Ostin Nokia 3710 foldin ja yritin ladata Suomen osoitteeni mukaista karttaa huonolla menestyksellä, myöskin GPS pyörittää ainoastaan kuvakettaan.
Kuinka kauan kestää suomalaisen kartan lataaminen, kun on antanut lähiosoitteen? Tietokonelatauskaan ei onnistu, koska Nokian kotisivujen mukaan ko. laite ei ole listalla. Kuinka paljon kamaa mahtuu laitteen Sim-muistikorttiin (Elisa)?
Olen tietysti saattanut ymmärtää väärin ohjekirjan sepustukset ja kartat kuuluu jatkossakin ostaa lähimmästä kirjakaupasta.
3710 näytti Ovea
30
1307
Vastaukset
- kusettaataisivat
juuri hain postista samanlaisen luurin ja navigointi ei onninstu. Kun syötän reitin ohjelmaan ja painan aloita navigoiti niin puhelin herjaa että suunnistus lisenssien ostamista varten tarvitaan verkko.. eikös tän navigoinnin pitäny olla ilmaista???
- Anonyymi
Tietyille Nokian puhelimille. Katso täältä tukeeko teidän puhelinne sitä......http://www.nokia.fi/palvelut-ja-sovellukset/ovi-kartat/lataukset#/default/
- voihan itku
Anonyymi kirjoitti:
Tietyille Nokian puhelimille. Katso täältä tukeeko teidän puhelinne sitä......http://www.nokia.fi/palvelut-ja-sovellukset/ovi-kartat/lataukset#/default/
Ymmärsin tuon navigoinnista myös ohjekirjan perusteella, mutta miten saan sen ensimmäisenkään kartan koneeseeni ja näkymään, puhumattakaan paikannuksesta, jonka pitäisi senkin toimia ilman erillisiä sopimuksia.
- Anonyymi
voihan itku kirjoitti:
Ymmärsin tuon navigoinnista myös ohjekirjan perusteella, mutta miten saan sen ensimmäisenkään kartan koneeseeni ja näkymään, puhumattakaan paikannuksesta, jonka pitäisi senkin toimia ilman erillisiä sopimuksia.
Ladattua tietokoneelta kännykkään... Lataa Nokia map loader täältä: http://www.nokia.fi/palvelut-ja-sovellukset/ovi-kartat/lataukset#/nokia-e52/ Vaikka tuossa on Nokia E52, niin sen maploader pitäisi toimia myös muissakin kännyköissä.......
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ladattua tietokoneelta kännykkään... Lataa Nokia map loader täältä: http://www.nokia.fi/palvelut-ja-sovellukset/ovi-kartat/lataukset#/nokia-e52/ Vaikka tuossa on Nokia E52, niin sen maploader pitäisi toimia myös muissakin kännyköissä.......
Kun se yrittää ladata sen sis päätteisen tiedoston hylkää se. Siellä sivulla on jossakin kohtaan että "lataa Nokia map loader"
- voihan itku
Anonyymi kirjoitti:
Kun se yrittää ladata sen sis päätteisen tiedoston hylkää se. Siellä sivulla on jossakin kohtaan että "lataa Nokia map loader"
Yritän heti kun saan pyhien jälkeen hankittua tarvittavan mini- USB-johdon, mutta eikö noiden karttojen pitäisi latautua myös operaattorin kautta eetteristä?
- Anonyymi
voihan itku kirjoitti:
Yritän heti kun saan pyhien jälkeen hankittua tarvittavan mini- USB-johdon, mutta eikö noiden karttojen pitäisi latautua myös operaattorin kautta eetteristä?
Mutta jos sinulla ei ole "datapakettia" niin sillon karttojen lataaminen maksaa operaattori kohtaisesti. Ja ennenkaikkea se on hidas tapa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta jos sinulla ei ole "datapakettia" niin sillon karttojen lataaminen maksaa operaattori kohtaisesti. Ja ennenkaikkea se on hidas tapa!
Nokia Ovi suite. Sillä voit varmuuskopioida tärkeät tiedostot puhelimesta koneelle kätevästi, ja päivitttää puhelimesi ohjelmisto, joka voi parantaa puhelimen suorituskykyä ja käyttöjärjestelmää.
