EVR:n 10 teesiä

Homo Sapiens Sapiens

1. Ne eläimet, jotka kukin eläinten suojelija henkilökohtaisesti kokee tasa-arvoisiksi, ovat 110% tasa-arvoisia ihmisen kanssa koska ihmiset ovat pahoja ja eläimet ovat hyviä.

2. Ihminen ei ole yksi eläinlajeista.

3. Ihminen ei kuulu yhteenkään ekosysteemiin tai ole edes osa biosfääriä tai vaikka olisikin sillä ei ole merkitystä.

4. Alkuperäiskansat ja heimot ovat kaikki olleet raakoja häpeämätömiä spesistejä. Niiden sairaan elintavan tuhoaminen on modernin länsimaisen kulttuurin suursaavutus.

5. Maatalous on sairasta spesististä riistoa. Sen siirtäminen pääosin pois näkyvistä Suomesta ulkomaille on Euroopan Liittovaltion suursaavutus.

6. Luonto tai sen eläimistö eivät ole mitenkään merkittäviä kun suojellaan yksittäisiä suojelijan henkilökohtaisesti tasa-arvoisiksi kokemia eäinyksilöitä. Tämän takia luontoon voidaan esimerkiksi laskea vapaaksi sitä tuhoavia eläimiä.

7. Eläinten suojelijan mielestä eläimiä sortavalla 'spesistillä' ei ole sen paremmin ihmis-kuin eläinoikeuksiakaan. Spesistin eläinten suojelija määrittelee itse netistä oppimiaan meemejä avuksi käyttäen.

8. Lakeja ei tarvitse noudattaa silloin kun se eläinten suojelijalle ei sovi.

9. Haistattelu on kommunikointia parhaimmillaan.

10. Jokaisella eläinten suojelijalla on korkeamman voiman antama oikeus puuttua kenen tahansa toisen ihmisen elämään rajoituksetta koska eläinten suojelijat ovat oikeassa.

18

535

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oikeampi olisi HOMO homo sapiens

      • Olli Kutsa

        sinä täydellinen ihminen.


    • pykäliä

      ainakin 11. pykälä: Kunkin eläintensuojelijan on vältettävä viimeiseen asti puuttumasta käytännön tasolla eläinten kohteluun, esimerkiksi työnteko eläinten parissa, ja niiden olojen parantaminen omalla työpanoksellaan on alempiarvoisten ns. maanviljelijöiden hommaa.

      ja 12.: Kerrostalon ikkunasta on suorin näköala maaseudulle.

    • 10 turhautunutta kiukunpurkausta ituväelle teurasveistä teroittaessa?

      Otetaan muutama esimerkki esimerkeiksi yksipuolisista ja suhteettomuuksiin äityvistä ennakkokäsityksistäsi eläinaatteen kannattajista, jotka muittamutkitta ynnäät EVR-nimikkeen alle - tai tarkemmin sanoen käytät heistä "alentavasti" nimitystä eläintensuojelijat! - Mitäköhän eläinsuojelijat, jotka eivät varsinaisesti kannata eläinten oikeuksia ovat mieltä tietoisesta ja tarkoituksellisesta käsitteiden sekoittamisestasi?

      1. Tarkenna kuka tai ketkä pitävät ihmisiä "pahoina", ja "eläimiä" hyvinä?

      Vaikken itse uskokaan paha ihminen käsitteeseen, niin uskon, että Al-Quadalla tai Anttilalla on pahemmmat mielessä, kuin seepraa raatelevalla hyenalla tai lajitoverinsa saparoa näykkivällä possulla.
      Eli jos ihminen olisi johdonmukainen, hän ehkä saattaisi alkaa pitämään itseään pahana.

      2. Eikö juuri eläinatteen puolelta aina ja toistuvasti taota ihmisten kalloon, että ihminenkin on eläin!

      3. Ihminen kuuluu, yksilö vain käytännössä.

      4. Täh?

      Jos nyt sivistetään ensin "sivistynyt" maailma eroon eläimille suunnitelluista vankiloista ja keskitysleireistä, ja vasta sitten ruvetaan kuskaamaan soijaa inkkareille!

      5. kotieläin- ja tehoeläintalous lukeutuvat todellakin spesismin näkyvimpiin ilmenemismuotoihin.

      6. Totta yksilöä ja sen/hänen arvoa käsiteltäessä on laji, rotu tai populaatio samantekevää.
      Ei Kiinalasten ampuminenkaan ole sen hyväksytympää kuin Ruotsalaisen, vaikka Kiinalaisia on hitosti enemmän!

      7. Tuohon vaatimalla vaadin näyttöä - linkkiä, kiitos! - eikä sellaiseksi käy se, minkään hiton Aslakin artikkeli natsien eläinsuhteesta.:)

      8. Laki on hyvä olla olemassa, mutta laki joka sallii elävien, tuntevien ja ajattelevien olentojen keskitysleirit ja teurastomojen liukuhihnat ei ansaitse kunnioitusta, vaan halveksuntaa!

      9. Äitis oli!

