Palstalla muuan poikkeusellisen ahkeran ja pörssisijoituksistakin melko rehvastellen kommentoivan anti-vety-foldaajan profiilissa on melkoinen paradoksi ja ristiriitaisuus ... vahvan teinihenkisyyden ohella.
Foldauksensa perusteella hänellä on 100%:n fundamentalisen vakaa usko sen suhteen, että vetytaloudella ja vetyautoilla ei ole tulevaisuutta, vaan ne ovat jo valmiiksi kuolleet ja kuopatut.
Ok, tuo fundamentalinen usko hänella suotakoon.
Sitten tulee se paradoksi, ristiriita ja mutta.
Miksi hän uhraa kerrassaan niin valtavasti aikaa ja energiaa palstalla koettaessaan julistaa itselleen (itsesuggestiossa on voimaa) ja toisille tuota vahvaa uskoaan, koska vetytaloudellahan on tulevaisuutenaan pelkkä nolla, zero, tyhjyys, täysiverinen fiasko.
Eikö olisi huomattavasti älykkäämpää ja tuottavampaa käyttää tuo sama aika ja energia konkreettisesti tuottavaan sijoitustoimintaan ja sen edelleen opiskeluun.
Samalla hän voisi myös vastata omaan huuttoonsa ja vakaaseen uskoonsa shorttaamalla vetytaloutta maksimaalisesti vivutettuna ja lainarahallakin.
Mitään tuottamattoman foldauksen sijaan hän voisi vielä hakea ne vetytalouden heikoimmat lenkit, kyllähän hänen tulee messujensa perusteella ne helpostikin tunnistaa ja vivutelulla shorttauksella tehdä sijoituksilleen aivan historiallisen hulppeita tuottokertoimia.
Miksi kieltäytyä uskonsa mukaisesta konkreettisesti tuottavasta toiminnasta ja elämän ainulaatuisesta tilausuudesta takuu-rikastua vetytalouden kontraamisella.
;-)
Anti-vety-foldaajan paradoksi
35
199
Vastaukset
- Anonyymi
Tuonne voit myös avata tämän saman avauksen.
https://www.facebook.com/groups/sahkoautot.nyt/posts/10158930927894685/ - Anonyymi
Eli nyt koitetaan hiljentää ohjaamalla vetykriitikköä muualle kun ei vetytaloiden faktoilla pystytä loistamaan uskottavasti, jotta omaa propagandaasi ei nuoret tajua kyseenalaistaa?
- Anonyymi
Ehkä olet suututtanut jonkun ja hän iskee takaisin?
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17233769/vetytalouden-kannattaminen-narsismin-piirteilla- - Anonyymi
Verkostomarkkinointi keskusteluissa on samanlaista raivoisaa juupas eipäs väittelyä. Jostain syystä verkostomarkkinointi on myös jäänyt marginaali ilmiöksi vaikka niin kehutaan jatkuvasti että voi rikastua. Sielläkään ei usko horju.
- Anonyymi
Kai se jatkuva spämmääminen sähköautojen puolella aiheuttaa lopulta vastustamista ja joku harva sitten vastustaa ammattimaisesti spämmin vastapainona. Spämmäys ei ole edes keskustelua, se on pakkomainontaa väärällä palstalla.
- Anonyymi
Tämä suomi24 keskustelupalstana on niin pieni maailman mittakaavassa että tuskin rahakkaita suomalaisia pörssisijoittajia täällä pyörii ja vaikka pyörisikin, niin vetyautojen dissaaminen täällä ei saa niin isoja joukkoja liikkeelle että pörssikurssit alkaisivat heilahtelemaan, sillä yleensä osakkeita ostetaan monesta eri maasta ja osakkeita on yleensä kymmeniä miljoonia kappaleita liikenteessä yritystä kohden. Oletan että tämä suomi24 on enemmän rahattomien nuorten paikka kuin päälle 50v varakkaiden sijoittajien.
Yksi syy vetyautojen vastustamiseen on yksinkertaisesti kallis ja hankala vetyautoilu, johon vielä halutaan "pakottaa" vielä yhteiskunnan varojen avulla panostaa vetyinfraan. Tuetaanhan myös sähköautoilua, mutta huomattavasti vähemmän kuin vetyautoilua tulevaisuudessa. Samoin netissä väärän tiedon levittäminen kehuen vetyautoja venyttäen totuutta on syy vastustaa ihan vain moraalin kannalta eikä välttämättä liity pörssisijoituksiin.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17254624/vetyinfran-rakentaminen-on-mahdottomuus- - Anonyymi
Eipä ole näkynyt sähköautojen ryhmässä propagandan levittäjiä juurikaan vedyn hyväksi, mutta täällä suomi24 kylläkin. Eikä muutenkaan mediassa ole ketään omalla nimellään/kasvoillaan vedyn puolestapuhujaa jos ei oteta autotehtaita huomioon tai muita kaupallisia yrityksiä jolloin raha vääristää helposti totuutta? Eikä myöskään facebook ryhmien perusteella vety oikein kiinnosta.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17254792/vetyautoilun-puolesta-puhujat-youtubessa-ja-podcastit
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17250419/missa-muualla-voi-keskustella-vetyautoista - Anonyymi
Aloittaja voi alkaa vastaiskuun tutkimalla lisää vetyautojen keskustelupalstoja ulkomailta ja nostaa sieltä jotain positiivisia seikkoja esille. Opitaan sitten kaikki taas vetyautoista lisää. :)
- Anonyymi
Ainakin yhdessä tapauksessa täällä suolipalstalla "markkinat" nimim. kertoileva tyyppi lyttäsi vetytaloutta ja autoja nähtävästi parhaan kykynsä mukaan?
Sen jälkeen kun oli asiansa esittänyt, ohjasi sujuvasti keskisuomalaisen autoliikkeen sivustoille! Myynnissä oli muiden muassa myös akkusähköautoja!- Anonyymi
Vetyautojen kannattajat örveltävät ehkä 100-kertaisen määrän tuollaiseen verrattuna.
- Anonyymi
Linkki tähän tapaukseen?
- Anonyymi
Eikös joku useampaan kertaan kertonut mistä käytettyjä vetyautoja saa ostaa niin vety kuin sähköautojen palstalla?
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17169217/kaytetty-vetyauto-saksasta - Anonyymi
Sijoittajat ovat varmaan kauppalehden ja inderesin keskusteluissa. Tuskin täällä suomi24.
- Anonyymi
Näin tuo anti-vety-foldaaja-poika ja pörssi-asiantuntijana esiintyvä jälleen kerran paukutteli rehvastellen henkseleitään ... mutta ei sitten kyennytkään vastamaan omaan huutoonsa.
Miksi "sjoittaja-asiantuntija" haaskaa aikaansa ja energiaansa s24 foldaus-puuhastelussaan vetytalouden puitteissa, vaikka uskoo sen oleva sata-varmuudella jo valmiiksi has been.
Miksi hän ei käytä vuosisadan tilaisuutta hyväkseen varmuudella voittaakseen ja rikastuakseen suurella vivulla ja velkarahallakin shorttaamalla, sillä hänhän tietää varmuudella vetytalouden olavan jo valmiiksi kuollut ja kuopattu hanke.
"Sijoittaminen vetytalouteen OMALLA rahalla." 16.12.2021 12:06
"Pörssiosakkeiden ostaminen oman pankin tai välittäjän kautta (esim. Nordnet) on oikeasti melko helppoa jos vain vähän osaa käyttää tietokonetta. Varmasti löytyy myös rahastoja vetyyn liittyen joten ei tarvitse itse miettiä mihin eri vetyfirmoihin kannattaa sijoittaa kun muut tekevät sen puolestasi vetäen tietysti rahastohoidon palkkiot voitoistasi (ja tappioistasi)."
- https://keskustelu.suomi24.fi/t/17238933/sijoittaminen-vetytalouteen-omalla-rahalla-
;-)- Anonyymi
Etpä taida ymmärtää miten shorttaaminen toimii. Siitä voi tulla pahasti takkiin, vaikka lyhyeksi myytävän osakkeen arvo putoaa, koska osakkeiden lainaksi saamisella on omat kulunsa. Jos nämä kulut ylittävät shorttauksesta saatavan hyödyn, tulee lunta tupaan, vaikka olisi miten oikeassa. Pienien firmojen osakkeilla nämä lainakulut voivat olla kovia, varsinkin kun muutkin veikkaavat suunnan olevan alaspäin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etpä taida ymmärtää miten shorttaaminen toimii. Siitä voi tulla pahasti takkiin, vaikka lyhyeksi myytävän osakkeen arvo putoaa, koska osakkeiden lainaksi saamisella on omat kulunsa. Jos nämä kulut ylittävät shorttauksesta saatavan hyödyn, tulee lunta tupaan, vaikka olisi miten oikeassa. Pienien firmojen osakkeilla nämä lainakulut voivat olla kovia, varsinkin kun muutkin veikkaavat suunnan olevan alaspäin.
Lisäksi... shorttaaminen vaatii kykyä arvata MILLOIN p***a osuu tuulettimeen. Liian aikainen shorttaaminen ei tuota haluttua tulosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Etpä taida ymmärtää miten shorttaaminen toimii. Siitä voi tulla pahasti takkiin, vaikka lyhyeksi myytävän osakkeen arvo putoaa, koska osakkeiden lainaksi saamisella on omat kulunsa."
Jälleen tarjoillaa pelkiiä pseudo-syitä, jotta ei tarvitse omaan huutoonsa vastata ... ei se usko taida sitten niin vakaa ollakaan kuin foldauksesta sisältöineen voisi ajatella.
Nyt sitten maalaillaan pelkokertoimia shorttausen haasteista, kuluista ja riskeistä, samaan aikana kun toiset tekevät fyrkkaa lyheksi myynneillä.
Eivät ne vedot s24 vetyautofoorumilla foldaten onnistu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Etpä taida ymmärtää miten shorttaaminen toimii. Siitä voi tulla pahasti takkiin, vaikka lyhyeksi myytävän osakkeen arvo putoaa, koska osakkeiden lainaksi saamisella on omat kulunsa."
Jälleen tarjoillaa pelkiiä pseudo-syitä, jotta ei tarvitse omaan huutoonsa vastata ... ei se usko taida sitten niin vakaa ollakaan kuin foldauksesta sisältöineen voisi ajatella.
Nyt sitten maalaillaan pelkokertoimia shorttausen haasteista, kuluista ja riskeistä, samaan aikana kun toiset tekevät fyrkkaa lyheksi myynneillä.
Eivät ne vedot s24 vetyautofoorumilla foldaten onnistu.Nuo eivät TODELLAKAAN ole mitään "pseudo-syitä", mutta se ainakin on käynyt selväksi, ettet ymmärrä vetyautoilun lisäksi yhtään mitään miten osakemarkkinat toimivat.
BTW, tein tänään melkoisen hyvän tilin jo Teslan osakkeilla. ;-)
- Anonyymi
Jos häntä ei rahan tekeminen niin kiinnosta vaan selvittää totuutta vetyautoista pilkkaamisen sijasta. ;)
- Anonyymi
Aloittaja itse puolestaan ei sitten uskalla ollenkaan tehdä mitään sijoituksia vedyn hyväksi?
- Anonyymi
Fiksumpaa on sijoittaa sähköautoihin kuin varsinaisesti shortata vetyä vastaan sillä jos käy niin että vaikkapa poliittisilla päätöksillä vetyautot runnotaan läpi saaden aidosti jalansijaa.... maksoi sitten mitä maksoi yhteiskunnalle... niin todennäköisesti sähköautofirmat (tavalla tai toisella esim. Abb) nousee kuitenkin vuosien varrella.
- Anonyymi
"Fiksumpaa on sijoittaa sähköautoihin kuin varsinaisesti shortata vetyä vastaan sillä jos käy niin että vaikkapa poliittisilla päätöksillä vetyautot runnotaan läpi saaden aidosti jalansijaa.... "
No niin, nyt se epäilevä tuomas sitten viimeinkin heräsi vahvan ja sokean uskon sijaan havaistemaan, että ..... josko sähköauto ei olisikaan ainoa .... joka lakiasetuksien pakolla ja subventointien voimalla massoille runnotaan, hinnalla millä tahansa.
Tuuliviireilyä
Eli nyt, nopeasti laukeavasta onkin tullut liki laukeamaton, kun tuli aika vastata omaan huutoonsa ja kontrata vetytaloutta, joka on mielestään jo valmiiksi kuopattu.
.
Omalta osaltani olen lukuisia kertoja toistanut, että vetyautoilu ja varsinkin yksityiskäytössä tulee olemaan suurelta osin riippuvainen polliittista linjauksista, suuntaan kuin toiseenkin.
Vahvan poliittisen tuenkin tilanteessa saattaa olla melko suuriakin eroja maista riippuen.
Vetyautoilu ei ole nopeasti laukeavien alaa, vaan joka tapauksessa sen lopputulema laajemmassa mittakaavassa, suuntaan kuin toiseenkin ratkeaa vasta huomattavan pitkällä aikajanalla.
;-) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Fiksumpaa on sijoittaa sähköautoihin kuin varsinaisesti shortata vetyä vastaan sillä jos käy niin että vaikkapa poliittisilla päätöksillä vetyautot runnotaan läpi saaden aidosti jalansijaa.... "
No niin, nyt se epäilevä tuomas sitten viimeinkin heräsi vahvan ja sokean uskon sijaan havaistemaan, että ..... josko sähköauto ei olisikaan ainoa .... joka lakiasetuksien pakolla ja subventointien voimalla massoille runnotaan, hinnalla millä tahansa.
Tuuliviireilyä
Eli nyt, nopeasti laukeavasta onkin tullut liki laukeamaton, kun tuli aika vastata omaan huutoonsa ja kontrata vetytaloutta, joka on mielestään jo valmiiksi kuopattu.
.
Omalta osaltani olen lukuisia kertoja toistanut, että vetyautoilu ja varsinkin yksityiskäytössä tulee olemaan suurelta osin riippuvainen polliittista linjauksista, suuntaan kuin toiseenkin.
Vahvan poliittisen tuenkin tilanteessa saattaa olla melko suuriakin eroja maista riippuen.
Vetyautoilu ei ole nopeasti laukeavien alaa, vaan joka tapauksessa sen lopputulema laajemmassa mittakaavassa, suuntaan kuin toiseenkin ratkeaa vasta huomattavan pitkällä aikajanalla.
;-)Huomaa, että juttelet ainakin kahden, ehkä paljon useammankin kanssa.
- Anonyymi
Vetynarsisti haluaa kylvää epäilystä koska ei ole kerta kaikkiaan enään mitä vastata väittelyihin?
- Anonyymi
"Vetynarsisti haluaa kylvää epäilystä koska ei ole kerta kaikkiaan enään mitä vastata väittelyihin?"
Hah, tästäkin ketjusta käy konkreettisesti ilmi miten anti-vety-narsisti-foldaajalle tuli epäilyksien pupu pöksyyn, kiemurtelu ja venkoilu jälleen alkoi, kun olisi ollut aika vastata omaan huutoonsa ;-)
Muutta ehkäpä pupu-autoilijoille pupuilu on tullut jotekin tutummaksi elementiksi ;-)
Mutta niinhän ne söpöt puputkin loikkivat sinne tänne, kuten anti-vety-foldaajan kommentit ja huutoonsa vastaamattomuudet.
;-)
- Anonyymi
"Omalta osaltani olen lukuisia kertoja toistanut, että vetyautoilu ja varsinkin yksityiskäytössä tulee olemaan suurelta osin riippuvainen polliittista linjauksista, suuntaan kuin toiseenkin."
