Tuommoista ikinä kuullut

Anonyymi-ap

uusi termi : älyllinen kehitysvamma?? se nuorten työkyvytön eläke uusi syy
vanhojen psyykkiset ongelmat lisänä..

mikä ÄK on?

15

143

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onkohan se samaa keksittyä sarjaa kuin sosiaalinen älykkyys

      • Anonyymi

        psykiatrit keksii päivittäin uusia " sairauksia" jne- tautiluokituksia-

        joilla saavat sitten luokitella ihmiset asiakkaikseen... tauteja siis alkaa olla keksittynä enemmän kuin on ihmisiä, jokaiselle omansa...

        tyhmyyskin on siis nykyään "äly-kehitys-oireyhtymä'" JOHON LÄÄKEBISNES määrää ja MYY PILLERIT?-...

        Pillerithän yleensä takaa että asiakas pysyykin huonossa kunnossa ja tarvitsee lisää pilerejä= bisnes pyörii...

        Olisi jo aika herätä ja tajuta että tuokin ihmistuhonta-kommunismi lopetettaisiin maapallolla


    • Anonyymi

      Tuon mukaanhan Suomen kodeissa ja kouluissa on kasvamassa suuri joukko älyllisesti kehitysvammaisia! Siis täh?!

      • Anonyymi

        ei kela tarkentanut onko tätä ulkomaa väkeä

        kun suurin osahan , etelä suomessa puoletkin työttömän raha hakijoista ulkomaisia

        loput sitten äly kehvaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei kela tarkentanut onko tätä ulkomaa väkeä

        kun suurin osahan , etelä suomessa puoletkin työttömän raha hakijoista ulkomaisia

        loput sitten äly kehvaa?

        oikeastaan
        voi olla että kela "räätälöinyt" ulkomaa somali ym. tuon termin??

        sitten tukiais hommat pelaa hyvin ja ehkä ne rauhoittuu kun massia tulee joka tuutista

        ettei tarvi myymälä ryöstellä ym


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        oikeastaan
        voi olla että kela "räätälöinyt" ulkomaa somali ym. tuon termin??

        sitten tukiais hommat pelaa hyvin ja ehkä ne rauhoittuu kun massia tulee joka tuutista

        ettei tarvi myymälä ryöstellä ym

        älyn vähyyttä ainakin jotka persuja ja kokoomusta äänestäneet


    • Anonyymi

      Terveys on täysin
      arvioivan lääkärin määrittelemä.
      Jos noin moni saa väärän diagnoosin, on vika koulutuksessa.
      Trukkia voi ajaa vähälahjainenkin.
      Samoin tolvana voi myydä kenkiä.

    • Anonyymi

      Somalimode.

    • Ei se ihan uusi ole. Älyllisellä kehitysvammaisuudeIIa tarkoitetaan kehityksen pysähtymistä tai poikkeavaa kehitystä kognitiivisissa, kielellisissä, motorisissa ja sosiaalisissa kyvyissä. Esim. luki-häiriöinen typeryyksiä laukova änkyttävä dunning-kruger oireilusta kärsivä vasemmistoradikaali voidaan kategorioida ÄK-ryhmään.

      🙄

      • Anonyymi

        "Älyllisellä kehitysvammaisuudeIIa tarkoitetaan kehityksen pysähtymistä tai poikkeavaa kehitystä kognitiivisissa, "

        Kuulostaa ihan persuilulta.


    • Anonyymi

      Lievän älyllisen kehitysvammaisuuden kriteereinä ICD-10-luokituksessa on testeillä mitattu älyllinen kokonaistaso, joka on alle 70 ÄO-pistettä.

      Tieteellisten tutkimuksien mukaan joillakin kansoilla AO on alempi, kuten useissa Afrikan valtioissa.

      Sen vuoksi suuri osa maahanmuuttajista pääsee suoraan sairauseläkkeelle.

    • Anonyymi

      Mamut hakeutuu työkyvyttömyyseläkkeelle joukolla.

    • Anonyymi

      Kela: julkaisee vain ikä- ja sairausryhmät, ei kansalaisuutta.

      THL ja TEM: tuovat esiin maahanmuuttajataustaisten nuorten heikomman työmarkkina-aseman ja suuremman syrjäytymisriskin.

      Tilastokeskus: vahvistaa, että ulkomaalaistaustaiset ovat useammin työvoiman ulkopuolella, mutta ei erittele työkyvyttömyyseläkkeitä sairaus- tai ikäryhmittäin.

      👉 Toisin sanoen: virallista tilastoa siitä, ovatko alle 35-vuotiaiden kehitysvammaisuuden takia eläkkeelle jääneet useammin ulkomaalaistaustaisia vai kantasuomalaisia, ei ole julkisesti saatavilla. Tieto olisi löydettävissä vain rekisteritutkimuksella, jossa yhdistetään Kelan eläketiedot ja Tilastokeskuksen syntyperärekisteri.

    • Anonyymi

      Eli tarkoittaa siis elokapinallista.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      186
      1850
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      112
      1016
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      97
      912
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      717
    5. 52
      684
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      536
    8. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      534
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      199
      473
    Aihe