Ukrainan sodan syyt Lännessä

Anonyymi-ap

Timo Hellenberg ja Pekka Visuri: "Ukrainan sota on vuosikymmenten virhearvioiden ja vastakkaisten intressien kärjistymisen tulos"

https://www.sttinfo.fi/tiedote/71649833/timo-hellenberg-ja-pekka-visuri-ukrainan-sota-on-vuosikymmenten-virhearvioiden-ja-vastakkaisten-intressien-karjistymisen-tulos?publisherId=69817158&lang=fi

Ukrainassa käydyn sodan sisäiset ja ulkoiset syyt, lännen kriittiset valinnat sekä tuoreiden Yhdysvaltojen ja Venäjän rauhansuunnitelmien taustat ovat ajankohtaisia kysymyksiä. Tutkijat Timo Hellenberg ja Pekka Visuri analysoivat kehityskulkuja laajasti uutuuskirjassaan Tulilinja – Ukraina ja uusi maailmanjärjestys. Kirjan ydinviesti on selvä: Ukrainan laajaksi kehittynyt kriisi ei ole ollut yhden päätöksen tai yhden sotavaiheen seurausta, vaan pitkä ja monimutkainen tapahtumaketju.

Eurooppa ajautui kriisiin asteittain – erilaisten identiteettien, taloudellisten sidosten ja vastakkaisten turvallisuuskäsitysten törmäysten kautta

Kirjan mukaan Itä-Eurooppa on jo vuosisatoja ollut alue, jossa suurvaltojen etupiirit ja kansojen identiteetit ovat kohdanneet tuottaen usein kriisejä. Ennen vuotta 2014 Ukrainaa repivät sekä sisäiset jakolinjat että sen sijainti kahden vastakkaisen valtablokin välissä.

Ukrainan itsenäistyessä vuonna 1991 sen rajojen sisälle jäi lähes 12 miljoonaa venäläistä ja taloudet olivat Venäjän kanssa syvästi kietoutuneet toisiinsa, samalla kun läntiset ja Venäjän turvallisuusnäkemykset erosivat toisistaan jyrkästi.
Euroopan unionin vuonna 2013 valmistelema assosiaatiosopimus laukaisi tapahtumaketjun, joka päästettiin kärjistymään aseiden käytön asteelle

Hellenberg ja Visuri korostavat EU:n assosiaatiosopimuksen merkitystä kriisin synnyssä. Lännen politiikalla oli hyvät päämäärät, mutta asioita hoidettiin puutteellisella strategialla ja vastapuolen reaktioista välittämättä.

Kirjan mukaan ratkaisevia virhearvioita olivat:

Venäjän näkökohtien tärkeys aliarvioitiin – assosiaatiosopimus ei ollut ”vain talouspaperi” vaan myös laajoja poliittisia vaikutuksia sisältänyt aloite.
Ukrainalle ei tarjottu realistista talouspakettia, vaikka maa oli lähellä romahdusta.
Ukrainan sisäinen kahtiajako sivuutettiin läntisissä poliittisissa arvioinneissa.

Maidanin mielenosoitusten kärjistyminen ja väkivaltainen vallanvaihto Kiovassa laukaisivat helmikuussa 2014 sisällissodan

Tekijät tarjoavat yksityiskohtaisen kuvauksen talven 2013–2014 tapahtumista Kiovassa. Rauhanomaiset mielenosoitukset muuttuivat lopulta väkivaltaisiksi, ja noin 300 ihmistä kuoli. Vallanvaihtoa Kiovassa seurasi Krimillä venäläisten miehitys ja sisäisten taistelujen käynnistyminen Itä-Ukrainassa.

Kirjan johtopäätös on selvä: kriisin kärjistyminen olisi voitu välttää, jos neuvotteluissa olisi otettu huomioon Ukrainan sisäinen moninaisuus, taloudelliset realiteetit ja Venäjän intressien voimakkuus.

Sodan kolme vaihetta ja lännen valintojen vaikutukset

Teos jakaa konfliktin kolmeen päävaiheeseen:

2014–2021: Sisällissota Itä-Ukrainassa ja siihen liittyneet lännen vastatoimet sekä Minskin aseleposopimusten epäonnistuminen.
2022: Venäjän laajamittainen hyökkäys Kiovan suunnalla ja Mustanmeren rannikon alueilla sekä Ukrainan vastahyökkäykset.
2023–2025: Pitkittynyt kulutussota ja lännen Ukrainalle annetun tuen vähittäinen heikentyminen.

Ukrainan sodan aikana maailman valtasuhteet muuttuivat: Kiina nousi selvästi Yhdysvaltojen haastajaksi, Aasia vahvistui ja läntisen Euroopan strateginen painoarvo heikkeni.
Kirjan kolme suurta opetusta

Kirjan havaintojen ajankohtaisuutta korostavat viime päivinä saadut tiedot Yhdysvaltain presidentti Trumpin ja Venäjän presidentti Putinin valmistelemasta rauhansuunnitelman luonnoksesta ja meneillään olevista neuvotteluista.

Kirjan opetukset rauhan etsintään ovat:

Ukrainan sisäistä monimuotoisuutta ei voi ohittaa – liittovaltiomallit ja alueellinen autonomia ovat sisäisesti hajanaiselle maalle käyttökelpoisia ratkaisuja.
Kestävä rauha syntyy vain, jos kaikki osapuolet kokevat sen vastaavan realiteetteja.
Euroopan on toimittava strategisemmin – se ei voi enää jättää turvallisuuttaan Yhdysvaltojen vastuulle.

Kirjoittajat toteavat, että turvallisuuspolitiikan pitäisi ensi sijassa keskittyä sotien estämiseen ja kriisien hallintaan mahdollisimman varhaisessa vaiheessa, koska sodan alettua sen kulkuun on vaikea vaikuttaa.

Kirjoittajilta realistinen mutta toiveikas johtopäätös

Hellenberg ja Visuri muistuttavat, että konfliktit ovat hallittavissa, jos poliittinen tahto, diplomatia ja strateginen ymmärrys kulkevat rinnakkain. Eurooppalaisten on päätettävä, haluavatko he saada määräysvallan oman tulevaisuutensa suhteen vai jättää sen muiden käsiin.

385

1312

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Maidanin mielenosoitusten kärjistyminen ja väkivaltainen vallanvaihto Kiovassa laukaisivat helmikuussa 2014 sisällissodan"

      Väittävätkö nuo kirjoittajat todella Venäjän vuonna 2014 aloittamaa ja ylläpitämää sotaa sisällissodaksi?

      • Anonyymi00001

        Kyllä ja se se oli myös Stubbin ja Suomen hallituksenkin ja median mukaan silloin 2014.
        Ja siksi sitä kutsutaan edellren monessa maassa.
        Jakautunut kansa, 12 miljoonaa venäjämielistä.


      • Anonyymi00001 kirjoitti:

        Kyllä ja se se oli myös Stubbin ja Suomen hallituksenkin ja median mukaan silloin 2014.
        Ja siksi sitä kutsutaan edellren monessa maassa.
        Jakautunut kansa, 12 miljoonaa venäjämielistä.

        Kyseessä oli Venäjä rikollinen sota jo alusta lähtien. Venäjä aloitti sen ja ylläpiti sitä sotilaillaan ja aseisti, rahoitti ja täysin määräsi paikallisia maanpettureita, ns kapinallisia. Jos joskus olet yrittänyt käyttää termiä proxysota, niin tämän sotansa Venäjä sellaiseksi naamioi.


      • Kun Venäjä aloittaa sodan sotilaillaan ja palkkaa, aseista ja täysin määrää ukrainalaisia tappamaan ukrainalaisia, niin kyseessä on Venäjän hyökkäyssota.


      • Anonyymi00004

        Onhan tuota sinulle yritetty täällä kertoa vaikka kuinka monesti. Oman russofobiasi takia et vain voi hyväksyä faktoja.


      • Anonyymi00004 kirjoitti:

        Onhan tuota sinulle yritetty täällä kertoa vaikka kuinka monesti. Oman russofobiasi takia et vain voi hyväksyä faktoja.

        Fakta on, että Venäjä aloitti sodan, venäläiset sotilaat olivat Ukrainassa sotimassa, aseistamassa, rahoittamassa ja komentamassa venäläisiä vapaaehtoisiaan, palkkasortureitaan ja ukrainalaisia maanpettureita. Kyseessä oli siis Venäjän hyökkäyssota Ukrainaan.


      • Anonyymi00005
        moloch_horridus kirjoitti:

        Kun Venäjä aloittaa sodan sotilaillaan ja palkkaa, aseista ja täysin määrää ukrainalaisia tappamaan ukrainalaisia, niin kyseessä on Venäjän hyökkäyssota.

        Tunteella kirjoitat, mitään kirjallista todistetta sinulla ei ole.

        Helsingin Yliopiston Heikki Patomäki kertoi kanssa sisällissodasta, samoin Markku Kangaspuro ja Paavo Väyrynen.


      • Anonyymi00006
        moloch_horridus kirjoitti:

        Fakta on, että Venäjä aloitti sodan, venäläiset sotilaat olivat Ukrainassa sotimassa, aseistamassa, rahoittamassa ja komentamassa venäläisiä vapaaehtoisiaan, palkkasortureitaan ja ukrainalaisia maanpettureita. Kyseessä oli siis Venäjän hyökkäyssota Ukrainaan.

        Mihin perustat väitteesi? Tunneajattelusi ei oikein riitä perusteluiksi.


      • Anonyymi00005 kirjoitti:

        Tunteella kirjoitat, mitään kirjallista todistetta sinulla ei ole.

        Helsingin Yliopiston Heikki Patomäki kertoi kanssa sisällissodasta, samoin Markku Kangaspuro ja Paavo Väyrynen.

        Ja kaikki he valehtelivat. Mihin kaipaat kirjallisia todisteita? Venäjän armeijan läsnäoloon ja sotimiseen Ukrainassa, paikallisten maanpettureiden aseistamiseen?


      • Anonyymi00006 kirjoitti:

        Mihin perustat väitteesi? Tunneajattelusi ei oikein riitä perusteluiksi.

        Aloitetaanko tästä:

        "Venäläinen sotilaskomentaja: Minä aloitin sodan Itä-Ukrainassa

        Venäläinen sotilaskomentaja kertoo venäläislehdelle joutuneensa lietsomaan tosissaan Itä-Ukrainan sotaa, ennen kuin taistelut Donetskissa ja Luhanskissa alkoivat kesällä."

        https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000000838688.html ?


      • Siellä ei ollut 12 miljoonaa venäjämielistä. Sotket taas venäjämielisyyden venäjänkielisyyteen. Enemmistö itä-Ukrainan asukkaista halusi kuulua Ukrainaan, ei Venäjään.


      • Anonyymi00010
        moloch_horridus kirjoitti:

        Aloitetaanko tästä:

        "Venäläinen sotilaskomentaja: Minä aloitin sodan Itä-Ukrainassa

        Venäläinen sotilaskomentaja kertoo venäläislehdelle joutuneensa lietsomaan tosissaan Itä-Ukrainan sotaa, ennen kuin taistelut Donetskissa ja Luhanskissa alkoivat kesällä."

        https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000000838688.html ?

        Iltasanomat. Ja miksi sota aloitettii 2014?
        Entä ne 12 miljoonaa venäjämielistä??? Mitä heidän tulisi tehdä?

        Kovin ontuvaa.


      • Anonyymi00012
        moloch_horridus kirjoitti:

        Siellä ei ollut 12 miljoonaa venäjämielistä. Sotket taas venäjämielisyyden venäjänkielisyyteen. Enemmistö itä-Ukrainan asukkaista halusi kuulua Ukrainaan, ei Venäjään.

        Se on nimenomaan Vemäjämielisiä ja heillä on sukulaisia Venäjällä.

        Kaikki Ukrainalaiset osaavat Venäjän kieltä.


      • Anonyymi00017

        Kyllä ryZZä voi sellaistakin silmin kirkkain valehdella


      • Anonyymi00018
        Anonyymi00006 kirjoitti:

        Mihin perustat väitteesi? Tunneajattelusi ei oikein riitä perusteluiksi.

        Igor iki-ihana Pietarista jälleen vauhdissa 🥰🥰🥰💋


      • Anonyymi00020
        Anonyymi00012 kirjoitti:

        Se on nimenomaan Vemäjämielisiä ja heillä on sukulaisia Venäjällä.

        Kaikki Ukrainalaiset osaavat Venäjän kieltä.

        Miksi Igor valehtelet? Eivät taatusti osaa ja vielä vähemmän haluavat osata.


      • Anonyymi00021
        moloch_horridus kirjoitti:

        Ja kaikki he valehtelivat. Mihin kaipaat kirjallisia todisteita? Venäjän armeijan läsnäoloon ja sotimiseen Ukrainassa, paikallisten maanpettureiden aseistamiseen?

        Eli Helsingin Yliopisto valehtelee?
        Onnea Molo.


      • Anonyymi00001 kirjoitti:

        Kyllä ja se se oli myös Stubbin ja Suomen hallituksenkin ja median mukaan silloin 2014.
        Ja siksi sitä kutsutaan edellren monessa maassa.
        Jakautunut kansa, 12 miljoonaa venäjämielistä.

        Minkä tutkimuksen mukaan venäjän kielen puhuminen aiheuttaa automaagisesti diktatuurin kannattamisen? Yksin Suomessa asuu tuhansittain venäjänkielisiä, jotka vihaavat sitä.


      • Anonyymi00026

        Ukrainalaisten viime vuosina tappamista ihmisistä ei edes yksi sadasta ole ukrainalainen.


      • Anonyymi00005 kirjoitti:

        Tunteella kirjoitat, mitään kirjallista todistetta sinulla ei ole.

        Helsingin Yliopiston Heikki Patomäki kertoi kanssa sisällissodasta, samoin Markku Kangaspuro ja Paavo Väyrynen.

        Patomäki ja Väyrynen kuuluvat Suomen 55 000 tohtorin joukossa pikkuruistakin pienempään Venäjän ymmärtäjien sarjaan, mutta Kangaspuron sanomisissa oikaiset nyt aika kovasti.


      • Vastaathan jo:

        Minkä tutkimuksen mukaan venäjän kielen puhuminen muka aiheuttaa automaagisesti Kalsarinmyrkyttäjän diktatuurin kannattamisen? Yksin Suomessa asuu tuhansittain venäjänkielisiä, jotka vihaavat sitä.


      • Anonyymi00012 kirjoitti:

        Se on nimenomaan Vemäjämielisiä ja heillä on sukulaisia Venäjällä.

        Kaikki Ukrainalaiset osaavat Venäjän kieltä.

        Myös kaikilla Suomen lukuisilla venäläisillä on sukulaisia Venäjällä, ja useimmat vihaavat Volodkan "regimeä".


      • Anonyymi00029
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Minkä tutkimuksen mukaan venäjän kielen puhuminen aiheuttaa automaagisesti diktatuurin kannattamisen? Yksin Suomessa asuu tuhansittain venäjänkielisiä, jotka vihaavat sitä.

        Ei kukaam tuollaista edes väitä.
        Ne 12 miljoonaa olivat Venäläisiä Neuvostoliiton alueella ja kun Ukraina itsenäistyi he jäivät maahan. He ovat myös ortodokseja toisin kuin Länsi-Ukrainalaiset, jotka olivat alunperin puolalaisia. Lue historiaa tai tuo Tulilinjalla kirja.


      • Anonyymi00036
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Patomäki ja Väyrynen kuuluvat Suomen 55 000 tohtorin joukossa pikkuruistakin pienempään Venäjän ymmärtäjien sarjaan, mutta Kangaspuron sanomisissa oikaiset nyt aika kovasti.

        Kaikki ketkä kertovat totuuden ovat "Venäjä ymmärtäjiä". Repellä taas ihmeläppä.


      • Anonyymi00001 kirjoitti:

        Kyllä ja se se oli myös Stubbin ja Suomen hallituksenkin ja median mukaan silloin 2014.
        Ja siksi sitä kutsutaan edellren monessa maassa.
        Jakautunut kansa, 12 miljoonaa venäjämielistä.

        >Ja siksi sitä kutsutaan edellren monessa maassa.

        Luettele maat, jotka kutsuvat Venäjän hyökkäyssotaa Ukrainassa Ukrainan sisällissodaksi. Lista on varmasti jännittävä. Aloitan: Valko-Venäjä, Pohjois-Korea, Kuuba, Eritrea, Iran... Kiinaa ei listalla näy, mutta jatkapa.


      • Anonyymi00004 kirjoitti:

        Onhan tuota sinulle yritetty täällä kertoa vaikka kuinka monesti. Oman russofobiasi takia et vain voi hyväksyä faktoja.

        Ilmeisesti Suomen yli 55 000 todistetusti älykästä ja lähdekriittistä tohtoriakin ovat russofobisia, kun heistäkin "faktasi" hyväksyy vain muutama hassu.


      • Anonyymi00042
        Anonyymi00006 kirjoitti:

        Mihin perustat väitteesi? Tunneajattelusi ei oikein riitä perusteluiksi.

        Tosiasioihin


      • Anonyymi00044

        Väittävätkö nuo kirjoittajat todella Venäjän vuonna 2014 aloittamaa ja ylläpitämää sotaa sisällissodaksi?

        Niin näyttää väittävän- Minäkin voisin esittää asian vaatimattomasti hyvin vaatimattomasti ja lyhyesti kahdella sanalla - LAITON SOTA- Tai näin> Diktaattori joka haluaa palauttaa Imperiumin- >@< 🐵


      • Anonyymi00046
        Anonyymi00004 kirjoitti:

        Onhan tuota sinulle yritetty täällä kertoa vaikka kuinka monesti. Oman russofobiasi takia et vain voi hyväksyä faktoja.

        Onhan tuota sinulle yritetty täällä kertoa vaikka kuinka monesti. Oman russofobiasi takia et vain voi hyväksyä faktoja.

        Kommentti: Älkää unohtako Butshan joukkomurhaa ja kaapattuja lapsia – venäläiset sotarikolliset on saatava vastuuseen

        https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011427532.html

        EU julisti Venäjän terrorismia tukevaksi valtioksi

        https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/690f2a5e-9ce7-4cb2-aa1f-efa435e2289b

        Ruotsalais­raportti: Putin teki historiasta aseen Suomea vastaan – ”Voi tasoittaa tietä aseelliselle hyökkäykselle”

        https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011683042.html

        Venäjältä taas rajuja syytöksiä Suomelle – ”Syövät varastamansa”

        https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011820075.html

        Miksi Putin on uusi natsi: Zelenskyy järkyttää maailmaa historiallisella totuudella

        https://www.youtube.com/watch?v=Uedpvf3-fcs


      • Anonyymi00021 kirjoitti:

        Eli Helsingin Yliopisto valehtelee?
        Onnea Molo.

        Mitä Helsingin yliopisto on aiheesta julkaissut? Nuo avauksen kaverit tekivät kirjansa omissa nimissään, se ei ole vertaisarvioitu tieteellinen tutkimus eikä kumpikaan ole töissä missään yliopistossa.


      • Anonyymi00048
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Patomäki ja Väyrynen kuuluvat Suomen 55 000 tohtorin joukossa pikkuruistakin pienempään Venäjän ymmärtäjien sarjaan, mutta Kangaspuron sanomisissa oikaiset nyt aika kovasti.

        HeHe oletko patologinen valehtelija?

        Suomessa ei edelleenkään ole 55 000 tohtoria?

        Oletko jokin Goebbelsin oppipoika? Ei se vale muutu totuudeksi, vaikka kuinka monta kertaa sen kopiotkin😜

        Tohtorintutkintojen määrä on Suomessa nelinkertaistunut viimeisten 20 vuoden aikana (vuonna 1986 valmistui 349 tohtoria). Suomessa on työelämässä noin 16 000 tohtorintutkinnon suorittanutta ja vuosittain valmistuu noin 1 400 uutta tohtoria,

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Tohtori


      • Anonyymi00036 kirjoitti:

        Kaikki ketkä kertovat totuuden ovat "Venäjä ymmärtäjiä". Repellä taas ihmeläppä.

        Ei tietenkään. Totuuden kertojat juuri eivät ole Venäjän imperialismin kannattajia.


      • Anonyymi00051
        Anonyymi00004 kirjoitti:

        Onhan tuota sinulle yritetty täällä kertoa vaikka kuinka monesti. Oman russofobiasi takia et vain voi hyväksyä faktoja.

        Älä Igor valehtele.


      • Anonyymi00029 kirjoitti:

        Ei kukaam tuollaista edes väitä.
        Ne 12 miljoonaa olivat Venäläisiä Neuvostoliiton alueella ja kun Ukraina itsenäistyi he jäivät maahan. He ovat myös ortodokseja toisin kuin Länsi-Ukrainalaiset, jotka olivat alunperin puolalaisia. Lue historiaa tai tuo Tulilinjalla kirja.

        Olen lukenut historiaa ihan helvetisti, mutta sinä et ole lukenut "Tulilinjalla kirjaa" jota vaadit muita lukemaan, vai väitätkö että olet?

        Vai tarkoitatko että minun pitäisi tuoda sinulle kyseinen kirja, kun sanot "...tai tuo Tulilinjalla kirja"? Osta nyt ihan itse vaan se.


      • Anonyymi00058
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Olen lukenut historiaa ihan helvetisti, mutta sinä et ole lukenut "Tulilinjalla kirjaa" jota vaadit muita lukemaan, vai väitätkö että olet?

        Vai tarkoitatko että minun pitäisi tuoda sinulle kyseinen kirja, kun sanot "...tai tuo Tulilinjalla kirja"? Osta nyt ihan itse vaan se.

        Mitä sinä olet lukenut? Linkeistä päätellen iltapäivä lehtiä. Onko mitään muuta?


      • Anonyymi00058 kirjoitti:

        Mitä sinä olet lukenut? Linkeistä päätellen iltapäivä lehtiä. Onko mitään muuta?

        Miten sinä linkittäisit lukemaasi kirjaan? Kerrohan hitaasti, koska nyt tulee monille ihan uutta tietoa.

        Itse asiassa olen useinkin viitannut täällä kirjoihin ja niistä löytyviin tietoihin, mutta sinä tuskin koskaan.


      • Anonyymi00048 kirjoitti:

        HeHe oletko patologinen valehtelija?

        Suomessa ei edelleenkään ole 55 000 tohtoria?

        Oletko jokin Goebbelsin oppipoika? Ei se vale muutu totuudeksi, vaikka kuinka monta kertaa sen kopiotkin😜

        Tohtorintutkintojen määrä on Suomessa nelinkertaistunut viimeisten 20 vuoden aikana (vuonna 1986 valmistui 349 tohtoria). Suomessa on työelämässä noin 16 000 tohtorintutkinnon suorittanutta ja vuosittain valmistuu noin 1 400 uutta tohtoria,

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Tohtori

        Suomessa on yhä tänäänkin 55 000 - 60 000 tohtoria, kuten jo eilen sinulle kerroin Gemini-tekoälyn vahvistamana. Mutta kysytään nyt vaikka Claudelta:

        Repe: "Kerrohan paljonko Suomessa on tohtorin tutkinnon suorittaneita ihmisiä. Tietojeni mukaan ainakin 55 000, oletko samaa mieltä?"

        Claude: "Arviosi 55 000 on melko lähellä, mutta kokonaismäärä on todennäköisesti jonkin verran suurempi — riippuu hieman siitä, lasketaanko mukaan kaikki elossa olevat tutkinnon suorittaneet vai esimerkiksi vain työikäiset.
        Tässä mitä tilastot kertovat:
        Vuosittain valmistuu ~1 700–1 900 tohtoria. Vuonna 2024 tohtorintutkintoja suoritettiin 1 900. Tilastokeskus
        Kumulatiivinen kokonaismäärä on kasvanut voimakkaasti. Vuonna 2000 Suomessa oli noin 23 000 tutkijakoulutuksen saanutta, ja vuonna 2016 noin 44 000. Määrä on jatkanut kasvuaan. Yle
        Vuodesta 2016 vuoteen 2024 on kulunut 8 vuotta ja valmistunut arviolta noin 14 000–15 000 uutta tohtoria, joten kokonaismäärä on tällä hetkellä todennäköisesti noin 55 000–60 000 — mikä on linjassa arviosi kanssa.
        On hyvä huomata, että työikäisten tohtoreiden määrä on pienempi. Vuodesta 2011 vuoteen 2018 työvoimaan kuuluvien 25–64-vuotiaiden tohtorien määrä kasvoi 27 prosenttia, eli 21 800 tohtorista 27 700 tohtoriin. Tuoreempia lukuja tästä rajauksesta ei ole hakutuloksissa, mutta nykyisin luku lienee noin 35 000–40 000 työikäistä tohtoria. Tilastoneuvos
        Yhteenvetona: arvosi 55 000 on hyvä suuruusluokka kaikkien elossa olevien tohtorintutkinnon suorittaneiden kokonaismääräksi Suomessa."


      • Anonyymi00075
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Suomessa on yhä tänäänkin 55 000 - 60 000 tohtoria, kuten jo eilen sinulle kerroin Gemini-tekoälyn vahvistamana. Mutta kysytään nyt vaikka Claudelta:

        Repe: "Kerrohan paljonko Suomessa on tohtorin tutkinnon suorittaneita ihmisiä. Tietojeni mukaan ainakin 55 000, oletko samaa mieltä?"

        Claude: "Arviosi 55 000 on melko lähellä, mutta kokonaismäärä on todennäköisesti jonkin verran suurempi — riippuu hieman siitä, lasketaanko mukaan kaikki elossa olevat tutkinnon suorittaneet vai esimerkiksi vain työikäiset.
        Tässä mitä tilastot kertovat:
        Vuosittain valmistuu ~1 700–1 900 tohtoria. Vuonna 2024 tohtorintutkintoja suoritettiin 1 900. Tilastokeskus
        Kumulatiivinen kokonaismäärä on kasvanut voimakkaasti. Vuonna 2000 Suomessa oli noin 23 000 tutkijakoulutuksen saanutta, ja vuonna 2016 noin 44 000. Määrä on jatkanut kasvuaan. Yle
        Vuodesta 2016 vuoteen 2024 on kulunut 8 vuotta ja valmistunut arviolta noin 14 000–15 000 uutta tohtoria, joten kokonaismäärä on tällä hetkellä todennäköisesti noin 55 000–60 000 — mikä on linjassa arviosi kanssa.
        On hyvä huomata, että työikäisten tohtoreiden määrä on pienempi. Vuodesta 2011 vuoteen 2018 työvoimaan kuuluvien 25–64-vuotiaiden tohtorien määrä kasvoi 27 prosenttia, eli 21 800 tohtorista 27 700 tohtoriin. Tuoreempia lukuja tästä rajauksesta ei ole hakutuloksissa, mutta nykyisin luku lienee noin 35 000–40 000 työikäistä tohtoria. Tilastoneuvos
        Yhteenvetona: arvosi 55 000 on hyvä suuruusluokka kaikkien elossa olevien tohtorintutkinnon suorittaneiden kokonaismääräksi Suomessa."

        "Suomessa on yhä tänäänkin 55 000 - 60 000 tohtoria, kuten jo eilen sinulle kerroin Gemini-tekoälyn vahvistamana. Mutta kysytään nyt vaikka Claudelta"

        JA TAAS VALEHTELET😂

        Mitään lähteitä et pysty esittämään😜

        Tiedoksi vaan,että nuo sinun tekoälyhuttusi laskemat 55 000 tutkijakoulutuksen saanutta sisältävät myös lisensiaatit😜

        Mutta eihän mikään estä sinua Goebbelsin oppipoikana jatkamasta valehteluasi🤣😂😜


      • Anonyymi00076
        Anonyymi00075 kirjoitti:

        "Suomessa on yhä tänäänkin 55 000 - 60 000 tohtoria, kuten jo eilen sinulle kerroin Gemini-tekoälyn vahvistamana. Mutta kysytään nyt vaikka Claudelta"

        JA TAAS VALEHTELET😂

        Mitään lähteitä et pysty esittämään😜

        Tiedoksi vaan,että nuo sinun tekoälyhuttusi laskemat 55 000 tutkijakoulutuksen saanutta sisältävät myös lisensiaatit😜

        Mutta eihän mikään estä sinua Goebbelsin oppipoikana jatkamasta valehteluasi🤣😂😜

        Suomessa on työelämässä noin 16 000 tohtoritutkinnon suorittanutta. Tutkijakoulutuksen saaneiden määrä on kasvussa, ja uusia tohtoreita valmistuu vuosittain noin 1 400 – 1 700.


      • Anonyymi00075 kirjoitti:

        "Suomessa on yhä tänäänkin 55 000 - 60 000 tohtoria, kuten jo eilen sinulle kerroin Gemini-tekoälyn vahvistamana. Mutta kysytään nyt vaikka Claudelta"

        JA TAAS VALEHTELET😂

        Mitään lähteitä et pysty esittämään😜

        Tiedoksi vaan,että nuo sinun tekoälyhuttusi laskemat 55 000 tutkijakoulutuksen saanutta sisältävät myös lisensiaatit😜

        Mutta eihän mikään estä sinua Goebbelsin oppipoikana jatkamasta valehteluasi🤣😂😜

        No eivät sisällä lisensiaatteja. 🤣

        55 000 tohtoria on nykytahdilla vaivaisten 25 vuoden valmistuneitten määrä, ja tulevaisuudessa varmaan 20 vuoden...

        Muta jos olet mielestäsi viisaampi kuin kaikki tekoälyt, se sinulle suotakoon. Olet varmasti varsinainen ilopilleri ja ilmaista tarjoilua piisaa, minne ikinä menetkään... 🤪


      • Anonyymi00089
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        No eivät sisällä lisensiaatteja. 🤣

        55 000 tohtoria on nykytahdilla vaivaisten 25 vuoden valmistuneitten määrä, ja tulevaisuudessa varmaan 20 vuoden...

        Muta jos olet mielestäsi viisaampi kuin kaikki tekoälyt, se sinulle suotakoon. Olet varmasti varsinainen ilopilleri ja ilmaista tarjoilua piisaa, minne ikinä menetkään... 🤪

        Hehe ethän sinä Goebbelssin oppipoika edelleenkään ole esittänyt mitään lähdettä väittämällesi😜

        Minä sen sijaan olen:

        Tohtorintutkintojen määrä on Suomessa nelinkertaistunut viimeisten 20 vuoden aikana (vuonna 1986 valmistui 349 tohtoria). Suomessa on työelämässä noin 16 000 tohtorintutkinnon suorittanutta ja vuosittain valmistuu noin 1 400 uutta tohtoria,

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Tohtori

        Hehe olet sinä vaan melkoinen uuvatti ja ilopilleri😜


      • Anonyymi00090
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        No eivät sisällä lisensiaatteja. 🤣

        55 000 tohtoria on nykytahdilla vaivaisten 25 vuoden valmistuneitten määrä, ja tulevaisuudessa varmaan 20 vuoden...

        Muta jos olet mielestäsi viisaampi kuin kaikki tekoälyt, se sinulle suotakoon. Olet varmasti varsinainen ilopilleri ja ilmaista tarjoilua piisaa, minne ikinä menetkään... 🤪

        "55 000 tohtoria on nykytahdilla vaivaisten 25 vuoden valmistuneitten määrä, ja tulevaisuudessa varmaan 20 vuoden..."

        Millä ihmeen nykytahdilla?

        Onko Goebbelssin oppipoika ostanut aikakoneen?


      • Anonyymi00091
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        No eivät sisällä lisensiaatteja. 🤣

        55 000 tohtoria on nykytahdilla vaivaisten 25 vuoden valmistuneitten määrä, ja tulevaisuudessa varmaan 20 vuoden...

        Muta jos olet mielestäsi viisaampi kuin kaikki tekoälyt, se sinulle suotakoon. Olet varmasti varsinainen ilopilleri ja ilmaista tarjoilua piisaa, minne ikinä menetkään... 🤪

        "Muta jos olet mielestäsi viisaampi kuin kaikki tekoälyt, se sinulle suotakoon"

        No siinä sinulle uuvatulle tekoälyn vastaus:

        montako tohtoria on suomessa

        Suomessa on työelämässä arviolta noin 16 000 – 26 000 tohtorintutkinnon suorittanutta henkilöä. Uusia tohtoreita valmistuu vuosittain noin 1 400 – 1 700.Tarkempia tietoja ja tilastoja aiheesta:Työllisyys: Vaikka tohtoreita koulutetaan laajasti yhteiskunnan eri tarpeisiin, noin kolmannes työllistyy suoraan yliopistoihin. Muita merkittäviä työllistäjiä ovat yritykset, kunnat ja valtio.Työttömyys: Tohtoreiden joukossa on myös työttömyyttä. Esimerkiksi Opetushallituksen tilastoissa on ajoittain ollut noin 1 400 työtöntä tohtoria, joista osa on pitkäaikaistyöttömiä.Tulevaisuuden tarve: Suomen parlamentaarinen TKI-työryhmä on arvioinut, että maassa tarvitaan jopa yli 2 000 uutta tohtoria vuodessa vuosina 2024–2030, jotta tutkimus- ja kehittämistoiminnan tavoitteet saavutetaan.Ajantasaista tietoa koulutusmääristä ja sijoittumisesta työelämään voit seurata Opetushallinnon tilastopalvelu Vipusesta tai Suomen yliopistojen rehtorineuvosto UNIFI ry -sivustolta.


      • Anonyymi00090 kirjoitti:

        "55 000 tohtoria on nykytahdilla vaivaisten 25 vuoden valmistuneitten määrä, ja tulevaisuudessa varmaan 20 vuoden..."

        Millä ihmeen nykytahdilla?

        Onko Goebbelssin oppipoika ostanut aikakoneen?

        Voi hyvänen aika sun kanssas. 😂


      • Anonyymi00097
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Voi hyvänen aika sun kanssas. 😂

        Tahti on kiihtynyt. Aikaisemmin tohtoreita tuli vähemmän. Työssä on nyt 16000, työttömiä ja eläkeläisiä lisäksi tuntematon määrä.


      • Anonyymi00099
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Voi hyvänen aika sun kanssas. 😂

        Mitä meinaatko Goebbelsin oppipoika jatkaa valehtelua?

        No eipähän kukaan muuta odotaakaan😜


      • Anonyymi00105
        Anonyymi00075 kirjoitti:

        "Suomessa on yhä tänäänkin 55 000 - 60 000 tohtoria, kuten jo eilen sinulle kerroin Gemini-tekoälyn vahvistamana. Mutta kysytään nyt vaikka Claudelta"

        JA TAAS VALEHTELET😂

        Mitään lähteitä et pysty esittämään😜

        Tiedoksi vaan,että nuo sinun tekoälyhuttusi laskemat 55 000 tutkijakoulutuksen saanutta sisältävät myös lisensiaatit😜

        Mutta eihän mikään estä sinua Goebbelsin oppipoikana jatkamasta valehteluasi🤣😂😜

        'Mitään lähteitä et pysty esittämään😜'

        'Vuonna 2000 Suomessa oli noin 23 000 tutkijakoulutuksen saanutta, ja vuonna 2016 noin 44 000. Määrä on jatkanut kasvuaan. Yle'

        Onhan tossa tekoäly näyttänyt lähteen joka on YLE


      • Anonyymi00108
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Iltasanomat. Ja miksi sota aloitettii 2014?
        Entä ne 12 miljoonaa venäjämielistä??? Mitä heidän tulisi tehdä?

        Kovin ontuvaa.

        Kotoutua ja sopeutua asumiensa rajojen sisällä puolelle,ellei Putin ole toista mieltä jatkuvassa Katariinan Suuren ajassaan sekä keskisten suurvaltapolitikoiden ja kansakuntien hyväksikäytön Diilen teoissaan.


      • Anonyymi00111
        Anonyymi00058 kirjoitti:

        Mitä sinä olet lukenut? Linkeistä päätellen iltapäivä lehtiä. Onko mitään muuta?

        Hmm.Katekimuksen 10 käskyä.Jos kaikki meistä noudattaisivat niitä ei näitäkään keskusteluja ei muitakaan maallisia väittelyjäkään olisi.


      • Anonyymi00113
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Voi hyvänen aika sun kanssas. 😂

        Ei se määrä vaan se laatu.Kukaan meistä ei ole täydellinen.-Jos olisin biljonääri niin ostaisin tosiaakin sen aikakoneeen ja etsisin sitä viisastenkiveä harmonian aakkosineen menneisyyden ja tulevaisuuden takaa,ja toisin sen teille tutkittavaksi sekä ihmeteltäväkisi.


      • Anonyymi00012 kirjoitti:

        Se on nimenomaan Vemäjämielisiä ja heillä on sukulaisia Venäjällä.

        Kaikki Ukrainalaiset osaavat Venäjän kieltä.

        Aivan varmasti Ukrainassa ei ollut 12 miljoonaa ihmistä, jotka olisivat halunneet Ukrainan kuuluvan Venäjään. Venäjää kyllä piti ystävämaanaan ennen Venäjäjn rikollista hyökkäystä jopa 90% ukrainalaisista, mutta se ei tarkoita, että he olisivat halunneet kuulua Venäjään. Esim. yli 90% ukrainalaisista äänesti itsenäisyyden puolesta ja eroamista Neuvostoliitosta vuonna 1991. Kaikki Venäjällä asua haluavat ukrainalaiset voivat aivan vapaasti muuttaa sinne.


      • Anonyymi00010 kirjoitti:

        Iltasanomat. Ja miksi sota aloitettii 2014?
        Entä ne 12 miljoonaa venäjämielistä??? Mitä heidän tulisi tehdä?

        Kovin ontuvaa.

        "Iltasanomat."

        Iltasanomat on melko luotettava lähde, varsinkin tällaisissa uutisissa, mutta sama uutinen löytyy kyllä lähes kaikista medioista, ei tietenkään MV-lehdestä.

        "Ja miksi sota aloitettii 2014?"

        Siksi, että Venäjän diktaattori on harhainen imperialistinen fasisti. Venäjä suunnitteli Ukrainan miehitystä jo presidentti Janukovitshin aikana ja tuolloin vuonna 2014 se kokoí hetkensä tulleen.

        "Entä ne 12 miljoonaa venäjämielistä??? Mitä heidän tulisi tehdä?"

        Heitä ei ollut 12 miljonaa, vaan noin 10% ukrainalaisista sellaista haaveili eli 4-5 miljoonaa, nyt tietysti paljon vähemmän. Jos he vielä haluavat asua Venäjällä, niin heidän täytyy muuttaa pois Ukrainasta mielihalujensa toteuttamiseksi.

        "Kovin ontuvaa."

        Ontuvaa on oma valehtelusi ja tosiasioiden kiistäminen.


      • Anonyymi00012 kirjoitti:

        Se on nimenomaan Vemäjämielisiä ja heillä on sukulaisia Venäjällä.

        Kaikki Ukrainalaiset osaavat Venäjän kieltä.

        Mutta vain tyhmimmät ukrainalaiset eli noin 4-5 miljoonaa heistä halusivat Ukrainan kuuluvan Venäjän fasistiseen diktatuuriin.


      • Anonyymi00021 kirjoitti:

        Eli Helsingin Yliopisto valehtelee?
        Onnea Molo.

        Missähän minä olen mitään sellaista väittänyt, tiltunen? Minähän kerroin, että Patomäki, Kangaspuro ja Väyrynen valehtelevat, jos he väittävät Venäjän rikollista sotaa Ukrainan sisällissodaksi.


      • Anonyymi00029 kirjoitti:

        Ei kukaam tuollaista edes väitä.
        Ne 12 miljoonaa olivat Venäläisiä Neuvostoliiton alueella ja kun Ukraina itsenäistyi he jäivät maahan. He ovat myös ortodokseja toisin kuin Länsi-Ukrainalaiset, jotka olivat alunperin puolalaisia. Lue historiaa tai tuo Tulilinjalla kirja.

        Vaan eivätpä halunneet kuulua Venäjään, vaan Ukrainaan ja siksi olivat sinne alunperin jääneetkin.


      • Anonyymi00117
        moloch_horridus kirjoitti:

        Kyseessä oli Venäjä rikollinen sota jo alusta lähtien. Venäjä aloitti sen ja ylläpiti sitä sotilaillaan ja aseisti, rahoitti ja täysin määräsi paikallisia maanpettureita, ns kapinallisia. Jos joskus olet yrittänyt käyttää termiä proxysota, niin tämän sotansa Venäjä sellaiseksi naamioi.

        Molokki lässyttää paskaa tuttuun tyyliinsä.


      • Anonyymi00118
        Anonyymi00105 kirjoitti:

        'Mitään lähteitä et pysty esittämään😜'

        'Vuonna 2000 Suomessa oli noin 23 000 tutkijakoulutuksen saanutta, ja vuonna 2016 noin 44 000. Määrä on jatkanut kasvuaan. Yle'

        Onhan tossa tekoäly näyttänyt lähteen joka on YLE

        HeHe etkös vajakki nyt vieläkään ymmärrä, että tutkijakoulutuksen saanut ei ole synonyymi tohtorille?

        Se luku kun sisältää myös lisensiaatit 🤪


      • Anonyymi00120
        moloch_horridus kirjoitti:

        Fakta on, että Venäjä aloitti sodan, venäläiset sotilaat olivat Ukrainassa sotimassa, aseistamassa, rahoittamassa ja komentamassa venäläisiä vapaaehtoisiaan, palkkasortureitaan ja ukrainalaisia maanpettureita. Kyseessä oli siis Venäjän hyökkäyssota Ukrainaan.

        Kyseessä oli aivan selvä sisällissota, et vaan tajua mitä se tarkoittaa.


      • Anonyymi00121
        moloch_horridus kirjoitti:

        Ja kaikki he valehtelivat. Mihin kaipaat kirjallisia todisteita? Venäjän armeijan läsnäoloon ja sotimiseen Ukrainassa, paikallisten maanpettureiden aseistamiseen?

        Olet molokki onneton pölkkypää. Varmaan saat itku potku raivareita ,niin kuin pienet lapset , kun et saa ihmisiä manipuloitua noilla ihme jutuillasi.


      • Anonyymi00122
        moloch_horridus kirjoitti:

        Aloitetaanko tästä:

        "Venäläinen sotilaskomentaja: Minä aloitin sodan Itä-Ukrainassa

        Venäläinen sotilaskomentaja kertoo venäläislehdelle joutuneensa lietsomaan tosissaan Itä-Ukrainan sotaa, ennen kuin taistelut Donetskissa ja Luhanskissa alkoivat kesällä."

        https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000000838688.html ?

        Olisit molokki lisännyt juttuusi, että komentajalla oli vaihtoehto, puhu meidän pillin mukaan tai kuole.


      • Anonyymi00123
        moloch_horridus kirjoitti:

        Siellä ei ollut 12 miljoonaa venäjämielistä. Sotket taas venäjämielisyyden venäjänkielisyyteen. Enemmistö itä-Ukrainan asukkaista halusi kuulua Ukrainaan, ei Venäjään.

        ukrainassa oli tuolloin 12- 15 miljoonaa ukrainan Venäläistä, turha sotkea asioita. Meilläkin on Suomen Venäläisiä.


      • Anonyymi00124
        Anonyymi00017 kirjoitti:

        Kyllä ryZZä voi sellaistakin silmin kirkkain valehdella

        Venäläiset ja ukrainalaiset ymmärtävät toistensa puhetta aivan hyvin.


      • Anonyymi00125
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Minkä tutkimuksen mukaan venäjän kielen puhuminen aiheuttaa automaagisesti diktatuurin kannattamisen? Yksin Suomessa asuu tuhansittain venäjänkielisiä, jotka vihaavat sitä.

        Vihaavatko he automaagisesti?


      • Anonyymi00126
        Anonyymi00026 kirjoitti:

        Ukrainalaisten viime vuosina tappamista ihmisistä ei edes yksi sadasta ole ukrainalainen.

        ukrainalaiset tappoivat noin 14 000 ukrainan Venäläistä, ennen kuin isompi sota alkoi.


      • Anonyymi00127
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        >Ja siksi sitä kutsutaan edellren monessa maassa.

        Luettele maat, jotka kutsuvat Venäjän hyökkäyssotaa Ukrainassa Ukrainan sisällissodaksi. Lista on varmasti jännittävä. Aloitan: Valko-Venäjä, Pohjois-Korea, Kuuba, Eritrea, Iran... Kiinaa ei listalla näy, mutta jatkapa.

        Älä Repe vääristele asioita. ukrainassa oli sisällisota meneillään .Venäjä hyökkäsi myöhemmin .


      • Anonyymi00128
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Ilmeisesti Suomen yli 55 000 todistetusti älykästä ja lähdekriittistä tohtoriakin ovat russofobisia, kun heistäkin "faktasi" hyväksyy vain muutama hassu.

        Totta kai paskahousu tohtorit pelkäävät puhua vasten " valtiollista totuutta". Palkkiona yleensä tittelien poisto.


      • Anonyymi00133

        Nuo kaksi kirjoittajaa ovat täysin Putinin pauloissa! Haluavat, että Ukrain pysyisi Venäjän liittovaltiona! He ovat täysiä putinilaisia!!

        Ukrainalaiset haluavat eroon Putinista ja Venäjästä! He haluavat itsenäisen, eurooppalaisen valtion!

        Eikä tuota kukaan järkevä ihminen edes ihmettele! Olisiko Suomenkin pitänyt odottaa noitten herrojen mielestä tuota Putinin suunnitelmaa ahdistaa Suomi "OMAAN VALTAPIIRIINSÄ"!

        Ovatko nuo kaksi herraa Ukrainan ja jopa Suomen syöjiä????


      • Anonyymi00135

        Venäläisiähän ukrainalaiset tappavat ja syystä!! Mitäs tunkeutuvat Ukrainaan tuhoamaan itsenäisen maan alueita??? Jos ukrainalaisia on tuolla venäläisten joukossa, niin siinä menevät muitten roistojen mukana!

        Ei itsenäiseen maahan saa hyökätä!!


      • Anonyymi00138
        Anonyymi00004 kirjoitti:

        Onhan tuota sinulle yritetty täällä kertoa vaikka kuinka monesti. Oman russofobiasi takia et vain voi hyväksyä faktoja.

        Nimenomaan on Putinin hyökkäyssota! Ei tuota muuksi voi kutsua!! Nyt yritetään muuttaa tuon sodan luonnetta, kun Putin on häviöllä!!

        Fakta on, että Putin hyökkäsi Kiovaan luullen kovinkin helpoksi tuo Ukrainan pakottamisen omaan etupiiriinsä!
        Sitähän ei Ukraina halua!Ukraina haluaa jatkaa itsenäisenä maana ilman, että ovat Putinista mitenkään riippuvaisia!
        Ja mikäpä maa ei haluaisi tuota, mikä on pakotettu Putinin maan kylkeen!


      • Anonyymi00139
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        Tunteella kirjoitat, mitään kirjallista todistetta sinulla ei ole.

        Helsingin Yliopiston Heikki Patomäki kertoi kanssa sisällissodasta, samoin Markku Kangaspuro ja Paavo Väyrynen.

        Älä yritä muuttaa tuon sodan luonnetta noitten venäläismielisten herrojen mielen mukaan!
        He myötäilevät Putinin mielipiteitä, kun ovat ajatusmaailmaltaan venäläismielisiä ja haluaisivat Suomenkin alistuvan tuohon" VENÄJÄN ETUPIIRIIN"!!

        Nuo herrat ovat SUOMEN syöjiä! Ihmettelen, pitääkö meillä tuolalisiakin suosia!


      • Anonyymi00117 kirjoitti:

        Molokki lässyttää paskaa tuttuun tyyliinsä.

        LOL.


      • Anonyymi00120 kirjoitti:

        Kyseessä oli aivan selvä sisällissota, et vaan tajua mitä se tarkoittaa.

        Ei ollut. Venäjä hyökkäsi Ukrainaan, lähetti sinne sotilaitaan sotimaan palkkasotureidensa ja vapaaehtoistensa ja asesitamiensa ja rahoittamiensa paikallisten maanpettureiden lisäksi. Jos kyseessä olisi ollut sisällisstoa, Ukraina olisi helposti voittanut ns. kaivosmiehet.


      • Anonyymi00121 kirjoitti:

        Olet molokki onneton pölkkypää. Varmaan saat itku potku raivareita ,niin kuin pienet lapset , kun et saa ihmisiä manipuloitua noilla ihme jutuillasi.

        Olivatko kysymykset tiltulle taas liian vaikeita vastattavaksi, joten siirryit solvaamaan minua. LOL.


      • Anonyymi00122 kirjoitti:

        Olisit molokki lisännyt juttuusi, että komentajalla oli vaihtoehto, puhu meidän pillin mukaan tai kuole.

        Girkin antoi haastattelunsa Venäjällä venäläiselle äärikansallismieliselle lehdelle. Olisivatko he tappaneet hänet, jos Girkin ei olisi tunnustanut aloittaneensa sotaa Ukrainassa?


      • Anonyymi00123 kirjoitti:

        ukrainassa oli tuolloin 12- 15 miljoonaa ukrainan Venäläistä, turha sotkea asioita. Meilläkin on Suomen Venäläisiä.

        LOL, He olivat venäjänkielisiä, mutta eivät venäjämielisiä, kuten tässäkin ketjussa on tullut ilmi.


      • Anonyymi00126 kirjoitti:

        ukrainalaiset tappoivat noin 14 000 ukrainan Venäläistä, ennen kuin isompi sota alkoi.

        Ehei. Yrität taas valehdella kaikki tuon Venäjän rikollisen sodan Ukrainassa kuolonuhrit muka ukrainalaisten tappamiksi. Tosiasiassa siviiliuhreja oli noin 3400, joista puolet tappoivat Venäjä armeija ja venäjämieliset maanpetturit. Ja kukaan heistä ei olisi kuollut, ellei Venäjä olisi rikollisesti´hyökännyt Ukrainaan.


      • Anonyymi00158
        moloch_horridus kirjoitti:

        Mutta vain tyhmimmät ukrainalaiset eli noin 4-5 miljoonaa heistä halusivat Ukrainan kuuluvan Venäjän fasistiseen diktatuuriin.

        Tulilinjalla kirjan tutlkjoiden mukaan 12 miljoonaa itseään venäläisenä pitävää ihmistä. Tarkennus.
        Tuo 4-5 miljoonaa on hatusta vedetty luku, toki sekin on aika iso määrä ihmisiä.


      • Anonyymi00160
        Anonyymi00138 kirjoitti:

        Nimenomaan on Putinin hyökkäyssota! Ei tuota muuksi voi kutsua!! Nyt yritetään muuttaa tuon sodan luonnetta, kun Putin on häviöllä!!

        Fakta on, että Putin hyökkäsi Kiovaan luullen kovinkin helpoksi tuo Ukrainan pakottamisen omaan etupiiriinsä!
        Sitähän ei Ukraina halua!Ukraina haluaa jatkaa itsenäisenä maana ilman, että ovat Putinista mitenkään riippuvaisia!
        Ja mikäpä maa ei haluaisi tuota, mikä on pakotettu Putinin maan kylkeen!

        Rankasti provosoitu mutta hyökkäyssota, kyllä.


      • Anonyymi00161
        Anonyymi00139 kirjoitti:

        Älä yritä muuttaa tuon sodan luonnetta noitten venäläismielisten herrojen mielen mukaan!
        He myötäilevät Putinin mielipiteitä, kun ovat ajatusmaailmaltaan venäläismielisiä ja haluaisivat Suomenkin alistuvan tuohon" VENÄJÄN ETUPIIRIIN"!!

        Nuo herrat ovat SUOMEN syöjiä! Ihmettelen, pitääkö meillä tuolalisiakin suosia!

        Eikä halua, mutta Ukrainasta tulee Valko-Venäjä 2.
        Tutkijat vain kertovat miksi mitäkin tapahtui. Aivan kuten pitääkin.


      • Anonyymi00158 kirjoitti:

        Tulilinjalla kirjan tutlkjoiden mukaan 12 miljoonaa itseään venäläisenä pitävää ihmistä. Tarkennus.
        Tuo 4-5 miljoonaa on hatusta vedetty luku, toki sekin on aika iso määrä ihmisiä.

        "Tulilinjalla kirjan tutlkjoiden mukaan 12 miljoonaa itseään venäläisenä pitävää ihmistä. Tarkennus."

        LOL. Edes se, että pitää itseään etnisesti venäläisenä, ei tarkoita sitä, että haluaisi muka kuulua Venäjän fasistiseen diktatuuriin, tiltunen. Et oikein ymmärrä mistäänj mitään.

        "Tuo 4-5 miljoonaa on hatusta vedetty luku, toki sekin on aika iso määrä ihmisiä."

        Ei ole. Se on tekoälyltä:

        "Vuonna 2014 vain pieni vähemmistö ukrainalaisista olisi halunnut Ukrainan kuuluvan Venäjään. Koko maan tasolla kannatus oli noin 5–15 %, ja se keskittyi Krimille ja osiin Donbassia. Muualla Ukrainassa tuki oli lähes olematonta.

        Alla tarkka, alueittain ja tutkimuksittain koottu kokonaiskuva.
        (Luvut perustuvat Gallupin, KIIS:n, Razumkov Centerin ja Rating Groupin vuoden 2014 kyselyihin. Suosittelen aina varmistamaan tiedot luotettavasta lähteestä.)"


      • Anonyymi00167
        moloch_horridus kirjoitti:

        "Tulilinjalla kirjan tutlkjoiden mukaan 12 miljoonaa itseään venäläisenä pitävää ihmistä. Tarkennus."

        LOL. Edes se, että pitää itseään etnisesti venäläisenä, ei tarkoita sitä, että haluaisi muka kuulua Venäjän fasistiseen diktatuuriin, tiltunen. Et oikein ymmärrä mistäänj mitään.

        "Tuo 4-5 miljoonaa on hatusta vedetty luku, toki sekin on aika iso määrä ihmisiä."

        Ei ole. Se on tekoälyltä:

        "Vuonna 2014 vain pieni vähemmistö ukrainalaisista olisi halunnut Ukrainan kuuluvan Venäjään. Koko maan tasolla kannatus oli noin 5–15 %, ja se keskittyi Krimille ja osiin Donbassia. Muualla Ukrainassa tuki oli lähes olematonta.

        Alla tarkka, alueittain ja tutkimuksittain koottu kokonaiskuva.
        (Luvut perustuvat Gallupin, KIIS:n, Razumkov Centerin ja Rating Groupin vuoden 2014 kyselyihin. Suosittelen aina varmistamaan tiedot luotettavasta lähteestä.)"

        Nämä venäläiset pyysivät Venäjää puuttumaan sotilaallisesti Ukrainan sisäisiin asioihin.


      • Anonyymi00167 kirjoitti:

        Nämä venäläiset pyysivät Venäjää puuttumaan sotilaallisesti Ukrainan sisäisiin asioihin.

        Niin, he olivat Venäjän kansalaisia, jotka Venäjä oli asettanut noiden miehittämiensä leikkitasavaltojen johtoon.


      • Anonyymi00180
        Anonyymi00018 kirjoitti:

        Igor iki-ihana Pietarista jälleen vauhdissa 🥰🥰🥰💋

        Sinulla näyttää olevan hyvät yhteydet Pietarin Igoriin! Kehut vielä ihanaksi. Taitaa olla läheinen suhde kyseessä, mutta olisi parempi olla kirjoittamasta omista henkilökohtaisista ihmisuhteista näin julkisesti. Hymiöt vahvistavat viestiäsi!!


      • Anonyymi00183

        Etkö mukamas Maidania jne. vallankaappauksia muista?


      • Anonyymi00184
        moloch_horridus kirjoitti:

        Kyseessä oli Venäjä rikollinen sota jo alusta lähtien. Venäjä aloitti sen ja ylläpiti sitä sotilaillaan ja aseisti, rahoitti ja täysin määräsi paikallisia maanpettureita, ns kapinallisia. Jos joskus olet yrittänyt käyttää termiä proxysota, niin tämän sotansa Venäjä sellaiseksi naamioi.

        Paljon kyllä valehtelet tai et tiedä.


      • Anonyymi00185
        moloch_horridus kirjoitti:

        Kun Venäjä aloittaa sodan sotilaillaan ja palkkaa, aseista ja täysin määrää ukrainalaisia tappamaan ukrainalaisia, niin kyseessä on Venäjän hyökkäyssota.

        Et vaan tahdo muistaa mitä tapahtui ensin.


      • Anonyymi00186
        moloch_horridus kirjoitti:

        Fakta on, että Venäjä aloitti sodan, venäläiset sotilaat olivat Ukrainassa sotimassa, aseistamassa, rahoittamassa ja komentamassa venäläisiä vapaaehtoisiaan, palkkasortureitaan ja ukrainalaisia maanpettureita. Kyseessä oli siis Venäjän hyökkäyssota Ukrainaan.

        Sanotko myös että "fakta on että Iran aloitti sodan kun USA hyökkäsi Iraniin" ?


      • Anonyymi00195
        moloch_horridus kirjoitti:

        Kun Venäjä aloittaa sodan sotilaillaan ja palkkaa, aseista ja täysin määrää ukrainalaisia tappamaan ukrainalaisia, niin kyseessä on Venäjän hyökkäyssota.

        Ukraina alkoi nuolla natoa siitähän tämä kahakka alkoi eihän venäjä voi hyväksyä sitä että jenkki rupee tulemaan iholle


      • Anonyymi00196
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Mitä Helsingin yliopisto on aiheesta julkaissut? Nuo avauksen kaverit tekivät kirjansa omissa nimissään, se ei ole vertaisarvioitu tieteellinen tutkimus eikä kumpikaan ole töissä missään yliopistossa.

        Ootko repe niitä rumpin miehiä on kyllä järetöntä touhua ollut lappaa jo 4miljardia slaavien sotaan ja täällä eikun leipäjonot kasvaa kävin äsken milanossa ei ollut kuin kaksi kerjäläistä 1.5 miljoonan kaupungissa mutta entäs täällä muka hyvinvointi valtiossa tampereellakin kilometrin jono tämä on sitä oikeesti KOKOOMUKSEN AIKAANSAANNOSTA


      • Anonyymi00183 kirjoitti:

        Etkö mukamas Maidania jne. vallankaappauksia muista?

        Maidanilla ei kaapattu valtaa, tiltunen. Ukrainassa oli vallankumous parlamentissa äänestyksellä, jossa jopa Janukovitshin oma puolue äänesti hänen erottamisestaan.


      • Anonyymi00184 kirjoitti:

        Paljon kyllä valehtelet tai et tiedä.

        LOL. No kerropa perustellen, mikä tuossa oli valhetta, tiltunen.


      • Anonyymi00185 kirjoitti:

        Et vaan tahdo muistaa mitä tapahtui ensin.

        LOL. Kerrohan sinä se sitten tässä, tiltunen.


      • Anonyymi00186 kirjoitti:

        Sanotko myös että "fakta on että Iran aloitti sodan kun USA hyökkäsi Iraniin" ?

        En tietenkään. Mutta fakta on, että Venäjä aloitti sodan hyökkäämällä Ukrainaan.


      • Anonyymi00195 kirjoitti:

        Ukraina alkoi nuolla natoa siitähän tämä kahakka alkoi eihän venäjä voi hyväksyä sitä että jenkki rupee tulemaan iholle

        Ukraina ei ollut menossa NATO:on eikä USA ollut menossa Ukrainaan, joten keksi parempia valheita, tiltunen.


      • Anonyymi00211
        Anonyymi00075 kirjoitti:

        "Suomessa on yhä tänäänkin 55 000 - 60 000 tohtoria, kuten jo eilen sinulle kerroin Gemini-tekoälyn vahvistamana. Mutta kysytään nyt vaikka Claudelta"

        JA TAAS VALEHTELET😂

        Mitään lähteitä et pysty esittämään😜

        Tiedoksi vaan,että nuo sinun tekoälyhuttusi laskemat 55 000 tutkijakoulutuksen saanutta sisältävät myös lisensiaatit😜

        Mutta eihän mikään estä sinua Goebbelsin oppipoikana jatkamasta valehteluasi🤣😂😜

        Kerro lisää Goebbelssistäsi.
        Olen peikkänä korvana.


      • Anonyymi00237
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        Tunteella kirjoitat, mitään kirjallista todistetta sinulla ei ole.

        Helsingin Yliopiston Heikki Patomäki kertoi kanssa sisällissodasta, samoin Markku Kangaspuro ja Paavo Väyrynen.

        No jo porukan valitsit 😂


    • Anonyymi00002

      Hevonpaskaahan tuo on.
      Ainoat sotilaalliset toimet on käynnistänyt Venäjä.

      • Anonyymi00008

        Venäläisen Novaja Gazeta -lehden haltuunsa saaman asiakirjan mukaan Venäjä suunnitteli Krimin kaappaamista ja Itä-Ukrainan haltuunottoa jo Janukovytšin ollessa vallassa Ukrainassa.

        Venäläinen oppositiolehti Novaja Gazeta julkaisi helmikuussa 2015 Venäjän hallinnon muistion, joka oli laadittu ennen Venäjä-mielisen Ukrainan hallinnon romahtamista.Helmikuun alussa 2014 laaditussa muistiossa puhutaan Ukrainan pilkkomisesta osiin ja Itä-Ukrainan alueiden liittämisestä Venäjään. Muistion laatijoiden joukossa väitetään olleen muun muassa kapinallisia tukevaksi tiedetyn konservatiivis-isänmaallisen suurliikemies Konstantin Malofejevin.

        Ukrainan talousongelmat synnyttivät maan sisällä halua liittyä Euroopan unioniin. Tämä synnytti kansanliikkeen, joka alkoi järjestää protesteja. Kun hallitus käytti helmikuun lopussa 2014 kovaa väkivaltaa protestien kukistamisessa, se ajautui umpikujaan. Venäjän tukema presidentti Viktor Janukovytš pakeni maasta.

        Toukokuussa 2014 Ukrainassa järjestettiin presidentinvaalit syrjäytetyn presidentin Viktor Janukovytšin seuraajan valitsemiseksi. Venäjän presidentti Vladimir Putin ilmoitti pyrkivänsä yhteistyöhön lännen ja uuden Ukrainan hallituksen kanssa riippumatta siitä, kuka voittaa presidentinvaalit.

        Presidentinvaalit voitti vaalien ennakkosuosikki, konvehtimiljardööri Petro Porošenko.

        Venäjä ei tunnustanut Ukrainan uutta hallitusta.


      • Anonyymi00009
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        Venäläisen Novaja Gazeta -lehden haltuunsa saaman asiakirjan mukaan Venäjä suunnitteli Krimin kaappaamista ja Itä-Ukrainan haltuunottoa jo Janukovytšin ollessa vallassa Ukrainassa.

        Venäläinen oppositiolehti Novaja Gazeta julkaisi helmikuussa 2015 Venäjän hallinnon muistion, joka oli laadittu ennen Venäjä-mielisen Ukrainan hallinnon romahtamista.Helmikuun alussa 2014 laaditussa muistiossa puhutaan Ukrainan pilkkomisesta osiin ja Itä-Ukrainan alueiden liittämisestä Venäjään. Muistion laatijoiden joukossa väitetään olleen muun muassa kapinallisia tukevaksi tiedetyn konservatiivis-isänmaallisen suurliikemies Konstantin Malofejevin.

        Ukrainan talousongelmat synnyttivät maan sisällä halua liittyä Euroopan unioniin. Tämä synnytti kansanliikkeen, joka alkoi järjestää protesteja. Kun hallitus käytti helmikuun lopussa 2014 kovaa väkivaltaa protestien kukistamisessa, se ajautui umpikujaan. Venäjän tukema presidentti Viktor Janukovytš pakeni maasta.

        Toukokuussa 2014 Ukrainassa järjestettiin presidentinvaalit syrjäytetyn presidentin Viktor Janukovytšin seuraajan valitsemiseksi. Venäjän presidentti Vladimir Putin ilmoitti pyrkivänsä yhteistyöhön lännen ja uuden Ukrainan hallituksen kanssa riippumatta siitä, kuka voittaa presidentinvaalit.

        Presidentinvaalit voitti vaalien ennakkosuosikki, konvehtimiljardööri Petro Porošenko.

        Venäjä ei tunnustanut Ukrainan uutta hallitusta.

        Donetskin kansantasavalta joka kutsui venäläisiä joukkoja Ukrainaan oli siitä erikoinen että sitä johti venäläiset komentajat: sotilaskomentajana kapinallisalueen ”puolustusministeri” Igor Girkinja ”pääministerinä” moskovalainen Aleksandr Borodai.

        Itsessään tuo fakta jo kertoo jomomaa kieltään siitä että venäläinen armeija oli sytyttämässä sotaa Ukrainassa


      • Anonyymi00022
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        Donetskin kansantasavalta joka kutsui venäläisiä joukkoja Ukrainaan oli siitä erikoinen että sitä johti venäläiset komentajat: sotilaskomentajana kapinallisalueen ”puolustusministeri” Igor Girkinja ”pääministerinä” moskovalainen Aleksandr Borodai.

        Itsessään tuo fakta jo kertoo jomomaa kieltään siitä että venäläinen armeija oli sytyttämässä sotaa Ukrainassa

        RyZZä ja ryZZän "kansantasavallat" 🤣🤣💩


      • Anonyymi00025
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        Donetskin kansantasavalta joka kutsui venäläisiä joukkoja Ukrainaan oli siitä erikoinen että sitä johti venäläiset komentajat: sotilaskomentajana kapinallisalueen ”puolustusministeri” Igor Girkinja ”pääministerinä” moskovalainen Aleksandr Borodai.

        Itsessään tuo fakta jo kertoo jomomaa kieltään siitä että venäläinen armeija oli sytyttämässä sotaa Ukrainassa

        "Donetskin kansantasavalta joka kutsui venäläisiä joukkoja Ukrainaan ". Totta kai, kun L-Ukraima oli aloittanut ampumisen. L-ukrainalaiset aloittivat sisällisodan.

        Lue joku kirja asiasta. Vaikka tuo Tulilinjalla kirja.


      • Anonyymi00050

      • Anonyymi00025 kirjoitti:

        "Donetskin kansantasavalta joka kutsui venäläisiä joukkoja Ukrainaan ". Totta kai, kun L-Ukraima oli aloittanut ampumisen. L-ukrainalaiset aloittivat sisällisodan.

        Lue joku kirja asiasta. Vaikka tuo Tulilinjalla kirja.

        Mutta miksi _sinä_ et ole sitä lukenut?


      • Anonyymi00025 kirjoitti:

        "Donetskin kansantasavalta joka kutsui venäläisiä joukkoja Ukrainaan ". Totta kai, kun L-Ukraima oli aloittanut ampumisen. L-ukrainalaiset aloittivat sisällisodan.

        Lue joku kirja asiasta. Vaikka tuo Tulilinjalla kirja.

        Mutta miksi _sinä_ et sitä ole lukenut?


      • Anonyymi00025 kirjoitti:

        "Donetskin kansantasavalta joka kutsui venäläisiä joukkoja Ukrainaan ". Totta kai, kun L-Ukraima oli aloittanut ampumisen. L-ukrainalaiset aloittivat sisällisodan.

        Lue joku kirja asiasta. Vaikka tuo Tulilinjalla kirja.

        ""Donetskin kansantasavalta joka kutsui venäläisiä joukkoja Ukrainaan ". Totta kai, kun L-Ukraima oli aloittanut ampumisen. L-ukrainalaiset aloittivat sisällisodan."

        Ampumisen aloitti edelleen tuo venäläinen sotilasosasto:

        "Nyt Strelkov on tullut julkisuuteen venäläisen Zavtra-lehden haastattelussa. Siinä hän kertoo aloittaneensa Itä-Ukrainassa käynnissä olevan sodan.

        - Minä olin se, jonka voi sanoa vetäneen liipaisimesta, Strelkov sanoi."

        "Lue joku kirja asiasta. Vaikka tuo Tulilinjalla kirja."

        Luepa sinä itse vaikkapa Keir Gilesin kirja Venäjän sota jokaista vastaan, jos haluat ymmärtää asiasta jotain.


      • Anonyymi00162
        moloch_horridus kirjoitti:

        ""Donetskin kansantasavalta joka kutsui venäläisiä joukkoja Ukrainaan ". Totta kai, kun L-Ukraima oli aloittanut ampumisen. L-ukrainalaiset aloittivat sisällisodan."

        Ampumisen aloitti edelleen tuo venäläinen sotilasosasto:

        "Nyt Strelkov on tullut julkisuuteen venäläisen Zavtra-lehden haastattelussa. Siinä hän kertoo aloittaneensa Itä-Ukrainassa käynnissä olevan sodan.

        - Minä olin se, jonka voi sanoa vetäneen liipaisimesta, Strelkov sanoi."

        "Lue joku kirja asiasta. Vaikka tuo Tulilinjalla kirja."

        Luepa sinä itse vaikkapa Keir Gilesin kirja Venäjän sota jokaista vastaan, jos haluat ymmärtää asiasta jotain.

        Mikä russofoobikko Keirin kirjoista?


      • Anonyymi00162 kirjoitti:

        Mikä russofoobikko Keirin kirjoista?

        Ne kannattaa lukea, jos haluaa tietää oikeasti, miksi Venäjä sotii Ukrainassa.


    • Anonyymi00011

      Analyysi tapahtumista oikean suuntainen, mutta johtopäätös täysin väärä: Ukrainan nykysota on Puhtaasti Venäjä aloittama, ei lännen vika.

      • Anonyymi00013

        Tässä on hieman sama logiikka, kun kevyissä vaatteissa kulkevaa naista syytetään siitä, että joutui raiskatuksi. Ei se on tuon naisen vika, vaan se päällekäyjän. Ei ole Ukrainan tai lännen vika, että Venäjä raiskaa naapurimaitaan.


      • Anonyymi00015

        Totta kyllä sen "Z" natsien kirjurikin täällä tietää ...mutta hoitaa vain palkkatyötään valehtelemalla ammatikseen


      • Anonyymi00023
        Anonyymi00015 kirjoitti:

        Totta kyllä sen "Z" natsien kirjurikin täällä tietää ...mutta hoitaa vain palkkatyötään valehtelemalla ammatikseen

        Palkkana kylmää kaalisoppaa.


      • Anonyymi00054
        Anonyymi00015 kirjoitti:

        Totta kyllä sen "Z" natsien kirjurikin täällä tietää ...mutta hoitaa vain palkkatyötään valehtelemalla ammatikseen

        Venäjällä on kyllä aika erikoisia ammatteja. Esimerkiksi VALEHTELIJA näyttää olevan kovin suosittu.


    • Anonyymi00037

      En ymmärrä millaisilla lännen arvioilla Putinin kova halu laajentua olisi muutettu haluttomuudeksi laajentua. Aseistamalla Ukraina hampaisiin ennen 2014?

    • Anonyymi00047

      Kenen te luulette Suomessa lueskelevan näitä pitkiä propagandakirjoituksia?
      Kerro Igor Pietarista?

      • Anonyymi00057

        HeHe no sinähän olet satoja kertoja väittänyt Supon tutkivan tätä palstaa 😂🤪😜


      • Anonyymi00057 kirjoitti:

        HeHe no sinähän olet satoja kertoja väittänyt Supon tutkivan tätä palstaa 😂🤪😜

        Supolla on omat periaatteensa siinä hommassa. Kun joku havaitaan vaarattomaksi tolloksi, jollaisia lähes kaikki harvalukuiset palstaputinatsit ovat, häntä tutkitaan vain jos jotain todella uutta ilmenee. Täällä on todennäköisesti 1-3 kirjoittajaa, joita Supo pitää oikeasti seuraamisen arvoisina.

        Supohan tietää täällä kaikken niiden henkilöllisyyden, jotka se haluaakin tietää. Emme me poliisille anonyymeja ole, vaan ainoastaan toisillemme. 🤫


      • Anonyymi00078
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Supolla on omat periaatteensa siinä hommassa. Kun joku havaitaan vaarattomaksi tolloksi, jollaisia lähes kaikki harvalukuiset palstaputinatsit ovat, häntä tutkitaan vain jos jotain todella uutta ilmenee. Täällä on todennäköisesti 1-3 kirjoittajaa, joita Supo pitää oikeasti seuraamisen arvoisina.

        Supohan tietää täällä kaikken niiden henkilöllisyyden, jotka se haluaakin tietää. Emme me poliisille anonyymeja ole, vaan ainoastaan toisillemme. 🤫

        Hehehe C -mies kuvittelee Supon tutkivan anonyymien horinoita😂🤣😃

        Eikä Supo saa selville kenenkään anonyymikirjoittajan henkilöllisyyttä😜

        Mutta CIA saa, ja on selvittänyt kaikkien presidentti Trumpia herjanneiden henkilöllisyyden😂


      • Anonyymi00088
        Anonyymi00078 kirjoitti:

        Hehehe C -mies kuvittelee Supon tutkivan anonyymien horinoita😂🤣😃

        Eikä Supo saa selville kenenkään anonyymikirjoittajan henkilöllisyyttä😜

        Mutta CIA saa, ja on selvittänyt kaikkien presidentti Trumpia herjanneiden henkilöllisyyden😂

        Sinusta on helppo uskoa että poliisi on menettänyt kiinnostuksensa muutaman viestin jälkeen.


      • Anonyymi00092
        Anonyymi00088 kirjoitti:

        Sinusta on helppo uskoa että poliisi on menettänyt kiinnostuksensa muutaman viestin jälkeen.

        Hehe taasko se C -mies kuvittelee olevansa jokin viranomainen?😂


      • Anonyymi00078 kirjoitti:

        Hehehe C -mies kuvittelee Supon tutkivan anonyymien horinoita😂🤣😃

        Eikä Supo saa selville kenenkään anonyymikirjoittajan henkilöllisyyttä😜

        Mutta CIA saa, ja on selvittänyt kaikkien presidentti Trumpia herjanneiden henkilöllisyyden😂

        >Eikä Supo saa selville kenenkään anonyymikirjoittajan henkilöllisyyttä😜

        100 % varmasti saa, jos tietyn lähteen anonyymiviestejä yhdistelemällä syntyy tutkinnallista tarvetta.

        On suunnattoman hupaisaa, että palstan putinatsit kuvittelevat olevansa anonyymeja myös poliisitutkinnassa käytettäviä menetelmiä vastaan. 🤣

        Esimerkiksi telkkarin uusimmista rikossarjoista selviää paljon poliisin nykykonsteista, jotka on aika huimat ja koko ajan huimenee.

        Jos syynättävä on tosi fiksu, silloin poliisin työ käy vaikeammaksi, mutta, tuota noin... kun palstan putinatsit nyt vain ei ole sellaisia, paitsi ehkä se yksi joka osaa jopa kirjoittaa suomea kunnolla. Eikä senkään tietoteknisistä taidoista ole mitään takeita.


      • Anonyymi00116
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        >Eikä Supo saa selville kenenkään anonyymikirjoittajan henkilöllisyyttä😜

        100 % varmasti saa, jos tietyn lähteen anonyymiviestejä yhdistelemällä syntyy tutkinnallista tarvetta.

        On suunnattoman hupaisaa, että palstan putinatsit kuvittelevat olevansa anonyymeja myös poliisitutkinnassa käytettäviä menetelmiä vastaan. 🤣

        Esimerkiksi telkkarin uusimmista rikossarjoista selviää paljon poliisin nykykonsteista, jotka on aika huimat ja koko ajan huimenee.

        Jos syynättävä on tosi fiksu, silloin poliisin työ käy vaikeammaksi, mutta, tuota noin... kun palstan putinatsit nyt vain ei ole sellaisia, paitsi ehkä se yksi joka osaa jopa kirjoittaa suomea kunnolla. Eikä senkään tietoteknisistä taidoista ole mitään takeita.

        HeHe mikähän poliisitutkinta C -miehellä nyt on meneillään?😄🤣😂

        HeHe vai kuvittelee taas olevansa Supon agentti🤪


    • Anonyymi00055

      Tämä oli karvas isku molokille ja hänen perskärpäselleen Repelle, ynnä muille niiloille, MUAHHHHAHA;MUAHHHHHA;MUAHHHHHAHA!

    • Anonyymi00059

      Ukrainan sodan syyt venäjän valtionjohdossa.

    • Anonyymi00060

      Ennen kuin Molo tai Repe kommentoi mitään, niin hankkikaa nyt edes joku ylätason kirja johon perustatte väitteenne.

      • Anonyymi00071

        Kuka hyökkäsi ja kenen kimppuun. Venäjä valtasi alueita Ukrainasta jo vuonna 2014. Siitä asti on ollut sota päällä. Täysmittaiseksi hyökkäyssodaksi tilanne muuttui venäjän toimesta vuonna 2022. Ei asian ymmärtämiseen kirjoja tarvita.


      • Anonyymi00072
        Anonyymi00071 kirjoitti:

        Kuka hyökkäsi ja kenen kimppuun. Venäjä valtasi alueita Ukrainasta jo vuonna 2014. Siitä asti on ollut sota päällä. Täysmittaiseksi hyökkäyssodaksi tilanne muuttui venäjän toimesta vuonna 2022. Ei asian ymmärtämiseen kirjoja tarvita.

        Ukrainan natsit hyökkäsivät ensin ukrainan venäläisväestön kimppuun ja veivät hässäkän aina vallankaappaukseen saakka, siitä kaikki alkoi, etkö edes tuota iennyt?


      • Anonyymi00081
        Anonyymi00072 kirjoitti:

        Ukrainan natsit hyökkäsivät ensin ukrainan venäläisväestön kimppuun ja veivät hässäkän aina vallankaappaukseen saakka, siitä kaikki alkoi, etkö edes tuota iennyt?

        Hevonpaskaa


      • Anonyymi00087
        Anonyymi00072 kirjoitti:

        Ukrainan natsit hyökkäsivät ensin ukrainan venäläisväestön kimppuun ja veivät hässäkän aina vallankaappaukseen saakka, siitä kaikki alkoi, etkö edes tuota iennyt?

        On se kumma että niin harva 'tietää' nämä Venäjän tarinat sotansa 'juurisyistä'.


      • Luehan itse vaikkapa Keir Gilesin kirja Venäjän sota jokaista vastaan.


      • Anonyymi00072 kirjoitti:

        Ukrainan natsit hyökkäsivät ensin ukrainan venäläisväestön kimppuun ja veivät hässäkän aina vallankaappaukseen saakka, siitä kaikki alkoi, etkö edes tuota iennyt?

        Ei kukaan sellaista tiedä, vaikka jotkut Venäjän valheet ja propagandan uskovat niin luulevat tietävänsäkin. Se ei ole totta.


    • Anonyymi00062

      Kirja ei näytä olevan lainkaan niin Venäjä-mielinen kuin palstan Z-intoilijat luuleskelevat, eihän ne ole sitä koskaan lukeneet:

      'Uusi kirja: Vain 300 ukrainalaissotilasta onnistui katkaisemaan Venäjän suurhyökkäyksen Kiovaan
      Miten heppoisena pidetty Ukrainan armeija esti maailman toiseksi vahvimman sotavoiman tunkeutumisen maan pääkaupunkiin? Timo Hellenbergin ja Pekka Visurin kirja antaa vastauksen.'

      https://yle.fi/a/74-20197604

      • Anonyymi00063

        Vaikuttaa tuon perusteella varsin asialliselta lähdeteokselta. Tiltujen huuto vähenee varmasti jos lukevat. Keskittymiskyvyn kanssa voi tehdä tiukkaa. Useimmat niistä ei ole tottuneet keskittymään pitkiin asiateksteihin, kun ei ole lukupäätä. Suosittelen äänikirjana.


      • Anonyymi00066

        Mutta kun Repe ja Molo eivät halua ymmärtää totuutta. Omasta päästä repii ajatuksia ja soveltaa siihen jotain iltapäivälehtien läppiä. Haluavat tukea omalle näkemykselleen, jota ammattikirjallisuus eikä Suomen yliopistot tue.

        Sitten inttää täällä lapsellisesti, että se ja se on Venäjämielinen, vaikka eivät itse edes kykene löytämään selityksiä omille näkemyksilleen.

        Mielenterveysongelmaisia vai mistä johtuu.


      • Anonyymi00067
        Anonyymi00066 kirjoitti:

        Mutta kun Repe ja Molo eivät halua ymmärtää totuutta. Omasta päästä repii ajatuksia ja soveltaa siihen jotain iltapäivälehtien läppiä. Haluavat tukea omalle näkemykselleen, jota ammattikirjallisuus eikä Suomen yliopistot tue.

        Sitten inttää täällä lapsellisesti, että se ja se on Venäjämielinen, vaikka eivät itse edes kykene löytämään selityksiä omille näkemyksilleen.

        Mielenterveysongelmaisia vai mistä johtuu.

        Suomen yliopistojen aiheeseen liittyvistä sadoista tutkijoista ja opettajista pari-kolme on sitä mieltä, että Venäjä ei ole yksin tai lähes yksin syyllinen sotaansa.


      • Anonyymi00068

        "Presidentti Zelenskyin syyskuisen arvion mukaan Ukraina tarvitsee sodan jatkamiseen vuosittain rahaa 120 miljardia dollaria." Tuo oli jutun lopussa, ei taida kestää lännen perse tuota kymmentä vuotta, tai pitempään, rauhasta kun ei ole tietoakaan, eikä Venäjää näytä kiinnostavan.
        Ukrainalle käy vielä kylmät, mutta mitäs aloitti rettelöinnin.


      • Anonyymi00073
        Anonyymi00067 kirjoitti:

        Suomen yliopistojen aiheeseen liittyvistä sadoista tutkijoista ja opettajista pari-kolme on sitä mieltä, että Venäjä ei ole yksin tai lähes yksin syyllinen sotaansa.

        kerro suomalaisista varteenotettavista tutkijoista ja teksteistään esimerkkejä jotka pitävät Venäjää yksin syyllisenä sotaan?


      • Anonyymi00086

        Ei ne uskalla sitä lukea, vaativat kyllä muita lukemaan. Monella Z*fanilla ainoa koskaan luettu kirja on Raamattu.


      • Anonyymi00066 kirjoitti:

        Mutta kun Repe ja Molo eivät halua ymmärtää totuutta. Omasta päästä repii ajatuksia ja soveltaa siihen jotain iltapäivälehtien läppiä. Haluavat tukea omalle näkemykselleen, jota ammattikirjallisuus eikä Suomen yliopistot tue.

        Sitten inttää täällä lapsellisesti, että se ja se on Venäjämielinen, vaikka eivät itse edes kykene löytämään selityksiä omille näkemyksilleen.

        Mielenterveysongelmaisia vai mistä johtuu.

        LOL. Sinä itse kieltäydyt ymmärtämästä, että se, mitä kerromme on perusteltu totuus, jonka voimme todistaa lähteillämme. Mikä ihmeen ammattikirjallisuus ja mitkä Suomen yliopistot tukevat muka valheitasi?


      • Anonyymi00073 kirjoitti:

        kerro suomalaisista varteenotettavista tutkijoista ja teksteistään esimerkkejä jotka pitävät Venäjää yksin syyllisenä sotaan?

        Esim. professori Kari Liuhto.


      • Anonyymi00129
        Anonyymi00068 kirjoitti:

        "Presidentti Zelenskyin syyskuisen arvion mukaan Ukraina tarvitsee sodan jatkamiseen vuosittain rahaa 120 miljardia dollaria." Tuo oli jutun lopussa, ei taida kestää lännen perse tuota kymmentä vuotta, tai pitempään, rauhasta kun ei ole tietoakaan, eikä Venäjää näytä kiinnostavan.
        Ukrainalle käy vielä kylmät, mutta mitäs aloitti rettelöinnin.

        Zelellä on vielä povitaskussa hieman tilaa. Sinne mahtuu vielä muutaman vanhuksen hoito rahat.


      • Anonyymi00131
        moloch_horridus kirjoitti:

        LOL. Sinä itse kieltäydyt ymmärtämästä, että se, mitä kerromme on perusteltu totuus, jonka voimme todistaa lähteillämme. Mikä ihmeen ammattikirjallisuus ja mitkä Suomen yliopistot tukevat muka valheitasi?

        Tuttua hevonpaskaa mololta. Kirjoittelet tänne vain mieleisiäsi juttuja , et totuuksia.


      • Anonyymi00131 kirjoitti:

        Tuttua hevonpaskaa mololta. Kirjoittelet tänne vain mieleisiäsi juttuja , et totuuksia.

        LOL. Totuus kumoaa sinun valheesi, kuten jokainen voi tästäkin ketjusta havaita, tiltunen.


      • Anonyymi00156
        Anonyymi00068 kirjoitti:

        "Presidentti Zelenskyin syyskuisen arvion mukaan Ukraina tarvitsee sodan jatkamiseen vuosittain rahaa 120 miljardia dollaria." Tuo oli jutun lopussa, ei taida kestää lännen perse tuota kymmentä vuotta, tai pitempään, rauhasta kun ei ole tietoakaan, eikä Venäjää näytä kiinnostavan.
        Ukrainalle käy vielä kylmät, mutta mitäs aloitti rettelöinnin.

        Miten lie kestää Venäjänkään talous? Perinteisesti valtion piikkiin laittamalla Venäjällä on voitu toteuttaa kaikki mitä on päätetty toteuttaa.

        Ehkä Venäjä ajautui Lännen ansaan uskomalla sodan Ukrainaa vastaan olevan lyhyt. Nyt sota on kestänyt pitempään kuin hehkutettu "Suuri Isänmaallinen Sota" natsi-Saksaan vastaan.

        Ristiriitaisilla viesteillään USA on saanut Putinin luulemaan Trumpia kaverikseen samaan aikaan kun tämä tyytyväisenä myy amerikkalaisia aseita ei ainoastaan Ukrainalle, vaan myös kaikille liittolaismailleen, jotka tukevat Ukrainaa ja varustautuvat tuntemaansa Venäjän uhkaa vastaan. USA:lla ei ole kiirettä näin hyvää asemarkkinatilannetta liian nopeasti lopettaa.

        Sanotaan, että saksalaiset eivät kadu Hitleriä hänen uransa alkupuolella - he kiroavat häntä siksi, ettei hän ymmärtänyt lopettaa Saksan turmioksi koitunutta sotaa ajoissa.


      • Anonyymi00188
        moloch_horridus kirjoitti:

        Esim. professori Kari Liuhto.

        Tohtori Teemu Keskisarja.


      • Anonyymi00189
        Anonyymi00129 kirjoitti:

        Zelellä on vielä povitaskussa hieman tilaa. Sinne mahtuu vielä muutaman vanhuksen hoito rahat.

        Tarkoitin että suurituloisten veroja voitaisiin alentaa lisää Ukrainan rahoilla, niinhän ps ja kok tekisi.


      • Anonyymi00190
        Anonyymi00068 kirjoitti:

        "Presidentti Zelenskyin syyskuisen arvion mukaan Ukraina tarvitsee sodan jatkamiseen vuosittain rahaa 120 miljardia dollaria." Tuo oli jutun lopussa, ei taida kestää lännen perse tuota kymmentä vuotta, tai pitempään, rauhasta kun ei ole tietoakaan, eikä Venäjää näytä kiinnostavan.
        Ukrainalle käy vielä kylmät, mutta mitäs aloitti rettelöinnin.

        Ukraina aloitti rettelöinnin Venäjää vastaan sallimalla ilkeästi Venäjän valloittaa Krimin. Tämä oli ajatukseni.


      • Anonyymi00188 kirjoitti:

        Tohtori Teemu Keskisarja.

        Juu, hänkin.


    • Anonyymi00069

      Ihme kun molok ei kuitannut hevonpaskaksi koko juttua ja Visuria Venäjän...Putinin trolliksi.
      Näin se yleensä kuittaa kaikki faktat.

    • Anonyymi00070

      Varovaista tekstiä kuitenkin, mainittiinko jenkkien keskeistä roolia, kun uutta laitonta hallintoa perustettiin?

      • Millä perusteella Ukrainan uusi parlamentin valitsema hallinto oli sinusta laiton?


      • Anonyymi00191

        Tarkoitatko sitä hallintoa, joka järjesti täysin vapaat vaalit?


    • Anonyymi00079

      Kahdeksan vuosikymmentä asioita seuranneena tiedän.

      Länsi kaikin keinoin yritti saada Neuvostoliittoa sekasortoon kun, onnistuivat antoivat Venäjän voimistua.
      Naton näivettyessä aloitettiin uudelleen.

      Asioihin saatiin vauhtia vasta Suomen otettua ohjat.
      Nyt on riitaisuudet varmennettu johtomme ilmoituksen mukaan vuosi kymmeniksi..
      Suomen kohtaaman pienen kiusan saa tämän rakennelman yhteydessä unohtaa
      Koskahan näitä tapahtumia tuodaan esiin.

      • Varmasti olet seurannut, mutta hyvä olisi jos saisit julkaistua tuloksesi vähän ymmärrettävämmin.


      • Anonyymi00085

        Ehkä tuossa iässä kannattaa jo unohtaa palstalla sekoilut.


      • Tiltunen siis syyttää Venäjän rikollisesta hyökkäyksestä Ukrainaan Suomea. Ikä on tehnyt tehtävänsä.


    • Anonyymi00080

      Tavallaan koska Venäjää kyrsii se että länsi on kaikessa kehityksessä ja ihmisten hyvinvoinnissa edellä.
      Venäjän ainut keino on sitten terrorisoida muita eikä yrittää kehittää omaa maataan.

      • Anonyymi00082

        Mitenkä Venäjä on Suomea terrorisoinut ?


      • Anonyymi00083
        Anonyymi00082 kirjoitti:

        Mitenkä Venäjä on Suomea terrorisoinut ?

        Media kertoi hybridiuhista isoilla otsikoilla. Loppujen lopuksi näyttökä ei edes ollut.
        Vesitornit, merikaapelit jne.


      • Anonyymi00084
        Anonyymi00082 kirjoitti:

        Mitenkä Venäjä on Suomea terrorisoinut ?

        Mielenkiintoista, kuinka robottimainen toisto noilla mediauskovaisilla on.


      • Anonyymi00084 kirjoitti:

        Mielenkiintoista, kuinka robottimainen toisto noilla mediauskovaisilla on.

        Mielenkiintoista on sekin, paljonko teidän mitävittulaisuskovaisten ehdokkaat saavat ääniä ensi huhtikuussa. 😎


      • Anonyymi00093
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Mielenkiintoista on sekin, paljonko teidän mitävittulaisuskovaisten ehdokkaat saavat ääniä ensi huhtikuussa. 😎

        Ääntenlaskenta sen ratkaisee.
        Ei se että pidetään vaalit, vaan se kuka laskee äänet.


      • Anonyymi00094
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Mielenkiintoista on sekin, paljonko teidän mitävittulaisuskovaisten ehdokkaat saavat ääniä ensi huhtikuussa. 😎

        Suomen vaalitko ratkaisee kenen syytä ukrainan sota on? MUAHHHHAHA;MUAHHHHAHA;MUAHHHHAHA!!!!


      • Anonyymi00096
        Anonyymi00082 kirjoitti:

        Mitenkä Venäjä on Suomea terrorisoinut ?

        "Mitenkä Venäjä on Suomea terrorisoinut ?"

        Miten Suomi asiaan liittyy Suomi on Naton jäsenmaa ei venäjän Natoa kykene terrorisoimaan


      • Anonyymi00093 kirjoitti:

        Ääntenlaskenta sen ratkaisee.
        Ei se että pidetään vaalit, vaan se kuka laskee äänet.

        No niitä laskijoita on vaalilautakunnissa yhtä monta kuin on vaalitoimitsijoita eli kaikkiaan noin 10 000, kaikkien puolueitten asettamia niiden aiempien kannatusten suhteessa.

        Ei siis ole ketään "kukaa", vaan valtava määrä ihan tavallisia suomalaisia, jollainen et jutuistasi päätellen itse ole vaan joku salaliittohörhö. 😎

        Toki vaaliliput ovat demokratiassa julkisia asiakirjoja, jotka saa halutessaan käydä laskemassa omalla porukalla. Edellisvaaleissa teidän Ossin tyttöjä ja ehkä poikiakin kävi tarkastuslaskemassa joitakin äänestyspaikkoja, ja sai 99,99-prosenttisesti samat tulokset kuin ne oikeatkin laskijat olivat saaneet.


      • Anonyymi00094 kirjoitti:

        Suomen vaalitko ratkaisee kenen syytä ukrainan sota on? MUAHHHHAHA;MUAHHHHAHA;MUAHHHHAHA!!!!

        Mukavaa että suhtaudut noin alistuneen kepeästi tulevaan karmeaan tulokseenne.

        Kun ei teitä ole, niin eihän teitä ole. 🥱

        Nato-jäsenyyden ei-kannattajistakin vain häviävän pieni joukko hyväksyy Venäjän sotimiset, siis se joukko joka äänestää sotimisen hyväksyviä ehdokkaita.


      • Anonyymi00100
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Mukavaa että suhtaudut noin alistuneen kepeästi tulevaan karmeaan tulokseenne.

        Kun ei teitä ole, niin eihän teitä ole. 🥱

        Nato-jäsenyyden ei-kannattajistakin vain häviävän pieni joukko hyväksyy Venäjän sotimiset, siis se joukko joka äänestää sotimisen hyväksyviä ehdokkaita.

        no kerropa miten Suomen vaalit ratkaisee kuka aloitti ukrainassa? MUHHHHAHHHA;MUAHHHHAHA;MUAHHHHAHA!!!
        Kuules, on aivan sama tämän asiantiimoilta kuka "hyväksyy" mitäkin, faktat puhuvat nääs puolestaan.


      • Anonyymi00103
        Anonyymi00100 kirjoitti:

        no kerropa miten Suomen vaalit ratkaisee kuka aloitti ukrainassa? MUHHHHAHHHA;MUAHHHHAHA;MUAHHHHAHA!!!
        Kuules, on aivan sama tämän asiantiimoilta kuka "hyväksyy" mitäkin, faktat puhuvat nääs puolestaan.

        Faktat puhuvat puolestaan, Venäjä on kävelevän sian johtama imperialistinen rosvovaltio.


      • Anonyymi00110
        Anonyymi00103 kirjoitti:

        Faktat puhuvat puolestaan, Venäjä on kävelevän sian johtama imperialistinen rosvovaltio.

        Oink oink 🐷🇷🇺💩


      • Anonyymi00114
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        No niitä laskijoita on vaalilautakunnissa yhtä monta kuin on vaalitoimitsijoita eli kaikkiaan noin 10 000, kaikkien puolueitten asettamia niiden aiempien kannatusten suhteessa.

        Ei siis ole ketään "kukaa", vaan valtava määrä ihan tavallisia suomalaisia, jollainen et jutuistasi päätellen itse ole vaan joku salaliittohörhö. 😎

        Toki vaaliliput ovat demokratiassa julkisia asiakirjoja, jotka saa halutessaan käydä laskemassa omalla porukalla. Edellisvaaleissa teidän Ossin tyttöjä ja ehkä poikiakin kävi tarkastuslaskemassa joitakin äänestyspaikkoja, ja sai 99,99-prosenttisesti samat tulokset kuin ne oikeatkin laskijat olivat saaneet.

        Puoluekuri vesittää demokratian.
        Demokratia on aika häilyvä käsite....me emme voi puhua demokratiasta, sitä ei ole.

        Demokratiassa ei suljeta rajoja, eikä tehdä päätöksiä ohi eduskunnan ja kansan....nyt on tehty jatkuvasti.


      • Anonyymi00114 kirjoitti:

        Puoluekuri vesittää demokratian.
        Demokratia on aika häilyvä käsite....me emme voi puhua demokratiasta, sitä ei ole.

        Demokratiassa ei suljeta rajoja, eikä tehdä päätöksiä ohi eduskunnan ja kansan....nyt on tehty jatkuvasti.

        Kerro jokin valtio, jossa ei ole minkäänlaista puoluekuria. Edustuksellinen demokratia ei toimi, ellei sitä ole lainkaan. Puolueitten ja niiden johtajien on voitava luottaa toisiinsa ainakin huomattavassa määrin. Ei teidän silti tarvitse puhua demokratiasta, tämä on vapaa maa, on täysin luvallista olla sitä mieltä että sitä ei ole (mutta Venäjällä on, arvaan).

        Demokratiassa suljetaan taatusti rajoja jos eduskunta niin hyvästä syystä päättää ja naapurina on sotahullu diktatuuri. Päätöksiä tehdään tosiaan paljon myös "ohi eduskunnan" siten kuin laissa on päätettäväksi säädetty, mutta jos on kyse isommasta asiasta eduskunta sanoo siitä aina sanansa ennemmin tai myöhemmin.

        Kansaa edustaa eduskunta suvereenisti, eikä sillä ole minkäänlaista velvollisuutta järjestää ikinä yhtäkään neuvoa-antavaa kansanäänestystä, ellei se halua. Sitovia kansanäänestyksiä perustuslaki ei edes tunne, niitä ei voi Suomessa olla.


      • Anonyymi00082 kirjoitti:

        Mitenkä Venäjä on Suomea terrorisoinut ?

        Esim. erilaisilla hyökkäyksillä tietokonejärjestelmiimme, häiritsemällä GPS:ä, yrittämällä lähettää tänne Lähi-Idästä ja Afrikasta haalimiaan turisteja ja siirtolaisiaan muka pakolaisiksi, katkomalla kaapeleitamme jne,


      • Anonyymi00114 kirjoitti:

        Puoluekuri vesittää demokratian.
        Demokratia on aika häilyvä käsite....me emme voi puhua demokratiasta, sitä ei ole.

        Demokratiassa ei suljeta rajoja, eikä tehdä päätöksiä ohi eduskunnan ja kansan....nyt on tehty jatkuvasti.

        Suomi oli taas viime vuonna maailman viidenneksi paras demokratia Venäjän fasistista diktaatuuria kannattavan tiltun itkusta huolimatta,


      • Anonyymi00132
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Kerro jokin valtio, jossa ei ole minkäänlaista puoluekuria. Edustuksellinen demokratia ei toimi, ellei sitä ole lainkaan. Puolueitten ja niiden johtajien on voitava luottaa toisiinsa ainakin huomattavassa määrin. Ei teidän silti tarvitse puhua demokratiasta, tämä on vapaa maa, on täysin luvallista olla sitä mieltä että sitä ei ole (mutta Venäjällä on, arvaan).

        Demokratiassa suljetaan taatusti rajoja jos eduskunta niin hyvästä syystä päättää ja naapurina on sotahullu diktatuuri. Päätöksiä tehdään tosiaan paljon myös "ohi eduskunnan" siten kuin laissa on päätettäväksi säädetty, mutta jos on kyse isommasta asiasta eduskunta sanoo siitä aina sanansa ennemmin tai myöhemmin.

        Kansaa edustaa eduskunta suvereenisti, eikä sillä ole minkäänlaista velvollisuutta järjestää ikinä yhtäkään neuvoa-antavaa kansanäänestystä, ellei se halua. Sitovia kansanäänestyksiä perustuslaki ei edes tunne, niitä ei voi Suomessa olla.

        Edustuksellinen demokratia ei toimi, kansan ääni ei kuulu.
        Puoluekuri takaa sen, että mennään linjalla jonka johto määrää.
        Eli onko se hyvä, kun kansanedustajalta viedään oikeudet edustaa kansaa?

        Sveitsin malli toimii, suora kansan äänestys... demokratia toteutuu tässä paremmin.


      • Anonyymi00134
        Anonyymi00084 kirjoitti:

        Mielenkiintoista, kuinka robottimainen toisto noilla mediauskovaisilla on.

        Suomen "oikeusvaltiossa" ensin hutkitaan , sitten vasta tutkitaan, ihan normi juttu.


      • Anonyymi00136
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        No niitä laskijoita on vaalilautakunnissa yhtä monta kuin on vaalitoimitsijoita eli kaikkiaan noin 10 000, kaikkien puolueitten asettamia niiden aiempien kannatusten suhteessa.

        Ei siis ole ketään "kukaa", vaan valtava määrä ihan tavallisia suomalaisia, jollainen et jutuistasi päätellen itse ole vaan joku salaliittohörhö. 😎

        Toki vaaliliput ovat demokratiassa julkisia asiakirjoja, jotka saa halutessaan käydä laskemassa omalla porukalla. Edellisvaaleissa teidän Ossin tyttöjä ja ehkä poikiakin kävi tarkastuslaskemassa joitakin äänestyspaikkoja, ja sai 99,99-prosenttisesti samat tulokset kuin ne oikeatkin laskijat olivat saaneet.

        Lisää lyijykyniä äänestyspaikoille, kyllä hyvin koulutettu kansa uskoo kaiken .


      • Anonyymi00137
        Anonyymi00103 kirjoitti:

        Faktat puhuvat puolestaan, Venäjä on kävelevän sian johtama imperialistinen rosvovaltio.

        Hevonpaskaa USA tiltu.


      • Anonyymi00140
        Anonyymi00114 kirjoitti:

        Puoluekuri vesittää demokratian.
        Demokratia on aika häilyvä käsite....me emme voi puhua demokratiasta, sitä ei ole.

        Demokratiassa ei suljeta rajoja, eikä tehdä päätöksiä ohi eduskunnan ja kansan....nyt on tehty jatkuvasti.

        Puoluekuri vesittää demokratian, olet aivan oikeassa, turha puhella sananvapaudesta tai oikeusvaltio periaatteesta. Saamme vapaasti puhella vain valtiollisesta totuudesta tai voittoa tavoittelevan median johdon päätoimittajalle antamien käskyjen mukaan.


      • Anonyymi00132 kirjoitti:

        Edustuksellinen demokratia ei toimi, kansan ääni ei kuulu.
        Puoluekuri takaa sen, että mennään linjalla jonka johto määrää.
        Eli onko se hyvä, kun kansanedustajalta viedään oikeudet edustaa kansaa?

        Sveitsin malli toimii, suora kansan äänestys... demokratia toteutuu tässä paremmin.

        Sveitsin demokratia arvioidaan maailman kahdeksaneksi parhaaksi, kun Suomen taas viidenneksi parhaaksi.


      • Anonyymi00140 kirjoitti:

        Puoluekuri vesittää demokratian, olet aivan oikeassa, turha puhella sananvapaudesta tai oikeusvaltio periaatteesta. Saamme vapaasti puhella vain valtiollisesta totuudesta tai voittoa tavoittelevan median johdon päätoimittajalle antamien käskyjen mukaan.

        Mistä sinua on estetty puhumasta?


      • Anonyymi00140 kirjoitti:

        Puoluekuri vesittää demokratian, olet aivan oikeassa, turha puhella sananvapaudesta tai oikeusvaltio periaatteesta. Saamme vapaasti puhella vain valtiollisesta totuudesta tai voittoa tavoittelevan median johdon päätoimittajalle antamien käskyjen mukaan.

        Puoluekuri ei voi vesittää demokratiaa, kun se on jonkinlaisena käytössä kaikissa demokratioissa puolueitten välisen luottamuksen takaajana.

        Ja autokratioissa, kuten vielä äsken Unkarissa, se on vielä paljon tiukempi kuin demokratioissa.

        Sinä saat puhua ja kirjoittaa mitä ikinä haluat ilman ennakkosensuuria lainsäädäntömme hyvin leveissä ja sallivissa rajoissa, mutta pointti jota et nähtävästi koskaan tule ymmärtämään on se, että kenenkään muun ei ole pakko julkaista vinkumisiasi omalla kustannuksellaan.

        Itse taas saat julkaista niitä omilla, lahkosi tai muun poppoosi sivuilla tai vaikka painettuna kirjana tasan niin paljon kuin ikinä jaksat. Ja ne lukevat jotka haluavat, mutta ketään et voi pakottaa. Et ainakaan perheesi ulkopuolella.

        Ja ongelmasi onkin juuri tuo toiseksi viimeisin virke: Kukaan ei vapaaehtoisesti juttujasi lue, ellei tee aiheesta gradua tai muuta tutkimusta. Tai ole kieroutuneen viihteen tarpeessa, kuten me monet täällä.


      • Anonyymi00136 kirjoitti:

        Lisää lyijykyniä äänestyspaikoille, kyllä hyvin koulutettu kansa uskoo kaiken .

        Eli mikä on ongelmasi? Katsotaan sitä yhdessä. 🤗


      • Anonyymi00132 kirjoitti:

        Edustuksellinen demokratia ei toimi, kansan ääni ei kuulu.
        Puoluekuri takaa sen, että mennään linjalla jonka johto määrää.
        Eli onko se hyvä, kun kansanedustajalta viedään oikeudet edustaa kansaa?

        Sveitsin malli toimii, suora kansan äänestys... demokratia toteutuu tässä paremmin.

        Kerrohan, mikä on se kansan ääni, joka ei suomalaisessa demokratiassa kuulu? Mitä kansalla on sellaista asiaa, joka ei pääse esille? Täytyyhän sinulla esimerkkejä olla.


      • Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Kerrohan, mikä on se kansan ääni, joka ei suomalaisessa demokratiassa kuulu? Mitä kansalla on sellaista asiaa, joka ei pääse esille? Täytyyhän sinulla esimerkkejä olla.

        Eipä löytynyt ainuttakaan esimerkkiä esille pääsemättömästä kansan äänestä. ☑️


      • Anonyymi00197
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Puoluekuri ei voi vesittää demokratiaa, kun se on jonkinlaisena käytössä kaikissa demokratioissa puolueitten välisen luottamuksen takaajana.

        Ja autokratioissa, kuten vielä äsken Unkarissa, se on vielä paljon tiukempi kuin demokratioissa.

        Sinä saat puhua ja kirjoittaa mitä ikinä haluat ilman ennakkosensuuria lainsäädäntömme hyvin leveissä ja sallivissa rajoissa, mutta pointti jota et nähtävästi koskaan tule ymmärtämään on se, että kenenkään muun ei ole pakko julkaista vinkumisiasi omalla kustannuksellaan.

        Itse taas saat julkaista niitä omilla, lahkosi tai muun poppoosi sivuilla tai vaikka painettuna kirjana tasan niin paljon kuin ikinä jaksat. Ja ne lukevat jotka haluavat, mutta ketään et voi pakottaa. Et ainakaan perheesi ulkopuolella.

        Ja ongelmasi onkin juuri tuo toiseksi viimeisin virke: Kukaan ei vapaaehtoisesti juttujasi lue, ellei tee aiheesta gradua tai muuta tutkimusta. Tai ole kieroutuneen viihteen tarpeessa, kuten me monet täällä.

        Kannattaisi Repen mennä sinne mummojen seminaareihin opiskelemaan, ei tunnu olevan käsite sananvapaudesta ja oikeusvaltiosta oikein hanskassa. Äläkä turhaan selittele kaikenlaista paskaa.


      • Anonyymi00198
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Eipä löytynyt ainuttakaan esimerkkiä esille pääsemättömästä kansan äänestä. ☑️

        Viisas mies vastaa itselleen.


    • Anonyymi00095

      Edelleen vain Molo ja Repe sössöttää propagandaa. Muut uskovat jo faktoihin. Monta kirjaa jo tehty asiasta.

      • Anonyymi00098

        Kerro toki noitten lukemiesi kirjojen nimet ja tekijät.


      • Anonyymi00104
        Anonyymi00098 kirjoitti:

        Kerro toki noitten lukemiesi kirjojen nimet ja tekijät.

        Ei se edes tiedä nimiä saatikka että olisi lukenut. Tyypillinen koulupudokaZ.


      • Anonyymi00106
        Anonyymi00098 kirjoitti:

        Kerro toki noitten lukemiesi kirjojen nimet ja tekijät.

        Provoked: How Washington Started the New Cold War with Russia and the Catastrophe in Ukraine – kirjoittaja on Scott Horton.

        Not One Inch: America, Russia, and the Making of Post–Cold War Stalemate – kirjoittaja on Mary Elise Sarotte.

        Tulilinja – Ukraina ja uusi maailmanjärjestys -kirjaa, sen ovat kirjoittaneet:
        Timo Hellenberg
        Pekka Visuri
        Kirja on heidän yhteisteoksensa.

        Lisäksi on muitakin. Nuo nyt luettu.
        Lisäksi oli Mauno Koiviston kirja Venäjän Idea, jossa myös käsiteltiin Ukrainaa jo vuosia sitten "ruutitynnyrinä keskellä Eurooppaa".


      • Anonyymi00107

        Juuri näin.


      • Anonyymi00106 kirjoitti:

        Provoked: How Washington Started the New Cold War with Russia and the Catastrophe in Ukraine – kirjoittaja on Scott Horton.

        Not One Inch: America, Russia, and the Making of Post–Cold War Stalemate – kirjoittaja on Mary Elise Sarotte.

        Tulilinja – Ukraina ja uusi maailmanjärjestys -kirjaa, sen ovat kirjoittaneet:
        Timo Hellenberg
        Pekka Visuri
        Kirja on heidän yhteisteoksensa.

        Lisäksi on muitakin. Nuo nyt luettu.
        Lisäksi oli Mauno Koiviston kirja Venäjän Idea, jossa myös käsiteltiin Ukrainaa jo vuosia sitten "ruutitynnyrinä keskellä Eurooppaa".

        Hyvä että toit esiin Koiviston kirjan. Siinä hän jo selittää Venäjän johdossa nyt voimakkaana vallitsevan Duginin filosofian, jonka mukaan Venäjällä on pyhä velvollisuus hallita muita kansoja.


      • Luehan sinä itse hieman faktaa Venäjästä Keir Gilesin kirjasta Venäjän sota jokaista vastaan.


      • Anonyymi00130
        Anonyymi00106 kirjoitti:

        Provoked: How Washington Started the New Cold War with Russia and the Catastrophe in Ukraine – kirjoittaja on Scott Horton.

        Not One Inch: America, Russia, and the Making of Post–Cold War Stalemate – kirjoittaja on Mary Elise Sarotte.

        Tulilinja – Ukraina ja uusi maailmanjärjestys -kirjaa, sen ovat kirjoittaneet:
        Timo Hellenberg
        Pekka Visuri
        Kirja on heidän yhteisteoksensa.

        Lisäksi on muitakin. Nuo nyt luettu.
        Lisäksi oli Mauno Koiviston kirja Venäjän Idea, jossa myös käsiteltiin Ukrainaa jo vuosia sitten "ruutitynnyrinä keskellä Eurooppaa".

        Scott Horton haluaa, että länsi antaa Ukrainan hävitä ja tulla Venäjän valtaamaksi. Hän vastustaa jyrkästi Ukrainan tukemista.


      • Anonyymi00141
        Anonyymi00106 kirjoitti:

        Provoked: How Washington Started the New Cold War with Russia and the Catastrophe in Ukraine – kirjoittaja on Scott Horton.

        Not One Inch: America, Russia, and the Making of Post–Cold War Stalemate – kirjoittaja on Mary Elise Sarotte.

        Tulilinja – Ukraina ja uusi maailmanjärjestys -kirjaa, sen ovat kirjoittaneet:
        Timo Hellenberg
        Pekka Visuri
        Kirja on heidän yhteisteoksensa.

        Lisäksi on muitakin. Nuo nyt luettu.
        Lisäksi oli Mauno Koiviston kirja Venäjän Idea, jossa myös käsiteltiin Ukrainaa jo vuosia sitten "ruutitynnyrinä keskellä Eurooppaa".

        Törkeästi poistettiin kirjoitukseni!! Nuo herrat, joka haluavatn Ukrainan Venäjän littovaltioksi, ovat täysiä putinilaisia!

        Ettäs viitsivät tulla tuomaan tuollaista sanomaa, kun Ukraina on taistellut sinnikkäästi itrsenäisyytensä puolesta! Sen on suotava Ukrainalle!
        He haluavat olla itsenäisenä Euroopassa, ja nuo "Suomen syöjät", ovat jo "Ukrainankin syöjiä"!!!


      • Anonyymi00142
        Anonyymi00098 kirjoitti:

        Kerro toki noitten lukemiesi kirjojen nimet ja tekijät.

        Kerro toki noitten lukemiesi ,,,,,, Vänrikki Stoolin turinat, Pässi ja illuusio, tuhannen ja yhden tytön tärinät ja kuukiviä huopokkaassa .


      • Anonyymi00150
        Anonyymi00141 kirjoitti:

        Törkeästi poistettiin kirjoitukseni!! Nuo herrat, joka haluavatn Ukrainan Venäjän littovaltioksi, ovat täysiä putinilaisia!

        Ettäs viitsivät tulla tuomaan tuollaista sanomaa, kun Ukraina on taistellut sinnikkäästi itrsenäisyytensä puolesta! Sen on suotava Ukrainalle!
        He haluavat olla itsenäisenä Euroopassa, ja nuo "Suomen syöjät", ovat jo "Ukrainankin syöjiä"!!!

        Ettäs viitsivät tulla tuomaan tuollaista sanomaa, kun Ukraina on taistellut sinnikkäästi itrsenäisyytensä puolesta! Sen on suotava Ukrainalle!
        He haluavat olla itsenäisenä Euroopassa, ja nuo "Suomen syöjät", ovat jo "Ukrainankin syöjiä"!!!

        UKRAINA TUKI VAIN LISÄÄNTYY- KOKO MAAILMA ON TOTUUDEN PUOLELLA - Putlerin tuon kumipään tarina alkaa olla lopussa- Ei uskalla edes tavata Ukrainan pelleä tai koomikkoa näillä nimityksillä nähty- tällä palstalla

        Ihmisoikeudet Venäjällä

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Ihmisoikeudet_Venäjällä


      • Anonyymi00151
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Hyvä että toit esiin Koiviston kirjan. Siinä hän jo selittää Venäjän johdossa nyt voimakkaana vallitsevan Duginin filosofian, jonka mukaan Venäjällä on pyhä velvollisuus hallita muita kansoja.

        Hyvä että toit esiin Koiviston kirjan. Siinä hän jo selittää Venäjän johdossa nyt voimakkaana vallitsevan Duginin filosofian, jonka mukaan Venäjällä on pyhä velvollisuus hallita muita kansoja.

        Todella hyvä kommentti ✨✨✨✨✨ tämä kertoo kaiken Venäjästä-

        Nyt loppui selitykset Ukraina sodasta mikään valhe ei toimi- NYT ON NÄIN VENÄJÄLLÄ ON PYHÄ VELVOLLISUUS HALLITA MUITA KANSOJA- Tämä selittää Sota-Kiiman-


      • Anonyymi00130 kirjoitti:

        Scott Horton haluaa, että länsi antaa Ukrainan hävitä ja tulla Venäjän valtaamaksi. Hän vastustaa jyrkästi Ukrainan tukemista.

        Jäbällä ei näytä olevan minkäänlaista tutkintoa, puhumattakaan että hän olisi tutkija, ja vielä puhumatta siitä että olisi arvostettu sellainen.


      • Anonyymi00199
        moloch_horridus kirjoitti:

        Luehan sinä itse hieman faktaa Venäjästä Keir Gilesin kirjasta Venäjän sota jokaista vastaan.

        Kirjoja kirjoitellaan miellyttääkseen omanlaistaan lukijakuntaa. Totuudesta ei välttämättä tarvitse olla tietoakaan.


      • Anonyymi00199 kirjoitti:

        Kirjoja kirjoitellaan miellyttääkseen omanlaistaan lukijakuntaa. Totuudesta ei välttämättä tarvitse olla tietoakaan.

        Siksi tiltut suosittelevatkin Januksen läpyskää.


    • Anonyymi00109

      RyZZä se jaksaa jauhaa olematonta mokellustaan päivästä toiseen. Tuloksetta.
      Kovin vähän on lukijakuntaa siunaantunut.

      • Anonyymi00143

        On se ihme, että venäläiset jaksavat mokeltaa, mutta kun Suomestakin löytyy tuollaisia herroja, jotka kirjoituksillaan ja mielipiteillään myötäilevät täysin Putinin mielipiteitä, on siinä todella ihmettelemistä!

        Ilmeiesti nuo kolme herraa antautuisivat täysin Venäjän vallan alle, siltävaikuttaa heidän mielipiteensä!
        Kamalaa, että meiltä löytyy tuollaisia SUOMEN SYÖJIÄ!!


    • Anonyymi00112

      Kuka sotaa kannattaa on vastausta vaille.

      Selvää on että ehdottomin valinta oli Eu mailla edessä kun Venäjä esitti kunkin maan erikseen vastattavaksi ehdotuksensa.

      Ensimmäisessä tilanteesa Venäjä "saatuaan Minskin" jonka lupaukset petettiin, veti joukkonsa takaisin.

      Eu viivyttelyn vuoksi Suomi kiirehti ensimmäisenä maana vastaamaan ettemme voi esitystä mitenkään hyväksyä lisäten että allekirjoitamme myös Eu:n yhteisen vastauksen.
      Voimakkaasti korostettiin Suomen Ukrainalle antamaa kaikkinaista ja vankkumatonta tukea.

      Jako linja Eu:n kannattajat - Venäjämieliset on koko ajan ollut väärä.

      Jako on selvä: Sodan kannattajat - ja sodan vastustajat.

      • Olipa sekavaa selittelyä. Et ole tainnut paljon kirjoittaa asiatekstiä.

        >Voimakkaasti korostettiin Suomen Ukrainalle antamaa kaikkinaista ja vankkumatonta tukea.

        12/2021 Venäjä ei vielä ollut tehnyt Ukrainaan suurhyökkäystä eikä täysimittainen sota ollut päällä lainkaan...


      • Sodan kannattajat löytyvät teistä venäjämielisistä valehtelijoista, jotka kehtaavat jopa valehdella muka Suomea jotenkin syylliseksi Venäjän rikolliseen hyökkäykseen Ukrainaan.


      • Anonyymi00145
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Olipa sekavaa selittelyä. Et ole tainnut paljon kirjoittaa asiatekstiä.

        >Voimakkaasti korostettiin Suomen Ukrainalle antamaa kaikkinaista ja vankkumatonta tukea.

        12/2021 Venäjä ei vielä ollut tehnyt Ukrainaan suurhyökkäystä eikä täysimittainen sota ollut päällä lainkaan...

        Totuit aikanaan Kivisen uutisiin ja perään tulleeseen tapahtumille taustaa vääristelyyn.

        Kirjoitin vain tiedot.
        Muuta ei voisi kuin tunnustaa asioiden kulku
        Mikään muu maa ei häärinyt kaikilla tasoilla saadakseen Ukrainan uhrautumaan .
        Kaiken aikaa tuhottiin myös Suomen ja Venäjän välejä .
        Nyt ulkopolitiikkamme johto kiittelee Ukrainaa sen taistelusta Suomen puolesta.
        Oletko sinä hyvinkin ylpeä.


      • Anonyymi00148
        Anonyymi00145 kirjoitti:

        Totuit aikanaan Kivisen uutisiin ja perään tulleeseen tapahtumille taustaa vääristelyyn.

        Kirjoitin vain tiedot.
        Muuta ei voisi kuin tunnustaa asioiden kulku
        Mikään muu maa ei häärinyt kaikilla tasoilla saadakseen Ukrainan uhrautumaan .
        Kaiken aikaa tuhottiin myös Suomen ja Venäjän välejä .
        Nyt ulkopolitiikkamme johto kiittelee Ukrainaa sen taistelusta Suomen puolesta.
        Oletko sinä hyvinkin ylpeä.

        Totuit aikanaan Kivisen uutisiin ja perään tulleeseen tapahtumille taustaa vääristelyyn.

        Kirjoitin vain tiedot.


        En voi käsittää tai ymmärtää miksi Venäjä lopulta häviää sodan- Rauhan sopimus tehdään vasta sitten kun Kääpiö saa napin päähänsä-


      • Anonyymi00149
        moloch_horridus kirjoitti:

        Sodan kannattajat löytyvät teistä venäjämielisistä valehtelijoista, jotka kehtaavat jopa valehdella muka Suomea jotenkin syylliseksi Venäjän rikolliseen hyökkäykseen Ukrainaan.

        Sodan kannattajat löytyvät teistä venäjämielisistä valehtelijoista, jotka kehtaavat jopa valehdella muka Suomea jotenkin syylliseksi Venäjän rikolliseen hyökkäykseen Ukrainaan.

        Kommentti: Älkää unohtako Butshan joukkomurhaa ja kaapattuja lapsia – venäläiset sotarikolliset on saatava vastuuseen

        https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011427532.html

        EU julisti Venäjän terrorismia tukevaksi valtioksi

        https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/690f2a5e-9ce7-4cb2-aa1f-efa435e2289b

        Ruotsalais­raportti: Putin teki historiasta aseen Suomea vastaan – ”Voi tasoittaa tietä aseelliselle hyökkäykselle”

        https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011683042.html

        Venäjältä taas rajuja syytöksiä Suomelle – ”Syövät varastamansa”

        https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011820075.html

        Nyt puhuu kaupunki – miksi Helsinki tuki yhdistystä, joka lähetti lapsia Venäjän propaganda­leirille?

        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011941631.html

        Disinformation in the Russian invasion of Ukraine

        https://en.wikipedia.org/wiki/Disinformation_in_the_Russian_invasion_of_Ukraine


      • Anonyymi00145 kirjoitti:

        Totuit aikanaan Kivisen uutisiin ja perään tulleeseen tapahtumille taustaa vääristelyyn.

        Kirjoitin vain tiedot.
        Muuta ei voisi kuin tunnustaa asioiden kulku
        Mikään muu maa ei häärinyt kaikilla tasoilla saadakseen Ukrainan uhrautumaan .
        Kaiken aikaa tuhottiin myös Suomen ja Venäjän välejä .
        Nyt ulkopolitiikkamme johto kiittelee Ukrainaa sen taistelusta Suomen puolesta.
        Oletko sinä hyvinkin ylpeä.

        Yhtä sekavaa tämäkin.


      • Anonyymi00153
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Yhtä sekavaa tämäkin.

        Propagandalähde on heikko lainaus, pitäisi välttää.


      • Anonyymi00157
        moloch_horridus kirjoitti:

        Sodan kannattajat löytyvät teistä venäjämielisistä valehtelijoista, jotka kehtaavat jopa valehdella muka Suomea jotenkin syylliseksi Venäjän rikolliseen hyökkäykseen Ukrainaan.

        Minä ainakaan en kannata sotaa, vaikka pidänkin sinua Kiovan tiltuna.


      • Anonyymi00157 kirjoitti:

        Minä ainakaan en kannata sotaa, vaikka pidänkin sinua Kiovan tiltuna.

        Eli et siis kannata Venäjän rikollista sotaa ja vaadit sitä palaamaan omien kansainvälisesti tunnustettujen rajojensa taakse. Hyvä niin.


      • Anonyymi00157 kirjoitti:

        Minä ainakaan en kannata sotaa, vaikka pidänkin sinua Kiovan tiltuna.

        "En kannata sotaa" ei tarkoita sellaisenaan mitään. Millä tavalla tarkemmin et kannata, haluaisitko Venäjän lähtevän Ukrainasta kotiinsa vai Ukrainan antautuvan? Muuta, mitä?


