Lapsiperhe käyttää lastensa urheiluharrastuksiin 20.000 eur vuodessa!

Anonyymi-ap

On kyllä kalliit harrastukset. Onko tuo muutenkaan enää normaalia elämää?

https://www.hs.fi/suomi/art-2000011873453.html

Mikä pakkotahtisuus. Ennen wanhaan lapset sai olla lapsia, leikkivät kavereiden kanssa pihalla tai metsissä, harrastivat halvalla ulkokentällä kesällä jalkapalloa tai pesäpalloa ja talvella jääkiekkoa tai jääpalloa, ja toki osa hiihtoa. Ja ulkoleikkejä, jotka kehittivät mielikuvitusta ja siten aikuisiän luovuutta. Nyt pakkotahtista verenmaku suussa kisaamista, kuskaamista, paineita. Lapsilla edessä muutenkin pitkä koulu ja opiskelu sekä myöhemmin työelämän paineet. Ovat varmaan jo nuorina aikuisina hakemassa eläkettä.

19

152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Ilmanko adhd lisääntyy kun kakaroille pitää täyttää pakonomaisesti ja paineita luoden aikataulut kuin aikuisella ammattiurheilijalla. Sairasta menoa.

    • Anonyymi00002

      pah tiedän joku 3 lapsineen laitaa 70k,€ aä
      kuulemma harrastuksiin hiihto20k per henki
      joo ne ei tigki muustakaan ne on miljonäärejä

      • Anonyymi00004

        Paljonko luulette, että vaikka carting maksaa vuodessa? Jo yksi kori maksaa tuon, niitä voi mennä useita vuodessa.


    • Anonyymi00003

      No toiset käyttää nuokin rahat keskikaljaan. Parempi toi on.

    • Toisaalta, sama valittaja valittaa kun Suomen jääkiekkomaajoukkea ei päärjää arvokisoissa, vaikka pitäähän suomalaisten...

      Tietyt lajit, kuten jääkiekko ovat suhteellisen arvokkaista harrastaa ja kyse on valinnoista.

    • Anonyymi00005

      Perseaukisella kyllä kaljaan rahaa aina riittää.

      • Anonyymi00008

        Minun käsittääkseni perseaukisella ei ole rahaa mihinkään.

        Korjaa, jos olen väärässä.


    • Anonyymi00006

      Totta kai se maksaa, kun lapsesta koulutetaan kymmeniä miljoonia dollareita vuodessa tienaava NHL-tähti.

      • Anonyymi00012

        Sitten käy kuin Teemu selänteelle. Ei enää kukaan huomaa.


    • Anonyymi00007

      Yli 1 600 € kuukaudessa.

    • Anonyymi00009

      meillä lapsilisäkin menee leivän ostoon,se siitä harrastuksesta.
      t.työkykyelakelainenx2

      • Anonyymi00010

        Miksi sinä et kasvata lapsilisillä lastesi osakesalkkuja? Niin me teemme.

        -parempi ihminen-


      • Ja koska sinulla/teillä on tuo tilanne, niin kukaan muu ei voi sitten tehdä lastensa harrastusten kanssa toisin?
        Tuo olisikin että kaikki pitäisi tehdä "teidän mukaan".


      • Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Miksi sinä et kasvata lapsilisillä lastesi osakesalkkuja? Niin me teemme.

        -parempi ihminen-

        ei oikein 30 vuotiaana sairastuttuaan syöpäsukulais sairauksiin niin oikein ennää oo rahoja laittaa kun syömiseen ja asumiseen.lapsetkin tuli tehtyä vielä vähän ennen sairastumista.
        no kuhan leipää ja lämpöö mökissä on niin ok


    • Anonyymi00013

      Miksi Suomeen otettiin kädestä suuhun elätettävää haittamaahanmuuttoa, joka on ollut Suomelle täysin hyödytöntä ja tuottamatonta ?
      Sinne ne suomalaisten rahat valuu tasan tarkkaan. Jos joltain jotain höylätään, se on kyllä suomalainen.

      • Anonyymi00014

        tietenkin, koska olemme maailman onnellisin kansa!


    • Anonyymi00015

      Kyllä on touhua ihan vaan harrastusten takia, kun pitää sukulaisia ja ystäviäki vaivata. Toivottavasti on lasten toive, eivätkä vaan aikuisten sysäämänä juokse pää kolmantena jalkana.

    • Anonyymi00016

      Vaikuttaa jonkun nuosukkaan sanomiselta.Eli p.ska puheelta.

    • Anonyymi00017

      Karttinkiin menee kai enemmän lapsella on oma hevonen niin sekään ei ole halpaa lätkäkin on kai kallis harrastus jos sitä ammattilaistasolla harrastaa tonni kuussa harrastukseen kuin harrastukseen ei ole mikään mahdottomuus

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      263
      593
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      42
      457
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe