Koska tänään Helsingin Sanomissa Naisasialiitto Unionin edustajat syyttivät seksin ostajia pedofiileiksi ja lasten raiskaajiksi, niin pitää muistuttaa, että pedofiilejä ja lasten seksuaalisia hyväksikäyttäjiä eivät ole seksin ostajat vaan todellisuudessa homoseksuaaliset miehet. Vähintään kolmasosa, ehkä jopa puolet lasten seksuaalisen hyväksikäytön uhreista on poikia, ja tekijät 0vat 99,9% miehiä. Koska homoja on vain 1-3 % väestöstä, niin homot ovat erittäin yliedustettuja lapsiin sekaantujien joukossa. Lisäksi alaikäisiä tyttöjä hyväksikäyttävistä ja raiskaavista miehistä 40% tai enemmän on itse joutunut miehen hyväksikäyttämäksi lapsuudessaan, ja toistaa teollaan tätä traumaa.
Artikkelin toinen kirjoittaja on tehnyt gradunsa lesboperheiden ongelmista, joten hänen seksuaalinen suuntautuminen on ilmeinen. Unionin entinen pääsihteeri Aija Salo siirtyi syksyllä SETAn puheejohtajaksi. Unionia on pidetty yleisesti lesbofeministien järjestönä. Ilmankos se vaikenee pedofiilien todellisesta seksuaalisesta suuntaamisesta.
Tarkemmin:
http://katsaus.mail15.com/
Täytyy taas muistuttaa
53
2921
Vastaukset
- Mi-yes
...etta sukupuolisota on kiihtymassa Suomessa..?
Tuo on hyva asia. Muistakaa "miespuoli" ottaa kayttoonne myos propaganda. Sita on femakot kayttaneet jo vuosikausia.
On aika myos "vastapuolen" se ottaa kayttoon. Hitlerin sanoin, mita suurempi valhe sen suurempi tod.nak etta siihen uskotaan. - joopa
"Miehet ovat lähes aina tekijöinä lapsiin kohdistuvissa seksirikoksissa: Englannissa ja Walesissa on vankilassa lapsiin kohdistuvista seksirikoksista 3 000 aikuista miestä. Naisien vastaava luku on 12! Lähde 1"
kliinisesti määritelty sairaus tai henkinen poikkeama psyykkisesti?
En silti hyväksy em tekoja mutta nämä henkilöt pitää saada hoitoon jos he ovat uusijoita.
määrä, jonka mainitsit on 4 pro millea miehistä.
Se on kyllä liikaa.
- kyselijä
Mitä merkitystä on seksuaalisella suuntautuneisuudella?
- Aina ja aina
Lesbofeministit väittävät, että lasten seksuaalinen hyväksikäyttö johtuu siitä, että seksin ostajat alkavat hakea uusia extremekokemuksia lapsista, kun tavallinen nainen alkaa tuntua tylsältä.
Tämä sama väite on esitetty myös pornon yhteydessä. Kun pornoa on kulutettu tarpeeksi, niin siirrytään lapsipornoon, koska se on extreempää.
Vaihtoehtoinen tieteen valtavirran malli pedofilian selittämiseksi lähtee siitä, että pedofilian taustalla on syvemmät syyt. Tärkein syy pedofilialle on tutkimusten mukaan löytynyt siitä, että pedofiilit ovat itse joutuneet seksuaalisen hyväksikäytön uhriksi lapsena. Se, mikä ihmisiä tässä asiassa hämää, on se, että kyse siitä, että miehet raiskaavat poikia. Aikuiseksi kasvettuaan hyväksikäytetty toistaa traumaattista kokemustaan, eli pakottaa itse lapsen seksiin. Pakotettu lapsi voi olla joko poika tai tyttö. Näin ollen tyttöihin kohdistuvan pedofilian takana on myös lopulta miehen raiskaama poika.
Lesbofeministin on vaikeaa myöntää tätä selitystä oikeaksi, koska he haluavat suojella tärkeimpiä liittolaisiaan homomiehiä ikävältä julkisuudelta. Aina ja aina kirjoitti:
Lesbofeministit väittävät, että lasten seksuaalinen hyväksikäyttö johtuu siitä, että seksin ostajat alkavat hakea uusia extremekokemuksia lapsista, kun tavallinen nainen alkaa tuntua tylsältä.
Tämä sama väite on esitetty myös pornon yhteydessä. Kun pornoa on kulutettu tarpeeksi, niin siirrytään lapsipornoon, koska se on extreempää.
Vaihtoehtoinen tieteen valtavirran malli pedofilian selittämiseksi lähtee siitä, että pedofilian taustalla on syvemmät syyt. Tärkein syy pedofilialle on tutkimusten mukaan löytynyt siitä, että pedofiilit ovat itse joutuneet seksuaalisen hyväksikäytön uhriksi lapsena. Se, mikä ihmisiä tässä asiassa hämää, on se, että kyse siitä, että miehet raiskaavat poikia. Aikuiseksi kasvettuaan hyväksikäytetty toistaa traumaattista kokemustaan, eli pakottaa itse lapsen seksiin. Pakotettu lapsi voi olla joko poika tai tyttö. Näin ollen tyttöihin kohdistuvan pedofilian takana on myös lopulta miehen raiskaama poika.
Lesbofeministin on vaikeaa myöntää tätä selitystä oikeaksi, koska he haluavat suojella tärkeimpiä liittolaisiaan homomiehiä ikävältä julkisuudelta.Taas on sekaisin puurot ja vellit. Feministit eivät kiellä sitä tosiasiaa, että pedofilian takana on usein lapsuudessa koettu trauma. Homoseksuaalisuus on kuitenkin eri asia, kuin pedofilia. Vaikka pedofiilit käyttävät poikia hyväkseen, he eivät välttämättä tunne lainkaan viehtymystä aikuisiin miehiin. Lapsen keho on se kiehtova tekijä.
Pornon käyttäjäkunnan on todettu vaativan yhä extremeä tarjontaa, tämä näkyy jopa tavallisten pornokaupojen valikoimien muutoksena.- Wanha muistelee
Tittelityy kirjoitti:
Taas on sekaisin puurot ja vellit. Feministit eivät kiellä sitä tosiasiaa, että pedofilian takana on usein lapsuudessa koettu trauma. Homoseksuaalisuus on kuitenkin eri asia, kuin pedofilia. Vaikka pedofiilit käyttävät poikia hyväkseen, he eivät välttämättä tunne lainkaan viehtymystä aikuisiin miehiin. Lapsen keho on se kiehtova tekijä.
Pornon käyttäjäkunnan on todettu vaativan yhä extremeä tarjontaa, tämä näkyy jopa tavallisten pornokaupojen valikoimien muutoksena.Wanha on harrastanut pornoa jo 30-vuotta, eikä lapsiporno ole mitenkään alkanut kiinnostamaan. Kyllä se niin on, että jos joku lapsia kattelee tai lapsipornoa, niin kyllä se on vinksahtanut aivan varmasti jo ennen ensimmäisen pornolehden käteen ottamista.
Wanha muistelee kirjoitti:
Wanha on harrastanut pornoa jo 30-vuotta, eikä lapsiporno ole mitenkään alkanut kiinnostamaan. Kyllä se niin on, että jos joku lapsia kattelee tai lapsipornoa, niin kyllä se on vinksahtanut aivan varmasti jo ennen ensimmäisen pornolehden käteen ottamista.
En väittänyt pornon kovemisen johtavan lapsipornosta kiinostumiseen, sanoin pornon kovenevan kuluttajien vaatimuksesta. Lapsipornon käyttäjät eivät ole lisääntyneet kovinkaan runsaasti muutenkaan, koska tämä ala on lainsäädännöllä niin tiukasti kontrolloitu.
Tittelityy kirjoitti:
En väittänyt pornon kovemisen johtavan lapsipornosta kiinostumiseen, sanoin pornon kovenevan kuluttajien vaatimuksesta. Lapsipornon käyttäjät eivät ole lisääntyneet kovinkaan runsaasti muutenkaan, koska tämä ala on lainsäädännöllä niin tiukasti kontrolloitu.
kyllä kaiketi tämä netti on em. asiassa toiminut valitettavasti jakelukanavana ja on vaikea löytää niitä pornorenkaita jotka sitä levittävät.
- Mi-yes
Tittelityy kirjoitti:
En väittänyt pornon kovemisen johtavan lapsipornosta kiinostumiseen, sanoin pornon kovenevan kuluttajien vaatimuksesta. Lapsipornon käyttäjät eivät ole lisääntyneet kovinkaan runsaasti muutenkaan, koska tämä ala on lainsäädännöllä niin tiukasti kontrolloitu.
"Kuluttajien vaatimuksesta"
Olisi ihan mielenkiintoista kuulla, miten tuo on perusteltavissa.
Anna palaa! Mi-yes kirjoitti:
"Kuluttajien vaatimuksesta"
Olisi ihan mielenkiintoista kuulla, miten tuo on perusteltavissa.
Anna palaa!Pornokauppiaat ovt itse kertoneet, kuluttajien vaativan erilaisia pornotuotteita. Tavallinen tarjonta ei aiis riitä. Toisaalta, onhan tavallisen heteroseksin katsominen filmistä toiseen aikamoisen ikävystyttävää. Haetaan siis erilaisia elämyksiä.
- Mi-yes
Tittelityy kirjoitti:
Pornokauppiaat ovt itse kertoneet, kuluttajien vaativan erilaisia pornotuotteita. Tavallinen tarjonta ei aiis riitä. Toisaalta, onhan tavallisen heteroseksin katsominen filmistä toiseen aikamoisen ikävystyttävää. Haetaan siis erilaisia elämyksiä.
No tuohon nyt varmaan joku viite loytyykin. Jos lahtee etsimaan
Mielenkiintoista olisi myos tietaa miten maaritellaan "extreme porno". Kai se on sadistista ja anaaliseksia.
En juttuasi kiista, tietenkaan.
Pornosta on tullut skeidaa. En tosin usko sen tapahtuneen pelkastaan "kuluttajien vaatimuksesta". Osittain, tietenkin.
"Pornon kuluttajia" alkaa olla aika suuri osa kansasta. Mina, "pornon kuluttajana" tosin aika vahan tata nykya, en ole koskaan "vaatinut" "extremea". Mi-yes kirjoitti:
No tuohon nyt varmaan joku viite loytyykin. Jos lahtee etsimaan
Mielenkiintoista olisi myos tietaa miten maaritellaan "extreme porno". Kai se on sadistista ja anaaliseksia.
En juttuasi kiista, tietenkaan.
Pornosta on tullut skeidaa. En tosin usko sen tapahtuneen pelkastaan "kuluttajien vaatimuksesta". Osittain, tietenkin.
"Pornon kuluttajia" alkaa olla aika suuri osa kansasta. Mina, "pornon kuluttajana" tosin aika vahan tata nykya, en ole koskaan "vaatinut" "extremea".Ettet kiistä, en juuri nyt jaksaisi vääntää.
Extreme porno on: BDSM, bestiality, watersports tms. muuta fetissihommaa. Tälläisten sivustojen määrä on lisääntynyt netissä merkittävästi. Lisäys on on suuhteelisesti suurenpaa, kuin pornosivustojen määrä muuten. Tämänkin on katsottu olevan merkkinä pornon kulutustottumusten muutoksesta.
Pornon kuluttajista tehtyyn tutkimukseen en ole törmännyt. Joissakin seksitutkimuksissa on pornon kulutustottumuksia kyllä ollut kyselyssä mukana. Isohko osa ihmisistä on pornosta kiinostunutta, naisten osuus tämänkin kaltaisessa kuluttamisessa on lisääntynyt. Naisille suunnattua pornoa on tosin vielä aika vähän. Naisille suunnattua filmejä tekevät lähinnä Ranskalaiset, heillä on pehmopornossa varsin pitkät perinteet.- Mi-yes
Tittelityy kirjoitti:
Ettet kiistä, en juuri nyt jaksaisi vääntää.
Extreme porno on: BDSM, bestiality, watersports tms. muuta fetissihommaa. Tälläisten sivustojen määrä on lisääntynyt netissä merkittävästi. Lisäys on on suuhteelisesti suurenpaa, kuin pornosivustojen määrä muuten. Tämänkin on katsottu olevan merkkinä pornon kulutustottumusten muutoksesta.
Pornon kuluttajista tehtyyn tutkimukseen en ole törmännyt. Joissakin seksitutkimuksissa on pornon kulutustottumuksia kyllä ollut kyselyssä mukana. Isohko osa ihmisistä on pornosta kiinostunutta, naisten osuus tämänkin kaltaisessa kuluttamisessa on lisääntynyt. Naisille suunnattua pornoa on tosin vielä aika vähän. Naisille suunnattua filmejä tekevät lähinnä Ranskalaiset, heillä on pehmopornossa varsin pitkät perinteet.Tai pointti oli, miten vaan, etta en usko etta pelkastaan kuluttajat ovat saaneet aikaan pornon kovenemisen.
Tottakai jutut on kuluttajalle suunnattuja, ja maaraytyy sen mukaankin..
Uskon etta takana on muita syita miksi pornosta on tullut mita siita on tullut. En tosin tarkkaan tieda mitka syyt, mielestani on kuitenkin vaarin menna leimaamaan "pornon kuluttajia" sellaisiksi etta ne olisivat "vaatineet" nykyisen markkinan.
Ihmetyttaa muutenkin miksi pitaa olla niin paljon anaaliseksia pornossa nykyaan.
Talvella olin Euroopan suurimmassa pornokaupassa, ja ostin yhden lesbofilmin kun oikein oli henkilokunnan suosittelema. Olisi pitanyt kattoa kansi tarkemmin. Siina raskas nainen esitti jotain nymfoa joka oli kiinnostunut suorastaan sadistisesta seksista. Kuinka tuommoista skeidaa voidaan edes suositella, en ymmarra. Kas kun ei raskaana oleva pornostara vetanyt viela rookia samalla. Mi-yes kirjoitti:
Tai pointti oli, miten vaan, etta en usko etta pelkastaan kuluttajat ovat saaneet aikaan pornon kovenemisen.
Tottakai jutut on kuluttajalle suunnattuja, ja maaraytyy sen mukaankin..
Uskon etta takana on muita syita miksi pornosta on tullut mita siita on tullut. En tosin tarkkaan tieda mitka syyt, mielestani on kuitenkin vaarin menna leimaamaan "pornon kuluttajia" sellaisiksi etta ne olisivat "vaatineet" nykyisen markkinan.
Ihmetyttaa muutenkin miksi pitaa olla niin paljon anaaliseksia pornossa nykyaan.
Talvella olin Euroopan suurimmassa pornokaupassa, ja ostin yhden lesbofilmin kun oikein oli henkilokunnan suosittelema. Olisi pitanyt kattoa kansi tarkemmin. Siina raskas nainen esitti jotain nymfoa joka oli kiinnostunut suorastaan sadistisesta seksista. Kuinka tuommoista skeidaa voidaan edes suositella, en ymmarra. Kas kun ei raskaana oleva pornostara vetanyt viela rookia samalla.En ajatellut syylistäväni pornon kuluttajia, varmaan niin tiedostamattani kuitenkin tein. Minä en henkilökohtaisesti pidä pornoa negatiivisena asiana, oikeastaan päinvastoin. Pornolla on sinänsä ihan OK, joskin siihen liittyvät lieveilmiöt ovat joskus puistattavia. Kovan pornon tuottaminen liittyy usein ihmiskauppaan.
Mistä sitten johtuu pornon koveneminen? Tavallista kuluttajaa luonnollisesti suorastaan etovat eräät pornon nykyiset muodot. Pornon tuottamisessa käydään kilpailua, siinä missä tahansa kaupallisessa toiminnassa. Uusien aluevaltauksien tarve on sielläkin, näin tulee tuotetuksi "erilaista" pornoa ja kun tälläistä tuotetta markinnoille tulee, sille löytyy käyttäjäkuntaa -markkinathan ovat maailmanlaajuiset.
Minä sain lahjaksi joskus aikoinaan Saksalaisen pornofilmin. Filmi oli huolella tehty, lavastukset olivat hyvät ja kuvaustekniikkakin kohdallaan. Ongelman oli, muuten hyvinvarustetun miespääosan esittäjän erektio. Penis ei vain pysynyt käyttökunnossa. Nainen huokaili tramaatisesti ns. orgasmin kourissa ja mies parka yritti vemputtaa tuotantovälinettään paraatikuntoon. Myötähäpeän tunne oli voimakas ja filmin edetessä myös hilpeys pyrki väkisin pintaan. Ihmettelin, miksi elokuva oli tehty ja ennenkaikkea, miksi vanha ystäväni sen minulle lahjoitti? Olin saanut juuri terapeutin tutkintoni valmiiksi.
Laadukasta pornotuotantoa on toki edelleenkin myynnissä, kaikesta huolimatta.- jorojukka-kukka
Tittelityy kirjoitti:
En ajatellut syylistäväni pornon kuluttajia, varmaan niin tiedostamattani kuitenkin tein. Minä en henkilökohtaisesti pidä pornoa negatiivisena asiana, oikeastaan päinvastoin. Pornolla on sinänsä ihan OK, joskin siihen liittyvät lieveilmiöt ovat joskus puistattavia. Kovan pornon tuottaminen liittyy usein ihmiskauppaan.
Mistä sitten johtuu pornon koveneminen? Tavallista kuluttajaa luonnollisesti suorastaan etovat eräät pornon nykyiset muodot. Pornon tuottamisessa käydään kilpailua, siinä missä tahansa kaupallisessa toiminnassa. Uusien aluevaltauksien tarve on sielläkin, näin tulee tuotetuksi "erilaista" pornoa ja kun tälläistä tuotetta markinnoille tulee, sille löytyy käyttäjäkuntaa -markkinathan ovat maailmanlaajuiset.
Minä sain lahjaksi joskus aikoinaan Saksalaisen pornofilmin. Filmi oli huolella tehty, lavastukset olivat hyvät ja kuvaustekniikkakin kohdallaan. Ongelman oli, muuten hyvinvarustetun miespääosan esittäjän erektio. Penis ei vain pysynyt käyttökunnossa. Nainen huokaili tramaatisesti ns. orgasmin kourissa ja mies parka yritti vemputtaa tuotantovälinettään paraatikuntoon. Myötähäpeän tunne oli voimakas ja filmin edetessä myös hilpeys pyrki väkisin pintaan. Ihmettelin, miksi elokuva oli tehty ja ennenkaikkea, miksi vanha ystäväni sen minulle lahjoitti? Olin saanut juuri terapeutin tutkintoni valmiiksi.
Laadukasta pornotuotantoa on toki edelleenkin myynnissä, kaikesta huolimatta.Toimintavälineen kunto ei voi olla vaikuttamatta katsojaan. ;) Komedialeffat ovat sitten asia erikseen.
- Mi-yes
Tittelityy kirjoitti:
En ajatellut syylistäväni pornon kuluttajia, varmaan niin tiedostamattani kuitenkin tein. Minä en henkilökohtaisesti pidä pornoa negatiivisena asiana, oikeastaan päinvastoin. Pornolla on sinänsä ihan OK, joskin siihen liittyvät lieveilmiöt ovat joskus puistattavia. Kovan pornon tuottaminen liittyy usein ihmiskauppaan.