      • Anonyymi00200
        moloch_horridus kirjoitti:

        Eli et siis kannata Venäjän rikollista sotaa ja vaadit sitä palaamaan omien kansainvälisesti tunnustettujen rajojensa taakse. Hyvä niin.

        Levy puhki, molo.


      • Anonyymi00200 kirjoitti:

        Levy puhki, molo.

        LOL.


    • Anonyymi00144

      Rauha säilyy kun venäjän barbaareille antautuu ehdoitta!

      • Anonyymi00147

        Tuo Valko-Venäjän hampaaton rakki-Pietarin Trollitehtaan kääpiö linkittää jatkuvasti Putinin sanomaa kuin mantraa konsanaan- samat valheet päivästä toiseen-ilman tuloksia-

        Vain hän tietää miksi sota ukrainaa vastaan alkoi -Luulo ei ole tiedon väärti- Ainoa tietolähde Moskova TV:n Propaganda Uutiset-


      • Anonyymi00152

        Sekavaa raivoamista, kuvaa epätoivon tilaa, jossa valehtelu ei enää mene perille.


      • Anonyymi00154

        Niin. Kukapa ei nyt haluaisi tulla perseraiskatuksi.


    • Anonyymi00155

      Sodan syy on Venäjän hyökkäys Ukrainaan.

      Tavoite on saada Krim turostikohteeksi Pattayan tapaan sekä kaasu- ja öljykentät.

    • Anonyymi00159

      Iltalehti: Stubb: "Tälle miehelle soitan liki päivittäin"
      https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/2534bd1a-3700-43ff-b741-5731e1afc3b5

      Siis Stubb kertoo soittavansa päivittäinen senaattoria Lindsey Grahamille?
      Olisi mielenkiintoista tietää onko Stubbilla sama agenda Ukrainan sodan suhteen kuin senaattori Grahamilla; "Yhdysvalloilla on tarkoitus sodituttaa Ukrainaa Venäjää vastaan viimeiseen ihmiseen asti"??
      Tässä hän sen kertoo, kun Ukrainan sota on vasta alkanut:
      https://youtu.be/srRg5EdYFKY?t=244

      • Anonyymi00164

        Kiinnostaako Ukrainassa Lindsey Grahamia läntisten arvojen puolustaminen, demokratia vai raha ja Ukrainan mineraalit?
        Ja tässä hän sen paljastaa:
        https://youtu.be/nP6fQfQ-Be4?t=496


      • Anonyymi00164 kirjoitti:

        Kiinnostaako Ukrainassa Lindsey Grahamia läntisten arvojen puolustaminen, demokratia vai raha ja Ukrainan mineraalit?
        Ja tässä hän sen paljastaa:
        https://youtu.be/nP6fQfQ-Be4?t=496

        Selvästikin läntisten arvojen, rauhan, vapauden, demokratian puolustaminen.


      • Ei se tietenkään Grahamin tarkoitus ole, vaan hän vain totesi kuinka edullista Ukrainan auttaminen on.


      • Anonyymi00168
        moloch_horridus kirjoitti:

        Selvästikin läntisten arvojen, rauhan, vapauden, demokratian puolustaminen.

        Puolan presidentti Karol Nawrocki on ilmoittanut suunnitelmistaan poistaa Volodymyr Zelensky Valkoisen kotkan ritarikunnasta, Puolan korkeimmasta kunniasta sen jälkeen, kun Ukrainan presidentti nimesi sotilasyksikön ryhmän mukaan, joka johti etnisten puolalaisten joukkomurhia toisen maailmansodan aikana.


      • Anonyymi00168 kirjoitti:

        Puolan presidentti Karol Nawrocki on ilmoittanut suunnitelmistaan poistaa Volodymyr Zelensky Valkoisen kotkan ritarikunnasta, Puolan korkeimmasta kunniasta sen jälkeen, kun Ukrainan presidentti nimesi sotilasyksikön ryhmän mukaan, joka johti etnisten puolalaisten joukkomurhia toisen maailmansodan aikana.

        Aha.


      • Anonyymi00202
        moloch_horridus kirjoitti:

        Ei se tietenkään Grahamin tarkoitus ole, vaan hän vain totesi kuinka edullista Ukrainan auttaminen on.

        Just, just , niinpä niin, että taas sellaista puolustelua. Tällaisten paskojen takia on sotia.


      • Anonyymi00202 kirjoitti:

        Just, just , niinpä niin, että taas sellaista puolustelua. Tällaisten paskojen takia on sotia.

        Sotia on siksi, että joidenkin valtioden päämiehet ovat imperialistisia fasisteja, kuten esim. Putin Kalsarimyrkyttäjä.


    • Anonyymi00163

      Venäjän tavoite on saada puskuriialue, että jos ja kun Länsi taas hyökkää, niin sotaa ei käydä Venäjän alieella. Lisäksi Ukraina alistetaan Valko-Venäjä 2:ksi.

      Venäjän toiminta ei eroa USA toimista millään tavalla. Samalla lailla kohtelee väli-amerikan valtioita, pitää ne kyykyssä vertaa Kuuba ja Venezuela vaikka.

      • "Venäjän tavoite on saada puskuriialue, että jos ja kun Länsi taas hyökkää, niin sotaa ei käydä Venäjän alieella. Lisäksi Ukraina alistetaan Valko-Venäjä 2:ksi."

        Länsi taas hyökkää? LOL. Länsi ei ole ollut hyökkäämässä maailman eniten ydinaseita omistavaan maahan. Lisäksi jos Venäjä ei olisi hyökännyt Ukrainaan, ukrainalaiset itse olisivat puolustaneet henkensä edestä veljesmaakseen kokemaa Venäjää. Venäjä menetti tuon edun nyt täysin.

        "Venäjän toiminta ei eroa USA toimista millään tavalla. Samalla lailla kohtelee väli-amerikan valtioita, pitää ne kyykyssä vertaa Kuuba ja Venezuela vaikka."

        Tietenkin eroaa. USA ei ole pyrkinyt sodilla liittämään itseensä Etelä-Amerikan valtiota.


      • Anonyymi00169
        moloch_horridus kirjoitti:

        "Venäjän tavoite on saada puskuriialue, että jos ja kun Länsi taas hyökkää, niin sotaa ei käydä Venäjän alieella. Lisäksi Ukraina alistetaan Valko-Venäjä 2:ksi."

        Länsi taas hyökkää? LOL. Länsi ei ole ollut hyökkäämässä maailman eniten ydinaseita omistavaan maahan. Lisäksi jos Venäjä ei olisi hyökännyt Ukrainaan, ukrainalaiset itse olisivat puolustaneet henkensä edestä veljesmaakseen kokemaa Venäjää. Venäjä menetti tuon edun nyt täysin.

        "Venäjän toiminta ei eroa USA toimista millään tavalla. Samalla lailla kohtelee väli-amerikan valtioita, pitää ne kyykyssä vertaa Kuuba ja Venezuela vaikka."

        Tietenkin eroaa. USA ei ole pyrkinyt sodilla liittämään itseensä Etelä-Amerikan valtiota.

        "Tietenkin eroaa. USA ei ole pyrkinyt sodilla liittämään itseensä Etelä-Amerikan valtiota."

        Moolokilla on kanan muisti😂

        Trump iski silmänsä mittaviin rikkauksiin – Haluaa tästä maasta USA:n osan
        Trump väläyttää Venezuelan liittämistä Yhdysvaltoihin.

        Yhdysvaltain presidentti Donald Trump haluaa Venezuelasta Yhdysvaltojen 51. osavaltion.

        https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/5397e579-bc1c-43bf-ab2c-9561a6c4f841

        Ja moolokki unohtaa taas kerran sen, että USA valloitti sodan avulla suuret alueet Meksikolta ja Espanjalta.


      • Anonyymi00169 kirjoitti:

        "Tietenkin eroaa. USA ei ole pyrkinyt sodilla liittämään itseensä Etelä-Amerikan valtiota."

        Moolokilla on kanan muisti😂

        Trump iski silmänsä mittaviin rikkauksiin – Haluaa tästä maasta USA:n osan
        Trump väläyttää Venezuelan liittämistä Yhdysvaltoihin.

        Yhdysvaltain presidentti Donald Trump haluaa Venezuelasta Yhdysvaltojen 51. osavaltion.

        https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/5397e579-bc1c-43bf-ab2c-9561a6c4f841

        Ja moolokki unohtaa taas kerran sen, että USA valloitti sodan avulla suuret alueet Meksikolta ja Espanjalta.

        Trumpushka onkin paskanpuhuja, roisto, jonka valintaa sinä kerroit liputtavasi kolme päivää. Ja mainitsemasi valloitukset tapahtuivat lähes 200 vuotta sitten vuotta sitten eikä niillä ole tämän päivän asioihin mitään merkitystä.


      • Anonyymi00173
        moloch_horridus kirjoitti:

        Trumpushka onkin paskanpuhuja, roisto, jonka valintaa sinä kerroit liputtavasi kolme päivää. Ja mainitsemasi valloitukset tapahtuivat lähes 200 vuotta sitten vuotta sitten eikä niillä ole tämän päivän asioihin mitään merkitystä.

        "Trumpushka onkin paskanpuhuja, roisto, jonka valintaa sinä kerroit liputtavasi kolme päivää."

        Hehe ja taas valehtelet, taidatkin olla varsinainen Trumpushka, minä en ole koskaan kertonut liputtavani kolmea päivää😜

        Mutta Trump on Yhdysvaltain presidentti, ja vastaa Yhdysvaltain ulkopolitiikasta, eli valehtelit.

        Mutta kierona kuin korkkiruuvi yrität taas luikerrella, nythän ei ollut kyse siitä, koska USA on suorittanut valloitussotia, vaan siitä, että onko USA niitä ylipäätään suorittanut. Eli valehtelit.

        Eikä sitä paitsi USA:n ja Espanjan välisestä sodasta ole lähimainkaan 200 vuotta, vaan se käytiin vuonna 1898😜


      • Anonyymi00174
        moloch_horridus kirjoitti:

        Trumpushka onkin paskanpuhuja, roisto, jonka valintaa sinä kerroit liputtavasi kolme päivää. Ja mainitsemasi valloitukset tapahtuivat lähes 200 vuotta sitten vuotta sitten eikä niillä ole tämän päivän asioihin mitään merkitystä.

        "Ja mainitsemasi valloitukset tapahtuivat lähes 200 vuotta sitten vuotta sitten eikä niillä ole tämän päivän asioihin mitään merkitystä."

        Hahaha täytyy kyllä sanoa, että et kyllä todellakaan ole mikään järjen jättiläinen😂🤣😁

        AI-yhteenveto

        Kyllä, Yhdysvaltojen 1800-luvulla Meksikolta valloittamilla alueilla on valtava merkitys nykypäivään. Alueiden siirtyminen muokkasi pysyvästi sekä Pohjois-Amerikan geopoliittista voimasuhteiden tasapainoa että maiden välistä kulttuurista ja taloudellista dynamiikkaa.Alueiden historian keskeisimmät seuraukset tiivistyvät neljään pääkohtaan:

        Taloudellinen ja väestöllinen voimatekijä: Alueet – joihin lukeutuvat nykyiset Kalifornian, Texasin, Nevadan, Utahin, Arizonan ja New Mexicon osavaltiot – muodostavat Yhdysvaltojen talouden ja teknologian ytimen. Esimerkiksi Pelkästään Kalifornia on maailman viidenneksi suurin talousalue.

        Kulttuurinen perintö: Kyseisillä alueilla on vahva historiallinen ja nykyinen meksikolainen sekä latinotaustainen kulttuurillinen vaikutus. Esimerkiksi paikannimistö (kuten Los Angeles, San Francisco, San Antonio) ja alueen ruokakulttuuri ovat suoria muistoja alueen meksikolaisesta menneisyydestä.

        Siirtolaisuus ja rajapolitiikka: Alueiden nopea kehitys ja maiden välinen historian jättämä raja ovat nykyisin yksi Yhdysvaltojen ja Meksikon välisen politiikan, siirtolaisuuskysymysten ja taloussuhteiden (kuten USMCA-sopimuksen) tärkeimmistä määrittäjistä.

        Rajat ylittävät suhteet: Alueiden historiallinen tausta yhdistää maat tiiviisti yhteen. Vaikka kyseessä on Yhdysvaltojen ja Meksikon välinen valtionraja, alue toimii nykyään kahden valtion välisenä yhteistyöalueena, jossa kauppa, ihmiset ja kulttuurit kohtaavat päivittäin.


      • Anonyymi00173 kirjoitti:

        "Trumpushka onkin paskanpuhuja, roisto, jonka valintaa sinä kerroit liputtavasi kolme päivää."

        Hehe ja taas valehtelet, taidatkin olla varsinainen Trumpushka, minä en ole koskaan kertonut liputtavani kolmea päivää😜

        Mutta Trump on Yhdysvaltain presidentti, ja vastaa Yhdysvaltain ulkopolitiikasta, eli valehtelit.

        Mutta kierona kuin korkkiruuvi yrität taas luikerrella, nythän ei ollut kyse siitä, koska USA on suorittanut valloitussotia, vaan siitä, että onko USA niitä ylipäätään suorittanut. Eli valehtelit.

        Eikä sitä paitsi USA:n ja Espanjan välisestä sodasta ole lähimainkaan 200 vuotta, vaan se käytiin vuonna 1898😜

        "Hehe ja taas valehtelet, taidatkin olla varsinainen Trumpushka, minä en ole koskaan kertonut liputtavani kolmea päivää😜"

        Aha, no se oli sitten joku yhtä typerä tiltu.

        "Mutta Trump on Yhdysvaltain presidentti, ja vastaa Yhdysvaltain ulkopolitiikasta, eli valehtelit."

        Edelleenkään edes Trumpushka ei ole liittänyt mitään maata USA:aan.

        "Mutta kierona kuin korkkiruuvi yrität taas luikerrella, nythän ei ollut kyse siitä, koska USA on suorittanut valloitussotia, vaan siitä, että onko USA niitä ylipäätään suorittanut. Eli valehtelit."

        LOL. Toki on, mutta niin kauan sitten, ettei sillä ole mitään merkitystä nykyaikaan, kuten kerroin.

        "Eikä sitä paitsi USA:n ja Espanjan välisestä sodasta ole lähimainkaan 200 vuotta, vaan se käytiin vuonna 1898😜"

        Eli 128 vuotta. LOL.


      • Anonyymi00174 kirjoitti:

        "Ja mainitsemasi valloitukset tapahtuivat lähes 200 vuotta sitten vuotta sitten eikä niillä ole tämän päivän asioihin mitään merkitystä."

        Hahaha täytyy kyllä sanoa, että et kyllä todellakaan ole mikään järjen jättiläinen😂🤣😁

        AI-yhteenveto

        Kyllä, Yhdysvaltojen 1800-luvulla Meksikolta valloittamilla alueilla on valtava merkitys nykypäivään. Alueiden siirtyminen muokkasi pysyvästi sekä Pohjois-Amerikan geopoliittista voimasuhteiden tasapainoa että maiden välistä kulttuurista ja taloudellista dynamiikkaa.Alueiden historian keskeisimmät seuraukset tiivistyvät neljään pääkohtaan:

        Taloudellinen ja väestöllinen voimatekijä: Alueet – joihin lukeutuvat nykyiset Kalifornian, Texasin, Nevadan, Utahin, Arizonan ja New Mexicon osavaltiot – muodostavat Yhdysvaltojen talouden ja teknologian ytimen. Esimerkiksi Pelkästään Kalifornia on maailman viidenneksi suurin talousalue.

        Kulttuurinen perintö: Kyseisillä alueilla on vahva historiallinen ja nykyinen meksikolainen sekä latinotaustainen kulttuurillinen vaikutus. Esimerkiksi paikannimistö (kuten Los Angeles, San Francisco, San Antonio) ja alueen ruokakulttuuri ovat suoria muistoja alueen meksikolaisesta menneisyydestä.

        Siirtolaisuus ja rajapolitiikka: Alueiden nopea kehitys ja maiden välinen historian jättämä raja ovat nykyisin yksi Yhdysvaltojen ja Meksikon välisen politiikan, siirtolaisuuskysymysten ja taloussuhteiden (kuten USMCA-sopimuksen) tärkeimmistä määrittäjistä.

        Rajat ylittävät suhteet: Alueiden historiallinen tausta yhdistää maat tiiviisti yhteen. Vaikka kyseessä on Yhdysvaltojen ja Meksikon välinen valtionraja, alue toimii nykyään kahden valtion välisenä yhteistyöalueena, jossa kauppa, ihmiset ja kulttuurit kohtaavat päivittäin.

        Toki rajojen muutoksilla ja alueiden kuulumisella eri maihin on nykypäivään merkitystä, mutta ei siihen, että USA ei ole nykypäivänä yrittänyt liittää itseensä sotimalla mitään maata eli asiaan, josta puhuin.


      • Anonyymi00175
        moloch_horridus kirjoitti:

        "Hehe ja taas valehtelet, taidatkin olla varsinainen Trumpushka, minä en ole koskaan kertonut liputtavani kolmea päivää😜"

        Aha, no se oli sitten joku yhtä typerä tiltu.

        "Mutta Trump on Yhdysvaltain presidentti, ja vastaa Yhdysvaltain ulkopolitiikasta, eli valehtelit."

        Edelleenkään edes Trumpushka ei ole liittänyt mitään maata USA:aan.

        "Mutta kierona kuin korkkiruuvi yrität taas luikerrella, nythän ei ollut kyse siitä, koska USA on suorittanut valloitussotia, vaan siitä, että onko USA niitä ylipäätään suorittanut. Eli valehtelit."

        LOL. Toki on, mutta niin kauan sitten, ettei sillä ole mitään merkitystä nykyaikaan, kuten kerroin.

        "Eikä sitä paitsi USA:n ja Espanjan välisestä sodasta ole lähimainkaan 200 vuotta, vaan se käytiin vuonna 1898😜"

        Eli 128 vuotta. LOL.

        "Edelleenkään edes Trumpushka ei ole liittänyt mitään maata USA:aan."

        HeHe taasko se korkkiruuvi yrittää luikerrella?

        Mitähän oikein väitit?

        "Tietenkin eroaa. USA ei ole pyrkinyt sodilla liittämään itseensä Etelä-Amerikan valtiota."

        Eli taas valehtelit!😜

        "LOL. Toki on, mutta niin kauan sitten, ettei sillä ole mitään merkitystä nykyaikaan, kuten kerroin.".

        HeHe luuletko korkkiruuvi olevasi viisaampi Yhdysvaltain ulkoministeriötä, joka sanoo aivan päinvastaista?😂🤣😄

        "Eli 128 vuotta. LOL"

        HeHe eli taas valehtelit senkin mytomaani🤪


      • Anonyymi00176
        moloch_horridus kirjoitti:

        "Hehe ja taas valehtelet, taidatkin olla varsinainen Trumpushka, minä en ole koskaan kertonut liputtavani kolmea päivää😜"

        Aha, no se oli sitten joku yhtä typerä tiltu.

        "Mutta Trump on Yhdysvaltain presidentti, ja vastaa Yhdysvaltain ulkopolitiikasta, eli valehtelit."

        Edelleenkään edes Trumpushka ei ole liittänyt mitään maata USA:aan.

        "Mutta kierona kuin korkkiruuvi yrität taas luikerrella, nythän ei ollut kyse siitä, koska USA on suorittanut valloitussotia, vaan siitä, että onko USA niitä ylipäätään suorittanut. Eli valehtelit."

        LOL. Toki on, mutta niin kauan sitten, ettei sillä ole mitään merkitystä nykyaikaan, kuten kerroin.

        "Eikä sitä paitsi USA:n ja Espanjan välisestä sodasta ole lähimainkaan 200 vuotta, vaan se käytiin vuonna 1898😜"

        Eli 128 vuotta. LOL.

        "LOL. Toki on, mutta niin kauan sitten, ettei sillä ole mitään merkitystä nykyaikaan, kuten kerroin."

        Luepas puupää tämä uudestaan:

        AI-yhteenveto

        Kyllä, Yhdysvaltojen 1800-luvulla Meksikolta valloittamilla alueilla on valtava merkitys nykypäivään. Alueiden siirtyminen muokkasi pysyvästi sekä Pohjois-Amerikan geopoliittista voimasuhteiden tasapainoa että maiden välistä kulttuurista ja taloudellista dynamiikkaa.Alueiden historian keskeisimmät seuraukset tiivistyvät neljään pääkohtaan:

        Taloudellinen ja väestöllinen voimatekijä: Alueet – joihin lukeutuvat nykyiset Kalifornian, Texasin, Nevadan, Utahin, Arizonan ja New Mexicon osavaltiot – muodostavat Yhdysvaltojen talouden ja teknologian ytimen. Esimerkiksi Pelkästään Kalifornia on maailman viidenneksi suurin talousalue.

        Kulttuurinen perintö: Kyseisillä alueilla on vahva historiallinen ja nykyinen meksikolainen sekä latinotaustainen kulttuurillinen vaikutus. Esimerkiksi paikannimistö (kuten Los Angeles, San Francisco, San Antonio) ja alueen ruokakulttuuri ovat suoria muistoja alueen meksikolaisesta menneisyydestä.

        Siirtolaisuus ja rajapolitiikka: Alueiden nopea kehitys ja maiden välinen historian jättämä raja ovat nykyisin yksi Yhdysvaltojen ja Meksikon välisen politiikan, siirtolaisuuskysymysten ja taloussuhteiden (kuten USMCA-sopimuksen) tärkeimmistä määrittäjistä.

        Rajat ylittävät suhteet: Alueiden historiallinen tausta yhdistää maat tiiviisti yhteen. Vaikka kyseessä on Yhdysvaltojen ja Meksikon välinen valtionraja, alue toimii nykyään kahden valtion välisenä yhteistyöalueena, jossa kauppa, ihmiset ja kulttuurit kohtaavat päivittäin.


      • Anonyymi00177
        moloch_horridus kirjoitti:

        Toki rajojen muutoksilla ja alueiden kuulumisella eri maihin on nykypäivään merkitystä, mutta ei siihen, että USA ei ole nykypäivänä yrittänyt liittää itseensä sotimalla mitään maata eli asiaan, josta puhuin.

        HeHe sinulla tosiaan on kanan muisti 😂

        Trump iski silmänsä mittaviin rikkauksiin – Haluaa tästä maasta USA:n osan
        Trump väläyttää Venezuelan liittämistä Yhdysvaltoihin.

        Yhdysvaltain presidentti Donald Trump haluaa Venezuelasta Yhdysvaltojen 51. osavaltion.

        https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/5397e579-bc1c-43bf-ab2c-9561a6c4f841


      • Anonyymi00177 kirjoitti:

        HeHe sinulla tosiaan on kanan muisti 😂

        Trump iski silmänsä mittaviin rikkauksiin – Haluaa tästä maasta USA:n osan
        Trump väläyttää Venezuelan liittämistä Yhdysvaltoihin.

        Yhdysvaltain presidentti Donald Trump haluaa Venezuelasta Yhdysvaltojen 51. osavaltion.

        https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/5397e579-bc1c-43bf-ab2c-9561a6c4f841

        On aivan sama, mitä tuo roisto ja paskanpuhuja puhuu, huomenna hän sanoo taas toista. USA ei ole yrittänyt liittää Venezuelaa itseensä.


      • Anonyymi00176 kirjoitti:

        "LOL. Toki on, mutta niin kauan sitten, ettei sillä ole mitään merkitystä nykyaikaan, kuten kerroin."

        Luepas puupää tämä uudestaan:

        AI-yhteenveto

        Kyllä, Yhdysvaltojen 1800-luvulla Meksikolta valloittamilla alueilla on valtava merkitys nykypäivään. Alueiden siirtyminen muokkasi pysyvästi sekä Pohjois-Amerikan geopoliittista voimasuhteiden tasapainoa että maiden välistä kulttuurista ja taloudellista dynamiikkaa.Alueiden historian keskeisimmät seuraukset tiivistyvät neljään pääkohtaan:

        Taloudellinen ja väestöllinen voimatekijä: Alueet – joihin lukeutuvat nykyiset Kalifornian, Texasin, Nevadan, Utahin, Arizonan ja New Mexicon osavaltiot – muodostavat Yhdysvaltojen talouden ja teknologian ytimen. Esimerkiksi Pelkästään Kalifornia on maailman viidenneksi suurin talousalue.

        Kulttuurinen perintö: Kyseisillä alueilla on vahva historiallinen ja nykyinen meksikolainen sekä latinotaustainen kulttuurillinen vaikutus. Esimerkiksi paikannimistö (kuten Los Angeles, San Francisco, San Antonio) ja alueen ruokakulttuuri ovat suoria muistoja alueen meksikolaisesta menneisyydestä.

        Siirtolaisuus ja rajapolitiikka: Alueiden nopea kehitys ja maiden välinen historian jättämä raja ovat nykyisin yksi Yhdysvaltojen ja Meksikon välisen politiikan, siirtolaisuuskysymysten ja taloussuhteiden (kuten USMCA-sopimuksen) tärkeimmistä määrittäjistä.

        Rajat ylittävät suhteet: Alueiden historiallinen tausta yhdistää maat tiiviisti yhteen. Vaikka kyseessä on Yhdysvaltojen ja Meksikon välinen valtionraja, alue toimii nykyään kahden valtion välisenä yhteistyöalueena, jossa kauppa, ihmiset ja kulttuurit kohtaavat päivittäin.

        Edelleenkin se asia, mistä puhuin, oli, ettei USA nyt ole yrittänyt liittää muita maita itseensä.


      • Anonyymi00179
        moloch_horridus kirjoitti:

        Edelleenkin se asia, mistä puhuin, oli, ettei USA nyt ole yrittänyt liittää muita maita itseensä.

        Hehehe kumpaakohan uskottaisiin USA:n presidentti Trumpia vaiko sinua valehtelevaa trollia?

        Trump iski silmänsä mittaviin rikkauksiin – Haluaa tästä maasta USA:n osan
        Trump väläyttää Venezuelan liittämistä Yhdysvaltoihin.

        Yhdysvaltain presidentti Donald Trump haluaa Venezuelasta Yhdysvaltojen 51. osavaltion.

        https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/5397e579-bc1c-43bf-ab2c-9561a6c4f841


      • Anonyymi00179 kirjoitti:

        Hehehe kumpaakohan uskottaisiin USA:n presidentti Trumpia vaiko sinua valehtelevaa trollia?

        Trump iski silmänsä mittaviin rikkauksiin – Haluaa tästä maasta USA:n osan
        Trump väläyttää Venezuelan liittämistä Yhdysvaltoihin.

        Yhdysvaltain presidentti Donald Trump haluaa Venezuelasta Yhdysvaltojen 51. osavaltion.

        https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/5397e579-bc1c-43bf-ab2c-9561a6c4f841

        Trumpushka valehteli julkisesti jo edellisen presidenttikautensa aikana yli 30 000 kertaa ja nyt vauhti on vain kiihtynyt.


      • Anonyymi00181
        moloch_horridus kirjoitti:

        Trumpushka valehteli julkisesti jo edellisen presidenttikautensa aikana yli 30 000 kertaa ja nyt vauhti on vain kiihtynyt.

        Ja sinä monta kertaa tämän keskustelun aikana 🤪


      • Anonyymi00181 kirjoitti:

        Ja sinä monta kertaa tämän keskustelun aikana 🤪

        Jopas. Perustelepa väitteesi.


      • Anonyymi00182
        moloch_horridus kirjoitti:

        Toki rajojen muutoksilla ja alueiden kuulumisella eri maihin on nykypäivään merkitystä, mutta ei siihen, että USA ei ole nykypäivänä yrittänyt liittää itseensä sotimalla mitään maata eli asiaan, josta puhuin.

        Mitä Venezuelassa tapahtui.....jos nyt haluaa osoittaa YHDEN tapauksen lukuisista muista?


      • Anonyymi00182 kirjoitti:

        Mitä Venezuelassa tapahtui.....jos nyt haluaa osoittaa YHDEN tapauksen lukuisista muista?

        USA ei sielläkään yrittänyt liittää Venezuelaa USA;n. Keksi parempi esimerkki.


      • Anonyymi00187
        moloch_horridus kirjoitti:

        USA ei sielläkään yrittänyt liittää Venezuelaa USA;n. Keksi parempi esimerkki.

        Miten niin 'parempi'....eikö se, että kidnapataan vaaleilla valittu päämies vaimoineen, ole hyvin hyvä esimerkki?
        Edustaako se sinulle korkeinta hyvyyttä?


      • moloch_horridus kirjoitti:

        "Venäjän tavoite on saada puskuriialue, että jos ja kun Länsi taas hyökkää, niin sotaa ei käydä Venäjän alieella. Lisäksi Ukraina alistetaan Valko-Venäjä 2:ksi."

        Länsi taas hyökkää? LOL. Länsi ei ole ollut hyökkäämässä maailman eniten ydinaseita omistavaan maahan. Lisäksi jos Venäjä ei olisi hyökännyt Ukrainaan, ukrainalaiset itse olisivat puolustaneet henkensä edestä veljesmaakseen kokemaa Venäjää. Venäjä menetti tuon edun nyt täysin.

        "Venäjän toiminta ei eroa USA toimista millään tavalla. Samalla lailla kohtelee väli-amerikan valtioita, pitää ne kyykyssä vertaa Kuuba ja Venezuela vaikka."

        Tietenkin eroaa. USA ei ole pyrkinyt sodilla liittämään itseensä Etelä-Amerikan valtiota.

        Lisäksi Venezuela on saanut olla Yhdysvalloilta hyvinkin rauhassa Donnien toiseen kauteen saakka, vaikka Kuubaa on kiusattu johdonmukaisesti 1960-luvun alusta lähtien. Eivät ole siis millään tavalla verrannollisia tapauksia, mutta putinatsien yleissivistyshän tiedetään.


      • Anonyymi00169 kirjoitti:

        "Tietenkin eroaa. USA ei ole pyrkinyt sodilla liittämään itseensä Etelä-Amerikan valtiota."

        Moolokilla on kanan muisti😂

        Trump iski silmänsä mittaviin rikkauksiin – Haluaa tästä maasta USA:n osan
        Trump väläyttää Venezuelan liittämistä Yhdysvaltoihin.

        Yhdysvaltain presidentti Donald Trump haluaa Venezuelasta Yhdysvaltojen 51. osavaltion.

        https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/5397e579-bc1c-43bf-ab2c-9561a6c4f841

        Ja moolokki unohtaa taas kerran sen, että USA valloitti sodan avulla suuret alueet Meksikolta ja Espanjalta.

        >Ja moolokki unohtaa taas kerran sen, että USA valloitti sodan avulla suuret alueet Meksikolta ja Espanjalta.

