Mitä Jeesus sanoi homoseksuaalisuudesta?

Anonyymi

Ei mitään, mutta on mielenkiintoista miettiä mitä hän sanoisi meille asiasta tänään. Kulttuuriemme väliin mahtuu yli kaksituhatta vuotta joten se on otettava huomioon. Ovathan käsittelemämme asiat hyvin kulttuurisidonnaisia joita on ymmärrettävä kontekstistaan käsin.

Homoja oli Jeesuksen aikana varmaan yhtä paljon kuin nykyäänkin. Asiasta ei näyttänyt tulevan kuitenkaan ongelmia Jeesuksen ajan juutalaisuudessa tai sitä ei katsottu mitenkään merkittäväksi. Jeesuksen muusta toiminnasta voimme toki päätellä jotakin. Hän suhtautui hyvin suvaitsevasti ja tasa-arvoisesti mm. naisiin, muiden uskontojen edustajiin ns. vääräuskoisiin samarialaisiin ja roomalaisiin miehittäjiin. Hän katsoi että rakkauden käskyssä tulee täytetyksi ”kaikki laki ja profeetat”. Lisäksi hän liikkui publikaanien, prostituoitujen ja muiden marginaaliryhmien parissa eikä näyttänyt vaatineen heiltä moraalista elämänmuutosta. Riitti kun uskoi häneen.

Jeesus julisti Mooseksen lain ruokamääräykset vanhentuneiksi, paransi sairaita sapattina ja antoi syntejä anteeksi vaikka se oli juutalaisuudessa yksin Jumalan tehtävä. Hän asetti itsensä Mooseksen lain yläpuolelle ilmoittamalla: ”Te olette kuulleet sanotuksi, mutta minä sanon teille”. Puhuessaan heteroseksuaalisesta parisuhteesta Jeesus mainitsi ettei se sovi kaikille.

Matt. 19:10 Opetuslapset sanoivat: "Jos avioliitto merkitsee miehelle tätä, on parempi olla menemättä naimisiin."
11 Mutta hän sanoi heille: "Se ratkaisu ei sovellu kaikille, ainoastaan niille, joille se osa on annettu.
12 On sellaisia, jotka äitinsä kohdusta saakka ovat avioliittoon kelpaamattomia, on toisia, joista ihmiset ovat tehneet sellaisia, ja on niitä, jotka itse, taivasten valtakunnan tähden, ovat ottaneet osakseen naimattomuuden. Joka voi valita tämän ratkaisun, valitkoon."
Uskon että Jeesus kannattaisi myös sukupuolineutraalia avioliittolakia nykypäivänä.

Avio/avoeroihin Jeesus suhtautui aikaansa ankarammin, mutta ei vaatinut kuitenkaan tuomioita, kivitystuomioista puhumattakaan aviorikoksen tehneille. Koska homoseksuaalisuutta voidaan hyvin verrata heteroseksuaalisuuteen, ovat eettiset arvioinnit kummassakin aivan samat. Vastuulliseen rakkauteen kuuluvan homoseksuaalisuuden minkäänlainen tuomitseminen ei sovi mielestäni Jeesuksen julistukseen. Jeesus asetti rakkauden lain kaiken edelle ja osoitti että ainut synti, josta ihmiset tullaan tuomitsemaan, on rakkaudettomuus (Matt. 25).

284

1308

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Näinä aikoina Jeesuksen ei olisi tarvinnut traumatisoitua isättömyydestään eikä seksuaalisesta suuntautumisestaan. Olisi voinut elää pitkän ja hyvän elämän.

      • Anonyymi

        Näinä aikoina Jeesuksen ei olisi tarvinnut traumatisoitua isättömyydestään eikä seksuaalisesta suuntautumisestaan. Olisi voinut elää pitkän ja hyvän elämän.
        Lusiferin rotta kirjoittaa.. Kun ei tunne alkuperäänsä.Nyt on vain niin ihkua homsostelt,interventi yms sekaseksuaalisuus possujen kera:))
        Kaikki on ihgua nyt vaapana hippiviher aikana..


    • Anonyymi

      OK. Kristityn ei tarvitse onneksi noudattaa VT:n Jumalan tappokäskyjä. Paavalin vuodatukset Roomalaiskirjeensä ensimmäisessä luvussa muistuttavat taas Martti Lutherin "Juutalaisista ja heidän valheistaan -kirjaa. Mustamaalauskampanja johtui ehkä siitä koska kohderyhmä oli torjunut Jeesuksen.

      • Anonyymi

        Ne kieltää oikean Jeesuksen mutta on monia vääriä jeesuksia.


    • Anonyymi

      "Ei mitään, mutta on mielenkiintoista miettiä mitä hän sanoisi meille asiasta tänään."

      Miksi miettiä tätä asiaa näin. Jeesushan sanoo koko meidän kauttamme tai viime kädessä Pyhän hengen kautta että seksi saman sukupuolen kanssa on syntiä kaikkien ihmisten kohdalla tai että himo ja seksikontaktit miehen ja naisen avioliiton ulkopuolella ovat syntiä. Jeesus kun puhuu koko ajan kauttamme kun kerran on näin luvannut. Miksi Jeesus valehtelisi?

      • Anonyymi

        Jeesus lähetti Pyhän hengen eli itsensä meille ja nyt sitten julistamme Jeesuksen nimessä ...

        Joh. 13:20
        Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka ottaa vastaan sen, jonka minä lähetän, se ottaa vastaan minut; mutta joka ottaa vastaan minut, se ottaa vastaan hänet, joka on minut lähettänyt.


        Joh. 15:26
        Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta.


        Joh. 16:7
        Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.


        Joh. 20:21
        Niin Jeesus sanoi heille jälleen: "Rauha teille! Niinkuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minäkin teidät."


      • Anonyymi

        Ei Jeesus ole luvannut puhua sinun kauttasi yhtään mitään. Oletko mielisairaalassa hoidossa?


      • Anonyymi

        Raamatun kirjoituksissa annetun ehkäisyneuvonnan sekä Luomiskertomuksen valossa ainoastaan lisääntymistarkoituksessa harjoitettu vaikuttaa olleen luonnollista ja hyväksyttyä, sekä myös ehkä synnitöntä erityisesti Jumalan valitsemien sekä yhteen liittämien miehen ja naisen välillä.
        Miksi Jeesus siis olisi erikseen ottanut puheeksi ainoastaan samaa sukupuolta olevien välisen seksin, kun Mooses oli jo ankarin sanoin osoittanut ettei miehen siementä tullut omaehtoisesti valuttaa kuin lisääntymistarkoituksessa.
        Miltei kaikkihan me nykyään ainakin lasten teon jälkeen käytämme ehkäisyä tai siihen rinnastettavaa yhdyntätapaa, jolla estetään siittiötä hedelmöittämästä munasolua.
        Ihan pakko kysyä miksi sanot PH:n kertovan teille asioita joita ei ole Raamattuun kirjoitettu ja jotka mitä ilmeisimmin ovat tarkoitettu vain teille itsellenne, jos kerran niitä ei anneta kaikille?
        Siis miksi te kerrotte asioita joita ei ole tarkoitettu meille muille :)


      • Tai että Jeesukselle ei kirjoitettu sanomaan mitään homoseksuaalisista.


      • Huono on se Jeesus.

        Todellisuudessa seksi kahden samaa sukupuolta olevien kesken ei ole millään muotoa pahuutta. Jeesusta pitää opettaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun kirjoituksissa annetun ehkäisyneuvonnan sekä Luomiskertomuksen valossa ainoastaan lisääntymistarkoituksessa harjoitettu vaikuttaa olleen luonnollista ja hyväksyttyä, sekä myös ehkä synnitöntä erityisesti Jumalan valitsemien sekä yhteen liittämien miehen ja naisen välillä.
        Miksi Jeesus siis olisi erikseen ottanut puheeksi ainoastaan samaa sukupuolta olevien välisen seksin, kun Mooses oli jo ankarin sanoin osoittanut ettei miehen siementä tullut omaehtoisesti valuttaa kuin lisääntymistarkoituksessa.
        Miltei kaikkihan me nykyään ainakin lasten teon jälkeen käytämme ehkäisyä tai siihen rinnastettavaa yhdyntätapaa, jolla estetään siittiötä hedelmöittämästä munasolua.
        Ihan pakko kysyä miksi sanot PH:n kertovan teille asioita joita ei ole Raamattuun kirjoitettu ja jotka mitä ilmeisimmin ovat tarkoitettu vain teille itsellenne, jos kerran niitä ei anneta kaikille?
        Siis miksi te kerrotte asioita joita ei ole tarkoitettu meille muille :)

        "Ihan pakko kysyä miksi sanot PH:n kertovan teille asioita joita ei ole Raamattuun kirjoitettu ja jotka mitä ilmeisimmin ovat tarkoitettu vain teille itsellenne, jos kerran niitä ei anneta kaikille?"

        Hyvä kysymys. Väitän, että he kuvittelevat oman ajattelunsa olevan PH.


      • Anonyymi

        Kohtuus kaikessa huoraaminen on syntiä mutta huorat pelastuu uskon kautta Jeesukseen. Tavallinen parisuhde jos suostuu asumaan hänen kanssaan asukoon . Muu uskontoisen kanssa.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Tai että Jeesukselle ei kirjoitettu sanomaan mitään homoseksuaalisista.

        Ilmestyskirjassa ja Mooseksen kirjassa on homoista mutta monet Mooseksen uskoiset on homoja ja heidän synnit pahat teot kostetaan heidän pojille taas mooseksessa . Kristityt taas elää Jeesuksessa.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Huono on se Jeesus.

        Todellisuudessa seksi kahden samaa sukupuolta olevien kesken ei ole millään muotoa pahuutta. Jeesusta pitää opettaa.

        Luonnotonta se on raivaukset on väkivaltaa. Jos olet synagogalta sinua koskee myös kiroukset Mooseksen kirjassa miehen pahat teot kostetaan pojille. Kristityillä on sovinto Jeesuksessa taas eikä kostoa.


      • Anonyymi

        "Ei mitään, mutta on mielenkiintoista miettiä mitä hän sanoisi meille asiasta tänään."

        Suomessa on paska hallitus !
        Vaihtakaa rosvot,ajakaa ne vuorille. Nämä häpeämättämät vasemmisto vihreät keskusta,jotka ei kunnioita Isän tahtoa.
        Tehkää samoin tälle hallituksen luopiolle jotka ei usko,ajakaa jyrkäänteen reunalle ja xxxx..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus lähetti Pyhän hengen eli itsensä meille ja nyt sitten julistamme Jeesuksen nimessä ...

        Joh. 13:20
        Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka ottaa vastaan sen, jonka minä lähetän, se ottaa vastaan minut; mutta joka ottaa vastaan minut, se ottaa vastaan hänet, joka on minut lähettänyt.


        Joh. 15:26
        Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta.


        Joh. 16:7
        Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.


        Joh. 20:21
        Niin Jeesus sanoi heille jälleen: "Rauha teille! Niinkuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minäkin teidät."

        Vai Jeesus lähetti 'Pyhän hengen', kun Raamatun mukaan opetuslapset eivät olleet koskaan edes kuulleet mistään Pyhästä hengestä ennen kuin Paavali kastoi heidät Pyhällä hengellä Jeesuksen nimeen vuonna 53 (Apt. 19), joka Jeesuksen nimeen tekeminen on laittomuuden tekemistä Jeesuksen mukaan (Matt.7). Lopettakaa valehtelemasta!


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Huono on se Jeesus.

        Todellisuudessa seksi kahden samaa sukupuolta olevien kesken ei ole millään muotoa pahuutta. Jeesusta pitää opettaa.

        Jeesuksen ei Jumalana tarvitse odottaa tieteen kaikkia kehitysaskelia ollakseen jotain mieltä. Hän tietää Jumalana totuuden.


    • Anonyymi

      "Avio/avoeroihin Jeesus suhtautui aikaansa ankarammin, mutta ei vaatinut kuitenkaan tuomioita, kivitystuomioista puhumattakaan aviorikoksen tehneille. "

      Jeesus vaati syntiselle naiselle kivitystuomiota, mutta kukaan ei heittänyt ensimmäistä kiveä.

      • Ei vaatinut.
        Hän kehotti sarkasmilla synnitöntä heittämään ensimmäisen kiven. Jeesus tiesi, että kukaan ei ollut synnitön.


      • Anonyymi

        Mielenkiintoista olisi tietää missä uskonlahkossa noin opetetaan. Ei varmaan missään. Kyllä monet uskovaiset osaavat myös lukea. "Pyhä Henkikö" tämän asian on sinulle taas noin ilmoittanut? HehHeh!!!! Mistä näitä höperöitä oikein tulee.


      • Anonyymi
        Verum_an_falsum kirjoitti:

        Ei vaatinut.
        Hän kehotti sarkasmilla synnitöntä heittämään ensimmäisen kiven. Jeesus tiesi, että kukaan ei ollut synnitön.

        "Hän kehotti sarkasmilla synnitöntä heittämään ensimmäisen kiven. "

        Hyvinhän sinä ymmärsit, että käski heittämään ensimmäisen kiven. Jeesus halusi siis noudattaa Jumalan lakia, mikä oli annettu Mooseksen kautta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Hän kehotti sarkasmilla synnitöntä heittämään ensimmäisen kiven. "

        Hyvinhän sinä ymmärsit, että käski heittämään ensimmäisen kiven. Jeesus halusi siis noudattaa Jumalan lakia, mikä oli annettu Mooseksen kautta.

        Mutta tiesi, että kukaan ei voi sitä tehdä. Sama kuin olisi käskenyt rampaa kävelemään.


      • Anonyymi
        Verum_an_falsum kirjoitti:

        Mutta tiesi, että kukaan ei voi sitä tehdä. Sama kuin olisi käskenyt rampaa kävelemään.

        Tiesikö varmasti? Fariseukset olivat varkaita ja murhaajia kuten talmudista voidaan lukea. Mutta jos joku fariseuksista olisi sanonut kuten savis: minä olen synnitön olisi Jeesus luetellut saviksen synnit varsinkin ne häpeällisimmät niin ne muut fariseuksen olisivat kivittäneen saviksen isoilla kivillä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tiesikö varmasti? Fariseukset olivat varkaita ja murhaajia kuten talmudista voidaan lukea. Mutta jos joku fariseuksista olisi sanonut kuten savis: minä olen synnitön olisi Jeesus luetellut saviksen synnit varsinkin ne häpeällisimmät niin ne muut fariseuksen olisivat kivittäneen saviksen isoilla kivillä.

        Fariseukset olivat lainkiivailijoita ja pitivät tarkoin kiinni kaikista säännöistä.
        Jos joku olisi sanonut, että on synnitön, niin se olisi ollut valhe.
        Jeesus ei tuomitse naista vaan osoittaa tuossa kuinka helppo on löytää tikku toisen silmästä, vaikka se malka onkin vielä omassa.


      • Anonyymi

        Jeesus kielsi kivittämästä koska ovat itsekin pettäneet vaimoaan muiden kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Hän kehotti sarkasmilla synnitöntä heittämään ensimmäisen kiven. "

        Hyvinhän sinä ymmärsit, että käski heittämään ensimmäisen kiven. Jeesus halusi siis noudattaa Jumalan lakia, mikä oli annettu Mooseksen kautta.

        Mooseksen uskoisten pahat teot kostetaan niiden omille pojille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiesikö varmasti? Fariseukset olivat varkaita ja murhaajia kuten talmudista voidaan lukea. Mutta jos joku fariseuksista olisi sanonut kuten savis: minä olen synnitön olisi Jeesus luetellut saviksen synnit varsinkin ne häpeällisimmät niin ne muut fariseuksen olisivat kivittäneen saviksen isoilla kivillä.

        Juudas iskariot varasteli.


      • Anonyymi
        Verum_an_falsum kirjoitti:

        Ei vaatinut.
        Hän kehotti sarkasmilla synnitöntä heittämään ensimmäisen kiven. Jeesus tiesi, että kukaan ei ollut synnitön.

        Juu, ja taas tämä. Ei vaan Jeesus tiesi Jahve-uskonnosta, että jos sanoo itseään synnittömäksi syyllistyy syntijumala Jahven pilkkaan - aivan kuten uskovaiset hokevat tänä päivänäkin olevansa läpeensä syntisiä - ja pelasti tällä älykkäällä tavalla kyseisen naisen. Jeesuksen opetukseen ei kuulu millään tavalla synti. Se on Jahven valtakunnasta ei taivasten valtakunnasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Hän kehotti sarkasmilla synnitöntä heittämään ensimmäisen kiven. "

        Hyvinhän sinä ymmärsit, että käski heittämään ensimmäisen kiven. Jeesus halusi siis noudattaa Jumalan lakia, mikä oli annettu Mooseksen kautta.

        "Hyvinhän sinä ymmärsit, että käski heittämään ensimmäisen kiven."

        ... siis käski sen heittää, joka on synnitön. Lauseiden pätkiminen on lapsellista.

        Jeesus kuitenkin tiesi, ettei siellä ollut muita synnittömiä kuin hän itse. Itse hän ei heittänyt, koska ei tuominnutkaan.

        Tuntuu ettet oikein ymmärrä mitä siellä tapahtui moraalisella tasolla.


    • Anonyymi

      ArtoTTT

      Luukas 17:29
      Mutta sinä päivänä, jona Loot lähti Sodomasta, taivaasta satoi tulta ja tulikiveä, ja se tuhosi heidät kaikki.

      • Anonyymi

        Juuri niin, miten mahtoi käydä muille silloisille aikalaisille niin ennen kuin jälkeen Sodoman tapahtumien, siis moniko on vielä tänäänkin elävänä joukossamme?


      • Hyvä juttu. Saivat itsekkäät sodomalaiset ihan isän kädestä.


      • Anonyymi

        YouTube La Palma tulivuori 🌋


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri niin, miten mahtoi käydä muille silloisille aikalaisille niin ennen kuin jälkeen Sodoman tapahtumien, siis moniko on vielä tänäänkin elävänä joukossamme?

        Kuollut meri


    • Anonyymi

      "Ovathan käsittelemämme asiat hyvin kulttuurisidonnaisia joita on ymmärrettävä kontekstistaan käsin."

      Jumalan Sana ei ole kulttuurisidonnaista, vaan Jeesus on sama, eilen ja myös huomenna.

      Hepr. 13:8

      Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti.

      • Anonyymi

        Jeesus voi olla sama, mutta miten on Jumala Jahven kanssa, jolle Jeesus oli uhrilahjana tosi Jumala (Kristus) eli taholle, jota sanoi Perkeleeksi, ja jota vastusti ja jota uhrikulttioppia te palvotte?

        Miksi kuvittelette, että teille on oppinormistoon kirjoitettu fyysinen ylösnousemus maailman viimeisenä päivänä, kun Jeesus tulee seisomaan haudoille tuomionlukuun? Ihan teidän iloksenneko, että pääsette Paavalin lupaamiin tulenliekkeihin?

