Nyt löytyi

Olen jo pidemmän aikaa maininnut tällä palstalla siitä asiasta, kuinka suurin osa suomalaisista kannattaa asevelvollisuuden säilyttämistä ja kaikkien miesten armeijaan pakottamista juuri sotaveteraanien ja muiden sodan kokeneiden vanhusten kunnioittamisen takia. Kuitenkin suurin osa tämän palstan kirjoittajista haluaa aina kumota tämän väitteen, vaikka olisi itse myös tätä mieltä kyseisestä asiasta. Lisäksi monet ovat myös vaatineet minulta oikein todisteita siitä, että pystyisin todistamaan tämän kyseisen väitteen pitävän paikkaansa.

Nyt luin tässä aikani kuluksi keskusteluja tuolla reserviläiset-palstalla ja siellä eräs kirjoittaja mainitsee juuri siitä, kuinka hänen mielestään kaikkien suomalaisten, ainakin miesten pitäisi käydä armeija osoittaakseen sillä kunnioitusta sotaveteraaneja kohtaan. Voi siis hyvin sanoa, että suomalaisia miehiä painostetaan menemään armeijaan tämän asian takia. Lisäksi asevelvollisuudesta ei haluta täällä luopua, koska silloin armeija ei olisi enää kaikkien miesten velvollisuus ja suurin osa suomalaisista ei pystyisi hyväksymään sitä asiaa, kun miehet eivät enää menisi samalla tavalla armeijaan kun heidän isät ja isoisät menivät sinne "vanhoina hyvinä aikoina".

Jos kommentoitte tätä kirjoitusta, niin voisitte samalla kertoa myös oman mielipiteenne siitä, miten suhtaudutte armeijasta kieltäytymiseen ja pitäisikö kaikkien suomalaismiesten mennä mielestänne armeijaan sotaveteraanien ja muiden sodan kokeneiden vanhusten miellyttämisen takia?

Tässä tämä kyseinen kirjoitus, jossa miehiltä vaaditaan armeijan suorittamista juuri sotaveteraanien muiston kunniaksi.

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=114&conference=4500000000001897&posting=22000000027594914

28

1815

Vastaukset 28

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysymykseen:

Kyllä tuo väitteesi varmaankin osin pitää paikkansa, mutta mielestäni olet siihen kuitenkin liiallisesti kiintynyt.

Tottahan toki näitä tyyppejä löytyy, jotka menevät armeijaan jonkun käsittämättömän kunniavelan takia. Tällä ryhmällä on vääristynyt ja romantisoitu kuva veteraaneista ylipäänsäkin. Veteraanit koetaan varsin homogeenisenä porukkana, aatteen ja arvomaailman jakavana konservatiivisena ryhmittymänä. Yksilöitä ei koeta henkisessä mielessä olevankaan. Osin ehkä näin, mutta ei todellakaan kokonaisuutena. Tässä on muuten sinullekin läksyn paikka - mielelläsi koet ja ymmärrät kaikki veteraanit juuri em. tavalla. Olet siis yhtä ymmärtämätön kuin joku päinvastaisen arvomaailman omaava. Saman kolikon toinen puoli.

• "Tottahan toki näitä tyyppejä löytyy, jotka menevät armeijaan jonkun käsittämättömän kunniavelan takia. Tällä ryhmällä on vääristynyt ja romantisoitu kuva veteraaneista ylipäänsäkin. Veteraanit koetaan varsin homogeenisenä porukkana, aatteen ja arvomaailman jakavana konservatiivisena ryhmittymänä. Yksilöitä ei koeta henkisessä mielessä olevankaan. Osin ehkä näin, mutta ei todellakaan kokonaisuutena. Tässä on muuten sinullekin läksyn paikka - mielelläsi koet ja ymmärrät kaikki veteraanit juuri em. tavalla. Olet siis yhtä ymmärtämätön kuin joku päinvastaisen arvomaailman omaava. Saman kolikon toinen puoli."

En minä ole koskaan väittänyt sitä, että kaikki sotaveteraanit olisivat juuri samanlaisia elämänarvoja kannattavia yksilöitä, jotka haluaisivat pakottaa kaikki suomalaismiehet armeijaan pelkästään vanhojen perinteiden takia. Kuitenkin suurin osa suomen kansalaisista tuntuu olevan vielä enemmän yhtenäisempää mieltä tämän asevelvollisuusasian suhteen, sillä suurin osa jopa nykynuorisosta kannattaa asevelvollisuuden säilyttämistä ja vaatii jokaiselta suomalaismieheltä asepalveluksen suorittamista. Useimmiten tätä perustellaan sillä, kun sotaveteraanit joutuivat myös aikoinaan viettämään vuosikausia elämästään rintamalla parhaiden nuoruusvuosien aikana. Tämän syyn takia suomalaisnuorisosta suurin osa on sitä mieltä, että asepalvelus on paras mahdollinen tapa osoittaa kiitosta ja kunnioitusta sotaveteraaneja ja muita sodan kokeneita vanhuksia kohtaan.

Tämä kirjoitus ei todellakaan ollut ensimmäinen ja ainoa kerta, kun olen nähnyt tai kuullut suomalaisten perustelevan armeijan suorittamisen tärkeyttä juuri tämän asian perusteella. Monilla eri työpaikoilla suurin osa miespuolisista työkavereista on kertonut suorittaneensa armeijan juuri sen takia, kun isovanhemmat ovat sitä niin kovasti toivoneet ja sodan käyneet isoisät eivät olisi hyväksyneet armeijasta kieltäytymistä.

Lisäksi myös suurin osa suomalaisnaisista kannattaa asevelvollisuutta juuri tämän saman syyn takia, vaikka kyseinen asia ei edes koske heitä itseään millään tavalla. Suurin osa suomalaisnaisista vaatii seurustelukumppaniltaan armeijan suorittamista, koska asepalveluksen suorittamista pidetään suomessa miehisyyden merkkinä ja parhaana mahdollisena tapana osoittaa kunnioitusta sotaveteraaneja ja heidän tekemiään uhrauksia kohtaan.

Asevelvollisuuden säilyttäminen on varmistanut suomessa ainakin sen asian, että kansalaisten asenteet eivät tule muuttumaan mihinkään tämän armeija-asian suhteen, kun asepalveluksen suorittamista pidetään koko ajan samanlaisena velvollisuutena myös nuorempien sukupolvien keskuudessa. Asennemuutos suomalaisten keskuudessa olisi mahdollista vasta sitten, kun kaikkia miehiä koskeva asevelvollisuus olisi lakkautettu ja muutama vuosi siitä eteenpäin ihmiset alkaisivat tottua siihen, ettei armeija enää tarvitse riveihinsä jokaista suomalaismiestä. Tämän myötä suomalaiset alkaisivat myös kyseenalaistaa armeijan miehistävät vaikutukset, kun he huomaisivat sen, että miehet voivat olla ihan hyviä persoonia ja tavallisia ihmisiä, vaikka he eivät olisikaan suorittaneet asepalvelustaan.

• Res. marsalkka

Veteraanien kunnioitus on yksi syy muiden joukossa.

Suurempi syy armeijan käymiselle on se että poikkiteloin asettuminen kostautuu (kostetaan) tavalla tai toisella. Armeijan käynti on helpoin väylä turvata kevyt jälkeinen siviilielämä.

Toinen syy on puolustukseen usko: jotkut pitävät nykyjärjestelmää ainoana realistisena puolustuksen takeena. En itse osaa tätä väitettä vahvistaa tai kumota.

Järjestelmää ei haluta muuttaa puolustushallinnon sisältä, koska ammattisotilaat analyyseissään perustelevat massan tarvetta, eikä vastavoimia näkemykselle puolustushallinnon sisällä ole - varmaan siksi, ettei sellaisia juuri sallita. Ollaan sitä mieltä mitä ylempänä ollaan.

Eduskunnan puolelta taas katsotaan rahakirstua. Pakkotyötä teettämällä ei tarvitse kerätä niin paljon verovaroja.

Äänestäjien puolelta voi katsoa samaa rahakirstua myös: ei tee mieli nostattaa omia veroja kun on itse nyhjännyt tyhjää vuoden. Etenkin naisilla ja Jehovilla ei ole itsensä puolesta mitään motivaatiotekijää äänestää lakkauttamisen puolesta.

Armeijassa pitkälle kouluttautuneet myös haluavat säilyttää järjestelmän. Heidän suorituksensa arvo laskisi järjestelmän muuttumisen myötä. Jonkinlaista peliteoriaa, siis. Vai oletteko esimerkiksi nähneet työhakemusta jossa ei olisi mainittu RUKin vuosikurssia?

Kyllä järjestelmän säilyttämisen varsinaiset syyt ovat muualla kuin veteraaneissa, vaikka he nauttivatkin ansaitusti suurta kunnioitusta.

• "Veteraanien kunnioitus on yksi syy muiden joukossa."

Kerrankin joku myöntää suoraan sen asian, mikä on edelleenkin syynä asevelvollisuuden säilyttämiselle.

"Suurempi syy armeijan käymiselle on se että poikkiteloin asettuminen kostautuu (kostetaan) tavalla tai toisella. Armeijan käynti on helpoin väylä turvata kevyt jälkeinen siviilielämä."

Miksi muissa Euroopan maissa voidaan turvata hyvä ja onnellinen siviilielämä ilman asepalveluksen suorittamista?

"Äänestäjien puolelta voi katsoa samaa rahakirstua myös: ei tee mieli nostattaa omia veroja kun on itse nyhjännyt tyhjää vuoden. Etenkin naisilla ja Jehovilla ei ole itsensä puolesta mitään motivaatiotekijää äänestää lakkauttamisen puolesta."

Tämä onkin täysin totta. Suurin osa suomalaisista haluaa säilyttää mieluummin nykyisen järjestelmän, kun että olisi valmis maksamaan korkeampaa veroa sen muuttamiseksi. Varsinkin naisten on helppo perustella asevelvollisuuden tärkeyttä ja vaatia kaikilta miehiltä armeijan suorittamista, kun kyseinen asia ei koske heitä itseään millään tavalla.

Olisi todella mielenkiintoista nähdä se asia, miten naiset suhtautuisivat asepalvelusta ja armeijasta kieltäytymistä kohtaan silloin, jos asia olisi heille samanlainen kun miehille. Vieläkö naiset olisivat vaatimassa silloin kaikilta suomalaismiehiltä asepalveluksen suorittamista sotaveteraanien muiston kunniaksi, kuten heillä on tänä päivänä tapana. Olisikohan se armeijasta kieltäytyminen naisten mielestä enää silloin samanlainen rikos, jos asia koskisi myös heitä itseään. Nyt naisten on helppo haukkua armeijasta kieltäytyviä miehiä maanpettureiksi ja epäisänmaallisiksi kommunisteiksi, kun asepalvelus ei koske heitä millään tavalla. Olisi kiva nähdä se, miten nämä isänmaalliset naiset pystyisivät kunnioittamaan sotaveteraaneja, jos he eivät itse olisikaan valmiita menemään armeijaan. Miehiltä naiset kyllä vaativat aina asepalveluksen suorittamista juuri sotaveteraanien kunnioittamisen takia, mutta kuinkahan moni nainen olisi itse valmis menemään armeijaan pelkästään tämän syyn takia.

"Armeijassa pitkälle kouluttautuneet myös haluavat säilyttää järjestelmän. Heidän suorituksensa arvo laskisi järjestelmän muuttumisen myötä. Jonkinlaista peliteoriaa, siis. Vai oletteko esimerkiksi nähneet työhakemusta jossa ei olisi mainittu RUKin vuosikurssia?"

Tämä asia on myös täysin totta. Tietenkin korkeamman sotilasarvon omaavat henkilöt haluavat välttämättä säilyttää nykyisen järjestelmän, koska siitä on etua heille itselleen. Armeijan käyneitä harmittaisi suuresti työnhakutilanteessa se asia, jos he olisivat sivarin tai vapautetun kanssa saman arvoisessa asemassa, vaikka he ovat käyneet itse aliupseeri tai reserviupseerikoulun.

"Kyllä järjestelmän säilyttämisen varsinaiset syyt ovat muualla kuin veteraaneissa, vaikka he nauttivatkin ansaitusti suurta kunnioitusta."

Tässä olen hieman eri mieltä kanssasi. Asevelvollisuuden tärkeyttä on perusteltu juuri sillä, kuinka se on hyvä ja edullinen tapa kunnioittaa sotaveteraaneja ja muita sodan kokeneita vanhuksia.

• Kerron vain totuuden...
        DarkFear kirjoitti:

"Veteraanien kunnioitus on yksi syy muiden joukossa."

Kerrankin joku myöntää suoraan sen asian, mikä on edelleenkin syynä asevelvollisuuden säilyttämiselle.

"Suurempi syy armeijan käymiselle on se että poikkiteloin asettuminen kostautuu (kostetaan) tavalla tai toisella. Armeijan käynti on helpoin väylä turvata kevyt jälkeinen siviilielämä."

Miksi muissa Euroopan maissa voidaan turvata hyvä ja onnellinen siviilielämä ilman asepalveluksen suorittamista?

"Äänestäjien puolelta voi katsoa samaa rahakirstua myös: ei tee mieli nostattaa omia veroja kun on itse nyhjännyt tyhjää vuoden. Etenkin naisilla ja Jehovilla ei ole itsensä puolesta mitään motivaatiotekijää äänestää lakkauttamisen puolesta."

Tämä onkin täysin totta. Suurin osa suomalaisista haluaa säilyttää mieluummin nykyisen järjestelmän, kun että olisi valmis maksamaan korkeampaa veroa sen muuttamiseksi. Varsinkin naisten on helppo perustella asevelvollisuuden tärkeyttä ja vaatia kaikilta miehiltä armeijan suorittamista, kun kyseinen asia ei koske heitä itseään millään tavalla.

Olisi todella mielenkiintoista nähdä se asia, miten naiset suhtautuisivat asepalvelusta ja armeijasta kieltäytymistä kohtaan silloin, jos asia olisi heille samanlainen kun miehille. Vieläkö naiset olisivat vaatimassa silloin kaikilta suomalaismiehiltä asepalveluksen suorittamista sotaveteraanien muiston kunniaksi, kuten heillä on tänä päivänä tapana. Olisikohan se armeijasta kieltäytyminen naisten mielestä enää silloin samanlainen rikos, jos asia koskisi myös heitä itseään. Nyt naisten on helppo haukkua armeijasta kieltäytyviä miehiä maanpettureiksi ja epäisänmaallisiksi kommunisteiksi, kun asepalvelus ei koske heitä millään tavalla. Olisi kiva nähdä se, miten nämä isänmaalliset naiset pystyisivät kunnioittamaan sotaveteraaneja, jos he eivät itse olisikaan valmiita menemään armeijaan. Miehiltä naiset kyllä vaativat aina asepalveluksen suorittamista juuri sotaveteraanien kunnioittamisen takia, mutta kuinkahan moni nainen olisi itse valmis menemään armeijaan pelkästään tämän syyn takia.

"Armeijassa pitkälle kouluttautuneet myös haluavat säilyttää järjestelmän. Heidän suorituksensa arvo laskisi järjestelmän muuttumisen myötä. Jonkinlaista peliteoriaa, siis. Vai oletteko esimerkiksi nähneet työhakemusta jossa ei olisi mainittu RUKin vuosikurssia?"

Tämä asia on myös täysin totta. Tietenkin korkeamman sotilasarvon omaavat henkilöt haluavat välttämättä säilyttää nykyisen järjestelmän, koska siitä on etua heille itselleen. Armeijan käyneitä harmittaisi suuresti työnhakutilanteessa se asia, jos he olisivat sivarin tai vapautetun kanssa saman arvoisessa asemassa, vaikka he ovat käyneet itse aliupseeri tai reserviupseerikoulun.

"Kyllä järjestelmän säilyttämisen varsinaiset syyt ovat muualla kuin veteraaneissa, vaikka he nauttivatkin ansaitusti suurta kunnioitusta."

Tässä olen hieman eri mieltä kanssasi. Asevelvollisuuden tärkeyttä on perusteltu juuri sillä, kuinka se on hyvä ja edullinen tapa kunnioittaa sotaveteraaneja ja muita sodan kokeneita vanhuksia.

On hienoa huomata kuinka DarkFearia kismittää valehtelusta kiinni jääminen. Ontuvia selityksiä pitää epätoivoisesti yrittää löytää jolla kiemurrella asiastakuin mato koukusta.

Kirjaimellisesti.

• Kerron vain totuuden... kirjoitti:

On hienoa huomata kuinka DarkFearia kismittää valehtelusta kiinni jääminen. Ontuvia selityksiä pitää epätoivoisesti yrittää löytää jolla kiemurrella asiastakuin mato koukusta.

Kirjaimellisesti.

"On hienoa huomata kuinka DarkFearia kismittää valehtelusta kiinni jääminen. Ontuvia selityksiä pitää epätoivoisesti yrittää löytää jolla kiemurrella asiastakuin mato koukusta."

En minä ole mitään tässä valehdellut, sillä otin vaan esille yhden mieleen jäävän kirjoituksen. Jos minä olen mielestäsi täysin väärässä tämän asian suhteen, niin miksi ihmeessä sitten suurin osa suomalaisista vaatii kaikilta miehiltä aina asepalveluksen suorittamista?

• DarkFear kirjoitti:

"On hienoa huomata kuinka DarkFearia kismittää valehtelusta kiinni jääminen. Ontuvia selityksiä pitää epätoivoisesti yrittää löytää jolla kiemurrella asiastakuin mato koukusta."

En minä ole mitään tässä valehdellut, sillä otin vaan esille yhden mieleen jäävän kirjoituksen. Jos minä olen mielestäsi täysin väärässä tämän asian suhteen, niin miksi ihmeessä sitten suurin osa suomalaisista vaatii kaikilta miehiltä aina asepalveluksen suorittamista?

Te valehtelette, koska yleistitte liian nopeasti.

"Jos minä olen mielestäsi täysin väärässä tämän asian suhteen, niin miksi ihmeessä sitten suurin osa suomalaisista vaatii kaikilta miehiltä aina asepalveluksen suorittamista? "

Perustuslain 12. luku on vastaus kysymykseesi. Lue ja valaistu. Suomalaiset kunnioittavat lakeja, koska niiden tarkoitus on SUOJELLA.

DarkFear kirjoitti:

Et näköjään edes tiedä mitä valehteleminen on kun valehtelet uudelleen kun yrität selitellä aikaisempia valheitasi:

"sillä otin vaan esille YHDEN mieleen jäävän kirjoituksen."

Ensinnäkin olet lukuisia kertoja valheellisesti väittänyt että kansan LAAJA enemmistö haluaa säilyttää asevelvollisuuden "vanhusten miellyttämiseksi"

Tälle väitteelle et ole löytänyt ensimmäistäkään todistetta. Jos olen väärässä niin esitä sitten ne. Yksi ainokainen yhden ihmisen tokaisu ei kerro kansan mielipiteestä, tiedät sen mainiosti itsekin. Valheesi muuttuu todeksi sitten kun väittämänsä todistaa.

So simple is it!

ps. On hienoa huomata kuinka DarkFearia kismittää valehtelusta kiinni jääminen. Ontuvia selityksiä pitää epätoivoisesti yrittää löytää jolla kiemurrella asiastakuin mato koukusta. Tässä edellisessä on erinomainen todiste tästä !!!

Et näköjään edes tiedä mitä valehteleminen on kun valehtelet uudelleen kun yrität selitellä aikaisempia valheitasi:

"sillä otin vaan esille YHDEN mieleen jäävän kirjoituksen."

Ensinnäkin olet lukuisia kertoja valheellisesti väittänyt että kansan LAAJA enemmistö haluaa säilyttää asevelvollisuuden "vanhusten miellyttämiseksi"

Tälle väitteelle et ole löytänyt ensimmäistäkään todistetta. Jos olen väärässä niin esitä sitten ne. Yksi ainokainen yhden ihmisen tokaisu ei kerro kansan mielipiteestä, tiedät sen mainiosti itsekin. Valheesi muuttuu todeksi sitten kun väittämänsä todistaa.

So simple is it!

ps. On hienoa huomata kuinka DarkFearia kismittää valehtelusta kiinni jääminen. Ontuvia selityksiä pitää epätoivoisesti yrittää löytää jolla kiemurrella asiastakuin mato koukusta. Tässä edellisessä on erinomainen todiste tästä !!!

Tämä yksi kirjoitus vaan sattui olemaan uusin, jossa painostettiin suomalaismiehiä menemään armeijaan sotaveteraanien kunnioittamisen takia. Tämä ei todellakaan ollut ensimmäinen, eikä varmasti viimeinen kirjoitus tällä palstalla, jossa asepalvelusta pidetään jokaisen suomalaisen miehen perusvelvollisuutena juuri tämän asian takia.

"Ensinnäkin olet lukuisia kertoja valheellisesti väittänyt että kansan LAAJA enemmistö haluaa säilyttää asevelvollisuuden "vanhusten miellyttämiseksi"

Näin olen vaan huomannut suomalaisten aina perustelevan asevelvollisuusjärjestelmän ja asepalveluksen tärkeyttä.

"Tälle väitteelle et ole löytänyt ensimmäistäkään todistetta. Jos olen väärässä niin esitä sitten ne. Yksi ainokainen yhden ihmisen tokaisu ei kerro kansan mielipiteestä, tiedät sen mainiosti itsekin. Valheesi muuttuu todeksi sitten kun väittämänsä todistaa."

Järjestetään nyt tästä asiasta oikein gallup-kysely tällä palstalla, niin sitten tulemme näkemään sen asian, kuinka ylivoimainen enemmistö siihen vastaajista vaatii kaikilta suomalaismiehiltä asepalveluksen suorittamista juuri sotaveteraanien ja muiden sodan kokeneiden vanhusten muiston kunniaksi. Sinä voit vaikka itse aloittaa tuon gallup-kyselyn, kun jostain syystä monet aina kyseenalaistavat minun aloittamat gallup-kyselyt.

Huomasin tämän asian muuten jo melko nopeasti, silloin kun aikoinaan aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Tässä taas eräs kirjoitus, siitä kuinka kaikkien suomalaismiesten pitäisi mennä armeijaan juuri sotaveteraanien muiston kunniaksi.

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=114&conference=4500000000000052&posting=22000000010367048

• DarkFear kirjoitti:

Tämä yksi kirjoitus vaan sattui olemaan uusin, jossa painostettiin suomalaismiehiä menemään armeijaan sotaveteraanien kunnioittamisen takia. Tämä ei todellakaan ollut ensimmäinen, eikä varmasti viimeinen kirjoitus tällä palstalla, jossa asepalvelusta pidetään jokaisen suomalaisen miehen perusvelvollisuutena juuri tämän asian takia.

"Ensinnäkin olet lukuisia kertoja valheellisesti väittänyt että kansan LAAJA enemmistö haluaa säilyttää asevelvollisuuden "vanhusten miellyttämiseksi"

Näin olen vaan huomannut suomalaisten aina perustelevan asevelvollisuusjärjestelmän ja asepalveluksen tärkeyttä.

"Tälle väitteelle et ole löytänyt ensimmäistäkään todistetta. Jos olen väärässä niin esitä sitten ne. Yksi ainokainen yhden ihmisen tokaisu ei kerro kansan mielipiteestä, tiedät sen mainiosti itsekin. Valheesi muuttuu todeksi sitten kun väittämänsä todistaa."

