Femakoiden voimaannushuivitus taitaa saada kolauksen, ihmisiä on jo tapettu.
Toivottovasti uhrien joukossa ei sentään ole NAISIA tai lapsia, no ei kai sentää olisihan se mainittu ihan erikseen.
Mutta mitä ihmettä suomessa erityishoivassa ja paapomisen pumpulissa pidettävä islam on tuolla saanut kansan nousemaan kapinaan , miten ne siellä eivät ole ymmärtäneet islamin ihanuutta.
Iranissa vallankumous käynnissä.
65
530
Vastaukset
- Anonyymi00001
Mikä on femakoiden voimaantumishuivitus?
Ja miten mainitisemasi uskonto on Suomessa ja kenen erityishoivassa?- Anonyymi00002
Feministi yleensä vastustaa huivien kieltämistä, koska kieltoa vaativat kuuluvat taantumukselliseen oikeistoon. Näin feministi tukee islamia ja sen huivisääntöjä. Feministi myös lähtee siitä, että naisella on oikeus itse valita pukeutumisensa ja feministi jostain ihmeellisestä syystä tietää, että nämä burkanaiset ovat itse burkansa valinneet.
Selkiskö? - Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
Feministi yleensä vastustaa huivien kieltämistä, koska kieltoa vaativat kuuluvat taantumukselliseen oikeistoon. Näin feministi tukee islamia ja sen huivisääntöjä. Feministi myös lähtee siitä, että naisella on oikeus itse valita pukeutumisensa ja feministi jostain ihmeellisestä syystä tietää, että nämä burkanaiset ovat itse burkansa valinneet.
Selkiskö?Jaa nekö iranissa naiset itse halusivatkin sen huivin ?
- Anonyymi00004
Anonyymi00002 kirjoitti:
Selkiskö?Pistä linkki tai nimeä kuka feministi ja missä on perustellut huivien kieltämistä sillä että "kieltoa vaativat kuuluvat taantumukselliseen oikeistoon"?
- Anonyymi00006
Anonyymi00002 kirjoitti:
Selkiskö?Sitäkö iranilaisfeministit tälläkin hetkellä siellä Iranissa tekevät? Protestoivat kaduilla vastustamassa huivien kieltämistä ja kannattavat huivisääntöjä?
- Anonyymi00007
Anonyymi00002 kirjoitti:
Selkiskö?” Feministi yleensä vastustaa huivien kieltämistä, koska kieltoa vaativat kuuluvat taantumukselliseen oikeistoon.”
Rajoittaminen kuuluu oikeisto-ideologioihin.
” Selkiskö”
Selvisi täysin. Millään mitä kirjoitat ei ole mitään arvoa kun sinuun ei voi luottaa. - Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
” Feministi yleensä vastustaa huivien kieltämistä, koska kieltoa vaativat kuuluvat taantumukselliseen oikeistoon.”
Rajoittaminen kuuluu oikeisto-ideologioihin.
” Selkiskö”
Selvisi täysin. Millään mitä kirjoitat ei ole mitään arvoa kun sinuun ei voi luottaa.Feminismi ei ole vihervasemmistolainen liike eikä sitoutunut mihinkään poliittiseen kantaan.
- Anonyymi00009
Anonyymi00004 kirjoitti:
Pistä linkki tai nimeä kuka feministi ja missä on perustellut huivien kieltämistä sillä että "kieltoa vaativat kuuluvat taantumukselliseen oikeistoon"?
Vai linkkiä vielä, kun et edes ymmärtänyt, että feministi ei vaadi huivien kieltämistä vaan vastustaa huivien kieltämistä.
- Anonyymi00010
Anonyymi00008 kirjoitti:
Feminismi ei ole vihervasemmistolainen liike eikä sitoutunut mihinkään poliittiseen kantaan.
Ei tietenkään ole eikä ole sitoutunut. Suurin osa feministeistä kuitenkin on sitä ja on sitoutunut.
- Anonyymi00011
Anonyymi00009 kirjoitti:
Vai linkkiä vielä, kun et edes ymmärtänyt, että feministi ei vaadi huivien kieltämistä vaan vastustaa huivien kieltämistä.
My bad kirjoitushäiriö. Varmasti kuitenkin tajusit mitä kysyttiin.
Pistä linkki tai nimeä kuka feministi ja missä on perustellut huivien kieltämisen vastustamista sillä että "kieltoa vaativat kuuluvat taantumukselliseen oikeistoon"? - Anonyymi00013
Anonyymi00011 kirjoitti:
My bad kirjoitushäiriö. Varmasti kuitenkin tajusit mitä kysyttiin.
Pistä linkki tai nimeä kuka feministi ja missä on perustellut huivien kieltämisen vastustamista sillä että "kieltoa vaativat kuuluvat taantumukselliseen oikeistoon"?Mitä jos edes tällä kertaa etsisit itse?
- Anonyymi00014
Anonyymi00013 kirjoitti:
Mitä jos edes tällä kertaa etsisit itse?
Todistamisen taakka on väitteen esittäjällä. Ei ole minun tehtäväni todistaa sinun väitteitäsi todeksi.
- Anonyymi00015
Anonyymi00014 kirjoitti:
Todistamisen taakka on väitteen esittäjällä. Ei ole minun tehtäväni todistaa sinun väitteitäsi todeksi.
Käytä hakua "feminismi burka". Sieltä löytyy haluamasi. Vai alatko nyt valittaa, että burkasta ei ollut puhe vaan ainoastaan huiveista?
- Anonyymi00016
Anonyymi00008 kirjoitti:
Feminismi ei ole vihervasemmistolainen liike eikä sitoutunut mihinkään poliittiseen kantaan.
Se on nykyisessä muodossaan kulttuurimarxilainen wokeideologia, joka poliittisella kartalla sijoittuu kyllä luontevasti vasemmalle kentälle, mutta ne ideologiset tavoitteet ja keinot liikkuvat kyllä läpi poliittisen kentän. Osin myös, koska eri mieltä olevia rangaistaan sosiaalisesti ja jopa oikeudellisesti. Tasa-arvokysymyksissä on tasan yksi, ainoa oikea keino edetä, eikä arvokysymyksistä tarvitse käydä keskustelua. Moni puoluetaustasta riippumatta ajaakin niitä samoja asioita, myös ihan omasta tahdostaan, kuten gender-ideologiaa, intersektionaalisuutta ja uhriutumiskulttuuria, DEI-dogmistoa, vääränlaisten lautapelien kieltämistä, kiintiöitä jne.
- Anonyymi00018
Anonyymi00016 kirjoitti:
Se on nykyisessä muodossaan kulttuurimarxilainen wokeideologia, joka poliittisella kartalla sijoittuu kyllä luontevasti vasemmalle kentälle, mutta ne ideologiset tavoitteet ja keinot liikkuvat kyllä läpi poliittisen kentän. Osin myös, koska eri mieltä olevia rangaistaan sosiaalisesti ja jopa oikeudellisesti. Tasa-arvokysymyksissä on tasan yksi, ainoa oikea keino edetä, eikä arvokysymyksistä tarvitse käydä keskustelua. Moni puoluetaustasta riippumatta ajaakin niitä samoja asioita, myös ihan omasta tahdostaan, kuten gender-ideologiaa, intersektionaalisuutta ja uhriutumiskulttuuria, DEI-dogmistoa, vääränlaisten lautapelien kieltämistä, kiintiöitä jne.
Feminismi ei sijoitu poliittisella kartalla mihinkään kohtaan.
- Anonyymi00019
Anonyymi00016 kirjoitti:
Sinä jaksat woke- jargonia jankuttaa kuin papukaija.
- Anonyymi00022
Anonyymi00019 kirjoitti:
Sinä jaksat woke- jargonia jankuttaa kuin papukaija.
Kuten sinäkin jaksat jankuttaa sitä tarinaasi 1700-luvulta individualistisen liberalismin traditiosta ponnahtavasta feminismistä. Ikävä kyllä 1800-luvulla maailman ponnahti myös sellainen uudenlainen ideologia kuin marxilaisuus, jonka merkittävää vaikutusta maailmassa kesti ainakin Neuvostoliiton hajoamiseen saakka 1990-luvun puolelle saakka.
- Anonyymi00023
Anonyymi00018 kirjoitti:
Feminismi ei sijoitu poliittisella kartalla mihinkään kohtaan.
Niin. Kuten lainaamassi kirjoituksessa kirjoitetaan, niin kyseinen ideologia läpäisee koko nykyisen poliittisen kentän. Historiallisessa kontekstissa tosin vaikkapa kysymys natsifeministeistä lienee sitten jo vähän ongelmallinen.
- Anonyymi00024
Anonyymi00022 kirjoitti:
Kuten sinäkin jaksat jankuttaa sitä tarinaasi 1700-luvulta individualistisen liberalismin traditiosta ponnahtavasta feminismistä. Ikävä kyllä 1800-luvulla maailman ponnahti myös sellainen uudenlainen ideologia kuin marxilaisuus, jonka merkittävää vaikutusta maailmassa kesti ainakin Neuvostoliiton hajoamiseen saakka 1990-luvun puolelle saakka.
1700-1800 luvuilla varmasti syntyi monia muitakin ideologioita. Mitä siitä?
- Anonyymi00025
Anonyymi00023 kirjoitti:
Niin. Kuten lainaamassi kirjoituksessa kirjoitetaan, niin kyseinen ideologia läpäisee koko nykyisen poliittisen kentän. Historiallisessa kontekstissa tosin vaikkapa kysymys natsifeministeistä lienee sitten jo vähän ongelmallinen.
Kuten kysymys natsifeministeistä osoittaa, niin feminismiä ei voi sijoittaa ihan mihin tahansa poliittisesti. Lisäksi jos asiaa tarkastellaan akselilla, jossa toisessa päässä on individualismi ja toisessa päässä kollektivismi, niin nykymuotoinen feminismi voidaan sijoittaa luontevasti lähemmäs kollektivismia kuin individualismia, koska se on luonteeltaan identiteettipolitiikkaa. Yksilö on ensisijaisesti vain sukupuoliryhmänsä edustaja lähestymistavassa, joka pyrkii maksimoimaan oman sukupuoliryhmänsä valtaa. Mitä feministinen katse näkee, kun se seuraa vaikkapa paneelikeskustelua, jossa on mukana asiantuntijoita eri aloilta ja he kaikki sattuvat olemaan yhden ominaisuuden osalta miehiä? Tietysti all male panelin, joka muuten on ihan suomalainen innovaatio ja levinnyt maailmalle! Tällaisessa feministisessä katseessa yksilö riisutaan ajatuksiltaan, osaamiseltaan ja taidoiltaan sukupuoliryhmänsä edustajaksi. Vain sillä on merkitystä millainen sukupuolten edustavuus on tarkasteltavassa kontekstissa. Ja sivumennen sanoen, sosialismin piiristä on syntynyt monia feministisiä asioita, kuten vaikkapa kansainvälinen naistenpäivä.
https://grokipedia.com/page/International_Women's_Day - Anonyymi00026
Anonyymi00025 kirjoitti:
Kuten kysymys natsifeministeistä osoittaa, niin feminismiä ei voi sijoittaa ihan mihin tahansa poliittisesti. Lisäksi jos asiaa tarkastellaan akselilla, jossa toisessa päässä on individualismi ja toisessa päässä kollektivismi, niin nykymuotoinen feminismi voidaan sijoittaa luontevasti lähemmäs kollektivismia kuin individualismia, koska se on luonteeltaan identiteettipolitiikkaa. Yksilö on ensisijaisesti vain sukupuoliryhmänsä edustaja lähestymistavassa, joka pyrkii maksimoimaan oman sukupuoliryhmänsä valtaa. Mitä feministinen katse näkee, kun se seuraa vaikkapa paneelikeskustelua, jossa on mukana asiantuntijoita eri aloilta ja he kaikki sattuvat olemaan yhden ominaisuuden osalta miehiä? Tietysti all male panelin, joka muuten on ihan suomalainen innovaatio ja levinnyt maailmalle! Tällaisessa feministisessä katseessa yksilö riisutaan ajatuksiltaan, osaamiseltaan ja taidoiltaan sukupuoliryhmänsä edustajaksi. Vain sillä on merkitystä millainen sukupuolten edustavuus on tarkasteltavassa kontekstissa. Ja sivumennen sanoen, sosialismin piiristä on syntynyt monia feministisiä asioita, kuten vaikkapa kansainvälinen naistenpäivä.
https://grokipedia.com/page/International_Women's_DayMiksi jankutat "nykymuotoisesta feminismistä" jolla tarkoitat woke- troijalaista? Woke- ideologia on feminismin sisään ujuttautunut, feminismin naamariin sonnustautunut ideologinen troijalainen jolla on hyvin vähän tekemistä naisasioiden kanssa kuten tiedät.
Wokeen sisältyy niin paljon niin harhaisia älyttömyyksiä että voisi melkein päätellä sen olleen tahallisesti ja tarkoituksella feminismin sisään istutettu syöpä jonka tavoite on ollut länsimaisen individualistinen feminismin tuhoaminen sisältäpäin. Kuka ja mikä taho feminismin sabotaasia yrittää onkin sitten oma kysymyksensä. - Anonyymi00027
Anonyymi00026 kirjoitti:
Miksi jankutat "nykymuotoisesta feminismistä" jolla tarkoitat woke- troijalaista? Woke- ideologia on feminismin sisään ujuttautunut, feminismin naamariin sonnustautunut ideologinen troijalainen jolla on hyvin vähän tekemistä naisasioiden kanssa kuten tiedät.
Wokeen sisältyy niin paljon niin harhaisia älyttömyyksiä että voisi melkein päätellä sen olleen tahallisesti ja tarkoituksella feminismin sisään istutettu syöpä jonka tavoite on ollut länsimaisen individualistinen feminismin tuhoaminen sisältäpäin. Kuka ja mikä taho feminismin sabotaasia yrittää onkin sitten oma kysymyksensä."Miksi jankutat "nykymuotoisesta feminismistä" jolla tarkoitat woke- troijalaista?"
Siksi, koska tarkoitan sillä nykymuotoista feminismiä, enkä woke-troijalaista. Sosialismin puolustajatkin voivat kertoa kuinka se ja tuo ei ollutkaan oikeaa sosialismia. Kenties asialla olikin kapitalistien kabaali... Mitä se minua kiinnostaa? Huomion täytyy olla siinä mitä tosiasiallisesti tapahtuu eikä opillisissa kiistoissa ideologian oikeasta luonteesta. - Anonyymi00028
Anonyymi00027 kirjoitti:
"Miksi jankutat "nykymuotoisesta feminismistä" jolla tarkoitat woke- troijalaista?"
Siksi, koska tarkoitan sillä nykymuotoista feminismiä, enkä woke-troijalaista. Sosialismin puolustajatkin voivat kertoa kuinka se ja tuo ei ollutkaan oikeaa sosialismia. Kenties asialla olikin kapitalistien kabaali... Mitä se minua kiinnostaa? Huomion täytyy olla siinä mitä tosiasiallisesti tapahtuu eikä opillisissa kiistoissa ideologian oikeasta luonteesta.Mikä on "nykymuotoisen feminismin" ja woken ero?
- Anonyymi00029
Anonyymi00028 kirjoitti:
Mikä on "nykymuotoisen feminismin" ja woken ero?
Ei niiden välillä oikeastaan ole muuta eroa kuin mikä ryhmä on asetettu jalustalle.
- Anonyymi00030
Anonyymi00029 kirjoitti:
Ei niiden välillä oikeastaan ole muuta eroa kuin mikä ryhmä on asetettu jalustalle.
Eli mikä ryhmä on asetettu jalustalle wokessa ja mikä "nykymuotoisessa feminismissä"?
- Anonyymi00031
Anonyymi00002 kirjoitti:
Selkiskö?Puheenaihe- podcastissa iranilainen asiantuntija kertoo mielipiteitään Iranin tilanteesta. Haastattelun loppupuolella hän selväsanaisesti kertoo suurimman osan iranilaisnaisista olevan feministejä, poliittiselta kannaltaan he ovat oikeistolaisia ja vastustavat sekä wokea että huiveja.
Aloittaja ei laske Iranin paikallisia feministejä feministeiksi lainkaan kun härskisti mitätöi heidän taistelunsa ja uhrauksensa henkilökohtaisen vapauden eteen. Lisäksi hän pistää sanoja heidän suuhunsa ja sivuuttaa sen mitä sikäläiset feministit itse ajavat.
On se jännä juttu että kun antifeministi länkkäri vittuilee länsimaisille feministeille hän aina samalla mitätöi ei- länsimaisten feministien - jopa länsimaissa elävien maahanmuuttajataustaisten feministien - vakavastiotettavuuden feministeinä.
Länsimaalaisen fanaatikko- antifeministin mielestä vain valkoinen syntyperäinen länkkäri wokettaja on se oikea feministi. Mitään muuta feminismin muotoa ei hänen pieneen maailmaansa mahdu.
Koko feminismin konsepti on täysin hukassa. - Anonyymi00032
Anonyymi00031 kirjoitti:
Puheenaihe- podcastissa iranilainen asiantuntija kertoo mielipiteitään Iranin tilanteesta. Haastattelun loppupuolella hän selväsanaisesti kertoo suurimman osan iranilaisnaisista olevan feministejä, poliittiselta kannaltaan he ovat oikeistolaisia ja vastustavat sekä wokea että huiveja.
Aloittaja ei laske Iranin paikallisia feministejä feministeiksi lainkaan kun härskisti mitätöi heidän taistelunsa ja uhrauksensa henkilökohtaisen vapauden eteen. Lisäksi hän pistää sanoja heidän suuhunsa ja sivuuttaa sen mitä sikäläiset feministit itse ajavat.
On se jännä juttu että kun antifeministi länkkäri vittuilee länsimaisille feministeille hän aina samalla mitätöi ei- länsimaisten feministien - jopa länsimaissa elävien maahanmuuttajataustaisten feministien - vakavastiotettavuuden feministeinä.
Länsimaalaisen fanaatikko- antifeministin mielestä vain valkoinen syntyperäinen länkkäri wokettaja on se oikea feministi. Mitään muuta feminismin muotoa ei hänen pieneen maailmaansa mahdu.
Koko feminismin konsepti on täysin hukassa.Onko feminismi todella niin hauras ideologia, että se mitätöityy ihan vaan sillä, kun joku kirjoittaa jotain tuollaista kuin aloittaja kirjoitti?
Feministien varmaan kannattaisi tehdä asialle jotain, jos feminismin konsepti on hukassa. Paitsi jos se ei haittaa, niin sitten ei varmaan kannata. Päättäkööt itse. - Anonyymi00033
Anonyymi00031 kirjoitti:
Puheenaihe- podcastissa iranilainen asiantuntija kertoo mielipiteitään Iranin tilanteesta. Haastattelun loppupuolella hän selväsanaisesti kertoo suurimman osan iranilaisnaisista olevan feministejä, poliittiselta kannaltaan he ovat oikeistolaisia ja vastustavat sekä wokea että huiveja.
Koko feminismin konsepti on täysin hukassa."On se jännä juttu että kun antifeministi länkkäri vittuilee länsimaisille feministeille hän aina samalla mitätöi ei- länsimaisten feministien..."
Miten länsimaissa syntynyt ideologia on löytänyt tiensä ei-länsimaihin? Onko tämä sitä parempaa kulttuurillista kolonialismia? - Anonyymi00034
Anonyymi00032 kirjoitti:
Onko feminismi todella niin hauras ideologia, että se mitätöityy ihan vaan sillä, kun joku kirjoittaa jotain tuollaista kuin aloittaja kirjoitti?
Feministien varmaan kannattaisi tehdä asialle jotain, jos feminismin konsepti on hukassa. Paitsi jos se ei haittaa, niin sitten ei varmaan kannata. Päättäkööt itse.Kuka puhui jotain feminismin mitätöitymisestä? Ei kukaan kuten tiedät.
- Anonyymi00035
Anonyymi00034 kirjoitti:
Kuka puhui jotain feminismin mitätöitymisestä? Ei kukaan kuten tiedät.
En tiedä, kuka se oli.