Mistä sitten johtuu pornon koveneminen? Tavallista kuluttajaa luonnollisesti suorastaan etovat eräät pornon nykyiset muodot. Pornon tuottamisessa käydään kilpailua, siinä missä tahansa kaupallisessa toiminnassa. Uusien aluevaltauksien tarve on sielläkin, näin tulee tuotetuksi "erilaista" pornoa ja kun tälläistä tuotetta markinnoille tulee, sille löytyy käyttäjäkuntaa -markkinathan ovat maailmanlaajuiset.
Minä sain lahjaksi joskus aikoinaan Saksalaisen pornofilmin. Filmi oli huolella tehty, lavastukset olivat hyvät ja kuvaustekniikkakin kohdallaan. Ongelman oli, muuten hyvinvarustetun miespääosan esittäjän erektio. Penis ei vain pysynyt käyttökunnossa. Nainen huokaili tramaatisesti ns. orgasmin kourissa ja mies parka yritti vemputtaa tuotantovälinettään paraatikuntoon. Myötähäpeän tunne oli voimakas ja filmin edetessä myös hilpeys pyrki väkisin pintaan. Ihmettelin, miksi elokuva oli tehty ja ennenkaikkea, miksi vanha ystäväni sen minulle lahjoitti? Olin saanut juuri terapeutin tutkintoni valmiiksi.
Laadukasta pornotuotantoa on toki edelleenkin myynnissä, kaikesta huolimatta.Porno perustuu nykyaan vahvasti "illuusioon". Ennen siina oli myos illuusio vetovoimana, mutta myos "fantasia".
Kun illuusio on ottanut yliotteen, kuluttajien keskuudessa, jalleenmyyjien ja pornon tuottajissa, homma on "illuusiota". Eli seksuaalisuuden vaaristelya, massailya tai uusien illusiomuotojen esittaminen.
Porno on siis parhaimmillaan fantasiaa. - Mi-yes
Mi-yes kirjoitti:
Porno perustuu nykyaan vahvasti "illuusioon". Ennen siina oli myos illuusio vetovoimana, mutta myos "fantasia".
Kun illuusio on ottanut yliotteen, kuluttajien keskuudessa, jalleenmyyjien ja pornon tuottajissa, homma on "illuusiota". Eli seksuaalisuuden vaaristelya, massailya tai uusien illusiomuotojen esittaminen.
Porno on siis parhaimmillaan fantasiaa.Olin tajuavinani jotain, mutta ehka en sittenkaan...
Riippuu siita, miten kasitteet lahtee maarittelemaan. Ja illuusion ja fantasian maaritteleminen ei nyt kiinniosta.
Tai..
Saatana kun meni vaikeaksi.
Kokeillaan pikaisesti. Eli fantasia olisi jokin, mika voidaan kasittaa kollektviivisesti "hyvaksytyksi" illuusioksi. Se on monesti "positiivisempi" juttu kuin "negatiivinen". Illuusio voi taas olla haitallinen. Tai perustuu enemman vaaristelyyn kuin mielikuvitykseen.
... - Mi-yes
Tittelityy kirjoitti:
En ajatellut syylistäväni pornon kuluttajia, varmaan niin tiedostamattani kuitenkin tein. Minä en henkilökohtaisesti pidä pornoa negatiivisena asiana, oikeastaan päinvastoin. Pornolla on sinänsä ihan OK, joskin siihen liittyvät lieveilmiöt ovat joskus puistattavia. Kovan pornon tuottaminen liittyy usein ihmiskauppaan.
Mistä sitten johtuu pornon koveneminen? Tavallista kuluttajaa luonnollisesti suorastaan etovat eräät pornon nykyiset muodot. Pornon tuottamisessa käydään kilpailua, siinä missä tahansa kaupallisessa toiminnassa. Uusien aluevaltauksien tarve on sielläkin, näin tulee tuotetuksi "erilaista" pornoa ja kun tälläistä tuotetta markinnoille tulee, sille löytyy käyttäjäkuntaa -markkinathan ovat maailmanlaajuiset.
Minä sain lahjaksi joskus aikoinaan Saksalaisen pornofilmin. Filmi oli huolella tehty, lavastukset olivat hyvät ja kuvaustekniikkakin kohdallaan. Ongelman oli, muuten hyvinvarustetun miespääosan esittäjän erektio. Penis ei vain pysynyt käyttökunnossa. Nainen huokaili tramaatisesti ns. orgasmin kourissa ja mies parka yritti vemputtaa tuotantovälinettään paraatikuntoon. Myötähäpeän tunne oli voimakas ja filmin edetessä myös hilpeys pyrki väkisin pintaan. Ihmettelin, miksi elokuva oli tehty ja ennenkaikkea, miksi vanha ystäväni sen minulle lahjoitti? Olin saanut juuri terapeutin tutkintoni valmiiksi.
Laadukasta pornotuotantoa on toki edelleenkin myynnissä, kaikesta huolimatta.Sitapaitsi, voisi varmaan todeta, etta tottakai porno perustuu paljon "ihmiskauppaan".
Ihminen on maailmassa kauppatavaraa. Joku tekee itsenaista ihmiskauppaa ja joku kapitalismin rattaissa olevaa ihmiskauppaa.
Ihmiskaupan kasitetta on turhan hamarretty. Mikali viitataan johonkin tyyliin huumattuihin ja ryovattyihin ihmisiin, jotka enemman tai vahemman pakotetaan jotain tekemaan, olisi ehka parempi puhua "orjakaupasta" ja "orjatyovoimasta". Mi-yes kirjoitti:
Sitapaitsi, voisi varmaan todeta, etta tottakai porno perustuu paljon "ihmiskauppaan".
Ihminen on maailmassa kauppatavaraa. Joku tekee itsenaista ihmiskauppaa ja joku kapitalismin rattaissa olevaa ihmiskauppaa.
Ihmiskaupan kasitetta on turhan hamarretty. Mikali viitataan johonkin tyyliin huumattuihin ja ryovattyihin ihmisiin, jotka enemman tai vahemman pakotetaan jotain tekemaan, olisi ehka parempi puhua "orjakaupasta" ja "orjatyovoimasta".Ihmiskauppa on käsitteenä niin vakiintunut, että käytän sitä. Ihminen voi kaupata palvelujaan, jopa seksuaalisia ja tämä ei ole ihmiskauppaa. Ihmisten myyminen vastentahtoisesti on ihmiskauppaa, tähän liittyy orjuus läheisesti, ei kuitenkaan aina.
Pornon on perinteisesti ajateltu toimivan samaistumisen kohteena. Kiihottavuus syntyy siitä ajatuksesta, että olisi osallisena filmissä kuvatussa touhussa. Voyeristit nauttivat myös tirkistelyn mahdollisuudesta. Ihmisen seksuaalisuuteen liittyy usein erilaisia, myös vahvana esintyessä pervereseinä pidettyjä puolia.
Samaa mieltä, porno on fantasiaa ja hyvin tehtynä myös illuusioita luovaa. Kovan pornon ahtaminen tähän määritelmään on mahdotonta, siksi se tökkiikin niin pahasti.Tittelityy kirjoitti:
Ihmiskauppa on käsitteenä niin vakiintunut, että käytän sitä. Ihminen voi kaupata palvelujaan, jopa seksuaalisia ja tämä ei ole ihmiskauppaa. Ihmisten myyminen vastentahtoisesti on ihmiskauppaa, tähän liittyy orjuus läheisesti, ei kuitenkaan aina.
Pornon on perinteisesti ajateltu toimivan samaistumisen kohteena. Kiihottavuus syntyy siitä ajatuksesta, että olisi osallisena filmissä kuvatussa touhussa. Voyeristit nauttivat myös tirkistelyn mahdollisuudesta. Ihmisen seksuaalisuuteen liittyy usein erilaisia, myös vahvana esintyessä pervereseinä pidettyjä puolia.
Samaa mieltä, porno on fantasiaa ja hyvin tehtynä myös illuusioita luovaa. Kovan pornon ahtaminen tähän määritelmään on mahdotonta, siksi se tökkiikin niin pahasti.Hesassa nyt "taidenäyttely" Tom of Finladin homoerotiikka. näytettiin vuosia sitten TV:ssa.
Aikamoisia p......ä. jos samalla formaatilla esitettäisiin heteroerotiikkaa se olisi vasta kovaa pornoa.
Näin käsitteet muuttuvat kun on kyseessä vähemmistöt.- Mi-yes
Tittelityy kirjoitti:
Ihmiskauppa on käsitteenä niin vakiintunut, että käytän sitä. Ihminen voi kaupata palvelujaan, jopa seksuaalisia ja tämä ei ole ihmiskauppaa. Ihmisten myyminen vastentahtoisesti on ihmiskauppaa, tähän liittyy orjuus läheisesti, ei kuitenkaan aina.
Pornon on perinteisesti ajateltu toimivan samaistumisen kohteena. Kiihottavuus syntyy siitä ajatuksesta, että olisi osallisena filmissä kuvatussa touhussa. Voyeristit nauttivat myös tirkistelyn mahdollisuudesta. Ihmisen seksuaalisuuteen liittyy usein erilaisia, myös vahvana esintyessä pervereseinä pidettyjä puolia.
Samaa mieltä, porno on fantasiaa ja hyvin tehtynä myös illuusioita luovaa. Kovan pornon ahtaminen tähän määritelmään on mahdotonta, siksi se tökkiikin niin pahasti.Monimutkaista.
Joskus tulikin todettua etta ei seksuaalisuus ole autonomista. Foucault joka on kirjoittanut seksuaalisuuden historiasta, menee sitten askeleen pidemmalle, toteamalla etta koko kasite "seksuaalisuus" on yritysta kontrolloida, tai ainakin muodostaa, "seksualisuus", mika sitten lieneekaan. Sosiologian lahtokohdista.
Lisaksi kasite "seksuaalisuus" on hyvin lansimainen.
Tama nyt liittyy siihen, eta mika sitten rajoittuukaan "seksuaalisuuten", mika "normaaliin seksuaalisuuteen" ja mika "perversioiksi".
Puhumattakaan "seksuaalisista fantasioista". Ehka aivotiede voisi tulla avuksi. Kun tietty alue aivoista tuottaa vaikka 5Herzia, kyseessa on "seksuaalisuus".
Tama nyt oli monologia...
Nyt syomaan sushia. Joo, joo.. Mi-yes kirjoitti:
Monimutkaista.
Joskus tulikin todettua etta ei seksuaalisuus ole autonomista. Foucault joka on kirjoittanut seksuaalisuuden historiasta, menee sitten askeleen pidemmalle, toteamalla etta koko kasite "seksuaalisuus" on yritysta kontrolloida, tai ainakin muodostaa, "seksualisuus", mika sitten lieneekaan. Sosiologian lahtokohdista.
Lisaksi kasite "seksuaalisuus" on hyvin lansimainen.
Tama nyt liittyy siihen, eta mika sitten rajoittuukaan "seksuaalisuuten", mika "normaaliin seksuaalisuuteen" ja mika "perversioiksi".
Puhumattakaan "seksuaalisista fantasioista". Ehka aivotiede voisi tulla avuksi. Kun tietty alue aivoista tuottaa vaikka 5Herzia, kyseessa on "seksuaalisuus".
Tama nyt oli monologia...
Nyt syomaan sushia. Joo, joo..mutta ei tuo homous ole , luullakseni "periytyvää".
Mi-yes kirjoitti:
Monimutkaista.
Joskus tulikin todettua etta ei seksuaalisuus ole autonomista. Foucault joka on kirjoittanut seksuaalisuuden historiasta, menee sitten askeleen pidemmalle, toteamalla etta koko kasite "seksuaalisuus" on yritysta kontrolloida, tai ainakin muodostaa, "seksualisuus", mika sitten lieneekaan. Sosiologian lahtokohdista.
Lisaksi kasite "seksuaalisuus" on hyvin lansimainen.
Tama nyt liittyy siihen, eta mika sitten rajoittuukaan "seksuaalisuuten", mika "normaaliin seksuaalisuuteen" ja mika "perversioiksi".
Puhumattakaan "seksuaalisista fantasioista". Ehka aivotiede voisi tulla avuksi. Kun tietty alue aivoista tuottaa vaikka 5Herzia, kyseessa on "seksuaalisuus".
Tama nyt oli monologia...
Nyt syomaan sushia. Joo, joo..Oletko sitä mieltä, että kaikkeen määrittelyyn liittyy jo sinänsä kontrollin tarve? Kyseessähän saada monimutkaiset prosessit helposti käsiteltävään muotoon. Sosiologian eräs tehtävä on muodostaa yhteiskunnasta sellaisia määritteitä, että asioiden käsitteleminen kävisi mahdolliseksi. Kaikilla olisi sama "kieli". Näin ajatellen tässä tehdään erilaisille ilmiöille väkivaltaa, määrittelyssä jää aina illusionistinen/fantasioiva puoli näkymättämiin. Saippuakupla häviää sitä koskettaessa.
Pervessiot eroittaa normaalista seksuaalisuudensta, niiden pakonomaisuus. Pervessiot lasketaan kuuluviksi neurooseihin. Normaali seksuaalisuus on valtavan laaja alue ja vaikeasti määriteltävissä. Kun kyse on viettitoiminnasta, se on niin syvällä ihmisen perusteissa.
Jossakin on sanottu hyvän seksuaalisen suhteen mahdollistavan aikuisten keskinäisen leikkimisen. Seksuaaliset leikit vaativat turvallisen ja luottavaisen suhteen, muutenhan näissä kuvioissa vain mielikuvitus asettaa rajoituksia.
Toivottavasti raaka kala maistui. Minä lähden potemaan sinuiittia vuoteeseeni.- Ruosutar
Mi-yes kirjoitti:
Monimutkaista.
Joskus tulikin todettua etta ei seksuaalisuus ole autonomista. Foucault joka on kirjoittanut seksuaalisuuden historiasta, menee sitten askeleen pidemmalle, toteamalla etta koko kasite "seksuaalisuus" on yritysta kontrolloida, tai ainakin muodostaa, "seksualisuus", mika sitten lieneekaan. Sosiologian lahtokohdista.
Lisaksi kasite "seksuaalisuus" on hyvin lansimainen.
Tama nyt liittyy siihen, eta mika sitten rajoittuukaan "seksuaalisuuten", mika "normaaliin seksuaalisuuteen" ja mika "perversioiksi".
Puhumattakaan "seksuaalisista fantasioista". Ehka aivotiede voisi tulla avuksi. Kun tietty alue aivoista tuottaa vaikka 5Herzia, kyseessa on "seksuaalisuus".
Tama nyt oli monologia...
Nyt syomaan sushia. Joo, joo..ja kuoli AIDS:iin. Huomautus vaan...
Homoseksuaalisuus on yritystä kontrolloida "sitä" mitä he kadehtivat ja himoitsevat samalla kertaa, näin olen asian ymmärtänyt.
Homot ylpeilevät sillä että he ovat mielestään "keksineet" vielä paremman seksuaalisten tarpeiden tyydytystavan kuin heterot. Siis nähtävästi he kokevat sen parenpana juuri siksi että he kadehtivat sitä mitä he himoitsevat. Hetero ei kadehdi partnerinsa sukupuolielimiä.
Sitäpaitsi homot tuntevat olevansa pakotettuja määrätynlaiseen rituaaliin seksin suhteen kun taas hetero tekee paremminkin valintoja ja on vapaampi kokeilemaan tai voi jättää kokeilematta.
Sosioalogia on hieman hataralla pohjalla minulla, psykologian hallitsen paremmin. - Mi-yes
Tittelityy kirjoitti:
Oletko sitä mieltä, että kaikkeen määrittelyyn liittyy jo sinänsä kontrollin tarve? Kyseessähän saada monimutkaiset prosessit helposti käsiteltävään muotoon. Sosiologian eräs tehtävä on muodostaa yhteiskunnasta sellaisia määritteitä, että asioiden käsitteleminen kävisi mahdolliseksi. Kaikilla olisi sama "kieli". Näin ajatellen tässä tehdään erilaisille ilmiöille väkivaltaa, määrittelyssä jää aina illusionistinen/fantasioiva puoli näkymättämiin. Saippuakupla häviää sitä koskettaessa.
Pervessiot eroittaa normaalista seksuaalisuudensta, niiden pakonomaisuus. Pervessiot lasketaan kuuluviksi neurooseihin. Normaali seksuaalisuus on valtavan laaja alue ja vaikeasti määriteltävissä. Kun kyse on viettitoiminnasta, se on niin syvällä ihmisen perusteissa.
Jossakin on sanottu hyvän seksuaalisen suhteen mahdollistavan aikuisten keskinäisen leikkimisen. Seksuaaliset leikit vaativat turvallisen ja luottavaisen suhteen, muutenhan näissä kuvioissa vain mielikuvitus asettaa rajoituksia.
Toivottavasti raaka kala maistui. Minä lähden potemaan sinuiittia vuoteeseeni.Voi vittu. Aloitin jo pitkan jutun vastauksen. Pyyhitty. Ei nyt jaksa jaaritella.
Maailma, niin kuin se "ymmarretaan" on helvetin paljon monimutkaisempi ja moniulottuisepi, kuin se pintapuolisesti nayttaa olevan.
Sanoo, Mi-yes
Ja veressa on Sake-a - Mi-yes
Ruosutar kirjoitti:
ja kuoli AIDS:iin. Huomautus vaan...
Homoseksuaalisuus on yritystä kontrolloida "sitä" mitä he kadehtivat ja himoitsevat samalla kertaa, näin olen asian ymmärtänyt.
Homot ylpeilevät sillä että he ovat mielestään "keksineet" vielä paremman seksuaalisten tarpeiden tyydytystavan kuin heterot. Siis nähtävästi he kokevat sen parenpana juuri siksi että he kadehtivat sitä mitä he himoitsevat. Hetero ei kadehdi partnerinsa sukupuolielimiä.
Sitäpaitsi homot tuntevat olevansa pakotettuja määrätynlaiseen rituaaliin seksin suhteen kun taas hetero tekee paremminkin valintoja ja on vapaampi kokeilemaan tai voi jättää kokeilematta.
Sosioalogia on hieman hataralla pohjalla minulla, psykologian hallitsen paremmin.Pitaa varmaan olla psykologian maisteri etta aukeaa...
- Mi-yes
Ruosutar kirjoitti:
ja kuoli AIDS:iin. Huomautus vaan...
Homoseksuaalisuus on yritystä kontrolloida "sitä" mitä he kadehtivat ja himoitsevat samalla kertaa, näin olen asian ymmärtänyt.
Homot ylpeilevät sillä että he ovat mielestään "keksineet" vielä paremman seksuaalisten tarpeiden tyydytystavan kuin heterot. Siis nähtävästi he kokevat sen parenpana juuri siksi että he kadehtivat sitä mitä he himoitsevat. Hetero ei kadehdi partnerinsa sukupuolielimiä.
Sitäpaitsi homot tuntevat olevansa pakotettuja määrätynlaiseen rituaaliin seksin suhteen kun taas hetero tekee paremminkin valintoja ja on vapaampi kokeilemaan tai voi jättää kokeilematta.
