VAIN äveriäät saavat henkilökortin jolla voi äänestää..

Anonyymi-ap

kuitenkin yli 200euron reissu hakea kuvat ja uusi henkilökortti, mitenkään mahdollista olla tuollaisia summia käteistää

25

184

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Henkilökortin pitää olla voimassa 10 vuotta koska muutoin rahastusta. Nykyään henkilökortti on voimassa vain viisi vuotta.

      • Anonyymi00012

        onneksi ei ole pakollinen


      • Anonyymi00017

        Samoin pitäisi olla ajokortitkin. 15 -20 vuotta käytössä


      • Anonyymi00018

        Jos viranomais tai kaupallisiin toimiin pitää olla varmenteena henkilökortti, niin silloin yhteiskunnan on kustannettava sellainen kaikille. Ja tosiaan voimassaolo pitää olla 10 vuotta ainakin 18 vuotta täyttäneillä


    • Anonyymi00003

      Henkikortin pitää olla voimassa 10 vuotta koska siihen tulee nykyään myös sormenjäljet.

    • Anonyymi00004

      Kelakortti kelpaa äänestämisessä. Se on kaikilla. Ajokortti kelpaa myös (+18 vuotta). Äänestämiseen ei ainakaan toistaiseksi vaadita passia tai henkilökorttia.
      Joskus on riittänyt, että joku äänestyspaikan toimitsijoista on sanonut tuntevansa äänestäjän.
      Persuja ei tietenkään kannata äänestää, vaikka olisi mikä kortti. Persuja äänestänee lähinnä ne, joilla on hullun paperit.

      • Anonyymi00006

        Passi tai henkilökortti vaaditaan äänestäessä ainakin kaupungeissa ja suurissa maaseudun kunnissa.


      • Anonyymi00009
        Anonyymi00006 kirjoitti:

        Passi tai henkilökortti vaaditaan äänestäessä ainakin kaupungeissa ja suurissa maaseudun kunnissa.

        Tuo ei voi pitää paikkaansa.
        Silloin se olisi yleinen käytäntö eikä rajattu vain
        "ainakin kaupunkeihin ja suuriin maaseudun kuntiin".
        En ole koskaan tarvinnut henkilökorttia tai passia äänestäessäni.


    • Anonyymi00007

      Hyvä aloitus. Kiitos.

      • Anonyymi00010

        "Ota mukaasi äänestyspaikalle henkilöllisyystodistus, joka voi olla poliisin myöntämä henkilökortti, passi, ajokortti tai vastaava kuvallinen asiakirja".

        Eli kelakortti käy, joka on kaikilla, ellei ole hukannut.



        https://dvv.fi/aanioikeus


      • Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        "Ota mukaasi äänestyspaikalle henkilöllisyystodistus, joka voi olla poliisin myöntämä henkilökortti, passi, ajokortti tai vastaava kuvallinen asiakirja".

        Eli kelakortti käy, joka on kaikilla, ellei ole hukannut.



        https://dvv.fi/aanioikeus

        Älä viitsi trollata "linkkeinesi"😄


      • Anonyymi00010 kirjoitti:

        "Ota mukaasi äänestyspaikalle henkilöllisyystodistus, joka voi olla poliisin myöntämä henkilökortti, passi, ajokortti tai vastaava kuvallinen asiakirja".

        Eli kelakortti käy, joka on kaikilla, ellei ole hukannut.



        https://dvv.fi/aanioikeus

        Onko kelakortti nykyään kuvallinen?

        Eli tietysti sen henkilöllisyyden todentamiseen käytetyn asiakirjan tulee olla kuvallinen. Aika vaikea muuten on todentaa onko asiakirja sen henkilön jok sitä esittää.


      • Anonyymi00013
        santtu_1975X kirjoitti:

        Onko kelakortti nykyään kuvallinen?

        Eli tietysti sen henkilöllisyyden todentamiseen käytetyn asiakirjan tulee olla kuvallinen. Aika vaikea muuten on todentaa onko asiakirja sen henkilön jok sitä esittää.

        Santtu kannattaa Ukrainan sodalle rahan syytämistä, vaikka on itsekin työtön. On siinä tyypillä pää sekaisin. Kannatat sitä, että sinulta saa viedä tuet, jotta Ukrainan sodalle saa lisää rahaa.
        Pelkkä pelle olet, pelkkä riidanhaastaja ja päästäsi sekaisin.


      • Anonyymi00013 kirjoitti:

        Santtu kannattaa Ukrainan sodalle rahan syytämistä, vaikka on itsekin työtön. On siinä tyypillä pää sekaisin. Kannatat sitä, että sinulta saa viedä tuet, jotta Ukrainan sodalle saa lisää rahaa.
        Pelkkä pelle olet, pelkkä riidanhaastaja ja päästäsi sekaisin.

        Missä tilanteessa olen san sanonut että olisin työtön?
        Olen kerran ollut virallisesti työttömänä, kesän kun olin valmistunut ammattikoulusta ja jatko-opiskelupaikka alkoi vasta syksyllä.
        Eli noin 2.5kk olen ollut työttömänä tässä reilun 30v. aikuisuuteen aikana.


      • Anonyymi00015
        santtu_1975X kirjoitti:

        Missä tilanteessa olen san sanonut että olisin työtön?
        Olen kerran ollut virallisesti työttömänä, kesän kun olin valmistunut ammattikoulusta ja jatko-opiskelupaikka alkoi vasta syksyllä.
        Eli noin 2.5kk olen ollut työttömänä tässä reilun 30v. aikuisuuteen aikana.

        24/7 jauhat paskaa täällä, luulet olevasi joku besserwisser!


      • Anonyymi00020
        santtu_1975X kirjoitti:

        Missä tilanteessa olen san sanonut että olisin työtön?
        Olen kerran ollut virallisesti työttömänä, kesän kun olin valmistunut ammattikoulusta ja jatko-opiskelupaikka alkoi vasta syksyllä.
        Eli noin 2.5kk olen ollut työttömänä tässä reilun 30v. aikuisuuteen aikana.

        Oliko sinulla silloin kuvaton kelakortti, kun olit työtön?


      • Anonyymi00015 kirjoitti:

        24/7 jauhat paskaa täällä, luulet olevasi joku besserwisser!

        Paremmin kyllä asioista perillä kuin isoin osa näiden palstojen "öyhöttäjistä".
        Heitellään kirjoituksia ilman mitään faktapohjia, ja kun faktoja niihin sitten kertoo, niin onkin besserwisser... Kuten nyt vaikka tuo henkilöllisyyden todistamiseen tarvittavan asiakirjan kuvavaatimus.


    • Anonyymi00008

      Passikinnon nykyään voimassa 10 vuotta joten sama käytäntö myös henkilökortti on, muutoin turhaa rahastusta koska henkilökortti on tulee nykyään myös sormenjäljet.

    • Anonyymi00014

      Kyllä henkilökortin uusinta pitäisi tulla automaattisesti ilmaiseksi ja muidenkin korttien tulorekisterin verojen tms. kautta köyhille kuten joku yleistuki myös kyselemättä.
      Semmoiset seikat vähentää turhaa byrokratiaa ja pahaa mieltä ihmisissä.

      • Anonyymi00016

        Pitäs varmaan mennä joskus ehdokkaaksi kun ei nämä saa mitään aikaan
        mutta ei pitäs luvata mutta ainakin aikoa ajaa asiaa?

        Siinä samalla vähän helpottas omatkin fyrkkajutut mutta kohta olisi
        täällä palstoilla myös jostain kohuista tai menneisyyttä jotkut kaivelee
        ja syyttelee jos sille tielle.


      • Anonyymi00023

        Ilmaiseksi köyhille? Siinä sitä byrokratiaa vasta tarvitaankin kun aletaan setviä, missä se sinunkin köyhyytesi raja on. Jääkö alle euron vai meneekö yli, vai jääkö siihen rajamaille, että saanetko passiasi uusittua vai jääkö uusimatta, jos et itse raaski maksaa?


    • Anonyymi00019

      Jos äänestyspaikalle tulee persu, on hänet heitettävä välittömästi ulos vaalivirkailijoitten toimesta.

    • Anonyymi00021

      Äänestyksen turvallisuutta tulisi mieluummin kehittää äänestystapahtumasta eteenpäin. Nykyisellään ei ole mahdollista tarkistaa, että oma ääni on laskettu ja oikein.

    • Anonyymi00022

      Miksi valehtelet hinnan?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      263
      593
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      42
      457
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe