Kyllä on tänä (muka) keväänä taas hiffannut, että heittämällä Suomi-nimisessä maassa, näillä leveys- ja pituusasteissa kevät on v.ttumaisin ja turhin vuodenaika. Jos voisin vetää talviunet, voisin sijoittaa ne maalis-kesäkuun väliin.
Aamulla helevetin kylmä, päivällä kuuma. Aurinko tillottaa silmiin. On p.skaista, pölyä, kuraa ha välillä sataa räntää korviin ja sieraimiin. Siitepölyä. Mahatautia, norovirusta ja ties mitä muita inhoja tauteja siellä täällä. Odotat kesää, mutta saat kuivan tuulen ja naapurin lakaisemattomat lehdet vaan tontillesi.
Jos joskus lakkaan köyhtymästä, satsaan siihen, että häivyn helkatinkuuseen Suomesta yllämainittuna ajankohtana. Tämä kyseinen ajanjakso suoraansanottuna v.tuttaa täällä.,..😤
Huh.. helpotti vähän. 😁
Kevät, p.skin vuodenaika.
112
133
Vastaukset
Joo.. ja paska haisee kun koirien jätökset paljastuu. Fillarin renkaat hajoilee hiekoitussoraan. Noi jäi sulta mainitsematta.
Mulla nokka tukossa jo pölystä, niin paska ei käy nokkaan ja fillaria ei oo hotsittanut ottaa esille, kun 99%;sti on jotenkin p.ka keli. Tuulee, on kylmä tai jotain on luvassa tulla niskaan.
Disseisback kirjoitti:
Mulla nokka tukossa jo pölystä, niin paska ei käy nokkaan ja fillaria ei oo hotsittanut ottaa esille, kun 99%;sti on jotenkin p.ka keli. Tuulee, on kylmä tai jotain on luvassa tulla niskaan.
Mä joudun fillaroimaan töihin sen 10 kilsaa päivässä.. vituttaa. Sitä hiton soraa on niin paljon ja kun on perse hellänä muutoinkin, niin se rytinä renkaissa tuntuu hyvälle.
Ja pöly mikä siitä nousee.. silmät ja suu täynnä. Yök!Pikku-pirpana kirjoitti:
Mä joudun fillaroimaan töihin sen 10 kilsaa päivässä.. vituttaa. Sitä hiton soraa on niin paljon ja kun on perse hellänä muutoinkin, niin se rytinä renkaissa tuntuu hyvälle.
Ja pöly mikä siitä nousee.. silmät ja suu täynnä. Yök!No eihän se kivaa ole...
Kyllä mäkin kuitenkin pyörän otan käyttöön, heti kun voin ja siitä on hyötyä... nytten töissäänkin tarttee välillä autoa, niin ei ole järkrä veivailla...🙄
Vaikka kallistahan silläkin on liikkua..Disseisback kirjoitti:
No eihän se kivaa ole...
Kyllä mäkin kuitenkin pyörän otan käyttöön, heti kun voin ja siitä on hyötyä... nytten töissäänkin tarttee välillä autoa, niin ei ole järkrä veivailla...🙄
Vaikka kallistahan silläkin on liikkua..Mutta vaikka autoilu onkin kallista, se on kuitenkin niin helppoa.
Mulla kun ei ole ajokorttia ja työt alkaa niin aikaisin, ettei bussit vielä kulje. Näimpä siis fillaroin töihin. Toisena vaihtoehtona olisi apostolin kyyti.Pikku-pirpana kirjoitti:
Mutta vaikka autoilu onkin kallista, se on kuitenkin niin helppoa.
Mulla kun ei ole ajokorttia ja työt alkaa niin aikaisin, ettei bussit vielä kulje. Näimpä siis fillaroin töihin. Toisena vaihtoehtona olisi apostolin kyyti.No helpompaa se on, mutta järjettömän kallista nykyään. Ja täällä ei myöskään kulke paikallisliikenne tuonne suuntaan kunnolla. Itse pitää itsensä toimittaa sinne ja takas.
Lisäksi meillä on tietty päivystysvelvoite, miksi työn vuoksi on periaatteessa oltava auto.
Enkä mä tässä torpassa vois asua ilman autoa...Disseisback kirjoitti:
No helpompaa se on, mutta järjettömän kallista nykyään. Ja täällä ei myöskään kulke paikallisliikenne tuonne suuntaan kunnolla. Itse pitää itsensä toimittaa sinne ja takas.
Lisäksi meillä on tietty päivystysvelvoite, miksi työn vuoksi on periaatteessa oltava auto.
Enkä mä tässä torpassa vois asua ilman autoa...Ymmärrän. Auto on oltava, jos auto on oltava.
Vakiduuniini pääsen aika kätsysti bussilla, läpi päivän. Mutta tähän mitä nyt teen, en.
Ja ihan rehellisesti, jos minulla olisi vaihtoehtona kulkea dösällä tai fillarilla, valitsisin tuon helpomman. Vaikka siitä pitää maksaakin.Pikku-pirpana kirjoitti:
Ymmärrän. Auto on oltava, jos auto on oltava.
Vakiduuniini pääsen aika kätsysti bussilla, läpi päivän. Mutta tähän mitä nyt teen, en.
Ja ihan rehellisesti, jos minulla olisi vaihtoehtona kulkea dösällä tai fillarilla, valitsisin tuon helpomman. Vaikka siitä pitää maksaakin.No nää kevään työajat on hanurista... päivätöitä ja p.ska palkka. Sit et tiedä mitä varaat vaatetukseksi päivälle...luultavasti valitset väärin. On vaihtoehtoina joko paistua elävältä tai paleltua...
Mietin jo tässä, että taidan jättää kesälomat kokonaan väliin ja panostaa lomat kaikki tänne keväälle...otan vaikka palkatonta ja keksin jotain ekstraa alkuvuoteen, ettei tarviis täällä pe.siissä näivettyä keväällä. Vetelis rantsubaarissa ölppää ja kattelis bing bong-esitystä. 🤔Disseisback kirjoitti:
No nää kevään työajat on hanurista... päivätöitä ja p.ska palkka. Sit et tiedä mitä varaat vaatetukseksi päivälle...luultavasti valitset väärin. On vaihtoehtoina joko paistua elävältä tai paleltua...
Mietin jo tässä, että taidan jättää kesälomat kokonaan väliin ja panostaa lomat kaikki tänne keväälle...otan vaikka palkatonta ja keksin jotain ekstraa alkuvuoteen, ettei tarviis täällä pe.siissä näivettyä keväällä. Vetelis rantsubaarissa ölppää ja kattelis bing bong-esitystä. 🤔Mitääh!?
Oleks sää vaihtanu jobia?Pikku-pirpana kirjoitti:
Mitääh!?
Oleks sää vaihtanu jobia?En. Mutta tähän kuuluu muutakin kuin se, mitä normisti teen vuorossa...
Vuoron aikaan ylimääräiset tekee muut ja osan itse ylkkänä...huoltohommat, mut nyt sit kaikki tehdään itse, kun ei oo virlä vuorohommia.
Palkka on perus...koska jos sen peruspslkan hinais oikeaan kohtaa näihin hommiin, tulis hiton paljon julma palkka työnantajalle maksettavaks, kun siirrytään vuoroon...se on 3/5 normipalkan päälle...
Nää on tässä Ay-Suomessa v.ttumsisia hommia, mitä harva rividuunari tai ay-pamppu tajuaa...ne vaan miettii normihommia, mitä on suurin osa täällä maassa...Disseisback kirjoitti:
En. Mutta tähän kuuluu muutakin kuin se, mitä normisti teen vuorossa...
Vuoron aikaan ylimääräiset tekee muut ja osan itse ylkkänä...huoltohommat, mut nyt sit kaikki tehdään itse, kun ei oo virlä vuorohommia.
Palkka on perus...koska jos sen peruspslkan hinais oikeaan kohtaa näihin hommiin, tulis hiton paljon julma palkka työnantajalle maksettavaks, kun siirrytään vuoroon...se on 3/5 normipalkan päälle...
Nää on tässä Ay-Suomessa v.ttumsisia hommia, mitä harva rividuunari tai ay-pamppu tajuaa...ne vaan miettii normihommia, mitä on suurin osa täällä maassa...No mä vähän ihmestyin.. mulla kun oli tietty kuva sun duunista. Mutta unohdetaan koko juttu.
Ite olen lomautettuna vakiduunista ja työskentelen ny sorvarina sen aikaa toisessa firmassa. En muistanu miten kovaa duunia se on. Kyllä on pirpana helisemässä.
Olin jo suunitelmissani irtisanoutumassa vakiduunistani, mutta totesin että olen ihan liian lyhyt kaksikaraisille sorveille. Joten palaan vakiduuniini kun kutsu käy.
Mä lähin testaamaan mikä on mun työmarkkina-arvo ja laitoin kolme hakemusta. Kolme yhteydenottoa ja ensimmäiseltä heti haastatteluun ja suoraan töihin. Kaksi muuta soitteli sitten viikon myöhässä.
Joten jos multa vakiduuni loppuu, niin saan kyllä töitä. Mutta vakiduunini on kuitenkin helppoa elämää ja luulen, että nyt kun olen maistanut "oikeita" töitä, maistuu helppo työ erihyvälle.Pikku-pirpana kirjoitti:
No mä vähän ihmestyin.. mulla kun oli tietty kuva sun duunista. Mutta unohdetaan koko juttu.
Ite olen lomautettuna vakiduunista ja työskentelen ny sorvarina sen aikaa toisessa firmassa. En muistanu miten kovaa duunia se on. Kyllä on pirpana helisemässä.
Olin jo suunitelmissani irtisanoutumassa vakiduunistani, mutta totesin että olen ihan liian lyhyt kaksikaraisille sorveille. Joten palaan vakiduuniini kun kutsu käy.
Mä lähin testaamaan mikä on mun työmarkkina-arvo ja laitoin kolme hakemusta. Kolme yhteydenottoa ja ensimmäiseltä heti haastatteluun ja suoraan töihin. Kaksi muuta soitteli sitten viikon myöhässä.
Joten jos multa vakiduuni loppuu, niin saan kyllä töitä. Mutta vakiduunini on kuitenkin helppoa elämää ja luulen, että nyt kun olen maistanut "oikeita" töitä, maistuu helppo työ erihyvälle.No mun duunia on vaikeaa selittää ulkopuoliselle "maallikolle". Se kuullostaa sikaiisille, mut on sitäkin ja lisäksi jotain ihan muuta.
Mutta eipä mitään "unelmienduunia" olekaan...on vain ihmisen hetkittäinen harha. 😁
Tämä mun tämänhetkinen v.tutus keleistä, keväästä, työstä ja kaikesta menee kyllä ohi, nut nyt revin irti kaikrn tästä kunnon v.tutuksesta. 😄Disseisback kirjoitti:
No mun duunia on vaikeaa selittää ulkopuoliselle "maallikolle". Se kuullostaa sikaiisille, mut on sitäkin ja lisäksi jotain ihan muuta.
Mutta eipä mitään "unelmienduunia" olekaan...on vain ihmisen hetkittäinen harha. 😁
Tämä mun tämänhetkinen v.tutus keleistä, keväästä, työstä ja kaikesta menee kyllä ohi, nut nyt revin irti kaikrn tästä kunnon v.tutuksesta. 😄Anna palaa.. sillähän se vitutus helpottaa...
Ensin tuntuu pahalle ja sit yhtäkkiä huomaa sen kadonneen. Sellaista se on.
Ja ei sun tarvitse duuniasi selittää. Mä tiedän siitä sen verran, ettei mun tarvitse tietää enempää. Se on monitahoinen juttu.- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Ja pöly mikä siitä nousee.. silmät ja suu täynnä. Yök!Mullakin tänään töihin tultua hampaat narskuin kun suu täynnä hiekkaa ja ääni oli poissa. :-(
Anonyymi kirjoitti:
Mullakin tänään töihin tultua hampaat narskuin kun suu täynnä hiekkaa ja ääni oli poissa. :-(
Todella ikävää. Saisivat jo alkaa putsaamaan noita hiekkoja pois...
- Anonyymi
Juu, ja maastopyörässä 29" on vielä päällysrengas niin tiukka, että voi helposti sisäkumi rikkoontua, kun nastarenkaat vaihtaa kesärenkaiksi.
Mä en ymmärrä miks sen renkaan pitää olla niin tiukka sentti lisää pituutta renkaan ulkosivulle, niin menis helpommin paikalleen.
Toi auringon paiste häikii ihan järjettömästi, et silmät vuotaa ja auringossa tulee hiki ja kuuma, mut varjossa sit on jäätävän kalseen kylmää.
Jos laitat pitkät alushousut, niin tuntuu tukalan kuumalta, mut lyhyissä tuntuu kylmä, jos on varjossa ja se katupöly on ihan hirveetä, vaatteet pitää pölyttää ulkona, kun tulee kotiin.
- Anonyymi
Vuoden aikojen vaihelu on aika piristäääkin araa jos olisi taina jossain Texasin Houstonin tai Espanjassa päivästä toiseenh aika masentavaaa..
