Roskaväite: Jäänmurtajahanke on Sanna Marinin ansiota.

Hankkeen juuret juontaa vuoteen 2016, jolloin STP Sauli Niinistö oli vierailemassa Valkoisessa Talossa. Tuolloin Barack Obama ei lämmennyt ajatukselle USA:n turvallisuuslainsäädännön vuoksi. Jäänmurtajahanke kuitenkin nytkähti uudelleen liikkeelle Trumpin astuessa presidentin vakanssiin. Tuolloin Suomen presidenttinä oli edelleen S. Niinistö ja hän oli jäänmurtajahankkeen pääroolissa. Sanna Marin oli tuolloin liikenne- ja viestintäministerin roolissa, eikä minkäänlaisena merkittävänä vaikuttajana. Hanke näet oli käynnistetty jo ennen Sannan mukaantuloa osaksi Suomen valtuuskuntaa.

Hanke on edennyt asteittain ja välillä hidastellen USA:n presidenttipelin vuoksi, mutta Trumpin astuessa uudestaan presidentin asemaan, hanke lähti taas etenemään. Marraskuussa 2024 kirjoitettiin yhteisymmärrysopimus, jonka hoiti mm. silloinen elinkeinoministeri Ville Rydman (ps.).

PS: Sanna Marin on turha egoisti ja narsisti, sekä Suomen pettänyt takinkääntäjä, jonka paIvonta ei ole millään mittarilla perusteltua. Hänen palvonnallaan vain nolataan itsensä. Sääli, ettei sitä itse tajuta.

43

237

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kiitos Sanna Marin!

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Kiitän minäkin kun se petti teidät umpityhmät kannattajat...hohohohohooo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitän minäkin kun se petti teidät umpityhmät kannattajat...hohohohohooo.

        Kunnia niille joille kunnia kuuluu!

        Jäänmurtaja kaupppa sovittiin jo Sauli Niinistön ja Sanna Marinin aikaan. Tieto julkaistiin vasta nyt.

        Lähteiden mukaan Trump käytännössä päätti asiasta 2. lokakuuta 2019, jolloin Washingtonissa juhlistettiin Yhdysvaltain ja Suomen kahdenvälisten diplomaattisuhteiden 100-vuotista historiaa.

        Tasavallan presidentti Sauli Niinistö vieraili silloin Valkoisessa talossa. Hänen johtamaansa valtuuskuntaan kuului muun muassa liikenne- ja viestintäministeri Sanna Marin (sd).

        Trump päätti tilata Suomesta jäänmurtajat jo syksyllä 2019 – Näin syntyi jättidiili.

        https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/9cb0081d-a71e-4fc9-be77-902c30328ea4


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunnia niille joille kunnia kuuluu!

        Jäänmurtaja kaupppa sovittiin jo Sauli Niinistön ja Sanna Marinin aikaan. Tieto julkaistiin vasta nyt.

        Lähteiden mukaan Trump käytännössä päätti asiasta 2. lokakuuta 2019, jolloin Washingtonissa juhlistettiin Yhdysvaltain ja Suomen kahdenvälisten diplomaattisuhteiden 100-vuotista historiaa.

        Tasavallan presidentti Sauli Niinistö vieraili silloin Valkoisessa talossa. Hänen johtamaansa valtuuskuntaan kuului muun muassa liikenne- ja viestintäministeri Sanna Marin (sd).

        Trump päätti tilata Suomesta jäänmurtajat jo syksyllä 2019 – Näin syntyi jättidiili.

        https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/9cb0081d-a71e-4fc9-be77-902c30328ea4

        ainoa lähde on iltalehti :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunnia niille joille kunnia kuuluu!

        Jäänmurtaja kaupppa sovittiin jo Sauli Niinistön ja Sanna Marinin aikaan. Tieto julkaistiin vasta nyt.

        Lähteiden mukaan Trump käytännössä päätti asiasta 2. lokakuuta 2019, jolloin Washingtonissa juhlistettiin Yhdysvaltain ja Suomen kahdenvälisten diplomaattisuhteiden 100-vuotista historiaa.

        Tasavallan presidentti Sauli Niinistö vieraili silloin Valkoisessa talossa. Hänen johtamaansa valtuuskuntaan kuului muun muassa liikenne- ja viestintäministeri Sanna Marin (sd).

        Trump päätti tilata Suomesta jäänmurtajat jo syksyllä 2019 – Näin syntyi jättidiili.

        https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/9cb0081d-a71e-4fc9-be77-902c30328ea4

        Oliko nimet paperissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ainoa lähde on iltalehti :)

        Ja toimittajana Lauri ”Kuinka Suomi päätti voittaa koronan” Nurmi. 🤣🤣🤣🤣🤣


    • Anonyymi

      Mitä Marin tähän jäänmurtajakauppaan kuuluu ?

      • Anonyymi

        Ilman Marinia ei olisi kauppojakaan 👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilman Marinia ei olisi kauppojakaan 👍

        Marinin bimbo ei liity siihen mitenkään.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Sanna saatiin tähänkin aiheeseen väkisin, vaikka ei ole edes koko hankkeen kanssa tekemisissä koskaan ollut.

    • Anonyymi

      Kova paikka vasukeiIIe, kun oikeisto runnaa ja sossut sössii :)

    • Anonyymi

      Vassareita repii se, että Ville Rydman oli tekemässä murtajadiiliä :D Aiettä mä nautin XD

    • Anonyymi

      Mr. Persektiä pännii totuus, Sanna olikin jäänmurtajahankkeen alullepanija 🤣

      • Anonyymi

        No se persu käy vajaalla


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        ainoa lähteesi on iltalehti, älä nyt viitsi :)


    • Anonyymi

      On se vain silti erikoista että persujen mielestä Riikka Purran ansiota on nykyään ihan kaikki.

      • Anonyymi

        Tämän palstan vihavassareiden mukaan Purra päättää kaikesta yksin. 🤭🤣🤣🤣


    • Anonyymi

      Hauska lukea noin kitkerää vuodatusta olevaa aloitusta.

      Tuore ministeri Sanna Marin valittiin mukaan nimenomaan ajamaan jäänmurtaja-asiaa, se oli hänen tehtävänsä ja kaikesta päätellen hän teki sen hyvin. Tietenkin Sauli oli päällepäsmärinä, kuten protokollaan kuului. En tiedä, tapasiko Sanna Trumpia, mutta muita asiaan liittyviä henkilöitä kyllä.

      Siinä vaiheessa kun alkaa narsistiksi nimittely ja muu henkilön solvaaminen, on selvää, ettei enää keskustalla asiasta, vaan tunteet kiehuvat niin, että järki menee piiloon toiseen aivopuoliskoon jonnekin lähelle ydinjatketta eikä uskalla kuin piilosta kurkistella, koska myrsky rauhoittuu.

    • Anonyymi

      Sanna palvoo natsipersu Trumppia 🥰😍

    • Anonyymi

      No nää vassarit valehtelee aina.

    • Anonyymi

      Halosen ansiota alunperin.

    • Anonyymi

      Mr.perfect jatkaa Riikka Purran viitoittamalla valehtelun ja öyhöttyksen tiellä kuten aloituksesta voitte huomata.

      Faktat jäänmurtaja kaupppa sovittiin jo Sauli Niinistön ja Sanna Marinin aikaan. Tieto julkaistiin vasta nyt.

      Trump päätti tilata Suomesta jäänmurtajat jo syksyllä 2019 – Näin syntyi jättidiili.

      https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/9cb0081d-a71e-4fc9-be77-902c30328ea4

    • Anonyymi

      Mr.perfect kiukkuaa kun Perussuomalaiset eivät ole osallistuneet jäänmurtaja kauppoihin lainkaan

      Persutrolli kiukkuaa, valehtelee ja öyhöttää taas täydellä teholla.

      • Avauksestani löytyy ne elementit, joka tietenkin kertoo selkeästi sen, ettei minua voisi mitenkään kiukuttaa. Totuushan on se, että erityisesti keskimmäinen kappale kiukuttaa sinua niin ettei veri kierrä ja mielentilaasi vain pahentaa se, kun tiedät, ettet pysty kääntämään asiaa päälaelleen vaikka hokisit vihamielistä loitsuasi maailman tappiin. Muistathan, että persekipusi on sinun itsesi aiheuttama. Kukaan ei ole pakottanut sinua ryömimään aatemaailmanne inhassa lietteessä. Olet itse oman paskaisen kohtaIosi arkkitehti, pieni menninkäinen.

        ☝🏻😏


    • Anonyymi

      Trollataan Perussuomalaiset uudelleen suureksi 💪

      • Anonyymi

        Nyt Trollataan täydellä teholla 💪


    • Anonyymi

      Iltalehti on nykyään virallinen tietolähde valtioiden välisille sopimuksille?

      • Anonyymi

        Ja etenkin Lauri Nurmi 🤭🤣🤣🤣


    • Anonyymi

      Nyt Trollataan täydellä teholla 💪

    • Anonyymi

      Tottahan toi on. 2016 Sanna oli tavallinen puIIoposkinen rivikansanedustaja. Ei mitään tekemistä sillä jäänmurtajadiilin kanssa. Vassarit yrittää taas troIIata Sannalle krediittejä.

      • Vasemmalla se on tyypillistä; pahimmillaan uskovat itse omiin valheisiinsa ja sitten kuvittelevat, että muutkin uskoo. Ei ole eliökunnassa niin aIhaista Iieroa kuin vasemmistoIainen.


    • Anonyymi

      Ainahan sitä voi puhua, mutta mikä ratkaisee asian.

      • Anonyymi

        Teot ratkaisi taas.


    • Anonyymi

      Niinkö se sitten olikin....

    • Anonyymi

      Tällaisten MR. Perseen kaltaisten takia minäkään en äänestä enää perussuomalaisia.

      • Anonyymi

        Isänmaallinen hän on.


    • Anonyymi

      Hyvä avaus.

    • Anonyymi

      Luulen että jumala tulee

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2143
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1178
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      751
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      567
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      540
    Aihe