Kertoiko virtalukon sijainti ohjauspylvään keskustaan verrattuna kuljettajan poliittisesta suuntautumisesta? Virtalukkohan oli kammen ohella se toimilaite, josta mahdollinen työmatka tehtaalle saatiin alkuun.
Lada oli auto, jossa virtalukko vasemmalla
82
492
Vastaukset
- Anonyymi00001
Fiatistahan tuo Ladan virtalukon sijainti on peräisin.
- Anonyymi00002
Nyt oikeistolainen Giorgia Meloni johtaa Italiaa. Nykymallin Fiateissa on takuuvarmasti virtalukko ratin oikealla puolella.
- Anonyymi00003
Näköjään. Mussolinin ajalta ilmeisesti tuo auto.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/be/Fiat_124_interior,_Hungexpo_(Budapest),_Automobile_and_Tuning_Show_2017.jpg
Linkki katkeaa, mutta minkäs teet. - Anonyymi00008
Musso olikin kansallis Sosialisti
- Anonyymi00009
Porschessa virtalukko on vasemmalla. Se onkin kommunistien auto.
- Anonyymi00012
Anonyymi00009 kirjoitti:
Porschessa virtalukko on vasemmalla. Se onkin kommunistien auto.
Itäblokin maissa käyttävät samoja komponentteja.
- Anonyymi00017
Anonyymi00002 kirjoitti:
Nyt oikeistolainen Giorgia Meloni johtaa Italiaa. Nykymallin Fiateissa on takuuvarmasti virtalukko ratin oikealla puolella.
Itse asiassa nykymallin Fiateissa ei ole ollut virtalukkoja enää vuosiin.
- Anonyymi00025
Anonyymi00003 kirjoitti:
Näköjään. Mussolinin ajalta ilmeisesti tuo auto.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/be/Fiat_124_interior,_Hungexpo_(Budapest),_Automobile_and_Tuning_Show_2017.jpg
Linkki katkeaa, mutta minkäs teet.Noihin pääsee maalaamalla koko linkkitekstin kokonaisuudessaan ja hiiren oikealla "... siirry osoitteeseen..."
- Anonyymi00032
Anonyymi00025 kirjoitti:
Noihin pääsee maalaamalla koko linkkitekstin kokonaisuudessaan ja hiiren oikealla "... siirry osoitteeseen..."
Fiat 124 se oli
- Anonyymi00034
Anonyymi00032 kirjoitti:
Fiat 124 se oli
nyt on akku keskellä, ja säteilee niin että älkää menkö sähköautojen lähelle
- Anonyymi00040
Kaikki noi etelän-hulivilitaloudet on täynnä kommareita.
- Anonyymi00072
Anonyymi00008 kirjoitti:
Musso olikin kansallis Sosialisti
Fasisti , Il Duce Älä vääristele asioita
- Anonyymi00004
Kulpavolkkareissa virtalukko oli keskellä kojetaulua.
- Anonyymi00005
LUJAA LAATUA LADA
- Anonyymi00011
Joka toisella Keskustapuolueen jäsenkirjalaisella oli tuohon aikaan keskustavetoinen Volkkari talonsa pihalla. Turvallinen perätuuppari sopi muutenkin agraariseen ideologiaan.
- Anonyymi00014
Anonyymi00011 kirjoitti:
Joka toisella Keskustapuolueen jäsenkirjalaisella oli tuohon aikaan keskustavetoinen Volkkari talonsa pihalla. Turvallinen perätuuppari sopi muutenkin agraariseen ideologiaan.
Jyvien jemmaajat ajelivat Hankkijan kautta hommatuilla Fiijateilla.
- Anonyymi00030
Myös pikku-fiiatti 600 D:ssä oli virtalukko keskellä.
- Anonyymi00031
Anonyymi00030 kirjoitti:
Myös pikku-fiiatti 600 D:ssä oli virtalukko keskellä.
70-luvun Seat 600:ssa ne taisi siirtää sitä virtalukkoa ohjauspylvään yhteyteen
- Anonyymi00033
Anonyymi00011 kirjoitti:
Joka toisella Keskustapuolueen jäsenkirjalaisella oli tuohon aikaan keskustavetoinen Volkkari talonsa pihalla. Turvallinen perätuuppari sopi muutenkin agraariseen ideologiaan.
Ja joka toisella kepu jäsenkirjalaisella oli uutuuttaan kiiltelevä Moskvitsh 1500S olikohan saaneet lahjusta itärajan takaa
- Anonyymi00045
Koska siinä taulussa oli niin vähän kojeita.
- Anonyymi00006
Minulla oli kerran monia vuosia sitten auto jossa oli automaatti vaihteet,
joidenka valitsija oli nappi-rivi kojelaudassa ratin vieressä!
Tämä auto oli Dodge!
Oli vaalean sininen kaikkialta, ulkoa ja sisältä,
tuli aina mieleen sininen taivas!
Moottori oli 8 cylinteriä, bensa.- Anonyymi00007
Outo on tuokin, kuten oli vanhemmissa BX Sitikoissa vilkun käyttäminen,mikä oli toteutettu ratin vasemmalla puolella kojetalulussa olevalla keinukytkimellä. Olikohan Tesla, joka yritti viedä tällä vuosituhannella vilkkuviiksen autosta.
- Anonyymi00013
Anonyymi00007 kirjoitti:
Outo on tuokin, kuten oli vanhemmissa BX Sitikoissa vilkun käyttäminen,mikä oli toteutettu ratin vasemmalla puolella kojetalulussa olevalla keinukytkimellä. Olikohan Tesla, joka yritti viedä tällä vuosituhannella vilkkuviiksen autosta.
Uusissa nykyautoissa vilkku on kätevästi keskellä kojetaulua olevan kosketusnäytön takaa hipaistavissa. Oikealle ja vasemmalle saa helpolla vilkun laappaistua päälle.
- Anonyymi00015
Anonyymi00013 kirjoitti:
Uusissa nykyautoissa vilkku on kätevästi keskellä kojetaulua olevan kosketusnäytön takaa hipaistavissa. Oikealle ja vasemmalle saa helpolla vilkun laappaistua päälle.
Jos on niin pitkät kädet että ylettää. Ja usein unohtuu liikenneympyröistä poisuessa käyttää, kun ei satu "vahingossa" sormelle kuten viiksen vilkku.
- Anonyymi00047
Jaaha, nappi-rivi, oli automaatti vaihteet, ja cylinterit.
Vanhoissa Saabeissa virtalukko oli keskellä.
- Anonyymi00016
Juu, keräsi kaiken pölynroskineen ja ei lähtenyt käyntiin edes pakki silmässä.
Lentokoneinsinööri ei ole hyvä autoinsinööri eikä päinvastoin. Nythän rakettiteknikko yrittää päästä jopa pörssiin, vaikka autonsakin ovat heppoista tekoa. - Anonyymi00021
Ja uusia Saabeja taas ei ole.
- Anonyymi00018
"Virtalukko on vasemmalla puolella rattia lähes kaikissa Porsche-malleissa. Legendaarinen sijoittelu juontaa juurensa 1950-luvun Le Mans -kilpailuihin, joissa kuljettaja pystyi vasemmalla käynnistämään auton ja samanaikaisesti kytkemään vaihteen oikealla kädellä."
Kyllä keinoäly tietää.- Anonyymi00020
Keinoäly tekee virheitä.
- Anonyymi00083
...Tarvii mitää keinoälyä.. se tyhmentää.
- Anonyymi00022
Autossani ei ole virtalukkoa ollenkaan,
on nappi keski-konsulissa, ja se.....miten sen nyt sanoisi........
......se välkkyy hitaasti punainen valo kuin sydän sykkisi!
Lähtee käyntiin kun painaa jarru poljinta ja sykkivää nappia!- Anonyymi00023
Tuo aina niin kiva kun tollot yrittää pistää sähköauton "käyntiin" heheh.
- Anonyymi00024
Outo jos sen pitää lähteä erikseen käyntiin. Oma vanha sotaratsu käynnistyy ihan paikallaan.
- Anonyymi00028
Anonyymi00023 kirjoitti:
Tuo aina niin kiva kun tollot yrittää pistää sähköauton "käyntiin" heheh.
Tämä sykkivä startti nappi on Diesel auto.
- Anonyymi00026
Fiat Ritmossa oli myös.
- Anonyymi00027
"Fiat Ritmossa oli myös."
Sekä Lada että Ritmo molemmat Fiatteja. - Anonyymi00029
https://moottori.fi/wp-content/uploads/2020/08/Ritmo_Tori_Ohjaamo-880x495.jpg
Joo avain on oikealla puolella elikä vasemmalla. - Anonyymi00055
Anonyymi00029 kirjoitti:
https://moottori.fi/wp-content/uploads/2020/08/Ritmo_Tori_Ohjaamo-880x495.jpg
Joo avain on oikealla puolella elikä vasemmalla.Tuo on murtolukufiiatti, eikä mikään Ritmo.
- Anonyymi00057
Anonyymi00055 kirjoitti:
Tuo on murtolukufiiatti, eikä mikään Ritmo.
Hupsista, faceliftin Ritmon kojelauta se sittenkin on.
- Anonyymi00035
Minun autossakaan ei ole virtalukkoa on vain johdonpäät ja lähtee aina käyntiin ilman avainten roplaamista
- Anonyymi00036
Kummeli - Ladakerho
https://www.youtube.com/watch?v=UEAODfVyPs0- Anonyymi00042
Anonyymi00039 kirjoitti:
Lada Kerhon talvitapaaminen 2025
https://www.youtube.com/watch?v=-R4w-r8Jdl4Lada olisi ollut ihan ookoo jos olisivat galvanisoineet korin. Moskvitsh tehdas teki muutaman ajoneuvon sarjan jotka oli galvanisoitu eikä ne ruostuneet silmissä niin kuin muut mosset
- Anonyymi00038
Useita vuosia sitten noin -97? Minulla oli joku muutamasta Ameriikan autoista,
saattaa olla että kyseessä oli Chevy tai Buick, siitä kuitenkin loppui toimimasta
tuulilasinpyyhkijät jostain syystä, niin kaveri laittoi siihen sellaisen taco-switch,
sellaisen vipu-napin? Mistä kääntää ylös ja alas niin lähtee pyyhkijät liikkumaan!
Ja se toimi hyvin sillä yhdellä nopeudella!- Anonyymi00041
Joissakin jenkeissä oli sähköttömät alipainetoimiset lasinpyyhkijät,,,
- Anonyymi00044
Anonyymi00041 kirjoitti:
Joissakin jenkeissä oli sähköttömät alipainetoimiset lasinpyyhkijät,,,
Joo eikös ne kuplankin lasinpyyhkijät toimineet vararenkaan ilmanpaineella...?
- Anonyymi00051
Anonyymi00044 kirjoitti:
Joo eikös ne kuplankin lasinpyyhkijät toimineet vararenkaan ilmanpaineella...?
Pissapoika toimi niin volkkarissa.
- Anonyymi00074
Anonyymi00051 kirjoitti:
Pissapoika toimi niin volkkarissa.
Luonnollinen ylipaineella toimiva pissapoika suihkutti tuulilasin sisäpuolen
- Anonyymi00043
Kuski pystyi työntämään ja starttaamaan autoa yhtäaikaa ;-)
- Anonyymi00046
Uusien ladojen varustetaso on kerännyt kevyttä kritiikkiä. Monet eivät pidä siitä että auto on valmistettu etupäässä lastulevystä ja vanerista, vaikka ne ovat kestäviä ja tyylikkäitä materiaaleja.
Pakin puuttuminen vaihteista kummastuttaa monia, vaikka se johtuu Putinin määräyksestä että Venäjällä saa mennä vain eteenpäin. Ladoja on toimitettu myös armeijalle, eikä se saa koskaan pakittaa.
Umpikumirenkaita on myös arvosteltu kovasta töyssyisestä kyydistä, vaikka sehän on vain etu että ladan renkaat eivät voi puhjeta Venäjän kuoppaisilla teillä.
Ajovalojen korvaaminen kaasulyhdyillä ja kuskille annettavalla taskulampulla on myös herättänyt lievää ihmetystä, vaikka sehän on vain järkevää kun koko auto toimii kaasulla jota Venäjä itse tuottaa. Ladassa on tehokas kaasumoottori 5 hv.
Ajotietokoneena autoissa on commodore PET, mutta deluxe-malliin voi halutessaan saada myös Atari 400:n jossa on paremmat grafiikkaominaisuudet. Eivät toimi kaasulla vaan vaativat sähkövirtaa. Sitä saadaan apukuskin paikalla olevasta kuntopyörästä, jota pelkääjän paikalla olevan pitää koko ajan polkea.
Jarrut ovat tehokkaat. Kun jarruttaa putoa takapaksista jykevällä metalliketjulla kiinnitetty iso ankkuri, joka tarttuu hyvin Venäjän kuoppaisiin teihin. - Anonyymi00048
Muistelen että entisessä porschessani oli myös virtalukko vasemmalla
https://tekniikanmaailma.fi/miksi-porschen-virtalukko-on-vasemmalla-silla-ei-ole-mitaan-tekemista-le-mansin-kanssa/ - Anonyymi00049
Aikoinaan oli muutama Ameriikan auto, olivat -60's -70's -80's -90's +2000,
monissa oli 2 avainta, eri avain oveen ja toinen virtalukkoon,
tais olla pyöreä oveen ja neliskulmanen virtalukkoon?!
Mulla oli joissain oven lisä-avain teipattu teipillä taakse johonkin
pohjan alle jos joskus ovi meni lukkoon ulos tullessa mutta avaimet jäivätkin
virtalukkoon! Ja niin kävikin tosin harvoin mutta useiden vuosien aikana
eri autoissa ja toimi hyvin!
Ameriikan autoissa on vaan hyvä tunne, varsinkin -60 ja alku -70,
tietysti -50 ja vanhemmatkin, mulla ei ollut alle -63.
Myös näissä on jotenkin erillainen hyvä tuoksu?
Tai sitten se vaan tuntui siltä?!
Välillä laitoin myös sellasen haju-puun roikkumaan, yleensä coconut/kookospähkinä,
oli oranssin värinen, mulla oli myös tosi monia vuosia sitten sellainen KRUUNU 👑,
jo jotain -94 mikä oli suosittu Ameriikassa rekoissa!
Se muuten ravintoloiden Michelin Tähti on alunperin Ameriikan truckers
suosittelemista ravintoloista toinen toisilleen alkanut nyky-Michelin! - Anonyymi00050
Miten mahtaa olla englantilaisissa autoissa? Niissähän vaihdekeppikin on vasemmalla puolella.
- Anonyymi00052
Hillman Impissä näytti olleen oikealla puolella, radiokin.
https://hagerty.co.uk/wp-content/uploads/2024/11/Hillman-Imp-6-1024x965.jpeg - Anonyymi00058
Oon ajanut vaihdekeppiautoa Austraaliassa, siinä on se että
se itse vaihdekepin toiminta on sama kuin esim Suomessa,
että kun vasemmalla kädellä vaihdat niin ykkönen on
ylhäällä kaukana, kakkonen alhaalla kaukana ja
kolmonen ylhäällä lähellä ja nelonen sitten alas lähelle,
parkkia en muista, ja tämä oli ainakin siinä autossa!
Austraaliassa oli myös OMA automerkki monia vuosia Holden
joka on muutama vuosi sitten lopetettu, en ollut koskaan nähnyt
Holdenia aikaisemmin enkä itse asiassa edes ollut ikinä kuullutkaan!
Se oli aikoinaan GM General Motors perustama automerkki.
Suosittelen muuten matkailua Austraaliaan,
olin Queensland ja New South Wales osavaltioissa itärannikolla. - Anonyymi00061
Meillä on englantilainen auto, jossa on virtalukko vasemmalla ja kaksi vaihdekeppiä oikella.
- Anonyymi00062
Anonyymi00058 kirjoitti:
Oon ajanut vaihdekeppiautoa Austraaliassa, siinä on se että
se itse vaihdekepin toiminta on sama kuin esim Suomessa,
että kun vasemmalla kädellä vaihdat niin ykkönen on
ylhäällä kaukana, kakkonen alhaalla kaukana ja
kolmonen ylhäällä lähellä ja nelonen sitten alas lähelle,
parkkia en muista, ja tämä oli ainakin siinä autossa!
Austraaliassa oli myös OMA automerkki monia vuosia Holden
joka on muutama vuosi sitten lopetettu, en ollut koskaan nähnyt
Holdenia aikaisemmin enkä itse asiassa edes ollut ikinä kuullutkaan!
Se oli aikoinaan GM General Motors perustama automerkki.
Suosittelen muuten matkailua Austraaliaan,
olin Queensland ja New South Wales osavaltioissa itärannikolla.Holden taisi olla jossain kytköksissä Opeliinkin.
- Anonyymi00071
Anonyymi00062 kirjoitti:
Holden taisi olla jossain kytköksissä Opeliinkin.
Molemmat General Motorsin autoja nekin.
- Anonyymi00075
Anonyymi00062 kirjoitti:
Holden taisi olla jossain kytköksissä Opeliinkin.
Muistelen että englantilaisissa traktoreissa vaihdekaavio oli päinvastainen kuin yleensä autoissa
- Anonyymi00078
Anonyymi00075 kirjoitti:
Muistelen että englantilaisissa traktoreissa vaihdekaavio oli päinvastainen kuin yleensä autoissa
Harmaat Fergusonit valmistettiin Englannissa ja vaihdekaavio niissä on sama kuin autoissammekin.
Lujaa laatua Lada.🚗🎖🎈🧨👍
- Anonyymi00054
Demokrates on mr perfectin uusi nimimerkki.
Mr. Perfect on trollannut palstalle yli 2.000 kunniakasta trollausta Perussuomalaisten trollitehtaan palveluksessa. - Anonyymi00076
Lada! DA!!!!!
- Anonyymi00056
Saksalaiset autot käynnistetään työntämällä.
- Anonyymi00060
Ei lähde nykyiset autot sillä tavalla käyntiin välttämättä, jos akku on tyhjä, koska sähkötoiminen polttoainepumppu ei virka mitään.
- Anonyymi00059
Porschessa myös virtalukko on ollut aina vasemmalla. Revi siitä.
- Anonyymi00063
Miksi se lukko pitäisi repiä?
Onko se rikki?
- Anonyymi00064
Ikää on kertynyt jo 70 , mutta ikinä en ole Iigorien kulkuneuvoilla ajanut. Haitannaako tuo mittään.
- Anonyymi00065
"Aivan 1960-luvun alussa yleisin taksimalli oli neuvostoliittolainen Volga. Esimerkiksi vuonna 1965 Suomessa oli käytössä yli 1 500 Volgaa."
Taitaa vain muisti pätkiä. - Anonyymi00069
Anonyymi00065 kirjoitti:
"Aivan 1960-luvun alussa yleisin taksimalli oli neuvostoliittolainen Volga. Esimerkiksi vuonna 1965 Suomessa oli käytössä yli 1 500 Volgaa."
Taitaa vain muisti pätkiä.En muista olleeni taksirenki, en edes isäntä.
- Anonyymi00073
Anonyymi00065 kirjoitti:
"Aivan 1960-luvun alussa yleisin taksimalli oli neuvostoliittolainen Volga. Esimerkiksi vuonna 1965 Suomessa oli käytössä yli 1 500 Volgaa."
Taitaa vain muisti pätkiä.Se volgakausi ei kauan kestänyt, ja tuskin niitä kukaan mielellään otti.
- Anonyymi00077
Anonyymi00065 kirjoitti:
"Aivan 1960-luvun alussa yleisin taksimalli oli neuvostoliittolainen Volga. Esimerkiksi vuonna 1965 Suomessa oli käytössä yli 1 500 Volgaa."
Taitaa vain muisti pätkiä.Noita kai "määrättiin" myös valtion virkamiehille nimismiehille ym.
- Anonyymi00066
Mm. Iso-Britanniassa ja Australiassa suunnilleen kaikkien myynnissä olleiden ja olevien autojen virtalukot ovat ratin vasemmalla puolella. Tai nykyään kai lähinnä virtanapit.
- Anonyymi00070
Hillman Impissä ei ollut, kuten tuolla ylempänä osoitettu.
- Anonyymi00067
Oli itsellä aikoinaan vuosia sitten aina hyvä olo kun oli
vuosia sitten eri karkelot kuin nyt jo vuosia,
ja oli silloin muutama Amerikan auto ja tunne niissä oli
niin että vain tietää jos on ollut!
Autoja vuosilta alku-60'......keski-70's ja jälkeenkin.
Tässä on muitakin syitä liian paljon kirjoittamaan mutta
koko touhu ne karkelot oli jotain ihan muuta,
sekin kaikki paha mitä on Suomelle käynyt on korjaamatonta
ja korvaamatonta, autoja voi korjata ja korvatakkin,
mutta ei entistä hyvää wanhaa Suomea. - Anonyymi00068
Oliko se vasemmalla ihan kaikissa malleissa?
- Anonyymi00079
Autoista puheen ollen, joskus -90 luvun alkupuolella minulla oli
-73 luvun Chevrolet Ei Camino, sellainen pick up/ lava-auto,
siinä oli V8 olikohan 305? Tai 350? Ja oli automaatti
pitkä istuin edessä kun ei ollut takapenkkiä ollenkaan.
Se oli hyvä lava-auto ajella!
Eli Camino tarkoittaa mm The Road! - Anonyymi00080
Mistähän Ladoista aloittaja oikein höpisee. Minulla on ollut useita Ladoja. Takuuvarmoja käynnistyjiä silloin kun länsiautot nikottelivat pakkasella. Ja Virtalukko oli niissä oikealla puolella.
- Anonyymi00081
Kyllä ainakin Lada 2107 1500S oli virtalukko vasemmalla se jäi kyllä ikuisesti mieleen
- Anonyymi00082
Onkohan muuten totta suosittelu olla vaihtamatta xenon ajovaloja?
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901965
- 1131053
- 1141046
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20757- 52704
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä32643ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42608Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175557Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528- 9482