Krooninen päänsärky..

*kipu*

Olen kärsinyt jatkuvasta päänsärystä kesäkuusta 2009 alkaen. Kipu on jatkuvaa, eli ei yhtään päivää ole ollut sen jälkeen etteikö pää olisi koko ajan kipeä :( olen syönyt särkylääkkeitä, migreenilääkkeitä, päänsäryn estohoito lääkkeitä, nyt kokeillaan jo toista epilepsia lääkettä.. mikään ei ole auttanut. Tutkittu on joka paikka, niskat ja selkä kuvattu, fysioterapiassa käyty, silmät tarkistettu, pää kuvattu.. vikaa ei vain löydy. Nyt kävin lääkärillä joka sitten ohjeisti ettei syytä välttämättä löydy ja sitten ei osata löytää välttämättä oikeaa hoitoakaan. Joten tän kanssa sitten pitäis elää ja selviytyä päivästä toiseen.. :( haluaisin kovasti tietää onko kohtalotovereita? Olisi mukavaa tietää miten selviätte kivun kanssa päivästä toiseen?

10

2348

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Myös kipuilija

Itsellä sama juttu parin vuoden ajan. Akupunktiosta hieman apua. Oletko kokeillut sitä?

• sibyl

Oletko kokeillut Triptyliä. Mulla on auttanut siihen, että pääsäryt eivät ole niin voimakkaita. Onko sun maha tutkittu? Yhdellä kaverilla ainoa oire geliakiasta oli jatkuva päänsärky. Nykyäänkin, jos hän vahingossa syö jotain gluteenipitoista, se ei ole maha mikä häntä vaivaa vaan pää. Oliko verenkuva normaali? Eli onko vitamiinien saantisi riittävä?

• Myös kipuilija

Kyllä neurologi tunki minulle aikoinaan tuota Klotriptyliä eli "vanhanajan masennuslääkettä" ja kehoitti syömään kuukauden ajan. Pääkipu ei hellittänyt, mutta sen sijaan libido katosi ja en meinannut enää kuukauden jälkeen saada unta ilman tuota lääkettä. Vieroitin itseni siitä vähentämällä annosta. Onneksi pääsin eroon siitä. Pääkipuun ei siis auttanut. Verikokeissa ei huomautettavaa. Keliakia ei ole käynyt ede mielessä, mutta ei kipu ainakaan pahene, jos viljaa syö.

• olkjhfgh
        Myös kipuilija kirjoitti:

Kyllä neurologi tunki minulle aikoinaan tuota Klotriptyliä eli "vanhanajan masennuslääkettä" ja kehoitti syömään kuukauden ajan. Pääkipu ei hellittänyt, mutta sen sijaan libido katosi ja en meinannut enää kuukauden jälkeen saada unta ilman tuota lääkettä. Vieroitin itseni siitä vähentämällä annosta. Onneksi pääsin eroon siitä. Pääkipuun ei siis auttanut. Verikokeissa ei huomautettavaa. Keliakia ei ole käynyt ede mielessä, mutta ei kipu ainakaan pahene, jos viljaa syö.

Vastaan kuitenkin. Johtuu lantion eli si ninelen asentovirheestä. Hermosto joutuu tiukille kallonreunassa ja aihuttaa jatkuvan päänsäryn. Olen itse kokenut saman n.40 vuotta.

• Myös kipuilija
        olkjhfgh kirjoitti:

Vastaan kuitenkin. Johtuu lantion eli si ninelen asentovirheestä. Hermosto joutuu tiukille kallonreunassa ja aihuttaa jatkuvan päänsäryn. Olen itse kokenut saman n.40 vuotta.

Miten siis asiaa voi auttaa, jos johtuu si-nivelestä? Mistä tiedät, että säryn aiheuttaa si-nivel?

• likjjytj
        Myös kipuilija kirjoitti:

Miten siis asiaa voi auttaa, jos johtuu si-nivelestä? Mistä tiedät, että säryn aiheuttaa si-nivel?

