Työsulku, pelkkää tuottoa metsäliitolle

Arja24

Lakkoilu/työsulku aiheuttaa paperin hinnan nousua maailmalla, joten metsäliitto pärjää hyvin, kestipä työsulku kuinpitkään hyvänsä.
(vähän niinku öljyn hintaki aina nousee, kun tuotanto vähenee)

Taitaa olla parasta paperiliiton myöntää menneensä liian pitkälle..

8

755

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • agency

      Luuletko että Härmä on ainoa maa tässä maailmassa joka myy paperia. Rakkaat naapurit ja Kanada ottavat kaikem riemun skutsipörhöjen ja muiden itsensä päättäjäksi (viisaaksi?) lukevan.
      Lisäksi lasketaan muiden maiden ay-tuki (lakot yms.).
      Nämä rikkiviisaat kultapossut eivät ole ottaneet tosissaan yhtä oleellista asiaa: Seurannaisvaikutukset lomautuksineen, irtisanomiset yms. - asiat joiden laajuus paljastuu koko karmeudessaan vasta myöhemmin.
      Ja - suurin tollo nykäisi hihastaan (ilmeisesti kenenkään tietämättä) 2 viikon lisäsulun.
      Tämä lakko ilmeisimmin muuttaa koko maan elinkeinoelämää uusille urille. Kultapossukerhot voivat pian olla historiaa.

      • Ruotsin tukea

        Ruotsissaki muuten meinataan kieltää ay-liikkeitten tukeminen ulkomaille.


    • ei ole mitään muuta haittaa kuin se,että autoilijat ja muut metsäkoneurakoitsijat menettävät kaikista eniten,siis teollisuus ei menetä mitään.

      • joku.

        Ei teollisuuspohatoilla mitään hätää ole.
        Suomalaiset metsäfirmat menettävät lakkoilun takia asiakkaita ja katteet pienenevät, ja samalla kun duunareiden etuja parannetaan, niin teollisuuspohatta voi viedä tehtaansa ulkomaille, vaikka ihan itärajan taakse.
        Se on itse suomalainen duunari alkutuotannosta tehtaalle se suurin menettäjä tässä!


      • joku. kirjoitti:

        Ei teollisuuspohatoilla mitään hätää ole.
        Suomalaiset metsäfirmat menettävät lakkoilun takia asiakkaita ja katteet pienenevät, ja samalla kun duunareiden etuja parannetaan, niin teollisuuspohatta voi viedä tehtaansa ulkomaille, vaikka ihan itärajan taakse.
        Se on itse suomalainen duunari alkutuotannosta tehtaalle se suurin menettäjä tässä!

        duunari menetä muutakuin palkan,koska liitto maksaa lakkoavustuksen lakon tai työsulun aikana.


    • Nou hätä

      Kaikenlaiseen kirjotteluun sie hukkaat aikas. Lopeta Arja ihmeessä ei vois vähempää kiinnostaa loppuuks siul huussipaperi nyt.

      • Oikeiston suklaaosastoa niin uutterasti, ettei alkuperäistä kielen väriä
        enää ole kukaan nähnyt sitten rippikouluvuosien.

        Kyllä metsäteollisuus aikoo kyykyttää nyt koko Skandinaavista alan teollisuutta oikein
        Etelärannan malliin.

        Valitettavasti tässä häviää etupäässä Suomi.

        Helppoa olla näsä/jälkiviisas, mutta ohkasemmilla siivuilla metsäteollisuus
        olisi tavoittanut toisaalta ymmärrettäviäkin
        vaatimuksiaan läpi.

        Muissakin isoissa liitoissa myönnetään, että on investoijan etu yrittää nirhata
        tuotannonkatkoskantojaan matalammaksi.

        Siinä on nyt kaks isoo vastakkain: Meidän poika ja jumala!


      • täysillä

        Kiinassa tehdään ihan yhtähyvää paperia kuin suomessa, ja halvemmalla. (myös jouluna kiinankoneet käy..)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1965
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      114
      1046
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      757
    5. 52
      704
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      643
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      608
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      557
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      482
    Aihe