- Anonyymi00036
Anonyymi00033 kirjoitti:
"On se jännä juttu että kun antifeministi länkkäri vittuilee länsimaisille feministeille hän aina samalla mitätöi ei- länsimaisten feministien..."
Miten länsimaissa syntynyt ideologia on löytänyt tiensä ei-länsimaihin? Onko tämä sitä parempaa kulttuurillista kolonialismia?No miten ideologiat nyt yleensäkin leviävät?
En tiedä paljonko feministit historiassa ovat vieneet feminismin ilosanomaa tieten tahtoen länsimaiden ulkopuolelle. Tarkasti ottaen en tiedä yhtään mitään sellaisesta toiminnasta. Historiassa länkkärifeministit ovat keskittyneet lähinnä länsimaisten naisten asioihin kuten kuuluukin. Feminismi ei ole uskonto joka vaatii evankelioimistyötä.
Se on sitten eri asia että varsinkin Internetin aikakaudella länsimaiden ulkopuolella elävät naiset ovat itse oma- aloitteisesti kokeneet jostakin syystä vetoa naisasialiikettä kohtaan. Syitä varmasti on monia. - Anonyymi00037
Anonyymi00036 kirjoitti:
No miten ideologiat nyt yleensäkin leviävät?
En tiedä paljonko feministit historiassa ovat vieneet feminismin ilosanomaa tieten tahtoen länsimaiden ulkopuolelle. Tarkasti ottaen en tiedä yhtään mitään sellaisesta toiminnasta. Historiassa länkkärifeministit ovat keskittyneet lähinnä länsimaisten naisten asioihin kuten kuuluukin. Feminismi ei ole uskonto joka vaatii evankelioimistyötä.
Se on sitten eri asia että varsinkin Internetin aikakaudella länsimaiden ulkopuolella elävät naiset ovat itse oma- aloitteisesti kokeneet jostakin syystä vetoa naisasialiikettä kohtaan. Syitä varmasti on monia."No miten ideologiat nyt yleensäkin leviävät?"
Ei tässä aiheena ole nyt ideologiat yleensä, vaan feministinen ideologian levittäminen vs pahojen valkoihoisten länkkäreiden levittämä ideologia.
"En tiedä paljonko feministit historiassa ovat vieneet feminismin ilosanomaa tieten tahtoen länsimaiden ulkopuolelle. Tarkasti ottaen en tiedä yhtään mitään sellaisesta toiminnasta. Historiassa länkkärifeministit ovat keskittyneet lähinnä länsimaisten naisten asioihin kuten kuuluukin. Feminismi ei ole uskonto joka vaatii evankelioimistyötä."
Se, että vaikuttaminen ja indoktrinaatio tapahtuvat nykyisin aiempaa hienovaraisemmin ei poista niiden olemassaoloa.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009814233.html
"Se on sitten eri asia että varsinkin Internetin aikakaudella länsimaiden ulkopuolella elävät naiset ovat itse oma- aloitteisesti kokeneet jostakin syystä vetoa naisasialiikettä kohtaan."
Jälleen kerran kukaan ei mukamas ole vastuussa. Vastuussa olevat ovat niitä pahoja länkkäreitä, joita opetetaan valtamedioissakin varomaan. Tosiasiassa feminismiä levitetään ympäri maailmaa myös internetin ja sosiaalisen median kautta. Me tiedämme jo kuinka esimerkiksi sosiaalista mediaa on säännelty ja sisältöjä ohjailtu puhumattakaan valtamedioiden mielipidevaikuttamisesta. Valtamedioiden voima on perustunut toistoon, jonka sosiaalinen media ja internet haastoivat. Tämä on johtanut erilaisiin pyrkimyksiin säädellä sosiaalisten medioiden ja internetin sisältöjä. EU:ssa puhutaan vaikkapa kansalaisten suojelemiselta "disinformaatiolta" ja "vihapuheelta".
Iranin kaltainen maa on aivan erilaisessa asemassa naisten oikeuksien ja aseman kannalta kuin länsimaat, joten en ihmettele, että jopa nykymuotoinen feminismi voi näyttäytyä houkuttelevalta vastaukselta, koska väittäähän se tarjoavansa vapautta. Nykymuotoisen feminismin mukana tulee kuitenkin väistämättä asioita, joiden implementaatio tulee polarisoimaan kantaväestöä. Toisaalta, Iran voi tarjota yllättävääkin liittolaisuutta yksittäisissä kysymyksissä.
https://www.nytimes.com/2025/10/10/world/middleeast/iran-transgender-surgery.html - Anonyymi00038
Anonyymi00037 kirjoitti:
"No miten ideologiat nyt yleensäkin leviävät?"
Ei tässä aiheena ole nyt ideologiat yleensä, vaan feministinen ideologian levittäminen vs pahojen valkoihoisten länkkäreiden levittämä ideologia.
"En tiedä paljonko feministit historiassa ovat vieneet feminismin ilosanomaa tieten tahtoen länsimaiden ulkopuolelle. Tarkasti ottaen en tiedä yhtään mitään sellaisesta toiminnasta. Historiassa länkkärifeministit ovat keskittyneet lähinnä länsimaisten naisten asioihin kuten kuuluukin. Feminismi ei ole uskonto joka vaatii evankelioimistyötä."
Se, että vaikuttaminen ja indoktrinaatio tapahtuvat nykyisin aiempaa hienovaraisemmin ei poista niiden olemassaoloa.
"Se on sitten eri asia että varsinkin Internetin aikakaudella länsimaiden ulkopuolella elävät naiset ovat itse oma- aloitteisesti kokeneet jostakin syystä vetoa naisasialiikettä kohtaan."
Jälleen kerran kukaan ei mukamas ole vastuussa. Vastuussa olevat ovat niitä pahoja länkkäreitä, joita opetetaan valtamedioissakin varomaan. Tosiasiassa feminismiä levitetään ympäri maailmaa myös internetin ja sosiaalisen median kautta. Me tiedämme jo kuinka esimerkiksi sosiaalista mediaa on säännelty ja sisältöjä ohjailtu puhumattakaan valtamedioiden mielipidevaikuttamisesta. Valtamedioiden voima on perustunut toistoon, jonka sosiaalinen media ja internet haastoivat. Tämä on johtanut erilaisiin pyrkimyksiin säädellä sosiaalisten medioiden ja internetin sisältöjä. EU:ssa puhutaan vaikkapa kansalaisten suojelemiselta "disinformaatiolta" ja "vihapuheelta".
Iranin kaltainen maa on aivan erilaisessa asemassa naisten oikeuksien ja aseman kannalta kuin länsimaat, joten en ihmettele, että jopa nykymuotoinen feminismi voi näyttäytyä houkuttelevalta vastaukselta, koska väittäähän se tarjoavansa vapautta. Nykymuotoisen feminismin mukana tulee kuitenkin väistämättä asioita, joiden implementaatio tulee polarisoimaan kantaväestöä. Toisaalta, Iran voi tarjota yllättävääkin liittolaisuutta yksittäisissä kysymyksissä.
https://www.nytimes.com/2025/10/10/world/middleeast/iran-transgender-surgery.htmlTasa-arvokeskustelu länsimaissa on tosiasiallisesti jo hyvin monipuolista, vaikka valtamedianarratiivi piilottaakin sen tarjoillen vain tuttua uhrinarratiivia. Suomessa tilanne on tältä osin kyllä lohduton.
https://www.youtube.com/watch?v=EWLbq7PlrIA - Anonyymi00039
Anonyymi00037 kirjoitti:
https://www.nytimes.com/2025/10/10/world/middleeast/iran-transgender-surgery.html"Jälleen kerran kukaan ei mukamas ole vastuussa"
Vastuussa mistä? Feminismin leviämisestä länsimaiden ulkopuolelle?
Onko se siis paha asia että feminismi on levinnyt esim. Lähi- itään oli leviämisen taustalla mikä syy tahansa? - Anonyymi00040
Anonyymi00037 kirjoitti:
https://www.nytimes.com/2025/10/10/world/middleeast/iran-transgender-surgery.htmlKeskustelu feminismistä on mahdotonta niin kauan kun kieltäydyt tulemasta ulos woke- vankilastasi johon olet itsesi lukinnut. Jos et kykene edes harkitsemaan feminismin näkemistä muussa kuin "nykyfeminismin" eli woken valossa turha jatkaa jorinaa.
- Anonyymi00041
Anonyymi00040 kirjoitti:
Keskustelu feminismistä on mahdotonta niin kauan kun kieltäydyt tulemasta ulos woke- vankilastasi johon olet itsesi lukinnut. Jos et kykene edes harkitsemaan feminismin näkemistä muussa kuin "nykyfeminismin" eli woken valossa turha jatkaa jorinaa.
Eihän tässä minusta ole kyse, vaan tässä käsitellään feminismiä ja sen levittämistä vieraisiin kulttuureihin.
- Anonyymi00043
Anonyymi00039 kirjoitti:
"Jälleen kerran kukaan ei mukamas ole vastuussa"
Vastuussa mistä? Feminismin leviämisestä länsimaiden ulkopuolelle?
Onko se siis paha asia että feminismi on levinnyt esim. Lähi- itään oli leviämisen taustalla mikä syy tahansa?Saako länsimaissa syntynyttä feminismiä mielestäsi levittää vieraisiin kulttuureihin?
- Anonyymi00044
Anonyymi00041 kirjoitti:
Eihän tässä minusta ole kyse, vaan tässä käsitellään feminismiä ja sen levittämistä vieraisiin kulttuureihin.
Et ole käsitellyt feminismiä vielä kertaakaan. Käsittelet koko ajan wokeilmiöitä eli sitä mitä kutsut "nykyfeminismiksi".
Edelleenkään en tiedä kuka ja missä on levittänyt feminismiä vieraisiin kulttuureihin. Itselläni ei ole mitään tarvetta mennä sanelemaan toiselle pallonpuoliskolle miten heidän kuuluu elää. Keskityn omaan reviirini ja siihen mitä täällä tapahtuu.
On äärimmäisen paternalistinen ajatus että aina kun joku ideologia leviää eri maihin ja kulttuureihin se olisi seurausta aktiivisesta ideologian levittämisestä. Ihmiset omaksuvat uusia ideoita ihan oma- aloitteisesti varsinkin netin aikakaudella. Mistä johtuu että näet vain länsimaiden ihmiset aktiivisina toimijoina ja koko muun maailman passiivisina vastaanottajina? - Anonyymi00046
Anonyymi00026 kirjoitti:
Miksi jankutat "nykymuotoisesta feminismistä" jolla tarkoitat woke- troijalaista? Woke- ideologia on feminismin sisään ujuttautunut, feminismin naamariin sonnustautunut ideologinen troijalainen jolla on hyvin vähän tekemistä naisasioiden kanssa kuten tiedät.
Wokeen sisältyy niin paljon niin harhaisia älyttömyyksiä että voisi melkein päätellä sen olleen tahallisesti ja tarkoituksella feminismin sisään istutettu syöpä jonka tavoite on ollut länsimaisen individualistinen feminismin tuhoaminen sisältäpäin. Kuka ja mikä taho feminismin sabotaasia yrittää onkin sitten oma kysymyksensä.Kuka sen sinne on istuttanut? Jos se ei ole suorastaan feministien oma keksintö, ovat feministit kuitenkin sen ottaneet innolla omasta halustaan ohjelmaansa.
- Anonyymi00047
Anonyymi00046 kirjoitti:
Kuka sen sinne on istuttanut? Jos se ei ole suorastaan feministien oma keksintö, ovat feministit kuitenkin sen ottaneet innolla omasta halustaan ohjelmaansa.
Mihin ohjelmaan? Feministeillä ei ole mitään ohjelmaa.
Jotkut ovat ottaneet woken vastaan, monet eivät ole. Lukuisat feministit ovat irtisanoutuneet jo aikoja sitten woketuksesta. Kirjoja on aiheesta kirjoitettu ja somesta löytyy matskua. Miksi se ei merkitse sinulle mitään? - Anonyymi00048
Anonyymi00047 kirjoitti:
Mihin ohjelmaan? Feministeillä ei ole mitään ohjelmaa.
Jotkut ovat ottaneet woken vastaan, monet eivät ole. Lukuisat feministit ovat irtisanoutuneet jo aikoja sitten woketuksesta. Kirjoja on aiheesta kirjoitettu ja somesta löytyy matskua. Miksi se ei merkitse sinulle mitään?Vai ei ole mitään ohjelmaa. Olisiko parempi sanavalinta ollut tavoitteita vai eikö niillä ole sellaisiakaan?
Lukuisat feministit ovat varmasti hylänneet woketuksen ja vielä suurempi määrä jatkaa sitä innokkaasti. Näyttää pahasti siltä, ettei näillä ensin mainituilla ole paljonkaan vaikutusta feministien joukossa. - Anonyymi00049
Anonyymi00044 kirjoitti:
Et ole käsitellyt feminismiä vielä kertaakaan. Käsittelet koko ajan wokeilmiöitä eli sitä mitä kutsut "nykyfeminismiksi".
Edelleenkään en tiedä kuka ja missä on levittänyt feminismiä vieraisiin kulttuureihin. Itselläni ei ole mitään tarvetta mennä sanelemaan toiselle pallonpuoliskolle miten heidän kuuluu elää. Keskityn omaan reviirini ja siihen mitä täällä tapahtuu.
On äärimmäisen paternalistinen ajatus että aina kun joku ideologia leviää eri maihin ja kulttuureihin se olisi seurausta aktiivisesta ideologian levittämisestä. Ihmiset omaksuvat uusia ideoita ihan oma- aloitteisesti varsinkin netin aikakaudella. Mistä johtuu että näet vain länsimaiden ihmiset aktiivisina toimijoina ja koko muun maailman passiivisina vastaanottajina?"Et ole käsitellyt feminismiä vielä kertaakaan."
Päinvastoin, olen käsittelyt varsin kattavasti feministisen ideologian aikaansaannoksia, jotka sinä yrität sysätä woken syyksi, vaikka feminismi on myös wokea, tai hämäräperäisen feminismin sisään ujuttautuneen "troijalaisen" vastuulle. Vaatii selkeästi äärimmäistä mielikuvitusta, jotta feminismiä voi enää uskottavasti puolustaa.
"On äärimmäisen paternalistinen ajatus että aina kun joku ideologia leviää eri maihin ja kulttuureihin se olisi seurausta aktiivisesta ideologian levittämisestä."
Tämä keskustelu alkoi "länkkäreiden" kritisoimisella ikään kuin heidän ajatuksissaan olisi jotain vikaa, koska niiden pohjalta syyllistetään ei-länsimaissa eläviä "feministejä". Tämä sama kriittisyys ei kuitenkaan kykene käsittelemään kysymystä siitä, että miten länsimainen ja länsimaisessa kulttuurissa kehittynyt ideologia, feminismi, on levinnyt ei-länsimaisiin kulttuureihin. Sensitiivisyys on täysin kadoksissa, eikä mitään ihmettelyä synny sen osalta, että miten vaikkapa Iranin kulttuurilliset normit ja lainsäädäntö suhtautuvat nykymuotoisen feminismin propagoimiseen maassa. Kritiikkiä annetaan vain niille "länkkäreille". Ja ihmetellään, että mitä pahaa feminismin levittämisessä on.
Edesvastuutonta. - Anonyymi00051
Anonyymi00016 kirjoitti:
"Se on nykyisessä muodossaan kulttuurimarxilainen wokeideologia, joka poliittisella kartalla sijoittuu kyllä luontevasti vasemmalle kentälle, "
Eikö iranilaisten feministien feminismi ole nykymuotoista feminismiä? Iranilaisen asiantuntijan mukaan iranilaiset naiset sekä paikanpäällä että diasporassa ovat lähes aina feministejä, poliittisesti oikealla. Sinä opetat ettei niiden naisten feminismi ole oikeaa nykyfeminismiä jotka riskeeraavat koko elämänsä olemalla feministejä. On sulla jumalauta pokkaa.
Kuka sinulle on antanut määrittelyoikeuden siihen kuka edustaa nykyfeminismiä ja kuka ei? - Anonyymi00052
Anonyymi00048 kirjoitti:
Vai ei ole mitään ohjelmaa. Olisiko parempi sanavalinta ollut tavoitteita vai eikö niillä ole sellaisiakaan?
Lukuisat feministit ovat varmasti hylänneet woketuksen ja vielä suurempi määrä jatkaa sitä innokkaasti. Näyttää pahasti siltä, ettei näillä ensin mainituilla ole paljonkaan vaikutusta feministien joukossa."Vai ei ole mitään ohjelmaa. Olisiko parempi sanavalinta ollut tavoitteita vai eikö niillä ole sellaisiakaan?"
Ainoa tavoite joka feministeillä on on naisen autonomia yksilönä ja sen varmistaminen. Kukin feministi ajaa tätä tavoitetta omassa itselleen tutussa toimintaympäristössä ja omassa kulttuurissaan, ja kunnioittaa toisten feministien asiantuntijuutta omissa asioissaan. - Anonyymi00053
Anonyymi00048 kirjoitti:
Vai ei ole mitään ohjelmaa. Olisiko parempi sanavalinta ollut tavoitteita vai eikö niillä ole sellaisiakaan?
Lukuisat feministit ovat varmasti hylänneet woketuksen ja vielä suurempi määrä jatkaa sitä innokkaasti. Näyttää pahasti siltä, ettei näillä ensin mainituilla ole paljonkaan vaikutusta feministien joukossa.Onhan tälläkin palstalla muutaman kerran joku kertonut olevansa maltillinen feministi, mutta ei halua olla niissä piireissä aktiivinen, kun siellä sitten isketään nenän eteen liuta näkemyksiä, jotka pitää hyväksyä vaikka tuntuvat itselle vieraalta. Se on sääli, koska maltilliset osaavat yhteistyön muiden kanssa paljon paremmin kuin kiihkoilijat.
- Anonyymi00054
Anonyymi00052 kirjoitti:
"Vai ei ole mitään ohjelmaa. Olisiko parempi sanavalinta ollut tavoitteita vai eikö niillä ole sellaisiakaan?"
Ainoa tavoite joka feministeillä on on naisen autonomia yksilönä ja sen varmistaminen. Kukin feministi ajaa tätä tavoitetta omassa itselleen tutussa toimintaympäristössä ja omassa kulttuurissaan, ja kunnioittaa toisten feministien asiantuntijuutta omissa asioissaan.Löytyihän sieltä jotain pientä autonomiastakin:
"Feministisessä filosofiassa on arvioitu uudelleen monia filosofian keskeisiä käsitteitä naisnäkökulmasta (esimerkiksi autonomia, tasa-arvo, vapaus, oikeus) ja feministit haluavat yleensä erottaa biologisesti määräytyneen sukupuolen sosiaalisesti rakentuneesta sukupuolesta"
Muuten aihe ei ole kovin suosittu feministipiireissä, kun on niin paljon muuta puuhaa. - Anonyymi00055
Anonyymi00049 kirjoitti:
"Et ole käsitellyt feminismiä vielä kertaakaan."
Päinvastoin, olen käsittelyt varsin kattavasti feministisen ideologian aikaansaannoksia, jotka sinä yrität sysätä woken syyksi, vaikka feminismi on myös wokea, tai hämäräperäisen feminismin sisään ujuttautuneen "troijalaisen" vastuulle. Vaatii selkeästi äärimmäistä mielikuvitusta, jotta feminismiä voi enää uskottavasti puolustaa.
"On äärimmäisen paternalistinen ajatus että aina kun joku ideologia leviää eri maihin ja kulttuureihin se olisi seurausta aktiivisesta ideologian levittämisestä."
Tämä keskustelu alkoi "länkkäreiden" kritisoimisella ikään kuin heidän ajatuksissaan olisi jotain vikaa, koska niiden pohjalta syyllistetään ei-länsimaissa eläviä "feministejä". Tämä sama kriittisyys ei kuitenkaan kykene käsittelemään kysymystä siitä, että miten länsimainen ja länsimaisessa kulttuurissa kehittynyt ideologia, feminismi, on levinnyt ei-länsimaisiin kulttuureihin. Sensitiivisyys on täysin kadoksissa, eikä mitään ihmettelyä synny sen osalta, että miten vaikkapa Iranin kulttuurilliset normit ja lainsäädäntö suhtautuvat nykymuotoisen feminismin propagoimiseen maassa. Kritiikkiä annetaan vain niille "länkkäreille". Ja ihmetellään, että mitä pahaa feminismin levittämisessä on.
Edesvastuutonta.Huomaan että yrität olla hauska ja humorisoida keskustelua.
Miksi? - Anonyymi00056
Anonyymi00051 kirjoitti:
"Se on nykyisessä muodossaan kulttuurimarxilainen wokeideologia, joka poliittisella kartalla sijoittuu kyllä luontevasti vasemmalle kentälle, "
Eikö iranilaisten feministien feminismi ole nykymuotoista feminismiä? Iranilaisen asiantuntijan mukaan iranilaiset naiset sekä paikanpäällä että diasporassa ovat lähes aina feministejä, poliittisesti oikealla. Sinä opetat ettei niiden naisten feminismi ole oikeaa nykyfeminismiä jotka riskeeraavat koko elämänsä olemalla feministejä. On sulla jumalauta pokkaa.
Kuka sinulle on antanut määrittelyoikeuden siihen kuka edustaa nykyfeminismiä ja kuka ei?Eihän tuossa kommentissa, johon vastasit, käsitelty ollenkaan Iranin kysymystä, vaan feminismiä länsimaisena ideologiana. Et ehkä ole tietoinen, mutta feminismi on syntynyt ja kehittynyt länsimaisessa kulttuurissa. Voit tutustua asiaan vaikka sieltä Wikipediasta.
"Iranilaisen asiantuntijan mukaan iranilaiset naiset sekä paikanpäällä että diasporassa ovat lähes aina feministejä, poliittisesti oikealla. Sinä opetat ettei niiden naisten feminismi ole oikeaa nykyfeminismiä jotka riskeeraavat koko elämänsä olemalla feministejä. On sulla jumalauta pokkaa."
En ole ottanut kantaa tämän asiantuntijan näkemyksiin feminismistä Iranissa millään tavoin. Miksi sinä haluat ujuttaa hänen näkemyksensä keskusteluun, jossa en ole niitä käsitellyt. Sinulla on näemmä pokkaa alkaa vääristellä toisen sanomisia ja ujuttaa mukaan "asiantuntijoita", joiden näkemysten taakse piiloudut ja jotka sitten asemoit mukamas vastakeskustelijoikseni.
"Kuka sinulle on antanut määrittelyoikeuden siihen kuka edustaa nykyfeminismiä ja kuka ei?"
Kuka sinulle on antanut määrittelyoikeuden siihen millä tavoin asioista saa keskustella ja mitkä ovat oikeita näkemyksiä käsiteltävän asian osalta? Kuinka wokea. - Anonyymi00058
Anonyymi00055 kirjoitti:
Huomaan että yrität olla hauska ja humorisoida keskustelua.
Miksi?"On se jännä juttu että kun antifeministi länkkäri vittuilee länsimaisille feministeille hän aina samalla mitätöi ei- länsimaisten feministien - jopa länsimaissa elävien maahanmuuttajataustaisten feministien - vakavastiotettavuuden feministeinä."
Minä puolestani huomasin alkuperäisestä kommentista, josta keskustelu lähti liikkeelle, sen wokefeminismin pohjalta nousevan närkästyksen siitä, että "länkkäreiden" mielipiteet uhkaavat mukamas jollain tavoin iranilaisten feministien ajatusmaailmaa, ideologisia sitoumuksia ja turvallista tilaa. Että eriävän mielipiteen ilmaiseminen jostakin asiasta on "mitätöintiä" ja niiden esittäminen täytyy siksi kieltää. En ole aloittaja, johon tuossa vastauksessa viitataan, mutta aloitukseen kirjoittu vastaus paljasti niin monia ongelmallisia wokefeministisiä ideologisia sitoumuksia, että niihin oli pakko reagoida. - Anonyymi00059
Anonyymi00023 kirjoitti:
Hyvä esimerkki siitä, kuinka kulttuurimarxilainen vallankumous tapahtuu poliittisesti oikealla ja vasemmalla samaan aikaan, on käynnissä oleva keskustelu empatiatauluista, jotka perustuvat intersektionaaliseen identiteettikategorisointiin, jonka pohjalta kuviteltu valtahierarkia käännetään ylösalaisin:
https://yle.fi/a/74-20205155
Valmistelussa on ollut mukana sekä oikeistoa että vasemmistoa, vaikka sosiaalisessa mediassa on yritetty syytellä vasemmistoa asiasta. Tällainen yksituumaisuus on mahdollista vain, jos tasa-arvoideologia on jaettu ja kyseenalaistamaton. - Anonyymi00060
Anonyymi00059 kirjoitti:
Hyvä esimerkki siitä, kuinka kulttuurimarxilainen vallankumous tapahtuu poliittisesti oikealla ja vasemmalla samaan aikaan, on käynnissä oleva keskustelu empatiatauluista, jotka perustuvat intersektionaaliseen identiteettikategorisointiin, jonka pohjalta kuviteltu valtahierarkia käännetään ylösalaisin:
https://yle.fi/a/74-20205155
Valmistelussa on ollut mukana sekä oikeistoa että vasemmistoa, vaikka sosiaalisessa mediassa on yritetty syytellä vasemmistoa asiasta. Tällainen yksituumaisuus on mahdollista vain, jos tasa-arvoideologia on jaettu ja kyseenalaistamaton.Kyllä on jumalauta onnettoman kömpelöä, läpinäkyvää ja säälittävää provosikailua sinulta etenkin kun puhutaan asiayhteydessä jossa tuhannet ihmiset menettävät joka päivä henkensä puolustaessaan oikeuttaan perusvapauksiinsa.
Olet sinä ala- arvoinen ihmisroska olit sinä sitten antifeministi tai sellaiseksi naamioitunut feministi, ja oli motiiviksi trollailusi taustalla mikä tahansa.
Nyt pääset taas itkemään henkilökohtaisuuksiin menemistä. 😭 - Anonyymi00061
Anonyymi00060 kirjoitti:
Kyllä on jumalauta onnettoman kömpelöä, läpinäkyvää ja säälittävää provosikailua sinulta etenkin kun puhutaan asiayhteydessä jossa tuhannet ihmiset menettävät joka päivä henkensä puolustaessaan oikeuttaan perusvapauksiinsa.
Olet sinä ala- arvoinen ihmisroska olit sinä sitten antifeministi tai sellaiseksi naamioitunut feministi, ja oli motiiviksi trollailusi taustalla mikä tahansa.
Nyt pääset taas itkemään henkilökohtaisuuksiin menemistä. 😭"Nyt pääset taas itkemään henkilökohtaisuuksiin menemistä. 😭"
Hienoa, että tiedostat täällä edes jollain tavalla omien tuotostesi tason. Enää voi vain parantaa! 👏 - Anonyymi00062
Anonyymi00060 kirjoitti:
Kyllä on jumalauta onnettoman kömpelöä, läpinäkyvää ja säälittävää provosikailua sinulta etenkin kun puhutaan asiayhteydessä jossa tuhannet ihmiset menettävät joka päivä henkensä puolustaessaan oikeuttaan perusvapauksiinsa.
Nyt pääset taas itkemään henkilökohtaisuuksiin menemistä. 😭Miten voi jollain olla niin olematon itsetunto, että menettää malttinsa täysin kun ei pärjää anonyymissa keskustelussa...
- Anonyymi00063
Anonyymi00062 kirjoitti:
Miten voi jollain olla niin olematon itsetunto, että menettää malttinsa täysin kun ei pärjää anonyymissa keskustelussa...
Huomaan että sitä on seurattu muidenkin palstojen keskusteluja kun muualla käsitelty itsetunto- teema ilmeisesti osunut johonkin hermoon. Taas on koirat älähdelleet kun on kalikat kalahdelleet. 🙂
Tunteiden ilmaiseminen ei ole itsetunto- ongelman oire. Heikko tai olematon tunneilmaisu ei ole vakaan itsetunnon merkki. Maltin voi kuule menettää ihan perustellusti ja ymmärrettävistä syistä esimerkiksi toisen osapuolen toimintatapojen ja käytöksen vuoksi. Vain psykopaatti pitää coolinsa kaikissa tilanteissa. - Anonyymi00064
Anonyymi00063 kirjoitti:
Huomaan että sitä on seurattu muidenkin palstojen keskusteluja kun muualla käsitelty itsetunto- teema ilmeisesti osunut johonkin hermoon. Taas on koirat älähdelleet kun on kalikat kalahdelleet. 🙂
Tunteiden ilmaiseminen ei ole itsetunto- ongelman oire. Heikko tai olematon tunneilmaisu ei ole vakaan itsetunnon merkki. Maltin voi kuule menettää ihan perustellusti ja ymmärrettävistä syistä esimerkiksi toisen osapuolen toimintatapojen ja käytöksen vuoksi. Vain psykopaatti pitää coolinsa kaikissa tilanteissa.Ja näin vastuu omasta toiminnasta ja itsesäätelystä ulkoistetaan kätevästi toiselle. Sitä paitsi, psykopatiaan liittyy usein impulsiivisuus.
https://mindpsychiatrist.com/can-psychopaths-control-themselves/ - Anonyymi00065
Anonyymi00064 kirjoitti:
Ja näin vastuu omasta toiminnasta ja itsesäätelystä ulkoistetaan kätevästi toiselle. Sitä paitsi, psykopatiaan liittyy usein impulsiivisuus.
https://mindpsychiatrist.com/can-psychopaths-control-themselves/Mikä vastuu ja mistä toiminnasta?
- Anonyymi00066
Anonyymi00063 kirjoitti:
Tunteiden ilmaiseminen ei ole itsetunto- ongelman oire. Heikko tai olematon tunneilmaisu ei ole vakaan itsetunnon merkki. Maltin voi kuule menettää ihan perustellusti ja ymmärrettävistä syistä esimerkiksi toisen osapuolen toimintatapojen ja käytöksen vuoksi. Vain psykopaatti pitää coolinsa kaikissa tilanteissa.Ihan normaalin kasvatuksen saanut ihminen tunnistaa ihmisen, joka ei sellaista ole saanut. Kannattaa pyrkiä rakentamaan edes jonkinlainen itsetunto, niin ehkä käytöksesi lähtee rakentumaan asialliseen suuntaan. Uhriutuminen ja muiden syyttäminen omasta luokattomasta käytöksestä ei sitä edistä.
- Anonyymi00005
Hallitus on politiikallaan saanut tämän aikaan, ei Islam.
- Anonyymi00012
Kyllä siellä usa/eurostoliiton rahoittamana mieltä osoittaa maksetut propakandistit kuten muissakin maissa minne usa /eurostoliiton porukka on hyökännyt,hyvä esim,IRAN JUURI NYT🤫
- Anonyymi00017
Iraniin täytyy saada pornomarkkinat ja sateenkaari liput heilumaan että saadaan öljyt amerikkalaisten hallintaa ja irstaillut ja muut pahuudet valtaan,
niin kuin täällä raakaa väkivaltaviihdettä sun muuta saastaa kuin Länsi maissa
Ja vapauteen BDSM: ruoskintaa ja kidutusta se on muotia.- Anonyymi00020
Trumpinko tuollaista ajattelit ajavan? Onko mennyt vähän ohi millaisia toimenpiteitä Trump on jo tehnyt päästäkseen jenkit woketuksen ikeestä?
- Anonyymi00021
Anonyymi00020 kirjoitti:
Trumpinko tuollaista ajattelit ajavan? Onko mennyt vähän ohi millaisia toimenpiteitä Trump on jo tehnyt päästäkseen jenkit woketuksen ikeestä?
Vihreät sitä ajavat.
- Anonyymi00042
Trumpin USAn ja Iranin vertailua:
Seksuaalivähemmistöt:
-USA haluaa kieltää heiltä kaikki oikeudet
-Iran on jo kieltänyt kaikki oikeudet
Aborttioikeus
-USA hakuaa kieltää aborttioikeuden kokonaan
-Iran on jo kieltänyt aborttioikeuden kokonaan
Naisten oikeudet
-USA haluaa kieltää naisten oikeudet ja feminismin
-Iran on jo kieltänyt naisten oikeudet ja feminismin
Mielenosoitukset
-Trump haluaa kieltää mielenosoitukset ja jopa ampua mielenosoittajat
-Iran on jo kieltänyt mielenosoitukset ja ampuu mielenosoittajia
Olen siis päättynyt siiten että USA eroaa Iranista lähinnä vain siinä, että se on vielä matkalla kohti Iranin kaltaista teokraattista yhteiskuntaa!- Anonyymi00045
Varmaan kirjoitit tuon vakavalla naamalla. 😄
- Anonyymi00057
CIA siellä riehuu ja tappaa, apuu korkeista rakennuksista mielenosoittajia.
Länsi haukkuu väärää puuta.
Samoin Maidanilla Ukrainassa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa
sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT3914439Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit174243Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi1483779KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti1142807Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla
Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku102457Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei212272Lindtman haluaa leikata Kela-korvauksista...oho!
Antti Lindtman sanoo Kauppalehdessä, että vuodesta 2028 voi tulla erittäin hankala, mikäli nykyinen hallitus ei tee riit1511952Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja181928- 1231870
Typeryyttä
Se on kummallista, kun kaksi ihmistä tuntee selittämätöntä vetoa toisiinsa, mutta eivät vain pääse toistensa luokse. Mik1241439