden haittoihin muutama kymmenen ihmistä, niin kuolisi Suomessa noin 200 000 ihmistä, jos ketään ei rokotettaisi? Miksi haluat yli 199 000 ihmisen turhaa kuolemaa, jossa he kamalasti kärsien joutuisivat elämään elämänsä viimeiset hetket?
"Lopeta valheiden uskominen, tee parannus, usko Jeesukseen. "
Niin-in, joku voisi sanoa, että samat sulle. Mutta minä en sano niin. Minä olen uskossa mutta toisin kuin sinä, minä en valehtele ihmisistä, en tuomitse ketään uskostaan enkä lähde arvioimaan kenenkään pelastusta. Sinä, täysin tuntematta minua, kirjoitat jotain tuollaista. Se kertoo paljon sinusta ja laittaa koko kommenttisikin omaan valoonsa.Sinut pitäisi viedä kehumaan rokotteita niille ketkä ovat saaneet sen seurauksena sydänkohtauksen ym. Mutta "vastuullisena" ihmisenä pidät vastuullisena että valitset puutteelliseen tietoon perustuen absoluuttisen sokean ja uskonnollisen linjan johon rokotteiden pitäminen ihmelääkkeenä lukeutuu. Olet valtamedian koira, joka haukkuu kaikille vieraille.
Käy tarkastamassa koronakuolleisuuden prosentit uudestaan. Tee siihen prosenttiin vielä vähennyksen sen mukaan, kuinka kuolemia on tulkittu virheellisesti koronan aiheuttamiksi (rokotekuolemia ei laske kukaan, koska ne on aina "luonnollisia" sydänkohtauksia).
"Minä olen uskossa mutta toisin kuin sinä, minä en valehtele ihmisistä, en tuomitse ketään uskostaan enkä lähde arvioimaan kenenkään pelastusta."
Luottamuksesi on tieteessä ja tiedettä tekevissä ihmisissä, ihmisten rakentamissa systeemeissä, joissa ahneus ja puolueellisuus jylläävät, ei Jumalassa. Oikea usko on luottamusta häneen kehen uskotaan. Kristinusko ei ole mitään joulupukkiin uskomiseen verrattavaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinut pitäisi viedä kehumaan rokotteita niille ketkä ovat saaneet sen seurauksena sydänkohtauksen ym. Mutta "vastuullisena" ihmisenä pidät vastuullisena että valitset puutteelliseen tietoon perustuen absoluuttisen sokean ja uskonnollisen linjan johon rokotteiden pitäminen ihmelääkkeenä lukeutuu. Olet valtamedian koira, joka haukkuu kaikille vieraille.
Käy tarkastamassa koronakuolleisuuden prosentit uudestaan. Tee siihen prosenttiin vielä vähennyksen sen mukaan, kuinka kuolemia on tulkittu virheellisesti koronan aiheuttamiksi (rokotekuolemia ei laske kukaan, koska ne on aina "luonnollisia" sydänkohtauksia).
"Minä olen uskossa mutta toisin kuin sinä, minä en valehtele ihmisistä, en tuomitse ketään uskostaan enkä lähde arvioimaan kenenkään pelastusta."
Luottamuksesi on tieteessä ja tiedettä tekevissä ihmisissä, ihmisten rakentamissa systeemeissä, joissa ahneus ja puolueellisuus jylläävät, ei Jumalassa. Oikea usko on luottamusta häneen kehen uskotaan. Kristinusko ei ole mitään joulupukkiin uskomiseen verrattavaa."Perusterve" ei ole sama kuin 100% terve, jossa ei olisi mitään vikaa missään, vaan se tarkoittaa ihmistä, joka pötköttelee viitearvojen sisällä tai tuntumassa.
Sanonta kuuluukin, että jos luulee olevansa täysin terve, ei ole vielä tutkittu tarpeeksi. Nykyään ei kirjoiteta edes kuolintodistusta, jossa lukisi, että kuoli "vanhuuteen", koska sellaista tapausta ei ole olemassakaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinut pitäisi viedä kehumaan rokotteita niille ketkä ovat saaneet sen seurauksena sydänkohtauksen ym. Mutta "vastuullisena" ihmisenä pidät vastuullisena että valitset puutteelliseen tietoon perustuen absoluuttisen sokean ja uskonnollisen linjan johon rokotteiden pitäminen ihmelääkkeenä lukeutuu. Olet valtamedian koira, joka haukkuu kaikille vieraille.
Luottamuksesi on tieteessä ja tiedettä tekevissä ihmisissä, ihmisten rakentamissa systeemeissä, joissa ahneus ja puolueellisuus jylläävät, ei Jumalassa. Oikea usko on luottamusta häneen kehen uskotaan. Kristinusko ei ole mitään joulupukkiin uskomiseen verrattavaa."valitset puutteelliseen tietoon perustuen "
Minun tietoni ovat riittävän kattavia.
Liposomit ja mRNA, joita mRNA rokotteeseenkin käytetään, löydettiin 1960-luvulla. Jo vuonna 1978 tehtiin ensimmäiset rotta- ja ihmiskokeet mRNA:lla ja lipideillä.
Ensimmäisen idean mRNA-rokotteesta sai Robert Malone, joka jo 1987 sekoitti ensimmäisen kerran mRNA:ta ja lipidejä keskenään rokotetta varten. Rokotteen kehitys eteni 1980-luvulla mutta ongelmana oli se, miten RNA saadaan rasvamisellien sisään ja kulkeutumaan elimistöön. Kehitystyötä ovat tehneet sadat tutkijat noin 30 vuoden ajan, joten mitenkään kovin uudesta ja testaamattomasta rokotteesta ei ole kyse, sanoo
Tuotekehitys biologi Paul Krieg Arizonan yliopistosta. Hän oli mukana mRNA-rokotteen kehittämisessä 1980-luvun puolivälissä.
1984 valmistettiin ensimmäisen kerran synteettistä DNA:ta, jota 1989 ruiskutettiin ensimmäistä kertaa sammakoihin ja ihmiseen.
1993 tehtiin ensimmäinen mRNA-rokotteen rottakoe, jossa rokotettiin eläin influenssaa vastaan.
1995 mRNA-rokotetta testattiin hiirillä syöpärokotteena.
2005 huomattiin, että RNA-rokote väistää immuunijärjestelmän, mikä on olen ainen tieto nykyisen rokotteen kehityksessä. Samana vuonna keksittiin myös miten rokotteen elimistöön kuljettavia lipidejä voidaan valmistaa teollisessa mittakaavassa.
2011 tehtiin ensimmäiset rokotekokeet uusilla lipideillä, jotka ruiskutettiin nanopartikkeleina hiiriin.
Vuonna 2012 USA:n puolustustutkimus projekti rahoitti laajoja tutkimuksia mRNA-rokotteilla ja mukana oli myös Moderna, joka myöhemmin kehitti koronarokotteen.
2013 tehtiin ensimmäiset kliiniset kokeet mRNA-rokotteilla ja nanolipideillä kun rottia rokotettiin rabiesta vastaan. Tämä tarkoittaa suuremman mittakaavan lääketieteellisesti vertaisarvioitua tutkimusta.
Vuoteen 2015 mennessä Moderna oli kerännyt yli miljardi dollaria mRNA-rokotteen kehittämiseen.
2015 annettiin mRNA:ta ja nanolipidejä rokotteen muodossa influenssaa vastaan. Tämä oli seuraava kliininen testaus.
2018 hyväksyttiin ensimmäinen nanopartikkeleihin ja mRNA:han perustuva lääke perinnölliseen polyneuropatiaan. Lääkkeen nimi on Patisiran.
Vuoden 2020 alussa ensimmäiset Modernan koronarokotteet saivat tilapäisen myyntiluvan nykykäyttöön. Marraskuussa 2020 BioNtec ja Pfizer aloittivat omat rokotuksensa ihmisillä. Tässä vaiheessa mRNA nanolipidi-rokotteet olivat olleet testauksessa eri rokotteissa jo lähes 10 vuotta, mm influenssarokotteessa.
Huhtikuussa 2020 mRnA-rokotteita käytettiin ensimmäisiin ihmiskokeisiin laajalla mittakaavalla. Tuon jälkeen niitä on testattu kohta puolitoista vuotta ja miljardeilla ihmisillä.
Tyypillisesti pitkän aikavälin sivuvaikutukset tulevat lääkkeillä esille viimeistään kolmen kuukauden kuluessa lääkkeen antamisesta. Itse mRNA-rokotteita on testattu nyt 10 vuotta ja nyt on kulunut siis tuo n. 17 kuukautta ensimmäisestä koronapiikistä ja miljardeja rokotuksia on annettu sen jälkeen. Kyllä rupeaa olemaan melko hyvin testattu tämä rokote. Kaikki sivuvaikutukset ovat olleet hyvin ymmärrettyjä ja muista yhteyksistä tuttuja. Ei siis mitään uutta taivaan alla.
Nämä rokotteet tunnetaan siis hyvin, paremmin kuin monet muut lääkkeet, joita ihmiset ihan tyytyväisinä syövät.
Lähde:
https://www.nature.com/articles/d41586-021-02483-w
Nature on brittiläinen aikakauslehti, jonka perusti vuonna 1869 Norman Lockyer. Se on vanhimpia ja arvostetuimpia kaikkia tieteenaloja käsitteleviä lehtiä.
"Luottamuksesi on tieteessä ja tiedettä tekevissä ihmisissä, ihmisten rakentamissa systeemeissä, joissa ahneus ja puolueellisuus jylläävät, ei Jumalassa."
Myös uskovainen voi perustaa maailmansa tieteeseen. Se ei vie uskolta eikä Jumalalta mitään pois. Edelleenkään, et tunne minua, joten arviosi menee pahasti pieleen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"valitset puutteelliseen tietoon perustuen "
Minun tietoni ovat riittävän kattavia.
Liposomit ja mRNA, joita mRNA rokotteeseenkin käytetään, löydettiin 1960-luvulla. Jo vuonna 1978 tehtiin ensimmäiset rotta- ja ihmiskokeet mRNA:lla ja lipideillä.
Ensimmäisen idean mRNA-rokotteesta sai Robert Malone, joka jo 1987 sekoitti ensimmäisen kerran mRNA:ta ja lipidejä keskenään rokotetta varten. Rokotteen kehitys eteni 1980-luvulla mutta ongelmana oli se, miten RNA saadaan rasvamisellien sisään ja kulkeutumaan elimistöön. Kehitystyötä ovat tehneet sadat tutkijat noin 30 vuoden ajan, joten mitenkään kovin uudesta ja testaamattomasta rokotteesta ei ole kyse, sanoo
Tuotekehitys biologi Paul Krieg Arizonan yliopistosta. Hän oli mukana mRNA-rokotteen kehittämisessä 1980-luvun puolivälissä.
1984 valmistettiin ensimmäisen kerran synteettistä DNA:ta, jota 1989 ruiskutettiin ensimmäistä kertaa sammakoihin ja ihmiseen.
1993 tehtiin ensimmäinen mRNA-rokotteen rottakoe, jossa rokotettiin eläin influenssaa vastaan.
1995 mRNA-rokotetta testattiin hiirillä syöpärokotteena.
2005 huomattiin, että RNA-rokote väistää immuunijärjestelmän, mikä on olen ainen tieto nykyisen rokotteen kehityksessä. Samana vuonna keksittiin myös miten rokotteen elimistöön kuljettavia lipidejä voidaan valmistaa teollisessa mittakaavassa.
2011 tehtiin ensimmäiset rokotekokeet uusilla lipideillä, jotka ruiskutettiin nanopartikkeleina hiiriin.
Vuonna 2012 USA:n puolustustutkimus projekti rahoitti laajoja tutkimuksia mRNA-rokotteilla ja mukana oli myös Moderna, joka myöhemmin kehitti koronarokotteen.
2013 tehtiin ensimmäiset kliiniset kokeet mRNA-rokotteilla ja nanolipideillä kun rottia rokotettiin rabiesta vastaan. Tämä tarkoittaa suuremman mittakaavan lääketieteellisesti vertaisarvioitua tutkimusta.
Vuoteen 2015 mennessä Moderna oli kerännyt yli miljardi dollaria mRNA-rokotteen kehittämiseen.
2015 annettiin mRNA:ta ja nanolipidejä rokotteen muodossa influenssaa vastaan. Tämä oli seuraava kliininen testaus.
2018 hyväksyttiin ensimmäinen nanopartikkeleihin ja mRNA:han perustuva lääke perinnölliseen polyneuropatiaan. Lääkkeen nimi on Patisiran.
Vuoden 2020 alussa ensimmäiset Modernan koronarokotteet saivat tilapäisen myyntiluvan nykykäyttöön. Marraskuussa 2020 BioNtec ja Pfizer aloittivat omat rokotuksensa ihmisillä. Tässä vaiheessa mRNA nanolipidi-rokotteet olivat olleet testauksessa eri rokotteissa jo lähes 10 vuotta, mm influenssarokotteessa.
Huhtikuussa 2020 mRnA-rokotteita käytettiin ensimmäisiin ihmiskokeisiin laajalla mittakaavalla. Tuon jälkeen niitä on testattu kohta puolitoista vuotta ja miljardeilla ihmisillä.
Tyypillisesti pitkän aikavälin sivuvaikutukset tulevat lääkkeillä esille viimeistään kolmen kuukauden kuluessa lääkkeen antamisesta. Itse mRNA-rokotteita on testattu nyt 10 vuotta ja nyt on kulunut siis tuo n. 17 kuukautta ensimmäisestä koronapiikistä ja miljardeja rokotuksia on annettu sen jälkeen. Kyllä rupeaa olemaan melko hyvin testattu tämä rokote. Kaikki sivuvaikutukset ovat olleet hyvin ymmärrettyjä ja muista yhteyksistä tuttuja. Ei siis mitään uutta taivaan alla.
Nämä rokotteet tunnetaan siis hyvin, paremmin kuin monet muut lääkkeet, joita ihmiset ihan tyytyväisinä syövät.
Lähde:
https://www.nature.com/articles/d41586-021-02483-w
Nature on brittiläinen aikakauslehti, jonka perusti vuonna 1869 Norman Lockyer. Se on vanhimpia ja arvostetuimpia kaikkia tieteenaloja käsitteleviä lehtiä.
"Luottamuksesi on tieteessä ja tiedettä tekevissä ihmisissä, ihmisten rakentamissa systeemeissä, joissa ahneus ja puolueellisuus jylläävät, ei Jumalassa."
Myös uskovainen voi perustaa maailmansa tieteeseen. Se ei vie uskolta eikä Jumalalta mitään pois. Edelleenkään, et tunne minua, joten arviosi menee pahasti pieleen.Mitä väliä tuolla tieteen ylistyspuheellasi on, kun ihmiset ovat saaneet rokotteista vakavia haittoja ja ovat jopa kuolleet? Viimeisten tietojen mukaan 60-69 vuotiaiden keskuudessa on ylikuolleisuutta ollut englannissa juuri siitä lähtien kun rokotteita alettiin antamaan. Suomessa on myös ollut ylikuolleisuutta nyt kun suuri osa väestöstä on rokotettu. Onneksi se voidaan selittää deltavariantilla niin rokotteiden pyhyys ja puhtaus säilyy koskemattomana.
Onhan se päivän selvää että tiede ja tekniikka toimii jossain määrin, mutta ei se ketään pelasta. Nämä koronarokotteet ovat sinun "aurinko kiertää maata" väittämäsi ja monen muun.
Olet orja valtamedian sinuun syöttämille ajatuksille ja selvästi haluatkin sitä olla kun et ainoatakaan kyseenalaistavaa ajatusta omista. Ei ole niin että jokin ihmisten rakentama systeemi on vailla valuvikoja. Turha sellaista on teeskennellä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä väliä tuolla tieteen ylistyspuheellasi on, kun ihmiset ovat saaneet rokotteista vakavia haittoja ja ovat jopa kuolleet? Viimeisten tietojen mukaan 60-69 vuotiaiden keskuudessa on ylikuolleisuutta ollut englannissa juuri siitä lähtien kun rokotteita alettiin antamaan. Suomessa on myös ollut ylikuolleisuutta nyt kun suuri osa väestöstä on rokotettu. Onneksi se voidaan selittää deltavariantilla niin rokotteiden pyhyys ja puhtaus säilyy koskemattomana.
Onhan se päivän selvää että tiede ja tekniikka toimii jossain määrin, mutta ei se ketään pelasta. Nämä koronarokotteet ovat sinun "aurinko kiertää maata" väittämäsi ja monen muun.
Olet orja valtamedian sinuun syöttämille ajatuksille ja selvästi haluatkin sitä olla kun et ainoatakaan kyseenalaistavaa ajatusta omista. Ei ole niin että jokin ihmisten rakentama systeemi on vailla valuvikoja. Turha sellaista on teeskennellä.....
ja mitä Jeesus sanoi kahden herran palvelemisesta? Ei voi olla orja synnille ja Jumalalle ja Jumalan vanhurskaudella samanaikaisesti. Toisesta on tultava vapaaksi. Miksi annat toimittajien orjuuttaa itseäsi ja tieteilijöiden joiden elatus riippuu siitä, etteivät astu kenenkään varpaille totuudella? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä väliä tuolla tieteen ylistyspuheellasi on, kun ihmiset ovat saaneet rokotteista vakavia haittoja ja ovat jopa kuolleet? Viimeisten tietojen mukaan 60-69 vuotiaiden keskuudessa on ylikuolleisuutta ollut englannissa juuri siitä lähtien kun rokotteita alettiin antamaan. Suomessa on myös ollut ylikuolleisuutta nyt kun suuri osa väestöstä on rokotettu. Onneksi se voidaan selittää deltavariantilla niin rokotteiden pyhyys ja puhtaus säilyy koskemattomana.
Olet orja valtamedian sinuun syöttämille ajatuksille ja selvästi haluatkin sitä olla kun et ainoatakaan kyseenalaistavaa ajatusta omista. Ei ole niin että jokin ihmisten rakentama systeemi on vailla valuvikoja. Turha sellaista on teeskennellä.>> Mitä väliä tuolla tieteen ylistyspuheellasi on, kun ihmiset ovat saaneet rokotteista vakavia haittoja ja ovat jopa kuolleet? <<
Uskon, että lääketieteessäkin toimitaan usein Jumalan tahdossa, mutta se ei silti estä Jumalaa toimimasta välillä sen vastaisesti. Eli yhtä hyvin rokotettu kuin rokottamatonkin voi kuolla koronaan, jos Herra niin sallii ja ihmisen on aika hänen mielestään lähteä. Uskon siis uskovana, että viime kädessä henkeni on yksin Jumalan kädessä. Olin rokotettu tai en.
