Jt kuinka aiotte

tuomita Jeesuksen

Jeesushan on teille arkkienkeli ,Mikael. 1 kor.6:3 Ettekö tiedä,että me tulemme tuomitsemaan enkeleitä,emmekö sitten maallisia asioita? um :Ettekö tiedä,että me tulemme tuomitsemaan enkeleitä? Miksi emme sitten tämän elämän asioita?

15

783

Vastaukset 15

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ketä heistä...

>> 1 kor.6:3 Ettekö tiedä,että me tulemme tuomitsemaan enkeleitä,emmekö sitten maallisia asioita?

• Sinä sitä mieltä

että Jeesus on arkkienkeli Mikael?

• Repe-Pekka

>> * että Jeesus on arkkienkeli Mikael? * Kyllä. (Kirjoitan I. vastauksen) Ylienkeli Mikael. >> Jeesus Kristus on Jumalan ainokainen poika, mutta Mikael on yksi ensimmäisistä enkeliruhtinaista.

• todellakaan

Vain joku aivopesty tornipalvontaseuralainen voi ajatella noin. Mihin Raamatunkohtaan perustat väitteesi?

• tullen enkeleitä
        Repe-Pekka kirjoitti:

>> * että Jeesus on arkkienkeli Mikael? * Kyllä. (Kirjoitan I. vastauksen) Ylienkeli Mikael. >> Jeesus Kristus on Jumalan ainokainen poika, mutta Mikael on yksi ensimmäisistä enkeliruhtinaista.

Niin paljon korkeammaksi, NIIN PALJON KORKEAMMAKSI, KUIN HÄNEN PERIMÄNSÄ NIMI ON JALOMPI KUIN HEIDÄN. > Hajottakaa maahan tämä temppeli, niin MINÄ PYSTYTÄN SEN KOLMESSA PÄIVÄSSÄ." Joh.2:19. Lisätodisteita asiasta liittyen TUNNUSTUKSEMME YLIMMÄISEEN PAPPIIN JEESUKSEEN: Sak.6:12,13. "Näin sanoo Herra Sebaot: KATSO, mies nimeltänsä Vesa! Omalta pohjaltansa Hän on kasvava, ja rakentava Herran temppelin, ja VALTASUURUUTTA HÄN ON KANTAVA, JA HÄN ON ISTUVA JA HALLITSEVA VALTAISTUIMELLANSA, HÄN ON PAPPI VALTAISTUIMELLANSA, ja rauhan neuvo on vallitseva miitten molempien välillä." Psalmi 110:1,4. "Daavidin virsi. Herra sanoi minun Herralleni: 'Istu oikealle puolelleni, kunnes panan vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi'... Herra on vannonut eikä sitä kadu: 'Sinä olet pappi iankaikkisesti Melkisedekin järjestyksen mukaan'.

• tuossa

ollut mitään todistetta, oli vain paljon jostain kopioitua tekstiä. Tarkastellaanpa vaikka tuota Johanneksen alkua. joh:1.1-4 "Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan tykönä. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on. Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus." Jos kerran kaikki on saanut syntynsä hänen (Jeesuksen) kautta, niin silloin enkelitkin, jotka ovat luotuja olentoja ovat saaneet syntynsä hänen kautta. Sitten tuo jae 14 "Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta." Aika erikoisesti tuo teidän oma käännös, joka kääntää tuon "hän oli täynnä ansaitsematonta hyvyyttä ja totuutta" Eikö Jeesus olisi ansainnut hyvyyttä ja totuutta? Jeesushan oli synnitön. Saattaahan olla, että tuossa on tarkoitettu Jeesuksella olleen ansaitsematonta rakkautta meitä ihmisiä kohtaan, mutta noin kirjoitettuna siitä saa väärän kuvan. Sitten tuo Mooseksen kirjan kohta, en ymmärtänyt, mitä sillä halusit todistaa. Siinä sanottiin, Jumala huusi ja että Jumala sanoi. Jos olet sitä mieltä, että Jeesus kuitenkin puhui tässä, silloinhan Jeesus on JUMALA.

• Lue siksi seuraava

"Sentähden tulee meidän sitä tarkemmin ottaavaari siitä, mitä olemme kuulleet, ettemme kulkeutuisi sen ohitse. Sillä jos enkelin kautta puhuttu sana pysyi lujana, ja jokainen rikkomus ja tottelemattomuus sai oikeudenmukaisen palkkansa, kuinka me voimme päästä pakoon, jos emme välitä tuosta niin SUURESTA PELASTUKSESTA, jonka HERRA ALKUJAAN JULISTI ja joka niiden vahvistamana, jotka olivat sen kuulleet, saatettiin meille, kun Jumala yhdessä heidän kanssaan todisti tunnusmerkeillä ja ihmeillä ja moninaisilla väkevillä teoilla ja jakamalla Pyhää Henkeä tahtonsa mukaan? SILLÄ ENKELIEN ALLE HÄN EI ALISTANUT TULEVAA MAAILMAA, JOSTA ME PUHUMME. Vaan joku on jossakin paikassa todistanut sanoen: 'Mikä on ihminen, että Sinä häntä muistat, tai Ihmisen Poika, että pidät hänestä huolen? Sinä teit Hänet vähäksi aikaa enkeleitä halvemmaksi, KIRKKAUDELLA JA KUNNIALLA SINÄ HÄNET SEPPELÖITSIT, JA SINÄ PANIT HÄNET HALLITSEMAAN KÄTTESI TEKOJA; ASETIT KAIKKI HÄNEN JALKOJENSA ALLE; (Psal.110.) Sillä asettaessaan kaikki Hänen valtansa alle, Hän ei jättänyt MITÄÄN HÄNEN VALTANSA ALLE ALISTAMATTA. Mutta NYT ME EMME VIELÄ NÄE KAIKKEA Hänen valtansa alle alistetuksi. Mutta HÄNET, JOKA OLI VÄHÄKSI AIKAA TEHTY ENKELEITÄ HALVEMMAKSI, JEESUKSEN, ME NÄEMME HÄNEN KUOLEMANSA KÄRSIMYKSEN TÄHDEN KIRKKAUDELLA JA KUNNIALLA SEPPELÖIDYKSI, että Hän Jumalan armosta OLISI KAIKKEN EDESTÄ MAISTANUT KUOLEMAA. Sillä Hänen, jonka tähden kaikki on ja jonka kautta kaikki on, sopi, saattaakseen paljon lapsia kirkkauteen, kärsimysten kautta TEHDÄ HEIDÄN PELASTUKSENSA PÄÄMIES TÄYDELLISEKSI. Sillä sekä Hän, joka pyhittää, että ne, jotka pyhitetään, ovat kaikki ALKUISIN YHDESTÄ. Sentähden Hän ei HÄPEÄ KUTSUA HEITÄ VELJIKSI (Joh.20:17.), kun Hän sanoo: 'Minä julistan Sinun nimeäsi veljilleni, ylistän Sinua seurakunnan keskellä'. ja taas: 'Minä panen uskallukseni Häneen'; ja taas: 'Katso, Minä ja lapset, jotka Jumala on Minulle antanut!. Koska siis lapsilla on veri ja liha, tuli hänkin niistä yhtäläisellä tavalla osalliseksi, ETTÄ HÄN KUOLEMANSA KAUTTA KUKISTAISI SEN, JOLLA OLI KUOLEMA VALLASSAAN, SE ON: PERKELEEN, JA VAPAUTTAISI KAIKKI NE, JOTKA KUOLEMAN PELOSTA KAUTTA KOKO ELÄMÄNSÄ OVAT OLLEET ORJUUDEN ALAISIA. SILLÄ HÄN EI OTA HUOMAANSA ENKELEITÄ, VAAN AABRAHANIN SIEMENEN HÄN OTTAA HUOMAANSA." (Hebr.2:1-16.) Ps. yhtä olen aina miettinyt, luetteko te JT:eet koskaan Raamattua muuten kuin niiden lehtien opastamana, ja miten on mahdollista että tällaiset Raamatupaikat jäävät teiltä tyystin huomaamatta? Pankaa pois ne valheelliset selitykset joita roskalehdet ovat täynnä ja ryhtykää lukemaan itse väärentämätöntä sanaa.

• Repe-Pekka

>> Näin Raamattu opettaakin: ”Sillä hänen välityksellään luotiin kaikki muu, mitä on taivaissa ja maan päällä, näkyvät ja näkymättömät, olkootpa ne valtaistuimia tai herrauksia tai hallituksia tai valtoja.”-Kol.1.16 >> Ei opeta. Vt-seuran väärentämässä käännöksessä on sana MUU lisätty ko. tekstikohtaan. Miksiköhän ? Tässä alkutekstien mukainen oikea käännös: 15. ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa. 16. Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen, 17. ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa. Kol. 1. KR 33/38 Mitä Raamatussa sanotaan niistä, jotka oman mielihalunsa mukaisesti menee peukaloimaan Jumalan sanaa ? Onko mielestäsi oikein väärentää Raamattu, jotta asiat saataisiin näyttämään oman mielensä mukaiseksi. Mikael on eräs ensimmäisistä enkeliruhtinaista (siis yksi useasta ). 13. Persian valtakunnan enkeliruhtinas seisoi vastustamassa minua kaksikymmentäyksi päivää, mutta katso, Miikael, yksi ensimmäisistä enkeliruhtinaista, tuli minun avukseni, sillä minä olin jäänyt yksin sinne, Persian kuningasten tykö. Dan 10. Herramme Jeesus Kristus taas on Jumalan ainoasyntyinen Poika. 16. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. 5. Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"? Heb. 1.

• Ja jopa J.L. Runeberg

Olisi sinulle kateellinen, sekä Jean Sibelius niin kova olet säveltämään asiota omasta päästäsi. Senverran poksetonta selittelyä esitit ettei sitä viitsi kommentoida edes.

• Selkeitä sanoja

Miten voit väittää Jeesusta enkeliksi vaikka Hän on Jumalan ainosytyinen Poika ja kaiken perillinen, kun Jumala ei sensijaan ota huomaansa lainkaan enkeleitä, jotka ovat vain palvelukseen asetettuja henkiä. "Sillä KENELLE ENKELEISTÄ HÄN ON KOSKAAN SANONUT: 'Sinä olet MINUN POIKANI, tänä päivänä minä sinut synnytin'; ja taas: Minä olen oleva Hänen Isänsä, ja Hän on oleva minun Poikani'? Ja siitä, kun Hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, Hän sanoo: JA KUMARTAKOON HÄNTÄ KAIKKI JUMALAN ENKELIT'. Ja enkeleistä Hän sanoo: 'Hän tekee enkelinsä tuuliksi ja palvelijansa tulen liekiksi, mutta Pojasta: JUMALA, SINUN VALTAISTUIMESI PYSYY AINA JA IANKAIKKISESTI, JA SINUN VALTAKUNTASI VALTIKKA ON OIKEUDEN VALTIKKA." Hebr.1:5-8. OTA SILMÄ KÄTEEN JA KATSO TARKASTI MITÄ TÄSSÄ LUKEE, ja pane aivopestyt JT aivosi selityksineen ja selitysten selityksineen "narikkaan", niin voit ehkä vielä ymmärtää kirjoitettua tekstiä; muutakin kuin hengellisiä Aku Ankkoja ja Armagedon kuvalehtiä.

• Kaikki Raamatussa todistaa

Tällaista enkelin määrittelemistä vastaan ja yksikään enkeli ei varmasti peri mitään, vaan niinkuin kirjoitettu on: >> EI HÄN OTA HUOMAANSA ENKELEITÄ, VAAN AABRAHAMIN SIEMENEN HÄN OTTAA HUOMAANSA, JA TÄMÄ SIEMEN ON KRISTUS. >> Hebr.2:16. JA VIELÄ K A T S O ::::> "SILLÄ ENKELIEN ALLE HÄN EI ALISTANUT TULEVAA MAAILMAA, JOSTA ME PUHUMME. Hebr.2:5. Jos luetun ymmärtäminen on sillä tasolla kuin sinulla lienee turha jatkaa tätä keskustelua, sillä sinun "raamatulliset" väittämäsi ovat lähinnä tasoa: Johan Af Gran.

• Sillä Jeesus on Jeesus

Mooses on Mooses ja Miikael on Miikael ja lopeta selvän paskanpuhuminen.

• näe kuinka lahkosi irrottaa kaikki raamatunlauseet asiayhteydestään ja rakentelee sitten mahdottomia aasinsiltoja todistaakseen omat teoriansa.

• MarkkuP kirjoitti:

näe kuinka lahkosi irrottaa kaikki raamatunlauseet asiayhteydestään ja rakentelee sitten mahdottomia aasinsiltoja todistaakseen omat teoriansa.

Jeesus on ollut taivaan kuningas AIKOJEN alusta. Kaikki VT-jutut hänen kruunaamisestaan kuninkaaksi ja hallitutuksensa alkaminen v.1914 on VT-seuran uskonnollista satua.