Mutta näin joku tunisti muka minut joksikun ojoka oli kyllä to
tta joku ex-Ku Klux dragon... törmäys lähikaupasa.... hitto... tunisan,,, annantietä kyllä j<a nauruja, ja sanoijn unohdetaan kokoazsia.Ei oo Niveamiehen lääkitys taas balanssissa...muistitko tyhjentää dosettia oikeesta lokerosta? 🤔
- Anonyymi
No mutta! Mihin unohtui positiivisuus. Se, mitä palstan "hyvikset" peräänkuuluttaa?
No te kyylät näette vain mitä haluatte ja etsitte siihen vastinetta... nyt vaan satuit puolihuolimattomasti lukemaan muuta, kuin mitä etsit selitykseksi aivopieruillesi... eisen kummempi ihme. 😄
Näyttää siltä, että on tulossa lämmin vappuaatto. Se on herkkua se.
Vappu on kaupunkilaisten juhannus. Jokilaivat täyttyy ja puistojen pusikot heiluu.No ihan sama... sääennusteet on ennusteita.. varsinkin keväällä niitä ei kovin pitkälle toinna uskoa...ehkä huomisen tietävät, jos sitäkään...
Disseisback kirjoitti:
No ihan sama... sääennusteet on ennusteita.. varsinkin keväällä niitä ei kovin pitkälle toinna uskoa...ehkä huomisen tietävät, jos sitäkään...
Niin, siellä maalla ei taideta huomioida vappuaattoa lainkaan?
Gattino kirjoitti:
Niin, siellä maalla ei taideta huomioida vappuaattoa lainkaan?
No jotkut jaksaa höyrytä... mulle henkkoht yhdentekevä jonninjoutava päivä...
- Anonyymi
Älä valita. Muuta alaskaan jos ei ilmasti miellytä suomessa.
- Anonyymi
Ihan parasta aikaa juuri nyt! Muuttolinnut palaavat, varmaan kohta sääksetkin pesillä! 😍
Okei, aurinko paistaa liian kirkkaasti.
xLinerJäätyvät hengiltä, jos tulevat...
Täällä joutsenen pösilöt jäätyy lampiin ja järviin kiinni, kun hätäilevät.... ei Suomeen kannata ennen kesäkuuta tulla...
Koko vuodenajat on 20-30 vuoden aikana kääntyneet kuukaudella v.turalleen. Ennen lumi tuli marraskuussa, nyt vuoden vaihteessa...helteet oli kesä-heinäkuu, nyt heinä-elokuu..
Täällä on yhä 20-60 cm lunta ja saman verran jäätä järvissä... 3-4 vuotta sitten ajoin moottoripyörällä jo tässävaiheessa täyttähäkää...
Mut p.ska vuodenaika ja piste... joskus skippaan tään jossain Pattayalla... saatte täällä tiirailla tirppoja rauhassa. 😤 Prkle!Jos ei sääkset, niin ainakin sitten sääsket kesäkuuhun mennessä. Kohta kukkivat kirsikat, joten voidaan viettää hanamia. Hanajuomaa ja namia.
Mutta miten niin kirkkaasti? Eikä se paista ihan yhtä kirkkaasti aina? Vähän vaan eri suunnasta. Mutta Suomessa pääsee aina varjoon vaikka ei olisikaan sombreroa. Paitsi ei keväthangillla kun aurinko paistaa myös alhaalta.- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Jäätyvät hengiltä, jos tulevat...
Täällä joutsenen pösilöt jäätyy lampiin ja järviin kiinni, kun hätäilevät.... ei Suomeen kannata ennen kesäkuuta tulla...
Koko vuodenajat on 20-30 vuoden aikana kääntyneet kuukaudella v.turalleen. Ennen lumi tuli marraskuussa, nyt vuoden vaihteessa...helteet oli kesä-heinäkuu, nyt heinä-elokuu..
Täällä on yhä 20-60 cm lunta ja saman verran jäätä järvissä... 3-4 vuotta sitten ajoin moottoripyörällä jo tässävaiheessa täyttähäkää...
Mut p.ska vuodenaika ja piste... joskus skippaan tään jossain Pattayalla... saatte täällä tiirailla tirppoja rauhassa. 😤 Prkle!Susiraja on siis jossain Siperian naapurissa. Otan osaa. 😁
xLiner - Anonyymi
scrg kirjoitti:
Jos ei sääkset, niin ainakin sitten sääsket kesäkuuhun mennessä. Kohta kukkivat kirsikat, joten voidaan viettää hanamia. Hanajuomaa ja namia.
Mutta miten niin kirkkaasti? Eikä se paista ihan yhtä kirkkaasti aina? Vähän vaan eri suunnasta. Mutta Suomessa pääsee aina varjoon vaikka ei olisikaan sombreroa. Paitsi ei keväthangillla kun aurinko paistaa myös alhaalta.En tiedä. Häikii kuitenkin liikaa 😎
xLiner Anonyymi kirjoitti:
Susiraja on siis jossain Siperian naapurissa. Otan osaa. 😁
xLiner120 km Jyväskylästä itään...
Aika lähellä keskiviivaa Suomesta...
Mutta odottelen mielenkiinnilla sitä ilmastonmuutosta, milloin keskilämpötila putoaa kunnolla....vai alkoiko se jääkausi nyt sitten? 😄Anonyymi kirjoitti:
En tiedä. Häikii kuitenkin liikaa 😎
xLinerTulispa sade! Sataakin voi alhaalta.
https://youtu.be/PYC0AQqDJDMscrg kirjoitti:
Tulispa sade! Sataakin voi alhaalta.
https://youtu.be/PYC0AQqDJDMMutta parempi maasta satava vesi kuin taivaalta satavat sammakot
https://youtu.be/TCJsZBK1JKE
Seuraavaksi sitten haihurrikaani...
Tykkään keväästä, lun luonto alkaa vihertää, mutta siitä en tykkää, kun aamulla voi olla viileää, jopa pakkasta ja laittaa paksummin päälle ja päivällä hiostaa. Tai kun katson ovesta ulos, paleltaa, mutta kun menen keskustaan jopa jo hiostaa. Sitten kun tulee kotiin, on ihan hiestä märkä =D Ei hyvä.
Myös ihan aikaisin keväällä keli t voi muuttu alennosta. Ensin paistaa aurinko, mutta jo jonkun ajan päästä sataa räntää tai lunta.
Ja loskaa riittää ja katupölyä.
"Huhtikuu on kuukausista julmin" niin kuin alkaa mun lempirunoilijan T.S Eliotin runo "Autiomaa". Kevät kurittaa ihmisiä, hiostaa ja antaa elämän merkkejä ja sitten yöpakkaset tai halla tulee kiusaamaan. Kevät saa ihmiset heittämään takin päältä liian aikaisin, mutta kun laittaa paksummin päälle, aurinko lämmittää ja taas takki on otettava pois ja huivi kaulasta.No olet päässyt kiukkumarmatukseni ytimeen.