Raamattu kuitenkin selvästi kehottaa noudattamaan yhteiskunnan pelisääntöjä eli voin katsoa Jumalan tahdon mukaiseksi ottaa esim. rokotuksia. Maksammehan verojakin, vaikka Jumala ei veroja ole meille säätänyt, vaan yhteiskunta. Jne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet orja valtamedian sinuun syöttämille ajatuksille ja selvästi haluatkin sitä olla kun et ainoatakaan kyseenalaistavaa ajatusta omista. Ei ole niin että jokin ihmisten rakentama systeemi on vailla valuvikoja. Turha sellaista on teeskennellä.Älä soita suutasi. Itse jätit sujuvasti vastaamatta kysymykseeni:
"Vastaapa sinä, että miksi haluat, että sen sijaan, että Suomessa kuolee rokotteiden haittoihin muutama kymmenen ihmistä, niin kuolisi Suomessa noin 200 000 ihmistä, jos ketään ei rokotettaisi? Miksi haluat yli 199 000 ihmisen turhaa kuolemaa, jossa he kamalasti kärsien joutuisivat elämään elämänsä viimeiset hetket?"
Olisi mielenkiintoista nähdä miten sinä eläisit uskovaisen elämääsi nykyaikana ilman tieteeseen pohjautuvia keksintöjä; esim. jätevedenpuhdistusta, juomavedenpuhdistusta, keskuslämmitystä, ilmanvaihtoa, kännyköitä, polkupyörää ja muita kulkuneuvoja, sähköliettä, televisiota, jääkaappia ja lääkkeitä. Nämähän sulkevat sinun logiikkasi mukaan kaikki niiden suunnitteljat pois aidosta uskosta Jumalaan. Minä kuulunkin kaikista vähiten Jumalaan uskoviin, koska minulla on jopa kaksi korkeakoulututkintoa ja suunnittelen työkseni Karibianristeilijöitä ja juomanjakelujärjestelmiä baareihin. Minun uskoni on siis pakko olla epäaitoa.
Nyt on vain niin, ettet sinäkään osaisi tulkita Raamattuasi oikein ilman, että joku olisi ensin opiskellut arkeologiaa, Raamatun ajan kielien kielitieteitä, antropologiaa, Raamatun ajan kulttuureita ja historiaa yms. joita tarvitaan oikeanlaisten raamatunkäännösten tekemiseen. Tekstiä ei voidä kääntää oikein ilman, että ymmärretään sen kontekstia ja sitä, miten tekstin kirjoittaja ja sen kuulijat ymmärsivät tekstin.
Joten jatka sinä vain omalla tielläsi... ilman koulutusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä soita suutasi. Itse jätit sujuvasti vastaamatta kysymykseeni:
"Vastaapa sinä, että miksi haluat, että sen sijaan, että Suomessa kuolee rokotteiden haittoihin muutama kymmenen ihmistä, niin kuolisi Suomessa noin 200 000 ihmistä, jos ketään ei rokotettaisi? Miksi haluat yli 199 000 ihmisen turhaa kuolemaa, jossa he kamalasti kärsien joutuisivat elämään elämänsä viimeiset hetket?"
Olisi mielenkiintoista nähdä miten sinä eläisit uskovaisen elämääsi nykyaikana ilman tieteeseen pohjautuvia keksintöjä; esim. jätevedenpuhdistusta, juomavedenpuhdistusta, keskuslämmitystä, ilmanvaihtoa, kännyköitä, polkupyörää ja muita kulkuneuvoja, sähköliettä, televisiota, jääkaappia ja lääkkeitä. Nämähän sulkevat sinun logiikkasi mukaan kaikki niiden suunnitteljat pois aidosta uskosta Jumalaan. Minä kuulunkin kaikista vähiten Jumalaan uskoviin, koska minulla on jopa kaksi korkeakoulututkintoa ja suunnittelen työkseni Karibianristeilijöitä ja juomanjakelujärjestelmiä baareihin. Minun uskoni on siis pakko olla epäaitoa.
Nyt on vain niin, ettet sinäkään osaisi tulkita Raamattuasi oikein ilman, että joku olisi ensin opiskellut arkeologiaa, Raamatun ajan kielien kielitieteitä, antropologiaa, Raamatun ajan kulttuureita ja historiaa yms. joita tarvitaan oikeanlaisten raamatunkäännösten tekemiseen. Tekstiä ei voidä kääntää oikein ilman, että ymmärretään sen kontekstia ja sitä, miten tekstin kirjoittaja ja sen kuulijat ymmärsivät tekstin.
Joten jatka sinä vain omalla tielläsi... ilman koulutusta.>> Älä soita suutasi. Itse jätit sujuvasti vastaamatta kysymykseeni: <<
En jättänyt, vaan olen ihan eri kommentoija kuin se, jonka kanssa rähiset. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä soita suutasi. Itse jätit sujuvasti vastaamatta kysymykseeni:
Joten jatka sinä vain omalla tielläsi... ilman koulutusta.Kuten sinusta huomataan, se ei aina tarkoita että ihminen kykenisi minkäänlaiseen kriittiseen ajatteluun, vaikka olisi korkeasti koulutettu. En itse pidä koulutustani kovin suuressa arvossa, vaikka se on tekninen. En myöskään pidä tiedettä samallalailla minään takaajana elin oloilleni. Ihminen ei voi tehdä mitään ilman Jumalaa, ei keksiä mitään. Mutta jos mentäisiin tuolla sinun järkeilylläsi niin kaikki ihmisten keksinnöt olisivat silloin hyviä ja vieläpä huolimatta siitä miten niitä käytetään ja millaista vahinkoa ne saavat aikaan. Kirveellä voi kataa puita, mutta kyllä sillä voi toista ihmistäkin vahingoittaa. Rokotteella voi estää viruksia leviämästä mutta sillä voi myös vahingoittaa ihmisiä.
Vastasin jo tuohon väittämääsi että Suomessa muka olisi kuollut 200 000 ihmistä ilman rokotteita. Täysin typerä väittämä. Koronakuolleisuus ei anna mitään pohjaa tuollaiselle väitteelle. Etenkin kun luvuista valehdellaan joka puolella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>> Mitä väliä tuolla tieteen ylistyspuheellasi on, kun ihmiset ovat saaneet rokotteista vakavia haittoja ja ovat jopa kuolleet? <<
Uskon, että lääketieteessäkin toimitaan usein Jumalan tahdossa, mutta se ei silti estä Jumalaa toimimasta välillä sen vastaisesti. Eli yhtä hyvin rokotettu kuin rokottamatonkin voi kuolla koronaan, jos Herra niin sallii ja ihmisen on aika hänen mielestään lähteä. Uskon siis uskovana, että viime kädessä henkeni on yksin Jumalan kädessä. Olin rokotettu tai en.
Raamattu kuitenkin selvästi kehottaa noudattamaan yhteiskunnan pelisääntöjä eli voin katsoa Jumalan tahdon mukaiseksi ottaa esim. rokotuksia. Maksammehan verojakin, vaikka Jumala ei veroja ole meille säätänyt, vaan yhteiskunta. Jne.Raamatun profetia on että yhteiskunta tule sulkemaan ulkopuolelleen ne ketkä eivät palvele Antikristusta. Ei kannata loppuun asti noudattaa "yhteiskunnan pelisääntöjä", ainoastaan jos kokee että saa pysyä Jeesuksen seuraajana, eikä tarvitse palvella mitään "suurta johtajaa" sensijaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuten sinusta huomataan, se ei aina tarkoita että ihminen kykenisi minkäänlaiseen kriittiseen ajatteluun, vaikka olisi korkeasti koulutettu. En itse pidä koulutustani kovin suuressa arvossa, vaikka se on tekninen. En myöskään pidä tiedettä samallalailla minään takaajana elin oloilleni. Ihminen ei voi tehdä mitään ilman Jumalaa, ei keksiä mitään. Mutta jos mentäisiin tuolla sinun järkeilylläsi niin kaikki ihmisten keksinnöt olisivat silloin hyviä ja vieläpä huolimatta siitä miten niitä käytetään ja millaista vahinkoa ne saavat aikaan. Kirveellä voi kataa puita, mutta kyllä sillä voi toista ihmistäkin vahingoittaa. Rokotteella voi estää viruksia leviämästä mutta sillä voi myös vahingoittaa ihmisiä.
Vastasin jo tuohon väittämääsi että Suomessa muka olisi kuollut 200 000 ihmistä ilman rokotteita. Täysin typerä väittämä. Koronakuolleisuus ei anna mitään pohjaa tuollaiselle väitteelle. Etenkin kun luvuista valehdellaan joka puolella."Kuten sinusta huomataan, se ei aina tarkoita että ihminen kykenisi minkäänlaiseen kriittiseen ajatteluun, "
Mistähän tuulesta tuonkin tempaisit. Se, että minä en lähde keskustelemaan väitteistäsi johtuu puhtaasti siitä, että minulla on parempakin tekemistä.
Tein yhden kerran kokeen, jossa koetin seurata koronarokotevastaisten kirjoituksista heidän väitteittensä lähdetietoja ja niiden tieteellustä uskottavuutta. Valitettavasti kaikki seuraamani keskustelut omivat mututuntumaa ja keksittyjä valheita täynnä. Joukkoon oli heitetty vakuuttavan kuuloisia lyhenteitä ja termejä tukemaan argumentaatiota mutta kun tuntee nuo termit, tietää, etteivät ne lisää tekstiin uskottavuutta. Joukkoon oli ripoteltu sellaisia sanoja kuin "arvostettu tiedemies", "tutkijat sanovat", " tämä tieteellinen tutkimus kertoo". Kun yritinnetsiä tietoa niistä tiedemiehistä, tutkijoista ja tutkimuksista, mitään todellisia tutkijoita tai tieteellisiä julkaisuja ei löytynyt, päin vastoin. Yksi huijari"tutkija" löytyi, jolla ei ole referenssejä, alan koulutusta tai yhtään vertaisarvioitua tutkimusta, josta hänen nimensä löytyisi. Hän ei näyttänyt ymmärtävän edes alan perustermejä ja laitteiden ja prosessien helpoimpiakaan toimintaperiaatteita. Väitetyt tutkimukset taas eivät edes liittyneet mitenkään juuri koronaan.
