Myi lapsiaan

Ebayssä

57

30116

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koko juttu

jne

• aika omituiset

vanhemmat, kun eivät näe OMALLE epätoivolleen muuta mahdollisuutta kuin viattomien LASTEN tunkeminen julkisuuteen. Kukahan tilanteesta eniten kärsii? Lapset ne suurimmat kärsijät on. Sama kun mäkin tunkisin omien lasteni kuvia tänne ja ilmoittaisin niitä "vuokraavani" OMAN epätoivoni takia. Kyllä tollaset vanhemmat todella tarvitsee apua, jos ei muuhun niin sairaalloisen narsismin hoitamiseen.

• .....
        aika omituiset kirjoitti:

vanhemmat, kun eivät näe OMALLE epätoivolleen muuta mahdollisuutta kuin viattomien LASTEN tunkeminen julkisuuteen. Kukahan tilanteesta eniten kärsii? Lapset ne suurimmat kärsijät on. Sama kun mäkin tunkisin omien lasteni kuvia tänne ja ilmoittaisin niitä "vuokraavani" OMAN epätoivoni takia. Kyllä tollaset vanhemmat todella tarvitsee apua, jos ei muuhun niin sairaalloisen narsismin hoitamiseen.

Rahaa ne tarvii että saa ruokaa pöytään. Mutta aika erikoinen tapa pyytää apua valtiolta, muuta eipä kukaan lapsiperheitä avusta, ne on ne juopot jotka sitä rahaa saa liian helposti viinaan ja melkein kuin paljon vaan. Ainaki suomessa asia on näin.

• tuota
        ..... kirjoitti:

Rahaa ne tarvii että saa ruokaa pöytään. Mutta aika erikoinen tapa pyytää apua valtiolta, muuta eipä kukaan lapsiperheitä avusta, ne on ne juopot jotka sitä rahaa saa liian helposti viinaan ja melkein kuin paljon vaan. Ainaki suomessa asia on näin.

Saksassa on kyllä ihan toimiva sosiaalihuolto, kansallisuuskaan ei siinä mitään merkitse, vain asuinmaa. Eikä mulla kyllä ole Suomenkaan sosiaaliturvasta lapsiperheiden osalta valittamista. Toimeen tulee jos rahat käyttää toimeentuloon eikä hyödykkeisiin. Internet on hyödyke, eli näillä vanhemmilla tuntuu menevän hyvin.

• tuota
        tuota kirjoitti:

Saksassa on kyllä ihan toimiva sosiaalihuolto, kansallisuuskaan ei siinä mitään merkitse, vain asuinmaa. Eikä mulla kyllä ole Suomenkaan sosiaaliturvasta lapsiperheiden osalta valittamista. Toimeen tulee jos rahat käyttää toimeentuloon eikä hyödykkeisiin. Internet on hyödyke, eli näillä vanhemmilla tuntuu menevän hyvin.

Tämä ihan omasta puolesta sanottuna. Kahden lapsen äiti olen sairaseläkkeellä, mies työttömänä ja kyllä ihan hyvin eletään. Riittääpä rahaa myös lapsien soittotunteihin ja soittimiin ja tähän nettiinkin. Moni samassa tilanteessa murnuttaa kyllä huonosta toimeentulosta, mutta ehkä ne ovat tottuneet ylimääräsiin, eivätkä osaa talouttaan hoitaa.

• ...
        tuota kirjoitti:

Tämä ihan omasta puolesta sanottuna. Kahden lapsen äiti olen sairaseläkkeellä, mies työttömänä ja kyllä ihan hyvin eletään. Riittääpä rahaa myös lapsien soittotunteihin ja soittimiin ja tähän nettiinkin. Moni samassa tilanteessa murnuttaa kyllä huonosta toimeentulosta, mutta ehkä ne ovat tottuneet ylimääräsiin, eivätkä osaa talouttaan hoitaa.

saatte rahaa, vai miten voi niin hyvin olla tilanne. Sitäki ollaan yritetty mut ei ne meille anna. Mä käyn töissä ja vaimo kotona 2 pikkuisen kanssa ja raha ei meinaa riittää mitenkään, vaikka suht hyvä palkka onki. Ei oo kyl rahaa ostaa mitään ylimääräistä, laskuihin ja ruokaan se kaikki menee, ei jää sukan varteenkaan mitään, päinvastoin välillä täytyy lainailla rahaa ystäviltä, jos sattuu joku isompi ostos johonki kuukauteen, esim pesukone hajoaa tms.. Pitäis auto myydä pois, sit pärjäis paremmin, mut pakko käydä autol töissä. Auto on kyl tosi iso rahareikä ja jos pystyis julkisilla kulkee niin kulkisin.. Netti nyt on aika pieni maksu..

• tuota
        ... kirjoitti:

saatte rahaa, vai miten voi niin hyvin olla tilanne. Sitäki ollaan yritetty mut ei ne meille anna. Mä käyn töissä ja vaimo kotona 2 pikkuisen kanssa ja raha ei meinaa riittää mitenkään, vaikka suht hyvä palkka onki. Ei oo kyl rahaa ostaa mitään ylimääräistä, laskuihin ja ruokaan se kaikki menee, ei jää sukan varteenkaan mitään, päinvastoin välillä täytyy lainailla rahaa ystäviltä, jos sattuu joku isompi ostos johonki kuukauteen, esim pesukone hajoaa tms.. Pitäis auto myydä pois, sit pärjäis paremmin, mut pakko käydä autol töissä. Auto on kyl tosi iso rahareikä ja jos pystyis julkisilla kulkee niin kulkisin.. Netti nyt on aika pieni maksu..

sossusta mitään saada. Mies saa työmarkkinatuen, mä saan sairaseläkettä, vammaisen lapsen hoitotukea (hikiset reilun huntin) ja yhessä saadaan asumistukea. Esikoinen on jo koulussa, joten siitä ei mitään heru. Asumismuoto voi vaikuttaa, meillä on tosi halpa vastike.

• tuota
        ... kirjoitti:

Suosittelen muuten viikon ruokalistan laatimista etukäteen, se karsii huimasti ruokalaskuja. Kotivakuutus kannattaa ottaa, se korvaa aika hyvin juuri hajonneet kodinkoneet yms (me käytetään talon ilmaista pesutupaa). Ja auton voi vaihtaa vähemmän kuluttavaan ja vanhempaan. Meillä on ihan romuauto, mutta kulkee ja itse voi korjailla, tulee paljon halvemmaksi kuin uusi, jota täytyisi huollattaa liikkeessä. Lainoja meillä ei ole minkäänlaisia, mutta taloudesta löytyy kissoja ja koira. Jos olisi lainoja, voisi tilanne olla hankalampi, mutta onneksi sain opintolainan maksettua kotihoidontuen aikana. Mietin että jos teillä on kaksi pientä lasta saa vaimosi siis kotihoidontukea, eli te saatte enemmän rahaa kuin me, mutta kuten jo aikaisemmin totesin, toiset ovat ehkä tottuneet erilaiseen elintasoon, toki juuri lainat ja vaikka korkea vastike tai vuokra vaikuttaa tilanteseen huimasti. Ei meilläkään säästöön kyllä jää.

• Skarate-Skid
        ..... kirjoitti:

...se vanha itämainen sananlasku: Hyveet syntyvät rikkaudesta, paheet köyhyydestä.

• läpyskä
        tuota kirjoitti:

sossusta mitään saada. Mies saa työmarkkinatuen, mä saan sairaseläkettä, vammaisen lapsen hoitotukea (hikiset reilun huntin) ja yhessä saadaan asumistukea. Esikoinen on jo koulussa, joten siitä ei mitään heru. Asumismuoto voi vaikuttaa, meillä on tosi halpa vastike.

" sossusta mitään saada. Mies saa työmarkkinatuen, mä saan sairaseläkettä, vammaisen lapsen hoitotukea (hikiset reilun huntin) ja yhessä saadaan asumistukea."

eiks noista aika moni kuitenkin oo sossun massii.. :D

• noinko tietämätön
        läpyskä kirjoitti:

" sossusta mitään saada. Mies saa työmarkkinatuen, mä saan sairaseläkettä, vammaisen lapsen hoitotukea (hikiset reilun huntin) ja yhessä saadaan asumistukea."

eiks noista aika moni kuitenkin oo sossun massii.. :D

olet?
        Ei todellakaan ole sossun rahoja, vaan kelan. Nämä kuuluvat jokaiselle työttömälle, sairaalle, vammaiselle ja vähävaraiselle asukkaalle.
        Kaiken huippu on toi naurava naama perässä.. ei jessus sentään että voi ihminen olla tyhmä ja vielä kuvitella heittävänsä hyvänkin vitsin... Opettele käyttämään googlea niin ehkä tietosi vähän kasvaisivat.. Helvetti kaikenlaisia idiootteja..
        :D :D :D :D :D (hah heh huh)

• Poison.
        noinko tietämätön kirjoitti:

olet?
        Ei todellakaan ole sossun rahoja, vaan kelan. Nämä kuuluvat jokaiselle työttömälle, sairaalle, vammaiselle ja vähävaraiselle asukkaalle.
        Kaiken huippu on toi naurava naama perässä.. ei jessus sentään että voi ihminen olla tyhmä ja vielä kuvitella heittävänsä hyvänkin vitsin... Opettele käyttämään googlea niin ehkä tietosi vähän kasvaisivat.. Helvetti kaikenlaisia idiootteja..

18-24-vuotiaat vailla ammatillista koulutusta olevat eivät saa työmarkkinatukea, elleivät ole hakeneet yhteishaussa jonnekin. Nimim. kokemusta on. Oletan että sinua edeltävä kirjoittaja on vain nuori ja tietämätön, ei tyhmä.

• jutta.
        tuota kirjoitti:

Suosittelen muuten viikon ruokalistan laatimista etukäteen, se karsii huimasti ruokalaskuja. Kotivakuutus kannattaa ottaa, se korvaa aika hyvin juuri hajonneet kodinkoneet yms (me käytetään talon ilmaista pesutupaa). Ja auton voi vaihtaa vähemmän kuluttavaan ja vanhempaan. Meillä on ihan romuauto, mutta kulkee ja itse voi korjailla, tulee paljon halvemmaksi kuin uusi, jota täytyisi huollattaa liikkeessä. Lainoja meillä ei ole minkäänlaisia, mutta taloudesta löytyy kissoja ja koira. Jos olisi lainoja, voisi tilanne olla hankalampi, mutta onneksi sain opintolainan maksettua kotihoidontuen aikana. Mietin että jos teillä on kaksi pientä lasta saa vaimosi siis kotihoidontukea, eli te saatte enemmän rahaa kuin me, mutta kuten jo aikaisemmin totesin, toiset ovat ehkä tottuneet erilaiseen elintasoon, toki juuri lainat ja vaikka korkea vastike tai vuokra vaikuttaa tilanteseen huimasti. Ei meilläkään säästöön kyllä jää.

Niin tuohon kotihoidontukijuttuun vain kommentoisin että eihän tuo kyseinen perhe sitä saa jos heidän nuorin lapsi on yli 3-vuotias. Se kotihoidontukiaika on tosiaan hyvä käyttää säästämiseen kun silloin sitä rahaa tosiaan tulee ja paljon. Tietysti jos lainoja on niin ne kannattaa ensin maksaa pois, mutta itselläni ei mitään ollut niin sain ihan hyvin säästettyä että nyt vaikka olen jatkanut opiskeluja niin ei oo tarvinnut pelkällä makaroonilla elää.

Mutta ei sitä kannata kritisoimaan alkaa, jos ei tuo kyseinen perhe ole silloin ymmärtänyt laittaa säästöön rahaa, itsenikin teki kyllä mieli alkaa elää leveästi kun se kotihoidontuki alkoi mutta kärsivällisesti kuitenkin säästin ja nyt saan siitä palkinnon. Nyt meilläpäin puuhataan siihen vielä jotain kuntalisääkin, mikä on tietysti ihan naurettavaa koska seon tosiaan jo muutenkin enemmän kuin mitä tarvitsee, antaisivat senkin rahan mieluummin vaikka meille opiskelijoille. Toisaalta voihan sitä sitten alkaa taas lisääntymään jos tuntuu rahat loppuvan, sitä saavat mitä tilaavat!!

• sossutukea

olet?

kaikki, tulee vaan eri luukulta :D

• pitää

olet?

heti haukkua jos joku jotain tyhmää tai tietämätöntä sanoo. mua ällöttää siks tää koko keskustelu palsta kun joka aiheessa joku tulee jotain jostain jollekkin ilkeilemään. hyi.

sit vielä et eiks tuu lapsilisät kumminkin kahdesta lapsesta...

mä oon nyt työtön, asun kahden koulu ikäisen lapsen kanssa. ja tuun paremmin toimeen kun töissä ollessani. lapsille maksetaan harrastus, leirit, lääkkeet, lääkärikäynnit, muuten tulee asumistuki, elatusapu, toimeentulotuki, (vuokran loppu osa, jätehuoltolasku, sähkölasku, vesilasku...

ja sit vielä joku kuvittelee että mä tahtoisin mennä töihin, jotta saisin vähemmän rahaa ahertamisella kun tällä nykyisellä ihanalla laiskottelulla ja omalla ajalla.

• eukkovain
        jutta. kirjoitti:

Niin tuohon kotihoidontukijuttuun vain kommentoisin että eihän tuo kyseinen perhe sitä saa jos heidän nuorin lapsi on yli 3-vuotias. Se kotihoidontukiaika on tosiaan hyvä käyttää säästämiseen kun silloin sitä rahaa tosiaan tulee ja paljon. Tietysti jos lainoja on niin ne kannattaa ensin maksaa pois, mutta itselläni ei mitään ollut niin sain ihan hyvin säästettyä että nyt vaikka olen jatkanut opiskeluja niin ei oo tarvinnut pelkällä makaroonilla elää.

Mutta ei sitä kannata kritisoimaan alkaa, jos ei tuo kyseinen perhe ole silloin ymmärtänyt laittaa säästöön rahaa, itsenikin teki kyllä mieli alkaa elää leveästi kun se kotihoidontuki alkoi mutta kärsivällisesti kuitenkin säästin ja nyt saan siitä palkinnon. Nyt meilläpäin puuhataan siihen vielä jotain kuntalisääkin, mikä on tietysti ihan naurettavaa koska seon tosiaan jo muutenkin enemmän kuin mitä tarvitsee, antaisivat senkin rahan mieluummin vaikka meille opiskelijoille. Toisaalta voihan sitä sitten alkaa taas lisääntymään jos tuntuu rahat loppuvan, sitä saavat mitä tilaavat!!

Siis paljon porukat sitä kotihoidontukea saa kun se on kuulemma tosi iso summa ja hyvin tulee toimeen? :O

3 vuotta oli tosi köyhäilyä, en todellakaan kuluttanut mihinkään hyödykkeisiin tai ylimääräisiin, tai no joskus, pieniin sellaisiin ja todella harvoin. Melkein kaikki "ylimääräiset" olikin ne että sai lapselle edes joskus vaatteita ostettua :O

Mitään velkoja, lainoja tm. ei edes ollut, silti se summa tuntui TODELLA pieneltä. Kalliita ruokia en edes kuvitellut ostavani. YMS.

Enkä voinut edes kuvitella että olisin vielä säästänyt siitä summasta jotain :DD

• eukkovain
        eukkovain kirjoitti:

Siis paljon porukat sitä kotihoidontukea saa kun se on kuulemma tosi iso summa ja hyvin tulee toimeen? :O

3 vuotta oli tosi köyhäilyä, en todellakaan kuluttanut mihinkään hyödykkeisiin tai ylimääräisiin, tai no joskus, pieniin sellaisiin ja todella harvoin. Melkein kaikki "ylimääräiset" olikin ne että sai lapselle edes joskus vaatteita ostettua :O

Mitään velkoja, lainoja tm. ei edes ollut, silti se summa tuntui TODELLA pieneltä. Kalliita ruokia en edes kuvitellut ostavani. YMS.

Enkä voinut edes kuvitella että olisin vielä säästänyt siitä summasta jotain :DD

sitten vielä jotkut patistaa hoitamaan pikkuiset lapset kotona. . . . ja millä rahalla :D

Ei siinä, minä olen mielelläni rakkaan palleroiseni kanssa kotona mutta ei toi tuki mikään iso ole, lähellekkään.

• scoutty
        ..... kirjoitti:

Haloo!
        Kuvat lapsista (tai oikeammin teineistä) olivat
        UIMAPUKUKUVIA. Venäjällä lapsia myydään mafialle, joka sitten välittää uhreja eteenpäin seksikaupan
        välineiksi. Noi teki sen 'virheen' että ne meni nettiin, ja teki sen valtiossa, jossa sentään on jotain valvontaa.

• Leme
        pitää kirjoitti:

heti haukkua jos joku jotain tyhmää tai tietämätöntä sanoo. mua ällöttää siks tää koko keskustelu palsta kun joka aiheessa joku tulee jotain jostain jollekkin ilkeilemään. hyi.

sit vielä et eiks tuu lapsilisät kumminkin kahdesta lapsesta...

mä oon nyt työtön, asun kahden koulu ikäisen lapsen kanssa. ja tuun paremmin toimeen kun töissä ollessani. lapsille maksetaan harrastus, leirit, lääkkeet, lääkärikäynnit, muuten tulee asumistuki, elatusapu, toimeentulotuki, (vuokran loppu osa, jätehuoltolasku, sähkölasku, vesilasku...

ja sit vielä joku kuvittelee että mä tahtoisin mennä töihin, jotta saisin vähemmän rahaa ahertamisella kun tällä nykyisellä ihanalla laiskottelulla ja omalla ajalla.

Olet oikeasti kokoomusnuori ja iskän yrityksessä töissä. Ei työtön kirjoita tuollaista viestiä.

• tiedustelee
        jutta. kirjoitti:

Kysyisin ihan vaan asian vierestä, että kuinka paljon te sitä kotihoidontukea oikein olette netonneet jos sen aikana "rahaa tulee ja paljon"??? Totuutta en sitten tiedä, mutta kaverini väitti, että jos jää hoitamaan lasta kotiin, rahaa pätkähtää tilille 240euroa kuussa? Plus lapsilisä siis, mutta eipä tuo nyt niin juhlavalta summalta kuullosta, että se paljon houkuttelisi kotiin jäämään ja säästämään pahan päivän varalle noista rahoista? Minen ymmärrä.

• ....
        jutta. kirjoitti:

Paljon te sitä kodinhoitotukea saatte. Me saadaan sitä ehkä just sen verta et hyvä jos kuukauden bensat sillä saadaan. Ja kummatkin lapset on alle 3v. Säästöt meni siihen kun ostettiin juuri oma asunto, en tiedä ollaanko tyhmiä kun vuokralla olis halvempaa, mutta ajateltiin että 25v päästä on sit ainaki maksettu asunto, vaikka nyt onki tiukkaa. Sitten kun vaimo menee takas töihin niin elintaso nousee, tai jos saisin paremman duunin josta sais isomman palkan.

• ihmiskauppavaltuutettu
        ..... kirjoitti:

Ostaiskohan Eva Baiudet lapset, hänhän on ETYJin ihmiskauppavaltuutettu. Tehtävänä vastustaa ihmiskauppaa. On ostanut aiemmin itselleen jo kaksi lasta, ei kaksi lisää olisi pahitteeksi. Voisi ihmiskauppavaltuutettuna ilmoitta julkisesti, paljonko maksoi lapsistaan kappaleelta.

• no picture available

Siis:
      A) Lue tarkemmin.
      B) Huomasitkohän, että vanhemmilta puuttuu kansalaisuus kokonaan? Ehkä sillä olisi vaikutusta työn saantiin.
      C) Ja että koko jutun päämäärä oli herättää keskustelua?
      D) Miksi ihmeessä poliisi on takavarikoinut tietokoneen? Se on kyllä omituista (työnhaku ilman tätä ihmelaitteetta on tuskallista).
      E) Ei, minua ei kiinnosta sinun mielipiteesi.
      F) Minä inhoan teitä ja te kaikki kuolette. Ainakin joskus.
      G) Hyvää päivän jatkoa.

• Nyt pelottaa...

Ai me kaikki kuollaan? Sinäkö et? Osanottoni.

• jaksan toivoa

ettei lapsia enään kukaan edes ajattelisi synnyttää
      tänne maailmaan kärsimään ja kärsimään ..

• "EI" Sammoo Mielt.

TODELLA SAIRASTA TOUHUA, TOIVOTAAN ETTÄ SAADAAN LOPPUMAAN. JOS TIETÄISIN NIIN ANTAISIN KYLLÄ "LYIJYHOITOA".

• uskomatonta...

Uskomatonta, että hyvinvointivaltioissa voi tuollaista tapahtua.

Lapset pitää myydä, kun ei itse pysty ruokkimaan niitä. Ihmiset ovat ilman kansalaisuutta ja töitä. Ja samahan juttu täälläkin, satoja ihmisiä asuu suomessakin ilman kansalaisuutta.

• Eilyijyäsaa

No mutta ei nyt ketään saa lyijyllä hoitaa sentään. Mutta pahassapa rahapulassa sitten olivat ja miten ebayhin ees voi moisen ilmotuksen laittaa, vähän ihmeellistä. Muistan kun palkittu äitienpäivä äiti sanoi telkassa että lapset ovat meidän kaikkien omia. Vähän ketutti ja sit viel palkittiin. Ei ne tajua biologiasta mitään. Lapset kuuluvat omille vanhemmille. Ei muille.

