vuodet ne käy yhä vaikeamiks, koska tulee se suurin se suurin?? niin mitä tarkoittaa -Paatinen taakka-?? olen niitä joilla on tahto, ei voimaa.. toivoton taisto taivaan valtoja vastaan.. siis -Paatinen taakka-??? kuka osaa sanoo..
kuuntelen veskua ja eino leinoa.
10
1550
Vastaukset
- dfyer
se on aivan väärä, tämä on uutiskeskustelupalsta, lue palstakuvaus.
- ei kukaan osaa sanoo?
sorry..
- raakkuna1
Niin, mitä tarkoittaa -Paatinen taakka-?? joka on niitä joilla on tahto, vaan ei voimaa...sillä toivoton on taisto taivaan valtoja vastaan...siis-Paatinen taakka-???
Raakkuna osaa http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Paattinen.vaakuna.svg meillä on suomessa ollut Paatisen kunta, jossa Paatinen oli mies joka vastusti korkeinta hallintovaltaa, vaan totesi olevansa niitä joilla on tahto, vaan ei voimaa, sillä toivoton on taisto taivaan valtoja vastaan.
Paatinen on ollut oikeanlainen kunnanisäntä, ja silloin ei voinut kuin taipua ja luopua virkaasemastaan, ja kunpa niin olisi tehnyt jokainen kunnollinen virkamies, niin oiskohan Lusiferin valta joutunut väistymään.
http://www.metuli.vuodatus.net/blog/2380773/elamys/
Kantasana on paasi. Paatinen on siis raskas, painava, kuin olisi paaden alla.
- kiitos.
koska tulee se suurin se suurin,, hyvää tätä päivää..
- raakkuna1
Paatisella on ollut paljonkin aitoa managmenttia, ja se Paatisen paino huomattiin kyllä vallanväännössä, vaan kun kukaan muu ei tahtonut tulla tukemaan oikeamielistä ja lainmukaista asennetta, niin Paatinen katsoi viisaasti poistua tuolloin Kunnanjohtajan virasta. Ja nyt kun peto on riehunut aikansa, ja uhkaukset osoittautuivat vain puheiksi, niin kunnanväki on varmaan pyytänyt Paatisen takaisin virkaansa.
Ja Suomen Kansallistietäjä Raakkuna on saanut kunnian olla Paatisen kunnan Vaakunassa http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Paattinen.vaakuna.svg - Anonyymi
Kyllä. Paaden kaltainen, kivinen, kuin myllynkivi, joka oli entisaikaan graniittia
- Seppo K-nen
Hienoa, nimimerkki Sologdin ! Annoit vastauksen myös minua askarruttaneeseen kysymykseen: "Mikä on paatinen (taakka)?" Se tulee siis sanasta paasi -> paatinen = painava, raskas kun kivipaasi ! Enpä tuota itse hoksannut. Luulin, arvelin, että pohjana olisi eestin kielen sana pattu = synti, siis syntitaakka. Mutta erehdyin. -Sepe2.
- raakkuna1
Paatinen on paasi tietenkin, eikä mikään kaltaisenne aasi. Ja Suomen Perustuslaillinen Perussuomalainen puolueen ohjelma on kuin Kyöstin Kalliosta lohkaistu Paasikivi, joka linjaa kaiken Kekkosen keskeltä oikein ja vieläkin tarkemmin kuin Keskusta koskaan.
- Anonyymi
Olisko hautapaasi. Viimeinen taakka mitä meidän päällle lasketaan.
Hienoja sanoja.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2032175
- 1341198
- 1131073
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa23827- 58806
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34771ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42638Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175584Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46577- 10560