Kun koulutuksestani oli noin 60-70% kemiaa ja biotekniikkaa, väitän tietäväni aiheesta enemmän kuin keskiverto kaduntallaaja. Takana on myös tutkimustyötä liittyen alaan. Ja sitten tuo suunnittelutyö, jonka mainitsin, on vain osa tekemistäni töistä, ihan vain sinua ärsyttääkseni. Mutta tuskin silti ymmärrät miksi en lähde edes aloittamaan moista keskustelua kanssasi. Me emme keskustelisi asioista edes samalla aaltopituudella. Eikä sinun argumenttisi tähän asti ole olleet kovin kiinnostaviakaan. Lähinnä pelkkää suunsoittoa. Ei mitään vakavasti otettavaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatun profetia on että yhteiskunta tule sulkemaan ulkopuolelleen ne ketkä eivät palvele Antikristusta. Ei kannata loppuun asti noudattaa "yhteiskunnan pelisääntöjä", ainoastaan jos kokee että saa pysyä Jeesuksen seuraajana, eikä tarvitse palvella mitään "suurta johtajaa" sensijaan.
Ja tähän jumalattomammaksi muuttuvan yhteiskunnalliseen sääntöjen sisään kuuluu yhä myös rokotuksesta kieltäytyminen.
Vaikka tämä rokotetuputtaja toisin antaa ymmärtää. Lain takaamaa oikeutta ja vapautta voimme vielä viimeiset hetket tässä nauttia ottamalla vapaaehtoisen koronarokotteen tai olemalla ottamatta kunnes pakkovalta laittomuus pääsee valtiovaltaan kuten diktatuuri Itävalta on pakkovallasta näyte. Raamattu kertoo sen.Jopa moni jumalaton vaistoaa sen kuin vuohi että jotain vaikeaa on tulossa. Heille se tuleva ahdistus on ilmastonmuutos.
Selef - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luottamuksesi on tieteessä ja tiedettä tekevissä ihmisissä, ihmisten rakentamissa systeemeissä, joissa ahneus ja puolueellisuus jylläävät, ei Jumalassa. Oikea usko on luottamusta häneen kehen uskotaan. Kristinusko ei ole mitään joulupukkiin uskomiseen verrattavaa.Sanonpa sinulle pöljä, että höpöti höpöti höp.
Anonyymi kirjoitti:
Luottamuksesi on tieteessä ja tiedettä tekevissä ihmisissä, ihmisten rakentamissa systeemeissä, joissa ahneus ja puolueellisuus jylläävät, ei Jumalassa. Oikea usko on luottamusta häneen kehen uskotaan. Kristinusko ei ole mitään joulupukkiin uskomiseen verrattavaa.>Sinut pitäisi viedä kehumaan rokotteita niille ketkä ovat saaneet sen seurauksena sydänkohtauksen ym.
Okei. Kaksi rokotusta saaneena ja hyvin voivana haastattelisin mielelläni ihmistä, joka todistettavasti on saanut rokotteesta sydänkohtauksen. Olisiko sinulla osoittaa tällainen henkilö vaikkapa Tampereen seudulta?Anonyymi kirjoitti:
Olet orja valtamedian sinuun syöttämille ajatuksille ja selvästi haluatkin sitä olla kun et ainoatakaan kyseenalaistavaa ajatusta omista. Ei ole niin että jokin ihmisten rakentama systeemi on vailla valuvikoja. Turha sellaista on teeskennellä.>Onhan se päivän selvää että tiede ja tekniikka toimii jossain määrin
Käytät ilmeisesti Windowsia, jos sinulla on "jossain määrin" toimiva tietokone. Autosi merkkiä en uskalla edes arvailla... 😄
- Anonyymi
"Toivon sydämestäni, että jos rattijuopon aiheuttamaan autokolariin joutunut teini tuodaan teholle, niin sinun koronan runtelema henkihieverissä oleva kroppasi kärrätään pois ja teho-hoitopaikka annetaan hänelle, joka sitä enemmän tarvitsee."
Ei tarvitse edes toivoa. On selvääkin selvempää, että hoitotarvearvioinnissa priorisoidaan niitä, joiden eliniänennuste, korkean laadun elämä ja mahdolliset työkykyiset työvuodet ovat korkeammat kuin niitä, joiden eivät ole. Teini todennäköisesti päihittäisi keski-ikäisen koronarokotevastustajan mennen tullen.- Anonyymi
Ja veroja maksanut murhataan juoppoteinin takia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kumman sinä valitsisit näillä tiedoilla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanoiko joku, että tuo teini olisi ollut juoppo? Siinähän luki: "rattijuopon aiheuttamaan autokolariin joutunut teini". Joku oli siis rattijuoppo, joka aiheutti kolarin, johon tämä teini joutui. Tuo kyseinen teini sattui valmistumaan juuri hyväpalkkaiseen insinöörin ammattiin ja oli aiemmin tänä vuonna saanut allekirjoitettua työsopimuksensa. Kumpihan tässä vielä tuottaisi niitä verotuloja enemmän?
- Anonyymi
Selef on ilmeisesti se ruualla mässäileva, jolla oli ennen nikki Commandohauis 53 cm.
- Anonyymi
>> mihin perustuu väittämäsi siitä, että rokottamattomuus olisi jollain tapaa vahingoksi lähimmäisille? <<
Otsikot kertovat siitä, että rokottamattomuus voi olla riski muillekin:
Rokottamattoman lapsen ihottuma aiheutti järeät toimet keskussairaalassa...
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/8f2c629e-21af-41f8-ae8b-d78a1a161629
Turussa:
https://www.ts.fi/uutiset/5402221/Turussa todettiin tuhkarokko rokottamattomalla lapsellaaltistuneita jopa 150
Pohjanmaalla:
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005917430.html
Tällaisia ovat Suomen rokottamattomat – voi jakaa kolmeen ryhmään
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008325487.html- Anonyymi
Rokottamaton Ari kuoli koronaan – isällä on mielessään poikansa katse hengityskoneessa
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/267d645a-c545-4161-aa04-bc742a580248 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rokottamaton Ari kuoli koronaan – isällä on mielessään poikansa katse hengityskoneessa
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/267d645a-c545-4161-aa04-bc742a580248Ari oli adventisti. Vaikka kirkkomme kehottaakin ottamaan koronarokotteen, hän ei halunnut ottaa. Kuten ei Selefkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ari oli adventisti. Vaikka kirkkomme kehottaakin ottamaan koronarokotteen, hän ei halunnut ottaa. Kuten ei Selefkään.
Vain ääliöt toimivat kuten valtiovalta käskee joka asiassa.
Valtiovalta käskee hyväksynnän antamaan homostelun synnille. Moni siihen mukautuu muistamatta mikä olikaan kauhistus Jumalalle.
Valtiovalta käskee ottamaan mikrosirun kehoosi. Moni ottaa sen, koska saatanan suunnitelma toteutuu asteittan silmiemme edessä. Typerällä kansalla on typerät edustajansa, punavihreä typeryyden ilmentymä toimiensa puolesta. Sanna valehteli antavansa kertamaksuna rahaa kerjääjämaille, jotka osaavat hoitaa talouttaan tahallaan tuhoisasti. Marin teki jo Suomen tuhosiirron antamalla miljardit kerjääjille.Kerjäämällä Espanjaan tuli monia miljonäärejä.
Korot nousevat jossain vaiheessa.Silloin velkainen Suomi on samassa suossa kerjääjien kanssa: Talousromahdus, yksivaluutta, yksi....
Marin tekee, mitä Merkel käskee ja jatkaa Saksan uuden johdon liehittelyä? Sannaa odottaa hyvä tili ja virka-asema palkkiona Suomen rahojen ryöstöstä rikollisille? Stubb, Katainen, missä nämä nyt ovat viroissaan?
Selef - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain ääliöt toimivat kuten valtiovalta käskee joka asiassa.
Valtiovalta käskee hyväksynnän antamaan homostelun synnille. Moni siihen mukautuu muistamatta mikä olikaan kauhistus Jumalalle.
Valtiovalta käskee ottamaan mikrosirun kehoosi. Moni ottaa sen, koska saatanan suunnitelma toteutuu asteittan silmiemme edessä. Typerällä kansalla on typerät edustajansa, punavihreä typeryyden ilmentymä toimiensa puolesta. Sanna valehteli antavansa kertamaksuna rahaa kerjääjämaille, jotka osaavat hoitaa talouttaan tahallaan tuhoisasti. Marin teki jo Suomen tuhosiirron antamalla miljardit kerjääjille.Kerjäämällä Espanjaan tuli monia miljonäärejä.
Korot nousevat jossain vaiheessa.Silloin velkainen Suomi on samassa suossa kerjääjien kanssa: Talousromahdus, yksivaluutta, yksi....
Marin tekee, mitä Merkel käskee ja jatkaa Saksan uuden johdon liehittelyä? Sannaa odottaa hyvä tili ja virka-asema palkkiona Suomen rahojen ryöstöstä rikollisille? Stubb, Katainen, missä nämä nyt ovat viroissaan?
Selef"Valtiovalta käskee ottamaan mikrosirun kehoosi"
Höpöhöpö. Olet vajonnut yhä syvemmälle salaliittoteoreetikoiden verkkoihin.
Jos tiedot uudesta omikronmuunnokseta pitävät paikkaansa, niin on hyvin todennäköistä, että koronapassista tulee tarpeeton - rokotteet eivät anna tarvittavaa suojaa joten koronapassiin kirjatut merkinnät saaduista rokotteista ovat hyödyttömiä. Israel, missä melkein kaikki ovat jo kolmesti rokotettuja, on jo laittanut ulkorajansa tiukasti kiinni.
- Anonyymi
Vai että tiedot. Siitä ei tiedetän käytännössä vielä yhtään mitään.
Suurinpiirtein noin sanottiin muutamasta muustakin variantista. - Anonyymi
Suomi ei laita rajojaan kiinni. Eikä ole tarviskaan. Uudelta variantilta ei voi välttyä. Ennenpitkää se pääsee kaikkialle ympäri maailman, jos on mennäkseen.
- Anonyymi
Olen julkisista keskusteluista ymmärtänyt, että koronapassin voimassaoloa jatketaan aina pidemmälle, kun ottaa uuden rokotuksen. Asia vaikuttaa siis aivan päinvastaiselta kuin sinä arvelet, eli vaikuttaa enemmänkin siltä, että passista tulee pitkäaikainen toveri, ellei jopa pysyvä käytäntö. Ihan kuin rokotuskorttiinkin merkitään rokotukset.
Itse asiassa uskon, että passisysteemi laajenee lähitulevaisuudessa koskemaan muitakin (kulku)tauteja. Eli tulevaisuudessa meillä on joku laajempi systeemi, joka mahdollistaa kaikkien (tartunta)tautien kannalta turvalliset liikkumiset.
Eli liikumme mielestäni selvästi pedon merkin suuntaan, jossa ei kohta mennä kauppaankaan ilman jotain QR:ää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen julkisista keskusteluista ymmärtänyt, että koronapassin voimassaoloa jatketaan aina pidemmälle, kun ottaa uuden rokotuksen. Asia vaikuttaa siis aivan päinvastaiselta kuin sinä arvelet, eli vaikuttaa enemmänkin siltä, että passista tulee pitkäaikainen toveri, ellei jopa pysyvä käytäntö. Ihan kuin rokotuskorttiinkin merkitään rokotukset.
Itse asiassa uskon, että passisysteemi laajenee lähitulevaisuudessa koskemaan muitakin (kulku)tauteja. Eli tulevaisuudessa meillä on joku laajempi systeemi, joka mahdollistaa kaikkien (tartunta)tautien kannalta turvalliset liikkumiset.
Eli liikumme mielestäni selvästi pedon merkin suuntaan, jossa ei kohta mennä kauppaankaan ilman jotain QR:ää."Eli liikumme mielestäni selvästi pedon merkin suuntaan, jossa ei kohta mennä kauppaankaan ilman jotain QR:ää."
Raamatun ajan Ilmestyskirjan kirjoittaja kirjoitti pedon merkistä omasta näkökulmastaan. Hän ei tiennyt yhtään mitään 2000-luvun teollistuneesta tiedeyhteiskunnasta. Se näkyy tekstistä. Hän ei edes yrittänyt kuvata petoa muulla tavalla kuin oman aikansa tapahtumana. Eikä pedon merkistäkään. Raamatun kuvauksen perusteella QR yms eivät liity mitenkään Raamatun pedon merkkiin vaan ovat ihmismielen omaa keksintöä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Eli liikumme mielestäni selvästi pedon merkin suuntaan, jossa ei kohta mennä kauppaankaan ilman jotain QR:ää."
Raamatun ajan Ilmestyskirjan kirjoittaja kirjoitti pedon merkistä omasta näkökulmastaan. Hän ei tiennyt yhtään mitään 2000-luvun teollistuneesta tiedeyhteiskunnasta. Se näkyy tekstistä. Hän ei edes yrittänyt kuvata petoa muulla tavalla kuin oman aikansa tapahtumana. Eikä pedon merkistäkään. Raamatun kuvauksen perusteella QR yms eivät liity mitenkään Raamatun pedon merkkiin vaan ovat ihmismielen omaa keksintöä.Ilmestyskirjassa on varoitus lopussa, joka lukee siellä ihan aiheellisesti. Että se siitä sinun näkökulmastasi, jota kannattaisi ruveta ruuvailemaan totuuden suuntaan.
QR taas oli pelkkä esimerkki, koska se nyt sattuu olemaan ajankohtainen tällä hetkellä. Anonyymi kirjoitti:
Vai että tiedot. Siitä ei tiedetän käytännössä vielä yhtään mitään.
Suurinpiirtein noin sanottiin muutamasta muustakin variantista.Aika näyttää mistä on kyse.
Anonyymi kirjoitti:
Eli liikumme mielestäni selvästi pedon merkin suuntaan, jossa ei kohta mennä kauppaankaan ilman jotain QR:ää.Arvelen, että koronapassin voimassaoloa olisi turhaa jatkaa, jos siihen ei tule uusia merkintöjä. Kyse on sekä rahasta että siitä, että nyt rokotetut ovat omillaan noin puolen vuoden päästä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Eli liikumme mielestäni selvästi pedon merkin suuntaan, jossa ei kohta mennä kauppaankaan ilman jotain QR:ää."
Raamatun ajan Ilmestyskirjan kirjoittaja kirjoitti pedon merkistä omasta näkökulmastaan. Hän ei tiennyt yhtään mitään 2000-luvun teollistuneesta tiedeyhteiskunnasta. Se näkyy tekstistä. Hän ei edes yrittänyt kuvata petoa muulla tavalla kuin oman aikansa tapahtumana. Eikä pedon merkistäkään. Raamatun kuvauksen perusteella QR yms eivät liity mitenkään Raamatun pedon merkkiin vaan ovat ihmismielen omaa keksintöä.Olet raakile ymmärrykseltäsi.
Tolvana, voisi joku todeta. Pässinpää, voisi joku toinen huomata. Se toistelee Paavaliin epäluotettavana todistajana vihjailevaan sävyyn liberaaaliteologista valhetta, se on huru-ukko.
Kasva, kypsy ymmärrykseltäsi. Älä luota liberaaliteologiseen opetukseen, ihmisten ajatuksiin, joilla on raakileaivot. Mutta ethän sinä ymmärrä muuta kuin tuijottaa tyhjin silmin ja toistaa kuulemaasi yksinkertaista suppeakatseista tuttua ylimielisesti asennoitunutta hokemavertailua Paavalin tietämättömyydestä nykyajastamme. Paavalin ei tarvinnut sitä tietääkään.
Selef - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet raakile ymmärrykseltäsi.
Tolvana, voisi joku todeta. Pässinpää, voisi joku toinen huomata. Se toistelee Paavaliin epäluotettavana todistajana vihjailevaan sävyyn liberaaaliteologista valhetta, se on huru-ukko.
Kasva, kypsy ymmärrykseltäsi. Älä luota liberaaliteologiseen opetukseen, ihmisten ajatuksiin, joilla on raakileaivot. Mutta ethän sinä ymmärrä muuta kuin tuijottaa tyhjin silmin ja toistaa kuulemaasi yksinkertaista suppeakatseista tuttua ylimielisesti asennoitunutta hokemavertailua Paavalin tietämättömyydestä nykyajastamme. Paavalin ei tarvinnut sitä tietääkään.
Selef"Tolvana, voisi joku todeta. Pässinpää, voisi joku toinen huomata".
Eli haukut epäsuorilla lainauksilla toista aivan häikäilemättömästi päin naamaa.
Sellainen uskova sinä olet. - Anonyymi
Henki kirjoitti:
Arvelen, että koronapassin voimassaoloa olisi turhaa jatkaa, jos siihen ei tule uusia merkintöjä. Kyse on sekä rahasta että siitä, että nyt rokotetut ovat omillaan noin puolen vuoden päästä.
"Kyse on ....siitä, että nyt rokotetut ovat omillaan noin puolen vuoden päästä."
On mahdollista mutta mahdollista on myös se, että kolmas rokote pidentää rokotevälin jopa yli vuoteen, tai jopa 3-5 vuoteen, kuten punkkirokotteilla on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
SelefKatos kuka se tyhmä raakilentäällä on? Paavalia ei mainittu sanallakaan, koska Paavalista en puhunut.
Luuletko tosiaan, että Raamattu on kirjoitettu sinulle, 2000-luvuntietoteknisessä teollisessa maailmassa elävälle? Jos olisi, Jeesuksen ajan kristityt eivät tajuaisi siitä hölkäsen pöläystä. Et näköjään ymmärrä Raamatun historiasta kauhean paljon. Tosin se on käynyt selväksi jo aimminkin. Anonyymi kirjoitti:
"Kyse on ....siitä, että nyt rokotetut ovat omillaan noin puolen vuoden päästä."
On mahdollista mutta mahdollista on myös se, että kolmas rokote pidentää rokotevälin jopa yli vuoteen, tai jopa 3-5 vuoteen, kuten punkkirokotteilla on.Voi olla, tai sitten voi olla ei ole voi... Tai ehkä esille ponnahtaa jokin muu vaihtoiehto?! Aika näyttää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
SelefJoku voisi sanoa sinulle, että ota pöljä se rokotus ja lopeta uhoamisesi.
Jos poistut sieltä neljän seinän sisältä, niin aivan varmasti saat jossain vaiheessa koronaviruksen ja sitten se voi olla menoa se.
Eli olet tahallasi lyhentänyt niitä elinpäiviä, jotka Jumala tarkoitti sinun elettäväksi täällä maan päällä.
Mitä mieltä uskot Jumalan siitä olevan, joka on armossaan antanut viisaille viisauden kehittää tehokkaita rokotteita koronaa vastaan, mutta kieltäydyit Hänen tarjoamastaan avusta ottaa vastaan rokotesuoja.
Aika monen mielestä sellainen on tyhmääkin tyhmempää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli liikumme mielestäni selvästi pedon merkin suuntaan, jossa ei kohta mennä kauppaankaan ilman jotain QR:ää.Kiitän rohkeudestanne ja rehellisyydestänne. Ne useimmiten pysyvät kristityn tilaa huomioituna samassa viisasneitsytolkikorissa ajan Niilivirrassa.Asemansa osalta kristityn asema on kuitenkin pysyvästi turvattua kunhan täyttää omat saamansa Jumalalta saamansa ehdot, joita Raamatusta löytyy mm. " jos " ja " kun " sanojen jälkeen niille neuvontapaikoille.
Selef - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joku voisi sanoa sinulle, että ota pöljä se rokotus ja lopeta uhoamisesi.
Jos poistut sieltä neljän seinän sisältä, niin aivan varmasti saat jossain vaiheessa koronaviruksen ja sitten se voi olla menoa se.
Eli olet tahallasi lyhentänyt niitä elinpäiviä, jotka Jumala tarkoitti sinun elettäväksi täällä maan päällä.
Mitä mieltä uskot Jumalan siitä olevan, joka on armossaan antanut viisaille viisauden kehittää tehokkaita rokotteita koronaa vastaan, mutta kieltäydyit Hänen tarjoamastaan avusta ottaa vastaan rokotesuoja.
Aika monen mielestä sellainen on tyhmääkin tyhmempää.Herra minut korjatkoon luokseen kun Hänen minulle asetettu määräaikani on tullut täytettyä ja voin huokaista tyytyväisenä: Sinun käsiin annan elämäni, Herramme Jeesuksen nimessä Isämme, joka taivahat ja maan loit ja kaiken mikä siinä elää ja kukkii , kuolee ja lakastuu.
Selef - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitän rohkeudestanne ja rehellisyydestänne. Ne useimmiten pysyvät kristityn tilaa huomioituna samassa viisasneitsytolkikorissa ajan Niilivirrassa.Asemansa osalta kristityn asema on kuitenkin pysyvästi turvattua kunhan täyttää omat saamansa Jumalalta saamansa ehdot, joita Raamatusta löytyy mm. " jos " ja " kun " sanojen jälkeen niille neuvontapaikoille.
SelefIhme hölöpölöä! Kuulostaa ihan Krista Kiurun turhalta lörpöttelyltä. Oletteko sukua?
- Anonyymi
Henki kirjoitti:
Arvelen, että koronapassin voimassaoloa olisi turhaa jatkaa, jos siihen ei tule uusia merkintöjä. Kyse on sekä rahasta että siitä, että nyt rokotetut ovat omillaan noin puolen vuoden päästä.
Sitä juuri koitin sanoa, että sitä päiviettään, kun uusia rokotuksia tulee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Herra minut korjatkoon luokseen kun Hänen minulle asetettu määräaikani on tullut täytettyä ja voin huokaista tyytyväisenä: Sinun käsiin annan elämäni, Herramme Jeesuksen nimessä Isämme, joka taivahat ja maan loit ja kaiken mikä siinä elää ja kukkii , kuolee ja lakastuu.
SelefMutta luultavasti sinut korjataan enne sitä sängystäsi sairaalan sänkyyn, koska et ota rokotusta.
- Anonyymi
Aika hoitaa tämänkin asian. Suomessa kuolee koronaan 14 prosenttia koronan takia teholle joutuneista. (Lähde: Turun sanomat). Jäljelle jääneille jää monenlaisia oireita pitkäksi aikaa.
Tällä hetkellä tehohoidossa on 44 ihmistä, joista siis kuusi kuolee lähipäivien sisällä koronaan. Tätähän Selefkin odottaa ilonsekaisin tuntein nähdäkseen Vapahtajansa.
Suurin osa tehohoitoon joutuneista koronapotilaista tosin muuttaa mieltään rokotekielteisyyden suhteen. Valitettavasti sairaalahoidossa rokotteen saaminen on jo liian myöhäistä.
Mutta oletko Selef ottanut huomioon myös long-covidin, jonka saa noin joka kolmas tartunnan saanut. Tällä hetkellä siis noin 33 000 ihmistä kärsinyt siitä. Kaikki eivät parane siitä työkykyisiksi. Monille jää neurologisia oireita kuukausiksi, joillakin jo toista vuotta niitä on ollut tartunnan jälkeen. Oireina on uupumusta, neurologisia oireita, päänsärkyä, keuhko-oireita, psyykkistä kuormittuneisuutta ja toimintakyvyn heikkenemistä. Tämä on tuttua mm. MERS JA SARS-virustartunnoista. Mutta koronan tapauksessa kukaan ei tiedä parannutaanko niistä lainkaan kokonaan. Jopa oireettomana korona saaneilla on näitä long covid-oireita.Myös aiemmat koronavirusten aiheuttamat SARS- ja MERS-epidemiat aiheuttivat pitkäaikaisoireita noin kolmasosalle potilaista. Näissä oireet olivat vastaavanlaisia kuin Covid-19-infektion jälkeen. Onko viime aikoina tapahtunut oleellisia muutoksia koronan jälkioireissa? Nimittäin aiempien epidemioiden yhteydessä ei hirveästi pidetty tapetilla ns "long Covidia".
- Anonyymi
Henki kirjoitti:
Myös aiemmat koronavirusten aiheuttamat SARS- ja MERS-epidemiat aiheuttivat pitkäaikaisoireita noin kolmasosalle potilaista. Näissä oireet olivat vastaavanlaisia kuin Covid-19-infektion jälkeen. Onko viime aikoina tapahtunut oleellisia muutoksia koronan jälkioireissa? Nimittäin aiempien epidemioiden yhteydessä ei hirveästi pidetty tapetilla ns "long Covidia".
"Myös aiemmat koronavirusten aiheuttamat SARS- ja MERS-epidemiat aiheuttivat pitkäaikaisoireita noin kolmasosalle potilaista"
Ilmeisesti ei kuitenkaan kolmasosalle. SARSin tapauksessa jopa 80% sairastuneista sai yhden tai useamman pitkäaikaisoireen.
Lyhyt nettiselailu osoitti, että SARSin ja MERSin pitkäaikaisoireita oli vähemmän vaikka nekin näyttäisivät olevan vakavia. Toisaalta covid19:sta on muutenkin enemmän oireita, joukossa myös uusia oireita, joita aiemmissa korona-viruksissa ei ollut. Samoin long covidissa on näitä uudempia oireita ja oirekirjo näyttäisi olevan laajempi.
Seuraavassa vertailua SARSin ja nykykoronan välillä:
https://www.nature.com/articles/s41598-021-95565-8
"Onko viime aikoina tapahtunut oleellisia muutoksia koronan jälkioireissa?
En ainakaan löytänyt sellaista tietoa netistä. Ehkä asia ei ole ollut niin paljon tapetilla, koska ylipäänsä viruksista ei kirjoiteltu ennen nykyistä koronaa näin hirveän paljon kuin nykyään. Jälkioireista vain tiedetään nyttemmin enemmän kun tämä viimeisin korona on ollut tutkimuksen alla vasta nyt sen verran pidempään, että sitä on ehditty tutkia tämän asian osalta enemmän. - Anonyymi
Henki kirjoitti:
Myös aiemmat koronavirusten aiheuttamat SARS- ja MERS-epidemiat aiheuttivat pitkäaikaisoireita noin kolmasosalle potilaista. Näissä oireet olivat vastaavanlaisia kuin Covid-19-infektion jälkeen. Onko viime aikoina tapahtunut oleellisia muutoksia koronan jälkioireissa? Nimittäin aiempien epidemioiden yhteydessä ei hirveästi pidetty tapetilla ns "long Covidia".
"Nimittäin aiempien epidemioiden yhteydessä ei hirveästi pidetty tapetilla ns "long Covidia".
Sars, Mers ja Sars-CoV-19 ovat aivan eri mittaluokan asioita. Sarsiin sairastui vain 8500 ja kuolleita tuli noin 850. Mers ei koskaan edennyt pandemiaksi. Noihin aikoihin ei ollut koronarokotteita, joten asialle ei voinut mitään. Joko kuoltiin, parannuttiin tai kärsittiin pitkäaikaisoireista.
Sars-CoV-19 on mittasuhteiltaan aivan erilainen pandemia. Siihen on sairastunut 262 miljoonaa ja kuolleita on 5, 2 miljoonaa. Seuraukset ovat aivan erilaiset yhteiskunnalle, taloudelle, yhteisölle sekä yksilöille. Tällä kertaa meillä on onneksi rokote. Ja rokotetta harkitsevien on hyvä tietää mitkä ovat sairastamisen riskit. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Nimittäin aiempien epidemioiden yhteydessä ei hirveästi pidetty tapetilla ns "long Covidia".
Sars, Mers ja Sars-CoV-19 ovat aivan eri mittaluokan asioita. Sarsiin sairastui vain 8500 ja kuolleita tuli noin 850. Mers ei koskaan edennyt pandemiaksi. Noihin aikoihin ei ollut koronarokotteita, joten asialle ei voinut mitään. Joko kuoltiin, parannuttiin tai kärsittiin pitkäaikaisoireista.
Sars-CoV-19 on mittasuhteiltaan aivan erilainen pandemia. Siihen on sairastunut 262 miljoonaa ja kuolleita on 5, 2 miljoonaa. Seuraukset ovat aivan erilaiset yhteiskunnalle, taloudelle, yhteisölle sekä yksilöille. Tällä kertaa meillä on onneksi rokote. Ja rokotetta harkitsevien on hyvä tietää mitkä ovat sairastamisen riskit.Tuota eri mittaluokan...niin.. käsittääkseni sara ja mers on tosi tappavia tauteina ja juuri siksi se ei levinnyt niin kuin korona, koska tappoivat uhrinsa melko todennäköisesti, virus ei siis pystynyt levittäytymään ja se oli viruskannalle huono juttu ja niin ne eivät lisääntyneet tarpeeksi...
LS Anonyymi kirjoitti:
Sars-CoV-19 on mittasuhteiltaan aivan erilainen pandemia. Siihen on sairastunut 262 miljoonaa ja kuolleita on 5, 2 miljoonaa. Seuraukset ovat aivan erilaiset yhteiskunnalle, taloudelle, yhteisölle sekä yksilöille. Tällä kertaa meillä on onneksi rokote. Ja rokotetta harkitsevien on hyvä tietää mitkä ovat sairastamisen riskit.>>> Seuraukset ovat aivan erilaiset yhteiskunnalle, taloudelle, yhteisölle sekä yksilöille...
Jos ns. "Long Covidin" (LC) oireet ovat pysyneet melko samoina, niin onko mahdollista, että LC:stä on tullut muoti-ilmiö, koska ~262milj sairastunutta eli määrä voittaa laadun. Jos sairastuneita olisi ollut esim. vain 10milj, olisiko LC vähemmän ajankohtainen ilmiö, kuten kävi Sars, Mers-epidemioiden kohdalla?
p.s. korona ei ole tappava virus, yli 98% sairastuneista paranee.- Anonyymi
Henki kirjoitti:
>>> Seuraukset ovat aivan erilaiset yhteiskunnalle, taloudelle, yhteisölle sekä yksilöille...
Jos ns. "Long Covidin" (LC) oireet ovat pysyneet melko samoina, niin onko mahdollista, että LC:stä on tullut muoti-ilmiö, koska ~262milj sairastunutta eli määrä voittaa laadun. Jos sairastuneita olisi ollut esim. vain 10milj, olisiko LC vähemmän ajankohtainen ilmiö, kuten kävi Sars, Mers-epidemioiden kohdalla?
p.s. korona ei ole tappava virus, yli 98% sairastuneista paranee.En tiedä maailmanlaajuisesti ja onko virus muuttunut niin että on lievempi. Muistan epidemian alusta ruumiskontit, jota esim. oli Yhdysvalloissa, Espanjassa jne...Suomessa ei kyllä ole nähty sellaista, mutta Amerikoista kantautui julkimoidenkin kuolemia koronaan, ei siis ollut yksistään köyhien vitsaus päätyä hautaan vaikka toki moni ei esim Amerikoissa saa kunnon hoitoa jos ei ole vakuutusta, jolla saisi hoitoa...
LS - Anonyymi
Henki kirjoitti:
>>> Seuraukset ovat aivan erilaiset yhteiskunnalle, taloudelle, yhteisölle sekä yksilöille...
p.s. korona ei ole tappava virus, yli 98% sairastuneista paranee.Sinänsä sellaiseen perusbiologiaan kuuluu ajatus, että lievempi on virukselle itselleen parempi, tai ainakin pitkäkestoinen, mutta niin ettei edes uhri välttämättä tiedä kuljettavansa tautia aluksi tai lainkaan...
LS - Anonyymi
Henki kirjoitti:
p.s. korona ei ole tappava virus, yli 98% sairastuneista paranee."p.s. korona ei ole tappava virus, yli 98% sairastuneista paranee."
Mihin tietosi perustuu? Puhutko rokotetuista vai rokottamattomista? Ilman rokotteita kuoleman prosentti oli monissa maissa 4% paikkeilla kun pandemia rupesi toden teolla leviämään. Anonyymi kirjoitti:
"p.s. korona ei ole tappava virus, yli 98% sairastuneista paranee."
Mihin tietosi perustuu? Puhutko rokotetuista vai rokottamattomista? Ilman rokotteita kuoleman prosentti oli monissa maissa 4% paikkeilla kun pandemia rupesi toden teolla leviämään.Viittasin tilastoihin, jotka ovat jokaisen aiheesta kiinnostuneen ulottuvilla.
- Anonyymi
Henki kirjoitti:
Viittasin tilastoihin, jotka ovat jokaisen aiheesta kiinnostuneen ulottuvilla.
Eli puhutko rokotetuista vai rokottamattomista? Lähde?
Anonyymi kirjoitti:
Eli puhutko rokotetuista vai rokottamattomista? Lähde?
Lähteet löytyvät katujen "Avaa hakukone" ja "Syötä hakusana(t)" risteyksestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä maailmanlaajuisesti ja onko virus muuttunut niin että on lievempi. Muistan epidemian alusta ruumiskontit, jota esim. oli Yhdysvalloissa, Espanjassa jne...Suomessa ei kyllä ole nähty sellaista, mutta Amerikoista kantautui julkimoidenkin kuolemia koronaan, ei siis ollut yksistään köyhien vitsaus päätyä hautaan vaikka toki moni ei esim Amerikoissa saa kunnon hoitoa jos ei ole vakuutusta, jolla saisi hoitoa...
LS>> Muistan epidemian alusta ruumiskontit <<
Ja ihmisiä lyyhistyi kaduille.
Jotain hyvää on siis tapahtunut ja tehty, koska ei enää ole sellaista.
- Anonyymi
> Et myöskään rakasta lähimmäisiäsi niin paljon, että ottaisit koronarokotteen, joka suojaisi myös ympärilläsi olevia koronatartunnoilta.
Ei yhtään hyvää syytä uskoa rokotteen suojaavan ketään, kun näyttää tauti leviävän hyvin rokotteista huolimatta. Nyttenkin Suomessa lähes kaikki rokotettu ja tauti leviää enemmän kuin koskaan. Miten sinä voit tässä tilanteessa edelleen uskoa tuohon rokotteeseen, kun mikään tosiasia ei osoita sen olevan hyödyllinen?
> Onko sulla munaa toimia niin silloin kun henki ei kulje enää ilman hengityskonetta?
Vaikea sanoa miten hätätilassa toimisi, mutta itse pyrin välttämään hengityskoneita ja myös lääkäreitä, koska vaikuttaa siltä, että koronakriittisiä tapetaan tarkoituksella väärällä hoidolla.- Anonyymi
Voi noita salaliittoteoreetikoita... huoh.
- Anonyymi
"Miten sinä voit tässä tilanteessa edelleen uskoa tuohon rokotteeseen, kun mikään tosiasia ei osoita sen olevan hyödyllinen?"
Sekö ei ole hyödyllistä, että rokote estää Suomessa luokkaa parisataatuhatta kuolemaa? Sekö ei ole hyödyllistä, että rokotteilla voidaan estää koronaviruksen aiheuttaman vaikean tautimuodon saaminen yli 90 prosenttisesti? Sekö ei ole hyödyllistä, että osin myös rokotteen ansiosta tehohoitopaikat eivät lopu kesken ja näin päästään hoitamaan myös potilaita, jotka tarvitsevat tehohoitoa muusta syystä kuin koronan takia. Sekö ei ole hyödyllistä, että rokotettuina pääsee osallistumaan yhteiskunnan toiminnasta ja sosiaalisesta elämästä? Silläkö ei ole merkitystä, että monien pelko lievittyy sillä, että nämä edellä kuvatut hyödyt toteutuvat?
>>Pidän kiinni oikeudesta olla ottamatta koronarokotetta.>>
Sama täällä. Pääsee Mariaa tapaamaan tai sitten saa osittaisen immuniteetin loppuiäkseen.- Anonyymi
Ketä viitun Mariaa?
- Anonyymi
Jumala yksin kuulee rukoukset.Oletko samaa mieltä?
Pyydätkö syntejäsi anteeksi Marialta?
Onko Marialla valta antaa syntisi anteeksi? Milläköhän perusteella?
Paaviko kertoi vai Timo?
Onko Maria sinun Jumala?
Selef
Sanoin tapaavani Marian. En väitä että Maria antaa synnit anteeksi.
Voihan se Maria olla vaikka helvetissä.- Anonyymi
YmmärrätMarian rukoilun epäjumalanpalvonnaksi? Rukoilet ihmistä, joka voi olla...Niin, Maria on Jumalan luona sen perusteella, mitäs Raamatusta ompi uumoiltaman.
Ja ymmärrät epäjumalanpalvonnan synniksi. Etkö ymmärräkin?
Suosittelen lopettamaan synnin teon ja tekemään parannuksen.
Selef - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
YmmärrätMarian rukoilun epäjumalanpalvonnaksi? Rukoilet ihmistä, joka voi olla...Niin, Maria on Jumalan luona sen perusteella, mitäs Raamatusta ompi uumoiltaman.
Selef"Maria on Jumalan luona sen perusteella, mitäs Raamatusta ompi uumoiltaman."
Raamattu ei sano yhtään mitään Marian pelastumisesta. Asia on todellakin sinun omia uumoilujasi, vailla Raamatun tukea. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Maria on Jumalan luona sen perusteella, mitäs Raamatusta ompi uumoiltaman."
Raamattu ei sano yhtään mitään Marian pelastumisesta. Asia on todellakin sinun omia uumoilujasi, vailla Raamatun tukea.Raamattu kuvaa Mariaa ensin Herralle otollisena vanhan liiton mukaan. Sitten hän kulki Jeesuksen perässä ja opetuslasten mukana, sekä oli ristin juurella, ja opetuslapset pitivät Mariasta huolta Jeesuksen kuoltua. Joten kyllä se on tuotu esiin, että Maria kuului opetuslapsiin.
Anonyymi kirjoitti:
SelefMonet uskovat suhtautuvat Mariaan sen verran nuivasti että näkisivät hänet mielellään helvetissä.
>>Suosittelen lopettamaan synnin teon ja tekemään parannuksen.>>
Sitten kun on oikeassa uskossa voi mennä vaikka Capitolille riehumaan.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu kuvaa Mariaa ensin Herralle otollisena vanhan liiton mukaan. Sitten hän kulki Jeesuksen perässä ja opetuslasten mukana, sekä oli ristin juurella, ja opetuslapset pitivät Mariasta huolta Jeesuksen kuoltua. Joten kyllä se on tuotu esiin, että Maria kuului opetuslapsiin.
Se ei takaa pelastusta, kuten tiedämme.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se ei takaa pelastusta, kuten tiedämme.
Mikä ei takaa pelastusta? Maria oli opetuslapsi, hän uskoi siis poikansa olevan Jumalan Poika ja luvattu Messias. Ja usko Jeesukseen pelastaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu kuvaa Mariaa ensin Herralle otollisena vanhan liiton mukaan. Sitten hän kulki Jeesuksen perässä ja opetuslasten mukana, sekä oli ristin juurella, ja opetuslapset pitivät Mariasta huolta Jeesuksen kuoltua. Joten kyllä se on tuotu esiin, että Maria kuului opetuslapsiin.
>> Raamattu kuvaa Mariaa ensin Herralle otollisena vanhan liiton mukaan. Sitten hän kulki Jeesuksen perässä ja opetuslasten mukana, sekä oli ristin juurella, ja opetuslapset pitivät Mariasta huolta Jeesuksen kuoltua. Joten kyllä se on tuotu esiin, että Maria kuului opetuslapsiin. <<
Eihän kaikista muistakaan opetuslapsista kerrota, olivatko he opetuslapsia loppuun asti. Vain joidenkin elämän loppu tiedetään. Totta on siis se, että Raamattu ei sano yhtään mitään Marian pelastumisesta viime metreillä. Siis sitä, oliko hän uskossa vielä elämänsä viime hetkilläkin.
Mutta hyvä olettamus on, että kaikki raamatussa mainitut opetuslapset ovat myös pelastuneet, Maria mukaan lukien. Koska vain yhdestä eli Juudas Iskariotista on erillinen maininta muunlaisesta kohtalosta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä ei takaa pelastusta? Maria oli opetuslapsi, hän uskoi siis poikansa olevan Jumalan Poika ja luvattu Messias. Ja usko Jeesukseen pelastaa.
Kukaan ei tiedä, mitä sen jälkeen tapahtui. Maria on voinut luopua uskostaan tai muuttua uskossaan kylmäksi. Et pysty mitenkään todistamaan sitä väitettä, että Maria olisi pelastettujen joukossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>> Raamattu kuvaa Mariaa ensin Herralle otollisena vanhan liiton mukaan. Sitten hän kulki Jeesuksen perässä ja opetuslasten mukana, sekä oli ristin juurella, ja opetuslapset pitivät Mariasta huolta Jeesuksen kuoltua. Joten kyllä se on tuotu esiin, että Maria kuului opetuslapsiin. <<
Eihän kaikista muistakaan opetuslapsista kerrota, olivatko he opetuslapsia loppuun asti. Vain joidenkin elämän loppu tiedetään. Totta on siis se, että Raamattu ei sano yhtään mitään Marian pelastumisesta viime metreillä. Siis sitä, oliko hän uskossa vielä elämänsä viime hetkilläkin.
Mutta hyvä olettamus on, että kaikki raamatussa mainitut opetuslapset ovat myös pelastuneet, Maria mukaan lukien. Koska vain yhdestä eli Juudas Iskariotista on erillinen maininta muunlaisesta kohtalosta."Mutta hyvä olettamus on, että kaikki raamatussa mainitut opetuslapset ovat myös pelastuneet, Maria mukaan lukien. Koska vain yhdestä eli Juudas Iskariotista on erillinen maininta muunlaisesta kohtalosta."
Todella huono olettamus! Jos sinun koko elämästäsi kerrotaan kirjassa vain 3,5 vuoden mittainen siivu, johon on valittu vain tarkoituksella valittuja kohtia, jotka eivät todellisuudessa kerro siitäkään ajasta käytännössä sinusta yhtään mitään, niin voiko sen perusteella päätellä pelastutko vai etkö? Tilanteesi on liki sama kuin tällä palstalla niiden kohdalla, jotka päättelevät toisen joutuvan helvettiin vain yhden kommentin tai lauseen perusteella, joka ei kata koko uskonnon kaikkia osa-alueita: ei pysty oikeasti päättelemään mitään suuntaan eikä toiseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kukaan ei tiedä, mitä sen jälkeen tapahtui. Maria on voinut luopua uskostaan tai muuttua uskossaan kylmäksi. Et pysty mitenkään todistamaan sitä väitettä, että Maria olisi pelastettujen joukossa.
Jeesus sanoi, ettei hän kadottanut yhtäkään niistä, jotka Isä hänelle antoi. Vain Juudas vilpistyi raamatun mukaan pois. Kaikkien muiden opetuslasten siis voimme uskoa olevan taivaassa, koska Jeesus sanoi niin.
Joh. 18:9 "En minä ole kadottanut ketään niistä, jotka sinä olet minulle antanut". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Mutta hyvä olettamus on, että kaikki raamatussa mainitut opetuslapset ovat myös pelastuneet, Maria mukaan lukien. Koska vain yhdestä eli Juudas Iskariotista on erillinen maininta muunlaisesta kohtalosta."
Todella huono olettamus! Jos sinun koko elämästäsi kerrotaan kirjassa vain 3,5 vuoden mittainen siivu, johon on valittu vain tarkoituksella valittuja kohtia, jotka eivät todellisuudessa kerro siitäkään ajasta käytännössä sinusta yhtään mitään, niin voiko sen perusteella päätellä pelastutko vai etkö? Tilanteesi on liki sama kuin tällä palstalla niiden kohdalla, jotka päättelevät toisen joutuvan helvettiin vain yhden kommentin tai lauseen perusteella, joka ei kata koko uskonnon kaikkia osa-alueita: ei pysty oikeasti päättelemään mitään suuntaan eikä toiseen.Olettamus perustuu raamattuun ja siihen, mitä siellä sanotaan. Lue alta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus sanoi, ettei hän kadottanut yhtäkään niistä, jotka Isä hänelle antoi. Vain Juudas vilpistyi raamatun mukaan pois. Kaikkien muiden opetuslasten siis voimme uskoa olevan taivaassa, koska Jeesus sanoi niin.
Joh. 18:9 "En minä ole kadottanut ketään niistä, jotka sinä olet minulle antanut"."Vain Juudas vilpistyi raamatun mukaan pois. "
Niin paljon taas paskanjauhantaa omassa lihassa! Juudashan katui tekoaan. Ja Jeesus taas ihan varmasti antoi anteeksi Juudakselle, olihan Jumala määrännyt Juudaksen kavaltamaan Jeesus. Juudas jos joku, Jumalaa totelleena uskovaisena tulee olemaan taivaassa.
Sitä paitsi, missä kohtaa Raamatussa lukee, että muut opetuslapset olisivat olleet Isän antamia? Kuka tahansa voi langeta myöhemmin, vaikkapa Pietari, jolloin hän ei oikeasti ollutkaan Isän listoilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olettamus perustuu raamattuun ja siihen, mitä siellä sanotaan. Lue alta.
Mistä alta?
Ei tietenkään. Me vihaamme Mariaa ja haluamme nähdä hänet helvetissä.
- Anonyymi
Oletko menettänyt ymmärryksen Valon?
Jos olisit tuttu niin hoitopaikkaan joutuisasti tutkimuksia sulle tehtäisiin.
Järkyttävää! Onko Pasin sukulaisia paikalla? Nyt ei ole Pojalla asiat kunnossa. Anonyymi kirjoitti:
Oletko menettänyt ymmärryksen Valon?
Jos olisit tuttu niin hoitopaikkaan joutuisasti tutkimuksia sulle tehtäisiin.
Järkyttävää! Onko Pasin sukulaisia paikalla? Nyt ei ole Pojalla asiat kunnossa.Marttyyrinä mielisairaalaan. Kuulostaa hyvältä.
- Anonyymi
Sellaiset Mariat, jota katolisuudessa seurataan pelastusmielessä, kyllä palavat kerran tuhkaksi, koska ne ovat valheuskomuksia.
- Anonyymi
Mielestäni se ei ole Marian vika ja syy, että katoliset häntä palvovat. Ei Jumala, joka on oikeudenmukainen ja vanhurskas, ole Mariaa siitä syystä tuominnut. Raamattu ei anna edes pienintäkään vihjettä siihen suuntaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mielestäni se ei ole Marian vika ja syy, että katoliset häntä palvovat. Ei Jumala, joka on oikeudenmukainen ja vanhurskas, ole Mariaa siitä syystä tuominnut. Raamattu ei anna edes pienintäkään vihjettä siihen suuntaan.
Höhhelssön! Se oli kuvannollista puhetta, eikä tarkoittanut aidon Marian polttamista.
- Anonyymi
Jeesuksen äiti Maria on raamatun todistuksen mukaan pelastettu.
Kiinnostavampaa olisi tietää, ovatko uskovien mielestä myös Adam ja Eeva taivaassa ja tulevassa Uudessa Jerusalemissa maan päällä? Koronapassista luopumista vaativa kansalaisaloite sai tarvittavan kannatuksen ja etenee eduskuntaan.
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/9363
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2595762
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!612937- 942616
Martina on käynyt puhumassa viisauksia
Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.4101698Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1041480SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?
SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä301279Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!
Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse101219Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei281111Voiko vauva uskoa ?
Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST92681023Haapaveen nähtävyys?
Se teidän "suihkulähde" on ylittänyt uutiskynnöksen Suomen rajojen ulkopuolella Sveitsissä. Se näytettiin paikallisten u42985