Venäjä ei uhkaa ketään

podvodnajalodka

Puhutaan yleisesti venäjän kasvavasta uhkasta. Mitään uhkaa ei ole kenellekkään. Tämä on niin päivänselvä asia, että se on perustellusti kerrottu lyhyesti.

Kuka yrittää hyötyä tällaisen harhatiedon viljelystä?
Amerikkalainen venäjänvastainen propagandakoneisto taloudellinen hyöty päämääränä.
Ja, miksikö? Siksi, että venäjälle monen tekisi nyt mieli.

Olisi mehevää verottaa venäjän luonnonvaroja huiputtamalla polkuhintaan ylläpitääkseen amerikkalaismallista tuhlailevaa kerskakulttuuria.

Tuleva globaali lama ei jarruta venäjän puolustusohjelmaa. Tarvittavat aseet valmistuvat aikataulussa.

Venäjä on ainoa kehittynyt valtio maailmassa, joka tarvittaessa pystyy tuottamaan kaiken tarvitsemansa itse.

Venäjän kanssa ystävänä on hyvä elää. Mutta, joka miekkansa nostaa vastaan on tuhon oma.

27

523

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hassu

Todella älykästä filosofointia, taattuun e-m tyyliin.

"Puhutaan yleisesti venäjän kasvavasta uhkasta. Mitään uhkaa ei ole kenellekkään. Tämä on niin päivänselvä asia, että se on perustellusti kerrottu lyhyesti."

Ja perään e-m tyylillä:
      "Tuleva globaali lama ei jarruta venäjän puolustusohjelmaa. Tarvittavat aseet valmistuvat aikataulussa."

Voihan siellä kalassa käydä, mutta asumaan, eihän nyt sentään.
      Missä sitten ovat nämä sinne niin kovasti haluavat?
      Veikkaisin erään mielikuvitusta.

• eri-mies

Kyllä selvinpäin olisit tunnistanut. Ei tuo ole tekstiäni. Hän tuntenee nyky Venäjän paremmin. Kuten olen sanonut, tunsin joskus hyvinkin. Nyt kultturipuolta, no ehkä keskitasoa paremmin myös armeijan touhuista. Politiikasta vain sen minkä viitsin lukea.

• eri-mies
        eri-mies kirjoitti:

Kyllä selvinpäin olisit tunnistanut. Ei tuo ole tekstiäni. Hän tuntenee nyky Venäjän paremmin. Kuten olen sanonut, tunsin joskus hyvinkin. Nyt kultturipuolta, no ehkä keskitasoa paremmin myös armeijan touhuista. Politiikasta vain sen minkä viitsin lukea.

Minulla on juuri Soljankan valmistus käynnissä. Kalana lohta ja Seitiä, joten harvkseltaan kirjoittelen, kokkaamisen lomassa. Kai tiedät, mitä on Seljanka tai Soljanka?

• hassu
        eri-mies kirjoitti:

Minulla on juuri Soljankan valmistus käynnissä. Kalana lohta ja Seitiä, joten harvkseltaan kirjoittelen, kokkaamisen lomassa. Kai tiedät, mitä on Seljanka tai Soljanka?

Ajattelin itsekin kokata jotain vastaavaa ja sattumalta raakaaineet ovat juuri samat, eli itsepyydettyä seitä ja kaupan kirjoa.

Normaalisti teen näistä kalakeiton, jonka maustan purkillisella tomaattimurskaa, muiden lisäksi.

Laitahan ohje tulemaan.

• eri-mies
        hassu kirjoitti:

Ajattelin itsekin kokata jotain vastaavaa ja sattumalta raakaaineet ovat juuri samat, eli itsepyydettyä seitä ja kaupan kirjoa.

Normaalisti teen näistä kalakeiton, jonka maustan purkillisella tomaattimurskaa, muiden lisäksi.

Laitahan ohje tulemaan.

pääni mukaan, mutta nyt tulee 400g seitä, 500g lohta, 3 isoa perunaa, 2 paprikaa, 4 porkkanaa, 2 isoa sipulia, pala selleriä. Nyt sattui kaapissa olemaan punasipulia. Sipulit, paprikat, selleri, porkkanat silputaan ja paistetaan voi-öljy sekoituksessa pannulla(voi ne kuullottaa kattilassakin) Nuo sitten kattilaan ja kypsiksi. Kala aina viimeiseksi.Tomaattisosetta purkki. AI se tärkein, se joka tekee sen seljankaksi, eikä jää kalakeitoksi, on pari suolskurkkua silputtuna pieniksi.Yrttimaustetta maun mukaan. Sovellutuksia on sadoittain. Se on jossakin myös Marskin kalakeitoksi mainittu. Syy-yhteys lienee selvä.

• eri-mies
        eri-mies kirjoitti:

pääni mukaan, mutta nyt tulee 400g seitä, 500g lohta, 3 isoa perunaa, 2 paprikaa, 4 porkkanaa, 2 isoa sipulia, pala selleriä. Nyt sattui kaapissa olemaan punasipulia. Sipulit, paprikat, selleri, porkkanat silputaan ja paistetaan voi-öljy sekoituksessa pannulla(voi ne kuullottaa kattilassakin) Nuo sitten kattilaan ja kypsiksi. Kala aina viimeiseksi.Tomaattisosetta purkki. AI se tärkein, se joka tekee sen seljankaksi, eikä jää kalakeitoksi, on pari suolskurkkua silputtuna pieniksi.Yrttimaustetta maun mukaan. Sovellutuksia on sadoittain. Se on jossakin myös Marskin kalakeitoksi mainittu. Syy-yhteys lienee selvä.

sormet väärilläkin näppäimillä, ei kuitenkaan lukihäiriöä, koska huomaan nuo itsekkin. Muuten vain tässä työn lomassa...

• hassu
        eri-mies kirjoitti:

Selleri lensi roskiin eilen, mutta kauppa on lähellä, joten.
        Suunnilleen noin sen teen itsekin, nimestä välittämättä ja vähän sen mukaan mitä sattuu löytymään.

on muuten ihan eri makuinen, tuo itsepyydetty sei, ei voi verratakaan kaupan pakastekalaan.
        Näissä on mukana maku.

Eilen meni muuten oikeasti munat pataan, sillä vaikka päivä viskottiin kolmeen pekkaan, niin puhdas nolla tuloksena, eikä ollut taidosta, tai kokemuksesta kiinni.

• eri-mies
        hassu kirjoitti:

Suunnilleen noin sen teen itsekin, nimestä välittämättä ja vähän sen mukaan mitä sattuu löytymään.

on muuten ihan eri makuinen, tuo itsepyydetty sei, ei voi verratakaan kaupan pakastekalaan.
        Näissä on mukana maku.

Eilen meni muuten oikeasti munat pataan, sillä vaikka päivä viskottiin kolmeen pekkaan, niin puhdas nolla tuloksena, eikä ollut taidosta, tai kokemuksesta kiinni.

väkipakolla. Eräs vanha kalastaja sen totesi. Tanea ei koskaan oikein tiedä missä se luuraa. Keväisin ja syksyisin sen löytää, samoin kuhan.

• hassu kirjoitti:

Näissä on mukana maku.

..lähellä, ainakin siellä, missä duunarit ja köyhät enimmäkseen pesivät. Panitko munatkin pataan? Eikö niillä ole enää muuta tekemistä?

• hassu
        ironmikess kirjoitti:

..lähellä, ainakin siellä, missä duunarit ja köyhät enimmäkseen pesivät. Panitko munatkin pataan? Eikö niillä ole enää muuta tekemistä?

Yhtään mitään, kun tuollaisia höliset.

Siwa ei ole minun kauppani, kun ei ole mailla halmeilla, vaikka valinnanvaraa muuten on liiankin kanssa.
        Olen muuten yrittäjä, vaikka ei se sen ihmeellisempää ole, kun duunarinkaan homma.

• podvodnajalodka

Eri-mies ei ole tässä asiassa mukana. Tämä on minun kirjoitukseni. Olen nimittäin selvänäkijä ja kykenen ajoittain ennustamaan.

• Olavi Oriatsalo

Maksetaanko Tehtaankadulla sunnuntaihommista paljonkin paremmin kuin virka-ajalla tehtävästä työstä?

• ruotiukko

Muistan kerrattain, oliko -39 kun venäjä ei uhannut ketään kuten muudan ottoville vakuutti rajanpintaan kokoamansa koplan äänellä. Kotvan päästä venäjän armeijat kuitenkin tallustelivat suomen puolelle rajaa kailottaen tulevansa vapauttelemaan suomalaisia. Vapautettavia ei kuitenkaan löytynyt mutta sen sijaan löytyi kaikenkarvaista väkeä torrakon ponteen ja niinpä vaaraton venäjän armeija joutui maastoutumaan näreikköön kovalla tohinalla.

Vaaratonta asemahtia ei ole olemassakaan, ei idässä eikä lännessä.

• eri-mies

käytäntöä. Tuli mieleeni, hiljattain kuulemani tapaus jossa silloinen nuori tyttö, nykyisin jo mummeli, kertoi kuinka jäivät tavallaan venäläisten jalkoihin. Mummo kertoi hymyillen, että ei hänelle siitä oikein muuta jäänyt mieleen, kuin komeat sotilaat. Ne olivat niin komeita ja nuoria miehiä. Pääsivät kuitenkin miten kuten sieltä pois.

• ruotiukko
        eri-mies kirjoitti:

käytäntöä. Tuli mieleeni, hiljattain kuulemani tapaus jossa silloinen nuori tyttö, nykyisin jo mummeli, kertoi kuinka jäivät tavallaan venäläisten jalkoihin. Mummo kertoi hymyillen, että ei hänelle siitä oikein muuta jäänyt mieleen, kuin komeat sotilaat. Ne olivat niin komeita ja nuoria miehiä. Pääsivät kuitenkin miten kuten sieltä pois.

Kaitpa ne soltut kommeita ovat puolin ja toisin, nuoria miehiä sotarytkyissä ja kaukana morsioistaan semminkin jos vielä päällystö pitää kuria ettei ihan hulluttelemaan aleta siviilien kanssa ja kustannuksella.

• podvodnajalodka

Nyt on vuosi 2008. Talvisodan sankareita muistetaan aina molemmin puolin tietysti.

Suomen ja Venäjän välisiä hyviä suhteita ei saa yrittää tahrata 1939-1945 poliittisen rajakahakan avulla.

Venäjän kansa pitää suomalaisista.

Nyt pitää suunnata katseet ja tavoitteet tulevaisuuteen. Menneisyydessä on vain muistoja ja kokemuksia opiksi.

Politiikan ydin on täysin väritöntä, ilman mitään mielihyvää nostavia virikkeitä. Mutta se työ on jonkun tehtävä.

• ruotiukko
        podvodnajalodka kirjoitti:

Nyt on vuosi 2008. Talvisodan sankareita muistetaan aina molemmin puolin tietysti.

Suomen ja Venäjän välisiä hyviä suhteita ei saa yrittää tahrata 1939-1945 poliittisen rajakahakan avulla.

Venäjän kansa pitää suomalaisista.

Nyt pitää suunnata katseet ja tavoitteet tulevaisuuteen. Menneisyydessä on vain muistoja ja kokemuksia opiksi.

Politiikan ydin on täysin väritöntä, ilman mitään mielihyvää nostavia virikkeitä. Mutta se työ on jonkun tehtävä.

Ei minulla ole sitä vastaan mitään, että ollaan kaiffareita ruskipoijan kanssa, käydään kauppaa ja juodaan votkaa.

Vaan siitä minä en pidä, että osalle suomipoliitikoista on selvää venäjän määräävän ja suomen nuolevan sen jatsareita.

Rehti ja ryhdikäs peli niin mitään moitittavaa ei ole. Tämä siis suomalaisille. Venäläiset tietysti määräävät jos heidän sanalleen annetaan liikaa painoarvoa. Se on vain valtio valtioiden joukossa, hiukan brutaali ja omituinen mutta ei mitenkään eriskummallinen.

• podvodnajalodka
        ruotiukko kirjoitti:

Ei minulla ole sitä vastaan mitään, että ollaan kaiffareita ruskipoijan kanssa, käydään kauppaa ja juodaan votkaa.

Vaan siitä minä en pidä, että osalle suomipoliitikoista on selvää venäjän määräävän ja suomen nuolevan sen jatsareita.

Rehti ja ryhdikäs peli niin mitään moitittavaa ei ole. Tämä siis suomalaisille. Venäläiset tietysti määräävät jos heidän sanalleen annetaan liikaa painoarvoa. Se on vain valtio valtioiden joukossa, hiukan brutaali ja omituinen mutta ei mitenkään eriskummallinen.

Valtioiden välisissä poliittisissa keskusteluissa pitäisi asiat käydä aina tasavertaisessa hengessä läpi hyvässä yhteisymmärryksessä.

Kuitenkin, päämääräänsä pyrkiessään mahdollisimman vähillä kompromisseilla isompi pyrkii tönimään pienempäänsä vaikka olisi ei niin oikeassa.

• eri-mies
        ruotiukko kirjoitti:

Kaitpa ne soltut kommeita ovat puolin ja toisin, nuoria miehiä sotarytkyissä ja kaukana morsioistaan semminkin jos vielä päällystö pitää kuria ettei ihan hulluttelemaan aleta siviilien kanssa ja kustannuksella.

tietää, että ruoho on vihreämpää aidan toisella puolella. Oliko se nainen, vaiko lehmä :=)

• ruotiukko
        podvodnajalodka kirjoitti:

Valtioiden välisissä poliittisissa keskusteluissa pitäisi asiat käydä aina tasavertaisessa hengessä läpi hyvässä yhteisymmärryksessä.

Kuitenkin, päämääräänsä pyrkiessään mahdollisimman vähillä kompromisseilla isompi pyrkii tönimään pienempäänsä vaikka olisi ei niin oikeassa.

Mutta tämä töniminen on mahdollista vain jos se toinen osapuoli on heikko/heikkolahjainen/heikkona vastapuoleen tai sen menneisyyteen :))

En itse kannata mitään uhoa mihin ei rahkeet kuitenkaan riitä vaan suoraselkäistä ja itselleen rehellistä toimintatapaa. Venäjä on suomelle ja monelle muulle valtiolle hyvä kauppa/yhteistyökumppani mutta toisin kuin luullaan suomessa, venäjä eikä kukaan muukaan arvosta lipovia kyyristelijöitä, mahdollinen hyöty heistä toki irti otetaan.

• ruotiukko
        eri-mies kirjoitti:

tietää, että ruoho on vihreämpää aidan toisella puolella. Oliko se nainen, vaiko lehmä :=)

Nainen, mies ja lehmä, kaikki näkevät ruohon olevan moninverroin kutsuvampaa paimenen tuollapuolen.

Itse huomaan aina kalassa (ranta) käydessäni olevani varma, että toisella rannalla on selkeästi paremmat apajat. Jos seuraavalla kerralla olen "paremmalla rannalla" näen toisen rannan mahdollisuudet sittenkin parempina. Kumma juttu.

• eri-mies
        ruotiukko kirjoitti:

Nainen, mies ja lehmä, kaikki näkevät ruohon olevan moninverroin kutsuvampaa paimenen tuollapuolen.

Itse huomaan aina kalassa (ranta) käydessäni olevani varma, että toisella rannalla on selkeästi paremmat apajat. Jos seuraavalla kerralla olen "paremmalla rannalla" näen toisen rannan mahdollisuudet sittenkin parempina. Kumma juttu.

kumma juttu, että toisella kalastus-seuralla on aina paremmat kalavedet. Isäni muistelee vieläkin Petroskoin naisa, vaikka aikaa on kulunut jo noin 65v kun siellä kävi. Yksityiskohtia en viitsinyt koskaan kysellä.

• ruotiukko
        eri-mies kirjoitti:

kumma juttu, että toisella kalastus-seuralla on aina paremmat kalavedet. Isäni muistelee vieläkin Petroskoin naisa, vaikka aikaa on kulunut jo noin 65v kun siellä kävi. Yksityiskohtia en viitsinyt koskaan kysellä.

Voisin muistella samassa hengessä yhtä ja toista siltä ajalta kun olin 80 luvulla leningradissa hommissa mutta jo näin harmajapäänä jätän muistelut omaan tietooni. Vaikka olin lenskissä niin välillä kun soi "valot moskovan.." nousee mieleen sitä sun tätä.

Eihän se mitään erikoista ollut silloin vaan tuhannet ja taas tuhannet suomalaiset siellä olivat duunissa ja useimmilla on samansuuntaisia muistoja.

Huono muisto kuitenkin on kun kerran rapuloissa join siellä kraanavettä jonka sanottiin olevan suoraan nevasta. Kolme päivää istuin ns riuulla katumassa tekoani.

• eri-mies
        ruotiukko kirjoitti:

Voisin muistella samassa hengessä yhtä ja toista siltä ajalta kun olin 80 luvulla leningradissa hommissa mutta jo näin harmajapäänä jätän muistelut omaan tietooni. Vaikka olin lenskissä niin välillä kun soi "valot moskovan.." nousee mieleen sitä sun tätä.

Eihän se mitään erikoista ollut silloin vaan tuhannet ja taas tuhannet suomalaiset siellä olivat duunissa ja useimmilla on samansuuntaisia muistoja.

Huono muisto kuitenkin on kun kerran rapuloissa join siellä kraanavettä jonka sanottiin olevan suoraan nevasta. Kolme päivää istuin ns riuulla katumassa tekoani.

Lenskissä käytiin juhlimassa ja niin... niin, varmaan tuttua touhua. Moskovassa piti olla "hissukseen ulkona" Lähetystön työntekijät, siistiä väkeä.

• ruotiukko
        eri-mies kirjoitti:

Lenskissä käytiin juhlimassa ja niin... niin, varmaan tuttua touhua. Moskovassa piti olla "hissukseen ulkona" Lähetystön työntekijät, siistiä väkeä.

En ollut neukkulassa kuin lenskissä muutaman kerran yhteensä vajaat kaksi vuotta, joten maata en laajemmin tunne. Tosin joskus hassuteltiin ja tultiin moskovan kentän kautta helsinkiin mutta siinä ei paljon nähnyt kunhan häntä sai jatkoaikaa votkan imeskelylle.

Muuallakin olen satunnaisesti työjellyt mutta missään en ole liioin politiikasta tai uskonnosta isommin meteliä pitänyt vaan keskittynyt tekemään työni ja elänyt kuten maan tapa on.

Arvaappa onko totta, että kun assuanin patoa betonoitiin jokainen kökkäre roudattiin muottiin käsipelillä, kärryillä. Välistä joku huolimaton kärräri luiskahti muottien reunalta alas mutta koska tuoretta betonia piti saada jakuvasti entisen kylkeen ei reppanaa alettu ylös haalia vaan jäi hän täytteeksi patoon?

• eri-mies
        ruotiukko kirjoitti:

En ollut neukkulassa kuin lenskissä muutaman kerran yhteensä vajaat kaksi vuotta, joten maata en laajemmin tunne. Tosin joskus hassuteltiin ja tultiin moskovan kentän kautta helsinkiin mutta siinä ei paljon nähnyt kunhan häntä sai jatkoaikaa votkan imeskelylle.

Muuallakin olen satunnaisesti työjellyt mutta missään en ole liioin politiikasta tai uskonnosta isommin meteliä pitänyt vaan keskittynyt tekemään työni ja elänyt kuten maan tapa on.

Arvaappa onko totta, että kun assuanin patoa betonoitiin jokainen kökkäre roudattiin muottiin käsipelillä, kärryillä. Välistä joku huolimaton kärräri luiskahti muottien reunalta alas mutta koska tuoretta betonia piti saada jakuvasti entisen kylkeen ei reppanaa alettu ylös haalia vaan jäi hän täytteeksi patoon?

hauta. Kävikö niin, että jouduitte lähtemään maasta, konsulikyydillä? Siellä ne "yömajat" on Moskovan lähetystön alimmassa kerroksessa. Sisätiloissa sielläkin sai juopotella rauhassa. Viina oli halpaa, siis veroton hinta. Kossukin muutoman markan. Lasti tosin tilattiin Suomesta. Kerralla siis laatikoittain.

• Agrafes

Venäjä ei uhkaa ketään puolustusohjelman tarvittavat aseet? Onpa ristiriitaista....

Venäjällä kaikki menee päin prinkkalaa ja yhtälö kaatuu omaan mahdottomuuteen - ellei Putin sitten olisikin ajamassa valtion ja kansan etua, onhan sekin toki mahdollista.

Vain aika näyttää, onko Venäjä vihollinen sekä omalle kansalleen että ulkomaailmalle. n. 5 vuotta riittänee.....

http://finnomania.blogspot.com/

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      141
      1765
    2. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      40
      1668
    3. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      63
      1420
    4. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      68
      1305
    5. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      210
      1167
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      279
      1113
    7. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      70
      1093
    8. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      19
      968
    9. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      74
      955
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      898
    Aihe