Eli se on nyt sitten n. 4kk inttiin. Lihaskunto muuten hyvällä mallilla ja ylläpidossa lähes päivittäin, mutta juoksukunto... Sitä ei ole. Pääsen cooperin testissä tyyliin 1800 metriä. Tiedän, erittäin naurettavaa. Ja nyt kun on naureskelut naureskeltu, niin haluaisin pyytää apua. Millaisella treenillä voisi edes yrittää päästä 4kk:ssa sinne 2400-2600 metrin tulokseen. Olen valmis juoksemaan päivittäin ja ihan muutamaan otteeseenkin. Ylipainoa ei juurikaan ole ja tosiaan punnerrukset, vatsat, selät, leuat ja vph:ssa ei mitään ongelmia (varusmies kuntotestin mukaan kaikki osa-alueet hyvää, PAITSI tietenkin juoksu). Elikkä mitään vinkkejä, että millaista settiä kannattaisi ruveta vääntämään? :) Kiitos jo etukäteen vastanneille.
APUA!
4
164
Vastaukset
Eipä tuohon auta kuin pitkäkestoinen urkeilu. Eli esimerkiksi juoksulenkit kestoltaan noin tunnin luokkaa per kerta. Keskisyke siinä 100-145. Kyllä se siitä vähitellen lähtee kohenemaan. Esimerkiksi 3 kertaa viikossa 2 pitkäkestoista ja kerta intervalli harjoitusta jossa siis sykerajat korkeammalla.
Tavoite on loppuen lopuksi aika suuri 4kk haasteeksi. Mutta uskon että täysin mahdollista jos harjoittelu on määrätietoista.- Rapakunto2010
Kiitos paljon vastauksesta. Koitan näillä vinkeillä lähteä soveltamaan ittelleni treeniaikataulua. Ja ei kun juoksemaan..
- vanhus täältä
Rapakunto2010 kirjoitti:
Kiitos paljon vastauksesta. Koitan näillä vinkeillä lähteä soveltamaan ittelleni treeniaikataulua. Ja ei kun juoksemaan..
Ei kannata ottaa paineita, hyvinhän sulla on vielä aikaa. Ei muuta kuin hölkkäilemään ja mieluusti vähän vaihtelevassa maastossa. 3 kertaa viikossa kun tuota teet ja vähintään tunnin kerrallaan, niin tuossa 4 kuukaudessa saavutat varmasti sellaisen kunnon jolla pärjäät tyydyttävästi armeijan aloituksen. Lisäksi intissä on nykyään alokkailla tasoryhmät, ja liikunta sekä rasitus yleensäkin siellä on kuulemma nousujohteista ja siten järkevämpää kuin joskus muinoin.
On ihan hyvä että pohdit asiaa etukäteen. Itse menin aikanaan vastaavassa kunnossa inttiin ja katastrofihan siitä meinasi tulla. En valmistautunut ollenkaan, ylipainoa 15 kiloa ja suoraan jalkaväkeen. Lisäksi silloin ei tunnettu noita tasoryhmiä, joten olin ajoittain sananmukaisesti kusessa ja kuolemankielissä. Kyllähän se paino tippui ja kunto nousi viimein, mutta se ei todellakaan ollut millään muotoa kivaa. Joten ei kun tsemppiä treeniin ja onnea matkaan. - Rapakunto2010
vanhus täältä kirjoitti:
Ei kannata ottaa paineita, hyvinhän sulla on vielä aikaa. Ei muuta kuin hölkkäilemään ja mieluusti vähän vaihtelevassa maastossa. 3 kertaa viikossa kun tuota teet ja vähintään tunnin kerrallaan, niin tuossa 4 kuukaudessa saavutat varmasti sellaisen kunnon jolla pärjäät tyydyttävästi armeijan aloituksen. Lisäksi intissä on nykyään alokkailla tasoryhmät, ja liikunta sekä rasitus yleensäkin siellä on kuulemma nousujohteista ja siten järkevämpää kuin joskus muinoin.
On ihan hyvä että pohdit asiaa etukäteen. Itse menin aikanaan vastaavassa kunnossa inttiin ja katastrofihan siitä meinasi tulla. En valmistautunut ollenkaan, ylipainoa 15 kiloa ja suoraan jalkaväkeen. Lisäksi silloin ei tunnettu noita tasoryhmiä, joten olin ajoittain sananmukaisesti kusessa ja kuolemankielissä. Kyllähän se paino tippui ja kunto nousi viimein, mutta se ei todellakaan ollut millään muotoa kivaa. Joten ei kun tsemppiä treeniin ja onnea matkaan.Tuo vastaus helpotti oloa kummasti! :) Kiitoksia tosiaan vinkeistä oikein paljon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh432917Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia
Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-201729423592662Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta592622- 422293
- 251763
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251669- 481546
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa691500- 1001480
En ymmärrä käytöstäsi
Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek1391425