"Ja heillä oli myös hevosia ja aaseja, ja oli norsuja, kurelomeja ja kumomeja, joista kaikista sekä eritoten norsuista, kurelomeista ja kumomeista oli ihmisille hyötyä." Et.9:19
Minä luulen, ettei meille mahdu norsua, mutta jos myös kurelomeista ja kumomeista on kovastikin hyötyä, saattaisin haluta sellaisen.
Onko kellään tietoa, minkä kokoisia tuollaiset elikot mahtavat olla? Entä mihin niistä on hyötyä? Meillä on koira - onko tietoa, kuinka kumomit tulevat toimeen koirien kanssa? En toki haluaisi luopua mukavasta shetlanninlammaskoirastamme.
Mistä voisi tänä päivänä saada kurelomin tai kumomin?
Haluan kurelomin!
15
516
Vastaukset
- ei tietoa
Tekstistä päätellen ne saatoivat olla mammutteja. Siihen tulokseen päättyy sillä, että kysiset eläimet rinnastettiin norsuihin.
- kaverina
kurelomi viihtyy hyvin.
- kurelomia
sinulla on?
Puhutaan Jaredilaisten aikaista eläimistä. Eli paljn ennen Lehin porukan tuloa tapahtuneesta. Jared tai suomalaisittain Jered miteh vaan, hänhän lähti Baabelintornilta et silleen.
- Baabelintornilta?
Miksi puhut sadusta? Vai tarkoitatko, että nuo eläimet olivatkin vain satueläimiä?
Baabelintornilta? kirjoitti:
Miksi puhut sadusta? Vai tarkoitatko, että nuo eläimet olivatkin vain satueläimiä?
Eihän Amerikassa edes ollut norsuja ennen eurooppalaisten tuloa puhumattakaan nyt joistain ihmeen kurelomeista tai kumomeista, joita esiintyy ainoastaan Mormonin Kirjan sivuilla.
Michelarkangelo kirjoitti:
Eihän Amerikassa edes ollut norsuja ennen eurooppalaisten tuloa puhumattakaan nyt joistain ihmeen kurelomeista tai kumomeista, joita esiintyy ainoastaan Mormonin Kirjan sivuilla.
http://www.youtube.com/watch?v=WTDndF5dcjI&feature=PlayList&p=C595275A54527817&index=10
Hevosista mainitaan muunmoassa MKn kohdasa jossa on lainausta Jesajasta. eli sisi arabimaista ... siellä oli hevosia.
Norsuista videon lopussa. MK kertoo norsuista Jaredilsiten aikana eli n 2000eKr jolloin niitä mitä nähtävämmin oli Ameriikan mantereella. Pohjoisesta on löytynyt luurankojakin.
Kurelomeista ja kumoneista emme tiedä mitä olivat, mutta laama ei ollut erityisemmin tunnettu JSn aikana ja saattoihan jompi kumpi olla jokin niistä. Parasta myös sekata, miltä ajalta nuo olivat; 2000eKr on eri asia kun Moronin aika. Moni eläin on voinut kuolla sukupuuttoon tuona aikana.- Amerikassa
nenada kirjoitti:
http://www.youtube.com/watch?v=WTDndF5dcjI&feature=PlayList&p=C595275A54527817&index=10
Hevosista mainitaan muunmoassa MKn kohdasa jossa on lainausta Jesajasta. eli sisi arabimaista ... siellä oli hevosia.
Norsuista videon lopussa. MK kertoo norsuista Jaredilsiten aikana eli n 2000eKr jolloin niitä mitä nähtävämmin oli Ameriikan mantereella. Pohjoisesta on löytynyt luurankojakin.
Kurelomeista ja kumoneista emme tiedä mitä olivat, mutta laama ei ollut erityisemmin tunnettu JSn aikana ja saattoihan jompi kumpi olla jokin niistä. Parasta myös sekata, miltä ajalta nuo olivat; 2000eKr on eri asia kun Moronin aika. Moni eläin on voinut kuolla sukupuuttoon tuona aikana.sen paremmin kuin hevosiakaan. Pleistoseenikaudella oli mammutteja sekä hevoseläimiä, mutta ei toki enää 2000 eKr.
- Amerikassa
nenada kirjoitti:
http://www.youtube.com/watch?v=WTDndF5dcjI&feature=PlayList&p=C595275A54527817&index=10
Hevosista mainitaan muunmoassa MKn kohdasa jossa on lainausta Jesajasta. eli sisi arabimaista ... siellä oli hevosia.
Norsuista videon lopussa. MK kertoo norsuista Jaredilsiten aikana eli n 2000eKr jolloin niitä mitä nähtävämmin oli Ameriikan mantereella. Pohjoisesta on löytynyt luurankojakin.
Kurelomeista ja kumoneista emme tiedä mitä olivat, mutta laama ei ollut erityisemmin tunnettu JSn aikana ja saattoihan jompi kumpi olla jokin niistä. Parasta myös sekata, miltä ajalta nuo olivat; 2000eKr on eri asia kun Moronin aika. Moni eläin on voinut kuolla sukupuuttoon tuona aikana.hyvinkin JS:n aikana...
Amerikassa kirjoitti:
sen paremmin kuin hevosiakaan. Pleistoseenikaudella oli mammutteja sekä hevoseläimiä, mutta ei toki enää 2000 eKr.
sisi enemmän kuin arkeologit. OK
- Amerikassa
nenada kirjoitti:
sisi enemmän kuin arkeologit. OK
tietävät saman kuin minä. Mormoni"arkeologit" tai mormoni"tutkijat" saattavat omata erilaisia "tietoja".
- Amerikassa
nenada kirjoitti:
siis siellä.
Ei sen tietäminen, että Amerikassa oli rautateitä 1800-luvulla ja että se oli yleisessä tiedossa edellytä sitä, että asian kertoja on elänyt 1800-luvun Amerikassa.
- Exmoro
Tässä lisätietoa kurelomista:
http://www.youtube.com/watch?v=Lw1fYeYMom0&feature=related - lähimmästä
eläinkaupasta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1351402
- 1041103
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede26983Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89954Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat310845- 99813
- 38702
- 109666
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56648Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144624