Järjestetään nyt tästä asiasta oikein gallup-kysely tällä palstalla, niin sitten tulemme näkemään sen asian, kuinka ylivoimainen enemmistö siihen vastaajista vaatii kaikilta suomalaismiehiltä asepalveluksen suorittamista juuri sotaveteraanien ja muiden sodan kokeneiden vanhusten muiston kunniaksi. Sinä voit vaikka itse aloittaa tuon gallup-kyselyn, kun jostain syystä monet aina kyseenalaistavat minun aloittamat gallup-kyselyt.

Huomasin tämän asian muuten jo melko nopeasti, silloin kun aikoinaan aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Tässä taas eräs kirjoitus, siitä kuinka kaikkien suomalaismiesten pitäisi mennä armeijaan juuri sotaveteraanien muiston kunniaksi.

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=114&conference=4500000000000052&posting=22000000010367048

"Tämä yksi kirjoitus vaan sattui olemaan uusin, jossa painostettiin suomalaismiehiä menemään armeijaan sotaveteraanien kunnioittamisen takia. "

Näytä ne muut. Älä väitä niistä vaan näytä.

"Tämä ei todellakaan ollut ensimmäinen, eikä varmasti viimeinen kirjoitus tällä palstalla, jossa asepalvelusta pidetään jokaisen suomalaisen miehen perusvelvollisuutena juuri tämän asian takia. "

Miksi Suomen kansalaiset ovat velvollisia puolustamaan maataan? Se lukee Perustuslaissa.

"Näin olen vaan huomannut suomalaisten aina perustelevan asevelvollisuusjärjestelmän ja asepalveluksen tärkeyttä. "

Todista väitteesi. Yrität vain voittaa aikaa tuolla inkutuksella ja valehtelulla.

"Järjestetään nyt tästä asiasta oikein gallup-kysely tällä palstalla, niin sitten tulemme näkemään sen asian, kuinka ylivoimainen enemmistö siihen vastaajista vaatii kaikilta suomalaismiehiltä asepalveluksen suorittamista juuri sotaveteraanien ja muiden sodan kokeneiden vanhusten muiston kunniaksi. "

Järjestä gallupisi jollain luotettavammalla tavalla. Vaikkapa 10 000:n tuhannen ensimmäisen vastaantulijan haastattelulla.

"Sinä voit vaikka itse aloittaa tuon gallup-kyselyn, kun jostain syystä monet aina kyseenalaistavat minun aloittamat gallup-kyselyt. "

Sinä kun et tee johtopäätöksiä kyselyjen pohjalta. Ns. Suuri Moraalikysely osoitti aivan erilaisia näkökantoja kuin olit väittänyt ja et siltikään kehtaa myöntäväsi olleesi väärässä. Täten yhteenkään sinun esittämään väitteeseen ei voi luottaa.

"Huomasin tämän asian muuten jo melko nopeasti, silloin kun aikoinaan aloin kirjoittamaan tänne palstalle. "

Se on siis pelkkä oma harhasi. Et ole todistanut että kyseessä olisi fakta, joten se on omaa harhaasi.

"Tässä taas eräs kirjoitus, siitä kuinka kaikkien suomalaismiesten pitäisi mennä armeijaan juuri sotaveteraanien muiston kunniaksi. "

Ei kelpaa todistamaan laajemmasta asiayhteydestä. Hanki 10 000 todistetusti eri kirjoittajan samaa väittävää tekstiä niin saattaisit olla uskottavampi.

DarkFear kirjoitti:

Onkin nähtävä ettet sitten löytänyt tukea valheelliselle väitteellesi kun esität jonkun naurettavan gallupin perustamista nyt....

M.O.T

DArkFear ei siis löytänyt väitteelleen tukea ja se siis säilyy edellen kristallinkirkkaana valheena.

"Järjestetään nyt tästä asiasta oikein gallup-kysely tällä palstalla..."

LOL !!!!!!!!!!!!!!!

Onkin nähtävä ettet sitten löytänyt tukea valheelliselle väitteellesi kun esität jonkun naurettavan gallupin perustamista nyt....

M.O.T

DArkFear ei siis löytänyt väitteelleen tukea ja se siis säilyy edellen kristallinkirkkaana valheena.

"Järjestetään nyt tästä asiasta oikein gallup-kysely tällä palstalla..."

LOL !!!!!!!!!!!!!!!

"Onkin nähtävä ettet sitten löytänyt tukea valheelliselle väitteellesi kun esität jonkun naurettavan gallupin perustamista nyt...."

Mitä vikaa gallupeissa oikein on? Tietenkään tällä palstalla järjestetty gallup-kysely ei paljasta kaikkien suomalaisten asenteita, mutta ainakin antaa selvän kuvan muutamista tämän palstan kirjoittajista.

"DArkFear ei siis löytänyt väitteelleen tukea ja se siis säilyy edellen kristallinkirkkaana valheena."

Minkälaisia todisteita oikein haluaisit nähdä minun näyttävän tästä asiasta? Pitäisikö minun nauhoittaa aina kaikki kuulemani keskustelut, joissa suomalaiset vaativat kaikilta miehiltä asepalveluksen suorittamista?

• kopponenn
        DarkFear kirjoitti:

Yleensä galluppisi ovat olleet enemmän kuin vain vähän johdattelevia, mikä on kyllä sinänsä ymmärrettävää ääriegoistiselta stalinistikommunistilta, joka kannattaa suljettua kontrollointiyhteiskuntaa ja aivopesua aatteen nimissä. Lisäksi gallup täällaisella foorumilla on yhtä nollan kanssa, koska tänne on yhden henkilön helppo trollata haluamiasi vastauksia pilvin pimein (kommunistiseen tyyliin siis). Etkä tunnu itsekään luottavan omiin galluppeihisi, koska galluppisi ovat pääsääntöisesti osoittautuneet - johdattelevista kysymyksistäsi huolimatta - sinun aatemaailmasi vastaisiksi ja yleensä vieläpä asiaperustein; ja silti väität vastaan. Täysin turhaa siis. Tietysti se olisi maailmaa mullistava totuus ja jatkuvan linkittämisen arvoinen todiste asiasi puolesta, jos galluptulos olisi suotuista. Mutta kun aatteenvastaiset tulokset eivät kelpaa, niin miksi aatteen puolesta olevat kelpaisivat?

No samapa tuo.

• DarkFear kirjoitti:

"Onkin nähtävä ettet sitten löytänyt tukea valheelliselle väitteellesi kun esität jonkun naurettavan gallupin perustamista nyt...."

Mitä vikaa gallupeissa oikein on? Tietenkään tällä palstalla järjestetty gallup-kysely ei paljasta kaikkien suomalaisten asenteita, mutta ainakin antaa selvän kuvan muutamista tämän palstan kirjoittajista.

"DArkFear ei siis löytänyt väitteelleen tukea ja se siis säilyy edellen kristallinkirkkaana valheena."

Minkälaisia todisteita oikein haluaisit nähdä minun näyttävän tästä asiasta? Pitäisikö minun nauhoittaa aina kaikki kuulemani keskustelut, joissa suomalaiset vaativat kaikilta miehiltä asepalveluksen suorittamista?

"Minkälaisia todisteita oikein haluaisit nähdä minun näyttävän tästä asiasta? "

Tieteellisen tutkimuksen kriteerit täyttäviä.

"Pitäisikö minun nauhoittaa aina kaikki kuulemani keskustelut, joissa suomalaiset vaativat kaikilta miehiltä asepalveluksen suorittamista? "

Jos haluat olla uskottava niin kyllä.

• kopponenn kirjoitti:

Yleensä galluppisi ovat olleet enemmän kuin vain vähän johdattelevia, mikä on kyllä sinänsä ymmärrettävää ääriegoistiselta stalinistikommunistilta, joka kannattaa suljettua kontrollointiyhteiskuntaa ja aivopesua aatteen nimissä. Lisäksi gallup täällaisella foorumilla on yhtä nollan kanssa, koska tänne on yhden henkilön helppo trollata haluamiasi vastauksia pilvin pimein (kommunistiseen tyyliin siis). Etkä tunnu itsekään luottavan omiin galluppeihisi, koska galluppisi ovat pääsääntöisesti osoittautuneet - johdattelevista kysymyksistäsi huolimatta - sinun aatemaailmasi vastaisiksi ja yleensä vieläpä asiaperustein; ja silti väität vastaan. Täysin turhaa siis. Tietysti se olisi maailmaa mullistava totuus ja jatkuvan linkittämisen arvoinen todiste asiasi puolesta, jos galluptulos olisi suotuista. Mutta kun aatteenvastaiset tulokset eivät kelpaa, niin miksi aatteen puolesta olevat kelpaisivat?

No samapa tuo.

Ensiksi haluaisin kysyä sitä, että minkälaisia mielipiteitä oikein olet itse kuullut suomalaisten sanovan tästä armeija-asiasta ja asevelvollisuuden säilyttämisestä? Tuntuu aika uskomattomalta, kun et halua uskoa ollenkaan minun kertomuksiani siitä, kuinka suomalaiset pitävät asepalveluksen suorittamista aina jokaisen miehen perusvelvollisuutena.

Tietenkin gallup-kysely voidaan tehdä täysin puolueettomasta näkökulmasta, jossa hyväksytään kaikkien vastaukset välittämättä mitään heidän poliittisesta kannasta/mielipiteistä. Ehkä parempi vaihtoehto olisi kuitenkin järjestää tuo gallup-kysely jossain ihan toisella palstalla, jossa keskustelu on tasokkaampaa kun täällä. Olisi hienoa saada myös naisten vastauksia mukaan tähän joukkoon, silloin minä pystyisin ainakin todistamaan sen asian, että olen täysin oikeassa.

• kopponenn
        DarkFear kirjoitti:

Ensiksi haluaisin kysyä sitä, että minkälaisia mielipiteitä oikein olet itse kuullut suomalaisten sanovan tästä armeija-asiasta ja asevelvollisuuden säilyttämisestä? Tuntuu aika uskomattomalta, kun et halua uskoa ollenkaan minun kertomuksiani siitä, kuinka suomalaiset pitävät asepalveluksen suorittamista aina jokaisen miehen perusvelvollisuutena.

Tietenkin gallup-kysely voidaan tehdä täysin puolueettomasta näkökulmasta, jossa hyväksytään kaikkien vastaukset välittämättä mitään heidän poliittisesta kannasta/mielipiteistä. Ehkä parempi vaihtoehto olisi kuitenkin järjestää tuo gallup-kysely jossain ihan toisella palstalla, jossa keskustelu on tasokkaampaa kun täällä. Olisi hienoa saada myös naisten vastauksia mukaan tähän joukkoon, silloin minä pystyisin ainakin todistamaan sen asian, että olen täysin oikeassa.

Nuo mielipiteet on täälläkin toistettu oksennukseen asti. Kustannuskysymykset, geopoliittinen asema, pinta-ala/asukasluku -suhde, isänmaallisuus jne.... Enkä ole sanonut, etteikö olisi olemassakaan ihmisiä, jotka ajattelevat kuten sinä sanot (olen muutamia itsekin kuullut), mutta yleistyksesi menevät pahasti metsään, ainakin jos puhutaan tällä "olen vaan kuullut" -linjalla, koska kuten varmasti olet huomannut, suurin osa tälläkin palstalla on ajatustasi vastaan, eikä puolesta; ja ei, tämä palsta ei ole tarpeeksi laaja otos asianomaisista, mutta jos galluppia meinaat tälle palstalle kyhätä, olet jo melko selkeästi saanut vastauksesi kysymykseen: "Säilytetäänkö asevelvollisuutta Suomessa vanhusten miellyttämisen takia?". Eikä nyt ollut puhe perusvelvollisuudesta, vaan nimenomaan siitä vanhusten miellyttämisestä, älä pompi aiheesta toiseen kesken kaiken.

"silloin minä pystyisin ainakin todistamaan sen asian, että olen täysin oikeassa"

Tai sitten siinä käy päinvastoin, jolloin joko tunnustat olleesi väärässä (mitä en ole nähnyt koskaan) tai jatkat kiemurtelua siirtämällä puheenaiheen ovelasti johonkin muualle.

"Ehkä parempi vaihtoehto olisi kuitenkin järjestää tuo gallup-kysely jossain ihan toisella palstalla"

Ei se mainittu ongelma sillä katoa, mutta voihan sitä koittaa.

• kopponenn kirjoitti:

Nuo mielipiteet on täälläkin toistettu oksennukseen asti. Kustannuskysymykset, geopoliittinen asema, pinta-ala/asukasluku -suhde, isänmaallisuus jne.... Enkä ole sanonut, etteikö olisi olemassakaan ihmisiä, jotka ajattelevat kuten sinä sanot (olen muutamia itsekin kuullut), mutta yleistyksesi menevät pahasti metsään, ainakin jos puhutaan tällä "olen vaan kuullut" -linjalla, koska kuten varmasti olet huomannut, suurin osa tälläkin palstalla on ajatustasi vastaan, eikä puolesta; ja ei, tämä palsta ei ole tarpeeksi laaja otos asianomaisista, mutta jos galluppia meinaat tälle palstalle kyhätä, olet jo melko selkeästi saanut vastauksesi kysymykseen: "Säilytetäänkö asevelvollisuutta Suomessa vanhusten miellyttämisen takia?". Eikä nyt ollut puhe perusvelvollisuudesta, vaan nimenomaan siitä vanhusten miellyttämisestä, älä pompi aiheesta toiseen kesken kaiken.

"silloin minä pystyisin ainakin todistamaan sen asian, että olen täysin oikeassa"

Tai sitten siinä käy päinvastoin, jolloin joko tunnustat olleesi väärässä (mitä en ole nähnyt koskaan) tai jatkat kiemurtelua siirtämällä puheenaiheen ovelasti johonkin muualle.

"Ehkä parempi vaihtoehto olisi kuitenkin järjestää tuo gallup-kysely jossain ihan toisella palstalla"

Ei se mainittu ongelma sillä katoa, mutta voihan sitä koittaa.

Olen jo kuullut ihan riittävästi juttua näistä kustannuskysymyksistä, maantieteellisestä asemasta, väestömäärästä, rajanaapuruudesta Venäjän kanssa ja ym. vastaavaa. En nyt tarkoittanut tässä pelkästään asevelvollisuuden säilyttämistä, vaan sitä kuinka suurin osa suomalaisista haluaisi pakottaa kaikki miehet armeijaan, vaikka se olisikin heidän omien elämänarvojen ja mielipiteiden vastaista. Tätä asiaa perustellaan aina sillä, kuinka sotaveteraanien oli myös pakko lähteä rintamalle, eikä heillä ollut vaihtoehtoja kieltäytyä samalla tavalla kun tämän päivän sivareilla ja totaalikieltäytyjillä. Sitten asepalvelusta puolustellaan myös sillä, kuinka se puoli vuotta tai vuosi on niin lyhyt aika elämästä, kun muistaa sen kuinka sotaveteraanit joutuivat aikoinaan viettämään monta vuotta elämästään rintamalla parhaiden nuoruusvuosiensa aikana. Näiden vanhojen asioiden avulla puolustellaan sitä, kuinka jokaisen suomalaismiehen pitäisi pystyä olemaan vähintään puoli vuotta armeijassa vanhojen perinteiden kunniaksi.

Monessa eri työpaikassa olen kuullut työkavereiden kertovan siitä, kuinka kaikkien suomalaismiesten pitäisi ehdottomasti suorittaa asepalvelus myös siinä tapauksessa, vaikka se ei olisikaan itselleen sopivin ja paras ratkaisu. Asepalveluksen tärkeyttä perustellaan useimmin sillä, kuinka paljon nykynuoriso oikein on velkaa sotaveteraaneille ja muille sodan kokeneille vanhuksille. Tätä mieltä tuntuvat olevan samalla tavalla niin miehet kun myös naisetkin, vaikka asevelvollisuus ei koske naisia millään tavalla.

"Ei se mainittu ongelma sillä katoa, mutta voihan sitä koittaa."

Saisimme siihen ainakin hieman laajemman näkökannan ja enemmän erilaisten ihmisten vastauksia, kun siihen osallistuisivat myös muut kirjoittelijat, eikä vaan tämän palstan muutamat vakiohenkilöt. Lisäksi olisi hienoa saada myös mahdollisimman paljon naisten vastauksia, silloin minä voisin ainakin todistaa olevani täysin oikeassa, kun suurin osa naisista kertoisi olevansa asevelvollisuuden kannalla juuri näiden mainitsemieni syiden takia.

DarkFear kirjoitti:

No niin...

"Mitä vikaa gallupeissa oikein on?"

Otetaanpa rautalankaa avuksi kun ei muu auta.

Skenaario: Väitän darkkimaisin perustein että suurin osa suomen kansasta uskoo kuun olevan juustoa. Perusteluna on se että olen joskus vuonna 1 tai 2 nähnyt useiden kirjoittajien kirjoittavan asiasta Etelä-Suomen sanomien yleisönosastoon. Samoin useimmat ihmiset haluavat vanhuksia miellyttääkseen uskoa että kuu on juustoa.

Sitten alkavat jotkut kumipäät epäilemään selvää asiaa ja vaatimaan väitteelle todisteita vaikka olen omin silmin nähnyt näitä kirjoituksia Etelä-Suomen Sanomissa. Samoin S24 foorumilta löytyy ainakin kaksi väitettä tukevaa kirjoitusta. Siispä tulikin todistettua että SUURIN osa kansasta haluaa vanhuksia miellyttääkseen uskoa että kuu on juustoa.

Loputtaman vänkäämisen jälkeen haluan GALLUPILLA todistaa että tosiaankin näin on..... kun mitään muuta todistetta ei löydy.

Pitäisikö minun nauhoittaa aina kaikki kuulemani kuu-on-juustoa-keskustelut keskustelut, joissa suomalaiset vaativat kaikilta miehiltä juustokuuhun uskomista vai miten saisin todistettua että kuu on suurimman osan mielestä juustoa...?

-----------------------------------

Vitsit vitsinä, varsinkin heikkolaatuiset sellaiset...

Ajan siis takaa sitä että yksi, kaksi, kymmenen tai sata aihetta tukevaa kirjoitusta ei vielä läheskään ole todiste minkään asian laajasta kannatuksesta. siispä voisit pistää jarruja tuolle yleistelyllesi ja varsinkin niissä tapauksissa kun väitteitäsi tukevaa lähdemateriaalia ei löydy oikein nimeksikään.

No niin...

"Mitä vikaa gallupeissa oikein on?"

Otetaanpa rautalankaa avuksi kun ei muu auta.

Skenaario: Väitän darkkimaisin perustein että suurin osa suomen kansasta uskoo kuun olevan juustoa. Perusteluna on se että olen joskus vuonna 1 tai 2 nähnyt useiden kirjoittajien kirjoittavan asiasta Etelä-Suomen sanomien yleisönosastoon. Samoin useimmat ihmiset haluavat vanhuksia miellyttääkseen uskoa että kuu on juustoa.

Sitten alkavat jotkut kumipäät epäilemään selvää asiaa ja vaatimaan väitteelle todisteita vaikka olen omin silmin nähnyt näitä kirjoituksia Etelä-Suomen Sanomissa. Samoin S24 foorumilta löytyy ainakin kaksi väitettä tukevaa kirjoitusta. Siispä tulikin todistettua että SUURIN osa kansasta haluaa vanhuksia miellyttääkseen uskoa että kuu on juustoa.

Loputtaman vänkäämisen jälkeen haluan GALLUPILLA todistaa että tosiaankin näin on..... kun mitään muuta todistetta ei löydy.

Pitäisikö minun nauhoittaa aina kaikki kuulemani kuu-on-juustoa-keskustelut keskustelut, joissa suomalaiset vaativat kaikilta miehiltä juustokuuhun uskomista vai miten saisin todistettua että kuu on suurimman osan mielestä juustoa...?

-----------------------------------

Vitsit vitsinä, varsinkin heikkolaatuiset sellaiset...

Ajan siis takaa sitä että yksi, kaksi, kymmenen tai sata aihetta tukevaa kirjoitusta ei vielä läheskään ole todiste minkään asian laajasta kannatuksesta. siispä voisit pistää jarruja tuolle yleistelyllesi ja varsinkin niissä tapauksissa kun väitteitäsi tukevaa lähdemateriaalia ei löydy oikein nimeksikään.

"Skenaario: Väitän darkkimaisin perustein että suurin osa suomen kansasta uskoo kuun olevan juustoa. Perusteluna on se että olen joskus vuonna 1 tai 2 nähnyt useiden kirjoittajien kirjoittavan asiasta Etelä-Suomen sanomien yleisönosastoon. Samoin useimmat ihmiset haluavat vanhuksia miellyttääkseen uskoa että kuu on juustoa."

Tiedän kyllä sen, että gallupit eivät anna täydellistä kuvaa suomalaisten mielipiteistä, koska niissä on yleensä haastateltu vain pientä osaa tämän maan kansalaisista. Kuitenkin näytät olevan vahvasti sitä mieltä, että minä olisin muka täysin väärässä tämän asian suhteen. Hieman ihmettelen kyllä vaan sitä, että missä oikein olet liikkunut ja missä olet ollut töissä, kun olet pystynyt välttymään kaikilta näiltä keskusteluilta, joissa armeijaa pidetään jokaisen suomalaismiehen perusvelvollisuutena.

Olisi kiva nähdä joskus vaihteeksi lehtien yleisöpalstoilla sellaisia kirjoituksia, joissa vaadittaisiin asevelvollisuuden lakkauttamista. Olisi kiva kuulla myös joskus työpaikoilla sellaisia keskusteluja, joissa annettaisiin kritiikkiä nykyistä asevelvollisuusjärjestelmää kohtaan ja suhtauduttaisiin myönteisesti armeijasta kieltäytyviä miehiä kohtaan. Lisäksi olisi kiva kuulla sellaisia keskusteluja, joissa kyseenalaistetaan voimakkaasti nämä puheet armeijan miehistävistä vaikutuksista ja siitä kuinka se asepalvelus on olevinaan jokaisen suomalaismiehen perusvelvollisuus.

En muista sellaista, että olisin kertaakaan elämäni aikana törmännyt johonkin näistä edellä mainituista tilaisuuksista. Sen sijaan näitä keskusteluja olen kyllä kuullut joka koulussa ja työpaikalla, kuinka armeijaa pidetään jokaisen suomalaismiehen perusvelvollisuutena ja oikeiden elämänarvojen opettajana. Lisäksi monet pitävät asepalvelusta myös parhaana tapana osoittaa kiitosta sotaveteraaneille ja muille sodan kokeneille vanhuksille. Valitettavasti monet naiset tuntuvat olevan myös tätä mieltä tästä asevelvollisuusasiasta, vaikka koko juttu ei koske heitä millään tavalla.

Sinun on tietenkin vaikea uskoa ja ymmärtää ollenkaan minun kertomuksiani, koska et varmaan ole itse ikinä kohdannut tämän tapaisia tilanteita. Tai sitten olet tietysti itse juuri samalla kannalla kun suurin osa suomalaisista, etkä näin ollen edes halua uskoa minun kertomuksiani.

• DarkFear kirjoitti:

"Skenaario: Väitän darkkimaisin perustein että suurin osa suomen kansasta uskoo kuun olevan juustoa. Perusteluna on se että olen joskus vuonna 1 tai 2 nähnyt useiden kirjoittajien kirjoittavan asiasta Etelä-Suomen sanomien yleisönosastoon. Samoin useimmat ihmiset haluavat vanhuksia miellyttääkseen uskoa että kuu on juustoa."

Tiedän kyllä sen, että gallupit eivät anna täydellistä kuvaa suomalaisten mielipiteistä, koska niissä on yleensä haastateltu vain pientä osaa tämän maan kansalaisista. Kuitenkin näytät olevan vahvasti sitä mieltä, että minä olisin muka täysin väärässä tämän asian suhteen. Hieman ihmettelen kyllä vaan sitä, että missä oikein olet liikkunut ja missä olet ollut töissä, kun olet pystynyt välttymään kaikilta näiltä keskusteluilta, joissa armeijaa pidetään jokaisen suomalaismiehen perusvelvollisuutena.

Olisi kiva nähdä joskus vaihteeksi lehtien yleisöpalstoilla sellaisia kirjoituksia, joissa vaadittaisiin asevelvollisuuden lakkauttamista. Olisi kiva kuulla myös joskus työpaikoilla sellaisia keskusteluja, joissa annettaisiin kritiikkiä nykyistä asevelvollisuusjärjestelmää kohtaan ja suhtauduttaisiin myönteisesti armeijasta kieltäytyviä miehiä kohtaan. Lisäksi olisi kiva kuulla sellaisia keskusteluja, joissa kyseenalaistetaan voimakkaasti nämä puheet armeijan miehistävistä vaikutuksista ja siitä kuinka se asepalvelus on olevinaan jokaisen suomalaismiehen perusvelvollisuus.

En muista sellaista, että olisin kertaakaan elämäni aikana törmännyt johonkin näistä edellä mainituista tilaisuuksista. Sen sijaan näitä keskusteluja olen kyllä kuullut joka koulussa ja työpaikalla, kuinka armeijaa pidetään jokaisen suomalaismiehen perusvelvollisuutena ja oikeiden elämänarvojen opettajana. Lisäksi monet pitävät asepalvelusta myös parhaana tapana osoittaa kiitosta sotaveteraaneille ja muille sodan kokeneille vanhuksille. Valitettavasti monet naiset tuntuvat olevan myös tätä mieltä tästä asevelvollisuusasiasta, vaikka koko juttu ei koske heitä millään tavalla.

Sinun on tietenkin vaikea uskoa ja ymmärtää ollenkaan minun kertomuksiani, koska et varmaan ole itse ikinä kohdannut tämän tapaisia tilanteita. Tai sitten olet tietysti itse juuri samalla kannalla kun suurin osa suomalaisista, etkä näin ollen edes halua uskoa minun kertomuksiani.

"Kuitenkin näytät olevan vahvasti sitä mieltä, että minä olisin muka täysin väärässä tämän asian suhteen. "

Te olette.

"Hieman ihmettelen kyllä vaan sitä, että missä oikein olet liikkunut ja missä olet ollut töissä, kun olet pystynyt välttymään kaikilta näiltä keskusteluilta, joissa armeijaa pidetään jokaisen suomalaismiehen perusvelvollisuutena. "

En ole ennakkoluuloinen tai rasisti kuten te olette.

"Olisi kiva nähdä joskus vaihteeksi lehtien yleisöpalstoilla sellaisia kirjoituksia, joissa vaadittaisiin asevelvollisuuden lakkauttamista. "

Niillä jotka sitä isoon ääneen kitisevät ovat pelkureita ja heillä ei ole vastausta mitä sen tilalle.

"Olisi kiva kuulla myös joskus työpaikoilla sellaisia keskusteluja, joissa annettaisiin kritiikkiä nykyistä asevelvollisuusjärjestelmää kohtaan ja suhtauduttaisiin myönteisesti armeijasta kieltäytyviä miehiä kohtaan. "

Hedelmistään puu tunnetaan ja kukaan ei luota pettureihin.

Ehkäpä nyt ymmärrätte miksi teihin ja kaikkiin kaltaisiinne suhtaudutaan niin penseästi. Te valehtelette ja kiukuttelette ja luulette omaavanne jotain erioikeuksia. Teillä ei ole mitään erioikeuksia ja luulet kiihkomielisyytesi korvaavan tiedon ja harkintakyvyn.

• mikä pointti?

" Olen jo pidemmän aikaa maininnut tällä palstalla siitä asiasta, kuinka SUURIN OSA suomalaisista kannattaa asevelvollisuuden säilyttämistä ja kaikkien miesten armeijaan pakottamista juuri sotaveteraanien ja muiden sodan kokeneiden vanhusten kunnioittamisen takia."

Ja sitten kun kovan etsimisesi jälkeen löydät YHDEN kirjoituksen asiasta niin jo suurin osa suomalaisista onkin sitä mieltä...?

Oletko nyt ihan aikuistenoikeasti tätä mieltä...?

En nyt varsinaisesti ole pitänyt DF:ä yksinkertaisena mutta nyt alkaa hiukan mietityttämään. Otetaanpa rautalankaa, vaikka rautalankaesimerkkinä NATO-kysyksen tiimoilta. Suurin osa kansaa on siitäkin jotain mieltä mutta mielipiteitä puolesta tai vastaan ei Darkkimaiseen tapaan tarvitse etsiä täikammalla, niitä on jokapuolella.

En odottanut että DarkFear valehtelun lisäksi sortuu näinkin keppoiseen seliseseliselilitttttelyyn.

Taas pitää avata Google. On loukkaus verrata lattialautojen valissä elävää sittisontiaista DarkFeariin, siis sittisontiaisen kannalta ja pitääkin etsiä uusi verrokki. Se sittisontiainen ei sentään selittele naurettavia valheitaan.

• "Lisäksi monet ovat myös vaatineet minulta oikein todisteita siitä, että pystyisin todistamaan tämän kyseisen väitteen pitävän paikkaansa. "

Ette ole todistaneet mitään.

Työntäkää päänne takaisin sinne perseeseen. Ei tarvitse meille suvaitsevaisille näyttää että siellä on paskaa.

• kopponenn

Nonniin. Johan sieltä tulee kuumaa "faktaa" pöydän täydeltä.

Kaippa sitä voi sanoa, että kun tarpeeksi kauan lientä siivilöi, niin ennen pitkää yksi sattuma löytyy.

Tuo linkkisi tietenkin todistaa, että "suurin osa" suomalaisista ajattelee noin, vai kuinka? Sano se uudestaan niin tiedän, että olet tosissasi. Voi mahoton, sanoo jo Pertti Salovaarakin vaikkei enää sitä radiosowtansa pidäkkään.

Lueppas tekstisi ja sano, kuulostaako se naurettavalta, kun ottaa huomioon aikaisemmat juttusi.

DF: "Kyllä suurin osa ajattelee näin. Aivan varmasti ajattelee! TOTTAKAI AJATTELEE!"

Vastaväittäjä: "Mistäs olet tuollaista päähäsi saanut?"

DF: "Kerroin vaan totuuden."

Vastaväittäjä: "Ai, että totuuden? Millä perusteilla, kas kun en ole moista huomannut. Koitappa todistaa, poika."

***useita päiviä myöhemmin***

DF: "HEI JÄTKÄT! NYT MÄ LÖYSIN YHDEN!!!!! SIINÄ SE ON, MUSTAA VALKOISELLA! Kyllä minulta tätä pyydettiinkin taholta jos toiselta, mutta nytpä olen sen todistanut. Lällällää."

Ihan totta hei.

Jottei nyt ihan naureskeluksi menisi, niin sanotaan nyt vielä sen verran (kun kerran pyydettiin), että kaikkien suomalaisten miesten ei tarvitse mennä armeijaan, ja hyvä niin eivät kaikki sinne sovikkaan. Näin se on nyt ja varmasti myös tulevaisuudessa.

• Daider

Milloin sinä opit, että yksi mielipide asiasta ei tee siitä "suurimman osan suomalaisista" mielipidettä. Hyvä, löysit yhden mielipidekirjoituksen joka puoltaa väitettäsi. Etsisitkö seuraavaksi vaikka jonkun julkisesti (esim itsenäisyyspäivän puuheessa sanotun) ja omalla nimellään julkisuudessa esiintyneen laushaduksen samaan suuntaan, vai aioitko jatkaa nimettömien nettikirjoittelijoiden nimeämistä Suomen kansan todellisen tahdon lähettiläiksi?

• Kiki  

Sä oot söpö, nussitaanko tänään tai huomenna?

• veteraania kohtaan

Isoisäni, joka oli sodassa haavoittunut (kranaatin sirpale) veteraani, kehoitti minua kieltäytymään armeijasta.

Eli pitääkö minun kunnioittaa kumpaa: näitä joiden mielestä pitäisi mennä armeijaan kunnioituksesta veteraaneja kohtaan vai sitä veteraania joka uhrasi rintamalla oman terveytensä.

Minulta on kuollut sodassa kaksi setää, muutamia isän serkkuja ym. Haavoittuneita oli sitten useampi ja pari kärsi loppuelämänsä sodan aiheuttamista mielenterveyshäiriöistä (yksi kuoli laitoksessa). Arvostan heidän uhraustaan ja pidän arvokkaana sitä mitä Suomesta on olemassa. Arvokkain asia mikä saavutettiin Neuvostoarmeijan torjunnassa oli sanavapaus. Josta joillain tällä paltstalla kirjoittavilla välillä tuntuu olevan aika kummallinen käsitys.

• "Isoisäni, joka oli sodassa haavoittunut (kranaatin sirpale) veteraani, kehoitti minua kieltäytymään armeijasta."

Olen minäkin kuullut joskus näitä tapauksia, joissa sotaveteraanit suhtautuvat myönteisesti armeijasta kieltäytyviä miehiä kohtaan. Kuitenkin jostain syystä nämä suomalaiset ovat innokkaita pakottamaan kaikkia miehiä armeijaan, jotka eivät ole itse edes eläneet sota-aikana.

"Eli pitääkö minun kunnioittaa kumpaa: näitä joiden mielestä pitäisi mennä armeijaan kunnioituksesta veteraaneja kohtaan vai sitä veteraania joka uhrasi rintamalla oman terveytensä."

Tähän tuskin on olemassa yhtä ja ainoaa vastausta, sillä kyse on sinun omasta päätöksestäsi. Valitettavasti ylivoimainen enemmistö suomalaisista haluaisi kuitenkin pakottaa kaikki miehet armeijaan näiden vanhojen perinteiden takia, koska heidän mielestä se armeijaan meneminen on aina se kaikkein paras tapa osoittaa kunnioitusta sotaveteraaneja ja muita sodan kokeneita vanhuksia kohtaan.

Tässä huomaa erittäin hyvin sen asian, miten militaristinen, vanhanaikainen ja ahdasmielinen se suomalainen kansanluonne oikein on. Muissa Euroopan maissa nuorisoa ei pakoteta armeijaan vanhojen perinteiden takia, vaikka siellä sotaveteraaneja osataan myös arvostaa. Tämä nuorison painostaminen armeijaan johtuu myös siitä, kun suomalaiset eivät haluaisi koskaan asioiden muuttuvan vuosien varrella. Lisäksi suomalaiset ovat aina olleet kateellisia ja katkeria siitä, jos nuoremmat sukupolvet onnistuvat pääsemään helpommalla kun vanhemmat ikäluokat.

• DarkFear kirjoitti:

"Isoisäni, joka oli sodassa haavoittunut (kranaatin sirpale) veteraani, kehoitti minua kieltäytymään armeijasta."

Olen minäkin kuullut joskus näitä tapauksia, joissa sotaveteraanit suhtautuvat myönteisesti armeijasta kieltäytyviä miehiä kohtaan. Kuitenkin jostain syystä nämä suomalaiset ovat innokkaita pakottamaan kaikkia miehiä armeijaan, jotka eivät ole itse edes eläneet sota-aikana.

"Eli pitääkö minun kunnioittaa kumpaa: näitä joiden mielestä pitäisi mennä armeijaan kunnioituksesta veteraaneja kohtaan vai sitä veteraania joka uhrasi rintamalla oman terveytensä."

Tähän tuskin on olemassa yhtä ja ainoaa vastausta, sillä kyse on sinun omasta päätöksestäsi. Valitettavasti ylivoimainen enemmistö suomalaisista haluaisi kuitenkin pakottaa kaikki miehet armeijaan näiden vanhojen perinteiden takia, koska heidän mielestä se armeijaan meneminen on aina se kaikkein paras tapa osoittaa kunnioitusta sotaveteraaneja ja muita sodan kokeneita vanhuksia kohtaan.

Tässä huomaa erittäin hyvin sen asian, miten militaristinen, vanhanaikainen ja ahdasmielinen se suomalainen kansanluonne oikein on. Muissa Euroopan maissa nuorisoa ei pakoteta armeijaan vanhojen perinteiden takia, vaikka siellä sotaveteraaneja osataan myös arvostaa. Tämä nuorison painostaminen armeijaan johtuu myös siitä, kun suomalaiset eivät haluaisi koskaan asioiden muuttuvan vuosien varrella. Lisäksi suomalaiset ovat aina olleet kateellisia ja katkeria siitä, jos nuoremmat sukupolvet onnistuvat pääsemään helpommalla kun vanhemmat ikäluokat.

Otit taas esille ikiaikoja sitten perättömäksi osoittautuneen 'argumentin' vanhusten miellyttämisestä.

"Tässä huomaa erittäin hyvin sen asian, miten militaristinen, vanhanaikainen ja ahdasmielinen se suomalainen kansanluonne oikein on. "

Tässä näkee taas kuinka rasistinen, paranoidi, väkivaltainen ja ahdasmielinen tyyppi tuo DarkFaschisti on.

"Lisäksi suomalaiset ovat aina olleet kateellisia ja katkeria siitä, jos nuoremmat sukupolvet onnistuvat pääsemään helpommalla kun vanhemmat ikäluokat. "

Taas otat esille kateuden ja katkeruuden ja kukaan tällä palstalla ei ole yhtä kade tai katkera kuin te olette.

Miksi ette noudata omaa logiikkaanne antautumisen jaloudesta ja myönnä olevanne väärässä?

Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on ollut

Ihanin kohtaamisemme?
      Ikävä
      39
      665
    2. Mikä on suurin syy

Ettet halunnut minua?
      Ikävä
      90
      649
    3. Sinä mies olisit

ollut se kenet haluan. Edelleen pidän sinua kaikkein ihanimpana ja tärkeimpänä. Kukaan muu ei ole niinkuin sinä. Mutta s
      Ikävä
      32
      599
    4. Poliisin potkija

Kukahan oman elämänsä sankari oli potkaissut poliisia? Iltalehdessä oli juttua.
      Haapavesi
      16
      578
    5. Miksi jätit minut

Epätietoisuuteen? Tiedän että pelkäsit mitä siitä seuraa jos asiat tulevat mutta silti. Miksen merkinnyt tarpeeksi?
      Ikävä
      38
      537
    6. Tykkäisitköhän todellisuudessa jutella

Minun kanssa kahdestaan, vai onko tämä palstailu enemmän sinun juttu minun suhteen?
      Ikävä
      49
      511
    7. Kun et ota yhteyttä, tarkoittaako se

Että olet menny elämässä eteenpäin ja et myös toivo minulta naiselta viestiä enää?
      Ikävä
      63
      506
    8. kehtaisitko esitellä kaivattusi

läheisillesi? 🤔
      Ikävä
      34
      502
    9. Mitä haluaisit

Sanoa itsellesi juuri nyt?
      Ikävä
      63