      10. Turhien rajojen vetäminen eri ihmisryhmien välille ei palvele kenenkään intressejä - paitsi natsien - ethän ole natsi?:)
      Joten lopeta leimaaminen ja demonisointi.

      Joskus vain käy niin, että joku on oikeassa ja joku toinen taas niin hiton väärässä - kuten te lihaa syövät, vielä vähän aikaan enemmistöön kuuluvat nykypäivän maailmassa!

      PS. Mihin aiot teesisi naulata?

      • ajattelt tuosta?

        Keräyksestä joka on ihan omalla otsikollaan tällä palstalla?


      • ajattelt tuosta? kirjoitti:

        Keräyksestä joka on ihan omalla otsikollaan tällä palstalla?

        En näe mitään syytä miksei OE panisi vähäisiä, jäsenmaksuista ja lahjoituksista koostuvia pennosiaan eläinasian ajamiseen - koostuuhan tuo järjestön aktiivipuoli, niin kuin täällä monasti on mainittu, fanaatikoista, jotka myisivät mummonsakin saadakseen kultakaloille isommat häkit.:)

        Vaikka eläinsuojelun radikaalipuoli saa kokoonsa nähden paljon julkisuutta, elävät he nähdäkseni konkurssin rajamailla, jos näin voi sanoa vapaaehtoistoimintaan pohjautuvasta liikkeestä.

        Ei niillä muutamalla tuhannella Eurolla jonka OE saa kasaan vuosittain paljoa muuta tehdä kuin paineta uusiopaperille valistuksen sanoja, ja odoteta, että jonkun ohikulkijan, koulunpulpetin kuluttajan tai jäsenlehteä vaivihkaa selailevan henkilön yläpuolella syttyy lamppu.

        Toivottavasti moni on nyt sen valinnan edessä ostaako tapettu sianraato joulupöytään vai "tuhlatako" se raha siihen, että possuille koittaisi joskus parempi huominen, oli omatunnonkanava sitten OE, Animalia tai Fauna.


      • edes kerran

        TÄYDELLISTEN ihmisten on vaikeaa olla puuttumatta toisten elämään ja ratkaisuihin.

        Heillä on mielestään oikea "ihanne" ja kaikkien pitäisi sitä toteuttaa.


      • sinua kuvaten
        jtguytiooiyhvb kirjoitti:

        En näe mitään syytä miksei OE panisi vähäisiä, jäsenmaksuista ja lahjoituksista koostuvia pennosiaan eläinasian ajamiseen - koostuuhan tuo järjestön aktiivipuoli, niin kuin täällä monasti on mainittu, fanaatikoista, jotka myisivät mummonsakin saadakseen kultakaloille isommat häkit.:)

        Vaikka eläinsuojelun radikaalipuoli saa kokoonsa nähden paljon julkisuutta, elävät he nähdäkseni konkurssin rajamailla, jos näin voi sanoa vapaaehtoistoimintaan pohjautuvasta liikkeestä.

        Ei niillä muutamalla tuhannella Eurolla jonka OE saa kasaan vuosittain paljoa muuta tehdä kuin paineta uusiopaperille valistuksen sanoja, ja odoteta, että jonkun ohikulkijan, koulunpulpetin kuluttajan tai jäsenlehteä vaivihkaa selailevan henkilön yläpuolella syttyy lamppu.

        Toivottavasti moni on nyt sen valinnan edessä ostaako tapettu sianraato joulupöytään vai "tuhlatako" se raha siihen, että possuille koittaisi joskus parempi huominen, oli omatunnonkanava sitten OE, Animalia tai Fauna.

        TÄYDELLISTEN ihmisten on vaikeaa olla puuttumatta toisten elämään ja ratkaisuihin.

        Heillä on mielestään oikea "ihanne" ja kaikkien pitäisi sitä toteuttaa.


      • jossain muualla
        sinua kuvaten kirjoitti:

        TÄYDELLISTEN ihmisten on vaikeaa olla puuttumatta toisten elämään ja ratkaisuihin.

        Heillä on mielestään oikea "ihanne" ja kaikkien pitäisi sitä toteuttaa.

        Tämä on keskustelupalsta, eikä mikään huutelupalsta.
        vai onko sese kaikkein oikein "ihanne", ettei omista mielipiteistäsi eroavia mielipiteitä saa palstalla esittää, vaikket itse ole valmis tuomaan mielipiteitäsi, itse aiheesta, esiin lainkaan?


      • täydellinen.
        jossain muualla kirjoitti:

        Tämä on keskustelupalsta, eikä mikään huutelupalsta.
        vai onko sese kaikkein oikein "ihanne", ettei omista mielipiteistäsi eroavia mielipiteitä saa palstalla esittää, vaikket itse ole valmis tuomaan mielipiteitäsi, itse aiheesta, esiin lainkaan?

        TÄYDELLISTEN ihmisten on vaikeaa olla puuttumatta toisten elämään ja ratkaisuihin.

        Heillä on mielestään oikea "ihanne" ja kaikkien pitäisi sitä toteuttaa.


