eikä ulkomaille. Kokoomus kaivoslaki on ryöstö, jossa mm Purra jakelee nyt miljardeja jokapäivä ulkomaafirmoille kaivosrikkauksia pois Suomesta Lapista.
Suomella on n. 8000 miljardin varat kaivoksissa Lapissa. mutta kaivoslaki sallii ne voitot ulkomaille verottomana eli ilamisena.
Tätä epäisänmaallista suomenvastaista hölmöyttä ja rikosta johtaa RKP-kokoomus-persut-kepu...
Suomen valtiosta velaton sormia napsauttamalla kun kaivoslaki pois ja kaivostuotot Suomeen eikä ulos
28
291
Vastaukset
- Anonyymi00001
Persut ja kokoomus pois heti !!!!!
- Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Persut huijasi taas...
https://keskustelu.suomi24.fi/haku?keyword=kaivoslakiRahaa olisi 2 miljoonaa euroa JOKAISELLE suomalaiselle kaivosten tuotolla, jos ne tulisi Suomeen.
Olisimme maailman rikkain kansa heti ! - Anonyymi00017
pitäskö hallitus heittää kaivoskuiluun, että alkaisimme saada ne tuhannet miljoonat miljoonat meille suomalaisille?
- Anonyymi00018
Anonyymi00012 kirjoitti:
Rahaa olisi 2 miljoonaa euroa JOKAISELLE suomalaiselle kaivosten tuotolla, jos ne tulisi Suomeen.
Olisimme maailman rikkain kansa heti !Valtion kaivosyhtiö, muuta ei tarvittaisi- siellä on tuhansien miljardien eurojen varannot
- Anonyymi00019
Anonyymi00018 kirjoitti:
Valtion kaivosyhtiö, muuta ei tarvittaisi- siellä on tuhansien miljardien eurojen varannot
Mitenkäs sitten tuo ulkomaalaisten kaivostyhtiöiden sijoittama raha kaivoksiin?
Vai luuletko että ne kaivostunnelit, rikastamot yms. ovat ilmaiseksi tulleet?
Jotenkin tulee mieleen että nyt ajatuksesi on sellaista venäläistä ajatusmaailmaa.
Eli otetaan isnes pois sellaiselta joka on uhrannut satoja miljoonia tai jopa miljardeja luodakseen bisneksen.
Mitäs arvelet, olisko tuon tempun jälkeen suomi suosittu sijoituskohde? - Anonyymi00022
Anonyymi00012 kirjoitti:
Rahaa olisi 2 miljoonaa euroa JOKAISELLE suomalaiselle kaivosten tuotolla, jos ne tulisi Suomeen.
Olisimme maailman rikkain kansa heti !noin helppoa se on... suomalainen olisi rikkaampi kun sveitsiläiset , norjalaiset...
- Anonyymi00023
Anonyymi00019 kirjoitti:
Mitenkäs sitten tuo ulkomaalaisten kaivostyhtiöiden sijoittama raha kaivoksiin?
Vai luuletko että ne kaivostunnelit, rikastamot yms. ovat ilmaiseksi tulleet?
Jotenkin tulee mieleen että nyt ajatuksesi on sellaista venäläistä ajatusmaailmaa.
Eli otetaan isnes pois sellaiselta joka on uhrannut satoja miljoonia tai jopa miljardeja luodakseen bisneksen.
Mitäs arvelet, olisko tuon tempun jälkeen suomi suosittu sijoituskohde?hah hah hah... ei kukaan uhraa miljardeja bisnekseen... jos on miljardeja ei silloin trtte bisnestä
- Anonyymi00024
Anonyymi00022 kirjoitti:
noin helppoa se on... suomalainen olisi rikkaampi kun sveitsiläiset , norjalaiset...
No empä tiedä, ensin jokaiselta suomalaiselta pitäisi löytyä 1,7 miljoonaa jotta pystyttäisiin kaivamaan ne rikkaudet sieltä maan syövereistä.
Niin ja sitä rahaa alkaksi tulla joskus 10v päästä kaivostoiminnan aloittamisesta.
Vai olitteko ajatelleet että otatte ne rahat etukäteen ja se mystinen Joku saa kaivaa ne rikkaudet maanpinnalle? - Anonyymi00026
Anonyymi00019 kirjoitti:
Mitenkäs sitten tuo ulkomaalaisten kaivostyhtiöiden sijoittama raha kaivoksiin?
Vai luuletko että ne kaivostunnelit, rikastamot yms. ovat ilmaiseksi tulleet?
Jotenkin tulee mieleen että nyt ajatuksesi on sellaista venäläistä ajatusmaailmaa.
Eli otetaan isnes pois sellaiselta joka on uhrannut satoja miljoonia tai jopa miljardeja luodakseen bisneksen.
Mitäs arvelet, olisko tuon tempun jälkeen suomi suosittu sijoituskohde?Vähintään pitää rajoittaa ulkomaalaisten harjoittama kansallisomaisuuden ryöstö tälle tasolle. Ei yhtään lisää. Mieluusti kaikki pois vaikka armeijan voimin. Olen toinen
- Anonyymi00003
Purra petti Suomen kansan
- Anonyymi00014
persut ja kokoomus on maanpetos
- Anonyymi00027
Vassut pettää myös kun ovat kusi sukassa asiassa.
- Anonyymi00004
Persut valehtelee kansalle
- Anonyymi00005
ja ruplatiltut postittaa tämän pois näkymästä...
Kerrotko jo vihdoin miten nämä 8000 miljardin varat lapin kaivoksissa määritellään ja sitten se isompi asia mitä et ikinä kerro, että mitä maksaa kaivaa nuo maasta ylös ja jalostaa edelleen myytävään muotoon. Jos se maksaa 9000 miljardia niin kauppa on huono...
Maailmassa (ja suomessa) on paljon mineraaliaesiintymiä joiden pitoisuus on sellainen että niiden kaivaminen on kalliimpaa kuin niistä saatava rahamäärä, tärstä sanomastasi 8000 miljardista (joka on täysin päästä vedetty luku) isoin osa on mineraaliesiintymiä mitkä eivät ole taloudellisesti kannattavia hyödyntää.
Mutta lukuja kiitos...- Anonyymi00006
höpöhpö... ala sulle etsimään,.. kun tietoa ei edes kerrota...
Ylitornion kaivos maailman suurin kultkaivos... tutkijat ei sanoneet mitään kaivoksen rikakuksista,,, menivät mykäksi...
eivät voi sanoa niin suuria summia... koska hallitus valehtelee kansallemme...
Lapissa myös valtavasti kultaa arvokkaampiakin harvinaisia metalleja mm akkuihin,
ja Talvivaara on koko ajan vienyt ja vie Uraania Venäjälle Anonyymi00006 kirjoitti:
höpöhpö... ala sulle etsimään,.. kun tietoa ei edes kerrota...
Ylitornion kaivos maailman suurin kultkaivos... tutkijat ei sanoneet mitään kaivoksen rikakuksista,,, menivät mykäksi...
eivät voi sanoa niin suuria summia... koska hallitus valehtelee kansallemme...
Lapissa myös valtavasti kultaa arvokkaampiakin harvinaisia metalleja mm akkuihin,
ja Talvivaara on koko ajan vienyt ja vie Uraania VenäjälleEli kauheasti kirjoitat 8000 miljandista eurosta mutta sinulla ei ole yhtään mitään tarkempaa tuon kirjoituksen takeeksi.
Ja varmasti myönnät sen että jokainen euro minkä edestä maapereästä saadaan mineraaleja ylös maksaa tietyn summan että se saadaan sieltä maaperästä ylös.
Eli nythän isoin kysymös mihin et osaa vastata on se että maksaako tuon 8000miljarden euron varannon ylöskaivaminen kuinka paljon, sinulla ei siihen vain ole vastatusta,
Vasta tuo erotus kertoo onko kannattavaa vaiko ei ole, ja jos on niin kuinkapaljon.
Ja sitten ihan uutisena, minulla on tuttavuia töissä esim. tuolla kittilän kultakaivoksella, siellä on kullan jalostuspuolella gramman kymmenesosan tarkkuudella oleva kirjanpito tuotetusta kultamäärästä. Joka kultaerä mikä kaivokselta lähtee on niin perinpohjin "kirjoihin ja kansiin" merkittynä, että siellä ei väärinkäytöksiä pysty tulemaan.
Ja tämä siis ensikäden tietoa kaivoksella töissä olevilta työntekijöiltä (sinulla tietysti on parempaa tietioa...).- Anonyymi00008
santtu_1975X kirjoitti:
Eli kauheasti kirjoitat 8000 miljandista eurosta mutta sinulla ei ole yhtään mitään tarkempaa tuon kirjoituksen takeeksi.
Ja varmasti myönnät sen että jokainen euro minkä edestä maapereästä saadaan mineraaleja ylös maksaa tietyn summan että se saadaan sieltä maaperästä ylös.
Eli nythän isoin kysymös mihin et osaa vastata on se että maksaako tuon 8000miljarden euron varannon ylöskaivaminen kuinka paljon, sinulla ei siihen vain ole vastatusta,
Vasta tuo erotus kertoo onko kannattavaa vaiko ei ole, ja jos on niin kuinkapaljon.
Ja sitten ihan uutisena, minulla on tuttavuia töissä esim. tuolla kittilän kultakaivoksella, siellä on kullan jalostuspuolella gramman kymmenesosan tarkkuudella oleva kirjanpito tuotetusta kultamäärästä. Joka kultaerä mikä kaivokselta lähtee on niin perinpohjin "kirjoihin ja kansiin" merkittynä, että siellä ei väärinkäytöksiä pysty tulemaan.
Ja tämä siis ensikäden tietoa kaivoksella töissä olevilta työntekijöiltä (sinulla tietysti on parempaa tietioa...).tuli hätä isänmaanpetturilel seli seli...
Kun ulkomaafirmat tunkee suomeen noille apajille, niin ilmeisesti kannattaa... tosin Suomi ei edes ota veroa ulkomailel meenvistä valtavista rikkauksista...
jo 70000 kiloa puhdasta kultaa lähtenyt Suomesta, jne...
PurriUrpot ajaa vaan kansaa leipäjonoihin... - Anonyymi00010
Anonyymi00008 kirjoitti:
tuli hätä isänmaanpetturilel seli seli...
Kun ulkomaafirmat tunkee suomeen noille apajille, niin ilmeisesti kannattaa... tosin Suomi ei edes ota veroa ulkomailel meenvistä valtavista rikkauksista...
jo 70000 kiloa puhdasta kultaa lähtenyt Suomesta, jne...
PurriUrpot ajaa vaan kansaa leipäjonoihin...Eli olet samanlainen kuin ne jotka huutavat että työnataja tienaa hirveästi.
He tyypillisesti laskevat että kun saavat 1000€ palkkaa ja työnataja laskuttaa 2000€ asiakasta niin työnanaja tienaa aina 1000€ puhasta voittoa.
Itse lasken toisin, eli 1000€ palkkoihin lisätään lakisääteiset maksut ja sen lisäksi työehtosopimuksen mukaiset kulut, tämän jälkeen työvaatteet, työkalut, pukutilat, kahvitilat, autot koneet yms. ja tietysti vakuutukset niin työn tekemiseen kuin tilojen ja autojen vakuuttamiseen.
Lisäksi tulee palkkalaskennat, työnjohto myynti, markkinointi, yms.
Ja kas kummaa se 1000€ raju voitto hupenee muutamiksi kympeiksi.
Jos heittäisin veikkauksen (kun ei ole tarkkaa faktaa kätettävissä) niin tuosta 70 000kg puhtaasta kullasta menee kustannuksiin 65 000 kg verran kultaa, ehkä enemmänkin.
Mutta ettehän te tuota ymmärrä, teidän mielstä hyvä haltija maksaa nuo kulut ja yrittäjä vain käärii rajuja voittoja.
- Anonyymi00007
Ei auta. ViherVasut vastustaa kuitenkin kaikkia teollisia hankkeita joilla on ympäristövaikutuksia.
- Anonyymi00009
maanpetturi-porvari äänessä
- Anonyymi00013
Persut tappaa kansaame köyhyyteen
- Anonyymi00015
"Tätä epäisänmaallista suomenvastaista hölmöyttä ja rikosta johtaa RKP-kokoomus-persut-kepu..."
Kansan on vihdoin otettava valta itseleen, rosssvoilta !- Anonyymi00020
>>>Kansan on vihdoin otettava valta itseleen, rosssvoilta !
Näin porrrrrrrvari väitti myös Unkarissa käyneen mutta se vasta onkin, todella eri asia, johon vielä palataan.
Mutta suomessa, olisiko seuraavat vaalit nimettävä KAIVOS-VAALEIKSI ?
k. haans.se a
- Anonyymi00016
Erinomaisesti näkee tämän demari trolli aloittajan täydellisen aivottomuuden.
- Anonyymi00021
Ei tehnyt Marinin feministihallituskaan mitään kaivosasialle. Eikä tullut edes mieleenkään kieltää esim puhelinhäiriköinti kouluissa.
- Anonyymi00025
Eikö vassut virka mitään?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231215
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89894- 87777
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede20749- 93717
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282702- 109626
- 32593
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet115511