Kannattiko lakkauttaa Valtion Pukutehdas?

Anonyymi-ap

188

1046

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Ei olisi pitänyt tuhota tuottavia valtion Co-Operatiiveja

      • Anonyymi00104

        EU-persu-kokoomus poistaa sosialismia...

        ajaa valtion konkurssiin....

        rahat jaellaan vapaamuurari-veljeskunnille...


      • Anonyymi00125
        Anonyymi00104 kirjoitti:

        EU-persu-kokoomus poistaa sosialismia...

        ajaa valtion konkurssiin....

        rahat jaellaan vapaamuurari-veljeskunnille...

        Rahaa ja veronalennuksia jaellaan kokoomuksen suurimmille vaalilahjoittajille ei minkäänlaista moraalia eikä selkärankaa tämän maan kohtalosta


      • Anonyymi00135

        Ties mitä GPS paikantimia ja mikropiirejä ulkomailla valmistettuihin vaatteisiin on käyketty.


      • Anonyymi00137

        Vuodesta 2000 on lakkautettu yrityksiä ja irtisanottu työntekijöitä ja haettu matuja tänne tuhomamaan tätä maata,


      • Anonyymi00192
        Anonyymi00137 kirjoitti:

        Vuodesta 2000 on lakkautettu yrityksiä ja irtisanottu työntekijöitä ja haettu matuja tänne tuhomamaan tätä maata,

        1987 ->
        ja kansallinen itsemurha kiihtyi hurmokseen 1992 -> Eli tässä kohtaa tyhmimmätkin alkoi huomaamaan ettei kaikki muumit olletkaan enää laaksossa arkadianmäellä ja mäntyniemessä.

        Tyhmyyteen ja avoimeen hörhöulyyn alasajo on perustunut, kuviteltu milloin mitäkin. Tulijoiden tullessa ilmoitettiin että monikultuuri lastikultin lailla luo ameriikan pilvenpiirtäjiä helsinkiin. Suranaista taikuuteen uskomista.


    • Anonyymi00002

      Tuota sopiikin kysyä! Suomea on jo pitkään ajettu alas aivan tietoisesti.

      • Anonyymi00113

        Perskokkarehallitus haluaa tietoisesti tuhota Suomen.
        Äänestäkää lisää perskokkareita!


      • Anonyymi00121
        Anonyymi00113 kirjoitti:

        Perskokkarehallitus haluaa tietoisesti tuhota Suomen.
        Äänestäkää lisää perskokkareita!

        kokoomus persut tuo eniten mm nyt 300 000 maahanmuuttajahalpatyövoimaa= tuhoaminen köyhistäminen jne ja jne. on joukkovainoa suomalaisia vastaan?

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18423610/suomen-joukkovainottujen-ryhman-yhdistys-perustettu--kokoontuvat-ja-toimivat-mm--sivusto-asiasta


      • Anonyymi00132

        Riittää et kyselee, mutta mitään ei tehdä


      • Anonyymi00179
        Anonyymi00121 kirjoitti:

        kokoomus persut tuo eniten mm nyt 300 000 maahanmuuttajahalpatyövoimaa= tuhoaminen köyhistäminen jne ja jne. on joukkovainoa suomalaisia vastaan?

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18423610/suomen-joukkovainottujen-ryhman-yhdistys-perustettu--kokoontuvat-ja-toimivat-mm--sivusto-asiasta

        Mikä kopla se mahtoikaan lähettää houkuttelijoita kiertämään maailmaa oikein lentokoneilla ,viemään viestiä "maidon ja hunajan maasta" jossa mikään ei oikeanväriselle kunniakansalaiselle mitään maksa , kaikki on ilmaista eikä työt rasita , lait rajoita ? Ei kai se vain sattumoisin ollut tämä "valtionhoitajapuolueeksi" itseään tituleerannut kopla yhdessä myrkynvihreän polkupyöräsosialistisakin kanssa , koalitio joka kauppasi kaiken vähänkään kannattavan ulkomaalaisille sijoittajille , tuhosi maaseudun elinmahdollisuudet järjettömällä kyttäys-, kyyläys- ja kontrollijärjestelmällä ja kasvatti byrokratiahimmelin mittoihin joila väkimäärältään kymmenkertaiset valtiot tulevat toimeen ?


    • Anonyymi00004

      Häkäpönttö vihasi kaikkea mikä työllisti suomalaisia

      • Anonyymi00095

        Ilman henkeä ja ruumista ei voi olla sieluakaan.Vai köyhyys paistaa ihmisen läpi,ellei itse osaa vaatettaa itseänsä.


      • Anonyymi00129
        Anonyymi00095 kirjoitti:

        Ilman henkeä ja ruumista ei voi olla sieluakaan.Vai köyhyys paistaa ihmisen läpi,ellei itse osaa vaatettaa itseänsä.

        Kyse oli sentään Suomen huoltovarmuudesta sitä ei pitäsi altistaa halpakilpailulle


    • Anonyymi00005

      Kysy sitä demareilta, jotka ovat tuhonneet koko työelämän ammattiliittojen kanssa julkisen sektorin loispummilaumalla.

      • Anonyymi00062

        Eikös ne demarien loispummit sieltä nyt vähene, kun HV-alueet irtisanovat ja hoitajamitoituskin on kumottu.

        Niistä loispummeista kun vaan päästään eroon, niin kyllä sitten ollaan kaikki rikkaita.


      • Anonyymi00105
        Anonyymi00062 kirjoitti:

        Eikös ne demarien loispummit sieltä nyt vähene, kun HV-alueet irtisanovat ja hoitajamitoituskin on kumottu.

        Niistä loispummeista kun vaan päästään eroon, niin kyllä sitten ollaan kaikki rikkaita.

        Lisää valtion tukirahaa porvarijohtaja miljonääreille on Purran ratkaisu


    • Anonyymi00006

      Persut lakkautti ensi töinään tuon, koska persut vihaavat yli kaiken suomalaista duunaria.

    • Anonyymi00007

      Niin mutta kun Suomi tarvitsee ulkomaisia sijoituksia ja Suomessa ei kuulema ole sitä osaamistakaan. Jopa polkupyörällä ajamisen taito on niin heikkoa, että osaajat on tuotavat ulkomailta Wolt-kuskeiksi.

      Uusi uljas euro-Suomi on niin erilainen kuin Impiwaaran junttila, joka taisteli Talvisodan. Me olemme nyt moderneja ja kehittyneitä ja haluamme olla riippuvaisia, koska se on ei-juntteuden merkki. Uudessa euro-Suomessa ei syödä perunaa, vaan pastaa al Dante, vai oliko se al dente, jotenkin niin ku sillee kuiteskii.

      Uutta euro-Suomea ei tarvitse hävetä, niin kuin vanhaa Impiwaara-junttilaa Talvisotavermeissään piti hävetä. Silloin oli todella noloa edustaa Suomea, nyt se on niin ihanaa.

      Toivottavasti koko Patrian tuotanto ulkoistetaan pian. Varmasti joku kansainvälinen sijoittaja sen ostaa ja sillä tavalla saadaan pelastettua nekin työpaikat.

      • Anonyymi00034

        Onneksi ww3n jälkeen se ihana junttila palaa takaisin kun ihmiset on vapaita ja luonto puhdistuu, ruoka on terveellistä ja ihmiset arvostaa toisiaan, tuhat vuotta rauhaa.


      • Anonyymi00060
        Anonyymi00034 kirjoitti:

        Onneksi ww3n jälkeen se ihana junttila palaa takaisin kun ihmiset on vapaita ja luonto puhdistuu, ruoka on terveellistä ja ihmiset arvostaa toisiaan, tuhat vuotta rauhaa.

        Tuohan kuulostaa aivan Kokoomuksen vaalilupauksilta. Ainakin yhtä uskottavaa on.


      • Syökööt makaroonit sitä paskaansa.💩🇮🇹
        Mie veän pottuva ääntä kohti.🥔🥔🥔😋👍🇫🇮


    • Anonyymi00008

      Kekkonen toi Saabin valmistuksen Suomeen.

      Persut lopetti autojen valmistamisen Suomessa.

      • Anonyymi00126

        Ainoa kekkosajan kauneusvirhe oli Valco tehtaan perustaminen. Jos joku olisi edes vähän perehtynyt aiheeseen olisi selvinnyt pian ettei kuvaputkien valmistaminen ole samaa kuin peltilevyjen särmääminen automaattikoneella saanto taisi olla jotain 3 % luokkaa Hitachin johtaja ihmetteli miksei suomalaiset edes pese hiuksiaan


    • Anonyymi00009

      Kaikki valtion yritykset edustavat KOMMUNISMIA. Yksityinen tekee parempaa ja halvemmalla.

      • Anonyymi00019

        Haha. Kunnon persuilua. Yksityinen kääntää fyrkat ja jättää hommat tekemättä.


      • Anonyymi00023

        Kiitos osallistumisesta keskusteluun, Binga Tupamäki. Me kaikki odotamme, että USA pommittaa presidentin palatsia ja pakottaa vaihtamaan regimen USA:n tukemaan demokraattiseen Bingan johtamaan dollarihallintoon.


      • Anonyymi00026

        Valtion pukutehdas osti työt alihankintana demarikavereiltaan. Demarit laittoivat joka vuosi alihankintayrityksen tai kaksi konkurssiin, jättäen verot ja vakuutukset maksamatta. Seuraavana vuonna aloitettiin uusilla firmoilla, jotka laitettiin taas vuoden päästä konkurssiin. Näin jatkui yli kymmenen vuotta.

        Nyt samanlainen kuvio on voimissaan kunnissa ja hyvinvointialueilla, sekä valtion virastojen toiminnoissa mm. Kelan taksitoiminnassa.


      • Anonyymi00035
        Anonyymi00026 kirjoitti:

        Valtion pukutehdas osti työt alihankintana demarikavereiltaan. Demarit laittoivat joka vuosi alihankintayrityksen tai kaksi konkurssiin, jättäen verot ja vakuutukset maksamatta. Seuraavana vuonna aloitettiin uusilla firmoilla, jotka laitettiin taas vuoden päästä konkurssiin. Näin jatkui yli kymmenen vuotta.

        Nyt samanlainen kuvio on voimissaan kunnissa ja hyvinvointialueilla, sekä valtion virastojen toiminnoissa mm. Kelan taksitoiminnassa.

        Suomimies aina lypsää naapuriaan. Suomessa ei yksinkertaisesti ole olemassa mitään yhteenkuuluvuutta ja yhteishenkeä.


      • Anonyymi00058
        Anonyymi00026 kirjoitti:

        Valtion pukutehdas osti työt alihankintana demarikavereiltaan. Demarit laittoivat joka vuosi alihankintayrityksen tai kaksi konkurssiin, jättäen verot ja vakuutukset maksamatta. Seuraavana vuonna aloitettiin uusilla firmoilla, jotka laitettiin taas vuoden päästä konkurssiin. Näin jatkui yli kymmenen vuotta.

        Nyt samanlainen kuvio on voimissaan kunnissa ja hyvinvointialueilla, sekä valtion virastojen toiminnoissa mm. Kelan taksitoiminnassa.

        Kertoisitko tarkemmin noista demariyrityksistä, ihan vaikka uskottavien lähteiden kanssa.

        Uskon toki, että VPU:n myynti oli suuri talous- ja työllisyystoimi, joka vahvisti julkista taloutta kohti sen nykyistä tilaa. Kuten kaikki kokoomuksen toimet ovat tehneet.


      • Anonyymi00075
        Anonyymi00058 kirjoitti:

        Kertoisitko tarkemmin noista demariyrityksistä, ihan vaikka uskottavien lähteiden kanssa.

        Uskon toki, että VPU:n myynti oli suuri talous- ja työllisyystoimi, joka vahvisti julkista taloutta kohti sen nykyistä tilaa. Kuten kaikki kokoomuksen toimet ovat tehneet.

        Lue Aarno Laitisen tekemät artikkelit. Jos osaat itse tehdä jotain.


      • Anonyymi00078
        Anonyymi00075 kirjoitti:

        Lue Aarno Laitisen tekemät artikkelit. Jos osaat itse tehdä jotain.

        Näyttää olleen poliittisesti biasoitunut toimittelija, joten ei ole validi lähde, kun vaatimuksena oli "uskottava lähde".

        Mitä olemme Suomessa nähneet, niin koko maa on tuhottu kapitalistiporvareiden ja heidän propagandaa suoltaneiden medioiden takia.


      • Anonyymi00090

        Ei todellakaan tee. Pukutehdas jatkoi jonkin aikaa nimellä Boreus. Helsingissä oli ainakin kaksi myymälää Fabianinkadulla ja Itäkeskuksessa. Tuotteet olivat hyviä ja kalliita eivätkä lopuksi käynneet kaupaksi laman alkaessa ja sen seurauksena ostovoiman kadotessa.
        PV:n Lämpöasuja takki ja housut valmistettiin Karkkilassa yrityksessä nimeltään Tukku-Tuote. Kilpailutuksen myötä sekin menetettiin, eikä nykyisistä ulkomaalaisista halpatuotteista voida puhua samana päivänä.


      • Anonyymi00093
        Anonyymi00075 kirjoitti:

        Lue Aarno Laitisen tekemät artikkelit. Jos osaat itse tehdä jotain.

        Mistäs ne löytyvät? Eipä silti, että pitäisin niitä uskottavina. Laitinen oli aika biasoitunut, alkoholisoitumisensa lisäksi.

        Jos et kerran laita linkkiä, niin eipä kiinnosta ja pidän juttujasi itse keksimänäsi potaskana.


      • Anonyymi00111
        Anonyymi00093 kirjoitti:

        Mistäs ne löytyvät? Eipä silti, että pitäisin niitä uskottavina. Laitinen oli aika biasoitunut, alkoholisoitumisensa lisäksi.

        Jos et kerran laita linkkiä, niin eipä kiinnosta ja pidän juttujasi itse keksimänäsi potaskana.

        Pitääkö tulla viemään myös potalle?


      • Anonyymi00150
        Anonyymi00035 kirjoitti:

        Suomimies aina lypsää naapuriaan. Suomessa ei yksinkertaisesti ole olemassa mitään yhteenkuuluvuutta ja yhteishenkeä.

        Sellainen kansa kuin mitä on Valtio.


      • Anonyymi00176
        Anonyymi00019 kirjoitti:

        Haha. Kunnon persuilua. Yksityinen kääntää fyrkat ja jättää hommat tekemättä.

        Yksityinen hankkii halvalla tekokuitua Kiinasta. Armeijan vaatteisiin pitää käyttää vain luonnonkuitua. Ilmeisesti hankintaan käytetty miehiä, jotka eivät niistä tajua mitään. Tai vetävät rahan kotiin, viis muusta. Ja soltut hikoilevat vaatteet haiseviksi lumpuiksi.


    • Anonyymi00010

      Eikös tuo lakkautettu, koska EU pakotti kilpailuttamaan armeijan hankinnat, eikä VP pärjännyt kilpailutuksessa ulkomaalaisille firmoille.

      • Anonyymi00036

        Kilpailutus koettiin sivistykseksi ja se tuhosi ja tuhoaa edelleen firmoja. Rahalla saa sekundaa kun kilpailuttaa.
        Joskus suuresti miettii kuka yksilö on se satanisti joka ahkeroi aina näitä uusia uljaita uudistuksia jotka johtaa vain tuhoon. Joku yksilöhän se ajatuksen aina ensimmäisenä sanoo ja saatana on hyvä ideoiden antaja.


    • Anonyymi00011

      Ja järeään ulkovaatteen ompeluun tarvitaan järeämpää
      osaamista, ompelutarvikkeet ja laitteet.

      KAIKKI HYVÄ ON TUHOTTU.

      Pukutehdas olisi voinut erikoistua
      ulkoluvaatteiden tuottamiseen
      kuten Didrikson.

      Ja osaaminen olisi pidetty maassa.
      EI SUOMESSA ON KIIRE TUHOTA KAIKKI HYVÄ.
      VARSINKIN OSAAMINEN.

      Tuhottua osaamista ei saa takaisin.

      • Anonyymi00039

        Onneksi on nykyään mahdollista tilata netissä tarppeellisia tuotteita. Voi tilata ulkomailta laatua kun suomi niin rakastaa myydä sekundaa.


      • Anonyymi00063
        Anonyymi00039 kirjoitti:

        Onneksi on nykyään mahdollista tilata netissä tarppeellisia tuotteita. Voi tilata ulkomailta laatua kun suomi niin rakastaa myydä sekundaa.

        Temusta kun tilaa, niin on hinta ja laatu oikeassa suhteessa.


      • Anonyymi00088

        VPu:lla oli Boreus-vapaa-ajanbrändinsä ja se sitä puljua kannattavaksi tuonut.


      • Anonyymi00140
        Anonyymi00063 kirjoitti:

        Temusta kun tilaa, niin on hinta ja laatu oikeassa suhteessa.

        Mahtavaa

        KAIKKIEN TYÖPAIKAT ON KIINASSA
        JA KIINALAISTEN SÄILÖNTÄAINEET, LIIMAT, VÄRIAINEET
        SAA IHON KUKKIMAAN.

        Mennään kaikki kiinaan.


    • Anonyymi00013

      Suomi on niin riipuvainen tuonnista ja
      se tekee siitä yhtä haavoittuvan kuin Venäjä on.

      Siellä ei tuoteta mitään.
      Sodan syttyessä, niillä ei ole mitään.

    • Anonyymi00014

      Kiina ja halpamaat käyttää tilannetta niin hyväkseen.
      KÖYHÄ Suomi voi vetää itsensä linkkuun
      YHDELLÄ PASKALLA KALLIILLA HANKINNALLA.

    • Anonyymi00015

      MIKSI HANKITAOSASTO
      OSTI KERRALLA
      KOKO SATSIN?

      Kaikki samaa paskaa.
      Eikö ne osaa riskin jakamista?

    • Anonyymi00016

      Jos laatu on paskaa,
      SOPIMUSTA EI OLE TARKOITUKSENMUKAISTA JATKAA.


      TOIMITUKSET SEIS.
      Paska laatu on syy - sopimusrikkomus.

      Neuvottelut, jos homma ei korjaannu. Peruutetaan kaupat.

      • Anonyymi00040

        Maailmalla on jo laajasti edennyt tieto että suomeen voi myydä huoletta sekundaa oli se sitten kahvipapuja tai hedelmiä.


      • Anonyymi00127
        Anonyymi00040 kirjoitti:

        Maailmalla on jo laajasti edennyt tieto että suomeen voi myydä huoletta sekundaa oli se sitten kahvipapuja tai hedelmiä.

        Häkksethin armeija ostopalvelumiehet ostaneet taas jotain ulkoistettua paskaa joka ei kestä kenttähikeä ne vaatteet laitettiin heti pannaan Norjassa


    • Anonyymi00017

      Varsinkin palkansaajat tilaavat temusta koska saa halvalla ja haukkuvat sanalka suomalaiset yrittäjät ahneiksi. Tämä on aivan vastaava tapaus.

      Pitäisikö myös palkat vapauttaa kilpailulle niin yritykset pysyisivät Suomessa ja peli olisi reilua kun kilpailu koskisi kaikkia?

      • Anonyymi00024

        Voithan sitä yrittää vapauttaa palkat kilpailulle, jos haluat lakkoja ja yrityksesi konkurssiin.

        Suomalaiset yrittäjät nyt vain ovat koppavia ja vittumaisia. Jos vain voi, ostaa mieluummin ulkomailta. Nauran aina ääneen kun kuulen suomalaisen yrittäjän menneen konkurssiin.


      • Anonyymi00041
        Anonyymi00024 kirjoitti:

        Voithan sitä yrittää vapauttaa palkat kilpailulle, jos haluat lakkoja ja yrityksesi konkurssiin.

        Suomalaiset yrittäjät nyt vain ovat koppavia ja vittumaisia. Jos vain voi, ostaa mieluummin ulkomailta. Nauran aina ääneen kun kuulen suomalaisen yrittäjän menneen konkurssiin.

        Nimenomaan. Suomalaisen yrittäjän vihamielisyyden asiakasta kohtaan saa todeta kaupoissa, toreilla yms. Kyllä asenne näkyy ihan kadulla.
        Siksi ne siirtyy ostamaan ulkomailta. Temustakin sain laatua jota en löytänyt suomessa vuosien etsinnöiden jälkeen. Ainoa haitta on että puhelin numero leviää ulkomaille ja alkaa tulla niitä haittasoittoja joihin toki en vastaa.


      • Anonyymi00133
        Anonyymi00024 kirjoitti:

        Voithan sitä yrittää vapauttaa palkat kilpailulle, jos haluat lakkoja ja yrityksesi konkurssiin.

        Suomalaiset yrittäjät nyt vain ovat koppavia ja vittumaisia. Jos vain voi, ostaa mieluummin ulkomailta. Nauran aina ääneen kun kuulen suomalaisen yrittäjän menneen konkurssiin.

        Eli naurat kun verosi nousevat ja ilmaiset terveys ja vanhuspalvelut katoavat?

        Yrittäjälle kannattaa olla kateellinen ja vahingoniloinen vaikka ampuisi samalla itseään jalkaan.

        Aina kun suomalainen yritys kaatuu, niin työpaikat katoavat duunareilta. Voi tuota riemua SAKssa ja demari vaemmistossa.


    • Anonyymi00018

      Mistä tilattu? Zelenskyltä?

    • Anonyymi00020

      "MIKSI VALTION PUKUTEHDAS LAKKAUTETTIIN"?

      Valtion Pukutehdas (myöhemmin VPU Pukutehdas Oy) lakkautettiin vuonna 2004 𝐞𝐧𝐬𝐢𝐬𝐢𝐣𝐚𝐢𝐬𝐞𝐬𝐭𝐢 𝐣𝐚𝐭𝐤𝐮𝐯𝐚𝐧 𝐭𝐚𝐩𝐩𝐢𝐨𝐥𝐥𝐢𝐬𝐮𝐮𝐝𝐞𝐧, 𝐤𝐢𝐫𝐢𝐬𝐭𝐲𝐧𝐞𝐞𝐧 𝐤𝐢𝐥𝐩𝐚𝐢𝐥𝐮𝐧 𝐣𝐚 𝐯𝐚𝐥𝐭𝐢𝐨𝐧 𝐭𝐢𝐥𝐚𝐮𝐬𝐦𝐨𝐧𝐨𝐩𝐨𝐥𝐢𝐧 𝐩ää𝐭𝐭𝐲𝐦𝐢𝐬𝐞𝐧 𝐯𝐮𝐨𝐤𝐬𝐢..

      Tehtaan toiminta Hämeenlinnassa kävi taloudellisesti mahdottomaksi usean eri tekijän seurauksena:

      Keskeiset syyt lakkauttamiseen

      Avoin kilpailutus:
      Vuodesta 1995 lähtien Suomen valtion vaate- ja varustetilaukset (kuten armeijan, poliisin ja palokunnan virkapuvut) siirtyivät avoimen kilpailutuksen piiriin. VPU menetti asemansa varmana hovihankkijana.

      Krooninen tappiollisuus:
      𝐘𝐡𝐭𝐢ö𝐧 𝐭𝐨𝐢𝐦𝐢𝐧𝐭𝐚 𝐤ää𝐧𝐭𝐲𝐢 𝐫𝐚𝐬𝐤𝐚𝐚𝐬𝐭𝐢 𝐭𝐚𝐩𝐩𝐢𝐨𝐥𝐥𝐞 𝐯𝐮𝐨𝐝𝐞𝐬𝐭𝐚 𝟐𝟎𝟎𝟎 𝐚𝐥𝐤𝐚𝐞𝐧. . Vuoteen 2004 tultaessa taloudelliset paukut oli syöty loppuun.

      Tekstiilialan rakennemuutos:
      Halvemman tuotannon maat söivät suomalaisen tekstiiliteollisuuden kilpailukykyä. Kotimainen valmistus ei pystynyt kilpailemaan hinnoilla.Yhtiöittäminen: Tehtaan muuttaminen valtion liikelaitoksen sijaan osakeyhtiöksi vuonna 𝟏𝟗𝟗𝟓 𝐩𝐚𝐤𝐨𝐭𝐭𝐢 𝐬𝐞𝐧 𝐭𝐨𝐢𝐦𝐢𝐦𝐚𝐚𝐧 𝐦𝐚𝐫𝐤𝐤𝐢𝐧𝐚𝐞𝐡𝐭𝐨𝐢𝐬𝐞𝐬𝐭𝐢 𝐢𝐥𝐦𝐚𝐧 𝐯𝐚𝐥𝐭𝐢𝐨𝐧 𝐬𝐮𝐨𝐫𝐚𝐚 𝐛𝐮𝐝𝐣𝐞𝐭𝐭𝐢𝐭𝐮𝐤𝐞𝐚.

      - - - -

      Mielestäni ei ole järkevää ylläpitäää veronmaksajien varoin kannattamatonta ja tappiollista toimintaa.

      • Anonyymi00021

        Mielestäsi on järkevää tilalta ulkomailta sekundaa veronmaksajien rahoilla.

        Vaikutat olevan kokoomuskyrpiä, joille isänmaan etu tulee viimeisenä.


      • Anonyymi00022
        Anonyymi00021 kirjoitti:

        Mielestäsi on järkevää tilalta ulkomailta sekundaa veronmaksajien rahoilla.

        Vaikutat olevan kokoomuskyrpiä, joille isänmaan etu tulee viimeisenä.

        Kyse on tästä yhdestä ainoasta ongelmasta. Sen sijaan verovarojen kaataminen vuodesta toiseen tappiolliseen toimintaan VPu:n kohdalla olisi ollut käsin kosketeltavaa idiotismia.

        Varmaan osaat perustella, miksi VPu:n tappioita olisi pitänyt maksaa verovaroista jatkuvasti?
        [😎]


      • Anonyymi00025

        "Mielestäni ei ole järkevää ylläpitäää veronmaksajien varoin kannattamatonta ja tappiollista toimintaa."

        Oikein. Tulee aina halvemmaksi pitää yllä veronmaksajien varoin vastaavaa määrää työttömiä.

        Kyllä kokoomuslainen tietää.


      • Anonyymi00028
        Anonyymi00025 kirjoitti:

        "Mielestäni ei ole järkevää ylläpitäää veronmaksajien varoin kannattamatonta ja tappiollista toimintaa."

        Oikein. Tulee aina halvemmaksi pitää yllä veronmaksajien varoin vastaavaa määrää työttömiä.

        Kyllä kokoomuslainen tietää.

        Kyllä tietävät. Huoltovarmuudestakin kokoomus tietää kaiken. Hengitysmaskit tilataan tarpeen tullen kokoomuksen Sarmasteelta kokoomuksen virolaisen kauheusklinikan verkostoja käyttämällä suoraan Kiinasta.


      • Anonyymi00031
        Anonyymi00028 kirjoitti:

        Kyllä tietävät. Huoltovarmuudestakin kokoomus tietää kaiken. Hengitysmaskit tilataan tarpeen tullen kokoomuksen Sarmasteelta kokoomuksen virolaisen kauheusklinikan verkostoja käyttämällä suoraan Kiinasta.

        Ja Euroopan ainoa fosfaattikaivos kannatti myydä norjalaisille, jotka saivat tuotannon kannattamaan nostamalla lannoitteiden hintoja. Ei tarvitse sitten niitä veronmaksajien varoja kaataa siihenkään tappiolliseen tuotantoon, vaan ne riittävät paremmin maksamaan korkeampaa maataloustukea suomalaisille maajusseille, joiden tuotantokustannuksia norjalaiset nostivat saadessaan tuotannon kannattamaan.

        Mitä lihavampi kokoomuslainen, sen paremmin se tuon talouden osaa. Nyt kun tuosta tappiollisesta Kemirastakin on päästy eroon, niin Suomen valtiontalous on erittäin vahva ja velaton. Vai miten se nyt meni?

        Mutta eiköhän asiat taas korjaannu, kun saadaan se yritysveron prosentti laskettua. Sitten tulee Suomesta Pohjolan Irkkula, kaikki isot jättiyhtiöt muuttaa Helsinkiin ja alkaa muuten rahaa tulla. Vai mitä sanoo oikeiston talousasiantuntijat tuostakin julkista taloutta vahvistavasta... eikun itseasiassa heikentävästä työttömyystoimesta?


      • Anonyymi00043

        Kuvaa vakavaa turvallisidesta välittämisen puutetta kun poliisin asut ja armeijan asut saa ommella kuka tahansa ihmiskaupan uhri tai terroristifirma ulkomailla.
        Äärimmäisen säälittävä sudenluola tuo eu.


      • Anonyymi00045
        Anonyymi00031 kirjoitti:

        Ja Euroopan ainoa fosfaattikaivos kannatti myydä norjalaisille, jotka saivat tuotannon kannattamaan nostamalla lannoitteiden hintoja. Ei tarvitse sitten niitä veronmaksajien varoja kaataa siihenkään tappiolliseen tuotantoon, vaan ne riittävät paremmin maksamaan korkeampaa maataloustukea suomalaisille maajusseille, joiden tuotantokustannuksia norjalaiset nostivat saadessaan tuotannon kannattamaan.

        Mitä lihavampi kokoomuslainen, sen paremmin se tuon talouden osaa. Nyt kun tuosta tappiollisesta Kemirastakin on päästy eroon, niin Suomen valtiontalous on erittäin vahva ja velaton. Vai miten se nyt meni?

        Mutta eiköhän asiat taas korjaannu, kun saadaan se yritysveron prosentti laskettua. Sitten tulee Suomesta Pohjolan Irkkula, kaikki isot jättiyhtiöt muuttaa Helsinkiin ja alkaa muuten rahaa tulla. Vai mitä sanoo oikeiston talousasiantuntijat tuostakin julkista taloutta vahvistavasta... eikun itseasiassa heikentävästä työttömyystoimesta?

        Eilen uutisetkin antoi puheenvuoron vain kokoomuksen mukatietäjälle. Vieressä seisoi vasemmiston edustaja mutta hänen puhettaan ei uutisoitu. Sekin kertoo suuresta palvonnasta jota yhteiskunta tuntee kokoomuksen tuhoajanarsisteja kohtaan.
        Mitä lihavampi kokoomuslainen sen viisaampi taloudessa.


      • Anonyymi00049
        Anonyymi00043 kirjoitti:

        Kuvaa vakavaa turvallisidesta välittämisen puutetta kun poliisin asut ja armeijan asut saa ommella kuka tahansa ihmiskaupan uhri tai terroristifirma ulkomailla.
        Äärimmäisen säälittävä sudenluola tuo eu.

        Älä nyt, mehän emme kuulema olisi enää itsenäisiä ilman EU:ta. Olisimme kuulema nyt Valko-Venäjä jos emme olisi liittyneet mahdollisimman kiireesti EU:iin. Emme tosin kylmän sodan aikana olleet Valko-Venäjä, mutta YYA-sopimushan oli jotain vielä kauheampaa, piti kehua itänaapuria niin että Jari Tervoa hävettää vieläkin. Onneksi siitä päästiin. Aina kannattaa romuttaa oma talous, kunhan vaan pääsee haukkumaan itänaapuria suorin sanoin. Kyllä se sitten tuntuu niin ihanalle.

        Suomessa vain pitäisi ottaa mallia Virosta, jossa uskalletaan sanoa. Tosin Viro kiertää pakotteita ja pitää rajaansa auki, mutta kun Viro nuo tekee, niin se ei ole nöyristelyä eikä Venäjän nuolemista. Jos et usko, niin kysy vaikka Jarno Limnelliltä tai Mika Aaltolalta. Tai nuorkokoomuslaisilta.


      • Anonyymi00052
        Anonyymi00049 kirjoitti:

        Älä nyt, mehän emme kuulema olisi enää itsenäisiä ilman EU:ta. Olisimme kuulema nyt Valko-Venäjä jos emme olisi liittyneet mahdollisimman kiireesti EU:iin. Emme tosin kylmän sodan aikana olleet Valko-Venäjä, mutta YYA-sopimushan oli jotain vielä kauheampaa, piti kehua itänaapuria niin että Jari Tervoa hävettää vieläkin. Onneksi siitä päästiin. Aina kannattaa romuttaa oma talous, kunhan vaan pääsee haukkumaan itänaapuria suorin sanoin. Kyllä se sitten tuntuu niin ihanalle.

        Suomessa vain pitäisi ottaa mallia Virosta, jossa uskalletaan sanoa. Tosin Viro kiertää pakotteita ja pitää rajaansa auki, mutta kun Viro nuo tekee, niin se ei ole nöyristelyä eikä Venäjän nuolemista. Jos et usko, niin kysy vaikka Jarno Limnelliltä tai Mika Aaltolalta. Tai nuorkokoomuslaisilta.

        Kyllä, suomi kummasti samaistaa itsensä nyt ukrainaan ja huutaa paniikissa "jos emme tottele länttä niin meille käy kuin ukrainalle. Suomi ei yksinkertaisesti OSAA olla itsenäinen ja itsellinen.
        Miksi viro ei ole tällainen pelkuri? Vaan rohkea ja itsenäinen!

        Luulen että nimenomaan päättäjät ovat PELKUREITA. Heidän on ihan pakko nuoleskella kaikkia eujohtajia niissä kokouksissa. Uutiset näytti miten ihanasti orpo halasi zeleä. 🥰🥰

        Suomiminsiterit vaikka konttaa jos eujohtajat käskee.


      • Anonyymi00087
        Anonyymi00025 kirjoitti:

        "Mielestäni ei ole järkevää ylläpitäää veronmaksajien varoin kannattamatonta ja tappiollista toimintaa."

        Oikein. Tulee aina halvemmaksi pitää yllä veronmaksajien varoin vastaavaa määrää työttömiä.

        Kyllä kokoomuslainen tietää.

        Totta!

        Raskaasti tappiollisen VPu:n ylläpitäminen verovaroin olisi ollut oleellisesti kalliimpaa.

        Onneksai terve järki voitti tunteen. Muuten maamme olisi lopulta pullollaan kannattamattomia yrityksiä.

        "Kannattavan liiketoiminnan tunnistaa siitä, että sen tuotot ylittävät menot, se pystyy kattamaan kaikki kustannuksensa, ja se kykenee luomaan positiivista kassavirtaa. Se ei ainoastaan selviydy arjesta, vaan tuottaa omistajilleen voittoa ja mahdollistaa toiminnan kehittämisen tulevaisuudessa"


      • Anonyymi00096
        Anonyymi00087 kirjoitti:

        Totta!

        Raskaasti tappiollisen VPu:n ylläpitäminen verovaroin olisi ollut oleellisesti kalliimpaa.

        Onneksai terve järki voitti tunteen. Muuten maamme olisi lopulta pullollaan kannattamattomia yrityksiä.

        "Kannattavan liiketoiminnan tunnistaa siitä, että sen tuotot ylittävät menot, se pystyy kattamaan kaikki kustannuksensa, ja se kykenee luomaan positiivista kassavirtaa. Se ei ainoastaan selviydy arjesta, vaan tuottaa omistajilleen voittoa ja mahdollistaa toiminnan kehittämisen tulevaisuudessa"

        Oletko ihan vakavissasi, että terve järki voitti tunteen? Ei tuo mesomisesi oikein sille vaikuta.

        Yksityisen yrityksen elämän tekee helpoksi se, että sen ei koskaan tarvitse välittää toimintansa seurauksista koko kansantaloudelle. Eikä siten edes itselleenkään pidemmällä tähtäimellä. Riittää kun maksimoi voiton, ihan millä keinolla hyvänsä. Muut saavat siivota paikat yritysbileiden jäljiltä.

        Mitä yhteiskunta siis säästi lopettaessaan VPU:n? Paitsi että työttömyys lisääntyi, nyt sitten ostetaan kallilla tai vielä kalliimalla paljon paskempaa laatua jostain muualta, eikä siitä rahasta edes osa palaudu veroina takaisin, vaan kaikki on silkkaa ulosvirtausta meidän kansantaloudestamme. Onko edes vienti kasvanut vastaavan määrän? Itse asiassa kattaakseen menetyksen viennin pitäisi kasvaa paljon enemmän, niin että siitä saatavat vero- ja tullitulojen lisäys kattaisi menetetyt verot.

        Onko sinulla hajuakaan rahavirroista kansantaloudessa?

        Ja mitä tulee lainaukseesi, niin se onko yrityksen voitollisuus hyvä vai huono asia kansantalouden kannalta, riippuu täysin siitä, millä keinolla yritys on tehty voitolliseksi. Mitä enemmän yritys on tehty voitolliseksi siirtämällä sosiaalista vastuuta ja kustannuksia yhteiskunnalle, kuten yritykset järkiään tekevät, sitä merkityksettömämpää yrityksen voitot ovat kansantaloudelle, eli muille toimijoille.

        Koskaan tuokaan perusasia ei näytä olevan sinulle selvää, niin kysynpä vielä sekin, että mitä Adam Smith tarkoitti "näkymättömällä kädellä" teoksessaan Kansojen varallisuus? Senhän voi nykyään lukea ilmaiseksi netistä, tai kuunnella äänikirjana, joten kysymykseen vastaamisen pitäisi olla hyvin helppoa. Suurin osa markkinaliberaaleiksi itseään kutsuvista ei kuitenkaan yleensä osaa vastata oikein. Koska he eivät ole itse kirjaa koskaan lukeneet, ja jopa englantia syntyperäisesti puhuvat harvoin tajuavat, mitä Smith kyseisessä kohdassa sanoo. Kun asia menee hieman monimutkaisemmaksi, niin yllättävän moni itseään nerokkaana ja viisaana pitävä tipahtaa kärryiltä.


      • Anonyymi00112
        Anonyymi00022 kirjoitti:

        Kyse on tästä yhdestä ainoasta ongelmasta. Sen sijaan verovarojen kaataminen vuodesta toiseen tappiolliseen toimintaan VPu:n kohdalla olisi ollut käsin kosketeltavaa idiotismia.

        Varmaan osaat perustella, miksi VPu:n tappioita olisi pitänyt maksaa verovaroista jatkuvasti?
        [😎]

        Idiootit kippaavat verovaroja demareiden huijariyhdistyksille.


      • Anonyymi00128
        Anonyymi00028 kirjoitti:

        Kyllä tietävät. Huoltovarmuudestakin kokoomus tietää kaiken. Hengitysmaskit tilataan tarpeen tullen kokoomuksen Sarmasteelta kokoomuksen virolaisen kauheusklinikan verkostoja käyttämällä suoraan Kiinasta.

        Kokoomus luottaa botox -verkostoihin huoltovarmuudessa kuin majava häntäänsä


      • Anonyymi00141

        Eli Pukutehdas avattiin ja pilkottiin (1995)
        HETI EU SOPIMUKSEN ALLEKIRJOITUKSEN JÄLKEEN.

        Koska EU sopimus edellytti valtiollisen
        yritystoiminnan lakkauttamista.

        SEURAUKSET ON NÄHTÄVILLÄ.

        KAIKKI KIINAAN.


      • Anonyymi00180
        Anonyymi00022 kirjoitti:

        Kyse on tästä yhdestä ainoasta ongelmasta. Sen sijaan verovarojen kaataminen vuodesta toiseen tappiolliseen toimintaan VPu:n kohdalla olisi ollut käsin kosketeltavaa idiotismia.

        Varmaan osaat perustella, miksi VPu:n tappioita olisi pitänyt maksaa verovaroista jatkuvasti?
        [😎]

        ...jatkamisesta ei nyt tiedä mutta ; tämän Elopin kaltainen "viides kolonna" olisi pitänyt osata tunnistaa ... ja sitten toimia tämän Suomen maan etujen mukaan , ei vain siellä Nokialla vaan joka alalla


      • Anonyymi00181
        Anonyymi00022 kirjoitti:

        Kyse on tästä yhdestä ainoasta ongelmasta. Sen sijaan verovarojen kaataminen vuodesta toiseen tappiolliseen toimintaan VPu:n kohdalla olisi ollut käsin kosketeltavaa idiotismia.

        Varmaan osaat perustella, miksi VPu:n tappioita olisi pitänyt maksaa verovaroista jatkuvasti?
        [😎]

        Siksi, että se olisi ollut valtion turvallisuuden takia tärkeä. Kuin esim. ruokatuotanto. Milloin se lakkautetaan?Kauanko soltut nyt jaksavat sotia haisevissa vaatteissa? Keneltä kysyttiin vaatteita tilatessa? Mistä Norjassa tilattiin? Mitä kaikkea muuta ei ole ajateltu? Tietyt tuotannonalat on pidettävä pystyssä, maksoi mitä maksoi. Lienee myöhästä herätä enää. Ei ole päättäjillä vanhan kansan viisautta. Saappaatkin on varmaan muovia tai keinonahkaa? Jos sota tulee, ulkomaantuonti aika tarkkaan lakkaa.


      • Anonyymi00182
        Anonyymi00181 kirjoitti:

        Siksi, että se olisi ollut valtion turvallisuuden takia tärkeä. Kuin esim. ruokatuotanto. Milloin se lakkautetaan?Kauanko soltut nyt jaksavat sotia haisevissa vaatteissa? Keneltä kysyttiin vaatteita tilatessa? Mistä Norjassa tilattiin? Mitä kaikkea muuta ei ole ajateltu? Tietyt tuotannonalat on pidettävä pystyssä, maksoi mitä maksoi. Lienee myöhästä herätä enää. Ei ole päättäjillä vanhan kansan viisautta. Saappaatkin on varmaan muovia tai keinonahkaa? Jos sota tulee, ulkomaantuonti aika tarkkaan lakkaa.

        Jos tehdään laatua. jotkut ovat valmiit siitä maksamaankin. Kukaan ei enää varmaan tee miesten työlakkejakaan.


    • Anonyymi00027

      Upea asia tuo kilpailutus. Senhän piti säästää valtavasti veronmaksajien rahaa ja kääntää julkinen talous voitolliseksi.

      Jostain kumman syystä julkinen velka on kuitenkin vain kasvanut sinä aikana kun kilpailutus on ollut käytössä. Samoin työttömyys. Mistähän se sekin johtuu, varmaankin on liikaa sisämarkkinoiden kaupan esteitä. Niitä poistamallahan EU:n talous on nyt tarkoitus saada taas kukoistamaan, EKP:n mukaan.

      Itse arvelisin, että sisämarkkinoiden kaupanesteiden poistaminen lisää työttömyyttä ja vaurauden eroja unionin sisällä, eli on ihan tavallinen markkinaoikeiston talous- ja työllisyystoimi. Asiantuntijat eivät tuota sinulle kerro, koska he eivät sitä tiedä. Jos tietäisivät, eivät he olisi koskaan päässeet asiantuntijoiksi eivätkä saisi haastattelupalkkioita mm Ylen aamusta.

      Oikeistolainen talousajattelu ja -osaaminen, on se upeaa. Johan sen nyt jokaisen terve järkikin kertoo, kuinka oikeaa se on.

      • Anonyymi00047

        Tästä varoitettiin äänekkäästi mutta onko joku ikinä historiassa kuunnellut varoituksia. Ei, vaan pahuus menestyy ja tuho tulee sen seurauksena.


      • Anonyymi00183

        Ollaan ulkoistettu työpaikat ja verorahat. Mistään ei pidetä kiinni. Myydään pois koko maa voittoa (kenen) vastaan. Kannettu vesi ei kaivossa pysy ja nämä myyntivoitot on äkkiä kulutettu.


    • Anonyymi00029

      Julkisella sektorilla ei ole ollut pariin vuosikymmeneen varaa tehdä mitään fyysistä työtä. Tielaitoskin lakkautettiin, kun rahaa oli palkkoihin muttei enää teiden kunnostukseen.

      • Anonyymi00038

        Niin, kyllähän sen nyt jokainen pubioikeistolainen tietää, että työn teettäminen kannattaa vain, jos sen työn voi teettää ilmaiseksi, tai palkkatuella. Sellaistahan se on oikeistoyrittäjän arki.

        Onneksi yhtiöittämisillä, yksityistämisillä ja ulkoistamisilla on säästetty monet miljardit veronmaksajien rahaa ja sen seurauksena valtiontalous on nyt lujasti plussalla eikä velkaa tarvitse ottaa. Oikeiston tervejärkinen talousosaaminen tuottaa hedelmiään, nyt ei tarvitse kuin vain poimia niitä ja nauttia niistä.

        Tietenkin myös EU:n sisämarkkinoille liittyminen on lisännyt vientiä valtavasti ja kaikki aiemmin potkut saaneet tuottamattomat ja laiskat ovat työllistyneet vientisektorille, joten työttömyyttäkään ei enää ole ollenkaan. Ainoastaan tapatyöttömien työhaluttomien määrä on päässyt nousemaan 300 000:een, mutta kyllä ne siitä töihin lähtee, kun sosiaaliturvan leikkaukset alkaa puremaan!

        Tosin jostain syystä vienti on nyt suhteessa suurempaa EU:n ulkopuolelle kuin mitä se oli nykyisen EU-alueen maihin ennen liittymistä EU:iin. Siitä tietenkin näkee, kuinka "välttämätöntä" se sisämarkkinoille pääsy on todellisuudessa ollut viennillemme.

        Tilastoista näkee tuonkin, jos ei satu olemaan asiantuntija, jolle maksetaan siitä, ettei katsele tilastoista mitään ikäviä asioita. Esimerkiksi OP.n Sami Pakarinen ei aikaansa tuhlaa tuollaisten tilastojen tuijotteluun, vaan sanoo suoraan, että AY-liike matalaksi, niin jo alkaa mahtava kasvu.


      • Anonyymi00048

        🤣🤣🤣
        Ja tämä malli siirtyi nyt uusiin hyvinvointialueisiin. Sielläkin kaikki rahat menee uusien johtajien palkkoihin joten työntekijöitä ei ole varaa pitää.
        Mistä ihmeen syvyydestä nämä ideat oikein tulee?? Kokoomus alkaa olla verrattava terroristiseen mafiaan.


      • Anonyymi00053
        Anonyymi00038 kirjoitti:

        Niin, kyllähän sen nyt jokainen pubioikeistolainen tietää, että työn teettäminen kannattaa vain, jos sen työn voi teettää ilmaiseksi, tai palkkatuella. Sellaistahan se on oikeistoyrittäjän arki.

        Onneksi yhtiöittämisillä, yksityistämisillä ja ulkoistamisilla on säästetty monet miljardit veronmaksajien rahaa ja sen seurauksena valtiontalous on nyt lujasti plussalla eikä velkaa tarvitse ottaa. Oikeiston tervejärkinen talousosaaminen tuottaa hedelmiään, nyt ei tarvitse kuin vain poimia niitä ja nauttia niistä.

        Tietenkin myös EU:n sisämarkkinoille liittyminen on lisännyt vientiä valtavasti ja kaikki aiemmin potkut saaneet tuottamattomat ja laiskat ovat työllistyneet vientisektorille, joten työttömyyttäkään ei enää ole ollenkaan. Ainoastaan tapatyöttömien työhaluttomien määrä on päässyt nousemaan 300 000:een, mutta kyllä ne siitä töihin lähtee, kun sosiaaliturvan leikkaukset alkaa puremaan!

        Tosin jostain syystä vienti on nyt suhteessa suurempaa EU:n ulkopuolelle kuin mitä se oli nykyisen EU-alueen maihin ennen liittymistä EU:iin. Siitä tietenkin näkee, kuinka "välttämätöntä" se sisämarkkinoille pääsy on todellisuudessa ollut viennillemme.

        Tilastoista näkee tuonkin, jos ei satu olemaan asiantuntija, jolle maksetaan siitä, ettei katsele tilastoista mitään ikäviä asioita. Esimerkiksi OP.n Sami Pakarinen ei aikaansa tuhlaa tuollaisten tilastojen tuijotteluun, vaan sanoo suoraan, että AY-liike matalaksi, niin jo alkaa mahtava kasvu.

        Vaikka tämä on ironiaa niin riittää että osaa juuri näin kuulostaa viisaalta ja käyttää sopivia muotitermejä niin mikä tahansa käy ohjeeksi kokoomuksen suusta , sillä juuri tällaista huuhaata he suoltaa joka päivä uskollisille orjilleen.


      • Anonyymi00070
        Anonyymi00053 kirjoitti:

        Vaikka tämä on ironiaa niin riittää että osaa juuri näin kuulostaa viisaalta ja käyttää sopivia muotitermejä niin mikä tahansa käy ohjeeksi kokoomuksen suusta , sillä juuri tällaista huuhaata he suoltaa joka päivä uskollisille orjilleen.

        Talousoikeisto on koko olemassaolonsa ajan ollut parodiahorisontin tragikoomisella puolella, itkettänyt enemmän kuin naurattanut tyhmyydessään.

        Paljon ovat surua tuoneet ja tulevat lisää tuomaan, monelle suomalaiselle.


      • Anonyymi00098
        Anonyymi00048 kirjoitti:

        🤣🤣🤣
        Ja tämä malli siirtyi nyt uusiin hyvinvointialueisiin. Sielläkin kaikki rahat menee uusien johtajien palkkoihin joten työntekijöitä ei ole varaa pitää.
        Mistä ihmeen syvyydestä nämä ideat oikein tulee?? Kokoomus alkaa olla verrattava terroristiseen mafiaan.

        Noinhan poliittiset systeemit tuppaavat toimimaan. Ottajia riittää, mutta suurin kuluerä eivät ole ns sosiaalipummit, vaan oikeistopummit, eri portailla, joille itsensä änkeävät yhteisiä varoja kuluttamaan.

        Hauskaa on sekin, että kokoomuslaisen unelma-ammattiin, eli oikeustieteilijäksi valmistuneista erittäin suuri osa työskentelee ja nostaa käsittämättömän suurta palkkaa nimenomaan yhteiskunnan palkkalistoilla. Eri oikeusasteet ovat verorahoitteisia ja usein myös asianajopalkkiot tulevat valtionkonttorilta, joka ei koskaan saa niitä perittyä takaisin edes hävinneeltä osapuolelta.

        Että sellaisia ei-sosialisteja nämä meidän kokoomusjullimme yleensä ovat. Sosialismin kiivasta vastustamista, yhteiskunnan kustantamana.


    • Anonyymi00030

      Se laitos ei ollut kannattava taloudellisesti ja kun Suomi noudattaa kirjaimellisesti näitä kilpailutus lakeja ja säädöksiä, niin näinhän siinä lähes poikkeuksetta käy.
      Suomen pitäisi alkaa vihdoin tekemään kuten muutkin EU maat ja hoitaa nämä kilpailutukset ihan omilla sopivilla kriteereillä joilla työt ja tuotanto saadaan pysymään kotimaassa, mutta kun nämä jotka näitä kilpailutuksia tekevät, niin ovat ravintoketjussa liian alhaalla ja siksi eivät uskalla toimia oikein, etteivät vaan joudu tutkintaan ja saa potkuja jne...

      • Anonyymi00042

        Tuotantoahan ei tietenkään voi itse muuttaa kannattavaksi nostamalla hintoja. Sehän kiihdyttäisi inflaatiota. Sen sijaan kannattaa myydä norjalaisille, jotka muuttavat tuotannon kannattavaksi nostamalla hintoja. Se ei tietenkään kiihdytä inflaatiota, kun sen tekee ulkomainen toimija. Erityisen kannattavaa ja talousosaamista on, jos tuo hinnankorotus vielä vaikuttaa suoraan valtiontalouteen heikentävästi, kuten Kemiran tapauksessa.

        Kyllähän sen nyt jo terve järkikin sanoo, ettei tappiollista toimintaa kannata tukea. Aina parempi vaihtoehto on maksaa työttömyydestä, tai siitä, kun joku muu tekee toiminnasta kannattavaa. Valtiontalouden nykyinen tila taas kertoo, mitä tuollaisella terveellä oikeistojärjellä saadaan aikaan. Ennätysmäärät velkaa, mutta ei se haittaa, kun kaikki on tehty niin oikein kun vaan on osattu.


      • Anonyymi00056
        Anonyymi00042 kirjoitti:

        Tuotantoahan ei tietenkään voi itse muuttaa kannattavaksi nostamalla hintoja. Sehän kiihdyttäisi inflaatiota. Sen sijaan kannattaa myydä norjalaisille, jotka muuttavat tuotannon kannattavaksi nostamalla hintoja. Se ei tietenkään kiihdytä inflaatiota, kun sen tekee ulkomainen toimija. Erityisen kannattavaa ja talousosaamista on, jos tuo hinnankorotus vielä vaikuttaa suoraan valtiontalouteen heikentävästi, kuten Kemiran tapauksessa.

        Kyllähän sen nyt jo terve järkikin sanoo, ettei tappiollista toimintaa kannata tukea. Aina parempi vaihtoehto on maksaa työttömyydestä, tai siitä, kun joku muu tekee toiminnasta kannattavaa. Valtiontalouden nykyinen tila taas kertoo, mitä tuollaisella terveellä oikeistojärjellä saadaan aikaan. Ennätysmäärät velkaa, mutta ei se haittaa, kun kaikki on tehty niin oikein kun vaan on osattu.

        Kukalie kokoomus petasi ensin firman kannattamattomaksi niin sitten voi "viisaana" selittää että "nyt se valitettavasti täytyy lakkauttaa".


      • Anonyymi00099
        Anonyymi00056 kirjoitti:

        Kukalie kokoomus petasi ensin firman kannattamattomaksi niin sitten voi "viisaana" selittää että "nyt se valitettavasti täytyy lakkauttaa".

        Tuotakin tapahtuu, siksihän kokoomus on politiikassa mukana.


    • Anonyymi00032

      Ei armeija tarvitse enää maasto- ja lumipukuja. Droneja voi ohjailla ihan normivaatteissa vaikka kahvilan pöydästä.

      • Anonyymi00044

        Näin on. Sota voitetaan räjäyttelemällä venäläisten öljyterminaaleja. Ukraina on osoittanut, että sillä tavalla siihen sodan voittamiseen ei mene kuin muutama vuosi, ehkä 10-20. Eikä tuolla uudella sodankäyntitavalla menetä kuin 20% alueestaan. Vanhoilla lumipuku ja suksihommilla sen sijaan menetettiin kokomaista 11% prosenttia ja parasta maatalousmaata vielä.

        Noin se tuo maailma kehittyy ja moderni nykyaika syrjäyttää vanhat juntit tavat.


      • Anonyymi00050

        Tappamisesta tulee viihdettä. Se ei enää ole maanpuolustusta vaan videopelaamista.
        Sitä suurempi tuhotuomio tulee murhaajille. Sillä nämä eivät ole sotilaita vaan salamurhaajia.


      • Anonyymi00059
        Anonyymi00044 kirjoitti:

        Näin on. Sota voitetaan räjäyttelemällä venäläisten öljyterminaaleja. Ukraina on osoittanut, että sillä tavalla siihen sodan voittamiseen ei mene kuin muutama vuosi, ehkä 10-20. Eikä tuolla uudella sodankäyntitavalla menetä kuin 20% alueestaan. Vanhoilla lumipuku ja suksihommilla sen sijaan menetettiin kokomaista 11% prosenttia ja parasta maatalousmaata vielä.

        Noin se tuo maailma kehittyy ja moderni nykyaika syrjäyttää vanhat juntit tavat.

        Ja mikä pahinta että luovutetuilta alueilta tuli evakkojen perkeleitä ryöstämään vakiasukkaiden maat.


      • Anonyymi00065
        Anonyymi00059 kirjoitti:

        Ja mikä pahinta että luovutetuilta alueilta tuli evakkojen perkeleitä ryöstämään vakiasukkaiden maat.

        Nyt tulee ukrainan evakot ryöstämään suomalaisten köyhien ruokarahat.


      • Anonyymi00066
        Anonyymi00059 kirjoitti:

        Ja mikä pahinta että luovutetuilta alueilta tuli evakkojen perkeleitä ryöstämään vakiasukkaiden maat.

        Eivät vain maat, vaan maan. Niissä evakoissa oli nimittäin myös Häkämiehet ja Stubbit. Ja monia muita vannoutuneita kokoomuslaisia.


    • Anonyymi00033

      Kyllä valtio itse tekee kaikkensa omavaraisuuden ja talouden tuhoamiseksi mutta kostaa pahuutensa kansalle. Kiitos Jumalalle kun Hän tuhoaa kaikki valtiot.

      • Anonyymi00051

        Minä olen jo pitkään rukoillut, että Jumalan henkilökohtaisessa käytössä oleva USAAF pommittaisi Helsinkiä B-52 koneilla, joilla saatiin rauha Vietnamiinkin ja maa pelastettua kommunismilta, ainakin parin kuukauden ajaksi.

        Presidentin palatsin pommittaminen ja Stubbin murhaaminen esimerkiksi ohjusiskulla mahdollistaisi nostaa valtaan USA:n kongressin tukema demokraattinen hallinto, jota johtamaan sopisi mainiosta lakitieteen kanditaatti, vai joko hän lienee jo tohtori, Binga Tupamäki, joka omakohtaisesti tietää, miten julmaa on kommunismi ja sosialismin aate ja osaa johtaa aseellista taistelua SDP:ta vastaan.

        Yleensähän demokratia saadaan aikaiseksi aseellisilla toimilla. Afganistanissa siihen meni vain 20 vuotta ennen kuin saatiin nykyinen kansanhaluama hallinto. Onneksi Jumalan valtakunta maanpäällä, eli Yhdysvallat taisteli tuon 20 vuotta ja sai lopulta kansan haluaman hallinnon tuohonkin maahan. Kiitos Jeesus siitäkin.


      • Anonyymi00068
        Anonyymi00051 kirjoitti:

        Minä olen jo pitkään rukoillut, että Jumalan henkilökohtaisessa käytössä oleva USAAF pommittaisi Helsinkiä B-52 koneilla, joilla saatiin rauha Vietnamiinkin ja maa pelastettua kommunismilta, ainakin parin kuukauden ajaksi.

        Presidentin palatsin pommittaminen ja Stubbin murhaaminen esimerkiksi ohjusiskulla mahdollistaisi nostaa valtaan USA:n kongressin tukema demokraattinen hallinto, jota johtamaan sopisi mainiosta lakitieteen kanditaatti, vai joko hän lienee jo tohtori, Binga Tupamäki, joka omakohtaisesti tietää, miten julmaa on kommunismi ja sosialismin aate ja osaa johtaa aseellista taistelua SDP:ta vastaan.

        Yleensähän demokratia saadaan aikaiseksi aseellisilla toimilla. Afganistanissa siihen meni vain 20 vuotta ennen kuin saatiin nykyinen kansanhaluama hallinto. Onneksi Jumalan valtakunta maanpäällä, eli Yhdysvallat taisteli tuon 20 vuotta ja sai lopulta kansan haluaman hallinnon tuohonkin maahan. Kiitos Jeesus siitäkin.

        Jesaja
        54:16 Katso, minä olen luonut sepän, joka lietsoo hiilivalkeata ja kuonnuttaa aseen käytäntöönsä; mutta minä olen myös luonut tuhontuottajan hävittämään sen.

        Jesaja:
        33:1 Voi sinua hävittäjää, joka itse olet hävittämättä, sinua ryöstäjää, jota ei kenkään ole ryöstänyt! Kun olet loppuun asti hävittänyt, hävitetään sinut, kun olet ryöstösi ryöstänyt, ryöstetään sinut.

        Monessa kohtaa kerrotaan miten Jumala nostaa yhden suurvallan kostajaksi pahuudelle. Mutta kun vuorostaan sen pahuus on noussut suureksi niin tulee toinen ja tuhoaa vuorostaan sen. Historia näin etenee kunnes tulee se suurin Valtias eli Herra Jeesus ja tuhoaa kaikki valtiot ja lopettaa sodat ja tuo rauhan 1000 vuodeksi, pian.


    • Anonyymi00037

      No, etkö ymmärrä. Se on kommunismia eli julkista sektoria. Täällä jokainen ulisee, että julkista sektoria pitää ajaa alas.
      Yksityistetään vaan kaikki eli osakkeiden omistajille ja ulkomaille rahat!

      • Anonyymi00055

        Kommunisminvastainen taistelu on erittäin tärkeää juuri nyt, kun kommunismia on enää Pohjois-Koreassa ja Kuubassa. Jos ei juuri nyt kiivaasti käydä kommunismia vastaan ja kaikki yhdessä taistella näkyvästi markkinatalouden puolesta, niin sitä ei kuulkaa huomatakaan, kuinka sitä humpsahdetaan kommunisteiksi kaikki!

        Uskoisin, että Binga Tupamäen johdolla voimme vielä voittaa kommunismin, ennen kuin meistä kaikista tulee kommunisteja. Tai natseja, nehän oli kanssa kommunisteja. Natsithan oikein hyökkäsi Neuvostoliittoonkin viemään kommunismiaan sinne, mutta onneksi markkinatalous-USA pysäytti ne ajoissa ja auttoi vapauttamaan Itä-Euroopan.


      • Anonyymi00069

        Kuuntelin eilen kummeksuen sitä kokoomuslaista elitistiä joka taas puhui julkisen sektorin möröistä. Ihmettelin mitä meille jää jos julkinen sektori nyt on suurin uhka ja se on tuhottava?


      • Anonyymi00071
        Anonyymi00069 kirjoitti:

        Kuuntelin eilen kummeksuen sitä kokoomuslaista elitistiä joka taas puhui julkisen sektorin möröistä. Ihmettelin mitä meille jää jos julkinen sektori nyt on suurin uhka ja se on tuhottava?

        Ehkä ei sitten tarvita valtiotakaan ja ministerit katoaa. Sitähän olen rukoillut.
        Lieneekö sitten vuorossa se viimeinen pedon maailman laajuinen valtakunta joka pysyy 3,5 vuotta ja sitten tuhoutuu täydellisesti?


      • Anonyymi00184
        Anonyymi00069 kirjoitti:

        Kuuntelin eilen kummeksuen sitä kokoomuslaista elitistiä joka taas puhui julkisen sektorin möröistä. Ihmettelin mitä meille jää jos julkinen sektori nyt on suurin uhka ja se on tuhottava?

        Nyt on vuorossa terveydenhuollon yksityistäminen. Jolla ei ole rahaa maksaa, kuolkoon pois.


    • Anonyymi00046

      Olisiko nyt syytä lopettaa LUKE jossa tutkitään lehmän pieruja. Ja on taas tullut vallankumouksellinen tulos, että ne eivät olekaan ilmadtolle vasrallisia. On erimielisiä ryhmiä ja ladkentamalleja. Taitavat keksiä niitä huvokseen. Kallista sekoilua ja turhaa yutkija porukkaa.

      • Anonyymi00061

        Tutkiminen on kuin leikkiä. Siinä vaihtuu teoriat aina muodin mukaan.
        Vähän kuin kulttuuriala. Siinäkin aikuiset leikkii kukittamista sun muuta huuhaata ja sitäkin pitää rahoittaa. Kun ei viitsi tehdä oikeaa työtä voi ryhtyä kulttuurin tuottajaksi. Eli ammattileikkijäksi. Onhan niitä tulevaisuuden tutkijoitakin mikä oikeasti on vain ennustajaeukkojen uusi muunnos.


    • Anonyymi00054

      Ylipainoiset sotanorsut siellä hikoilee. Varusteet kuivatellaaan kamiinan lämmössä.

      • Anonyymi00185

        Ei auta, olisi pestävä joka välissä, eivätkä kestä pesua.


    • Anonyymi00057

      Valtion pukutehdas oli ajalleen tyypillisesti tehoton, suojatyöpaikkatyöllistetty, huonosti johdettu laadutonta tavaraa syytävä bulkkitehdas.
      Hyvä että loppui.

      • Anonyymi00064

        Näin on. Nyt saadaan aivan ylivoimaista laatua paljon halvemmalla ja julkinen talous kukoistaa, kun VPU ei enää rasita sitä.

        En uskalla edes ajatella, miten suuri valtion velka olisi, jos VPU:n tappiollisen toiminnan tukemista olisi jatkettu. Ja miten huonoissa ja junttimaisissa varusteissa poliisitkin joutuisivat kulkemaan. Nythän niillä on miehekkäästi pistoolikin näkyvästi vyöllä ja tyhmänäköinen keihäänheittäjän lippis päässä.


      • Anonyymi00077

        Ihan normaalia julkisen sektorin touhua. Kenelläkään ei ole vastuuta, joku aina hoitaa. Johtajat entisiä poliitikkoja suojatyöpaikassa, Aikoinani kävin työasioissa Valtion painatuskeskuksessa. Pääjohtajan huoneessa kalusteiden lisäksi oli kaksi esinettä, pöytäpuhelin ja kirjahyllyssä Suomen laki.


    • Anonyymi00073

      Kyllä Suomi on jo kuollut kaikilla mittareilla mitattuina kuten se tärkein ei ole tuotantoa ja tehtaita valmistaa edes omavaraisesti mitään tärkeitä tuotteita lainkaan.

      Toisekseen täällä ei ole mitään tulevaisuutta.
      Suomi palaa nyt sinne mistä lähdettiin
      aikoinaan eli köyhäksi ja kipeäksi itäeurooppalaiseksi persläpimaaksi missä korruptio on kaikkialla ja elintaso kuin kehitysmaassa.

      • Anonyymi00076

        Vvm Jutta Urpilainen sd sanoi, että Suomesta tehdään palveluyhteiskunta, tehtaat menkööt muualle.


      • Anonyymi00079
        Anonyymi00076 kirjoitti:

        Vvm Jutta Urpilainen sd sanoi, että Suomesta tehdään palveluyhteiskunta, tehtaat menkööt muualle.

        Demarit oli jo silloin naisten puolue..


      • Anonyymi00100
        Anonyymi00076 kirjoitti:

        Vvm Jutta Urpilainen sd sanoi, että Suomesta tehdään palveluyhteiskunta, tehtaat menkööt muualle.

        Siinä hän ainakin onnistui aika hyvin.


    • Anonyymi00080

      Vaikka Suomesssa olisi miten hyvä valtion pukutehdas tms. EU pakottaa kilpailuttamaan tilaukset eikä se hyvä valtion pukutehdas kykenisi globaaleilla markkinoilla kilpailemaan paljon halvempien ulkomaisten tehtaiden kanssa ja tilaukset olisi joka tapauksessa tehtävä sieltä ulkomailta.
      Suomalaisethan halusivat liittyä EU:n...

      • Anonyymi00186

        Miksi Suomi tottelee kateellisia etelän maita? Eihän nekään EU:ta tottele.


    • Anonyymi00081

      Karl Marx voisi väittää, että koiraslotilla pitäisi olla pukutehdas.

      • Anonyymi00101

        Marx oli toki yllättävän monessa asiassa oikeassa, tai siis vasemmassa, paitsi siinä, miten ongelmat pitäisi korjata.


    • Anonyymi00082

      Valtion perunasäkkitehdas se oli! 🥔🥔🥔🥔

      • Anonyymi00102

        Niitäkään ei enää tarvita, kun nykyään syödään vain pastaa al Dante Aliegheri.


    • Anonyymi00083

      Uunoturhapuro verkkopaita oli kaikkein paras tuote.

    • Anonyymi00084

      TILATKAA TEMUSTA!
      TULEE HALVEMMAKSI! :D

    • Anonyymi00085

      Olisi meillä ollut siihen varaa kun on varaa ostella miljardeilla aseitakin. Ja naisille olisi ollut töitä. Tai kaikille. Kun valtion yrityksiä ei sallita, niin sitten käy näin. Pitää kai ostaa Fjällrävenin tuotteita, ne ovat yhtä laadukkaita. Tuskin niitäkään Ruotsissa valmistetaan vaan jossakin Aasiassa. Nämä tehtaiden lakkautukset ovat niitä valintoja joita lähinnä Keskusta ja Kokoomus ovat tehneet rakennemuutoksen nimellä.

    • Anonyymi00086

      Ei armeijalle kelpaa suomalainen tuote. Kuorma-autotkin hankitaan Ruotsista tai Saksasta.

      • Anonyymi00089

        Niin, onhan perussuomalaisilla miehillä ulkomaalaistaustaiset miesystävät.


      • Anonyymi00094
        Anonyymi00089 kirjoitti:

        Niin, onhan perussuomalaisilla miehillä ulkomaalaistaustaiset miesystävät.

        Persujen "miehistä" tosin ei kannata mainita mitään maanpuolustukseen liittyvissä keskusteluissa.


    • Anonyymi00091

      Nykysodassa vaatteet on kertakäyttötuotteita, muutamasta tunnista pariin päivään, siihen kelpaa ihan hyvin Temun tuotteet linnalogolla.

      • Anonyymi00118

        Mistä kuvittelet norjalaiset Pettersenin (perheyrityksen?) kankaiden tulevan. En ole kuullut että euroopassa edes valmistettaisiin tänä päivänä kankaita.


    • Anonyymi00092

      Ne teki rumia kantasuomalaisia vaatteita rumille kantasuomalaisille.

      • Anonyymi00117

        Nykyaikainen taistelupaita on ottanut oppia UCF häkkityylistä.


      • Anonyymi00187

        Ai mannekiinejako miehet enää ovat? Selfiestä tulee nätimpi?


    • Anonyymi00097

      Sulaa hulluutta noita olisi Suomessa tehdä ja valmistaa. Hinta olisi moninkertainen nykyiseen verrattuna.

      • Anonyymi00107

        Näin on, nyt me säästämme todella paljon kun rahat menevät ulkomaille.

        Säästö näkyy suoraan siinä, miten vahva julkinen taloutemme on, alijäämääkin vain... noh, aika paljon.


      • Anonyymi00188

        Jaa laadusta ei puhettakaan.


    • Anonyymi00103

      Varusmiespalveluksessa valtion pukutehtaan tuotteet kiersivät kymmeniä vuosia.

      • Anonyymi00116

        Osassa maihareista oli hokissa veistetyt puukorot.


      • Anonyymi00131

        Kestävät suomalaisvaatteet kestivät pesua ja kulutusta kymmeniä vuosia mistä tuli armeijalle suoraa säästöä.


      • Anonyymi00194

        "Varusmiespalveluksessa valtion pukutehtaan tuotteet kiersivät kymmeniä vuosia."

        HöpöHöpö!

        On kaksi eri asiaa: Kuinka kauan vaatekappaleen malli on käytössä ja on ihan eri asia, kuinka kauan yksittäinen vaatekappale on käytössä.

        - - - - -
        "Yksittäisen vaatteen elinkaari ja kiertojärjestelmä

        Armeijan vaatteet oli suunniteltu erittäin kestäviksi, ja samaa vaatekappaletta käytti peräkkäin usea eri varusmieserä. Vaatteen elinkaari määräytyi ns. porrasteisen käytön mukaan:Lomapuku

        (1. porras):
        Tehtaalta tullut uusi tai uudenveroinen puku annettiin aluksi varusmiehille lomapuvuksi ja siistiin kasarmikäyttöön.

        Palveluspuku (2. porras):
        Kun puku alkoi hieman kulua tai haalistua pesuissa, se siirrettiin arkiseksi palveluspuvuksi kasarmille.Työ- ja harjoituspuku

        (3. porras):
        Selkeästi kuluneet, paikatut ja nuhruiset vaatteet siirrettiin raskaaseen palvelukseen, kuten metsäharjoituksiin, sulkeisille tai varuskunnan remontti- ja korjaustöihin.

        Poisto ja uusiokäyttö:
        Kun vaate oli täysin loppuunkulunut, se poistettiin käytöstä. Villa- ja puuvillavaatteet joko hyödynnettiin lumpuiksi teollisuuteen, poltettiin tai myöhemmin kierrätettiin siviilituotteiksi (esimerkiksi vanhoista mantteleista tehtiin laukkuja).


    • Anonyymi00106

      Miljardien bisnes kun suomessa olisi yritys .
      Kaikki maailmaan maat tilaisi armeejan vaatteet suomesta.

      • Anonyymi00108

        Miksi pitää aina vetää joka asiaan koko maailma ja kaikki?

        Emmekö Suomessa voisi keskittyä elämään keskenämme ja tuottaa sen verran mitä itse tarvitsemme?


      • Anonyymi00110

        Paitsi britit. Nehän tekivät kummankin maailmansodan aikana tamineensa mahdollisimman halvalla ja siksi se niiden kypäräkin oli niin hassun näköinen. Toki paljon halvempi kuin parjaamansa saksalaisten "hiilisanko", joka oli muotoiltu suojaamaan sotilaan pää mahdollisimman tehokkaasti ja siksi nykyään esim Yhdysvaltojen käyttämä kypärä on muotoilultaan aika samanlainen kuin "natsikypärä".

        Brittien Sten-konepistooli oli halpa ja lähes kaikkien haukkuma viritys, mutta kevyt ja helppo toimittaa mm vastarintaliikkeille. Taistelussa monet käyttivät saksalaisia sotasaalisaseita.

        Anglosakseilla on pitkät perinteet pihistelyssä myös sotatantereella. Suomalaisen oikeiston tyhmempi puoli tietysti pitää brittejä ja mm Thatcheria taloudellisesti esikuvinaan.


      • Anonyymi00164
        Anonyymi00110 kirjoitti:

        Paitsi britit. Nehän tekivät kummankin maailmansodan aikana tamineensa mahdollisimman halvalla ja siksi se niiden kypäräkin oli niin hassun näköinen. Toki paljon halvempi kuin parjaamansa saksalaisten "hiilisanko", joka oli muotoiltu suojaamaan sotilaan pää mahdollisimman tehokkaasti ja siksi nykyään esim Yhdysvaltojen käyttämä kypärä on muotoilultaan aika samanlainen kuin "natsikypärä".

        Brittien Sten-konepistooli oli halpa ja lähes kaikkien haukkuma viritys, mutta kevyt ja helppo toimittaa mm vastarintaliikkeille. Taistelussa monet käyttivät saksalaisia sotasaalisaseita.

        Anglosakseilla on pitkät perinteet pihistelyssä myös sotatantereella. Suomalaisen oikeiston tyhmempi puoli tietysti pitää brittejä ja mm Thatcheria taloudellisesti esikuvinaan.

        Englantilaisten typerät päälaella keikkuvat lautaset olivat perua 1MS:ta jossa niiden piti torjua shrapnellin kuulia.


    • Anonyymi00114

      Asia mennyt perille suomi on itsessään kuivahtanut kääpä!
      ei täällä voi ostaa kaikissa on 4x hinta se ei ole yrittäjän vika vaan kallis yhteiskunta.
      Sekin tullut kyseenalaiseksi ,kun kaikki palvelut on muistovain .
      Verot on ja pysyy ja nousee!

      • Anonyymi00120

        Kyllä siitä pitäisi lähteä että kaikki niin yksityisellä kuin julkisellakin puolella mikä ei konkreettisesti tuota (=valmista/tee) mitään lopetetaan. Sillä se lähtee homma nousuun.


      • Anonyymi00169

        Verot nousee kun herrat lisääntyy.


    • Anonyymi00115

      Kyllä ne nahkasaappaat oli aika löysiä ja myötäili nokialaisen kumisaappaan mallia tai toisinpäin, kun taas aidot saksalaiset marssisaappaat oli seksikkään tiukkoja.

      • Anonyymi00160

        Koetas marssia jossakin ylikireissä saappaissa


    • Anonyymi00119

      Kun haluttiin yksityistää. Seuraus on sama kuin vanhusten hoitolaitosten yksityistämisessä, mummot ja papat kuolee nopeammin, kun hoidetaan yksityisen tehokkaasti.

      • Anonyymi00122

        Mutta kun lähdetään yksityistämisessä siitä että se tuo rahaa Suomeen päin eikä päinvastoin niin tilanne muuttuu. Silloin joudutaan tuottamaan kotimaassa muutakin kuin pelkkiä puheita ja välistävetäjien palkkoja. Eli vientiä lisää ja ostot pois vaikka ostokauppa kuolisi nälkään. Sama julkiselle sektorille. Sille puolen palvelut voidaan ostaa mistä halvimmalla saadaan.


      • Anonyymi00139
        Anonyymi00122 kirjoitti:

        Mutta kun lähdetään yksityistämisessä siitä että se tuo rahaa Suomeen päin eikä päinvastoin niin tilanne muuttuu. Silloin joudutaan tuottamaan kotimaassa muutakin kuin pelkkiä puheita ja välistävetäjien palkkoja. Eli vientiä lisää ja ostot pois vaikka ostokauppa kuolisi nälkään. Sama julkiselle sektorille. Sille puolen palvelut voidaan ostaa mistä halvimmalla saadaan.

        Kuinkas ulkomailta ostaminen ja osinkojen maksaminen ulkomaalaisille omistajille tuo rahaa Suomeen?


      • Anonyymi00158
        Anonyymi00139 kirjoitti:

        Kuinkas ulkomailta ostaminen ja osinkojen maksaminen ulkomaalaisille omistajille tuo rahaa Suomeen?

        Ei mitenkään joten tämä kuuluu lopetettavien joukkoon.


      • Anonyymi00174
        Anonyymi00158 kirjoitti:

        Ei mitenkään joten tämä kuuluu lopetettavien joukkoon.

        Suomessa yritykset ei osaa muuta kuin alisuoriutua ja lopettaa


    • Anonyymi00123

      Nuo valtion hinnat on niin outoja,että takuuvarmasti joku vetää välistä ja paljon.

