että Hänelle pitää uhrata ihmisiä?
Miksi Jumala vaati,
58
1110
Vastaukset
- Kadun-nainen
Tämä on JUmalan pelkoa ja ihmisten aikaansama rituaali. Kunnioitusta ja pelkoa sekaisin.
- tässä selitys
että Jumala on psykopaatti?
Jokaisesta pilkasta sinä olet oleva kerran tuomiolla. Sinä itse hankit itsellesi turhaa kuormaa. Tee parannus, kun siihen vielä on mahdollisuus.
Siunausta.- tässä selitys
sydämmen.usko.pelastaa kirjoitti:
Jokaisesta pilkasta sinä olet oleva kerran tuomiolla. Sinä itse hankit itsellesi turhaa kuormaa. Tee parannus, kun siihen vielä on mahdollisuus.
Siunausta.taikauskoisuus ei ole mitenkään kaunista.
Sinä olet ruma tuossa taikauskoisuudessasi.
Tee parannust tulemalla järkiisi. tässä selitys kirjoitti:
taikauskoisuus ei ole mitenkään kaunista.
Sinä olet ruma tuossa taikauskoisuudessasi.
Tee parannust tulemalla järkiisi.Minä uskomalla Jumalan sanan lupauksiin ja totuuksiin, vai sinäkö Jumalan pilkkasi kanssa. Muista, sinua on varoitettu. Tee omalla elämälläsi mitä haluat, se on sinun elämäsi, mutta älä syytä ketään muuta kuin itseäsi viimeisellä tuomiolla.
Jeesus Kristus on Herra. aamen- olet paskan jauhaja
Minä uskomalla Jumalan sanan lupauksiin ja totuuksiin, vai sinäkö Jumalan pilkkasi kanssa. Muista, sinua on varoitettu. Tee omalla elämälläsi mitä haluat, se on sinun elämäsi, mutta älä syytä ketään muuta kuin itseäsi viimeisellä tuomiolla.
Jeesus Kristus on Herra. aamenTaitavat kaikki helluntailaiset olla samanlaisia idiootteja.
Muista, että olen sinua varoittanut. En enää voi taata turvallisuuttasi. olet paskan jauhaja kirjoitti:
Taitavat kaikki helluntailaiset olla samanlaisia idiootteja.
Muista, että olen sinua varoittanut. En enää voi taata turvallisuuttasi.Minä luulen, että sinun älynlahjasi taitavat olla heikosti kehittyneet. Et sinä muuten viitsisi ilta illan jälkeen käydä täällä palstalla itseäsi nolaamassa.
***Muista, että olen sinua varoittanut. En enää voi taata turvallisuuttasi. ***
Hyvä esimerkki älynlahjoistasi.
Siunausta pikkuinen.- - AB -
olet paskan jauhaja kirjoitti:
Taitavat kaikki helluntailaiset olla samanlaisia idiootteja.
Muista, että olen sinua varoittanut. En enää voi taata turvallisuuttasi.kielenkäytössäsi? Ketään ei myöskään kannata haukkua tyhmäksi tai idiootiksi, koska silloin voi ihan hyvällä syyllä sanoa, ettet osoita olevasi itse silloin yhtään sen parempi missään suhteessa. Onko se niin kamalan vaikeaa kunnioittaa toisen uskoa? Onko se sinulta pois? Tottakai asioista voi maltillisesti keskustella ja vaihtaa mielipiteitä ja ajatuksia, muttei sitä tarvitse fanaattinen olla ...
- huh huh - mikä palsta
Minä luulen, että sinun älynlahjasi taitavat olla heikosti kehittyneet. Et sinä muuten viitsisi ilta illan jälkeen käydä täällä palstalla itseäsi nolaamassa.
***Muista, että olen sinua varoittanut. En enää voi taata turvallisuuttasi. ***
Hyvä esimerkki älynlahjoistasi.
Siunausta pikkuinen.pahasti pieleen; olen tällä palstalla ensimmäistä kertaa.
Minulle oli suoranainen sokki havaita kuinka tyhmiä, itsekeskeisiä, moraalittomia, vääristeleviä, asiattomia, aivopestyjä ja taikauskoisia helluntailaiset ovat. huh huh - mikä palsta kirjoitti:
pahasti pieleen; olen tällä palstalla ensimmäistä kertaa.
Minulle oli suoranainen sokki havaita kuinka tyhmiä, itsekeskeisiä, moraalittomia, vääristeleviä, asiattomia, aivopestyjä ja taikauskoisia helluntailaiset ovat.Sillä he tietävät minne ovat matkalla. Isän kotiin. Sydän puhtaaksi vihmottuna. Nimi elämän kirjaan Karitsan ( Jeesuksen ) verellä kirjoitettuna. Joh.14:
Johannes 15
1 "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.
2 Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?
3 Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.
4 Ja mihin minä menen-tien sinne te tiedätte."
5 Tuomas sanoi hänelle: "Herra, me emme tiedä, mihin sinä menet; kuinka sitten tietäisimme tien?"
6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
Siunausta sinulle.huh huh - mikä palsta kirjoitti:
pahasti pieleen; olen tällä palstalla ensimmäistä kertaa.
Minulle oli suoranainen sokki havaita kuinka tyhmiä, itsekeskeisiä, moraalittomia, vääristeleviä, asiattomia, aivopestyjä ja taikauskoisia helluntailaiset ovat.NIIN KUIN TOI KIRJOITAJA TOSSA VAROITTI JOKA TURHASTA SANASTA ON TEHTÄVÄ TILI.JEESUS ON KUOLLUT SUNKIN PUOLESTA,SUN ASIASI ON PÄÄTTÄÄ,OTATKO VASTAAN.TEKSTISTÄSI PÄÄTELLEN HALUUT SINNE KUUMAAN PAIKAAN,MIETI TÄTÄ.
10 Ja Aabraham ojensi kätensä ja tarttui veitseen teurastaakseen poikansa.
11 Silloin Herran enkeli huusi hänelle taivaasta sanoen: "Aabraham, Aabraham!" Hän vastasi: "Tässä olen".
12 Niin hän sanoi: "Älä satuta kättäsi poikaan äläkä tee hänelle mitään, sillä nyt minä tiedän, että sinä pelkäät Jumalaa, kun et kieltänyt minulta ainokaista poikaasi".
13 Niin Aabraham nosti silmänsä ja huomasi takanansa oinaan, joka oli sarvistaan takertunut pensaikkoon. Ja Aabraham meni, otti oinaan ja uhrasi sen polttouhriksi poikansa sijasta.
Niin se oli esikuva tulevasta uhrista Golkatan keskimmäisellä ristillä. Kuten huomaat, Aabrahamin ei tarvinnut uhrata pokaansa, se oli testi Aabrahamin uskollisuudesta. Jumala oli järjestänyt toisen, sijaisuhrin valmiiksi.
Jumala uhrasi poikansa Jeesuksen sinun syntiesi tähden. Sinun syntisi löivät naulat ristille naulittuun vapahtajaan. Sinun tähtesi Hän Jumalan karitsa vuodatti verensä.- paskaa kirjoitit
idiootti, jos tuollaisin sijaiskärsimys myytteihin uskot.
Tee parannus ja tule järkiisi - järkeä päähän
Eihän Jumalan olisi tarvinnut tehdä tuota psykoopatille ominaista jekkua - kiduttaa henkisesti niin Abrahamia (joka on muuten satuolento) kuin hänen poikaansa.
!!! Jumalasihan piti olla KAIKKITIETÄVÄ !!!!
Täysn moraaliton teko. Mikset tuomitse satu-Jumalasi tekoa. - frihet
paskaa kirjoitit kirjoitti:
idiootti, jos tuollaisin sijaiskärsimys myytteihin uskot.
Tee parannus ja tule järkiisiOliko tuo vastaus sinulle epämiellyttävä, vai miten koit sen sinua häiritsevänä?
- harmiin hyvät syyt
frihet kirjoitti:
Oliko tuo vastaus sinulle epämiellyttävä, vai miten koit sen sinua häiritsevänä?
vääristely, tyhmyys ja tietämättömyys ärsyttää kaikkia hyvän kasvatuksen ja moraalin omaavia ihmisiä.
- vai "esikuva" - h...
Kuinka tuollainen järkyttävä vapaudenriisto ja uhkailu voi olla minkäänlaisen moraalin perusta.
Jos uskot tuollaiseen potaskaan, olet todellakin moraaliton. - sari73
vai "esikuva" - h... kirjoitti:
Kuinka tuollainen järkyttävä vapaudenriisto ja uhkailu voi olla minkäänlaisen moraalin perusta.
Jos uskot tuollaiseen potaskaan, olet todellakin moraaliton.vihaa hylkäämistä, lukee Raamatussa myös.
Ja eiköhän se tule selvästi esiin ko.kohdassa.
Miksi sä tappelet Jumalalle? järkeä päähän kirjoitti:
Eihän Jumalan olisi tarvinnut tehdä tuota psykoopatille ominaista jekkua - kiduttaa henkisesti niin Abrahamia (joka on muuten satuolento) kuin hänen poikaansa.
!!! Jumalasihan piti olla KAIKKITIETÄVÄ !!!!
Täysn moraaliton teko. Mikset tuomitse satu-Jumalasi tekoa.Se johtuu yksinkertaisesti siitä, että olet epävarma sisikunnassasi. Pelkäät tulevaisuutta ja luulet, että kun yrität kumota uskonasioita, niin sinun olotilasi helpottuu. Väärin ystävä, niin väärin. Sinä kasaat itsellesi vain ongelmia.
*** Eihän Jumalan olisi tarvinnut tehdä tuota psykoopatille ominaista jekkua - kiduttaa henkisesti niin Abrahamia (joka on muuten satuolento) kuin hänen poikaansa.***
Sinä puhut sekavia. Ensin sanot Jumalan kiduttaneen Aabrahamia, ja seuraavassa hengenvedossa väität Aabrahamin olevan satu olento:D
Pitäisiköhän sun mennä kotiin äidin luokse aikuistumaan.
Siunausta.- Jumala on psykopaatti
sari73 kirjoitti:
vihaa hylkäämistä, lukee Raamatussa myös.
Ja eiköhän se tule selvästi esiin ko.kohdassa.
Miksi sä tappelet Jumalalle?JUMALA VIHAA, JUMALA VIHAA.
Aivan kuin taikauskoinen hihhuli vihaa järjissään olevia. - sivusta seurannut
Se johtuu yksinkertaisesti siitä, että olet epävarma sisikunnassasi. Pelkäät tulevaisuutta ja luulet, että kun yrität kumota uskonasioita, niin sinun olotilasi helpottuu. Väärin ystävä, niin väärin. Sinä kasaat itsellesi vain ongelmia.
*** Eihän Jumalan olisi tarvinnut tehdä tuota psykoopatille ominaista jekkua - kiduttaa henkisesti niin Abrahamia (joka on muuten satuolento) kuin hänen poikaansa.***
Sinä puhut sekavia. Ensin sanot Jumalan kiduttaneen Aabrahamia, ja seuraavassa hengenvedossa väität Aabrahamin olevan satu olento:D
Pitäisiköhän sun mennä kotiin äidin luokse aikuistumaan.
Siunausta.Eikö sinun olisi aika mennä imemään äitisi nisää tai vaihtoehtoisesti isäsi peliä.
- frihet
harmiin hyvät syyt kirjoitti:
vääristely, tyhmyys ja tietämättömyys ärsyttää kaikkia hyvän kasvatuksen ja moraalin omaavia ihmisiä.
Minä silti siedän sinua ja nyt kun toit nuo heikkoutesi esiin, niin sitäkin enemmän.
sivusta seurannut kirjoitti:
Eikö sinun olisi aika mennä imemään äitisi nisää tai vaihtoehtoisesti isäsi peliä.
Samoin isäni. Kuolivat vanhuuteen molemmat.
Toisekseen, ateistinen moraalisi tuntuu olevan kohdallaan :D
Siunausta- sun muut ja
Jumala on psykopaatti kirjoitti:
JUMALA VIHAA, JUMALA VIHAA.
Aivan kuin taikauskoinen hihhuli vihaa järjissään olevia.mene tutimaan. Huomenna on päivä uus.
Aivan kuin taikauskoinen hihhuli vihaa järjissään olevia.Miksi sinä muuten huudat keskustelu palstalla ? Oletkos sinä joku koulupoika, joka on päässyt salaa äitinsä tietsikalle :D
Jeesus rakastaa sinua jumalallisella rakkaudellaan. Hän haluaa antaa sinulle elämän joka on elämisen arvoista jo tässä ajassa, saatika sitten ikuisuudessa. Ota Jeesuksen rakkaus vastaan, se kannattaa. Puhun kokemuksesta.- sari73
Aivan kuin taikauskoinen hihhuli vihaa järjissään olevia.Ootko sä helluntalainen vai haluisitko olla?
Kuulostat siltä, koska hekin uskoo helvettiin. Heidän on pakko siis ymmärtää Jumalaa miksi se sallii sen olemassaolon. Ja varmaan sen takia ne on aina niin vihaisia.
Ymmärrätkö sä Jumalaa tässä? Mä ymmärrän. - suggestoterapeutti
Miksi sinä muuten huudat keskustelu palstalla ? Oletkos sinä joku koulupoika, joka on päässyt salaa äitinsä tietsikalle :D
Jeesus rakastaa sinua jumalallisella rakkaudellaan. Hän haluaa antaa sinulle elämän joka on elämisen arvoista jo tässä ajassa, saatika sitten ikuisuudessa. Ota Jeesuksen rakkaus vastaan, se kannattaa. Puhun kokemuksesta.Kuika usein harrastat suggestoterapiaa; siis käyt kokouksissa "sanan kuulossa" tai luet Raamattua?
suggestoterapeutti kirjoitti:
Kuika usein harrastat suggestoterapiaa; siis käyt kokouksissa "sanan kuulossa" tai luet Raamattua?
Olen ollut 18 vuotta uskossa. Olen entinen alkoholisti narkkari/pilleristi tenukeppi joka sain Jumalan armosta tulla uskoon -88. Elän tänä päivänä onnellisempana kuin koskaan. Sen tähden voin vilpittömin mielin suositella Jeesus tietä, sillä tunnen Hänet johon uskon.
Siunausta elämääsi rukoilen.- moraali oli ennen uskontoja
Samoin isäni. Kuolivat vanhuuteen molemmat.
Toisekseen, ateistinen moraalisi tuntuu olevan kohdallaan :D
SiunaustaMinua niin kiukuttaa tuo taikauskoisuutesi.
Tiedätkö muuten mikä on moraalin evolutionäärinen perusta?
Entä oletko tietoinen, että henkilöiden joilla on alhaisempi uskonnollisuudentaso on parempi moraali? - viimeisen lauseesi?
moraali oli ennen uskontoja kirjoitti:
Minua niin kiukuttaa tuo taikauskoisuutesi.
Entä oletko tietoinen, että henkilöiden joilla on alhaisempi uskonnollisuudentaso on parempi moraali?Onko siitä olemassa jotain faktaa?
- suggestoterapiaa kaikille
Olen ollut 18 vuotta uskossa. Olen entinen alkoholisti narkkari/pilleristi tenukeppi joka sain Jumalan armosta tulla uskoon -88. Elän tänä päivänä onnellisempana kuin koskaan. Sen tähden voin vilpittömin mielin suositella Jeesus tietä, sillä tunnen Hänet johon uskon.
Siunausta elämääsi rukoilen.Voimakas suggestio voi auttaa sinunlaista ihmistä.
On aivan sama mihin jumalaan uskot - kunhan uskot.
Juuri se on sitä suggestoterapiaa. - ciney
Entä oletko tietoinen, että henkilöiden joilla on alhaisempi uskonnollisuudentaso on parempi moraali?on Jumalassa. Evoluutio-jumala on ihmisen luoma kuvitelma, koska ihminen ei halua, että on oikeasti elävä Jumala. Sittenhän pitäisi ottaa vastuu teoistaan.
Mutta uskonnollinen en minäkään ole, olen todellinen. Mikäs sinä olet? - ettei faktaa
viimeisen lauseesi? kirjoitti:
Onko siitä olemassa jotain faktaa?
löydy, mutta jos uskoo lujasti teorioihin ja partamiehiin, niin jo löytyy...
- jonkin ihmisen
ettei faktaa kirjoitti:
löydy, mutta jos uskoo lujasti teorioihin ja partamiehiin, niin jo löytyy...
moraalin puutteen? Ole hyvä ja kerro minulle.
- Ja keneltä
jonkin ihmisen kirjoitti:
moraalin puutteen? Ole hyvä ja kerro minulle.
kysyt?
- lue aluksi nämä kirjat
viimeisen lauseesi? kirjoitti:
Onko siitä olemassa jotain faktaa?
The Science of Good and Evil (Michael Shermer)
Can We Be Good Without God? (Robert Buckman)
Moral Minds (Marc Hauser)
The God Delusion (Richard Dawkins) - olet luonut omasta
suggestoterapiaa kaikille kirjoitti:
Voimakas suggestio voi auttaa sinunlaista ihmistä.
On aivan sama mihin jumalaan uskot - kunhan uskot.
Juuri se on sitä suggestoterapiaa.suggestopediastasi itsellesi lähes oman uskonnon. Hoet ja jauhat jatkuvasti samaa tarinaa hypnoosista. Olet yhtä fanaattinen omasta uskomuksestasi, kuin joku fanaattinen ihminen omasta uskostaan. Pyöriikö elämäsi vain sen suggestopedian ympärillä?
- jättää väliin.
lue aluksi nämä kirjat kirjoitti:
The God Delusion (Richard Dawkins)Voisitko kertoa minulle sen mieluiten omin sanoin, kuin kirjojen teoriatietoihin tukeutuen?
- ciney
lue aluksi nämä kirjat kirjoitti:
The God Delusion (Richard Dawkins)omaksuu Hauserin uskon, toinen Raamatun...
- ja pitkäpartaisilla
Ja keneltä kirjoitti:
kysyt?
miehilläsi?
- lopetan tähän
ja pitkäpartaisilla kirjoitti:
miehilläsi?
sekotin asiat ja ihmiset, morjes!
Entä oletko tietoinen, että henkilöiden joilla on alhaisempi uskonnollisuudentaso on parempi moraali?Vaikka moni niin luuleekin.
***Tiedätkö muuten mikä on moraalin evolutionäärinen perusta?***
Dawkinssin mukaan se on evoluution erehdys. Todellisuudessa evoluutio uskomuksella ei voi olla mitään moraalia, sillä se perustuu vahvemman oikeuteen levittää siemeniään.
Kyllä moraalikäsitykset täytyy opettaa ihmiselle raamatullisin perustein. Ennen koululaitoskin teki sen kunnolla, nykyisin sekin on rajoitettua ja sen kyllä huomaa pahoinvoivasta yhteiskunnasta.
Kun Amerikassa aloitettiin evoluutio opetus kouluissa, niin muutaman vuoden viiveellä murha ja väkivalta tilastot moninkertaistuivat. MOT
***Entä oletko tietoinen, että henkilöiden joilla on alhaisempi uskonnollisuudentaso on parempi moraali?***
No en todellakaan ole tuosta väittämästä tietoinen ja tuskin olet sinäkään.lue aluksi nämä kirjat kirjoitti:
The God Delusion (Richard Dawkins)Evoluutio kreationismi palstalta kirjoitukseni R. Dawkinssista. Suuttuivat minulle vähäksi aikaa, kun potkaisin heidän puu jumalaansa :D
- ciney
Evoluutio kreationismi palstalta kirjoitukseni R. Dawkinssista. Suuttuivat minulle vähäksi aikaa, kun potkaisin heidän puu jumalaansa :D
eli kerro tarkemmin miten tonne pääsee
- ciney
Evoluutio kreationismi palstalta kirjoitukseni R. Dawkinssista. Suuttuivat minulle vähäksi aikaa, kun potkaisin heidän puu jumalaansa :D
toi kysymys, kerkesin jo häipyä, kun täällä ei enää ole näköjään ketään mun lisäkseni.
ciney kirjoitti:
toi kysymys, kerkesin jo häipyä, kun täällä ei enää ole näköjään ketään mun lisäkseni.
Siunausta.
- Richard Dawkins on nero
Kuinka monta Richard Dawkins'in kirjaa olet lukenut?
Olen varma ettet yhtäkään. Uskot valehtelevien uskovaisten kirjoituksiin ennemmin kuin omaan ajatteluusi.
Olet siis tyypillen hihhuli - helposti johdateltavissa. - niinhän se menee
ciney kirjoitti:
omaksuu Hauserin uskon, toinen Raamatun...
tutkitun tiedon, toinen myyttisen taikauskon.
- olet taikauskojen lumoissa
Vaikka moni niin luuleekin.
***Tiedätkö muuten mikä on moraalin evolutionäärinen perusta?***
Dawkinssin mukaan se on evoluution erehdys. Todellisuudessa evoluutio uskomuksella ei voi olla mitään moraalia, sillä se perustuu vahvemman oikeuteen levittää siemeniään.
Kyllä moraalikäsitykset täytyy opettaa ihmiselle raamatullisin perustein. Ennen koululaitoskin teki sen kunnolla, nykyisin sekin on rajoitettua ja sen kyllä huomaa pahoinvoivasta yhteiskunnasta.
Kun Amerikassa aloitettiin evoluutio opetus kouluissa, niin muutaman vuoden viiveellä murha ja väkivalta tilastot moninkertaistuivat. MOT
***Entä oletko tietoinen, että henkilöiden joilla on alhaisempi uskonnollisuudentaso on parempi moraali?***
No en todellakaan ole tuosta väittämästä tietoinen ja tuskin olet sinäkään.Täysin paikkansa pitämätöntä.
Miksi sinä kehtaat valehdella noin räikeästi?
Oletko koskaan kuullut käsitettä altruismi?
Veikkaan että et. Moraalin kehittyminen evoluution tuloksena on täysin selvä asia.
Amerikan osavaltiossa on 100%:n korrelaatio uskovaisuuden ja rikollisuuden välillä. Siis mitä "uskonnollisempi" osavaltio, sitä enemmän rikollisuutta. Näytän sinulle huomenna ne tilastot - nyt en jaksa enää kirjoittaa. - olekaan
kaikkitietävä, miksi muuten järjestää koenäytös? Kaikkivoipa voi myös antaa anteeksi ilman että nauloja tarvitsisi hakata kehenkään.
- tpk_68
Jumala käskee myös näin. Etkö tunne raamattuasi? Älä yritä kumota raamatun sanaa :-)
1. Moos. 22:2 "Ja Herra sanoi: Ota Iisak, ainokainen poikasi, jota rakastat, ja mene Moorian maahan ja uhraa hänet siellä polttouhriksi vuorella, jonka minä sinulle sanon."
2. Moos. 22:29 "Älä viivyttele antamasta antia vilja- ja mehusatosi runsaudesta. Esikoinen pojistasi anna minulle."
Tuom. 11:30-39 "Ja Jefta teki lupauksen Herralle ja sanoi: Jos sinä annat ammonilaiset minun käsiini, niin tulkoon kuka tulkoonkin minua vastaan taloni ovesta, kun minä voittajana palaan ammonilaisten luota, hän on oleva Herran, ja minä uhraan hänet polttouhriksi." olet taikauskojen lumoissa kirjoitti:
Täysin paikkansa pitämätöntä.
Miksi sinä kehtaat valehdella noin räikeästi?
Oletko koskaan kuullut käsitettä altruismi?
Veikkaan että et. Moraalin kehittyminen evoluution tuloksena on täysin selvä asia.
Amerikan osavaltiossa on 100%:n korrelaatio uskovaisuuden ja rikollisuuden välillä. Siis mitä "uskonnollisempi" osavaltio, sitä enemmän rikollisuutta. Näytän sinulle huomenna ne tilastot - nyt en jaksa enää kirjoittaa.***Täysin paikkansa pitämätöntä.***
Tarkoitat siis R. Dawkinssin puhuneen pehmoisia. Ok. Olen siinä suhteessa samaa mieltä kanssasi.
***Miksi sinä kehtaat valehdella noin räikeästi? ***
Mikä kohta mielestäsi oli valhetta. Perustelut.
***Oletko koskaan kuullut käsitettä altruismi?***
Puhtaimmillaan se on sitä, että Jeesus uhrautui sinun syntiesi tähden golgatan keskimmäisellä ristillä.
***Veikkaan että et.***
Kuten yllä osoitin veikkauksesi meni pieleen. Pysy erossa rahapeleistä :D
***Moraalin kehittyminen evoluution tuloksena on täysin selvä asia.***
Miten mutaatio sattuma luonnonvalinta mekanismi voi saada aikaan moraalikäsityksiä ? Evoluutio on rasistinen uskomus, jossa on vahvemman oikeudet.
Darwinin kirjan täydellinen nimi on: Lajien synty luonnollisen valinnan kautta eli luonnon suosimien rotujen säilyminen taistelussa olemassaolosta. Darwnin kirjan täydellisestä nimestä käy ilmeiseksi kaksi seikkaa. Ensinnäkään Darwin ei julkaissut mitään ihmisen evoluutioon liittyvää ennen vuotta 1871. Näin ollen on selvää, että hän käytti termejä "laji ja rotu" samassa merkityksessä kaikista elämän muodoista. Toiseksi Darwin ajatteli evoluutioprosessin kykenevän säilyttämään nuo "luonnon suosimat rodut". Itse asiassa juuri evoluutio oli tuottanutkin nuo rodut. Rasismi määritellään "tiettyjen rotujen luontaisena paremmuutena joka synnyttää ennakkoluuloja ja vihaa huonompina pidettyjä rotuja kohtaan".(charles winick, distionary of anthropology,s.449). Rasismi tai ainakin tietoisuutemme sanan sisällöstä vaikuttaa olevan yhteiskunnassamme suhteellisen tuore käsite. The oxford universal dictionaryn vuoden 1994 painos ei edes sisällä avainsanaa "rasismi".
Rasismiin liittyy kolme seikkaa. Ensinnäkin rasismi merkitsee aina erojen tunnistamista populaation eri ryhmien välillä. Nämä erot ovat usein etnisiä, heimoihin tai kulttuuriin liittyviä, tai jopa uskonnollisia. Rasismi ei sen sijaan liity yksilöiden välisiin eroihin. Näitä eroja kuvaa muotisana diversiteetti eli monimuotoisuus.
Toiseksi rasismiin liittyy ajatus "synnynnäisestä ylemmyydestä". Lähes koko historian ajan tämä "synnynnäinen" ylemmyys perustui hataralle uskomukselle oman ryhmän paremmuudesta muihin nähden. Evoluutioteoria synnytti "tieteellisen rasismin" ja 1800 luvun loppupuolelta lähtien alettiin puhua geneettisestä ylemmyydestä. Evoluutio tarkoittaa mutaatioiden kautta tapahtuvia geneettisiä muutoksia geeneissä, itse elämän ytimessä. Evoluutio ei ole pelkästään syy väitettyyn "synnynnäiseen ylemmyyteen" vaan Darwinin mukaan se myös ylläpitää tätä "synnynnäistä ylemmyyttä". Tätä tietyn rodun tai ryhmän "synnynnäistä ylemmyyttä" kutsutaan ihmisen kohdalla "rasismiksi".
kolmanneksi rasismi sisältää aina ennakkoluuloja ja torjuntaa- aktiivista tai passiivista, kätkettyä tai julkista. Rakkaus, hyväksyntä ja kunnioitus yhdistävät ihmisiä. Ennakkoluuloja vihaa ja torjuntaa henkivä "rasismi" taas erottaa ihmiset. Tämän vuoksi rasismi on pahuutta. "Rakastava rasisti" on sisäisesti ristiriitainen käsite. Koska evoluutioteoria on rasistinen, se on pahuuden filosofiaa. Tavallisesti huomio kiinnitetään evoluutioteorian väitettyihin "tieteellisiin" puoliin. Harva miettii evoluutioteorian moraalisia johtopäätöksiä ja eettisiä seuraamuksia.
Evoluutio teorian peruskäsityksiin kuuluu joidenkin ryhmien synnynnäinen ylemmyys ja parempi sopeutuminen. Evolutionistit uskovat, ettei kaksi samanlaista ryhmää voi elää loputtomasti rinnakkain samassa ympäristössä. Ajan mittaan toinen niistä saa hienoisen edun mutaatioiden kautta. Tavallisesti tämä etu koskee syömis- puolustautumis tai lisääntymismekanismeja, joiden avulla edun saanut ryhmä voittaa kilpailijansa. Se selviytyy joka on paremmin sopeutunut. Evolutionistit siis väittävät, että luonto käyttää Darwinin "luonnonvalinnaksi" nimeämää periaatetta karsien heikot jättäen vahvat lisääntymään.
Evoluutio ajatuksen soveltaminen luontoon vaikutti sekä ilmeiseltä että viattomalta. Se oli täysin rasistista- mutta niin oli yleisökin, jolle siitä kerrottiin. Tämä rasismi myös huomattiin. Kukaan ei vain välittänyt. Rasismi vaikutti siksi täysin normaalilta kun evoluutio ajatusta laajennettiin koskeman myös ihmistä Darwinin vuonna 1871 julkaistun teoksen myötä. Kun eurooppalaiset kuulivat uutisia eri puolella maapalloa elävistä villeistä roduista, ei hän epäillyt hetkeäkään, ettei hän eurooppalaisena kuuluisi luonnonvalinnan suosimien ihmisrotujen joukkoon. Kukaan ei voinut kiistää, etteivätkö nämä "villit" olleet vähemmän luonnonvalinnan suosimia. Tästä oli todisteena se, että "villit" hävisivät aina joutuessaan välittömään kilpailutilanteeseen eurooppalaisten kanssa. Evoluutio on juuri tätä: sopeutuneimman selviytymistä.
Rasismia on harjoitettu koko ihmiskunnan historian ajan. Vasta viime aikoina yhteiskuntamme on herkistynyt sen vääryyksille. Natsien kuolemanleirien kauhut ja järjestelmällinen juutalaisen kansan tuhoaminen järkytti maailman ja sai sen paheksumaan rasismia. En yritä vihjata, että evoluutioteoria olisi rasismin syy. Rasismin syy on kaikkien ihmisten syntinen luonto (1 moos.3) Evoluutio teoria ei ole rasismin syy. Evoluutioteorian synti-ja käytän termiä kirjaimellisesti- on siinä, että se antaa rasismille "tieteellisen" oikeutuksen. Koska evoluutioteoriassa ei ole mitään moraalista ydintä, se avaa ovet muullekin pahuudelle kuten kansan murhille, murhille, lapsenmurhille, aborteille tai eutanasialle.
Synti on vinouttanut meidän ihmisten käsityksen itsestämme ja toisista. Läpi historian useilta ihmiskunnan osilta on riistetty täyden ihmisen asema. Tällaisia ovat olleet naiset, orjat, useat rodut, henkisesti ja fyysisesti vajavaiset, vanhukset, köyhät ja lapset. Evoluutio ajatukselle kuuluu kiitos siitä, että näinä päivinä ollaan riistämässä täysi ihmisen asema kahdelta ryhmältä: jälkeläisemme (syntymättömät lapset) ja esi-isiltämme (neaterdaalilaiset ja muut ihmisen - fossiilit).
Evoluutio aate on aborttiin liittyvän rasismin takana. Filosofi ja teologi Norman Geisler on korostanut, että sikiöön ei hedelmöittymisen jälkeen lisätä yhtään mitään muuta kuin ruokaa, happea ja vettä. Täydellinen ihmisen kasvua aikuiseksi ohjaava perinnöllinen ohjelma (DNA) on olemassa ihmisen hedelmöitymishetkestä lähtien. Ei ole olemassa mitään muuta loogista hetkeä ihmiselämän alulle. "Biogeneettinen laki" on täysin virheelliseksi osoitettu kehitysopillinen ajatus, jonka mukaan ihminen käy muka läpi kaikki evoluution vaiheet ennen kuin siitä tulee ihminen. Tätä vääräksi todistettua "lakia" käytetään usein perusteena oikeuttamaan viattoman elämän lopettaminen. Monia erinomaisia kirjoja on kirjoitettu syntymättömiin jälkeläisiin abortin muodossa kohdistetusta rasismista.
Tämä osa kartoittaa evoluution ja rasismin välistä tappavaa vuorovaikutusta 1800 luvulta 2000 luvulle. Kun rasismin todellinen luonne paljastui natsien ansiosta, ryhtyivät evolutionistit kätkemään evoluution sisältämää rasismia. Kaikkein hienostunein naamio liittyy "ulos Afrikasta" -malliin. Viimeksi evolutionistit ovat erillaisia hämäyskeinoja käyttäen jopa alkaneet väittää, että evoluutio on aikaan saanut ihmisten välisen tasa- arvon. Ihmeiden aika ei ole ohi.
Evolutionistinen rasismi ei itsessään todista evoluutiota vääräksi. Tieteellisen yhteisön harmiksi on mahdotonta todistaa evoluutiota todeksi termin "todiste" yleisesti hyväksytyssä merkityksessä. Usein kuitenkin kuvitellaan, että evoluutio voitaisiin jotenkin todistaa siten, että epäilyksille ei jäisi sijaa. Siinä tapauksessa olisimme velvolliset sen hyväksymään rasismeineen päivineen. Meillä ei olisi mitään muuta vaihtoehtoa kuin hyväksyä se. Tämä olisi valitettavaa niiden kannalta, jotka tiedeyhteisö voisi osoittamaan geneettisesti alempiarvoisia. Niiden kannalta, jotka tiedeyhteisö voisi osoittaa olevan geneettisesti parempia osa olisi onnellinen.
Onneksi Herramme antoi meille arvokkaan oppaan havaintojen ja arvioiden tekemiseen. Hän sanoi: "Jokainen hyväpuu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä, ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä, eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä... Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään". (Matt.7:17-18, 20) Jeesus puhui ensisijaisesti ihmisistä, mutta sama pätee myös filosofeihin.
***Amerikan osavaltiossa on 100%:n korrelaatio uskovaisuuden ja rikollisuuden välillä. Siis mitä "uskonnollisempi" osavaltio, sitä enemmän rikollisuutta. Näytän sinulle huomenna ne tilastot - nyt en jaksa enää kirjoittaa.***
Tilastot ovat tilastoja, mutta kuten ylhäällä osoitetaan, niin evoluutiolla ei ole minkäänlaista moraalia, eikä evoluutio mekanismeilla muutenkaan voida aikaan saada moraalia, sillä moraali on henkinen pää oma, eikä siis materialistisen evoluutio uskomuksen tuote.
Voisin kirjoittaa aiheesta lisääkin, mutta uskon jopa paksukalloisimmankin ateismin kannattajan ymmärtävän, ettei moraalia saada aikaiseksi muuten, kuin Jumalan sanan opetuksella...Uudestisyntyneen uskovaisen sydämeen on Jumala kirjoittanut lakinsa Karitsan verellä.
Siunausta.Richard Dawkins on nero kirjoitti:
Kuinka monta Richard Dawkins'in kirjaa olet lukenut?
Olen varma ettet yhtäkään. Uskot valehtelevien uskovaisten kirjoituksiin ennemmin kuin omaan ajatteluusi.
Olet siis tyypillen hihhuli - helposti johdateltavissa.mitä Dawkinssin väitöskirja käsitteli ?
Vastaa ensin siihen, niin jatkamme aiheen käsittelyä.niinhän se menee kirjoitti:
tutkitun tiedon, toinen myyttisen taikauskon.
Minä uskon raamatun sanan totuuksiin. Raamattua on tutkittu monilla eri tavoilla ja todettu sen paikkansa pitävyys. Raamattua pidetään historiallisena kirjana.
Sinä uskot evoluutio- teorian paikkansa pitävyyteen, vaikka sitä ei ole oikeaksi todistettu. Havainnot mitä evolutiivisista tapahtumista on voitu tehdä, ovat pysytelleet mikroevolutiivisella tasolla Biologisen perusryhmäkäsitteen sisällä, mikä taas sopii mainiosti raamatulliseen luomiseen.
Siunaustatpk_68 kirjoitti:
Jumala käskee myös näin. Etkö tunne raamattuasi? Älä yritä kumota raamatun sanaa :-)
1. Moos. 22:2 "Ja Herra sanoi: Ota Iisak, ainokainen poikasi, jota rakastat, ja mene Moorian maahan ja uhraa hänet siellä polttouhriksi vuorella, jonka minä sinulle sanon."
2. Moos. 22:29 "Älä viivyttele antamasta antia vilja- ja mehusatosi runsaudesta. Esikoinen pojistasi anna minulle."
Tuom. 11:30-39 "Ja Jefta teki lupauksen Herralle ja sanoi: Jos sinä annat ammonilaiset minun käsiini, niin tulkoon kuka tulkoonkin minua vastaan taloni ovesta, kun minä voittajana palaan ammonilaisten luota, hän on oleva Herran, ja minä uhraan hänet polttouhriksi."***2. Moos. 22:29 "Älä viivyttele antamasta antia vilja- ja mehusatosi runsaudesta. Esikoinen pojistasi anna minulle."***
Tässä taas tuo esikoinen anna minulle tarkoittaa Herran palvelustyötä, ei polttouhria niin kuin sinä luulet.
Tuom. 11:30-39 "Ja Jefta teki lupauksen Herralle ja sanoi: Jos sinä annat ammonilaiset minun käsiini, niin tulkoon kuka tulkoonkin minua vastaan taloni ovesta, kun minä voittajana palaan ammonilaisten luota, hän on oleva Herran, ja minä uhraan hänet polttouhriksi."
Milloin Jefta on jumalaksi syntynyt ??? Ei Jumala vaatinut polttouhria, vaan Jefta sen lupauksen antoi. Jefta kyllä toteutti lupauksensa niin kuin hänen kuuluikin tehdä, sillä lupaus on aina lupaus, mutta Jumalaa tuosta on turha syytellä.- lupaus on lupaus
***2. Moos. 22:29 "Älä viivyttele antamasta antia vilja- ja mehusatosi runsaudesta. Esikoinen pojistasi anna minulle."***
Tässä taas tuo esikoinen anna minulle tarkoittaa Herran palvelustyötä, ei polttouhria niin kuin sinä luulet.
Tuom. 11:30-39 "Ja Jefta teki lupauksen Herralle ja sanoi: Jos sinä annat ammonilaiset minun käsiini, niin tulkoon kuka tulkoonkin minua vastaan taloni ovesta, kun minä voittajana palaan ammonilaisten luota, hän on oleva Herran, ja minä uhraan hänet polttouhriksi."
Milloin Jefta on jumalaksi syntynyt ??? Ei Jumala vaatinut polttouhria, vaan Jefta sen lupauksen antoi. Jefta kyllä toteutti lupauksensa niin kuin hänen kuuluikin tehdä, sillä lupaus on aina lupaus, mutta Jumalaa tuosta on turha syytellä.jos on luvannut lapsensa uhrata lupaus on pidettävä, valehdella ei saa, Raamattukin sen kieltää.
lupaus on lupaus kirjoitti:
jos on luvannut lapsensa uhrata lupaus on pidettävä, valehdella ei saa, Raamattukin sen kieltää.
Alat oppimaan
- rajan tuolla
Tänään vielä Jeesus on Puolustus asianajajasi, mutta rajan tuolla puolen hän on Lahjomaton tuomari. Sen vuoksi Jeesus herätettiin kuolleita. Nyt Jeesuksella on valta tuomita eläviä sekä kuolleita. kukin tuomitaan tekojensa mukaan.
(Apt 3:17) Ja nyt, veljet, minä tiedän, että te olette tietämättömyydestä sen tehneet, te niin kuin teidän hallitusmiehennekin. Mutta näin on Jumala täyttänyt sen, minkä hän oli edeltä ilmoittanut kaikkien profeettain suun kautta, että nimittäin hänen Voideltunsa piti kärsimän. --> Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois, että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltämäärätty, Kristuksen Jeesuksen. Taivaan piti omistaman hänet niihin aikoihin asti, jolloin kaikki jälleen kohdallensa asetetaan,
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774622- 1801897
- 1241590
- 1241125
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161071- 351036
- 78933
- 52896
Hyvää huomenta!
Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as78872- 4838