Ruotsissa suomalaiset oli virallisesti luokiteltu alempirotuisiksi ja Amerikassa suomalaisten maahanmuuttoa oli rajoitettu kun suomalaisia ei pidetty valkoihoisina ja Neuvostoliiossa lähes kaikki suomlaiset oli tapettu kansanvihollisina.
Adolf Hitler todella ihaili suomalaisia ja piti Suomea ”soturikansana”, mikä käy ilmi useista historiallisista lähteistä, kuten hänen yksityisistä keskusteluistaan ja ulkomaisten diplomaattien raporteista.
Hitler ihaili suomalaisia
15
272
Vastaukset
- Anonyymi00001
Hitlerin silmissä suomalaiset luokiteltiin käytännössä "arjalaisiksi" tai heihin rinnastettavaksi arvokkaaksi pohjoiseksi kansaksi .
- Anonyymi00002
Tämä selittää miksi Suomi tukeutui Saksaan. Muualla Suomesta ei kerta kaikkiaan välitetty.
- Anonyymi00003
Ruotsi, Amerikka ja Neuvostoliitto siis pakottivat Suomen turvautumaan Saksaan.
Raistisella ja murhanhimoisella asenteellaan suomalaisiin. - Anonyymi00004
Uusi näkökulma historiaan. Meillehän on väitetty sivan muuta. Että Hitler vihasi ja muualla suomalaisia arvostettiin.
- Anonyymi00005
Neuvostoliitossa suomalaisiin kohdistui tuhoamispolitiikka 1930 luvulla ja Ruotsissa ja Amerikassa suomalaisiin kohdistui kovaa rasismia. Ruotsissa suomalaiset luokiteltiin virallisesti alempirotuisiksi ja suomalaisten muuttoa USA:han rajoitettiin kun suomalaisia ei pidetty valkoihoisina eurooppalaisina.
Hitlerin tiedetään ihailleen suomalaisia urheilu ja soturikansana.- Anonyymi00006
"Suomen ystävänä" esiintyvä Ruotsi itse asiassa on ollut kaikkein suomalaisvastaisin maa ja on sitä vieläkin vähän peitetymmin.
Natsit otti pataan urheilta korpisotureiltamme Lapin sodassa!⚔️💪🦁🇫🇮👍
- Anonyymi00010
Kirjoittelet älyvapaan möläytyksen: "Natsit ottivat pataan urheilta korpisotureiltamme Lapin sodassa."
Etkö tiedä mitään siitä, että saksalaisilla ei ollut mahdollisuutta jäädä Suomeen enää sen jälkeen kun he menettivät joukkojensa huoltomahdollisuudet Pohjanlahden satamien kautta
Suomen ja Neuvostoliiton välirauhasopimuksen vuoksi 19.9.1944.
Saksalaisilla ei ollut riittävästi kuorma-autoja, että joukkoja olisi voitu huoltaa Norjassa olevista varastoista Suomen rintamalle.
Everstiluutnantti Usko Haahti kävi Rovaniemellä sopimassa kenraalimajuri Hermann Hölterin
kanssa 11.9.1944, että saksalaiset voivat vetäytyä Norjaan suomalaisten heitä häiritsemättä.
Tämä rauhanomainen rinnakkaiselo ei sopinut Stalinille, vaan sieltä tuli selkeä uhkaus:
Jos ette käy saksalaisten kimppuun niin Suomi miehitetään. Sen vuoksi oli suomalaisten pakko käydä sotaan saksalaisia vastaan.
Saksalaiset tekivät päätöksen 30.9.1944 Norjaan vetäytymisestä.
Niin mitä "urheutta" korpisotureilta siihen tarvittiin kun saksalaisten kimppuun hyökättiin heidän ollessa vetäytymässä Norjaan.
Tämä on pelkästään häpeällistä käyttäytymistä suomalaisilta. Mutta kun oli pakko. Anonyymi00010 kirjoitti:
Kirjoittelet älyvapaan möläytyksen: "Natsit ottivat pataan urheilta korpisotureiltamme Lapin sodassa."
Etkö tiedä mitään siitä, että saksalaisilla ei ollut mahdollisuutta jäädä Suomeen enää sen jälkeen kun he menettivät joukkojensa huoltomahdollisuudet Pohjanlahden satamien kautta
Suomen ja Neuvostoliiton välirauhasopimuksen vuoksi 19.9.1944.
Saksalaisilla ei ollut riittävästi kuorma-autoja, että joukkoja olisi voitu huoltaa Norjassa olevista varastoista Suomen rintamalle.