      • Anonyymi00124

        No sen nyt ymmärtää kiertokoulun väärinpäin käynytkin. Mutta kun kerran niihin hommiin pääsee niin pitää pitää huoli että kansa maksaa.


    • Anonyymi00130

      Mitäs sitä kyselet? En mä ainakaan päättänyt laukkauttamisesta? Kysele sä poika vaan kun et osaa muutakaan tehdä? Nasimakin aina kyseli mitä tehdä Mantalle.

    • Anonyymi00134

      Kai nyt luulisi ensin kokeiltavan tuotetta täälläkin ennenkuin sitoudutaan ostamaan kasapäin. Olivat jo lyhyen käytön jälkeen revenneet. Resupekkoina sodassa ei kuulosta hyvältä ajatukselta. Onko joku vetänyt taasen välistä ja säästetty kankaassa.

    • Anonyymi00138

      Armeijan huoltovarmuudessa olisi kannattanut suosiolla ylläpitää pientä valmistamoa se ei olisi tuntunut valtion varoissa missään mutta armeijalla olisi edelleen vaatteita jotka kestää vuosikymmenestä toiseen

      • Anonyymi00143

        Kiitos, tässä olisi ollut oikea ratkaisu.
        Tiedot malleista, tuotannosta yms. olisi säilytetty arkistossa.


      • Anonyymi00159
        Anonyymi00143 kirjoitti:

        Kiitos, tässä olisi ollut oikea ratkaisu.
        Tiedot malleista, tuotannosta yms. olisi säilytetty arkistossa.

        Kaikkeen ei sovi kokoomus neljännesvuosi kvartaaliajattelu on ajateltava kymmeniä vuosia pitemmälle


    • Hugo Boss suunnitteli ⚡️⚡️- miesten univormut. Ne oli kyllä tyylikkäitä.☠️⚡️⚡️✋️

      • Anonyymi00163

        Tai Giorgio Armani 😊


      • Anonyymi00189
        Anonyymi00163 kirjoitti:

        Tai Giorgio Armani 😊

        Puhumattakaan Tom of Finlandista.


    • Anonyymi00142

      Eli EU edellytti pukutehtaan lakkauttamista.
      JOTEN

      Tehdas olisi kannattanut
      - säilyttää
      - uudistaa ja siten säilyttää
      - osaaminen Suomessa ( huoltovarmuus)
      - ja liiketoiminta olisi osin rahoitettu EUlta salaa ja
      - omistus olisi säilytetty osin ( suomen tytäryhtiöllä, eli salaa omissa käsissä)
      - KORKEAN LAADUN TUOTTAJANA

      kinut ei tuota mitään laadukasta.
      kinukaman genre on halpa

      • Anonyymi00161

        Japanissa tuo olisi hoidettu siten että:
        Näennäisesti olisi noudatettu EU:n sääntöjä
        Mutta kuitenkin toimittu itsenäisesti vedoten mm. tuotteen laatuun joka ei voi olla Häkkstedt ala-arvoista


    • Anonyymi00144

      KAIKEN OSTAMINEN
      TUONTIKAMANA

      ei tuota Suomelle mitään.
      Pelkkää menoa. Arvaamaton laatu.

    • Anonyymi00145

      Miksi korruptio ja kuittikauppa onnistuu mutta
      yrityksen säilytys ei?

      Valtion pukutehtaalla oli
      saatanallinen osaamisen historia.
      Ostaisin sen heti,
      jos olisi myynnissä.

      Koneet, laitteet, arkistot, tuotantotilat,
      Työntekijät palsuun ja heti.
      Olisin pitänyt nekin.

      • Anonyymi00146

        Tähän olis ihan selkeä idea,
        omaa osaamista ja jakeluverkosto on selvä.

        Myynti, imago, mitä tuotetaan, kenelle ja miten.


      • Anonyymi00149
        Anonyymi00146 kirjoitti:

        Tähän olis ihan selkeä idea,
        omaa osaamista ja jakeluverkosto on selvä.

        Myynti, imago, mitä tuotetaan, kenelle ja miten.

        Kankaiden hankinta olisi ensimmäinen ja
        tiedän mistä niitä kannattaa lähteä hakemaan.

        Pelkään, että tää ajautuu taas kokemattomien
        paskapäiden (raha edellä) käsiin.


      • Anonyymi00153
        Anonyymi00149 kirjoitti:

        Kankaiden hankinta olisi ensimmäinen ja
        tiedän mistä niitä kannattaa lähteä hakemaan.

        Pelkään, että tää ajautuu taas kokemattomien
        paskapäiden (raha edellä) käsiin.

        Suomessa ei puuvilla kasva. Pellavasta saa onneksi tehtyä kangasta perinteisen lampaanvillan lisäksi. Mahtaisko tupasvillasta saada jotain myös.


      • Anonyymi00156
        Anonyymi00153 kirjoitti:

        Suomessa ei puuvilla kasva. Pellavasta saa onneksi tehtyä kangasta perinteisen lampaanvillan lisäksi. Mahtaisko tupasvillasta saada jotain myös.

        Suomessa ei tiettävästi valmisteta enää mitään kankaita.
        Kaikki on tuontikamaa.


      • Anonyymi00190
        Anonyymi00149 kirjoitti:

        Kankaiden hankinta olisi ensimmäinen ja
        tiedän mistä niitä kannattaa lähteä hakemaan.

        Pelkään, että tää ajautuu taas kokemattomien
        paskapäiden (raha edellä) käsiin.

        Puuvilla ja pellava esim. Intiasta ja USA:sta, missä niitä kait tehdään. Pellava ja villa kasvaa suomessakin, samoin nahka.


    • Anonyymi00147

      Jännä, miten EU lakkautukset
      osui JUST maanpuolutuksellisesti
      tärkeisiin kohteisiin.

    • Anonyymi00148

      Suomen talous ajettiin alas 1990- luvulla.
      Mittavia virheitä.

      Tämä on yksi niistä.

      • Anonyymi00162

        Kyse oli kokoomus paniikkiratkaisuista, pankit suojattiin ja ihmiset tuhottiin


    • Anonyymi00151

      Suomi ajautuu vääjäämättä kohti sitä viimeistä kyykkäystä, jonka jälkeen rahankäytöstämme vastaa ulkopuolinen taho.

      Mikään ei tule pelastamaan Suomea siltä kohtalolta, koska ollaan niin täynnä itseämme. Kyllä me tämä osataan, ja sitten naureskellaan päälle.

      Tämä armeijan diili on vain pisara meressä. Kolikoita taskun pohjalta.

      Kukas vielä muistaa Suomen kalleimmaksi käyneen ylimielisen naureskelun, jonka kohteena oli toinen firma? Siitäkään ei otettu opiksi.

      Kirsikkana kakun päällä, sama firma, ja myös Suomen kansa, naureskeli tämän toisen firman toimitusjohtajalle vuosikymmen aiemmin.

      Kyllä me tämä homma osataan kun ollaan keksitty jopa astiankuivauskaappi ja eletään metsästä.

      Ja joka kylässä Twin Peaks sekä Syvä Joki....

    • Anonyymi00152

      Tilasin viime vuosisadalla valtion pukutehtaalta maastopuvun eli pellepuvun metsästysasuksi.
      Hyvin on kestänyt kymmeniä vuosia, vaikka viime vuosina jäänyt käyttö vähiin.
      Laatu tuote.

    • Anonyymi00154

      EU‑kilpailutus — Vuodesta 1995 alkaen valtion tilaukset eivät enää automaattisesti tulleet pukutehtaalle, vaan ne piti voittaa tarjouskilpailuissa. Tehtaan kustannustaso oli kilpailijoita korkeampi, mikä johti tilausten menetyksiin.

      • Anonyymi00155

        Niinpä, asia on kerrottu sivulla jo aikaisemminkin vaan jänkkääjät jänkkäävät, moni samaisista jänkkääjistä taisi äänestää EU:n liittymisen puolesta...


    • Anonyymi00157

      Nokian saappaat
      siirtyi Saksaan.

      ONKOHAN SE SIELLÄ HALVEMPAA?
      Työpaikat kiinassa ja saksassa.

      • Anonyymi00167

        Paitsi että Saksassa on nyt yli kolme miljoonaa työtöntä.-


    • Anonyymi00165

      Aina suomalaiset sotilaat on puettu rääsyihin ja laatu on ollut vitsi. Esimerkiksi vettä pitämättömät sadeviitat joiden alla piti ydinlaskeumaltakin suojautua. Katsoin nostalgian vuoksi armeijan 80-luvun kurssikirjani kuvia. Villeimmästä päästä oli karvalakki läpät alhaalla ja komeuden päällä puolipallokypärä.

    • Anonyymi00166
    • Anonyymi00168

      Yksityistämisen voimasta meille on vuosikymmenet puhuttu ja sitä satoa niitetään. Seuraavaks kai voitais yksityistää kaikki koulut?
      Julkisen puolen palvelut on muutenkin pelkkää verorahojen tuhlaamista. Näin olen myös työpaikan kahvihuoneessa kuullut puhuttavan.

      • Anonyymi00170

        Kyllä itsenäisellä valtiolla on oikeus pitää omat Co-Operatiivinsa


      • Anonyymi00171
        Anonyymi00170 kirjoitti:

        Kyllä itsenäisellä valtiolla on oikeus pitää omat Co-Operatiivinsa

        Kun kokoomus kvartaalikapitalismi tekee nyt kuolemaa voidaanko alkaa perustaa valtionyhtiöitä uudestaan


      • Anonyymi00172
        Anonyymi00171 kirjoitti:

        Kun kokoomus kvartaalikapitalismi tekee nyt kuolemaa voidaanko alkaa perustaa valtionyhtiöitä uudestaan

        Kokoomukselle sosialismi ei sovi vaikka kaikki tilataan sosialistimaasta.


      • Anonyymi00175
        Anonyymi00172 kirjoitti:

        Kokoomukselle sosialismi ei sovi vaikka kaikki tilataan sosialistimaasta.

        Teetetään asioita kommunistilandioissa ja kotimaassa ollaan työväkeä vastaan


    • Anonyymi00177

      Vihollisen on helppo sabotoida asepukujen valmistusta. Jättää vain langanpäät päättämättä niin sotilaan housunsaumat pettää tositilanteessa.

    • Anonyymi00178

      Onko maksettu jollekulle "roskan" hyväksymisestä?

    • Anonyymi00191

      Turo Tailors pukujakaan ei taideta enää ommella Suomessa.

    • Anonyymi00193

      "Valtion Pukutehdas (VPU) työllisti toimintansa loppuvaiheessa noin 110 henkilöä. Henkilöstöstä noin 60 työskenteli Hämeenlinnassa, 40 Virossa "

      - Kyseessä oli siis merkittäviltä osin ulkomailla toimiva yritys, jolle jotkut olisivat halunneet pumpata verovaroa pystyssä pysymiseen.

      Itkuvirret VPu:n lakkauttamisesta vs kansantaloudesta nouset tässä kohtaa varsin naurettavaan valoon.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1965
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      114
      1052
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      775
    5. 53
      720
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      663
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      618
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      557
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      492
    Aihe