https://www.verkkouutiset.fi/a/toimeentulotuen-leikkaus-vie-kannustimet-tehda-tyota/#3ab4fc82
Jää alle 300 euroa työttömyystuesta jos leikataan tuista. 300 eurosta pitäisi maksaa vielä vuokra ja laskujakin.
Leikkaus tapahtuu jos ei hae kokoaikatöitä tai ei noudat työkkärin määräyksiä.
Miten köyhä pärjää kun hallitus leikkaa 50% tuista pois.
16
293
Vastaukset
- Anonyymi00001
Osa-aika työn suojaosuus poistui niin oli pakko alkaa työttömäksi . Keikkaa teen yrittäjänä varkaus ja murtoalalla niin hyvin pärjää .
- Anonyymi00002
Kaupoista on syytä ostaa vain alelappuisia elintarvikkeita,
ja hynttyitä, jos entiset ei pysy päällä - kirppiksiltä. - Anonyymi00003
Hakemalla kokoaikatöitä ja noudattamatta työkkärin määräyksiä?
- Anonyymi00004
Joillakin on taipumus tehdä asiat itselleen hankaliksi sitten marisevat. Pähkinänkuoressa helpolla pääsee kunhan teet asiat mitä työttömyysviranomaisen kanssa sovittu, ymmärrät kelan laskelmien/päätösten perusteet ja luet miten toimit jatkossa ja toimit niin.
- Anonyymi00008
Tuossa kävi nolo kirjoitusvirhe. Tietenkin piti olla "Hakemalla kokoaikatöitä ja noudattamalla työkkärin määräyksiä?"
- Anonyymi00009
Anonyymi00004 kirjoitti:
Joillakin on taipumus tehdä asiat itselleen hankaliksi sitten marisevat. Pähkinänkuoressa helpolla pääsee kunhan teet asiat mitä työttömyysviranomaisen kanssa sovittu, ymmärrät kelan laskelmien/päätösten perusteet ja luet miten toimit jatkossa ja toimit niin.
Juuri näin, valitettavasti kävi kirjoitusvirhe. :(
- Anonyymi00005
Itse muutin pois kokona suomesta ja luopuin tukirahoista.
- Anonyymi00006
Köyhiä vain paperilla(kelan takia jotta tuet täysimääräisenä). Jemmavarastot pursuavat 20-200€ seteleitä.
- Anonyymi00007
Helposti. Ilmoittautuu työn hakijaksi niin tilille alkaa tulla nettona noin 600.
- Anonyymi00010
Joo, minäkin tunnen 4 elämäntapatyötöntä. Eivät edes etsi töitä, kun muutenkin hyvin pärjäävät. Ainakin osa on työttömyyseläkkeellä, kolmikymppiset loiset...
- Anonyymi00011
Itse olen nähnyt työissä olevia loisia. Todella huono on sellaisten kanssa työskentela. Ihmetelen miksi tollaiset saa vielä palkkaa. Todella iso kulu niin yritykselle kun yhteiskunnalle (työloiset) 😂😂🤣🤣🤣
- Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Itse olen nähnyt työissä olevia loisia. Todella huono on sellaisten kanssa työskentela. Ihmetelen miksi tollaiset saa vielä palkkaa. Todella iso kulu niin yritykselle kun yhteiskunnalle (työloiset) 😂😂🤣🤣🤣
Heillä on siis lorvikatarri, mutta eivät hae saitsua kiusallaankaan.
- Anonyymi00013
Kokoaika työn hakemine ei ole vaikeaa. Itse haen toiselta paikkakunnalta kosak täällä ei ole.
- Anonyymi00014
Minä olen elänyt jo 35 vuotta ilman tukia.
Olen T Ö I S S Ä . - Anonyymi00017
Ilmoittautukaa työttömyys kyvyke eläkkeelle, loppuu meinaa stressi.
Voi keskittyä keskikaljaan kesken kaiken yksiössä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt424672Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.532534Jenkkilahkojen kastekaava
Jenkkilahkojen yhteinen kastekaava on kirjoitettuna Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8 Pienten lapsien vanhempia uhataan1391034Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!
Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin1611005Odotan sitä hetkeä
kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh70926- 118891
Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok70854- 137815
- 48800
Taas mietin että
mitä ihmettä sanoisin, jos laittaisin viestiä. Aina voi toivottaa jotain, vaikka hyvää kesää, ja jos ei tule vastausta,48756