Hitler ihaili suomalaisia

Anonyymi-ap

Ruotsissa suomalaiset oli virallisesti luokiteltu alempirotuisiksi ja Amerikassa suomalaisten maahanmuuttoa oli rajoitettu kun suomalaisia ei pidetty valkoihoisina ja Neuvostoliiossa lähes kaikki suomlaiset oli tapettu kansanvihollisina.

Adolf Hitler todella ihaili suomalaisia ja piti Suomea ”soturikansana”, mikä käy ilmi useista historiallisista lähteistä, kuten hänen yksityisistä keskusteluistaan ja ulkomaisten diplomaattien raporteista.

15

272

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Hitlerin silmissä suomalaiset luokiteltiin käytännössä "arjalaisiksi" tai heihin rinnastettavaksi arvokkaaksi pohjoiseksi kansaksi .

    • Anonyymi00002

      Tämä selittää miksi Suomi tukeutui Saksaan. Muualla Suomesta ei kerta kaikkiaan välitetty.

    • Anonyymi00003

      Ruotsi, Amerikka ja Neuvostoliitto siis pakottivat Suomen turvautumaan Saksaan.
      Raistisella ja murhanhimoisella asenteellaan suomalaisiin.

    • Anonyymi00004

      Uusi näkökulma historiaan. Meillehän on väitetty sivan muuta. Että Hitler vihasi ja muualla suomalaisia arvostettiin.

    • Anonyymi00005

      Neuvostoliitossa suomalaisiin kohdistui tuhoamispolitiikka 1930 luvulla ja Ruotsissa ja Amerikassa suomalaisiin kohdistui kovaa rasismia. Ruotsissa suomalaiset luokiteltiin virallisesti alempirotuisiksi ja suomalaisten muuttoa USA:han rajoitettiin kun suomalaisia ei pidetty valkoihoisina eurooppalaisina.

      Hitlerin tiedetään ihailleen suomalaisia urheilu ja soturikansana.

      • Anonyymi00006

        "Suomen ystävänä" esiintyvä Ruotsi itse asiassa on ollut kaikkein suomalaisvastaisin maa ja on sitä vieläkin vähän peitetymmin.


    • Natsit otti pataan urheilta korpisotureiltamme Lapin sodassa!⚔️💪🦁🇫🇮👍

      • Anonyymi00010

        Kirjoittelet älyvapaan möläytyksen: "Natsit ottivat pataan urheilta korpisotureiltamme Lapin sodassa."

        Etkö tiedä mitään siitä, että saksalaisilla ei ollut mahdollisuutta jäädä Suomeen enää sen jälkeen kun he menettivät joukkojensa huoltomahdollisuudet Pohjanlahden satamien kautta
        Suomen ja Neuvostoliiton välirauhasopimuksen vuoksi 19.9.1944.
        Saksalaisilla ei ollut riittävästi kuorma-autoja, että joukkoja olisi voitu huoltaa Norjassa olevista varastoista Suomen rintamalle.

        Everstiluutnantti Usko Haahti kävi Rovaniemellä sopimassa kenraalimajuri Hermann Hölterin
        kanssa 11.9.1944, että saksalaiset voivat vetäytyä Norjaan suomalaisten heitä häiritsemättä.

        Tämä rauhanomainen rinnakkaiselo ei sopinut Stalinille, vaan sieltä tuli selkeä uhkaus:
        Jos ette käy saksalaisten kimppuun niin Suomi miehitetään. Sen vuoksi oli suomalaisten pakko käydä sotaan saksalaisia vastaan.

        Saksalaiset tekivät päätöksen 30.9.1944 Norjaan vetäytymisestä.

        Niin mitä "urheutta" korpisotureilta siihen tarvittiin kun saksalaisten kimppuun hyökättiin heidän ollessa vetäytymässä Norjaan.

        Tämä on pelkästään häpeällistä käyttäytymistä suomalaisilta. Mutta kun oli pakko.


      • Anonyymi00010 kirjoitti:

        Kirjoittelet älyvapaan möläytyksen: "Natsit ottivat pataan urheilta korpisotureiltamme Lapin sodassa."

        Etkö tiedä mitään siitä, että saksalaisilla ei ollut mahdollisuutta jäädä Suomeen enää sen jälkeen kun he menettivät joukkojensa huoltomahdollisuudet Pohjanlahden satamien kautta
        Suomen ja Neuvostoliiton välirauhasopimuksen vuoksi 19.9.1944.
        Saksalaisilla ei ollut riittävästi kuorma-autoja, että joukkoja olisi voitu huoltaa Norjassa olevista varastoista Suomen rintamalle.

        Everstiluutnantti Usko Haahti kävi Rovaniemellä sopimassa kenraalimajuri Hermann Hölterin
        kanssa 11.9.1944, että saksalaiset voivat vetäytyä Norjaan suomalaisten heitä häiritsemättä.

        Tämä rauhanomainen rinnakkaiselo ei sopinut Stalinille, vaan sieltä tuli selkeä uhkaus:
        Jos ette käy saksalaisten kimppuun niin Suomi miehitetään. Sen vuoksi oli suomalaisten pakko käydä sotaan saksalaisia vastaan.

        Saksalaiset tekivät päätöksen 30.9.1944 Norjaan vetäytymisestä.

        Niin mitä "urheutta" korpisotureilta siihen tarvittiin kun saksalaisten kimppuun hyökättiin heidän ollessa vetäytymässä Norjaan.

        Tämä on pelkästään häpeällistä käyttäytymistä suomalaisilta. Mutta kun oli pakko.

        Natsit sai sitä mitä ne tilasi.☠️


      • Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Kirjoittelet älyvapaan möläytyksen: "Natsit ottivat pataan urheilta korpisotureiltamme Lapin sodassa."

        Etkö tiedä mitään siitä, että saksalaisilla ei ollut mahdollisuutta jäädä Suomeen enää sen jälkeen kun he menettivät joukkojensa huoltomahdollisuudet Pohjanlahden satamien kautta
        Suomen ja Neuvostoliiton välirauhasopimuksen vuoksi 19.9.1944.
        Saksalaisilla ei ollut riittävästi kuorma-autoja, että joukkoja olisi voitu huoltaa Norjassa olevista varastoista Suomen rintamalle.

        Everstiluutnantti Usko Haahti kävi Rovaniemellä sopimassa kenraalimajuri Hermann Hölterin
        kanssa 11.9.1944, että saksalaiset voivat vetäytyä Norjaan suomalaisten heitä häiritsemättä.

        Tämä rauhanomainen rinnakkaiselo ei sopinut Stalinille, vaan sieltä tuli selkeä uhkaus:
        Jos ette käy saksalaisten kimppuun niin Suomi miehitetään. Sen vuoksi oli suomalaisten pakko käydä sotaan saksalaisia vastaan.

        Saksalaiset tekivät päätöksen 30.9.1944 Norjaan vetäytymisestä.

        Niin mitä "urheutta" korpisotureilta siihen tarvittiin kun saksalaisten kimppuun hyökättiin heidän ollessa vetäytymässä Norjaan.

        Tämä on pelkästään häpeällistä käyttäytymistä suomalaisilta. Mutta kun oli pakko.

        Suomen armeija piti kotiuttaa syksyllä 1944!
        Eli ASEVELVOLLISET NUORET ajoivat natsinperkeleet pois Lappia hävittämästä!


      • Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        Suomen armeija piti kotiuttaa syksyllä 1944!
        Eli ASEVELVOLLISET NUORET ajoivat natsinperkeleet pois Lappia hävittämästä!

        Myös reserviläiset ovat asevelvollisia.


    • Anonyymi00007

      No natsien rotuoppi ei nyt ollut mitenkään tieteellisellä pohjalla.
      Eikä Hitler ollut suinkaan tyhmä, ja tiesi vallan hyvin, että kehumalla ylenpalttisesti saavuttaa usein enemmän kuin koettamalla alistaa käskyläisensä.

      Mutta siltikään suomalaisten ei laskettu kuuluvan arjalaiseen rotuun, esim. avioliitot etnisen suomalaisen ja saksalaisen välillä olivat käytännössä kielletty.
      Suomenruotsalaiset taas luettiin ruotsalaisina arjalaisiksi, ja pystyvät menemään naimisiin saksalaisen kanssa huonontamatta arjalaista rotua.

      • Anonyymi00008

        Hermann Göringin ensimmäinen vaimo oli ruotsalainen Carin Axeline Hulda synt. Fock, ent. von Kantzow.


    • Anonyymi00009

      Hitleriä otti pattiin ihan penteleesti,kun kääpiösuurvalta Suomi pysäytti suurvalta Neuvostoliiton hyökkäyksen Talvisodassa,ja sitten myös kesällä 1944!
      Ja ajoi sitten yli-ihmisten Wehrmachtin pois Suomesta!
      Ja samaan aikaan Neuvostoliiton Puna-armeija rynnisti Berliiniin ja fyhrer-bunkeriin!
      Siihen keljutukseen auttoi vain dr.Waltherin patenttipilleri,suun kautta nautittuna!

    • Anonyymi00013

      Yhdysvallat alkoi rajoittaa kaikkea maahanmuuttoa 1921 ja tiukennettuna 1924.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1965
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      114
      1046
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      757
    5. 52
      704
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      643
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      608
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      557
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      482
    Aihe