Eläke kertyy työstä. Toki em, työstä käy, mutta Kelalle ei kelpaa .
Neuvo. Itsetyydytys ei kerrytä eläkettä.
Anonyymi-ap
2053
0Äänestä
Muut lukivat myös
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastainen viesti.
Luetuimmat keskustelut
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Mitähän sitä...Tsuumailin vähän muuallekin välillä ja törmäsin ajatuksiin, että miehen tulee suojella naista kaikelta pahalta. Mutta yhtään ei oltu eritelty mitä se kaikki paha on, jolta suojella. Jotenpas kysynkin kyselyikäni kyselyn…
- Hävettävä käytösHävettääkö sinua jokin?
- Kuka murtautu illalla kipparilleJotaki hampuusia kannettu ambulanssiin ja kipparin iso ikkuna palasina..Mitä tapahtunu??
- Kuvittelin että oltiin läheisempiäYstäviä, tavallaan. Mutta ei sitten oltukaan sun näkökulmasta. Pettymys, mutta totun kyllä asiaan vähitellen.
- Susilauma KorkatissaKahdeksan suden lauma käynyt repimässä Hankosen Antin lampaat Korkatissa torstain vastaisena yönä. Mahtavaa luonnon Monimuotoisuutta. ViherVasemmisto ja Greenpeace kiittää.
- Myönnä poisLoukkaannuit mulle silloin aikoinaan? Ne viestit, väärinymmärrykset, kaikki. Miehelle
- Omapahan on vikasi jos jää loppuelämän romanssi välistä kun haluat olla itsepäinen jääräJa tuomita, jotain mitä et kykene ymmärtämään, antamatta edes mahdollisuutta, vaikka olen tehnyt parhaani elämäni edistämiseksi ja oikeasti yrittänyt!! Itken tyynyyn... tuskin edes yhtä vuotta ilman itsetuhoisia ajatuks…
- Tule sunnuntaina juna-asemalleKello kymmenen aikaan, tavataan siellä. Ainoa ja viimeinen tilaisuus tavata. Jos et tule niin et enää koskaan näe minua. En halua kirjoitella mitään, en halua kuulla selityksiä. Haluan tavata.
- Onko se sinun mielestäsiminun syyni, että tilanne on se mikä se on? En tiedä. Toisaalta, en pysty uskomaan että millään minun tekemisilläni olisi ollut juurikaan merkitystä.
- Eiköhän tämä ole jo tässäParivuotta hukkaan heitetty.
- kunnioitan tahtoasiEn tule sinua enää lähestymään.
- Onko tarkoitus ottaa ihmisten eläkevarat valtion käyttöön?Vai mistä tässä eläkeiän nostossa hamaan tappiin on kyse? Eihän moni sitten saisi käytännössä eläkettä koskaan vaikka eläkemaksuja koko elämänsä olisi maksellutkin.
- Perjantai jälleen bläähViikonloppuna sataa, mitä meinaatte tehdä? Pian on syyslomakin, suunnitelmia tähän säähän? Mulla olis pihahommaa vielä, mutta en helvetissä mene sateeseen kastumaan. Kasvoi vähän kyr*äkin otsaan kelin takia. Eikö nyt vo…
- Tiedätkö yhtäkään näistä "julkkiksista"? Elämäni biisi vieraslista la 10.10. hämmästyttääElämäni Biisissä on totuttu näkemään suomalaisia julkisuuden henkilöitä, jotka ovat koko kansalle tuttuja. Vieraita on ollut mm. viihteen, taiteen, tieteen, urheilun, politiikan ja kulttuurin saralta. Jos on ollut koko …
- Haluan sanoa sulle miesEttä pysytään molemmat pois täältä palstalta. Maltetaan olla pois, koska olosi on silloin parempi. Minä en kirjoittele enää, joten voit unohtaa tämän. Ottaisitko minuun yhteyttä muuta kautta, jos haluat. Olisin onnessan…
- Mitä enää haluat??Tätä on kestänyt liian kauan!
- Paras paikka asua?Mikä olisi paras paikka asua Suomussalmella,kun ulkopaikkakuntalainen sinne muuttaa. Suomussalmen kk viehättää, mutta olisiko Ämmänsaari parempi ja mikä alue siellä? Nyt saa kehua ja haukkua, mutta apuja päätöksentekoon…
- Vappu Pimiä lataa suorat sanat MasterChef-kritiikistä: "Tee niin tai näin, niin se on aina..."Vappu Pimiä liittyi viime MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoon. Pimiän rinnalla tuomaroivat Helena Puolakka ja Henri Alén. Pimiä toi tuomarikolmikkoon näkemystä ja kulmaa huippuravintoloiden keittiöide…
- Oon haaveillut vaan susta...Sinkku oon ollut kokoajan...
Vastaukset 20
Vanhimmat
Kansakoulun jälkeen työtön, työtön. Siittä sitten eläkkeelle. Kertymää? Onko?
Nyt, ei ehkä. Eläke kertymä alkoi , kun oli täyttänyt 25v. Työn piti jatkua 3kk.
Miten työttömyys ja opiskelu voivat kerryttää eläkettä?????
työttömänä menee ennakonpidätystä, sekin kannattaa hakea etuuskohtainen kortti minkä verottaja toimittaa sitten kelalle
voi vähentyä tämä 20 pros oletus lähelle puolta tai riippuen tilanne, vuositulo arvio, enemmän tai vähemmän..
ei ole järkeä veropalautusta "säästää" kun se menisi ulosottoon
tai sitten ne , ketkä hakee myös toimetulo tukea, silloin eivät saa sitä kun tulisi veropalautus
mielestäni toimetulo tuki pitäisi lakkauttaa
tai sitten siitäkin sama ennakopidätys mikäli on työttömänä hakijana samaan aikaan,
nämä karenssi hommat pitäisi siksi olla mahdottomia kun ei niille voi olla oikeaa syytä ,jos on työnhakija työtön
syy: että aina menisi jotain ennakopidätystä ja kertyyhän siitä eläkettä paremmin??
mutta miten tuo selostuksesi liittyy kysymykseen eläkkeen kertymisestä, josta oli puhe?????????
Mutta vähentää kivessyöpää.
Se ei ole hyvä, kun ei haittais vaikka loppusijoituspaikka löytys mahdollisimman pian.
Lähinnä eturauhassyöpää
Halpuus houkuttelee. Eikä tauti vaaraa.
Nettiseksin ammattilaiset kai harvoin ovat työsuhteessa työnantajaansa.
Itse pyydän aina nettineitoa näyttämään ensin verokirjansa ja sitten vasta niitä vähemmän kiinnostavia paikkoja itsestään. Mutta minä olenkin vain tämmöinen wanna-be-porvari, en mikään oikea, raju ja säälimätön, porvari.
>>työttömänä menee ennakonpidätystä, sekin kannattaa hakea etuuskohtainen kortti minkä verottaja toimittaa sitten kelalle
voi vähentyä tämä 20 pros oletus lähelle puolta tai riippuen tilanne, vuositulo arvio, enemmän tai vähemmän..
ei ole järkeä veropalautusta "säästää" kun se menisi ulosottoon
tai sitten ne , ketkä hakee myös toimetulo tukea, silloin eivät saa sitä kun tulisi veropalautus <
-mitähän tässäkin sepustuksessa yritetään sanoa..?
Ukrainalaisille maahantulijoille se kertyi Perussuomalaisten hallituksen päätöksellä, heidän päivääkään töitä tekemättä Suomessa.
Mamut ensin vai mitä persut?
Niin ja samassa hallituksessa tunnin juna puolue.
Orpon oivallus, halpakin.
Takuueläkkeen saa vaikka ei tekisi töitä.
Siihen on kovat ehdot, monesti krooninen sairaus, jotta "saa".
Taidat sekoittaa sairaseläkkeeseen, joka on eri asia.
Ei saa jos ei ole Suomen kansalainen, mutta Ukrainalaisille perus kokoomuslaiset sen antoi ilmaiseksi vaikka tileillään olisi miljoona rahaa.
Kiva tehdä töitä äänestää persuja jotka jakavat rahat mamuille.
Orpo vittuilee eläkeläisille.