• äiti lahdesta..

ei sellaista saa hyväksyä,että näin tehää,niillä ei ole kaikki kohdalla..mitä he tekee seuravaksi,jos lapset jäävät luoksesi....mietikään..
      kerta kaikki ällöttävä tapaus.

• Sammoo Mielt.

Jos olisi rahaa,auttaisin varmasti. Mutta ei niin paljoa, että pystyisin. Toivotaan, että voitto tulee Lotossa joku päivä. "Pelastakaa Maailman Lapset-järjestö" (PML).

• tietokoneesi
        Sammoo Mielt. kirjoitti:

Jos olisi rahaa,auttaisin varmasti. Mutta ei niin paljoa, että pystyisin. Toivotaan, että voitto tulee Lotossa joku päivä. "Pelastakaa Maailman Lapset-järjestö" (PML).

ja lähetä rahat heille. Kaksi kärpästä yhdellä iskulla; he pelastuvat ja me pelastumme. Tai jos et myy niin ainakin sammuta se, pliis.

• heillä

oli rahasta pulaa niin kait se ois ollut parempi vaikka että se perheen äiti ois mennyt ns. "sahalle töihin"...

• lapsellinen

Olen minäkin "myymässä" lapsiani aina, kun pyytävät rahaa, tai vaativat jotain...ovat jo isoja, ja nauravat, ettei heitä kukaan osta, vaikka ilmaseksi antasin.. Mut toi otsikkoaihe on kyll aika karmaisevaa, heille myynti voisi olla totista totta.... Ei naurata enää =((

• töitä...

Ilman passia ja kansalaisuutta laillista työtä ei saakaan.
        Joten naisen on kai pakko mennä kadulle myymään itseään, ja miehen kai ryöstämään kioskit. Sellaista se on, hyvinvointivaltioissa....

• kaitkki tänne mulle heti nyt
        töitä... kirjoitti:

Ilman passia ja kansalaisuutta laillista työtä ei saakaan.
        Joten naisen on kai pakko mennä kadulle myymään itseään, ja miehen kai ryöstämään kioskit. Sellaista se on, hyvinvointivaltioissa....

tulla perheineen maahan luvatta ja alkaa sit vielä vaatia toisten rakentamaa ja maksamaa sosiaaliturvaa?
        Myyköön itteesä, sekä isä että äiti. Lapset huostaan tuollasilta ja karkotus sinne mistä tulivatki. Tai vielä kauemmas ---

• ...

uskomatonta,että ihmiset kommentoivat asiaa lähes aina ennakkoluulojen pohjalta,eikä vaivaudu lukemaan asioita tarkasti. Mistään ihmiskaupasta ei ollu kyse.

• rweuionklfasd

Korkeintaan kyse oli erittäin huonosta mausta/huumorintajusta. Ilmiselvä ylilyönti, johon ovat ehkäpä syyllistyneet todella sinisilmäiset ihmiset (jotka eivät tajua uimapukuisten, "kilttien" lasten myymisen sivumerkityksiä).

Kukapa vanhempi ei toisinaan olisi lapsiaan "myymässä mustalaisille"? Hurskastelu ja kauhistelu on ihan turhaa, tällaisessa tapauksessa pitää mennä asioiden syihin ennen kuin hutkitaan. Terv. Ällö äiti muttei Lahdesta

• ...

Että ihmiset on enemmänkin SINISILMÄSIÄ! Mitä vitun muuta noi olis tilanteessa voinu tehä ku heittää koko jutun läskiksi?? Helvetti kyllähän raiskarikin sanoo et ite toi halus!! Mieti enemmän et jos kaikki kerta oli hyvin, niin MITÄ SE LAPSI SITTEN ITKI?

• varjo50

Voiko joku olla noin julma??

• Skarate-Skid

... saa maksaa tuhat euroa siitä, että suostun ottamaan edes päiväksi heidän kersansa! Jos tekee lapsia, itse tulee vastuunsa kantaa, tai muuten on parempi jättää tekemättä mukuloita.

No, bisnestä voi tehdä monin tavoin: Vuokraa lapsi päiväksi! Ihminen on sitten kekseliäs: Konstit on monet ja niitä käytetään.

• kriääh

Ja sit jengi tässä vielä surkuttelee et "jos ois rahaa ni auttaisin varpisti".. Huhheijaa... Mihin ne rahaa tarttee jos lapset on muilla vuokralla?? Menis töihin. Ihme asenne et aina rahalla voi auttaa, ei taida massit paljoo tollasten sekopäitten käsissä auttaa. Panttaisivat koneensa niin jo olis ruokaa pöydässä.

• Skarate-Skid
        kriääh kirjoitti:

Ja sit jengi tässä vielä surkuttelee et "jos ois rahaa ni auttaisin varpisti".. Huhheijaa... Mihin ne rahaa tarttee jos lapset on muilla vuokralla?? Menis töihin. Ihme asenne et aina rahalla voi auttaa, ei taida massit paljoo tollasten sekopäitten käsissä auttaa. Panttaisivat koneensa niin jo olis ruokaa pöydässä.

Jokainen voi sanoa mitä vain, ja moni niin tekeekin.
        Moni helposti sanoo, auttaisin jos voisin, mutta entä kun avun tarve on jatkuvaa, pysyvää. Moni ei enää ole valmis auttamaan, en minäkään, ellei siitä ole itselleni mitään etua ( en sano hyötyä, vaan etua, koska hyödyn tavoittelu on ruma sana johon me jokainen usein lipsahdamme, vaikka emme sitä myöntäisikään ).

Lapset on OK, ja varsinkin omien lapsien tulisi olla sitä! Kaikki vain ei ajattele siten, kuten sinä ja minä.

Yhteiskunnan kuuluisi olla tuki ja turva, mutta vain jos omin avuin ei tule toimeen. Jos omin avuin ei tule toimeen... syy ei aina ole yhteiskunnassa, vaan ihmisissä itsessään, joskus syy ei ole sen enempää olosuhteissa kuin perheessäkään, joskus vain asiat kaatuu päälle, kaikkea ei voi ennakoida ( vaikka pitäisi pystyä tekemään se ) eikä jokainen ole varustettu samoin eväin, kokemuksin tai jos huono onni vain on, niin minkäs sille kukaan voi.

Perhe on kuin oma yhteiskuntansa yhteiskunnassa, yhteisö. Yhteisön pitäisi itse pystyä ratkaisemaan omat ongelmansa, mutta eihän se mene niin.

Jos jokainen olisikin rehellinen... mutta tunnemmehan jo millainen on ihmisluonto. On vaikea erottaa kuka oikeasti tarvitsee apua, kuka vain on lokkeilemassa apajilla. Sama pätee sosiaaliapuun ja pakolaisasiassa, ja monessa muussakin. Jos ei olisi vilpillisiä avun hakijoita, kaikki olisi niin helppoa.

Mistä me voimme koskaan tietää, kuka oikeasti hädässään kauppaa lapsiaan ( vuokralle tai myy heitä ), kenelle se on vain kylmää bisnestä. Siinä on se ongelma, mutta ajattele uudelleen: Konstit on monet ja niitä käytetään... kuka käyttää niitä vilpillisessä mielessä, kenellä on oikeasti hätä... jokaista ei voi tuomita yhden totuuden mukaan, koska emme me saata tietää.

Jokaisella pulassa olevalla ei ole ainoatakaan konetta, jonka voisi pantata. Moni pulassa oleva sen sijaan ei ole niin pulassa kuin he antavat ymmärtää, ja aika moni erehtyy puremaan kättä joka heitä ruokkii, ja sahaavat tyhmyyksissään oksan altaan jolla istuvat. Siksi voi vain sanoa, no kaikkea sitä yritetäänkin, ja yllättävän paljon menee läpi.

Tätä se on, ihmisten elämää, piiri pieni pyörii, iänkaiken ja amen.

• jos on...
        kriääh kirjoitti:

Ja jos sinulla ei ole rahaa ostaa leipää, niin kai sinäkin mieluummin annat omat lapset pois, kuin annan niiden kuolla nälkään?

Ja töihin varmasti menisivät kaikki suomalaiset työttömät, jos sitä töitä saisi. Ja ilman passia "pimeästi" tuskin moni töihin edes ottaa.

Ja koneen saa ilmaiseksi kierrätyskeskuksesta, ainakin kaksi omani olen hakenut juuri sieltä. Joten pitäisi maksaa, että joku ottaisi ne, eikä toisinpäin, kun ovat ongelmajätettä.

• 111111484

Lapsi kaupasta tossa on ollu kyse osaa sen Saksalainenkin lukea rivien välistä

• pelastus.

Nekalan surmatut olisi voinut pelastaa, jos heidät tai viimeistään heidän lapsensa olisi myyty...

yksinkertainen selitys Nekalan tapahtumille kaikenlainen kurjuus ja väkivalta lapsuudessa, mahdollinen alkeellisuus lisäksi

alkeellisuudella tarkoitetaan tilannetta, jossa ihminen ei osaa ajatella

• Prklee

Tuohan on periaatteessa kerjäystä
      modernissa muodossa. Ilmeisesti vanhemmat
      olettivat että tapaus herättää sääliä
      ja myötätuntoa kun heillä ei ole passiakaan
      yms. ja ihmiset lahjoittavat rahaa pelästyttyään
      "epätoivoista" tilannetta, missä rahaa
      tarvitsevat vanhemmat ovat antamassa
      lapsiaan "vuokralle"! Itse ovat tilanteensa
      aiheuttaneet. Varmaan pääsisivät muuttamaan
      takaisin Venäjälle, vaikka ymmärsinkin että
      olivat aikaisemmin vanhassa Neuvostoliitossa
      asuneet. Tuskin muuttavat jos täällä "rikkaat"
      länsimaalaiset ruokkivat ja lahjoittavat rahaa?:)
      Onhan täällä autettavia ja suomessakin odotetaan
      kerjäläisten sumaa, mutta jos on varaa matkustaa
      toiseen maahan kerjäämään niin se jo kertoo
      itsessään ison osan totuudesta! Minulta
      ei heru senttiäkään ja toivottavasti ei
      muiltakaan Suomalaisilta. Jos Afrikan
      nälkälapsillakin olisi varaa matkustaa tänne
      kerjäämään niin eikä siinä yhtälössä olisi
      jotain suuresti pielessä!! Itse autan mielelläni
      APUA TARVITSEVIA oli sitten kyseessä vanhus tai
      nuori ja ulkomaalainen tai Suomalainen! Apu
      sinne missä sitä oikeasti tarvitaan! ps. eihän mekään mennä norjaan kerjäämään kun ne on todella
      rikkaita meidän tulotasoon nähden=) anteeksi. pieni oftopik!=) peace

• Milli-magia75

Vuosilukua on kuvitelleet elävänsä nuo aikuiset.. 500-1500 luvulla tota on ollu. Pääs vikaa ja pahasti :(

• halvalla ja

kaupanpäälle saa menoliput etelänavalle.
      Lisävarusteena kuulosuojaimet ja eurokossu.

• ....5$

...Kertakorvaus ja tuntuvat säästöt sua varmasti lohduttaa!

• blondi-72hki

kamalaa!

• -Kun

=Kulut nousee ja joskus taloakin ravistelee rajutuuli!

• Tekstistä selviää, että vanhemmat ovat todella pahassa loukussa. On selvää, että heidän tarkoituksensa on ollut sohaista kepillä muurahaispesää.Nykyään on mahdotonta saada huomiota ellei käytä äärimmäisiä keinoja.
      Mukava elää vuotta 2008 ja ollaan samassa tilassa kuin keskiajalla.

• I must Agree

kamalahan tuo teko oli, mutta ajatelkaa nyt vanhempien tilannetta. lapset olivat vaarassa kuolla ja vanhemmat myös jos apua ei saataisi. kuka kuuntelee passittoman perheen vanhempia, jotka ovat lisäksi venäjältä, kun 2008 -luku on täynnä ennakkoluuloisia a-holeja jo valmiiksi täynnä? hyvähän täältä oman kodin turvasta on kritisoida.

• asentaja22

täytyy olla sairaita ihmisiä, vaikka elämän tilanne olis mikä niin ei se oikeuta tekemään tuollasta.. hyi saatana mitä touhua...

• onpa taas keskustelunaihe

Ja afrikassa tummaihoinen söi toisen tummaihoisen, mitä sitte. Ebay on toisella puoliskon maapalloa mitä niitten tekemiset meille kuuluu? olis samantien voinu vaikka keittää pentusa ja pistää suihin kyläaterialla.

Täällä lintukolossa ah on sivistys ja nii ihana olla.

• nettiman

mammonan alttarille monet uhraavat ja myyvät nykyään lapsena.....ovat läsnä vaikkeivat olekaan

• kiintymystä"

ja uimapukukuvat.

Selvääkin selvempää lapsikauppaa pedofiileille. Minusta aivan hirveää, että lasten annettiin jäädä pervo-vanhempien hoiviin!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4298
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      136
      2989
    3. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      45
      2332
    4. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      44
      2218
    5. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1873
    6. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      91
      1792
    7. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1586
    8. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      22
      1529
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      147
      1367
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      32
      1200
    Aihe