Tarina on pikä mutta tosi. n 3v sitten kävin hoidossa eräällä si nivel osaajalla. Kerroin samalla hänelle lapsesta asti vaivanneesta päänsärystä ja niskan kipuilusta/ arkuudesta. Varoitin häntä myös siitä että niihin ei saa koskea, kun siitä oli niin minulle varoiteltu. Hän heti siihen sanomaan, ettei hän muuta tee kuin tarkistaa liikkuvuuden. Onnekseni hän kuitenkin käänsi sivusuuntaan kallonreunan ja kaularangan nikaman reunan jotenkin auki. Samalla hetkellä kun hän teki sen se tukala kireys helppasi(hermo) ja se tunne oli uskomattoman vapauttava. Pari viikkoa siitä lähtiessäni pyöräilemään ja si nivelen lähtiessä pois paikoiltaan saman tien sama vanha kova päänsärky alkoi heti taas, vaikka olin ollut aika ahkera venyttelijä ja noudattanut saamiani ohjeita. Vasta nyt kertyneellä kokemuksella ymmärrän miten vaikea on saada si nivel seutu venymään ja pysymään oikeassa asennossa vaikka yrittäisikin venytellä ahkerasti ja olla varovainen kierto ym. liikkeissä. Minäkin olen ollut vinossa lapsesta asti niin kuin useimmat meistä. Siinä pyörän päälle mennessä lantio joutuu tekemään ison liikkeen jos ei ymmärrä kääntää pyörää ihan matalaksi maata kohti. Kerrottuani että päänsärky alkoi nostettuani jalan pyörän yli hoitaja ei tehnyt tällä kertaa niskoilleni mitää vaan laittoi si nivelen taas kerran paikoilleen ja se päänsärky hävisi kohta illan mittaan. Nyt olen niin onnellisessa asemassa että päänsärky on muisto vain. Kiitos kuuluu www.selkasivut.fi Hyvää joulua kaikille ! Toivottavasti tästä on apua edes joillekin.

• Juhaniui

Miten voit nytten aloittaja, oletko toipunut kroonisesta päänkivusta?

• Hei!

Pääsärky voi tosiaan olla joskus erittäin kurja ja arkielämää haittaava oire. Vaikka ajoittainen ja ohimenevä päänsärky on täysin normaali ilmiö, pitkittyessään vaiva vaatii aina tarkemmat tutkimukset.

Päänsäryn oireet ja hoito riippuvat vaivan aiheuttajasta. Esimerkiksi migreenille (http://klinik.fi/terveysinfo/migreeni) tyypillistä on usein toispuoleinen, jyskyttävä särky, joka pahenee liikkeessä ollessa. Kroonistuneessa migreenissä hoitona käytetään jo mainitsemiasi estolääkkeitä: yleensä verenpainetaudin hoitoon käytettäviä beetasalpaajia, mutta varsinkin neurologien kirjoittaman myös muita estolääkkeitä. Sen sijaan jännityspäänsärylle (http://klinik.fi/terveysinfo/jannityspaansarky) on tyypillistä molemminpuolinen, puristava kipu ja sen hoidossa keskeistä on sopivien liikeharjoitteiden löytäminen niska-hartiaseutuun sekä riittävä kivunlievitys.

Joskus pitkittyneen päänsäryn taustalla voivat olla myös purentavaivat tai silmiin liittyvät syyt. Tarkemmin päänsäryn eri aiheuttajista, tutkimuksista ja hoidosta voit lukea esim. osoitteesta: http://klinik.fi/terveysinfo/paansarky

Toivottavasti oikea apu löytyy! Terveisin:

-Klinikin lääkäritiimi

Klinik - terveyspalvelusi netissä
      www.klinik.fi

• pieniä onnenavaimia
    • Anonyymi

Oletko päässyt päänsärystä eroon?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      100
      6374
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3813
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3190
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      370
      1726
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1398
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1330
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      46
      969
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      956
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      880
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      869
    Aihe