Sotaveteraani paljasti karmean salaisuuden Jenni Kirveelle ja parille muulle

Anonyymi-ap

"Herukkapensaiden keskellä veteraani kertoi meille nähneensä kuinka illan pimeyden saavuttua taistelukentälle hänen omat joukkuetoverit nostivat vihollisen naissotilaiden vielä lämpimiä ruumiita puita vasten - ja sekaantuivat niihin. Tämän hän kertoi meille ilman sen kummempaa dramatiikkaa. "

Lähde: "He selvisivät sodasta", Jenni Kirves

(Jenni Kirves on kotoisin Pohjois-Savosta, Sonkajärveltä kuten myös salaisuutensa vähän ennen kuolemaansa kertonut sotaveteraani 1990-luvun puolivälissä)

89

652

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Viittaa Rukajärven suunnalle? Sieltä taisi tulla myös valokuvia jossa suomalaiset sotilaat olivat riisuneet kaatuneiden neuvostoliittolaisten naissotilaiden yläruumiit paljaiksi. Todellisuus saattoi siis olla paljon makabeerimpi.

      • Anonyymi00004

        Vai eivät suomalaissotilaat toimineetkaan käytännössä yhtään moraalisesti ylevämmin? Kukapa olisi arvannut!


    • Anonyymi00002

      ” Todellisuus saattoi siis olla paljon makabeerimpi.”

      Kyllä oli neukkusotilaiden osalta, sillä he metsästivät elävää ”riistaa”!

      Joukkoraiskaukset olivat yleisiä.

      ”Puna-armeijan sotilaat eivät usko ’yksilöllisiin suhteisiin’ saksalaistenn naisten kanssa” merijalkaväen upseeri Zahar Agranenko kirjoitti sodan loppuvaiheessa päiväkirjaansa.

      ”Yhdeksän, kymmenen, kaksitoista miestä kerrallaan - he raiskasivat naisia kollektiivisesti.”

      Venäläiset eivät erotelleet uhrejaan. Weddingin kaupunginosassa sotilaat raiskasivat suuren joukon juutalaisnaisia, jotka olivat selvinneet hengissä siirtoleiriltä.

      Aivan Ada Norman kodin lähellä oli Haus Dahlhem, nunnien ylläpitämä synnytyssairaala ja orpokoti. Huhtikuussa 1945 se oli täynnä saksalaisia sotapakolaisia.

      Haus Dahlhemia johti abbedissa. Kunigunde. Hänen estelyistään ei ollut apua. Kun venäläisten jälkijoukko saapui.

      Sotilaat raiskasivat nunnia, viimeisillään raskaana olevia naisia ja juuri synnyttäneitä naisia. He raahasivat naisia muualle raiskattavaksi, he raiskasivat lasten nähden ja kenen tahansa nähden.

      Viikkolehti Der Spiegel kertoi vuonna 1966, että sisar Kunigunde tiesi puna-armeijan sotilaiden raiskanneen Haus Dahlheimin naapurustossa kymmenvuotiaita tyttöjä ja 70-vuotiaita naisia.

      Yksi nunnista kuvaili jälkikäteen, kuinka uhrien huudot kuuluivat kadulle päivin öin.

      Natsi-Saksa oli taatusti nujerrettu.

      Puna-armeijan sotilaat pääsivät näyttämään, mitä tarkoittaa venäläismallinen vapauttaminen.

      • Anonyymi00003

        Ja silti suomalaissotilaat eivät olleet käytännössä sen parempia, joten se tuosta sinun säälittävästä whataboutismistasi. Oletko ylpeä omista sukulaisistasi jo? :)


      • Anonyymi00013

        Neukut raiskasivat natsien keskitysleirien vapautuneita / vapauttamiaan vankeja.
        Tuon kohtalon kokivat myös omat kansalaiset.


      • Anonyymi00018
        Anonyymi00013 kirjoitti:

        Neukut raiskasivat natsien keskitysleirien vapautuneita / vapauttamiaan vankeja.
        Tuon kohtalon kokivat myös omat kansalaiset.

        Sinun todisteesi olivat......? :)


      • Anonyymi00030
        Anonyymi00018 kirjoitti:

        Sinun todisteesi olivat......? :)

        Neukkujen matkalla Saksaan ja siellä tekemistään raiskauksista pieni lainaus Ilta-Sanomien artikkelista 1.5.2020:
        Aina uhrit eivät olleet siviileitä. Jopa keskitysleirivankeja sekä saksalaisten pakkotöihin siirtämiä venäläis- ja puolalaisnaisia raiskattiin, kun neuvostojoukot olivat ensin vapauttaneet heidät.
        Stalinin väitetään sanoneen ”jos sotilas on taistellut läpi veren ja tulen tuhansia kilometrejä, niin hänellä on oikeus hieman huvitella naisten kanssa”.
        Näin muisteli eräs neuvostoupseeri valkovenäläiselle, Nobel-palkitulle kirjailijalle Svetlana Aleksijevitshille 1980-luvulla:
        "Olimme niin nuoria ja vahvoja, mutta olleet neljä vuotta ilman naista. Joten yritimme napata kiinni saksalaisnaisia ja sitten... kymmenen miestä raiskasi erään tytön. Naisia ei ollut tarpeeksi, koska kaikki olivat paenneet neuvostoarmeijaa. Joten meidän täytyi ottaa tuo nuori, 12- tai 13-vuotias tyttö. Jos hän yritti kirkua, tungimme jotain hänen suuhunsa. Meidän mielestämme se oli hauskaa. Nyt en voi ymmärtää, miksi tein niin. Minä olen sentään hyvän perheen poika... mutta minä se silti olin."


      • Anonyymi00034
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Neukkujen matkalla Saksaan ja siellä tekemistään raiskauksista pieni lainaus Ilta-Sanomien artikkelista 1.5.2020:
        Aina uhrit eivät olleet siviileitä. Jopa keskitysleirivankeja sekä saksalaisten pakkotöihin siirtämiä venäläis- ja puolalaisnaisia raiskattiin, kun neuvostojoukot olivat ensin vapauttaneet heidät.
        Stalinin väitetään sanoneen ”jos sotilas on taistellut läpi veren ja tulen tuhansia kilometrejä, niin hänellä on oikeus hieman huvitella naisten kanssa”.
        Näin muisteli eräs neuvostoupseeri valkovenäläiselle, Nobel-palkitulle kirjailijalle Svetlana Aleksijevitshille 1980-luvulla:
        "Olimme niin nuoria ja vahvoja, mutta olleet neljä vuotta ilman naista. Joten yritimme napata kiinni saksalaisnaisia ja sitten... kymmenen miestä raiskasi erään tytön. Naisia ei ollut tarpeeksi, koska kaikki olivat paenneet neuvostoarmeijaa. Joten meidän täytyi ottaa tuo nuori, 12- tai 13-vuotias tyttö. Jos hän yritti kirkua, tungimme jotain hänen suuhunsa. Meidän mielestämme se oli hauskaa. Nyt en voi ymmärtää, miksi tein niin. Minä olen sentään hyvän perheen poika... mutta minä se silti olin."

        Ja silti suomalaissotilaiden sekaantuminen kuolleisiin ruumiisiin ei katoa minnekään. Eikös suomalaisten pitänyt olla tuollaisten yläpuolella? :)


    • Anonyymi00005

      Eikös tuo sama Jenni Kirves ole tehnyt toisenkin tutkimusteoksen Ruma Sota? Myös sen kuvittelisi laittavan omiin elämiinsä kyllästyneet alkoholistireppanat pahan kerran sekaisin.

      • Anonyymi00031

        >> Eikös tuo sama Jenni Kirves ole tehnyt toisenkin tutkimusteoksen Ruma Sota? <<

        Kirja on "tutkimus" Sotasavotta -teoksesta, siis pelkkää lainausta täynnä ko. kirjasta ja siihen kerätystä materiaalista.

        Huvittaa vain, ettei tuosta "herukkapensaasta" kerrota mitään Ruma sota -kirjassa...

        Sotasavotta - Korsuelämää 1939-1944 -kirjassa on oikein oma lukunsa tuolle seksiasialle, mutta herukkapensaista ei siinäkään kerrota.


        Nyman Aarre - Salminen Esko - Vento Urpo Sotasavotta - Korsuelämää 1939-1944
        Otava, 1974-75, 384 s., painos: 1-2

        ---

        Tässä Ruma sota -kirjassa käsitellään myöskin sp-suhteita ja sn päälähteenä on juuri Sotasavotta -kirja ja tuolloin kerätty valtava, oikein lehtimainoksin kyselty ja pyydetty, materiaali.


        Ruma sota - Talvi- ja jatkosodan vaiettu historia
        Näre, Sari - Kirves, Jenni, 2013


        https://fi.wikipedia.org/wiki/Ruma_sota

        http://www.johnnykniga.fi/products/show?isbn10=951-0-32917-7

        Kansallisessa historiankirjoituksessa viime sodista on annettu melko yksiulotteinen kuva. Sotahistorioitsijoilla on ollut tapana väheksyä yksittäisten ihmisten kokemuksia ja painottaa historian yleisiä merkityksiä. Niinpä tietyt sodan ilmiöt ovat jääneet lähes tyystin vaille huomiota.

        Yksilöiden tasolla sodalla on taipumus nostaa esiin ihmisyyden pimeitä puolia, joita emme rauhallisemmissa oloissa juuri näe. Ruma sota kertoo näistä, meillä erityisesti jatkosodan pitkittymisen myötä syntyneistä ilmiöistä, mm. sotilaiden julmuudesta rintamalla, seksuaalisesta väkivallasta, päihteiden käytöstä, rintamakarkuruudesta, sotasensuurista, sotapropagandasta sekä sodan traumatisoimista sotilaista. Ruma sota muistuttaa, että sodan peilissä ihmisellä voi olla pedon kasvot. Sota jättää kansakuntaan haavoja, jotka eivät parane vielä vuosikymmenienkään kuluttua.

        Kirjan työryhmään kuuluvat tutkijat Sari Näre, Jenni Kirves (o.s. Janatuinen), Ilkka Levä, Ville Kivimäki, Tuomas Tepora, Jussi Turtiainen ja Atte Oksanen.


    • Anonyymi00006

      Taas kerran se ainut tapa puolustautua: "mut kun Stalin" tai "mutta puna-armeijan sotilaat... *

    • Anonyymi00007

      1939-45 oli 6 vuotta mutta Suomi ja suomalaiset jäivät kehityksessä 20 vuotta Ruotsista jälkeen.

      "Kyllä tämä sota on ollut suuri onnettomuus Suomen kansalle".

      - rintamapoliisi valvontaupseeri Taavetti Heikkinen

      • Anonyymi00008

        Tottakai oli, mutta Stalin aloitti Talvisodan M-R-sopimuksen innoittamana! Ei se asia meistä riippunut!


      • Anonyymi00009
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        Tottakai oli, mutta Stalin aloitti Talvisodan M-R-sopimuksen innoittamana! Ei se asia meistä riippunut!

        "mut kun Stalin..."🤣


      • Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        "mut kun Stalin..."🤣

        Eikö se sitten pidä paikkaansa sinusta? Haluatko kertoa jotain toisenlaista narratiivia?


      • Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Eikö se sitten pidä paikkaansa sinusta? Haluatko kertoa jotain toisenlaista narratiivia?

        Eikös suomalaissotilaiden pitänyt olla kuolleiden ruumiiden raiskaamisen yläpuolella? :)


      • Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        Eikös suomalaissotilaiden pitänyt olla kuolleiden ruumiiden raiskaamisen yläpuolella? :)

        Missä niin väitetään? Tosin valtaosa heistä taisi ollakin.


      • Anonyymi00016
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        Eikös suomalaissotilaiden pitänyt olla kuolleiden ruumiiden raiskaamisen yläpuolella? :)

        Raiskasiko suomalainen Stalinin ruumiin ja se aloitti talvisodan, vai mitä tässä ajetaan takaa?


      • Anonyymi00019
        Anonyymi00012 kirjoitti:

        Missä niin väitetään? Tosin valtaosa heistä taisi ollakin.

        Ei näköjään ollut. :)


      • Anonyymi00032
        Anonyymi00019 kirjoitti:

        Ei näköjään ollut. :)

        Valtaosa Suomen armeijassa oli siis Rukajärvellä raiskaamassa ruumiita? Tuskin!


      • Anonyymi00035
        Anonyymi00032 kirjoitti:

        Valtaosa Suomen armeijassa oli siis Rukajärvellä raiskaamassa ruumiita? Tuskin!

        Se, että sinä et usko, ei tee maasta litteää tai 6000 vuotta vanhaa eikä myöskään tee ruumiita raiskailevista suomenpojista puhtosia pulmusia.


      • Anonyymi00043
        Anonyymi00035 kirjoitti:

        Se, että sinä et usko, ei tee maasta litteää tai 6000 vuotta vanhaa eikä myöskään tee ruumiita raiskailevista suomenpojista puhtosia pulmusia.

        Hänen pointtinsa on ihan paikkaansa pitävä ja todistusvastuu olisi sinulla, jos haluat näyttää koko Suomen armeijan raiskanneen Rukajärvellä litteän maan vuoksi tai mitä nyt yrität rinnastuksellasi sanoakaan.


      • Anonyymi00057
        Anonyymi00043 kirjoitti:

        Hänen pointtinsa on ihan paikkaansa pitävä ja todistusvastuu olisi sinulla, jos haluat näyttää koko Suomen armeijan raiskanneen Rukajärvellä litteän maan vuoksi tai mitä nyt yrität rinnastuksellasi sanoakaan.

        Se, että et suostu ymmärtämään ilmiselvää rinnastusta, on sinun häpeäsi, ei kenenkään muun.


      • Anonyymi00086
        Anonyymi00032 kirjoitti:

        Valtaosa Suomen armeijassa oli siis Rukajärvellä raiskaamassa ruumiita? Tuskin!

        Mitä luulet, jäikö kuolleeseen ruumiseen yhtyminen Rukajärven suunnalla (?) ainoaksi lajissaan Suomen armeijalle jolla oli yli 400 000 seksiä vailla olevia miehiä rintamalla?


    • Anonyymi00014

      Nekrofilia (kreik. νεκρός ’kuollut’ + φιλία ’rakkaus’) on harvinainen seksuaalinen kohdehäiriö, jossa asianosaisen seksuaalinen mielenkiinto kohdistuu ensisijaisesti kuolleisiin ruumiisiin. Ruumiista kiinnostunutta kutsutaan nekrofiiliksi. Suomen rikoslaissa säädetään rangaistus hautarauhan rikkomisesta.

    • Anonyymi00015

      Suomalaisten naisten moraali hairahteli pahemman kerran sota-aikana, kun pelehtivät neuvostoliittolaisten sotavankien kanssa. Näistä suhteista syntyi lapsiakin. Suomalaiset on kyllä eriskummallinen kansa, naiset harrastivat seksiä neuvostoliittolaisten sotavankien kanssa ja miehet harrastivat seksiä neuvostoliittolaisten ruumiiden kanssa. Alentavia irstailuja ja moraalisia hairahduksia kertakaikkisesti.

      • Anonyymi00017

        Kun yleistää muutaman yksilön toiminnan koko kansan luonteeksi, saa outoja tuloksia.


      • Anonyymi00020
        Anonyymi00017 kirjoitti:

        Kun yleistää muutaman yksilön toiminnan koko kansan luonteeksi, saa outoja tuloksia.

        Sano ne noille, jotka yleistävät neuvostoliittolaisista, mutta heti suomalaisten puolelta kerrotessa laskevat alleen. :)


      • Anonyymi00021
        Anonyymi00020 kirjoitti:

        Sano ne noille, jotka yleistävät neuvostoliittolaisista, mutta heti suomalaisten puolelta kerrotessa laskevat alleen. :)

        Puna-armeijan raiskaamat naiset lasketaan miljoonissa, suomalaisten raiskaamia ruumiita tunnetaan alle tusina.


      • Anonyymi00024
        Anonyymi00017 kirjoitti:

        Kun yleistää muutaman yksilön toiminnan koko kansan luonteeksi, saa outoja tuloksia.

        On syytä olettaa ettei tämä makaaberi toiminta jäänyt ainoaksi suomalaisilta sotilailta. Teemu Keskisarja on havainnut 1900-luvulta lukuisia esimerkkejä millaisia seksin perään epätoivoisia vonkaajia suomalaisista miehistä löytyi 1900-luvun alkupuolella.


      • Anonyymi00036
        Anonyymi00024 kirjoitti:

        On syytä olettaa ettei tämä makaaberi toiminta jäänyt ainoaksi suomalaisilta sotilailta. Teemu Keskisarja on havainnut 1900-luvulta lukuisia esimerkkejä millaisia seksin perään epätoivoisia vonkaajia suomalaisista miehistä löytyi 1900-luvun alkupuolella.

        Aijaijaijaijai, taas kerran teurastettiin Suomi-propagandan pyhä lehmä!


      • Anonyymi00044
        Anonyymi00024 kirjoitti:

        On syytä olettaa ettei tämä makaaberi toiminta jäänyt ainoaksi suomalaisilta sotilailta. Teemu Keskisarja on havainnut 1900-luvulta lukuisia esimerkkejä millaisia seksin perään epätoivoisia vonkaajia suomalaisista miehistä löytyi 1900-luvun alkupuolella.

        "On syytä olettaa" ei ole mikään todiste. Eikä vuosikymmeniä vanha huhupuhe.


      • Anonyymi00047
        Anonyymi00021 kirjoitti:

        Puna-armeijan raiskaamat naiset lasketaan miljoonissa, suomalaisten raiskaamia ruumiita tunnetaan alle tusina.

        P.S. Kauanko raadot mahtoivat pysyä lämpimänä...

        ---


        Sukupuolitaudit oli NLn sotilaiden pahin riesa

        Eräässä taannoin kuulemassani radio- tai TV -ohjelmassa kerrottiin kuinka sukupuolitaudit oli NL:n sotilaiden pahin riesa ja yli puolella Saksassa olleiden miehitysjoukkojen sotilaista oli SP -tauti kotiinviemisinään.
        Antibiootit olikin halutuin apu USA:sta, mutta siltikin neukut epäili saksalaisten salajuonta SP-tautien valtavan leviämisen vuoksi. Syypää oli lukuisat raiskaukset moneen kertaan tehtynä eri NL:n sotilaiden taholta ja taudit levisivät nopeasti.


        Täällä on lisää aiheesta Ruma sota Jenni Kirves... ettei vaan Emma...


        https://agricolaverkko.fi/keskustelu/viewtopic.php?p=22432#p22432


      • Anonyymi00050
        Anonyymi00047 kirjoitti:

        P.S. Kauanko raadot mahtoivat pysyä lämpimänä...

        ---


        Sukupuolitaudit oli NLn sotilaiden pahin riesa

        Eräässä taannoin kuulemassani radio- tai TV -ohjelmassa kerrottiin kuinka sukupuolitaudit oli NL:n sotilaiden pahin riesa ja yli puolella Saksassa olleiden miehitysjoukkojen sotilaista oli SP -tauti kotiinviemisinään.
        Antibiootit olikin halutuin apu USA:sta, mutta siltikin neukut epäili saksalaisten salajuonta SP-tautien valtavan leviämisen vuoksi. Syypää oli lukuisat raiskaukset moneen kertaan tehtynä eri NL:n sotilaiden taholta ja taudit levisivät nopeasti.


        Täällä on lisää aiheesta Ruma sota Jenni Kirves... ettei vaan Emma...


        https://agricolaverkko.fi/keskustelu/viewtopic.php?p=22432#p22432

        Pari tuntia.


      • Anonyymi00058
        Anonyymi00050 kirjoitti:

        Pari tuntia.

        Sama kuin Suomen pojilla. Heilläkin selvästi oli sukupuolitaudit riesana ja kotiin palatessa ei kehdannut kertoa mitä oli tehnyt sodassa.


      • Anonyymi00087
        Anonyymi00021 kirjoitti:

        Puna-armeijan raiskaamat naiset lasketaan miljoonissa, suomalaisten raiskaamia ruumiita tunnetaan alle tusina.

        Ei ollut naisia mitä raiskata joten Suomen pojat rintamalla harrastivat yhdyntää puna-armeijan kuolleiden naissotilaiden kanssa.


      • Anonyymi00088
        Anonyymi00058 kirjoitti:

        Sama kuin Suomen pojilla. Heilläkin selvästi oli sukupuolitaudit riesana ja kotiin palatessa ei kehdannut kertoa mitä oli tehnyt sodassa.

        Kalle Päätalolle siitä tuli trauma ja häpeä.


      • Anonyymi00093
        Anonyymi00017 kirjoitti:

        Kun yleistää muutaman yksilön toiminnan koko kansan luonteeksi, saa outoja tuloksia.

        Kuten esimerkiksi jos pitää georgialaista Stalinia tyypillisenä venäläisenä?


    • Anonyymi00022

      Berliinin valloittivat Ukrainan rintama ja Valko-Venäjän rintama.

    • Anonyymi00025

      Eurooppaan lännestä tulleet Liittoutuneet eli lähinnä jenkit ja britit raiskasivat saksalaisia siviilejä. Tämä asia on paljolti pidetty piilossa.

      • Anonyymi00029

        Neukkujen matkalla Saksaan ja siellä tekemistään raiskauksista pieni lainaus Ilta-Sanomien artikkelista 1.5.2020:
        Aina uhrit eivät olleet siviileitä. Jopa keskitysleirivankeja sekä saksalaisten pakkotöihin siirtämiä venäläis- ja puolalaisnaisia raiskattiin, kun neuvostojoukot olivat ensin vapauttaneet heidät.
        Stalinin väitetään sanoneen ”jos sotilas on taistellut läpi veren ja tulen tuhansia kilometrejä, niin hänellä on oikeus hieman huvitella naisten kanssa”.
        Näin muisteli eräs neuvostoupseeri valkovenäläiselle, Nobel-palkitulle kirjailijalle Svetlana Aleksijevitshille 1980-luvulla:
        "Olimme niin nuoria ja vahvoja, mutta olleet neljä vuotta ilman naista. Joten yritimme napata kiinni saksalaisnaisia ja sitten... kymmenen miestä raiskasi erään tytön. Naisia ei ollut tarpeeksi, koska kaikki olivat paenneet neuvostoarmeijaa. Joten meidän täytyi ottaa tuo nuori, 12- tai 13-vuotias tyttö. Jos hän yritti kirkua, tungimme jotain hänen suuhunsa. Meidän mielestämme se oli hauskaa. Nyt en voi ymmärtää, miksi tein niin. Minä olen sentään hyvän perheen poika... mutta minä se silti olin."


      • Anonyymi00039
        Anonyymi00029 kirjoitti:

        Neukkujen matkalla Saksaan ja siellä tekemistään raiskauksista pieni lainaus Ilta-Sanomien artikkelista 1.5.2020:
        Aina uhrit eivät olleet siviileitä. Jopa keskitysleirivankeja sekä saksalaisten pakkotöihin siirtämiä venäläis- ja puolalaisnaisia raiskattiin, kun neuvostojoukot olivat ensin vapauttaneet heidät.
        Stalinin väitetään sanoneen ”jos sotilas on taistellut läpi veren ja tulen tuhansia kilometrejä, niin hänellä on oikeus hieman huvitella naisten kanssa”.
        Näin muisteli eräs neuvostoupseeri valkovenäläiselle, Nobel-palkitulle kirjailijalle Svetlana Aleksijevitshille 1980-luvulla:
        "Olimme niin nuoria ja vahvoja, mutta olleet neljä vuotta ilman naista. Joten yritimme napata kiinni saksalaisnaisia ja sitten... kymmenen miestä raiskasi erään tytön. Naisia ei ollut tarpeeksi, koska kaikki olivat paenneet neuvostoarmeijaa. Joten meidän täytyi ottaa tuo nuori, 12- tai 13-vuotias tyttö. Jos hän yritti kirkua, tungimme jotain hänen suuhunsa. Meidän mielestämme se oli hauskaa. Nyt en voi ymmärtää, miksi tein niin. Minä olen sentään hyvän perheen poika... mutta minä se silti olin."

        Tai että neuvostoliittolaiset olisivat halunneet kostoa saksalais-herrenvolkin raiskailtua heidän väkeään massoittain? Ei kai!

        Mitä vielä? Ai että polakit ja tsekkiläisetkin olisivat joukkoraiskailleet kostona?


      • Anonyymi00042
        Anonyymi00039 kirjoitti:

        Tai että neuvostoliittolaiset olisivat halunneet kostoa saksalais-herrenvolkin raiskailtua heidän väkeään massoittain? Ei kai!

        Mitä vielä? Ai että polakit ja tsekkiläisetkin olisivat joukkoraiskailleet kostona?

        Ainakin ne sitten onnistuneesti saivat kostettua saksalais-herrenvolkin tekoset näiden uhreille, joten voinet nyt olla tyytyväinen sitten. Oikeus on epäilemättä sinun mittapuullasi tapahtunut.