        Raamattu ei ole vitsi, eikä oppinormisto - kirkkoisät ovat kyllä tieneet tasan tarkkaan, että mistä tässä opissa on kyse. Saitte valita, että tartutteko syöttiin vai ettekö.


    • Anonyymi

      Paljon virheitä aloituksessa.

      Onko aloittaja homoseksuaali?

      Jeesus ei korottanut itseään Mooseksen lain yläpuolelle.

      Jumalana Jeesus kyllä tavallaan oli Mooseksen lain yläpuolella.

      Johanneksen evankeliumi:
      1:17 Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta.

      • Anonyymi

        Jeesus on Moosesta suurempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus on Moosesta suurempi.

        - Jeesus on Moosesta suurempi.-

        Luonnollisesti, koska Mooses oli ihminen mutta Jeesus oli ja on Jumala. Ei inkarnaatio sitä muuttanut.


    • Anonyymi

      Toistaako historia itseään nyt toisenlaisen naamion takaa?

      Pastori Friedrich Klein

      Vasta vuonna 2021 Berliinin piispa Stäblein julisti mitättömäksi natsien aikakauden vainon kohteeksi joutuneen homoseksuaalisen pastorin pappisoikeuksien riisumisen.

      Pastori Friedrich Klein (s. 1905) tuomittiin homoseksuaalisen identiteetin vuoksi kolmeksi vuodeksi vankilaan, häneltä riistettiin papin asema ja hänet määrättiin taisteluihin itärintamalle etulinjaan lähelle Leningradia vuonna 1944.

      Etulinjassa taistelu ilman ilman riittävää varustusta merkitsi samaa kuin teloitus ampumalla. Hän selvisi pari päivää. Hänen ruumiinsa jätettiin hautaamatta. Pastori Friedrich Klein julistettiin kuolleeksi vuonna 1975.

      Saksan silloinen protestanttinen kirkko oli 1930-luvulta alkaen täynnä natsimyönteisiä kristittyjä, jotka komppasivat Hitlerin julmaa hallintoa ja homofobiaan perustuvia rikoksia. Erityisesti monet kirkon vastuuhenkilöt olivat kansallissosialistisen aatteen läpäisemiä.

      Kirkossa toimi vaikutusvaltainen liike, joka kutsui itseään "saksalaisiksi kristityiksi"

      Ks. (Deutsche Christen) https://en.m.wikipedia.org/wiki/German_Christians_(movement)

      Deutsche Christen oli painostusryhmä Saksan evankelisessa kirkossa vuosina 1932–1945; ja joka sitoutui antisemitismiin, rasistisiin ja führerjohtoisen natsismin ideologisiin periaatteisiin; ja jonka tavoitteena oli lisätä ne koko saksalaisen protestanttisuuden läpäiseviksi periaatteiksi.

      Lahkon papisto oli pääosin natsipuolueen jäseniä ja antisemitistejä.

      "Pastori Friedrich Klein kärsi ja kuoli pohjimmiltaan seksuaalisuutensa takia."

      "Tämän epäoikeudenmukaisen kohtelun vuoksi ihmiset; jotka halusivat elää ja rakastaa eri tavalla, ovat joutuneet kokemaan paljon kärsimystä ja heitä on syrjitty kamalalla tavalla", Saksan evankelisluterilaisen kirkon piispa Stäblein sanoi Berliinin Priden muistoseremoniassa kesäkuussa 2021.

      Piispa ei vähättele sanojaan, ja hän myös lupaa, että Berliinin valtionkirkkojärjestö jatkaa kunnian palauttamista myös muita menneitä tapauksia kohtaan. Ennen kaikkea, hän sanoo, kirkko ei koskaan enää vaikene, kun se kohtaa tällaisen epäoikeudenmukaisuuden.

      Päivi Räsäsen ulostulot edustavat samanlaista kiihottamista kansanryhmää vastaan kuin mitä Deutsche Christen -liikkeen agitoima natsipropaganda.

      Kansanryhmän mustamaalaaminen epäihmisisksi tai sairaiksi johti juutalaisten, homoseksuaalien ja poliittisten vastustajien joukkotuhontaan. Natsit vainosivat ja tuhosivat vuosina 1933-1945 kuusi miljoonaa ihmistä osin Räsäsen kaltaisen kirjoittelun saattamana. Räsäsen lääkärinä ja kansanedustajana pitäisi tuntea vastuunsa teoistaan. Muuten syntyy vahva yhtymäkohta ja mielikuva kollegastaan Hauptsturmführer Mengelestä.

      Lähde: Irish Times 23.7.2021

      • Anonyymi

        "Muuten syntyy vahva yhtymäkohta ja mielikuva kollegastaan Hauptsturmführer Mengelestä."

        Miksi sitten lietsot tätä mielikuvaa, etkö tiedä että Räsänen vastustaa vainoa ja myös siis homoseksuaalien syrjintää, koska hän itse on jo vainon kohde? Ei juutalaisetkaan hyväksyneet vainoa mikä heihin kohdistettiin.


      • Anonyymi

        Syyttäjä Anu Mantila linjaa "Jotta ihmisarvo toteutuu, sitä on vahvistettava."

        Käytännössä kyse on siitä, että syrjinnän kielto määrittelee rajat sananvapauden ja rangaistavan ilmaisun välillä.

        Hänen mukaansa kyse ei ole siis siitä, mikä on oikeaoppista Raamatun tulkintaa. Kyse on hänen mukaansa siitä, loukkaavatko nimenomaan Räsäsen lausumat muiden perusoikeuksia.

        Ja, loukkaavathan ne. Sehän on samaa parranpärinää, jota Natsi-Saksassa esitettiin ja jota nyky-Venäjän fasismi viljelee Raamattua heilutellen, rajoittaen kansalaistensa sananvapautta ja uskonnonvapautta.

        Räsäsen puheet eivät vain loukkaa vaan yllyttää viharikoksiin seksuaalivähemmistöjä kohtaan. Tähän syyttäjä ja rikossyytteen alulle laittanut kristitty pappi ovat asiallisesti puuttuneet.

        Emme kaipaa vankien rintapieliin enää daavitintähtiä eikä vaaleanpunaisia kolmioita keskitysleireistä puhumattakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syyttäjä Anu Mantila linjaa "Jotta ihmisarvo toteutuu, sitä on vahvistettava."

        Käytännössä kyse on siitä, että syrjinnän kielto määrittelee rajat sananvapauden ja rangaistavan ilmaisun välillä.

        Hänen mukaansa kyse ei ole siis siitä, mikä on oikeaoppista Raamatun tulkintaa. Kyse on hänen mukaansa siitä, loukkaavatko nimenomaan Räsäsen lausumat muiden perusoikeuksia.

        Ja, loukkaavathan ne. Sehän on samaa parranpärinää, jota Natsi-Saksassa esitettiin ja jota nyky-Venäjän fasismi viljelee Raamattua heilutellen, rajoittaen kansalaistensa sananvapautta ja uskonnonvapautta.

        Räsäsen puheet eivät vain loukkaa vaan yllyttää viharikoksiin seksuaalivähemmistöjä kohtaan. Tähän syyttäjä ja rikossyytteen alulle laittanut kristitty pappi ovat asiallisesti puuttuneet.

        Emme kaipaa vankien rintapieliin enää daavitintähtiä eikä vaaleanpunaisia kolmioita keskitysleireistä puhumattakaan.

        "Sehän on samaa parranpärinää, jota Natsi-Saksassa esitettiin ja jota nyky-Venäjän fasismi viljelee Raamattua heilutellen, rajoittaen kansalaistensa sananvapautta ja uskonnonvapautta."

        Melkoista vihaviestintää Päiviä kohtaan! Tuollainen on jo rangaistavaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syyttäjä Anu Mantila linjaa "Jotta ihmisarvo toteutuu, sitä on vahvistettava."

        Käytännössä kyse on siitä, että syrjinnän kielto määrittelee rajat sananvapauden ja rangaistavan ilmaisun välillä.

        Hänen mukaansa kyse ei ole siis siitä, mikä on oikeaoppista Raamatun tulkintaa. Kyse on hänen mukaansa siitä, loukkaavatko nimenomaan Räsäsen lausumat muiden perusoikeuksia.

        Ja, loukkaavathan ne. Sehän on samaa parranpärinää, jota Natsi-Saksassa esitettiin ja jota nyky-Venäjän fasismi viljelee Raamattua heilutellen, rajoittaen kansalaistensa sananvapautta ja uskonnonvapautta.

        Räsäsen puheet eivät vain loukkaa vaan yllyttää viharikoksiin seksuaalivähemmistöjä kohtaan. Tähän syyttäjä ja rikossyytteen alulle laittanut kristitty pappi ovat asiallisesti puuttuneet.

        Emme kaipaa vankien rintapieliin enää daavitintähtiä eikä vaaleanpunaisia kolmioita keskitysleireistä puhumattakaan.

        "Syyttäjä Anu Mantila linjaa "Jotta ihmisarvo toteutuu, sitä on vahvistettava.""

        Tässä varmaankin syyttäjä tuli Päivi Räsäsen linjoille, että ihmisarvo on aina jakamaton eikä sitä ihmisen syntisyys vähennä, koska kaikki olemme syntisiä samalla tavalla.

        Ihmisarvoa ei tule loukata ja siksi on myös tärkeää tasa-arvon vuoksi, että kerromme kaikille synnin synniksi, että näin toimien suomme kaikille mahdollisuuden parannukseen ja tätä kautta pelastukseen. Vain toteutuu tasa-arvo kristinuskossa että julistus on kaikille samanlaista eikä erityistapauksia ole kristinuskossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Syyttäjä Anu Mantila linjaa "Jotta ihmisarvo toteutuu, sitä on vahvistettava.""

        Tässä varmaankin syyttäjä tuli Päivi Räsäsen linjoille, että ihmisarvo on aina jakamaton eikä sitä ihmisen syntisyys vähennä, koska kaikki olemme syntisiä samalla tavalla.

        Ihmisarvoa ei tule loukata ja siksi on myös tärkeää tasa-arvon vuoksi, että kerromme kaikille synnin synniksi, että näin toimien suomme kaikille mahdollisuuden parannukseen ja tätä kautta pelastukseen. Vain toteutuu tasa-arvo kristinuskossa että julistus on kaikille samanlaista eikä erityistapauksia ole kristinuskossa.

        Toden totta! Synti pitää sanoa synniksi Raamatun sanoin ja kirjaintakaan muuttamatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Muuten syntyy vahva yhtymäkohta ja mielikuva kollegastaan Hauptsturmführer Mengelestä."

        Miksi sitten lietsot tätä mielikuvaa, etkö tiedä että Räsänen vastustaa vainoa ja myös siis homoseksuaalien syrjintää, koska hän itse on jo vainon kohde? Ei juutalaisetkaan hyväksyneet vainoa mikä heihin kohdistettiin.

        Etkö ole huomannut että Päivi vainoaa homoja? Muut ovat huomanneet. Nyt hän on rikoksestaan syytettynä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toden totta! Synti pitää sanoa synniksi Raamatun sanoin ja kirjaintakaan muuttamatta.

        Raamattu opettaa, että kunkin pitää huolehtia omista synneistään. Ne pitää sanoa synniksi.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Raamattu opettaa, että kunkin pitää huolehtia omista synneistään. Ne pitää sanoa synniksi.

        Helluntaiseurakunnissa ja muissakin karsinakristittyjen piireissä keskitytään toisten synteihin. Itsehän me olemme synnittömiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sehän on samaa parranpärinää, jota Natsi-Saksassa esitettiin ja jota nyky-Venäjän fasismi viljelee Raamattua heilutellen, rajoittaen kansalaistensa sananvapautta ja uskonnonvapautta."

        Melkoista vihaviestintää Päiviä kohtaan! Tuollainen on jo rangaistavaa!

        Mitenhän meinaat rangaista syyttäjää? Pissaatko kintuille?


      • Outoa! Täällä on plagioitu minun tekstini huomaan ja ilman viitettä. Onko Xerox-Gradu (X-G) asialla?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Syyttäjä Anu Mantila linjaa "Jotta ihmisarvo toteutuu, sitä on vahvistettava."

        Käytännössä kyse on siitä, että syrjinnän kielto määrittelee rajat sananvapauden ja rangaistavan ilmaisun välillä.

        Hänen mukaansa kyse ei ole siis siitä, mikä on oikeaoppista Raamatun tulkintaa. Kyse on hänen mukaansa siitä, loukkaavatko nimenomaan Räsäsen lausumat muiden perusoikeuksia.

        Ja, loukkaavathan ne. Sehän on samaa parranpärinää, jota Natsi-Saksassa esitettiin ja jota nyky-Venäjän fasismi viljelee Raamattua heilutellen, rajoittaen kansalaistensa sananvapautta ja uskonnonvapautta.

        Räsäsen puheet eivät vain loukkaa vaan yllyttää viharikoksiin seksuaalivähemmistöjä kohtaan. Tähän syyttäjä ja rikossyytteen alulle laittanut kristitty pappi ovat asiallisesti puuttuneet.

        Emme kaipaa vankien rintapieliin enää daavitintähtiä eikä vaaleanpunaisia kolmioita keskitysleireistä puhumattakaan.

        X-G asialla?


      • Anonyymi
        Daavidinpasuuna kirjoitti:

        Outoa! Täällä on plagioitu minun tekstini huomaan ja ilman viitettä. Onko Xerox-Gradu (X-G) asialla?

        Anteeksi jos se oli väärin. Kirjoituksesi oli niin hyvä että plakioin sen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Muuten syntyy vahva yhtymäkohta ja mielikuva kollegastaan Hauptsturmführer Mengelestä."

        Miksi sitten lietsot tätä mielikuvaa, etkö tiedä että Räsänen vastustaa vainoa ja myös siis homoseksuaalien syrjintää, koska hän itse on jo vainon kohde? Ei juutalaisetkaan hyväksyneet vainoa mikä heihin kohdistettiin.

        Aika usein näistä Korkkiruuvin päästöistä tulee mieleen sellainen ajatus, että kirjoittaja ei ole ajatellut mitään ennen kuin alkoi naputella. 🙄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anteeksi jos se oli väärin. Kirjoituksesi oli niin hyvä että plakioin sen.

        Se ensimmäinen ketju, jossa "Daavidinpasuunan" kirjoitus oli, poistettiin. Onneksi ehdit pelastaa sen tänne. Asiantunteva kirjoitus. Kiitos "Daavidinpasuunalle"!


      • Anonyymi

        Kiihotus sana on väärä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Muuten syntyy vahva yhtymäkohta ja mielikuva kollegastaan Hauptsturmführer Mengelestä."

        Miksi sitten lietsot tätä mielikuvaa, etkö tiedä että Räsänen vastustaa vainoa ja myös siis homoseksuaalien syrjintää, koska hän itse on jo vainon kohde? Ei juutalaisetkaan hyväksyneet vainoa mikä heihin kohdistettiin.

        Puistolassa asui joskus juutalainen homo mies pieni vähän outo hiljainen ja jakomöessä juutalainen nainen narkomaani puliukkojen kanssa metsässä viihtyi juomassa viinaa. Eikö se luvattu maa oikein aukea näille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syyttäjä Anu Mantila linjaa "Jotta ihmisarvo toteutuu, sitä on vahvistettava."

        Käytännössä kyse on siitä, että syrjinnän kielto määrittelee rajat sananvapauden ja rangaistavan ilmaisun välillä.

        Hänen mukaansa kyse ei ole siis siitä, mikä on oikeaoppista Raamatun tulkintaa. Kyse on hänen mukaansa siitä, loukkaavatko nimenomaan Räsäsen lausumat muiden perusoikeuksia.

        Ja, loukkaavathan ne. Sehän on samaa parranpärinää, jota Natsi-Saksassa esitettiin ja jota nyky-Venäjän fasismi viljelee Raamattua heilutellen, rajoittaen kansalaistensa sananvapautta ja uskonnonvapautta.

        Räsäsen puheet eivät vain loukkaa vaan yllyttää viharikoksiin seksuaalivähemmistöjä kohtaan. Tähän syyttäjä ja rikossyytteen alulle laittanut kristitty pappi ovat asiallisesti puuttuneet.

        Emme kaipaa vankien rintapieliin enää daavitintähtiä eikä vaaleanpunaisia kolmioita keskitysleireistä puhumattakaan.

        Nykyään onkin keltaiset kommunistibudhatähdet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sehän on samaa parranpärinää, jota Natsi-Saksassa esitettiin ja jota nyky-Venäjän fasismi viljelee Raamattua heilutellen, rajoittaen kansalaistensa sananvapautta ja uskonnonvapautta."

        Melkoista vihaviestintää Päiviä kohtaan! Tuollainen on jo rangaistavaa!

        Mooseksen laissa on homofobia kyllä ja Mooseksen uskoiset rikkoo sen itse . Mooseksen talmudit miesten pahat teot kostetaan heidän pojille kohta jäänyt lukematta?? Päivi vainoaa lähinnä kristittyjä eikä muiden uskontojen homoja mitä homomarssilla runsaasti on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se ensimmäinen ketju, jossa "Daavidinpasuunan" kirjoitus oli, poistettiin. Onneksi ehdit pelastaa sen tänne. Asiantunteva kirjoitus. Kiitos "Daavidinpasuunalle"!

        Davidin pojalle kostettiin Davidin pahat teot kuten Mooses laissa määrätään. Jos miehesi tekee pahoja tekoja ne kostetaan pojallesi Mooses mukaan. Tooran.


      • Anonyymi
        Daavidinpasuuna kirjoitti:

        X-G asialla?

        Habakus kirja vanhassa testamentissa luku 2 ; 5-6 kohta. Ilmestyskirja 22:15


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Muuten syntyy vahva yhtymäkohta ja mielikuva kollegastaan Hauptsturmführer Mengelestä."

        Miksi sitten lietsot tätä mielikuvaa, etkö tiedä että Räsänen vastustaa vainoa ja myös siis homoseksuaalien syrjintää, koska hän itse on jo vainon kohde? Ei juutalaisetkaan hyväksyneet vainoa mikä heihin kohdistettiin.

        Oletko havainnut wikipediatiedoista, että kuka suojeli Mengeleä sodan jälkeen Etelä-Amerikassa? En muista, että oliko kuolemanenkeli Mengelen sivuilla vaiko operaatiota edustaneen I.G. Farbenin sivulla, mutta jommasta kummasta löytyy.


    • Anonyymi

      "Jeesus julisti Mooseksen lain ruokamääräykset vanhentuneiksi, paransi sairaita sapattina ja antoi syntejä anteeksi vaikka se oli juutalaisuudessa yksin Jumalan tehtävä. "

      Totta - Jeesus on itse myös se Jumala, jolla on valta antaa syntejä anteeksi. Tämä oli eräs syy miksi Hänen tapettiin.

      Mutta Jumalan käskyt Jeesus aina piti piirtoakaan muuttamatta kuten elävällä tavalla lupasi.

      • Anonyymi

        Mooseksen lain mukaan juutalaisen miehen pahat teot kostetaan sen pojille.


    • Niin onhan tuo siinä mielessä merkillistä, että nykyajan aitouskovan mielestä pahin asia on homous ja tuo siis ihan heteropohjalta vaikka Jeesus ei sanonut heistä sanaakaan tosin sitten antoi "avioliittoneuvoja" joita monet aitouskovatkaan eivät noudata.
      Vaikeahan se on sitä roskaa omassa silmässä nähdä :d

      Ja siinä mielessä homous on ihan hemmetin turvallinen , että vaikka kaiken kusseena, ryssineenä voi olla jokseenkin varma, ettei tuohon sorru.

      Tuossa viimeisessä lienee myöskin se syy miksei helluntai seurakunnissa keskitytä huomattavasti yleisempiin synteihin . Jos seurakunta koostuu pahantekijöistä niin homouden vastustamisesta saadaan sellainen "yhdistävä voima ja tekijä"

      • Anonyymi

        "Tuossa viimeisessä lienee myöskin se syy miksei helluntai seurakunnissa keskitytä huomattavasti yleisempiin synteihin ."

        Helluntaiseurakunnissa keskitytään Jeesukseen ja Häntä palvelleen rukoillaan ja ylistetään. Homoseksuaaleja siellä ei ole eikä heistä puhuta.

        No tietysti uskoontulleita entisiä homoseksuaaleja on mutta pääosin ovat eheytyneet Jeesuksen hellässä huomassa. Hyvä Paimen kyllä pitää tarkan huolen lampaistaan, se on Hänen eräs tehtävistään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Tuossa viimeisessä lienee myöskin se syy miksei helluntai seurakunnissa keskitytä huomattavasti yleisempiin synteihin ."

        Helluntaiseurakunnissa keskitytään Jeesukseen ja Häntä palvelleen rukoillaan ja ylistetään. Homoseksuaaleja siellä ei ole eikä heistä puhuta.

        No tietysti uskoontulleita entisiä homoseksuaaleja on mutta pääosin ovat eheytyneet Jeesuksen hellässä huomassa. Hyvä Paimen kyllä pitää tarkan huolen lampaistaan, se on Hänen eräs tehtävistään.

        Ja hölynpölyä. Totuus lienee on se, että siellä Rauno kaiken n*ussinut 54v ja muutaman mukulan hylännyt, kolmatta pyhää avioliittoa elävä ammentaa voimansa "et ainakaan en ole homo"

        Tuota se oikeasti on . Katsokaa nyt kerrankin totuutta silmiin. Onhan se ihan lähtökohtaisesti järjetöntä, että muka kovasti uskovaiset heterot kokee pahinta tuskaa homojen hommista. Tuo muuten on se syy miksi kirkon aidot konservatiivit ei lähde Räsäsen kelkkaan. Täällä päin nimittäin ei välttämättä aina ymmärretä sitä homosteluakaan mutta se, se vasta perverssiä on, että hetero ihmiset vallan sitä miettii. Ei varmaan ole tullut mieleen ?


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Ja hölynpölyä. Totuus lienee on se, että siellä Rauno kaiken n*ussinut 54v ja muutaman mukulan hylännyt, kolmatta pyhää avioliittoa elävä ammentaa voimansa "et ainakaan en ole homo"

        Tuota se oikeasti on . Katsokaa nyt kerrankin totuutta silmiin. Onhan se ihan lähtökohtaisesti järjetöntä, että muka kovasti uskovaiset heterot kokee pahinta tuskaa homojen hommista. Tuo muuten on se syy miksi kirkon aidot konservatiivit ei lähde Räsäsen kelkkaan. Täällä päin nimittäin ei välttämättä aina ymmärretä sitä homosteluakaan mutta se, se vasta perverssiä on, että hetero ihmiset vallan sitä miettii. Ei varmaan ole tullut mieleen ?

        Aika paha 😂taisi keskustelu hyytyä


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Tuossa viimeisessä lienee myöskin se syy miksei helluntai seurakunnissa keskitytä huomattavasti yleisempiin synteihin ."

        Helluntaiseurakunnissa keskitytään Jeesukseen ja Häntä palvelleen rukoillaan ja ylistetään. Homoseksuaaleja siellä ei ole eikä heistä puhuta.

        No tietysti uskoontulleita entisiä homoseksuaaleja on mutta pääosin ovat eheytyneet Jeesuksen hellässä huomassa. Hyvä Paimen kyllä pitää tarkan huolen lampaistaan, se on Hänen eräs tehtävistään.

        Tunnen yhden homon, joka on uskossa. Hän on nykyinen homo ja tulee aina olemaan.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Tunnen yhden homon, joka on uskossa. Hän on nykyinen homo ja tulee aina olemaan.

        Minä tunnen montakin. Yksi teki vuosi sitten itsemurhan. Yksi on Kansanlähetyksen lähetystyössä ulkomailla. Hän joutuu tietyistä syistä salamaan suuntautumisensa. Jos kertoisi, hän jäisi työttömäksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tuossa viimeisessä lienee myöskin se syy miksei helluntai seurakunnissa keskitytä huomattavasti yleisempiin synteihin ."

        Helluntaiseurakunnissa keskitytään Jeesukseen ja Häntä palvelleen rukoillaan ja ylistetään. Homoseksuaaleja siellä ei ole eikä heistä puhuta.

        No tietysti uskoontulleita entisiä homoseksuaaleja on mutta pääosin ovat eheytyneet Jeesuksen hellässä huomassa. Hyvä Paimen kyllä pitää tarkan huolen lampaistaan, se on Hänen eräs tehtävistään.

        Uskonlahkoissa homot eivät viihdy. Tiedät varmasti syynkin. Luterilaisissa sateenkaarimessuissa heitä kyllä näkyy


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä tunnen montakin. Yksi teki vuosi sitten itsemurhan. Yksi on Kansanlähetyksen lähetystyössä ulkomailla. Hän joutuu tietyistä syistä salamaan suuntautumisensa. Jos kertoisi, hän jäisi työttömäksi.

        Se tuntemani uskova homo käy terapiassa. Yhtenään hautoo itsemurhaa. Ei ole ollut koskaan töissä, 1966 syntynyt.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Se tuntemani uskova homo käy terapiassa. Yhtenään hautoo itsemurhaa. Ei ole ollut koskaan töissä, 1966 syntynyt.

        Ei niissä uskonlahkoissa ihminen parane. Sairaammaksi tulee. Eikö se tuttusi pysty lähtemään pois niistä piireistä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei niissä uskonlahkoissa ihminen parane. Sairaammaksi tulee. Eikö se tuttusi pysty lähtemään pois niistä piireistä?

        Ei. Hän on muutenkin outo.

        Hän pitää maailman parhaimpina Putinia ja Trumppia. Lisäksi on koronarokotusvastainen: on kapinassa. Hän ihailee myös Päivi Räsästä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uskonlahkoissa homot eivät viihdy. Tiedät varmasti syynkin. Luterilaisissa sateenkaarimessuissa heitä kyllä näkyy

        Aitouskovat kyllä väittävät, että heitä on heidän joukossaan tietenkin eheytettyjä jotta päät yhteen kolisee.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Se tuntemani uskova homo käy terapiassa. Yhtenään hautoo itsemurhaa. Ei ole ollut koskaan töissä, 1966 syntynyt.

        Onkohan se raiskattu ne joskus on . Siitä masennus ja kun muut haukkuu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan se raiskattu ne joskus on . Siitä masennus ja kun muut haukkuu.

        Ei ole kyllä koskaan kertonut. Vaikka puhuu kauhean paljon esimerkiksi omista asioistaan ja kaikesta muusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan se raiskattu ne joskus on . Siitä masennus ja kun muut haukkuu.

        Siellä kaksi toIIoa ja kukaan ei työssä käy.


    • Anonyymi

      Ei Jeesus tuominnut ketään. Johanneksen evankeliumi, 8: 14-15

      14 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Vaikka minä todistankin itsestäni, on todistukseni pätevä, sillä minä tiedän, mistä minä olen tullut ja mihin minä menen; mutta te ette tiedä, mistä minä tulen, ettekä, mihin minä menen.
      15 Te tuomitsette lihan mukaan; minä en tuomitse ketään.

      Ja mitä Jeesus sanoi opetuslapsilleen:
      Johanneksen evankeliumi 15-16
      15 "Minä annoin teille esimerkin, jotta tekisitte saman minkä minä tein teille.
      16 Totisesti, totisesti: ei palvelija ole herraansa suurempi eikä lähettiläs lähettäjäänsä suurempi.

      Ja mitä Jeesus sanoi ylipapeille ja kansan vanhimmille:
      Matteuksen evankeliumi, 21:31
      31 .. "Totisesti minä sanon teille: publikaanit ja portot menevät ennen teitä Jumalan valtakuntaan.

      En kirjoita tätä kenenkään hyväksi, enkä ketään vastaan. Siteeraan raamattua vastatakseni aloittajalle ja kehottaakseni tämän lukijoita ottamaan selvää, kuka on Jeesus Kristus ja mikä on Jumalan tahto.

    • Anonyymi

      Omituista sillä:

      Liberaalit kristityt omalta osaltaan ovat valehdelleet aina Jeesuksen tarkoitusperistä ja ankaruudesta:

      Matt: 5:17-20 (1933/38): "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja
      kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon
      teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan
      piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä
      pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten
      valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää
      kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa. Sillä minä sanon teille: ellei teidän
      vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette
      pääse taivasten valtakuntaan.”
      Luuk. 16:16-17: “Lain ja profeettojen aika kesti Johannekseen asti. Siitä lähtien on
      julistettu hyvää sanomaa Jumalan valtakunnasta, ja jokaista vaaditaan tulemaan sinne.
      Mutta laista ei häviä piirtoakaan, ennemmin katoavat taivas ja maa.”
      Joh. 5:45-47: "Älkää luulko, että minä teitä Isäni edessä syytän. Teidän syyttäjänne on
      Mooses, hän, johon olette panneet toivonne. Jos te uskoisitte Moosesta, uskoisitte
      myös minua -- juuri minusta hän on kirjoittanut. Mutta kun te ette usko hänen
      kirjoituksiaan, kuinka voisitte uskoa minun puhettani!"
      Jeesuksia on pakko olla ollut kaksi jotka seikkailevat Raamatussa.
      😁

      😁

      • Tai että Raamatussa on ihmisten ajatuksia. Niitä riittää.


      • Päivi katsoo hyvällä sinun valehtelusi.


      • Anonyymi

        Mooseksen mukaan miehen pahat teot kostetaan sen pojille. Kristittyjä tämä ei koske.


    • Anonyymi

      Tuntuu hurjalta, että me kristityt voimme kysyä: - mitä Jeesus sanoo?. Silloin emme ajattele, että hän on 2000 vuoden takana ja huhuilee sieltä. Hän on läsnä ja asuu keskellämme nyt "meissä/meidän keskellämme Pyhän Henkensä kautta. 2003 Ruotsin silloinen arkkipiispa K. G. Hammar sanoi: "Pyhä Henki on johdattanut meitä ja osoittanut, että homoseksuaalisuus ei ole syntiä. - Homoseksuaalit ovat syrjitty/sorrettu vähemmistö". Lainaus ei ole sanatarkka , vaikka laitoinkin lainausmerkit. Sisältö oli muistinvaraisesti juuri tuo. Ajattelin tuolloin - paitsi, että pidin Hammaria rohkeana - että, jospa Jeesus tarkoitti myös tällaisia asioita, kun Johanneksen evankeliumissa sanoo, että Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä minun nimessäni lähettää, opettaa teille kaiken ja palauttaa mieleenne kaiken, mitä olen teille puhunut.... Mitä tuo " teille kaiken opettaminen" on.. Esim "teille"- monikkona voi tarkoittaa, että Pyhä Henki ei opeta minulle kaikkea tai sinulle vaan meille "kaikille" yhdessä vahvistuu, kirkastuu, selviää .., että tässä on tie, jota mennään.. Tiedän, että tämä on toisaalta aika höttöä ajattelua, mutta toisaalta rohkaisevaa.. Yhdessä voimme löytää tien...

    • Anonyymi

      Euroviisuja odotellessa.

      • Anonyymi

        Äänestetään läntinen sinne saa rahaa.


    • Anonyymi

      > Mitä Jeesus sanoi homoseksuaalisuudesta?

      Jeesus sanoi:

      "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa."
      Mat. 5:17-19

      "....vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
      Mat. 25:46

      " Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme."
      Room. 6:23

      Jokainen joka rakastaa Jumalaa, pitää Hänen käskyt.

      "Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;"
      Ensimmäinen Johanneksen kirje 5:3

      • Anonyymi

        Vanhan testamentin Jeesus ei tullut epäjuutalaisia pelastamaan kadotukselta ja/tai helvetistä, sillä:

        "6. Mutta tämä taas on saanut niin paljoa jalomman viran, kuin hän on myös paremman liiton välimies, liiton, joka on paremmille lupauksille perustettu.
        7. Sillä jos ensimmäinen liitto olisi ollut moitteeton, ei olisi etsitty sijaa toiselle.
        8. Sillä moittien heitä hän sanoo: "Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton,
        9. en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sillä he eivät pysyneet minun liitossani, ja niin en minäkään heistä huolinut, sanoo Herra.
        10. Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
        11. Ja silloin ei enää kukaan opeta kansalaistaan eikä veli veljeään sanoen: 'Tunne Herra'; sillä he kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut.
        12. Sillä minä annan anteeksi heidän vääryytensä enkä enää muista heidän syntejänsä."
        13. Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi; mutta se, mikä vanhenee ja käy iälliseksi, on lähellä häviämistään. "

        Raamattu, Matteus, 15/24: Mutta Jeesus vastasi: "Ei minua ole lähetetty muita kuin Israelin kansan kadonneita lampaita varten."


        Te epäjuutalaiset kristityt olette Raamatun mukaan Jeesuksen vihollisia!

        Johanneksen ilmestys 3:9 FB92
        Niinpä minä annan sinulle väkeä Saatanan synagogasta, niitä valehtelijoita, jotka sanovat itseään juutalaisiksi vaikka eivät ole. Minä panen heidät tulemaan luoksesi ja kumartumaan maahan jalkojesi edessä, ja he ymmärtävät silloin, että sinä olet minun valittuni.

        Tulevaisuudessa kumarrutte juutalaisen Jeesuksen edessä huulet mutaan kurottaen asti!


        😁


      • Anonyymi

        Käskyt on usko poikaan Jeesukseen ja rakastaa Jeesuksen omia. Aamen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhan testamentin Jeesus ei tullut epäjuutalaisia pelastamaan kadotukselta ja/tai helvetistä, sillä:

        "6. Mutta tämä taas on saanut niin paljoa jalomman viran, kuin hän on myös paremman liiton välimies, liiton, joka on paremmille lupauksille perustettu.
        7. Sillä jos ensimmäinen liitto olisi ollut moitteeton, ei olisi etsitty sijaa toiselle.
        8. Sillä moittien heitä hän sanoo: "Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton,
        9. en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sillä he eivät pysyneet minun liitossani, ja niin en minäkään heistä huolinut, sanoo Herra.
        10. Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
        11. Ja silloin ei enää kukaan opeta kansalaistaan eikä veli veljeään sanoen: 'Tunne Herra'; sillä he kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut.
        12. Sillä minä annan anteeksi heidän vääryytensä enkä enää muista heidän syntejänsä."
        13. Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi; mutta se, mikä vanhenee ja käy iälliseksi, on lähellä häviämistään. "

        Raamattu, Matteus, 15/24: Mutta Jeesus vastasi: "Ei minua ole lähetetty muita kuin Israelin kansan kadonneita lampaita varten."


        Te epäjuutalaiset kristityt olette Raamatun mukaan Jeesuksen vihollisia!

        Johanneksen ilmestys 3:9 FB92
        Niinpä minä annan sinulle väkeä Saatanan synagogasta, niitä valehtelijoita, jotka sanovat itseään juutalaisiksi vaikka eivät ole. Minä panen heidät tulemaan luoksesi ja kumartumaan maahan jalkojesi edessä, ja he ymmärtävät silloin, että sinä olet minun valittuni.

        Tulevaisuudessa kumarrutte juutalaisen Jeesuksen edessä huulet mutaan kurottaen asti!


        😁

        > Mutta Jeesus vastasi: "Ei minua ole lähetetty muita kuin Israelin kansan kadonneita lampaita varten."

        Niin, mutta Jeesuksen opetuslpaset ovat lähetetty muita varten:

        "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
        Mat.28:19-20


    • Anonyymi

      Olet joissakin kohdissa väärässä mutta joissakin kyllä oikeassa.
      Siinä menet metsään jos ajattelit Jeesuksen suvainneet yleensäkin moraalittomuutta esimerkiksi jota nyt kyllä homoseksuaalisuus on.
      Ihmisen tehtävä ei ole tuomita ketään valitsemastaan elämäntavasta. Se ei kuulu edes meille. Mutta. Jumalalle asialla on merkitystä. Ja paljonkin.
      Vaikka evankeliumin kirjoituksissa ei juurikaan ajatuksia homoseksuaalisuudesta vilahtele, niin kuitenkin Jeesuksen antama esimerkki sille syntiselle naiselle osoitti selvästi, ettei moraaliton elämäntapa ole hyväksyttävää kenellekkään, joka seuraa Jeesusta. En tähän hätiin laiska kun olen etsinyt Raamatun kohtaa, mutta löydätte sen kyllä itsekkin. Jokatapauksessa Jeesus sanoi naiselle, joka oli prostioitu vapaasti mukaillen seuraavasti: "-- sinun syntisi on anteeksiannettu-----mene, mutta ÄLÄ ENÄÄ tee syntiä".

      Jeesus ei voinut tarkoittaa tässä sitä, etteikö nainen enää olisi syntinen. Oli. Jeesuksen anteeksiantamus tuolloin ei vielä lopullisesti tehnyt naista puhtaaksi, koska Jeesuks antaisi elämänsä myöhemmin uhrina, jonka perusteella ihminen voi saada syntins anteeksi. Jeesus tarkoitti sanoessaan edellä mainitun naiselle, ettei hän enää saisi jatkaa prostituutiota. Tuo elämäntapa toisi Jumalan epäsuotuisan tuomion, eikä nainen olisi kelvollinen seuraamaan Jeesusta, JOS hän jatkaa tuolla linjalla. Tätä Jeesus siis tarkoitti. Hänen piti puhdistaa elämänsä puhtaaksi prostituutiosta.

      Muissa Raamatun uuden testamentin kirjeissä selvästi tuodaan esille vaikkei Jeesus tähän asiaan paneutunutkaan, siis 4:n evankeliumin kertomuksissa, Paavali teki asian hyvin selväksi, että homoseksuallisuus on vakava harhautuma Jumalan moraali neuvoista. Eikä mielestäni voida sanoa , että olihan aika ja kulttuuri siis aikakausi aivan toinen kun paavali kirjeensä kirjoitti, eikä hänen tekstinsä sovi sellaisenaan aikakauteemme. Pötyä. Varmasti sopii. Sehän Raamatun universaali tarkoitus ja sanoma juurikin on. Paavali osoittaa 1. Korinttolaiskirjeessä etteivät homoseksuaalista elämää viettävät peri Jumalan valtakuntaa. Tässä ei ole kiertotietä. Tätä ei voida tulkita mitenkään toisin. Silloin ihminen joka yrittää niin tehdä, etsii omalle lihalleen tarkoituksellista vapautusta Raamatun selvistä neuvoista eikä siitä seuraa mitään hyvää.
      Joten aivan samalla tavalla kuin kaikki muukin haureden muodot, joista evankeliumin kirjoitukset varoittavat, niin niihin luetaan myös homoseksuaalisuus.
      Mutta edelleenkään ihmisen tehtävä ei ole tuomita tai olla tuomareita. Emme saa koskaan missään tilanteessa alkaa vihaamaan ihmistä riippumatta siitä, mikä hänen seksuaalinen identiteettinsä on. Meidän täytyy rakastaa kaikenlaisia ihmisiä. Mutta jos tuollaisia luonnottomuuksia harjoittava haluaa seurata Jeesusta, hänen täytyy puhdistaa elämänsä. Tämä on mahdollista kuten se oli myös Jeesuksen ja Paavalin aikana eläneiden ihmisten kohdalla, kun he liittyivät kristilliseen seurakuntaan. Siunausta kaikille!

      • Heti alussa alkoi solvaus.

        Että homoseksuaalisuus on moraalittomuutta.

        Kuule:. Missään ei ole sanottu, että miehen on pakko tykätä naisista. Siinä ei ole moraalittomuutta. Eikä pahuutta.


      • Anonyymi

        Tuo on totta, että Raamatussa homouden harjoittajat sisältyvät käsitteeseen haureus. Asia selviää jos tarkastelee vanhan Kreikan kielen sanojen etymologiaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on totta, että Raamatussa homouden harjoittajat sisältyvät käsitteeseen haureus. Asia selviää jos tarkastelee vanhan Kreikan kielen sanojen etymologiaa.

        Suomessa haureus on pettämistä. Lähdetään siitä.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Suomessa haureus on pettämistä. Lähdetään siitä.

        Toinen on, että se on esiaviollista seksiä tai muuten sopimatonta seksuaalista käyttäytymistä mutta missään ei sitä korvamerkitä vain homouteen.


      • Anonyymi

        JEESUS SANOI:

        Raamattu, Matteus, 15/24: Mutta Jeesus vastasi: "Ei minua ole lähetetty muita kuin Israelin kansan kadonneita lampaita varten."
        😁


      • ”Paavali teki asian hyvin selväksi, että homoseksuallisuus on vakava harhautuma Jumalan moraali neuvoista. Eikä mielestäni voida sanoa , että olihan aika ja kulttuuri siis aikakausi aivan toinen kun paavali kirjeensä kirjoitti, eikä hänen tekstinsä sovi sellaisenaan aikakauteemme…”

        Kukaan ei puhu mitään homoseksuaalisuudesta Raamatussa, koska sellaista ei edes tunnettu. Paavali varoittaa epäjumalien palvonnasta! Eli silloin oli uskontoja, joissa oli myös seksuaalisia riittejä, joissa miehet olivat alempiarvoisten (nuorten) miesten kanssa. He eivät siis olleet homoseksuaaleja.


      • Anonyymi

        Kerrot homoseksuaalisuuden ovan moraalitonsa sekä, että "Jumalalle asialla on merkitystä. Ja paljonkin."
        Voitko avata, mikä tuo mainitsemasi merkitys on?

        Ihmiskunnan olemassaolon turvaaminen on Raamatulliseen aikaan ollut varmasti merkittävä asia, entä nykytilanteessa kun maapallon kantokytky notkuu ihmisten paljoudesta?
        Tilanne saattaa muuttua ilmastonmuutoksen-, taivaankappaleen putoamisen-, pandemian (vast) tai ydinonnettomuuden etc. seurauksena, jolloin palataan Raamatussa kerrottuun tilanteeseen.
        Mutta mikä tuo merkitys on tänään?


    • Anonyymi

      Jeesus Kristus ei tavannut yhtäkään puppelia, vain huoria ja kauppamiehiä!

      • Anonyymi

        Ja nämä tulivat sankoin joukoin uskoon Jeesukseen kuten nykyäänkin kaikenlaiset syntiset tulevat yhtäkkiä uskoon kuten täälläkin niin monta kertaa jumalattomat todistelevat, että paljon on vapaissa suunnissa rikollisia ym. vastaavia. Näin Jeesus tekee yhä työtään meissä uskovissa ja seurakuntiin tulijoissa. Kiitos Jeesuksen. Amen


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja nämä tulivat sankoin joukoin uskoon Jeesukseen kuten nykyäänkin kaikenlaiset syntiset tulevat yhtäkkiä uskoon kuten täälläkin niin monta kertaa jumalattomat todistelevat, että paljon on vapaissa suunnissa rikollisia ym. vastaavia. Näin Jeesus tekee yhä työtään meissä uskovissa ja seurakuntiin tulijoissa. Kiitos Jeesuksen. Amen

        Tällä palstalla ei ole juurikaan kukaan tullut uskoon. Siihen on selvä syy: uskovat kirjoittajat.


    • Anonyymi

      Ei kai historiallisia henkilöitä voi irrottaa siitä ajasta, jossa he elivät.

    • Anonyymi

      Homoja oli jo Antiikin Kreikassa.

      • Anonyymi

        Homoja oli vuodesta 1868, sitä ennen ei rajoja.


      • Anonyymi

        Homoja oli juutalaisista jo Egyptissä ja siinailla . Siellä ne myös kuoli suurin osa.


    • Anonyymi

      Matt. 4:12-17 ja Mark. 1:14-15 kertovat meille, että kun Johannes, joka kastoi ihmisiä vedellä parannukseen, oli vangittu. Niin Jeesus alkoi julistaa: "Kääntykää, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle!" ja "Aika on täyttynyt, Jumalan valtakunta on tullut lähelle! Kääntykää ja uskokaa hyvä sanoma!" ("Kääntykää" on toisessa Raamatun käännöksessä muodossa "tehkää parannus".)

      Jeesuksen sanomaan kuului oleellisena osana siis parannuksen teon vaatimus. Älkäämme olko kuitenkaan vain noiden kahden kohdan varassa. Jeesus vietti aikaa julkisyntisten luona ja häntä arvosteltiin siitä. Mitä hän vastasi kritiikkiin? Hän sanoi: "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat. En minä ole tullut kutsumaan hurskaita, vaan syntisiä, jotta he KÄÄNTYISIVÄT." (Luuk. 5:27-32) Sama kohta löytyy myös Matteuksen ja Markuksen evankeliumista. Niissä ei ole erikseen sanottu "jotta kääntyisivät", mutta niissä mainitaan kyllä syntisistä, että ovat sairaita, jotka tarvitsevat parantajaa. Eli ovat hengellisessä mielessä sairaita, joista täytyy tehdä terveitä, siis hurskaita (=syntisten täytyy tehdä parannus).

      Entä kun Jeesus julisti, että jos silmä viettelee tai käsi viettelee, ne on syytä irrottaa ja heittää menemään? Jeesus ei tietenkään tarkoittanut niiden ruumiinjäsenten kirjaimellista vahingoittamista, vaan, että kiusauksen vastustaminen saattaa tuntua yhtä vaikealta kuin joutuisi luopumaan jostain ruumiinosasta. Se olisi kuitenkin pienempi paha kuin, että "koko ruumis heitetään tuleen" eli ihminen tuhotaan ikuisiksi ajoiksi tuomiopäivänä. Joka tapauksessa tässä puhutaan kiusausten vastustamisesta, jollainen puhe olisi mieletöntä, jos pelkkä usko riittäisi. Mutta kuten jo edellä olen puhunut, niin Jeesus saarnasi parannuksen tekoa. Ihmisten täytyi opetella pois synnistä, mikä edellyttää tietenkin sitä, ettei anna periksi kiusauksille. (Matt. 5:27-32, Mark. 9:42-50)

      Sitten on ne kaikki hetket, joissa Jeesus antoi syntejä anteeksi. Aviorikoksen tehneelle naiselle Jeesus sanoi: "Mene (rauhassa), äläkä enää tee syntiä." Kerran kun Jeesus paransi sairaan, taisi olla sama kuin mille Jeesus antoi anteeksi synnit ennen kuin paransi halvaantumisesta, niin Jeesus sanoi: "Sinä olet nyt terve. Mene (rauhassa), äläkä enää tee syntiä, ettei sinulle kävisi vielä pahemmin." Jeesus oli syntisille toki armollinen, hän kohteli heitä ihmisarvoa kunnioittaen. Jeesus ei silti rohkaissut tekemään syntiä tai suhtautunut syntiin välinpitämättömästi, hän neuvoi syntisiä olemaan jatkamatta synnin harjoittamista.

      Kerran Jeesus puhui siitä, että jonka Poika vapauttaa, tulee todella vapaaksi. Hänelle sanottiin: "Emme ole kenenkään orjia, kuinka saatat sanoa meidän tulevan vapaaksi?" Jeesus vastasi, että joka tekee syntiä, on synnin orja. Synnistä ei ole helppo päästä eroon, mutta se on mahdollista. Puhumalla synnissä elämisestä orjuutena ja itsestään vapauttajana, Jeesus ei todellakaan suhtaudu syntiin välinpitämättömästi, päinvastoin hänen missionsa tähtää siitä vapautumiseen. Myös Jeesuksen vertaukset ovat sopusoinnussa hänen parannuksen teon vaatimuksen kanssa. Tuhlaajapoika sai asemansa takaisin, kun tuli kotiin katuen. Eksynyttä lammasta etsittiin, jotta saisi sen takaisin laumaan eli ei olisi enää harhateillä. Jeesus sanoikin: "Samoin on Jumalan enkeleillä ilo yhdestäkin syntisestä, joka tekee parannuksen."

      Jeesus todella saarnasi parannusta. Se käy ilmi siitäkin, että hän soimasi niitä kaupunkeja, joissa oli tehnyt voimatekoja, siitä, että ne eivät olleet tehneet parannusta. (Matt. 11:20-24) Koskiko parannuksen teon vaatimus ainoastaan sitä aikaa, kun Jeesus oli läsnä ihmisenä maan päällä? Ei. Juuri ennen menemistään taivaaseen hän antoi tehtäväksi saarnata kaikessa maailmassa, Jerusalemista alkaen, "PARANNUSTA ja syntien anteeksiantamista". (Luuk. 24:44-49) Evankeliumiin kuuluu molemmat, ei pelkästään anteeksi saaminen, vaan myös parannus. Itse asiassa jo sana anteeksianto kertoo parannuksen tarpeesta: Jos ei ole tehty väärin, ei ole anteeksi pyydettävääkään! Jos taas täytyy pyytää anteeksi, on tehty väärin ja jos on tehty väärin, täytyy lopettaa väärin tekeminen. Juuri siksi pyydetään anteeksi, että kadutaan mitä on tehty ja päätetty, ettei tehdä enää samaa. Jeesus myös kertoi takaisin tulemisestaan kirkkaudessa, että olisi ihmisiä, jotka silloin sanovat hänelle toimineensa hänen nimissään ja tehneensä jopa voimatekoja. Jeesus sanoo heille kuitenkin, että ei tunne heitä ja määrää heidät menemään tuhoon "vääryydentekijöinä", koska eivät ole tehneet hänen taivaissa olevan Isänsä tahtoa. (Matt. 7:15-23)

      Olimmepa mitä mieltä tahansa Jeesuksen moraaliopin sisällöstä. Sitä ei pääse pakoon, että hänellä oli moraaliopetusta ja edellytti sen noudattamista. Jos noukimme "rusinat pullasta" ja saksimme evankeliumeita: Ensin moraaliopetuksen pois, sitten puheet kiusausten vastustamisesta ja kääntymisestä ylipäätään, sitten epäsuorat viittaukset parannuksen tarpeesta eli vertaukset ja puheet anteeksiannosta... Taitaa jäädä käteen vain sukuluettelot.

      • Anonyymi

        Parannus merkitsi Jeesuksen puheessa uskomista häneen. Hän ei vaatinut seuraajiaan luopumaan mm. ammateistaan. Prostituoidut saivat pitää ammattinsa, samoin publikaanit ym. Siksi uskovat fariseukset kritisoivatkin Jeesusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parannus merkitsi Jeesuksen puheessa uskomista häneen. Hän ei vaatinut seuraajiaan luopumaan mm. ammateistaan. Prostituoidut saivat pitää ammattinsa, samoin publikaanit ym. Siksi uskovat fariseukset kritisoivatkin Jeesusta.

        Kyllä Jeesus kehoitti parannukseen kaikkia haureuden harjoittajia, vaikka noudattikin samaa sääntöä kuin nykyäänkin, että huono-osaisia ja kolhittuja ihmisiä kutsutaan parannukseen ja uskoon Jeesukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parannus merkitsi Jeesuksen puheessa uskomista häneen. Hän ei vaatinut seuraajiaan luopumaan mm. ammateistaan. Prostituoidut saivat pitää ammattinsa, samoin publikaanit ym. Siksi uskovat fariseukset kritisoivatkin Jeesusta.

        Hyvä esimerkki UT:ssa on Jeesuksen kertomus fariseuksesta ja publikaanista temppelissä. Kumpikin rukoilivat. Publikaanin rukous oli yksinkertainen "Jumala, ole minulle syntiselle armollinen. Fariseus kiitti Jumalaa monisanaisesti siitä kuinka hyvin hänellä menee. Syntinen publikaani oli kuitenkin Jeesuksen mukaan vanhurskaampi kuin Jumalan ylistäjä. Jeesus ei käskenyt publikaania luopumaan synnistään. Hän meni tämän jälkeen todennäköisesti taas harjoittamaan syntistä ammattiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Jeesus kehoitti parannukseen kaikkia haureuden harjoittajia, vaikka noudattikin samaa sääntöä kuin nykyäänkin, että huono-osaisia ja kolhittuja ihmisiä kutsutaan parannukseen ja uskoon Jeesukseen.

        Tarkennatko mitä Usko Jeesukseen pitää sisällään elävän elämän käytännöissä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä esimerkki UT:ssa on Jeesuksen kertomus fariseuksesta ja publikaanista temppelissä. Kumpikin rukoilivat. Publikaanin rukous oli yksinkertainen "Jumala, ole minulle syntiselle armollinen. Fariseus kiitti Jumalaa monisanaisesti siitä kuinka hyvin hänellä menee. Syntinen publikaani oli kuitenkin Jeesuksen mukaan vanhurskaampi kuin Jumalan ylistäjä. Jeesus ei käskenyt publikaania luopumaan synnistään. Hän meni tämän jälkeen todennäköisesti taas harjoittamaan syntistä ammattiaan.

        Emme tiedä tuosta tapahtumasta kuin sen, että fariseus piti itseään parempana kuin publikaania, joka seisoi taampana pyhäkössä. Publikaani ei tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, sen synnin takia, jonka hän tiesi tehneensä. Hän tiesi tehneensä väärin, katui sitä ja pyysi, että Jumala armahtaisi häntä. Emme tiedä, mitä publikaani oli tehnyt, emmekä tiedä, mitä hän teki pyhäköstä poistuttuaan.

        Rukouksen pitää tulla sydämestä, niinkuin profeetta Samuelin äidin rukous. Jumala tietää, mitä tarvitsemme, ennen kuin mitään Häneltä pyydämme. Jeesuksen sanoin: Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja. Jeesuksen opettamassa Isä meidän -rukouksessa, sellaisena kuin se on Matteuksen evankeliumissa 6: 10-13, on vain noin 50 sanaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Jeesus kehoitti parannukseen kaikkia haureuden harjoittajia, vaikka noudattikin samaa sääntöä kuin nykyäänkin, että huono-osaisia ja kolhittuja ihmisiä kutsutaan parannukseen ja uskoon Jeesukseen.

        Jeesukseen uskovia huono osasia kuuluu auttaa .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä esimerkki UT:ssa on Jeesuksen kertomus fariseuksesta ja publikaanista temppelissä. Kumpikin rukoilivat. Publikaanin rukous oli yksinkertainen "Jumala, ole minulle syntiselle armollinen. Fariseus kiitti Jumalaa monisanaisesti siitä kuinka hyvin hänellä menee. Syntinen publikaani oli kuitenkin Jeesuksen mukaan vanhurskaampi kuin Jumalan ylistäjä. Jeesus ei käskenyt publikaania luopumaan synnistään. Hän meni tämän jälkeen todennäköisesti taas harjoittamaan syntistä ammattiaan.

        Nykyään temppelissä on muslimit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkennatko mitä Usko Jeesukseen pitää sisällään elävän elämän käytännöissä?

        Rakastaa Jeesuksen omia ja läheisiä sekä pitää uskon poikaan Jeesukseen. Siinä on laki ja profeetat Jeesus on armo ja totuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Emme tiedä tuosta tapahtumasta kuin sen, että fariseus piti itseään parempana kuin publikaania, joka seisoi taampana pyhäkössä. Publikaani ei tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, sen synnin takia, jonka hän tiesi tehneensä. Hän tiesi tehneensä väärin, katui sitä ja pyysi, että Jumala armahtaisi häntä. Emme tiedä, mitä publikaani oli tehnyt, emmekä tiedä, mitä hän teki pyhäköstä poistuttuaan.

        Rukouksen pitää tulla sydämestä, niinkuin profeetta Samuelin äidin rukous. Jumala tietää, mitä tarvitsemme, ennen kuin mitään Häneltä pyydämme. Jeesuksen sanoin: Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja. Jeesuksen opettamassa Isä meidän -rukouksessa, sellaisena kuin se on Matteuksen evankeliumissa 6: 10-13, on vain noin 50 sanaa.

        SAMUELIN PAHAT TEOT KOSTETAAN SEN OMILLE POJILLE MOOSES LAKI.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rakastaa Jeesuksen omia ja läheisiä sekä pitää uskon poikaan Jeesukseen. Siinä on laki ja profeetat Jeesus on armo ja totuus.

        Jos Rakkaus Jumalaan tarkoitti Hänen käskyjensä pitämistä ja Hän antoi ainoan poikansa, ettei yksikään joka Häneen uskoo joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän.
        Niin sinusta siis riittää kunhan Rakastaa pelkästäänJeesuksen omia ja läheisiä sekä pitää uskon Jeesukseen?
        Miten usko Jeesukseen sekä rakkaus Jeesukseen omiin ja läheisiin siis ilmenee ja tarkoittaa käytännön elävässä elämässä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SAMUELIN PAHAT TEOT KOSTETAAN SEN OMILLE POJILLE MOOSES LAKI.

        Hesekielin kirja, 18:20 "Poika ei kanna isän syntivelkaa, eikä isä kanna pojan syntivelkaa. Vanhurskaan ylitse on tuleva hänen vanhurskautensa, ja jumalattoman ylitse on tuleva hänen jumalattomuutensa."


    • Anonyymi

      Asia ei Jeesukselle kuulu. Itse Isä Jumala ilmoittaa raamatussa, että homoja tulee sinun vainoaman. Ei kai Päivi omasta päästään tuollaisia keksi?

    • Anonyymi

      Jeesus oli itse homo ? kulki vain opetuslastensa kanssa 🤣

      • Anonyymi

        Ikävä kertoo mutta opetuslapsille oli vaimot.


    • "Vastuulliseen rakkauteen kuuluvan homoseksuaalisuuden minkäänlainen tuomitseminen ei sovi mielestäni Jeesuksen julistukseen. Jeesus asetti rakkauden lain kaiken edelle ja osoitti että ainut synti, josta ihmiset tullaan tuomitsemaan, on rakkaudettomuus (Matt. 25)."

      Tuo oli hyvin sanottu.

      • Anonyymi

        Niin? Minustakin tuo oli hyvin sanottu.
        Johannes kirjoitti Jumalan rakastamisen olevan sitä, että pitää Hänen käskynsä. Tarkoittaako Matteus, että Jeesuksen rakastaminen olisi elämistä Hänen opetuksiensa mukaisesti?
        Pitkä matka on meillä jokaisella ennenkuin voimme ja osaamme vilpittömästi Rakastaa edes läheisiämme.
        Sanotaan Jeesuksen olevan ajassa muuttumaton, kuitenkin me ihmiset muutumme tiedostuneisuuden kehittyessä ja alamme suhtautua kriittisemmin aiemmin esitettyjen tulkintojen mukaisiin asiayhteyksiin. Onko siis oikeasti rakkautta omilla tulkinnoillaan punnita toisen tekemiä asioita tuhansia vuosia sitten annettujen Sanojen valossa tuntematta niiden alkuperäistä merkitystä ja tarkoitusta niille aikalaisille joille Sanat on annettu.


      • Anonyymi

        Vastuullinen rakkaus ei ole Raamatun termejä, vaan agape-rakkaus mihin ei himoitseminen sovellu yhtään.

        Rakkaus on elävän kristinuskon termi (fundamentalistien ominaisuus) on sopimatonta että sitä käytetään perustelemaan synnin ja himon oikeutus. Suorastaan röyhkeää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin? Minustakin tuo oli hyvin sanottu.
        Johannes kirjoitti Jumalan rakastamisen olevan sitä, että pitää Hänen käskynsä. Tarkoittaako Matteus, että Jeesuksen rakastaminen olisi elämistä Hänen opetuksiensa mukaisesti?
        Pitkä matka on meillä jokaisella ennenkuin voimme ja osaamme vilpittömästi Rakastaa edes läheisiämme.
        Sanotaan Jeesuksen olevan ajassa muuttumaton, kuitenkin me ihmiset muutumme tiedostuneisuuden kehittyessä ja alamme suhtautua kriittisemmin aiemmin esitettyjen tulkintojen mukaisiin asiayhteyksiin. Onko siis oikeasti rakkautta omilla tulkinnoillaan punnita toisen tekemiä asioita tuhansia vuosia sitten annettujen Sanojen valossa tuntematta niiden alkuperäistä merkitystä ja tarkoitusta niille aikalaisille joille Sanat on annettu.

        "Onko siis oikeasti rakkautta omilla tulkinnoillaan punnita toisen tekemiä asioita ..."

        Ei tietenkään ole oikein tulkinnoilla punnita Jumalan ilmoitusta, koska se on tarkoitettu luettavaksi eikä tulkittavaksi. Tulkinnat on vain asioiden vääristelyä soveltumaan ajan poliittisiin ilmiöihin.

        Rakkaus on meidän fundamentalistien termi eli agape-rakkaus minkä huippu on kuinka Jeesus rakastaa seurakuntaa eli Hänen seuraajiaan. Tähän ei himoitseminen sovellu koska se on synti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Onko siis oikeasti rakkautta omilla tulkinnoillaan punnita toisen tekemiä asioita ..."

        Ei tietenkään ole oikein tulkinnoilla punnita Jumalan ilmoitusta, koska se on tarkoitettu luettavaksi eikä tulkittavaksi. Tulkinnat on vain asioiden vääristelyä soveltumaan ajan poliittisiin ilmiöihin.

        Rakkaus on meidän fundamentalistien termi eli agape-rakkaus minkä huippu on kuinka Jeesus rakastaa seurakuntaa eli Hänen seuraajiaan. Tähän ei himoitseminen sovellu koska se on synti.

        Luonnollinen hedelmöitystapahtumahan itsessään perustuu suurelta osiin himoon.
        Tarkoitatko siis synnin avulla tehdyn lapsen pakottamista syntymään ilman hänen lupaansa vanhemmilleen ja vallitseviin olosuhteisiin? Lisääntymiskehotushan annettiin ennen syntiinlankeemusta.

        Jeesus ei käsittääkseni jakanut Rakkautta esittämälläsi tavalla, samoin Jumalan kerrotaan Rakastaneen ihmisiä niin paljon, että antoi poikansa ettei yksikään hukkuisi.

        Mitä arvelet moniko palstalla kirjoittavista pelastuu, jos Raamattu jakaa ihmiset A: syntiä tekeviin ja tehneisiin sekä B: synnittömiin, sekä ehtona Taivaan perillisyydelle on kuuluminen vaihtoehtoon B?
        Edelleen minua ihmetyttää, mitä Jeesus tekee seuraajillaan jotka kertovat olevansa Jeesuksen seuraajia, mutta eivät vaivaudu noudattamaan Herran antamia käskyjä ja tehtäviä kaikessa elämässään kirjaintakaan muuttamatta.
        Tosin osaavat asettaa toisten ihmisten pelastumisen ehdoksi vaatimukset ehdottomaan noudattamiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastuullinen rakkaus ei ole Raamatun termejä, vaan agape-rakkaus mihin ei himoitseminen sovellu yhtään.

        Rakkaus on elävän kristinuskon termi (fundamentalistien ominaisuus) on sopimatonta että sitä käytetään perustelemaan synnin ja himon oikeutus. Suorastaan röyhkeää.

        Onko siis maitsemasi agape-rakkauden mukaista käyttää miehen ja naisen välisessä avioseksissä ehkäisyä tai siihen rinnastettavaa yhdyntätapaa?
        Onko sivveettömyys ja himoissaan hekumointi avioseksissä sallittua ainoastaan mainitsemillesi fundamentalisteille?


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Onko siis oikeasti rakkautta omilla tulkinnoillaan punnita toisen tekemiä asioita ..."

        Ei tietenkään ole oikein tulkinnoilla punnita Jumalan ilmoitusta, koska se on tarkoitettu luettavaksi eikä tulkittavaksi. Tulkinnat on vain asioiden vääristelyä soveltumaan ajan poliittisiin ilmiöihin.

        Rakkaus on meidän fundamentalistien termi eli agape-rakkaus minkä huippu on kuinka Jeesus rakastaa seurakuntaa eli Hänen seuraajiaan. Tähän ei himoitseminen sovellu koska se on synti.

        Miten maailmaan lapset tulee, kun himoa ei saa olla?


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Miten maailmaan lapset tulee, kun himoa ei saa olla?

        "Miten maailmaan lapset tulee, kun himoa ei saa olla?"

        Miehen ja naisen liitto on eri asia, koska Jumala nimenomaan käski lisääntyä ja tähän lisääntymistä silmälläpitäen Jumala järkkäs seksuaalisuuden. Mutta vain miehen ja naisen liitossa tämä himoitseminen on sallittua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Miten maailmaan lapset tulee, kun himoa ei saa olla?"

        Miehen ja naisen liitto on eri asia, koska Jumala nimenomaan käski lisääntyä ja tähän lisääntymistä silmälläpitäen Jumala järkkäs seksuaalisuuden. Mutta vain miehen ja naisen liitossa tämä himoitseminen on sallittua.

        Niin? Jumala käski ennen syntiinlankeemusta ensimmäisten ihmisten olla hedelmällisiä, lisääntyä ja täyttää maan.
        Voitko kertoa Raamatunkohdan, jossa miehen ja naisen välisessä avioseksissä himoitseminen sekä himoissaan hekumointi olisi osoitettu hyväksyttäväksi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Miten maailmaan lapset tulee, kun himoa ei saa olla?"

        Miehen ja naisen liitto on eri asia, koska Jumala nimenomaan käski lisääntyä ja tähän lisääntymistä silmälläpitäen Jumala järkkäs seksuaalisuuden. Mutta vain miehen ja naisen liitossa tämä himoitseminen on sallittua.

        Heti muuttui himon synti sallituksi.

        Olet sinä kumma heppu.

        Kuka tahansa osaa lisääntyä ilman eri käskyä.


      • Anonyymi

        Ja se ettei usko häneen ja se kun ne sanoi Jeesuksessa olevan paha henki . Vikapäät ikuiseen syntiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Onko siis oikeasti rakkautta omilla tulkinnoillaan punnita toisen tekemiä asioita ..."

        Ei tietenkään ole oikein tulkinnoilla punnita Jumalan ilmoitusta, koska se on tarkoitettu luettavaksi eikä tulkittavaksi. Tulkinnat on vain asioiden vääristelyä soveltumaan ajan poliittisiin ilmiöihin.

        Rakkaus on meidän fundamentalistien termi eli agape-rakkaus minkä huippu on kuinka Jeesus rakastaa seurakuntaa eli Hänen seuraajiaan. Tähän ei himoitseminen sovellu koska se on synti.

        Teidän rakkaudet menee aina ahneuteen itsekkyyteen koska teissä ei olekaan rakkautta kirjain kuolettaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko siis maitsemasi agape-rakkauden mukaista käyttää miehen ja naisen välisessä avioseksissä ehkäisyä tai siihen rinnastettavaa yhdyntätapaa?
        Onko sivveettömyys ja himoissaan hekumointi avioseksissä sallittua ainoastaan mainitsemillesi fundamentalisteille?

        Jeesus Jumalan rakkaus ei tietysti kuulu maalliseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko siis maitsemasi agape-rakkauden mukaista käyttää miehen ja naisen välisessä avioseksissä ehkäisyä tai siihen rinnastettavaa yhdyntätapaa?
        Onko sivveettömyys ja himoissaan hekumointi avioseksissä sallittua ainoastaan mainitsemillesi fundamentalisteille?

        Agabet varastaa ei vaan näy parannusta että palauttaisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin? Jumala käski ennen syntiinlankeemusta ensimmäisten ihmisten olla hedelmällisiä, lisääntyä ja täyttää maan.
        Voitko kertoa Raamatunkohdan, jossa miehen ja naisen välisessä avioseksissä himoitseminen sekä himoissaan hekumointi olisi osoitettu hyväksyttäväksi?

        Eikö kaikkitietäväksi sanottu Jahve siis ollutkaan sellainen, eikä kaikkivoipakaan, koska ei näytä ymmärtäneen jo maailmaa luodessaan miten tulee käymään? Merkillistä, sanon ma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus Jumalan rakkaus ei tietysti kuulu maalliseen.

        Kaikki siis jotka jonkinlaista himoon edes osittain perustuvaa seksiä harjoitamme tai olemme harjoittaneet katumatta, olemme syyllisiä synnintekoon.
        Pitäisikö sen mukaan jokaisen katua ja pyytää anteeksi omien lasten alullelaittoa syntiin perustuvan himon avulla, tosin lapsen tekoonhan riittää kunhan mies himoitsee, nainen voi vaikka inhota toimitusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö kaikkitietäväksi sanottu Jahve siis ollutkaan sellainen, eikä kaikkivoipakaan, koska ei näytä ymmärtäneen jo maailmaa luodessaan miten tulee käymään? Merkillistä, sanon ma.

        Niin? Oudoltahan se vaikuttaa, että Kaikkivaltias olisi tehnyt toisilleen sopimattoman miehen ja naisen. Syntiinlankeemus kaiketi kuitenkin osoittaa ettei jakamisella sukupuoliin ihmisistä tullut Herran tahdon mukaisia olentoja, vaikka miten yritämme sitä täälläkin todistella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luonnollinen hedelmöitystapahtumahan itsessään perustuu suurelta osiin himoon.
        Tarkoitatko siis synnin avulla tehdyn lapsen pakottamista syntymään ilman hänen lupaansa vanhemmilleen ja vallitseviin olosuhteisiin? Lisääntymiskehotushan annettiin ennen syntiinlankeemusta.

        Jeesus ei käsittääkseni jakanut Rakkautta esittämälläsi tavalla, samoin Jumalan kerrotaan Rakastaneen ihmisiä niin paljon, että antoi poikansa ettei yksikään hukkuisi.

        Mitä arvelet moniko palstalla kirjoittavista pelastuu, jos Raamattu jakaa ihmiset A: syntiä tekeviin ja tehneisiin sekä B: synnittömiin, sekä ehtona Taivaan perillisyydelle on kuuluminen vaihtoehtoon B?
        Edelleen minua ihmetyttää, mitä Jeesus tekee seuraajillaan jotka kertovat olevansa Jeesuksen seuraajia, mutta eivät vaivaudu noudattamaan Herran antamia käskyjä ja tehtäviä kaikessa elämässään kirjaintakaan muuttamatta.
        Tosin osaavat asettaa toisten ihmisten pelastumisen ehdoksi vaatimukset ehdottomaan noudattamiseen.

        ”Edelleen minua ihmetyttää, mitä Jeesus tekee seuraajillaan jotka kertovat olevansa Jeesuksen seuraajia, mutta eivät vaivaudu noudattamaan Herran antamia käskyjä ja tehtäviä kaikessa elämässään kirjaintakaan muuttamatta.”
        ”Tosin osaavat asettaa toisten ihmisten pelastumisen ehdoksi vaatimukset ehdottomaan noudattamiseen.”

        Niin, ikävä kyllä jotkut uskovat tekevät niin, että vaativat muilta sellaista, mitä eivät edes itse täytä.

        Jotenkin tuntuu että rakkaus on näille tuntematonta sekä aiheuttaa enemmän vihanpurkauksia.


    • Anonyymi

      Jeesus sovelsi homoihon samoja periaatteita kuin muihinkin syntisiin ja riivattuihin ihmisiin.

      • Sinusta voisi tehdä tutkintapyynnön. Tuli liikaa halveksuntaa.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Sinusta voisi tehdä tutkintapyynnön. Tuli liikaa halveksuntaa.

        Etköhän sinä nyt yritä uhriutua siellä. Ei ole mitään näyttöä siitä, että Jeesus olisi shtautunut homoihin eri tavalla kuin muihin syntisiin ja riivattuihin ihmisiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Etköhän sinä nyt yritä uhriutua siellä. Ei ole mitään näyttöä siitä, että Jeesus olisi shtautunut homoihin eri tavalla kuin muihin syntisiin ja riivattuihin ihmisiin.

        Tässä pidetään varmana, että homot ovat syntisiä ja riivattuja.

        Tämä menee kyllä liian pitkälle. Eikö Räsäsen syytteet ole mikään varoitus sinulle?


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Tässä pidetään varmana, että homot ovat syntisiä ja riivattuja.

        Tämä menee kyllä liian pitkälle. Eikö Räsäsen syytteet ole mikään varoitus sinulle?

        Jeesus eli Vanhan Liiton aikana. Siihen aikaan homot kivitettiin kuoliaiksi. Kyllä se viittaa syntisiin ja riivattuihin ihmisiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus eli Vanhan Liiton aikana. Siihen aikaan homot kivitettiin kuoliaiksi. Kyllä se viittaa syntisiin ja riivattuihin ihmisiin.

        Olet hakemassa tuomiota?

        Raamatussa ei kivitetä yhtään homoiksi sanottua. Hillitse jo kielesi.


    • Anonyymi

      Niin varmaan oli homoja 2000 vuotta sitten. Samoin pedo, nekro ja zoofiilejä. Nykyisin vielä riesana on negrofiilejä, mikäli mainoksia on uskominen🦍

      • Anonyymi

        Helluntailaisia ei kuitenkaan ollut, joten siinä mielessä oli elämä mukavampaa.


    • Anonyymi

      Sanoo että samat ohjeet ku muille karttaa pahaa tehdä hyvää ja joka uskoo se pelastuu.

    • Anonyymi

      Kamoon, mitä väliä mitä joku on sanonut joskus tuhansia vuosia sitten?
      Ei niin mitään.
      Saman heppulin kerrotaan lupailleen tulevansa takaisin Maan päälle, mitä tuokin ikinä tarkoittaa, kohtapian. Onkosta näkynyt? Semmosia ne ovat näiden petkuhuiputtajien jorinat.

      • Anonyymi

        Mitä luulet - tunnistaisiko kukaan, kun eivät edes Raamatusta tajua, että mitä se 'heppu' opetti?! Katsos, riittää kun väitetään, että tuli kidutetuksi hengiltä heidän puolestaan, ettei tarvitse itse kantaa vastuuta tekemisistään.


    • Anonyymi

      Aloitukseen tosiasia:


      Raamattu, Matteus, 15/24: Mutta Jeesus vastasi: "Ei minua ole lähetetty muita kuin Israelin kansan kadonneita lampaita varten."


      Te epäjuutalaiset kristityt olette Raamatun mukaan Jeesuksen vihollisia!

      Johanneksen ilmestys 3:9 FB92
      Niinpä minä annan sinulle väkeä Saatanan synagogasta, niitä valehtelijoita, jotka sanovat itseään juutalaisiksi vaikka eivät ole. Minä panen heidät tulemaan luoksesi ja kumartumaan maahan jalkojesi edessä, ja he ymmärtävät silloin, että sinä olet minun valittuni.

      Tulevaisuudessa kumarrutte juutalaisen Jeesuksen edessä huulet mutaan kurottaen asti!

    • Anonyymi

      Siellähän tuo Jesuta piti poikabileitä yhtenään ja missä oli naiset, eivät kelvanneet junan jatkoksi.

    • Anonyymi

      Mielen osoituksiin niin saa ottaa ihan luvan. Hämeen ja Lahden poliisilaitokselta ei kannata anella.

    • Anonyymi

      Sanoi että se on syntiä.

    • Anonyymi

      Lainaus yltä:
      "Lisäksi hän liikkui publikaanien, prostituoitujen ja muiden marginaaliryhmien parissa eikä näyttänyt vaatineen heiltä moraalista elämänmuutosta. Riitti kun uskoi häneen."

      Mutta kuitenkin Raamattu sanoo näin:

      Johanneksen Evankeliumi, luku 8:

      3. Silloin kirjanoppineet ja fariseukset toivat hänen luoksensa aviorikoksesta kiinniotetun naisen, asettivat hänet keskelle
      4. ja sanoivat Jeesukselle: "Opettaja, tämä nainen on tavattu itse teosta, aviorikosta tekemästä.
      ...
      10. Ja kun Jeesus ojensi itsensä eikä nähnyt ketään muuta kuin naisen, sanoi hän hänelle: "Nainen, missä ne ovat, sinun syyttäjäsi? Eikö kukaan ole sinua tuominnut?"

