Pojalla on monivaihteinen Atala polkupyörä.Vaihteisto ei kestä,monenlaista remppaa on takana.(raju käyttäjä :-D )Voisiko tuollaisen vaihdepyörän rempata ihan karvalakkimalliseksi 1-3 vaihteiseksi sillä runko on hyvä.
Atala
8
4261
Vastaukset
- niin se on
kannattaa, muistelen markka aikaan Shimanon napavaihteen maksaneen toistatonnia plus työ ja pinnat ja ketju.
- tollo
OIKEASTA pyöräliikkeestä tai korjaamosta. Kaikki on periaatteessa mahdollista. Napavaihteessa tuskin järkeä, yksi voi jopa olla realistinen vaihtoehto.
- Anonyymi
Itselläni on ATALA Clever 8.1 man sähköpyörä.
Olen nyt ajanut sillä 5045 km.
Ei minkäänlaista ongelmaa..., siis ei mitään..
Käy kuin Sveitsiläinen kello.
Voin lämpimästi suositella. 🚲👍- Anonyymi
Onko yhtä hyvä kuin Fitnord?
- Anonyymi
Voit harkita sinkulaksi laittamista. Rataspakan tilalle yksi sinkularatas ja spacerit ja vaihtaja veks. Muttavaatii ketjukiristimen ja mahdollisesti ja eturattaan uusiminen.
Aloittajan viesti on 19v. takaa, joten eikähän tuo ole jo hänelle "selvinnyt" mitä tekee pyörän suhteen.
Hyvin mahdollisesti kyseistä pyörää ei enään välttämättä ole olemassakaan...- Anonyymi
santtu_1975X kirjoitti:
Aloittajan viesti on 19v. takaa, joten eikähän tuo ole jo hänelle "selvinnyt" mitä tekee pyörän suhteen.
Hyvin mahdollisesti kyseistä pyörää ei enään välttämättä ole olemassakaan...Miksei olisi? Vasta noin reilu 20v ikäinen ja runkokin oli mieleinen. Se on pyörän tärkein komponentti. Paljon vanhempiakin pyöriä näkee liikenteessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksei olisi? Vasta noin reilu 20v ikäinen ja runkokin oli mieleinen. Se on pyörän tärkein komponentti. Paljon vanhempiakin pyöriä näkee liikenteessä.
Vanhoja pyöriä on liikenteessä. Esim. minulla on reilut 27 vuotta vanha 21-vaihteiden pyörä ja ajomatkat yleensä 100-150 km viikossa, kerran reilusti yli 200. Tämän kestän tavoite on 2000 km eli vielä muutama viikko. Shimano Alivio on oikeasti hyvä vaihteisto, on alkuperäiset vaihtajat käytössä eikä niitä ole tarvinnut edes säätää kertaakaan. Lisäksi en ole kertaakaan käyttänyt sitä huollossa vaan olen tehnyt kaiken itse.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille
Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest1167133Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä
Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden4945271Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1463240Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?
Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed2152621Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t382307Pituuden mittaaminen
Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m431272En tiedä enää
Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su771232Varsinainen vetonaula tämä Pyhäjärven keskustelupalsta
Lisää kummasti muuttohaluja, kun lukee tätä foorumia. Tosin väärään suuntaan. Marraskuuhun mennessä tämä vähäinenkin vä681168Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu111159- 1111133