      • aina voi
        jtguytiooiyhvb kirjoitti:

        En näe mitään syytä miksei OE panisi vähäisiä, jäsenmaksuista ja lahjoituksista koostuvia pennosiaan eläinasian ajamiseen - koostuuhan tuo järjestön aktiivipuoli, niin kuin täällä monasti on mainittu, fanaatikoista, jotka myisivät mummonsakin saadakseen kultakaloille isommat häkit.:)

        Vaikka eläinsuojelun radikaalipuoli saa kokoonsa nähden paljon julkisuutta, elävät he nähdäkseni konkurssin rajamailla, jos näin voi sanoa vapaaehtoistoimintaan pohjautuvasta liikkeestä.

        Ei niillä muutamalla tuhannella Eurolla jonka OE saa kasaan vuosittain paljoa muuta tehdä kuin paineta uusiopaperille valistuksen sanoja, ja odoteta, että jonkun ohikulkijan, koulunpulpetin kuluttajan tai jäsenlehteä vaivihkaa selailevan henkilön yläpuolella syttyy lamppu.

        Toivottavasti moni on nyt sen valinnan edessä ostaako tapettu sianraato joulupöytään vai "tuhlatako" se raha siihen, että possuille koittaisi joskus parempi huominen, oli omatunnonkanava sitten OE, Animalia tai Fauna.

        Mutta hemmoilla ei taida olla siihen asianmukaista lupaa?


      • vai tyhmä?
        jossain muualla kirjoitti:

        Tämä on keskustelupalsta, eikä mikään huutelupalsta.
        vai onko sese kaikkein oikein "ihanne", ettei omista mielipiteistäsi eroavia mielipiteitä saa palstalla esittää, vaikket itse ole valmis tuomaan mielipiteitäsi, itse aiheesta, esiin lainkaan?

        tuohan on selkeä mielipide, tarkoittaa eläinaktivistit kuvittelevat olevansa täydellisiä..ymmärrätkö?


      • täydellisyys
        vai tyhmä? kirjoitti:

        tuohan on selkeä mielipide, tarkoittaa eläinaktivistit kuvittelevat olevansa täydellisiä..ymmärrätkö?

        TÄYDELLISTEN ihmisten on vaikeaa olla puuttumatta toisten elämään ja ratkaisuihin.

        Heillä on MIELESTÄÄN oikea "ihanne" ja kaikkien pitäisi sitä toteuttaa.


      • yksi täydellinen
        täydellinen. kirjoitti:

        TÄYDELLISTEN ihmisten on vaikeaa olla puuttumatta toisten elämään ja ratkaisuihin.

        Heillä on mielestään oikea "ihanne" ja kaikkien pitäisi sitä toteuttaa.

        TÄYDELLISTEN ihmisten on vaikeaa olla puuttumatta toisten elämään ja ratkaisuihin.

        Heillä on mielestään oikea "ihanne" ja kaikkien pitäisi sitä toteuttaa.


      • edes muutaman kerran
        edes kerran kirjoitti:

        TÄYDELLISTEN ihmisten on vaikeaa olla puuttumatta toisten elämään ja ratkaisuihin.

        Heillä on mielestään oikea "ihanne" ja kaikkien pitäisi sitä toteuttaa.

        TÄYDELLISTEN ihmisten on vaikeaa olla puuttumatta toisten elämään ja ratkaisuihin.

        Heillä on mielestään oikea "ihanne" ja kaikkien pitäisi sitä toteuttaa.

        Tämä meinas unohtua.


      • HIENOA
        yksi täydellinen kirjoitti:

        TÄYDELLISTEN ihmisten on vaikeaa olla puuttumatta toisten elämään ja ratkaisuihin.

        Heillä on mielestään oikea "ihanne" ja kaikkien pitäisi sitä toteuttaa.

        että edes yksi eläinten suojelija ymmärsi asian ytimen:) no, miltä tuntui katsoa peiliin..HEH HEH.


      • vielä kun
        edes muutaman kerran kirjoitti:

        TÄYDELLISTEN ihmisten on vaikeaa olla puuttumatta toisten elämään ja ratkaisuihin.

        Heillä on mielestään oikea "ihanne" ja kaikkien pitäisi sitä toteuttaa.

        Tämä meinas unohtua.

        enemmän pohdit aforismin sisältöä niin tie suvaitsevaisempaan elämään on edessäsi..UPEAA olen ylpeä sinusta:)


      • sinäkin
        täydellisyys kirjoitti:

        TÄYDELLISTEN ihmisten on vaikeaa olla puuttumatta toisten elämään ja ratkaisuihin.

        Heillä on MIELESTÄÄN oikea "ihanne" ja kaikkien pitäisi sitä toteuttaa.

        TÄYDELLISTEN ihmisten on vaikeaa olla puuttumatta toisten elämään ja ratkaisuihin.

        Heillä on MIELESTÄÄN oikea "ihanne" ja kaikkien pitäisi sitä toteuttaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      194
      2035
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1128
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      795
    5. 58
      786
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      711
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe