Lada oli auto, jossa virtalukko vasemmalla

Anonyymi-ap

Kertoiko virtalukon sijainti ohjauspylvään keskustaan verrattuna kuljettajan poliittisesta suuntautumisesta? Virtalukkohan oli kammen ohella se toimilaite, josta mahdollinen työmatka tehtaalle saatiin alkuun.

82

492

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Fiatistahan tuo Ladan virtalukon sijainti on peräisin.

      • Anonyymi00002

        Nyt oikeistolainen Giorgia Meloni johtaa Italiaa. Nykymallin Fiateissa on takuuvarmasti virtalukko ratin oikealla puolella.


      • Anonyymi00003

      • Anonyymi00008

        Musso olikin kansallis Sosialisti


      • Anonyymi00009

        Porschessa virtalukko on vasemmalla. Se onkin kommunistien auto.


      • Anonyymi00012
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        Porschessa virtalukko on vasemmalla. Se onkin kommunistien auto.

        Itäblokin maissa käyttävät samoja komponentteja.


      • Anonyymi00017
        Anonyymi00002 kirjoitti:

        Nyt oikeistolainen Giorgia Meloni johtaa Italiaa. Nykymallin Fiateissa on takuuvarmasti virtalukko ratin oikealla puolella.

        Itse asiassa nykymallin Fiateissa ei ole ollut virtalukkoja enää vuosiin.


      • Anonyymi00025
        Anonyymi00003 kirjoitti:

        Näköjään. Mussolinin ajalta ilmeisesti tuo auto.

        https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/be/Fiat_124_interior,_Hungexpo_(Budapest),_Automobile_and_Tuning_Show_2017.jpg

        Linkki katkeaa, mutta minkäs teet.

        Noihin pääsee maalaamalla koko linkkitekstin kokonaisuudessaan ja hiiren oikealla "... siirry osoitteeseen..."


      • Anonyymi00032
        Anonyymi00025 kirjoitti:

        Noihin pääsee maalaamalla koko linkkitekstin kokonaisuudessaan ja hiiren oikealla "... siirry osoitteeseen..."

        Fiat 124 se oli


      • Anonyymi00034
        Anonyymi00032 kirjoitti:

        Fiat 124 se oli

        nyt on akku keskellä, ja säteilee niin että älkää menkö sähköautojen lähelle


      • Anonyymi00040

        Kaikki noi etelän-hulivilitaloudet on täynnä kommareita.


      • Anonyymi00008 kirjoitti:

        Musso olikin kansallis Sosialisti

        Fasisti.🇮🇹


      • Anonyymi00072
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        Musso olikin kansallis Sosialisti

        Fasisti , Il Duce Älä vääristele asioita


    • Anonyymi00004

      Kulpavolkkareissa virtalukko oli keskellä kojetaulua.

      • Anonyymi00005

        LUJAA LAATUA LADA


      • Anonyymi00011

        Joka toisella Keskustapuolueen jäsenkirjalaisella oli tuohon aikaan keskustavetoinen Volkkari talonsa pihalla. Turvallinen perätuuppari sopi muutenkin agraariseen ideologiaan.


      • Anonyymi00014
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        Joka toisella Keskustapuolueen jäsenkirjalaisella oli tuohon aikaan keskustavetoinen Volkkari talonsa pihalla. Turvallinen perätuuppari sopi muutenkin agraariseen ideologiaan.

        Jyvien jemmaajat ajelivat Hankkijan kautta hommatuilla Fiijateilla.


      • Anonyymi00030

        Myös pikku-fiiatti 600 D:ssä oli virtalukko keskellä.


      • Anonyymi00031
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Myös pikku-fiiatti 600 D:ssä oli virtalukko keskellä.

        70-luvun Seat 600:ssa ne taisi siirtää sitä virtalukkoa ohjauspylvään yhteyteen


      • Anonyymi00033
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        Joka toisella Keskustapuolueen jäsenkirjalaisella oli tuohon aikaan keskustavetoinen Volkkari talonsa pihalla. Turvallinen perätuuppari sopi muutenkin agraariseen ideologiaan.

        Ja joka toisella kepu jäsenkirjalaisella oli uutuuttaan kiiltelevä Moskvitsh 1500S olikohan saaneet lahjusta itärajan takaa


      • Anonyymi00045

        Koska siinä taulussa oli niin vähän kojeita.


    • Anonyymi00006

      Minulla oli kerran monia vuosia sitten auto jossa oli automaatti vaihteet,
      joidenka valitsija oli nappi-rivi kojelaudassa ratin vieressä!
      Tämä auto oli Dodge!
      Oli vaalean sininen kaikkialta, ulkoa ja sisältä,
      tuli aina mieleen sininen taivas!
      Moottori oli 8 cylinteriä, bensa.

      • Anonyymi00007

        Outo on tuokin, kuten oli vanhemmissa BX Sitikoissa vilkun käyttäminen,mikä oli toteutettu ratin vasemmalla puolella kojetalulussa olevalla keinukytkimellä. Olikohan Tesla, joka yritti viedä tällä vuosituhannella vilkkuviiksen autosta.


      • Anonyymi00013
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        Outo on tuokin, kuten oli vanhemmissa BX Sitikoissa vilkun käyttäminen,mikä oli toteutettu ratin vasemmalla puolella kojetalulussa olevalla keinukytkimellä. Olikohan Tesla, joka yritti viedä tällä vuosituhannella vilkkuviiksen autosta.

        Uusissa nykyautoissa vilkku on kätevästi keskellä kojetaulua olevan kosketusnäytön takaa hipaistavissa. Oikealle ja vasemmalle saa helpolla vilkun laappaistua päälle.


      • Anonyymi00015
        Anonyymi00013 kirjoitti:

        Uusissa nykyautoissa vilkku on kätevästi keskellä kojetaulua olevan kosketusnäytön takaa hipaistavissa. Oikealle ja vasemmalle saa helpolla vilkun laappaistua päälle.

        Jos on niin pitkät kädet että ylettää. Ja usein unohtuu liikenneympyröistä poisuessa käyttää, kun ei satu "vahingossa" sormelle kuten viiksen vilkku.


      • Anonyymi00047

        Jaaha, nappi-rivi, oli automaatti vaihteet, ja cylinterit.


    • Vanhoissa Saabeissa virtalukko oli keskellä.

      • Anonyymi00016

        Juu, keräsi kaiken pölynroskineen ja ei lähtenyt käyntiin edes pakki silmässä.

        Lentokoneinsinööri ei ole hyvä autoinsinööri eikä päinvastoin. Nythän rakettiteknikko yrittää päästä jopa pörssiin, vaikka autonsakin ovat heppoista tekoa.


      • Anonyymi00021

        Ja uusia Saabeja taas ei ole.


    • Anonyymi00018

      "Virtalukko on vasemmalla puolella rattia lähes kaikissa Porsche-malleissa. Legendaarinen sijoittelu juontaa juurensa 1950-luvun Le Mans -kilpailuihin, joissa kuljettaja pystyi vasemmalla käynnistämään auton ja samanaikaisesti kytkemään vaihteen oikealla kädellä."

      Kyllä keinoäly tietää.

      • Anonyymi00020

        Keinoäly tekee virheitä.


      • Anonyymi00083

        ...Tarvii mitää keinoälyä.. se tyhmentää.


    • Anonyymi00022

      Autossani ei ole virtalukkoa ollenkaan,
      on nappi keski-konsulissa, ja se.....miten sen nyt sanoisi........
      ......se välkkyy hitaasti punainen valo kuin sydän sykkisi!
      Lähtee käyntiin kun painaa jarru poljinta ja sykkivää nappia!

      • Anonyymi00023

        Tuo aina niin kiva kun tollot yrittää pistää sähköauton "käyntiin" heheh.


      • Anonyymi00024

        Outo jos sen pitää lähteä erikseen käyntiin. Oma vanha sotaratsu käynnistyy ihan paikallaan.


      • Anonyymi00028
        Anonyymi00023 kirjoitti:

        Tuo aina niin kiva kun tollot yrittää pistää sähköauton "käyntiin" heheh.

        Tämä sykkivä startti nappi on Diesel auto.


    • Anonyymi00026

      Fiat Ritmossa oli myös.

      • Anonyymi00027

        "Fiat Ritmossa oli myös."
        Sekä Lada että Ritmo molemmat Fiatteja.


      • Anonyymi00029

      • Anonyymi00055

      • Anonyymi00057
        Anonyymi00055 kirjoitti:

        Tuo on murtolukufiiatti, eikä mikään Ritmo.

        Hupsista, faceliftin Ritmon kojelauta se sittenkin on.


    • Anonyymi00035

      Minun autossakaan ei ole virtalukkoa on vain johdonpäät ja lähtee aina käyntiin ilman avainten roplaamista

    • Anonyymi00036
      • Anonyymi00039

      • Anonyymi00042
        Anonyymi00039 kirjoitti:

        Lada Kerhon talvitapaaminen 2025
        https://www.youtube.com/watch?v=-R4w-r8Jdl4

        Lada olisi ollut ihan ookoo jos olisivat galvanisoineet korin. Moskvitsh tehdas teki muutaman ajoneuvon sarjan jotka oli galvanisoitu eikä ne ruostuneet silmissä niin kuin muut mosset


    • Anonyymi00038

      Useita vuosia sitten noin -97? Minulla oli joku muutamasta Ameriikan autoista,
      saattaa olla että kyseessä oli Chevy tai Buick, siitä kuitenkin loppui toimimasta
      tuulilasinpyyhkijät jostain syystä, niin kaveri laittoi siihen sellaisen taco-switch,
      sellaisen vipu-napin? Mistä kääntää ylös ja alas niin lähtee pyyhkijät liikkumaan!
      Ja se toimi hyvin sillä yhdellä nopeudella!

      • Anonyymi00041

        Joissakin jenkeissä oli sähköttömät alipainetoimiset lasinpyyhkijät,,,


      • Anonyymi00044
        Anonyymi00041 kirjoitti:

        Joissakin jenkeissä oli sähköttömät alipainetoimiset lasinpyyhkijät,,,

        Joo eikös ne kuplankin lasinpyyhkijät toimineet vararenkaan ilmanpaineella...?


      • Anonyymi00051
        Anonyymi00044 kirjoitti:

        Joo eikös ne kuplankin lasinpyyhkijät toimineet vararenkaan ilmanpaineella...?

        Pissapoika toimi niin volkkarissa.


      • Anonyymi00074
        Anonyymi00051 kirjoitti:

        Pissapoika toimi niin volkkarissa.

        Luonnollinen ylipaineella toimiva pissapoika suihkutti tuulilasin sisäpuolen


    • Anonyymi00043

      Kuski pystyi työntämään ja starttaamaan autoa yhtäaikaa ;-)

    • Anonyymi00046

      Uusien ladojen varustetaso on kerännyt kevyttä kritiikkiä. Monet eivät pidä siitä että auto on valmistettu etupäässä lastulevystä ja vanerista, vaikka ne ovat kestäviä ja tyylikkäitä materiaaleja.

      Pakin puuttuminen vaihteista kummastuttaa monia, vaikka se johtuu Putinin määräyksestä että Venäjällä saa mennä vain eteenpäin. Ladoja on toimitettu myös armeijalle, eikä se saa koskaan pakittaa.

      Umpikumirenkaita on myös arvosteltu kovasta töyssyisestä kyydistä, vaikka sehän on vain etu että ladan renkaat eivät voi puhjeta Venäjän kuoppaisilla teillä.

      Ajovalojen korvaaminen kaasulyhdyillä ja kuskille annettavalla taskulampulla on myös herättänyt lievää ihmetystä, vaikka sehän on vain järkevää kun koko auto toimii kaasulla jota Venäjä itse tuottaa. Ladassa on tehokas kaasumoottori 5 hv.

      Ajotietokoneena autoissa on commodore PET, mutta deluxe-malliin voi halutessaan saada myös Atari 400:n jossa on paremmat grafiikkaominaisuudet. Eivät toimi kaasulla vaan vaativat sähkövirtaa. Sitä saadaan apukuskin paikalla olevasta kuntopyörästä, jota pelkääjän paikalla olevan pitää koko ajan polkea.

      Jarrut ovat tehokkaat. Kun jarruttaa putoa takapaksista jykevällä metalliketjulla kiinnitetty iso ankkuri, joka tarttuu hyvin Venäjän kuoppaisiin teihin.

    • Anonyymi00048
    • Anonyymi00049

      Aikoinaan oli muutama Ameriikan auto, olivat -60's -70's -80's -90's +2000,
      monissa oli 2 avainta, eri avain oveen ja toinen virtalukkoon,
      tais olla pyöreä oveen ja neliskulmanen virtalukkoon?!
      Mulla oli joissain oven lisä-avain teipattu teipillä taakse johonkin
      pohjan alle jos joskus ovi meni lukkoon ulos tullessa mutta avaimet jäivätkin
      virtalukkoon! Ja niin kävikin tosin harvoin mutta useiden vuosien aikana
      eri autoissa ja toimi hyvin!
      Ameriikan autoissa on vaan hyvä tunne, varsinkin -60 ja alku -70,
      tietysti -50 ja vanhemmatkin, mulla ei ollut alle -63.
      Myös näissä on jotenkin erillainen hyvä tuoksu?
      Tai sitten se vaan tuntui siltä?!
      Välillä laitoin myös sellasen haju-puun roikkumaan, yleensä coconut/kookospähkinä,
      oli oranssin värinen, mulla oli myös tosi monia vuosia sitten sellainen KRUUNU 👑,
      jo jotain -94 mikä oli suosittu Ameriikassa rekoissa!
      Se muuten ravintoloiden Michelin Tähti on alunperin Ameriikan truckers
      suosittelemista ravintoloista toinen toisilleen alkanut nyky-Michelin!

    • Anonyymi00050

      Miten mahtaa olla englantilaisissa autoissa? Niissähän vaihdekeppikin on vasemmalla puolella.

      • Anonyymi00052

      • Anonyymi00058

        Oon ajanut vaihdekeppiautoa Austraaliassa, siinä on se että
        se itse vaihdekepin toiminta on sama kuin esim Suomessa,
        että kun vasemmalla kädellä vaihdat niin ykkönen on
        ylhäällä kaukana, kakkonen alhaalla kaukana ja
        kolmonen ylhäällä lähellä ja nelonen sitten alas lähelle,
        parkkia en muista, ja tämä oli ainakin siinä autossa!
        Austraaliassa oli myös OMA automerkki monia vuosia Holden
        joka on muutama vuosi sitten lopetettu, en ollut koskaan nähnyt
        Holdenia aikaisemmin enkä itse asiassa edes ollut ikinä kuullutkaan!
        Se oli aikoinaan GM General Motors perustama automerkki.
        Suosittelen muuten matkailua Austraaliaan,
        olin Queensland ja New South Wales osavaltioissa itärannikolla.


      • Anonyymi00061

        Meillä on englantilainen auto, jossa on virtalukko vasemmalla ja kaksi vaihdekeppiä oikella.


      • Anonyymi00062
        Anonyymi00058 kirjoitti:

        Oon ajanut vaihdekeppiautoa Austraaliassa, siinä on se että
        se itse vaihdekepin toiminta on sama kuin esim Suomessa,
        että kun vasemmalla kädellä vaihdat niin ykkönen on
        ylhäällä kaukana, kakkonen alhaalla kaukana ja
        kolmonen ylhäällä lähellä ja nelonen sitten alas lähelle,
        parkkia en muista, ja tämä oli ainakin siinä autossa!
        Austraaliassa oli myös OMA automerkki monia vuosia Holden
        joka on muutama vuosi sitten lopetettu, en ollut koskaan nähnyt
        Holdenia aikaisemmin enkä itse asiassa edes ollut ikinä kuullutkaan!
        Se oli aikoinaan GM General Motors perustama automerkki.
        Suosittelen muuten matkailua Austraaliaan,
        olin Queensland ja New South Wales osavaltioissa itärannikolla.

        Holden taisi olla jossain kytköksissä Opeliinkin.


      • Anonyymi00071
        Anonyymi00062 kirjoitti:

        Holden taisi olla jossain kytköksissä Opeliinkin.

        Molemmat General Motorsin autoja nekin.


      • Anonyymi00075
        Anonyymi00062 kirjoitti:

        Holden taisi olla jossain kytköksissä Opeliinkin.

        Muistelen että englantilaisissa traktoreissa vaihdekaavio oli päinvastainen kuin yleensä autoissa


      • Anonyymi00078
        Anonyymi00075 kirjoitti:

        Muistelen että englantilaisissa traktoreissa vaihdekaavio oli päinvastainen kuin yleensä autoissa

        Harmaat Fergusonit valmistettiin Englannissa ja vaihdekaavio niissä on sama kuin autoissammekin.


    • Lujaa laatua Lada.🚗🎖🎈🧨👍

      • Anonyymi00054

        Demokrates on mr perfectin uusi nimimerkki.

        Mr. Perfect on trollannut palstalle yli 2.000 kunniakasta trollausta Perussuomalaisten trollitehtaan palveluksessa.


      • Anonyymi00076

        Lada! DA!!!!!


    • Anonyymi00056

      Saksalaiset autot käynnistetään työntämällä.

      • Anonyymi00060

        Ei lähde nykyiset autot sillä tavalla käyntiin välttämättä, jos akku on tyhjä, koska sähkötoiminen polttoainepumppu ei virka mitään.


    • Anonyymi00059

      Porschessa myös virtalukko on ollut aina vasemmalla. Revi siitä.

      • Anonyymi00063

        Miksi se lukko pitäisi repiä?
        Onko se rikki?


    • Anonyymi00064

      Ikää on kertynyt jo 70 , mutta ikinä en ole Iigorien kulkuneuvoilla ajanut. Haitannaako tuo mittään.

      • Anonyymi00065

        "Aivan 1960-luvun alussa yleisin taksimalli oli neuvostoliittolainen Volga. Esimerkiksi vuonna 1965 Suomessa oli käytössä yli 1 500 Volgaa."

        Taitaa vain muisti pätkiä.


      • Anonyymi00069
        Anonyymi00065 kirjoitti:

        "Aivan 1960-luvun alussa yleisin taksimalli oli neuvostoliittolainen Volga. Esimerkiksi vuonna 1965 Suomessa oli käytössä yli 1 500 Volgaa."

        Taitaa vain muisti pätkiä.

        En muista olleeni taksirenki, en edes isäntä.


      • Anonyymi00073
        Anonyymi00065 kirjoitti:

        "Aivan 1960-luvun alussa yleisin taksimalli oli neuvostoliittolainen Volga. Esimerkiksi vuonna 1965 Suomessa oli käytössä yli 1 500 Volgaa."

        Taitaa vain muisti pätkiä.

        Se volgakausi ei kauan kestänyt, ja tuskin niitä kukaan mielellään otti.


      • Anonyymi00077
        Anonyymi00065 kirjoitti:

        "Aivan 1960-luvun alussa yleisin taksimalli oli neuvostoliittolainen Volga. Esimerkiksi vuonna 1965 Suomessa oli käytössä yli 1 500 Volgaa."

        Taitaa vain muisti pätkiä.

        Noita kai "määrättiin" myös valtion virkamiehille nimismiehille ym.


    • Anonyymi00066

      Mm. Iso-Britanniassa ja Australiassa suunnilleen kaikkien myynnissä olleiden ja olevien autojen virtalukot ovat ratin vasemmalla puolella. Tai nykyään kai lähinnä virtanapit.

      • Anonyymi00070

        Hillman Impissä ei ollut, kuten tuolla ylempänä osoitettu.


    • Anonyymi00067

      Oli itsellä aikoinaan vuosia sitten aina hyvä olo kun oli
      vuosia sitten eri karkelot kuin nyt jo vuosia,
      ja oli silloin muutama Amerikan auto ja tunne niissä oli
      niin että vain tietää jos on ollut!
      Autoja vuosilta alku-60'......keski-70's ja jälkeenkin.
      Tässä on muitakin syitä liian paljon kirjoittamaan mutta
      koko touhu ne karkelot oli jotain ihan muuta,
      sekin kaikki paha mitä on Suomelle käynyt on korjaamatonta
      ja korvaamatonta, autoja voi korjata ja korvatakkin,
      mutta ei entistä hyvää wanhaa Suomea.

    • Anonyymi00068

      Oliko se vasemmalla ihan kaikissa malleissa?

    • Anonyymi00079

      Autoista puheen ollen, joskus -90 luvun alkupuolella minulla oli
      -73 luvun Chevrolet Ei Camino, sellainen pick up/ lava-auto,
      siinä oli V8 olikohan 305? Tai 350? Ja oli automaatti
      pitkä istuin edessä kun ei ollut takapenkkiä ollenkaan.
      Se oli hyvä lava-auto ajella!
      Eli Camino tarkoittaa mm The Road!

    • Anonyymi00080

      Mistähän Ladoista aloittaja oikein höpisee. Minulla on ollut useita Ladoja. Takuuvarmoja käynnistyjiä silloin kun länsiautot nikottelivat pakkasella. Ja Virtalukko oli niissä oikealla puolella.

      • Anonyymi00081

        Kyllä ainakin Lada 2107 1500S oli virtalukko vasemmalla se jäi kyllä ikuisesti mieleen


    • Anonyymi00082

      Onkohan muuten totta suosittelu olla vaihtamatta xenon ajovaloja?

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1965
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      114
      1046
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      757
    5. 52
      704
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      643
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      608
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      557
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      482
    Aihe