Toilax

Mihin tulee varautua?

Ostin juuri Toilax-pakkauksen suoliston tyhjennystä varten (lannerankakuvaukseen menossa). Pakkausselosteessa luki, että tavallinen annos on 2 tablettia lounasaikaan ja 2 tablettia nukkumaan mennessä. Onko väliä, otanko tabletit ennen vai jälkeen lounaan..? Onko seurauksena vessassa ravaaminen? Ajatus ei tunnu kovin mukavalta töissä olessa. Toisaalta jos toinen annos nukkumaan mennessä on, niin tuntuu vähän hassulta jos tablettien oton jälkeen pitää vessassa ravata. Toisaalta taas, ideanahan on tyhjentää suolisto. Mutta siis, miten voimakas tuo vaikutus on..?

11

26772

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kohtalotoveri

Hei, minäkin sain juuri tänään kutsun lannerangan ( si-niv., mitäköhän se tarkoittaa??)kuvaukseen ja ohjeena oli ostaa tuo Toilax. mielenkiinnolla odottelen vastausta kysymykseesi!

Selkärankareumadiagnoosia odotellessa....

• on..

Onko väliä, otanko tabletit ennen vai jälkeen lounaan..?

Ei sillä ole.
      Kyllä siinä menee 6-12 tuntia ennenkuin lääke alkaa vaikuttamaan. Se kannattaa ottaa yöksi, niin voi rauhassa "muhia", sitten kun heräät niin käyt vessassa. Löysää ulostetta saattaa tulla sitten yhden tai useamman kerran.
      Kuinka pitkään niitä pitää syödä? Eihän se suoli välttämättä parilla pillerillä kunnolla tyhjenny.
      Se on vähän yksilöllistä miten vatsasi käyttäytyy. Voi olla että käyt useamman kerran vessassa tai sitten huomaat että kerralla tulee helposti ja paljon. Voi olla tarve mennä vessaan tai sitten pidättäminen onnistuu hyvin ja helposti. Olen muutaman kerran tyhjentänyt vatsaa ja kokemukset on vaihdelleet.

Ajatus ei tunnu kovin mukavalta töissä olessa

Ei tosiaan. Uloste usein löysää ja haisevaa, kun ottaa vatsantoimituslääkkeitä. On epämukavaa käydä työpaikan vessassa.

• vastauksesta

Helpotti tuo tieto, että 6-12 tuntia menee ennen kuin lääke alkaa vaikuttaa (olis voinut olla pakkausselosteessa mainittuna, niin ei olis tarvinut panikoida :). Sain ohjeeksi ottaa ensimmäiset klo. 12 eli olen jo kotosalla, kun suolen tyhjentyminen on odotettavissa... Toiset tabletit pitäis ottaa klo. 19 eli siinäkään ei varmaan ongelmaa. Aamulla pitäis sitten vielä se peräruiske ottaa. Se vaikuttaa nopeasti onneksi eli töissä ei varmaan asian kanssa ongelmia tule olemaan. Eli eiköhän tästäkin selvitä :D

• mainittu.
        vastauksesta kirjoitti:

Helpotti tuo tieto, että 6-12 tuntia menee ennen kuin lääke alkaa vaikuttaa (olis voinut olla pakkausselosteessa mainittuna, niin ei olis tarvinut panikoida :). Sain ohjeeksi ottaa ensimmäiset klo. 12 eli olen jo kotosalla, kun suolen tyhjentyminen on odotettavissa... Toiset tabletit pitäis ottaa klo. 19 eli siinäkään ei varmaan ongelmaa. Aamulla pitäis sitten vielä se peräruiske ottaa. Se vaikuttaa nopeasti onneksi eli töissä ei varmaan asian kanssa ongelmia tule olemaan. Eli eiköhän tästäkin selvitä :D

Eli eiköhän tästäkin selvitä :D

No eiköhän :) Kumma ettei sitä tuntimäärää oltu mainittu. Ainakin orionin ummetuslääkkeitä esittelevällä sivulla se oli kerrottu. Saisi olla pakkauksessakin.

Se vaikuttaa nopeasti onneksi eli töissä ei varmaan asian kanssa ongelmia tule olemaan.

Maksimissaan vartissa pitäisi tulla, jos on tullakseen.

• kylläsoi__

Joo eli juuri tyhjennys menossa. Vanha viesti mutta muutkin saanevat tarvittavaa tietoa... itselleni riitti vajaa 3h kunnes alkoi tapahtumaan, en kyllä suosittele ainakaan itse luottamaan tuohon 6-12h, että parempi pysyä vapaan wc:n lähettyvillä kun napit nielaisee. muutamankerran olen käynyt vessassa.. nyt tulee enää oikeastaan nestettä. miten muuten syöminen tyhjennyksen aikana, ajattelin jos salaatti linjalla menisi huomiseen asti?.. 12:00 ensimmäiset 2 tablettia, ja sitten illalla 22:00 seuraavat 2 tablettia.. toimenpide olisi huomenna aamulla, ja aamulla pitäisi viellä peräruiske ottaa... eihän tämä rapeaa hommaa ole..

• lanneranka
        kylläsoi__ kirjoitti:

Joo eli juuri tyhjennys menossa. Vanha viesti mutta muutkin saanevat tarvittavaa tietoa... itselleni riitti vajaa 3h kunnes alkoi tapahtumaan, en kyllä suosittele ainakaan itse luottamaan tuohon 6-12h, että parempi pysyä vapaan wc:n lähettyvillä kun napit nielaisee. muutamankerran olen käynyt vessassa.. nyt tulee enää oikeastaan nestettä. miten muuten syöminen tyhjennyksen aikana, ajattelin jos salaatti linjalla menisi huomiseen asti?.. 12:00 ensimmäiset 2 tablettia, ja sitten illalla 22:00 seuraavat 2 tablettia.. toimenpide olisi huomenna aamulla, ja aamulla pitäisi viellä peräruiske ottaa... eihän tämä rapeaa hommaa ole..

Kävin tänään kyseisessä kuvauksessa ja eilen otin tyhjennys lääkkeet ohjeitten mukaan ja aamulla peräruiskeen.Utelisin kuinka kauan lääkkeen vaikutus on kestänyt söin lounaan puoliltapäivin ja pari kertaa on jo ravattu huusissa.

• Tyhmäkö?

Miksi lannerangankuvaukseen pitää suolistotyhjentää? Kun multa ne kuvat otettiin, niin ei puhuttu tyhjennyksestä mitään. Samalla reissulla kävin, kun lääkäri kuvauksen määräs niin kuvassa, eli mitään mahkujakaan tyhjennykseen ei olis ollut.

• lanneranka

Enpä tiedä,mutta filmaaja kysyi ensimmäiseksi ,että onko tyhjennys tehty jasamassa yhteydessä otettiin joitain mutaikin kuvia lantion seudulta.

• Blondie64

Piti tilata aika kuvaukseen ja piti hakea apteekista Toilax-yhdistelmäpakkaus. Ohjeena oli ottaa 2 tablettia klo 12 ja toiset 2 klo18 edellisenä päivänä kuvausaamuna Toilax-miniperäruiske. Tabletit otin ohjeen mukaan ja ripulille menin 1,5 tuntia ensimmäisistä tableteista, toiset tabletit vaan lisäsi ripulia. Kuvauspäivänä en voinut peräruisketta enää ottaa, kun jo yöllä kävin useita kertoja "vapauttamassa varpusparven" ja aamulla tahti jatkui. Mitään en uskaltanut enää syödä tai juoda aamulla. Peräruiske jäi myös käyttämättä, koska peräsuolessa ei ollut enää mitään tyhjennettävää. Ohjeissa kerrottiin, että tarkoitus on kuvissa estää suolen sisällön tekemää varjostumaa, tästä syystä "tyhjennys". Kuvaus meni hyvin, mutta kun kotona kuvauksen jälkeisenä päivänä söin tai join jotakin kaikki tuli alle puolen tunnin suoliston läpi. Kaiketi reaktio on yksilöllinen ja toisilla vatsa ei toimi yhtä livakasti kuin minulla.

• nhdyvcjnv

Mulla toimii lääkkeistä johtuen vatsa 1-3 viikon välein. Yhden toilax-tabletin kun ottaa illalla, niin maha toimii aamupäivällä. Ei ole ainakaan mulle tehnyt mitään sivu vaikutuksia.

• Anonyymi

Olisiko tuo viimeisin kokemus aivan ilman mitään tyhjennystä!?

Tässä jo ehdin ihmetellä miten minulle määrättiin tänään (vanha keskustelupalsta) oheista lääkettä. Ei suinkaan ole mitään täydellistä tyhjennystä edessä.

En ollut vielä tutustunut koko lääkkeeseen, nyt ei ollut apteekissa. Tilaavat huomiseksi.
        Apteekissa kysyin voiko käyttää pitkäänkin. (Mitähän sanoikaan?). Pegorionia jo marraskuussa sairaalassakin, (lonkkatekonivelleikkausessa)
        käytin, lääkkeet ja liikunta vähäistä kovetti. 17.1.25. päivystyksen jälkeen säännöllisesti.

Nyt venäläinen lääkäri työnsi tuollaisen reseptin käteen. Ei oikein käsittänyt, että minulla vaikeuksia ponnistaa mitään ulos, vaikkakin löysääkin.
        Kokeilen illalla yhtä (2) vaan, jos sopivasti pehmentäisi. (Tai eihän vielä olenkaan koko lääkettä)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      214
      4390
    2. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      26
      2670
    3. Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä

En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m
      Ikävä
      106
      2275
    4. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      34
      1900
    5. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      184
      1656
    6. Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut
      Maailman menoa
      29
      1592
    7. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      111
      1313
    8. Pitääkö penkeillä hypätä Martina?

Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit
      Kotimaiset julkkisjuorut
      221
      1256
    9. Kerropa ESA miten kävi tuomioiden

Osaako ESA kertoa miten haukkumasi kunnanhallituksen kävi.
      Puolanka
      39
      1212
    10. Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä

Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk
      Maailman menoa
      138
      1204
    Aihe