• Repe-Pekka

Nythän onkin kyse tarkoitushakuisesta muutoksesta alkuperäiseen tekstiin nähden. Muu-sanat lisäämällä asiasisältö muuttuu, eikä muu-sanan lisäämisille ole mitään, toistan mitään, kielellistä perustetta ko. kohdissa. Ainoa syy on vt-seuran oppeja tukeva väärennös. Herramme Jeesus on Jumalan ainoasyntyinen Poika, enkeliruhtinas Mikael on enkeli, eräs useasta enkeliruhtinaasta.

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko vassarin lääkkeet(mt) jääneet taas ottamatta

Sen verran järjetöntä persuhuutoa taa näkyville. Tuo yksi häiriintynyt ei osaa kuin "huutaa" isoilla kirjaimilla, se on
      Maailman menoa
      15
      1262
    2. Kuinkahan monen

Naisen puolisoa olet nainen vikitellyt ja eron aiheuttanut? Toivottavasti karma on ku*sut muroihisi useamman kuin kerran
      Ikävä
      104
      1040
    3. Mies, kumman ottaisit mieluummin

176 cm vai 154 cm naisen, jos molemmat muuten yhtä viehättäviä? Mikä on oma pituutesi?
      Sinkut
      166
      1014
    4. Kauan mökötetään toisillemme?

Loppuelämäkö? Vai oisko jo pussailutreffit?
      Ikävä
      65
      765
    5. Tekisi mieli vetäistä kunnon jurrit sinun kanssasi

Ja keskustella asiat, ei tästä tule hevonvttua.
      Ikävä
      51
      721
    6. Pettymys TTK-parketilla! Anna Hanski tippui - Sami-opelta erikoinen heitto: "Nyt sä pääset..."

Toisena parina Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta tippuivat Anna Hanski ja Sami Helenius. Pettymys oli käsinkosketeltava y
      Tanssii tähtien kanssa
      27
      719
    7. Anteeksi mies

En jaksa tätä…, en halua, että sinulla on paha mieli tämän takia. Viestiä Sinulle.
      Ikävä
      47
      704
    8. Olen nainen pahoillani, että tykkään sinusta niin paljon, että

Haluaisin panna sua. Tuntuu vaan siltä, että olet sen suhteen ihan haluton. Ei minulle riitä pelkkä ystävyyssuhde.
      Ikävä
      51
      696
    9. Eikö olisi mukavaa

Jakaa arki yhdessä mies. Tämmöisin aatoksin.
      Ikävä
      50
      648
    10. Mieti oikeasti

Ollaan lähes tuntemattomia, mutta samalla on tämä erityinen vuosien tilanne takana, joka on ollut monella tapaa väärin.
      Ikävä
      30
      607
    11. Venäjä häviämässä 30 vuoden sodan

Ukraina vapautti kolme aluetta, operaatio Vivaldi laajenee
      Maailman menoa
      526
      604
    12. Poliisi etsii kadonnutta henkilöä Lapualla

Henkilö on kadonnut 18-19.9.2026 välisenä yönä. Henkilö on hoikka,n 185 cm pitkä. Kadonneella on ollut katoamishetkellä
      Lapua
      32
      592
    13. Oot komea

etkä näytä vanhenevan. Mieskarkki. Mä en yritä mitään, mä oon sulle liian vanha. Olis kuitenkin kiva tutustua suhun. n
      Ikävä
      20
      563
    14. Laittaisit viestin suoraan!!

Haluaisin...
      Ikävä
      31
      541
    15. Taasko sä vedit

Suojamoodin päälle? Miehelle
      Ikävä
      74
      525
    16. Tiedoksi yhdelle naiselle

että mies lähestyy kaikin tavoin jos on kiinnostunut! 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      43
      523
    17. Jonkun mussukka ajanu rallia

S- Marketilla. Vautsi vau.
      Hyrynsalmi
      6
      516
    18. kene ajoi "kolarin"?

"Punkaharjulla Luston ja Tuppuranmäen välillä sattui tiistaina aamupäivällä liikenneonnettomuus. Poliisin mukaan Savonl
      Savonlinna
      14
      505
    19. Se oli molemminpuolinen limerenssi

Limerenssi myös sinulla kun näin pitkän ajan jälkeen päivystää palstaa. 🤭
      Ikävä
      81
      499
    20. Minä kyllä odotan nainen

että sinun kanssa voisin jutella asioista ihan oikeasti.
      Ikävä
      44
      491
    Aihe