Jos kansa on sitä mieltä että vetyautot ovat kallis ja hankala keksintö, niin valitsevatko he vaaleissa uudestaan tälläisiä poliitikkoja johtoon? Tulisiko sitten johtoon jotkut toiset poliitikot, jotka saattavatkin ottaa tuet vetytaloudelta?
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17254273/vetyautojen-maarat-eri-maissa-prosentteina - Anonyymi
"Hah, tästäkin ketjusta käy konkreettisesti ilmi miten anti-vety-narsisti-foldaajalle tuli epäilyksien pupu pöksyyn, kiemurtelu ja venkoilu jälleen alkoi, kun olisi ollut aika vastata omaan huutoonsa ;-)"
Taisit unohtaa mitä itse kirjoitit?
""Mielestäni toistaiseksi on LIIAN AIKAISTA INVESTOIDA VETYYN, vaan kannattaa mieluummin tyytyä tarkkaileman miten vetytaloushankkeet eri valtioiden linjauksineen globaalilla tasolla etenevät, sillä vihreän vedyn mahdollisuuksiinhan on vasta herätty.""
Itse kerroit aikaisemmin että aiot vain odotella eli et uskalla tehdä mitään sijoituksia vetytalouteen vaikka olet niin varma kannastasi vaan jäät vain seuraamaan miten kehittyy ja silloinhan saatat myöhästyä junasta kun kurssit lähtee nousemaan? Ja nyt pilkkaa minua vaikka et uskalla itsekkään? ;D Ja se oli muuten joku toinen henkilö (kommentti) joka mielestäsi "rehvasteli" sijoituksillaan (kaivos yms) kun minulla on vain pieni siivu Kempoweria kun kurssi nousi yllättävän paljon ja myöhästyin junasta.
Rehellisyyden nimissä on aina mahdollista että jotain mullistavaa keksitään vetytaloudessa tulevaisuudessa ja vetyautoista tuleekin houkuttelevimpia, mutta pidän sitä hyvin epätodennäköisenä koska niin pitkään on jo vetyautoja yritetty kehittää että luulisi jo lähes kaikki kivet olevan käännetty. Mutta niin voi myös käydä akkutekniikassakin. Tilanne voi siis teoriassa muuttua suuntaan jos toiseenkin voimakkaasti... sitä meistä ei voi sata varmasti kumpikaan tietää. Minä olen veikannut vahvasti sähköautojen voittoon ja sinä veikkaat vahvasti vetyautojen voittoon vaikka maailmalta todistetusti vetyautojen yleistyminen on todella hidasta sähköautoihin verrattuna.
Sekin on yksi skenaario että vetytaloutta tuetaan verorahoilla sadoilla miljardeilla ja vetyautot vain runnotaan läpi. Vain silloin mielestäni vetyautot voi pärjätä.... VEROVAROIN.
Puhuit aiemmin että availen paljon uusia aiheita tänne vetyautot palstalle. Miksi niistä moni on jäänyt melko vähälle kommenteille? Ei vain kiinnosta vai ovat kiusallisia aiheita vastata? Varsinkin tuota vetyinfran kustannuksista ei haluta puhua vaikka se on hyvin olennainen osa vetyautoilun tulevaisuutta. Olisin nimittäin odottanut kommentteja tyyliin "No ei se ny noin paljon voi maksaa!" ja uusia laskelmia. :D
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17254624/vetyinfran-rakentaminen-on-mahdottomuus-
Meissä on myös se ero että minua aidosti kiinnostaa vetyautot teknisesti jos vaikka tulevaisuudessa vaihtaisin puolta (2030-luvulla?) sellaisen ostaen ja haen niistä tietoa. Samalla tietysti myös kyseenalaistan niiden järjettömyyden hinta/laatu suhteena nykytekniikalla ja annan mahdollisuuden myös vetyintoilijoiden selittää mitä en ole siinä hypessä tajunnut että kyllä sellainen minun kannattaa kuitenkin ostaa. Toistaiseksi kommentit vetyautojen hyväksi ei ole minua vakuuttaneet, mutta olen edelleen avoin ASIALLISILLE keskusteluille.... mihin sinä et aina pysty vaikka hyviä vastakommentteja sinultakin välillä tulee ja emme ole useinkaan samaa mieltä.
Sinua kiinnostaa lähinnä toisen voittaminen väittelyissä jopa henkisellä väkivallalla joka on narsistiselle ihmiselle tyypillistä... niinkuin nytkin kun alkaa ilmeisesti paukut loppua väittelyssä vetyautojen hyväksi ja keksitään sitten "et uskalla" vaikka KAKSINAAMAISESTI et uskalla sinäkään? Jotenkin minut pitää saada huonoon valoon koska olen uhka sinun vetymaailmallesi. Mutta mitä se auttaa.... jos vetyauto on tuotteena HUONO todistetusti ihmisten mielessä vetyautoilun "suurmaissa" Saksassa, Japanissa ja osavaltiona Kaliforniassa.... niin se on edelleen huono eikä niitä mene kaupaksi vaikka kuinka mollaisit havaintojani. Pilkkaamalla et saa vetyautoja nousuun vaan se itse tuote (vetyauto) pitää ensin saada aidosti hyväksi, niin se myy kyllä itse itsensä ILMAN JATKUVAA VETYSPÄMMÄÄMISTÄ väärälle palstalle huuhaa kommenteilla "Mahtavaa, tätä on odotettu". Ei huono tuote hokemalla muutu hyväksi vaan sen pitää vakuuttaa ihmiset puheiden sijaan suorituskyvyllään (kokonaispaketti).
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17254273/vetyautojen-maarat-eri-maissa-prosentteina
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17248353/nain-vetyautot-valloittavat-maailman-- Anonyymi
"Itse kerroit aikaisemmin että aiot vain odotella eli et uskalla tehdä mitään sijoituksia vetytalouteen vaikka olet niin varma kannastasi vaan jäät vain seuraamaan miten kehittyy ja silloinhan saatat myöhästyä junasta kun kurssit lähtee nousemaan? "
Miksi toistamiseen alennut ja turvaudut valehteluun ja kannnanottojeni vääristelyyn?
Virtuaalissa se on toki mahdollista, mutta realissa kasvokkain se voisi osoittautua hieman haasteellisemmaksi.
Itse en ole sanallakana edes maninnut tai puhunut sijoituksista tällä palstalla, kunnes reagoin rehvasteleviin omalla rahalla vetyyn haastamisiisi.
- https://keskustelu.suomi24.fi/t/17238933/sijoittaminen-vetytalouteen-omalla-rahalla-
"Kantasi varmuuteen" -väittämässä koetat maalata allekirjoittaneesta kaltaisesi fanaatikon ja tämä täysin vastoin sitä mitä olen hyvin selkeästi ilmaissut, eli jälleen tuo asioiden valheellinen esitystapa kainalokeppinä.
Muutamaan kertaan olen jo maninnut, että jokunen viikko sitten muuan ulkolaisten tv-uutisten vetyosion kimmoittamana olen alkanut hieman seurata mitä vetytaloudessa on meneillään. Sitä ennen en ole edes lukenut tai kirjoittanut sanaakaan tälle palstalle.
Moneen kertaan olen myös toistanut, että varsinkin yksityiskäytön vetyautoilun lopputuleman, puolesta tai vastaan, tulee suurelta osin ratkaisemaan poliittiset linjaukset ja vetyautoja tukevankin politiikan tilanteessa riskeeraa olla melko suuriakin eroja maista riippuen ja varsikin kehityksen aikatauluissa.
Samoin olen toistanut lukuisia kertoja, että __aika sitten näyttää lopputuleman_ ja täsmentänyt, että kyse on pitkästä aikajanasta.
Edellen olen moneen kertaan maininnut, että nykytiedon valossa, voi Suomessa ostaa polttarin ja ajaa sen kaikessa rauhasa finaaliin, ennenkuin vetyautojen tulevaisuus kotimaassa alkaa kunnolla aueta. Sama rautalangasta. Tällä hetkellä on aivan liian aikaista varmuudella lausua lopputulemia puolesta tai vastaan.
Kantannani olen maninnut, että näen vetyautoissa radikaalisti enempi eko-potentiaalia kuin sähköautoissa.
Toistamiseen ja palstalle kirjoittamiseni alusta alkaen olen myös kantannai ilmaissut, että ekologista autoa ei vielä olla edes innovoitu ja siksi tarvitaan jatkuvaa tutkimus- ja kehitystötä eri vaihtoehdoille, jossa ekologisesti kestävien __synteettisten polttoaineiden__ läpilyöntiä pidän toivottavana.
- https://keskustelu.suomi24.fi/t/17251692/f1-vety-ja-synteettiset-polttoaineet-mullistava-tulevaisuus-
Kuitenkin sinä koetat epärehellisyydessäsi toistamiseen maalata allekirjoittaneesta kaltaisesi karikatyyri-fanaatikon, joka on jo valmiiksi uskonteesinsä kiviin kaivertanut.
Sitten sinä väännät asian ihan omassa fanaattisuudessasi ja riidanhaasteellisuudessasi vielä "uskaltamiseksi" sijoituksien suhteen.
"Ja nyt pilkkaa minua vaikka et uskalla itsekkään? ;D Ja se oli muuten joku toinen henkilö (kommentti) joka mielestäsi "rehvasteli" sijoituksillaan (kaivos yms) kun minulla on vain pieni siivu Kempoweria kun kurssi nousi yllättävän paljon ja myöhästyin junasta."
Toistetaan. Miksi koet toistamiseen tarpeelliseksi turvautua älylliseen epärehellisyyteen ja valehteluun?
Se olit sinä, joka haastoit vetytalouteen "omalla rahalla" investointiin, mutta olet täysin munaton vastaamaan omaan haasteeseesi, jonka anti-vety-fanaatikona tulisi voida vaurastua vetytaloutta vaikka vivutettuna kontraamalla, johon löytyy erilaisia instumenttejä, niistä ei ole pulaa.
Muutoinkin käytöksesi on todellakin aivan epäkypsän kakaramaista intoilua ja epäloogista poukkoilua, jossa _toistamiseen_ koetat laittaa kannakseni sellaista mitä en edes rivienvälisesti ole ilmaissut ..... vain jotta voisit sitten "vastineena" vastata itse itsellesi rakentelemaasi kommenttiin.
;-) - Anonyymi
"Minä olen veikannut vahvasti sähköautojen voittoon ja sinä veikkaat vahvasti vetyautojen voittoon vaikka maailmalta todistetusti vetyautojen yleistyminen on todella hidasta sähköautoihin verrattuna."
Miksi toistamiseen foldaat valheita kannoistani ja koetat maalata allekirjoittaneesta kaltaistasi musta-valkoista fanaatikkoa?
Edes rivien välisesti en ole edes vihjanut johonkin "voittamiseen" mutta sen sijaan olen peräänkuuluttanut eri vaihtoehtojen tutkimus- ja tuotekehitystä, sillä ekologista autoa ei vielä olla edes innovoitu.
Vetyautojen suhteen olen toistanut, että niiden lpputulema on suurimmalta osin poliittisista linjauksista riippuvaista ja sittenkin se tulee ottamaan hyvin paljon aikaa. Seuraan tilannetta, mikään ei vielä ole varmaa suuntaan tai toiseen.
Varsinkin ekologisesti kestävät _synteettiset polttoaineet_ olisivat tervetulleita ennenkuin EU:n polttareiden lakisääteinen tappo-pvm on kohdalla .... jossa kaikki pakokotetaan valheilla lobattuihin pseudo-ekologisiin sähköautoihin.
#
Mutta toistetataan se oleellinen.
Tässä ketjussa toin esiin sen miten anti-vety-fanaatikko on munaton vastatakseen omaan ihan itse rakentelemaansa sijoitus-haasteeseen.
;-)
- Anonyymi
Vetykriitikon suurin synti on siis että koittaa selvittää totuutta vetyautoista ja hänet pitää vaientaa koska tekniset löydöt ja tilastot ei tue vetyautojen voittokulkua? Samaan tapaan toimitaan myös politiikassa Venäjällä ja Pohjois-Koreassa kun hallitusta arvostellaan. Ei mitään väliä jos tavallisille autoilijoille vetyautot ovat kallista ja hankalaa... vain vetytalouden suurkukoistuksella on väliä. Kyse on siis vetytalouden suuruudenhulluudesta.... tai sitten vain omista vetysijoituksista... tai vetyalan omasta työpaikasta tai omasta (startup) firmasta kun on paljon hävittävää jos vetyautoja ei saada markkinoitua tavalliselle kansalle. Totuudella ei ole väliä kun omat edut menee edelle.
- Anonyymi
"Vetykriitikon suurin synti on siis että koittaa selvittää totuutta vetyautoista ja hänet pitää vaientaa koska tekniset löydöt ja tilastot ei tue vetyautojen voittokulkua? "
Sinun tulisi koettaa pukea tuo uhrin viitta josskain toisessa ketjussa, samoin kuin voit maalailla noita superlatiivi-fantasiakuviasikin konspiraatiounineen jossakin toisessa ketjussa.
Tässä ketjussa toin esiin sen miten anti-vety-fanaatikko on munaton vastatakseen omaan ihan itse rakentelemaansa sijoitus-haasteeseen.
;-)
- Anonyymi
"Mikäli olet tuon jatkuvan virtuaalikouhkan ja teinihenkisen henkseleiden paukuttelun sijaan aikuisen oikesati varma vetytalouden menestymättömyydestä ... niin silloinhan sinun tulisi laittaa kaikki omat ja lainatutkin varat ja .... __myydä lyhyeksi __ maximiin vivutettuna vetytaloutta, osakkeita ja indexjeä.
Palstalla esittämäsi hyvin aktiivisen kouhkan perusteellahan sinusta tulisi _velalla ja maksimi-vivutuksella lyhyeksi myymällä_ suorastaan ökyrikas, miksi kieltäytyä vuosisadan 100%:n varmasta tilaisuudesta rikastua.
Niin, ei ne suuret sanat suuta halkaise ;-)"
Edelleen.... haastat muita sijoittamaan sähköautoihin, mutta et sitten itse uskalla puolestasi vaan jäät vain odottelemaan vetyautojen kehitystä. Minä olen sentään pienen siivun sijoittanut Kempoweriin, sinä et yhtään joten olet PALJON MUNATTOMAMPI kuin minä kun ET USKALLA EDES PIENELLÄKÄÄN SUMMALLA. Olet kaksinaamainen suunsoittaja kun haastat minua ja muita maksimaalisella velkarahalla mutta itse et uskalla tehdä vastaavaa .... ja sitten haukut varoivaista sijoittajaa munattomaksi joka sentään edes yrittää. Mutta sellaisiahan ne narsistit on kun henkisellä väkivallalla pitää kyykyttää vaikka ei edes oma toiminta kestä tarkastelua kääntäen asiat kierosti omaksi edukseen. :D
Suurin vaikeus on se että osaisi valita sen (muutaman) VOITTAVAN sähköautoihin panostavan firman. Kun sen keksin muutaman mihin uskon, niin aion sijoittaa ylimääräisellä rahallani. Kempowerin kurssi karkasi turhan nopeasti ja ei näytä vielä ainakaan hypen menevän ohitse. Abb ja Siemensiä moni veikkaa myös voittajaksi.
Ja joku toinen oli sen "rehvastelu" sijoituksen kirjoittanut. En voi sille mitään että haluat uskoa sen olevan minun vääristelevä kommentti vaikka sinulla ei ole siitä edes mitään todisteita. Jos täällä olisi nimimerkit pakollisia niin totuus kävisi ilmi helposti. Samoin shorttauksen kommentit eivät ole minun.
Ja todella moni on myös sijoittanut sähköautoihin.... ostamalla sellaisen. Vetyautojen määrät useassa maassa kun on pyöreästi se 0,0% monessa maassa vaikka olisi jopa yli 50 vetytankkausasemaa, joten niihin ei haluta sijoittaa. Ja se on mielestäni todella hyvä "sijoittamisen" mittari.- Anonyymi
"Edelleen.... haastat muita sijoittamaan sähköautoihin, mutta et sitten itse uskalla puolestasi vaan jäät vain odottelemaan vetyautojen kehitystä."
Epäkypsien ja keskenkasvuisesti reagoivien fanaattikkojen kanssa on täysi mahdottomuus saada aikaan asiapohjaista kommentointia ja jotka vielä työkseen narsku-vääristelevät vastapuolen kannanottoja. Sitten kun penikat ovat vielä kuka kusee pidemmälle-asteella, niin ...
Mutta kertoistko miksi valehtelet? Miksi väität sanomakseni sellaista jota en edes rivienvälisesti ole ilmaissut?
Laitapa kopioiden esille tekstilainaus jossa olen edes vihajaten haastanat jotakuta investoimaan sähköautoihin.
Mutta jos s-autojen alalta etsit uusia kohteita, niin vilkaise oheista jota jotkut ennustelevat jopa Teslan kaltaiseksi tulevaiksi menestystarinaksi. Itse en siihen ota kantaa.
.
"The company raised over US$13.5 billion in financing following its IPO in November 2021, which also saw investor recognition that it could become a major competitor to Tesla."
Rivian: https://en.wikipedia.org/wiki/Rivian
.
"Olet kaksinaamainen suunsoittaja kun haastat minua ja muita maksimaalisella velkarahalla mutta itse et uskalla tehdä vastaavaa .... ja sitten haukut varoivaista sijoittajaa munattomaksi joka sentään edes yrittää."
Vaikutat potevan merkittäviä luetun sisäistämisen ongelmia tai sitten jopa vakavaa älyllistä karenssia, kääntäen asioita päälleen.
Anti-vety-fanaatikko oli se joka suurin palkein julisti haasteen vetyyn "omalla rahalla" investoinneista. Itse en ole maininnut sanallaan yksityishenkilöiden investoinneista ennen tuota rehvastelua.
Haastoin hänet itsensä suurista sanoistaan, mutta hän on munaton vastaamaan omaan haasteeseensa.
Kun on anti-vety-foldauksessaan hautakiven varma vetytalouden olevan jo valmiiksi kuollut, niin eikö ole loogista, että rehvastelija toimii itse haasteensa mukaisesti ja siksi kontraa vetytaloutta, johon löytyy erilaisia finanssi-instrumenttejä, eli siitä homma ei ole kiinni.
Haastoin hänet hänen omista suurista sanoistaan ja maalasin hänet omista sanoistaan nurkkaan. That's it.
Anti-vety-fanaatikot kuvittelevvat, että vetyautoista tulisi ja voisi kommentoida vain ja ainoastaan heidän musta-valkoista fanaattisuutta vastaavalla tavalla.
Omalta osaltani ...... olen toistamiseen ilmaissut ....... että seurailen vetytalouden ison kuvan kehittymistä, sekä toistanut miten koko vatytalous globaalin tason keskeneräisine direktiiveineen on vasta aivan alussa ja vetyautojen, varsinkin yksityiskäyttöisten suhteen lopputulema suuntaan kuin toiseenkin on riippuvaista suurelta osin poliittisista linjauksista.
Loogisestikin edellisestä johtuen koen omalla kohdallani mahdolliset vetytalouteen investoinnit nykytilanteessa aivan liian aikaisina.
Sähköautot taasen ja niihin liittyvä teknologia on kokonaan toinen asia, sillä jo pelkästään EU:ssa niihin kaikki niihin __pakotetaan lakisääteisesti__ ja polttareiden kuoleman vuosi on jo lakkiin ja direktiiveihin kaiverrettu.
Miksi näinkin yksinkertainen yhtälö ja fanaatikoista poikkeva lähestymistapa on älyllisesti niin ylivoimaista hahmottaa ...... ja tämä asian toistamusesta huolimatta.
;-)
- Anonyymi
Ja alunperin kehoitin sijoittamaan pienellä summalla kuukausittain vetyfirmoihin jolloin elämä jatkuu jos vetysijoitukset ei kannatakkaan (kun varoituksia ei haluta kuunnella), mutta sinä suuruudenhulluna narsistina päätät että kaikki peliin ja haukut kun siihen ei uskalleta lähteä.... kun et itse edes ollenkaan edes pienellä summalla. Mitä KAKSINAAMAISUUTTA! :D On aivan eri asia laittaa vastoin sijoitusohjeita kaikki omaisuus vain yhteen sijoitukseen kun aina kehoitetaan myös hajauttamaan muihinkin sijoituksiin (aloihin/yrityksiin). Ja sinä kehoitat nimenomaan ottamaan maksimaalista riskiä.... KOKO OMAISUUDELLAAN kun historiassa on esimerkkejä että yllätyksiä voi tulla esim. tässä tapauksessa vetytaloudessa saatetaan (vastoin todennäköisyyksiä) keksiä jotain todella mullistavaa. Mitä TYHMYYTTÄ laittaa KOKO OMAISUUS yhden kortin varaan! :D
Kerrataan:
"Jos uskot että vety menee ohitse vaikkapa 2030-luvulla tai vähintään menestyy todella hyvin, niin eikö silloin nimenomaan kannata kuukausittain ostaa säästyneillä MUUTAMILLA SATASILLA vetyosakkeita kun nyt vetyfirmojen osakekurssit ja rahastot ovat alhaalla, koska muutaman vuoden päästä kaikki vetysijoitukset ovat kalliimpia?"
Ja sitten jälleen kerran sen vetysijoittamisen ketjun idea meni kuuroille korville:
On aivan eri asia kannattaa VAIN NETISSÄ (valheellisesti) vetytaloutta, spämmätä aktiivisesti vedystä väärälle palstalle ja jopa keskustella aktiivisesti vetytalouden puolesta... mutta uskallatko seistä omien sanojesi takana ja edes pienellä summalla sijoittaa siihen kuukausittain kun on oikeasti myös menetettävää ja pitäisi kohdata vetytalouden realismit? Että onko omat "vetyautojen maailmanvalloitus" kirjoitukset välttämättä sittenkään totta kun vastakkaisiakin näkemyksiä hyvillä perusteilla on esitetty esim. sähköautojen ja vetyautojen myyntitilastot Saksassa missä vetytankkausasemia on noin 100?- Anonyymi
"Ja alunperin kehoitin sijoittamaan pienellä summalla kuukausittain vetyfirmoihin jolloin elämä jatkuu jos vetysijoitukset ei kannatakkaan (kun varoituksia ei haluta kuunnella), mutta sinä suuruudenhulluna narsistina päätät että kaikki peliin ja haukut kun siihen ei uskalleta lähteä.... kun et itse edes ollenkaan edes pienellä summalla. "
Niin, tuo "suuruudenhulluus" oli nimeomaan suorassa suhteessa anti-vety-fanaattisuuteesi, jota harrastat aivan poikkeusellisen ahkerasti ja suurella energialla.
Mutta munattomuuttasi et toimi fanaatisen ja alati julistamasi anti-vety-uskosi mukaisesti ja olet omaan huutoosi vastaamata ;-)
Kommenttini ko. ketjusta:
[Mikäli olet tuon jatkuvan virtuaalikouhkan ja teinihenkisen henkseleiden paukuttelun sijaan aikuisen oikesati varma vetytalouden menestymättömyydestä ... niin silloinhan sinun tulisi laittaa kaikki omat ja lainatutkin varat ja .... __myydä lyhyeksi __ maximiin vivutettuna vetytaloutta, osakkeita ja indexjeä.]
Mitä narsismiin tulee, niin taholtasi tapahtuva toistuva ja luokaton kannanottojeni valheellinen vääristely ja kommenttieni manipulointi asettuu aikas lailla tuohon linjaan ja ilmankos tuo psyken formaatti vaikuttaa olevan kovin lähellä sydäntä.
"On aivan eri asia kannattaa VAIN NETISSÄ (valheellisesti) vetytaloutta, spämmätä aktiivisesti vedystä väärälle palstalle ja jopa keskustella aktiivisesti vetytalouden puolesta... mutta uskallatko seistä omien sanojesi takana ja edes pienellä summalla ..."
Melkoisen kakaramaista sanailua.
Useaan otteeseen olen kertonut, ettei allekirjoittaneella ole mitään tekemistä tuon jonkun ahkeran suunnilleen kaikkialla "vetytiedottamista" harrastavan kanssa. Tokihan normiälyn omaava sen on ja olisi teksteistä ja kannanotoista havainnut jo muutenkin.
Mutta kertoisitko miksi edes rautalangasta väännettynä ja toistettuna alla oleva ei tahdo mennä jakeluun.
Anti-vety-fanaatikot kuvittelevvat, että vetyautoista tulisi ja voisi kommentoida vain ja ainoastaan heidän musta-valkoista fanaattisuuttaan vastaavalla tavalla.
Omalta osaltani ...... olen toistamiseen ilmaissut ....... että seurailen vetytalouden ison kuvan kehittymistä, sekä toistanut miten koko vatytalous globaalin tason keskeneräisine direktiiveineen on vasta aivan alussa ja vetyautojen, varsinkin yksityiskäyttöisten suhteen lopputulema suuntaan kuin toiseenkin on riippuvaista suurelta osin poliittisista linjauksista.
Loogisestikin edellisestä johtuen koen omalla kohdallani mahdolliset vetytalouteen investoinnit nykytilanteessa aivan liian aikaisina.
Sähköautot taasen ja niihin liittyvä teknologia on kokonaan toinen asia, sillä jo pelkästään EU:ssa niihin kaikki __pakotetaan lakisääteisesti__ ja polttareiden kuoleman vuosi on jo lakkiin ja direktiiveihin kaiverrettu.
Miksi näinkin yksinkertainen yhtälö ja fanaatikoista poikkeva lähestymistapa on älyllisesti niin ylivoimaista hahmottaa ...... ja tämä asian toistamisesta ja ratalangasta taivuttamisesta huolimatta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400004827140- 262551
- 2272548
- 1571844
- 1141728
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu621138- 741133
IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka4112524h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?21055Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata
Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p01054