Sosioalogia on hieman hataralla pohjalla minulla, psykologian hallitsen paremmin...homouden miksikin vaan. Ja Foucaulilta sen vedit tahan juttuun.
Tuskin ainakaan olet hinttien mieleen.
Oikeudenmukaisuuden nimissa, suotakoon heillekkin oikeus maaritella homoja psykologisesti maaritteleva maarittelija.
Psykologian termit vallankayttona on muuten helvetin vastenmielista. - jorojukka-kukka
Mi-yes kirjoitti:
Voi vittu. Aloitin jo pitkan jutun vastauksen. Pyyhitty. Ei nyt jaksa jaaritella.
Maailma, niin kuin se "ymmarretaan" on helvetin paljon monimutkaisempi ja moniulottuisepi, kuin se pintapuolisesti nayttaa olevan.
Sanoo, Mi-yes
Ja veressa on Sake-aJos itsekin tajuat maailman monimutkaisuuden ja miniulotteisuuden, niin miksi pyörit välillä vihassasi kuin täyteen pumpattu ilmapallo? Pelkään aina halkeavasi. :)
Eikö ole hyvä myös elää oivallustensa mukaan? - Mi-yes
jorojukka-kukka kirjoitti:
Jos itsekin tajuat maailman monimutkaisuuden ja miniulotteisuuden, niin miksi pyörit välillä vihassasi kuin täyteen pumpattu ilmapallo? Pelkään aina halkeavasi. :)
Eikö ole hyvä myös elää oivallustensa mukaan?...taas "asioineen".
Moi.
Ai sinakin "tajuat" --> "maailman monimutkaisuuden ja moniulottuneisuuden".
Miten ihmeessa me ollaan tuo tajuttu? Mahtaakohan kukaan muu tajuta?
Kerrotkos, porno, mita tuo sinulle merkitsee..? Siis, maailman monimutkisuus ja moniulottuneisuus. Yritathan myos, tapasi mukaan, tehda mahdollisimman selva dikotomia akseluille "mies" / "nainen". - Mi-yes
Tittelityy kirjoitti:
Oletko sitä mieltä, että kaikkeen määrittelyyn liittyy jo sinänsä kontrollin tarve? Kyseessähän saada monimutkaiset prosessit helposti käsiteltävään muotoon. Sosiologian eräs tehtävä on muodostaa yhteiskunnasta sellaisia määritteitä, että asioiden käsitteleminen kävisi mahdolliseksi. Kaikilla olisi sama "kieli". Näin ajatellen tässä tehdään erilaisille ilmiöille väkivaltaa, määrittelyssä jää aina illusionistinen/fantasioiva puoli näkymättämiin. Saippuakupla häviää sitä koskettaessa.
Pervessiot eroittaa normaalista seksuaalisuudensta, niiden pakonomaisuus. Pervessiot lasketaan kuuluviksi neurooseihin. Normaali seksuaalisuus on valtavan laaja alue ja vaikeasti määriteltävissä. Kun kyse on viettitoiminnasta, se on niin syvällä ihmisen perusteissa.
Jossakin on sanottu hyvän seksuaalisen suhteen mahdollistavan aikuisten keskinäisen leikkimisen. Seksuaaliset leikit vaativat turvallisen ja luottavaisen suhteen, muutenhan näissä kuvioissa vain mielikuvitus asettaa rajoituksia.
Toivottavasti raaka kala maistui. Minä lähden potemaan sinuiittia vuoteeseeni.En mina tieda miten mahdollisesti "kontrollin tarve" voisi tahan suhteuttaa.
On sanomatta selvaa, etta tietyt sanonnat ilman maaritelmia, voidaan kayttaa harhaanjohtamiseksi. Tai sitten ne ovat vaan tyhjia sanontoja ilman substanssia.
Kielella luodaan mielikuvia ja sita kaytetaan monesti vallankayton valineena.
En ole pedanttinen tai dogmaattinen kuitenkaan.
Wovon man nicht sprechen kann, daruber muss man besingen." Mi-yes kirjoitti:
En mina tieda miten mahdollisesti "kontrollin tarve" voisi tahan suhteuttaa.
On sanomatta selvaa, etta tietyt sanonnat ilman maaritelmia, voidaan kayttaa harhaanjohtamiseksi. Tai sitten ne ovat vaan tyhjia sanontoja ilman substanssia.
Kielella luodaan mielikuvia ja sita kaytetaan monesti vallankayton valineena.
En ole pedanttinen tai dogmaattinen kuitenkaan.
Wovon man nicht sprechen kann, daruber muss man besingen."Seksuaalisuuden määrittäminen laimentaa siihen yleisesti liittettyä mystisyyttä, seksuaalisuudesta tulee näin ns.länsimaista. Seksuaalisuuden ulottovuudet ovat jotenkin sanavaraston ulottumattomissa. Määrittely siis kesyttää tunneilmaisua, se tekee asioista virkamiesmäisiä. Määrittelemällä voidaan myös kontroida erilaisia ilmiöitä. Melkein oikeaan osuvalla lauseella voidaan helposti johtaa ihmisiä harhaan.
Sanat ovat vallankäytön välineitä, siitä olen samaa mieltä. Sanat luovat myös uudenlaisia kokemuksia ja ihmisten väisiä suhteita. Eräissä Afrikkalaisissa kulttuureissa ei ole esim. sukulaissuhteissa käytössä puoli-nimitystä, ei ole sisar-, veli- tai äitipuolia tms.. Tämän nimityksien puutteellisuus johtaa suurempaan perheyhteisyyden tunteeseen. Kuinka käy, jos joskus länsimainen sosiologi pystyy sukulaispuoli käsitteen kulttuuriin istuttamaan? Häviääkö yhteyden tunne, vai laimeneeko se pelkästään.- sana.
jorojukka-kukka kirjoitti:
Jos itsekin tajuat maailman monimutkaisuuden ja miniulotteisuuden, niin miksi pyörit välillä vihassasi kuin täyteen pumpattu ilmapallo? Pelkään aina halkeavasi. :)
Eikö ole hyvä myös elää oivallustensa mukaan?Hassua, että kutsut toista Pornoksi, vaikka itse siitä mussutat harva se viesti.
Taitaa olla taas sitä, että omia "ongelmia" työnnetään toisen syliin. - Mi-yes
Tittelityy kirjoitti:
Seksuaalisuuden määrittäminen laimentaa siihen yleisesti liittettyä mystisyyttä, seksuaalisuudesta tulee näin ns.länsimaista. Seksuaalisuuden ulottovuudet ovat jotenkin sanavaraston ulottumattomissa. Määrittely siis kesyttää tunneilmaisua, se tekee asioista virkamiesmäisiä. Määrittelemällä voidaan myös kontroida erilaisia ilmiöitä. Melkein oikeaan osuvalla lauseella voidaan helposti johtaa ihmisiä harhaan.
Sanat ovat vallankäytön välineitä, siitä olen samaa mieltä. Sanat luovat myös uudenlaisia kokemuksia ja ihmisten väisiä suhteita. Eräissä Afrikkalaisissa kulttuureissa ei ole esim. sukulaissuhteissa käytössä puoli-nimitystä, ei ole sisar-, veli- tai äitipuolia tms.. Tämän nimityksien puutteellisuus johtaa suurempaan perheyhteisyyden tunteeseen. Kuinka käy, jos joskus länsimainen sosiologi pystyy sukulaispuoli käsitteen kulttuuriin istuttamaan? Häviääkö yhteyden tunne, vai laimeneeko se pelkästään...tuskin siihen pystyy.
Kylla se varmaan tulee muualta kuin sosiologin vaikutusvallasta.
Koululaitoskin on yksi mika tasapaistaa etniset kulttuurit. Ei sinne farkkujen sekaan enaa menna millaan varikkaalla kansallispuvulla.
Sitten tulee vahemmistolle eteen "lingua franca" kulttuureineen.
Ei maailmassa pahemmin enaa ole "koskemattomia kulttuureja" tms. Ns lansimainen vaikutusvalta on vahvaa. Olen saapastellut niissa paikoissa "where the streets have no name", sananmukaisesti, mutta sielta loytaa kylla pullon kokista krapulaan, vaikka ei ole malariaverkkoja. Ei ole sattumaa etta lansimaista vaikutusvaltaa kulttuuriin esim. Intiassa ja Kiinassa yritetaan ihan poliittisinkin keinoin vahentaa. Iran:kin askettain ns. kielsi lansimaalaisen musiikin.
Mutta yksi poikkeus sitten loytyy. Eika ole Uudessa Guineassa, tai Brasiliassa, vaan pieni Intian Valtameressa oleva saari. Soivat askettain kaksi kalastajaa, joten paasi julkisuuteen. En tieda onko tuttua. Sinne ei ketaan voi sitten menna hakemaan syyllisiakaan, koska saaren heimolaisilla ei ole immuunijarjestelmaa modernien sairausten varalta.
Helikopteri porrasi ylapuolella ja saaren soturiheimo yritti ampua sita jousilla. Eras antropologikin oli joskus paikalle eksynyt ja hanetkin oli syoty. Ketaan ulkopuolista ei ole hyvaksytty. Ainakin tata syotti media askettain.
Mutta satanen vetoa etta joku pilvea poltteleva kukkasrauharyhma on jo matkalla saarelle. - Mi-yes
jorojukka-kukka kirjoitti:
Jos itsekin tajuat maailman monimutkaisuuden ja miniulotteisuuden, niin miksi pyörit välillä vihassasi kuin täyteen pumpattu ilmapallo? Pelkään aina halkeavasi. :)
Eikö ole hyvä myös elää oivallustensa mukaan?Oletko sina(kin) muuten meidan tapaan tajunut "maailman monimuotoisuuden ja monipuolisuuden"?
Minahan kysyin pornon vastausta. Ei tassa sitapaitsi mitaan sen kummempaa ole, vaan taas porno tuli pornoilemaan kun oli ihan asiallinen dialogi Tittelityyn kanssa menossa.
Ei se malttanut olla pornoilematta. Katotaan jos silta onnistuu vastaus.
Mutta kerro sina jos osaat. Ainakin joku vastaa. Maailman monimuotoisuudesta ja monipuolisuudesta..? Mi-yes kirjoitti:
En mina tieda miten mahdollisesti "kontrollin tarve" voisi tahan suhteuttaa.
On sanomatta selvaa, etta tietyt sanonnat ilman maaritelmia, voidaan kayttaa harhaanjohtamiseksi. Tai sitten ne ovat vaan tyhjia sanontoja ilman substanssia.
Kielella luodaan mielikuvia ja sita kaytetaan monesti vallankayton valineena.
En ole pedanttinen tai dogmaattinen kuitenkaan.
Wovon man nicht sprechen kann, daruber muss man besingen."Eivät ole kovinkaan innostuneita tämän tapaiseen vaikuttamiseen. Yhteiskunnaliset termit ovat kuitenkin nopeasti leviävää laatua. Yhteiskunnallista "kehitystä" voidaan aika helposti seurailla siten, että tutkitaan milloin jokin uudissana on kieleen ilmestynyt.
Kulttuureita eniten muuttava tekijä on talous, vaurauden kasvaessa muutoksia tapahtuu. Vahva ja hyvinvoiva keskiluokka on varmin tapa pitää kulttuuri stabiilina. Alkeellisten yhteiskuntien rakenne ei useinkaan ole keskiluokkaisuutta tukevaa.
Länsimaalaistumisen pelko on usein myös vallanpitäjien pelkoa, valtansa säilymisestä. Olipa sitten eristymisen syyt uskonnolisia tai yhteiskunnallisia.
Katselin joskus Nebalista tehtyä dokumenttia, silloinen hallitsia pyrki hyvin kontrolloidusti sallia maansa "länsimaistumisen". Omaleimaisen kulttuurin säilyttäminen oli tärkeämpää, kuin turistivirrat. Kansan enemmistö oli luultavasti tästä eri mieltä, tai sitten ei, sitä tarina ei kertonut.- Mi-yes
Tittelityy kirjoitti:
Eivät ole kovinkaan innostuneita tämän tapaiseen vaikuttamiseen. Yhteiskunnaliset termit ovat kuitenkin nopeasti leviävää laatua. Yhteiskunnallista "kehitystä" voidaan aika helposti seurailla siten, että tutkitaan milloin jokin uudissana on kieleen ilmestynyt.
Kulttuureita eniten muuttava tekijä on talous, vaurauden kasvaessa muutoksia tapahtuu. Vahva ja hyvinvoiva keskiluokka on varmin tapa pitää kulttuuri stabiilina. Alkeellisten yhteiskuntien rakenne ei useinkaan ole keskiluokkaisuutta tukevaa.
Länsimaalaistumisen pelko on usein myös vallanpitäjien pelkoa, valtansa säilymisestä. Olipa sitten eristymisen syyt uskonnolisia tai yhteiskunnallisia.
Katselin joskus Nebalista tehtyä dokumenttia, silloinen hallitsia pyrki hyvin kontrolloidusti sallia maansa "länsimaistumisen". Omaleimaisen kulttuurin säilyttäminen oli tärkeämpää, kuin turistivirrat. Kansan enemmistö oli luultavasti tästä eri mieltä, tai sitten ei, sitä tarina ei kertonut.Mitapa tuohon nyt enaa mitaan lisaamaan.
Olisikohan kuitenkin kyseessa Bhutan eika NePal. Raottelee hieman oveaan nykyaan.
Vittumaisin maanpaallinen paikka on Laos. Tuhansittainen turistivirta Thaimaasta, tuohon "paratiisiin". Koyha kova kokenut buddhalainen maa, jossa "chicken burgeriakin" joutui varmaan viela askettain odottamaan etta ensin kana on tapettu. Sitten se on taynna turisteja modernine vempaimineen. Kuka tekee missiota millakin, kuka hakee actionia, kuka kaarii satkaa ja kuka kavelee kylaan digikameralla.
Mekongin jokea virtaa ylos tuhanisttain turisteja ja pieniin kyliin tehdaan elamysmatkoja. Miten kulttuuri voisi olla autonominen tuommoisessa myllerryksessa. Onneksi sentaan varastavat turistien tavaroita.
Turismin tuoma vauraus. Siinapa se sitten. Ja sallittakoon tietenkin. - jorojukka-kukka
jorojukka-kukka kirjoitti:
Jos itsekin tajuat maailman monimutkaisuuden ja miniulotteisuuden, niin miksi pyörit välillä vihassasi kuin täyteen pumpattu ilmapallo? Pelkään aina halkeavasi. :)
Eikö ole hyvä myös elää oivallustensa mukaan?Kysyin sinulta selkeän kysymyksen...toisaalta retorisen, jonka avulla voisit miettiä omaa käyttäytymistäsi. Mutta ethän sinä!!!
Nimittelet pelkästään toista kirjoittajaa ja jaarittelet tyhjää. Ei oivallus kuule ole yhtikäs mitään, jos ei anna sen vaikuttaa myös omaan tajuntaansa. - kaveri.
jorojukka-kukka kirjoitti:
Jos itsekin tajuat maailman monimutkaisuuden ja miniulotteisuuden, niin miksi pyörit välillä vihassasi kuin täyteen pumpattu ilmapallo? Pelkään aina halkeavasi. :)
Eikö ole hyvä myös elää oivallustensa mukaan?Mutta edelleen on hassua, että sinä pornon kuluttajana kutsut jöröä pornoksi.
- Mi-yes
jorojukka-kukka kirjoitti:
Jos itsekin tajuat maailman monimutkaisuuden ja miniulotteisuuden, niin miksi pyörit välillä vihassasi kuin täyteen pumpattu ilmapallo? Pelkään aina halkeavasi. :)
Eikö ole hyvä myös elää oivallustensa mukaan?...tulit taas pornoilemaan. Vai?
Luin vietisi uudestaan. Ekaksi syntyi mielikuva vittuilusta, mutta ehka et sitten vittuilutkaan..?
Siina tapauksessa otan sanat takaisin. Ja odettakoon nyt viela, etta se on ensimmainen kerta kun se on tullut tehtya.
Rauhanpiippua en aio ryhtya polttelemaan, mutta suotakoon nyt sitten tama "vetaytyminen".
Oivallusten mukaan? En tieda. Lisaksi en ole varma jos olen "oivaltanut" oikein. Kannattaa myos kyseenalaistaa.... - Mi-yes
jorojukka-kukka kirjoitti:
Jos itsekin tajuat maailman monimutkaisuuden ja miniulotteisuuden, niin miksi pyörit välillä vihassasi kuin täyteen pumpattu ilmapallo? Pelkään aina halkeavasi. :)
Eikö ole hyvä myös elää oivallustensa mukaan?Pornon kuluttaja.
Mista sita tietaa kumpi meista lopulta on kovempi "pornon kuluttaja". Miten maaritellaan "pornon kuluttaja" sitten. Tosiaan talvella kavin pornokaupassa. Kun oikein mainostettiin etta on kolmikerroksinen. Sita ennen joskus pari vuotta taaksepain, kavin katsomassa pornokauppaa Sin City:a Helsingissa. Kun nyt kerran ihan eteen pomppasi. Konsepti on suunnaattu naisille, ja sita pyorittaa pari muijaa jotka kertoivat v2004 Kauppalehdessa etta miehet jotka samaa konseptia vetaisi leimattaisiin "pervoiksi sovinisteiksi", kun he taas olivat "cool".
Mikas siina...
Etko kuluta yhtaan pornoa? Mi-yes kirjoitti:
En mina tieda miten mahdollisesti "kontrollin tarve" voisi tahan suhteuttaa.
On sanomatta selvaa, etta tietyt sanonnat ilman maaritelmia, voidaan kayttaa harhaanjohtamiseksi. Tai sitten ne ovat vaan tyhjia sanontoja ilman substanssia.
Kielella luodaan mielikuvia ja sita kaytetaan monesti vallankayton valineena.
En ole pedanttinen tai dogmaattinen kuitenkaan.
Wovon man nicht sprechen kann, daruber muss man besingen."Olen miettinyt vaurauden tuoma "onnea", etenkin Aasialaiset kulttuurit ovat herkkiä talouden tuottamalle näennäes hyvinvoinnille. Hindulaisuus ja myös buddalaisuuden jotkut lajit, näkevät taloudellisen vaurauden osana sielun kehittymisastetta. Taloudellisen hyvinvoinnin katsotaan johtuvan hyvästä karmasta. Hyvän karman todistaminen on -tietenkin- tärkeää. Hyvä karma kertoo ihmisen kehitysasteesta. Länsimaalainen yrittää todistaa sivistyksen tasoa samalla intensiivisyydellä. Sitten tulee tehdyksi kirjoitusvirheitä ja ollaan alkutekijöissä, heh.. tälläistä tämä päteminen on.
Aasialaiset ovat varsin herkkiä, juuri uskontonsa vuoksi, muuttamaan kulttuuriaan taloudellisista syistä. Harmillinen juttu on sinänsä, että Aasialainen kulttuuriperimä on sellainen, jolla olisi meille paljon tarjottavana. Aasialainen kulttuuri on hyvin kehittynyttä, länsimailla on siihen pitkä matka monelta osin.
NePal se oli.- jorojukka-kukka
jorojukka-kukka kirjoitti:
Jos itsekin tajuat maailman monimutkaisuuden ja miniulotteisuuden, niin miksi pyörit välillä vihassasi kuin täyteen pumpattu ilmapallo? Pelkään aina halkeavasi. :)
Eikö ole hyvä myös elää oivallustensa mukaan?Katsos ensin olin Kipsivittu, joka kuvasi kielteistä suhtautumistani pornoon ja nyt olen Porno. Ottaa siitä nyt selvää, mikä on aiheuttanut tämän arvonnousun Mi-yökin silmissä.
Osaatko sinä yhtään aavistella, kun minä olen aivan nyt sokea itselleni? :) - jorojukka-kukka
jorojukka-kukka kirjoitti:
Jos itsekin tajuat maailman monimutkaisuuden ja miniulotteisuuden, niin miksi pyörit välillä vihassasi kuin täyteen pumpattu ilmapallo? Pelkään aina halkeavasi. :)
Eikö ole hyvä myös elää oivallustensa mukaan?En vittuillut, vaan kysyin ihan tosissani, sillä ensimmäisen kerran kuulin sinun suustasi mitään noin laajakatseista elämän monimuotoisuudesta.
- Mi-yes
Tittelityy kirjoitti:
Olen miettinyt vaurauden tuoma "onnea", etenkin Aasialaiset kulttuurit ovat herkkiä talouden tuottamalle näennäes hyvinvoinnille. Hindulaisuus ja myös buddalaisuuden jotkut lajit, näkevät taloudellisen vaurauden osana sielun kehittymisastetta. Taloudellisen hyvinvoinnin katsotaan johtuvan hyvästä karmasta. Hyvän karman todistaminen on -tietenkin- tärkeää. Hyvä karma kertoo ihmisen kehitysasteesta. Länsimaalainen yrittää todistaa sivistyksen tasoa samalla intensiivisyydellä. Sitten tulee tehdyksi kirjoitusvirheitä ja ollaan alkutekijöissä, heh.. tälläistä tämä päteminen on.
Aasialaiset ovat varsin herkkiä, juuri uskontonsa vuoksi, muuttamaan kulttuuriaan taloudellisista syistä. Harmillinen juttu on sinänsä, että Aasialainen kulttuuriperimä on sellainen, jolla olisi meille paljon tarjottavana. Aasialainen kulttuuri on hyvin kehittynyttä, länsimailla on siihen pitkä matka monelta osin.
NePal se oli....mutta mika on naennaishyvinvointia ja mika hyvinvointia. Kylla luulisi etta on ihan ok etta jossain, vaikka nyt, vuohenmaidonmyyja, Tiibetin vuoristoseuduillakin saa lauantaina lampiman suihkun, ei joudu palelemaan kodissaan, ja lahtee joskus mopolla vuorten yli kattomaan kavereita. Ainakin sallittakoon hanelle se vaihtoehto.
Esimerkiksi Hong Kongissa ja Japanissa perinteinen kulttuuri ja hyvinvointi ovat sailyneet vahvasti kasi kadessa. Noh, ainakin, verrattuna vaikka naapureihinsa, vaurattomiin, Kiinaan (muuttuu, muuttuu) ja Pohjois-Koreaan.
Kaakkois-Aasiasta joku paikallinen runoilija kertoi etta "paluuta ei ole". Eli ns. lansimaalainen kulttuuri on jo niin vahvasti vaikuttanut sukupolveen. Kahden tulen valissa. Beijingista Cui Jian laulaa "Wan An Beijing" Hyvaa yota Peking, ennen ihmiset tunsivat toisensa.
Rahalla on myos henkinen merkitys. Jep. Voisi jopa sanoa, etta "raha" voi olla osoitus emotionaalisesta siteesta paljon enemman kuin sanat ja tunteet. Riippuu tapauksesta. As usual.. - Mi-yes
jorojukka-kukka kirjoitti:
Jos itsekin tajuat maailman monimutkaisuuden ja miniulotteisuuden, niin miksi pyörit välillä vihassasi kuin täyteen pumpattu ilmapallo? Pelkään aina halkeavasi. :)
Eikö ole hyvä myös elää oivallustensa mukaan?...mika on elaman monimuotoisuus?
Senhan voi jokainen maaritella itse. Jopa biologian opettaja kertoo siita varmaan ekaluokkalaisille.
Niin etta mita se kenellekkin merkitsee. Ei se valttamatta mihinkaan tiettyyn juoneen viittaa.
Et sitten omaa juontasi sanonut, eli en voi ymmartaa kieltasi, mutta en ma nyt aio ruveta tivaamaankaan. Lisaksi se voi olla hyvinkin heko.koht juttu.
Minulle se "monimuotoisuus" nyt ei ainakaan ole astrologia. Mi-yes kirjoitti:
En mina tieda miten mahdollisesti "kontrollin tarve" voisi tahan suhteuttaa.
On sanomatta selvaa, etta tietyt sanonnat ilman maaritelmia, voidaan kayttaa harhaanjohtamiseksi. Tai sitten ne ovat vaan tyhjia sanontoja ilman substanssia.
Kielella luodaan mielikuvia ja sita kaytetaan monesti vallankayton valineena.
En ole pedanttinen tai dogmaattinen kuitenkaan.
Wovon man nicht sprechen kann, daruber muss man besingen."Taloudellisen hyvinvoinnin tuoma helpotus on tärkeä tekijä. Mopolla tuttaviaan tapaamaan lähteminen on kohtuullinen tavoite, samoin on lämmin suihku. Taloudellisen menestyksen tavoittelu luo kuitenkin hankalia lieveilmiöitä, kuten slummeja, elinkauppaa, lapsikauppaa, sukulaissuhteiden katkeamisia tms... yhteisöissä joissa inhimillisyyteen pyrkivät arvot ovat sinänsä tärkeitä, tälläiset muutokset ovat rankasti yksilöitä raastavia.
Japanilainen kulttuuri on muutunut merkittävästi viime vuosina. Japanissa kulttuurin muutoksesta kärsivät etenkin naiset ja lapset, lasten itsemurhat ovat lisääntyneet ja naisten kokema turvallisuuden tunne on vähentynyt. Naisten turvallisuuden tunteen väheneminen ennustaa syntyvyyden laskua ja lasten psyykkisiä oireiluja. Hong Kongissa ollaan taas valtavassa murroksessa, koska Kiinan vaikutusvallan kasvaessa, pelko vakauden pysyvyydestä lisääntyy.
Raha on henkinen tekijä jopa enemmän, kuin taloudellinen, jos ajatellaan ihmisiä yksilöinä. Osa ihmisistä arvottaa itsensä taloudellisen tilanteensa mukaisesti. Arvo on sitä korkeammalla, mitä enemmän ansaitsee, tai kuinka paljon Nokian osakkeet ovat pörsissä nousseet. Ihmiset tarvitsevat jonkin hyvin konkreettisen tavan mitata omaa arvoaan, vertailu toisiin on niin perin inhimillistä. "Sydämen sivistyksen" osoittaminen on huomattavasti hankalanpaa, kuin pankkitilin taseen. Rahalla saa ystäviä, vaikutusvaltaa ja sen avulla voi todistaa olevansa keskimääräistä parenpi ihminen. Raha on myös henkinen arvo.- Ruosutar
Mi-yes kirjoitti:
..homouden miksikin vaan. Ja Foucaulilta sen vedit tahan juttuun.
Tuskin ainakaan olet hinttien mieleen.
Oikeudenmukaisuuden nimissa, suotakoon heillekkin oikeus maaritella homoja psykologisesti maaritteleva maarittelija.
Psykologian termit vallankayttona on muuten helvetin vastenmielista.et tule ilman sitä toimeen. Nytkin käytät sitä oivallisesti.
Ei minulla ole mitään vastaan homoja eikä lesboja. Mutta heidän tekemä tutkimustyö ikäväkyllä on liian kapean näkökannan tulos.
Focault oli kieltämättä viisas henkilö, mutta se on sitten aivan eri asia miltä kannalta hän valottaa näkemyksiä. Hänen näkemyksensä on yhtä yksioikoinen kuin feministienkin. - Mi-yes
Tittelityy kirjoitti:
Taloudellisen hyvinvoinnin tuoma helpotus on tärkeä tekijä. Mopolla tuttaviaan tapaamaan lähteminen on kohtuullinen tavoite, samoin on lämmin suihku. Taloudellisen menestyksen tavoittelu luo kuitenkin hankalia lieveilmiöitä, kuten slummeja, elinkauppaa, lapsikauppaa, sukulaissuhteiden katkeamisia tms... yhteisöissä joissa inhimillisyyteen pyrkivät arvot ovat sinänsä tärkeitä, tälläiset muutokset ovat rankasti yksilöitä raastavia.
Japanilainen kulttuuri on muutunut merkittävästi viime vuosina. Japanissa kulttuurin muutoksesta kärsivät etenkin naiset ja lapset, lasten itsemurhat ovat lisääntyneet ja naisten kokema turvallisuuden tunne on vähentynyt. Naisten turvallisuuden tunteen väheneminen ennustaa syntyvyyden laskua ja lasten psyykkisiä oireiluja. Hong Kongissa ollaan taas valtavassa murroksessa, koska Kiinan vaikutusvallan kasvaessa, pelko vakauden pysyvyydestä lisääntyy.
Raha on henkinen tekijä jopa enemmän, kuin taloudellinen, jos ajatellaan ihmisiä yksilöinä. Osa ihmisistä arvottaa itsensä taloudellisen tilanteensa mukaisesti. Arvo on sitä korkeammalla, mitä enemmän ansaitsee, tai kuinka paljon Nokian osakkeet ovat pörsissä nousseet. Ihmiset tarvitsevat jonkin hyvin konkreettisen tavan mitata omaa arvoaan, vertailu toisiin on niin perin inhimillistä. "Sydämen sivistyksen" osoittaminen on huomattavasti hankalanpaa, kuin pankkitilin taseen. Rahalla saa ystäviä, vaikutusvaltaa ja sen avulla voi todistaa olevansa keskimääräistä parenpi ihminen. Raha on myös henkinen arvo....on japski muuttunut. Joka puolella on homma muuttunut.
Semmoista se on. Mennaanko kohti Lincoln County Roadia vai Armageddonia. Sanos se.
Japanissa on sitten muotia joukkoitsemurhat, eks je. Taas oli yksi asken. Ihmeellinen ilmio. Japskit kiertaa muutenkin (monesti vihattuina historiasta) ympari Aasiaa ja etsii "rauhaa". Kova on kohtalo jos lahtee irti oravanpyorasta, tosin saman voi varmaan sanoa jenkeistakin.
Tarkoitin kuitenkin, etta vaurauden ja kulttuurin yhdistaminen on ainakin toiminut paremmin kuin naapurien kommunismin ja kulttuurin yhdistaminen. (kulttuurin maaritelma?) Mutta missa mika konsepti sitten milloinkin. Ainakin Hongkongissa (ja Taiwanissa) marssittiin lohikaarmetansseja kun Kiinassa katsottiin virallisia uutisia. Mutta ehka sekin voisi olla "kulttuuria". Eika nyt kulttuuri mikaan monoliitti ole vai..
Nyt alkaa jo menemaan monimutkaiseksi. Ei tasta ainakaan vaitoskirjaa saa.
Mutta lansimaalainen vaikutusvalta. Uskon sen vahenevan maailmalla. Kiinalaiset ovat jo kayneet kuussa, ja Intiassa osataan jo nappailla kannykkaan. Samoin mita tulee ansimaiseen kulturaaliseen vaikutusvaltaan. Vai?
Kyllapa on laaja aihe.
Mutta sanotaan nyt viela etta ei kaikki lansimainen nyt huono juttukaan ole. Vaikka ihan varmuuden vuoksi.
Viime aikoina on kyllakin tullut kelattua, etta paska juttuhan se olisi, jos kaikenmaailman monikansalliset yritykset tulevat maailmalle pyorittamaan niita rattaitaan, ja asettamaan vaikkapa perinteisen elinkeinon myrskyyn. Argumentteja on puolin ja toisin. Kuitenkin, mielestani on paska juttu jos pienesta ihmisesta tehdaan vielakin pienempi, ideaaliton numero, tabula rasaan vedetty viivakoodi, joka pukkilan sanoin kutakuin "ruuvaa ruuvia oikealle".
Sita vastaan on asettauduttava. Ainakin nain sen nakisin. Tosin ehka huomenna on uudet kujeet... - Mi-yes
Ruosutar kirjoitti:
et tule ilman sitä toimeen. Nytkin käytät sitä oivallisesti.
Ei minulla ole mitään vastaan homoja eikä lesboja. Mutta heidän tekemä tutkimustyö ikäväkyllä on liian kapean näkökannan tulos.
Focault oli kieltämättä viisas henkilö, mutta se on sitten aivan eri asia miltä kannalta hän valottaa näkemyksiä. Hänen näkemyksensä on yhtä yksioikoinen kuin feministienkin.Ota huomioon etta viestini on vipattu kannissa.
Aina joskus tulee maistelun jalkeen vipattua, ja sitten seuraava paiva ei oikein enaa muista juonta.
En ma jaksa tuohon enaa paneutua, mutta sanotaan nyt vaikka se, etta kylla esimerkiksi psykoanalyysin kielta saa yhta paljon, ja kuuluukin, kyseenalaistaa, kuin vaikka kommunismin. Ilman etta on vaikka "oidipaalisia anaalifantasiaan fiksautuneita neurooseja".
Ehka ymmarrat pointin.. Mi-yes kirjoitti:
En mina tieda miten mahdollisesti "kontrollin tarve" voisi tahan suhteuttaa.
On sanomatta selvaa, etta tietyt sanonnat ilman maaritelmia, voidaan kayttaa harhaanjohtamiseksi. Tai sitten ne ovat vaan tyhjia sanontoja ilman substanssia.
Kielella luodaan mielikuvia ja sita kaytetaan monesti vallankayton valineena.
En ole pedanttinen tai dogmaattinen kuitenkaan.
Wovon man nicht sprechen kann, daruber muss man besingen."Kuinka paljon japanilaiseen kulttuuriin vaikuttaa yhä edelleen sintolaisuus? Kasvojen menettämisen pelkoon ja yhteiskunnalisen statuksen tavoitteluunhan, sintolaisuuden yhteiskunnalinen suutaus on aikoinaan merkittävästi vaikuttanut. Joukkoitsemurhat ovat merkki varsin suuresta sosiaalisuudesta, toisaalta tietenkin myös merkkinä siitä, että toivoa ei katsota olevan kenelläkään. Japanilaisen kulttuurin erikoispiirre, taas aiheeseen palatakseni, ovat pornografiset ja hyvin sadistissävyiset sarjakuvat. Piiretty porno on muissa kulttuureissa lähes kokonaan hävinnyt. Hämmästyttävä erikoispiirre, muuten kehittyneessä yhteiskunnassa, mistä sitten johtuneekaan?
Länsimainen kulttuuri on käsitteenä hyvin laaja. Kulttuurillahan on yleisesti ottaen tarkoitettu mm.uskontoa ja tapoja tms... Nykyään läsimaiden kulttuuriin kuuluva, uskonnollisten arvojen väheneminen on pikemminkin leviämässä maailmalla. Raha on tullut tärkeämmäksi, kuin jumalat ja niiden pyhyys. Lieneekö tämä kehitys sitten huonoa vai ei, riippuu arvomaailmasta. Kirkon vallan vähetessä, kasvaa taloudellisen vallan merkitys, näin on tapahtumassa kaikkiallla. Kirkon merkityksen väheneminen vaikuttaa yksillöllisyyden arvon nousemiseen. Ihminen on nousemassa toimijaksi ja näin yksillöllisyyden arvo lisääntyy. Ruuvinpyörittäjiä ei ole arvostettu kovinkaan runsaasti missään kulttuurissa, juhlapuheita lukuunottamatta. Kommunistitkin saivat luotua hyvin nopeasti eliitin järjestelmänsä sisälle.- Mi-yes
Tittelityy kirjoitti:
Kuinka paljon japanilaiseen kulttuuriin vaikuttaa yhä edelleen sintolaisuus? Kasvojen menettämisen pelkoon ja yhteiskunnalisen statuksen tavoitteluunhan, sintolaisuuden yhteiskunnalinen suutaus on aikoinaan merkittävästi vaikuttanut. Joukkoitsemurhat ovat merkki varsin suuresta sosiaalisuudesta, toisaalta tietenkin myös merkkinä siitä, että toivoa ei katsota olevan kenelläkään. Japanilaisen kulttuurin erikoispiirre, taas aiheeseen palatakseni, ovat pornografiset ja hyvin sadistissävyiset sarjakuvat. Piiretty porno on muissa kulttuureissa lähes kokonaan hävinnyt. Hämmästyttävä erikoispiirre, muuten kehittyneessä yhteiskunnassa, mistä sitten johtuneekaan?
Länsimainen kulttuuri on käsitteenä hyvin laaja. Kulttuurillahan on yleisesti ottaen tarkoitettu mm.uskontoa ja tapoja tms... Nykyään läsimaiden kulttuuriin kuuluva, uskonnollisten arvojen väheneminen on pikemminkin leviämässä maailmalla. Raha on tullut tärkeämmäksi, kuin jumalat ja niiden pyhyys. Lieneekö tämä kehitys sitten huonoa vai ei, riippuu arvomaailmasta. Kirkon vallan vähetessä, kasvaa taloudellisen vallan merkitys, näin on tapahtumassa kaikkiallla. Kirkon merkityksen väheneminen vaikuttaa yksillöllisyyden arvon nousemiseen. Ihminen on nousemassa toimijaksi ja näin yksillöllisyyden arvo lisääntyy. Ruuvinpyörittäjiä ei ole arvostettu kovinkaan runsaasti missään kulttuurissa, juhlapuheita lukuunottamatta. Kommunistitkin saivat luotua hyvin nopeasti eliitin järjestelmänsä sisälle...jos puhumme samasta asiasta kun on kyseessa "ruuvinpyorittajat".
Muuten tekstisi on mielenkiintoista pohdintaa, eika nyt ole sen kummempaa kommentoitavaa tai lisattavaakaan.
Minulle "ruuvinpyorittajat" ovat he, jotka pyorittavat kasvotonta koneistoa 3.2mm oikealle, joka paiva. Siihen kuulun myos mina. Talla hetkella. Enemman tai vahemman.
Mielestani nimittain ruuvinpyorittajia materialistisessa kulttuurissa nimenomaan arvostetaan.
Pienta vihanneskauppiasta joka taistelee viereen tulevan jattilais JUMBO tavaratalon kanssa, tuskin saa paljon arvostusta, ainakaan se mika kuuluisi, jos nyt oikein joillain mittareilla lahdetaan mittaamaan. Ja nyt kyseessa olisi viela Third World.
- Vasuri'
Niinkö Unionin edustajat sanoivat? Melkoista vihanlietsontaa ja iljetystä olisi.
Täytyy kyllä sanoa että on tietääkseni sellaisiakin tutkimuksia joitten mukaan naisten osuus pedofiliatapauksissa on reilusti yli 40%. Enemmänkin?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2032175
- 1341198
- 1131073
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa23827- 58806
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34771ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42638Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175584Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46577- 10560