Lataa se täältä: http://www.nokia.fi/asiakastuki-ja-ohjelmistot/ohjelmistot/nokia-ovi-suite 3710 ei pidä sisällään navigointilisenssiä eikä sitä siihen ilman
maksua saakaan. Mutta kun olet asentanut ilmaiset kartat, niin
sen jälkeen puhelimesi toimii paikantimena ilman mitään maksuja
kun et käytä a-gps:ää.- q
voihan itku kirjoitti:
"Kuinka paljon kamaa mahtuu laitteen Sim-muistikorttiin (Elisa)?"
karttoja ei ladata puhelimenm SIM korttiin,
eikä taiuda olla mitään mahdollista puhelimenkaan muistiin, kun ei mahdu,
kartat voi ladata vain jos on erillinne muistikortti.
. - manwhore
Täpinä kirjoitti:
3710 ei pidä sisällään navigointilisenssiä eikä sitä siihen ilman
maksua saakaan. Mutta kun olet asentanut ilmaiset kartat, niin
sen jälkeen puhelimesi toimii paikantimena ilman mitään maksuja
kun et käytä a-gps:ää.paljonko navigointilisenssi sitten maksaa?
- Anonyymi
manwhore kirjoitti:
paljonko navigointilisenssi sitten maksaa?
Ennen kuin puhelimeni alkoi tukea sitä ilmaista navigointia, niin 9.99 euroa per vuosi.
- ....................
voihan itku kirjoitti:
helvetissä aina kun pistää puhelimen navigaattorin päälle niiin se lataa muutaman sata kilotavua.
Ovatko nämä kilo ja megatavut ilmaisia. - Anonyymi
.................... kirjoitti:
helvetissä aina kun pistää puhelimen navigaattorin päälle niiin se lataa muutaman sata kilotavua.
Ovatko nämä kilo ja megatavut ilmaisia.Sinulla ole niin sanottua "datapakettia". Sinulla taitaa olla aina Nokia ovi maps sovelluksessa se "online" päällä. Sillon se lataa netistä kaikkee........
Älä nyt vielä itkuun purskahda. Tarkista ihan ensimmäiseksi,
että puhelimessasi on microsd-muistikortti. Kaksi gigaa
on sopiva koko. Jää tilaa valokuvillekin ja videoille, kun et
tuntikaupalla tallenna.
Seuraavaksi ota se WFM eli manuaali ja sieltä sivu 43.
Kun olet saanut ladattua maploaderin koneellesi niin seuraa
sen ohjeita. Ilman kaapeliakin karttojen lataus onnistuu
puhelimen puolesta "bluutuutilla".- Anonyymi
Mutta jääkö kartoille tilaa?
Koko Euroopan koko on nimittäin 2.2 Gigaa.......... Anonyymi kirjoitti:
Mutta jääkö kartoille tilaa?
Koko Euroopan koko on nimittäin 2.2 Gigaa..........Kyllä jää ja reilusti. Ei ole mitään järkeä ladata koko maailmaa tai
edes eurooppaa puhelimeen. Siinähän menee "puoli" päivää.
Väitän, että 96 %:lle riittää Suomen lisäksi pari naapuria ja jos
matka suuntautuu kauemmmaksi, niin ainahan voi ladata tuon
kohdemaan. Noin menetellen kartat tarvitsevat vain muutama
sata megaa.
Muistikortitkaan eivät ole ilmaisia. Tuon 2 gigasen saa alta parikymppiä,
jos ei ole tullut puhelimen mukana, riippuu mistä gigattimesta on
sen ostanut. Tuskin 3710 tukee esim. 8 gigan korttia, mutta Sinähän
voit asian tarkistaa kun olet kiinnostunut teoreettisista asioista.
Minua kiinnostaa lähinnä käytäntö. Esim. teoreettisella 8 gigan kortilla
puhelimen tiedostojen käsittelynopeus hidastuu entisestään ja täysin
turhan takia.- voihan itku
Täpinä kirjoitti:
Kyllä jää ja reilusti. Ei ole mitään järkeä ladata koko maailmaa tai
edes eurooppaa puhelimeen. Siinähän menee "puoli" päivää.
Väitän, että 96 %:lle riittää Suomen lisäksi pari naapuria ja jos
matka suuntautuu kauemmmaksi, niin ainahan voi ladata tuon
kohdemaan. Noin menetellen kartat tarvitsevat vain muutama
sata megaa.