      Joh 8:11. Hän vastasi: "Herra, ei kukaan". Niin Jeesus sanoi hänelle: "En minäkään sinua tuomitse; mene, äläkä tästedes enää syntiä tee".

      Eli Jeesus yllä korostaa toisaalta sitä, että menneisyyden synnit on anteeksiannettu, mutta samalla varoittaa tekemästä uutta syntiä.

      Väitteesi, ettäkö "parannuksen tekoa ei vaadita" ei ole Raamatun totuuden mukainen. Eli parannuksen tekoa vaaditaan, mutta sille, joka tekee parannuksen vanhoista synneistään, sille Jeesus voi antaa menneisyyden synnit anteeksi.

      • Anonyymi

        Mutta antoi anteeksi ja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta antoi anteeksi ja

        sitäpaitsi seurusteli huora Maria Magdalanen kanssa.
        😁


    • Anonyymi

      Todennäköisesti hän liittyisi Setan jäseneksi , koska nuo marginaaliryhmät olivat hänelle rakkaita.

      • Jeesus, jota syytettiin jumalanpilkasta, sanottiin syömäriksi ja juomariksi, sekä syntisten ystävä.

        Jeesus olisi Suomen uskovien kauhistus. Ja ehkä mukana Pridessä


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Jeesus, jota syytettiin jumalanpilkasta, sanottiin syömäriksi ja juomariksi, sekä syntisten ystävä.

        Jeesus olisi Suomen uskovien kauhistus. Ja ehkä mukana Pridessä

        Siellä kaksi mässääjää ja Jumalan piIkkaajaa.

        Todelliset toIIot.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siellä kaksi mässääjää ja Jumalan piIkkaajaa.

        Todelliset toIIot.

        Missä Jumala, jota pilkata?

        Jos Jumala olisi, niin miten ja kuka pilkkaisi?


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Missä Jumala, jota pilkata?

        Jos Jumala olisi, niin miten ja kuka pilkkaisi?

        Yhteispaino siellä reippaasti yli 300 kg ja kukaan ei käy työssä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhteispaino siellä reippaasti yli 300 kg ja kukaan ei käy työssä.

        Semmonenhan se Jahve on, iso, eikä ole koko elämässään tehnyt töitä kuin yhden viikon, senkin melko hutasemalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Semmonenhan se Jahve on, iso, eikä ole koko elämässään tehnyt töitä kuin yhden viikon, senkin melko hutasemalla.

        Kutsut siis Turrea ja sitä toista toIIukkaa Jahveksi?


    • Anonyymi

      Minusta homoseksuaalit pitäisi karkoittaa auswitchiin kaasutettavaksi.

      • Anonyymi

        Olisiko torre itse kirjoittanut noin kerätäkseen sääliä homoille ja osoittaakseen, kuinka julmia uskovaiset ovat????


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olisiko torre itse kirjoittanut noin kerätäkseen sääliä homoille ja osoittaakseen, kuinka julmia uskovaiset ovat????

        En minä mitään sääliä hae, vaan kerron kuinka tolloja kirjoituksia täällä on. Jopa järkyttäviä.

        Minä en osaa itse keksiä edes lahjoja.


    • Anonyymi

      Jeesus eli Vanhan Testamentin aikana ja Hän kunnioitti Mooseksen lakia. Siihen aikaan homot eivät hilluneet.

      1.Mooseksen kirja:
      20:13 Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen; heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset.

      • Anonyymi

        Näin sanoi Jeesus.

        Matteuksen evankeliumi:
        5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näin sanoi Jeesus.

        Matteuksen evankeliumi:
        5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

        Ei tietenkään katoa.

        Kaikki on tapahtunut kun aurinko katoaa noin 3 miljardin vuoden päästä.


      • Osaatko tietää miksi tuo asia on annettu perhe-elämään? Siinä on 17 asiaa, kuten et saa maata kenenkään isäsi muiden vaimojen kanssa.


      • Ja sitä samaista lakia taisi Hän rikkoa. :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin sanoi Jeesus.

        Matteuksen evankeliumi:
        5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

        Juu TAIVAAN ja MAAN laeista, niitä kutsutaan myös luonnonlaeiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu TAIVAAN ja MAAN laeista, niitä kutsutaan myös luonnonlaeiksi.

        Jeesus nimittäin oli erikoistunut opettajana opettamaan sielutieteen ohella myös metafysiikkaa.

        <<Metafysiikka (m.kreik. μετά φυσικά, meta- fysika, ”fysiikan jälkeen”) on olevaisen olemusta ja perussyitä tutkiva filosofian haara.[1][2][3] Erään näkemyksen mukaan nykyaikana esiintyvä metafysiikan muoto on ontologia eli oppi olemassaolosta.<<


    • Anonyymi

      Jumala voi rangaista Suomea jos hyväksymme homoseksuaalisuuden.

      • Miksi et halua hyväksyä homoseksuaalisuutta?

        Jumalan mielipide on tiedossa. Kun homoille oli tulossa avioliitto, niin Suomessa järjestettiin rukoilu Jumalan puoleen, että homot eivät saisi mennä avioliittoon.

        Jumala oli eri mieltä kuin rukoilijat.


    • Anonyymi

      Päinvastoin, sitä Jumala ei ikinä hyväksy.

      • Jumalalla saa olla oma mielipiteensä.


    • Anonyymi

      On tärkeää että aina tarkastellaan asiaa Jumalan näkökulmasta koska Hän kuitenkin lopulta määrää miten asiat menee eli ...

      1.Mooseksen kirja:
      20:13 Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen; heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset.

      Siinä on hyvät eväät tarkastella mitä mieltä Jumala on seksistä saman sukupuolen kanssa. Verivelan täytyy siis olla suuri kun kuolemanrangaistus on sitä tulevaisuutta. Ei siinä sitten pitkälle pötkitä.

      • Jumala on aika tollo.

        Siinä ei ole mitään pahuutta kun kaksi miestä harrastaa seksiä. Onneksi Jumala ei ole niin tollo, että olisi mitään mieltä kahden naisen välisestä seksistä.


      • Anonyymi

        Saman tekevää, sillä:

        Raamattu, Matteus, 15/24: Mutta Jeesus vastasi: "Ei minua ole lähetetty muita kuin Israelin kansan kadonneita lampaita varten."


        Te epäjuutalaiset kristityt olette Raamatun mukaan Jeesuksen vihollisia!

        Johanneksen ilmestys 3:9 FB92
        Niinpä minä annan sinulle väkeä Saatanan synagogasta, niitä valehtelijoita, jotka sanovat itseään juutalaisiksi vaikka eivät ole. Minä panen heidät tulemaan luoksesi ja kumartumaan maahan jalkojesi edessä, ja he ymmärtävät silloin, että sinä olet minun valittuni.

        Tulevaisuudessa te epäjuutalaiset ja ympärileikkaamattomat kumarrutte juutalaisen Jeesuksen edessä huulet mutaan kurottaen asti!


    • Anonyymi

      Minä olen kyllästynyt kaikkiin torren valehteluihin.

      • Mikä valehtelu mielestäsi tuossa edellä on?


    • Itseasiassa Jeesus sanoi homoudesta nimittäin Paavalin kautta Jeesus ilmoitti uuden liiton asiat heti.
      Siellä on myös homoudesta ja lesboudesta ja kaikesta muustakin sillä testamentin saattoi julistaa kun henkilö eli Jeesus oli kuollut ja testamentti oli silloin voimassa ja juridisesti pitävä.
      Siksi Jeesus ilmoitti kaiken tekstinsä heti alkusrk lle ja asiat alkoi etenemään.
      Paavali oli tuo valittu ja hyvä valinta olikin Jumalalta ja suorastaan ällistyttävän hyvä.

      • Anonyymi

        <<Paavali oli tuo valittu ja hyvä valinta olikin Jumalalta ja suorastaan ällistyttävän hyvä.<<

        Kyllä oli, Jahve Jumalalta. Kuka olisi osannut tehdä yhtä ovelan himmelin kaikille länsimaille markkinakohteeksi saatananpalvonnalla vallankäytöksi kaikkeen hörhöilyyn käyttämällä Jeesusta - tuota ihmeidentekijää, joka lupasi muillekin opettaa ihmeiden tekemisen - syntien puolesta uhrina luomiskertomusvalheella?! Tuskin kukaan muu! Ei kukaan ole niin viisas kuin juutalainen, kun Jeesus meni heittelemään rahanvaihtajien pöytiä temppelissä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        <<Paavali oli tuo valittu ja hyvä valinta olikin Jumalalta ja suorastaan ällistyttävän hyvä.<<

        Kyllä oli, Jahve Jumalalta. Kuka olisi osannut tehdä yhtä ovelan himmelin kaikille länsimaille markkinakohteeksi saatananpalvonnalla vallankäytöksi kaikkeen hörhöilyyn käyttämällä Jeesusta - tuota ihmeidentekijää, joka lupasi muillekin opettaa ihmeiden tekemisen - syntien puolesta uhrina luomiskertomusvalheella?! Tuskin kukaan muu! Ei kukaan ole niin viisas kuin juutalainen, kun Jeesus meni heittelemään rahanvaihtajien pöytiä temppelissä.

        En ole hölmömpää kuullut mutta ei yllätä.


      • Kaikkien onneksi kaikki aasialaiset kääntyivät Paavalista pois, eikä Paavalilla ole maailmalla mitään merkitystä.


      • torre5 kirjoitti:

        Kaikkien onneksi kaikki aasialaiset kääntyivät Paavalista pois, eikä Paavalilla ole maailmalla mitään merkitystä.

        Taas kirjoitat ihan mitä sattuu.


      • MrHyvis kirjoitti:

        Taas kirjoitat ihan mitä sattuu.

        Mikä merkitys Paavalilla on maailmassa?

        Annas kertoa.


      • torre5 kirjoitti:

        Mikä merkitys Paavalilla on maailmassa?

        Annas kertoa.

        Paavalin teksti eli Kristuksen hänelle antama teksti on maailman luetuimpia tekstejä eli tekstit raamatussa.
        Tuliko tämä yllätyksenä ?


      • MrHyvis kirjoitti:

        Paavalin teksti eli Kristuksen hänelle antama teksti on maailman luetuimpia tekstejä eli tekstit raamatussa.
        Tuliko tämä yllätyksenä ?

        Vai niin.

        Mikä merkitys ihmiselle maailmassa on Paavalin kirjoituksilla, jotka hän sinun mukaasi sai Kristukselta?

        Ei taida olla kummoinenkaan. Paavalille voi nauraa.


    • Anonyymi

      Miksi tätä asiaa yhä vatvotaan, kun homoseksuaalisuus on lain suojaama. Turha siihen on enää puuttua.

      • Anonyymi

        No tässä toteutetaan vain Raamatun sanaa, kun alkoi sota taivaassa, ja nyt perkeleelle annetaan sieltä kenkää. Ei ihan pikku juttu 2000 vuoden jälkeen.


    • ”Mitä Jeesus sanoi homoseksuaalisuudesta?”, ”Ei mitään…”

      Aivan oikein. Kuten ei Raamatussakaan mainita koko sanaa.

      Mitä tulee spekulointiin siitä, miten Jeesus tässä modernissa maailmassa toimisi, se tosiaan on pelkkää arvailuja.
      Kun vertaa siihen, mitä Hän aikoinaan teki, en ihmettelisi lainkaan, jos Hän hyväksyisi myös saman sukupuolisten avioliiton.

      • Anonyymi

        Sinäkö et pysty päättelemään Jeesuksen opetuksista, että mitä hän ajattelisi?!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkö et pysty päättelemään Jeesuksen opetuksista, että mitä hän ajattelisi?!

        Toki voin päätellä. Se on sitä spekulointia.


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        Toki voin päätellä. Se on sitä spekulointia.

        "Toki voin päätellä. Se on sitä spekulointia."

        Kun taas kristityille Raamattu on elävän Jumalan sanaa!

        Tämä että Raamattu on elävän Jumalan sanaa, niin juuri tästä syystä virallinen kirkko vieroksuu Jeesusta eli Jumalan sanaa.

        Mistä tämä johtuu?

        Kirkon papit ja piispat tietävät miten heille käy kun Jeesus saapuu. Raamatun vastustus on alitajuista tietoisuutta että Jeesuksen tullessa heitä ei enää tarvita. He menettävät asemansa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Toki voin päätellä. Se on sitä spekulointia."

        Kun taas kristityille Raamattu on elävän Jumalan sanaa!

        Tämä että Raamattu on elävän Jumalan sanaa, niin juuri tästä syystä virallinen kirkko vieroksuu Jeesusta eli Jumalan sanaa.

        Mistä tämä johtuu?

        Kirkon papit ja piispat tietävät miten heille käy kun Jeesus saapuu. Raamatun vastustus on alitajuista tietoisuutta että Jeesuksen tullessa heitä ei enää tarvita. He menettävät asemansa.

        ”Kun taas kristityille Raamattu on elävän Jumalan sanaa!”

        Niin, ja kerro mitä se Raamattu kertoo siitä, mitä Jeesus tekisi vuonna 2022 jkr? Ei yhtään mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkö et pysty päättelemään Jeesuksen opetuksista, että mitä hän ajattelisi?!

        Kerro ihmeessä kun kerran tiedät, mitä päättelet Jeesuksen ajatelleen sinusta 2000 vuotta sitten ja mitä Hän mahtaa ajatella sinusta tänään?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kerro ihmeessä kun kerran tiedät, mitä päättelet Jeesuksen ajatelleen sinusta 2000 vuotta sitten ja mitä Hän mahtaa ajatella sinusta tänään?

        Se tiesi, että Raamatussa ei kerrota mitä Jeesus tekisi vuonna 2022. Sinäkö et sitä tiedä, vaan sorruit pilkkaamaan.


    • Anonyymi

      Homoja oli Jeesuksen aikana varmaan yhtä paljon kuin nykyäänkin.

      Tuskin oli,ne tai he eivät uskaltaneet tulla kallio louhkosesta ulos.
      Homous ei on syntiä raamatun mukaan ja koska siitä on kirjoitettu,kai heitä on ollut silloin.
      Mies ei saa maata miehen kanssa !

      • Anonyymi

        Niin? Mitä väliä sillä meille muille on mitä miehet keskenään touhuavat?
        Parempi niiden heteroiden miestenkin olisi hommia vaan keskenään, jotka seksuaalista väkivaltaa tekevät lapsille ja naisille.


      • Anonyymi

        Teiltä on parasta takavarikoida koko Raamattu, kun ette ymmärrä erottaa edes Jumalaa Saatanasta.


    • Anonyymi

      On syytä huomioida Jeesuksen opetuksissa, että hänen ideansa painottuu ihmisen sisäiseen maailmaan, eikä ulkoiseen. Ja se mitä hän opettaa ulkoisesta maailmasta, niin kyseessä on taivasten valtakunta, joka on meissä ja meidän ympärillämme, eikä siihen todellakaan kuulu kenenkään syntiseksi nimittely tai tekojen tuomitseminen tai vastuun välttämisen kehotukset. Ne ovat sitä ulkokultaisen juutalaisen fariseus Paavalin Jahve-uskontoa, jota Jeesus vastusti ja tuomittiin jumalanpilkasta kuolemaan, jota uhria nyt uskovaiset palvovat Jahvelle teurastettuna lampaana.

      • Anonyymi

        Ei kuulu sulle jollet ole juutalainen.
        Jeesus saarnasi vain juutalaisille vaikka kaikki siellä eivät olleet juutalaisia silloinkaan.
        😁


      • Anonyymi

        On käsittämätön määrä täälläkin näitä 'perkeleen enkeleitä ja Lusiferin seuraajia Paavalin opilla'. Jeesus jätti tiedon Pietarille, joka 2.kirjeessään kertoo, että Paavalin opin seuraaminen on Lusiferin seuraamista. Ja jos emme usko Jeesusta, kun tämä sanoo juutalaisten Jumala Jahvea perkeleeksi, niin ehkä uskomme kuitenkin Pietaria, joka halusi tulla sanomallaan vielä huomioiduksi niin, että ritiinnaulittiin pää alaspäin, jolloin tuosta rististä tuli saatananpalvojien symboli. Pietarihan oli ainoa apostoleista, joka seurasi Paavalia matkoillaan - kai hän sentään tiesi mistä puhui?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On käsittämätön määrä täälläkin näitä 'perkeleen enkeleitä ja Lusiferin seuraajia Paavalin opilla'. Jeesus jätti tiedon Pietarille, joka 2.kirjeessään kertoo, että Paavalin opin seuraaminen on Lusiferin seuraamista. Ja jos emme usko Jeesusta, kun tämä sanoo juutalaisten Jumala Jahvea perkeleeksi, niin ehkä uskomme kuitenkin Pietaria, joka halusi tulla sanomallaan vielä huomioiduksi niin, että ritiinnaulittiin pää alaspäin, jolloin tuosta rististä tuli saatananpalvojien symboli. Pietarihan oli ainoa apostoleista, joka seurasi Paavalia matkoillaan - kai hän sentään tiesi mistä puhui?!

        Ja tässä syntioppiuskonnossahan Pietaria pidetään koko kirkon ensimmäisenä paavina. Tosin, onko yhdenkään paavin nimi ollut koskaan Pietari? He tietävät itsekin mistä opista kristinuskossa on todellisuudessa kyse, mutta siitä on ollut tavattoman paljon hyötyä kaupallisilla markkinoilla - kuten ilmestyskirjassa lukeekin; siellä oli sielujakin kaupan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tässä syntioppiuskonnossahan Pietaria pidetään koko kirkon ensimmäisenä paavina. Tosin, onko yhdenkään paavin nimi ollut koskaan Pietari? He tietävät itsekin mistä opista kristinuskossa on todellisuudessa kyse, mutta siitä on ollut tavattoman paljon hyötyä kaupallisilla markkinoilla - kuten ilmestyskirjassa lukeekin; siellä oli sielujakin kaupan.

        Ilm. <<18:11 Ja maanpiirin kauppiaat itkevät ja surevat häntä, kun ei kukaan enää osta heidän tavaraansa, kaupaksi tuotua kultaa ja hopeata ja jalokiviä ja helmiä ja pellavakangasta ja purppuraa ja silkkiä ja helakanpunaa ja kaikkinaista hajupuuta ja kaikenlaisia norsunluu-esineitä ja kaikenlaisia kalleimmasta puusta ja vaskesta ja raudasta ja marmorista tehtyjä esineitä, ja kanelia ja hiusvoidetta ja suitsuketta ja hajuvoidetta ja suitsutuspihkaa ja viiniä ja öljyä ja lestyjä jauhoja ja viljaa ja karjaa ja lampaita ja hevosia ja vaunuja ja orjia ja IHMISSIELUJA.<<


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilm. <<18:11 Ja maanpiirin kauppiaat itkevät ja surevat häntä, kun ei kukaan enää osta heidän tavaraansa, kaupaksi tuotua kultaa ja hopeata ja jalokiviä ja helmiä ja pellavakangasta ja purppuraa ja silkkiä ja helakanpunaa ja kaikkinaista hajupuuta ja kaikenlaisia norsunluu-esineitä ja kaikenlaisia kalleimmasta puusta ja vaskesta ja raudasta ja marmorista tehtyjä esineitä, ja kanelia ja hiusvoidetta ja suitsuketta ja hajuvoidetta ja suitsutuspihkaa ja viiniä ja öljyä ja lestyjä jauhoja ja viljaa ja karjaa ja lampaita ja hevosia ja vaunuja ja orjia ja IHMISSIELUJA.<<

        Ja miten tässä nyt näin kävikään? Kaikki alkoi sodasta taivaassa, jossa Perkele oli Jumalan kasvojen edessä veljien syyttäjänä.

        Ilm. <<12:7 Ja syttyi SOTA TAIVAASSA: Miikael ja hänen enkelinsä sotivat lohikäärmettä vastaan; ja lohikäärme ja hänen enkelinsä sotivat, mutta eivät voittaneet, eikä heillä enää ollut sijaa taivaassa. Ja suuri lohikäärme, se vanha käärme, jota PERKELEEKSI ja SAATANAKSI kutsutaan, koko maanpiirin villitsijä, heitettiin maan päälle, ja hänen enkelinsä heitettiin hänen kanssansa. Ja minä kuulin suuren äänen taivaassa sanovan: "Nyt on tullut pelastus ja voima ja meidän Jumalamme valtakunta ja hänen Voideltunsa valta, sillä meidän veljiemme syyttäjä, joka yöt ja päivät syytti heitä meidän Jumalamme edessä, on heitetty ulos.<<

        Te korotitte käyttämällä Jeesusta Kristuksena, tosi Jumalana uhrilahjaksi Jahvelle tämän uhrilammasateriana juutalaisten Jumalan Jahven Jeesuksen sanoin Perkeleen taivaaseen, ja käytätte nyt tämän sanoja Paavalin kautta veljien syyttämiseen.

        Sota on ohi, voitte lopettaa.


    • Anonyymi

      Mummomuori tuo elävällä tavalla esiin luterilaisten taktiikkaa, kun kirkko ja sen jäsenet, piispat ja papit enemmistöltään vastustavat Jumalan sanaa. Nimittäin ...

      "Toki voin päätellä. Se on sitä spekulointia." Tämä siis mummomuorin suhde Raamattuun.

      Mutta kristityille Raamattu on elävän Jumalan sanaa!

      Tämä että Raamattu on elävän Jumalan sanaa, niin juuri tästä syystä virallinen kirkko vieroksuu Jeesusta eli Jumalan sanaa.

      Mistä tämä johtuu?

      Kirkon papit ja piispat tietävät miten heille käy kun Jeesus saapuu. Raamatun vastustus on alitajuista tietoisuutta että Jeesuksen tullessa heitä ei enää tarvita. He menettävät asemansa.

      • "Toki voin päätellä. Se on sitä spekulointia." Tämä siis mummomuorin suhde Raamattuun.”

        Tämä sitten lienee sitä taktiikkaa, millä käydään muiden uskovien kimppuun? :D

        Eli kun kirjoitan ”Mitä tulee spekulointiin siitä, miten Jeesus tässä modernissa maailmassa toimisi, se tosiaan on pelkkää arvailuja.”, jotenkin saat vääristeltyä sen tuohon muotoon, että se on suhteeni Raamattuun.
        Raamattu ei kerro yhtään mitään siitä, mitä Jeesus tekisi vuonna 2022 jkr.! Kaikki se, mitä tässä voidaan tehdä, on että jokainen jollain tavalla tulkitsee ja päättelee sen siitä, mitä Raamattu kertoo meille Jeesuksen tehneet yli 2000 vuotta sitten. Eli voimme vain olettaa ja arvailla.

        ”Raamatun vastustus on alitajuista tietoisuutta että Jeesuksen tullessa heitä ei enää tarvita.”

        Väärin. Raamatussa olennaista on se, mistä se kertoo. Ei se, miten se on kirjoitettu.


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        "Toki voin päätellä. Se on sitä spekulointia." Tämä siis mummomuorin suhde Raamattuun.”

        Tämä sitten lienee sitä taktiikkaa, millä käydään muiden uskovien kimppuun? :D

        Eli kun kirjoitan ”Mitä tulee spekulointiin siitä, miten Jeesus tässä modernissa maailmassa toimisi, se tosiaan on pelkkää arvailuja.”, jotenkin saat vääristeltyä sen tuohon muotoon, että se on suhteeni Raamattuun.
        Raamattu ei kerro yhtään mitään siitä, mitä Jeesus tekisi vuonna 2022 jkr.! Kaikki se, mitä tässä voidaan tehdä, on että jokainen jollain tavalla tulkitsee ja päättelee sen siitä, mitä Raamattu kertoo meille Jeesuksen tehneet yli 2000 vuotta sitten. Eli voimme vain olettaa ja arvailla.

        ”Raamatun vastustus on alitajuista tietoisuutta että Jeesuksen tullessa heitä ei enää tarvita.”

        Väärin. Raamatussa olennaista on se, mistä se kertoo. Ei se, miten se on kirjoitettu.

        Ei kai meidän kuulu tulkita sitä mitä Jeesus teki Raamatusta, vaan hänen opetuksiaan, jotka liittyvät ajattelemiseen. Ei siihen aika vaikuta sen enempää kuin Platonin filosofiaankaan. Ei kukaan käskisi Platoniinkaan suhtautua tutkien, että mitä tämä teki?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai meidän kuulu tulkita sitä mitä Jeesus teki Raamatusta, vaan hänen opetuksiaan, jotka liittyvät ajattelemiseen. Ei siihen aika vaikuta sen enempää kuin Platonin filosofiaankaan. Ei kukaan käskisi Platoniinkaan suhtautua tutkien, että mitä tämä teki?!

        Jeesuksen opetuksessa taivasten valtakunnasta, joka oli tullut maanpäälle, oli kyse nimenomaan filosofiasta. Paavalin syntiopissa taas vain fyysisyydestä, kuten on nähty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen opetuksessa taivasten valtakunnasta, joka oli tullut maanpäälle, oli kyse nimenomaan filosofiasta. Paavalin syntiopissa taas vain fyysisyydestä, kuten on nähty.

        On metkaa, että tällaista ylipäätään pitää sanoa ääneen täällä,, kun useissa filosofian kirjoissa Jeesus esiintyy ajattelijana kuten Karl Jasperin kirjassa maailman suurimmista 'Ajattelun suunnanantajista'.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On metkaa, että tällaista ylipäätään pitää sanoa ääneen täällä,, kun useissa filosofian kirjoissa Jeesus esiintyy ajattelijana kuten Karl Jasperin kirjassa maailman suurimmista 'Ajattelun suunnanantajista'.

        Toisaalta tämä juuri kertoo tuon 'Perkeleen taivaaseen korottamisen ongelman', että miten totaalisesti te olette voineetkin ajaa ohitse Jeesuksen opettaman ajattelun ja kaiken henkisen uskonnon pelkällä syntihokemalla, joka synti-idea ei millään tavalla liity edes Jeesuksen ajatteluun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On metkaa, että tällaista ylipäätään pitää sanoa ääneen täällä,, kun useissa filosofian kirjoissa Jeesus esiintyy ajattelijana kuten Karl Jasperin kirjassa maailman suurimmista 'Ajattelun suunnanantajista'.

        Puuttuu kirjain tämän tieteilijän nimestä, Karl Jaspers, 'Ajattelun suunnanantajat'. Löytyy edelleen antivariaateista, suosittelen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai meidän kuulu tulkita sitä mitä Jeesus teki Raamatusta, vaan hänen opetuksiaan, jotka liittyvät ajattelemiseen. Ei siihen aika vaikuta sen enempää kuin Platonin filosofiaankaan. Ei kukaan käskisi Platoniinkaan suhtautua tutkien, että mitä tämä teki?!

        ”Ei kai meidän kuulu tulkita sitä mitä Jeesus teki Raamatusta, vaan hänen opetuksiaan, jotka liittyvät ajattelemiseen.”

        :D Tuota, jos luomme tilanteen, missä mietitään sitä, mitä Jeesus tekisi tai sanoisin nyt, tässä ajassa, niin kyllähän sen pohjalla tulee olla tulkintaa. Voidaan siis olettaa ja kuvitella, mutta emme voi tietää.


    • Anonyymi

      Kiitos Jeesus että löysin tämän keskustelupalstan!

      Luulin jo itseäni jotenkin poikkeavasti kun kaiket päivät mietin vain peniksiä ja sitä mitä niillä saa tehdä ja erittäin tiiviisti mietin mitä peniksillä ei saa tehdä.

      Muta sitten löysin tämän palstan ja sen tarjoaman vertaistuen ja ymmärrän, että Suomessa on paljon muitakin joiden mielen täyttää penis aamusta iltaan. Lohduttavaa huomata että meitä peniskeskeisiä on muitakin.

      • Anonyymi

        No juu, tältähän todella tämä palsta kuulostaa.


    • Anonyymi

      Jeesus rakasti kaikkia!
      Alaston nuorukainen pakeni pois Getsemanen puutarhasta hänen maallisen elämän lopun aikoina juutalaisten rynnistäessä yön pimeydessä sinne.
      😁

      • Anonyymi

        Olit bi, hetero tai gay juutalainen.
        😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olit bi, hetero tai gay juutalainen.
        😁

        Viittaten edelle, onko kukaan tullut kiinnittäneeksi huomiota siihen, että miten Jeesus ajatteli?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Viittaten edelle, onko kukaan tullut kiinnittäneeksi huomiota siihen, että miten Jeesus ajatteli?

        Jeesus ei paljon ajatellut.

        Eikä Jumala puuttunut kenellekään parisuhteeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viittaten edelle, onko kukaan tullut kiinnittäneeksi huomiota siihen, että miten Jeesus ajatteli?

        Jos Jeesuksen ajattelun filosofia on kelvannut kiiltokuvin lapsille opettaa pyhäkoulussa, niin mihin ja miksi se on aikuisilta kadonnut ja muuttunut kidutusmurhaksi ristille sekä ruumiin syönniksi ja verenjuonniksi?


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Jeesus ei paljon ajatellut.

        Eikä Jumala puuttunut kenellekään parisuhteeseen.

        Aivan uskomatonta, Jeesus ei siis paljoa ajatellut, ja on kelvannut jopa yhdeksi maailman suurimmaksi ajattelijaksi ammatti tieteentekijän filosofiateokseen. Näin onnistuneesti uskonto on onnistunut sabotoimaan koko Jeesuksen ihmisten mielikuvissa ilman tietoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan uskomatonta, Jeesus ei siis paljoa ajatellut, ja on kelvannut jopa yhdeksi maailman suurimmaksi ajattelijaksi ammatti tieteentekijän filosofiateokseen. Näin onnistuneesti uskonto on onnistunut sabotoimaan koko Jeesuksen ihmisten mielikuvissa ilman tietoa.

        Ja mikä kurjinta, siitä syytetään Jeesusta eikä uskontoa tai uskovaisten tulkintoja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aivan uskomatonta, Jeesus ei siis paljoa ajatellut, ja on kelvannut jopa yhdeksi maailman suurimmaksi ajattelijaksi ammatti tieteentekijän filosofiateokseen. Näin onnistuneesti uskonto on onnistunut sabotoimaan koko Jeesuksen ihmisten mielikuvissa ilman tietoa.

        Ne saattoivat jotain ajatella, jotka kirjoittivat Jeesukselle repliikkejä.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Jeesus ei paljon ajatellut.

        Eikä Jumala puuttunut kenellekään parisuhteeseen.

        Uskonnossa on kaksi Jumalaa - Jahve, Jeesuksen sanoin Perkele ja Jeesuksen opettama Taivasten valtakunnan Isä Jumala. Jälkiäinen tosin on opin mukaan edelliselle uhrilahjana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskonnossa on kaksi Jumalaa - Jahve, Jeesuksen sanoin Perkele ja Jeesuksen opettama Taivasten valtakunnan Isä Jumala. Jälkiäinen tosin on opin mukaan edelliselle uhrilahjana.

        Ei riitä, että te sanotte vain sanan Jumala, vaan on tiedettävä myös kummasta Jumalasta on milloinkin Raamatun mukaan kyse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei riitä, että te sanotte vain sanan Jumala, vaan on tiedettävä myös kummasta Jumalasta on milloinkin Raamatun mukaan kyse.

        Ja tällä idealla te juuri korotitte sen Jeesuksen sanoman Perkeleen jumalaksi taivaaseen, josta sodasta ilmestyskirjan 12.luku kertoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tällä idealla te juuri korotitte sen Jeesuksen sanoman Perkeleen jumalaksi taivaaseen, josta sodasta ilmestyskirjan 12.luku kertoo.

        Te ette erottaneen, vaikka Jeesus itse Raamatussa asian sanoo, edes Saatanaa Jumalasta Raamatun teksistä. Ette hyvää tietoa ja pahaa tietoa toisistaan, joka luomiskertomuksen mukaan oli se todellinen syy paratiisista karkoittamiseen.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Ne saattoivat jotain ajatella, jotka kirjoittivat Jeesukselle repliikkejä.

        Ja sitten niistä repliikeistäkin pitää osata erottaa, että milloin Jeesuksen suuhun Paavalin syntiopin saarnaajat ovat kirjoittaneet syntioppia vastoin sitä mitä Jeesus itse opetti. Ei tietenkään tehtävä ole helppo, jos perusajatus jo on pelkässä uskomisessa, kun käsketään ja Paavali vielä kieltää käyttämästä järkeä, ja sekin tietysti uskotaan.Totuus löytyy vain näistä opetuksista löytyvien ristiriitojen kautta, ei uskomisesta.


    • Anonyymi

      Jeesus ei muistaakseni sanonut mitään homoseksuaalisuudesta. Uskovan ihmísen irvikuvat, Päivi Räsänen etunenässä, ovat kaivelleet milloin mistäkin, milloin mitäkin tuomitsevaa asian tiimoilta.
      Noloksi Räsäsen lausunnot tekee se, että hän toimii vain miespuolisten lahkokellokkaiden äänitorvena, läkärinä vieläpä.

      • Anonyymi

        Jeesus ei tosiaan sanonut mitään. Se olisi tuonkin naisen hyvä muistaa.


      • Anonyymi

        Mutta pitää nyt juuri huomata, osata erottaa, että tämä päivi Räsen Jumala on se Raamatussa Jeesuksen sanoma Perkele, juutalaisten fariseusten Jumala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei tosiaan sanonut mitään. Se olisi tuonkin naisen hyvä muistaa.

        Ei sanonut, koska Jeesus opetti henkisiä asioita, eikä mitään ihmisen fyysisyydestä, joka oli sitä Jeesuksen vihamiesten, juutalaisten fariseusten Jahven syntiopin kulttia, jota Jeesus juuri vastusti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sanonut, koska Jeesus opetti henkisiä asioita, eikä mitään ihmisen fyysisyydestä, joka oli sitä Jeesuksen vihamiesten, juutalaisten fariseusten Jahven syntiopin kulttia, jota Jeesus juuri vastusti.

        Eikä kyse ole mistään 'muistamisesta', vaan siitä mitä pitää jumalana Raamatun tarjoamasta kahdesta Jumalasta ja miten ne osaa erottaa. Kristinuskossa, jossa Jeesus on uhrilahja, ei ole merkitystä Jeesuksen puheilla tai opetuksilla, joten uhrikulttiuskonnossa niiden 'muistamisella' ei ole merkitystä.


    • Anonyymi

      Onko kaikki todelliset Jeesuksen seuraajat homoja?

      • Anonyymi

        Fyysisyydellä ei ole mitään tekemistä Jeesuksen opetusten kanssa, eikä täällä yksikään itseään Jeesuksen seuraajaksi väittävä, ole Jeesuksen seuraaja muuten kuin Paavalin syntiopilla helvetin tuleen, johon Paavali kirosi Jeesuksen ristiltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fyysisyydellä ei ole mitään tekemistä Jeesuksen opetusten kanssa, eikä täällä yksikään itseään Jeesuksen seuraajaksi väittävä, ole Jeesuksen seuraaja muuten kuin Paavalin syntiopilla helvetin tuleen, johon Paavali kirosi Jeesuksen ristiltä.

        Todellisella Jeesuksella ei ole seuraajia yhtään sen enempää kuin häntä ennen eläneellä Platonillakaan, joka myös oli opettaja. Jos jotakin piti seurata, niin opetuksia, mutta nehän nyt on uskonnolla sabotoitu.


    • Anonyymi

      Toiset ovat syntymästään saakka avioon kelpaamattomia (kromosomopoikkeama, vammaisuus) ja toiset ihmiset ovat tehneet avioon kelpaamattomiksi ( seks hyväksukäyttö, traumat).

      • Anonyymi

        Onko kaikki uskovat jotain tuollaisia ?


      • Anonyymi

        Avioon kyllä kelpaavat kaikki. Uskonhörhöille vain kaltaisensa.


      • Ei nykyään ole avioon kelpaamaton, jos käytetty seksuaalisesti hyväksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko kaikki uskovat jotain tuollaisia ?

        Ovat, koska heidän jumala uskonnossa on Jahve perkele Jeesuksen uhrilahjalla ja Jeesuksen sanoin. Jeesus vastusti uskontoa.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Ei nykyään ole avioon kelpaamaton, jos käytetty seksuaalisesti hyväksi.

        Äpärätkin pääsevät naimisiin ja kirkkomultiinkin nykyisin!
        Ennen vanhaan ulkopuolelle.
        Tiukempi kristillisyys silloin.
        😁


    • Anonyymi

      Järkiintymistä on nyt havaittavassa, vihkoinkin ...

      "Florida aikoo kieltää puhumasta homoseksualisuudesta ja sukupuoli-identiteetistä alakoulussa – "Hyökkäys eniten suojelua tarvitsevia vastaan""

      ... tarkoitus on suojella lapsia vaaralliselta villitykseltä mikä ajaa heitä seksin pariin ja sokeri-partnereiksi. Myös NL järkyttyi aikoinaan kun nuorten lasten ja naisten ihanneammatiksi oli muodostunut protituutio.

      • Kun olin koulussa, niin esitettiin miehen ja naisen touhuja. Lapsia ei suojeltu.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Kun olin koulussa, niin esitettiin miehen ja naisen touhuja. Lapsia ei suojeltu.

        KansakouIussa siis.

        Et ole muita kouIuja käynyt.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Kun olin koulussa, niin esitettiin miehen ja naisen touhuja. Lapsia ei suojeltu.

        Mitähän kouluja olet käynyt. Ei meidän aikaan näytetty mitään miehen ja naisen touhuja. Päin vastoin. Lapsia suojeltiin niiltä.


      • Tuo on enemmänkin painajainen. Ei se nuoria "pelasta", että heidät kasvatetaan tietämättömyyteen ja salailunkulttuuriin. Päinvastoin.


      • mummomuori kirjoitti:

        Tuo on enemmänkin painajainen. Ei se nuoria "pelasta", että heidät kasvatetaan tietämättömyyteen ja salailunkulttuuriin. Päinvastoin.

        Kuka kasvattaa nuorta moraaliin ja sukupuolisiveellisyyteen? 😼 Koulut, kirkko?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän kouluja olet käynyt. Ei meidän aikaan näytetty mitään miehen ja naisen touhuja. Päin vastoin. Lapsia suojeltiin niiltä.

        Puhun 1970-luvusta. Koulussa näytettiin mustavalkofilmiä.


      • usko-vainen kirjoitti:

        Kuka kasvattaa nuorta moraaliin ja sukupuolisiveellisyyteen? 😼 Koulut, kirkko?

        Mitä sukupuolisiveellisyyttä oli Raamatun miehillä, joilla oli useita vaimoja sivuvaimoja?


      • usko-vainen kirjoitti:

        Kuka kasvattaa nuorta moraaliin ja sukupuolisiveellisyyteen? 😼 Koulut, kirkko?

        Moraalia kasvattavat kaikki, myös koulu. Mitä sitten tarkoitatkaan tuolla sukupuolisiveellisyydellä, niin kyllä nuoria kasvatetaan kunnioittamaan toisiaan, sekä kertomaan siitä, milloin ei kannata harrastaa seksiä.


    • Anonyymi

      --Lisäksi hän liikkui publikaanien, prostituoitujen ja muiden marginaaliryhmien parissa eikä näyttänyt vaatineen heiltä moraalista elämänmuutosta.

      Ei näyttänyt vaatineen heiltä moraalista elämänmuutosta ...? Ehkä sinun kannattaisi ihan itse lukea Uutta Testamenttia. Sieltä ne Jeesuksen sanat löytyvät.

      Jeesus ilmoitti tulleensa täyttämään Mooseksen lain. Ja mitä se laki sanookaan homoseksuaalisuudesta? Jeesus paransi syntisiä, mutta hän sanoi parannettuaan, että "älä enää tee syntiä".

      • Mooseksen laki oli perhe-elämään.

        Älä anna lastasi Molokille, älä makaa kenenkään isäsi muiden vaimojen kanssa, älä makaa miehen kanssa kuten naisen kanssa maataan.

        Ei kyllä koske elämää nykysuomessa. Eikä näy koskevan homoseksuaalisia. Maata kuten naisen kanssa maataan!


      • Anonyymi

        Liberaalit kristityt omalta osaltaan ovat valehdelleet aina Jeesuksen tarkoitusperistä ja ankaruudesta:

        Matt: 5:17-20 (1933/38): "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja
        kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon
        teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan
        piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä
        pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten
        valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää
        kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa. Sillä minä sanon teille: ellei teidän
        vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette
        pääse taivasten valtakuntaan.”
        Luuk. 16:16-17: “Lain ja profeettojen aika kesti Johannekseen asti. Siitä lähtien on
        julistettu hyvää sanomaa Jumalan valtakunnasta, ja jokaista vaaditaan tulemaan sinne.
        Mutta laista ei häviä piirtoakaan, ennemmin katoavat taivas ja maa.”
        Joh. 5:45-47: "Älkää luulko, että minä teitä Isäni edessä syytän. Teidän syyttäjänne on
        Mooses, hän, johon olette panneet toivonne. Jos te uskoisitte Moosesta, uskoisitte
        myös minua -- juuri minusta hän on kirjoittanut. Mutta kun te ette usko hänen
        kirjoituksiaan, kuinka voisitte uskoa minun puhettani!"
        😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liberaalit kristityt omalta osaltaan ovat valehdelleet aina Jeesuksen tarkoitusperistä ja ankaruudesta:

        Matt: 5:17-20 (1933/38): "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja
        kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon
        teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan
        piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä
        pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten
        valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää
        kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa. Sillä minä sanon teille: ellei teidän
        vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette
        pääse taivasten valtakuntaan.”
        Luuk. 16:16-17: “Lain ja profeettojen aika kesti Johannekseen asti. Siitä lähtien on
        julistettu hyvää sanomaa Jumalan valtakunnasta, ja jokaista vaaditaan tulemaan sinne.
        Mutta laista ei häviä piirtoakaan, ennemmin katoavat taivas ja maa.”
        Joh. 5:45-47: "Älkää luulko, että minä teitä Isäni edessä syytän. Teidän syyttäjänne on
        Mooses, hän, johon olette panneet toivonne. Jos te uskoisitte Moosesta, uskoisitte
        myös minua -- juuri minusta hän on kirjoittanut. Mutta kun te ette usko hänen
        kirjoituksiaan, kuinka voisitte uskoa minun puhettani!"
        😁

        Onko siis totuudessa pysymistä elää ja toimia eri tavoin kuin Raamatun Kirjoituksissa on kerrottu?
        Aina ihmetyttää yhtä paljon, miten ihmiset jotka tuntevat Herran ihmisille antamat käskyt ja tehtävät, eivät itse vaivaudu niitä noudattamaan kirjaintakaan muuttamatta, mutta kehtaavat vaatia sitä muilta ihmisiltä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko siis totuudessa pysymistä elää ja toimia eri tavoin kuin Raamatun Kirjoituksissa on kerrottu?
        Aina ihmetyttää yhtä paljon, miten ihmiset jotka tuntevat Herran ihmisille antamat käskyt ja tehtävät, eivät itse vaivaudu niitä noudattamaan kirjaintakaan muuttamatta, mutta kehtaavat vaatia sitä muilta ihmisiltä

        "Aina ihmetyttää yhtä paljon, miten ihmiset jotka tuntevat Herran ihmisille antamat käskyt ja tehtävät, eivät itse vaivaudu niitä noudattamaan kirjaintakaan muuttamatta, mutta kehtaavat vaatia sitä muilta ihmisiltä."

        Ehkä he eivät vai näe omia tekojaan?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Liberaalit kristityt omalta osaltaan ovat valehdelleet aina Jeesuksen tarkoitusperistä ja ankaruudesta:

        Matt: 5:17-20 (1933/38): "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja
        kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon
        teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan
        piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä
        pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten
        valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää
        kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa. Sillä minä sanon teille: ellei teidän
        vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette
        pääse taivasten valtakuntaan.”
        Luuk. 16:16-17: “Lain ja profeettojen aika kesti Johannekseen asti. Siitä lähtien on
        julistettu hyvää sanomaa Jumalan valtakunnasta, ja jokaista vaaditaan tulemaan sinne.
        Mutta laista ei häviä piirtoakaan, ennemmin katoavat taivas ja maa.”
        Joh. 5:45-47: "Älkää luulko, että minä teitä Isäni edessä syytän. Teidän syyttäjänne on
        Mooses, hän, johon olette panneet toivonne. Jos te uskoisitte Moosesta, uskoisitte
        myös minua -- juuri minusta hän on kirjoittanut. Mutta kun te ette usko hänen
        kirjoituksiaan, kuinka voisitte uskoa minun puhettani!"
        😁

        TArkoitatko että meidän tulee elää kuten VT:ssa juutalaisille määrätään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko siis totuudessa pysymistä elää ja toimia eri tavoin kuin Raamatun Kirjoituksissa on kerrottu?
        Aina ihmetyttää yhtä paljon, miten ihmiset jotka tuntevat Herran ihmisille antamat käskyt ja tehtävät, eivät itse vaivaudu niitä noudattamaan kirjaintakaan muuttamatta, mutta kehtaavat vaatia sitä muilta ihmisiltä

        "Onko siis totuudessa pysymistä elää ja toimia eri tavoin kuin Raamatun Kirjoituksissa on kerrottu?"

        No liberaaliteologia tätä suorastaan vaatii. Liberaalit kirjoittavat omia näkemyksiään Raamatusta ja pakottavat kirkon papit niitä noudattamaan.

        Mutta Jeesuksessa ollen tottelemme vain mitä on kirjoitettu. Tästähän meitä syytetäänkin ja haukutaan fundamentalisteiksi.


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        TArkoitatko että meidän tulee elää kuten VT:ssa juutalaisille määrätään?

        "Liberaalit kristityt omalta osaltaan ovat valehdelleet aina Jeesuksen tarkoitusperistä ja ankaruudesta:"

        Liberaalit paljon kirjoittavat omia tulkintojaan ja sitten pakottavat pappien niitä noudattaa. Yleensä nämä liberaalien tulkinnat noudattavat ja luotaavat yhteiskunnan sääntöjä kuten Räsäsenkin oikeudenkäynti näyttää osoittavan, mutta Jeesukseen uskovat tottelemme Jumalan sanaa eli Jeesusta kaikessa mitä teemme, olemme ja opetamme.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Liberaalit kristityt omalta osaltaan ovat valehdelleet aina Jeesuksen tarkoitusperistä ja ankaruudesta:"

        Liberaalit paljon kirjoittavat omia tulkintojaan ja sitten pakottavat pappien niitä noudattaa. Yleensä nämä liberaalien tulkinnat noudattavat ja luotaavat yhteiskunnan sääntöjä kuten Räsäsenkin oikeudenkäynti näyttää osoittavan, mutta Jeesukseen uskovat tottelemme Jumalan sanaa eli Jeesusta kaikessa mitä teemme, olemme ja opetamme.

        :D Eli et näemmä oikein edes ymmärrä mistä on kyse.


    • Anonyymi

      "Ei mitään, mutta on mielenkiintoista miettiä mitä hän sanoisi meille asiasta tänään. Kulttuuriemme väliin mahtuu yli kaksituhatta vuotta joten se on otettava huomioon. Ovathan käsittelemämme asiat hyvin kulttuurisidonnaisia joita on ymmärrettävä kontekstistaan käsin."

      Kuule ei se biologia ole miksikään muuttunut 2000 vuodessa. Jeesus sanoi, että avioliiton perusta on se kun Jumala loi miehen ja naisen. Onko olemassa miehiä ja naisia? Jos on silloin homot ei saa mennä naimisiin ja homostelu on syntiä.

      • Anonyymi

        Pelastuminen ei ole kulttuuriasia eikä Jumalan Sana muutu kulttuurin seurauksena.


      • Se että on miehiä ja naisia, niin siinä ei ole vielä rakkautta

        Kun sopiva löytyy, niin voi harkita avioliittoa. Homot, biseksuaaliset ja heterot voivat mennä avioliittoon haluamansa kumppanin kanssa.

        Eikö se ole hienoa!


    • Anonyymi

      "Isä ja Minä olemme yhtä". Jeesus ei kumonnut Jumalan antamia käskyjä, vaan Hän vahvisti ne. Oli siis yhtä mieltä niistä.
      Jeesus antoi rakkauden kaksoiskäskyn, mutta se tarkoitti yleensä rakkautta, miten meidän tulee elää suhteessa toisiin ihmisiin, eikä mitään seksuaalista rakkautta.

      • Anonyymi

        ""Isä ja Minä olemme yhtä". "

        Ja me Jeesukseen uskovat olemme Jeesuksessa ja Jeesus meissä eli yhtä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        ""Isä ja Minä olemme yhtä". "

        Ja me Jeesukseen uskovat olemme Jeesuksessa ja Jeesus meissä eli yhtä!

        Yhtä Jeesusta olette. Hupaisaa.


      • Jeesus kumosi lähes kaikki Jumalan käskyt. Hän antoi uudet käskyt. Tuomiolle joutui.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Jeesus kumosi lähes kaikki Jumalan käskyt. Hän antoi uudet käskyt. Tuomiolle joutui.

        "Jeesus kumosi lähes kaikki Jumalan käskyt. Hän antoi uudet käskyt. Tuomiolle joutui."

        Jospa et kuitenkaan opettaisi täällä koska kristinuskon olet hylännyt ja olet luopio.

        Jeesus ei muuttanut Jumalan tahdosta eli käskyistä pienintäkään piirtoa kuten Jeesus itse julistaa.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Yhtä Jeesusta olette. Hupaisaa.

        """Isä ja Minä olemme yhtä". "

        Ja me Jeesukseen uskovat olemme Jeesuksessa ja Jeesus meissä eli yhtä!"

        Yhtä Jeesusta olette. Hupaisaa.""

        Juuri näin - - kaikki Jeesukseen uskovat ja Jeesuksessa elämäämme elävät olemme yhtä ja samaa henkeä. On vain yksi henki, yksi usko, usko Jeesukseen. Amen


      • Anonyymi kirjoitti:

        """Isä ja Minä olemme yhtä". "

        Ja me Jeesukseen uskovat olemme Jeesuksessa ja Jeesus meissä eli yhtä!"

        Yhtä Jeesusta olette. Hupaisaa.""

        Juuri näin - - kaikki Jeesukseen uskovat ja Jeesuksessa elämäämme elävät olemme yhtä ja samaa henkeä. On vain yksi henki, yksi usko, usko Jeesukseen. Amen

        On se silti hupaisaa. Ja kuulostaa melkoisen omahyäiseltä. Kristityt eivät ole vaatimattomia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Jeesus kumosi lähes kaikki Jumalan käskyt. Hän antoi uudet käskyt. Tuomiolle joutui."

        Jospa et kuitenkaan opettaisi täällä koska kristinuskon olet hylännyt ja olet luopio.

        Jeesus ei muuttanut Jumalan tahdosta eli käskyistä pienintäkään piirtoa kuten Jeesus itse julistaa.

        Jeesus tuli esiin sillä, että muutti Jumalan lakeja. Ensinnäkin että laki oli kostaa silmä silmästä, niin Jeesus käski kääntää toisenkin posken; älä kosta.

        Jo siinä muutti lain täysin.


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        On se silti hupaisaa. Ja kuulostaa melkoisen omahyäiseltä. Kristityt eivät ole vaatimattomia.

        "Ja kuulostaa melkoisen omahyäiseltä. Kristityt eivät ole vaatimattomia."

        No varmaan sinun mielestäsi kuulostaa omahyväiseltä, mutta oikeampa sana on varmaankin, että kuulostaa itsevarmalta koska Jumalan sanan totuus tuo sen varmuuden.

        On nimittäin melkoisen iso asia että saamme elää rakkaudessa ja totuudessa, sillä kaikki Jeesukseen uskovat ja Jeesuksessa elämäämme elävät olemme yhtä ja samaa henkeä. On vain yksi henki, yksi usko, usko Jeesukseen. Amen


      • Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

        Jeesus tuli esiin sillä, että muutti Jumalan lakeja. Ensinnäkin että laki oli kostaa silmä silmästä, niin Jeesus käski kääntää toisenkin posken; älä kosta.

        Jo siinä muutti lain täysin.

        "Jeesus tuli esiin sillä, että muutti Jumalan lakeja. Ensinnäkin että laki oli kostaa silmä silmästä, niin Jeesus käski kääntää toisenkin posken; älä kosta."

        Jeesus puhui henkilökohtaisesta kostosta, mitä me emme saa tehdä. Laki on sitten eri juttu. Nykyäänkin erotellaan henkilökohtainen kosto ja lain ja oikeuden teot toisistaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Jeesus tuli esiin sillä, että muutti Jumalan lakeja. Ensinnäkin että laki oli kostaa silmä silmästä, niin Jeesus käski kääntää toisenkin posken; älä kosta."

        Jeesus puhui henkilökohtaisesta kostosta, mitä me emme saa tehdä. Laki on sitten eri juttu. Nykyäänkin erotellaan henkilökohtainen kosto ja lain ja oikeuden teot toisistaan.

        Jeesus puhui Jumalan laista kostaa silmä silmästä. Jeesus ei sitä lakia arvostanut, vaan antoi uuden lain.

        Sinä kirjoitat hölynpölyä.


    • Anonyymi

      Jeesus eli Vanhan Testamentin aikana ja Hän kunnioitti Mooseksen lakia. Siihen aikaan homot eivät hilluneet.

      Homous on hyvin vakava rikos Raamatun mukaan. Siitä ei päästä yli eikä ympäri.

      Vaikka armo tuli myös homojen osaksi Jeesuksen kautta, ei se silti muuttanut syntiä sallituksi.

      1.Mooseksen kirja:
      20:13 Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen; heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset.

      Näin sanoi Jeesus.

      Matteuksen evankeliumi:
      5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

      • "Homous on hyvin vakava rikos Raamatun mukaan."

        Ei ole voinut, kun ei sellaista edes tunnettu. Vakavampi rikos oli muiden jumalien palvonta! Tästä Raamattu varoittaa.


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        "Homous on hyvin vakava rikos Raamatun mukaan."

        Ei ole voinut, kun ei sellaista edes tunnettu. Vakavampi rikos oli muiden jumalien palvonta! Tästä Raamattu varoittaa.

        Eikö mummo lue kommentteja täällä. Postittaa vain omia mielipiteitään.

        1.Mooseksen kirja:
        20:13 Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen; heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset.

        Roomalaiskirje:
        1:32 jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.

        Raamatun mukaan homous on niin vakava rikos, että siitä rangaistiin kuolemalla.
        Miksi mummomuori esiintyy raamatuntuntijana, jos hän ei tiedä noin yksinkertaista asiaa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö mummo lue kommentteja täällä. Postittaa vain omia mielipiteitään.

        1.Mooseksen kirja:
        20:13 Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen; heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset.

        Roomalaiskirje:
        1:32 jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.

        Raamatun mukaan homous on niin vakava rikos, että siitä rangaistiin kuolemalla.
        Miksi mummomuori esiintyy raamatuntuntijana, jos hän ei tiedä noin yksinkertaista asiaa?

        Missä ne homot Raamatussa ovat?

        Pane edes yksi esimerkki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö mummo lue kommentteja täällä. Postittaa vain omia mielipiteitään.

        1.Mooseksen kirja:
        20:13 Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen; heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset.

        Roomalaiskirje:
        1:32 jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.

        Raamatun mukaan homous on niin vakava rikos, että siitä rangaistiin kuolemalla.
        Miksi mummomuori esiintyy raamatuntuntijana, jos hän ei tiedä noin yksinkertaista asiaa?

        Mummomuori postittaa tänne vain aina samoja valheitaan.


    • Anonyymi

      Rakasteliko Jeesus miehisten halujen vallassa Maria Magdalena?
      Osa uskovaisista haluaa uskoa näin!
      Pidän sitä hyvinkin mahdollisena.
      Miehet ovat miehiä!

      Ja mitä Jeesus sanoi ylipapeille ja kansan vanhimmille:
      Matteuksen evankeliumi, 21:31
      31 .. "Totisesti minä sanon teille: publikaanit ja portot menevät ennen teitä Jumalan valtakuntaan.

      😁

    Ketjusta on poistettu 36 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1405
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      154
      1127
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      84
      957
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      857
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      79
      807
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      62
      733
    7. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      733
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      723
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      718
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      692
    Aihe