Polarin sykemittari

harrastusta alottava

Minulla on ollut tuollainen kaapissa ja parisen vuotta, ja nyt vasta otan sen käyttöön. Patterit siis ovat jo paikoillaan, mutta käyttöä ei ole ollut. Patterit ovat ilmeisesti tyhjentyneet, koska se ei mene päälle vaikka ohjeiden mukaan olen yrittänyt. Eli kysymys kuuluu: Mistä siihen saa uudet patterit vai voiko ne käydä vaihtamassa kellosepänliikkeessä?

4

394

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paristo(t)

      Normaali nappiparistojen vaihto, niitä paristoja saa melkein joka kaupasta.
      (katso vanhan tyyppi ja kaupassa on yleensä korvaavuustaulukko, josta löytyy heidän paterivalmistajan sopiva korvaava tyyppi).
      Pariston vaihto on helppo tehdä itse, jos takakansi on ruuvarilla avattava kierrekansi tai kulmissa olevilla pienillä ristipääruuveilla oleva malli.
      Jos erikoisempi, niin kelloliike helpoin vaihtoehto.

      Polarin perussykevyöhon ei voi itse paristoa vaihtaa, mutta se ei itsekseen tyhjene 2 vuodessa, ellei elektrodit ole saaneet jotain signaalia eli ohjeiden vastaisesti säilytetty esim.kosteassa jumppakassissa...

    • popopopop

      Polarin nettisivuilta löytyy muistaakseni lista polarin omista huoltopaikoista. Sinne kellon ja vyön kanssa niin tarkistavat samalla että on edelleen vesitiivis ja vyön patterikin on kunnossa. Hyvä vaihtoehto jos sattuu löytymään lähimaisemista.

      • Eli siis kaikki kellosepänliikkeet sen voivat tehdä.

        Polar valtuutetuilla varmempaa koska usein uusivat tiivisteet patterin vaihdon yhteydessä.

        Mutta jos et ui vyön kanssa tuskin ole mitään väliä missä sen vaihtaa :D


      • Pasiantero__
        sfinski80 kirjoitti:

        Eli siis kaikki kellosepänliikkeet sen voivat tehdä.

        Polar valtuutetuilla varmempaa koska usein uusivat tiivisteet patterin vaihdon yhteydessä.

        Mutta jos et ui vyön kanssa tuskin ole mitään väliä missä sen vaihtaa :D

        Minulla on aika heikkoja kokemuksia Lahden Polar valuutetusta huollosta. Pelkkä paristonvaihtopaikka. Jos tarvitaan jotain vaikeampaa, on tiedossa rannelaitteen lähettäminen Kempeleeseen.

        Kyseessä oli RS800, jossa rannelaitteen takakannessa on kolikkolovi, joten vaihdon voisi tehdä itsekin. Käytän sitä kellona kosteissa tiloissa, joten olen vaihdattanut tuon tiivisteen takia sen liikkeessä, kuten suositellaan. Homma kestäisi itseltä vajaa 2 minuuttia. Vein sen puoli tuntia ennen sulkemisaikaa liikkeeseen ja ilmoittivat heti, että menee huomiseen. Väitin vastaan ja ei aluksi auttanut. En halunnut uutta keikkaa keskustaan uusine parkkimaksuineen. Kerroin saaneeni palvelun aikaisemmalla kerralla heti ja sanoin ostavani pelkän pariston ja vaihtavani sen siinä tiskillä. Ei kelvannut tämäkään vaihtoehto. Neuvottelu yläkerrassa kellosepän kanssa johti siihen, että sain palvelun heti. Kesti reilusti vajaat viisi minuuttia. Tiiviste oli kuulema niin hyvässä kunnossa, ettei tarvinnut vaihtaa...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      149
      1461
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      563
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      37
      453
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe