VAIN äveriäät saavat henkilökortin jolla voi äänestää..

Anonyymi-ap

kuitenkin yli 200euron reissu hakea kuvat ja uusi henkilökortti, mitenkään mahdollista olla tuollaisia summia käteistää

25

166

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Henkilökortin pitää olla voimassa 10 vuotta koska muutoin rahastusta. Nykyään henkilökortti on voimassa vain viisi vuotta.

• Anonyymi00012

onneksi ei ole pakollinen

• Anonyymi00017

Samoin pitäisi olla ajokortitkin. 15 -20 vuotta käytössä

• Anonyymi00018

Jos viranomais tai kaupallisiin toimiin pitää olla varmenteena henkilökortti, niin silloin yhteiskunnan on kustannettava sellainen kaikille. Ja tosiaan voimassaolo pitää olla 10 vuotta ainakin 18 vuotta täyttäneillä

• Anonyymi00003

Henkikortin pitää olla voimassa 10 vuotta koska siihen tulee nykyään myös sormenjäljet.

• Anonyymi00004

Kelakortti kelpaa äänestämisessä. Se on kaikilla. Ajokortti kelpaa myös (+18 vuotta). Äänestämiseen ei ainakaan toistaiseksi vaadita passia tai henkilökorttia.
      Joskus on riittänyt, että joku äänestyspaikan toimitsijoista on sanonut tuntevansa äänestäjän.
      Persuja ei tietenkään kannata äänestää, vaikka olisi mikä kortti. Persuja äänestänee lähinnä ne, joilla on hullun paperit.

• Anonyymi00006

Passi tai henkilökortti vaaditaan äänestäessä ainakin kaupungeissa ja suurissa maaseudun kunnissa.

• Anonyymi00009
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Passi tai henkilökortti vaaditaan äänestäessä ainakin kaupungeissa ja suurissa maaseudun kunnissa.

Tuo ei voi pitää paikkaansa.
        Silloin se olisi yleinen käytäntö eikä rajattu vain
        "ainakin kaupunkeihin ja suuriin maaseudun kuntiin".
        En ole koskaan tarvinnut henkilökorttia tai passia äänestäessäni.

• Anonyymi00007

Hyvä aloitus. Kiitos.

• Anonyymi00010

"Ota mukaasi äänestyspaikalle henkilöllisyystodistus, joka voi olla poliisin myöntämä henkilökortti, passi, ajokortti tai vastaava kuvallinen asiakirja".

Eli kelakortti käy, joka on kaikilla, ellei ole hukannut.

https://dvv.fi/aanioikeus

• Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

"Ota mukaasi äänestyspaikalle henkilöllisyystodistus, joka voi olla poliisin myöntämä henkilökortti, passi, ajokortti tai vastaava kuvallinen asiakirja".

Älä viitsi trollata "linkkeinesi"😄

• Anonyymi00010 kirjoitti:

Onko kelakortti nykyään kuvallinen?

Eli tietysti sen henkilöllisyyden todentamiseen käytetyn asiakirjan tulee olla kuvallinen. Aika vaikea muuten on todentaa onko asiakirja sen henkilön jok sitä esittää.

• Anonyymi00013
        santtu_1975X kirjoitti:

Onko kelakortti nykyään kuvallinen?

Eli tietysti sen henkilöllisyyden todentamiseen käytetyn asiakirjan tulee olla kuvallinen. Aika vaikea muuten on todentaa onko asiakirja sen henkilön jok sitä esittää.

Santtu kannattaa Ukrainan sodalle rahan syytämistä, vaikka on itsekin työtön. On siinä tyypillä pää sekaisin. Kannatat sitä, että sinulta saa viedä tuet, jotta Ukrainan sodalle saa lisää rahaa.
        Pelkkä pelle olet, pelkkä riidanhaastaja ja päästäsi sekaisin.

• Anonyymi00013 kirjoitti:

Santtu kannattaa Ukrainan sodalle rahan syytämistä, vaikka on itsekin työtön. On siinä tyypillä pää sekaisin. Kannatat sitä, että sinulta saa viedä tuet, jotta Ukrainan sodalle saa lisää rahaa.
        Pelkkä pelle olet, pelkkä riidanhaastaja ja päästäsi sekaisin.

Missä tilanteessa olen san sanonut että olisin työtön?
        Olen kerran ollut virallisesti työttömänä, kesän kun olin valmistunut ammattikoulusta ja jatko-opiskelupaikka alkoi vasta syksyllä.
        Eli noin 2.5kk olen ollut työttömänä tässä reilun 30v. aikuisuuteen aikana.

• Anonyymi00015
        santtu_1975X kirjoitti:

Olen kerran ollut virallisesti työttömänä, kesän kun olin valmistunut ammattikoulusta ja jatko-opiskelupaikka alkoi vasta syksyllä.

24/7 jauhat paskaa täällä, luulet olevasi joku besserwisser!

• Anonyymi00020
        santtu_1975X kirjoitti:

Oliko sinulla silloin kuvaton kelakortti, kun olit työtön?

• Anonyymi00015 kirjoitti:

24/7 jauhat paskaa täällä, luulet olevasi joku besserwisser!

Paremmin kyllä asioista perillä kuin isoin osa näiden palstojen "öyhöttäjistä".
        Heitellään kirjoituksia ilman mitään faktapohjia, ja kun faktoja niihin sitten kertoo, niin onkin besserwisser... Kuten nyt vaikka tuo henkilöllisyyden todistamiseen tarvittavan asiakirjan kuvavaatimus.

• Anonyymi00008

Passikinnon nykyään voimassa 10 vuotta joten sama käytäntö myös henkilökortti on, muutoin turhaa rahastusta koska henkilökortti on tulee nykyään myös sormenjäljet.

• Anonyymi00014

Kyllä henkilökortin uusinta pitäisi tulla automaattisesti ilmaiseksi ja muidenkin korttien tulorekisterin verojen tms. kautta köyhille kuten joku yleistuki myös kyselemättä.
      Semmoiset seikat vähentää turhaa byrokratiaa ja pahaa mieltä ihmisissä.

• Anonyymi00016

Pitäs varmaan mennä joskus ehdokkaaksi kun ei nämä saa mitään aikaan
        mutta ei pitäs luvata mutta ainakin aikoa ajaa asiaa?

Siinä samalla vähän helpottas omatkin fyrkkajutut mutta kohta olisi
        täällä palstoilla myös jostain kohuista tai menneisyyttä jotkut kaivelee
        ja syyttelee jos sille tielle.

• Anonyymi00023

Ilmaiseksi köyhille? Siinä sitä byrokratiaa vasta tarvitaankin kun aletaan setviä, missä se sinunkin köyhyytesi raja on. Jääkö alle euron vai meneekö yli, vai jääkö siihen rajamaille, että saanetko passiasi uusittua vai jääkö uusimatta, jos et itse raaski maksaa?

• Anonyymi00019

Jos äänestyspaikalle tulee persu, on hänet heitettävä välittömästi ulos vaalivirkailijoitten toimesta.

• Anonyymi00021

Äänestyksen turvallisuutta tulisi mieluummin kehittää äänestystapahtumasta eteenpäin. Nykyisellään ei ole mahdollista tarkistaa, että oma ääni on laskettu ja oikein.

• Anonyymi00022

Miksi valehtelet hinnan?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiky-maksuista valehtelu persujen törkein vaalipetos

Perusduunarina koen pahimmaksi persujen vaalipetokseksi "työmies" Putkosen lupaaman työntekijöiltä perittävien kiky-maks
      Maailman menoa
      38
      5399
    2. Haluat nainen torjua minut

Yhä uudelleen ja uudelleen. Huomaan sen. Ymmärrän miksi, mutta silti se sattuu. Eihän minulla ole muuta kuin haaveet si
      Ikävä
      70
      4079
    3. Miksei asevelvollisuuden kuluja lasketa Nato-menoihin?

Koskela (vas) kysyy aiheellisesti, että kun kerran palkka-armejaan perustuvat maat laskevat kysesestä toiminnasta aiheut
      Maailman menoa
      35
      3488
    4. Persuja tuntuu kiinnostavan vain muiden rahat

En muista kenenkään muun olleen huolissaan yhtä paljon muiden rahoista kuin persujen. Mistähän se kertoo?
      Maailman menoa
      99
      3281
    5. Onko Sdp:n romahdus pienpuolueeksi alkanut?

Mikään puolue ei kykene selviytymään loputtomasti, jos sitä repii jatkuvasti sisäiset ristiriidat ja kyvyttömyys päättää
      Maailman menoa
      53
      3258
    6. Demareissa jo paniikki päällä

Talouspoliittinen kykenemättömyys repii puolueen kahtia.
      Maailman menoa
      73
      2699
    7. Antti Lindtman heikko johtaja - ei valtiomiesainesta lainkaan

kyllä se eilen taas nähtiin. Ei pystynyt Antti vastaamaan edes toimittajan yhteen yksinkertaiseen kysymykseen - juu tai
      Maailman menoa
      126
      2189
    8. En malta odottaa, että Lindtman pääsee suhmuroimaan pääministerinä

kun pitää sopeuttaa 10 miljardin edestä, ja eläkkeisiinkin voidaan puuttua Antin mielestä. (Demarien kannattajissa suuri
      Maailman menoa
      55
      2182
    9. Farmi Suomi: Kirsi Salo syyttää koulukiusaajiksi - Jucci Hellström lataa napakasti

Mitäs mieltä olet Kirsi Salon koulukiusaamiskommentista? Farmi Suomi -kisassa väki vähenee ja kisa kovenee. Peliliikkeit
      Tv-sarjat
      26
      1507
    10. Listaa syitä mikä

Estää asioiden eteenpäin menemisen.
      Ikävä
      191
      1346
    Aihe