... aamutelevisiossa, että Stalinin ihmisoikeusrikoksten, hän nimitti niitä jopa ns.rikoksiksi, tuomitseminen Euroopan neuvostossa on vain oikeistolaista propagandaa. Hän ei kieltänyt niitä tutkimustuloksia, jotka tietävät kommunismin tappaneen 94 milj. ihmistä. Sen sijaan hän piti oikeana, että EN tuomitsee Hitlerin rikokset.
Vastaukset 9
- Urho ylisti Stalinia
Luulisi sen Elon olevan kepulainen, kun sinä hänestä tällä palstalla kerrot.
- Akseli.Koskela
Mikko Elo on oikeassa!
1939 talvisota epäonnistui, koska Suomessa lahtarit aivopesivät kommunistilaeilla kansan mielen Stalinin ja Leninin vastaisiksi. - roiston näköinen
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=110&conference=1500000000000107&posting=22000000013759728
Mikko Elon ulkonäössä on muuten jotakin erittäin vastenmielistä. Rikollisen näköinen. Mikko Elo on salakavalasti soluttautunut väärään puolueeseen tai sitten vahingossa eikä osaa täyttää hänelle paremmin sopivan puolueen jäsenlomaketta.
Mikko Elohan muistetaan ainona demaripuolueen jäsenenä ja ylipäätään ainoana kansanedustajana, joka alkoi puolustelemaan myös Anneli Jäätteenmäkeä, silloin kun tämä valehteli kansanedustajille eduskunnassa päin naamaa.
Urho Kekkonen olisi varmaan Mikko Elon kanssa samaa mieltä, kun muistetaan miten ylistävän puheen Kekkonen piti Stalinista, kun suruviesti tämän kuolemasta oli saavuttaneet asiasta järkyttyneen Kekkosen.
Stalinin kuolemasta muuten sen verran, että on epäilty hänen joutuneen poliittisen murhan kohteeksi. Tämä Stalin-tutkija, jonka nimeä en nyt muista (Radzynski tai jotain senkaltaista), on muistaakseni väittänyt, että Stalin myrkytettiin. Hänen ulkoinen olemuksensa on kuulemma kuoleman jälkeen muistuttanut paljon Ukrainan nykyisen presidentin myrkytystapauksesta, missä käytettiin dioksiini-nimistä harvinaista myrkkyä. Venäjällä on pitkä myrkyttämisperinne muutenkin ja Lenin on siellä oikein perustanut vielä nykyäänkin toimivan myrkkyjen tutkimuskeskuksen, jonka tarkoituksena on tutkia ihmisen tappamiseen tai eliminoimiseen soveliaita myrkkyjä.- Akseli.Koskela
Toveri!
Väitätkö, että Stalin olisi ollut paha? Mikko Elo työväen edustajanamme kertoi, että Stalin voitti Hitlerin, tuon ihmiskunnan pahimman rikollisen! Ei sellainen ihminen voi olla paha johtaja!
Toverina tiedät, että Stalinista on kirjoitettu hänen jälkeensä paljon pahaa. Myrkkyjen tutkiminen on hyödyksi ihmiskunnalle ja paremmalle huomiselle!
Urho Kekkonen oli CIA:n agentti, joka mielisteli työväestö, koska oli pakko. Kuitenkin Kekkonen ETYKillä ja Helsinki-prosessilla aiheutti sosialismin nukuttamisen!
Me vielä heräämme!
Kiitos sinulle Mielipidepankki, kun et asetu lahtareiden porukoihin vaan puolustat työmiestä! - varasi
ettei sinua MYRKYTETÄ?
- JormaKKorhonen
...on tarkoittamasi Stalin-tutkija, jonka Stalin-kirja on mielestäni parempi kuin klassikkona pidetty Isaac Deutscherin vastaava. Nyt minulla on ostettuna, mutta vielä lukematta (juuri nyt eräällä kaverillani lainassa) Montefiorin kirja Stalin: punaisen tsaarin hovissa on eräiden mielestä vielä parempi.
Muuten tuo Radzinski on kirjoittanut myös kirjan Viimeinen tsaari: Nikolai II:n elämä ja kuolema.
Hyvä, paksu kirja sekin, mutta kun luin hiljattain Mauno Koivíston kirjan Venäjän idea, tuli mieleen, että tässähän on siitäkin aiheesta sanottu kaikki oleellinen noin kymmenellä sivulla! - nyt Korhonen
JormaKKorhonen kirjoitti:
...on tarkoittamasi Stalin-tutkija, jonka Stalin-kirja on mielestäni parempi kuin klassikkona pidetty Isaac Deutscherin vastaava. Nyt minulla on ostettuna, mutta vielä lukematta (juuri nyt eräällä kaverillani lainassa) Montefiorin kirja Stalin: punaisen tsaarin hovissa on eräiden mielestä vielä parempi.
Muuten tuo Radzinski on kirjoittanut myös kirjan Viimeinen tsaari: Nikolai II:n elämä ja kuolema.
Hyvä, paksu kirja sekin, mutta kun luin hiljattain Mauno Koivíston kirjan Venäjän idea, tuli mieleen, että tässähän on siitäkin aiheesta sanottu kaikki oleellinen noin kymmenellä sivulla!Ei kirjoja lueta siksi, että päästäisiin täällä kehumaan, mitä on lukenut. Niistä pitäisi jotain oppia. No siihen kehumiseen tietysti ei tarvitse edes lukea, kunhan on lukenut arvostelun. En nyt kuitenkaan malta olla sanomatta minäkin, että kyllä Deutscherin kirja oli parempi.
- JormaKKorhonen
nyt Korhonen kirjoitti:
Ei kirjoja lueta siksi, että päästäisiin täällä kehumaan, mitä on lukenut. Niistä pitäisi jotain oppia. No siihen kehumiseen tietysti ei tarvitse edes lukea, kunhan on lukenut arvostelun. En nyt kuitenkaan malta olla sanomatta minäkin, että kyllä Deutscherin kirja oli parempi.
...lukemastani. Vaikka elin parasta aikuisuuttani Kekkosen koko presidenttikauden (joka oli sotilasuraani pitempi, alkoi ollessani vielä varusmies, eli alikersantti, ja päättyi, kun olin jo reserviläisenä YK-joukoissa Golanilla), niin silti olen saanut tietää hänestä todella paljon enemmän vasta kirjoista. Niistä lukemaani olen täälläkin esitellyt.
Samoin on hyvin monen muun asian suhteen, vaikkapa kirjallisuuden ja runoudenkin. Puhumattakaan kielistä, sillä vaatimattoman mutta ei kuitenkaan ihan mitättömän kielitaitonikin perusteet olen oppinut vain kirjoista itseopiskelulla, kun minulla ei ole koskaan ollut mahdollisuutta opiskella kieliäkään koulun penkillä. Paitsi hyvinkin varttuneella iälläni kansalais- ja työväenopistoissa.
Luen kirjoja ennen muuta mielenkiinnosta, mutta kyllä niistä paljon oppiikin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta
Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei3661368- 82857
- 57844
- 115844
- 51710
- 94691
- 45671
Voisitko mies auttaa..
Ottaisit yhteyttä vielä kerran, jos haluat? 🤔 Jätäthän ilkeät kommentit pois.48566En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.54543Miksi naiset tuoksuvat vaihdevuosien tietyssä vaiheessa todella etäännyttäviltä
Mietin tätä, onko luojalla ollut jokin tarkoitus näin voimakkaan lemun aikaan tekemiselle. Monet ajattelevat miten joku108503