Muistikortitkaan eivät ole ilmaisia. Tuon 2 gigasen saa alta parikymppiä,
jos ei ole tullut puhelimen mukana, riippuu mistä gigattimesta on
sen ostanut. Tuskin 3710 tukee esim. 8 gigan korttia, mutta Sinähän
voit asian tarkistaa kun olet kiinnostunut teoreettisista asioista.
Minua kiinnostaa lähinnä käytäntö. Esim. teoreettisella 8 gigan kortilla
puhelimen tiedostojen käsittelynopeus hidastuu entisestään ja täysin
turhan takia.Kiitän Anonyymia ja Täpinää hyödyllisistä vastauksista ja palaan asiaan, jos en hyvistä neuvoista huolimatta saa hommaa hoitumaan.
Olen enemmän kuin tyytyväinen, jos saan tarvittaessa ladattua kohdealueen kartan tietokoneelta ennen matkoille lähtöä ja perillä GSM:n näyttämään minulle sijainnin. Olen toistaiseksi pärjännyt vallan mainiosti tulostamalla paperille kartan googlesta ja käyttämällä kompassia (pieni avaimenperässä roikkuva) sen tukena (jos aurinko ei näy). Etenkin sokkeloisissa pienissä kaupugeissa tai maaseudulla ilman teiden nimiä GPS:sästä tulee toki olemaan apua, joten pieni taskussa kulkeva kännykkä on oiva tuki ja autoon hankin erikeseen kunnon navigaattorin, jos siihen ilmenee tarvetta.
Kun olen seurannut tuttuja, jotka ajaessaan seuraavat GPS:n reittiopastusta, on välillä herännyt epäilys, etteivät he aina ole lainkaan kärryillä siitä (tai välitä) missä ovat, kunhan vain kääntyilevät ohjeiden mukaan. Kehitystä tuokin? - erä käyttäjä
voihan itku kirjoitti:
Kiitän Anonyymia ja Täpinää hyödyllisistä vastauksista ja palaan asiaan, jos en hyvistä neuvoista huolimatta saa hommaa hoitumaan.
Olen enemmän kuin tyytyväinen, jos saan tarvittaessa ladattua kohdealueen kartan tietokoneelta ennen matkoille lähtöä ja perillä GSM:n näyttämään minulle sijainnin. Olen toistaiseksi pärjännyt vallan mainiosti tulostamalla paperille kartan googlesta ja käyttämällä kompassia (pieni avaimenperässä roikkuva) sen tukena (jos aurinko ei näy). Etenkin sokkeloisissa pienissä kaupugeissa tai maaseudulla ilman teiden nimiä GPS:sästä tulee toki olemaan apua, joten pieni taskussa kulkeva kännykkä on oiva tuki ja autoon hankin erikeseen kunnon navigaattorin, jos siihen ilmenee tarvetta.
Kun olen seurannut tuttuja, jotka ajaessaan seuraavat GPS:n reittiopastusta, on välillä herännyt epäilys, etteivät he aina ole lainkaan kärryillä siitä (tai välitä) missä ovat, kunhan vain kääntyilevät ohjeiden mukaan. Kehitystä tuokin?Onko sinun puhelimessasi Ovi-kartan logo (vihreä kello) kuten minun puhelimessani on. Sain puhelimen päivityksen kautta ilmoituksen, että puhelimeeni voi ladata ilmaiset Ovi-kartat. Latasin ne puhelimella ilman tietokonetta (akku täytyy olla täynnä tai latauksessa) ja minulle tuli Suomen ja Ruotsin kartta. Latasin kuitenkin myöhemmin Euroopan kaikki kartat Ovi Suite ohjelmalla ja lataus kesti kaksi tuntia. Kun lataa sillä karttoja, ilmoitaa ohjelma kartan kokoon.
- voihan itku
erä käyttäjä kirjoitti:
Onko sinun puhelimessasi Ovi-kartan logo (vihreä kello) kuten minun puhelimessani on. Sain puhelimen päivityksen kautta ilmoituksen, että puhelimeeni voi ladata ilmaiset Ovi-kartat. Latasin ne puhelimella ilman tietokonetta (akku täytyy olla täynnä tai latauksessa) ja minulle tuli Suomen ja Ruotsin kartta. Latasin kuitenkin myöhemmin Euroopan kaikki kartat Ovi Suite ohjelmalla ja lataus kesti kaksi tuntia. Kun lataa sillä karttoja, ilmoitaa ohjelma kartan kokoon.
On vihreä kompassin kuva, mutta paikantaminen GPS:n avulla ei toimi, karttoja en saa esiin ja vaikka kännykkäni blue tooth tunnistaa uuden acerini se ei suostu muodostamaan paria. Kaiken lisäksi en saa 95 kg painostani ja huomattavista näppivoimistani juolimatta kännykkäni takakantta auki (tarkastaakseni muistikortin), millään ohjeen tai minulle tutulla tavalla. On niitä kuitenkin tullut avattua ainakin kymmenestä eri Nokiasta ilman suurempia ongelmia. Jumissa, mikä jumissa, saavat liikkeessä avata sen jos pystyvät.
- Anonyymi
erä käyttäjä kirjoitti:
Onko sinun puhelimessasi Ovi-kartan logo (vihreä kello) kuten minun puhelimessani on. Sain puhelimen päivityksen kautta ilmoituksen, että puhelimeeni voi ladata ilmaiset Ovi-kartat. Latasin ne puhelimella ilman tietokonetta (akku täytyy olla täynnä tai latauksessa) ja minulle tuli Suomen ja Ruotsin kartta. Latasin kuitenkin myöhemmin Euroopan kaikki kartat Ovi Suite ohjelmalla ja lataus kesti kaksi tuntia. Kun lataa sillä karttoja, ilmoitaa ohjelma kartan kokoon.
Sinun kännykkäsi ei tue semmoista ulkoista bluetooth gps.
- voihan itku
Anonyymi kirjoitti:
Sinun kännykkäsi ei tue semmoista ulkoista bluetooth gps.
Googlasin kansiongelman ja sain vihjeen käyttää tiskihanskoja koska sormet luisuvat kovasta painamisesta huolimatta ja lisäpainaminen sai jo virran itsestään päälle. Vaimon tiskihanskat, joita en uroksena ole aiemmin käyttänyt, toimivat, sain tarvittavan kitkan ilman kovaa painamista, mutta toinen hanskoista repesi (liian pieni). Tuli siis pyyhkeitä samalla vaivalla, mutta kansi on auki. En kyllä ymmärrä, miten hento neitokainen saa nämä pelit auki. Muistikortti on 2 GB.
Alkuperäinen suunnitelma hankkia se kaapeli pätee siis yhä, mutta kai sen GPS:n pitäisi jotain näyttää, etenkin jos päällä on "Salli on line etsintä ja karttojen haku". - e. käyttäjä
voihan itku kirjoitti:
Googlasin kansiongelman ja sain vihjeen käyttää tiskihanskoja koska sormet luisuvat kovasta painamisesta huolimatta ja lisäpainaminen sai jo virran itsestään päälle. Vaimon tiskihanskat, joita en uroksena ole aiemmin käyttänyt, toimivat, sain tarvittavan kitkan ilman kovaa painamista, mutta toinen hanskoista repesi (liian pieni). Tuli siis pyyhkeitä samalla vaivalla, mutta kansi on auki. En kyllä ymmärrä, miten hento neitokainen saa nämä pelit auki. Muistikortti on 2 GB.
Alkuperäinen suunnitelma hankkia se kaapeli pätee siis yhä, mutta kai sen GPS:n pitäisi jotain näyttää, etenkin jos päällä on "Salli on line etsintä ja karttojen haku".Tarkista, onko sinulla puhelimen asetuksissa joku vialla, esim, GPS-yhteys, internet-yhteys ja online tai offline-tila. Tässä eräs Suomi24 viesti
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9039972#comment-43975354 - voihan itku
e. käyttäjä kirjoitti:
Tarkista, onko sinulla puhelimen asetuksissa joku vialla, esim, GPS-yhteys, internet-yhteys ja online tai offline-tila. Tässä eräs Suomi24 viesti
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9039972#comment-43975354Nyt sain kartat toimimaan :) ! Eräs virhe oli, että olin laittanut mukaan talonumeron, sen poistamalla laite näytti oikean kadun keskivaiheen. Hyvä niin, mutta vielä haluan sen GPS paikannuksen
voihan itku kirjoitti:
Kiitän Anonyymia ja Täpinää hyödyllisistä vastauksista ja palaan asiaan, jos en hyvistä neuvoista huolimatta saa hommaa hoitumaan.