        ...Aikana jolloin sota oli täysin normaali ulkopolitiikan väline ja demokraattinen päätöksenteko maailmassa erittäin harvinainen ilmiö.


      • Anonyymi00173 kirjoitti:

        "Trumpushka onkin paskanpuhuja, roisto, jonka valintaa sinä kerroit liputtavasi kolme päivää."

        Hehe ja taas valehtelet, taidatkin olla varsinainen Trumpushka, minä en ole koskaan kertonut liputtavani kolmea päivää😜

        Mutta Trump on Yhdysvaltain presidentti, ja vastaa Yhdysvaltain ulkopolitiikasta, eli valehtelit.

        Mutta kierona kuin korkkiruuvi yrität taas luikerrella, nythän ei ollut kyse siitä, koska USA on suorittanut valloitussotia, vaan siitä, että onko USA niitä ylipäätään suorittanut. Eli valehtelit.

        Eikä sitä paitsi USA:n ja Espanjan välisestä sodasta ole lähimainkaan 200 vuotta, vaan se käytiin vuonna 1898😜

        >Hehe ja taas valehtelet, taidatkin olla varsinainen Trumpushka, minä en ole koskaan kertonut liputtavani kolmea päivää😜

        Ainakin nimimerkki oli sama. Todista, ettet.


      • Anonyymi00192
        moloch_horridus kirjoitti:

        "Venäjän tavoite on saada puskuriialue, että jos ja kun Länsi taas hyökkää, niin sotaa ei käydä Venäjän alieella. Lisäksi Ukraina alistetaan Valko-Venäjä 2:ksi."

        Länsi taas hyökkää? LOL. Länsi ei ole ollut hyökkäämässä maailman eniten ydinaseita omistavaan maahan. Lisäksi jos Venäjä ei olisi hyökännyt Ukrainaan, ukrainalaiset itse olisivat puolustaneet henkensä edestä veljesmaakseen kokemaa Venäjää. Venäjä menetti tuon edun nyt täysin.

        "Venäjän toiminta ei eroa USA toimista millään tavalla. Samalla lailla kohtelee väli-amerikan valtioita, pitää ne kyykyssä vertaa Kuuba ja Venezuela vaikka."

        Tietenkin eroaa. USA ei ole pyrkinyt sodilla liittämään itseensä Etelä-Amerikan valtiota.

        Ruotsi, Puola, Saksa, Ranska ovat hyökänneet Venäjää vastaa jos katsoo historian kirjoja. On toki muutkin. Tätä Venäjä sitten yrittää ratkaista.
        Viimeksi Natsien hyökkäyksessä kuoli jopa päälle 40 miljonaa ihmistä.

        Siksi Venäjä tekee USAt eli alistaa naapurimaat köyhyyteen tyyliin Valko-Venäjä. Että niistä ei tulisi uhkaa.

        Joka ikinen Väli-Amerikan maa on enemmän tai vähemmän USAn vuoksi. Venezuela olisi normaalisti rikas, koska sillä on maailman suurimmat öljyvarannot. Mutta kiitos USAn toimien se ei ole. Köyhää öljyvaltiota ei voi normaalisti edes olla.


      • Anonyymi00179 kirjoitti:

        Hehehe kumpaakohan uskottaisiin USA:n presidentti Trumpia vaiko sinua valehtelevaa trollia?

        Trump iski silmänsä mittaviin rikkauksiin – Haluaa tästä maasta USA:n osan
        Trump väläyttää Venezuelan liittämistä Yhdysvaltoihin.

        Yhdysvaltain presidentti Donald Trump haluaa Venezuelasta Yhdysvaltojen 51. osavaltion.

        https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/5397e579-bc1c-43bf-ab2c-9561a6c4f841

        Se presidentti on jo 40 kertaa sanonut sopimuksen Iranin kanssa olevan ihan ihan lähellä, ja sinä siis uskot... 😂


      • Anonyymi00187 kirjoitti:

        Miten niin 'parempi'....eikö se, että kidnapataan vaaleilla valittu päämies vaimoineen, ole hyvin hyvä esimerkki?
        Edustaako se sinulle korkeinta hyvyyttä?

        No nyt paljastit karvasi, jos joku ei sen laatua aiemmin ollut huomannut. Vaaleilla kyllä, mutta ei missään tapauksessa lähimainkaan vapailla saati reiluilla. Vain vapailla vaaleilla on merkitystä.

        Kannattaa olla tarkkana trollatessa, jotta säilyy edes pienen pieni uskottavuuden murunen. No toisella kertaa sitten.


      • Anonyymi00192 kirjoitti:

        Ruotsi, Puola, Saksa, Ranska ovat hyökänneet Venäjää vastaa jos katsoo historian kirjoja. On toki muutkin. Tätä Venäjä sitten yrittää ratkaista.
        Viimeksi Natsien hyökkäyksessä kuoli jopa päälle 40 miljonaa ihmistä.

        Siksi Venäjä tekee USAt eli alistaa naapurimaat köyhyyteen tyyliin Valko-Venäjä. Että niistä ei tulisi uhkaa.

        Joka ikinen Väli-Amerikan maa on enemmän tai vähemmän USAn vuoksi. Venezuela olisi normaalisti rikas, koska sillä on maailman suurimmat öljyvarannot. Mutta kiitos USAn toimien se ei ole. Köyhää öljyvaltiota ei voi normaalisti edes olla.

        >Viimeksi Natsien hyökkäyksessä kuoli jopa päälle 40 miljonaa ihmistä.

        Ja sitä ennen Stalin oli 1933 tappanut ehkä jopa lähes 10 miljoonaa ukrainalaista neuvostokansalaista nälkään.

        >Siksi Venäjä tekee USAt eli alistaa naapurimaat köyhyyteen tyyliin Valko-Venäjä.

        Millä tavalla USA on alistanut Kanadan köyhyyteen? Sillä on ylivoimaisesti eniten rajaa Yhdysvaltojen kanssa.

        >Venezuela olisi normaalisti rikas, koska sillä on maailman suurimmat öljyvarannot. Mutta kiitos USAn toimien se ei ole.

        Se että Venezuelan öljy on pysynyt tiukasti maan povessa on kyllä lähes kokonaan maassa harjoitetun sekopäisen politiikan ansiota. USA ei ole estänyt sitä pumppaamasta, ei ainakaan ratkaisevalla tavalla.

        >Köyhää öljyvaltiota ei voi normaalisti edes olla.

        Ei normaalisti, mutta jos hallinnon ainoa pitkäjänteisyys ulottuu lähinnä oman omaisuuden ja vallan kasvattamiseen niin silloin hyvinkin voi. Öljyesiintymiä ei oteta käyttöön hetkessä, vaan tarvitaan suunnitelmallisuutta, johdonmukaisuutta ja kärsivällisyyttä. Sekä tietenkin sopivasti kansainvälistä yhteistyötä.


      • Anonyymi00192 kirjoitti:

        Ruotsi, Puola, Saksa, Ranska ovat hyökänneet Venäjää vastaa jos katsoo historian kirjoja. On toki muutkin. Tätä Venäjä sitten yrittää ratkaista.
        Viimeksi Natsien hyökkäyksessä kuoli jopa päälle 40 miljonaa ihmistä.

        Siksi Venäjä tekee USAt eli alistaa naapurimaat köyhyyteen tyyliin Valko-Venäjä. Että niistä ei tulisi uhkaa.

        Joka ikinen Väli-Amerikan maa on enemmän tai vähemmän USAn vuoksi. Venezuela olisi normaalisti rikas, koska sillä on maailman suurimmat öljyvarannot. Mutta kiitos USAn toimien se ei ole. Köyhää öljyvaltiota ei voi normaalisti edes olla.

        >Ruotsi, Puola, Saksa, Ranska ovat hyökänneet Venäjää vastaa jos katsoo historian kirjoja.

        Ja kun vielä tarkemmin katsoo, ne kaikki olivat tuolloin autokratioita tai diktatuureja, joissa kansalta ei mitään kysytty. Nyt ne ovat demokratioita ja Venäjä taas tiukasti menneisyyteen tuijottava aggressiivinen diktatuuri.


      • Anonyymi00203
        moloch_horridus kirjoitti:

        Toki rajojen muutoksilla ja alueiden kuulumisella eri maihin on nykypäivään merkitystä, mutta ei siihen, että USA ei ole nykypäivänä yrittänyt liittää itseensä sotimalla mitään maata eli asiaan, josta puhuin.

        Toki rajojen muutoksilla, ,,,, ihmeellistä puolustelua mafioosoja kohtaan. Kuitenkin tämä ihanne valtiosi on tälläkin hetkellä sähläämässä , sotimassa , aiheuttamassa konflikteja ja eripuraa vähän joka maailman kolkassa .Varmaan löydät tähänkin jonkun mutkun, mutkun, lutkun puolustuksen


      • Anonyymi00204
        Anonyymi00176 kirjoitti:

        "LOL. Toki on, mutta niin kauan sitten, ettei sillä ole mitään merkitystä nykyaikaan, kuten kerroin."

        Luepas puupää tämä uudestaan:

        AI-yhteenveto

        Kyllä, Yhdysvaltojen 1800-luvulla Meksikolta valloittamilla alueilla on valtava merkitys nykypäivään. Alueiden siirtyminen muokkasi pysyvästi sekä Pohjois-Amerikan geopoliittista voimasuhteiden tasapainoa että maiden välistä kulttuurista ja taloudellista dynamiikkaa.Alueiden historian keskeisimmät seuraukset tiivistyvät neljään pääkohtaan:

        Taloudellinen ja väestöllinen voimatekijä: Alueet – joihin lukeutuvat nykyiset Kalifornian, Texasin, Nevadan, Utahin, Arizonan ja New Mexicon osavaltiot – muodostavat Yhdysvaltojen talouden ja teknologian ytimen. Esimerkiksi Pelkästään Kalifornia on maailman viidenneksi suurin talousalue.

        Kulttuurinen perintö: Kyseisillä alueilla on vahva historiallinen ja nykyinen meksikolainen sekä latinotaustainen kulttuurillinen vaikutus. Esimerkiksi paikannimistö (kuten Los Angeles, San Francisco, San Antonio) ja alueen ruokakulttuuri ovat suoria muistoja alueen meksikolaisesta menneisyydestä.

        Siirtolaisuus ja rajapolitiikka: Alueiden nopea kehitys ja maiden välinen historian jättämä raja ovat nykyisin yksi Yhdysvaltojen ja Meksikon välisen politiikan, siirtolaisuuskysymysten ja taloussuhteiden (kuten USMCA-sopimuksen) tärkeimmistä määrittäjistä.

        Rajat ylittävät suhteet: Alueiden historiallinen tausta yhdistää maat tiiviisti yhteen. Vaikka kyseessä on Yhdysvaltojen ja Meksikon välinen valtionraja, alue toimii nykyään kahden valtion välisenä yhteistyöalueena, jossa kauppa, ihmiset ja kulttuurit kohtaavat päivittäin.

        Älkää kiusatko molokkia, joutuu vielä muutoin muuttamaan asetuksia pipon alla.


      • Anonyymi00205
        moloch_horridus kirjoitti:

        On aivan sama, mitä tuo roisto ja paskanpuhuja puhuu, huomenna hän sanoo taas toista. USA ei ole yrittänyt liittää Venezuelaa itseensä.

        USA ei ole yrittänyt ,,,,, mitä se tartteekaan liittää itseensä , muuten vaan rosvoaa itselleen öljytulot, se sinulle tietenkin loisto juttu, ja USA n rehellisyyttä kuvaava teko.


      • Anonyymi00206
        moloch_horridus kirjoitti:

        Trumpushka valehteli julkisesti jo edellisen presidenttikautensa aikana yli 30 000 kertaa ja nyt vauhti on vain kiihtynyt.

        Trumpushka valehteli julkisesti,, ne sinun 200 professoria varmaan olivat laskemassa luvut.


      • Anonyymi00208
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Lisäksi Venezuela on saanut olla Yhdysvalloilta hyvinkin rauhassa Donnien toiseen kauteen saakka, vaikka Kuubaa on kiusattu johdonmukaisesti 1960-luvun alusta lähtien. Eivät ole siis millään tavalla verrannollisia tapauksia, mutta putinatsien yleissivistyshän tiedetään.

        Lisäksi Venezuela on saanut olla , naurettavaa puolustelua yleensäkin tuota mafia valtiota kohtaan. Kertoo siitä miten eri uskonnot ja aatteet sotkevat pienen ihmisen ison pään.


      • Anonyymi00187 kirjoitti:

        Miten niin 'parempi'....eikö se, että kidnapataan vaaleilla valittu päämies vaimoineen, ole hyvin hyvä esimerkki?
        Edustaako se sinulle korkeinta hyvyyttä?

        "Miten niin 'parempi'....eikö se, että kidnapataan vaaleilla valittu päämies vaimoineen, ole hyvin hyvä esimerkki?"

        Se ei todellakaan ole hyvä esimerkki siitä, että jokin maa yrittäisi liittää toista maata itseensä. Onko sinun vaikeaa ymmärtää, mistä puhutaan?

        "Edustaako se sinulle korkeinta hyvyyttä?"

        Ei tietenkään, sehän oli mitä suurin loukkaus kansainvälistä lakia ja oikeutta vastaan.


      • Anonyymi00192 kirjoitti:

        Ruotsi, Puola, Saksa, Ranska ovat hyökänneet Venäjää vastaa jos katsoo historian kirjoja. On toki muutkin. Tätä Venäjä sitten yrittää ratkaista.
        Viimeksi Natsien hyökkäyksessä kuoli jopa päälle 40 miljonaa ihmistä.

        Siksi Venäjä tekee USAt eli alistaa naapurimaat köyhyyteen tyyliin Valko-Venäjä. Että niistä ei tulisi uhkaa.

        Joka ikinen Väli-Amerikan maa on enemmän tai vähemmän USAn vuoksi. Venezuela olisi normaalisti rikas, koska sillä on maailman suurimmat öljyvarannot. Mutta kiitos USAn toimien se ei ole. Köyhää öljyvaltiota ei voi normaalisti edes olla.

        "Ruotsi, Puola, Saksa, Ranska ovat hyökänneet Venäjää vastaa jos katsoo historian kirjoja."

        Aivan. Nykyaikana kun Venäjällä on eniten ydinaseita maailmassa, mikään maa ei sitä kuitenkaan mitenkään uhannut tai millään maalla ei ollut sille aluevaatimuksia. Venäjä eli täysin rauhassa ja turvassa.

        "On toki muutkin. Tätä Venäjä sitten yrittää ratkaista.
        Viimeksi Natsien hyökkäyksessä kuoli jopa päälle 40 miljonaa ihmistä."

        Kyllä osa Neuvostoliittolaisista kuoli jo natsi-Saksan ja Neuvostoliiton aloittamassa toisessa maailmansodassa aikaisemmin, esim. Suomen rintamalla talvisodassa yli 100 000 neuvostoliittolaista.

        "Siksi Venäjä tekee USAt eli alistaa naapurimaat köyhyyteen tyyliin Valko-Venäjä. Että niistä ei tulisi uhkaa."

        Kun ennen Venäjän hyökkäystä Ukrainaan noin 90% ukrainalaisista piti Venäjää ystävämaanaan, jopa veljesmaanaan, niin Ukraina ei taatusti muodostanut Venäjälle mitään uhkaa, vaan päinvastoin, he olisivat itse puolustaneet Venäjää miltä tahansa hyökkäykseltä.

        "Joka ikinen Väli-Amerikan maa on enemmän tai vähemmän USAn vuoksi. Venezuela olisi normaalisti rikas, koska sillä on maailman suurimmat öljyvarannot. Mutta kiitos USAn toimien se ei ole. Köyhää öljyvaltiota ei voi normaalisti edes olla."

        Aivan varmasti USA:n toiminta on vaikuttanut venezuelalaisten asemaan, mutta suurin syy on heidän oma politiikkansa. Ja öljy voi olla maalle myös kirous, jos vauratta ei jaeta tasaisesti.


      • Anonyymi00203 kirjoitti:

        Toki rajojen muutoksilla, ,,,, ihmeellistä puolustelua mafioosoja kohtaan. Kuitenkin tämä ihanne valtiosi on tälläkin hetkellä sähläämässä , sotimassa , aiheuttamassa konflikteja ja eripuraa vähän joka maailman kolkassa .Varmaan löydät tähänkin jonkun mutkun, mutkun, lutkun puolustuksen

        LOL. Yritä keskittyä, tiltunen. USA ei ole yrittänyt nykypäivänä liittää muiden maiden alueita itseensä. Ei edes Trumpushka.


      • Anonyymi00204 kirjoitti:

        Älkää kiusatko molokkia, joutuu vielä muutoin muuttamaan asetuksia pipon alla.

        LOL.


      • Anonyymi00206 kirjoitti:

        Trumpushka valehteli julkisesti,, ne sinun 200 professoria varmaan olivat laskemassa luvut.

        LOL. Kyse oli julkisesta faktantarkistuksesta, tiltunen.


      • Anonyymi00217
        moloch_horridus kirjoitti:

        LOL. Yritä keskittyä, tiltunen. USA ei ole yrittänyt nykypäivänä liittää muiden maiden alueita itseensä. Ei edes Trumpushka.

        Ai, onko Grönlanti USA:n aluetta?


      • Anonyymi00217 kirjoitti:

        Ai, onko Grönlanti USA:n aluetta?

        Ei. Se on osa Tanskaa, eikä USA sinne ole hyökännyt.


      • Anonyymi00217 kirjoitti:

        Ai, onko Grönlanti USA:n aluetta?

        Mitään konkreettista liittämisyritystä ei ole tapahtunut. Ei minkäänlaista.


      • Anonyymi00220
        moloch_horridus kirjoitti:

        Ei. Se on osa Tanskaa, eikä USA sinne ole hyökännyt.

        Mutta on uhannut hyökätä.


      • moloch_horridus
        Anonyymi00220 kirjoitti:

        Mutta on uhannut hyökätä.

        Vaan eipä ole hyökännyt ja Trumopushka itsekin kertoi, ettei sotilaallisia toimia ole suunnitteilla.


    • Anonyymi00165

      Ukraina voittaa julman hyökkääjän ja valloittaa koko vennäinmaan. Kolmen kannaksen rajat Suomelle.

      Chi saa Siperian. Trumppi nuolee jo näppejään, ottakoot Lähi-Idän.

    • Anonyymi00166

      Visuri on ollut NL/venäjämielinen koko ikänsä.

      • Anonyymi00170

        HeHe sinä elämänkoululainen olet vaan katkera ja kateellinen kaikille korkean koulutuksen saaneille, etkös vaan?


      • Anonyymi00170 kirjoitti:

        HeHe sinä elämänkoululainen olet vaan katkera ja kateellinen kaikille korkean koulutuksen saaneille, etkös vaan?

        Tarkoitatko Suomen 55 000 tohtoria? Heistä vain puolisen tusinaa myötäilee Venäjän propagandaa.

        Korkeampaa koulutusta kuin tohtori ei ole. Toki Suomessa on useitakin tuplatohtoreita kuten ex-persu Homo-Hankamäki ja ainakin yksi kolmoistohtori, jonka nimen olen unohtanut eikä ainakaan ChatGPT sitä löydä.


      • Anonyymi00214

        Eikä ole. On vain realisti tutkija.


    • Anonyymi00171

      Mitä tulee Ukrainan sotaan, niin sen sytyttäminen ja syttymisen syyhyn vaikuttaminen on ollut kannattavaa sille, jonka katsotaan siitä hyötyvän eniten. Ja se on epäilemättä BlackRock, yhdysvaltalainen varainhoitoyhtiö. Yhtiö on maailman suurin varainhoitaja, ja 30.6.2021 sen hallinnoimat varat olivat 9,5 biljoonaa dollaria.
      Onko siis Ukrainan maat, mannut ja mineraalit menossa BlackRockille?

      "At the meeting, Ukraine's Ministry of Economy signed an agreement with BlackRock Financial Market Advisory on providing support services to the Ukraine Development Fund."

      "Ukrainan talousministeriö allekirjoitti kokouksessa BlackRock Financial Market Advisoryn kanssa sopimuksen tukipalvelujen tarjoamisesta Ukrainan kehitysrahastolle."
      Ote Zelenskyin omalta sivulta:
      https://www.president.gov.ua/en/news/prezident-proviv-zustrich-iz-kerivnictvom-najbilshoyi-u-svit-82725

      Jos näin käy niin mitä siitä seuraa?
      Tapio Puolimatka on asian ytimessä siinä, mistä Ukrainassa soditaan?:
      https://youtu.be/9q4GDiNceWc?t=834

      • Miten Blackrock sai Putin Kalsarimyrkyttäjän hyökkäämään Ukrainaan?


      • Kiihkouskovainen Puolimatka saattaa olla asian ytimessä jopa maapallon noin 6000-vuotiaassa iässä...

        Hulluihin uskomuksiin seonneiden jutut käyvät vain viihteestä, ellei kuulijalla koko ajan ole erittäin tiukka faktantarkistus päällä. Vaikka jutskaaja olisi jumaluusopin proffa, se kun on Suomessa ainoa professuuri johon on voitu (tuskin voidaan enää) kelpuuttaa myös todellisuudesta irtautumisen matkaa tekeviä.


    • Anonyymi00172

      "Miten Blackrock sai Putin Kalsarimyrkyttäjän hyökkäämään Ukrainaan?"

      Jos ei ymmärrä sotien ja konfliktien syttymisien taloudellisia kytköksissä ja vaikutuksia, niin ei kannata kysellä.

      • Kerro pois, jos sinä kerta ymmärrät.


      • moloch_horridus kirjoitti:

        Kerro pois, jos sinä kerta ymmärrät.

        Ei hänkään sentään niin hyvin ymmärrä... 😏


      • Anonyymi00209

        Jos ei ymmärrä sotien ja konfliktien syttymisien taloudellisia,,,, juuri näin , aina löytyy syy, joka puusta katsottuna näyttää aivan toiselta ,niin kuin tarkoituskin. Olenkin eräälle henkilölle täällä monestikin sanonut , että häneltä puuttuu shakin pelaajan kyvyt täysin.


      • Anonyymi00209 kirjoitti:

        Jos ei ymmärrä sotien ja konfliktien syttymisien taloudellisia,,,, juuri näin , aina löytyy syy, joka puusta katsottuna näyttää aivan toiselta ,niin kuin tarkoituskin. Olenkin eräälle henkilölle täällä monestikin sanonut , että häneltä puuttuu shakin pelaajan kyvyt täysin.

        Mutta kun sinulla on tuota ymmärrystä, niin jaapa se täällä meille, tiltunen.


      • moloch_horridus kirjoitti:

        Mutta kun sinulla on tuota ymmärrystä, niin jaapa se täällä meille, tiltunen.

        Tosin kaikki tähän asti tapaamani suuren ymmärryksen suomalaiset osaavat kirjoittaa suomea hyvin. Ehkä nyt ilmaantui poikkeus.


    • Anonyymi00178

      Tehdään yhteispäätös ja molemminpuolinen kompromissi: pommitetaan yhdessä Mainila matalaksi.

    • Ukrainamielisenkin ropakannan suhteen on syytä olla kritiittinen eikä mennä ns. Median vöyhötykseen mukaan.📺
      Nyt jalat maassa & pää kylmänä suomalaiset!🧊🎩🇫🇮👍

    • Anonyymi00193

      Kaikki fakta-perusteinen asiantuntemus ei sentään vielä ole kuollut Suomesta.

      • Anonyymi00194

        Juuri näin. On erikoista, että pitää ostaa asiantuntijoiden kirjoja, kuten kotimainen Tulilinja, jotka perustuvat tapahtumiin ja sanomisiin, jotka voidaan tarkistaa jälkikäteen.

        Jos vain lukee YLE, HS, Iltalehti ja saomat, niin ei tiedä asioista mitään. Ja on lähes 100% propagandaa.

        Al-jazeera kertoo kanssa tarkasti.


      • Anonyymi00194 kirjoitti:

        Juuri näin. On erikoista, että pitää ostaa asiantuntijoiden kirjoja, kuten kotimainen Tulilinja, jotka perustuvat tapahtumiin ja sanomisiin, jotka voidaan tarkistaa jälkikäteen.

        Jos vain lukee YLE, HS, Iltalehti ja saomat, niin ei tiedä asioista mitään. Ja on lähes 100% propagandaa.

        Al-jazeera kertoo kanssa tarkasti.

        Mutta teillähän on oma media: Posi-teeveet, Naapuriseuran sanomat, Oikea media, Mitävittulainen, Tampereen sanomat ja vaikka mitä ankarasti lännenvastaista tai ääriuskonnollista sivustoa. Miksi ette lue ja tue niitä?


      • Anonyymi00207
        Anonyymi00194 kirjoitti:

        Juuri näin. On erikoista, että pitää ostaa asiantuntijoiden kirjoja, kuten kotimainen Tulilinja, jotka perustuvat tapahtumiin ja sanomisiin, jotka voidaan tarkistaa jälkikäteen.

        Jos vain lukee YLE, HS, Iltalehti ja saomat, niin ei tiedä asioista mitään. Ja on lähes 100% propagandaa.

        Al-jazeera kertoo kanssa tarkasti.

        😂😂😂


      • Anonyymi00213

        Kaikki fakta perusteinen asiantuntemus,, kerro ihmeessä vähän lisää. Ei pidä kutiaan ainakaan näissä sota-asioissa. Yhtä paljon totuuksia, kuin harvassa korvia.


      • Anonyymi00215
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Mutta teillähän on oma media: Posi-teeveet, Naapuriseuran sanomat, Oikea media, Mitävittulainen, Tampereen sanomat ja vaikka mitä ankarasti lännenvastaista tai ääriuskonnollista sivustoa. Miksi ette lue ja tue niitä?

        En lue noita. Luen ammttikirjallisuutta.
        Mikään propaganda ei edistä Ukrainan tilannetta.
        Eikä täällä kirjoittelu.


      • Anonyymi00216
        Anonyymi00207 kirjoitti:

        😂😂😂

        Mikä tässä naurattaa?


      • Anonyymi00215 kirjoitti:

        En lue noita. Luen ammttikirjallisuutta.
        Mikään propaganda ei edistä Ukrainan tilannetta.
        Eikä täällä kirjoittelu.

        >Mikään propaganda ei edistä Ukrainan tilannetta.

        Se kirjallisuus ei ole näköjään tuonut ilmaisuusi selkeyttä eikä merkitysten kirkkautta. Lue siis vielä paljon lisää.

        En edes kysy, miten Ukrainassa pitäisi "tilanteen edistyä"...


    • Anonyymi00210

      Pitäiskö Ukrainalaisten olla Venäläisten orjia.

    • Anonyymi00212

      No onneksi nyt on ensimmäiset merkit ilmassa, että Euroopan suuret maat voisivat ottaa sitä todellista vastuutaan tuosta sodasta ja virolaisia, suomalaisia & kumppaneita, joden suu käy paljon järkeä nopeammin oltaisiin siirtämässä syrjään Eu- päätöksenteosta.

      • Anonyymi00218

        professori Pekka Visuri, hän on suomalainen turvallisuuspolitiikan, strategian ja sotahistorian tutkija, valtiotieteen tohtori sekä eversti evp. Hän on toiminut muun muassa Maanpuolustuskorkeakoulun professorina ja tutkijana Ulkopoliittisessa instituutissa.

        Visuri on kirjoittanut lukuisia tietokirjoja Suomen turvallisuuspolitiikasta, kylmästä sodasta, toisesta maailmansodasta ja Suomen puolustusratkaisuista. Hänen teoksiaan ovat esimerkiksi Suomen sodat 1939–1945, Kylmän sodan päätös ja Turvallisuuspolitiikka ja strategia.

        Hän syntyi vuonna 1942 ja työskenteli Puolustusvoimissa vuosina 1966–1990 ennen siirtymistään tutkimus- ja opetustehtäviin.

        Kyllä Pekka Visuri todellakin tietää mistä puhuu. Ei hän hatustaan asioita vetele, kuten eräät tämän ja muidenkin palstojen kirjoittajat.


      • Anonyymi00218 kirjoitti:

        professori Pekka Visuri, hän on suomalainen turvallisuuspolitiikan, strategian ja sotahistorian tutkija, valtiotieteen tohtori sekä eversti evp. Hän on toiminut muun muassa Maanpuolustuskorkeakoulun professorina ja tutkijana Ulkopoliittisessa instituutissa.

        Visuri on kirjoittanut lukuisia tietokirjoja Suomen turvallisuuspolitiikasta, kylmästä sodasta, toisesta maailmansodasta ja Suomen puolustusratkaisuista. Hänen teoksiaan ovat esimerkiksi Suomen sodat 1939–1945, Kylmän sodan päätös ja Turvallisuuspolitiikka ja strategia.

        Hän syntyi vuonna 1942 ja työskenteli Puolustusvoimissa vuosina 1966–1990 ennen siirtymistään tutkimus- ja opetustehtäviin.

        Kyllä Pekka Visuri todellakin tietää mistä puhuu. Ei hän hatustaan asioita vetele, kuten eräät tämän ja muidenkin palstojen kirjoittajat.

        Visurin tietomäärä ja asiantuntemus ovat kiistatta hyvin suuret. On sitten toinen juttu, minkä agendan edistämiseen hän sitä tahtoo käyttää ja minkä mukaisia painotuksia tehdä, kun ainoa rajoite on kustantajan julkaisutahto.

        Suuri on putinatsien palvoman Jeff Sachsinkin tietomäärä, ja hän valikoi tiedostaan ainoastaan Venäjää tukevia ja Ukrainaa syyllistäviä seikkoja, mitä Visuri ei sentään lähimainkaan yhtä härskisti tee.


      • Anonyymi00224
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Visurin tietomäärä ja asiantuntemus ovat kiistatta hyvin suuret. On sitten toinen juttu, minkä agendan edistämiseen hän sitä tahtoo käyttää ja minkä mukaisia painotuksia tehdä, kun ainoa rajoite on kustantajan julkaisutahto.

        Suuri on putinatsien palvoman Jeff Sachsinkin tietomäärä, ja hän valikoi tiedostaan ainoastaan Venäjää tukevia ja Ukrainaa syyllistäviä seikkoja, mitä Visuri ei sentään lähimainkaan yhtä härskisti tee.

        Faktat ovat faktoja, ei niitä valikoida.


      • moloch_horridus
        Anonyymi00224 kirjoitti:

        Faktat ovat faktoja, ei niitä valikoida.

        Eli joko sinäkin olet valmis tunnustamaan, että Venäjä on hyökännyt Ukrainaan?


    • Anonyymi00219

      "Vuonna 2022 uudelleen julkistettu video myönsi, että jotkut länsimaat suosivat pitkittynyttä sotaa Venäjän kanssa heikentääkseen Moskovaa, jopa Ukrainan kustannuksella.
      Jimmy and Americans -ohjelman koomikko Kurt Metzger huomauttaa, että Yhdysvallat, Iso-Britannia ja Euroopan unioni sabotoivat varhaisia ​​rauhanneuvotteluja painostamalla Ukrainaa olemaan neuvottelematta ja sen sijaan tarjosivat lisää aseita ja rahoitusta konfliktin jatkamiseksi."

      https://youtu.be/srRg5EdYFKY

      • Ukraina itse päätti lopettaa rauhanneuvottelut, kun se huomasi, ettei Venäjä neuvottele rauhasta, vaan aikoo pettää sopimuksen.


      • Anonyymi00223
        moloch_horridus kirjoitti:

        Ukraina itse päätti lopettaa rauhanneuvottelut, kun se huomasi, ettei Venäjä neuvottele rauhasta, vaan aikoo pettää sopimuksen.

        "Ukraina itse päätti lopettaa rauhanneuvottelut, kun se huomasi, ettei Venäjä neuvottele rauhasta, vaan aikoo pettää sopimuksen."
        Väärin...

        Zelenskyi kertoo ITSE selvästi tuossa vuonna 2022 tehdyssä haastatelussa että, "he (mitä ilmeisemmin tarkoittaa britanniaa ja Yhdysvaltoja?) haluavat pitkittyneen sodan heikentääkseen Venäjää, vaikka se merkitsisi Ukrainan tuhoa...


      • Anonyymi00223 kirjoitti:

        "Ukraina itse päätti lopettaa rauhanneuvottelut, kun se huomasi, ettei Venäjä neuvottele rauhasta, vaan aikoo pettää sopimuksen."
        Väärin...

        Zelenskyi kertoo ITSE selvästi tuossa vuonna 2022 tehdyssä haastatelussa että, "he (mitä ilmeisemmin tarkoittaa britanniaa ja Yhdysvaltoja?) haluavat pitkittyneen sodan heikentääkseen Venäjää, vaikka se merkitsisi Ukrainan tuhoa...

        Zelenskyi puhuu siis siitä, etteivät länsimaat auta Ukrainaa tarpeeksi.


      • moloch_horridus kirjoitti:

        Zelenskyi puhuu siis siitä, etteivät länsimaat auta Ukrainaa tarpeeksi.

        No nyt on hyvä meininki päällä, savumerkit kertovat siitä.


    • Anonyymi00222

      Helmikuussa 2014, Ukrainan Maidanin aukiolla John McCain sekä USA:n lähettiläs Geoffrey Pyatt ja Victoria Nuland, kuvasivat kuin elokuvan ensi-iltaa…
      He virnuilevat, selvästi pitäen osastaan globalistien pelissä.. … käyttäen verodollareita USAID;n kautta tässä ”vallankumouksessa”
      Näin se Syvän valtion peli toimii...
      https://youtu.be/2AZKECj33Kg?t=1323

      • McCain oli kylläkin Ukrainassa joulukuussa 2014, kun mielenosoitukset vielä olivat rauhanomaisia. Älä luota Youtuben valevideoihin.


      • moloch_horridus kirjoitti:

        McCain oli kylläkin Ukrainassa joulukuussa 2014, kun mielenosoitukset vielä olivat rauhanomaisia. Älä luota Youtuben valevideoihin.

        Siis joulukuussa 2013.


      • moloch_horridus kirjoitti:

        McCain oli kylläkin Ukrainassa joulukuussa 2014, kun mielenosoitukset vielä olivat rauhanomaisia. Älä luota Youtuben valevideoihin.

        Varoitukset väärennetyistä videoista eivät tehoa putinatseihin, kun he tekevät ne itse.


    • Anonyymi00225

      Suomi, tuo yhtenäiskulttuurin maa, jossa erilaiset tai eriävät mielipiteet leimataan tyhmyydeksi, hulluudeksi tai maahanmuuttajan ymmärtämättömyyden syyksi.
      Jos Ukrainan sotaa tarkastelee neutraalisti ja ulkopuolisen silmin, niin sotaan ovat myös ns. Länsimaat syyllisiä. On irrationaalista väittää mustavalkoisesti, että Venäjä ja vain ainoastaan Venäjä on syyllinen sotaan. NATO-hakemuksen jälkeen Suomessa on haukuttu ja nimitelty Venäjää, venäläisiä ja Putinia niin infantiilisti, että sellaiseen ei rationaalisesti ajatteleva ja korkean yleissivistyksen omaava henkilö voi mennä mukaan.
      Vilkuiltuani kommentteja aloituksen mielipiteeseen, tulos oli järkyttävä: puhekieltä, tunteita, asenteita, valheita jne.
      Onko kukaan ajatellut, että Venäjän solvaaminen tulee kostautumaan Suomelle??!! Ette kai te todella usko, että USA tulee apuun, kun sota syttyy?? EI TULE, koska USA ei kestä miestappioita, suursodan vaara uhkaisi ja miksi USA uhraisi jonkun Euroopan peränurkassa olevan pikkuruisen maan takia oman turvallisuutensa?? Hyökkäyksen tullessa Suomi on yksin ja EHKÄ joku maa auttaa esim.toimittamalla aseita ja ammuksia.
      Rauhan aikana poliitikot puhuvat ja tarkoituksena on rauhoitella kansaa, mutta totuutta eivät kerro. Mitä enemmän poliitikot VAKUUTTELEVAT kaiken olevan hyvin - sitä enemmän he VALEHTELEVAT. Siitä on useita esimerkkejä viime vuosilta.
      Kylmän sodan päätyttyä Venäjää pilkattiin ja vähäteltiin, johon Jeltsin totesi, että Venäjä tulee takaisin. Putinin poistumista vallasta on unelmoitu, mutta se ei ole ratkaisu ja vielä vähemmän helpotus. Seuraaja on vielä kovempi ja sota Ukrainaa vastaan kiihtyisi aivan uusiin mitttasuhteisiin. Uuden johtajan pitäisi todistaa venäläisille ja muulle maailmalle, että Venäjä voittaa ja on edelleen suurvalta. Sitten olisikin vuorossa suunsoittajien kuritus eli Suomi ja Baltian maat.
      Jos olet sivistynyt ja ennakoit tulevaisuutta lähivuosille, valmistaudut pakenemaan ja selviytymään hengissä. Suomi tulee häviämään sodan ja miehitetään. Mitä pikemmin lähdet, sitä parempi!!!

      • Juttusi on valetta. Venäjä on ainoa syyllinen rikolliseen sotaansa. Venäjä olisi voinut valita rauhan, mutta Venäjän harhainen imperialistinen diktaattori halusi sodan ja valloituksia.


      • Anonyymi00226
        moloch_horridus kirjoitti:

        Juttusi on valetta. Venäjä on ainoa syyllinen rikolliseen sotaansa. Venäjä olisi voinut valita rauhan, mutta Venäjän harhainen imperialistinen diktaattori halusi sodan ja valloituksia.

        Miksi valehtelet?


      • Anonyymi00227
        moloch_horridus kirjoitti:

        Juttusi on valetta. Venäjä on ainoa syyllinen rikolliseen sotaansa. Venäjä olisi voinut valita rauhan, mutta Venäjän harhainen imperialistinen diktaattori halusi sodan ja valloituksia.

        Tuo teksti itseasiassa pitää paikkansa. Ongelma on se, että toisen maailmansodan jälkeen ns. Länsimaissa on oltu ylimielisiä, halveksivia ja kuviteltu olevansa aina oikeassa.
        Millä perusteella länsimaissa voidaan väittää esim. afrikkalaisille, että heidän ajatuksensa elämästä ja politiikasta ovat vääriä? Millä perusteella länsimaalaiset ovat oikeassa? EIVÄT MILLÄÄN! On harhakuvitelma, että länsimaat voivat tuoda demokratian ja muut ajatusmallinsa toiseen maahan vain, koska uskovat olevansa oikeassa. Siinä ei oteta huomioon sitä, että tuolla maalla voi olla pitkä historia ja kulttuuri, johon ei niin vain istuteta vieraita ajatuksia! Miltä suomalaisista tuntuisi, jos etelä-amerikkalaiset alkaisivat vaatia muutoksia elämäntapaamme, koska heidän mielestään elämme tavalla tai toisella väärin? Kaikki USA:n yritykset demokratiasta jne. ovat täydellisesti epäonnistuneet: Irak, Afganistan, Libya ja nyt Iran.
        Oma tekstisi on valetta, koska se perustuu tunteisiin! Mitä Ukraina merkitsi suomalaisille ennen sotaa? Ei yhtään mitään! Ukrainan sota herätti suomalaisten kansallisen trauman eli muistot Talvisodasta. Venäjän pelko on syvällä... ja on syytäkin pelätä. Kyllä Venäjällä muistetaan kaikki suomalaisten pilkkaaminen, halveksunta ja haistattelu. Suomi joutuu maksamaan tuosta strategisesta virheestä pahimman kautta!!
        Siksi ajattelen, että tuo kirjoittaja on täysin oikeassa!!! Pakene ennen kuin on liian myöhäistä.


      • Anonyymi00227 kirjoitti:

        Tuo teksti itseasiassa pitää paikkansa. Ongelma on se, että toisen maailmansodan jälkeen ns. Länsimaissa on oltu ylimielisiä, halveksivia ja kuviteltu olevansa aina oikeassa.
        Millä perusteella länsimaissa voidaan väittää esim. afrikkalaisille, että heidän ajatuksensa elämästä ja politiikasta ovat vääriä? Millä perusteella länsimaalaiset ovat oikeassa? EIVÄT MILLÄÄN! On harhakuvitelma, että länsimaat voivat tuoda demokratian ja muut ajatusmallinsa toiseen maahan vain, koska uskovat olevansa oikeassa. Siinä ei oteta huomioon sitä, että tuolla maalla voi olla pitkä historia ja kulttuuri, johon ei niin vain istuteta vieraita ajatuksia! Miltä suomalaisista tuntuisi, jos etelä-amerikkalaiset alkaisivat vaatia muutoksia elämäntapaamme, koska heidän mielestään elämme tavalla tai toisella väärin? Kaikki USA:n yritykset demokratiasta jne. ovat täydellisesti epäonnistuneet: Irak, Afganistan, Libya ja nyt Iran.
        Oma tekstisi on valetta, koska se perustuu tunteisiin! Mitä Ukraina merkitsi suomalaisille ennen sotaa? Ei yhtään mitään! Ukrainan sota herätti suomalaisten kansallisen trauman eli muistot Talvisodasta. Venäjän pelko on syvällä... ja on syytäkin pelätä. Kyllä Venäjällä muistetaan kaikki suomalaisten pilkkaaminen, halveksunta ja haistattelu. Suomi joutuu maksamaan tuosta strategisesta virheestä pahimman kautta!!
        Siksi ajattelen, että tuo kirjoittaja on täysin oikeassa!!! Pakene ennen kuin on liian myöhäistä.

        Tuo kirjoittaja valehtelee, kuten sanoin. Venäjä on ainoa syyllinen rikolliseen sotaansa. Venäjä olisi voinut valita rauhan, mutta Venäjän harhainen imperialistinen diktaattori halusi sodan ja valloituksia.


      • Anonyymi00228
        Anonyymi00227 kirjoitti:

        Tuo teksti itseasiassa pitää paikkansa. Ongelma on se, että toisen maailmansodan jälkeen ns. Länsimaissa on oltu ylimielisiä, halveksivia ja kuviteltu olevansa aina oikeassa.
        Millä perusteella länsimaissa voidaan väittää esim. afrikkalaisille, että heidän ajatuksensa elämästä ja politiikasta ovat vääriä? Millä perusteella länsimaalaiset ovat oikeassa? EIVÄT MILLÄÄN! On harhakuvitelma, että länsimaat voivat tuoda demokratian ja muut ajatusmallinsa toiseen maahan vain, koska uskovat olevansa oikeassa. Siinä ei oteta huomioon sitä, että tuolla maalla voi olla pitkä historia ja kulttuuri, johon ei niin vain istuteta vieraita ajatuksia! Miltä suomalaisista tuntuisi, jos etelä-amerikkalaiset alkaisivat vaatia muutoksia elämäntapaamme, koska heidän mielestään elämme tavalla tai toisella väärin? Kaikki USA:n yritykset demokratiasta jne. ovat täydellisesti epäonnistuneet: Irak, Afganistan, Libya ja nyt Iran.
        Oma tekstisi on valetta, koska se perustuu tunteisiin! Mitä Ukraina merkitsi suomalaisille ennen sotaa? Ei yhtään mitään! Ukrainan sota herätti suomalaisten kansallisen trauman eli muistot Talvisodasta. Venäjän pelko on syvällä... ja on syytäkin pelätä. Kyllä Venäjällä muistetaan kaikki suomalaisten pilkkaaminen, halveksunta ja haistattelu. Suomi joutuu maksamaan tuosta strategisesta virheestä pahimman kautta!!
        Siksi ajattelen, että tuo kirjoittaja on täysin oikeassa!!! Pakene ennen kuin on liian myöhäistä.

        Hyvää ja asiallista puhetta, mutta kuitenkin pitää mainita erikoisoperaation syvälliset syyt.

        Kun se paljastetaan niinkuin se on, huomataan ettei Venäjä ole syyllistynyt hyökkäykseen, vaan lännen laatimat suunnitelmat hyvin varhaisessa vaiheessa...jo vuosia ennen vallankaappausta....oli varsinainen hyökkäys.
        Se kulminoitui vallankaappauksessa ja uudessa hallinnossa (nukkehallinnossa).
        Siitä alkoi venäläisväestön vainoaminen.


      • Anonyymi00228 kirjoitti:

        Hyvää ja asiallista puhetta, mutta kuitenkin pitää mainita erikoisoperaation syvälliset syyt.

        Kun se paljastetaan niinkuin se on, huomataan ettei Venäjä ole syyllistynyt hyökkäykseen, vaan lännen laatimat suunnitelmat hyvin varhaisessa vaiheessa...jo vuosia ennen vallankaappausta....oli varsinainen hyökkäys.
        Se kulminoitui vallankaappauksessa ja uudessa hallinnossa (nukkehallinnossa).
        Siitä alkoi venäläisväestön vainoaminen.

        Ukraina haki kauppa- ja assosiaatiosopimusta EU:n kanssa presidentti Janukovitshin aloitteesta, koska hänet valittiin presidentiksi luvattuaan viedä Ukrainan lähemmäksi EU:ta, jopa jäsenmaaksi asti. Mitään vallankaappausta ei tapahtunut, vaan Janukovitsh erotettiin Ukrainan parlamentissa äänestyksellä, saati sitten Putin Kalsarimyrkyttäjän väittämää sotilasvallankaappausta. Uusi hallinto oli Ukrainan parlamentin valitsema. Eikä venäjänkielistä vähemmistöä vainottu.


      • Anonyymi00229
        moloch_horridus kirjoitti:

        Ukraina haki kauppa- ja assosiaatiosopimusta EU:n kanssa presidentti Janukovitshin aloitteesta, koska hänet valittiin presidentiksi luvattuaan viedä Ukrainan lähemmäksi EU:ta, jopa jäsenmaaksi asti. Mitään vallankaappausta ei tapahtunut, vaan Janukovitsh erotettiin Ukrainan parlamentissa äänestyksellä, saati sitten Putin Kalsarimyrkyttäjän väittämää sotilasvallankaappausta. Uusi hallinto oli Ukrainan parlamentin valitsema. Eikä venäjänkielistä vähemmistöä vainottu.

        Sinä valehtelet, ei siis mitään uutta.
        Et pysty muuttamaan tapahtuneita ja todistettuja asioita.


      • Anonyymi00227 kirjoitti:

        Tuo teksti itseasiassa pitää paikkansa. Ongelma on se, että toisen maailmansodan jälkeen ns. Länsimaissa on oltu ylimielisiä, halveksivia ja kuviteltu olevansa aina oikeassa.
        Millä perusteella länsimaissa voidaan väittää esim. afrikkalaisille, että heidän ajatuksensa elämästä ja politiikasta ovat vääriä? Millä perusteella länsimaalaiset ovat oikeassa? EIVÄT MILLÄÄN! On harhakuvitelma, että länsimaat voivat tuoda demokratian ja muut ajatusmallinsa toiseen maahan vain, koska uskovat olevansa oikeassa. Siinä ei oteta huomioon sitä, että tuolla maalla voi olla pitkä historia ja kulttuuri, johon ei niin vain istuteta vieraita ajatuksia! Miltä suomalaisista tuntuisi, jos etelä-amerikkalaiset alkaisivat vaatia muutoksia elämäntapaamme, koska heidän mielestään elämme tavalla tai toisella väärin? Kaikki USA:n yritykset demokratiasta jne. ovat täydellisesti epäonnistuneet: Irak, Afganistan, Libya ja nyt Iran.
        Oma tekstisi on valetta, koska se perustuu tunteisiin! Mitä Ukraina merkitsi suomalaisille ennen sotaa? Ei yhtään mitään! Ukrainan sota herätti suomalaisten kansallisen trauman eli muistot Talvisodasta. Venäjän pelko on syvällä... ja on syytäkin pelätä. Kyllä Venäjällä muistetaan kaikki suomalaisten pilkkaaminen, halveksunta ja haistattelu. Suomi joutuu maksamaan tuosta strategisesta virheestä pahimman kautta!!
        Siksi ajattelen, että tuo kirjoittaja on täysin oikeassa!!! Pakene ennen kuin on liian myöhäistä.

        >Millä perusteella länsimaissa voidaan väittää esim. afrikkalaisille, että heidän ajatuksensa elämästä ja politiikasta ovat vääriä?

        Keille afrikkalaisille? Afrikkalaisten 90 %:n ajatuksilla ei ole politiikassa mitään merkitystä eikä vaikutusta. Kukaan ei koskaan kysy niitä, ei ainakaan niin että vastaus olisi vapaa. Nyt sinä kuitenkin tiedät ne, mistä?


      • Anonyymi00229 kirjoitti:

        Sinä valehtelet, ei siis mitään uutta.
        Et pysty muuttamaan tapahtuneita ja todistettuja asioita.

        Enhän minä niitä muuttamassa olekaan, vaan kerron niistä, tiltunen.


      • Anonyymi00228 kirjoitti:

        Hyvää ja asiallista puhetta, mutta kuitenkin pitää mainita erikoisoperaation syvälliset syyt.

        Kun se paljastetaan niinkuin se on, huomataan ettei Venäjä ole syyllistynyt hyökkäykseen, vaan lännen laatimat suunnitelmat hyvin varhaisessa vaiheessa...jo vuosia ennen vallankaappausta....oli varsinainen hyökkäys.
        Se kulminoitui vallankaappauksessa ja uudessa hallinnossa (nukkehallinnossa).
        Siitä alkoi venäläisväestön vainoaminen.

        Nuo "syvälliset syyt" on "paljastettu" täällä tuhansia kertoja, ja ne löytyvät myös Z-medioittenne sivuilta satoina yhtäpitävinä jorinoina. Mitä vittua tässä siis vielä pitäisi paljastaa?

        Ei tietenkään mitään. Sen sijaan ihmiset pitäisi saada uskomaan huimat juttunne, ja sepä onkin duuni jota ei yhtään katteeksi käy, semminkin kun aina tekstissänne paljastatte todellisen inhan karvanne, kun sitä järkeä ei ole kertynyt kuuppaan yhtään liian suurina möykkyinä – mutta kiihkoa ja harrasta toivoa Stadin Z-kuvernööristä teille tarjottavine kuviteltuine virkoineen senkin edestä.

        Torjuessaan venäläisväestön "vainoamista" Venäjä on pannut täysin paskaksi heidän kotinsa ja kaupunkinsa ja tapattanut puoli miljoonaa omaa miestään. Sopii nyt nauttia siellä "vainon" loppumisesta, varmasti on kivaa kun ei ukrainalaiset enää "vainoa"... 🤪


      • >Onko kukaan ajatellut, että Venäjän solvaaminen tulee kostautumaan Suomelle??!!

        Ei Suomi valtiona ole solvannut Venäjää, mutta kritisoinut aiheellisesti hyvinkin kovin sanoin kyllä. Mikään tolkullinen sodan syy sellainen ei tietenkään ole, mutta Venäjähän keksii aina omat pöhköt syynsä.

        >Seuraaja on vielä kovempi ja sota Ukrainaa vastaan kiihtyisi aivan uusiin mitttasuhteisiin.

        En olisi tästä huolissani. Seuraajalta puuttuu Kalsarinmyrkyttäjän (ainakin aiempi) arvovalta, ja yhtä hyvin voi käynnistyä armoton taistelu vallasta, kun todelliset oikeusvaltion mekanismit vallansiirtoon puuttuvat. Myös sodan eskalointi olisi mittaamaton riski ja kustannus kaikilla tavoilla niin sisä- kuin ulkopoliittisesti. Todellinen keino saavuttaa suosiota olisi paremminkin rauha ja ihmisten huonontuneen normaalin elämän parantaminen.

        >Jos olet sivistynyt ja ennakoit tulevaisuutta lähivuosille, valmistaudut pakenemaan ja selviytymään hengissä. Suomi tulee häviämään sodan ja miehitetään. Mitä pikemmin lähdet, sitä parempi!!!

        No lähde Jumalan tähden jo, niin kaikki voittavat.
        Kirjoituksessasi positiivista on huomata, että pidät Venäjää hirviövaltiona, jonka suorittama miehitys olisi myös suomalaisille helvetti. Näinhän asia tietenkin onkin.


      • Anonyymi00227 kirjoitti:

        Tuo teksti itseasiassa pitää paikkansa. Ongelma on se, että toisen maailmansodan jälkeen ns. Länsimaissa on oltu ylimielisiä, halveksivia ja kuviteltu olevansa aina oikeassa.
        Millä perusteella länsimaissa voidaan väittää esim. afrikkalaisille, että heidän ajatuksensa elämästä ja politiikasta ovat vääriä? Millä perusteella länsimaalaiset ovat oikeassa? EIVÄT MILLÄÄN! On harhakuvitelma, että länsimaat voivat tuoda demokratian ja muut ajatusmallinsa toiseen maahan vain, koska uskovat olevansa oikeassa. Siinä ei oteta huomioon sitä, että tuolla maalla voi olla pitkä historia ja kulttuuri, johon ei niin vain istuteta vieraita ajatuksia! Miltä suomalaisista tuntuisi, jos etelä-amerikkalaiset alkaisivat vaatia muutoksia elämäntapaamme, koska heidän mielestään elämme tavalla tai toisella väärin? Kaikki USA:n yritykset demokratiasta jne. ovat täydellisesti epäonnistuneet: Irak, Afganistan, Libya ja nyt Iran.
        Oma tekstisi on valetta, koska se perustuu tunteisiin! Mitä Ukraina merkitsi suomalaisille ennen sotaa? Ei yhtään mitään! Ukrainan sota herätti suomalaisten kansallisen trauman eli muistot Talvisodasta. Venäjän pelko on syvällä... ja on syytäkin pelätä. Kyllä Venäjällä muistetaan kaikki suomalaisten pilkkaaminen, halveksunta ja haistattelu. Suomi joutuu maksamaan tuosta strategisesta virheestä pahimman kautta!!
        Siksi ajattelen, että tuo kirjoittaja on täysin oikeassa!!! Pakene ennen kuin on liian myöhäistä.

        >Tuo teksti itseasiassa pitää paikkansa.

        Varmasti, itsehän sen kirjoitit.

        Kannattaisi opetella hartaasti erilaisia tyylejä, jos meinaa esiintyä monena. Tökeröjen maneerien toistaminen "eri kirjoittajina" on säälittävää, mutta myös huvittavaa. 😂


      • Anonyymi00230
        moloch_horridus kirjoitti:

        Ukraina haki kauppa- ja assosiaatiosopimusta EU:n kanssa presidentti Janukovitshin aloitteesta, koska hänet valittiin presidentiksi luvattuaan viedä Ukrainan lähemmäksi EU:ta, jopa jäsenmaaksi asti. Mitään vallankaappausta ei tapahtunut, vaan Janukovitsh erotettiin Ukrainan parlamentissa äänestyksellä, saati sitten Putin Kalsarimyrkyttäjän väittämää sotilasvallankaappausta. Uusi hallinto oli Ukrainan parlamentin valitsema. Eikä venäjänkielistä vähemmistöä vainottu.

        Ja sitten EU teki heikon tarjouksen joka ei sisältäny rahallista tukea vaan kaiken näköistä ensin niin oli pakko valita Venäjän ehdotus EU assosiaatioehdotuksen sijaan eli saada rahaa ja edullista energiaa myös.

        EU itse hölmöillyt kautta linjan. Olisi auttanut jo silloin.


      • Anonyymi00230 kirjoitti:

        Ja sitten EU teki heikon tarjouksen joka ei sisältäny rahallista tukea vaan kaiken näköistä ensin niin oli pakko valita Venäjän ehdotus EU assosiaatioehdotuksen sijaan eli saada rahaa ja edullista energiaa myös.

        EU itse hölmöillyt kautta linjan. Olisi auttanut jo silloin.

        "Ja sitten EU teki heikon tarjouksen joka ei sisältäny rahallista tukea vaan kaiken näköistä ensin niin oli pakko valita Venäjän ehdotus EU assosiaatioehdotuksen sijaan eli saada rahaa ja edullista energiaa myös."

        Oli pakko, koska Venäjä lahjoi, kiristi ja uhkaili, kuten Janukovisth kertoi.

        "EU itse hölmöillyt kautta linjan. Olisi auttanut jo silloin."

        No eipä silloin vielä juuri kukaan arvannut, että Venäjä hyökkäisi Ukrainaan tappamaan ihmisiä.


      • Anonyymi00231
        moloch_horridus kirjoitti:

        Juttusi on valetta. Venäjä on ainoa syyllinen rikolliseen sotaansa. Venäjä olisi voinut valita rauhan, mutta Venäjän harhainen imperialistinen diktaattori halusi sodan ja valloituksia.

        Molo lue Tulilinjalla kirja tai Provoked kirja.
        Sitten kirjoita kun on faktaa.


      • Anonyymi00231 kirjoitti:

        Molo lue Tulilinjalla kirja tai Provoked kirja.
        Sitten kirjoita kun on faktaa.

        Mikä kirjoittamani asia ei ole ollut totta? Luehan sinä itse muuten Keir Gilesin kirja, jos haluat tietää faktaa.


      • Anonyymi00231 kirjoitti:

        Molo lue Tulilinjalla kirja tai Provoked kirja.
        Sitten kirjoita kun on faktaa.

        Oletko todella lukenut Tulilinjalla? Otapa se hyllystäsi ja kommentoi sieltä jotain osuutta.

        Jos olisit lukumiehiä ja vielä populaaritieteen suhteen, osaisit varmasti kirjoittaa suomeakin kunnolla. Väkisinhän niistä oppii.

        Tuo Provoked on Venäjän taskusta huutelevan Scott Hortonin tekele. Horton ei ole minkään alan tutkija, vaan täysin omatekoinen "asiantuntija", mutta kun pelaa Kremlin pussiin niin putinatsit tietysti palvovat häntä. Häneltä tuskin löytyy edes mitään loppututkintoa, mutta seison toki korjattuna jos löytyy.


      • Anonyymi00232
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        >Tuo teksti itseasiassa pitää paikkansa.

        Varmasti, itsehän sen kirjoitit.

        Kannattaisi opetella hartaasti erilaisia tyylejä, jos meinaa esiintyä monena. Tökeröjen maneerien toistaminen "eri kirjoittajina" on säälittävää, mutta myös huvittavaa. 😂

        Tämmöinen hitaampi vanhuskin näkee, että molemmat ovat samanlaista tekstiä. Kun olin nuori sanottiin, että varmimmin tulee kehutuksi kun itse itsensä kehuu. Samaten se on tänäänkin.


      • Anonyymi00234
        moloch_horridus kirjoitti:

        Mikä kirjoittamani asia ei ole ollut totta? Luehan sinä itse muuten Keir Gilesin kirja, jos haluat tietää faktaa.

        Pitkä lista pintapuolista tunnepitoista sälää. Ongelmasi on että olet valinnut puolesi ja siksi totuudella ei ole väliä.

        Keir Gilesin kirjaa et ole edes lukenut, jos olisit osaisit jotain.


      • Anonyymi00236
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Oletko todella lukenut Tulilinjalla? Otapa se hyllystäsi ja kommentoi sieltä jotain osuutta.

        Jos olisit lukumiehiä ja vielä populaaritieteen suhteen, osaisit varmasti kirjoittaa suomeakin kunnolla. Väkisinhän niistä oppii.

        Tuo Provoked on Venäjän taskusta huutelevan Scott Hortonin tekele. Horton ei ole minkään alan tutkija, vaan täysin omatekoinen "asiantuntija", mutta kun pelaa Kremlin pussiin niin putinatsit tietysti palvovat häntä. Häneltä tuskin löytyy edes mitään loppututkintoa, mutta seison toki korjattuna jos löytyy.

        Mitä osuutta haluaisit, että kommentoisin?
        Katsotaan, hhhmmm. SOPIIKO?

        Maidanin mielenosoitukset, kesti peräti 3kk.
        Siellä oli rakennettu barrikadeja, piikkilankaa ja aseistettu henkilöitä. Poltetaan autonrenkaita ja heitellään polttopulloja.

        Kuulostaako se rauhanomaiselta mielenosoitukselta?

        Nämä vaativat presidentin eroa, vaikka vaalit oli pian jo tilossa. EU assosiaatiosopimus kaatui, koska Ukrainalla ei ollut taloudellisesti mahdollisuutta kuin tarttua Venäjän tarjoukseen. Tätä Länsi-Ukraina ei halunnut, koska se ei tuo muutosta. EU taas tarjosi pidemmän aikavälin ratkaisua, mutta Ukrainan taloustilanne ei sitä mahdollistanit ja ukrainan oligarkit olisivat joutuneet luopumaan vallasta korruption vuoksi.

        Vuonna 2014 Ukrainan Maidan-mielenosoitusten aikana tarkka-ampujat surmasivat kymmeniä ihmisiä Kiovassa. Samoihin aikoihin vuotanut puhelinkeskustelu paljasti, että Yhdysvaltain apulaisulkoministeri Victoria Nuland ja suurlähettiläs Geoffrey Pyatt keskustelivat Ukrainan mahdollisen tulevan hallituksen kokoonpanosta. Lisäksi vuoti puhelu, jossa Viron ulkoministeri Urmas Paet kertoi Catherine Ashtonlle kuulemistaan epäilyistä Maidanin ampujien taustoista. Ampumisten tekijöistä ja tapahtumien yksityiskohdista on edelleen erilaisia tulkintoja, mutta tapahtumat vaikuttivat merkittävästi Ukrainan poliittiseen kriisiin.


      • Anonyymi00238
        Anonyymi00227 kirjoitti:

        Tuo teksti itseasiassa pitää paikkansa. Ongelma on se, että toisen maailmansodan jälkeen ns. Länsimaissa on oltu ylimielisiä, halveksivia ja kuviteltu olevansa aina oikeassa.
        Millä perusteella länsimaissa voidaan väittää esim. afrikkalaisille, että heidän ajatuksensa elämästä ja politiikasta ovat vääriä? Millä perusteella länsimaalaiset ovat oikeassa? EIVÄT MILLÄÄN! On harhakuvitelma, että länsimaat voivat tuoda demokratian ja muut ajatusmallinsa toiseen maahan vain, koska uskovat olevansa oikeassa. Siinä ei oteta huomioon sitä, että tuolla maalla voi olla pitkä historia ja kulttuuri, johon ei niin vain istuteta vieraita ajatuksia! Miltä suomalaisista tuntuisi, jos etelä-amerikkalaiset alkaisivat vaatia muutoksia elämäntapaamme, koska heidän mielestään elämme tavalla tai toisella väärin? Kaikki USA:n yritykset demokratiasta jne. ovat täydellisesti epäonnistuneet: Irak, Afganistan, Libya ja nyt Iran.
        Oma tekstisi on valetta, koska se perustuu tunteisiin! Mitä Ukraina merkitsi suomalaisille ennen sotaa? Ei yhtään mitään! Ukrainan sota herätti suomalaisten kansallisen trauman eli muistot Talvisodasta. Venäjän pelko on syvällä... ja on syytäkin pelätä. Kyllä Venäjällä muistetaan kaikki suomalaisten pilkkaaminen, halveksunta ja haistattelu. Suomi joutuu maksamaan tuosta strategisesta virheestä pahimman kautta!!
        Siksi ajattelen, että tuo kirjoittaja on täysin oikeassa!!! Pakene ennen kuin on liian myöhäistä.

        Eipä me russoa pelätä 😂


      • Anonyymi00239
        Anonyymi00228 kirjoitti:

        Hyvää ja asiallista puhetta, mutta kuitenkin pitää mainita erikoisoperaation syvälliset syyt.

        Kun se paljastetaan niinkuin se on, huomataan ettei Venäjä ole syyllistynyt hyökkäykseen, vaan lännen laatimat suunnitelmat hyvin varhaisessa vaiheessa...jo vuosia ennen vallankaappausta....oli varsinainen hyökkäys.
        Se kulminoitui vallankaappauksessa ja uudessa hallinnossa (nukkehallinnossa).
        Siitä alkoi venäläisväestön vainoaminen.

        Vaikuttaa kotimaiselta trollilta. Jolla tuntuu olevan hauskaa 😂


      • Anonyymi00240
        Anonyymi00236 kirjoitti:

        Mitä osuutta haluaisit, että kommentoisin?
        Katsotaan, hhhmmm. SOPIIKO?

        Maidanin mielenosoitukset, kesti peräti 3kk.
        Siellä oli rakennettu barrikadeja, piikkilankaa ja aseistettu henkilöitä. Poltetaan autonrenkaita ja heitellään polttopulloja.

        Kuulostaako se rauhanomaiselta mielenosoitukselta?

        Nämä vaativat presidentin eroa, vaikka vaalit oli pian jo tilossa. EU assosiaatiosopimus kaatui, koska Ukrainalla ei ollut taloudellisesti mahdollisuutta kuin tarttua Venäjän tarjoukseen. Tätä Länsi-Ukraina ei halunnut, koska se ei tuo muutosta. EU taas tarjosi pidemmän aikavälin ratkaisua, mutta Ukrainan taloustilanne ei sitä mahdollistanit ja ukrainan oligarkit olisivat joutuneet luopumaan vallasta korruption vuoksi.

        Vuonna 2014 Ukrainan Maidan-mielenosoitusten aikana tarkka-ampujat surmasivat kymmeniä ihmisiä Kiovassa. Samoihin aikoihin vuotanut puhelinkeskustelu paljasti, että Yhdysvaltain apulaisulkoministeri Victoria Nuland ja suurlähettiläs Geoffrey Pyatt keskustelivat Ukrainan mahdollisen tulevan hallituksen kokoonpanosta. Lisäksi vuoti puhelu, jossa Viron ulkoministeri Urmas Paet kertoi Catherine Ashtonlle kuulemistaan epäilyistä Maidanin ampujien taustoista. Ampumisten tekijöistä ja tapahtumien yksityiskohdista on edelleen erilaisia tulkintoja, mutta tapahtumat vaikuttivat merkittävästi Ukrainan poliittiseen kriisiin.

        Visuri ei puhu kirjassa Länsi-Ukrainasta valtiollisena toimijana.


      • Anonyymi00234 kirjoitti:

        Pitkä lista pintapuolista tunnepitoista sälää. Ongelmasi on että olet valinnut puolesi ja siksi totuudella ei ole väliä.

        Keir Gilesin kirjaa et ole edes lukenut, jos olisit osaisit jotain.

        Haha. Toki Gilesin kirja nostattaa tunteita, kun sen avulla ymmärtää millainen terroristi- ja rikollisvaltio Venäjä on, mutta väitätkö siis nyt, että olet sen lukenut? Edelleenkin sinulta muuten jää kertomatta mikä väitteistäni ei ole totta.


      • Anonyymi00236 kirjoitti:

        Mitä osuutta haluaisit, että kommentoisin?
        Katsotaan, hhhmmm. SOPIIKO?

        Maidanin mielenosoitukset, kesti peräti 3kk.
        Siellä oli rakennettu barrikadeja, piikkilankaa ja aseistettu henkilöitä. Poltetaan autonrenkaita ja heitellään polttopulloja.

        Kuulostaako se rauhanomaiselta mielenosoitukselta?

        Nämä vaativat presidentin eroa, vaikka vaalit oli pian jo tilossa. EU assosiaatiosopimus kaatui, koska Ukrainalla ei ollut taloudellisesti mahdollisuutta kuin tarttua Venäjän tarjoukseen. Tätä Länsi-Ukraina ei halunnut, koska se ei tuo muutosta. EU taas tarjosi pidemmän aikavälin ratkaisua, mutta Ukrainan taloustilanne ei sitä mahdollistanit ja ukrainan oligarkit olisivat joutuneet luopumaan vallasta korruption vuoksi.

        Vuonna 2014 Ukrainan Maidan-mielenosoitusten aikana tarkka-ampujat surmasivat kymmeniä ihmisiä Kiovassa. Samoihin aikoihin vuotanut puhelinkeskustelu paljasti, että Yhdysvaltain apulaisulkoministeri Victoria Nuland ja suurlähettiläs Geoffrey Pyatt keskustelivat Ukrainan mahdollisen tulevan hallituksen kokoonpanosta. Lisäksi vuoti puhelu, jossa Viron ulkoministeri Urmas Paet kertoi Catherine Ashtonlle kuulemistaan epäilyistä Maidanin ampujien taustoista. Ampumisten tekijöistä ja tapahtumien yksityiskohdista on edelleen erilaisia tulkintoja, mutta tapahtumat vaikuttivat merkittävästi Ukrainan poliittiseen kriisiin.

        "Maidanin mielenosoitukset, kesti peräti 3kk.
        Siellä oli rakennettu barrikadeja, piikkilankaa ja aseistettu henkilöitä. Poltetaan autonrenkaita ja heitellään polttopulloja.

        Kuulostaako se rauhanomaiselta mielenosoitukselta? "

        Mutta barrikadeja, piikkilankaa ja aseistettuja henkilöitä oli vasta, kun tarkka-ampujat jo olivat ampuneet mielenosoittajia.

        "EU assosiaatiosopimus kaatui, koska Ukrainalla ei ollut taloudellisesti mahdollisuutta kuin tarttua Venäjän tarjoukseen."

        Sopimus kaatui, koska Janukovitsh hylkäsi sen Venäjän lahjonnan, kiristyksen ja painostuksen vuoksi, kuten hän kertoi.

        "Lisäksi vuoti puhelu, jossa Viron ulkoministeri Urmas Paet kertoi Catherine Ashtonlle kuulemistaan epäilyistä Maidanin ampujien taustoista."

        Niin vuoti, mutta asianosainen patologi kiistää puhelun väittämät. Kyse oli siis vain kuulopuheesta, kuten Paet puhelussaan kertoo. Sinuakin on asiasta oikaistu useasti, mutta olet täysin oppimiskyvytön.


      • Anonyymi00243
        Anonyymi00240 kirjoitti:

        Visuri ei puhu kirjassa Länsi-Ukrainasta valtiollisena toimijana.

        Tiltu siis valehtelee kirjan sisällöstä. Tässä oma kommenttini.


      • Anonyymi00244
        moloch_horridus kirjoitti:

        Tuo kirjoittaja valehtelee, kuten sanoin. Venäjä on ainoa syyllinen rikolliseen sotaansa. Venäjä olisi voinut valita rauhan, mutta Venäjän harhainen imperialistinen diktaattori halusi sodan ja valloituksia.

        Sinähän kirjoitat kuin kiihkouskovainen tai ideologi, joka ei voi mitenkään hyväksyä eriäviä mielipiteitä vaikka ne kuinka hyvin perusteltaisiin.
        Kyse on siitä, että juuri tuollainen ajattelu aiheuttaa väkivaltaa, pahimmassa tapauksessa sotia. Et myöskään millään pysty perustelemaan väitettäsi. Kirjoitit Putinin olevan harhainen eli psykoosissa? Hän ei voisi olla Venäjän johtaja, jos niin olisi. Hänet olisi syrjäytetty jo ajat sitten!


      • Anonyymi00245
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        >Millä perusteella länsimaissa voidaan väittää esim. afrikkalaisille, että heidän ajatuksensa elämästä ja politiikasta ovat vääriä?

        Keille afrikkalaisille? Afrikkalaisten 90 %:n ajatuksilla ei ole politiikassa mitään merkitystä eikä vaikutusta. Kukaan ei koskaan kysy niitä, ei ainakaan niin että vastaus olisi vapaa. Nyt sinä kuitenkin tiedät ne, mistä?

        Afrikkalaisilla tarkoitetaan tietysti Afrikan mantereella asuvia ihmisiä! Eihän suomalaisessa mediassa muutenkaan kerrota muunkaan maailman asioista kuin satunnaisesti ja epäjohdonmukaisesti. Viime aikoina on ollut paljon esillä ns. Etelä. Siellä se Afrikkakin on ja merkitys kasvaa koko ajan. Pohjoisen nurkassa olevalla Suomella ei ole maailmassa mitään merkitystä. Sukupuuton tiellä koko kansa ja sitä ennen tuhoavat oman kulttuurinsa.
        Afrikassa on tunnetusti useita valtioita ja nillä kaikilla erilaisia ajatuksia elämästä eli moniääninen manner. Jospa itse menisit tutkimaan kansainvälistä mediaa, niin pääsisit homeisesta suomalaisesta mediasta irti edes hetkeksi!


      • Anonyymi00246
        Anonyymi00228 kirjoitti:

        Hyvää ja asiallista puhetta, mutta kuitenkin pitää mainita erikoisoperaation syvälliset syyt.

        Kun se paljastetaan niinkuin se on, huomataan ettei Venäjä ole syyllistynyt hyökkäykseen, vaan lännen laatimat suunnitelmat hyvin varhaisessa vaiheessa...jo vuosia ennen vallankaappausta....oli varsinainen hyökkäys.
        Se kulminoitui vallankaappauksessa ja uudessa hallinnossa (nukkehallinnossa).
        Siitä alkoi venäläisväestön vainoaminen.

        Lisäisin tuohon, että Venäjällä on oikeus siinä missä muillakin mailla ajatella ja puolustaa omia strategisia etujaan. Riippuu maan voimavaroista kuinka hyvin niitä voi puolustaa. Eivät länsimaat voi ottaa yksinoikeutta ajaa omia etujaan ja muut tyytyisivät alistumaan tilanteeseen.
        Kiina on jo näyttänyt olevansa päällikkö maailmassa, mutta historiasta tulevan tapansa mukaan ei ole heti hyökkäämässä ja pommittamassa kuin USA.


      • Anonyymi00247
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        >Onko kukaan ajatellut, että Venäjän solvaaminen tulee kostautumaan Suomelle??!!

        Ei Suomi valtiona ole solvannut Venäjää, mutta kritisoinut aiheellisesti hyvinkin kovin sanoin kyllä. Mikään tolkullinen sodan syy sellainen ei tietenkään ole, mutta Venäjähän keksii aina omat pöhköt syynsä.

        >Seuraaja on vielä kovempi ja sota Ukrainaa vastaan kiihtyisi aivan uusiin mitttasuhteisiin.

        En olisi tästä huolissani. Seuraajalta puuttuu Kalsarinmyrkyttäjän (ainakin aiempi) arvovalta, ja yhtä hyvin voi käynnistyä armoton taistelu vallasta, kun todelliset oikeusvaltion mekanismit vallansiirtoon puuttuvat. Myös sodan eskalointi olisi mittaamaton riski ja kustannus kaikilla tavoilla niin sisä- kuin ulkopoliittisesti. Todellinen keino saavuttaa suosiota olisi paremminkin rauha ja ihmisten huonontuneen normaalin elämän parantaminen.

        >Jos olet sivistynyt ja ennakoit tulevaisuutta lähivuosille, valmistaudut pakenemaan ja selviytymään hengissä. Suomi tulee häviämään sodan ja miehitetään. Mitä pikemmin lähdet, sitä parempi!!!

        No lähde Jumalan tähden jo, niin kaikki voittavat.
        Kirjoituksessasi positiivista on huomata, että pidät Venäjää hirviövaltiona, jonka suorittama miehitys olisi myös suomalaisille helvetti. Näinhän asia tietenkin onkin.

        Suomi on kaikin tavoin pilkannut Venäjää jo vuosia median palstoilla ja se tiedetään takuulla Venäjällä. Vain täydellinen jänishousu käyttäytyy niin!
        Historia todistaa muuta eli seuraaja olisi vielä brutaalimpi. Sillä on noin tuhannen vuoden historia todisteena!
        Tyypillinen suomalainen kommentti maassa, jossa on vain yksi oikea mielipide! Missään muualla Euroopassa en ole tavannut noin sisäänpäinlämpiävää, poikkeavan patologista asennetta kuin Suomessa.
        Olen lähtenyt jo vuosia sitten!! Minä voitin ja te ette. Edes Jumala ei teitä pelasta, koska ei ole mitään yliluonnollista jumalaa!


      • Anonyymi00248
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        >Tuo teksti itseasiassa pitää paikkansa.

        Varmasti, itsehän sen kirjoitit.

        Kannattaisi opetella hartaasti erilaisia tyylejä, jos meinaa esiintyä monena. Tökeröjen maneerien toistaminen "eri kirjoittajina" on säälittävää, mutta myös huvittavaa. 😂

        Lueskelin tekstejä ja mielestäni olet selvästi huonompi perustelemaan mielipiteitäsi kuin kritisoimasi henkilö. On muitakin kuin yksi ihminen, joka on samaa mieltä kuin ensimmäinen kirjoittaja. Se ei tee ko. ihmisestä maneerista! Sinulla on mielestäni poikkeava, epänormaali ja vinoutunut käsitys säälistä ja huvista.
        Olen edellisten kirjoittajien kanssa samaa mieltä, että USA:lla ja muilla läntisillä mailla on oma lusikkansa sopassa, joka lopulta paheni sodaksi. On tekopyhää ja valheellista väittää muuta.


      • Anonyymi00249
        Anonyymi00232 kirjoitti:

        Tämmöinen hitaampi vanhuskin näkee, että molemmat ovat samanlaista tekstiä. Kun olin nuori sanottiin, että varmimmin tulee kehutuksi kun itse itsensä kehuu. Samaten se on tänäänkin.

        Katsos kaikki eivät ole eläneet ummenhtuneessa ilmapiirissä! On se niin ihmeellistä suomalaiselle, kun on erilaisia mielipiteitä, ideoita, toiveita, murheita ja ajatuksia. Muualla maailmassa muut kehuvat sinua, kannustavat jne. Suomessa on niin sairasta, että ei ole kukaan kehumassa, kun sen ajatellaan olevan sinulta itseltäsi pois. Siinä tapauksessa on parasta olla hiljaa. Sen te suomalaiset osaatte ja `paremmaksi` menee, kun olette älypuhelinten orjia! Silloin loppuu se viimeinenkin sosiaalinen kyky kommunikoida miuiden ihmisten kanssa!


      • Anonyymi00244 kirjoitti:

        Sinähän kirjoitat kuin kiihkouskovainen tai ideologi, joka ei voi mitenkään hyväksyä eriäviä mielipiteitä vaikka ne kuinka hyvin perusteltaisiin.
        Kyse on siitä, että juuri tuollainen ajattelu aiheuttaa väkivaltaa, pahimmassa tapauksessa sotia. Et myöskään millään pysty perustelemaan väitettäsi. Kirjoitit Putinin olevan harhainen eli psykoosissa? Hän ei voisi olla Venäjän johtaja, jos niin olisi. Hänet olisi syrjäytetty jo ajat sitten!

        "Sinähän kirjoitat kuin kiihkouskovainen tai ideologi, joka ei voi mitenkään hyväksyä eriäviä mielipiteitä vaikka ne kuinka hyvin perusteltaisiin."

        Kukaan ei ole perustellut muuta kuin valheilla, että miksi Venäjällä muka oli kansainvälistä lakia ja oikeutta, YK:n peruskirjaa, ETYJ:n päätöasiakirjaa ja lukuisia muita kansainvälisiä ja Ukrainan kanssa kahdenvälisiä sopimuksia rikkoen muka oikeus hyökätä naapurimaahansa tappamaan ihmisiä, valtaamaan ja ryöstämään sen ja tekemään kansanmurhaa.

        Ja voit toki todeta ihan itsekin, että Putin Kalsarimyrkyttäjä on harhainen, seuraamalla hänen puheitaan. Äskettäin hän valehteli mm. että Suomi on muka jo rakentamassa rajaa Siestarjoella ja että Ukrainassa muka oli sotilasvallankaappaus. Jo se, että hän yritti selittää sotansa oikeutukseksi, että Ukraina ja Venäjä muka ovat samaa maata ja ukrainalaiset ja venäläiset samaa kansaa, joka pitää yhdistää, osoitti, että hän on täysin harhainen eikä elä enää tässä todellisuudessa.


      • Anonyymi00248 kirjoitti:

        Lueskelin tekstejä ja mielestäni olet selvästi huonompi perustelemaan mielipiteitäsi kuin kritisoimasi henkilö. On muitakin kuin yksi ihminen, joka on samaa mieltä kuin ensimmäinen kirjoittaja. Se ei tee ko. ihmisestä maneerista! Sinulla on mielestäni poikkeava, epänormaali ja vinoutunut käsitys säälistä ja huvista.
        Olen edellisten kirjoittajien kanssa samaa mieltä, että USA:lla ja muilla läntisillä mailla on oma lusikkansa sopassa, joka lopulta paheni sodaksi. On tekopyhää ja valheellista väittää muuta.

        Kerropas, miten länsimaat sinun mukaasi hämmensivät soppaa.


      • Anonyymi00250
        moloch_horridus kirjoitti:

        "Sinähän kirjoitat kuin kiihkouskovainen tai ideologi, joka ei voi mitenkään hyväksyä eriäviä mielipiteitä vaikka ne kuinka hyvin perusteltaisiin."

        Kukaan ei ole perustellut muuta kuin valheilla, että miksi Venäjällä muka oli kansainvälistä lakia ja oikeutta, YK:n peruskirjaa, ETYJ:n päätöasiakirjaa ja lukuisia muita kansainvälisiä ja Ukrainan kanssa kahdenvälisiä sopimuksia rikkoen muka oikeus hyökätä naapurimaahansa tappamaan ihmisiä, valtaamaan ja ryöstämään sen ja tekemään kansanmurhaa.

        Ja voit toki todeta ihan itsekin, että Putin Kalsarimyrkyttäjä on harhainen, seuraamalla hänen puheitaan. Äskettäin hän valehteli mm. että Suomi on muka jo rakentamassa rajaa Siestarjoella ja että Ukrainassa muka oli sotilasvallankaappaus. Jo se, että hän yritti selittää sotansa oikeutukseksi, että Ukraina ja Venäjä muka ovat samaa maata ja ukrainalaiset ja venäläiset samaa kansaa, joka pitää yhdistää, osoitti, että hän on täysin harhainen eikä elä enää tässä todellisuudessa.

        Psykoosi on yleisnimike joukolle mielenterveyden häiriöitä. Todellisuuden taju häiriintyy, psyyken sisältö ja reaalitodellisuus häiriintyvät ja sekoittuvat.
        Putin ei täytä mitään näistä kriteereistä ja olisi syrjäytetty eliitin toimesta. Tragikoomista, että venäläinen mieleipiteeseen vaikuttaminen on tarttunut sinuun!
        Länsimaissa pitkään ollut käsitys siitä, että kansainvälisten lakien ja sopimusten pohjalta voidaan tuomita joku maa on kaksinaismoralistinen. USA on hyökännyt lukuisia kertoja ja niitä ei ole tuomittu esim. Euroopassa. Nyt Israel tappaa ihmisiä tuhansittain, tuhoaa infrastruktuuria jne. mutta ilman voimakasta kritiikkiä ja pakotteita.
        Todellisuudessa omat poliittiset mielipiteet vaikuttavat siihen, miten Venäjän tai USA:n sotaisuuteen suhtaudutaan. Siksi on tärkeätä katsoa kummankin osapuolen näkemykset, puheet, toimet jne. Sieltä löytyy totuus. Ukrainankin sotaan on johtanut pitkä tapahtumien ketju. Länsimailla on ollut lusikkansa sopassa ja jossakin vaiheessa mentiin liian pitkälle ja tuloksena oli Venäjän hyökkäys.


      • Anonyymi00251
        moloch_horridus kirjoitti:

        Kerropas, miten länsimaat sinun mukaasi hämmensivät soppaa.

        Jospa kerrankin tutkisit aihetta ihan itse ja vielä ennakkoluulottomasti!!
        On niin perisuomalaista kirjoittaa tai sanoa, että `kerro`... mutta itse ei tehdä yhtään mitään. Olen vuosikymmeniä lukenut kirjoja, erityisesti tiedettä ja opiskellut ulkomaisissa yliopistoissa yhteensä 14 vuotta. Tämä on sellainen foorumi, että ei maksa vaivaa alkaa selittämää asiaa, johon pitäisi kirjoittaa noin 100 sivua pitkä vastaus rationaalisesti argumentoiden ja lähteisiin tukeutuen.
        Suomessa yleissivistys on laskenut niin alhaiselle tasolle, että olen luovuttanut. Silloin harvoin kun käyn Suomessa, niin koko yhteiskuntaa murjova rappio, sivistymättömyys ja eristäytyneisyys sekä näköalattomuus tulevaisuudesta yhdistettynä patologiseen Venäjän traumaan, saa minut onnittelemaan itseäni, että ymmärsin lähteä jo ajat sitten. Viime aikoina olen ajatellut katkaista ne viimeisetkin siteet Suomeen, koska katson tällä maalla olevan viimeiset ajat edessä. Sitä siellä Suomessa ei ymmärretä!!!


      • Anonyymi00250 kirjoitti:

        Psykoosi on yleisnimike joukolle mielenterveyden häiriöitä. Todellisuuden taju häiriintyy, psyyken sisältö ja reaalitodellisuus häiriintyvät ja sekoittuvat.
        Putin ei täytä mitään näistä kriteereistä ja olisi syrjäytetty eliitin toimesta. Tragikoomista, että venäläinen mieleipiteeseen vaikuttaminen on tarttunut sinuun!
        Länsimaissa pitkään ollut käsitys siitä, että kansainvälisten lakien ja sopimusten pohjalta voidaan tuomita joku maa on kaksinaismoralistinen. USA on hyökännyt lukuisia kertoja ja niitä ei ole tuomittu esim. Euroopassa. Nyt Israel tappaa ihmisiä tuhansittain, tuhoaa infrastruktuuria jne. mutta ilman voimakasta kritiikkiä ja pakotteita.
        Todellisuudessa omat poliittiset mielipiteet vaikuttavat siihen, miten Venäjän tai USA:n sotaisuuteen suhtaudutaan. Siksi on tärkeätä katsoa kummankin osapuolen näkemykset, puheet, toimet jne. Sieltä löytyy totuus. Ukrainankin sotaan on johtanut pitkä tapahtumien ketju. Länsimailla on ollut lusikkansa sopassa ja jossakin vaiheessa mentiin liian pitkälle ja tuloksena oli Venäjän hyökkäys.

        "Psykoosi on yleisnimike joukolle mielenterveyden häiriöitä. Todellisuuden taju häiriintyy, psyyken sisältö ja reaalitodellisuus häiriintyvät ja sekoittuvat.
        Putin ei täytä mitään näistä kriteereistä ja olisi syrjäytetty eliitin toimesta."

        Ei kukaan väitäkään, että Putin Kalsarimyrkyttäjä olisi psykoosissa. Silti hän on harhainen. On paljon muitakin mielenterveydenhäiriöitä kuin psykoosi. Eikä eliittikään pysty häntä syrjäyttämään, koska Putin Kalsarimyrkyttäjällä on omat 400 000 miehen turvallisuusjoukot Venäjän muiden turvallisuuspalveluiden lisäksi.

        "Länsimaissa pitkään ollut käsitys siitä, että kansainvälisten lakien ja sopimusten pohjalta voidaan tuomita joku maa on kaksinaismoralistinen. USA on hyökännyt lukuisia kertoja ja niitä ei ole tuomittu esim. Euroopassa. Nyt Israel tappaa ihmisiä tuhansittain, tuhoaa infrastruktuuria jne. mutta ilman voimakasta kritiikkiä ja pakotteita."

        Muiden maiden rikokset eivät tee Venäjän rikoksia oikeutetuiksi ja hyväksyttäviksi.

        "Todellisuudessa omat poliittiset mielipiteet vaikuttavat siihen, miten Venäjän tai USA:n sotaisuuteen suhtaudutaan. Siksi on tärkeätä katsoa kummankin osapuolen näkemykset, puheet, toimet jne. Sieltä löytyy totuus."

        Edelleenkin totuus on, että Venäjä hyökkäsi rikollisesti Ukrainaan siksi, että Venäjän harhaien ja sotakiimainen diktaattori on imperialistinen fasisti. Venäjä olisi voinut valita rauhan ja hyvinvoinnin, mutta se valitsi sodan ja tappamisen.

        "Ukrainankin sotaan on johtanut pitkä tapahtumien ketju. Länsimailla on ollut lusikkansa sopassa ja jossakin vaiheessa mentiin liian pitkälle ja tuloksena oli Venäjän hyökkäys."

        Valhetta. Länsimaat eivät mitenkään aiheuttaneet Venäjän rikollista sotaa, vaan yrittivät estää sen. Venäjä yksin on ainoa syyllinen rikolliseen sotaansa.


      • Anonyymi00251 kirjoitti:

        Jospa kerrankin tutkisit aihetta ihan itse ja vielä ennakkoluulottomasti!!
        On niin perisuomalaista kirjoittaa tai sanoa, että `kerro`... mutta itse ei tehdä yhtään mitään. Olen vuosikymmeniä lukenut kirjoja, erityisesti tiedettä ja opiskellut ulkomaisissa yliopistoissa yhteensä 14 vuotta. Tämä on sellainen foorumi, että ei maksa vaivaa alkaa selittämää asiaa, johon pitäisi kirjoittaa noin 100 sivua pitkä vastaus rationaalisesti argumentoiden ja lähteisiin tukeutuen.
        Suomessa yleissivistys on laskenut niin alhaiselle tasolle, että olen luovuttanut. Silloin harvoin kun käyn Suomessa, niin koko yhteiskuntaa murjova rappio, sivistymättömyys ja eristäytyneisyys sekä näköalattomuus tulevaisuudesta yhdistettynä patologiseen Venäjän traumaan, saa minut onnittelemaan itseäni, että ymmärsin lähteä jo ajat sitten. Viime aikoina olen ajatellut katkaista ne viimeisetkin siteet Suomeen, koska katson tällä maalla olevan viimeiset ajat edessä. Sitä siellä Suomessa ei ymmärretä!!!

        LOL. Tiesin, ettet kykene selittämään, kuinka länsimaat muka ovat syyllisiä Venäjän rikolliseen sotaan Ukrainassa. Se johtuu siitä, että Venäjä itse on siihen ainoa syyllinen.


    • Anonyymi00233

      Hyvä kirja mutta ei kannata aivan ilman kritiikkiä lukea.

    • Anonyymi00252

      30% venäläisvähemmistö donetskissa ei halunnut liittyä venäjään. MH17 matkustajakoneen pudottanut buk oli venäläisten möhläys. Rikos tutkittiin kansainväliaesti ja syylliset selvitettiin. Ohjuksen ampuneet rikolliset piilottelevat venäjällä.

    • Anonyymi00253
      UUSI

      Tarkkn dolumentti Ukrainan sodasta ja juuri syistä. Mutta ei kelpaa valtiolle ja medialle.

      Aika erikoista. No ei kelpaa kyllä mikään muukaan kirja. Erikoista sekin.

      • UUSI

        Venäjän rikollisen sodan juurisyyt ovat Venäjän diktaattorin fasismi ja imperialismi. Miksi ne eivät kelpaa sinulle?


      • Anonyymi00254
        UUSI
        moloch_horridus kirjoitti:

        Venäjän rikollisen sodan juurisyyt ovat Venäjän diktaattorin fasismi ja imperialismi. Miksi ne eivät kelpaa sinulle?

        Koska se on vain sinun mielipide. Ei faktaa, eikä yksikään yliopisto varmaan edes sano tuollaista.


      • UUSI
        Anonyymi00254 kirjoitti:

        Koska se on vain sinun mielipide. Ei faktaa, eikä yksikään yliopisto varmaan edes sano tuollaista.

        Se on faktaa, kuten sanoin:

        "Helsingin yliopisto ja sen Venäjän ja itäisen Euroopan tutkimukseen erikoistunut Aleksanteri-instituutti ovat tuominneet Venäjän sotatoimet. Tutkijat näkevät sodan syynä Venäjän johdon imperialistiset tavoitteet, historian uudelleentulkinnat sekä pyrkimyksen estää Ukrainan lähentyminen läntisten instituutioiden (EU ja NATO) kanssa."


    • UUSI

      Aloitus on täyttä valheellista potaskaa.

      Visurin "poliittinen kanta" on kyllä tiedossa.

      • Anonyymi00255
        UUSI

        44 div. Kerro sitten joku toinen kirja, joka ei ole potaskaa. Pystytkö? Yritä. Koskaan ei mitään faktaa eikä lähteitä. Juuri kuten idiootit tekevät.

        44 div "poliittinen kanta" on kyllä tiedossa.


    Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1965
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      114
      1052
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      775
    5. 53
      720
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      663
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      618
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      557
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      492
    Aihe