Everstiluutnantti Usko Haahti kävi Rovaniemellä sopimassa kenraalimajuri Hermann Hölterin
kanssa 11.9.1944, että saksalaiset voivat vetäytyä Norjaan suomalaisten heitä häiritsemättä.
Tämä rauhanomainen rinnakkaiselo ei sopinut Stalinille, vaan sieltä tuli selkeä uhkaus:
Jos ette käy saksalaisten kimppuun niin Suomi miehitetään. Sen vuoksi oli suomalaisten pakko käydä sotaan saksalaisia vastaan.
Saksalaiset tekivät päätöksen 30.9.1944 Norjaan vetäytymisestä.
Niin mitä "urheutta" korpisotureilta siihen tarvittiin kun saksalaisten kimppuun hyökättiin heidän ollessa vetäytymässä Norjaan.
Tämä on pelkästään häpeällistä käyttäytymistä suomalaisilta. Mutta kun oli pakko.Natsit sai sitä mitä ne tilasi.☠️
- Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
Kirjoittelet älyvapaan möläytyksen: "Natsit ottivat pataan urheilta korpisotureiltamme Lapin sodassa."
Etkö tiedä mitään siitä, että saksalaisilla ei ollut mahdollisuutta jäädä Suomeen enää sen jälkeen kun he menettivät joukkojensa huoltomahdollisuudet Pohjanlahden satamien kautta
Suomen ja Neuvostoliiton välirauhasopimuksen vuoksi 19.9.1944.
Saksalaisilla ei ollut riittävästi kuorma-autoja, että joukkoja olisi voitu huoltaa Norjassa olevista varastoista Suomen rintamalle.
Everstiluutnantti Usko Haahti kävi Rovaniemellä sopimassa kenraalimajuri Hermann Hölterin
kanssa 11.9.1944, että saksalaiset voivat vetäytyä Norjaan suomalaisten heitä häiritsemättä.
Tämä rauhanomainen rinnakkaiselo ei sopinut Stalinille, vaan sieltä tuli selkeä uhkaus:
Jos ette käy saksalaisten kimppuun niin Suomi miehitetään. Sen vuoksi oli suomalaisten pakko käydä sotaan saksalaisia vastaan.
Saksalaiset tekivät päätöksen 30.9.1944 Norjaan vetäytymisestä.
Niin mitä "urheutta" korpisotureilta siihen tarvittiin kun saksalaisten kimppuun hyökättiin heidän ollessa vetäytymässä Norjaan.
Tämä on pelkästään häpeällistä käyttäytymistä suomalaisilta. Mutta kun oli pakko.Suomen armeija piti kotiuttaa syksyllä 1944!
Eli ASEVELVOLLISET NUORET ajoivat natsinperkeleet pois Lappia hävittämästä! - Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Suomen armeija piti kotiuttaa syksyllä 1944!
Eli ASEVELVOLLISET NUORET ajoivat natsinperkeleet pois Lappia hävittämästä!Myös reserviläiset ovat asevelvollisia.
- Anonyymi00007
No natsien rotuoppi ei nyt ollut mitenkään tieteellisellä pohjalla.
Eikä Hitler ollut suinkaan tyhmä, ja tiesi vallan hyvin, että kehumalla ylenpalttisesti saavuttaa usein enemmän kuin koettamalla alistaa käskyläisensä.
Mutta siltikään suomalaisten ei laskettu kuuluvan arjalaiseen rotuun, esim. avioliitot etnisen suomalaisen ja saksalaisen välillä olivat käytännössä kielletty.
Suomenruotsalaiset taas luettiin ruotsalaisina arjalaisiksi, ja pystyvät menemään naimisiin saksalaisen kanssa huonontamatta arjalaista rotua.- Anonyymi00008
Hermann Göringin ensimmäinen vaimo oli ruotsalainen Carin Axeline Hulda synt. Fock, ent. von Kantzow.
- Anonyymi00009
Hitleriä otti pattiin ihan penteleesti,kun kääpiösuurvalta Suomi pysäytti suurvalta Neuvostoliiton hyökkäyksen Talvisodassa,ja sitten myös kesällä 1944!
Ja ajoi sitten yli-ihmisten Wehrmachtin pois Suomesta!
Ja samaan aikaan Neuvostoliiton Puna-armeija rynnisti Berliiniin ja fyhrer-bunkeriin!
Siihen keljutukseen auttoi vain dr.Waltherin patenttipilleri,suun kautta nautittuna! - Anonyymi00013
Yhdysvallat alkoi rajoittaa kaikkea maahanmuuttoa 1921 ja tiukennettuna 1924.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901965
- 1131053
- 1141046
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20757- 52704
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä32643ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42608Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175557Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528- 9482