Haluan kurelomin!

Huntteri

"Ja heillä oli myös hevosia ja aaseja, ja oli norsuja, kurelomeja ja kumomeja, joista kaikista sekä eritoten norsuista, kurelomeista ja kumomeista oli ihmisille hyötyä." Et.9:19

Minä luulen, ettei meille mahdu norsua, mutta jos myös kurelomeista ja kumomeista on kovastikin hyötyä, saattaisin haluta sellaisen.

Onko kellään tietoa, minkä kokoisia tuollaiset elikot mahtavat olla? Entä mihin niistä on hyötyä? Meillä on koira - onko tietoa, kuinka kumomit tulevat toimeen koirien kanssa? En toki haluaisi luopua mukavasta shetlanninlammaskoirastamme.

Mistä voisi tänä päivänä saada kurelomin tai kumomin?

15

516

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei tietoa

      Tekstistä päätellen ne saatoivat olla mammutteja. Siihen tulokseen päättyy sillä, että kysiset eläimet rinnastettiin norsuihin.

    • kaverina

      kurelomi viihtyy hyvin.

      • kurelomia

        sinulla on?


    • Puhutaan Jaredilaisten aikaista eläimistä. Eli paljn ennen Lehin porukan tuloa tapahtuneesta. Jared tai suomalaisittain Jered miteh vaan, hänhän lähti Baabelintornilta et silleen.

      • Baabelintornilta?

        Miksi puhut sadusta? Vai tarkoitatko, että nuo eläimet olivatkin vain satueläimiä?


      • Baabelintornilta? kirjoitti:

        Miksi puhut sadusta? Vai tarkoitatko, että nuo eläimet olivatkin vain satueläimiä?

        Eihän Amerikassa edes ollut norsuja ennen eurooppalaisten tuloa puhumattakaan nyt joistain ihmeen kurelomeista tai kumomeista, joita esiintyy ainoastaan Mormonin Kirjan sivuilla.


      • Michelarkangelo kirjoitti:

        Eihän Amerikassa edes ollut norsuja ennen eurooppalaisten tuloa puhumattakaan nyt joistain ihmeen kurelomeista tai kumomeista, joita esiintyy ainoastaan Mormonin Kirjan sivuilla.

        http://www.youtube.com/watch?v=WTDndF5dcjI&feature=PlayList&p=C595275A54527817&index=10
        Hevosista mainitaan muunmoassa MKn kohdasa jossa on lainausta Jesajasta. eli sisi arabimaista ... siellä oli hevosia.

        Norsuista videon lopussa. MK kertoo norsuista Jaredilsiten aikana eli n 2000eKr jolloin niitä mitä nähtävämmin oli Ameriikan mantereella. Pohjoisesta on löytynyt luurankojakin.

        Kurelomeista ja kumoneista emme tiedä mitä olivat, mutta laama ei ollut erityisemmin tunnettu JSn aikana ja saattoihan jompi kumpi olla jokin niistä. Parasta myös sekata, miltä ajalta nuo olivat; 2000eKr on eri asia kun Moronin aika. Moni eläin on voinut kuolla sukupuuttoon tuona aikana.


      • Amerikassa
        nenada kirjoitti:

        http://www.youtube.com/watch?v=WTDndF5dcjI&feature=PlayList&p=C595275A54527817&index=10
        Hevosista mainitaan muunmoassa MKn kohdasa jossa on lainausta Jesajasta. eli sisi arabimaista ... siellä oli hevosia.

        Norsuista videon lopussa. MK kertoo norsuista Jaredilsiten aikana eli n 2000eKr jolloin niitä mitä nähtävämmin oli Ameriikan mantereella. Pohjoisesta on löytynyt luurankojakin.

        Kurelomeista ja kumoneista emme tiedä mitä olivat, mutta laama ei ollut erityisemmin tunnettu JSn aikana ja saattoihan jompi kumpi olla jokin niistä. Parasta myös sekata, miltä ajalta nuo olivat; 2000eKr on eri asia kun Moronin aika. Moni eläin on voinut kuolla sukupuuttoon tuona aikana.

        sen paremmin kuin hevosiakaan. Pleistoseenikaudella oli mammutteja sekä hevoseläimiä, mutta ei toki enää 2000 eKr.


      • Amerikassa
        nenada kirjoitti:

        http://www.youtube.com/watch?v=WTDndF5dcjI&feature=PlayList&p=C595275A54527817&index=10
        Hevosista mainitaan muunmoassa MKn kohdasa jossa on lainausta Jesajasta. eli sisi arabimaista ... siellä oli hevosia.

        Norsuista videon lopussa. MK kertoo norsuista Jaredilsiten aikana eli n 2000eKr jolloin niitä mitä nähtävämmin oli Ameriikan mantereella. Pohjoisesta on löytynyt luurankojakin.

        Kurelomeista ja kumoneista emme tiedä mitä olivat, mutta laama ei ollut erityisemmin tunnettu JSn aikana ja saattoihan jompi kumpi olla jokin niistä. Parasta myös sekata, miltä ajalta nuo olivat; 2000eKr on eri asia kun Moronin aika. Moni eläin on voinut kuolla sukupuuttoon tuona aikana.

        hyvinkin JS:n aikana...


      • Amerikassa kirjoitti:

        sen paremmin kuin hevosiakaan. Pleistoseenikaudella oli mammutteja sekä hevoseläimiä, mutta ei toki enää 2000 eKr.

        sisi enemmän kuin arkeologit. OK


      • Amerikassa kirjoitti:

        hyvinkin JS:n aikana...

        siis siellä.


      • Amerikassa
        nenada kirjoitti:

        sisi enemmän kuin arkeologit. OK

        tietävät saman kuin minä. Mormoni"arkeologit" tai mormoni"tutkijat" saattavat omata erilaisia "tietoja".


      • Amerikassa
        nenada kirjoitti:

        siis siellä.

        Ei sen tietäminen, että Amerikassa oli rautateitä 1800-luvulla ja että se oli yleisessä tiedossa edellytä sitä, että asian kertoja on elänyt 1800-luvun Amerikassa.


    • Exmoro
    • lähimmästä

      eläinkaupasta!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1402
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      104
      1103
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      983
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      310
      845
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      813
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      702
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      624
    Aihe