Mulle alkukesä on sitä uuden putkahtamista esiin ja lintujen lirkutusta...kesäkuu on jo ihsn jees. Ehkä toukokuun loppu... mutta huhtikuu on niin syvältä...🤯Disseisback kirjoitti:
No olet päässyt kiukkumarmatukseni ytimeen.
Mulle alkukesä on sitä uuden putkahtamista esiin ja lintujen lirkutusta...kesäkuu on jo ihsn jees. Ehkä toukokuun loppu... mutta huhtikuu on niin syvältä...🤯Perusluonteeni on valittaja, mutta tällaiset negatiiviset ketjunaloitukset saavat minut hyvälle tuulelle. 😀
Sori, etten ollut hengessä mukana.Gattino kirjoitti:
Perusluonteeni on valittaja, mutta tällaiset negatiiviset ketjunaloitukset saavat minut hyvälle tuulelle. 😀
Sori, etten ollut hengessä mukana.Juu, ei mitään. En hae vertaistukea, vaan ihan sponttaani marmatus. 😄
Disseisback kirjoitti:
Mulle alkukesä on sitä uuden putkahtamista esiin ja lintujen lirkutusta...kesäkuu on jo ihsn jees. Ehkä toukokuun loppu... mutta huhtikuu on niin syvältä...🤯Tykkään kyllä kesästäkin, kun on vihreää, mutta heleteistä en välitä. Tosi kovilla helteillä olen yleensä vain sisällä, jos ei tartte lähteä minnekään. Mitä lämpimämmiksi kelit muuttuu, sitä vaikeempi on miettiä mitä pukis päälle. Itse olen enemmän syksypukeutuja, joten mulla on vähän enemmän vaatteita viileämmille keleille. Viileillä keleille no problem pukeutumisen suhteen yleensä. Tykkään myös huiveista ja syksy on ehkä huivien suhteen parasta aikaa, mutta keväälläkin voi käyttää ja kesälläkin toki, mutta ne helteet ei kiehdo mua oikein. Jopa nytkin, kun on ollu 10-15 astetta lämmintä ja aurinko paistaa, niin alkaa hiostaa ja aurinkon säteiden osuminen päähän välillä väsyttää, varsinkin jos pitkään on auringossa. Voi kuvitella mitä sitten kesällä, jos mittari pompahtaa yli 20, jopa yli 30.
Norppa83 kirjoitti:
Tykkään kyllä kesästäkin, kun on vihreää, mutta heleteistä en välitä. Tosi kovilla helteillä olen yleensä vain sisällä, jos ei tartte lähteä minnekään. Mitä lämpimämmiksi kelit muuttuu, sitä vaikeempi on miettiä mitä pukis päälle. Itse olen enemmän syksypukeutuja, joten mulla on vähän enemmän vaatteita viileämmille keleille. Viileillä keleille no problem pukeutumisen suhteen yleensä. Tykkään myös huiveista ja syksy on ehkä huivien suhteen parasta aikaa, mutta keväälläkin voi käyttää ja kesälläkin toki, mutta ne helteet ei kiehdo mua oikein. Jopa nytkin, kun on ollu 10-15 astetta lämmintä ja aurinko paistaa, niin alkaa hiostaa ja aurinkon säteiden osuminen päähän välillä väsyttää, varsinkin jos pitkään on auringossa. Voi kuvitella mitä sitten kesällä, jos mittari pompahtaa yli 20, jopa yli 30.
No mä tykkään nukkua viiléssä ja joskus about 20-25 vuotiaana muistan kun oli tuskaa koettaa nukkua kun oli kuumaa...mutta yksi työkomennus kartonkikoneen vierelle muutti kaiken. Oli opittava sietämään kuumaa ja kosteaa...
Se on mielialakysymys... kun hyväksyy kuuman, siihen ei kiinnitä huomiota mistä se aiheutuu, vaan miten sen kestää.
Kylmä mua ei oo ikinä haitannutkaan, joten se on ollut aina normia. 😊
Mutta hellejakso ei ole silti verrattavissa kevään päivän aikana koettaviin lämpötilsnmuutoksiin...aamulla -10 astetta ja päivällä +15-20 auringossa....
Kerran kyllä yllätyin kylmästä kesken hellekesän... tulin Turusta yöllä moottoripyörällä kotiinpäin yötä vasten... päivällä +30 ja yöllä jopa 9 astetta ja kosteaa... se ilman kunnon varusteita oli jäätävää...🥶 En ole ikinä ollut niin kylmissäni kuin siltä reissulta kotiin tullessa...oli korona-aikaa, eikä huoltoasematkaan olleet auki, että olisin voinut lämmitellä...- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Mulle alkukesä on sitä uuden putkahtamista esiin ja lintujen lirkutusta...kesäkuu on jo ihsn jees. Ehkä toukokuun loppu... mutta huhtikuu on niin syvältä...🤯Älä jaksa kitistä; sulla on pikkumurheita; mä olen toistaviikkoa nuhakuumeessa ja alkoi kolmas päivä jo antibiooteilla. Naama punaisena välillä yrjöön limaa, ja tuntuu ettei se lopu koskaan! Mutt kyllä mä odotan kevään alkavan ihan parin viikon sisällä.
Joutsenia mä olen nähnyt muuttolennolla jo paljon ja tuolla maanviljelijän viljapellolla, missä on muutamia pälvipaikkoja, ne näyttää innokkaasti maasta jotain tonkivan... ei ne niin kovin valkoisia höyhenpuvultaan kyllä nyt ole, mutt veteen päästyään varmaan peseytyvät, taas.
Muutaman viikon olisivat kyllä saaneet myöhemminkin tulla, olisi pellot ja metsänreunat sulaneet ja lintujenkin helpompi löytää ruokaa.
Yli viikkoon en töissä ole käynyt, taloudenhoitonikin on vähän niin ja näin... kunhan jotain ruokaa mikrossa lämmitämme. Mutt kyllä tämä tästä vielä iloksi muuttuu!
Mulla on sima-ainekset 10 litran ämpärissä, ja huomenna pitäis jaksaa pullottaa nekin, nuoh!
trollikka Anonyymi kirjoitti:
Älä jaksa kitistä; sulla on pikkumurheita; mä olen toistaviikkoa nuhakuumeessa ja alkoi kolmas päivä jo antibiooteilla. Naama punaisena välillä yrjöön limaa, ja tuntuu ettei se lopu koskaan! Mutt kyllä mä odotan kevään alkavan ihan parin viikon sisällä.
Joutsenia mä olen nähnyt muuttolennolla jo paljon ja tuolla maanviljelijän viljapellolla, missä on muutamia pälvipaikkoja, ne näyttää innokkaasti maasta jotain tonkivan... ei ne niin kovin valkoisia höyhenpuvultaan kyllä nyt ole, mutt veteen päästyään varmaan peseytyvät, taas.
Muutaman viikon olisivat kyllä saaneet myöhemminkin tulla, olisi pellot ja metsänreunat sulaneet ja lintujenkin helpompi löytää ruokaa.
Yli viikkoon en töissä ole käynyt, taloudenhoitonikin on vähän niin ja näin... kunhan jotain ruokaa mikrossa lämmitämme. Mutt kyllä tämä tästä vielä iloksi muuttuu!
Mulla on sima-ainekset 10 litran ämpärissä, ja huomenna pitäis jaksaa pullottaa nekin, nuoh!
trollikkaAi sää teet ite simaa. Mää muistan, kun joskus aikoinaan valovuosia sitten isä teki vapuks simaa. Kyllä oma tekemä maistuu ihan erilaiselta kuin kaupasta ostettu.
Disseisback kirjoitti:
No mä tykkään nukkua viiléssä ja joskus about 20-25 vuotiaana muistan kun oli tuskaa koettaa nukkua kun oli kuumaa...mutta yksi työkomennus kartonkikoneen vierelle muutti kaiken. Oli opittava sietämään kuumaa ja kosteaa...
Se on mielialakysymys... kun hyväksyy kuuman, siihen ei kiinnitä huomiota mistä se aiheutuu, vaan miten sen kestää.
Kylmä mua ei oo ikinä haitannutkaan, joten se on ollut aina normia. 😊
Mutta hellejakso ei ole silti verrattavissa kevään päivän aikana koettaviin lämpötilsnmuutoksiin...aamulla -10 astetta ja päivällä 15-20 auringossa....
Kerran kyllä yllätyin kylmästä kesken hellekesän... tulin Turusta yöllä moottoripyörällä kotiinpäin yötä vasten... päivällä 30 ja yöllä jopa 9 astetta ja kosteaa... se ilman kunnon varusteita oli jäätävää...🥶 En ole ikinä ollut niin kylmissäni kuin siltä reissulta kotiin tullessa...oli korona-aikaa, eikä huoltoasematkaan olleet auki, että olisin voinut lämmitellä...Sullapa oli jäätävät olosuhteet, kun ajelit moottoripyörällä.
Ite en saa unta jos on liian kylmä ja jos on kuuma, niin en sittenkään oikein. Mulle tulee helposti kylmä ja helposti kuuma.Anonyymi kirjoitti:
Älä jaksa kitistä; sulla on pikkumurheita; mä olen toistaviikkoa nuhakuumeessa ja alkoi kolmas päivä jo antibiooteilla. Naama punaisena välillä yrjöön limaa, ja tuntuu ettei se lopu koskaan! Mutt kyllä mä odotan kevään alkavan ihan parin viikon sisällä.
trollikkaNo säkin sait tautis...keväällä.
Tuohon kun saat Noron sinne, niin mietit muuta kuin joutsenia...
Ja pitää sitä ihmisen jostain marista... itsekin kiukkuat mimmin isän touhuista, milloin isäs kouhotuksista tms.
Ihmiset voi skipata, mutta säitä ei...Norppa83 kirjoitti:
Sullapa oli jäätävät olosuhteet, kun ajelit moottoripyörällä.
Ite en saa unta jos on liian kylmä ja jos on kuuma, niin en sittenkään oikein. Mulle tulee helposti kylmä ja helposti kuuma.Mä en oo lämpötiloille herkkä, mutta tiettyyn rajaan asti... siedän hyvin kuumaa ja kylmää hyvin...mutta udkon siihen olevan lääke tietty nielenhallinta, rauhallisuus..
Keväällä vaan kaikki ärsyttää... ei kykebe siihen...on liikaa ärsykkeitä muitakin.- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Mä en oo lämpötiloille herkkä, mutta tiettyyn rajaan asti... siedän hyvin kuumaa ja kylmää hyvin...mutta udkon siihen olevan lääke tietty nielenhallinta, rauhallisuus..
Keväällä vaan kaikki ärsyttää... ei kykebe siihen...on liikaa ärsykkeitä muitakin.Kevätfitutus on psykologinen juttu. Kesä ei tuntuisi niin ihanalle ja uskomattomalle ellei sitä ennen olisi tämä pakollinen lika-pöly-paska vaihe.
Elä hättäile,odotellaan ensimmäinen kunnon vesisade niin kaikki näyttää paremmalta. Anonyymi kirjoitti:
Kevätfitutus on psykologinen juttu. Kesä ei tuntuisi niin ihanalle ja uskomattomalle ellei sitä ennen olisi tämä pakollinen lika-pöly-paska vaihe.
Elä hättäile,odotellaan ensimmäinen kunnon vesisade niin kaikki näyttää paremmalta.Tulee luultavasti lumena. 😤
Joo... syksy on parasta aikaa.
T.menninkäinenNo mä tykkään kesästä. Sit tulee kyllä syksy ja talvi. Mut syksy on kuitenkin ehkä se ksunein ja ylväin vuodenaika. Siihen voi viskoa jotain romantiikkaa.
Mut kevät on kuin tuo Ukrainan sota.... likainen p.ska, jonka haluis skipata. 🤢Disseisback kirjoitti:
No mä tykkään kesästä. Sit tulee kyllä syksy ja talvi. Mut syksy on kuitenkin ehkä se ksunein ja ylväin vuodenaika. Siihen voi viskoa jotain romantiikkaa.
Mut kevät on kuin tuo Ukrainan sota.... likainen p.ska, jonka haluis skipata. 🤢Kesä menee jos se ei ole liian helteinen. Kestän Max 2 viikkoa kuumaa. Sellainen parikyt astetta on sopiva.
EmpressOfTheLight kirjoitti:
Kesä menee jos se ei ole liian helteinen. Kestän Max 2 viikkoa kuumaa. Sellainen parikyt astetta on sopiva.
Jaa.... mä joskus ahdistuin kuumasta...
Sit tein yhden kesän töitä kartonkikoneen lähettyvillä 30 asteen hellekesänä. Sen jälkeen en oo lämmöstä sulanut.
Pakkasetkaan ei saa mua tolaltaan...voi ne väjän v.tuttaa hetken, mutta vaatettahan voi lisätä...ei tiettyyn pisteeseen enää vähentää..😁 Nahkaa ei elävänä voi kuoria. 😄
Lämpötilojen erilaisuus pitkässä kuvassa on minusta mielentila-juttu. Mä osaan nauttia hellejaksoista nykyään. 😊
- Anonyymi
No muuttakaa pois kokonaan vaikka Venäjälle jos on noin paha kerran olla.
No sielläkö skipataan nää paskat ilmat?
Ennemmin voisin muutella vaikka Tanskaan...mutta marisempahan teidän ilona täällä... mariseminenhan on tämän palstan idea. Mä nyt vaan marisen keleistä, vuodenajoista, enkä syytä niistä naisia...
Sekö nyt sua ketuttaa?
- Anonyymi
hunajata hunajata
Kaikissa niissä on puolensa. Ja sitten on ne toiset puolet.
Mä sanoisin, että mulle parhaiten toimii kevät ja syksy. Keväällä ikäänkuin homma alkaa ja syksyllä loppuu.Disseisback kirjoitti:
No mä mietin toisin... on elämää...ja sit p.ska kevät. 😄
Voihan sen nähän noinkin päin 😂
randombypasser kirjoitti:
Voihan sen nähän noinkin päin 😂
Näköjään... mut mä vedän 3/4 osaa sun 1/2 osaa tässä pataan... 😁
Disseisback kirjoitti:
Näköjään... mut mä vedän 3/4 osaa sun 1/2 osaa tässä pataan... 😁
Aina ei voi voittaa 😂
- Anonyymi
Mulla taas talvi saa vähän samanlaisia fiiliksiä aikaan 😄 Inhoan kylmää, pimeää, vuoroin loskaa, vuoroin liukasta, ainaista autonlasien raapustelua, vaatekertojen päälle kiskomista ja silti aina jäätyy, tekee mieli vain vajota jonnekin kuoppaan ja viettää siellä koko talvi suklaata napostellen.
Kevät on mielestäni ihanaa aikaa, kun illat pitenee, aurinko tulee esiin, ulkona tarkenee olla, tiet ovat kuiva ja pääsee lenkille liukastelematta, luonto alkaa kohta vehreytyä ja koko pitkä, kuuma kesä on vielä edessäpäin 🤗 Niin ihanaa, kippis sille! 🥂Se voipi olla, että kevät näyttäytyy eritavoin...tai siis vuodenajatkin...eritavoin eripuolrlla Suomea...
Toki ihmisetkin pitää eri asioista...
Mut mä en pääse tästä kevään inhoamisesta mihkään...😄
Toisaalta mun joku libido herää kyllä, mutta sekin on perseestä...ois parempiakin aikoja heräillä. 🤣- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Se voipi olla, että kevät näyttäytyy eritavoin...tai siis vuodenajatkin...eritavoin eripuolrlla Suomea...
Toki ihmisetkin pitää eri asioista...
Mut mä en pääse tästä kevään inhoamisesta mihkään...😄
Toisaalta mun joku libido herää kyllä, mutta sekin on perseestä...ois parempiakin aikoja heräillä. 🤣Anteeksi heti alkuun, kun jumituin tuohon viimeiseen kappaleeseen, mutta se sallittakoon näin puutteessa elävälle sinkulle 😂 Ensin ajattelin, että eikös tuo ole vain hyvä asia, mutta sitten tajusin, että itseasiassa kannatan sitä, että se libido voisi vetää sitkeää talviunta vuoden ympäri, kunnes oikea aika koittaa 😁
Anonyymi kirjoitti:
Anteeksi heti alkuun, kun jumituin tuohon viimeiseen kappaleeseen, mutta se sallittakoon näin puutteessa elävälle sinkulle 😂 Ensin ajattelin, että eikös tuo ole vain hyvä asia, mutta sitten tajusin, että itseasiassa kannatan sitä, että se libido voisi vetää sitkeää talviunta vuoden ympäri, kunnes oikea aika koittaa 😁
No sekin vielä...
Lipsahti vahingossa, mutta on cain kohtalon ivaa, että silloin kun haluisi psinua noin muuten vaikka maan alle, niin olisi fyysisesti kukoistuksissaan... tai ainakin sukupuolielämältään...🙄
Aivot ja kroppa ei synkkaa. .🤯- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No sekin vielä...
Lipsahti vahingossa, mutta on cain kohtalon ivaa, että silloin kun haluisi psinua noin muuten vaikka maan alle, niin olisi fyysisesti kukoistuksissaan... tai ainakin sukupuolielämältään...🙄
Aivot ja kroppa ei synkkaa. .🤯Kevät, saa kissatkin mouruamaan.
- Anonyymi
Kevät on monille heräämisen aikaa, ollaan aktiivisempia monessa asiassa.
Ne jotka ulkoilevat luonnossa, harrastavat pilkkimistä taitavat pitää kevättä parhaana vuodenaikana?
Olen itse loppukevään ja kesän lapsia, kun saisivat nyt nuo turhat pölyävät hiekat pois kaduilta, alkaisi kunnolla taas nauttia.
AV Kevät ja kesä parhaimmat, syksy ja talvi huonoimmat toki jokaisessa on hyviä ja huonoja puolia.🙂.
- Anonyymi
Mulle taas talvi on perseestä aikaa. Pimeää, kylmää, rännän paskaa, saa pukea ittensä kerroksittain vaatteisiin. Hyi helvetti. 😄
Cool❄️ - Anonyymi
kaikixa kauheina olixsi auxs esåpanjasas ai arizonan avikolla milloinkaan eiv ät säät muutu,. Hpiusptmj elssas pm juv' åaolla pm vaojeöevaa s'äätä'
Espanja on kuij lada iolman moogtoria... noniin joo dodgen challenener laittoi jonkun uuden jätti katuautoi uudet standardit: pitää olla yli 1000BHP kdulle rekizseröidyzzä autossa.
Moottori Hell-Cat, V-8 Twin-Super-chaged...Hyvä hyvä... iltaa kohti paranee... muista ottaa jokaisen päivän kaksi lokeroa dosetista oikeaan aikaan tyhjiks...muihin ei saa koskea...😊
- Anonyymi
kun katasot jos näet sellaisen huomolla grafilalla ehd7un mutta pyörivä pallo:
näet eripuolilta maailmaa sääpiseistä säätietoja. - Anonyymi
Minä tykkään tästä vuodenajasta. :)
Allergisena katu- ja siitepöly aiheuttaa kyllä kieltämättä haittaa. Pyöräilin tänään tuolla kovassa vastatuulessa parikymmentä kilsaa ja osan huisi naamalla kun pöly kävi henkeen.
Kotiin tultuani keitin nenäkannuun huuhteluvettä ja nyt poskiontelohuuhtelun jälkeen olo tuntuu paremmalta kuin vielä hetki sitten. Suosittelen etenkin kaikille allergisille tätä päivittäistä rituaalia, niin siitepölykausi on helpompi.- Anonyymi
Niin, unohdin sanoa että keväällä kun on valoisaa niin herääminenkin on helpompaa, ainakin minulle. Tänään kello olisi soinut viideltä, mutta aloin heräilemään jo ennen puolta ja kun tunsin itseni niin virkeäksi niin nousin ylös jo puolelta niin minulle jäi reilusti töihin valmistautumisaikaa. :)
ajattelin ensin, että värjään hiukset aamulla ennen töitä, kun en eilisiltana jaksanut, mutta tyydyin värjäämään vain kulmat. Aamuvirkkuna olen jonkun kerran innostunut värjäämään hiukseni ennen seitsemäksi menoa. :D Anonyymi kirjoitti:
Niin, unohdin sanoa että keväällä kun on valoisaa niin herääminenkin on helpompaa, ainakin minulle. Tänään kello olisi soinut viideltä, mutta aloin heräilemään jo ennen puolta ja kun tunsin itseni niin virkeäksi niin nousin ylös jo puolelta niin minulle jäi reilusti töihin valmistautumisaikaa. :)
ajattelin ensin, että värjään hiukset aamulla ennen töitä, kun en eilisiltana jaksanut, mutta tyydyin värjäämään vain kulmat. Aamuvirkkuna olen jonkun kerran innostunut värjäämään hiukseni ennen seitsemäksi menoa. :DNo vaikka löytyisi mitä keinoja selviytyä kevään vitsauksista täyspäisenä, minusta on ratksisevaa se, ettei muihin vuodenaikoihin tarvita mitään erikoisen erikoista "juttua" vaan kesäälä puetaan vähempi kun on lämmintä, syksyllä vähän enempi kun viilenee ja talvella enemmän kun on kylmää... thats it... keväällä tulee ihan mitä vaan... aamulla et tiedä mitä päivällä saat kokea...
Ja keväällä on kevätväsymys...etkö sitäkään hiffaa?
Menit nukkumaan 21:00 tai 23:00, niin aamulla 5:45 laitat ainakin 7 kpl 5 min torkkuja, vaikka olet nukkunut koko yön kuin murmeli...🤯- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No vaikka löytyisi mitä keinoja selviytyä kevään vitsauksista täyspäisenä, minusta on ratksisevaa se, ettei muihin vuodenaikoihin tarvita mitään erikoisen erikoista "juttua" vaan kesäälä puetaan vähempi kun on lämmintä, syksyllä vähän enempi kun viilenee ja talvella enemmän kun on kylmää... thats it... keväällä tulee ihan mitä vaan... aamulla et tiedä mitä päivällä saat kokea...
Menit nukkumaan 21:00 tai 23:00, niin aamulla 5:45 laitat ainakin 7 kpl 5 min torkkuja, vaikka olet nukkunut koko yön kuin murmeli...🤯En minä! Tänään 4.30 olin hyvin valmiina päivän haasteisiin mutta nousin vasta puolelta.
Ja jyvä olsikin herätä ajoissa , niin sain toimia rauhassa. pyöräilyn kannalta ilma oli pahin mahdollinen; vastatuulta, hiekka- ja siitepölyä. Anonyymi kirjoitti:
En minä! Tänään 4.30 olin hyvin valmiina päivän haasteisiin mutta nousin vasta puolelta.
Ja jyvä olsikin herätä ajoissa , niin sain toimia rauhassa. pyöräilyn kannalta ilma oli pahin mahdollinen; vastatuulta, hiekka- ja siitepölyä.Öö.. 4:30 on jo puolikas viidettä tuntia...🙄
Mä en ikinä tykkää heräillä 3:n jälkeen. Se on mun Rem-uniaikaa...
Mielummin nukun 23:00-7:00 ja oon saanut tarpeeksi unta., mutta sillä välillä herätys vie koko päivän vituralleen. .🙄
Inhoon 7-19 "aamuvuoroja"... 19-07 yövuorot kyllä sujuu...- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No vaikka löytyisi mitä keinoja selviytyä kevään vitsauksista täyspäisenä, minusta on ratksisevaa se, ettei muihin vuodenaikoihin tarvita mitään erikoisen erikoista "juttua" vaan kesäälä puetaan vähempi kun on lämmintä, syksyllä vähän enempi kun viilenee ja talvella enemmän kun on kylmää... thats it... keväällä tulee ihan mitä vaan... aamulla et tiedä mitä päivällä saat kokea...
Menit nukkumaan 21:00 tai 23:00, niin aamulla 5:45 laitat ainakin 7 kpl 5 min torkkuja, vaikka olet nukkunut koko yön kuin murmeli...🤯Olen aamuvirkku, mutta illantorkku. :D
Nyt tuntuu että olen valmis sänkyyn. työpäivän lisäksi olen polkenut tänään pyörällä yli 20 km vastatuuleen yrittäen suojautua niin katu- kuin siitepölyltäkin.
Yöunet on taattu kun muistaa viettää osan päivästä ulkona vaikka sitten pyöräilyn merkeissä. :)
Hyvää yöta jo valmiiksi täältä. Nukutaanhan hyvin. ;) Anonyymi kirjoitti:
Olen aamuvirkku, mutta illantorkku. :D
Nyt tuntuu että olen valmis sänkyyn. työpäivän lisäksi olen polkenut tänään pyörällä yli 20 km vastatuuleen yrittäen suojautua niin katu- kuin siitepölyltäkin.
Yöunet on taattu kun muistaa viettää osan päivästä ulkona vaikka sitten pyöräilyn merkeissä. :)
Hyvää yöta jo valmiiksi täältä. Nukutaanhan hyvin. ;)Hyvää yötä jo valmiiksi, vaikks tuo kevätpirteys on kuin hattaraa makeaöklöön. 😄
- Anonyymi
Tuossa hyvä misiiki,lk kun itsekin assun josain kaupungi9n noniin isolla alueella, mutta musiikkii mimnn jos menee Minna niin saa ´hupia;
https://www.youtube.com/watch?v=z_m4Qb0iW-o - Anonyymi
Hyvä jos helpotti.
Mahtavia pilkki- ja kelkkakelejä pitänyt. Saanti on tosin jäänyt vähäiseksi.
-keinovaginamies-No pikkireissut parhaimmillaan on vain hyvää keliä, eikä tartte edes miettiä mihin kalat työntäis..😄
- Anonyymi
"Jos joskus lakkaan köyhtymästä, satsaan siihen, että häivyn helkatinkuuseen Suomesta yllämainittuna ajankohtana. "
Menenpäs jonnekin hevon v..uun missä on h..tin kuuma eikä tuuli käy kuin toisinaan, pöly ja hiekka lentää ja jos sataa sataa vain hetken niin että se pöly muuttuu pahanhajuiseksi liejuksi niin tulee taatusti ikävä Suomen mitä tahansa vuodenaikaa.
-harmiseikirj-Eli pakenen kevättä sinne, missä on kevääntapainen meneillään...
Miksi hitossa niin tekisin?
- Anonyymi
hyb' ,ei nyt niin kapteeni-.jaakko, jotta jokainen aamu pitää herätä jotta viiksetajettuna jotta komnentaja tulee sanomnaan; saat potkut ei ollut viiksikarvojakaan ajeltu aamutuimaan 0349=
Pottkut tuli puolistusvoimista tai eraäistaä yksyköistä kosska et pysty pitämään edes hyolta omisa karbvoistasikaan naamassa... kapteeni sanoo;
Sinä olet lusmu, häpeä koko ZSuomen tygteisikunnalle ahja jo viikesi olet häeä.
Mukkiub n<jsz<at nukhiib<.b´v eskj<zu,. gutib o<rta<G<AGEUJJU BI' No niin! Nyt puhutaan suoraan, eikä hyssytellä 👍
Kun valon määrä lisääntyy niin tulee valvottua pidempään ja noustua aamulla aikaisemmin. Sitten tietty unimäärä vähenee molemmista päistä, kertyy univelkaa ja se väsyttää ja ärsyttää. - Pölyiset ikkunat harmittaa ja se, kun minun nurmikollani on 20 senttiä lunta ja naapurissa on jo sula piha..
Kauhea katupöly. Silmät, nenä ja keuhkot ihan tukossa.. - Mutta toisaalta on ihanaa, kun luonto herää horroksesta ja ihmiset pörräävät kaduilla auringonpaisteessa. 🌞
En mä nyt tiedä onko kevät minulle se huonoin vuodenaika. Joulu oli pahempi.🤔 Eli tiedän kyllä huonompiakin aikoja kuin kevät..😄Heeetkonen... onko viideskin vuodenaika? Joulu? No sit mä voitin Ranet 4/5 vs 2/5. 😄👌 Rane tässä hävis. 😄
Disseisback kirjoitti:
Heeetkonen... onko viideskin vuodenaika? Joulu? No sit mä voitin Ranet 4/5 vs 2/5. 😄👌 Rane tässä hävis. 😄
Tärkeintä ei ole voitto vaan pitkä matka ja hyvät eväät 😉
Xena-183 kirjoitti:
Tärkeintä ei ole voitto vaan pitkä matka ja hyvät eväät 😉
Tai vaan rökälevoitto. 😄
Höpö höpö 😄 just paras 😜 pitäähän sitä omaa syntymäaikaansa puolustaa,eli kevättä 😅
Joillekin käy, mut mä en näe tässä mitään hyvää.
Isona otan lomat tähän maalis-huhtikuulle ja painun jonnekin halpamaahan ähöttämään rannalle. 😄Disseisback kirjoitti:
Isona otan lomat tähän maalis-huhtikuulle ja painun jonnekin halpamaahan ähöttämään rannalle. 😄🤣🤣
Disseisback kirjoitti:
Isona otan lomat tähän maalis-huhtikuulle ja painun jonnekin halpamaahan ähöttämään rannalle. 😄Nyt tähän heti perään että otin loukkauksena 🤣🤣 on minussa kyllä paljon hyvää vaikka keväällä olenkin syntynyt 😜🤣🤣
Ihastuja_addikti kirjoitti:
Nyt tähän heti perään että otin loukkauksena 🤣🤣 on minussa kyllä paljon hyvää vaikka keväällä olenkin syntynyt 😜🤣🤣
En pidäkään sua kevään tuotoksena, vaan juuri muuhun ajankohtaan on sinut päätetty tehdä. 😄
Disseisback kirjoitti:
En pidäkään sua kevään tuotoksena, vaan juuri muuhun ajankohtaan on sinut päätetty tehdä. 😄
Aijaa 😄 no ehkä niin 😊
Aijaa 😄 no ehkä niin 😊
Joo, ensiesittely jos osuu keväälle, ei se tarkoita, että kevätihminen olisi... oikeastaan mäkin oon enempi keväällä duunattu, kun heinäkuun lopulla oli julkaisupäivä. 😄
Disseisback kirjoitti:
Joo, ensiesittely jos osuu keväälle, ei se tarkoita, että kevätihminen olisi... oikeastaan mäkin oon enempi keväällä duunattu, kun heinäkuun lopulla oli julkaisupäivä. 😄
No noin ajateltuna 😅
No noin ajateltuna 😅
Joo. Sitä äkkiä miettii vaan julkaisupäivän ajankohtaa, mutta jalostus on tehty hartaasti ennen sitä. 😄
Disseisback kirjoitti:
Joo. Sitä äkkiä miettii vaan julkaisupäivän ajankohtaa, mutta jalostus on tehty hartaasti ennen sitä. 😄
No se 😅 sehän siinä. Jalostus.kuinka kamala sana puhuttaessa lapsista🤣 oisko vaikka himo? Intohimo,rakkaus tmv 😅 parempi sana tuohon 🤔😅
No se 😅 sehän siinä. Jalostus.kuinka kamala sana puhuttaessa lapsista🤣 oisko vaikka himo? Intohimo,rakkaus tmv 😅 parempi sana tuohon 🤔😅
Himo? Ei kai? Hiominen ehkä... sellainen tuulitunnelissa optimoitu tuulenvastuskerroin ja sopivan smoothisti toimivat kädet ja jalat, sit hyvin vastaanottavat tyhjät aivot, kunnon näkettimet ja kuulolerpsukkeet, keskelle naamaa sellainen tuulenhalkoja, mikä vetää hajujakin reseptoreihin jne. 😊👌
Disseisback kirjoitti:
Himo? Ei kai? Hiominen ehkä... sellainen tuulitunnelissa optimoitu tuulenvastuskerroin ja sopivan smoothisti toimivat kädet ja jalat, sit hyvin vastaanottavat tyhjät aivot, kunnon näkettimet ja kuulolerpsukkeet, keskelle naamaa sellainen tuulenhalkoja, mikä vetää hajujakin reseptoreihin jne. 😊👌
Ai helvetti 🤣🤣saanko nauraa🙈🤣 kiitos 🤣🤣😊
Ai helvetti 🤣🤣saanko nauraa🙈🤣 kiitos 🤣🤣😊
Saat. Vaikka ihmisen valmistus on tarkkaa hommaa.. 😄👌
Disseisback kirjoitti:
Saat. Vaikka ihmisen valmistus on tarkkaa hommaa.. 😄👌
No joo sitä se on 😅🤣
On kyllä totta...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1004909
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1734771Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?894330Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1172700Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1372678- 442227
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian302124Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2261890Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni121801- 881789