Kun olen seurannut tuttuja, jotka ajaessaan seuraavat GPS:n reittiopastusta, on välillä herännyt epäilys, etteivät he aina ole lainkaan kärryillä siitä (tai välitä) missä ovat, kunhan vain kääntyilevät ohjeiden mukaan. Kehitystä tuokin?Tuo "eksyminen" navigaattoria käytettäessä pitää täysin paikkansa.
Varsinkin pimeällä ja sateessa kuski on täysin navigaattorin armoilla.
Mutta onneksi ne laskevat uuden reitin hyvin nopeasti hetken ajon
jälkeen, jos navigaattorin kartta ei pidä paikkaansa esim. uusien
liittymien suhteen.
Merellä on helpompaa paikallistaa itsensä navigaattorin avulla, sillä
yleensä on jossain päin maata näkyvissä ja jos ei ole, niin silloin
ollaan niin ulkona ettei ole muuta mahdollisuutta kuin uskoa navigaattoria
ja kompassia.voihan itku kirjoitti:
On vihreä kompassin kuva, mutta paikantaminen GPS:n avulla ei toimi, karttoja en saa esiin ja vaikka kännykkäni blue tooth tunnistaa uuden acerini se ei suostu muodostamaan paria. Kaiken lisäksi en saa 95 kg painostani ja huomattavista näppivoimistani juolimatta kännykkäni takakantta auki (tarkastaakseni muistikortin), millään ohjeen tai minulle tutulla tavalla. On niitä kuitenkin tullut avattua ainakin kymmenestä eri Nokiasta ilman suurempia ongelmia. Jumissa, mikä jumissa, saavat liikkeessä avata sen jos pystyvät.
Kyllä se kansi aukeaa loppujen lopuksi aika helposti.
Laita puhelin esim. hiirimaton päälle ja ota pyyhekumi
ja laita se takakannen keskelle ja siitä painamalla saman
aikaisesti työntämällä kansi luisuu auki vaimeasti nap-
sahtaen. Kun olet näin pari kertaa avannut kannen
se lähtee jatkossa aivan sivisryneesti auki.
- e
http://www.nokia.fi/tuotteet/kaikki-puhelimet/nokia-3710-fold/tarkka-tuoteseloste
Tuohonhan pitää ostaa itse muistikortti, EI tule MUKANA
ei muuten karttoja saa puhelimeen.- voihan itku
Avasin koneen, sisällä on valmiiksi 2 GB muistikortti!
- voihan itku
voihan itku kirjoitti:
Avasin koneen, sisällä on valmiiksi 2 GB muistikortti!
Tarina alkaa lähestyä loppuaan, sain jopa GPS:n toimimaan, tosin A-GPS:n kautta. Laitehan on kuin uusi tyttöystävä, ei väkisin vaan lirkuttelemalla. Jopa internet ja sähköposti pelaa, jos viitsii lukea hesaria postimerkiltä.
Kiitän kaikkia lirkutteluun osallistuneita, teistä oli aidosti hyötyä :) !!! Riippuu mistä ostaa. Ainakin Elisan Saunalahden liittymän
kanssa tuli mukana valmiina puhelimeen asennettuna 2 gigan
kortti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin2226404- 1711725
Vihjeitä kaivatusta
Mitkä numerot liittyy sun kaivattuun? Osa puhelinnumeroa, kengännumero tai vaikka asuinpaikan koordinaatit (😊)661517- 701084
- 1051000
Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?6937Lieksa missä syy?
Kun viranhaltijat irtisanoutuu tehtävistä? Museonjohtaja irtisanoutunut. Sivistysjohtaja lähtökuopissa ja Lieksan Kiinte125882Martina Jeopardyssa
Telkusta tulee mainos ohjelmasta, missä vilahtaa Martina. Ai vitsi odotan sitä jaksoa, missä Martina on. Pääsee taas näy202867- 100826
En olisi uskonut et
Suhun tutustuminen toisi elämään näin synkän varjon. Surullista kun luulee löytävänsä rakkautta ja saa vain pahaa.66789