      • Anonyymi00049
        Anonyymi00029 kirjoitti:

        Neukkujen matkalla Saksaan ja siellä tekemistään raiskauksista pieni lainaus Ilta-Sanomien artikkelista 1.5.2020:
        Aina uhrit eivät olleet siviileitä. Jopa keskitysleirivankeja sekä saksalaisten pakkotöihin siirtämiä venäläis- ja puolalaisnaisia raiskattiin, kun neuvostojoukot olivat ensin vapauttaneet heidät.
        Stalinin väitetään sanoneen ”jos sotilas on taistellut läpi veren ja tulen tuhansia kilometrejä, niin hänellä on oikeus hieman huvitella naisten kanssa”.
        Näin muisteli eräs neuvostoupseeri valkovenäläiselle, Nobel-palkitulle kirjailijalle Svetlana Aleksijevitshille 1980-luvulla:
        "Olimme niin nuoria ja vahvoja, mutta olleet neljä vuotta ilman naista. Joten yritimme napata kiinni saksalaisnaisia ja sitten... kymmenen miestä raiskasi erään tytön. Naisia ei ollut tarpeeksi, koska kaikki olivat paenneet neuvostoarmeijaa. Joten meidän täytyi ottaa tuo nuori, 12- tai 13-vuotias tyttö. Jos hän yritti kirkua, tungimme jotain hänen suuhunsa. Meidän mielestämme se oli hauskaa. Nyt en voi ymmärtää, miksi tein niin. Minä olen sentään hyvän perheen poika... mutta minä se silti olin."

        Laitoin tänne suoran linkin kyseiseen artikkeliin, mutta se on poistettu.
        Koko juttu löytyy, kun Googlaat:
        ”Kyseessä oli historian suurin joukko­raiskaus” – keväällä 1945 puna-armeija kosti saksalaisille naisille


      • Anonyymi00082
        Anonyymi00049 kirjoitti:

        Laitoin tänne suoran linkin kyseiseen artikkeliin, mutta se on poistettu.
        Koko juttu löytyy, kun Googlaat:
        ”Kyseessä oli historian suurin joukko­raiskaus” – keväällä 1945 puna-armeija kosti saksalaisille naisille

        Mitä? Ai että saksalaisten raiakailtua vapaasti neuvostoliittolaise olisivat halunneet negatoida heidän herrenvolk-fantasiansa? Ihanko totta?!


    • Anonyymi00026

      Tuo veteraani avautui Jenni Kirveelle ja muutamalle muulle kuullessaan kahden nuoren naisen päätettyä hakeutua asepalvelukseen. Hän järkyttyi tästä ja oli todennut: "ettekö te tiedä mitä naisille tehdään tehdään".

      Pidän erittäin pöyristyttävänä ilmiönä naisten lisääntyvää militarisointia. Se kertoo myös kulttuurisesta rappiosta.

    • Anonyymi00033

      Jenni Kirves on erikoistunut Suomen armeijan mustamaalaamiseen keksityillä väitteillään.

      • Anonyymi00037

        Jenni Kirves on erikoistunut ikävien tosiasioiden löytämiseen Suomen armeijasta, joista halutaan vaieta propagandasyistä.


      • Anonyymi00040
        Anonyymi00037 kirjoitti:

        Jenni Kirves on erikoistunut ikävien tosiasioiden löytämiseen Suomen armeijasta, joista halutaan vaieta propagandasyistä.

        Ei ole mitään varmoja todisteita että suomalaiset sotilaat olisivat raiskanneet kuolleita venäläisiä naissotilaita.


      • Anonyymi00041
        Anonyymi00040 kirjoitti:

        Ei ole mitään varmoja todisteita että suomalaiset sotilaat olisivat raiskanneet kuolleita venäläisiä naissotilaita.

        Jenni oli muka kuullut joltain jonka nimeä ei edes kerro. Yhtä tyhjän kanssa.


      • Anonyymi00059
        Anonyymi00040 kirjoitti:

        Ei ole mitään varmoja todisteita että suomalaiset sotilaat olisivat raiskanneet kuolleita venäläisiä naissotilaita.

        Uskotaan mieluummin sinun kaltaista anonyymiä todellisuushaasteista alkoholistia kuin Jenni Kirveen kaltaista tutkijaa.


      • Anonyymi00068
        Anonyymi00059 kirjoitti:

        Uskotaan mieluummin sinun kaltaista anonyymiä todellisuushaasteista alkoholistia kuin Jenni Kirveen kaltaista tutkijaa.

        Jenni on sekopäinen kommunisti


      • Anonyymi00073
        Anonyymi00068 kirjoitti:

        Jenni on sekopäinen kommunisti

        On kova paikka sinulle kun kuva puhtoisista Suomen sotilaista saa rumia tahroja. Alat rähistä. Ei teistä demagogeista ole sotahistorian ymmärtäjiksi. Ideologia ja naivius estää rauhallisen harkintakyvyn muodostumista.


      • Anonyymi00074
        Anonyymi00040 kirjoitti:

        Ei ole mitään varmoja todisteita että suomalaiset sotilaat olisivat raiskanneet kuolleita venäläisiä naissotilaita.

        On todistaja. Jos vanha mies oli yli 50 vuotta vaiennut rumasta tapahtumasta tarvittiin suorastaan ponnistelua että hän uskalsi avautua. Tilanteen laukaise se kun kaksi nuorta naista ilmoitti lähtevänsä asepalvelukseen. Silloin patoutunut trauma purkautui.


      • Anonyymi00075

        Sinulla on aivan liian runebergiläinen kuva Suomen jatkosodan sotilaista. Juuri tuon naivi kuvan mm Väinö Linna halusi kumota. Mutta ilmeisesti turhaan. Teitä nuorempia miehiä kun on aivopesty tällä torjuntavoitto huuhaalla.


      • Anonyymi00083
        Anonyymi00075 kirjoitti:

        Sinulla on aivan liian runebergiläinen kuva Suomen jatkosodan sotilaista. Juuri tuon naivi kuvan mm Väinö Linna halusi kumota. Mutta ilmeisesti turhaan. Teitä nuorempia miehiä kun on aivopesty tällä torjuntavoitto huuhaalla.

        Oliko liian ikävää faktaa Suomen pojjista?


    • Anonyymi00038

      Jennin Kirves heiluu kuin NKVD:n teloittajan mestauskirves.

      • Anonyymi00060

        *kuin Erik Heinrichsin teloittajan luoti

        Siinä. Korjattu.


      • Anonyymi00071

        Kun sinunkin siloteltua kuvaa suomalaisista sotilaista horjutetaan kovilla faktoilla alkaa heti sinulta tulla primitiivireaktioita. Muuhunhan te idealistit ette pysty.


    • Anonyymi00045

      Suomalaisia naisia ei neuvostoliittolaisten sotavankien tarvinnut raiskata, sillä suomalaiset naiset pelehtivät sotavankien kanssa ihan omasta tahdostaan. Samaan aikaan, kun suomalaiset miehet sekaantuivat kuolleisiin neuvostoliittolaisiin naisiin rintamalla. Moraali on hairahdellut ja on syyllistytty alentaviin irstailuihin. Eikä kyseisillä termeillä tarkoiteta tässäkään tapauksessa juopottelua tai punttausta.

      • Anonyymi00046

        Jälleen yleistetään muutaman yksilön toiminta koko ryhmän normiksi.


      • Anonyymi00055

        Neukkuvankien ja suomalaisten naisten pelehtiminen tuotti kuitenkin uutta elämää.
        Lapsia syntyi arvioiden mukaan 200 - 300. Tarkkaa lukua ei tiedetä, koska kaikkien isiä ei tunnustettu neukuksi.


      • Anonyymi00062
        Anonyymi00046 kirjoitti:

        Jälleen yleistetään muutaman yksilön toiminta koko ryhmän normiksi.

        Oho, tuplastandardit. Suomen pojille yrität antaa synninpäästön, siinä onnistumatta.


    • Anonyymi00048

      Jenni ei ole vaikuttanut kovinkaan luotettavalta historiantutkijalta. Pikemminkin puppugeneraattorilta kaverinsa Sari Näreen tapaan. Sanoiko hän tuon sopivasti kuolleen veterraanin nimeä edes?

      • Anonyymi00053

        Heti aloit niin tutun henkilöön kohdistuvan arvostelun kun puhtoiseen Suomi-kuvaan tulee säröjä. Juuri tämä on uusisänmaallisten metodi.


      • Anonyymi00056

        Tuohon kun vielä lisäät Oula Silvennoisen ja hänen natsijahtinsa... niin otsikoita piisaa.


      • Anonyymi00067
        Anonyymi00053 kirjoitti:

        Heti aloit niin tutun henkilöön kohdistuvan arvostelun kun puhtoiseen Suomi-kuvaan tulee säröjä. Juuri tämä on uusisänmaallisten metodi.

        Jennillä on aika heikko lähde tuohon. Ei tämä ole henkilöhommaa, vaan kerron vain tyypin laadusta. Jos valehtelee solkenaan, niin miksi tässä olisi tortuus?


      • Anonyymi00070
        Anonyymi00067 kirjoitti:

        Jennillä on aika heikko lähde tuohon. Ei tämä ole henkilöhommaa, vaan kerron vain tyypin laadusta. Jos valehtelee solkenaan, niin miksi tässä olisi tortuus?

        Veteraanin kertomukselle 1990-luvun puolivälissä oli useita todistajia, ei vain Jenni Kirves.


      • Anonyymi00072
        Anonyymi00070 kirjoitti:

        Veteraanin kertomukselle 1990-luvun puolivälissä oli useita todistajia, ei vain Jenni Kirves.

        Ja he ovat myös sanoneet saman? Heidän nimensä? Missä näin lukee?


      • Anonyymi00078
        Anonyymi00072 kirjoitti:

        Ja he ovat myös sanoneet saman? Heidän nimensä? Missä näin lukee?

        Sinä yrität epätoivoisesti selitellä pois ikävät asiat Suomen pojista, joiden piti olla moraalisesti kaiken yläpuolella. Vaan eivät olleet.


      • Anonyymi00081
        Anonyymi00078 kirjoitti:

        Sinä yrität epätoivoisesti selitellä pois ikävät asiat Suomen pojista, joiden piti olla moraalisesti kaiken yläpuolella. Vaan eivät olleet.

        Minusta on aivan uskomaton juttu. Miksi olisi epätoivoista selitellä nimettömiä ilmiantoja, jotka on voitu keksiä kommarin päässä? sitäpaitsi nekrofilia on hyvin harvinaista ja tuskin sitä joukolla tehtäisiin edes


      • Anonyymi00084
        Anonyymi00081 kirjoitti:

        Minusta on aivan uskomaton juttu. Miksi olisi epätoivoista selitellä nimettömiä ilmiantoja, jotka on voitu keksiä kommarin päässä? sitäpaitsi nekrofilia on hyvin harvinaista ja tuskin sitä joukolla tehtäisiin edes

        Sanotko äidillesikin, kun ei antanut karkkia? Yhyy!


    • Anonyymi00051

      Monilla torjuntavoittohörhöillä on yhä kaunisteltu kuva suomalaisista sotilaista.

      • Anonyymi00054

        Tai sinulla on harhakuvia kuvittelemistasi hörhöistä.


      • Anonyymi00064
        Anonyymi00054 kirjoitti:

        Tai sinulla on harhakuvia kuvittelemistasi hörhöistä.

        Oletkos vieläkin ylpeä, kun omat suomenpojat sekaantuivat ruumiisiin? Suomen poikienhan piti olla tuollaisen yläpuolella. Mites nyt näin!


      • Anonyymi00065
        Anonyymi00064 kirjoitti:

        Oletkos vieläkin ylpeä, kun omat suomenpojat sekaantuivat ruumiisiin? Suomen poikienhan piti olla tuollaisen yläpuolella. Mites nyt näin!

        Jos suomalaiset olisivat rikosten yläpuolella, niin Suomen rikoslaki ja oikeuslaitos olisivat tarpeettomia. En ole kuullut esitystä niiden lakkauttamiseksi.


      • Anonyymi00066
        Anonyymi00065 kirjoitti:

        Jos suomalaiset olisivat rikosten yläpuolella, niin Suomen rikoslaki ja oikeuslaitos olisivat tarpeettomia. En ole kuullut esitystä niiden lakkauttamiseksi.

        Todisteet tuosta vain puuttuvat.


      • Anonyymi00069
        Anonyymi00066 kirjoitti:

        Todisteet tuosta vain puuttuvat.

        Ai siitä, että Suomella on rikoslaki?


    • Suomi hävisi sotansa. Piste.☠️

      • Anonyymi00076

        Sodassa tappion kärsi Suur-Suomi aate ja tavoite etnisestä puhdistuksesta Itä-Karjalassa.


      • Anonyymi00077
        Anonyymi00076 kirjoitti:

        Sodassa tappion kärsi Suur-Suomi aate ja tavoite etnisestä puhdistuksesta Itä-Karjalassa.

        Etninen puhdistus kyllä toteutui. Itä-Karjala on venäläistetty.


      • Anonyymi00079
        Anonyymi00077 kirjoitti:

        Etninen puhdistus kyllä toteutui. Itä-Karjala on venäläistetty.

        Etninen puhdistus ei toteutunut. Suur-Suomi ei toteutunut Itä-Karjalassa.


      • Anonyymi00080
        Anonyymi00079 kirjoitti:

        Etninen puhdistus ei toteutunut. Suur-Suomi ei toteutunut Itä-Karjalassa.

        Suomi jäi paljon suuremmaksi kuin oli ollut Stalinin tarkoitus.


      • Anonyymi00085
        Anonyymi00080 kirjoitti:

        Suomi jäi paljon suuremmaksi kuin oli ollut Stalinin tarkoitus.

        Talvisodan alla neuvotteluissa Stalin tarjosi Suomelle hyvityksenä suuremmat maa-alueet Laatokan Karjalasta mitä Suomi olisi menettänyt Kannakselta.


      • Anonyymi00089
        Anonyymi00085 kirjoitti:

        Talvisodan alla neuvotteluissa Stalin tarjosi Suomelle hyvityksenä suuremmat maa-alueet Laatokan Karjalasta mitä Suomi olisi menettänyt Kannakselta.

        Anna minulle hehtaari kultakaivosta, niin saat minulta kymmenen hehtaaria suota.


      • Anonyymi00090
        Anonyymi00085 kirjoitti:

        Talvisodan alla neuvotteluissa Stalin tarjosi Suomelle hyvityksenä suuremmat maa-alueet Laatokan Karjalasta mitä Suomi olisi menettänyt Kannakselta.

        Ei Laatokan Karjalasta, vaan kurjimmasta Raja-Karjalasta.


      • Anonyymi00091
        Anonyymi00090 kirjoitti:

        Ei Laatokan Karjalasta, vaan kurjimmasta Raja-Karjalasta.

        Suomen metsäteollisuus olisi mielellään ottanut noin ison alueen.


      • Anonyymi00092
        Anonyymi00089 kirjoitti:

        Anna minulle hehtaari kultakaivosta, niin saat minulta kymmenen hehtaaria suota.

        Ei Karjala mikään kultakaivos ollut. Jos olisi jäänyt osaksi Suomea olisi nyt samanlaista muuttotappioaluetta kuin Kymenlaakso, Pohjois-Karjala ja Kainuu.


      • Anonyymi00095
        Anonyymi00092 kirjoitti:

        Ei Karjala mikään kultakaivos ollut. Jos olisi jäänyt osaksi Suomea olisi nyt samanlaista muuttotappioaluetta kuin Kymenlaakso, Pohjois-Karjala ja Kainuu.

        Kokoomuksen siltarumpupolitiikka on sitä että poltetaan rahaa suurissa hankkeissa kuten "tunnin junassa" ja Etelä-Suomen muissa tarpeettomissa hankkeissa.


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1965
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      114
      1052
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      775
    5. 53
      720
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      663
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      618
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      557
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      492
    Aihe