"Henkimaailma" totta!

Kokemusta on...

...olen ollut ajatustenvaihdossa kuolleen äitini kanssa nukkuessani; hän reagoi ajatuksiini lyhyillä vastauksilla, toiseen mietteeseeni lähestyi samalla tavoin ja vastasi. Sitten havahduin hereille. Siitä on jo 15 vuotta. Hän oli ensimmäiseen vastaukseen seurannut noin viikon murehtimaani hautakäynnin viivästymistä, johon hän hymyillen tuli vastaamaan. Toinen vastaus koski hänen "taluttajaa", jonka olen aijemmin kuvannut, sitä en toista nyt. Äsken kuollut isäni järjesteli "pikkujekkuja" meille, jotka osasimme yhdistää häneen. Eräässä unessa hän touhujemme keskellä kertoi hämmästykseeni; olin haudassa 2 vrk. ??? Pitääkö paikkansa, että nousee kolmantena päivänä, kas 2 vrk voi jakautua
kelloajajasta riippuen 3:lle päivälle. Jotain totta raamatussa.

176

20877

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aritta

Luultavasti. Olen lukenut sen jostain, mutta henki ei koskaan ole haudassa. Jeesushan opetti sen meille että kolmantena päivänä me nousemme ylös.

• KK

Googleta: "Makkabealais kirja

• okokokok

Jeesus ei kyl ehtiny mitäätollast opettaa ku se oli eka joka nous kuolleista :DD

• kummat juttusi

"Jeesushan opetti sen meille että kolmantena päivänä me nousemme ylös."

Aika omatekemiä tulkintoja.

Kuolemanrajakokemuksissakin joka tapauksessa lähdetään matkaan melko saman tien. Ei odotella kolmansia päiviä. Ja mitä niillä kolmella päivällä siinä tehtäisiin. Passiako odotellaan? Vaiko leimaa takapuoleen?

Jeesus nousi kolmanetna päivänä, mutta ei henkenä, vaan ruumis oli mukana, kuten Raamattu monessa kohdassa kertoo. Jos siinä olisi meille jotakin esittämääsi mallia, niin nytkin kuolleet siis nousisivat ruumiineen kolmantena päivänä. Mutta näköjään eivät nouse. Henki siirtyy jonnekin. Ja ruumiiden ylösnousemuksen Raamattu selkeästi siirtää tuleviin aikoihin, tapahtuvaksi isommissa erissä.

• Am45

Kyllä henki lähtee ruumiin kanssa heti sydänpysähdyksen jälkeen. aivan tänne ihmisten joukkoon jossa on sukulaiset jotka ovat kuolleet. Henki maailma on kanssamme täällä. Kuolin itse sydän leikkauksessa ja olin heti kuolleiden sukulaisteni luona.josta palasin takaisin tänne. Ne kuolleet ovat vain 1metrin -15metrin korkeudessa. Meistä.Se on kuolleiden taivas.He ovat eri aaltopituudella meistä.

• Anonyymi
        okokokok kirjoitti:

Jeesus ei kyl ehtiny mitäätollast opettaa ku se oli eka joka nous kuolleista :DD

Sanoi: Antakaa vainajien olla.
        Tarkoittaa,että siellä ei ole ketään,vain ruumis missä olemme eläneet.
        Henki on ja elää.

• Anonyymi
        kummat juttusi kirjoitti:

"Jeesushan opetti sen meille että kolmantena päivänä me nousemme ylös."

Aika omatekemiä tulkintoja.

Kuolemanrajakokemuksissakin joka tapauksessa lähdetään matkaan melko saman tien. Ei odotella kolmansia päiviä. Ja mitä niillä kolmella päivällä siinä tehtäisiin. Passiako odotellaan? Vaiko leimaa takapuoleen?

Jeesus nousi kolmanetna päivänä, mutta ei henkenä, vaan ruumis oli mukana, kuten Raamattu monessa kohdassa kertoo. Jos siinä olisi meille jotakin esittämääsi mallia, niin nytkin kuolleet siis nousisivat ruumiineen kolmantena päivänä. Mutta näköjään eivät nouse. Henki siirtyy jonnekin. Ja ruumiiden ylösnousemuksen Raamattu selkeästi siirtää tuleviin aikoihin, tapahtuvaksi isommissa erissä.

Nousi kolmantena päivänä haudasta elävänä (todistus )raamatun tekstissä kun opetuslapset söi jeesuksen kanssa yksi jopa koski käsiin naulojen reikiin todeten hän pn jeesus

• sunnyriver

Niin, henkimaailma on totta, mutta totta on myös Raamatun varoitus siitä, että vainajahenkiin ei saa ottaaa yhteyttä.
      Seuraavassa pätkä kuningas Saulin elämästä,
      tämä "Samuel" tulkitaan yleensä Samueliksi pukeutuneeksi hengeksi.
      Valitetaavasti pimeys vastaa usein, jos sinne huudetaan, sieltä joku pettävä henki kertoo ensin totta, sitten sitoo ihmisen.
      Olen itse joutunut näiden asioiden kanssa tekemisiin, koska on pitänyt rukoilla vapautusta
      siteistä, joita ihmisille on syntynyt tätä kautta.
      Vaikka vainaja olisi kuinka rakas, häneen ei pitäisi yrittää ottaa yhteyttä, vaan jättää hänet Jumalalle, koska hän on jo rajan takana.

Silloin Saul sanoi palvelijoilleen: "Etsikää minulle nainen, joka pystyy manaamaan esiin vainajien henkiä, niin minä menen hänen luokseen ja pyydän neuvoa." Hänen palvelijansa vastasivat: "En- Dorissa on nainen, joka manaa henkiä."
      1. Sam. 28:8
      Saul pukeutui valepukuun ja lähti tuntemattomana matkaan kahden miehen kanssa. Hän tuli yöllä naisen luo ja pyysi: "Tee taikasi ja manaa minulle esiin sen miehen henki, jonka nimen sinulle sanon."
      1. Sam. 28:9
      Mutta nainen vastasi hänelle: "Tiedät varmaan, mitä Saul on tehnyt. Hän on hävittänyt maasta henkien manaajat ja enteiden selittäjät. Miksi yrität virittää ansaa pääni menoksi?"
      1. Sam. 28:10
      Silloin Saul vannoi hänelle valan Herran nimessä ja sanoi: "Niin totta kuin Herra elää, kukaan ei tule syyttämään sinua tästä."
      1. Sam. 28:11
      Nainen kysyi: "Kenet minun pitäisi manata esiin?" Saul vastasi: "Manaa Samuel."
      1. Sam. 28:12
      Kun nainen näki Samuelin, hän parkaisi ja sanoi Saulille: "Miksi petit minua? Sinähän olet Saul!"
      1. Sam. 28:14
      Saul kysyi: "Minkä näköinen hän on?" Nainen vastasi: "Sieltä nousee vanha mies. Hän on kääriytynyt viittaan." Silloin Saul tiesi, että se oli Samuel, ja hän kumartui kunnioittavasti maahan saakka.
      1. Sam. 28:15
      Samuel sanoi Saulille: "Miksi häiritsit minua ja kutsuit minut esiin?" Saul vastasi: "Olen suuressa ahdingossa. Filistealaiset käyvät sotaa minua vastaan, ja Jumala on väistynyt minusta eikä enää vastaa minulle profeettojen kautta eikä unissa. Minä kutsuin sinua, jotta ilmoittaisit, mitä minun pitää tehdä." [1. Sam. 18:12]
      1. Sam. 28:20
      Silloin Saul kaatui kauhistuneena maahan pitkin pituuttaan. Hän oli säikähtynyt Samuelin puheesta, ja hänen voimansa olivat lopussa, koska hän ei ollut syönyt leivän palaakaan koko sinä päivänä ja yönä.

• Anonyymi

Niin, henkimaailma on totta, mutta totta on myös Raamatun varoitus siitä, että vainajahenkiin ei saa ottaaa yhteyttä.

Saul on oikeassa ja väärässä.Kuoleet ovat välitilan sieluja,jotka ei uskalla mennä valoon.
        He ovat juuri ne ns.pahathenget mutta kuka sitä voi tietää,kuka on mennyt valoon.
        Kun kuolet mene VALOON !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saul on oikeassa ja väärässä.Kuoleet ovat välitilan sieluja,jotka ei uskalla mennä valoon.
        He ovat juuri ne ns.pahathenget mutta kuka sitä voi tietää,kuka on mennyt valoon.
        Kun kuolet mene VALOON !

Raamattu ei kerro mitään sellaista, että sielut olisivat henkiä. Sellaiset ajatukset tulevat Raamatun lukijan omasta mielikuvituksesta. Raamatun mukaan kuolleet RUUMIIT herätetään mukaan taivaan rientoihin, mallisuorituksen teki Jeesus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamattu ei kerro mitään sellaista, että sielut olisivat henkiä. Sellaiset ajatukset tulevat Raamatun lukijan omasta mielikuvituksesta. Raamatun mukaan kuolleet RUUMIIT herätetään mukaan taivaan rientoihin, mallisuorituksen teki Jeesus.

Eikö sielut ole henkiä vai kuinka päin mieti uudestaan sielu saa syntymän kautta ruumiin ja kuoleman kautta poistuu ruumiista sellainen on sielun kehityksen kulku pukea ylleen monia kertoja ruumis siten on jälleensyntymisen ketju kunnes vyysisessä kehossasi ollessa muistat ymmärrät olevasi jumalan ikuisuus olento

• Kokemusta on

En toki kutsu tai manaa henkiä, ne ovat vain itsestään tulleet näyttäytymään nukkuessani ja tuo ajatustenvaihdolla kommunikointi oli aivan uusi kokemus, normaalisti sitä unessa toimii niinkuin eläessäänkin, nyt kun vain ajattelin niin vastaus tuli heti jopa fyysisenä toisintona.
      Kun pyysin vakavan hetken lähestyessä tukea niin joku ilmestyi ovelle, jonka jouduin avaamaan kahdesti koiran yllättävän haukunnan vuoksi, mitään emme toki havainneet, koira vain tuhahteli tyhjään pimeään ja rappuun, ketään asukasta ei ehtinyt liikkua tai kolistella niin, etten olisi kuullut, mutta koira oli herkempi. Sain "tukea" ja vein kunnialla raskaan tehtävän loppuun ja sitä seurasi kokemusten jälkeen varsin levollinen olo, kun tiesi, ettei se siihen loppunutkaan.

• paniikkiPossu

mieheni asunnossa kummittelee.. en uskalla olla siellä yksin enkä uskalla nukkua makkarissa.. myös meijän pieni poika on astinut nämä henget ja lapsi joka on yleensä todella rauhallinen on muutaman kerran herännut yöllä aivan paniikissa eikä oo uskaltanut mennä enää makuuhuoneeseen nukkumaan..

• Tetrahedron

...pelästy noista "Raamattu kieltää yhteydenoton vainajahenkiin". Henki kun vaan voi tulla luoksesi jos se niin tahtoo. Ne ovat uteliaita elävien hohkaamasta valosta ja siksi voivat jäädä pyörimään ympärille. Tosin tämä tapahtuu yleensä vain niille sieluille, jotka tosissaan ovat eksyneet.

En jaksanut lukea koko ketjua, joten en nyt ole varma kuinka kauan tämä sielu on pyörinyt kuvioissa ja onko hän siis ollut paikalla kuolemastaan asti. Jos vastaus on kyllä, niin siinä tapauksessa kannattaisi avustaa sielua tajuamaan, että hän on kuollut ja että olisi aika astua elämässään eteenpäin. Mutta jos vastaus on ei, niin sielulla saattaa olla jotain viestitettävää sinulle ja voit ihan hyvin kuunnella mitä sanottavaa hänellä on. Tärkeää olisi siis erottaa se, onko kyseessä eksynyt sielu, joka ei muista olevansa kuollut, vai sitten sielu joka on vain hetkellisesti piipahtamassa luonasi.

• pirochka
        Tetrahedron kirjoitti:

...pelästy noista "Raamattu kieltää yhteydenoton vainajahenkiin". Henki kun vaan voi tulla luoksesi jos se niin tahtoo. Ne ovat uteliaita elävien hohkaamasta valosta ja siksi voivat jäädä pyörimään ympärille. Tosin tämä tapahtuu yleensä vain niille sieluille, jotka tosissaan ovat eksyneet.

En jaksanut lukea koko ketjua, joten en nyt ole varma kuinka kauan tämä sielu on pyörinyt kuvioissa ja onko hän siis ollut paikalla kuolemastaan asti. Jos vastaus on kyllä, niin siinä tapauksessa kannattaisi avustaa sielua tajuamaan, että hän on kuollut ja että olisi aika astua elämässään eteenpäin. Mutta jos vastaus on ei, niin sielulla saattaa olla jotain viestitettävää sinulle ja voit ihan hyvin kuunnella mitä sanottavaa hänellä on. Tärkeää olisi siis erottaa se, onko kyseessä eksynyt sielu, joka ei muista olevansa kuollut, vai sitten sielu joka on vain hetkellisesti piipahtamassa luonasi.

"...pelästy noista "Raamattu kieltää yhteydenoton vainajahenkiin". Henki kun vaan voi tulla luoksesi jos se niin tahtoo."

Jeesuksen nimessä voi käskeä kaikkia henkiä häipymään, niillä ei ole mitään valtaa keneenkään ihmiseen joka turvautuu Jumalaan.

• Aritta
        pirochka kirjoitti:

"...pelästy noista "Raamattu kieltää yhteydenoton vainajahenkiin". Henki kun vaan voi tulla luoksesi jos se niin tahtoo."

Jeesuksen nimessä voi käskeä kaikkia henkiä häipymään, niillä ei ole mitään valtaa keneenkään ihmiseen joka turvautuu Jumalaan.

ei viis veisaa Jeesuksen nimestä.

• 10+1
        paniikkiPossu kirjoitti:

mieheni asunnossa kummittelee.. en uskalla olla siellä yksin enkä uskalla nukkua makkarissa.. myös meijän pieni poika on astinut nämä henget ja lapsi joka on yleensä todella rauhallinen on muutaman kerran herännut yöllä aivan paniikissa eikä oo uskaltanut mennä enää makuuhuoneeseen nukkumaan..

Olen asunut aika monessa paikassa ja olen huomannut selvän eron asuntojen ilmapiirissä.
        On ollut huoneistoja joissa nukun levottomasti ja herään öisin outoon, vähän peloittavaan tunteeseen. Nykyisessä asunnossani nukun kohtalaisen hyvin, en kuitenkaan ole niin rauhallinen kuin ostamallani mummonmökillä.Entinen omistaja on ollut maallikkosaarnaaja, hän on kuulemma sinannut mökkinsä sen valmistuttua. He ovat varmaan eläneet muutenkin vaatimatonta ja hyvää elämää. Varmasti sellaisia ihmisiä jotka eivät tahdo kenellekään pahaa.
        Jääköhän asuntoon jotain aikaisemmista asukkaista, musta tuntuu että jää.

• Sioissakin syvyyteen
        Aritta kirjoitti:

Sama se, säikkyvätkö sitä nimeä vai väsyvätkö veisuuseen. Hyvin ne kuitenkin lähtevät kun niitä Jeesuksessa pois ajetaan.

Pääasia, että lähtevät!

• Pyydä siunaajaa
        10+1 kirjoitti:

Olen asunut aika monessa paikassa ja olen huomannut selvän eron asuntojen ilmapiirissä.
        On ollut huoneistoja joissa nukun levottomasti ja herään öisin outoon, vähän peloittavaan tunteeseen. Nykyisessä asunnossani nukun kohtalaisen hyvin, en kuitenkaan ole niin rauhallinen kuin ostamallani mummonmökillä.Entinen omistaja on ollut maallikkosaarnaaja, hän on kuulemma sinannut mökkinsä sen valmistuttua. He ovat varmaan eläneet muutenkin vaatimatonta ja hyvää elämää. Varmasti sellaisia ihmisiä jotka eivät tahdo kenellekään pahaa.
        Jääköhän asuntoon jotain aikaisemmista asukkaista, musta tuntuu että jää.

On hyvä paikkoja ja pahoja. Joissakin paikoissa on voitu olla aiemmin, jopa sukupolvia aiemmin, yhtydessä pimeyden henkivaltoihin. Henkivallat voivat pitää sellaista paikkaa jotenkin "omanaan". Raittiisti uskovainen evankelista tai pappi voi käydä rukoilemassa ja siunaamassa, jos paikka on levoton. Monesti auttaa. Lähetyskentillä on tiettävästi paikkoja, joista on pitänyt käydä tiukkaakin taistelua, pitkine rukousjaksoineen ja paastoineen. Mutta kummallista vain on, että Jeesuksen voimassa rauhoittuvat vaikeatkin paikat.

• kyllä ne lähtee
        Sioissakin syvyyteen kirjoitti:

Sama se, säikkyvätkö sitä nimeä vai väsyvätkö veisuuseen. Hyvin ne kuitenkin lähtevät kun niitä Jeesuksessa pois ajetaan.

Pääasia, että lähtevät!

Jeesuksen sanoista sen verran, että mainitsi eräiden pahojen henkien karkottamisessa tarvittavan myös rukousta ja paastoa. Pimeyden henkivallat on isohko orkesteri. Sinne mahtuu helpommin tokenevaa haikua ja tunkkaisempaa löyhkää. Kullekin tasonsa mukaiset kyydit. Mutta Jeesus on voittaja!

• Pakko veisata
        Aritta kirjoitti:

"Yksikään henki
        ei viis veisaa Jeesuksen nimestä. "

Jokainen henki, joka ei tunnusta Jeesusta on antikristuksen henki. Jossain Raamatussa tuolla tavoin. Silti havaittu, että henki kuin henki, niin Jeesuksen nimeä on toteltava. Ellei sitten satu olemaan vain loitsimismielessä liikkeellä, kuten Skeuaan pojat olivat. Jeesuksen nimi ei käy hokemana eikä loitsuna. Siihen täytyy uskoa. Ja silloinkaan henget eivät kaikkoa ihmisen voimasta ja oveluudesta, vaan Jumalan.

• olemme henkiä
        pirochka kirjoitti:

Mä uskon siihen, että mekin ollaan yhtälailla henkiä, kun ne jotka on jääny tänne pyörimään. Nekin on ollu samanlaisia. Meillä on vaan ruumis, muuten me oltais ihan samanlaisia kuin nekin. Henkihän tarkoittaa energiaa. Meissä on energiaa, kuin myös niissä "toisissa" hengissäkin.

• Anonyymi
        paniikkiPossu kirjoitti:

Tietäisin tuohon vastauksen..mutta nyt on 2021.

• Anonyymi
        Pyydä siunaajaa kirjoitti:

On hyvä paikkoja ja pahoja. Joissakin paikoissa on voitu olla aiemmin, jopa sukupolvia aiemmin, yhtydessä pimeyden henkivaltoihin. Henkivallat voivat pitää sellaista paikkaa jotenkin "omanaan". Raittiisti uskovainen evankelista tai pappi voi käydä rukoilemassa ja siunaamassa, jos paikka on levoton. Monesti auttaa. Lähetyskentillä on tiettävästi paikkoja, joista on pitänyt käydä tiukkaakin taistelua, pitkine rukousjaksoineen ja paastoineen. Mutta kummallista vain on, että Jeesuksen voimassa rauhoittuvat vaikeatkin paikat.

Raittiisti uskovainen evankelista tai pappi voi käydä rukoilemassa ja siunaamassa, jos paikka on levoton. Monesti auttaa

Vai RAITTIISTI ja lahkolainen:))
        Vitut sanon minä. Te,ette tiedä mitä on energia siis hyvä.
        Papit ja muut ei auta mutta on kasvu erillainen ja voimakas.
        Raitiudella tässä ei ole mitään merkitystä,vain lahkolaisen apina höpinää.
        Pappi auttaa kai,mutta on voimakkampia vielä ja ihan muita ihmisiä.

• Anonyymi
        Sioissakin syvyyteen kirjoitti:

Pääasia, että lähtevät!

Hyvä opas neuvoo sieluja lempeydellä siirtymään valoon

• isäsi ollut

elävältä haudatttu ja kuollut kahden vrk:n päästä vasta??
      Jeesus nousi kolmantena päivänä kuolleista!
      - muille ei ole sitä luvassa!

1 Tess.4:13. Mutta me emme tahdo pitää teitä, veljet, tietämättöminä siitä, kuinka poisnukkuneiden on, ettette murehtisi niinkuin muut, joilla ei toivoa ole.
      14. Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä hänen kanssaan.
      15. Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
      16. Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
      17. sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
      18. Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla.

• Aritta

näytti meille että kolmantena päivänä noustaan "haudasta", toisin sanoen menemme sinne "taivaaseen" tai "toiselle puolen".

• iloinen*
        Aritta kirjoitti:

näytti meille että kolmantena päivänä noustaan "haudasta", toisin sanoen menemme sinne "taivaaseen" tai "toiselle puolen".

minä olen sitä mieltä,että ihmisen sielu menee heti kuoleman jälkeen henkimaailmaan..

• Aritta
        iloinen* kirjoitti:

minä olen sitä mieltä,että ihmisen sielu menee heti kuoleman jälkeen henkimaailmaan..

Johonkin se ruumiista lähtee heti. Ei se siihen jää ainakaan. Siis sielu ei ole koskaan siellä haudassa. Mutta olen lukenut jostain että sielu ei mene heti rajan yli vaan että se kestää kolme päivää.

Isoisäni kertoi minulle kuolemansa jälkeen mediumin kautta että hän oli mukana hautajaisissaan. Joten silloin hän oli vielä täällä maantasalla. :-)

• elävät tietävät ,
        Aritta kirjoitti:

Johonkin se ruumiista lähtee heti. Ei se siihen jää ainakaan. Siis sielu ei ole koskaan siellä haudassa. Mutta olen lukenut jostain että sielu ei mene heti rajan yli vaan että se kestää kolme päivää.

Isoisäni kertoi minulle kuolemansa jälkeen mediumin kautta että hän oli mukana hautajaisissaan. Joten silloin hän oli vielä täällä maantasalla. :-)

-Kuolevansa, mutta kuolleet eivät tiedä mitään; Heitä ei ole muualla kuin korkeimman muistissa. Ne "henget" ovat kunkin mielikuvituksen omaa leikkiä, niinkuin vanhassa iskelmässä sanotaan"; ..Mielikuvitus tuo, kuvat uniini luo..."

• Aritta
        elävät tietävät , kirjoitti:

-Kuolevansa, mutta kuolleet eivät tiedä mitään; Heitä ei ole muualla kuin korkeimman muistissa. Ne "henget" ovat kunkin mielikuvituksen omaa leikkiä, niinkuin vanhassa iskelmässä sanotaan"; ..Mielikuvitus tuo, kuvat uniini luo..."

Henget tietävät hyvin olemassa olostaan koska henkenä oleminen on meidän normaali olotila. Ihmisen ruumis on meillä vain lainassa.

• Rajaton
        Aritta kirjoitti:

Henget tietävät hyvin olemassa olostaan koska henkenä oleminen on meidän normaali olotila. Ihmisen ruumis on meillä vain lainassa.

Sielu irtoa ruumiista heti kun ruumis on kuollut eikä jää päiviksi siihen ja pitemmälle kehittynyt henki lähtee heti eteenpäin ja vähemmän kehittynyt jää usein pitkäksikin aikaa ihmettelemään ruumiin lähelle ja yrittää ymmärtää mitä oikein on tapahtunut.Yleensä enkelit ja autajat tulevat paikalle neuvomaan mitä voi tehdä päästäkseen eteenpäin ja jotku nuoret oppimattomat sielut jäävät vielä pyörimään lähi alueelle ym ja niitä nimitetään haamuiksi ym.

• Aritta
        Rajaton kirjoitti:

Sielu irtoa ruumiista heti kun ruumis on kuollut eikä jää päiviksi siihen ja pitemmälle kehittynyt henki lähtee heti eteenpäin ja vähemmän kehittynyt jää usein pitkäksikin aikaa ihmettelemään ruumiin lähelle ja yrittää ymmärtää mitä oikein on tapahtunut.Yleensä enkelit ja autajat tulevat paikalle neuvomaan mitä voi tehdä päästäkseen eteenpäin ja jotku nuoret oppimattomat sielut jäävät vielä pyörimään lähi alueelle ym ja niitä nimitetään haamuiksi ym.

sen myös käsittänyt, mutta olen saanut myös sellaista tietoa että kestää noin kolme päivää ennenkuin henki menee sinne verhon toiselle puolelle.

• Zozer
        Aritta kirjoitti:

sen myös käsittänyt, mutta olen saanut myös sellaista tietoa että kestää noin kolme päivää ennenkuin henki menee sinne verhon toiselle puolelle.

On noin 3 vuorokautta ruumiin läheisyydessä!

• vaan Jumalan Poika
        Aritta kirjoitti:

Kuolleiden ylösnousemus ei tapahdu samalla kaavalla kuin Kristuksen ylösnousemus.

Kristus nousi ruumiillisessa muodossa haudastaan.
        Me nousemme muuttuneina kuten kertoo 1.Kor. 15:35---
        Ylösnousemusruumis.
        Liha ja veri ei voi periä Jumalan valtakuntaa.

Kaikki nousevat haudoistaan samaan aikaan. Joh. 5:28-29.

Ne, jotka saavat "tietoa" vainajahengiltä, ovat itseasiassa vaarassa mennä valosta poispäin. Sillä sielunvihollinen osaa pukeutua jopa valkeuden enkeliksi saadakseen ihmisen lankeamaan.

• Aritta
        Zozer kirjoitti:

On noin 3 vuorokautta ruumiin läheisyydessä!

Se on sitten se mistä olen lukenut tai kuullut puhuttavan.

• Aritta
        vaan Jumalan Poika kirjoitti:

Kuolleiden ylösnousemus ei tapahdu samalla kaavalla kuin Kristuksen ylösnousemus.

Ylösnousemusruumis.

Ne, jotka saavat "tietoa" vainajahengiltä, ovat itseasiassa vaarassa mennä valosta poispäin. Sillä sielunvihollinen osaa pukeutua jopa valkeuden enkeliksi saadakseen ihmisen lankeamaan.

Jumalan lapsia myös. Ihan niin kuin Jeesuskin. Hän oli meidän isoveljemme joka tuli kertomaan meille asioita jotka olimme unohtaneet. Emme vain ymmärtäneet silloin.

• Aritta
        vaan Jumalan Poika kirjoitti:

Ylösnousemusruumis.

Jeesus joko materialisoitui opetuslapsilleen tai sitten hän ei ollut kuollut vaan näyttäytyi elävänä ja lähti sitten merkabansa kanssa muihin maailmoihin. Ihan niin kuin mekin voimme tehdä kunhan olemme tarpeeksi valaistuneita.

• onkin toisin
        Aritta kirjoitti:

Jeesus joko materialisoitui opetuslapsilleen tai sitten hän ei ollut kuollut vaan näyttäytyi elävänä ja lähti sitten merkabansa kanssa muihin maailmoihin. Ihan niin kuin mekin voimme tehdä kunhan olemme tarpeeksi valaistuneita.

Mutta kun kyseessä onkin vain paimentolaiskansan tarina, niin aikuisten oikeasti kuolleet ovat kuolleita. Tämä tarkoittaa sitä, että kuolleista lajikumppaneistamme on jäljellä vain muisto.

• vaan Jumalan Poika kirjoitti:

Ylösnousemusruumis.

ajatus että vain paholainen voi henkimaailmasta lähestyä ihmistä on aivan absurdi.
        Lisäksi se on Jeesuksen ja Paavalin opetusten vastainen.
        Maallistunut kirkko pelotteli kaikki kuoliaaksi paholaisenpelollaan. Samalla kirkko kielsi kaiken kanavoinnin julistautuen itse ainoaksi totuudentorveksi. Kristuksen henkimaailman sijaan tulivat piispat ja papit.

• selvä asia?
        MarkkuP kirjoitti:

ajatus että vain paholainen voi henkimaailmasta lähestyä ihmistä on aivan absurdi.
        Lisäksi se on Jeesuksen ja Paavalin opetusten vastainen.
        Maallistunut kirkko pelotteli kaikki kuoliaaksi paholaisenpelollaan. Samalla kirkko kielsi kaiken kanavoinnin julistautuen itse ainoaksi totuudentorveksi. Kristuksen henkimaailman sijaan tulivat piispat ja papit.

Sielunvihollinen puuhastelee oman henkimaailmansa lavastamiseksi muuksi kuin mitä se on. Mm. spiritismin kautta ihmiset saavat vaikka mitä selityksiä "tuonpuoleisen" olemuksesta. Mitä vain, mikä ihmisille kelpaa, jotta ihmiset jatkaisivat yhteydenpitoa sielunvihollisen joukkoihin ja lähtisivät niiden aikaansaamiin kotkotuksiin.

Kyllä Jumalan joukotkin ovat henkiä, mutta niillä on eri meininki kun on valta ja voima. Ei tarvitse pyydellä tai uunottaa ihmistä mukaan, eivätkä ole ihmisen armoilla.

• reijo7
        elävät tietävät , kirjoitti:

Ne Henget ovat kunkin mielikuvituksen omaa leikkiä.

En usko tuota ettei henki maailmaa olisi, Oletko lukenut esm "Etiäisistä" "Telepatiasta" "Verenseisauttajista". Jotkut Meediot ovat auttaneet rikosten selvittämisessä. Meidän ympärillämme on toisessa ulottuvuudessa henki maailma jota me harvoin luonnollisin silmin näämme. Esm meillä on varjo olentomme jokaisella joka kulkee edellämme, jota ennen vanhaan sanottiin "Etiäiseksi" Afrikassa on heimoja, joitten ihmiset kokevat jonkin perheen jäsenen haavoittumisen jossakin niin elävästi, että he tuntevat sen fyysisenä kipuna. Heille ilmestyy haavaa muistuttava jälki samaan kohti kuin hänelle joka on varsinaisesti haavoittunut. Nämä asiat on moneen kertaan todistettu oikeaksi. Itse koen niin paljon näitä asioita, että ne on lähes jokapäiväisiä. Emme kuole täältä sanan varsinaisessa merkityksessä, me siirrymme vain henkiluomuksiksi.

• Kenellä on valta!
        selvä asia? kirjoitti:

Sielunvihollinen puuhastelee oman henkimaailmansa lavastamiseksi muuksi kuin mitä se on. Mm. spiritismin kautta ihmiset saavat vaikka mitä selityksiä "tuonpuoleisen" olemuksesta. Mitä vain, mikä ihmisille kelpaa, jotta ihmiset jatkaisivat yhteydenpitoa sielunvihollisen joukkoihin ja lähtisivät niiden aikaansaamiin kotkotuksiin.

Kyllä Jumalan joukotkin ovat henkiä, mutta niillä on eri meininki kun on valta ja voima. Ei tarvitse pyydellä tai uunottaa ihmistä mukaan, eivätkä ole ihmisen armoilla.

"Kyllä Jumalan joukotkin ovat henkiä, mutta niillä on eri meininki kun on valta ja voima. Ei tarvitse pyydellä tai uunottaa ihmistä mukaan, eivätkä ole ihmisen armoilla."

Juuri näin!

• Aiettä nii
        reijo7 kirjoitti:

En usko tuota ettei henki maailmaa olisi, Oletko lukenut esm "Etiäisistä" "Telepatiasta" "Verenseisauttajista". Jotkut Meediot ovat auttaneet rikosten selvittämisessä. Meidän ympärillämme on toisessa ulottuvuudessa henki maailma jota me harvoin luonnollisin silmin näämme. Esm meillä on varjo olentomme jokaisella joka kulkee edellämme, jota ennen vanhaan sanottiin "Etiäiseksi" Afrikassa on heimoja, joitten ihmiset kokevat jonkin perheen jäsenen haavoittumisen jossakin niin elävästi, että he tuntevat sen fyysisenä kipuna. Heille ilmestyy haavaa muistuttava jälki samaan kohti kuin hänelle joka on varsinaisesti haavoittunut. Nämä asiat on moneen kertaan todistettu oikeaksi. Itse koen niin paljon näitä asioita, että ne on lähes jokapäiväisiä. Emme kuole täältä sanan varsinaisessa merkityksessä, me siirrymme vain henkiluomuksiksi.

"Jotkut Meediot ovat auttaneet rikosten selvittämisessä. Meidän ympärillämme on toisessa ulottuvuudessa henki maailma jota me harvoin luonnollisin silmin näämme."

Meedioita ja ufoja sun muita on niihin uskovien puheiden mukaan aika reilusti. Niin reilusti, että jos ne oikeasti ihmisiä jotenkin auttaisivat, niin pitäisihän sen alkaa näkyä. Mutta jostakin syystä aika taitamattomia ovat. Tavallisen tumpelo poliisi selvittää rikoksen todennäköisemmin kuin kymmenen ufoa ja meediota. Paitsi jos ne ovat itse sen rikoksen takana.

• selvä asia? kirjoitti:

Ensimmäiset kristityt harrastivat kristillistä spiritismiä, eli olivat yhteydessä Kristuksen hyviin henkiolentoihin.
        Sitä tarkoittaa Uuden testamentin "Herralta kysyminen".Se on suorin tie Jumalan luo ja ainoa keino päästä selville totuudesta.

• vaan Jumalan Poika kirjoitti:

Ylösnousemusruumis.

Kuolleiden ylösnousemus tarkoittaa oikeasti hengellistä heräämistä, ei maallisten kalmojen ylöspomppausta. Valitettavia väärinkäsityksiä on kristinuskoon tullut.

• Kirjat lukematta?
        MarkkuP kirjoitti:

Ensimmäiset kristityt harrastivat kristillistä spiritismiä, eli olivat yhteydessä Kristuksen hyviin henkiolentoihin.
        Sitä tarkoittaa Uuden testamentin "Herralta kysyminen".Se on suorin tie Jumalan luo ja ainoa keino päästä selville totuudesta.

Täyttä roskaa!

• Selittäjät monet...
        MarkkuP kirjoitti:

Kuolleiden ylösnousemus tarkoittaa oikeasti hengellistä heräämistä, ei maallisten kalmojen ylöspomppausta. Valitettavia väärinkäsityksiä on kristinuskoon tullut.

Tuon vaihtoehdon Raamattu selkeästi sulkee pois. Hengellinen herääminen on hengellistä heräämistä ja ylösnousemus on ruumiillinen. Siitä Jeesuksen oma ylösnousemus esimerkkinä ja siihen otetaan pitkin Raamattua kantaa. Mikään hengellinen pyöristämisyritys ei tepsi.

Ja jos ylösnousemusta koskeviin kohtiin sovittaa jotakin hengellistä ylösnousemusta, niin tulee sellainen vaikeus, että menevät ne tekstikohdat älyttömiksi tai turhiksi.

Sitten vielä: jos on ollut tarkoitus kertoa hengellisestä heräämisestä, miksei ole kerrottu hengellisestä heräämisestä. Kyllä sellainen osattiin kirjoittaa suoraankin. Ei tarvitse kirjoittaa konkreettisesti ruumiillisesta yläösnousemuksesta, jos hengellistä tarkoitetaan. Mutta on niin monenlaista selittäjää nykyään...

• Kirjat lukematta? kirjoitti:

Täyttä roskaa!

Roskaako? Ei ole, vaan kristinuskon todellinen olemus.

• Selittäjät monet... kirjoitti:

Tuon vaihtoehdon Raamattu selkeästi sulkee pois. Hengellinen herääminen on hengellistä heräämistä ja ylösnousemus on ruumiillinen. Siitä Jeesuksen oma ylösnousemus esimerkkinä ja siihen otetaan pitkin Raamattua kantaa. Mikään hengellinen pyöristämisyritys ei tepsi.

Ja jos ylösnousemusta koskeviin kohtiin sovittaa jotakin hengellistä ylösnousemusta, niin tulee sellainen vaikeus, että menevät ne tekstikohdat älyttömiksi tai turhiksi.

Sitten vielä: jos on ollut tarkoitus kertoa hengellisestä heräämisestä, miksei ole kerrottu hengellisestä heräämisestä. Kyllä sellainen osattiin kirjoittaa suoraankin. Ei tarvitse kirjoittaa konkreettisesti ruumiillisesta yläösnousemuksesta, jos hengellistä tarkoitetaan. Mutta on niin monenlaista selittäjää nykyään...

Raamatussa on käännösvirheitä ja väärinymmärryksiä. paljonkin. Se oli maallistunut kirkko, joka keksi ruumiillisen ylösnousemuksen.

• Eksytystä
        MarkkuP kirjoitti:

Roskaako? Ei ole, vaan kristinuskon todellinen olemus.

Roskaa, valetta!

• Trotski oli kissa
        MarkkuP kirjoitti:

Raamatussa on käännösvirheitä ja väärinymmärryksiä. paljonkin. Se oli maallistunut kirkko, joka keksi ruumiillisen ylösnousemuksen.

Nuo ovat päähänpistoja, joille ei mitään perusteita. Sitä voisi väittää, että Marxin teoksiin kapitalistiaateli lisäsi jälkeenpäin sata sivua harhautusta. Mutta jos ei ole mitään perusteita, niin mieluummin pää kiinni. Tai sitten ei parane valittaa, jos pidetään idioottina.

• Trotski oli kissa kirjoitti:

Nuo ovat päähänpistoja, joille ei mitään perusteita. Sitä voisi väittää, että Marxin teoksiin kapitalistiaateli lisäsi jälkeenpäin sata sivua harhautusta. Mutta jos ei ole mitään perusteita, niin mieluummin pää kiinni. Tai sitten ei parane valittaa, jos pidetään idioottina.

Jo Vanhassa testamentissa Jumala valittaa profeetta Jeremian suulla sitä, että Raamattuun on tullut niin paljon väärennöksiä.
        Kuinka saatatte sanoa:´Me olemme viisaita ja meillä on Herran laki´? Totisesti!, Katso, valheen työtä on tehnyt kirjanoppineen valhekynä.(Jeremia 8)

• keksihän parempaa
        MarkkuP kirjoitti:

Jo Vanhassa testamentissa Jumala valittaa profeetta Jeremian suulla sitä, että Raamattuun on tullut niin paljon väärennöksiä.
        Kuinka saatatte sanoa:´Me olemme viisaita ja meillä on Herran laki´? Totisesti!, Katso, valheen työtä on tehnyt kirjanoppineen valhekynä.(Jeremia 8)

Eipä siellä Jeramiat ja muut voineet tuollaista valittaa kun ei Raamattua ollut silloin laisinkaan. Oli vain kirjoituksia. Kirjoitusten pehmosarja ei ole päätynyt Raamattuun lainkaan, vaan on sekä Vanhan Testamentin että Uuden Testamentin osalta jäänyt nk. apokryfikirjoihin. Eli niitäkin voi jokainen lukea ja huomata, että ei siellä alkuseurakunnassa eikä muutoinkaan ollut muuta kuin ne muutamat hyvin tunnetut harha-opit, joilla ei kristinuskon kanssa ole muuta tekemistä kuin että yrittivät samalle apajalle. Huomasivat, että kristittyihin kerääntyy joukkoa ja koetettiin hyötyä siitä.

Jos kristinuskosta olisi opin päänäkemysten suhteen ollut riitoja, niistä olisi samalla tavalla dokumentteja kuin kysymyksistä, joista oikeasti oli riitoja. Oikeat riidat olivat aika triviaaleja, kinattiin. mm. mono- ja dyofysiittien kesken ja muutamista terminologisista kysymyksistä. Kristinuskon sisällyksestä oli pääasioissa laaja yhteisymmärrys.

Nyttemmin tulee monenlaista toitottajaa ulos liiveistään ja koettaa sovitella kristinuskoon sitä sekä tätä. Mutta vailla perusteita. Keksittyä, omatekemää hömppää vain!

• Faktat unohtuvat
        onkin toisin kirjoitti:

Mutta kun kyseessä onkin vain paimentolaiskansan tarina, niin aikuisten oikeasti kuolleet ovat kuolleita. Tämä tarkoittaa sitä, että kuolleista lajikumppaneistamme on jäljellä vain muisto.

Joku sieltä rajan takaa kuitenkin tuuppaa "tietoa". Sitä asiaa ei mikään atonaaliatte saa muuutettua miksikään.

Toinen juttu sitten, että kuka tai mikä sieltä kurkkii.

• Taitamaton väite
        keksihän parempaa kirjoitti:

Eipä siellä Jeramiat ja muut voineet tuollaista valittaa kun ei Raamattua ollut silloin laisinkaan. Oli vain kirjoituksia. Kirjoitusten pehmosarja ei ole päätynyt Raamattuun lainkaan, vaan on sekä Vanhan Testamentin että Uuden Testamentin osalta jäänyt nk. apokryfikirjoihin. Eli niitäkin voi jokainen lukea ja huomata, että ei siellä alkuseurakunnassa eikä muutoinkaan ollut muuta kuin ne muutamat hyvin tunnetut harha-opit, joilla ei kristinuskon kanssa ole muuta tekemistä kuin että yrittivät samalle apajalle. Huomasivat, että kristittyihin kerääntyy joukkoa ja koetettiin hyötyä siitä.

Jos kristinuskosta olisi opin päänäkemysten suhteen ollut riitoja, niistä olisi samalla tavalla dokumentteja kuin kysymyksistä, joista oikeasti oli riitoja. Oikeat riidat olivat aika triviaaleja, kinattiin. mm. mono- ja dyofysiittien kesken ja muutamista terminologisista kysymyksistä. Kristinuskon sisällyksestä oli pääasioissa laaja yhteisymmärrys.

Nyttemmin tulee monenlaista toitottajaa ulos liiveistään ja koettaa sovitella kristinuskoon sitä sekä tätä. Mutta vailla perusteita. Keksittyä, omatekemää hömppää vain!

Vanhan testamentin kirjoitusten osalta väitteet väärennöksistä perustuvat yleensä väittäjän tietämättömyyteen. Uuden testamentin osalta väitteet ovat melko suosittuja ( - en sano, että aiheellisia), mutta juuri kukaan pätevä tutkija ei viitsi lyödä päätään seinään, väittämällä Vanhasta testamentista, että siellä olisi viritelty...

Se on tietysti oma lukunsa, mitä kirjoitushetkellä on tahdottu sanoa. Mutta Vanhan testamentin kirjoitusten vahtiminen on jälkikäteen ollut sikäli tarkkaa puuhaa, että yhäkin tutkijat voivat lähinnä hämmästellä kun tutkimuksissa löytyy uusia tekstikappaleita. Ne ovat lähes neuroottisen tarkasti ennallaan.

Ennallaan pysymisen varmistivat kirjoitusten pitäminen pyhinä. Oli käytäntö, että jokin teksti, joka oli kirjoitettu yhdelle sivulle, piti jatkossakin olla yhdellä sivulla. Silloin oli helppo verrata alkuperäiseen, joka oli kuin kopion kopio. Virheellinen kopio piti hävittää, ei saanut ottaa minkäänlaiseen käyttöön.

Kopiota tarkistettiin useilla tarkistusmenetelmillä. Tietysti oikoluettiin. Mm. rivien alku- ja loppukirjaimet tarkistettiin. Tarkistettiin sivun aakkosia ristikkäin. Tulkittiin aakkoset numeroiksi ja laskettiin siten rivien summat. Jos tarkistus osoitti poikkeamaan alkuperäiseen, virheellinen piti hävittää.

Ja ettei oma into olisi aiheuttanut tahallisia muutoksia tekstiin, eri lahkot vahtivat kilpailijoitaan mustasukkaisesti. Jos joku olisi tekstiä muuttanut, siitä olisi aiheutunut väittely, josta olisi jäänyt näkyvät merkit historiankirjoitukseen.

Oli tietysti poikkeavia versioita pyhistä kirjoituksista. Mm. samarialaisilla oli. Samarialaisten versiot saivatkin jatkuvaa ja voimakasta vastarintaa, joka osaltaan hillitsi muita yritteliäitä kehittelemästä omia versioitaan.

Eri puolilta maailmaa löytyneet Vanhan testamentin kirjoitusten toisinnot ovat niin yhteneviä, että väite väärentämisestä tai tekstien virittelemisestä jälkikäteen ei voi perustua mihinkään aitoon havaintoon. Kuvitelmia!

• fghsdh
        reijo7 kirjoitti:

Kannattaisikohan reijon tarkistaa lääkitys?

• tddh
        selvä asia? kirjoitti:

"Ei tarvitse pyydellä tai uunottaa ihmistä mukaan, eivätkä ole ihmisen armoilla."

Ja Phaolaisne joutko muka ovat? Älä naurata. Kyllä menisi yhdeltä jos toiseltakin hihhulilta plöröt pöksyyn jos vanha Vihtahousu tulee visiitille.

• Usko tai älä !!
        MarkkuP kirjoitti:

Spiritismi on edelleenkin kristillistä ja sitä kautta voi olla yhteydessä korkeisiin ja hyviin henkiin. Kysyjällä on kuitenkin aina vastuu siitä, että on itse sen verran perillä asioista, että erottaa hyvän hengen pahantahtoisesta. Tänäpäivän karsimättömät ihmiset saavat spiritismissä, automaattikirjoituksessa ym yhteyksissä useimmiten yhteyden pahantahtoisiin henkiin, koska eivät osaa erottaa hyvää pahasta. Henkien kanssa pelaaminen on vaarallista, jos ei tiedä mitä on tekemässä. Ottakaa hyvät ihmiset selvää ja lukekaa vaikka Allan Kardeckin kirjoja esim. Henkien kirja tai Meedioiden kirja, ennenkuin alatte kokeilemaan. Kokemusta on miten pahankurinen henki pyörittää sinisilmästä tietämätöntä hölmöä automaattikirjoituksen kautta mennen tullen kehumalla ekoa ja eko tanssii pirunpolskaa pahaisen hengen antaman tahdin mukaan. Siinä ei sitten enää kaverin järkipuhe auta ja kaikki etenee juuri niin kuin Henkien ja Meedioden kirjassa sanotaan. En olisi uskonut todeksi ja tosiaankin sanoisin mielummin, että höpö höpö, vaan kun se ei muutu höpöksi. Näin vain kävi lähipiirissäni, siskoni saatiin siitä yhdenkerran kovalla työllä irti ja ette usko miten hän itki ja sanoi, ette voinut mitään, ja mitä hirveyksiä hän teillekkin haukkui ym. ym. Aloitti kuitenkin uteliaana uudelleen lähes heti, ilman opiskelua, koska oli kova halu "tietää" ja ottaa kirjoituksia vastaan ja kun ei osannut niitä tulkita, niin nyt on tanssinut pirunpolskaa 2 vuotta ja on kohta hoidon tarpeessa, kuulemma, jos enää mikään hoito auttaa.

• Anonyymi
        iloinen* kirjoitti:

Yksi lukijamme kysyi meiltä, millaista kuoleman jälkeinen elämä on. Kuolema on aihe, mitä monet meistä välttelevät, mikäli mahdollista. Miksi luulet niin olevan? Luultavasti, koska pelkäämme sitä enemmän kuin mitään muuta. Ja miksi luulet niin olevan?

Henkilökohtainen mielipiteeni on, että pelkäämme kuolemaa, koska usein pidämme sitä loppunamme. Monet niistäkin jotka sanovat uskovansa kuoleman jälkeiseen elämään, pelkäävät kuolemaa. Luulen sen johtuvan siitä, ettemme tiedä, mitä kuolema oikeasti on. Meillä on tämä synkkä ja ankea määritelmä - jonka juuret ovat usein massatietoisuudessa - että kuolema on rangaistus, loppu, kuilu.

Tässä lukijamme kysymys (jota olen vähän editoinut):

"Minne menemme kuoleman jälkeen? Tiedämmekö, kuka olemme päästyämme sinne? Tunnemmeko toiset tai tuntevatko he meidät? Sulaudummeko vain suureen tuntemattomaan? Olemmeko ei-mitään?"

Aloitetaanpa vastaamalla lukijamme kysymyksiin.

* Minne menemme kuoleman jälkeen?

Ette mene minnekään. Ette taatusti niihin paikkoihin, joita monet teistä kuvittelevat ja joista he puhuvat - taivas, helvetti, helvetin esikartano, kiirastuli. Noita paikkoja ei ole olemassa, ainakaan sillä tavalla kuin suosittu kuvitelma näkee ne.

* Tiedämmekö, kuka olemme päästyämme sinne?

Ehdottomasti! Ette menetä ainoastaan identiteettiänne, vaan teillä on paljon selkeämpi ja voimallisempi tieto siitä, kuka olette, kuin fyysisen elämänne aikana.

* Tunnemmeko toiset tai tuntevatko he meidät?

Taaskin, ehdottomasti kyllä. Se on kuin iloinen ja onnellinen perhetapaaminen. Tunnistatte kaikki, joita olette koskaan tunteneet kaikissa elämissänne. Ja he tuntevat teidät.

* Sulaudummeko vain suureen tuntemattomaan?

Ette. Ei ole mitään "suurta tuntematonta". On vain puhdasta tietoisuutta kaikissa monissa muodoissaan - henkisissä ja fyysisissä.

* Olemmeko ei-mitään?

Ette ole koskaan ei-mitään. Ette ole koskaan olleet ettekä tule koskaan olemaan ei-mitään. Tämä kuolema on hyvin väärinymmärretty asia. Ja koska ette ymmärrä sitä, pelkäätte.

Olemme sanoneet kaiken tämän monta kertaa aiemmin. Mutta se kannattaa toistaa.

Olette kaikki ikuisia valo- ja rakkausolentoja. Se on näin yksinkertaista. Ei ole koskaan ollut aikaa, jolloin te ette ole olleet olemassa. Eikä myöskään tule sellaista aikaa. Olette Jumala. Jumala on ikuinen. Te olette ikuinen.

Kyllä, luovutte fyysisestä kehoasusta. Olette tehneet sitä vuosisatoja. Mutta fyysinen kehonne ei ole yhtä kuin te. Se on ainoastaan - ja melkein kirjaimellisesti - pelkkä asu, missä olette päättäneet leikkiä jonkin aikaa. Korostamme sanaa "leikkiä", koska näin henkenne tarkoitti, ennen kuin se otti viimeisimmän asunsa.

Leikin on tarkoitus olla hauskaa. Elämän on tarkoitus olla hauskaa. Silloin kun teiltä puuttuu leikkiä ja hauskuutta, elämästänne tulee rankkaa.

Kuoleminen on helpoin asia, minkä koskaan teette. Olette tehneet sen hyvin monta kertaa ja henkenne tietää, että voitte siirtyä "syntymä-kuolema" -kierron läpi helposti ja vaivattomasti.

Silloin kun saavutte "toiselle puolelle", ette ole lähteneet "tältä puolelta". Olette edelleen täällä fyysisessä maailmassa. Teillä ei vain ole kehoa.

Kehon rasittamatta olette nyt vapaampi ja onnellisempi, kuin voitte kuvitella. Nautitte vierailuistanne fyysiseen maailmaan ja rakkaidenne luo, jotka ovat vielä fyysisessä muodossa. Se on suurta huvia.

Voitte myös helposti kommunikoida rakkaidenne kanssa, jotka ovat fyysisessä muodossa. Se on vielä selkeämpää kommunikointia kuin ollessanne kaikki fyysisessä muodossa.

Ainoa ongelma on, silloin kun rakkaanne jotka edelleen "elävät", eivät usko tähän kommunikointiin. Mutta jos he ovat avoimia sille ja uskovat siihen yhtä paljon kuin te ollessanne toisella puolella, niin teillä voi olla iloista aikaa peuhata ja leikkiä toistenne kanssa - heidän ollessa fyysisyydessä ja teidän hengessä.

Kaikki mitä sanomme tässä, ei päde ainoastaan ihmisrakkaisiinne, vaan myös eläinrakkaisiinne.

Luotamme, että sanamme tänään ottavat vähän kuoleman raskautta ja pelkoa pois mielestänne ja sydämestänne. Nauttikaa vain siitä, kuka olette. Olkaa iloinen ja rakastava. Pitäkää hauskaa. Leikkikää. Sitä koko elämän tai kuoleman on tarkoitus olla - hauskanpitoa ja leikkiä.

Kaikki on hyvin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yksi lukijamme kysyi meiltä, millaista kuoleman jälkeinen elämä on. Kuolema on aihe, mitä monet meistä välttelevät, mikäli mahdollista. Miksi luulet niin olevan? Luultavasti, koska pelkäämme sitä enemmän kuin mitään muuta. Ja miksi luulet niin olevan?

Henkilökohtainen mielipiteeni on, että pelkäämme kuolemaa, koska usein pidämme sitä loppunamme. Monet niistäkin jotka sanovat uskovansa kuoleman jälkeiseen elämään, pelkäävät kuolemaa. Luulen sen johtuvan siitä, ettemme tiedä, mitä kuolema oikeasti on. Meillä on tämä synkkä ja ankea määritelmä - jonka juuret ovat usein massatietoisuudessa - että kuolema on rangaistus, loppu, kuilu.

Tässä lukijamme kysymys (jota olen vähän editoinut):

"Minne menemme kuoleman jälkeen? Tiedämmekö, kuka olemme päästyämme sinne? Tunnemmeko toiset tai tuntevatko he meidät? Sulaudummeko vain suureen tuntemattomaan? Olemmeko ei-mitään?"

Aloitetaanpa vastaamalla lukijamme kysymyksiin.

* Minne menemme kuoleman jälkeen?

Ette mene minnekään. Ette taatusti niihin paikkoihin, joita monet teistä kuvittelevat ja joista he puhuvat - taivas, helvetti, helvetin esikartano, kiirastuli. Noita paikkoja ei ole olemassa, ainakaan sillä tavalla kuin suosittu kuvitelma näkee ne.

* Tiedämmekö, kuka olemme päästyämme sinne?

Ehdottomasti! Ette menetä ainoastaan identiteettiänne, vaan teillä on paljon selkeämpi ja voimallisempi tieto siitä, kuka olette, kuin fyysisen elämänne aikana.

* Tunnemmeko toiset tai tuntevatko he meidät?

Taaskin, ehdottomasti kyllä. Se on kuin iloinen ja onnellinen perhetapaaminen. Tunnistatte kaikki, joita olette koskaan tunteneet kaikissa elämissänne. Ja he tuntevat teidät.

* Sulaudummeko vain suureen tuntemattomaan?

Ette. Ei ole mitään "suurta tuntematonta". On vain puhdasta tietoisuutta kaikissa monissa muodoissaan - henkisissä ja fyysisissä.

* Olemmeko ei-mitään?

Ette ole koskaan ei-mitään. Ette ole koskaan olleet ettekä tule koskaan olemaan ei-mitään. Tämä kuolema on hyvin väärinymmärretty asia. Ja koska ette ymmärrä sitä, pelkäätte.

Olemme sanoneet kaiken tämän monta kertaa aiemmin. Mutta se kannattaa toistaa.

Olette kaikki ikuisia valo- ja rakkausolentoja. Se on näin yksinkertaista. Ei ole koskaan ollut aikaa, jolloin te ette ole olleet olemassa. Eikä myöskään tule sellaista aikaa. Olette Jumala. Jumala on ikuinen. Te olette ikuinen.

Kyllä, luovutte fyysisestä kehoasusta. Olette tehneet sitä vuosisatoja. Mutta fyysinen kehonne ei ole yhtä kuin te. Se on ainoastaan - ja melkein kirjaimellisesti - pelkkä asu, missä olette päättäneet leikkiä jonkin aikaa. Korostamme sanaa "leikkiä", koska näin henkenne tarkoitti, ennen kuin se otti viimeisimmän asunsa.

Leikin on tarkoitus olla hauskaa. Elämän on tarkoitus olla hauskaa. Silloin kun teiltä puuttuu leikkiä ja hauskuutta, elämästänne tulee rankkaa.

Kuoleminen on helpoin asia, minkä koskaan teette. Olette tehneet sen hyvin monta kertaa ja henkenne tietää, että voitte siirtyä "syntymä-kuolema" -kierron läpi helposti ja vaivattomasti.

Silloin kun saavutte "toiselle puolelle", ette ole lähteneet "tältä puolelta". Olette edelleen täällä fyysisessä maailmassa. Teillä ei vain ole kehoa.

Kehon rasittamatta olette nyt vapaampi ja onnellisempi, kuin voitte kuvitella. Nautitte vierailuistanne fyysiseen maailmaan ja rakkaidenne luo, jotka ovat vielä fyysisessä muodossa. Se on suurta huvia.

Voitte myös helposti kommunikoida rakkaidenne kanssa, jotka ovat fyysisessä muodossa. Se on vielä selkeämpää kommunikointia kuin ollessanne kaikki fyysisessä muodossa.

Ainoa ongelma on, silloin kun rakkaanne jotka edelleen "elävät", eivät usko tähän kommunikointiin. Mutta jos he ovat avoimia sille ja uskovat siihen yhtä paljon kuin te ollessanne toisella puolella, niin teillä voi olla iloista aikaa peuhata ja leikkiä toistenne kanssa - heidän ollessa fyysisyydessä ja teidän hengessä.

Kaikki mitä sanomme tässä, ei päde ainoastaan ihmisrakkaisiinne, vaan myös eläinrakkaisiinne.

Luotamme, että sanamme tänään ottavat vähän kuoleman raskautta ja pelkoa pois mielestänne ja sydämestänne. Nauttikaa vain siitä, kuka olette. Olkaa iloinen ja rakastava. Pitäkää hauskaa. Leikkikää. Sitä koko elämän tai kuoleman on tarkoitus olla - hauskanpitoa ja leikkiä.

Kaikki on hyvin.

Fysiikan lakien mukaan on mahdotonta, että tietoisuutemme elää sen jälkeen, kun ruumiimme on kuollut. Näin sanoo California Institute of Technologyn professori Sean Carroll.

Jotta tietoisuus voisi elää kuoleman jälkeen, sen täytyisi olla kokonaan erillään ruumiistamme, mitä se ei ole, sanoo Carroll.

Tietoisuus on sarja atomeja ja elektroneja aivoissamme ja fysiikan lakien mukaan ne eivät kuoleman jälkeen enää muodosta samanlaisia yhteyksiä kuin eläessämme.

- Väitteet siitä, että tietoisuus voisi jatkaa olemassa oloaan sen jälkeen kun ruumiimme kuolee ja hajoaa ovat mahdottomia. Elämään liittyvät fysiikan ilmiöt ovat hyvin tunnettuja, kirjoittaa Carroll Scientific American-lehdessä.

Carroll perustelee ajatuksiaan kvanttikenttäteorialla. Ihmisen ajatukset muodostuvat aivoissa atomien liikkeistä. Ne tunnetaan erittäin hyvin.

- Jotta tietoisuus säilyisi, kvanttikenttäteorian mukaan pitäisi olla olemassa ”henkihiukkasia” ja ”henkivoimia”, jotka olisivat vuorovaikutuksessa tavallisten atomien kanssa. Mitään tällaisia ei tunneta.

Tämä on tieteellisesti hyväksytty tosiasia. Carroll kehottaakin keskittymään kiinnostavimpiin asioihin.

• afddrt

hyvin mutta jos hän oli 2 vuorokautta haudassa ja henki on vanhan ruumiin lähellä 3 vuorokautta niin pikku pulma sun jutuissa on. En kyllä tiedä suomessa ketään haudattavan samana päivänä kun on kuollut, joten matematiikkasi ei päde.
      Ja en sano siksi, etten uskoisi kuolemanjälkeisiin juttuihin. Minä uskon kyllä

• tosi-.-.,-,-.,

Oikea kokemus on keskellä päivää heillä jotka osaavat Suomessa voi olla mahdollisesti 1 kuka osaa ottaen huomioon ihmisten määrän sekään ei varma. Ruotsissa on 1-2. Koko maailmassa vain muutama.
      Kaikilla voi olla läheisen pois mentyä noin 4 kk aikana tapahtumia joille ei ole normaalia selitystä.

• että noin

49 päivää

• ehkä on ehkä ei
        että noin kirjoitti:

49 päivää

Minulla taisi olla 5kk, tosin se viimeinen oli paljon jälkeen päin, että voit olla oikeassa ja näissä asioissa ei koskaan ole uskonto mukana.
        Onhan näistä TV ohjelmia, Ruotsissa oma ja amerikkalainen Beyond. Ruotsissa on yksi hyvä mies joka on käynyt myös Japanissa hyvällä menestyksellä.
        Ihmeellisellä tavalla nämä meediot saavat noin 90% varmuuden ex tietävät oikeat nimet, vuosiluvut, kuolinsyyn, elintavat, yleensä melkein kaikki, mutta jos kysymyksessä murha tai tappo ei rikoksentekijää itsemurhakylläkin.

• katsoen
        ehkä on ehkä ei kirjoitti:

Minulla taisi olla 5kk, tosin se viimeinen oli paljon jälkeen päin, että voit olla oikeassa ja näissä asioissa ei koskaan ole uskonto mukana.
        Onhan näistä TV ohjelmia, Ruotsissa oma ja amerikkalainen Beyond. Ruotsissa on yksi hyvä mies joka on käynyt myös Japanissa hyvällä menestyksellä.
        Ihmeellisellä tavalla nämä meediot saavat noin 90% varmuuden ex tietävät oikeat nimet, vuosiluvut, kuolinsyyn, elintavat, yleensä melkein kaikki, mutta jos kysymyksessä murha tai tappo ei rikoksentekijää itsemurhakylläkin.

Pimeyden henkivallat osaavat hämmästyttää ihmisiä, sehän on selvä. Ja yrittävät hämmästyttää, että saisivat huomiota ja vaikutusvaltaa. Huomatkaa kuitenkin, että henkivallat ovat "kädettömiä" itse. Tarvitsevat jonkun ihmisen suostumaan avukseen, eli esim. meedion. Ja ne niiden tiedot: senpä sattuvasti sanoitte, että pahantekijöitä ei meedioiden avulla juuri kiinni saada. Muuta tietoa tulee. Kun tarkkaan lueskelee meedioiden tarinoita, huomaa, että menneet asiat tiedetään useinkin aivan tarkalleen. Niinpä! Menneisyys on jo tapahtunutta ja kenties se on "luettavissa" henkimaailman puolella. Sensijaan tulevaisuuden suhteen meedioiden jutut repsahtavat pahan kerran. Samoin selvännäkijöiden. Tulevaisuus ei ole vielä tapahtunut, vaan Jumala voi muutella mieltään sen suhteen ja henkivallat eivät voi sille mitään. Raamatussa sanotaankin epäjumalista ja epäjumalanpalvojista ja niiden profeetoista jotenkin siihen tapaan, että "kertokaa, mitä tuleman pitää, että tietäisimme, oletteko jumalia". Ja pötyäpuhuville profeetoille Vanhan Testamentin Israelissa oli kuolemantuomio.

• reijo7
        katsoen kirjoitti:

Pimeyden henkivallat osaavat hämmästyttää ihmisiä, sehän on selvä. Ja yrittävät hämmästyttää, että saisivat huomiota ja vaikutusvaltaa. Huomatkaa kuitenkin, että henkivallat ovat "kädettömiä" itse. Tarvitsevat jonkun ihmisen suostumaan avukseen, eli esim. meedion. Ja ne niiden tiedot: senpä sattuvasti sanoitte, että pahantekijöitä ei meedioiden avulla juuri kiinni saada. Muuta tietoa tulee. Kun tarkkaan lueskelee meedioiden tarinoita, huomaa, että menneet asiat tiedetään useinkin aivan tarkalleen. Niinpä! Menneisyys on jo tapahtunutta ja kenties se on "luettavissa" henkimaailman puolella. Sensijaan tulevaisuuden suhteen meedioiden jutut repsahtavat pahan kerran. Samoin selvännäkijöiden. Tulevaisuus ei ole vielä tapahtunut, vaan Jumala voi muutella mieltään sen suhteen ja henkivallat eivät voi sille mitään. Raamatussa sanotaankin epäjumalista ja epäjumalanpalvojista ja niiden profeetoista jotenkin siihen tapaan, että "kertokaa, mitä tuleman pitää, että tietäisimme, oletteko jumalia". Ja pötyäpuhuville profeetoille Vanhan Testamentin Israelissa oli kuolemantuomio.

Pimeyden henkivallat osaavat hämmästyttää ihmisiä sehän on selvä.

Luettuani juttusi tulin ajatelleeksi, että mikä oikeuttaa meidät uskovat tuomitsemaan tämän ajan henki kokemukset muilta ihmisiltä kuin meiltä uskovillta, kun raamattu on tavallaan kaikilta osin tukeutunut entis ajan profetioihin ja näkyihin. Ilmestys kirjaa luetaan tänäpäivänä uskoen kuten muutakin raamattua. Koko Israelin kansan tulevaisuus on ilmoitettu etu käteen raamatussa, ja se onkin suurelta osin totetunut, miksi siis tänäpäivänä tuomitsemme kaikki näyt ja uskomukset ja itse profetioimme ja puhumme kielillä varmaan joku uskovista joka päivä. Puoletkaan näistä tämän ajan ennustuksista ja ns profetioista ei totedu. Iokeastaan olisimme jäävejä arvostelemaan kenenkään ilmestystä tai ennustusta, koska itse me uskovat uskomme omassa piireissämme näihin samoihin asioihin, jotka kiellämme muilta ihmisiltä. Tulkitsemme nämä asiat muitten näkemänä, että ne olisi väärästä hengestä, ne väärät henget voi ihan hyvin toimia myös uskovien piirissä. ÄLKÄÄ TUOMITKO ETTEI TEITÄ TUOMITTAISI!!

• Kun tietoa ei ole
        katsoen kirjoitti:

"Sensijaan tulevaisuuden suhteen meedioiden jutut repsahtavat pahan kerran."

Tässähän juuri on se pointti. Joka pitäisi huomioida!

• tehtävä ero
        reijo7 kirjoitti:

Pimeyden henkivallat osaavat hämmästyttää ihmisiä sehän on selvä.

Luettuani juttusi tulin ajatelleeksi, että mikä oikeuttaa meidät uskovat tuomitsemaan tämän ajan henki kokemukset muilta ihmisiltä kuin meiltä uskovillta, kun raamattu on tavallaan kaikilta osin tukeutunut entis ajan profetioihin ja näkyihin. Ilmestys kirjaa luetaan tänäpäivänä uskoen kuten muutakin raamattua. Koko Israelin kansan tulevaisuus on ilmoitettu etu käteen raamatussa, ja se onkin suurelta osin totetunut, miksi siis tänäpäivänä tuomitsemme kaikki näyt ja uskomukset ja itse profetioimme ja puhumme kielillä varmaan joku uskovista joka päivä. Puoletkaan näistä tämän ajan ennustuksista ja ns profetioista ei totedu. Iokeastaan olisimme jäävejä arvostelemaan kenenkään ilmestystä tai ennustusta, koska itse me uskovat uskomme omassa piireissämme näihin samoihin asioihin, jotka kiellämme muilta ihmisiltä. Tulkitsemme nämä asiat muitten näkemänä, että ne olisi väärästä hengestä, ne väärät henget voi ihan hyvin toimia myös uskovien piirissä. ÄLKÄÄ TUOMITKO ETTEI TEITÄ TUOMITTAISI!!

"miksi siis tänäpäivänä tuomitsemme kaikki näyt ja uskomukset ja itse profetioimme ja puhumme kielillä varmaan joku uskovista joka päivä"

Kun Raamattu tekee selvän eron Jumalan toiminnan ja vihollisen toiminnan välillä. Nuo spiritismit ja spiritualismit sekä meedioinnit, selvänäkemiset jne. ovat vihollisen toimintaa. Siksi pitää pysyä erossa niistä. Kristittyjen asia ei kuitenkaan ole tuomita, vaan Jumala tuomitsee. Kaiken aikaa ja ajallaan vihollinen joukkoineen saa olla Jumalan tuomioiden alla.

• Älähän haksahda
        tehtävä ero kirjoitti:

"miksi siis tänäpäivänä tuomitsemme kaikki näyt ja uskomukset ja itse profetioimme ja puhumme kielillä varmaan joku uskovista joka päivä"

Kun Raamattu tekee selvän eron Jumalan toiminnan ja vihollisen toiminnan välillä. Nuo spiritismit ja spiritualismit sekä meedioinnit, selvänäkemiset jne. ovat vihollisen toimintaa. Siksi pitää pysyä erossa niistä. Kristittyjen asia ei kuitenkaan ole tuomita, vaan Jumala tuomitsee. Kaiken aikaa ja ajallaan vihollinen joukkoineen saa olla Jumalan tuomioiden alla.

Olen ollut lapsesta asti kiinnostunut kaikesta "hämärästä". Utelias mm. kaikenlaisten meedio- ja spiritismisanomien suhteen. Olen edelleen. Mutta selväksi on tullut, että kannattaa kiinnittää eniten huomiota siihen, miten noissa sanomissa menee väitteet pieleen. Se kertoo viestittäjien tasosta myös. Eli suurin osahan menee kaiken aikaa niissä viesteissä pieleen. Sen huomaa heti, että koettavat kalastella ihmistä, joka yleensä on tullut hakemaan apua tai lohdutusta. Sen tarpeen mukaan tulee viestiä. Ja ihminen saa lohdutusta, mutta väärää.

Vieteissä on usein ainakin jotain oikeaan osuvaa. Tai hämmästyttävää. Siitä pienestä osasta viestittäjät koettavat saada valheelleen voimaa. Mutta ei pidä uskoa. Ethän hyväksyisi talousneuvonantajaksesi ihmistä, joka tietää salaisen puhelinnumerosi, vaikket ole sitä kertonut. Mutta sama ihminen kuitenkin kulkee housut auki, on aina ulosotossa ja koettaa sinua koko ajan huijata. Tällä kohtaa ihminen ymmärtää ottaa etäisyyttä. Merkillistä, että henkien viesteille ei aseteta samanlaisia vaatimuksia.

• ennustustöhnää
        Älähän haksahda kirjoitti:

Olen ollut lapsesta asti kiinnostunut kaikesta "hämärästä". Utelias mm. kaikenlaisten meedio- ja spiritismisanomien suhteen. Olen edelleen. Mutta selväksi on tullut, että kannattaa kiinnittää eniten huomiota siihen, miten noissa sanomissa menee väitteet pieleen. Se kertoo viestittäjien tasosta myös. Eli suurin osahan menee kaiken aikaa niissä viesteissä pieleen. Sen huomaa heti, että koettavat kalastella ihmistä, joka yleensä on tullut hakemaan apua tai lohdutusta. Sen tarpeen mukaan tulee viestiä. Ja ihminen saa lohdutusta, mutta väärää.

Vieteissä on usein ainakin jotain oikeaan osuvaa. Tai hämmästyttävää. Siitä pienestä osasta viestittäjät koettavat saada valheelleen voimaa. Mutta ei pidä uskoa. Ethän hyväksyisi talousneuvonantajaksesi ihmistä, joka tietää salaisen puhelinnumerosi, vaikket ole sitä kertonut. Mutta sama ihminen kuitenkin kulkee housut auki, on aina ulosotossa ja koettaa sinua koko ajan huijata. Tällä kohtaa ihminen ymmärtää ottaa etäisyyttä. Merkillistä, että henkien viesteille ei aseteta samanlaisia vaatimuksia.

Selvänäkijät 70-luvun alusta alkaen melkein kaikki järjestäen ennustelleet kolmatta maailmansotaa vähän joka vuodelle. Lisäksi melkein jokaisen jenkkipresidentin murhaa melkein joka vuodelle. Että jos olisi sota syttynyt tai presidentti murhattu, niin olisihan sieltä joukosta taas joku "näkijä" noussut köllöttelemään seitsemäntorvea-tasoisen lehdistön palstoille. Mutta unohdetaan ne muut, joilla ei tärpännyt.

• Kaipaava äiti

Kun lapseni kuoli alku keväästä olen surrut ja itkenyt niin paljon että sitä ei pysty kuvailemaan.
      Hän on tullut uniini kaksi kertaa.
      Ensimmäisellä kerralla neuvoin häntä olemaan kaipaamatta ruumistaan joka on maata, uni oli niin tarkan yksityiskohtainen että muistan siitä aina kaiken vaikka unet yleensä unohtuvat. Toisella hän ratsasti hevosella entiseen luokkaansa ja suuteli opettajaa poskelle.
      Poikanai oli upea ja karismaattinen ihminen, ulkoisesti sellainen että herätti kunnioitusta.
      Minä tiedän että nämä unet tulivat lohduksi itselleni, omasta alitajunnastani.
      Kaipaus saa ihmisen uskomaan merkkeihin ja enteisiin, unet tulevat omasta mielestä, ei niillä ole varsinaisesti vainajan kanssa mitään tekemistä.
      Vaikka olen nähnyt näkyjä ja pelastunut ja pelastanut elämmää niiden avulla, en silti voi uskos täysin mistä ne ovat lähtöisin koska niille ei ole selitystä.
      Annan asioiden olla miettimättä liikaa, surussa on tarpeeksi kestämistä.

• voi tuumia!

Pimeyden henkivallat eivät itsessään pysty saamaan fyysisessä maailmassa paljoakaan aikaan. Siksi ne tarvitsevat ihmisiä avuksi. Samat henkivallat kaipaavat uskottavuutta ja yksi keino on ennustella. Ennustelun yksi versio on varoittaa onnettomuudesta, tavoitteena, että henkivaltoihin haksahtanut ihminen alkaa luottaa niihin muissakin asioissa. Onnettomuuksien erikoislaatuinen piirre (ennustettavuudessa) on se, että onnettomuuksia on helpompi saada aikaan kuin jotakin hyvää. On helpompi polttaa talo kuin rakentaa se jne. Uskovaisten joukossa on kovasti sellaista käsitystä, että uskonratkaisua tekemätön maallikko on suojattomampi henkivaltojen vaikutukselle kuin uskovainen. Ajatellaanpa siis: henkivallat eivät ehkä saa lentokonetta putoamaan omin voimin, mutta esim. hengellisesti suojattoman lentäjän painostaminen kohti mielenhäiriötä, laskeutumisen hetkellä, voisi johtaa epäsuorasti onnettomuuteen. Ei yleensä johda. Henkivaltojen keinot ovat rajattuja ja siksi niiden ennustelut voivat pettää: eivät tiedä tulevaisuutta. Jumala voi vaikuttaa asiaan ja estää onnettomuuden juuri viedäkseen vihollisen uskottavuutta ja tietenkin säästääkseen ihmisiä. Tällaisessa tilanteessa ihmiset voivat kuitenkin saada varoituksia sekä pimeyden valloilta että Jumalalta, eri syistä. Oman hengellisen tilanteen kautta ja sielunhoitajien avulla voi tutkiskella, minkälaisista varoitteluista kulloinkin on kysymys. Kannattaa huomioida sekin, että henkivallat voivat varoitella ihmisen vielä suurempaa onnettomuutta kohti!

Historiasta löytyy useampia tapauksia, joissa henkivallat ovat selvästi kehitelleet itselleen uskottavuusprojektia, ennusteluineen ja onnettomuuksineen. Jotkin onnettomuudet ovat toteutuneet, mutta vallan useat estyneet, monista eri syistä.

• Aritta
        voi tuumia! kirjoitti:

Pimeyden henkivallat eivät itsessään pysty saamaan fyysisessä maailmassa paljoakaan aikaan. Siksi ne tarvitsevat ihmisiä avuksi. Samat henkivallat kaipaavat uskottavuutta ja yksi keino on ennustella. Ennustelun yksi versio on varoittaa onnettomuudesta, tavoitteena, että henkivaltoihin haksahtanut ihminen alkaa luottaa niihin muissakin asioissa. Onnettomuuksien erikoislaatuinen piirre (ennustettavuudessa) on se, että onnettomuuksia on helpompi saada aikaan kuin jotakin hyvää. On helpompi polttaa talo kuin rakentaa se jne. Uskovaisten joukossa on kovasti sellaista käsitystä, että uskonratkaisua tekemätön maallikko on suojattomampi henkivaltojen vaikutukselle kuin uskovainen. Ajatellaanpa siis: henkivallat eivät ehkä saa lentokonetta putoamaan omin voimin, mutta esim. hengellisesti suojattoman lentäjän painostaminen kohti mielenhäiriötä, laskeutumisen hetkellä, voisi johtaa epäsuorasti onnettomuuteen. Ei yleensä johda. Henkivaltojen keinot ovat rajattuja ja siksi niiden ennustelut voivat pettää: eivät tiedä tulevaisuutta. Jumala voi vaikuttaa asiaan ja estää onnettomuuden juuri viedäkseen vihollisen uskottavuutta ja tietenkin säästääkseen ihmisiä. Tällaisessa tilanteessa ihmiset voivat kuitenkin saada varoituksia sekä pimeyden valloilta että Jumalalta, eri syistä. Oman hengellisen tilanteen kautta ja sielunhoitajien avulla voi tutkiskella, minkälaisista varoitteluista kulloinkin on kysymys. Kannattaa huomioida sekin, että henkivallat voivat varoitella ihmisen vielä suurempaa onnettomuutta kohti!

Historiasta löytyy useampia tapauksia, joissa henkivallat ovat selvästi kehitelleet itselleen uskottavuusprojektia, ennusteluineen ja onnettomuuksineen. Jotkin onnettomuudet ovat toteutuneet, mutta vallan useat estyneet, monista eri syistä.

Pahuus on vain materiassa.

• <<<<
        voi tuumia! kirjoitti:

johdatella eteenpäin. Jos ennustus toteutuu tai ei toteudu, tai johtaa johonkin pahempaan on henkivalloista kiinni??
        Vaikuttaa enemmän sen varmistamiselta että henkivalloilla on joka tapauksessa osuutta asiaan.
        Eikö sattuma olisi uskottavampi juttu.

• kauppaako?
        <<<< kirjoitti:

johdatella eteenpäin. Jos ennustus toteutuu tai ei toteudu, tai johtaa johonkin pahempaan on henkivalloista kiinni??
        Vaikuttaa enemmän sen varmistamiselta että henkivalloilla on joka tapauksessa osuutta asiaan.
        Eikö sattuma olisi uskottavampi juttu.

Aina, kun on kysymys henkivalloista, on syytä pohtia avarasti, että mikä on totta. Otetaanpa esimerkki. Titanicin uppoamisen syitä on pohdittu ja esitelty ja luulisi, että asiasta ei ole enää uutta sanottavaa. Titanicin lastiluettelosta käy kuitenkin ilmi, että komentosillalla, ruorin takana, kapteenin kassakaappilokerossa, oli kuljetettavana (muun "erikoisen arvokkaan" rahdin ohella) Egyptin kuningashaudoista vastikään kaivettu pakanallinen esine. Kaivakaapa itse selville, mikä esine se oli, niin on enemmän jännitystä tässä. Oli tuolloin jo tiedossa, että esiin kaivettujen esineiden kanssa vehtaaminen oli hengelle hupaa. Lähes kaikki lähipiiri kuoli, puuhasteltuaan löytöjen parissa. Kuten uskovaisten joukossa rupatellaan, pahuuden henkivalloilla saattaa olla vaikutusvaltaa ihmisiin myös epäjumalanpalvelukseen kuuluneiden esineiden kautta. Oli niin tai näin, Titanicin osalta tiedetään nykyään, että se upposi siksi, että ruoria ei käännetty ajoissa ja siksi, että ruoria ollenkaan käännettiin. Täystörmäys olisi ollut vakava paikka, mutta ei olisi repinyt kylkeä auki. Ja ajoissa käännetty kurssi olisi tietenkin vienyt kokonaan jäävuoren ohi. Mutta sitten oli se pakanallinen kapine siellä ruorin takana, kaapissa. Ja ruoria käännettiin juuri tuhoon johtavan määrän. Ja sitten seurasi historian kuuluisin merionnettomuus. Sattumaako? No, siinähän sitä on selvittämistä. Vaikea sanoa, oliko tapauksessa oikeasti kysymys henkivaltojen vaikkutuksesta. Vaan eipä ole aivan väärin sekään, että pysyy erossa ja loitolla epäjumalanpalveluksesta ja siihen liittyvistä esineistä.

• Epäjumalat
        kauppaako? kirjoitti:

Aina, kun on kysymys henkivalloista, on syytä pohtia avarasti, että mikä on totta. Otetaanpa esimerkki. Titanicin uppoamisen syitä on pohdittu ja esitelty ja luulisi, että asiasta ei ole enää uutta sanottavaa. Titanicin lastiluettelosta käy kuitenkin ilmi, että komentosillalla, ruorin takana, kapteenin kassakaappilokerossa, oli kuljetettavana (muun "erikoisen arvokkaan" rahdin ohella) Egyptin kuningashaudoista vastikään kaivettu pakanallinen esine. Kaivakaapa itse selville, mikä esine se oli, niin on enemmän jännitystä tässä. Oli tuolloin jo tiedossa, että esiin kaivettujen esineiden kanssa vehtaaminen oli hengelle hupaa. Lähes kaikki lähipiiri kuoli, puuhasteltuaan löytöjen parissa. Kuten uskovaisten joukossa rupatellaan, pahuuden henkivalloilla saattaa olla vaikutusvaltaa ihmisiin myös epäjumalanpalvelukseen kuuluneiden esineiden kautta. Oli niin tai näin, Titanicin osalta tiedetään nykyään, että se upposi siksi, että ruoria ei käännetty ajoissa ja siksi, että ruoria ollenkaan käännettiin. Täystörmäys olisi ollut vakava paikka, mutta ei olisi repinyt kylkeä auki. Ja ajoissa käännetty kurssi olisi tietenkin vienyt kokonaan jäävuoren ohi. Mutta sitten oli se pakanallinen kapine siellä ruorin takana, kaapissa. Ja ruoria käännettiin juuri tuhoon johtavan määrän. Ja sitten seurasi historian kuuluisin merionnettomuus. Sattumaako? No, siinähän sitä on selvittämistä. Vaikea sanoa, oliko tapauksessa oikeasti kysymys henkivaltojen vaikkutuksesta. Vaan eipä ole aivan väärin sekään, että pysyy erossa ja loitolla epäjumalanpalveluksesta ja siihen liittyvistä esineistä.

Ihan yhtä hyvin epäjumalankuva krusifiksi oli mahdollinen laivan uppoamisen syy. Tai epäjumalanpalvelukseen tarkoitettu virsikirja.

• Luulenko vain
        Epäjumalat kirjoitti:

Ihan yhtä hyvin epäjumalankuva krusifiksi oli mahdollinen laivan uppoamisen syy. Tai epäjumalanpalvelukseen tarkoitettu virsikirja.

Ostin Brasiliassa käydessäni rammalta mieheltä helmet. Niiden kuviointi muistuttaa hieman käärmeen nahkaa, ruskea pilkulliset.
        Laitoin helmet makuuhuoneeseeni seinälle roikkumaan.
        aloin ihmetellä kun nukkumaan mennessä tuli kumma tunne, aivan kuin jotain pahaa olisi ilmassa.
        Ihmettelin asiaan melko kauan, sitten huomioni kiinnittyi helmiin, vein ne pois makuuhuoneestani. olokin muuttui heti seuraavana iltana paremmaksi.

• Luulenko vain kirjoitti:

Ostin Brasiliassa käydessäni rammalta mieheltä helmet. Niiden kuviointi muistuttaa hieman käärmeen nahkaa, ruskea pilkulliset.
        Laitoin helmet makuuhuoneeseeni seinälle roikkumaan.
        aloin ihmetellä kun nukkumaan mennessä tuli kumma tunne, aivan kuin jotain pahaa olisi ilmassa.
        Ihmettelin asiaan melko kauan, sitten huomioni kiinnittyi helmiin, vein ne pois makuuhuoneestani. olokin muuttui heti seuraavana iltana paremmaksi.

On ajallinen ja aineellinen, sillä sillä se on materiasta syntyneen ajatuksen synnyttämää, mutta itse elämä on ajaton jaosa tuota kaiken lähdettä, ja tuo henkimaailma päättyy, kun sielu yhtyy tuohon lähteeseen,
        Ihmisen sielu, joka on syyn ja seurauksen lain alainen, ei voi yhtyä lähteeseensä, ennenkuin se on ymmärtänyt oman erillisyydensä, ja niinkauan tuo henkimaailmakin on olemassa

• Eilen tuli se leffa
        Epäjumalat kirjoitti:

"Laivassa oli myös krisuifiksi
        Ihan yhtä hyvin epäjumalankuva krusifiksi oli mahdollinen laivan uppoamisen syy. Tai epäjumalanpalvelukseen tarkoitettu virsikirja. "

Näköjään tahallasi ohitat sen seikan, että Egyptin hautojen avaamisessa tosiaan tapahtui kuolemantapauksia taajaan. Siinä suhteessa yksikin reliikki moisesta haudasta on syytä ottaa huomioon. Mutta jos otetaan maailman laivat ja lasketaan niissä olevat krisufiksit, niin enpä usko, että krusifiksien olemassaolo tai määrä saa mitään erikoista tietoa esiin. Uppoamisia tai uppoamattomuuksia. Kristinuskossa krusifiksi ei ole edes oleellinen. Suhde Jumalaan on oleellinen. Vaan egyptiläinen hautamuisto on pääroolissa aika monessakin kuolemantapauksessa ja onnettomuudessa aivan viime aikoja myöten. Olipa syy sitten mikä tahansa.

• gg
    • kumma uni

Näin kummallista unata vajaa kaksi vuotta sitten kuolleesta pojastani.

Joku mies oli kaivanut poikani haudastaaan, poikani pyynnöstä, poikani ei ollut tyytyväinen vaatteisiin joissa hänet haudattiin, halusi että ne vaihdetaan. Menin katsomaan, oli osittain mädäntynyt ja haisi ruumiilta. Yhtäkkiä avasi silmänsä, oli molemmat silmät, vaikka kuollessan oli toinen silmä poistettu. Sanoi että tule tänne, vähän epäröin ja peräännyin. Poikani nousi ylös ja halasi minua, ajattelin oli millainen hyvänsä, se on lapseni halasin ja annoin suukon poskelle ja toistelin rakas, rakas... Poikani sanoi että nyt on kaikki hyvin, pääsee rauhaan. Minullekin tuli hyvä olo, sitten äkkiä yritti purra minua olkapäästä, sanoin että ei kuollut saa purra elävää, se tietää pahaa, poikani pyysi anteeksi ja lopetti.
      Olin vähän kauhuissani kun heräsin, sitten tuli rauhallinen olo kun muistin pojan sanoneen että nyt pääsee rauhaan.

• vddfdfdfdfd

Keveät on perusteet jos unensa mukaan elämää pelkästään tulkitsee. Luultavasti vain keskustelet aivojesi eli itsesi kanssa?
      Kuolleet eivät tiedä mitään, koska heitä ei enää ole, eikä heitä siksi löydä mistään.

• kuvitelmaa

Taitaa porukalle olla itsesuggestio aika tuntematon käsite, vaikka onkin voimakkaasti läsnä näissä uskonasioissa. Sen takia te kaikki uskottekin omaan totuuteenne joka on ristiriidassa niiden muiden totuuksien kanssa jotka ovat ristiriidassa yms...

• ei kurkistella

Kuolleet ei kurkistele !

• dippadai123

no jo on ihmisillä jutut :D t. entinen hörhö

paras palsta ikinä. tätä on jäätävä ihan seuraamaan!

• Ainakin

http://www.joshua.fi sivustolla annetaan ymmärtää, että on olemassa toinen ulottuvuus ''enkelten valtakunta'' tai ''valomailma'' johon saadaan yhteyttäkin näinä päivinä, mutta klassiset kristityt ovat tätä vastaan henkeen ja vereen.

En ole itse rekisteröitynyt, mutta seuraan kyllä keskustelua useilta sivustoilta paranormaaleista ilmiöistä, hrr jänniä ovat! Eivät henget kuitenkaan pahaa tarkoita, että suurella rakkaudella tässä mennään :)

• Palava Pensas
    • makre

Henkimaailmassa eletään hengessä. Sitten tulee ylösnousemus.
      Mormonikirkko on totta ja siellä on lisää oikeaa oppia.

• Kokoa ja näköä

"Mormonikirkko on totta ja siellä on lisää oikeaa oppia."

Harmi vain, että se oppi ei toimi. Muuten mukavan näköinen ja isonpuoleinen hökötys.

• vapa aku

Jopas on hihhuli ketju...
      Se että joku näkee unia ja pitää henkimaailmaa todellisena ei riitä todisteeksi sen olemassa ololle. Olen minäkin nähnyt unia joissa mm. olen lasketellut kolin rinteillä puolitoista metrisen kilpikonnan kanssa jolla oli punainen pipo ja suuresti epäilen onko olemassa kilpikonnia jotka pitävät päässään punaista pipoa.

• mrkiisi

no vi.......ko täällä sit teet.

• maahinen666

No voi saatanan saatana.;)

• TOTUUS777

varo! se henki on demoni joka esittää omaistesi henkiä. Ihminen kun kuolee hän menee joko taivaaseen tai helvettiin, riippuen siitä uskoiko ihminen JEESUKSEN kuolleen syntiensä puolesta. Elävien ja kuolleiden välillä on ylitsepääsemätön kuilu. SITÄ EI YLITETÄ.

• santsuuuu

Itse olen kokeillut spiritismiä, kissanraapaisijaa (en tiedä onko henkinmaailman juttu), haamukirjoitusta ja sellasta et neula pyörii käden ympärillä jos vastaus on totta jne. Spiritismiä kokeiltii kaverin saunas, mut ei toiminu. Tosin sen jälkee mulle jäi vähä traumoja kun saunan oveen ilmesty naisen kasvot. En uskaltanu kattoo peiliin sinä viikkona. Kissanraapaisijaa kokeiltii mun parin kaverin kaa meidä suihkus. Sekää ei sen kummemmi toiminu. Mun toinen kaveri ei kyl uskaltanu ees ite olla se, jolle se tarina luetaa. Tosin mulle tuli sellanen huippauskohtaus ihankun olis vajonnut maahan.. Mut ei meidä selkää sit sen kummemmi sitä ''kissanraapaisijaa'' jääny. Osa varmaa tietää et ku neulan laittaa vatsan päälle ni se näyttää et saako tyttö vai poikalapsen? Me saatii kaverin kaa sellane ajatus ett' laitetaa se neula sillee käden päälle ja kysytää joku kysymys ni se pyörii ympyrää jos kyllä tai menee edestakas jos ei. Se vastas meille aina oikei. Nyt lähipäivinä testasin sit haamukirjotusta. Se toimi!B) Oli iso ja heiluva liekki (meil melki aina o) sit kyselin silt kaikkee. Iha mukava juttu kaveri. Joo uskokaa tai älkää näihi mun judduihi

• Usko tai älä !!

Spiritismi on edelleenkin kristillistä ja sitä kautta voi olla yhteydessä korkeisiin ja hyviin henkiin. Kysyjällä on kuitenkin aina vastuu siitä, että on itse sen verran perillä asioista, että erottaa hyvän hengen pahantahtoisesta. Tänäpäivän karsimättömät ihmiset saavat spiritismissä, automaattikirjoituksessa ym yhteyksissä useimmiten yhteyden pahantahtoisiin henkiin, koska eivät osaa erottaa hyvää pahasta. Henkien kanssa pelaaminen on vaarallista, jos ei tiedä mitä on tekemässä. Ottakaa hyvät ihmiset selvää ja lukekaa vaikka Allan Kardeckin kirjoja esim. Henkien kirja tai Meedioiden kirja, ennenkuin alatte kokeilemaan. Kokemusta on miten pahankurinen henki pyörittää sinisilmästä tietämätöntä hölmöä automaattikirjoituksen kautta mennen tullen kehumalla ekoa ja eko tanssii pirunpolskaa pahaisen hengen antaman tahdin mukaan. Siinä ei sitten enää kaverin järkipuhe auta ja kaikki etenee juuri niin kuin Henkien ja Meedioden kirjassa sanotaan. En olisi uskonut todeksi ja tosiaankin sanoisin mielummin, että höpö höpö, vaan kun se ei muutu höpöksi. Näin vain kävi lähipiirissäni, siskoni saatiin siitä yhdenkerran kovalla työllä irti ja ette usko miten hän itki ja sanoi, ette voinut mitään, ja mitä hirveyksiä hän teillekkin haukkui ym. ym. Aloitti kuitenkin uteliaana uudelleen lähes heti, ilman opiskelua, koska oli kova halu "tietää" ja ottaa kirjoituksia vastaan ja kun ei osannut niitä tulkita, niin nyt on tanssinut pirunpolskaa 2 vuotta ja on kohta hoidon tarpeessa, kuulemma, jos enää mikään hoito auttaa.

• pilli-piipari1

raamattu kieltää vainajahenkien kutsumisen. 3 mooseksen kirja 19:31 sekä 5 mooseksenkirja 18:10-12 ainakin puhuu asiasta. lukaskaapa sieltä, mitä iso kirja sanoo.

• pilli-piipari1

nimimerkki santsuulle ja muille vainajahenkien kanssa leikkiville. jo tämä sinun kokemuksesi että joku henki vastaa leikkiessäsi jo pitäisi kertoa älyn äänen, että henkimaailma on totta.leikit vain silläpuolen henkimaailmaa, joka johtaa kadotukseen. ainut joka voi sinutkin pelastaa on Jeesus Kristus, eikä kukaan muu.

• sieu kuolematon

Jo muinaiset suomalaiset olivat paljon tekemisissä henkimaailma kanssa. Enemmän vahinkoa on uskovaiset aiheuttaneet hörhöilyillään ja helvettiuhkailuilaan.

• Mihin verrataan
        sieu kuolematon kirjoitti:

Jo muinaiset suomalaiset olivat paljon tekemisissä henkimaailma kanssa. Enemmän vahinkoa on uskovaiset aiheuttaneet hörhöilyillään ja helvettiuhkailuilaan.

Muinaisen Suomen ja muinaisen Eestin alueella harjoitettiin mm. ihmisuhreja.

Että kuka nyt mitäkin vahingolliseksi laskee. Esim. kommareillakin tapana vähätellä kommunismin kymmenmiljoonaisia uhreja. Ja sitten haukutaan muita. Arvostelukykyä on niin monenlaista.

• Nytkö pistää taas?
        sieu kuolematon kirjoitti:

"Enemmän vahinkoa on uskovaiset aiheuttaneet hörhöilyillään ja helvettiuhkailuilaan."

Ei ole uskovaisen vallassa järjestää ketään helvettiin. Siinä vaikuttaa isompi tuomari.

Mistäköhän "vahingosta" sitä paitsi voi olla kyse. Jos joku riehakas pappi on tullut helvetinkin maininneeksi, niin tuskin siitä on känsää kuulijan nenään tullut. Sun muutakaan pulmaa. Mutta ainahan voi ottaa marttyyrit ja kuvitella, että taas sattuu mua täällä kun joku Lapissa julistaa.

• pilli-piipari1

siis kuinka uskovaiset vahingoittaneet ihmisiä. sanomalla totuuden henkimaailmasta.vai?

• sielu kuolematon

usko on sekoittanut monen pään. Aiheuttanut pedofiliaa, sotia, maanryöstöjä, petoksia, valehtelua, uhkailua

• Kohtuutta tähän
        sielu kuolematon kirjoitti:

usko on sekoittanut monen pään. Aiheuttanut pedofiliaa, sotia, maanryöstöjä, petoksia, valehtelua, uhkailua

Ateismi ei ole jäänyt kakkoseksi. Vaarallisempi on se!

• Vapaus naapurilta
        Kohtuutta tähän kirjoitti:

Ateismi ei ole jäänyt kakkoseksi. Vaarallisempi on se!

Neuvostoliitossa ateismi vaikutti lähinnä niin, että pahanteko lisääntyi. Muita ihmisiä käsiteltiin aivan pidäkkeettä. Lähellä on ajatus, että kuviteltukin "korkeampi moraalinvartija" on parempi kuin ihmisen itselleen luulottelema "vapaus". Se vapaus näköjään otetaan toiselta.

• Lapiosta kalloon
        Vapaus naapurilta kirjoitti:

Neuvostoliitossa ateismi vaikutti lähinnä niin, että pahanteko lisääntyi. Muita ihmisiä käsiteltiin aivan pidäkkeettä. Lähellä on ajatus, että kuviteltukin "korkeampi moraalinvartija" on parempi kuin ihmisen itselleen luulottelema "vapaus". Se vapaus näköjään otetaan toiselta.

SS-miehet kasvatettiin ateismiin. Jotakin umpipakanallista oppia solkotettiin heille samalla, mutta perustasolla koulutettiin kieltämään Jumala. Keskitysleireiltä on paljon dokumenttitietoa, että Jumalaan vetoaminen ja Hänen mainitsemisensa kiellettiin. Useita esimerkkejä, miten rangaistuksena hakattiin esim. lapioilla kuoliaaksi. Että semmoiseksi menee sitten.......

• atte kuolevainen

"usko on sekoittanut monen pään. Aiheuttanut pedofiliaa, sotia, maanryöstöjä, petoksia, valehtelua, uhkailua "

Ateismi on sekoittanut monen pään. Aiheuttanut pedofiliaa, sotia, maanryöstöjä, petoksia, valehtelua, uhkailua

Paremmin synkkaa todellisuuden kanssa tuo jälkimmäinen versio.

• pilli-piipari1

näissä kaikissa asioissa, joita luettelet viittaa uskontoihin, joiden sisällä mainitsemasi asiat ovat tapahtuneet. esim. nyt tuo pedofilia, joka ollut otsikoissa viimeaikoina lestadiolaislahkossa. Jos Jeesus olisi saanut valita, niin tuskin olisi yhtään ainoaa kirkkoa taikka uskontoa syntynyt tälle planeetalle.uskonnot ovat ihmisten keksimiä joissa saatana rietastelee.

• sielu kuolematon

pedofiliaa on katollisessa uskonnossa paljon kuin myös islamissa.. Ehkä budhalaisuudessa vähiten.

• Missä vertailut?

pedofiliaa on katollisessa uskonnossa paljon kuin myös islamissa.. Ehkä budhalaisuudessa vähiten.

Eipä se katolilaisuudessa uskonnosta johdu. Uskonnon tulkinnasta siltä osin, että papit laitetaan selibaattiin. Sillä sitten joidenkin paikat sekoavat. Semmoinen seuraus.

Islamin osuutta en välitä kommentoida.

Miten niin buddhalaisuudessa vähiten? Onko oikein tutkittu? Saattaisipa yllättää rajaseutujen tutkimusdata.

Ja aina kun puhutaan jonkin uskonnon piirissä esiintyvistä sukupuoliasioista, pitäisi esittää vertailuluvut. Että näkee, miltä osin on kysymys ko. uskonkäsityksen aiheuttamasta ilmiöstä ja ilmiöstä, joka ilmenee uskonkäsityksestä huolimatta.

• Lääkäriin

Ihan kandee mennä se polla tsekkauttaan. Nykyään on ihan hyviä psykoosilääkkeitä.

• pilli-piipari1

niin. olenhan sos ja terv alalla töissä. jos menisin lääkäriin, niin todennäköisesti päätyisin uskovaisen lääkärin vastaanotolle.täl alal on paljon uskovia, johtuen siitä, että täällä näkee Jumalan ja saatanan teot konkreettisesti.

• pilli-piipari1

eräälläkin hullujen huoneella tapahtui seuraavaa. uskovainen hoitaja oli alkanut puhumaan hulluille Jeesuksesta, jolloin yksi hullu oli tullut vielä hullummaks ja alkanut huutamaan ja kouristelemaan siellä nurkassa. Demonithan eivät voi sietää, jos puhutaan Jeesuksesta.raamatussakin puhutaan siitä miehestä joka oli demonien riivaama. miehen vastaan tullessa demonit sanoi, että oletko tullut meitä etuajassa ajamaan poissa sinäJumalan poika.jos jotain teet meille, niin aja meidät tuohon sikalaumaan. 3000 sikaa juoksi samantien jokeen ja hukkuivat ja mies vapautui demoneista.

• pulla-paakari

Olet sos. ja terveysalalla työssä ja täällä sanot mielenterveyspotilaita hulluiksi. :(

Eikös siellä Raamatussa ole kerrottu miten sellaiselle käy joka haukkuu toista hulluksi? ;)

• pilli-piipari1

kieltämättä syyllistyn samaan kuin kaikki suomalaiset kuvaamalla, että hullujen huoneella asuu hulluja. on ihme, jos et ole koskaan hullujenhuoneesta kuullut.esim. niuanniemi, kellokosken sairaala jne. no. enpäs nyt ihan muista, että raamatussa olisi mainintaa, että jos haukun hulluksi toista, niin joutuisin helvettiin. sitä kai tarkoitit, että joudun helvettiin, jos haukun toista hulluksi.

• pulla-paakari

Kaikki suomalaiset eivät sano mielenterveyspotilaita hulluiksi, vaikka niin luuletkin.
        Monella suomalaisella on joku läheinen mielisairaalassa potilaana, eivätkä varmasti hauku sitä läheistään hulluksi.

Toivottavasti et ole mielenterveyshoitaja, jos sinun suhtautumisesi mielenterveyspotilaisiin on noin väheksyvää että hulluiksi heitä haukut, vaikkakin teet sen tuntemattomana täällä suomi24:ssä.

Raamatussa ei tosiaankaan ole mainintaa että hulluksi haukkumisesta joutuisi kadotukseen, mutta siellä annetaan ymmärtää että toista ihmistä hulluksi haukkuva on ansainnut kadotukseen joutumisen. Taisi olla peräti Jeesuksen sanomana tuo asia, jos oikein muistan.

Eikö sinua uskovana sosiaali- ja terveysalalla työskentelevänä yhtään hävetä
        kun haukut mielenterveyspotilaita hulluiksi? Tätäkin palstaa voi lukea joku jolla on joku omainen mielisairaalassa hoidossa.

• Sote-alalla myös
        pulla-paakari kirjoitti:

Kaikki suomalaiset eivät sano mielenterveyspotilaita hulluiksi, vaikka niin luuletkin.
        Monella suomalaisella on joku läheinen mielisairaalassa potilaana, eivätkä varmasti hauku sitä läheistään hulluksi.

Toivottavasti et ole mielenterveyshoitaja, jos sinun suhtautumisesi mielenterveyspotilaisiin on noin väheksyvää että hulluiksi heitä haukut, vaikkakin teet sen tuntemattomana täällä suomi24:ssä.

Raamatussa ei tosiaankaan ole mainintaa että hulluksi haukkumisesta joutuisi kadotukseen, mutta siellä annetaan ymmärtää että toista ihmistä hulluksi haukkuva on ansainnut kadotukseen joutumisen. Taisi olla peräti Jeesuksen sanomana tuo asia, jos oikein muistan.

kun haukut mielenterveyspotilaita hulluiksi? Tätäkin palstaa voi lukea joku jolla on joku omainen mielisairaalassa hoidossa.

" Tätäkin palstaa voi lukea joku jolla on joku omainen mielisairaalassa hoidossa. "

Tai joku palstan omituinen "hullu" pölisijä voi olla sairaalassa hoitsuna ;-)

• pilli-piipari1
        pulla-paakari kirjoitti:

no oletpas herkkähipiäinen kirjoittelija, jos tuollaisesta asiasta nekkuun vedät jutut. uskoviahan täällä tämän tästä hihhuleiksi haukutaan ja hulluiksikin olen nähnyt solvattavan, joten ei se hullun nimitys ateillakaan ole käyttämätöntä. haluatko olla uskoville jokin äänitorvi, mitä he saa sanoa ja mitä ei?

• pilli-piipari1
        pilli-piipari1 kirjoitti:

no oletpas herkkähipiäinen kirjoittelija, jos tuollaisesta asiasta nekkuun vedät jutut. uskoviahan täällä tämän tästä hihhuleiksi haukutaan ja hulluiksikin olen nähnyt solvattavan, joten ei se hullun nimitys ateillakaan ole käyttämätöntä. haluatko olla uskoville jokin äänitorvi, mitä he saa sanoa ja mitä ei?

moraalin vartijoille hiukka sanomïsta taas. myönnän, että olen kai hullu, kun luen tätäkin soopaa aina vapaa-ajalla, mitä vastapuoli hullut kirjoittelee.

• sielu kuolematon

rikot silloin "kultaisen säännön lakia" kun sanot jotain hulluksi. Se laki koskee myös sanomisia.

• pilli-piipari1

rikot silloin "kultaisen säännön lakia" kun sanot jotain hulluksi. Se laki koskee myös sanomisia.

täytyy olla ihmisen hullu, kun pullosta tullut, joka näitä lukee. koskee myös tämän kirjoittajaa.

• pulla-paakari
        pilli-piipari1 kirjoitti:

moraalin vartijoille hiukka sanomïsta taas. myönnän, että olen kai hullu, kun luen tätäkin soopaa aina vapaa-ajalla, mitä vastapuoli hullut kirjoittelee.

"haluatko olla uskoville jokin äänitorvi, mitä he saa sanoa ja mitä ei?

Vain sinulle, koska et näköjään itse ymmärrä mitä kannattaa suustaan päästää. :)

Muut tämän foorumin uskovat jätän rauhaan koska he eivät hauku mielenterveysongelmaisia hulluiksi.

" uskoviahan täällä tämän tästä hihhuleiksi haukutaan ja hulluiksikin olen nähnyt solvattavan"

Se on minustakin asiatonta käytöstä enkä sitä puolustele. Itse en kuitenkaan hulluiksi tai hihhuleiksi uskovia täällä ole haukkunut, että minua et siitä voi syyllistää. Ja jos sinua joku on hulluksi haukkunut, niin et ole itse sen parempi ihminen jos annat vahingon kiertää ja haukut itsekin toisia hulluiksi.

• PSYKOPE
        pulla-paakari kirjoitti:

No, Jeesus sanoo, Raamatussa, että "Jos haukut lähimmäistäsi HULLUKSI, olet ansainnut suorastaan HELLVETIN TULEN!" No, siinäpähän tulissanne böörnaatte ja sitten itsenne poltatte karrelle tai mitä tahansa, mutta "totuus ei pala olemattomaksi tulessakaan", vaikka kai sekin silloin edes "mustaksi" karahtaa, kuten sellaisen omatunto, joka valikoiden ihmisiä alkaa hulluna pitää?!

• PSYKOPE

Mutta se lohdutuksena sellaiselle, jonka OMATUNTOA kolkuttaisi "hulluksi" tai muuksi lähimmäistensä teilaaminen, että EIHÄN MAANPÄÄLLÄ mikään pysy elossa, edes Hellvetin tuli, eli sekin paha fiilis ja rähjäävä ilo, kyllä helposti kuolee, jos pystyy itse siitä "synnistä" poies kuolemaan, mutta valitettavasti täällä kuolee MYÖS hyvät asiat, helposti, jos ihminen ei ollut se "Hyvä maa"; ja jo pikkuisen vainon kohdatessa antaa Taivaallisen Isän siemenensä sielustaan ja mielestään ja hengestään tukahtua ja kuolla poies....Mutta jos uskovaisen päälle heittää hulluksi tekeviä juorujaan, niin uskis heittää Hellvetin tulen päälle, vain taivaallista vettään, ja savupilvi onkin melkoinen, KUN sekin tuli aina sammuu....

• rtmu68,o.8,oo.o

"Henkimaailma" totta!"

Henkimaailmahan on totta, mutta valhetta täynnä. Eli näissä keskusteluissa esitetty henkimaailma on lähinnä pimyden henkivaltojen vaikutuspiiriä. Se porukka mieluusti seurustelee pahaa-aavistamattoman ihmisen kanssa.

• näitähän on

Oletko muuten ajatellu, miks ufokontaktit ovat useimmiten jonkin perämettän hillibillin kanssa? Henkimaailman juttuja neskin. Elis aika lailla saa hilipili nostetta omanarvontuntoon, jos jostain alffakentaurista tullaan asioita selittämään juuri hänelle. Ja kun ei ole kouluja käyty eikä arvostelukykyjä mitään niin semmoinen ei osaa mittailla koko tempausta ja lähtee mukaan joka kotkotukseen. Sitä taitaa suomessaki olla semmoiset pari hyllymetriä omakustanteita siittä kuinka on ufo tai muu henki treffattu ja viisaita kuultu. Siinä sitten menee se vähäkin elämä pseelleen kun hilipili lähtee vouhjkaamaan ja messuilla ja selittää. Luvataa, että ufot ulee pian ja silloin ja silloin. Sitten kytäötään porukalla taivaalle ja siellä muuta ole kun guutseitin piipusta savut.

• peilin takaa
        näitähän on kirjoitti:

Oletko muuten ajatellu, miks ufokontaktit ovat useimmiten jonkin perämettän hillibillin kanssa? Henkimaailman juttuja neskin. Elis aika lailla saa hilipili nostetta omanarvontuntoon, jos jostain alffakentaurista tullaan asioita selittämään juuri hänelle. Ja kun ei ole kouluja käyty eikä arvostelukykyjä mitään niin semmoinen ei osaa mittailla koko tempausta ja lähtee mukaan joka kotkotukseen. Sitä taitaa suomessaki olla semmoiset pari hyllymetriä omakustanteita siittä kuinka on ufo tai muu henki treffattu ja viisaita kuultu. Siinä sitten menee se vähäkin elämä pseelleen kun hilipili lähtee vouhjkaamaan ja messuilla ja selittää. Luvataa, että ufot ulee pian ja silloin ja silloin. Sitten kytäötään porukalla taivaalle ja siellä muuta ole kun guutseitin piipusta savut.

Niin tai näin, henkien kanssa pelehtimisestä kukaan mitään hyvää elämäänsä saanut. Henget eivät ihmisen asiaa aja vaan omaansa. Joka on pöyristyttävä.

• Äkkiä sekaisin?
        peilin takaa kirjoitti:

Niin tai näin, henkien kanssa pelehtimisestä kukaan mitään hyvää elämäänsä saanut. Henget eivät ihmisen asiaa aja vaan omaansa. Joka on pöyristyttävä.

Ennenkuin menee kokeilemaan mitään spiritismejä tai ottaa vauhteja vaikka mustista raamatuista, niin kannattaa tutustua siihen varmaan tietoon, että nämä ovat pikareittejä päästä hourulaan. Moni ei sitä etukäteen usko, mutta ote arkipäivästä voi karata otteesta hyvinkin helposti. Ei ne huumeet yksin ole sellaisia, että tarjoavat oikosen tien pilaamaan elämänsä. Jos kiire on, niin keinoja löytyy.

• lirho

Hei !!!!

Haluan ensin sanoa,että kuolemaa ei ole.

Ruumis maatuu, sielu ei.

'Toisella puolella silmänräpäys on noin kolmisen päivää.
      temppelin rakentaminenkin onnistuu Mestarilta kolmessa päivässä.

GOD IS

Timo Urho

• PSYKOPE

Valitettavasti Jeesuksen tiedetään väittäneen ja valittaen kertoi eräässä kirjoituksistaan, että SIELU KUOLEE JO ENNEN RUUMIINKIN kuolemaa? Ei siitä meidän ominaisfiiliksestä taida jäädä jälkeäkään, sielustamme, kun "Kuolemme", ja monihan ehtii konkreettisesti kadottaa sen OMAN sielunsa, kun "voittaa itselleen maailman" ja kadottaa sen oman herkän sielukkeensa ja oman ominaisfiiliksensä. HENKI kai on ainoa mikä selviää kaikesta, vaikka, JOS henki samoin kuolee synninkin takia kuin RUUMIS JA SIELU, niin pilkkaajan ja herjaahan henki ei ollut todellisuudessa mikään vahva henki, vaan se kuolee sen vuoksi, että PYHÄ HENKI, ainoa ELOSSA Pitävä henki poistuu ihmisestä, ja ihmiselle jää vain konemaisia sloganeita ja pilkkapuheita muistiin, joita hän sitten aivan kuin aivokuollut idiootti hokee väärissä asiayhteyksissään...Ihmisen ainoaksi hengelliseksi toiminnaksi lopulta voi jäädä, että kuinka monella tavalla voidaan kombinoida ja varioida sananimet SAATANA JA PERKELE sadan sanan joukossa, hieman liioitellen nyt muutaman tietämäni henkilön henkistä elämää?!

• Tietäjä (ent. natsi)

SELITYS KOLMESTA PÄIVÄSTÄ RAAMATUSSA

Keskimäärin kolmantena päivänä eetteriruumis on niin hajonnut, että voi jalkautua kulkemaan.

Eetteriruumiin alustavan hajoamisen aika on sama, kuin kelaat elettyjä muistoja. Eetteriruumiin hajoamisen huomaat toisella puolella siitä, kun edessäsi vilisevät muistot elämstäsi kuvina, tunteina, ajatuksina.

Eetteriruumis on "energian" tunne kehossasi. Tunnet sen "energiana".

Tarkkailet siirtyessä muistoja itse itsesi tuomiten. Kukaan toinen ei niitä muistoja sillä hetkellä näe. Olet itsesi automaattinen tuomari, voimatta siihen vaikuttaa. Omatuntosi on erehtymätön sillä hetkellä, sillä olet syventynyt sisempään itseesi.

Tietäjät ovat tässä syvemmässä itsessä myös maallisen päivätajunnan aikana. Heille edellinen elämä, elämien välinen elämä ja tämä elämä ovat vain yhtä ja samaa elämää.

• Ei mitään rajaa

Sitä voi itsekseen keksiä niin kaikenlaista. Tai omaksua toiselta älytöntä puutaheinää.

"Tietäjä (ent. natsi)"

Nykyinenkin hörhö!

• HOHO
        Ei mitään rajaa kirjoitti:

Sitä voi itsekseen keksiä niin kaikenlaista. Tai omaksua toiselta älytöntä puutaheinää.

"Tietäjä (ent. natsi)"

Nykyinenkin hörhö!

Krisseli vaahtoaa HAHAHAHAHAHA

• Pakkstori

Sellaisen ohjeen ja varoituksen antaisin, kuten Raamattukin antoi Herran ruumiista(mm. kirjoituksiaan ja myöhemmin kuultuja puheitaan) ja verta(tunnettaan) ehtoollisessa syödessään, että ÄLKÄÄ SYÖKÖ kelvottomasti. Jos suuri Herra ei antanut lupaa syödä ruumistaan "kelvottomasti", ahmien hekumaa vain joka lauseestaan etsien, niin VIELÄ vähemmän sitä lupaa on annettu sellaisista, jotka todellisudessa eivät kestä edes pikkuisen tulla puraistuksi: Teoriassa Suomalaisilla on sana, mikä kuvaa sitä, että kun hiukan edes nälvitään, tai arvostellaan, tai ylipäänsä YMMÄRRETÄÄN YHTÄÄN kenenkään lausetta tai virkettä, SE TUNNE, mikä kohteelle tulee ON:"VITUTUS". Jos pystyisikin jotakin ymmärtämään niin, ettei se aiheuta pienintäkään fiilistä, ja pelkästään kohteeleenkin, vain mukavaa HEKUMAA, niin se olisi kyllä aikamnoinen IHME, mutta sellaista vain ei ole vielä koskaan tapahtunut. JOS ETTE KYKENE syyttämättä ihmisiä huonosta fiilksestä tulemaan ymmärretyksi ja kuulluksi, fiiliksenne vähän pahentuessakin, älkää edes kirjoittako, edes suomi24:een. Kaskun on aika turhaa kirjoittaa tännekään mitään, jos ajattelee, että "tästähän tulloo mulle koko ajan vain HYVÄ OLO?" EI varmaan tuu... ELi jos kirjoitatte, "Pistätte jopa parastanne"; niin älkää luulko, että te itse saatte "omasta hengentuotteestanne"; mitään jär-jettömän hyvää oloa koko ajan. Sen periaateessa ruumistunne saa vain levon ja tavallisen fyysisen ravinnon seurauksena, ja liikunnallakin ehkä tms. Mutta varmaan joku snaijas, mitä tarkoitin.... Ja kohta taas ähkin vitutusta tuntien, mutta toivon ettei sitä silloin kuule se lukijani, mitä silloin höpisen, koska se on usein painokelvotonta tekstiä... Jeesus silti taitaa oman ruumiinsa syömisestä antaa eri ohjeen kuin Paavali, ei sillä ole niin väliä, miten syötte ruumiini ja miten sen juotte, kunhan sen ylipäänsä sen teette, ja saatte sillä elämän, "Ja kun tulen takaisin, millaisena te sitten minut näätte ja koette, onko toivomuksia siitä uskovaisillaan edes?"

• Pilkkapuhujako
        HOHO kirjoitti:

Krisseli vaahtoaa HAHAHAHAHAHA

VOe voe, Aivan järkyttävää PILKKAAMISTA?! HÖRHÖ?! Sen kuulostaa HÖNÖMMÄLTÄ kuin pilkata esim. A) Aivokuolleeksi, arvottomaksi, arkajalaksi, apaattiseksi .... B) Banaaniaivoksi, banaanihouskin, BÄDIKSI C) Caesar symptoniin oireyhtymä-kompeksiseksi. D) Demoniksi, Döddiksi ...E) Erheelliseksi, erehtyneeksi, Elvis-komplekseksiseksi. F) Fagotiksi; Paatuneeksi Faaroksi G) Gurnipsaksi, Gorillaksi, Genitaaliaivoksi, Germaaniksi, Garppenlööviksi, Gastronomiseksi tuotteeksi.... H) Hassahteneeksi, Haureaksi, Hapanneeksi, Harmittavaksi, Helvettiinjoutuvaksi, Hernhutilaiseksi, HULLUKSI, Häpeälliseksi. I) IIvanaksi, Idiootiksi, Irvokkaaksi, Irstaaksi, Iljetykseksi, Impotentiksi ... J) Jakomielitautiseksi, jäkättäjäksi, jäämistöksi, järjettömäksi... K) Kajahtaneeksi, Karuksi, Kuolleeksi, Kusipääksi, Kielikelloksi, Konttaajaksi M) Masoksi, Mielepuoleksi, mielettömäksi, märkiväksi... N) Naljailevaksi, Nimittelijäksi, Nassuksi, Nipottajaksi, Nelijalkaiseksi,

ÄÄh, nyt loppui kesto, tehkää itse tämä sanakirja täyteen, Suomessa on rikkaampikin sanasto kuin jopa ruotsissa tai briteillä keksiä kaikenlaista ikävää sanomista lähimmäisestään... Tai niiden pilkkakortti on tavallisesti pukea selkeä halventamisaikeensa vain mitä monimutkaisemmiksi järkensä vähättelyilmaisuiksi?! Se ei ole kovin halventavaa, koska eihän kukaan muutu omasta järkitasostaan suuntaan eikä toiseen, vaikka mitä sanoisi, ja IQ eli ÄO harvoin muuttuu yhtään koko elämän aikana kenelläkään?

• Laajempi katsaus
    • Surkeat henget

Henkimaailma on totta. Ihminen kun kuolee ja menettää kroppansa, niin joutuu henkimaailmaan. Jos ei pääse Jumalan tykö, niin jää sitten sielunvihollisen vaikutuspiiriin. Ja on yhtä kädetön ja jalaton tämän meidän aineellisen maailmamme suhteen kuin vihollisen henkivallat. Vihollisen henkivallat eivät kaipaa kädettömiä ja jalattomia avukseen. Sitä sakkia heillä on jo ennestään. Eivät kaipaa myöskään ihmisen tietoa. Kun vihollisen henkimaailmaan joutuneen ihmisen tiedot vihollinen saa ilman muuta. Ja niillä tiedoilla sitten sekoitetaan spiritisminpelaajien ja meedioiden luona juoksevien päät.

Ja kuten huomataan, vihollinen ei saa ihmiselle edes viestiä läpi, ellei ihminen ole auttamassa: joko spiritismin peluussa tai meediona. Kun vihollinen on näin avuton, niin miksi kannattaa pelehtiä sen kanssa.

Jumalan voima käy ilmi ihmiselle, jos ihminen ilmoittautuu vastaanottavaiseksi. Jumala ei tarvitse ihmistä avuksensa, mutta vasten ihmisen tahtoa ei Jumala lahjojaan jaa. Mutta kun Jumala suvaitsee, hän ei ole kädetön tai jalaton toiminnassaan, vaan voi korjata ihmisen käden tai jalan. Kuten Raamatussa mainitaan miehestä, jonka kuivettuneen käden Jeesus paransi. Seurakunnissa tapahtuu parantumisia tänäkin päivänä, Jumalan voimasta.

Ihmisen asia on tämän elämän aikana valita, kumman puolen kanssa viettää iäisyytensä.

• Älä usko niitä!

Pimeyden henkivallat koettavat kyllä uskotella ihmistä uskomaan, että niillä on paljonkin vaikutusvaltaa. Mutta ei niillä ole. Kaikki valta ja vaikutusvalta, mikä niillä on, tulee ihmiseltä, kun ihminen uskoo niitä ja antaa niille valtaa. Ja lähtee mukaan niiden eksytyksiin.

• Hyvä kysymys?
        Älä usko niitä! kirjoitti:

Pimeyden henkivallat koettavat kyllä uskotella ihmistä uskomaan, että niillä on paljonkin vaikutusvaltaa. Mutta ei niillä ole. Kaikki valta ja vaikutusvalta, mikä niillä on, tulee ihmiseltä, kun ihminen uskoo niitä ja antaa niille valtaa. Ja lähtee mukaan niiden eksytyksiin.

Itekseen ei paha henki mörise kuin kauhuleffoissa. Että saa äänen, siihen tarvitaan meedio. Eli aika vähillä varusteilla kulkevat nuo pahikset. Spiritismissäkin tarvitaan ihmiset siihen välittäjiksi.

Miksi sitten tuommoisilta kantsii mitään kysellä.

• Tarua ihmeellisempää
        Hyvä kysymys? kirjoitti:

Itekseen ei paha henki mörise kuin kauhuleffoissa. Että saa äänen, siihen tarvitaan meedio. Eli aika vähillä varusteilla kulkevat nuo pahikset. Spiritismissäkin tarvitaan ihmiset siihen välittäjiksi.

Raamatussa taitaa olla kohta, jossa joku profeetta naureskelee ihmisille kun kyselevät kuolleilta elävien puolesta. Ideana varmaan se, että henkimaailmassa kehnommat tiedot tämän maailman menosta kuin täällä elävien kesken. Sitten on tietysti ne pahuuden henkivallat, jotka eivät ole kuolleita ihmisiä. Niillä näyttää olevan sen verran ylimääräistä tietoa, että pystyvät hämmästyttämään hyväuskoisia ihmisiä. Mutta vaikka lukisi läpi kaikki historiassa kirjatut meediotarinat, niin vaikea löytää yhden yhtäkään hyödyllistä viestiä. Pikemminkin niin, että jos on uskonut henkiviesteihin ja poikkeuksellisesti saanut itselleen jonkin näennäisen edun, maksuna on ollut sitten jokin sitäkin suurempi haitta.

Että eipä kannata pelehtiä henkimaailman kanssa.

• Miten saastuttaa?
        Tarua ihmeellisempää kirjoitti:

Raamatussa taitaa olla kohta, jossa joku profeetta naureskelee ihmisille kun kyselevät kuolleilta elävien puolesta. Ideana varmaan se, että henkimaailmassa kehnommat tiedot tämän maailman menosta kuin täällä elävien kesken. Sitten on tietysti ne pahuuden henkivallat, jotka eivät ole kuolleita ihmisiä. Niillä näyttää olevan sen verran ylimääräistä tietoa, että pystyvät hämmästyttämään hyväuskoisia ihmisiä. Mutta vaikka lukisi läpi kaikki historiassa kirjatut meediotarinat, niin vaikea löytää yhden yhtäkään hyödyllistä viestiä. Pikemminkin niin, että jos on uskonut henkiviesteihin ja poikkeuksellisesti saanut itselleen jonkin näennäisen edun, maksuna on ollut sitten jokin sitäkin suurempi haitta.

Että eipä kannata pelehtiä henkimaailman kanssa.

Ei kantsi unohtaa, että Raamattu kuvailee pimeyden henkiä "saastaisiksi". Ajatus, että ne voivat saastuttaa ihmisen, jotenkin.

Joku vuosi sitten oli juttua, että henkimaailman kanssa touhuavilla syöpää tavallista enemmän. Onkohan tutkittu?

• kroppa ei kestä?
        Miten saastuttaa? kirjoitti:

Ei kantsi unohtaa, että Raamattu kuvailee pimeyden henkiä "saastaisiksi". Ajatus, että ne voivat saastuttaa ihmisen, jotenkin.

Joku vuosi sitten oli juttua, että henkimaailman kanssa touhuavilla syöpää tavallista enemmän. Onkohan tutkittu?

Kirjallisuudessa on tietoa, että olisi huomioitu ja tutkittu. Koskee ufokontaktihenkilöitä, meedioita, selvännäkijöitä. Sitä sakkia, joka on ollut pimeyden henkivaltojen vaikutuspiirissä. Että sillä tavalla "saastaisia" henkiä, että vaikuttaa mm. terveyteen.

• Muistikuvia
        kroppa ei kestä? kirjoitti:

Kirjallisuudessa on tietoa, että olisi huomioitu ja tutkittu. Koskee ufokontaktihenkilöitä, meedioita, selvännäkijöitä. Sitä sakkia, joka on ollut pimeyden henkivaltojen vaikutuspiirissä. Että sillä tavalla "saastaisia" henkiä, että vaikuttaa mm. terveyteen.

Olisiko ollut jossakin viikkolehdessä artikkeli kun pari selvänäkijää koettivat toisiaan parannella. Muistini mukaan ei ollut menestystä.

• Ei valtaa noilla
        Muistikuvia kirjoitti:

Olisiko ollut jossakin viikkolehdessä artikkeli kun pari selvänäkijää koettivat toisiaan parannella. Muistini mukaan ei ollut menestystä.

Millä vallalla olisivatkaan mitään parannelleet. Pahojen henkien mahdollisuudet parantaa joku rajoittuvat siihen, jos ovat jonkun sairastuttaneet. Mm. joku paha olo tai päänsärky voivat salaperäisesti helpottaa kun käy "henkiparantajan" luona. Ja kuinka tulikaan mentyä sinne henkiparantajalle: sekin osa juonta.

• Pakkstori
        Miten saastuttaa? kirjoitti:

Saastainen henki ja pimeyden henki sama asia? Käsittääkseni ei ole. Ei minullla ole mitään tarvetta puolustaa mitään vääryyttä nyt kuitenkaan. Pimeyden henki - on olento joka salaa paljon asioita. Ei ne aina edes pahoja asioita, mitä PIMEYS pistää salaamaan, joku joutuu PIMEYDEN HENGEN aikaansaamana JOPA HYVYYTENSÄ tai pikemminkin PYHYYTENSÄ salaamaan ja pimittämään?! Koska maailmamme on paha, ja se voi joutua heti tuhotuksi, jos sen heti kenelle hyvänsä paljastaa. Mutta oikeassa olet siinä, että tavallisempi syy joutua PIMEYDEN HENGEN kanssa tekemisiin, että meillä on saastuneita ja sairaita toimintoja hengessämme, ruummistamme ja sielustamme puhumattakaan, ja PIMEYDEN henki joutuu sen puolen meissä pimittämään, ja ei se väärä toimintamalli yleensä ole, mutta JOS TOISIMME Jumalamme eteen tai Jeesukselle rukouksessa saastaisuutemme ja likaiset omatuntoa häirinneet ja paaduttaneetkin tekomme ja sanamme, niin Jeesus pystyy niistä melko monet, tai häneen yhtynyt Messias-sieluentieteetti muidenkin toimesta - KYLLÄ setvimään. Mutta ehkä Jeesus ei niin hyvin aina ole "terapeutti", kuin jokin oikeasti samasta asiasta SELVINNYT ja sen suorittamaan joutunut ihminen, jos tiedät jonkun KUULUISA ihmisen, joka ihmistenkin mielestä kiitettävästi on jostakin pahasta mielenhäiriöstään selvinnyt, OTA HÄNEEN Yhteys, koska JOS HÄN OLI OIKEIN siitä selvinnyt, ei hän halua mitään rahalllisia korvauksia, jos hän saa sinua siinä auuttaa, koska silloinhan Hän tietää jo, että Taivaan Isä hänelle sen silti ajallaan korvaa... Ehkä sinä voit antaa jotain korvausta tai mitä hyvänsä. Mutta Pietari sanoi, vastaavanlaista "maksua" yrittäneelle, että silloin kadotattaisit kaikki rahasi suorastaan, koska kyseistä parantamista ei ole mahdollista hinnoitella, jos se suorastaan IKUISESTI sinuun vaikuttaisi, ei aina edes positiivisestikaan - välttämättä...

• Pakkstori
        Hyvä kysymys? kirjoitti:

Raamattu sanoo, että ihmiset pilkaavat ja herjaavat sitä, mitä eivät tunne, ja mistä heillä ei ole tietoa. EI Raamatussa halvenneta pimeyden henkivaltoja paljoakaan?! Vanha testamentti sanoo, että JUMALA TEKI ENSIMMÄISEN luomistyönsä PIMEYDEN ja PIMEYDEN henkivaltojen keskuudessa, ja vasta SITTEN ilmaatnui VALOILMIÖT!
        Ja jos Jeesuksen ajan fariseukset ja kirjanoppineetkin, olivat PIMEYDEN henkiolentojen puolella useinkin, koska he olivat SALANNEET Jeesuksen tuloon asti kaiken patoutuneen vihansa ja murhanhalunsa ja surunsa varsinkin, ja se lopulta räjähti esiin, kun Kaifakselle Jumalan Pimeyden henki antoi käskyn mestata tämä, koska kirjoituksiin oli Messiaasta kirjoitettu:(Sakarja)"Ja he katsovat Häneen, jonka ovat lävistäneet": Jatko ei ole tuossa profetiassa vielä toteutunut, että he olisivat surreet paljonkaan kohtaloaan..."Itse hiukan suren sitä, että vaikka näen milloin hyvänsä minkä hyvänsä Jeesuskuvakloonin, niin jopa Charles Darwin pystyy juttelemaan kanssani ENEMMÄN kuin Jeesus, koska JEESUS ANTOI HENKENSÄ, ei Jeesuksen ole kuultu paljoa puhuvan oikeasti kenellekään, sen jälkeen kun hän eli sen 33 37 vuotta ihmisenä?! Jopa äitini kuoltuaan juttelee minulle, mutta ei Jeesuksen ääntä ole enää kuultu, vaikka Jeesus silti odottaa hetkeä, kuten itsekin sanoi:"Annan henkeni, saadakseni sen joskus takaisin"...

• yhivtvui

voihan pimeys teijän kanssa?? pelkäättekö tosiaan noin paljon kaikkea mikä ei lue raamatussa?

• Itse pelkäät

Raamattuun luottaen ei tarvitse pelätä kaiken maailman hörhöjä. Ja Raamatun avulla saadaan selko kaiken maailman hörhöilyistä.

Jumala on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti. Hän on tiivistänyt Raamattuun ihmiselle sopivan käsikirjan. Sen avulla pärjää tämän maallisen vaelluksen läpi. pelkäämättä.

• Luota Sanaan
        Itse pelkäät kirjoitti:

Raamattuun luottaen ei tarvitse pelätä kaiken maailman hörhöjä. Ja Raamatun avulla saadaan selko kaiken maailman hörhöilyistä.

Jumala on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti. Hän on tiivistänyt Raamattuun ihmiselle sopivan käsikirjan. Sen avulla pärjää tämän maallisen vaelluksen läpi. pelkäämättä.

Jonakin päivänä jokainen joutuu vastaamaan teoistaan. Tilanne on kahtalainen. Raamattu sanoo, että kauheaa on joutua elävän Jumalan käsiin. Jos ei ole tehnyt elämänsä aikana sovintoa Jumalan kanssa, joutuu kuulemaan tuomion ja tuomio langetetaan. Raamattu sanoo, että joka ei ole tehnyt Jumalan kanssa sovintoa, on jo tuomittu. Koska jokainen on syntiä tehnyt.

Se, joka on tehnyt sovinnon Jumalan kanssa, pääsee Jumalan yhteyteen. Hänelle tilanne ei ole kauhea. Eletty elämä vaikuttaa ihmisen kohtaloon tulevassakin maailmassa, mutta Jumalan kanssa sovinnossa olevalla ei ole mitään kadotustuomiota niskassaan.

Tilanne siis tuomion suhteen kahtalainen. Joutuu tilille tekemisistään. Mutta kun tuomarina on Jumala, tuomio on varmasti oikeudenmukainen. Ja sovinnon tehneellä ei pelkoa kadotuksesta.

• Sovinto
        Luota Sanaan kirjoitti:

Jonakin päivänä jokainen joutuu vastaamaan teoistaan. Tilanne on kahtalainen. Raamattu sanoo, että kauheaa on joutua elävän Jumalan käsiin. Jos ei ole tehnyt elämänsä aikana sovintoa Jumalan kanssa, joutuu kuulemaan tuomion ja tuomio langetetaan. Raamattu sanoo, että joka ei ole tehnyt Jumalan kanssa sovintoa, on jo tuomittu. Koska jokainen on syntiä tehnyt.

Se, joka on tehnyt sovinnon Jumalan kanssa, pääsee Jumalan yhteyteen. Hänelle tilanne ei ole kauhea. Eletty elämä vaikuttaa ihmisen kohtaloon tulevassakin maailmassa, mutta Jumalan kanssa sovinnossa olevalla ei ole mitään kadotustuomiota niskassaan.

Tilanne siis tuomion suhteen kahtalainen. Joutuu tilille tekemisistään. Mutta kun tuomarina on Jumala, tuomio on varmasti oikeudenmukainen. Ja sovinnon tehneellä ei pelkoa kadotuksesta.

"Jos ei ole tehnyt elämänsä aikana sovintoa Jumalan kanssa, joutuu kuulemaan tuomion ja tuomio langetetaan."

1. Miten tuo sovinnon teko Jumalan kanssa tapahtuu?

2. Miten Jumala tiedottaa, että sovinto on syntynyt?

3. Pitääkö olla kristitty, jotta voi tehdä sovinnon Jumalan kanssa, vai onnistuuko se myös esimerkiksi muslimilta?

• Sovinto kirjoitti:

"Jos ei ole tehnyt elämänsä aikana sovintoa Jumalan kanssa, joutuu kuulemaan tuomion ja tuomio langetetaan."

3. Pitääkö olla kristitty, jotta voi tehdä sovinnon Jumalan kanssa, vai onnistuuko se myös esimerkiksi muslimilta?

Henkimaailma on totta, 'sielujen lepopaikka' maallisten elämien välillä ja tämä maailma on 'todellisempi', kuin fyysinen maailma.

'Sovintoa' tehdään syntymällä uudelleen ja näitten syntymien edellä sovitaan maallisten asioitten kokemuksista tulevassa elämässä. Mm. Henkioppaat ovat suuressa roolissa, kun uusia kokemuksia arvioidaan syntyvän sielun parhaaksi...

Tämä sovinto tulee kaikille sieluille....sanoisin kehitys...tästä ei poikkeuksia, kaikki kehittyvät, uskonnoilla ei ole mitään merkitystä tässä kiertokulussa.

• Ennustat maksasta?
        Myötäeläjä kirjoitti:

Henkimaailma on totta, 'sielujen lepopaikka' maallisten elämien välillä ja tämä maailma on 'todellisempi', kuin fyysinen maailma.

'Sovintoa' tehdään syntymällä uudelleen ja näitten syntymien edellä sovitaan maallisten asioitten kokemuksista tulevassa elämässä. Mm. Henkioppaat ovat suuressa roolissa, kun uusia kokemuksia arvioidaan syntyvän sielun parhaaksi...

Tämä sovinto tulee kaikille sieluille....sanoisin kehitys...tästä ei poikkeuksia, kaikki kehittyvät, uskonnoilla ei ole mitään merkitystä tässä kiertokulussa.

Jos joku uskonnollinen käsitys on helppo kumota, niin juuri jälleensyntyminen. Se voi olla houkutteleva oppi, mutta ei kestä tippaakaan lähempää tarkastelua. Se on matemaattisesti mahdoton ja itse asiassa älytön.

• vähän osviittaa
        Sovinto kirjoitti:

""Jos ei ole tehnyt elämänsä aikana sovintoa Jumalan kanssa, joutuu kuulemaan tuomion ja tuomio langetetaan."

3. Pitääkö olla kristitty, jotta voi tehdä sovinnon Jumalan kanssa, vai onnistuuko se myös esimerkiksi muslimilta? "

Olet varmaan jo reippaana keskustelijana huomannutkin, että kysymyksiisi on valmiita vastauksia vilisemällä niillä keskustelualueilla, missä niiden pitääkin olla. Suomikaksnelosesta esim. "Yleistä kristinuskosta" on hyvä valinta. Ja jos ei ole tuoreeltaan vastuksia, niin kysyhän, rohkeasti.

Tässä keskustelussa olisi tämä kuolemanjälkeisyys enempi...

• opillista tärinää
        Ennustat maksasta? kirjoitti:

Jos joku uskonnollinen käsitys on helppo kumota, niin juuri jälleensyntyminen. Se voi olla houkutteleva oppi, mutta ei kestä tippaakaan lähempää tarkastelua. Se on matemaattisesti mahdoton ja itse asiassa älytön.

Useimmille jälleensyntymään uskoville riittävät sadun tasolla kerrotut perustelut. Kuitenkin elävät elämäänsä ikään kuin opille olisi pitävät perusteet. Sen mukaan elämä sitten menee.

Kun nimittäin eivät ole edes yrittäneet selittää sitä anomaliaa, että hypnoositutkimuksissa kun kaivetaan "edellisiä elämiä" esiin niin keskimäärin ne henkilöt, joita löytyy, ovat melko huomattavia hahmoja. Jo varhain on huomattu, että löytyy hitleriä sun muuta stalinia enemmän kuin pekkaperusjätkää. Eikä ilmiö muuten, mutta kun esim. hitlereitä eri henkilöiden jälleensyntyminä taitaa olla jo todetusti tuhansia. Sikäli tämä on tärkeä seikka kun jälleensyntymiään toitottelevat vetoavat juuri noihin hypnoositutkimuksiin.

Hypnoositutkimuksissa saadun aineiston merkillisyyttä ei pidä kiistää. Kun henkilöitä on hypnotisoitu, esiin tulevassa aineistossa on paljon hyvin hämmästyttävää aineistoa. Mutta jos tieteellisesti edeten otettaisiin kolme henkilöä samaan saliin, sellaisia, joilla on muka Hitler ollut persoonana edellisessä elämässä. Niin kyllähän se täristäisi jo herkkäuskoisempienkin uskomuksia. Valitettavasti tiedemaailma ei ole virittynyt sille taajuudelle, että tämänkaltaisia uskomuksia tosiaan alettaisiin aktiivisesti kumota. Tieteellä on tehtävänään tiedon lisääminen, ei joka uskomuksen perässä juokseminen.

• Vailla todisteita
        opillista tärinää kirjoitti:

Useimmille jälleensyntymään uskoville riittävät sadun tasolla kerrotut perustelut. Kuitenkin elävät elämäänsä ikään kuin opille olisi pitävät perusteet. Sen mukaan elämä sitten menee.

Kun nimittäin eivät ole edes yrittäneet selittää sitä anomaliaa, että hypnoositutkimuksissa kun kaivetaan "edellisiä elämiä" esiin niin keskimäärin ne henkilöt, joita löytyy, ovat melko huomattavia hahmoja. Jo varhain on huomattu, että löytyy hitleriä sun muuta stalinia enemmän kuin pekkaperusjätkää. Eikä ilmiö muuten, mutta kun esim. hitlereitä eri henkilöiden jälleensyntyminä taitaa olla jo todetusti tuhansia. Sikäli tämä on tärkeä seikka kun jälleensyntymiään toitottelevat vetoavat juuri noihin hypnoositutkimuksiin.

Hypnoositutkimuksissa saadun aineiston merkillisyyttä ei pidä kiistää. Kun henkilöitä on hypnotisoitu, esiin tulevassa aineistossa on paljon hyvin hämmästyttävää aineistoa. Mutta jos tieteellisesti edeten otettaisiin kolme henkilöä samaan saliin, sellaisia, joilla on muka Hitler ollut persoonana edellisessä elämässä. Niin kyllähän se täristäisi jo herkkäuskoisempienkin uskomuksia. Valitettavasti tiedemaailma ei ole virittynyt sille taajuudelle, että tämänkaltaisia uskomuksia tosiaan alettaisiin aktiivisesti kumota. Tieteellä on tehtävänään tiedon lisääminen, ei joka uskomuksen perässä juokseminen.

Meedioiden kanssa ei sen parempi. Suurin osa meedioista joka tapauksessa osoitettu umpihuijareiksi jo ihan yleisillä keinoilla. Sitten on se joukko, joka "tuntuu" tietävän outoja. Ja "vaikuttaa" löytävän tuonpuoleisia kertomaan tilanteestaan.

Mutta vaikka outoa ja koukuttavaa tietoa tulee, joku petos kuitenkin joukossa piilee. varsinkin toisen maailmansodan ajalta tunnetaan älyttömät määrät tapauksia, joissa meedio manasi kaatuneeksi oletetun sotilaan. kummat jutut olivat sitä, että tarkkaa ja todennettavaa tietoa kyllä oli. Mutta vaikea suhteuttaa asioita toisiinsa kun "kaatunut" sitten aikanaan saapuikin sotavankeudesta, elossa.

Ja vielä se ongelma, että meediot tuntuvat löytävän hemmon kuin hemmon tuonpuoleisesta. Vaikuttaa siltä, että kovin kiireellä eivät ala uudelleen syntyillä. Kun kerkeästi pääsevät meedion kutsusta henkibileisiin. Jännää sekin piirre., etteivät juuri kieltäydy!

Että vähäksi jäävät tässäkin emmeet jälleensyntymisen osoittamisessa.

• ipohipoh
        vähän osviittaa kirjoitti:

""Jos ei ole tehnyt elämänsä aikana sovintoa Jumalan kanssa, joutuu kuulemaan tuomion ja tuomio langetetaan."

3. Pitääkö olla kristitty, jotta voi tehdä sovinnon Jumalan kanssa, vai onnistuuko se myös esimerkiksi muslimilta? "

Olet varmaan jo reippaana keskustelijana huomannutkin, että kysymyksiisi on valmiita vastauksia vilisemällä niillä keskustelualueilla, missä niiden pitääkin olla. Suomikaksnelosesta esim. "Yleistä kristinuskosta" on hyvä valinta. Ja jos ei ole tuoreeltaan vastuksia, niin kysyhän, rohkeasti.

Tässä keskustelussa olisi tämä kuolemanjälkeisyys enempi...

Olisi näille raamatun tuputtajille tuolla nuo omat sivutkin...hopi,hopi...

• FEARMÄÄN
        Itse pelkäät kirjoitti:

Pelkäämättä selviät elämästäsi? Vaikka tiedänkin mitä POHJIMMILTAAN TARKOITIT, niin miksi valehtelet? Niin - pelkoa on elämme aivan piripintaan täynnä: On väärässä olemisen pelkoa, on valehtelun pelkoa, on vaikean fiilisen pelkoa, Hellvetin pelkoa, Taivaallisessa mielessä VOITTAMISEN PELKO on normaalein mahdollinen asia, ja on PAIKALLEEN JÄÄMISEN PELKOA, mikä on normaalia fysikaalisen maailman PIMEÄÄ VOIMAA; jossa ihminen pelästyessään ihan mitä tahansa, ja oikeastaa edes asian määrällä ole suurta merkitystä, mutta jos joku KÄSKEE sinua olemaan paikkallasi jäykästi liikumatta esim. 5 tuntia, niin luulempa että vaikka Jumala niin käskisi, niin ruumiisi ei sitä tottele, jos et kykeneisi konkreettisesti nukahtamaan.... Mutta IHMISPELKO on kaikkein pettävimpiä asioita, vaikka siinä olisikin HIUKAN Pyhän Hengenkin toimitnaa joskus mukana, niin juuri SE usein estää meitä tekemästä Jumalan tahtoa, ja juuri sitä pelkoa kai tarkoitit, ei meidän pidä liikaa pelätä sitä, mitä JOKU IHMINEN meille tekee, tai tekisi, ja juuri Daavid oli siksi suuri kuningas, että Hän psalmissaan ainakin sanoi, ettei hänellä ole IHMISPELKOA LAINKAAN?! Jumalan pelko on ennen Jumalan Lapseksi syntymistä, ja jos väität että sinulla ei palvelijana ole JUMALAN PELKOA, niin et sinä Hänen palvelijansa kyllä ole, ja ei ketään koroiteta JUMALAN LAPSEKSI, jos hän ei ole JUMALAN PELON TAKIA; halunnut noudataa Jeesuksen kehoitusta ja SYNTYÄ RUKOUKSESSA ja muissakin riutaaleissä JUMALAN LAPSEKSI, ja siitä alkaa todellä törkeänkin rohkea JUMALAN LAPSEN elämä? Suomessa on paljon Jumalan Lapsia tietyissä piireissä, olen niin Jumalan Pelkoinen, etten kerro missä....

• LakIV
        Sovinto kirjoitti:

Mikset itse vastannut, mikset?
        1) Sovinto tehdään Jumalan kanssa, sopimalla asiat Jumalan kanssa, USKOMALLA, että vaikka olimme sovinnontekohetkellä syntisiä, niin Jeesuksen UHRIN ja oman tulevankin normaalin enimmäkseen fyysisen kuoleman kautta, kykenemme Jumalan antamaan meille anteeksi KAIKEN mitä olemme tehneet väärin-syntisesti, ja käännymme, PAITSI niitä asioitahan EMME saa koskaan anteeksi, joita ei ole edes mahdollista saada anteeksi, eli satunnaisia tai jatkuviakin hetkiä elämässämme, jolloin olemme pilkanneet pahasti tasa-arvoista veljeämme, eli PYHÄÄ HENKEÄ, ja jota emme kyenneet pyytämään anteeksikaan, koska mielestämme hän oli ensin meitä pilkannut?!?!

Vastaapa itse kahteen muuhun, mitä sää kyselet,.. Kun tiedät ittekin?

• elävältä haudatttu

elävältä haudatttu

• taken

Miksi teillä on pelko kuolemaa kohtaan? Ei pidä pelätä sillä kaikki kuolemme, olimme mitä olimme. Sielu ei kuole koskaan, vaan matkaamme eteenpäin oppiaksemme kokoajan.

• M. Eläjä.

Ihan totta, me kaikki kuolemme täältä fyysisyydestä.

• LakiV

Hahaha, joo, ja niin myös te, ja VARSINKIN HE! Mutta eihän tällä yksittäisellä fyysisellä kuolemalla tämän kertaisessa ruumiissa ole iankaikkisuuden kannalta suurtakaan merkitystä, jos saa kuitenkin jonkun elossasäilymisperiaatteen JO TÄÄLLÄ toimimaan, ja vaikka Hellvettiin joutuisi, niin ei se tule kestämään ikuisesti, sillä kertaa, se on väärän profeetan puhetta, se "HETI IKUINEN HELVEETTI", ehkä iankaikkisuudessa melko samat persoonat joutuu sen kokemaan montakin kertaa, mutta ensimmäinen "normaali Helvettituomio" on kirjoituksissa määritelty kestämään YHDEN KOKONAISEN LUOMIVIIKON, ja siinäkin kaikkein pienimmällä aikaskaalalla minkä Jumala on hyväksynyt ihmisen kärsiä, eli 7000 vuotta. Sitten voi olla, että ne Hellvetissään keksivät jotakin konnankoukkuja niin loistavasti, että pääsevät uudelleenkin syntymään Jumaliensa luomakuntiin, mutta yhtä kaikki, paholainenkaan, demoineen, eikä eksyväiset ihmisetkään muutu, Hellvettituomio siis toistuu heidänkin osaltaan ikuisesti, mutta seuraavaan Hellvettiin voi seuraavassa luomakunnassa, tai seuraavalla luomisviikolla vain, mennä pitempikin aika joutua uudelleen?! Näin minä luulen ainakin, ja "eikö minussakin ole Henki?"

• meeeeedio

Onpas pitkä ketju kirjoituksia ja kertoo vain siitä, että asia kiinnostaa. Jokaisella on oikeus mielipiteeseensä ja olenkin aina ollut sitä mieltä, että jokainen saa mielipiteensä itse muodostaa ja sitä tulee kunnioittaa.

Meedioita on moneen lähtöön niin kuin on kaikkia muitakin ihmisiä. Osa on aitoja, osa on huijareita, osa jotain siltä väliltä.

Oma neuvoni on, että käykää itse asia kokemassa. Etsikää joku luotettava ja aidoksi tiedetty meedio. Ei siis mitään puhelinennustajaa.

• PSYKOPE

Meedioita ei kannata käyttää, jos ei usko heidän olevan edes hyvällä asialla, ja on oikeasti valmis MAKSAMAAN jostakin, minkä mahdollisesti pystyisitte itsekin suorittamaan, kun edes jotakin uskoistte tehdyn henkimaailman havaitsemiseksi valmiiksi?
      Mulle KUOLLUT äiti puhuu jatkuvasti valvetietoisuuteen, kuolemansa jälkeen, ei edes missään unessa tms. Ja jopa Jeesus näkyy harhakuvassani jatkuvasti, ja tottakai äitinikin voisin kuvitella miten tahansa, mutta ÄTINI ÄÄNI KUULUU ajatusten lisäksi, outoa mutta totta...Jeesus ei suuremmin puhu, Hänhän antoi Henkensä...JA ON JOSKUS saava henkensä, puhekykynsä takaisin, en tiedä vaikka olisi saanut tuolloin hetikin, mutta mulle ei Jeesus puhu kai siksi, etten ymmärrä hebreaa kovinkaan montaa sanaa, tai edes arameaa... Jeesus YMMÄRTÄÄ kaiken, kyllä selvästi mitä ajattelen, mutta ei vastaa siihen kyllä äänensä avulla vielä, se olisi läheisille ihmisille kai liian outo paniikki, jos 2000 vuotta sitten elänyt Seemiläienn Guru alkaisi minulle puhumaan?! Mutta kuvansa näyttäminen on heille yx hailee, koska kyllä kenet hyvänsä voi edes pikkuisen spurguillut kuvitella muutenkin?!

• Pakkstori

Suomi24:nen on henkimaailman ilmentymä mitä suurimmassa määrin, vaikka Raamattu sanoo, että "Vaikka kirjain kuolettaa, niin henki tekee ELÄVÄKSI": Nämä on kaikki kuolemaa, ihan joutavia "harakanvarpaita", siihen saakka, kunnes joku muukin kuin sää itte kestät lukea muidenkin viestejä, muutakin kuin omaan ruumiisi paukahtunutta höpinää. "Höpinää", no, okei, mikä olisi parempi adjektiivisoitu substantiivi verbaalisesta puheestamme? Kun ymmärrämme kirjaimen kuolettaman hengen, LAUSEEN, se muuttuu eläväksi, jos joku sen ymmärtää, ja jos se oli TÄRKEÄ viesti, niin siinä oli jokin TEKO, jota kannatti rueta suorittamaan?! Opiskelkaa näitä asioita,"Jotta edistymisenne olisi kaikkien nähtävissä"(Paavali)...

• Anonyymi

Ikävöin äitiäni ja haluaisin kans tuntea/nähdä hänet. Kuoli nyt 11.7.2019. Välilä ikävä on suunnaton.

• Anonyymi

Huh huh, Olipa pitkä viestiketju.
        Lueskelin, hyppäsin välillä yli ja lueskelin edelleen.
        No comments.

Kerron kuitenkin tämän tositapahtuman mikä sattui itselleni:

Tuttavani joutui hoitoon psykiatriselle osastolle ja kävin hänen luonaan sairaalassa.
        Yöllä hyökkäsi päälleni joitain kauheita olioita, - luulen että ne oli demoneja.
        Kutsuin Jeesusta avuksi, ja ne oliot häipyivät ULISTEN.
        Muistan tämän niin selvään, sen ulinan. Niitä oli monta!

Ajattelen että ne oliot olivat tarttuneet minuun kun olin siellä osastolla.

Se että Jeesuksen nimessä voi ajaa pois demonit, on tosiaan totta!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No comments.

Tuttavani joutui hoitoon psykiatriselle osastolle ja kävin hänen luonaan sairaalassa.
        Yöllä hyökkäsi päälleni joitain kauheita olioita, - luulen että ne oli demoneja.

Minulla on vastaava kokemus. Olin suuressa ahdistuksessa unta odottaen. Rukoilin Jeesusta. Sitten tunsin, kuinka joku mahtava olio tuli huoneeseen. Se oli Jeesus. Hän poisti minusta mustia olentoja, jotka lähtivät ulisten pois. Tämän jälkeen tunsin suurta rauhaa. Kumarsin sitten Jeesusta. Olisi ihanaa, jos olisi aina sellainen rauha.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No comments.

Terve, Tero tässä. Täällä psykiatrisessa osastolla vielä pötköttelen. Joo täältä ne demonit mukaasi lähti. Niitä on täällä enemmänkin. Hoitajat ei niitä jostain syystä näe vaikka välillä ne istuu ihan tässä sänkyni reunalla. Olen antanut muutamalle niistä nimetkin!

• Anonyymi

Hiilellä pahvikartonkiin harmittelin kuningatar Elisabethin kiveen nojaten. Selin kuolleen äitini taivaassa alasti sivuttain. Kuulin rapinaa ja katsoin ylitse olkani, siirtyy kadoksiin. Hullulta tuntui mutta myös mielenkiintoiselta. Isäni henki puu - liiterissä kuului rapinaa kertoi miesystäväni. Aivan kun minua ohjattiin lapiolla maata kääntäessä. Esiin ilmaantui servetti teline joka alpakkaa. Ikuistin piirroksen itselläni sarvet päässä ja kulkea ylös vuorelle tuomiokirkkoon. Sylissäni naurava tyttö - lapsi. Ei aikaakaan kun synnytin tyttö- lapsen. Jokainen joka haavoitti minua, elää katuvaa elämää. Kuoli myös.

• Anonyymi

Virhe aloituksessa! Hiilellä piirsin pahvikartonkiin kuningatar Elsabethin......kommenttiin ei anneta muokkausta että voisi korjata.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Pitää todella aivokuollut aivopesty vammainen paska olla jos uskoo jumalaan

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      38
      4609
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3185
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      269
      2341
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2217
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      165
      2069
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1661
    8. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1632
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1279
    Aihe